abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111281637
Iemand een idee of een Iphone in Japan nog iets goedkoper is dan hier?
pi_111286096
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Iemand een idee of een Iphone in Japan nog iets goedkoper is dan hier?
Is goedkoper, maar wij konden het niet kopen, ik geloof ivm abonnement dat gekoppeld is. De nieuwe iPad was iets van honderd euro goedkoper, dus die belandde wel in onze koffer.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:17:39 #178
274453 okiokinl
blablabla
pi_111286290
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik heb geboekt bij Aeroflot, maar kan in juli pas laten weten hoe het was. Voor mijn gevoel is Moskou wel een betere overstapplaats dan London, omdat het sowieso al ongeveer op de route ligt en het vliegveld wat kleiner is. Ik denk dat het gestroomlijnder zal gaan daar, maar heb er natuurlijk geen ervaring mee.

Over Aeroflot naar Tokio ook alleen maar goede verhalen gelezen en is inderdaad erg mooi geprijst.

We hebben 125 p.p.p.d begroot, inclusief een binnenlandse vlucht en exclusief vlucht naar Tokio.

Edit: we slapen grootste gedeelte van de reis in hostels trouwens.

mn broer ging ook via moskou, vorige maand, en had op de heenweg 9 uur vertraging. is uiteindelijk via bejing in tokyo aangekomen.... maar goed, dat zijn incidenten. heb ik nog nooit meegemaakt zo'n grote vertraging.
pi_111286448
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Is goedkoper, maar wij konden het niet kopen, ik geloof ivm abonnement dat gekoppeld is. De nieuwe iPad was iets van honderd euro goedkoper, dus die belandde wel in onze koffer.
In Japan verkopen ze alleen i.c.m. een abonnement dus? Dat is wel jammer ja..

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:17 schreef okiokinl het volgende:

[..]

mn broer ging ook via moskou, vorige maand, en had op de heenweg 9 uur vertraging. is uiteindelijk via bejing in tokyo aangekomen.... maar goed, dat zijn incidenten. heb ik nog nooit meegemaakt zo'n grote vertraging.
Ai, dat is wel heel naar. Maar inderdaad, dat kan bij iedere maatschappij gebeuren natuurlijk.

We hebben op de heenweg wel een hele krappe aansluiting, maar 1.5 uur. Gaan gelukkig dezelfde dag nog een paar vluchten dus ik neem aan dat je nooit heel lang hoeft te wachten als je er 1 mist.
pi_111286497
Skymark verkoopt trouwens tickets tussen Naha en Osaka voor 780 yen! :D Zijn wel allemaal al uitverkocht als ik kijk. Binnenkort gaat onze reisdatum in de verkoop dus dat wordt een wekkertje om half 3 :P
  dinsdag 8 mei 2012 @ 13:28:59 #181
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111286664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Skymark verkoopt trouwens tickets tussen Naha en Osaka voor 780 yen! :D Zijn wel allemaal al uitverkocht als ik kijk. Binnenkort gaat onze reisdatum in de verkoop dus dat wordt een wekkertje om half 3 :P
huh wat dan O_o?
pi_111286840
Ik hoorde van iemand dat kamperen in Japan erg goedkoop is en erg leuk is? Iemand ervaring mee? Lijkt me wel vet kamperen in zo prachtig land met prachtig landschap :P
pi_111286882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:28 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

huh wat dan O_o?
Skymark verkoopt tickets pas vanaf 2 maanden van tevoren. Iedere dag om 9.30 Japanse tijd zetten ze hun tickets online (als het goed is is dat half 3 hier :') ) De goedkoopste tickets zijn dan volgens mij vrij snel weg, want als ik om 7 uur 's ochtends kijk zijn die allemaal al uitverkocht.
pi_111305921
Heb het hier al een paar keer aangegeven, maar Aeroflot naar Tokyo is top (Korea is een ander verhaal). Ben met de volgende maatschappijen naar Tokyo gevlogen.

Emirates, Singapore Airlines, BA, Aeroflot, KLM, Lufthansa.

