abonnement Unibet Coolblue
pi_109565161
Wat willekeurige plaatjes











En op verzoek:


meer op: http://i166.photobucket.com/albums/u101/gbfc/Shodai/Gundam

Informatieve websites:
Uchiyama Nederlandse website met heleboel info over Japan.
Japan-Guide Uitgebreide website met veel informatie.
Japan De echte Wikipedia-site over Japan.
Tozai Reisbureau voor oa. JRpassen en vliegtickets.
Huis ten Bosch

Internationale vliegvelden:
vliegveld Tokyo (Narita)
vliegveld Osaka

Topics in Travel forum at Fok! over Japan:

Japan deel 1
Japan deel 2
Japan deel 3
Japan deel 4
Japan deel 5
Japan deel 6
Japan deel 7
Japan deel 8
Japan deel 9
Japan deel 10
Japan deel 11
Japan deel 12
Japan deel 13
Japan deel 14
Japan deel 15
Japan deel 16
Japan deel 17
Japan deel 18
Japan deel 19
Japan deel 20

Ambassades:

Japanse ambassade in Nederland:
Tobias Asserlaan 2
2517 KC Den Haag
Tel: 070-3469544
http://www.nl.emb-japan.go.jp/

Nederlandse ambassade in Japan (Tokyo):
Shibakoen 3-6-3
Minato-ku, Tokyo, 105-0011
Tel: 03-5776-5400
http://www.oranda.or.jp/index/english/index.html

Nederlands consulaat in Japan (Osaka-Kobe):
Twin 21 MID Tower
33rd Floor
Shiromi 2-1-61
Chuo-ku
Osaka City, 540-6133
Tel: 06-6944-7272
http://www.oranda-cg.or.jp


FAQ

Studeren/stage in Japan by xienix84

Studeren in Japan kan via bijvoorbeeld een stage(je kan ook gewoon vakken volgen). Voor een stage heb je meestal een contactpersoon bij je eigen universiteit nodig die weer mensen in Japan kent. Via die weg kan je vaak een stage regelen, en bijvoorbeeld proberen buitenlandbeurzen aan te vragen als je zelf de financien niet hebt. Op deze manier kan je een lab vinden waar je een stage kan doen. Met bedrijven gaat het naar mijn weten wat moeilijker om een stage en/of werkplek te vinden. Je zal dan toch een internationaal bedrijf moeten zoeken denk ik. Japanse bedrijven nemen niet snel buitenlanders aan, zeker niet als die buitenlanders weinig Japans kunnen. Ga er bij een binnenlands bedrijf vanuit dat vrijwel niemand daar fatsoenlijk Engels kan.

Bedenk ook dat een stage in Japan lange uren betekent. Je kan niet op je gemak Japan verkennen, maar wordt geacht veel en lang te werken. Soms is dat echt stress en niet voor iedereen weggelegd denk ik.

Je kan natuurlijk ook naar het bureau buitenland van je universiteit gaan. Daar kan je kijken met welke Japanse universiteit jouw universiteit een exchange agreement heeft. Dan kan je bijvoorbeeld een of twee semester daar studeren terwijl je collegegeld in Nederland betaald. Je kan dan contact opnemen met de Japanse universiteit die dan bijvoorbeeld woonruimte oid voor je kunnen regelen. Voor zover bij mij bekend hebben veel Japanse universiteiten ook speciale Japans lessen voor buitenlandse studenten. Iedere universiteit in Japan heeft wel een programma voor buitenlandse studenten.

Wat ik zelf heb gedaan is het Junior Year Program in English(JYPE) aan Tohoku University in Sendai. Voor zover ik weet kan je daar alleen aan meedoen als je bachelor biologie aan de Universiteit Utrecht bent aangezien die een special exchange agreement hebben( maar goed, helaas doet vanuit Utrecht amper iemand mee en vanaf de JYPE website kan je ook aanmeldingsformulieren downloaden). Het is een programma waar ongeveer 54 studenten per jaar aan mee kunnen doen, studenten van over de hele wereld. Ongeveer de helft daarvan komt in aanmerking voor een beurs. Biologie in Utrecht krijgt elk jaar sowieso één beurs(die had ik dus, maakt t erg makkelijk). Het programma bestaat uit 3 delen. Japanse lessen, lessen in het Engels(betreffende engineering, science(bio) educatie en Japanse cultuur; het programma is dan ook alleen voor mensen in engineering, science of education bachelors). En het derde deel is een research project wat je doet in een lab. Daarnaast heb je genoeg tijd om rond te reizen, mensen te leren kennen, vrije tijd te hebben en zijn er veel uitstapjes(geregeld door het internatioal office en vrijwilligersgroepen). Echt een chance of a lifetime. Geweldige kans!!!

Daarnaast kan je natuurlijk Japans studeren en via die studie naar Japan gaan. Bij een homestay verblijf je in een Japans gezin. Dit kan in een vakantie van 2 weken, tot een verblijf tot een jaar. Je betaald dan natuurlijk wel. Ik weet hier zo geen speciale website voor, maar je kan gewoon googlen op \\\'homestay Japan\\\', dan vind je vast wel wat.

En natuurlijk het belangrijkste deel van de o/p

ETEN :Y) :Y) :Y)


http://www.justhungry.com/images/tonkatsu.jpg
http://www.yumeshigoto.gr.jp/kameraman/gyoza.jpg
http://www.daninjapan.com/1.19/yakitori.jpg
http://www.onmyplate.org/hotei_katsucurry.jpg
http://www.thekua.com/ran(...)6/03/okonomiyaki.jpg

Ow ja en als tip, de Yakitori die ze bij de Makro verkopen smaken bijna hetzelfde als in Japan *O* Toevoeging: daarover zijn de meningen verdeeld. :D
De Okonomiyaki van de Japanese Pancake World in Amsterdam zijn daarentegen niet te vreten. -O- Volgens poepoog dan. Ik vond het daar wel lekker. *O*

Japan docu's
Japanorama - serie van de BBC met Jonathan Ross. Niet meer op TV maar te downloaden bij de betere sites.

Tokyo Rising - documentaire van Pharrell Williams over Tokyo na de aardbeving.

Wie is wanneer in Japan?
Pheno / _Arual: 8-4 t/m 21-4
Thetallguy: 9-4 t/m 25-4
koffiegast: 28-6 t/m ~12-8
Igen: 21-7 t/m 10-8
happynjitram: 22-7 t/m een maand later
matthijst: 13 april - 4 mei
Strollie75: 3 mei t/m 28 mei naar Japan
Kabuto_raiger: 1 t/m 31 augustus
Radyhyn: 25 juni t/m 18 juli

[ Bericht 0% gewijzigd door Thetallguy op 27-03-2012 14:14:23 ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_109565168
En hier weer verder
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_109565314
Enkele opmerkingen over de OP
• Het is Strolie75, niet Strollie75. }:|
• Leuke documentaire die eraan zit te komen: 100 Yen: The Japanese Arcade Experience http://www.indiegogo.com/100Yen
• Misschien leuk om de foto's eens te vervangen, in een van de laatste posts van het vorige topic stonden een aantal mooien. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:41:59 #4
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109565348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Van 7 t/m 28 juli. Jij? :)
Van 25 juni t/m 18 juli :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109565611
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:40 schreef Strolie75 het volgende:
Enkele opmerkingen over de OP
• Misschien leuk om de foto's eens te vervangen, in een van de laatste posts van het vorige topic stonden een aantal mooien. :)
Misschien de Tokyo Tower vervangen voor de Tokyo Sky Tree? :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:41 schreef Radyhyn het volgende:

[..]

Van 25 juni t/m 18 juli :D
Leuk! Jij had een georganiseerde reis geboekt toch?
pi_109565709
Zo, mezelf even in de OP gezet.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:56:12 #7
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109565795
Jep. Dat leek ons wel het handigste voor de eerste keer naar Japan. Wel een individuele reis gelukkig.

Ben jij wel eens eerder geweest? Lijkt me wel een hoop uitzoekwerk om alles zelf van te voren te regelen ;)
Als we later nog een keer gaan dan denk ik dat we het ook zelf los gaan boeken.

Heb je nog dingen die je persé wilt zien en waar je je reislocaties op gebaseerd hebt?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 13:57:03 #8
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109565823
Mag ik ook in de OP? :W
Van 25 juni t/m 18 juli
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109565864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:56 schreef Radyhyn het volgende:
Jep. Dat leek ons wel het handigste voor de eerste keer naar Japan. Wel een individuele reis gelukkig.

Ben jij wel eens eerder geweest? Lijkt me wel een hoop uitzoekwerk om alles zelf van te voren te regelen ;)
Als we later nog een keer gaan dan denk ik dat we het ook zelf los gaan boeken.

Heb je nog dingen die je persé wilt zien en waar je je reislocaties op gebaseerd hebt?
Mijn eerste ervaring van afgelopen week is juist dat je eigenlijk alles prima kunt regelen. Vervoer is efficient en simpel te volgen, mensen zijn behulpzaam, etc...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:00:53 #10
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109565946
Ik denk ook dat als we er eenmaal zijn dat het allemaal makkelijk te doen blijkt te zijn.
Heb je veel tussendoor moeten reizen Bajskorv?
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109566067
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:56 schreef Radyhyn het volgende:
Jep. Dat leek ons wel het handigste voor de eerste keer naar Japan. Wel een individuele reis gelukkig.

Ben jij wel eens eerder geweest? Lijkt me wel een hoop uitzoekwerk om alles zelf van te voren te regelen ;)
Als we later nog een keer gaan dan denk ik dat we het ook zelf los gaan boeken.

Heb je nog dingen die je persé wilt zien en waar je je reislocaties op gebaseerd hebt?
Nee, voor ons ook de eerste keer. We kwamen goedkope tickets tegen en voor we het wisten hadden we die geboekt ;) Op zich goed te doen, al vind ik het wel lastig om binnenlandse vluchten te zoeken/regelen.

Mijn vriendin wilde heel graag naar de ryukyu eilanden, daar hebben we de 2e week van onze reis aan besteed. Was ook al snel duidelijk dat we iig een week in Tokio willen verblijven. De 3e week staat dus nog open :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:08:14 #12
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109566195
Ik wil ook in de Op :+
1aug t/m 31 aug :P
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:09:46 #13
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109566250
Ow leuk joh! Ook lekker lang, een hele maand :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109566346
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:00 schreef Radyhyn het volgende:
Ik denk ook dat als we er eenmaal zijn dat het allemaal makkelijk te doen blijkt te zijn.
Heb je veel tussendoor moeten reizen Bajskorv?
Redelijk wat, maar allemaal heel ontspannen ondanks de drukke week.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109566438
Reisplanning in de OP bijgewerkt (incl mijzelf :Y) ) weet niet of sommigen 2012 of 2011 betreft?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:15:24 #16
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109566458
Apart zeg, die Ryukyu eilanden. Dat is ook niet een plek die je zomaar even langs gaat tijdens een tripje Japan :D

Wij hebben 7 locaties waar we langs gaan. Met in het begin bijna een week in Tokyo en op het eind een week in Kyoto. Voor de rest zijn we overal 2 nachten (reis met bus en trein).
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:16:56 #17
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109566519
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:
Reisplanning in de OP bijgewerkt (incl mijzelf :Y) ) weet niet of sommigen 2012 of 2011 betreft?
Tnx!
Van mij is het in elk geval 2012 :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_109566750
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 14:15 schreef Radyhyn het volgende:
Apart zeg, die Ryukyu eilanden. Dat is ook niet een plek die je zomaar even langs gaat tijdens een tripje Japan :D

Klopt, al is het voor de Japanners zelf geloof ik wel een populaire vakantiebestemming. Gaan een aantal vluchten per dag vanuit vrijwel iedere grote stad. Moeten wel ook nog een stukje met de boot.

quote:
Wij hebben 7 locaties waar we langs gaan. Met in het begin bijna een week in Tokyo en op het eind een week in Kyoto. Voor de rest zijn we overal 2 nachten (reis met bus en trein).
Leuk! :) Denk dat wij ook eindigen met een week omgeving Kyoto/Osaka, maar dat ligt dus nog niet vast.

De kosten voor een railpass enzo, dat zit al allemaal in die reis die je geboekt hebt? Dus eigenlijk alleen nog evt musea entree en eten? Het lijkt me wel lekker hoor, zo zonder gedoe reizen :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 15:06:23 #19
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_109568356
Alle transfers met, voor zover mogelijk, gereserveerde plaatsen zitten erbij. En het is ook niet erg als je een trein later hebt. Verder zitten er ook nog 3 excursies bij (wel 3 groepsexcursies met internationale groep, maar dat lijkt me op zich wel geinig). 1 in Tokyo, 1 naar Mt. Fuji en 1 in Kyoto. En de overnachtingen natuurlijk met overal ontbijt en op veel plaatsen ook avondeten (niet in Tokyo en Kyoto). Ook krijgen we een zeer uitgebreide reisbeschrijving mee en informatie wat betreft de gebruiken/etiquette :D

Het wordt onze huwelijksreis en aangezien voor dat trouwen al genoeg van te voren geregeld moet worden ben ik blij dat de reis helemaal voor ons verzorgd wordt haha ^O^

Wel super dat jullie van die goedkope tickets hebben kunnen kopen. Dat verder invullen van de reis moet vast lukken! Maar zo moeilijk kiezen tussen zoveel leuke plaatsen hé :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 4 april 2012 @ 13:08:12 #20
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109891583
Ah... hier zitten jullie dus :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 13:28 schreef Radyhyn het volgende:
Wanneer gaan jullie precies Knut?
Wij gaan ook over 3 maanden :D
Fijn dat dat Tokyo is geboekt

Goede terugreis gehad Doodkapje?
Ja terugreis was prima. 3 films gekeken (op de een of andere manier zat Twilight: Breaking Dawn ook erbij)... vriendinnetje stond op Schiphol met een ballonnetje te wachten. Kon niet beter :)

Jammer dat velen het noorden van Honshu overslaan zeg. Tohoku is geweldig :s) Met name de onsen zijn daar echt geniaal en met een JR pass is het goed te doen om snel de Shinkansen erheen te pakken.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109930941
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:08 schreef Doodkapje het volgende:
Ah... hier zitten jullie dus :)

[..]

Ja terugreis was prima. 3 films gekeken (op de een of andere manier zat Twilight: Breaking Dawn ook erbij)... vriendinnetje stond op Schiphol met een ballonnetje te wachten. Kon niet beter :)

Jammer dat velen het noorden van Honshu overslaan zeg. Tohoku is geweldig :s) Met name de onsen zijn daar echt geniaal en met een JR pass is het goed te doen om snel de Shinkansen erheen te pakken.
Klinkt goed :) Nog foto's?

Volgens de foto's dit weekend al weer een aantal naar Japan *O* Veel plezier!

Als je hostel in de buurt van station Nakano ligt, kun je dan beter een ticket voor de metro kopen of steeds losse treinkaartjes?
  donderdag 5 april 2012 @ 11:01:16 #22
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109931642
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Klinkt goed :) Nog foto's?

Volgens de foto's dit weekend al weer een aantal naar Japan *O* Veel plezier!

Als je hostel in de buurt van station Nakano ligt, kun je dan beter een ticket voor de metro kopen of steeds losse treinkaartjes?
Ik neem aan dat je Nakano in Tokio bedoelt? Je hebt een Tokio Metropas voor iets van 750 yen en als je daarbij de Toei lijn bij pakt voor 1000 yen. De gemiddelde enkele trips zijn 160-200 yen dus als je denkt dat je meer dan 4-5 keer de metro pakt, kun je beter een dagkaart kopen.

Ja superveel foto's: zal kijken of ik vanaaf tijd heb om hier wat neer te zetten .
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109931888
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:01 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je Nakano in Tokio bedoelt? Je hebt een Tokio Metropas voor iets van 750 yen en als je daarbij de Toei lijn bij pakt voor 1000 yen. De gemiddelde enkele trips zijn 160-200 yen dus als je denkt dat je meer dan 4-5 keer de metro pakt, kun je beter een dagkaart kopen.

Ja superveel foto's: zal kijken of ik vanaaf tijd heb om hier wat neer te zetten .
[ afbeelding ]
Ja, station nakano in tokio. Prijzen vind ik nog niet echt belangrijk, meer het gemak en de snelheid waarmee we vanaf station nakano de rest van de stad in kunnen trekken. Volgens mij is dat station namelijk meer gericht op JR treinen, of zie ik dat verkeerd?

Alvast een erg toffe foto :)
pi_109932068
Overmorgen *O* En de aapjes gaan we dit keer ook zien :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 5 april 2012 @ 11:15:42 #25
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109932109
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:14 schreef Pheno het volgende:
Overmorgen *O* En de aapjes gaan we dit keer ook zien :+
Tip: Als je de de mogelijkheid hebt. Doe een overnachting in Ryokan Yudanaka Seifuso. Die hebben een eigen onsen en je komt daar zo tot rust. Geweldig.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 5 april 2012 @ 11:21:54 #26
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109932329
Pfff, nog een weekje wachten :(
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 5 april 2012 @ 11:22:40 #27
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109932355
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:21 schreef matthijst het volgende:
Pfff, nog een weekje wachten :(
Ik waarschijnlijk pas weer over twee jaar ;(
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109932432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Tip: Als je de de mogelijkheid hebt. Doe een overnachting in Ryokan Yudanaka Seifuso. Die hebben een eigen onsen en je komt daar zo tot rust. Geweldig.
Via welke site zoek/boek jij Ryokans?
  donderdag 5 april 2012 @ 11:30:29 #29
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109932639
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, station nakano in tokio. Prijzen vind ik nog niet echt belangrijk, meer het gemak en de snelheid waarmee we vanaf station nakano de rest van de stad in kunnen trekken. Volgens mij is dat station namelijk meer gericht op JR treinen, of zie ik dat verkeerd?

