Van 25 juni t/m 18 juliquote:
Misschien de Tokyo Tower vervangen voor de Tokyo Sky Tree?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:40 schreef Strolie75 het volgende:
Enkele opmerkingen over de OP
• Misschien leuk om de foto's eens te vervangen, in een van de laatste posts van het vorige topic stonden een aantal mooien.
Leuk! Jij had een georganiseerde reis geboekt toch?quote:
Mijn eerste ervaring van afgelopen week is juist dat je eigenlijk alles prima kunt regelen. Vervoer is efficient en simpel te volgen, mensen zijn behulpzaam, etc...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:56 schreef Radyhyn het volgende:
Jep. Dat leek ons wel het handigste voor de eerste keer naar Japan. Wel een individuele reis gelukkig.
Ben jij wel eens eerder geweest? Lijkt me wel een hoop uitzoekwerk om alles zelf van te voren te regelen
Als we later nog een keer gaan dan denk ik dat we het ook zelf los gaan boeken.
Heb je nog dingen die je persé wilt zien en waar je je reislocaties op gebaseerd hebt?
Nee, voor ons ook de eerste keer. We kwamen goedkope tickets tegen en voor we het wisten hadden we die geboektquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:56 schreef Radyhyn het volgende:
Jep. Dat leek ons wel het handigste voor de eerste keer naar Japan. Wel een individuele reis gelukkig.
Ben jij wel eens eerder geweest? Lijkt me wel een hoop uitzoekwerk om alles zelf van te voren te regelen
Als we later nog een keer gaan dan denk ik dat we het ook zelf los gaan boeken.
Heb je nog dingen die je persé wilt zien en waar je je reislocaties op gebaseerd hebt?
Redelijk wat, maar allemaal heel ontspannen ondanks de drukke week.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:00 schreef Radyhyn het volgende:
Ik denk ook dat als we er eenmaal zijn dat het allemaal makkelijk te doen blijkt te zijn.
Heb je veel tussendoor moeten reizen Bajskorv?
Tnx!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:14 schreef Thetallguy het volgende:
Reisplanning in de OP bijgewerkt (incl mijzelf) weet niet of sommigen 2012 of 2011 betreft?
Klopt, al is het voor de Japanners zelf geloof ik wel een populaire vakantiebestemming. Gaan een aantal vluchten per dag vanuit vrijwel iedere grote stad. Moeten wel ook nog een stukje met de boot.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:15 schreef Radyhyn het volgende:
Apart zeg, die Ryukyu eilanden. Dat is ook niet een plek die je zomaar even langs gaat tijdens een tripje Japan
Leuk!quote:Wij hebben 7 locaties waar we langs gaan. Met in het begin bijna een week in Tokyo en op het eind een week in Kyoto. Voor de rest zijn we overal 2 nachten (reis met bus en trein).
Ja terugreis was prima. 3 films gekeken (op de een of andere manier zat Twilight: Breaking Dawn ook erbij)... vriendinnetje stond op Schiphol met een ballonnetje te wachten. Kon niet beterquote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:28 schreef Radyhyn het volgende:
Wanneer gaan jullie precies Knut?
Wij gaan ook over 3 maanden
Fijn dat dat Tokyo is geboekt
Goede terugreis gehad Doodkapje?
Klinkt goedquote:Op woensdag 4 april 2012 13:08 schreef Doodkapje het volgende:
Ah... hier zitten jullie dus
[..]
Ja terugreis was prima. 3 films gekeken (op de een of andere manier zat Twilight: Breaking Dawn ook erbij)... vriendinnetje stond op Schiphol met een ballonnetje te wachten. Kon niet beter
Jammer dat velen het noorden van Honshu overslaan zeg. Tohoku is geweldigMet name de onsen zijn daar echt geniaal en met een JR pass is het goed te doen om snel de Shinkansen erheen te pakken.