Aeroflot heeft de beste aansluiting, de minste problemen, de makkelijkste overstap, een korte reistijd en de vliegtuigen van Moskou naar Tokyo zijn er mooi en luxe. Service en vliegtuigen van Singapore en Emirates waren wat beter, maar je bent zoveel langer onderweg.
pi_111307643
Maar je moet wel geluk hebben met je overstap op Moskou. Want overstap van + 8 uur zijn heel normaal ?
Op de heenreis niet zo erg, maar terugreis wil je toch het liefst zsm door naar Schiphol.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:34:55 #186
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_111312423
Gewoon KLM, lekker rechtstreeks.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:45:41 #187
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_111313094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:34 schreef matthijst het volgende:
Gewoon KLM, lekker rechtstreeks.
Alhoewel........via Antwerpen :')
  dinsdag 8 mei 2012 @ 23:07:20 #188
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_111314311
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:14 schreef Meike26 het volgende:
Maar je moet wel geluk hebben met je overstap op Moskou. Want overstap van + 8 uur zijn heel normaal ?
Op de heenreis niet zo erg, maar terugreis wil je toch het liefst zsm door naar Schiphol.
bij een vriend van mij ging t dusdanig mis dat hij uiteindelijk 22 uur op de luchthaven kon wachten in moskou. nee lange vluchten neem ik wel direct!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_111451923
11-05-2012

'Over duizend jaar zijn er geen Japanners meer'

Als het Japanse geboortecijfer met de huidige snelheid blijft dalen, zijn er over duizend jaar geen Japanners meer. Dit concluderen Japanse wetenschappers die vrijdag een klok onthulden die de bevolkingsafname toont.

Als de bevolkingskrimp doorzet, zijn er in 3011 geen Japanners meer

Onderzoekers hebben vastgesteld dat het aantal kinderen onder de veertien jaar elke seconde met één afneemt. Als deze afname doorzet, is er op 5 mei 3011 nog maar één kind over. Nu zijn er nog 16,6 miljoen kinderen op de 127 miljoen inwoners.

Met de klok willen de wetenschappers aandacht vragen voor de urgente situatie in het land. Japan is een van de snelst vergrijzende landen ter wereld: 20 procent van de bevolking is boven de 65.

Vergrijzing
Het zorgstelsel van de Japanners komt door deze ontwikkeling in gevaar. Een steeds grotere groep ouderen wordt afhankelijk van een steeds kleiner wordende groep jongeren.

Het Aziatische land heeft een laag immigratiecijfer. De oproep om de grenzen te openen voor jonge arbeidsmigranten stuit nog altijd op hevige protesten.

Bevolkingsgroei
Wereldwijd komen er elke dag ongeveer 209.000 mensen bij, blijkt uit het World Factbook van de Amerikaanse inlichtingendienst CIA.

Op dit moment telt de wereldbevolking ruim 7 miljard mensen. De Verenigde Naties schatten dat dit aantal in 2050 zal zijn gestegen naar 9 miljard.

(Elsevier)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  zaterdag 12 mei 2012 @ 13:53:05 #190
274453 okiokinl
blablabla
pi_111457600
bangmakerij. waarom zou die kripm eindeloos doorzetten? mensen nemen nog steeds kinderen lijkt me.
en als deze generatie weinig kids heeft, zijn er tegen de tijd van de volgende generatie weer weinig ouderen. vergrijzing is niets meer dan een verschuiving van de balans, en is dus een tijdelijk problem.
pi_111524184
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 13:53 schreef okiokinl het volgende:
bangmakerij. waarom zou die kripm eindeloos doorzetten? mensen nemen nog steeds kinderen lijkt me.
en als deze generatie weinig kids heeft, zijn er tegen de tijd van de volgende generatie weer weinig ouderen. vergrijzing is niets meer dan een verschuiving van de balans, en is dus een tijdelijk problem.
Bovendien zou je dit volgens mij ook over veel andere West-Europese landen kunnen zeggen..

Nou, vanavond dus wekkertje om half 3 en proberen de eerste binnenlandse vlucht te bemachtigen. Ticketsysteem had ik helemaal voorbereid maar is dus weer op de schop genomen geloof ik. Niet meer standaardprijs van 10000 yen voor alle vluchten maar meeste juist hoger, behalve die van Narita naar Naha die we net moeten hebben :)

Nog een logistiek vraagje, is het een beetje te doen om rond 7-en 's ochtends op Narita te arriveren? Ik heb gezien dat er treinen rijden zo vroeg, maar we moeten natuurlijk ook nog op het station zien te komen.. Wordt wel bizar vroeg opstaan maar kan dan de rest van de dag op het strand van Aka-jima een beetje bijslapen 8-)
pi_111525122
Het was toch extreem makkelijk om te liften in Japan? Dat meen ik mij van meerdere forummers te herinneren. Vliegtuigje tekenen met Narita eronder = Done ! Maak je ook eens wat mee ;)

Als ik ooit naar Japan toe ga dan zou ik zeker wel willen liften of het in achterhoofd houden als ik geen keuzes meer heb.
pi_111525278
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bovendien zou je dit volgens mij ook over veel andere West-Europese landen kunnen zeggen..

Nou, vanavond dus wekkertje om half 3 en proberen de eerste binnenlandse vlucht te bemachtigen. Ticketsysteem had ik helemaal voorbereid maar is dus weer op de schop genomen geloof ik. Niet meer standaardprijs van 10000 yen voor alle vluchten maar meeste juist hoger, behalve die van Narita naar Naha die we net moeten hebben :)

Nog een logistiek vraagje, is het een beetje te doen om rond 7-en 's ochtends op Narita te arriveren? Ik heb gezien dat er treinen rijden zo vroeg, maar we moeten natuurlijk ook nog op het station zien te komen.. Wordt wel bizar vroeg opstaan maar kan dan de rest van de dag op het strand van Aka-jima een beetje bijslapen 8-)
Metros beginnen te rijden vanaf een uur of 5. Maar je kan desnoods toch gewoon een taxi nemen...
pi_111525367
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:39 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Metros beginnen te rijden vanaf een uur of 5. Maar je kan desnoods toch gewoon een taxi nemen...
Ja, hoorde wel dat die extreem duur waren.. Misschien is het sowieso een betere optie om de laatste trein naar Narita te nemen en dan daar een hotelletje boeken.

Nog 1.5 maand *O*
  maandag 14 mei 2012 @ 11:44:54 #195
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_111527235
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ja, hoorde wel dat die extreem duur waren.. Misschien is het sowieso een betere optie om de laatste trein naar Narita te nemen en dan daar een hotelletje boeken.

Nog 1.5 maand *O*
about 2,5 maand voor mij sadly :(
ben ongeduldig :+
pi_111528094
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 10:43 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nog 1.5 maand *O*
Vergeleken met Nederland vind ik het wel meevallen. Dat is pas extreem duur. Als je heel vroeg vertrekt is het inderdaad misschien handiger om voor 1 nachtje een hotel in Narita te nemen.
pi_111568862
:')

Nou, vannacht om 2 uur uit bed, zat er klaar voor hoor. Echt die goedkoopste tickets binnen 1 minuut weg ofzo, ik was nog niet eens klaar met gegevens invullen :( Nu hebben we alsnog best goedkope tickets kunnen vinden, geboekt, kwamen we erachter dat de boot dan al niet meer gaat waardoor we een nacht in Naha zouden moeten blijven. Op zich geen straf maar omdat we er al zo weinig dagen zijn betekend het toch weer een extra dag die je vult met (gedeeltelijk) reizen..

Gelukkig nog niet betaald, dus gaan proberen wat te schuiven en toch een vroege vlucht te boeken.
pi_111572240
Is er hier iemand die Japans kan? Zou ik je wat via dm/pm mogen vragen? :)
pi_111578207
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 11:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Is er hier iemand die Japans kan? Zou ik je wat via dm/pm mogen vragen? :)
Enigszins... vraag maar.
pi_111580279
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 12:09 schreef captaintokyo het volgende:

[..]

Vergeleken met Nederland vind ik het wel meevallen. Dat is pas extreem duur. Als je heel vroeg vertrekt is het inderdaad misschien handiger om voor 1 nachtje een hotel in Narita te nemen.
Ik was een keer in slaap gevallen in de laatste trein op de Chuo lijn. Van Hachioji naar Kokubunji met de taxi, koste mij iets van 4500 yen. Dat was een ritje van een kwartiertje geloof ik...
なんだっけ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')