Alvast een erg toffe foto :)
Station Nakano heeft een aansluiting op de Tozai-lijn van Tokyo Metro :)
http://www.tokyometro.jp/en/subwaymap/pdf/routemap_en.pdf

Als je dichtbij het station van Nakano verblijft is de metro handiger.

PS: Je kunt ook een dagkaart kopen voor Tokyo Metro + Toei + JR lijn. Maar als je een JR Pass hebt is dat laatste dus niet nodig.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Via welke site zoek/boek jij Ryokans?
Booking.com. Wereldwijd goede ervaringen mee en voor best goede prijzen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109933096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:30 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Station Nakano heeft een aansluiting op de Tozai-lijn van Tokyo Metro :)
http://www.tokyometro.jp/en/subwaymap/pdf/routemap_en.pdf

Als je dichtbij het station van Nakano verblijft is de metro handiger.

PS: Je kunt ook een dagkaart kopen voor Tokyo Metro + Toei + JR lijn. Maar als je een JR Pass hebt is dat laatste dus niet nodig.

[..]

Booking.com. Wereldwijd goede ervaringen mee en voor best goede prijzen.
500 meter naar station nakano.

Volgens mij moet ons hostel dan ergens tussen station nakano en higashi - nakano liggen, maar die kan ik op google maps al niet vinden :')

Maar eens naar een leuke ryokan in omgeving kyoto gaan zoeken dan :)
pi_109933692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Tip: Als je de de mogelijkheid hebt. Doe een overnachting in Ryokan Yudanaka Seifuso. Die hebben een eigen onsen en je komt daar zo tot rust. Geweldig.
Dat hebben we inderdaad al geboekt. Leek me beter dan het toeristische haastwerk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 5 april 2012 @ 12:48:30 #32
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109935512
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat hebben we inderdaad al geboekt. Leek me beter dan het toeristische haastwerk.
Yep. En de eigenaar is wel bereid om je te brengen naar de ingang van het park. Ik vertelde dat ik met de bus was gegaan en toen zei het mannetje dat ik het even had moeten zeggen. En als je ramen + gyoza wil > http://maps.google.nl/map(...)=18&t=m&z=18&start=0

Doe m de groeten en vraag wat ie van de klompjes vindt. Misschien herinnert ie zich mij nog, aangezien het 3 weken geleden was. :)

Meh... ik wil weer terug :')
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109935640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:48 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Yep. En de eigenaar is wel bereid om je te brengen naar de ingang van het park. Ik vertelde dat ik met de bus was gegaan en toen zei het mannetje dat ik het even had moeten zeggen. En als je ramen + gyoza wil > http://maps.google.nl/map(...)=18&t=m&z=18&start=0

Doe m de groeten en vraag wat ie van de klompjes vindt. Misschien herinnert ie zich mij nog, aangezien het 3 weken geleden was. :)

Meh... ik wil weer terug :')
Jij neemt dus kleine cadeautjes mee? :)
  donderdag 5 april 2012 @ 12:59:48 #34
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109935948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jij neemt dus kleine cadeautjes mee? :)
Yep, Zeker voor de onbekendere plaatsjes. Dat kunnen ze erg waarderen. De ryokans en hostels die door veel toeristen worden bezocht hebben al best veel klompjes op hun toonbank staan. Meestal neem ik een paar setjes van die kleine keramieken 'Delfts Blauwe' klompjes mee en wat pakjes stroopwafels. Xenos heeft van die leuke kneuterige dingetjes... zoals keukenschorten, onderzettertjes, klompen, ovenwanten, onderzetters... allemaal met van die Hollandse prints... cheap as f*** natuurlijk. En even het stickertje 'made in China' weghalen :D

Je weet nooit wie je tegenkomt. Volgens mij had ik nog een potje appeljam uit Yudanaka mee gekregen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109936209
Hadden er al over gelezen, maar wisten niet of dat nou echt gewaardeerd werd.. Toch maar wat inkopen doen tegen die tijd :)
  donderdag 5 april 2012 @ 13:12:56 #36
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109936421
Oh en @Pheno...

Ga zo vroeg mogelijk naar dat Snow Monkey park. Het park gaat om 9:00 open en in het weekend kan het druk zijn. Om 10:00 sta je al met 30 man om dat badje van de apen fotootjes te schieten.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109936438
Van die ministroopwafels lijken me wel wat om mee te nemen als cadeau. Aardige vervanging voor het Japanse snoepje voor de thee?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_109936464
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
Oh en @Pheno...

Ga zo vroeg mogelijk naar dat Snow Monkey park. Het park gaat om 9:00 open en in het weekend kan het druk zijn. Om 10:00 sta je al met 30 man om dat badje van de apen fotootjes te schieten.
Meer Japanners dan aapjes dus ;(
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_109936675
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
Oh en @Pheno...

Ga zo vroeg mogelijk naar dat Snow Monkey park. Het park gaat om 9:00 open en in het weekend kan het druk zijn. Om 10:00 sta je al met 30 man om dat badje van de apen fotootjes te schieten.
Ik ben er doordeweeks en we gaan dus vast vroeg. Thanx for the tip!

En is dat niet overal zo MissMSX :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 5 april 2012 @ 13:33:28 #40
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109937197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:13 schreef MissMSX het volgende:
Van die ministroopwafels lijken me wel wat om mee te nemen als cadeau. Aardige vervanging voor het Japanse snoepje voor de thee?
Mja,... meestal eten ze er iets zoets bij. Vaak iets van Mochi (kleverige koekjes met Azuki-bonenpasta) of westerse koekjes en dan zijn stroopwafeltjes prima.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:14 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Meer Japanners dan aapjes dus ;(
Ja... of uit het buitenland. Kwam mensen uit Australië en Hawaii tegen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_109937852
zouden ze marsepein nietlekker vinden? lijkt wel een beetje op die bonenpasta cakejes.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:49:42 #42
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_109937979
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:46 schreef okiokinl het volgende:
zouden ze marsepein nietlekker vinden? lijkt wel een beetje op die bonenpasta cakejes.
Denk het wel... ze houden ook wel van zoet.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  donderdag 5 april 2012 @ 13:59:27 #43
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_109938434
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:46 schreef okiokinl het volgende:
zouden ze marsepein nietlekker vinden? lijkt wel een beetje op die bonenpasta cakejes.
En anders zijn ze te beleefd om het te laten merken. :P
pi_109938580
quote:
7s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik ben er doordeweeks en we gaan dus vast vroeg. Thanx for the tip!

En is dat niet overal zo MissMSX :+
Ik had er zo'n heerlijk naief idee van. Dom dom dom.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:46 schreef okiokinl het volgende:
zouden ze marsepein nietlekker vinden? lijkt wel een beetje op die bonenpasta cakejes.
Dat is een goed idee :Y
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_109938622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:59 schreef hexje het volgende:

[..]

En anders zijn ze te beleefd om het te laten merken. :P
Hehheh, ik ken het verhaal van een Japanner die pas na zéér lang aandringen het dubbelzoute dropje uitspuugde dat hij van een stel Nederlanders had gehad :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 5 april 2012 @ 21:23:53 #46
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_109957730
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:04 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Hehheh, ik ken het verhaal van een Japanner die pas na zéér lang aandringen het dubbelzoute dropje uitspuugde dat hij van een stel Nederlanders had gehad :D
dubbelzout?!
heb al moeite genoeg met standaard zoute drop :X
pi_109958577
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 21:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

dubbelzout?!
heb al moeite genoeg met standaard zoute drop :X
Het was ook wel een gemene streek ja :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 5 april 2012 @ 21:52:26 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_109959520
Hoorde dat ze van die thee met smaakjes ook wel kunnen waarderen als kadootje; schijnen ze daar niet te hebben.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110051483
Pheninnetje vanuit het account van Pheno, voor de mensen die binnen nu en héél snel naar Japan gaan: koop je yens in NL:

Onze bank heeft alle (niet die alleen van ons) pinverkeer van en naar Japan gestopt wegens een skimaanval. Dus daar sta je dan, met 400 yen. En een creditcard, gelukkig. Dus twee flesjes water en zoeken naar een oplossing.

We hebben nu via het noodnummer van de bank geld naar onszelf laten overmaken. Zo'n moneytelegram. Dat kon niet op het vliegveld, want daar was geen Travel EX (zeg maar GrensWisselkantoor). Maar op 5 minuten van ons hotel wel, dus we hebben voor 2 dagen meer dan genoeg. Dinsdag is de pinblokkade opgeheven en kan elke Nederlander weer in Japan pinnen. hopen we dan maar.

Dus even lichte paniek, daarna weer een lange treinreis naar zo'n TravelEx bij het hotel om zo snel mogelijk geld te laten storten. Het is hier 19 graden, dus de dikke truien en jassen kunnen de kast in. De bloesem is nu uit, dus we gaan ons vermaken.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 8 april 2012 @ 11:44:19 #50
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110051704
Wat een vuule honden (die banken) :(
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 8 april 2012 @ 13:11:06 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_110054109
Kun je niet gewoon pinnen met je creditcard dan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_110076349
ojee, als mn broer nou maar niet vastloopt met dat pinnen.. die heeft niet eens een creditcard bij zich.
pi_110123574
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:11 schreef speknek het volgende:
Kun je niet gewoon pinnen met je creditcard dan?
Nope. Deze kan dat niet.
Maar goed, moneygram did the trick. Morgen schijnen we weer te mogen pinnen. Ik ben benieuwd. En anders wordt het een groot bedrag via moneygram :')

Happy Hanami!





Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 10 april 2012 @ 08:29:15 #54
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110125235
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 02:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nope. Deze kan dat niet.
Maar goed, moneygram did the trick. Morgen schijnen we weer te mogen pinnen. Ik ben benieuwd. En anders wordt het een groot bedrag via moneygram :')

Happy Hanami!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vet! Yojogi?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 10 april 2012 @ 08:39:24 #55
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_110125336
hm kan ook Ueno Koen zijn.
Jammer dat ik hanami nooit zal kunnen meemaken tho X_x
pi_110125344
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 02:11 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nope. Deze kan dat niet.
Maar goed, moneygram did the trick. Morgen schijnen we weer te mogen pinnen. Ik ben benieuwd. En anders wordt het een groot bedrag via moneygram :')

Happy Hanami!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf! :Y
  dinsdag 10 april 2012 @ 08:40:16 #57
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_110125347
Wauw, mooi zeg!
Jullie ook fijne Hanami en nog veel plezier!

En hopelijk kunnen jullie snel weer pinnen :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_110126457
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 08:29 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Wat vet! Yojogi?
Ueno. Vandaag in Shinjuku-park geweest. Lekker onder een boom wezen lunchen. En in de zon liggen. Tokyo on a shoestring, maar zeker niet minder prettig :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110126711
Afgelopen weekend de laatste Ryokans, auto, Sumo-wedstrijd en Kabuki-voorstelling gereserveerd. Komt nu wel erg dichtbij! _O_
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:33:49 #60
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110127756
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ueno. Vandaag in Shinjuku-park geweest. Lekker onder een boom wezen lunchen. En in de zon liggen. Tokyo on a shoestring, maar zeker niet minder prettig :P
Whaha, daar was ik dus een paar weken geleden. Zag er zo anders uit. Is het museum voor moderne kunst alweer geopend? Baalde flink dat ie dicht was toen ik daar voor de deur stond.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 10 april 2012 @ 10:47:55 #61
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110128167
Net ff ING gebeld, daar wisten ze niks van een pinblokkade in Japan?
Naja, als het vandaag is opgelost zaterdag geen last meer van *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:33:00 #62
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110129668
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ueno. Vandaag in Shinjuku-park geweest. Lekker onder een boom wezen lunchen. En in de zon liggen. Tokyo on a shoestring, maar zeker niet minder prettig :P
Ik lees net dat je de baden bij Seifuso trouwens kunt reserveren voor privégebruik. Dus als je met z'n tweetjes wilt chillen moet je dat even aangeven.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_110133353
aah, sakura in ueno... mooie fotos!
pi_110182615
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:47 schreef matthijst het volgende:
Net ff ING gebeld, daar wisten ze niks van een pinblokkade in Japan?
Naja, als het vandaag is opgelost zaterdag geen last meer van *O*
Rabobank had het dichtgegooid, dus dat zou kunnen. Maar dat is nu weer opengesteld, zoals ze gemeld hadden. Dus gisteravond op de terugweg naar het hotel kon ik eindelijk pinnen.

Nu eens kijken wat ze zeggen van deze waanzin (en kosten) die ik heb moeten maken om dat noodgeld te krijgen. Dus die hebben al een klachtmail in hun elektronische mailbox.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110185157
Omdat een reistopic niet zonder plaatjes kan:
120411_28827_DSC_rgr1_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr2_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr3_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr4_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr5_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr6_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr7_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr8_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr9_small.jpg
120411_28827_DSC_rgr10_small.jpg
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110189440
dat is shinjuku park, toch? mooooi..
pi_110234769
Shinjuku en onderweg naar Yasukuni :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110235230
*kwijl*

Ik ga proberen volgend jaar die kant op te gaan denk ik. Ook eens wat Japanse aikido dojo's aan doen :)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_110235882
Props voor Vodafone _O_

Met het gedoe dat ik heb gehad door de lieve Rabobank (pintransacties uit Tokio van alle rabopassen blokkeren voor een paar dagen omdat ze een skimmingactie verwachtten) heb ik nogal wat belkosten gemaakt om erachter te komen wat er aan de hand was en dat ze maar even de noodprocedure voor moneytelegram. Ik dacht dat ik de Passportservice aan had, dat is goedkoper bellen vanuit deelnemende landen (voor de gamescom in Duitsland ooit gedaan). Dat is gratis, dus lekker makkelijk en aan laten blijven staan. Japan is ook een deelnemend land sinds kort, dus alleen maar mooi.

Bleek dat het om de een of andere reden uitstond toen ik mijn belkosten bekeek op MyVodafone. Een mailtje met "uh, watskeburt" en het wordt teruggedraaid. ipv 90 euro aan belkosten 14 euro. Vooruit, ik blijf bij ze als mijn abo afloopt volgende maand :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:55:33 #70
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110268264
Vanmiddag 14:50 vliegen *O*
Blogje, voor als iemand 't nog leuk vindt: http://japan012.blogspot.com/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110268391
quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:32 schreef Pheno het volgende:
Props voor Vodafone _O_

Met het gedoe dat ik heb gehad door de lieve Rabobank (pintransacties uit Tokio van alle rabopassen blokkeren voor een paar dagen omdat ze een skimmingactie verwachtten) heb ik nogal wat belkosten gemaakt om erachter te komen wat er aan de hand was en dat ze maar even de noodprocedure voor moneytelegram. Ik dacht dat ik de Passportservice aan had, dat is goedkoper bellen vanuit deelnemende landen (voor de gamescom in Duitsland ooit gedaan). Dat is gratis, dus lekker makkelijk en aan laten blijven staan. Japan is ook een deelnemend land sinds kort, dus alleen maar mooi.

Bleek dat het om de een of andere reden uitstond toen ik mijn belkosten bekeek op MyVodafone. Een mailtje met "uh, watskeburt" en het wordt teruggedraaid. ipv 90 euro aan belkosten 14 euro. Vooruit, ik blijf bij ze als mijn abo afloopt volgende maand :+
Ik heb toevallig gister een abo bij Vodafone afgesloten, o.a. wegens die Paspoortservice voor Japan. Maar dat werkt dus goed? Zowel bellen als mobiel internet? Ik ben een beetje zenuwachtig om het voor het eerst uit te proberen in Japan, ik had eerst een weekend België moeten boeken ofzo. :D

Ik dacht trouwens dat het standaard aanstond? Dat is dus niet het geval?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110268436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:55 schreef matthijst het volgende:
Vanmiddag 14:50 vliegen *O*
Blogje, voor als iemand 't nog leuk vindt: http://japan012.blogspot.com/
Ow leuk, daar heb ik bij mijn tweede bezoek naar Japan veel ideeën uit opgedaan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110268489
In dit blog staan ook wel veel tips trouwens, vooral wat eten betreft:
http://paulstravelpics.blogspot.com/

:)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:12:50 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110268934
Cool!
Fugu wil ik dit keer ook gaan proberen in Osaka.
Beetje van die sashimi, alleen om het een keer gehad te hebben :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110269139
Veel plezier alvast Matthijst! Ga je blog volgen :)
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:51:14 #76
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110270604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:55 schreef matthijst het volgende:
Vanmiddag 14:50 vliegen *O*
Blogje, voor als iemand 't nog leuk vindt: http://japan012.blogspot.com/
Spannend! Goede reis!
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_110271044
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:58 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb toevallig gister een abo bij Vodafone afgesloten, o.a. wegens die Paspoortservice voor Japan. Maar dat werkt dus goed? Zowel bellen als mobiel internet? Ik ben een beetje zenuwachtig om het voor het eerst uit te proberen in Japan, ik had eerst een weekend België moeten boeken ofzo. :D

Ik dacht trouwens dat het standaard aanstond? Dat is dus niet het geval?
Dat is inderdaad niet het geval, maar voor de rest werkt het. Niet dat ik op mijn mobiel internet, internetverbinding op de kamer is beter :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games vrijdag 13 april 2012 @ 12:13:39 #78
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_110271501
quote:
17s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:32 schreef Pheno het volgende:
Props voor Vodafone _O_

Bleek dat het om de een of andere reden uitstond toen ik mijn belkosten bekeek op MyVodafone. Een mailtje met "uh, watskeburt" en het wordt teruggedraaid. ipv 90 euro aan belkosten 14 euro. Vooruit, ik blijf bij ze als mijn abo afloopt volgende maand :+
Ik had verleden jaar het zelfde gezeik met Vodafone icm Prepaid. Ik had een kaartje met 50 euro erop en die was na 5 MB al weer op. Dus ik mailen met Vodafone en binnen een dag had ik weer 50 euro en excuus mailtje.
Twee dagen later hetzelfde gelul, volgens hun stond het Paspoort weer uit. Weer mijn tegoed teruggekregen en weer een excuus mailtje.
En na 5 keer herhalen heb ik 100 euro extra beltegoed gekregen en de vraag wanneer ik terug ging naar Nederland :+
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_110276865
Voor de mensen die nu/binnenkort naar Tokyo gaan en een (beetje) van kunst, Manga en/of Animé houden. Er is een prachtige tentoonstelling van Katsuhiro Otomo, de tekenaar van o.a. Akira.