Ik neem aan dat je Nakano in Tokio bedoelt? Je hebt een Tokio Metropas voor iets van 750 yen en als je daarbij de Toei lijn bij pakt voor 1000 yen. De gemiddelde enkele trips zijn 160-200 yen dus als je denkt dat je meer dan 4-5 keer de metro pakt, kun je beter een dagkaart kopen.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klinkt goedNog foto's?
Volgens de foto's dit weekend al weer een aantal naar JapanVeel plezier!
Als je hostel in de buurt van station Nakano ligt, kun je dan beter een ticket voor de metro kopen of steeds losse treinkaartjes?
Ja, station nakano in tokio. Prijzen vind ik nog niet echt belangrijk, meer het gemak en de snelheid waarmee we vanaf station nakano de rest van de stad in kunnen trekken. Volgens mij is dat station namelijk meer gericht op JR treinen, of zie ik dat verkeerd?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:01 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je Nakano in Tokio bedoelt? Je hebt een Tokio Metropas voor iets van 750 yen en als je daarbij de Toei lijn bij pakt voor 1000 yen. De gemiddelde enkele trips zijn 160-200 yen dus als je denkt dat je meer dan 4-5 keer de metro pakt, kun je beter een dagkaart kopen.
Ja superveel foto's: zal kijken of ik vanaaf tijd heb om hier wat neer te zetten .
[ afbeelding ]
Tip: Als je de de mogelijkheid hebt. Doe een overnachting in Ryokan Yudanaka Seifuso. Die hebben een eigen onsen en je komt daar zo tot rust. Geweldig.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:14 schreef Pheno het volgende:
OvermorgenEn de aapjes gaan we dit keer ook zien
Ik waarschijnlijk pas weer over twee jaarquote:
Via welke site zoek/boek jij Ryokans?quote:Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Tip: Als je de de mogelijkheid hebt. Doe een overnachting in Ryokan Yudanaka Seifuso. Die hebben een eigen onsen en je komt daar zo tot rust. Geweldig.
Station Nakano heeft een aansluiting op de Tozai-lijn van Tokyo Metroquote:Op donderdag 5 april 2012 11:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, station nakano in tokio. Prijzen vind ik nog niet echt belangrijk, meer het gemak en de snelheid waarmee we vanaf station nakano de rest van de stad in kunnen trekken. Volgens mij is dat station namelijk meer gericht op JR treinen, of zie ik dat verkeerd?
Alvast een erg toffe foto
Booking.com. Wereldwijd goede ervaringen mee en voor best goede prijzen.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Via welke site zoek/boek jij Ryokans?
500 meter naar station nakano.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Station Nakano heeft een aansluiting op de Tozai-lijn van Tokyo Metro
http://www.tokyometro.jp/en/subwaymap/pdf/routemap_en.pdf
Als je dichtbij het station van Nakano verblijft is de metro handiger.
PS: Je kunt ook een dagkaart kopen voor Tokyo Metro + Toei + JR lijn. Maar als je een JR Pass hebt is dat laatste dus niet nodig.
[..]
Booking.com. Wereldwijd goede ervaringen mee en voor best goede prijzen.
Dat hebben we inderdaad al geboekt. Leek me beter dan het toeristische haastwerk.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:15 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Tip: Als je de de mogelijkheid hebt. Doe een overnachting in Ryokan Yudanaka Seifuso. Die hebben een eigen onsen en je komt daar zo tot rust. Geweldig.
Yep. En de eigenaar is wel bereid om je te brengen naar de ingang van het park. Ik vertelde dat ik met de bus was gegaan en toen zei het mannetje dat ik het even had moeten zeggen. En als je ramen + gyoza wil > http://maps.google.nl/map(...)=18&t=m&z=18&start=0quote:Op donderdag 5 april 2012 11:57 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat hebben we inderdaad al geboekt. Leek me beter dan het toeristische haastwerk.
