abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:16:23 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113958840
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Goed gedaan, Gerco!! ^O^
Ik heb liever niet dat je met namen strooit en ik ben Gerco niet....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 09:18:55 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113958865
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:10 schreef speknek het volgende:
Ik ben er nog lang niet. Twee journals deden er acht maanden over. Een reject, een 'major revisions'. Zeg dat dan wat eerder potdomme.

(bij die tweede was het twee keer accept with minor revisions, een keer 'dit is bullshit koop mijn commerciele boek', dus ik was niet van plan major revisions uit te voeren maar reviewer drie gewoon met de grond gelijk te maken).
Mijn drie voorgaande hebben we behoorlijk aan moeten sleutelen maar omdat ik niet meer op het lab zat heb ik alleen voor de tekstuele zaken zorg moeten dragen en de statistiek. Dit hoofdstuk zijn we voor gevraagd dus het is in die zin niet echt een publicatie het is ook niet peer reviewed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 juli 2012 @ 10:59:42 #203
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_113960892
Mooi artikel Bosbeetle! :)

Ik zal hem binnenkort eens doorlezen.
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 13:30:12 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113965415
Zo pfhoe presentatie gehad, voor mijn gevoel in 15 min een presentatie van 30 min er door gerateld... wel veel positieve geluiden na de tijd "lekker kort" enzo :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 13:30:26 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113965426
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 10:59 schreef horned_reaper het volgende:
Mooi artikel Bosbeetle! :)

Ik zal hem binnenkort eens doorlezen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_113965460
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo pfhoe presentatie gehad, voor mijn gevoel in 15 min een presentatie van 30 min er door gerateld... wel veel positieve geluiden na de tijd "lekker kort" enzo :D
:D
Ja doei.
pi_113965531
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb je eigen artikel nog niet gelezen. :o

quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Zo pfhoe presentatie gehad, voor mijn gevoel in 15 min een presentatie van 30 min er door gerateld... wel veel positieve geluiden na de tijd "lekker kort" enzo :D
Dat had ik de laatste keer ook, presentaties van 15 minuten bij een project-meeting. Werkt verrassend goed, je kan nog aardig wat vertellen in 15 minuten en het wordt veel minder snel saai. Je komt sneller to the point.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator maandag 9 juli 2012 @ 13:36:51 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_113965633
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 13:33 schreef Felagund het volgende:

[..]

Heb je eigen artikel nog niet gelezen. :o

[..]

Dat doe ik nooit :D zijn allemaal prut namelijk :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 9 juli 2012 @ 18:46:53 #209
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_113978376
quote:
2s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik heb liever niet dat je met namen strooit en ik ben Gerco niet....
Ah! Ik snap hem! _O- :s)
!!! Go 49-ers !!!
pi_113979665
Hier tijdens het wekelijkse onderonsje met de baas maar eens gehad over een datum aanvragen...mag bij 3 geaccepteerde artikelen. Ik heb er drie, maar één telt niet mee voor het boekje :') .

Nu stuur ik straks een revision terug, hopen dat dat nummertje drie wordt. Ik wil zo graag dit jaar nog promoveren! Wedden dat straks, mocht de revision geaccepteerd zijn, de decaan wekenlang op vakantie is en dat daardoor de datum van P-day pas volgend jaar valt?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:53:26 #211
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114001904
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 20:19 schreef speknek het volgende:
Dat komt vooral door mensen die in het verleden blijven hangen, in de praktijk bemerk ik steeds minder drukkers en journals die op latex zitten te wachten, en met goede reden, die willen gewoon .doc of .rtf.

(alhoewel ik niet voor arXiv kan spreken, die ondersteunen volgens mij wel weer eerder latex)

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik las dit gisteren pas en heb even rondgekeken bij natuurkundige journals (AIP en APS), daarbij wordt TeX duidelijk verkozen boven Word (Word kan wel, maar je moet dan goed opletten dat je plaatjes apart doet, tabellen op de juiste manier etc). Voor de TeX hoef je alleen de style te downloaden. Maar goed dat kan dus komen doordat er typisch (veel) meer vergelijkingen worden gebruikt in dit soort journals. Bij bladen van Elsevier kun je ook allebei (Word+TeX) gebruiken, maar ik heb het idee dat alles uiteindelijk wordt omgezet naar (een interne versie van) TeX.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:11:46 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_114002364
Dat lijkt me stug, omdat ik al eerder had laten zien dat er problemen zijn met LaTeX voor moderne DTP. Maar het zou natuurlijk kunnen als ze dat zelf prettiger vinden. Science converteert LaTeX naar HTML en zet het dan over in Word :P.

http://www.sciencemag.org(...)TeX_help/index.xhtml
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 10:49:51 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114003577
Het is gewoon heel vakgebied afhankelijk ik heb nog nooit een moleculair bioloog in latex zien werken....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 juli 2012 @ 11:43:14 #214
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114005106
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:11 schreef speknek het volgende:
Dat lijkt me stug, omdat ik al eerder had laten zien dat er problemen zijn met LaTeX voor moderne DTP. Maar het zou natuurlijk kunnen als ze dat zelf prettiger vinden. Science converteert LaTeX naar HTML en zet het dan over in Word :P.

http://www.sciencemag.org(...)TeX_help/index.xhtml
Grappig, dat wist ik niet.
Mijn boekje heb ik wel in LaTeX geschreven, maar goed ik ben dan ook geen DTP'er en heb geleerd te leven met de nadelen :P
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:43:21 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_114007583
Ja nouja voor de rest niets mis met Latex hoor, iedereen moet schrijven in wat ie zelf het prettigst vind. Al is het emacs. Ik vind het alleen irritant om na te kijken, dus ik word er wat allergisch van als mensen het gebruiken die het niet hoeven :@.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114008146
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef speknek het volgende:
Ja nouja voor de rest niets mis met Latex hoor, iedereen moet schrijven in wat ie zelf het prettigst vind. Al is het emacs. Ik vind het alleen irritant om na te kijken, dus ik word er wat allergisch van als mensen het gebruiken die het niet hoeven :@.
Emacs is ook nog wel te doen, je hebt ook mensen die schrijven in VIM. :D

Het grootste nadeel van Latex is inderdaad het samenwerken in 1 file. Hier zijn er zelfs mensen die een package gebruiken om een latex file om te zetten naar een Word file omdat hun professor niet met Latex kan werken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 12:55:10 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114008256
Het gaat toch om de uiteindelijke tekst die erin staat.. en de figuren (ja 'wij' biologen doen niet aan formules :D )

Zoals mijn promotor altijd zei het is slechts een praatje bij de plaatjes dus zorg eerst maar dat je al je figuren op orde hebt!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 12:56:33 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114008331
Mijn huidige baas gaat deze week op vakantie en is pas terug als mijn contract verlopen is... dat is dus geen verlenging voor mij... -O- een half jaar ergens werken is echt kut je kunt gewoon niets wezelijks doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114008416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:43 schreef speknek het volgende:
Ja nouja voor de rest niets mis met Latex hoor, iedereen moet schrijven in wat ie zelf het prettigst vind. Al is het emacs. Ik vind het alleen irritant om na te kijken, dus ik word er wat allergisch van als mensen het gebruiken die het niet hoeven :@.
Ik zit op jouw lijn, speknek. Zo nu en dan krijgen wij studenten binnen die Latex geweldig vinden, en dan mag ik in notepad of wordpad hun werk gaan corrigeren. Net alsof we nog in de jaren 80 leven.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:14:09 #220
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114009183
quote:
Ik vind het alleen irritant om na te kijken, dus ik word er wat allergisch van als mensen het gebruiken die het niet hoeven :@.
Waarom? Ik heb aardig wat dictaten en handboeken gelezen die met LaTeX waren geschreven, ik vond ze prima leesbaar.
Als de student op een goede manier zijn LaTeX-document omzet naar PDF dan is er toch geen probleem?
Of ben jij er zo een die per se in het document van de student wil kunnen schrijven? Persoonlijk ben ik van mening dat studenten het best altijd in PDF iets aanleveren, juist om te voorkomen dat dat gebeurt. Dan voorkom je ook nare discussies achteraf. ;)
Het betoog waar jij naar verwees is leerzaam maar hier blijkt toch tevens uit dat het prima mogelijk is om LaTeX op een dusdanige manier te gebruiken dat het genoemde nadeel wegvalt.
Dat neemt niet weg dat LaTeX een update kan gebruiken maar met Word kan je in ieder geval niet fatsoenlijk formules invoeren. De individuele symbolen kan Word wel aan, het gaat echter mis bij de combinatie van die symbolen.
Misschien is de conclusie dat je documenten die enkel tekst bevatten het best in Word typt en dat je documenten die formules bevatten het best in LaTeX typt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:17:36 #221
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114009345
quote:
Zo nu en dan krijgen wij studenten binnen die Latex geweldig vinden, en dan mag ik in notepad of wordpad hun werk gaan corrigeren. Net alsof we nog in de jaren 80 leven.
Onhandig van die studenten dan, ik zou het omzetten naar PDF.
Wat zou jij aanraden voor formules wanneer het er goed uit moet zien?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_114009718
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 09:53 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik las dit gisteren pas en heb even rondgekeken bij natuurkundige journals (AIP en APS), daarbij wordt TeX duidelijk verkozen boven Word (Word kan wel, maar je moet dan goed opletten dat je plaatjes apart doet, tabellen op de juiste manier etc). Voor de TeX hoef je alleen de style te downloaden. Maar goed dat kan dus komen doordat er typisch (veel) meer vergelijkingen worden gebruikt in dit soort journals. Bij bladen van Elsevier kun je ook allebei (Word+TeX) gebruiken, maar ik heb het idee dat alles uiteindelijk wordt omgezet naar (een interne versie van) TeX.
Bij Theoretische Natuurkunde ken ik geen mensen die geen latex gebruiken voor artikelen. Bij Technische Natuurkunde verschilt het per vakgroep, heb ik het idee.
-
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:25:38 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_114009758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Of ben jij er zo een die per se in het document van de student wil kunnen schrijven? Persoonlijk ben ik van mening dat studenten het best altijd in PDF iets aanleveren, juist om te voorkomen dat dat gebeurt. Dan voorkom je ook nare discussies achteraf. ;)
Ja natuurlijk wil ik dat. Wat moet ik anders doen. Uitprinten, met een pen becommentarieren (succes met mijn spijkerschrift ontcijferen, had ik al gezegd dat ik informatica gestudeerd heb?) dan naar een collega sturen die met een andere kleur pen erin gaat krassen, en vervolgens op de post terug naar de student? Discussies achteraf heb ik niet. Ik ben een eerlijke docent en versiebeheer heb je imaps e-mail voor.

quote:
De individuele symbolen kan Word wel aan, het gaat echter mis bij de combinatie van die symbolen.
Misschien is de conclusie dat je documenten die enkel tekst bevatten het best in Word typt en dat je documenten die formules bevatten het best in LaTeX typt?
Kun je een voorbeeld geven van een formule die de equation editor niet aankan en latex wel? Ik ben ze nog niet tegengekomen. Het gaat natuurlijk wel sneller met Latex, dus ik vind het zoals gezegd een goede optie als je artikel meer Grieks dan Latijn is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:42:12 #224
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114010531
Ik corrigeer echt nooit in het digitale document van studenten zelf. Altijd met pen of potlood, anders heb ik de neiging om alles helemaal naar mijn eigen hand te gaan zetten en dat is juist niet de bedoeling; het is niet mijn rapport. Kleine typo's corrigeer je zo met een kruisje en een rondje. Als je direct in de Word bestanden zit te corrigeren, dan doen de studenten 'accept all revisions', en klaar. Daar leer je niet veel van natuurlijk. Bovendien kan ik in en bij figuren er nog veel bijkalken en je leest vele malen lekkerder op papier dan op het scherm.

Zo heb ik mijn thesis trouwens ook gekregen, correcties met pen erop, ingescand en opgestuurd (je doet nu net of het veel moeite is om een met de hand gecorrigeerd document bij een student te krijgen maar je scant natuurlijk de hele meuk in 1 keer in en je kan vaak de printer het zwikje al laten mailen. Als je echt belangrijk bent laat je je secretaresse dat doen).
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 13:45:27 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114010686
Ik doe altijd gewoon track changes. En accept all corrections leer je al snel af :') (iig in het geval van mijn promotor)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:47:00 #226
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114010748
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:45 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik doe altijd gewoon track changes. En accept all corrections leer je al snel af :') (iig in het geval van mijn promotor)
Hoezo? Zet hij er ook weleens onzinverbeteringen tussen dat je alles nog eens wilt nalopen?
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:47:09 #227
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114010754
De clue zit hem erin dat je alleen feedback geeft met comments. Veel handiger, en accept all gaat niet werken. En die paar spelfouten die automatisch worden overgenomen: dat zouden ze anders ook zonder nadenken gedaan zijn.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:48:26 #228
8369 speknek
Another day another slay
pi_114010812
Ja ik doe ook het merendeel met comments. En soms inline, dan kunnen ze inderdaad niet accept all doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 13:48:52 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114010831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:47 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Hoezo? Zet hij er ook weleens onzinverbeteringen tussen dat je alles nog eens wilt nalopen?
Nee maar track changes van word ziet er niet altijd even mooi uit en dan zie je allerlei rare verbeteringen over het hoofd, verdwenen en dubbele spaties... rare typos etc (ohja ik doe ook het meeste met comments net als mijn promotor alleen zijn opmerkingen als 'dit moet nog iets scherper' vaak geen makkelijke revisies)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:50:45 #230
8369 speknek
Another day another slay
pi_114010923
Maar sowieso, dat gaat om een enkele correctie. Als je meerdere iteraties achter elkaar hebt, met comments als "hier moet je later nog een keer naar kijken als het volgende stuk af is" etc. Dat is echt ondoenlijk met papieren en gescande pdfs.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 13:52:05 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114010985
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:50 schreef speknek het volgende:
Maar sowieso, dat gaat om een enkele correctie. Als je meerdere iteraties achter elkaar hebt, met comments als "hier moet je later nog een keer naar kijken als het volgende stuk af is" etc. Dat is echt ondoenlijk met papieren en gescande pdfs.
Ik heb zelfs een keer met pen gecorrigeerde ingescande pdfs van een proof van een artikel naar een journal moeten sturen ze accepteerden niet anders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114011145
Als het alleen om comments gaat kun je dat ook met pdf software doen (bijv. Foxit reader).

Een zijvraagje, ik zie hier meerdere keren staan dat jullie ingescande documenten ontvangen of gecorrigeerde versies opsturen. Betekent dat jullie nauwelijks persoonlijk contact hebben met jullie studenten?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58:59 #233
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114011249
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:56 schreef Felagund het volgende:
Als het alleen om comments gaat kun je dat ook met pdf software doen (bijv. Foxit reader).

Een zijvraagje, ik zie hier meerdere keren staan dat jullie ingescande documenten ontvangen of gecorrigeerde versies opsturen. Betekent dat jullie nauwelijks persoonlijk contact hebben met jullie studenten?
:') ik woon in zwolle en mijn promotie deed ik in utrecht en ik had geen contract meer ik ga niet op mn eigen geld telkens naar utrecht reizen om een correctie op te halen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:12:10 #234
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114011828
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:') ik woon in zwolle en mijn promotie deed ik in utrecht en ik had geen contract meer ik ga niet op mn eigen geld telkens naar utrecht reizen om een correctie op te halen.
Zo'n situatie had ik ook aan het eind van mijn promotie, en tegenwoordig werk ik ook regelmatig extern dus inscannen kan handig zijn als je een correctie rechtstreeks kunt terugsturen.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:49:26 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_114013552
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:56 schreef Felagund het volgende:
Als het alleen om comments gaat kun je dat ook met pdf software doen (bijv. Foxit reader).

Een zijvraagje, ik zie hier meerdere keren staan dat jullie ingescande documenten ontvangen of gecorrigeerde versies opsturen. Betekent dat jullie nauwelijks persoonlijk contact hebben met jullie studenten?
Tijdens het schrijfproces vrijwel niet nee.
  Moderator dinsdag 10 juli 2012 @ 14:51:06 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_114013639
Sterker nog ik heb al weken niets van mijn student gehoord hij wou twee weken geleden klaar zijn met zn bachelor scriptie... ik denk dat het het niet meer word voordat mijn contract op is. Balen voor hem maar hij kan niet zeggen dat ik niet genoeg achter zijn kont aan heb gezeten... :N
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_114013704
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Sterker nog ik heb al weken niets van mijn student gehoord hij wou twee weken geleden klaar zijn met zn bachelor scriptie... ik denk dat het het niet meer word voordat mijn contract op is. Balen voor hem maar hij kan niet zeggen dat ik niet genoeg achter zijn kont aan heb gezeten... :N
Zonde -O-
Ja doei.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:58:44 #238
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114014038
@Speknek

quote:
Uitprinten, met een pen becommentarieren (succes met mijn spijkerschrift ontcijferen, had ik al gezegd dat ik informatica gestudeerd heb?) dan naar een collega sturen die met een andere kleur pen erin gaat krassen, en vervolgens op de post terug naar de student? Discussies achteraf heb ik niet. Ik ben een eerlijke docent en versiebeheer heb je imaps e-mail voor.
Zelfs als je eerlijk bent kan er eens wat misgaan en niet elke docent zal goed op de versies letten. Om die reden stuur ik voor belangrijke zaken een PDF, indien de docent het vraagt dan kan hij ook een Word-versie krijgen.
Ook met PDF-readers kan je aantekeningen maken, dat is zelfs gebruiksvriendelijker voor beide partijen. Probeer maar eens de comment-optie van Foxit.
Maar goed, dat zijn details. Zoals ik al zei, een student kan ook zowel PDF als Word opsturen, het nadeel is dat hij dan ook in Word moet werken maar dat is dan de docent zijn probleem als er veel formules gebruikt moeten worden.

quote:
Kun je een voorbeeld geven van een formule die de equation editor niet aankan en latex wel? Ik ben ze nog niet tegengekomen. Het gaat natuurlijk wel sneller met Latex, dus ik vind het zoals gezegd een goede optie als je artikel meer Grieks dan Latijn is.
De integraal van de wortel van X heb ik al als voorbeeld gegeven. De x en het wortelteken zijn veel te groot in verhouding tot het integraalteken en ze staan niet symmetrisch(meer naar boven toe) ten opzichte van het integraalteken. Het probleem bij Word is dat elk symbool als plaatje wordt ingevoerd in plaats van dat het geel van de bij elkaar behorende symbolen wordt verwerkt tot een plaatje. Het zal voor MS niet meevallen om dit te verbeteren.
Ik neem aan dat jij Word hebt, typ het maar eens in en vergelijk het met hoe het er in LaTeX uitziet.
Ik ben als student op beide manieren vaak formules tegengekomen, in een Word-documentje (practica) en in LaTeX-formaat (dictaten en handboeken). In LaTeX-formaat ziet het er niet alleen mooier uit (de formules!), het is ook veel beter leesbaar (je kan van een hele formule in 1 oogopslag de structuur zien in plaats van dat je er stap voor stap naar moet kijken).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:09:31 #239
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_114014555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
@Speknek

[..]

Zelfs als je eerlijk bent kan er eens wat misgaan en niet elke docent zal goed op de versies letten. Om die reden stuur ik voor belangrijke zaken een PDF, indien de docent het vraagt dan kan hij ook een Word-versie krijgen.
Ook met PDF-readers kan je aantekeningen maken, dat is zelfs gebruiksvriendelijker voor beide partijen. Probeer maar eens de comment-optie van Foxit.
Maar goed, dat zijn details. Zoals ik al zei, een student kan ook zowel PDF als Word opsturen, het nadeel is dat hij dan ook in Word moet werken maar dat is dan de docent zijn probleem als er veel formules gebruikt moeten worden.

[..]

De integraal van de wortel van X heb ik al als voorbeeld gegeven. De x en het wortelteken zijn veel te groot in verhouding tot het integraalteken en ze staan niet symmetrisch(meer naar boven toe) ten opzichte van het integraalteken. Het probleem bij Word is dat elk symbool als plaatje wordt ingevoerd in plaats van dat het geel van de bij elkaar behorende symbolen wordt verwerkt tot een plaatje. Het zal voor MS niet meevallen om dit te verbeteren.
Ik neem aan dat jij Word hebt, typ het maar eens in en vergelijk het met hoe het er in LaTeX uitziet.
Ik ben als student op beide manieren vaak formules tegengekomen, in een Word-documentje (practica) en in LaTeX-formaat (dictaten en handboeken). In LaTeX-formaat ziet het er niet alleen mooier uit (de formules!), het is ook veel beter leesbaar (je kan van een hele formule in 1 oogopslag de structuur zien in plaats van dat je er stap voor stap naar moet kijken).
Ik heb Word al tijden niet meer gebruikt, maar de opmaak is altijd wat typisch inderdaad. Super- en subscripts die uit de toon vallen of zelfs onleesbaar zijn. Op de Mac kun je met LaTeXiT snel een plaatje maken van een vergelijking, bv voor presentaties. Uiteindelijk kan ik me goed voorstellen dat als je niet al te veel te maken hebt met vergelijkingen dit niet echt een steekhoudend argument is. Misschien dat LaTeX features als nummering, kruisverwijzingen en bibliografie in artikelen die veel meer op tekst leunen belangrijker zijn. Het zal vast enorm zijn verbeterd in de tussentijd maar ik heb in Word wat dat betreft iets te vaak 'error: object not defined' gehad op de plek waar 'figuur 3.2' had moeten staan....
pi_114014604
Verder trouwens niemand ervaringen met een puur op onderzoek gebaseerde master?? :@

Zou eigenlijk deze week naar m'n toekomstig begeleider gaan, maar door omstandigheden nu een week uitgesteld, dus in die week wat extra (al dan niet brede) informatie zou welkom zijn! :P
Ja doei.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 15:29:57 #241
8369 speknek
Another day another slay
pi_114015643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ook met PDF-readers kan je aantekeningen maken, dat is zelfs gebruiksvriendelijker voor beide partijen. Probeer maar eens de comment-optie van Foxit.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met Foxit, maar vind de commentaarfuncties van Adobe zelf zwaar klote.
quote:
De integraal van de wortel van X heb ik al als voorbeeld gegeven. De x en het wortelteken zijn veel te groot in verhouding tot het integraalteken en ze staan niet symmetrisch(meer naar boven toe) ten opzichte van het integraalteken.


?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_114016145
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met Foxit, maar vind de commentaarfuncties van Adobe zelf zwaar klote.

Ik ken de commentaarfuncties van Adobe niet, maar bij Foxit reader heb je een comment knop in de toolbar waar je op de gewenste plaats een comment in kan voegen. Daarnaast kun je tekst een kleurtje geven (bijv. voor spellingsfouten) en pijlen e.d. toevoegen. Vrij simpel allemaal, maar wel gebruikersvriendelijk.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:21:59 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_114020941
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
Verder trouwens niemand ervaringen met een puur op onderzoek gebaseerde master?? :@

Zou eigenlijk deze week naar m'n toekomstig begeleider gaan, maar door omstandigheden nu een week uitgesteld, dus in die week wat extra (al dan niet brede) informatie zou welkom zijn! :P
Wat wil je eigenlijk weten dan? Klinkt mij wel erg goed in de oren. Wat ik van m'n vrouw hoor is zij erg te spreken over de kwaliteit van studenten die research masters doen, alhoewel je zelf weinig daarvan mee gaat maken als je in je eentje onderzoek doet natuurlijk.
Wel vind ik als je een jaar lang onderzoek doet, enkel een literatuuronderzoek (ookal is het 40.000 woorden) wel erg karig. Beta studenten doen hier zeven maanden over hun onderzoek, omdat ze geacht worden iets te bouwen/experimenten op te zetten en af te nemen. Je zou op z'n minst twee goede publicaties uit zo'n onderzoeksjaar moeten halen. Nou kun je er op zich een goede review van maken, en er is er niets mis met een reviewartikel--beter nog, mijn slappe reviewartikel in een middelmatig obscuur boek is verreweg mijn meest geciteerde artikel*, maar voor de meeste journals verwachten ze toch wel op z'n minst een enquete, en ik denk dat je genoeg tijd hebt om nog iets beters dan een enquete te bedenken en op te zetten.

-------------------
* Nog een reden waarom ik vind dat we als wetenschap onmiddellijk moeten kappen met belang hechten aan de h-index (ja ik heb een lage h-index, ja I jelly). Zoals het nu opgezet is, met een paginalimiet aan vrijwel alle publicaties en een welhaast verplichte 'related literature' sectie, is het veel te aantrekkelijk voor wetenschappers om slechts enkele review papers met een hoge informatiedichtheid te citeren. Ik kan besluiten nu de rest van m'n academische leven alleen nog maar reviews te schrijven, dan ben ik binnen de kortste keren de persoon met de hoogste h-index van de universiteit, zonder ook maar iets wezenlijks aan kennis in de wereld te hebben toegevoegd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:29:35 #244
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114021253
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 15:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met Foxit, maar vind de commentaarfuncties van Adobe zelf zwaar klote.

[..]

[ afbeelding ]

?
Speknek, je ziet toch zeer duidelijk dat die wortel van x veel te hoog staat ten opzichte van het integraalteken. Meet maar eens hoe ver het bovenste deel van het integraalteken uitsteekt ten opzichte van het bovenste deel van de wortel van x en vice versa. Het ziet er niet mooi uit naar mijn mening. Ik vind die wortel van x ook te groot in verhouding tot het integraalteken, als het wat kleiner is dan is het voor mij duidelijker. Dit is uiteraard een zeer simpel voorbeeld in het bètahoekje, hoe complexer de formules hoe slechter het er uit ziet en hoe minder overzichtelijk het wordt.
Ik kan helaas niet zo snel goede voorbeelden vinden van formules die zowel in LaTeX als in Word zijn gemaakt. Ik heb echter wel een goed idee voor waar ik leuke formules kan vinden met LaTeX-code. Ik zal die eens ook gaan aanmaken in Word, beide plaatjes ergens posten (geen idee welke website daar geschikt voor is) zodat we serieus kunnen vergelijken. Verwacht dat niet meer voor vandaag maar zogauw ik het post dan zullen we goed vergelijkingsmateriaal hebben. ;)

Ik denk dat het volgende plaatje en de volgende blogreactie wel een aardige samenvatting zijn:
-
- http://www.johndcook.com/blog/tag/latex/ wat niet wegneemt dat mensen een voorkeur voor LaTeX kunnen hebben omdat ze dan niet de hele tijd naar de muis hoeven te grijpen. Ik ben nog maar recent overgestapt naar een modernere versie van Word dus mijn oordeel was deels gebaseerd op de gebreken van vorige versies.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:37:33 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_114021561
Hm ik zie het niet. De x staat goed uitgelijnd, het wortelteken steekt natuurlijk wat uit aan de bovenkant, want dat doen worteltekens. Maar goed, het is inderdaad een kwestie van voorkeur. En voor dingen als een bibliografie is Mendeley onontbeerlijk, dat moet je inderdaad niet in Word gaan zitten doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:37:57 #246
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114021578
quote:
Ik ken de commentaarfuncties van Adobe niet, maar bij Foxit reader heb je een comment knop in de toolbar waar je op de gewenste plaats een comment in kan voegen. Daarnaast kun je tekst een kleurtje geven (bijv. voor spellingsfouten) en pijlen e.d. toevoegen. Vrij simpel allemaal, maar wel gebruikersvriendelijk.
Je kan dat commentellipsje ook groter en kleiner maken en plaatsen waar je wil (slepen). Best handig.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:39:51 #247
8369 speknek
Another day another slay
pi_114021666
Ik zit de screenshots van foxit te kijken, maar volgens mij is dat hetzelfde comment systeem als in adobe professional zit. Ik kan er niet bij dat je zoiets even fijn vindt werken als word comments.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:44:49 #248
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_114021855
Ik raad je aan om Foxit of een andere concurrent van Adobe eens te proberen. Met Adobe is op zich niets mis maar het is een veel te zwaarlijvig programma. Foxit is veel sneller en Foxit kan grotere documenten beter aan. Hetzelfde geldt voor andere PDF-readers.
Als je je af en toe stoort aan de traagheid van Adobe dan zou ik het zeker eens uitproberen.

Ik ken Adobe niet goed genoeg omdat ik er nauwelijks mee werk maar ik vind comments invoegen bij Foxit best handig omdat je zelf bepaalt waar die ballonnetjes komen te staan (op een witte ruimte dus) en hoe groot ze zijn. Voor grotere commentaren zal Word ongetwijfeld handigere zijn. Het nadeel bij Foxit is wel dat je dat programma moet kopen om ook die functies te kunnen gebruiken zonder dat er een stempel (trial-versie) op elke bladzijde wordt gezet. Als je enkel documenten wil lezen, inclusief de tools die daarbij horen, dan hoef je niet te betalen dus je kan het rustig eens uitproberen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:51:56 #249
8369 speknek
Another day another slay
pi_114022115
\int{sqrt{x}}

Hmm deze latex renderer heeft inderdaad een laag dakje van de wortel, maar renderers van andere websites zien er weer hetzelfde uit als word.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:56:52 #250
8369 speknek
Another day another slay
pi_114022301
Adobe CS6 is maar 17.50 via surfspot heh ;). Iedereen die dat niet heeft is gek.

edit: of je bedoelde dat foxit sowieso beter is, dat kan ook natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')