Ik ga er in elk geval heen. Wel van tevoren kaartjes reserveren en ophalen bij Lawson. :)

Katsuhiro Otomo GENGA Exhibition
http://www.otomo-gengaten.jp/

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110277106
Een vriendin van mij gaat in September 9 dagen naar Japan ! Ben jaloers, maar gun het haar van harte :)

Vraagje, lekker vroeg, ik houd wel van die gekke gadgets en lekkernijen, hebben jullie dingen/tips die ik op kan geven als een soort boodschappenlijstje :D

Het moet dus beslist klein en licht zijn, makkelijk mee te nemen, geen problemen geven bij doaune enz. En kan je ook dvd's in Japan kopen ? Zit er bijvoorbeeld Engelse ondertiteling bij en is het regiovrij ?

Dat waren de vragen wel zo'n beetje O-)
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:33:08 #81
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110277255
@ meike: DVD's in japan hebben dezelfde regio als europa maar engelse ondertiteling betwijfel ik ten zeerste :(

Ik moet ook echt eens een tripje naar japan gaan boeken :D als ik die fotos zo zie krijg ik echt kriebels
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  vrijdag 13 april 2012 @ 14:56:27 #82
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_110278176
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 10:55 schreef matthijst het volgende:
Vanmiddag 14:50 vliegen *O*
Blogje, voor als iemand 't nog leuk vindt: http://japan012.blogspot.com/
Goede reis! :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_110280646
Als het goed is is hij nu net opgestegen... Goede reis, fijne vakantie :W
pi_110281084
Als ie maar een jas bij zich heeft, het is gaan regenen en dat stopt pas zondag hier :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110281242
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:23 schreef Strolie75 het volgende:
Voor de mensen die nu/binnenkort naar Tokyo gaan en een (beetje) van kunst, Manga en/of Animé houden. Er is een prachtige tentoonstelling van Katsuhiro Otomo, de tekenaar van o.a. Akira.

Ik ga er in elk geval heen. Wel van tevoren kaartjes reserveren en ophalen bij Lawson. :)

Katsuhiro Otomo GENGA Exhibition
http://www.otomo-gengaten.jp/

[ afbeelding ]
Zal eens kijken of dat lukt, zo te zien bij akihabara in de buurt. het is altijd even zoeken :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110281545
japanse dvds hebben bijna nooit engelse ondertitels, vrees ik.

voro gadgets moet je even online gaan zoeken, ik ben te lang geleden daar geweest om te weten wat er nu allemaal is.. ik vond toen die kettingkjes met mini-plantje +wat water in plastic hangertje wel leuk, en mini-bonsai setjes. en de eindeloze hoeveelheid anime/maga action figures. en voor mij mag je altijd hele stapels goo tan instant ramen pakketjes meenemen, compleet met vlees ei en groente. :)
pi_110311670
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:01 schreef Pheno het volgende:
Als ie maar een jas bij zich heeft, het is gaan regenen en dat stopt pas zondag hier :P
En kkkkkoud ook... vandaag in een verregend Kamakura rondgelopen. Gelukkig de afgelopen dagen wel erg mooi weer gehad bij de sakura kijken in Ueno en Shinjuku-park (zat op je fotos te kijken of ik mijzelf niet kon terugvinden :P )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 14 april 2012 @ 13:33:37 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110312415
Pfoe, vuule regen inderdaad, maar goed, mag niet klagen natuurlijk :D

Mooi om weer in Japan te lopen. Wel 1 grote teleurstelling dat AM/PM d'r niet meer is. Overal die Family Marts nu, maar AM/PM had van die relaxte rijstburgers en magneton spaghetti :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110312770
Family Mart heeft toch vast wel weer andere lekkere dingen? Bijvoorbeeld mijn lievelings-instantnoodles ラーの道. :)

Btw. ik mag ook wel uit de OP, dat is nog van vorig jaar en dit jaar wordt het helaas geen Japan voor mij.
pi_110313390
instant curry ramen...
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:21:06 #91
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110313622
M'n vrouw dacht vandaag Ginger Ale gekocht te hebben. Bleek ook wel zo te zijn, maar was een "Extra Ginger" uitvoering ofzo? Troep brandde je keel kapot :D

Mountain Dew staat ernaast, dus ben benieuwd of dat wel normale MD is, of ook een Japanse variant?

En hoe zit het met die paraplu's als het regen? Bij een 7-11 stonden er een stuk of 10 in de bak buiten, maar 0 klanten binnen, mag je dan gewoon zo'n ding semi-jatten?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110314354
in japan nooit iets meenemen dat niet van jou is. :)
pi_110315322
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:46 schreef okiokinl het volgende:
in japan nooit iets meenemen dat niet van jou is. :)
Behalve fietsen en paraplu's :+

(Maar als toerist zou ik daar maar niet aan mee gaan doen natuurlijk)
pi_110316601
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:21 schreef matthijst het volgende:
M'n vrouw dacht vandaag Ginger Ale gekocht te hebben. Bleek ook wel zo te zijn, maar was een "Extra Ginger" uitvoering ofzo? Troep brandde je keel kapot :D

He, jouw vrouw heeft dezelfde als mijn vrouw :') We kenden het ook nog niet, dus zoals altijd kopen en proberen :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110316824
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 13:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

En kkkkkoud ook... vandaag in een verregend Kamakura rondgelopen. Gelukkig de afgelopen dagen wel erg mooi weer gehad bij de sakura kijken in Ueno en Shinjuku-park (zat op je fotos te kijken of ik mijzelf niet kon terugvinden :P )
Vandaag Odaiba in de regen. Gundam even hoi gezegd. En voor de restshoppen, verbazen en eten. Omdat het kan. Er komen waarschijnlijk geen foto's meer van mijn hand:

Dit was het laatst, daar link ik alleen naar, anders is het topic bah: http://i41.tinypic.com/33artae.jpg

Morgen maar naar de Nikon Service Center, eens kijken of ze iets kunnen. Gelukkig op 5 minuten lopen, maar als het te duur is laat ik het niet repareren en gaan we over op compact van mijn vrouw. Leuk dat je in het land van fotografie zit, maar als je iets koopt je de lul bent in Nederland. Als er dan iets is, wordt het niet gerepareerd want bla bla, geen garantie :X
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110318689
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Behalve fietsen en paraplu's :+

(Maar als toerist zou ik daar maar niet aan mee gaan doen natuurlijk)
ah, okee..volgende keer kom ik thuis met 20 paraplus en 3 fietsen! :)
  zaterdag 14 april 2012 @ 18:50:50 #97
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110321275
Dacht inderdaad ook dat ik het hier al een keer gelezen had, van die paraplu's. Maar ok, zal er wel niet aan meedoen :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games zaterdag 14 april 2012 @ 19:13:01 #98
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_110321884
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:09 schreef Pheno het volgende:
\Als er dan iets is, wordt het niet gerepareerd want bla bla, geen garantie :X
Tsja, vele merken leveren alleen garantie in Japan alleen garantie op Japanse producten, niet op domnestic appliances ;)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_110338874
Logisch ook. Maar onlogischer is dat als ik een Nikon koop, ik het niet kan laten repareren in Nederland :P Want Nikon EU weet ook wel dat ze zelf veel, maar dan ook veel duurder zijn dan USA en Japan, dus zo stoppen ze de import op een manier :P Dat ik dan geen garantie zou hebben, oke, maar ze zeggen gewoon doodleuk: ga maar naar Japan, daar heb je het gekocht. Sorry, maar whut? Zelfde ding, Nederland in het menu, maar weigeren te repareren ook onder niet-garantie? Buttservice :+

[ Bericht 28% gewijzigd door Pheno op 15-04-2012 02:25:50 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 15 april 2012 @ 08:59:01 #100
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_110341162
Zo, over een paar weken mag ik weer *O*. Net als vorige keer is het een zakenreis naar Tokyo, dus ik ben er maar een paar avonden in de week en ik probeer er 2 weekenddagen aan vast te plakken. Vorige keer zijn we naar Kamakura gegaan in het weekend. Dit keer overweeg ik Nikko in het weekend, want met de beperkte tijd dat ik er ben ga ik de gok niet nemen dat Mt Fuji toevallig niet bewolkt is.

Iemand nog andere tips? voor de 2e weekend-dag? Bedankt! :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_110341194
Ben je al eens in en nabij Harajuku geweest op zondag? Wij net wel weer. Al is de cosplay is nu echt dood. Maar het park is echt gezellig op zondag (en goed weer ofc).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110341878
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2012 09:04 schreef Pheno het volgende:
Ben je al eens in en nabij Harajuku geweest op zondag? Wij net wel weer. Al is de cosplay is nu echt dood. Maar het park is echt gezellig op zondag (en goed weer ofc).
De cosplay is dood? Toen ik vorig jaar er heen ging was er al niemand
  Eindredactie Games zondag 15 april 2012 @ 10:02:47 #103
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_110341936
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 09:59 schreef koffiegast het volgende:

[..]

De cosplay is dood? Toen ik vorig jaar er heen ging was er al niemand
ik heb er, behalve een dikke man verkleed als pikachu, nooit echt iemand zien cosplayen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_110342154
Vijf jaar geleden was het nog prima te doen. Vorig jaar ben ik niet geweest, 2010 was mijn laatste bezoekje (2x, oke :+).
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 15 april 2012 @ 11:03:28 #105
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110343219
Misschien is het nog te koud voor cosplay? In de zomer zie je ze meestal wel en soms ook van die Psychobilly/Rock 'n Roll mensen.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  zondag 15 april 2012 @ 13:37:00 #106
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_110347604
Oh ja, Harajuku Bridge op zondagmiddag, had ik inderdaad vorige keer niet gedaan... Lonely planet raadt het nog aan, maar als ik het goed begrijp is er niets meer te doen dezer dagen? :{
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  Eindredactie Games zondag 15 april 2012 @ 13:56:38 #107
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_110348314
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 13:37 schreef MrSubtle het volgende:
Oh ja, Harajuku Bridge op zondagmiddag, had ik inderdaad vorige keer niet gedaan... Lonely planet raadt het nog aan, maar als ik het goed begrijp is er niets meer te doen dezer dagen? :{
zonder cosplay is het op een zondag goed vertoeven ais je de jonge generatie wil zien. :) het us er dan wel stervensdruk :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 15 april 2012 @ 14:04:22 #108
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_110348537
quote:
1s.gif Op zondag 15 april 2012 13:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zonder cosplay is het op een zondag goed vertoeven ais je de jonge generatie wil zien. :) het us er dan wel stervensdruk :)
Mjah, maar ben er al paar keer geweest, alleen nog nooit op zondagmiddag. Is het de moeite daar specifiek op zondag nog eens heen te gaan, of is het gewoon precies als alle andere dagen?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 15 april 2012 @ 14:12:52 #109
274453 okiokinl
blablabla
pi_110348815
ja, zondag is wel de dag om te gaan, dan gebeurt er van alles.

toen ik er 4 jaar geleden was, barstte het nog van de cosplayers op de brug. (het samenraapseltje wat je daar ziet heeft trouwens niet zoveel te maken met anime; meer met modetrends in harajuku, in de 90er jaren)
en inderdaad, een eindje het park in de rock&rollers, en nog wat verder elke zondag en openlucht techno party, tot een uurtje of 9 savonds.
als je na de brug linksom langs het park loopt, allemaal live punk en rockbandjes, en als je op het einde daarvan de weg oversteekt naar links, nog een hele wandelboulevard met de wat meer pop-achtige bandjes en acts.

mooi weer helpt wel. en de politie moet geen slechte bui hebben , want dan sturen ze iedereen weg.

voor cosplay kan je naar akihabara op zondag, dan is de mainstreet afgesloten, en staan er ook overal zangeresjes en dansgroepjes op te treden.
  zondag 15 april 2012 @ 14:46:37 #110
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_110350214
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 14:12 schreef okiokinl het volgende:
ja, zondag is wel de dag om te gaan, dan gebeurt er van alles.

toen ik er 4 jaar geleden was, barstte het nog van de cosplayers op de brug. (het samenraapseltje wat je daar ziet heeft trouwens niet zoveel te maken met anime; meer met modetrends in harajuku, in de 90er jaren)
en inderdaad, een eindje het park in de rock&rollers, en nog wat verder elke zondag en openlucht techno party, tot een uurtje of 9 savonds.
als je na de brug linksom langs het park loopt, allemaal live punk en rockbandjes, en als je op het einde daarvan de weg oversteekt naar links, nog een hele wandelboulevard met de wat meer pop-achtige bandjes en acts.

mooi weer helpt wel. en de politie moet geen slechte bui hebben , want dan sturen ze iedereen weg.

voor cosplay kan je naar akihabara op zondag, dan is de mainstreet afgesloten, en staan er ook overal zangeresjes en dansgroepjes op te treden.
Tof, bedankt! :-)

Was heel stom, vorige keer op beide locaties geweest, maar beiden niet op zondag omdat ik niet vooraf wist dat zondag zoveel te doen was. Kwam ik op maandag achter :').

Dan is het alweer bepaald: Zaterdag Nikko, en Zondag Akihabara en Harajuku / Jingu! :)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 15 april 2012 @ 14:57:14 #111
274453 okiokinl
blablabla
pi_110350654
uit mn filmpjes archief,
zondag,
akihabara:

bandjes, harajuku:


pi_110351613
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:03 schreef Doodkapje het volgende:
Misschien is het nog te koud voor cosplay? In de zomer zie je ze meestal wel en soms ook van die Psychobilly/Rock 'n Roll mensen.
Die zijn er altijd op zondag, vandaag ook weer. Maar cosplay is er gewoonweg niet meer. Met twintig graden er niet staan net na hanami is toch wel een teken.

Maar het park hoort er nog bij op een zondag om te bezoeken. De reisgidsen moeten alleen wel even geüpdatet worden op het cosplay-gedeelte :D
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110374679
Is cosplay dan alweer een beetje uit?

Ik vond het zelf jammer dat ik niet echt eentje heb gezien vorig jaar en hoopte dat ze nog wel enigszins actief zijn..
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:14:22 #114
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_110428036
Aan de blogs van matthijst te zien hebben ze het naar hun zin! :)
Maar tering, ik dacht dat ik al een beetje nerderig was... :')
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110428562
Onigiri's O+

er is een blyth poppententoonstelling in odaiba matthijst. In venusfort :)

Ik hang nu in yudanaka rond, aapjes gekeken, losgeweekt in onsen en morgen weer terug naar tokio. Hopelijk sneller dan heen, want er was een langdurige seinstoring. Een aardige japanse heeft ons verder gebracht met de auto, anders was het een lange busreis geworden die ingezet waren. Een bus per uur of zo :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:36:03 #116
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_110428624
Ik kan mattijst de Square-Enix Showcase in Shinjuku aanraden. Heerlijke winkel. O+

http://www.square-enix.co.jp/showcase/eng/index.html
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:37:03 #117
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_110428657
Gister de laatste Ryokan geboekt! In Narai! :)
Programma is nu definitief! Nu alleen nog restaurants en tentoonstellingen boeken. :D

Tokyo - Amsterdam
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo - Hiraizumi
Hiraizumi - Tokyo
Tokyo - Kanazawa
Kanazawa
Kanazawa
Kanazawa - Suzu
Suzu - Wakura Onsen
Wakura Onsen - Gokayama
Gokayama - Takayama
Takayama - Okuhida Onsengo
Okuhida Onsen - Kamikochi NP
Kamikochi NP - Narai via Matsumoto
Narai - Tsumago
Tsumago - Nagoya - Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo - Amsterdam

Wat lijken 25 dagen eigenlijk kort -O-

[ Bericht 4% gewijzigd door Strolie75 op 17-04-2012 09:46:18 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_110428702
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:36 schreef Strolie75 het volgende:
Ik kan mattijst de Square-Enix Showcase in Shinjuku aanraden. Heerlijke winkel. O+

http://www.square-enix.co.jp/showcase/eng/index.html
Ja, die zit vlakbij zijn hotel. Hoekje om richting government building en immer gerade aus op die stoep. Na het grote snelwegviaduct ben je er. Niet te missen. Ben er van de week ook geweest. En misschien nog eens gaan. Ik zag meer nerdy stuff. Eens kijken of ik me kan houden aan mijn budgetlimiet :')
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 17 april 2012 @ 09:52:20 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110429071
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:33 schreef Pheno het volgende:
er is een blyth poppententoonstelling in odaiba matthijst. In venusfort :)
Yes!
Net geweest, allemaal ff op de foto gezet :@

Die Gundam is trouwens wel erg cool daar, vond ik!
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110471271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 09:37 schreef Strolie75 het volgende:
Gister de laatste Ryokan geboekt! In Narai! :)
Programma is nu definitief! Nu alleen nog restaurants en tentoonstellingen boeken. :D

Tokyo - Amsterdam
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo - Hiraizumi
Hiraizumi - Tokyo
Tokyo - Kanazawa
Kanazawa
Kanazawa
Kanazawa - Suzu
Suzu - Wakura Onsen
Wakura Onsen - Gokayama
Gokayama - Takayama
Takayama - Okuhida Onsengo
Okuhida Onsen - Kamikochi NP
Kamikochi NP - Narai via Matsumoto
Narai - Tsumago
Tsumago - Nagoya - Tokyo
Tokyo
Tokyo
Tokyo - Amsterdam

Wat lijken 25 dagen eigenlijk kort -O-
Jaa he!! :+
pi_110471318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 14:21 schreef matthijst het volgende:
M'n vrouw dacht vandaag Ginger Ale gekocht te hebben. Bleek ook wel zo te zijn, maar was een "Extra Ginger" uitvoering ofzo? Troep brandde je keel kapot :D

Mountain Dew staat ernaast, dus ben benieuwd of dat wel normale MD is, of ook een Japanse variant?

En hoe zit het met die paraplu's als het regen? Bij een 7-11 stonden er een stuk of 10 in de bak buiten, maar 0 klanten binnen, mag je dan gewoon zo'n ding semi-jatten?
Smaakt vrijwel hetzelfde als de normale Mountain Dew :) Die Ginger Ale idd, handig als je keelpijn hebt, dat spul werkt beter dan welk medicijn dan ook :P
  woensdag 18 april 2012 @ 13:54:01 #122
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110482681
Gundam bij Divercity, hij ziet er echt bruut uit daar vind ik, je kan er mooi dichtbij komen:


E5 Hayabusa Shinkansen:


Geiko bij Miyako Odori:


Die show was trouwens best cool om te zien!
Een uur lang, stuk of 40 van die chickies aan het zingen, dansen...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110484825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 13:54 schreef matthijst het volgende:
Gundam bij Divercity, hij ziet er echt bruut uit daar vind ik, je kan er mooi dichtbij komen:
[ afbeelding ]

E5 Hayabusa Shinkansen:
[ afbeelding ]

Geiko bij Miyako Odori:
[ afbeelding ]

Die show was trouwens best cool om te zien!
Een uur lang, stuk of 40 van die chickies aan het zingen, dansen...
ben je ook in diver city geweest toevallig? leuk?
  woensdag 18 april 2012 @ 14:43:08 #124
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110485085
Nee, was nog dicht. Werd volgens mij net geopend ofzo: liepen allemaal gastjes met van die uitnodigingen rond en was een dikke rij voor de deur.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110486201
ah.. ja ik las net eind april, inderdaad.. er zit een verdieping mecca/gundam expo, vandaar die gundam voor de deur.
pi_110487145
Heb ik jam meegekregen, mag het niet mee het vliegtuig in. Kutregels ook.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_110489968
Bagage inchecken?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 23 april 2012 @ 10:56:44 #128
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_110666437
Misschien dat jullie het kunnen vinden maar waar vind ik in hemelsnaam de P-code of L-code voor dit concert?! 8)7
(Is het makkelijkst want dan is het gewoon een conbini binnenstappen en de machine gebruiken namelijk lol :P )
http://anisama.tv/

update:
Zou ik aan iemand die nu in Japan zit een verzoek mogen doen :+
indien ja PM onegaishimasu _O_

[ Bericht 24% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 23-04-2012 17:56:15 ]
  dinsdag 24 april 2012 @ 00:39:08 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_110704748
Als je het duidelijk kunt uitleggen wil ik het wel proberen : )
Haters everywhere but I don't really care.
pi_110707814
Je hebt PM, laat maar weten waar het om gaat :)
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:42:15 #131
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_110711489
Leuke fotorapportage over kersenbloesems en de restauratie van Himeji.
http://www.japan-guide.com/blog/sakura12/120414_himeji.html

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 24 april 2012 @ 10:54:33 #132
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_110711899
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:42 schreef Strolie75 het volgende:
Leuke fotorapportage over kersenbloesems en de restauratie van Himeji.
http://www.japan-guide.com/blog/sakura12/120414_himeji.html

[ afbeelding ]
Van de ene kant wel jammer dat je het kasteel niet kunt zien, maar van de andere kant: hoe vaak kun je zo'n restauratieproces nou bekijken? Dat kasteel kan je over een paar jaar ook weer bezoeken.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  dinsdag 24 april 2012 @ 11:01:35 #133
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_110712131
PM aan melo chan verstuurd maar zal het voor Matthijst ook in het topic gooien :)

letterlijk de tekst van het PM

quote:
AH ja

Hoi en bedankt dat je in elk geval wilt luisteren.

In Augustus ga ik zelf naar Japan en daar wil ik samen met een buddy een concert bezoeken. De link staat in het Topic. Ik had zelf al de L-code gevonden voor de ticket machine in de lawson. Probleem echter is ben zelf nu niet fysiek in Japan.

Het gaat om dit concert op 25 augustus.

http://l-tike.com/pc/d1/A(...)=30144&srcID=AA02G01

uiteraard zal ik het geld voorschieten en enige wat ik moet weten is wat je betalingsgegevens zijn en wat de uiteindelijke hoeveelheid is dan.

Namen die ingevoerd moeten worden zijn:

- Rohandi Paidin

- Johan van Dissel

Jammer genoeg doen ze niet aan printbare e-tickets die per mail worden verzonden. Zou zoveel hoofdpijn gescheeld hebben namelijk



mja bedankt voor het luisteren in elk geval

MvG

Rohandi

pi_110715245
Niet alleen Himeji staat in de steigers, ook de floating torii bij Miyajima ;( Mooi tijdens eb met ook nog eens een hijskraan ernaast in de blubber!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_110736515
Heb vandaag voor het eerst echt Ramen gegeten. Ik dacht dat ik met die noodles van de AH "YumYum" redelijk in de buurt zat, lekker, maar beetje weinig wel en nu achteraf ook maar eng dunne sliertjes.

Vanavond deze Ramen gegeten:



:Y) _O_ Verrukkelijk _O_ :Y)

Edit: Ja ik realiseer mij dat de echte Ramen in Japan zijn, niet uit pakje maar vers uit de keuken... Heb nog even geduld nodig, weet nu al dat ik deze ramen vaker ga halen :Y
  Eindredactie Games dinsdag 24 april 2012 @ 22:51:36 #136
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_110748475
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:54 schreef Doodkapje het volgende:

[..]

Van de ene kant wel jammer dat je het kasteel niet kunt zien, maar van de andere kant: hoe vaak kun je zo'n restauratieproces nou bekijken? Dat kasteel kan je over een paar jaar ook weer bezoeken.
Voor het restauratieproces moet je, uiteraard, extra betalen :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:05:58 #137
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111029538
Zo, ingechecked. Stoeltje bij de nooduitgang weten te bemachtigen en we vliegen morgen met een A380-800. Vet! :D
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 mei 2012 @ 10:33:59 #138
64875 Cid
Kupo!
pi_111030227
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
Zo, ingechecked. Stoeltje bij de nooduitgang weten te bemachtigen en we vliegen morgen met een A380-800. Vet! :D
Have fun!
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:06:26 #139
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_111031264
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
Zo, ingechecked. Stoeltje bij de nooduitgang weten te bemachtigen en we vliegen morgen met een A380-800. Vet! :D
Goede reis :) Uiterst relaxt toestel. Was vorige maand met Lufthansa in zo'n 380 gevlogen. Leuk ding wel...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:09:51 #140
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111031378
Wij gaan morgen weer naar huis :( :)

Hard sparen en hopelijk volgend jaar weer terug.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:12:08 #141
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111031444
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:09 schreef matthijst het volgende:
Wij gaan morgen weer naar huis :( :)

Hard sparen en hopelijk volgend jaar weer terug.
Fok! Tag team! :D
Ik heb je blog gelezen, zo te zien heb je het leuk gehad. Wel veel poppetjes ;)
Weer was wel wat minder geloof ik?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:19:18 #142
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111031671
Iemand vroeg me ooit eens naar de naam van een relaxe lounge bar in Shibuya. Het heeft even geduurd, maar ik heb hem weten te vinden. Het is de Insomnia Lounge.

http://www.sunnypages.jp/(...)Insomnia+Lounge/1258


"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 mei 2012 @ 11:24:58 #143
17979 MissMSX
Knightmare
pi_111031858
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
Zo, ingechecked. Stoeltje bij de nooduitgang weten te bemachtigen en we vliegen morgen met een A380-800. Vet! :D
Misschien zit je wel bij mijn broer en schoonzus in het vliegtuig, die gaan morgen ook :D
Of vlieg je niet vanaf Amsterdam?
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:15:14 #144
8369 speknek
Another day another slay
pi_111033707
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 10:05 schreef Strolie75 het volgende:
Zo, ingechecked. Stoeltje bij de nooduitgang weten te bemachtigen en we vliegen morgen met een A380-800. Vet! :D
I jelly.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:19 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand vroeg me ooit eens naar de naam van een relaxe lounge bar in Shibuya. Het heeft even geduurd, maar ik heb hem weten te vinden. Het is de Insomnia Lounge.

http://www.sunnypages.jp/(...)Insomnia+Lounge/1258

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tof. In Jiyugaoka waar ik zat hadden ze ook zo'n jazz whisky bar die je alleen in oude Amerikaanse films ziet, daar houden ze wel van. Eigenlijk te weinig gezeten (ik houd niet van whisky).

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 02-05-2012 12:22:22 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:26:39 #145
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111034111
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:24 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Misschien zit je wel bij mijn broer en schoonzus in het vliegtuig, die gaan morgen ook :D
Of vlieg je niet vanaf Amsterdam?
Jawel, maar ik heb een overstap in Parijs. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:39:19 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_111034521
Voor wie overigens langere tijd (langer dan een normale vakantie) in Japan/Tokyo verblijft en ook wel eens zin heeft in westers eten, wij waren wel gecharmeerd van deze buitenlander vriendelijke restaurantketen:
http://www.boheme.jp/en/casual/home/index
Ze zitten door de hele stad heen, sommigen hebben een terras (!!) en ze serveren er best lekkere wijn (!!). De keten heeft ook een Mexicaans restaurant (Zest), in ieder geval in Ebisu, waar je goed kunt zuipen en burrito's kanen in wild west thema.

Maar dus alleen als je Japans eten even zat bent ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:40:51 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111034572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:12 schreef Strolie75 het volgende:
Fok! Tag team! :D
Ik heb je blog gelezen, zo te zien heb je het leuk gehad. Wel veel poppetjes ;)
Weer was wel wat minder geloof ik?
:D

Mja, de eerste keer in het voorjaar hadden we beter weer volgens mij. Uiteindelijk viel het nu nog redelijk mee (als ze regen voorspelden was het vaak van die nep miezer). Alleen vandaag echt non stop de hele dag regen gehad.
Wel elke dag t-shirt weer. Verrekte benauwd soms al. Wil niet weten hoe het hier in de zomer is :D
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:41:40 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_111034602
Niet te harden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:43:35 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111034667
Wil zo graag weer terug :D

Jammer dat rechtstreeks bijna nooit meer in de aanbieding is. Of heb ik dit jaar iets gemist, met KLM?
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:46:26 #150
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111034764
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:39 schreef speknek het volgende:
Maar dus alleen als je Japans eten even zat bent ;).
Ik kan Las Chicas (Mexicans) en Le Bretagne (Cafe-Creperie) aanraden.
En voor een fatsoenlijke espresso en Italiaans gebak Sol Levante.

Allemaal in in Ometesando. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_111034808
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:12 schreef Strolie75 het volgende:
Fok! Tag team! :D
FOK! is in ieder geval elke dag wel in Japan aanwezig :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:51:39 #152
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111034923
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 11:19 schreef Strolie75 het volgende:
Iemand vroeg me ooit eens naar de naam van een relaxe lounge bar in Shibuya. Het heeft even geduurd, maar ik heb hem weten te vinden. Het is de Insomnia Lounge.

http://www.sunnypages.jp/(...)Insomnia+Lounge/1258

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat was ik :P
heel erg bedankt voor het vinden _O_
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:53:13 #153
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_111034982
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:40 schreef matthijst het volgende:
Mja, de eerste keer in het voorjaar hadden we beter weer volgens mij. Uiteindelijk viel het nu nog redelijk mee (als ze regen voorspelden was het vaak van die nep miezer). Alleen vandaag echt non stop de hele dag regen gehad.
Wel elke dag t-shirt weer. Verrekte benauwd soms al. Wil niet weten hoe het hier in de zomer is :D
Goed dat je het zegt. Ik hoef dus niet veel truien in te pakken. ;)
Niet dat ik sowiezo veel meeneem. Ik ben voornemens flink in te slaan bij Uniqlo. Er is net een nieuwe flagship store in Ginza geopend. :)

's Zomers is het warm en viezig klam. Maar toch zou ik zeker aanraden om een keer te gaan. Er zijn prachtige festivals met veel vuurwerk, en de sfeer is best bijzonder. Je hoort overal oorverdovend de cicada's en iedereen is net wat lommer en minder gehaast. Op het dak van de warenhuizen heb je Beer Gardens waar je verkoeling kunt zoeken. Ach, en als je 3x per dag douched is het best te doen. ;)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 2 mei 2012 @ 12:55:12 #154
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111035059
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt. Ik hoef dus niet veel truien in te pakken. ;)
Niet dat ik sowiezo veel meeneem. Ik ben voornemens flink in te slaan bij Uniqlo. Er is net een nieuwe flagship store in Ginza geopend. :)

's Zomers is het warm en viezig klam. Maar toch zou ik zeker aanraden om een keer te gaan. Er zijn prachtige festivals met veel vuurwerk, en de sfeer is best bijzonder. Je hoort overal oorverdovend de cicada's en iedereen is net wat lommer en minder gehaast. Op het dak van de warenhuizen heb je Beer Gardens waar je verkoeling kunt zoeken. Ach, en als je 3x per dag douched is het best te doen. ;)
Die cicadas omg dat was best hoofdpijn inducing soms :+
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:23:02 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_111036219
Ranzig ook als ze op een gegeven moment begin Augustus allemaal dood neervallen. De grond bezaait met van die gigantische rottende karkassen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:33:28 #156
274453 okiokinl
blablabla
pi_111036676
ik wil graag een keer in de zomer gaan. lijkt me wel sfeervol.
  woensdag 2 mei 2012 @ 13:46:03 #157
17979 MissMSX
Knightmare
pi_111037172
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:26 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Jawel, maar ik heb een overstap in Parijs. :)
Daar heb ik ze niet over gehoord, dus zal wel niet :)
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_111037260
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:53 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt. Ik hoef dus niet veel truien in te pakken. ;)
(..)

's Zomers is het warm en viezig klam. Maar toch zou ik zeker aanraden om een keer te gaan. Er zijn prachtige festivals met veel vuurwerk, en de sfeer is best bijzonder. Je hoort overal oorverdovend de cicada's en iedereen is net wat lommer en minder gehaast. Op het dak van de warenhuizen heb je Beer Gardens waar je verkoeling kunt zoeken. Ach, en als je 3x per dag douched is het best te doen. ;)
Sst, nou krijg ik heimwee! }:| :P

In de bergen kan het trouwens 's nachts en vroeg in de ochtend ook 's zomers koud zijn, dus een trui is nooit weg. Ik heb vorig jaar gekampeerd en uiteindelijk lag ik met trui aan in de slaapzak. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2012 13:51:55 ]
  woensdag 2 mei 2012 @ 14:03:43 #159
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111037780
Zag dat er van die gastem van Uniqlo ook een andere winkel was: G.U. als ik het goed heb. Nog goedkoper, snap niet dat het kan.
Niks gekocht trouwens, want Japanse XL is niet echt NL XL :)
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:50:55 #160
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_111073491
@Strolie75
Goede reis en heel veel plezier in Japan!!! *O*

@matthijst
Goede terugreis!
Erg leuk om je blog (http://japan012.blogspot.com/) te lezen.. dat katten-aai-cafe, echt ge-wel-dig! _O_
De kat op de laatste foto lijkt op een bengaal!! Zo ziet onze Troy er ook ongeveer uit O+ O+ O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:39:48 #161
274453 okiokinl
blablabla
pi_111080209
ik ben in een katten-aai cafe in ikebukero geweest, ergens bovenin tokyu hands warenhuis. :)
pi_111080512
Ah, in Sunshine City. Of ernaast, eigenlijk. Ja, apart, dat zeker.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 3 mei 2012 @ 12:57:33 #163
274453 okiokinl
blablabla
pi_111080825
ja inderdaad, net ernaast aan de andere kant van de flyover.
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:09:18 #164
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_111081239
ik ben van 1 juli tot en met 9 juli in Tokio / Yokohama voor de Linux Conference Japan :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 3 mei 2012 @ 13:27:03 #165
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_111081945
Ojee.. laat mijn vriend dat maar niet horen :X
Die is ook van Linux :P
En we zitten ook rond die tijd daar..

Hmm.. is het niet juNi? (als ik erop google kom ik op 6-8 juni).

Is dat een tripje vanuit je werk? Dan heb je het wel goed geregeld! :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 3 mei 2012 @ 17:58:52 #166
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111094091
En weer thuis :)
Vlucht viel reuze mee...

Enorm tyfusweer vanochtend in Tokio, niet normaal.
Hoop dat het snel beter wordt daar.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:02:53 #167
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111096408
Geen A380 voor mij :N Volgende maand met de triple seven van KLM. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:04:13 #168
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111096475
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 12:39 schreef okiokinl het volgende:
ik ben in een katten-aai cafe in ikebukero geweest, ergens bovenin tokyu hands warenhuis. :)
Leuk staat ook op mijn to-do-list. Volgende maand is het al zover. :)
  donderdag 3 mei 2012 @ 19:06:46 #169
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111096594
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 12:39 schreef speknek het volgende:
Voor wie overigens langere tijd (langer dan een normale vakantie) in Japan/Tokyo verblijft en ook wel eens zin heeft in westers eten, wij waren wel gecharmeerd van deze buitenlander vriendelijke restaurantketen:
http://www.boheme.jp/en/casual/home/index
Ze zitten door de hele stad heen, sommigen hebben een terras (!!) en ze serveren er best lekkere wijn (!!). De keten heeft ook een Mexicaans restaurant (Zest), in ieder geval in Ebisu, waar je goed kunt zuipen en burrito's kanen in wild west thema.

Maar dus alleen als je Japans eten even zat bent ;).
Ghehe dat ken ik wel ja dat je even geen zin hebt in Japans. In Osaka heb je Oude Kaas. Kan je pannenkoeken eten. :P
pi_111099386
De floating torii een week of twee geleden. In de steigers, met een kraan ernaast. Timmer- en boorgeluiden en oja, met laagwater.



[ Bericht 22% gewijzigd door Thetallguy op 03-05-2012 21:50:10 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:01:26 #171
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_111127959
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 13:27 schreef Radyhyn het volgende:
Ojee.. laat mijn vriend dat maar niet horen :X
Die is ook van Linux :P
En we zitten ook rond die tijd daar..

Hmm.. is het niet juNi? (als ik erop google kom ik op 6-8 juni).

Is dat een tripje vanuit je werk? Dan heb je het wel goed geregeld! :D
ow inderdaad het is juni uiteraard dat ik er ben inderdaad zakelijke trip. Heb zelf een IT bedrijf dus dat maakt het wel handig. Er is ook een stagair die mee gaat ;) stage uitstap van het jaar zeg maar :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 4 mei 2012 @ 14:13:40 #172
274453 okiokinl
blablabla
pi_111128536
leuk, stage lopen bij jou, zeg.. :)
  dinsdag 8 mei 2012 @ 10:57:58 #173
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_111281338
Ik wil graag periode sept/okt naar Japan. Nu heb ik goedkope tickets gevonden van aeroflot en british airways. Alleen vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn deze? Iemand met aeroflot gevlogen?
En over british airways hoor en lees ik alleen maar negatieve verhalen over dat ze vertragingen hebben, wanneer je over Heathrow vliegt. En dat ze vaak bagage verliezen. Dat ze je bagage niet meenemen en pas dagen of weken later, of helemaal niet, pas leveren. Lijkt me niet echt hoopgevend. Zit niet te wachten op het feit dat mijn souvenirs pleitos zijn. Beter om een honderd euro bij leggen en andere maatschappij nemen? Hoe denken jullie erover?
Nog een andere vraag, hoeveel kost een reis van circa 21 dagen? Wil wel een beetje rondreizen. Iig Tokyo en Kyoto aandoen.
Deze reis staat echt zo lang op mijn wishlist, gaat er eindelijk van komen! *O*
Seen it all done it all, can't remember most of it
  dinsdag 8 mei 2012 @ 11:01:09 #174
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_111281442
ik ga met BA ... schijnt voor zo ver ik gehoord heb van iemand die regelmatig gaat best wel ok te zijn hoor ... ik neem enkel handbagage mee :) netbook fototoestel en wat kleren ... rest manage ik daar wel :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_111281573
Ik heb geboekt bij Aeroflot, maar kan in juli pas laten weten hoe het was. Voor mijn gevoel is Moskou wel een betere overstapplaats dan London, omdat het sowieso al ongeveer op de route ligt en het vliegveld wat kleiner is. Ik denk dat het gestroomlijnder zal gaan daar, maar heb er natuurlijk geen ervaring mee.

Over Aeroflot naar Tokio ook alleen maar goede verhalen gelezen en is inderdaad erg mooi geprijst.

We hebben 125 p.p.p.d begroot, inclusief een binnenlandse vlucht en exclusief vlucht naar Tokio.

Edit: we slapen grootste gedeelte van de reis in hostels trouwens.
pi_111281637
Iemand een idee of een Iphone in Japan nog iets goedkoper is dan hier?
pi_111286096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een idee of een Iphone in Japan nog iets goedkoper is dan hier?
Is goedkoper, maar wij konden het niet kopen, ik geloof ivm abonnement dat gekoppeld is. De nieuwe iPad was iets van honderd euro goedkoper, dus die belandde wel in onze koffer.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:17:39 #178
274453 okiokinl
blablabla
pi_111286290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb geboekt bij Aeroflot, maar kan in juli pas laten weten hoe het was. Voor mijn gevoel is Moskou wel een betere overstapplaats dan London, omdat het sowieso al ongeveer op de route ligt en het vliegveld wat kleiner is. Ik denk dat het gestroomlijnder zal gaan daar, maar heb er natuurlijk geen ervaring mee.

Over Aeroflot naar Tokio ook alleen maar goede verhalen gelezen en is inderdaad erg mooi geprijst.

We hebben 125 p.p.p.d begroot, inclusief een binnenlandse vlucht en exclusief vlucht naar Tokio.

Edit: we slapen grootste gedeelte van de reis in hostels trouwens.

mn broer ging ook via moskou, vorige maand, en had op de heenweg 9 uur vertraging. is uiteindelijk via bejing in tokyo aangekomen.... maar goed, dat zijn incidenten. heb ik nog nooit meegemaakt zo'n grote vertraging.
pi_111286448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Is goedkoper, maar wij konden het niet kopen, ik geloof ivm abonnement dat gekoppeld is. De nieuwe iPad was iets van honderd euro goedkoper, dus die belandde wel in onze koffer.
In Japan verkopen ze alleen i.c.m. een abonnement dus? Dat is wel jammer ja..

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:17 schreef okiokinl het volgende:

[..]

mn broer ging ook via moskou, vorige maand, en had op de heenweg 9 uur vertraging. is uiteindelijk via bejing in tokyo aangekomen.... maar goed, dat zijn incidenten. heb ik nog nooit meegemaakt zo'n grote vertraging.
Ai, dat is wel heel naar. Maar inderdaad, dat kan bij iedere maatschappij gebeuren natuurlijk.

We hebben op de heenweg wel een hele krappe aansluiting, maar 1.5 uur. Gaan gelukkig dezelfde dag nog een paar vluchten dus ik neem aan dat je nooit heel lang hoeft te wachten als je er 1 mist.
pi_111286497
Skymark verkoopt trouwens tickets tussen Naha en Osaka voor 780 yen! :D Zijn wel allemaal al uitverkocht als ik kijk. Binnenkort gaat onze reisdatum in de verkoop dus dat wordt een wekkertje om half 3 :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:28:59 #181
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111286664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Skymark verkoopt trouwens tickets tussen Naha en Osaka voor 780 yen! :D Zijn wel allemaal al uitverkocht als ik kijk. Binnenkort gaat onze reisdatum in de verkoop dus dat wordt een wekkertje om half 3 :P
huh wat dan O_o?
pi_111286840
Ik hoorde van iemand dat kamperen in Japan erg goedkoop is en erg leuk is? Iemand ervaring mee? Lijkt me wel vet kamperen in zo prachtig land met prachtig landschap :P
pi_111286882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:28 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

huh wat dan O_o?
Skymark verkoopt tickets pas vanaf 2 maanden van tevoren. Iedere dag om 9.30 Japanse tijd zetten ze hun tickets online (als het goed is is dat half 3 hier :') ) De goedkoopste tickets zijn dan volgens mij vrij snel weg, want als ik om 7 uur 's ochtends kijk zijn die allemaal al uitverkocht.
pi_111305921
Heb het hier al een paar keer aangegeven, maar Aeroflot naar Tokyo is top (Korea is een ander verhaal). Ben met de volgende maatschappijen naar Tokyo gevlogen.

Emirates, Singapore Airlines, BA, Aeroflot, KLM, Lufthansa.

Aeroflot heeft de beste aansluiting, de minste problemen, de makkelijkste overstap, een korte reistijd en de vliegtuigen van Moskou naar Tokyo zijn er mooi en luxe. Service en vliegtuigen van Singapore en Emirates waren wat beter, maar je bent zoveel langer onderweg.
pi_111307643
Maar je moet wel geluk hebben met je overstap op Moskou. Want overstap van + 8 uur zijn heel normaal ?
Op de heenreis niet zo erg, maar terugreis wil je toch het liefst zsm door naar Schiphol.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:34:55 #186
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111312423
Gewoon KLM, lekker rechtstreeks.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:45:41 #187
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111313094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:34 schreef matthijst het volgende:
Gewoon KLM, lekker rechtstreeks.
Alhoewel........via Antwerpen :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:07:20 #188
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111314311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Maar je moet wel geluk hebben met je overstap op Moskou. Want overstap van + 8 uur zijn heel normaal ?
Op de heenreis niet zo erg, maar terugreis wil je toch het liefst zsm door naar Schiphol.
bij een vriend van mij ging t dusdanig mis dat hij uiteindelijk 22 uur op de luchthaven kon wachten in moskou. nee lange vluchten neem ik wel direct!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_111451923
11-05-2012

'Over duizend jaar zijn er geen Japanners meer'

Als het Japanse geboortecijfer met de huidige snelheid blijft dalen, zijn er over duizend jaar geen Japanners meer. Dit concluderen Japanse wetenschappers die vrijdag een klok onthulden die de bevolkingsafname toont.


Als de bevolkingskrimp doorzet, zijn er in 3011 geen Japanners meer

Onderzoekers hebben vastgesteld dat het aantal kinderen onder de veertien jaar elke seconde met één afneemt. Als deze afname doorzet, is er op 5 mei 3011 nog maar één kind over. Nu zijn er nog 16,6 miljoen kinderen op de 127 miljoen inwoners.

Met de klok willen de wetenschappers aandacht vragen voor de urgente situatie in het land. Japan is een van de snelst vergrijzende landen ter wereld: 20 procent van de bevolking is boven de 65.

Vergrijzing
Het zorgstelsel van de Japanners komt door deze ontwikkeling in gevaar. Een steeds grotere groep ouderen wordt afhankelijk van een steeds kleiner wordende groep jongeren.

Het Aziatische land heeft een laag immigratiecijfer. De oproep om de grenzen te openen voor jonge arbeidsmigranten stuit nog altijd op hevige protesten.

Bevolkingsgroei
Wereldwijd komen er elke dag ongeveer 209.000 mensen bij, blijkt uit het World Factbook van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA.

Op dit moment telt de wereldbevolking ruim 7 miljard mensen. De Verenigde Naties schatten dat dit aantal in 2050 zal zijn gestegen naar 9 miljard.

(Elsevier)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:53:05 #190
274453 okiokinl
blablabla
pi_111457600
bangmakerij. waarom zou die kripm eindeloos doorzetten? mensen nemen nog steeds kinderen lijkt me.
en als deze generatie weinig kids heeft, zijn er tegen de tijd van de volgende generatie weer weinig ouderen. vergrijzing is niets meer dan een verschuiving van de balans, en is dus een tijdelijk problem.
pi_111524184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:53 schreef okiokinl het volgende:
bangmakerij. waarom zou die kripm eindeloos doorzetten? mensen nemen nog steeds kinderen lijkt me.
en als deze generatie weinig kids heeft, zijn er tegen de tijd van de volgende generatie weer weinig ouderen. vergrijzing is niets meer dan een verschuiving van de balans, en is dus een tijdelijk problem.
Bovendien zou je dit volgens mij ook over veel andere West-Europese landen kunnen zeggen..

Nou, vanavond dus wekkertje om half 3 en proberen de eerste binnenlandse vlucht te bemachtigen. Ticketsysteem had ik helemaal voorbereid maar is dus weer op de schop genomen geloof ik. Niet meer standaardprijs van 10000 yen voor alle vluchten maar meeste juist hoger, behalve die van Narita naar Naha die we net moeten hebben :)

Nog een logistiek vraagje, is het een beetje te doen om rond 7-en 's ochtends op Narita te arriveren? Ik heb gezien dat er treinen rijden zo vroeg, maar we moeten natuurlijk ook nog op het station zien te komen.. Wordt wel bizar vroeg opstaan maar kan dan de rest van de dag op het strand van Aka-jima een beetje bijslapen 8-)
pi_111525122
Het was toch extreem makkelijk om te liften in Japan? Dat meen ik mij van meerdere forummers te herinneren. Vliegtuigje tekenen met Narita eronder = Done ! Maak je ook eens wat mee ;)

Als ik ooit naar Japan toe ga dan zou ik zeker wel willen liften of het in achterhoofd houden als ik geen keuzes meer heb.
pi_111525278
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bovendien zou je dit volgens mij ook over veel andere West-Europese landen kunnen zeggen..

Nou, vanavond dus wekkertje om half 3 en proberen de eerste binnenlandse vlucht te bemachtigen. Ticketsysteem had ik helemaal voorbereid maar is dus weer op de schop genomen geloof ik. Niet meer standaardprijs van 10000 yen voor alle vluchten maar meeste juist hoger, behalve die van Narita naar Naha die we net moeten hebben :)

Nog een logistiek vraagje, is het een beetje te doen om rond 7-en 's ochtends op Narita te arriveren? Ik heb gezien dat er treinen rijden zo vroeg, maar we moeten natuurlijk ook nog op het station zien te komen.. Wordt wel bizar vroeg opstaan maar kan dan de rest van de dag op het strand van Aka-jima een beetje bijslapen 8-)
Metros beginnen te rijden vanaf een uur of 5. Maar je kan desnoods toch gewoon een taxi nemen...
pi_111525367
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:39 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Metros beginnen te rijden vanaf een uur of 5. Maar je kan desnoods toch gewoon een taxi nemen...
Ja, hoorde wel dat die extreem duur waren.. Misschien is het sowieso een betere optie om de laatste trein naar Narita te nemen en dan daar een hotelletje boeken.

Nog 1.5 maand *O*
  maandag 14 mei 2012 @ 11:44:54 #195
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111527235
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, hoorde wel dat die extreem duur waren.. Misschien is het sowieso een betere optie om de laatste trein naar Narita te nemen en dan daar een hotelletje boeken.

Nog 1.5 maand *O*
about 2,5 maand voor mij sadly :(
ben ongeduldig :+
pi_111528094
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, hoorde wel dat die extreem duur waren.. Misschien is het sowieso een betere optie om de laatste trein naar Narita te nemen en dan daar een hotelletje boeken.

Nog 1.5 maand *O*
Vergeleken met Nederland vind ik het wel meevallen. Dat is pas extreem duur. Als je heel vroeg vertrekt is het inderdaad misschien handiger om voor 1 nachtje een hotel in Narita te nemen.
pi_111568862
:')

Nou, vannacht om 2 uur uit bed, zat er klaar voor hoor. Echt die goedkoopste tickets binnen 1 minuut weg ofzo, ik was nog niet eens klaar met gegevens invullen :( Nu hebben we alsnog best goedkope tickets kunnen vinden, geboekt, kwamen we erachter dat de boot dan al niet meer gaat waardoor we een nacht in Naha zouden moeten blijven. Op zich geen straf maar omdat we er al zo weinig dagen zijn betekend het toch weer een extra dag die je vult met (gedeeltelijk) reizen..

Gelukkig nog niet betaald, dus gaan proberen wat te schuiven en toch een vroege vlucht te boeken.
pi_111572240
Is er hier iemand die Japans kan? Zou ik je wat via dm/pm mogen vragen? :)
pi_111578207
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er hier iemand die Japans kan? Zou ik je wat via dm/pm mogen vragen? :)
Enigszins... vraag maar.
pi_111580279
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:09 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Vergeleken met Nederland vind ik het wel meevallen. Dat is pas extreem duur. Als je heel vroeg vertrekt is het inderdaad misschien handiger om voor 1 nachtje een hotel in Narita te nemen.
Ik was een keer in slaap gevallen in de laatste trein op de Chuo lijn. Van Hachioji naar Kokubunji met de taxi, koste mij iets van 4500 yen. Dat was een ritje van een kwartiertje geloof ik...
なんだっけ
pi_111582066
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 14:45 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Ik was een keer in slaap gevallen in de laatste trein op de Chuo lijn. Van Hachioji naar Kokubunji met de taxi, koste mij iets van 4500 yen. Dat was een ritje van een kwartiertje geloof ik...
Wow dat is ook extreem, ja. Ik ga niet zo heel vaak met de taxi hier, maar ik vind het over het algemeen wel meevallen. Zal ook wel aan locatie en tijd liggen.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 15:47:11 #202
274453 okiokinl
blablabla
pi_111582595
in amsterdam rekenen ze ook driedubbel als je geen keus hebt.
  donderdag 17 mei 2012 @ 11:26:21 #203
17979 MissMSX
Knightmare
pi_111658641
Volgende keer dat ik in Kyoto ben ga ik een matcha-biertje drinken!



http://platmack.wordpress.com/
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  vrijdag 18 mei 2012 @ 10:00:25 #204
69211 koffiegast
langzinnig
pi_111696179
Ohoh, ik verlang alweer terug naar japan...wat was vorig jaar toch geweldig.. maar nu moet ik een thesis schrijven...
pi_111696259
Nog een paar weekjes :D

Als het goed is a.s. zondag de laatste tickets boeken, dan kunnen we definitief slaapplaatsen gaan plannen. Iemand een ryokan aanrader in Kyoto of Nara (of omgeving, misschien mount koyasan?)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:37:24 #206
274453 okiokinl
blablabla
pi_111702100
kyoto en koyasan wel reserveren inderdaad, anders is het lastig wat te vinden soms.
nara is makkelijker. geen idee meer waar ik toen zat.
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:41:16 #207
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_111702188
Dit zijn de ryokans waar wij verblijven.

Koyasan: Shojoshin-in (tempel)
Nara: Ryokan Seikanso
Kyoto: Matsubaya Inn

Wij zijn er zelf dus nog niet geweest maar volgens Tozai zouden dit hele leuke accommodaties moeten zijn. Misschien zit er iets voor je tussen ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:46:00 #208
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_111702310
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:41 schreef Radyhyn het volgende:
Dit zijn de ryokans waar wij verblijven.

Koyasan: Shojoshin-in (tempel)
Nara: Ryokan Seikanso
Kyoto: Matsubaya Inn

Wij zijn er zelf dus nog niet geweest maar volgens Tozai zouden dit hele leuke accommodaties moeten zijn. Misschien zit er iets voor je tussen ;)
Nara, Ryokan Seikanso, vraag om kamer 5 :)
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  vrijdag 18 mei 2012 @ 13:46:39 #209
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_111702337
Owwww.. vertel.. waarom dan? :D
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  vrijdag 18 mei 2012 @ 14:50:26 #210
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_111704354
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2012 13:46 schreef Radyhyn het volgende:
Owwww.. vertel.. waarom dan? :D
Kamer 5 zit in de hoek van het gebouw, waardoor hij een metertje of 2-3 verder doorloopt. Daardoor heb je iets van 5-8 m^2 meer ruimte.
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_111779425
Joepie! Eindelijk gelukt om onze tickets te boeken, dus nu staat onze reis in grote lijnen vast:

7 juli Amsterdam - Tokio
8 tot 14 juli Tokio
15 juli Tokio - Akajima
15- 20 juli Akajima
22 juli Akajima - Osaka
22-27 juli Osaka/Kyoto
28 juli Tokio - Amsterdam

*O*

In de Bijenkorf Utrecht zag ik trouwens dat ze een klein hoekje ingericht hebben met als thema "Japan". Niet veel leuke dingen lagen er, maar vond deze wel grappig:



Lag er ook nog 1 van de Tokio Tower :)
  zondag 20 mei 2012 @ 14:10:34 #212
274453 okiokinl
blablabla
pi_111780225
cool, mini-lego :)
  maandag 21 mei 2012 @ 16:35:41 #213
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_111835664
Weet er iemand wat voordeliger is?
En wat doen jullie meestal?

- Yens in NL bestellen bij een GWK (volgens mij houden ze daar een heel onvoordelige wisselkoers aan als je het vergelijkt met de normale koers)
- Yens in NL bestellen bij eigen bank (Rabo in ons geval, alleen kan ik niet op internet vinden welke wisselkoers ze aanhouden)
- Contante euro's bij aankomst omwisselen in Japan (op het vliegveld of in Tokyo?)
- Pinnen bij aankomst in Japan (er staat op de website dat de bijkomende kosten +1% koersopslag zijn)

Andere tips zijn ook welkom :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_111837110
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 16:35 schreef Radyhyn het volgende:
Weet er iemand wat voordeliger is?
En wat doen jullie meestal?

- Yens in NL bestellen bij een GWK (volgens mij houden ze daar een heel onvoordelige wisselkoers aan als je het vergelijkt met de normale koers)
- Yens in NL bestellen bij eigen bank (Rabo in ons geval, alleen kan ik niet op internet vinden welke wisselkoers ze aanhouden)
- Contante euro's bij aankomst omwisselen in Japan (op het vliegveld of in Tokyo?)
- Pinnen bij aankomst in Japan (er staat op de website dat de bijkomende kosten +1% koersopslag zijn)

Andere tips zijn ook welkom :Y
Gewoon in Japan pinnen, verreweg de goedkoopste optie :)
  maandag 21 mei 2012 @ 17:44:23 #215
274453 okiokinl
blablabla
pi_111838539
pinnen in japan, gewoon op het vliegveld.
pi_111840355
En er uiteraard op letten dat je alleen bij 7-11's en bij de Citibank kunt pinnen met je foreign bankpas :S) Hoewel het op Narita vast ook wel overal kan, maar wij waren gelijk de trein ingesprongen zodat je in Shinjuku nog een pinautomaat moet gaan zoeken om geld te halen voor de metrokaartjes :')
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_111848197
Wat je ook doet, neem contant geld mee, voordat net zoals bij ons alle pinautomaten geblokkeerd zijn... (paniek!) Al zijn het maar euro's, dan kun je die tenminste wisselen. Maar daar pinnen heeft onder normale omstandigheden ook mijn voorkeur.

Op Narita zijn meer dan genoeg pinautomaten.
  maandag 21 mei 2012 @ 23:03:39 #218
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_111856779
Ok! helemaal duidelijk, bedankt ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_111866898
quote:
Eén na hoogste gebouw ter wereld geopend in Tokio
TOKIO - In Tokio is dinsdag een nieuwe observatie- en televisiemast geopend voor het publiek.

Tokyo Skytree Fotoserie
De zogenoemde Tokyo Skytree is met 634 meter de hoogste toren ter wereld en het op één na hoogste gebouw op aarde. De Skytree moet alleen de Burj Kalifa (ruim 829 meter) in Dubai voor zich dulden.
Een belangrijke reden voor de bouw van de toren, die in 2008 begon, was het feit dat de oudere zendmast Tokyo Tower met 333 meter niet meer boven veel gebouwen in centraal-Tokio uitkwam, waardoor het televisiesignaal soms stoorde. Die problemen lijken nu voorbij: de Skytree is verreweg het hoogste bouwwerk op Japanse bodem.
De verwachting is dat het bouwwerk ook wonderen voor het toerisme in de Japanse hoofdstad gaat verrichten. Afgaande op reserveringen voor de eerste 50 dagen na de opening worden in het eerste jaar alleen al 30 miljoen bezoekers verwacht.
http://www.nu.nl/buitenla(...)opend-in-tokio.html#

Wist niet dat je moest reserveren :o

Eens kijken of me dat nog lukt :)
pi_111866997
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/buitenla(...)opend-in-tokio.html#

Wist niet dat je moest reserveren :o

Eens kijken of me dat nog lukt :)
Dat zou al voor drie maanden lastig gaan, dan is het alleen voor Japanners zelf te reserveren, als ik het goed begreep. Daarna mogen de gajins :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_111867111
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:19 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat zou al voor drie maanden lastig gaan, dan is het alleen voor Japanners zelf te reserveren, als ik het goed begreep. Daarna mogen de gajins :+
Zie het ook net ja :(

Vanaf 11 juli vrije verkoop. 8 juli arriveren wij in Tokio :) Maar zullen dan natuurlijk wel enorme rijen staan..

Je mag trouwens wel als buitenlander, alleen heb je een Japanse CC nodig :P
pi_111867365
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zie het ook net ja :(

Vanaf 11 juli vrije verkoop. 8 juli arriveren wij in Tokio :) Maar zullen dan natuurlijk wel enorme rijen staan..

Je mag trouwens wel als buitenlander, alleen heb je een Japanse CC nodig :P
Iets zegt me dat je een Japans burgerschap nodig hebt om een Japanse CC te krijgen :P
Of iemand die het voor je wil voorschieten :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:52:31 #223
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111870441
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

Iets zegt me dat je een Japans burgerschap nodig hebt om een Japanse CC te krijgen :P
Of iemand die het voor je wil voorschieten :+
Mailt Tomoko (Penpal :+ )
pi_111874773
Voor de laatste dag een dilemma:

- terugvliegen vanaf Osaka naar Narita op de 28ste; komen we aan om 9 uur, vliegen zelf om 12 uur door naar Nederland.

- Met de Shinkansen op de 27ste naar Narita, daar slapen en dan naar Nederland vliegen.

Met optie 1 hebben we een extra dag in Osaka en minimaliseren we onze reistijd. Wel een risico ivm eventuele vertraging en dan de vlucht naar NL missen.

Met optie 2 zie je natuurlijk nog wel meer van Japan, vanuit de trein. Ook zou dit onze enige rit met de shinkansen zijn, iets waar ik me vooraf erg op had verheugd.. Maar een dagje minder in omgeving Kyoto/Osaka en een extra reisdag omdat we dan de 27ste en 28ste toch ook veel met reizen bezig zijn.

Optie 1 nog iets goedkoper dan optie 2, maar scheelt zo weinig dat het niet uit maakt.
pi_111875258
Bij optie 1 moet je toch ook verschrikkelijk vroeg opstaan om op tijd bij het vliegveld te zijn? Ik zou voor optie 2 gaan. Met de Shinkansen naar Tokio duurt nou ook weer niet zo lang (4 uur en een beetje tot Shin-Osaka - Narita) dus als je het niet erg vindt om daar laat aan te komen dan kun je op de 27e voor vertrek ook nog best iets doen.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:44:43 #226
69211 koffiegast
langzinnig
pi_111876614
Ik had optie 2 genomen. Van Tokyo naar Narita, daar nog wat rondgekeken (genoeg tempels enzo) en de volgende dag met vliegtuig naar parijs en dan amsterdam.
pi_111877770
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:07 schreef Igen het volgende:
Bij optie 1 moet je toch ook verschrikkelijk vroeg opstaan om op tijd bij het vliegveld te zijn? Ik zou voor optie 2 gaan. Met de Shinkansen naar Tokio duurt nou ook weer niet zo lang (4 uur en een beetje tot Shin-Osaka - Narita) dus als je het niet erg vindt om daar laat aan te komen dan kun je op de 27e voor vertrek ook nog best iets doen.
Ja, dat is waar.. Maar als we een hotel in de buurt van het vliegveld pakken en dan 's ochtends een taxi is dat wel te doen. Nog tijd zat om wat bij te slapen in het vliegtuig ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 14:44 schreef koffiegast het volgende:
Ik had optie 2 genomen. Van Tokyo naar Narita, daar nog wat rondgekeken (genoeg tempels enzo) en de volgende dag met vliegtuig naar parijs en dan amsterdam.
We slapen in de eerste week ook al een nachtje op Narita.. Genoeg te zien voor twee keer een half dagje? :P
pi_111886882
De Narita-san tempel is behoorlijk groot, maar denk dat je hem met 1x een halve dag ook wel gezien hebt :)

Wij hadden op de laatste dag de Shinkansen van Osaka naar Tokyo genomen, rond 16:00 aangekomen bij het hotel in Narita. 's avonds nog een rondje Narita gedaan en 's ochtends met de hotelshuttle naar de airport.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:31:37 #229
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112252185
Voor mij is het bijna zo ver ;) morgenvroeg vertrek ik richting Yokohama ;)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_112252276
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 13:50 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Joepie! Eindelijk gelukt om onze tickets te boeken, dus nu staat onze reis in grote lijnen vast:

7 juli Amsterdam - Tokio
8 tot 14 juli Tokio
15 juli Tokio - Akajima
15- 20 juli Akajima
22 juli Akajima - Osaka
22-27 juli Osaka/Kyoto
28 juli Tokio - Amsterdam

*O*

In de Bijenkorf Utrecht zag ik trouwens dat ze een klein hoekje ingericht hebben met als thema "Japan". Niet veel leuke dingen lagen er, maar vond deze wel grappig:

[ afbeelding ]

Lag er ook nog 1 van de Tokio Tower :)
Lol, die liggen er veel in derdaad. Tokyu Hands en dergelijke. Ook hebben ze toffe echte LEGO, met het nabouwen van bekende gebouwen, zoals het operahuis in Sydney.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112252600
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:31 schreef HaerdenC het volgende:
Voor mij is het bijna zo ver ;) morgenvroeg vertrek ik richting Yokohama ;)
Veel plezier!

quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:41 schreef Pheno het volgende:

[..]

Lol, die liggen er veel in derdaad. Tokyu Hands en dergelijke. Ook hebben ze toffe echte LEGO, met het nabouwen van bekende gebouwen, zoals het operahuis in Sydney.
Tof! Ik ga echt teveel souvenirs meenemen naar huis :')

Volgens mij heb ik hier een keer als tip gelezen om 's avonds de monorail naar een bepaald station te pakken om daar van de skyline van Tokio te kunnen genieten..? Welke monorail welk station was dat ook alweer? :)
pi_112252653
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Veel plezier!

[..]

Tof! Ik ga echt teveel souvenirs meenemen naar huis :')

Volgens mij heb ik hier een keer als tip gelezen om 's avonds de monorail naar een bepaald station te pakken om daar van de skyline van Tokio te kunnen genieten..? Welke monorail welk station was dat ook alweer? :)
Je bedoelt naar Odaiba met de Rainbow Bridge? Niet echt een monorail, maar leuk uitzicht. heb er nog ergens foto's van, maar ik zal niet spoileren :P
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112252713
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:01 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je bedoelt naar Odaiba met de Rainbow Bridge? Niet echt een monorail, maar leuk uitzicht. heb er nog ergens foto's van, maar ik zal niet spoileren :P
Ik dacht dat het aan de overkant van de baai was ofzo? Ik schrijf deze iig even op :)
pi_112252818
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik dacht dat het aan de overkant van de baai was ofzo? Ik schrijf deze iig even op :)
Overstappen op shimbashi, als ik het goed heb :) Daar loopt de Yurikamome, dat is een monorail, ik was even in de war met iets anders. Je kunt een dagkaartje kopen, zodat je alle stops af kan gaan. Wat musea, shopping centers etc. Ga je allen voor het uitzicht, dan is dat kaartje weer niet nodig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_112260243
shinbashi inderdaad. de yurikamone is een onbemand treintje, maar is geen monorail, hij rijd op rubberbanden. wel een heel cool ritje, inderdaad over de rainbowbridge.
er loopt wel een echte monorail naar/van hadena airport. en een stuk buiten het centrum, in chiba, heb je een hangende monorail.

  vrijdag 1 juni 2012 @ 05:51:53 #236
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112295643
wij zitten te wachten aan de gate in Zaventem. Eerst naar Londen en dan naar Tokyo :-) niet gaan slapen net warm gegeten dus de jetlag voor proberen zijn ...
Minds are like parachutes, they work best when open!
  vrijdag 1 juni 2012 @ 08:53:37 #237
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_112296669
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 05:51 schreef HaerdenC het volgende:
wij zitten te wachten aan de gate in Zaventem. Eerst naar Londen en dan naar Tokyo :-) niet gaan slapen net warm gegeten dus de jetlag voor proberen zijn ...
Veel plezier en goede reis! *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zondag 3 juni 2012 @ 15:48:19 #238
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_112384644
Ik ben een reis aan het plannen om volgend jaar naar Japan te gaan. Waar vind ik nou goedkope tickets? Is het verstandiger om, bijvoorbeeld vanaf Frankfurt te vliegen?
pi_112387573
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 15:48 schreef Orealo het volgende:
Ik ben een reis aan het plannen om volgend jaar naar Japan te gaan. Waar vind ik nou goedkope tickets? Is het verstandiger om, bijvoorbeeld vanaf Frankfurt te vliegen?
Wij hebben veruit de goedkoopste tickets gevonden bij Aeroflot, vanaf Amsterdam met tussenstop in Moskou. Best uitgebreid gezocht, maar ik denk dat per periode wel verschillend is waar je de goedkoopste tickets kan boeken.
pi_112388049
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 15:48 schreef Orealo het volgende:
Ik ben een reis aan het plannen om volgend jaar naar Japan te gaan. Waar vind ik nou goedkope tickets? Is het verstandiger om, bijvoorbeeld vanaf Frankfurt te vliegen?
Je kan zoeken via bvb kayak.com. Aeroflot kost normaal gezien ¤500.

Voor januari-april volgend jaar vind ik ook het volgende:

• BRU-NRT-BRU met KLM voor ¤588
• BRU-NRT-AMS met Alitalia voor ¤407
• AMS-NRT-AMS met Air France voor ¤434 (met mogelijkheid om de A380 vluchten te kiezen!)
pi_112388592
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:14 schreef zipcon het volgende:

[..]

Je kan zoeken via bvb kayak.com. Aeroflot kost normaal gezien ¤500.

Voor januari-april volgend jaar vind ik ook het volgende:

• BRU-NRT-BRU met KLM voor ¤588
• BRU-NRT-AMS met Alitalia voor ¤407
• AMS-NRT-AMS met Air France voor ¤434 (met mogelijkheid om de A380 vluchten te kiezen!)
Gaaf die A380 vlucht. Zeker wel met (lange) tussenstop in Parijs?

Wij zijn stiekem al aan het kijken voor een Japan winter(sport) trip :@
pi_112389583
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Gaaf die A380 vlucht. Zeker wel met (lange) tussenstop in Parijs?
Tussenstop duurt maar 1h30m, valt dus best wel mee.
  zondag 3 juni 2012 @ 18:09:01 #243
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_112390161
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:14 schreef zipcon het volgende:

[..]

Je kan zoeken via bvb kayak.com. Aeroflot kost normaal gezien ¤500.

Voor januari-april volgend jaar vind ik ook het volgende:

• BRU-NRT-BRU met KLM voor ¤588
• BRU-NRT-AMS met Alitalia voor ¤407
• AMS-NRT-AMS met Air France voor ¤434 (met mogelijkheid om de A380 vluchten te kiezen!)
Dat is een goeie website. Bedankt voor het snelle antwoord. Nu al voorpret. :)
Alleen kom ik niet op de prijzen uit waar jij op uitkomt. Ik kom op grofweg het dubbele. Wat doe ik verkeerd?

[ Bericht 5% gewijzigd door Orealo op 03-06-2012 18:24:25 ]
pi_112390834
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:09 schreef Orealo het volgende:

[..]

Dat is een goeie website. Bedankt voor het snelle antwoord. Nu al voorpret. :)
Alleen kom ik niet op de prijzen uit waar jij op uitkomt. Ik kom op grofweg het dubbele. Wat doe ik verkeerd?
Je zoekt wel in dezelfde periode? Skyscanner kan ook een goede indicatie geven.
  zondag 3 juni 2012 @ 18:41:12 #245
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_112391423
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je zoekt wel in dezelfde periode? Skyscanner kan ook een goede indicatie geven.
Ik deed iets fout, nu heb ik de prijzen wel gevonden :).
  zondag 3 juni 2012 @ 22:02:34 #246
89725 p-etr-a
poëtra
pi_112401820
quote:
14s.gif Op zondag 3 juni 2012 18:41 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik deed iets fout, nu heb ik de prijzen wel gevonden :).
Hoe heb je deze gevonden? Mij lukt het ook niet, dus ik denk dat ik dezelfde fout maak. Die prijzen zijn wel héél aantrekkelijk.
pi_112418487
De koers van de Yen is trouwens echt om te huilen :')

Laatste week heeft nu ook wat meer invulling. Zaterdagmiddag komen we aan in Osaka, zondag nog een dag Osaka en maandag t/m vrijdag Kyoto. Daar willen we dan ook één of twee nachten in een ryokan slapen (deze bijvoorbeeld: http://ryokan-yachiyo.com/ O+ ).

Als dagtrip lijkt ons dit wel wat met mooi weer:

Aanrader? Anders misschien Nara of gewoon lekker in Kyoto blijven *O*

Komt wel heel dichtbij nu :o Vanmiddag ff paspoort ophalen :P
pi_112419641
Het Biwameer? Ben er zelf niet geweest; ik ken iemand uit Kyoto en die zei dat het niet zo veel voorstelde.
pi_112419836
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:27 schreef Igen het volgende:
Het Biwameer? Ben er zelf niet geweest; ik ken iemand uit Kyoto en die zei dat het niet zo veel voorstelde.
Hmm, nee volgens mij is dit niet in een meer...

http://en.wikipedia.org/wiki/Amanohashidate 1 van DE 3 scenic views van Japan :P

Nog een foto-tje:

pi_112419923
Het staat in zo'n top 3 lijstje? Dan is het vast wel mooi. En super toeristisch.
pi_112420320
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 12:35 schreef Igen het volgende:
Het staat in zo'n top 3 lijstje? Dan is het vast wel mooi. En super toeristisch.
Ja, volgens wiki "the most famous list of them all" ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Amanohashidate



http://en.wikipedia.org/wiki/Matsushima



http://wikitravel.org/en/Miyajima



Toeristisch zal het overal wel zijn :P
pi_112422949
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 22:02 schreef p-etr-a het volgende:
Hoe heb je deze gevonden? Mij lukt het ook niet, dus ik denk dat ik dezelfde fout maak. Die prijzen zijn wel héél aantrekkelijk.
Een dag later (of zelfs minder) zijn de deals van KLM en AF idd alweer weg :( De prijs van ¤434 was maar van korte duur... Maar je kan mss wel een daily digest doen om te zien of de prijzen niet nog eens dalen tot op dat niveau.

De combo BRU-NRT-AMS van Alitalia blijft wel beschikbaar aan zo'n ¤407.
pi_112426482
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:52 schreef zipcon het volgende:

[..]

Een dag later (of zelfs minder) zijn de deals van KLM en AF idd alweer weg :( De prijs van ¤434 was maar van korte duur... Maar je kan mss wel een daily digest doen om te zien of de prijzen niet nog eens dalen tot op dat niveau.

De combo BRU-NRT-AMS van Alitalia blijft wel beschikbaar aan zo'n ¤407.
O, gaat dat zo snel. Dan gaat het nu toch even over. Ik wil wel begin 2013 die kant op, maar weet nog niet de precieze data.
pi_112478260
30-05-2012

Hoe schattigheid de Japanse cultuur domineert

De hedendaagse Japanse cultuur valt het beste met één woord te omschrijven: schattigheid. Hello Kitty, het belangrijkste symbool hiervan, is in alle lagen van de samenleving te vinden. De Leidse Japanologen Ivo Smits en Kasia Cwiertka stelden een bundel artikelen samen over dit wonderlijke fenomeen.


Sweet Lolita outfits

Lieve poppetjes
Het "Japanse woord voor schattigheid, kawaii, heeft een lange geschiedenis, maar het fenomeen bestaat sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw. Aanvankelijk manifesteerde het zich in ontwerpstijlen en mode, maar al snel werd het een houding onder jongeren.

Die houding werd bij uitstek belichaamd door de shōjo (‘adolescente meisjes’) die zich massaal als lieve poppetjes gingen kleden en schreven in een schattig handschrift, met ronde letters en symbolen als sterren en hartjes.

Tegencultuur
Smits, hoogleraar letteren en culturen van Japan, legt uit: ‘De kawaii was oorspronkelijk een tegencultuur. Het werd geassocieerd met de kindertijd. Jongeren wilden niet volwassen worden, want dan moet je je anders voordoen en kan je niet meer oprecht zijn. De schattigheidscultuur is een manier om je daartegen te verzetten. Dat betekent overigens niet dat mensen stilstaan. Ze krijgen een baan en nemen kinderen, maar creëren daarnaast voor zichzelf de mogelijkheid om weg te vluchten in een veilige, vrolijke fantasiewereld.’


Een afbeelding van Pipo (People’s Police), de mascotte van de Tokyo Metropolitan Police.

Wijdverbreid
De schattigheid in Japan is inmiddels zo wijdverbreid dat er niet meer aan valt te ontkomen. Zelfs de politiekorpsen in het hele land hebben allemaal hun eigen mascotte om meer aansluiting bij het volk te vinden. Een grote rol daarin is weggelegd voor de commercie, die het land met schattigheid overspoelt. Maar het protestelement tegen volwassenheid blijft. Cwiertka, hoogleraar modern Japan: ‘Als oudere is het ook belangrijk je te blijven associëren met de jongerencultuur. Door als vijftigjarige een Hello Kitty sleutelhanger te dragen laat je zien dat je er nog bij hoort. Ook mannen moeten eraan geloven, willen ze bij de vrouwen in de gratie vallen.’

Schattigheid in Nederland
Sinds een jaar of tien dringt ook in Nederland de Japanse schattigheidscultuur door. Een programma als Pokémon is hier enorm populair, en de snoezige beeltenis van Hello Kitty verschijnt steeds vaker op alledaagse materialen als broodtrommeltjes, kleding en schoolspullen. Cwiertka: ‘Laatst nog zag ik een advertentie van Shell waarop tientallen kleine poppetjes stonden met grote ogen. Die leken zo te zijn weggelopen uit Japan.’

Smits: ‘In het algemeen geldt dat de Japanse popcultuur sinds een jaar of tien steeds meer een referentiekader is voor jongerencultuur. In Nederland is al een hele generatie opgegroeid voor wie al die schattige figuurtjes niet meer vreemd zijn. They’re here to stay.’

De bundel met vertaalde studies naar de Japanse schattigheidscultuur, Hello Kitty & Gothic Lolita’s waarvoor Smits en Cwiertka gezamenlijk de inleiding schreven, is uitgegeven door Leiden University Press.

(Kennislink)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:49:20 #255
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_112496109
Kawaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_112606652
Voor mensen die nog een herfst-ticket zoeken:

Er zijn tickets voor OKT-NOV te vinden via Alitalia op de route AMS-NRT-CDG (Parijs) voor ¤317. De prijs is bizar laag, maar ik heb het gecheckt en idd die prijs is echt te vinden op de Alitalia site. De volgende is al Lufthansa aan ¤600. Je kan via orbitz, kayak of de alitalia site zelf kijken.

Je moet wel nog ergens de rit CDG-NL zoeken...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 14:02:54 #257
274453 okiokinl
blablabla
pi_112612226
dat is inderdaad bizar goedkoop.
pi_112612965
Alitalia heeft inderdaad erg goedkope Open Jaw tickets naar Japan.
Budapest - Rome - Tokyo - Rome - Amsterdam was volgens mij zelfs onder de ¤300, dan bovenstaande, en ik heb zelf gebruik gemaakt van Brussel - Rome - Tokyo - Rome - Amsterdam voor ¤372. Brussel is toch het makkelijkst en goedkoopst te bereiken :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 11 juni 2012 @ 11:22:25 #259
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112729934
Voila ik ben ook terug. Super week gehad. Linux con was erg goed. Dik 100 km gewandeld in en rond tokyo en yokohama. Veel vooroordelen waren fout, heel leuke tijd gehad en ik zal ook wat foto's posten later.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_112733181
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:22 schreef HaerdenC het volgende:
Voila ik ben ook terug. Super week gehad. Linux con was erg goed. Dik 100 km gewandeld in en rond tokyo en yokohama. Veel vooroordelen waren fout, heel leuke tijd gehad en ik zal ook wat foto's posten later.
Ben benieuwd naar de foto's en ook naar de vooroordelen die je had die niet bleken te kloppen.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:14:26 #261
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112734063
vooroordelen ... nja en dingen die je op internet vind ...

- Japanners eten met stokjes. Believe me ... ik heb meer japanners met mes en vork zien eten dan met stokjes :'-)
- Japanners lopen niet in korte broek ... altijd gekleed etc ... dat was 10 jaar geleden zo maar ik heb echt wel een pak volk met shorts gezien ... enige short die ik bij had was mijn zwembroek dus ik heb 7 dagen lopen zweten als een rund in lange zwarte geklede broeken
- Eten en drinken is goedkoop als ge lokale producten neemt -> daar ben ik gemengd over. Voor de stad zelf geld dat niet ... drinken is raar duur ... frisdrank kost een 5 tal euro per glas. Dus echt duur in automaten kost het 1 tot anderhalve euro ... die staan er genoeg. Maar er is een grote maar ... cocktails, whiskey en sterke drank kost 6 euro :) hahahhaha
- gekke automaten -> er staan veel drank automaten maar gebruikte onderbroeken, levende kreeft en zo is bullshit ... heel tokyo en yokohama gedaan enkel drank automaten gezien
- in japan noemen ze een boterham in een restaurant ... een panini
- pizza in japan is klein ... heel klein
- Roppongi -> neen hier wordt ge niet verleid door vrouwen ... er staan negers gewoon de toeristen op te wachten aan de metro ... ze volgen u honderden meters ... voor dertig euro ongeveer moogt ge aan tietjes gaan zabberen en wordt ge ingezeept ... wij zijn door gelopen geen idee of het met happy ending is of zo maar wij waren niet op zoek naar dat soort diensten. De negers spreken u in het engels aan, zijn heel erg opdringerig en willen u dus naar hun clubs lokken. Eerlijk ik voelde mij onveilig en niet op mijn gemak
- metro nemen ... een catastroof -> dat is dus niet waar. Alle metro dingen staan in het Japans maar ook in het Engels ... binnen de info schermen ook
- mensen spreken Engels als ge in de grote steden zijt -> vergeet het maar hoor ... heel heel klein beetje sommige maar 99 procent verstaat geen letter
- Ge moet altijd openbaar vervoer gebruiken anders is het niet te doen -> niet waar wij hebben 150 km gewandelt op 7 dagen. Ging perfect veel leuke dingen gezien en veel plezier gehad
- japanse mafia ... wat over gelezen -> niks van gemerkt of gezien Tokyo en zeker yokohama zijn de veiligste plaatsen die ik ooit heb bezocht !!! Echt waar buiten roppongi :'-)
- japanse rariteiten en rare mensen -> die zijn er en we hebben ook zo Doll meisjes en zo gezien maar die zijn echt in hun habitat en niemand heeft daar last van
- JDM, auto, tuning -> wij dachten dus echt zo van dat gaat daar mega populair zijn ... hahaha niet dus :) 1 tuning winkel in heel yokohama en dat was dan zo een soort veredelde Halfords of hoe heet dat in Nederland. 1 dag wel meeting toevallig gezien en daar stondne wel leuke wagens tussen maar ... als je naar Engeland gaat zie je meer Jap tuning als in Japan zelf

dat zijn zowat de basis dingen

verder klopt er heel veel niet van wat internet sites zeggen over Japan ... meeste dingen waren 5 jaar geleden misschien waar ...
- franse wc's ... 1 gezien op 7 dagen
- neus snutten op straat ... het is niet aan te raden maar je wordt echt niet vies bekeken
- zwijgen op de metro -> gewoon stil zijn maar niet noodzakelijk zwijgen
- geen schrik hebben voor een grapje .. Japanners kunnen echt wel lachen hoor :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 11 juni 2012 @ 13:23:11 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_112734389
Veel van die dingen klopt wel in enige mate, maar er wordt een veel groter punt van gemaakt dan het is. Was de eerste maanden ook als de dood dat ik een of andere culturele faux pas maakte, maar veel dingen vonden de Japanners ook niet boeiend (bijvoorbeeld stokjes in je eten laten staan e.d.), of accepteren volkomen dat buitenlanders dat doen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 11 juni 2012 @ 13:42:39 #263
274453 okiokinl
blablabla
pi_112735204
als je buiten de grote steden komt, eet wel iedereen met stokjes. is vooral iets hips in restaurants om met westewrs bestek te ettn. en curry natuurlijk, met een lepel.

roppongi moet je gewoon niet uitgaan, te veel gericht op rijke en westerse klanten. in shinjuku heb je dat ook wel veel, dat husselen.

onderbroekjes automaten zijn geloof ik verboden nu.

je kan zeker goedkoop eten, in supermarkten en 7-11's/ familymart. laat op de dag gaan de verse producten weg voor dumpprijzen. drinken in cafes/bars is wel echt duur.

velen doen alsof ze geen engels vestaan, omdat ze niks terug kunnen zeggen.

de mafia zie je niet. vroeger hadden ze een gangster-dresscode maar dat is voorbij. op zn hoogst allemaal een zwart maatpak.

ik heb zoveel rare mensen en subculturen gezien, echt niet te geloven.

tuning shops heb je in clusters. moet je net weten in welk wijkje dat is. in uneno heb je een stuk met om de 5 meter een motor shop, bijvoorbeeld.

de hurk-wc's vind je nog veel waar de mensen arm zijn.

en ja, japannes hebben zeker gevoel voor humor :)
  maandag 11 juni 2012 @ 13:57:17 #264
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112735887
ok mijn foto verslagje ... basis foto's welliswaar


voor de aankomst krijg je in vliegtuig papieren die je moet invullen ... daarop zet je dat je nooit Japan bent uit gegooid, je geen drugs of wapens bij hebt ...


Getunde Lexus ISF :) vet ding (Japanse tegenhanger van de BMW M3 zeg maar)


Zo zien Japanse tuners dus uit he ... kleine garages :) de micra heeft strijkplank ... echte vrouwen auto


Ik in minatomirai waar we ons hotel hadden vlak bij deze pier. Heel erg mooi uitzicht ... 235 km van Fukushima :) dus als het noord westen wind was ...


Dit ben ik ... ja als je niks grappigs ziet moet je zelf de humor er in houden ...


In Japan vinden ze Adel dus ook jankmuziek


Panorama van langs ons hotel ... zicht over de haven


Alles aan deze fout is zo (fout) als je het ziet ... 3 mannen ... 1 vrouw :) en wie maakt de auto inderdaad ... het schoolmeisjes uniform garage meisje


Snelle Honda


Flauw :)


2 guys one cup :''-) sake dus


Dit is de bediening ... van een gemiddeld Japans toilet ... ik heb altijd veilig gewoon wc papier gebruikt :)


Typisch assortiment automaten :) en mijn stagair die mee was :)


Toyota FJ cruisers :)


Kaarten en mapjes in de stad dus allemaal ook in Engels ...


Kunstwerk aan de landmark tower


winkelcentrum onder de landmark tower


De landmark tower :) we zijn er ook in geweest 69 verdiepingen over de 300 meter


Starbucks is erg populair ... wel handig als je een beetje menselijk ontbijt wil


zo zien supermarkten uit ... alle supermarkten die wij gezien hebben 24/24 7/7 prijzen ongeveer zoals in ons thuisland. Sterke drank veel goedkoper :)


ook verkeersborden in 2 talen!


meeste resto's hebben dit soort kaarten ... wel handig als je de taal niet spreekt. We hebben ook resto's gezien waar ze een soort klei / epoxy versie van hun eten tentoonstellen ... verbazingwekkend realistisch !!! En handig.


Dit soort busjes is erg populair


Fruit flavourd drankjes zijn erg lekker!


de allom bekende metro


op de metro staan de lijnen aangeduid met kleuren ... SUPER MAKKELIJK om met de metro te reizen. Prijzen zijn ook ok. Wij hebben gewoon een herlaadbare cosmo kaart genomen. Je kan er ook drankjes en eten mee kopen rond de stations


dit is dus het systeem dat de lijnen aanduid van de metro ... ook hier alles in 2 talen. Echt je moet een imbeciel zijn om te missen!


nacht zicht Minatomirai Yokohama


Bootje vlak bij ons hotel :) we hebben van het hotel vrijkaarten gekregen en ook de boot zelf bezocht :) best leuk! Yokohama Star hotel is erg goed bevallen. Super vriendelijk personeel en OK kamers


tuning ... vip style


Beetje camber :)


kleuen lampjes zijn erg in trek ook met flikker patronen en zo :)


wel dikke bakken hoor


lichtjes er over ... en ja dat reed zo :)


King Buyer toch beetje referentie in export van supra en skyline ... engelse naam spreken geen woord engels maar SUPER vriendelijke fijne mensen en hadden best veel wagens staan!


nachtzicht aan toyota museum


Tepco ... die van Fukushima :) hahahha


nog zo een wc ding ...


ik in karate stijl (met wc papier)


China town ... was feestje :)


Ik in een Toyota GT86 limited edition :)


zicht vanuit een resto ergens in Tokyo


Het 1000 man zebrapad :'-)


Metro op spitsuur in Tokyo


Leuke gebouwtjes ... als je van moderne architectuur houd is Tokyo wel vetjes :) je moet wel beetje rond kijken!!!


Toyota 2000GT en een Sport 800 perfecte staat ... bij Toyoped in Yokohama. KWIJL :) voor iedere Toyotafan is dit het FAP moment :) kosten samen een paar ton ;)


Snelle prius ... kijk een prius kan echt wel leuk zijn hoor !!!


Vitz (hier de yaris) maar dan in gepeperde versie ... 110 pk 1000 kg ... snel boodschappen doen :)


ik aan een fontein aan ander toyota museum


geen commentaar :)


Wij twee :) op een gezellig plaatsje ... Goede tip -> KIRIN BIER ... dat is echt lekker pintje!!! En ja wij zijn Belgen :)


Zicht vanuit de landmark tower. Naar boven gaan kost 1000 Yen ... een 10 tal euro maar dubbel en dik de moite. 365 meter of zo ... en snelste lift van japan. Van 0 naar 69ste in 40 seconen :)


andee kant ... zicht over minatumirai


zicht van uit het congres centrum waar Linux Con 2012 door ging.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_112741309
Leuk verslag + foto's ^O^ Dank je wel.
  maandag 11 juni 2012 @ 16:30:16 #266
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112742235
hehehe :) no prob belofte maakt schuld he :)

ik weet niet hoe barbaars wij zijn over gekomen maar we hebben geprobeerd op te letten en de regels die we op internet hadden gevonden na te leven (stil praten, neus niet snutten, lange broek, basis woorden geleerd zodat we goeiedag en dank u konden zeggen, gifts mee genomen en iedereen die ons hielp iets gegeven ... kleinigheidje) denk dat het allemaal wel mee viel ... denk dat de gemiddelde amerikaan of duitser die gaat (no flame intended) minder rekening houd dan ons.

We hebben heel erg veel gewandeld dus ... en echt op heel korte tijd zo veel mogelijk plaatsjes rond Tokyo bezocht. Yokohama hebben we zowat alle toeristische dingen gedaan die in de touristen gids stonden :) hehehe. De touristische dienst was trouwens bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Echt PETJE AF!

owja TIP: Bij de touristische dienst hebben ze een aanduid boekje ... Japans - Engels !!! Gewoon halen :) daarmee kan je alle basis dingen gewoon per vinger aanduiden doen :)

[ Bericht 14% gewijzigd door HaerdenC op 11-06-2012 16:40:02 ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_112746105
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:30 schreef HaerdenC het volgende:
hehehe :) no prob belofte maakt schuld he :)

ik weet niet hoe barbaars wij zijn over gekomen maar we hebben geprobeerd op te letten en de regels die we op internet hadden gevonden na te leven (stil praten, neus niet snutten, lange broek, basis woorden geleerd zodat we goeiedag en dank u konden zeggen, gifts mee genomen en iedereen die ons hielp iets gegeven ... kleinigheidje) denk dat het allemaal wel mee viel ... denk dat de gemiddelde amerikaan of duitser die gaat (no flame intended) minder rekening houd dan ons.

We hebben heel erg veel gewandeld dus ... en echt op heel korte tijd zo veel mogelijk plaatsjes rond Tokyo bezocht. Yokohama hebben we zowat alle toeristische dingen gedaan die in de touristen gids stonden :) hehehe. De touristische dienst was trouwens bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Echt PETJE AF!

owja TIP: Bij de touristische dienst hebben ze een aanduid boekje ... Japans - Engels !!! Gewoon halen :) daarmee kan je alle basis dingen gewoon per vinger aanduiden doen :)
Heel gaaf! :) En wat is het voor ons al dichtbij ineens, krijg zo'n zin van die foto's! :D

Hier dus ook veel zorgen over de etiquette, maar een lange broek was er dan net 1 waar ik me niet aan ga houden :P Ja, heb er 1 mee voor een keer 's avonds naar een net restaurant, maar loop de overige tijd gewoon in korte broek + slippers.
pi_112749605
Het gros van japanners loopt wellicht in lange broek (mannen dan) en rokken (vrouwen). Zo nu en dan wel wat korte broeken, maar meeste mensen die je zien gaan naar werk sowieso en dan hoort al haast een pak erbij. In de zomer iig
  maandag 11 juni 2012 @ 19:08:16 #269
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112749788
inderdaad de werk mensen allemaal in pak maar japanse toeristen of 's avonds wandeling langs de haven en zo zie je best veel korte broeken :) het is niet zo een groot punt als vele mensen er van maken. Mijn stagair liep heel vaak in 3/4 de broek en hemdje en daar heeft niemand raar van op gekeken ...

ik heb 1 dag mijn zwemshort aan gehad omdat het echt snik heet was en we 4 uur wandelen op de planning hadden ... gevolg was vooral dat er veel meisjes in de metro langs me kwamen zitten en kijken ... gibberen ... wuiven toen ik uitstapte :'''-)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_112754518
Iemand nog tips voor een hostel of minshuku in Osaka?
pi_112754799
Caminoro hostel in de wijk Mikuni :)
  maandag 11 juni 2012 @ 20:48:05 #272
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_112756196
Gave foto's, leuk om te zien ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 11 juni 2012 @ 23:21:10 #273
274453 okiokinl
blablabla
pi_112767940
tof verslagje HaerdenC!
pi_112786830
Ik ben tijdens mijn reis (2 jaar geleden) nog zat hurkwc's tegengekomen..
Daarbij: de porties eten zijn in Japan over het algemeen kleiner dan wij normaliter gewend zijn. En ik heb wel degelijk andere automaten gezien, eentje bood zelfs frietjes en andere snacks aan!

Zucht.. hoe graag wil ik weer terug!

PS. Leuke foto's!
"无所谓."
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:05:35 #275
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112829826
dit is maar heel beperkt stukje van onze foto's ... ik zal nog wel wat van de impressionantere posten eens ik ze alle 3000 gesorteerd heb :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_112831603
De kriebels beginnen weer te komen; ik heb het gevoel dat ik een studie wil doen in Japan, en dan wel in Artificial Intelligence (wat ik studeer).

Ik heb al eerder wat rondgekeken, maar nog steeds geen flauw idee hoe ik er aan moet beginnen. Zover heb ik kunnen vinden dat je voor de meeste univeristeiten je masterscriptie moet opsturen en vaak al in Japan moet wonen wil je in aanraking komen voor een beurs of plaats om te studeren.

Daarnaast helpt het ook niet dat het moeilijk zoeken is naar überhaupt profs die zich met AI bezighouden, laat staan het subdomein waarin je je specialiseert of voor interesseert.

Heeft iemand enige tips? Misschien dat ik de japanse consulaat hier moet bellen voor advies? Ik weet gewoon niet hoe ik eraan moet beginnen, er is geen 'wil je dit studeren in tokyo, klik hier' knop hehe.
  woensdag 13 juni 2012 @ 14:44:37 #277
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_112836743
Yokohama city university

http://www.yokohama-cu.ac.jp/index-e.html

daar zou ik eens mijn oor te luisteren leggen en eens contact mee op nemen. Die spreken vloeiend Engels en kunnen je zeker zeggen waar je moet zijn! Zeer gerespecteerde universiteit!

BTW check dit eens

http://www.ynu.ac.jp/english/exchange/index.html

[ Bericht 19% gewijzigd door HaerdenC op 13-06-2012 14:54:28 (toevoeging exchange students) ]
Minds are like parachutes, they work best when open!
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:47:39 #278
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112876041
Eerste blog over mijn recente reis naar Japan. :)
Deze gaat over het bezoeken van een locale onsen!

http://strolie.blogspot.n(...)ese-public-bath.html
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_112876443
Ik vind die onsen's nog steeds een vreemd fenomeen. Het is blijkbaar voor Japanners extreem belangrijk dat je jezelf bij de douche goed schoonmaakt voor je het bad instapt, maar het water van die baden is dan wel verschrikkelijk heet zodat je meteen weer zweet als een otter. Ik snap daar de logica niet van. En echt relaxed vond ik het ook niet.

De onsen waar ik ben geweest, was wel op het dakterras van een hoog gebouw, dus op een strandstoel liggen genieten van het uitzicht was gaaf en zo was het toch het geld waard. :P
pi_112876542
Onsen, beste uitvinding ooit.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:31:35 #281
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112877139
Ik heb dit boek meteen maar gekocht voor het geval ik ooit besluit de badkamer te verbouwen. :)

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:33:30 #282
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112877198
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:05 schreef Igen het volgende:
Ik vind die onsen's nog steeds een vreemd fenomeen. Het is blijkbaar voor Japanners extreem belangrijk dat je jezelf bij de douche goed schoonmaakt voor je het bad instapt, maar het water van die baden is dan wel verschrikkelijk heet zodat je meteen weer zweet als een otter. Ik snap daar de logica niet van. En echt relaxed vond ik het ook niet.

De onsen waar ik ben geweest, was wel op het dakterras van een hoog gebouw, dus op een strandstoel liggen genieten van het uitzicht was gaaf en zo was het toch het geld waard. :P
Het idee is inderdaad relaxen in dat hete bad. Je moet er ook niet een uur lang continue in blijven, maar steeds even dippen en dan op de rand gaan zitten.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:34:25 #283
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112877232
quote:
17s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:08 schreef Pheno het volgende:
Onsen, beste uitvinding ooit.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_112877334
Ben benieuwd of wij de Onsen in gaan. Het klinkt niet echt relaxed als het buiten ook vochtig en rond de 30 graden is.. Al zullen we bij de ryokan wel moeten geloof ik.
pi_112877406
Waarom moeten?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:42:09 #286
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112877427
Deze trip ook voor het eerst een gemengde Onsen bezocht. Awanoyu. Helaas niks te zien door het melkachtige water.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_112877432
quote:
11s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:41 schreef Pheno het volgende:
Waarom moeten?
Omdat we geen eigen badkamer hebben daar :P Kunnen we wel alleen die douches van de onsen gebruiken denk ik?
pi_112877505
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Omdat we geen eigen badkamer hebben daar :P Kunnen we wel alleen die douches van de onsen gebruiken denk ik?
Ja, je mag gaan zitten schrobben :)

Maar echt, lekker, zelfs met 30+ Wel genoeg drinken, anders gaat het mis. En dan bedoel ik niet alleen sake :+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:46:40 #289
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112877552
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Omdat we geen eigen badkamer hebben daar :P Kunnen we wel alleen die douches van de onsen gebruiken denk ik?
In minshiku's zijn het meestal geen gezamenlijke badden, maar moet je een tijd reserveren. Wassen, even in het hete bad en dan koud afspoelen biedt 's zomers een paar minuten verkoeling. Maar voor je op je kamer bent ben je alweer drijfnat van het zweet.

Ik wil niet lullig klinken, maar volgens mijn vriendin en Japanse vrienden wordt het een erg hete zomer. De lente begon vroeg en was ook relatief warm.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_112877565
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:45 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, je mag gaan zitten schrobben :)

Maar echt, lekker, zelfs met 30+ Wel genoeg drinken, anders gaat het mis. En dan bedoel ik niet alleen sake :+
Ben benieuwd :) Sake vind ik nog niet echt lekker :@ Maar heb alleen een keer geprobeerd in een NL sushi toko, hopelijk is het daar beter. Japans bier ^O^

We gaan hier naartoe btw: http://www.ohanabo.com/
pi_112877579
In april was het al best warm, klopt. Prima weer gehad, maar nog geen 30+. De zomers zijn altijd benauwd, heb ik het idee.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:48:20 #292
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112877591
quote:
7s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:45 schreef Pheno het volgende:
Maar echt, lekker, zelfs met 30+ Wel genoeg drinken, anders gaat het mis. En dan bedoel ik niet alleen sake :+
Oh ja, die watertank bij de uitgang en in de kleedruimte staat er niet voor niks.
Koud biertje moet je bewaren voor het slapen gaan als je toch al lamlendig maar gelukkig op je futton ligt. :)
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_112877633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:46 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

In minshiku's zijn het meestal geen gezamenlijke badden, maar moet je een tijd reserveren. Wassen, even in het hete bad en dan koud afspoelen biedt 's zomers een paar minuten verkoeling. Maar voor je op je kamer bent ben je alweer drijfnat van het zweet.

Ik wil niet lullig klinken, maar volgens mijn vriendin en Japanse vrienden wordt het een erg hete zomer. De lente begon vroeg en was ook relatief warm.
Ja, we gaan het beleven :) Hebben er al en beetje rekening mee gehouden natuurlijk door een week naar de Ryuku eilanden te gaan en dagtripjes naar bv Kamakura en de landbridge. Maar ga het vast wel zwaar hebben af en toe :P

Alles rustig aan en ben ook zeker niet van plan hele tijd in lange broek te lopen. Hoop dat het dan goed komt ^O^
pi_112877901
Zit er in die sushizaken rond de tokyo fishmarket eigenlijk nog veel verschil in kwaliteit? Of kun je gewoon iedere tent inlopen en :Y) :9~ ?
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:04:13 #295
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112878078
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben benieuwd :) Sake vind ik nog niet echt lekker :@ Maar heb alleen een keer geprobeerd in een NL sushi toko, hopelijk is het daar beter. Japans bier ^O^

We gaan hier naartoe btw: http://www.ohanabo.com/
Saké ben ik ook pas gaan waarderen nadat ik een paar keer goede heb (mogen) ervaren. Dus niet die zooi die ze hier verkopen, of in de Japanse combini's. Ga naar een sakéwinkel en vraag gewoon een paar verschillende om te proeven. Ik ben geen expert. Maar ik geloof dat de kwaliteit afhankelijk is van de hoeveelheid van de rijstkorrels die is weggepolijst, en of er extra alcohol is toegevoegd.

De lekkerste zijn Ginjo (40% weggepolijst) en Daiginjo (50%). De toevoeging Junmai betekent dat er geen extra alcohol is toegevoegd. Junmai - Daiginjo is dus de lekkerste/duurste.

Zelf vind ik Nigorizake (ongefilterde sake) erg lekker, fris. Namazake is ongepasteuriseerde sake. Erg aparte smaak, wel een uitdaging! :)

Naast bier en saké kun je ook Soju proberen. Erg populair drankje, vaak gemixed met allerlei vruchtensiropen, dat nog het meest of vodka lijkt.

En gewoon koud drinken. Opwarmen is bullshit en verpest de smaak. Het wordt mijn inziens gedaan om de smaak van goedkope sake te verdoezelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strolie75 op 14-06-2012 11:12:46 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:08:01 #296
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_112878203
Restaurants bij de vismarkt zijn allemaal goed. Al is Sushi Dai de uitschieter, maar dat kan ook zijn omdat deze in de Lonely Planet staat. Ga voor een Kaisen-Don ontbijt. Een kom rijst met allerlei verse vis!



[ Bericht 64% gewijzigd door Strolie75 op 14-06-2012 11:14:57 ]
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_112878293
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Saké ben ik ook pas gaan waarderen nadat ik een paar keer goede heb (mogen) ervaren. Dus niet die zooi die ze hier verkopen, of in de Japanse combini's. Ga naar een sakéwinkel en vraag gewoon een paar verschillende om te proeven. Ik ben geen expert. Maar ik geloof dat de kwaliteit afhankelijk is van de hoeveelheid rijst die is weggepolijst, en of er extra alcohol is toegevoegd.

De lekkerste zijn Ginjo en Daiginjo. De toevoeging Junmai betekent dat er geen extra alcohol is toegevoegd. Junmai - Daiginjo is dus de lekkerste/duurste.

Zelf vind ik Nigorizake (ongefilterde sake) erg lekker, fris. Namazake is ongepasteuriseerde sake. Erg aparte smaak, wel een uitdaging! :)

Naast bier en saké kun je ook Soju proberen. Erg populair drankje, vaak gemixed met allerlei vruchtensiropen, dat nog het meest of vodka lijkt.

En gewoon koud drinken. Opwarmen is bullshit en verpest de smaak. Het wordt mijn inziens gedaan om de smaak van goedkope sake te verdoezelen.
Dank voor deze masterclass Sake ^O^

Ik geloof dat onze ryokan een proeverij organiseerde. Misschien ook wel leuk om te doen.
pi_112885603
inderdaad niet te lang in zo'n heet bad zitten, het is de bedoeling dat de megahitte de spanning uit je spieren trekt. zit je te lang, dan eindig je als een slappe vatendoek.
pi_112920296
Is het aan te raden om de reserved seat fee te betalen? Scheelt best veel soms...
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:54:36 #300
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_113089502
In de Shinkansen? Nog nooit gedaan. Ik haal meestal een dag van tevoren een kaartje.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_113089846
Vandaag de toelatingsbrief van Sophia university ontvangen!! _O_
1 jaar naar Tokyo vanaf augustus. Nu alleen nog visum regelen en hopen dat de koers nog een beetje de goede richting op gaat...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')