Jij neemt dus kleine cadeautjes mee?quote:Op donderdag 5 april 2012 12:48 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Yep. En de eigenaar is wel bereid om je te brengen naar de ingang van het park. Ik vertelde dat ik met de bus was gegaan en toen zei het mannetje dat ik het even had moeten zeggen. En als je ramen + gyoza wil > http://maps.google.nl/map(...)=18&t=m&z=18&start=0
Doe m de groeten en vraag wat ie van de klompjes vindt. Misschien herinnert ie zich mij nog, aangezien het 3 weken geleden was.
Meh... ik wil weer terug![]()
Yep, Zeker voor de onbekendere plaatsjes. Dat kunnen ze erg waarderen. De ryokans en hostels die door veel toeristen worden bezocht hebben al best veel klompjes op hun toonbank staan. Meestal neem ik een paar setjes van die kleine keramieken 'Delfts Blauwe' klompjes mee en wat pakjes stroopwafels. Xenos heeft van die leuke kneuterige dingetjes... zoals keukenschorten, onderzettertjes, klompen, ovenwanten, onderzetters... allemaal met van die Hollandse prints... cheap as f*** natuurlijk. En even het stickertje 'made in China' weghalenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:51 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jij neemt dus kleine cadeautjes mee?
Meer Japanners dan aapjes dusquote:Op donderdag 5 april 2012 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
Oh en @Pheno...
Ga zo vroeg mogelijk naar dat Snow Monkey park. Het park gaat om 9:00 open en in het weekend kan het druk zijn. Om 10:00 sta je al met 30 man om dat badje van de apen fotootjes te schieten.
Ik ben er doordeweeks en we gaan dus vast vroeg. Thanx for the tip!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:12 schreef Doodkapje het volgende:
Oh en @Pheno...
Ga zo vroeg mogelijk naar dat Snow Monkey park. Het park gaat om 9:00 open en in het weekend kan het druk zijn. Om 10:00 sta je al met 30 man om dat badje van de apen fotootjes te schieten.
Mja,... meestal eten ze er iets zoets bij. Vaak iets van Mochi (kleverige koekjes met Azuki-bonenpasta) of westerse koekjes en dan zijn stroopwafeltjes prima.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:13 schreef MissMSX het volgende:
Van die ministroopwafels lijken me wel wat om mee te nemen als cadeau. Aardige vervanging voor het Japanse snoepje voor de thee?
Ja... of uit het buitenland. Kwam mensen uit Australië en Hawaii tegen.quote:
Denk het wel... ze houden ook wel van zoet.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:46 schreef okiokinl het volgende:
zouden ze marsepein nietlekker vinden? lijkt wel een beetje op die bonenpasta cakejes.
En anders zijn ze te beleefd om het te laten merken.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:46 schreef okiokinl het volgende:
zouden ze marsepein nietlekker vinden? lijkt wel een beetje op die bonenpasta cakejes.
Ik had er zo'n heerlijk naief idee van. Dom dom dom.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ben er doordeweeks en we gaan dus vast vroeg. Thanx for the tip!
En is dat niet overal zo MissMSX
Dat is een goed ideequote:Op donderdag 5 april 2012 13:46 schreef okiokinl het volgende:
Hehheh, ik ken het verhaal van een Japanner die pas na zéér lang aandringen het dubbelzoute dropje uitspuugde dat hij van een stel Nederlanders had gehadquote:Op donderdag 5 april 2012 13:59 schreef hexje het volgende:
[..]
En anders zijn ze te beleefd om het te laten merken.
dubbelzout?!quote:Op donderdag 5 april 2012 14:04 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Hehheh, ik ken het verhaal van een Japanner die pas na zéér lang aandringen het dubbelzoute dropje uitspuugde dat hij van een stel Nederlanders had gehad
Het was ook wel een gemene streek jaquote:Op donderdag 5 april 2012 21:23 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
[..]
dubbelzout?!
heb al moeite genoeg met standaard zoute drop
Nope. Deze kan dat niet.quote:Op zondag 8 april 2012 13:11 schreef speknek het volgende:
Kun je niet gewoon pinnen met je creditcard dan?
Wat vet! Yojogi?quote:Op dinsdag 10 april 2012 02:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nope. Deze kan dat niet.
Maar goed, moneygram did the trick. Morgen schijnen we weer te mogen pinnen. Ik ben benieuwd. En anders wordt het een groot bedrag via moneygram
Happy Hanami!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gaaf!quote:Op dinsdag 10 april 2012 02:11 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nope. Deze kan dat niet.
Maar goed, moneygram did the trick. Morgen schijnen we weer te mogen pinnen. Ik ben benieuwd. En anders wordt het een groot bedrag via moneygram
Happy Hanami!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ueno. Vandaag in Shinjuku-park geweest. Lekker onder een boom wezen lunchen. En in de zon liggen. Tokyo on a shoestring, maar zeker niet minder prettigquote:
Whaha, daar was ik dus een paar weken geleden. Zag er zo anders uit. Is het museum voor moderne kunst alweer geopend? Baalde flink dat ie dicht was toen ik daar voor de deur stond.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ueno. Vandaag in Shinjuku-park geweest. Lekker onder een boom wezen lunchen. En in de zon liggen. Tokyo on a shoestring, maar zeker niet minder prettig
Ik lees net dat je de baden bij Seifuso trouwens kunt reserveren voor privégebruik. Dus als je met z'n tweetjes wilt chillen moet je dat even aangeven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ueno. Vandaag in Shinjuku-park geweest. Lekker onder een boom wezen lunchen. En in de zon liggen. Tokyo on a shoestring, maar zeker niet minder prettig
Rabobank had het dichtgegooid, dus dat zou kunnen. Maar dat is nu weer opengesteld, zoals ze gemeld hadden. Dus gisteravond op de terugweg naar het hotel kon ik eindelijk pinnen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 10:47 schreef matthijst het volgende:
Net ff ING gebeld, daar wisten ze niks van een pinblokkade in Japan?
Naja, als het vandaag is opgelost zaterdag geen last meer van
Ik heb toevallig gister een abo bij Vodafone afgesloten, o.a. wegens die Paspoortservice voor Japan. Maar dat werkt dus goed? Zowel bellen als mobiel internet? Ik ben een beetje zenuwachtig om het voor het eerst uit te proberen in Japan, ik had eerst een weekend België moeten boeken ofzo.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:32 schreef Pheno het volgende:
Props voor Vodafone
Met het gedoe dat ik heb gehad door de lieve Rabobank (pintransacties uit Tokio van alle rabopassen blokkeren voor een paar dagen omdat ze een skimmingactie verwachtten) heb ik nogal wat belkosten gemaakt om erachter te komen wat er aan de hand was en dat ze maar even de noodprocedure voor moneytelegram. Ik dacht dat ik de Passportservice aan had, dat is goedkoper bellen vanuit deelnemende landen (voor de gamescom in Duitsland ooit gedaan). Dat is gratis, dus lekker makkelijk en aan laten blijven staan. Japan is ook een deelnemend land sinds kort, dus alleen maar mooi.
Bleek dat het om de een of andere reden uitstond toen ik mijn belkosten bekeek op MyVodafone. Een mailtje met "uh, watskeburt" en het wordt teruggedraaid. ipv 90 euro aan belkosten 14 euro. Vooruit, ik blijf bij ze als mijn abo afloopt volgende maand
Ow leuk, daar heb ik bij mijn tweede bezoek naar Japan veel ideeën uit opgedaan.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:55 schreef matthijst het volgende:
Vanmiddag 14:50 vliegen![]()
Blogje, voor als iemand 't nog leuk vindt: http://japan012.blogspot.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |