echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef marcel.nl het volgende:
Pakkende titel dit keer, die tweenveertigste reeks
Leuk om te horen , ik moet toevallig morgen op voor een tweede gesprek. Alleen dan voor fulltime buschauffeurquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Helpmefok het volgende:
Waar HelpMeFok uitgenodigd is op een tweede sollicitatie om parttime buschauffeur te worden . Laatste rijbewijs die ik nog moet halen .
Oude bijbaan ben ga ik in dat geval 8 uur per week minder werken (effectief lever ik dan wel een hoop geld in Maar we kunnen het tegenwoordig missen). Lijkt me niets heerlijkers om 'rustig' van te worden .
Ik hoop ook op Qbuzz.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Tekort aan gelede bussen? Verminderd veevervoer richting Zernikse? Gewijzigde omlopen?
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop ook op Qbuzz.
Connexxion heeft met Frysker een concept ingevoerd dat tot mislukken was gedoemd.
Veelal niet meer in Frysln. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minderquote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veelal niet meer in Frysln. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minder
In mijn provincie (Noord-Holland) rijden Fryskers in de regio's Beverwijk en Amstelveen, steeds op de rustigste lijnen. Ik heb eigenlijk nog nooit een Frysker te pakken gehad...quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.
Daarnaast is het in de spitsuren zo druk dat ze het met die hoeveelheid lang niet wegkrijgen, dus 's ochtends worden veel bussen die binnenkomen ook nog eens gebruikt om de lijnen 11 en 15 te versterken. Gaat dan om nog zeker een stuk of 10 extra bussen per uur. Sommige vertrekken zelfs bewust leeg van CS om al het volk dat onderweg staat op te pikken. Ook zijn er vele buslijnen die niet eens via CS gaan, maar vanuit omliggende plaatsen rechtstreeks naar Zernike rijden.
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.quote:In de middag vertrekken er ook veel extra bussen vanaf Zernike. Met alle lijnen erbij komt dat neer op een bus per twee drie minuten die vertrekt.
Ik durf wel te stellen dat het de laatste jaren veel drukker is geworden op Zernike omdat er een aantal opleidingen uit andere delen van de stad naar Zernike zijn verplaatst.
Dat was van Arriva, maar nu zijn het gewone streeklijnen geworden, op lijn 309 (assen) en 335 (Joure, Arriva) na.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.
klopt, het is niet al te handig. Nog mazzel dat Geneeskunde nabij het UMCG ten oosten van de binnenstad zit en er in en rond de binnenstad zelf ook nog een aantal grote faculteiten zoals rechten en gedrags en maatschappij wetenschappen zitten.quote:[..]
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.
RuG en Hanzehogeschool zouden eigenlijk verplicht worden mee te werken aan een mobiliteitsplan en de colleges over een wat bredere tijdvak te spreiden, ook als dat avondcolleges tot gevolg heeft. Studentenvakbonden dienen zich erbij neer te leggen: het is kip of cola light...
er staan er iig veel bij de garage, omdat de provincie geist heeft dat de oplaadautomaten in die dingen gaan werken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoel
staan er al weer de nodige bij de sloper ofzo?
Zegt hij met zijn brakke OPquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...
Goh? ze meneen het?quote:….”overvolle bussen Heerenveen-Groningen”
Gepubliceerd op 23 februari, 2012
HEERENVEEN: Regelmatig zitten de bussen van Qliner 315 tussen Heerenveen en Groningen vol. Veel reizigers moeten dan wachten op een volgende bus, waardoor zij afspraken en lessen missen. Volgens de PvdA is een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen van belang voor het kennisniveau van Heereneen. Studenten en forenzen kunnen tussen de twee plaatsen pendelen en niet hoeven te verhuizen naar Groningen.
Een Qliner is een snelbus tussen verschillende grote steden en dorpen in Noord-Nederland. De bus gaat over de snelweg, waardoor de reistijd aanzienlijk wordt verkort. De Qliner 315 is de lijn tussen Heerenveen en Groningen. Het is deze buslijn die straks vervangen moet worden door een spoorverbinding. De Qliner 315 vervoerd alleen in Frysln al 299.000 reizigers per jaar.
Het nadeel van een busverbinding over de snelweg is dat bussen dan snel vol zijn. Op de snelweg is in de bus staan namelijk niet toegestaan. Wanneer alle zitplaatsen bezet zijn is de bus vol en laat de buschauffeur andere reizigers staan. De volle bussen op lijn 315 zijn een structureel probleem. Dit blijkt uit de oproep van buschauffeurs aan reizigers om massaal klachten in te dienen wanneer een bus vol zit.
De buslijn 315 is van belang voor het kennisniveau van Heerenveen. Veel MBO, HBO en WO-studenten maken gebruik van deze lijn. Zo kunnen ze in Heerenveen blijven wonen en in Groningen studeren. Bij een slecht functionerende OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen is het risico groot dat studenten in Groningen gaan wonen en daar hun vak gaan uitoefenen. “Een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen voorkomt een braindrain.” aldus Jurjen Meijer.
De PvdA stelt daarom ‘schriftelijke vragen’ aan het College van Burgemeester en Wethouders (B en W). De PvdA wil dat het B en W zich inzet voor verbetering van de situatie en roept het college op tot het voorleggen van de situatie aan de vervoerder (Arriva) en de aanbesteder (provincie Frysln).
Kan / mag Arriva dan geen gelede bussen inzetten uit waterland of zijn die allemaal overgeplaatst naar andere regio's? Volgens mij heeft Arriva nog genoeg bussen in opleg staan...quote:
quote:Bus vernield bij vechtpartij
TZUMMARUM - Op de Buorren in Tzummarum is in de nacht van zaterdag op zondag een autobus van Connexxion vernield.
In de autobus ontstond om kwart voor zes ruzie tussen een groep Harlingers en Tzummarumers die in een vechtpartij ontaardde. Diverse ramen van de autobus werden vernield.
Bron: Leeuwarder Courant
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat...quote:
quote:Op zondag 26 februari 2012 18:36 schreef NoBody122 het volgende:
Het is vannacht weer eens raak geweest:
[ afbeelding ]
Werd later op de dag (vandaag) ook over bericht:
[..]
flitsnieuws..
[..]
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat...
Leuk en aardig, maar dan krijgt lijn 71 het dus voor z'n kiezen..quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo de eerste Niteliner in Frysln is, overigens geheel terecht, per direct opgeheven. Het gaat om lijn 443 tussen Harlingen en Berlikum.
http://www.lc.nl/frieslan(...)-geschrapt-om-geweld
http://www.connexxion.nl/(...)gen-en-berlikum/2318
Die lui moeten er ook heen h. En zondagochtend de 1e rit weer terugquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijn 71 rijdt z'n laatste rit op zaterdagavond uit Harlingen ri Leeuwarden om half 12.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Kenteken is niet bekend bij zowel rdw als vwe, lijkt als laatst een camper geweest te zijn. Wie weet meer van deze bus?
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten?
Eigenaar: Friesland Coach Builders
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Joure
Datum: 22 februari 2012
Alsof je dat merkt als je zo dronken uit de disco komtquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ruim vier uren wachten voor de eerste bus?
Welke omgeving als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Tha_T het volgende:
Vrijdag het kennismakingsgesprek voor parttime buschauffeur. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben. Mijn C en CE heb ik al dus de lengte moet wel redelijk goed komen. Hoor ook van meerdere mensen in mijn omgeving dat het goed is om je C te hebben ivm lessen met D. Ik hoop in ieder geval wel dat ze me aannemen. Lijkt me in ieder geval 100 keer leuker dan vrachtwagenchauffeur. Dat had ik na een half jaar echt wel gezien.
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:02 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Welke omgeving als ik vragen mag?
Edit: Phew, Maastricht. Dat betekent dat ze bij de mijne nog niet verder zijn gaan kijken naar kandidaten.
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.
Waar in het traject zit jij dan?
RAS . Ik hoop in Margraten geplaatst te worden maar Maastricht zou een mooie 2e zijn .quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren.
Bij welke uitzendbureaus zitten jullie trouwens, en voor welke standplaatsen?
Misschien laten ze de bushokjes dan zelfs heel, om niet op de tocht te liggenquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
de roes uitslapen bij de bushalte
Wat mij betreft mag het hier; heeft immers alles met bussen te maken. Op busfoto's alleen kan deze reeks echt niet leven..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
RAS . Ik hoop in Margraten geplaatst te worden maar Maastricht zou een mooie 2e zijn .
Wellicht beter om hier een los topic van te maken? Aangezien we zo het topic een beetje vervuilen?
Rotterdam / Delft.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.
Waar in het traject zit jij dan?
Deze reden in Utrecht.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Hainje
Eigenaar: ESA?
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Drachten
Datum: 22 februari 2012
Zo nu en dan laten ze nog zo'n oude bus rondjes rijden bij het GVU, gewoon op de lijn. Is dat toevallig hetzelfde type?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:08 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Deze reden in Utrecht.
Hier het overzicht van deze serie:
http://www.destichtsestadsbus.nl/materieel_totaal_401-407.html
quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:14 schreef springer1980 het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in het leed dat de Veluwelijn heet:
http://www.veluweland.nl/(...)welijn_23159996.html
Wat een stoere bussen zijn dat toch ook.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Deze mooie foto staat sinds vandaag op OVIB maar volgens mij klopt er iets niet...
[ afbeelding ]
Of werd een aantal jaar geleden extra als ekstra geschreven?
Volgens mij is dat nu al bezig. Tien jaar geleden stopten er tig lijnen bij Centraal en nu nog 9 of 10 lijnen die in Centraal stoppen. De rest is allemaal verplaatst naar de metrostations Zuidplein, Capelsebrug, Westpolder, Schiedam Centrum, De Akkers etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu RET het busvervoer in handen krijgt, verwacht ik ideen als een visgraatmodel.
Uiteraard alleen bij lijnen die als eindpunt een metro-, tram of treinstation hebben.
Ik hoop hetzelfde, heb louter goede ervaringen met Qbuzz in Rotterdam en Groningen.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
hopelijk krijgt Qbuzz de rest van Fryslan ook in handen...
Ik sta op een 'shortlist', whatever that means .quote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:12 schreef GlenSpey het volgende:
@sollicitanten hoe staat het traject er bij jullie voor?
Voor mij is het inmiddels een maand geleden sinds het tweede gesprek en heb in afwachting van de psychologische keuring niets meer vernomen. Ik geef het nog tot volgende week voor ik er zelf maar eens achteraan ga.
stond op Twitter, maar die tweet is weer verwijderd. Zegt genoegquote:
Maar het bericht klopt wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stond op Twitter, maar die tweet is weer verwijderd. Zegt genoeg
Het ziet er inderdaad uit als een MB230/SB220 met B88 opbouw.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:52 schreef marcel.nl het volgende:
Is toch een Den Oudsten, geen Berkhof ?
Beter ook denk ik, want Arrvia wilde sowieso minder investeren in de Noordelijke Nevenlijnen toen zij de Groningse consessie verloor aan Qbuzz. Ik neem aan dat Qbuzz en CXX de verliezers zijn?quote:
Waar rijdt Cxx nu nog? Streekvervoer Den Haag / Rotterdam verloorden ze aan Veolia en Qbuzz, Waterland hebben ze niet meer, Utrecht raken ze kwijt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:58 schreef NoBody122 het volgende:
Interessant.. Had eigenlijk gehoopt dat Connexxion het zou houden (verwacht ook wel een beetje, aangezien Cxx behoorlijk wat kwijt is geraakt de laatste tijd).
Benieuwd wat dit voor uitzendkrachten, zoals mij, zal betekenen..
je moet het net even anders gaan bekijken. XX en Veolia is namelijk n bedrijf. Ze rijden in een groot deel van het land. Hermes en Novio zijn dochterbedrijven van XX.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Waar rijdt Cxx nu nog? Streekvervoer Den Haag / Rotterdam verloorden ze aan Veolia en Qbuzz, Waterland hebben ze niet meer, Utrecht raken ze kwijt.
Wat ik zo op kan noemen zijn Voorne-Putten/Rozenburg, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Holland-Noord en de Valleilijn.. is toch ook veel?
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijn .quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet het net even anders gaan bekijken. XX en Veolia is namelijk n bedrijf. Ze rijden in een groot deel van het land. Hermes en Novio zijn dochterbedrijven van XX.
Dus ook Flevoland, Zaanstreek, Gooi en Vechtstreek, rond Den Haag, Brabant west en rond Eindhoven, Limburg, Stadsregio Arnhem-Nijmegen
Utrecht is ook nog enkele jaren XX, want de aanbesteding moet helemaal overnieuw
Goed, binnenkort gesprek bij de vervoerder dus de idiot-test heb ik alweer overleefdquote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:12 schreef GlenSpey het volgende:
@sollicitanten hoe staat het traject er bij jullie voor?
Voor mij is het inmiddels een maand geleden sinds het tweede gesprek en heb in afwachting van de psychologische keuring niets meer vernomen. Ik geef het nog tot volgende week voor ik er zelf maar eens achteraan ga.
nadeel is dat je minder binding met de regio hebtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijn .
Dan hebben ze de overgrote deel van de busmarkt in handen. Ik snap dan trouwens niet waarom ze niet allemaal laten fuseren tot n bedrijf. Dan maak je jezelf meer kenbaar in de busmarkt.
Ik heb liever de aanpak van vervoersgroepen als Go-Ahead Group. Die heeft regionale dochterbedrijven die over een behoorlijk zelfbestuur beschikken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijn .
Dan hebben ze de overgrote deel van de busmarkt in handen. Ik snap dan trouwens niet waarom ze niet allemaal laten fuseren tot n bedrijf. Dan maak je jezelf meer kenbaar in de busmarkt.
Fryskersquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Berkhof Pro City
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Jelsum
Datum: 22 maart 2012
Busnummer: 3731
Je gaat ze straks nog missen, de zwabbersquote:
Gratz en fijn om te weten dat er dan toch nog hoop is voor mijquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:46 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Goed, binnenkort gesprek bij de vervoerder dus de idiot-test heb ik alweer overleefd
Ai dat is minder, maar een shortlist betekent in ieder geval niet dat het allemaal niet doorgaat, maar gewoon dat het allemaal wat langer gaat durenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik sta op een 'shortlist', whatever that means .
Die groenen zijn dus reserve oid, of hoe moet ik het zien?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Waarschijnlijk heeft Syntus (opnieuw) een tekort aan bussen.
stadsbussen van Apeldoorn zijn datquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die groenen zijn dus reserve oid, of hoe moet ik het zien?
De gebeden zijn gehoord. Eindelijk zijn we af van die Fryskersquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
ja, er waren drie inschrijvers.
Arriva gaat geloof ik 190 nieuwe bussen aanschaffen. 6 op elektriciteit voor Schiermonnikoog en groengasbussen voor Leeuwarden
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplek al zit ik nog altijd te wachten op bericht...quote:Op donderdag 5 april 2012 14:41 schreef trolleystad het volgende:
De eerste nieuwe CNG MAN voor Breng:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Same here. Maar het zal wel in orde komenquote:Op donderdag 5 april 2012 23:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplek al zit ik nog altijd te wachten op bericht...
*kickquote:Op donderdag 5 april 2012 23:25 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Same here. Maar het zal wel in orde komen
Nice Heb je de keuringen enzo ook al gehad?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
*kick
Binnenkort gesprek bij de vervoerder
Nope, ik denk dat dat proces hierna komt. Zou wel logisch zijn imhoquote:Op donderdag 12 april 2012 22:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nice Heb je de keuringen enzo ook al gehad?
Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd misquote:Hier zwijgt mijn telefoon nog altijd. Denk dat ik binnenkort maar weer ga kijken naar andere mogelijkheden, want ik zie het al gebeuren dat het feest uiteindelijk toch niet doorgaat...
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/quote:Op donderdag 12 april 2012 20:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
GIster zag ik een hele optocht van bussen in Connexxion kleuren (zonder stickers) en met tijdelijke Duitse kentekens over de A30 rijden, had bijna allemaal 'Test' op de borden staan. Waren volgens mij Mercedessen, stuk of 10 - 15.
Klopt helemaal!quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/
Dan vind ik zo'n GMC PD-4501 Scenicruiser toch mooier om te zien:quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar ik vind die Amerikaanse bussen uit de jaren 60/70 wel wat hebben als je ze van de buitenkant kijkt. Hoe het van binnen is als passagier.(vooral in de zomer) hoor ik graag van mensen met ervaring.
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen...quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:52 schreef o.us het volgende:
Hmmm, weet iemand wat er met die MAN Lion City's van Qbuzz Rotterdam gaan gebeuren nu zij de concessie hebben verloren voor het overig stadsvervoer? Gaan ze naar RET of verhuizen ze naar het Noorden?
Mailcontact heb ik bijna een maand geleden al gehad. Kreeg terug dat het proces was vertraagd. Men zou spoedig contact opnemen per telefoon. Helaas wacht ik nog steeds, en ik krijg met de dag minder vertrouwen in een goede afloop. Het is bar en boos in mijn regio wat vacatures betreft en dat is het spijtig genoeg al jaren, dit was de beste (en tevens enige) grote kans die ik in een goeie 2 jaar zoeken en solliciteren gehad heb.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd mis
Edit; Sowieso moet ik er bij mijn uitzendbureau flink achteraan gaan. Als ik niet gemailed had had ik een gesprek met de vervoerder wel kunnen shaken
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieur .quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:32 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen...
Euh, misschien niet... Wie laten ze dat gewoon zo en blijven de bussen gewoon in hun eigen regio rondrijden maar dan met een ander naam stickertje erop.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:47 schreef o.us het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieur .
Mwa, het interieur van de RET Citaro's zijn heel wat ruimer qua opzet en houden meer rekening met staanplaatsen dan de Lion City's van Kubus die meer zitplaatsen hebben. Kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
Die Lions City's hebben een stadsbus interieur. Althans, de indeling is gewoon precies hetzelfde als die citaro's van RET al hebben die laatsten wel 4 zits achterin.
De kleurstelling is ook nagenoeg hetzelfde, de strepen (oranje blauw Qbuzz) en (rood groen RET) staan zelfs op dezelfde plaats.
Viel mij juist op dat de Voorneputten Connexxions die ook zilver zijn, ook niet meer dezelfde kleurstelling kreeg.
Ik denk zomaar dat die dingen daar blijven. Tenzij iemand natuurlijk weer nieuwe eisen verzint als aardgas, biobus, waterstof, atoomenergie en wat nog meer in de bussen wil hebben
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Frysln eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:40 schreef NoBody122 het volgende:
Die zouden ook zomaar voor Frysln kunnen zijn.
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Frysln eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden.
alleen de leeuwarder stadsdienst.quote:- Arriva zou toch in Friesland met gaswagens gaan rijden?
Gewoon voor stalling van de bussen lijkt me. Arriva heeft namelijk ook enkele jaren lang bussen in opleg gehad op het terrein van Koopman in Noordhorn (Groningen).quote:Op woensdag 18 april 2012 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.
- Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek
- Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren
Arriva terug op oorlogspad.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva.
Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda
xx is wel veel aan het verliezen.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva.
Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen:quote:
Voorlopig blijft Connexxion Voorne-Putten rijden, Rotterdam Streek was een kortlopend contract.quote:Op zondag 22 april 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen:
- stadsdienst Lelystad (Arriva)
- deel van Twente (Syntus)
- deel van Friesland (Arriva)
- en nu dus ook al een deel van Zuid-Holland
Weet iemand trouwens of Voorne-Putten ook naar de RET gaat of blijft CXX daar (voorlopig) nog rond rijden?
Er staan tenminste 4 gelede scania's bij de TSN in Apeldoorn aan de Wapenrustlaan. En die doen alles qua onderhoud van de bussen, zo staat er ook een Twents gelede, een blauwe Hybride uit regio Leiden en MAN's die rond Haarlem rijden.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.
- Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek
- Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren
- Arriva zou toch in Friesland met gaswagens gaan rijden?
Gefeliciteerd Ik heb maanden terug al eens een intest gedaan. Echt heel erg wennen als het je eerste keer achter het stuur is maar het is wel ontzettend gaaf Ga je de intest op een echte stadsbus doen of op een touringcar bij een rijschool?quote:Op maandag 23 april 2012 13:03 schreef Tha_T het volgende:
Vrijdag een intest om te kijken in hoeveel lessen dat D-rijbewijs behaald kan worden. 29 Mei zou er eventueel CCV examen gedaan kunnen worden. Nog een maandje dus ongeveer
Thx .Als ik de site van die rijopleiding toko mag geloven is het gewoon een stadsbus. Eigenlijk ook wel een beetje jammer. Had graag met een echte touringcar gewerkt maar het zij zoquote:Op maandag 23 april 2012 17:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ik heb maanden terug al eens een intest gedaan. Echt heel erg wennen als het je eerste keer achter het stuur is maar het is wel ontzettend gaaf Ga je de intest op een echte stadsbus doen of op een touringcar bij een rijschool?
Inderdaad. Heb je wel al papieren ondertekent of nog niet?quote:Ondertussen ben ik naar ROC-opleidingen voor treinmachinist en buschauffeur aan het kijken. Van mijn uitzendbureau nog altijd niks gehoord reken er ook niet meer op dat dat nog gaat gebeuren, 2 maanden na het laatste gesprek. Het blijft een vreemd verhaal, want ze waren wel heel positief tijdens en na de gesprekken.
Gepaste DM van die persoon. Erg mooie foto namelijkquote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Bussen van zowel RET en Qbuzz rijden met dezelfde chipkaartappartuur rond (IVU uit Aken vermoed ik), wel moeten de MAN's een andere type boordcomputer krijgen (fabrikant INIT AG uit Karlsruhe).quote:Op maandag 23 april 2012 13:41 schreef Bitlord het volgende:
Vindt er eigenlijk nog integratie plaats tussen de huidige RET- en Qbuzz-lijnen? Zullen toch wel efficintiemogelijkheden zijn.
Graag gedaan en dankjewel!quote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Ja, het was teringdruk in en bij de bussen... Haalde maandag aan het begin v/de middag, onderweg naar Leeuwarden, zelfs een al volle lijn 62 in; die dus al sinds Veenwouden mensen moest laten staan op de halte.. Tsja, als zelfs lijn 62 het niet aankan, was het natuurlijk te raden waar de andere lijnen mee te kampen haddenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
gister een topdag voor het busvervoer in het Noorden des lands hoorde ik. De vraag was groter dan het aanbod
Vanochtend zag ik in Leeuwarden Integro 2939 zonder passagiers rijden op de Celsiusweg. Beetje vreemde plaats, zo midden in de ochtendspits. Misschien een testritje, hoewel er een sjoof in xx-kleding achter het stuur zat.
Welke was dat?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
stond vanochtend een gelede Citaro binnen bij Wensink in Leeuwarden
Stond er een paar grote X-en op?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen flauw idee. Kwam er toevallig langs, meer niet.
Opmerkelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
niet op gelet. Zag alleen dat de motorkap open stond en er stond later nog een Ramba voor de deur
Hier in Frysln hebben we alle 5-mei vierders vandaag ook weer allemaal netjes op tijd uit Leeuwarden weggekregenquote:Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Pino112 het volgende:
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen.
Met die nieuwe diensregeling van de Veluwelijn zullen ze waarschijnlijk wel wat gelede bussen overhebben. De naam "Veluwelijn" is ook van bussen afgehaald, misschien zodat ze nu ook op andere lijnen ingezet kunnen worden.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Pino112 het volgende:
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen.
Dat is idd het nadeel ja dat het gasvulstation aan de andere kant van Apeldoorn zit, maar hoe deed Veolia het dan met de Valleilijn bussen of is de dienstregeling van de Valleilijn veranderd sinds Syntus hem rijdt?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef _JdM_ het volgende:
Nee, hetzelfde aantal bussen nodig. Alleen tussen de spitsen worden volop amba's ingezet om die geledes te tanken.
"Veluwelijn" is er afgehaald, zodat er gewisseld kan worden met Ede met hun Valleilijnbussen. Vooral omdat daar doordeweeks 7 bussen nodig zijn en op zondagavond 9.
5298 zou in Duitsland staan voor herstel. Die is nog niet terug, de 5299 rijdt nog wel rond.
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden?
Vind het persoonlijk ook raar dat er op zondag avond meer bussen rijden dan door de weeks in de spits...quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat?
Uitwonende studenten vervoeren naar de campus.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden?
Ik zit er ook niet van op te kijken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:43 schreef marcel.nl het volgende:
Oh oh, Syntus in financiele nood: http://nos.nl/artikel/371373-vervoerder-syntus-in-geldnood.html
De RET red het denk ik wel, die kunnen eventueel verlies van het busvervoer nog compenseren met winst (als dat er is tenminste) bij het tram en metro onderdeel...quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet van op te kijken.
Wat me verbaast is dat de politici heel goedkoop de kant van de gembrouilleerde buschauffeur en reiziger kiezen. Dit terwijl zij zelf hypocriet meer openbaar vervoer eisen voor steeds minder geld.
Als Syntus valt, dan mogen de betrokken politici ook aan de hoogste bomen geknoopt worden.
Daarnaast kijk ik ook met een bezorgd oog naar RET.
quote:
Inderdaadquote:Op zondag 13 mei 2012 12:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Russisch lijkt soms best op Nederlands, zinnetje aan het eind: "Wat een dibielen"
Stadsregio Rotterdam heeft beroep gedaan op de vele MAN's die Qbuzz vanuit het noorden in Rotterdam gaat gebruiken. De MAN's die teruggehaald zijn worden gebruikt in de diensten hier terwijl de Rotterdamse MAN's omgebouwd worden tot RET stadsbussen. Anders moet je gaan puzzelen hoe je langzamerhand bussen kan ombouwen tot RET bussen zonder dat de reiziger dat merkt (door ander materiaal of verval van diensten).quote:Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft Qbuzz de MAN's allemaal uit de roulering gehaald in Frysln? Valt me op dat ik dit weekend alleen maar Citaro's heb gezien..
[..]
Aha, op die fiets. Overigens zag ik, hoe kan het ook anders, vandaag toch nog een Qbuzz-MAN rijden; ze zijn dus niet allemaal naar Rotjeknor.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:12 schreef o.us het volgende:
[..]
Stadsregio Rotterdam heeft beroep gedaan op de vele MAN's die Qbuzz vanuit het noorden in Rotterdam gaat gebruiken. De MAN's die teruggehaald zijn worden gebruikt in de diensten hier terwijl de Rotterdamse MAN's omgebouwd worden tot RET stadsbussen. Anders moet je gaan puzzelen hoe je langzamerhand bussen kan ombouwen tot RET bussen zonder dat de reiziger dat merkt (door ander materiaal of verval van diensten).
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:41 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond laat een Frysker op lijndienst zien rijden bij Eemnes, waar hij de A27 op draaide richting Utrecht. Kon het op die afstand niet goed zien, maar volgens mij was het lijn 199..
Een maat van me heeft er ook al eens n gezien bij Amstelveen. Wellicht beginnen de Fryskers zich toch nog wat te verspreiden, in aanloop naar het einde van de consessie Frysln?
waardeloze busjes die Fryskers.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 06:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw.
Ok.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 06:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
Op Schiermonnikoog komen zes elektrische bussen van het Chinese merk Byd te rijden ...
Anders lenen ze er een paar van Arriva .quote:Op zondag 13 mei 2012 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
mja, erg veel bussen van Kubus zijn hier in het noorden niet over ...
Zeker niet door die brand waarbij vier MAN's verloren gingen. Die zijn vervangen door vier Citaro's uit Groningen en Drenthe, alwaar de materieelreserve ook niet echt groot is nu.
Voorlopig komt er nog even helemaal niks, want bezwaar van Qbuzz loopt nog.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
Op Schiermonnikoog komen zes elektrische bussen van het Chinese merk Byd te rijden ...
Zou dat wel een beetje degelijk spul zijn?quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:35 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zitten zelfs zonnepanelen op het dak
meer info: http://www.byd.com/ElectricBus.html
dat bezwaar loopt idd nog, maar de bussen worden aangeschaft door de provincie en die kan volgens mij daarom gewoon doorzetten. ik denk dat er met zittende vervoerder Arriva al afspraken over zijn gemaakt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voorlopig komt er nog even helemaal niks, want bezwaar van Qbuzz loopt nog.
Kneus.quote:Buschauffeur krijgt bekeuring nadat hij na het zien van een dodelijk ongeval dat een uur geleden heeft plaatsgevonden, bijna door rood rijd en vervolgens foto's gaat maken van het ongeval waar een persoon levenloos onder een wit doek ligt. Ongeval was vandaag, 19-6-2012 aan de snippelingsdijk in Deventer.
Keolis pompt nu al het geld, de NS (verrassend) taait af.quote:Op donderdag 21 juni 2012 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
Syntus is zo ongeveer blut. Als de NS en/of Keolis niet ingrijpen dan is het geld eind deze maand op bij het bedrijf
pfoe geen idee. Misschien in dienst bij een of ander theatergezelschap. Bus was namelijk ook op Terschelling ten tijde van Oerolquote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:06 schreef springer1980 het volgende:
Kwam vandaag de volgende ex lijnbus tegen:
[ afbeelding ]
Weet iemand hier wat de huidige functie is van deze bus? Behalve dan dat "ze" hun geld terug willen...
Weer een probleem opgelost dankzij FOK! zag deze gisteren ook rijden en vroeg me af wat dat nou weer voor moest stellenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 23:23 schreef Peterselieman het volgende:
zie trouwens: http://veenfabriek.nl/nl/(...)mijn-geld-terug.html
Gebouwd in 1995/1996, verkocht aan BSAG (Bremer Straenbahn AG, red.).quote:Op woensdag 27 juni 2012 20:52 schreef Bitlord het volgende:
Wat is dat nou voor een raar jaren 90-bussie?
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 01:41 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag een aantal busfoto's gemaakt in Brno, bij het station daar. Deze zal ik binnenkort ook even hier plaatsen
arriva zou aangegeven hebben een vergunning te hebben voor een gastankinstallatie, volgens qbuzz is dit niet het geval.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:23 schreef NoBody122 het volgende:
Over het bezwaar van Qbuzz in Frysln heb ik ook alweer een poos niks vernomen (of iets gemist natuurlijk)..
lekker als dat zo isquote:Op zaterdag 30 juni 2012 15:51 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
arriva zou aangegeven hebben een vergunning te hebben voor een gastankinstallatie, volgens qbuzz is dit niet het geval.
Mooie bussen!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 02:54 schreef springer1980 het volgende:
Volgens mij had Connexxion toch bezwaar aangetekend tegen het verlies van de consessie Zuid-Holland Noord??? Desondanks heeft Arriva al wel hun nieuwe bussen gepresenteerd:
http://www.omroeprijnwoud(...)e-bussen-van-arriva/
Ik had qua kleurstelling liever gewoon Arriva gezien. Net als op de treinen trouwens.quote:
Ik heb de standaard kleurstelling van Arriva altijd spuuglelijk gevonden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:55 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ik had qua kleurstelling liever gewoon Arriva gezien. Net als op de treinen trouwens.
Maar over smaak valt niet te twisten
Mwa, ik vind de kleurstelling van Arriva niet lelijk, maar deze kleurstelling is weer eens wat anders. De bussen van Arriva en Veolia in Brabant, die zijn pas lelijk! (vind ik...)quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:58 schreef att.com het volgende:
[..]
Ik heb de standaard kleurstelling van Arriva altijd spuuglelijk gevonden.
Of dat komt doordat het gros van hun busmateriaal ook gewoon spuuglelijk is.
mja, die kleurstelling is door de provincie opgelegd ...quote:Op zondag 1 juli 2012 11:14 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Mwa, ik vind de kleurstelling van Arriva niet lelijk, maar deze kleurstelling is weer eens wat anders. De bussen van Arriva en Veolia in Brabant, die zijn pas lelijk! (vind ik...)
Zijn dat nou twee schoorsteentjes op de achterkant?quote:
Ik vond dat eerst ook vaag, maar daar gaat de stroom van boven de bus in volgens mij (trolleybus)..quote:Op zondag 1 juli 2012 15:26 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Zijn dat nou twee schoorsteentjes op de achterkant?
Yep.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:44 schreef GlenSpey het volgende:
Krijg je bij een PO voor de functie buschauffeur eigelijk een kleurentest?
Ben ik dan mooi klaar mee. Heb komende week eindelijk een PO voor de functie machinist waar die kleurentest al in zit, en binnenkort heb ik er ook nog een voor de functie buschauffeur. Als die kleurentest dezelfde is als die test op internet (vakje met een cijfer erin) dan zit het er dik in dat ik het eerste PO niet haal, en dus op datzelfde onderdeel bij een tweede PO ook zou zakken. Kan ik dus mooi geen van beide functies uitvoerenquote:
Een PO bestaat (in ieder geval dat voor buschauffeurs) uit een aantal onderdelen. Als je op alle andere onderdelen goed scoort en de kleurentest ook nog enigszins redelijk weet te volbrengen, zit je alsnog wel goedquote:Op maandag 2 juli 2012 01:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben ik dan mooi klaar mee. Heb komende week eindelijk een PO voor de functie machinist waar die kleurentest al in zit, en binnenkort heb ik er ook nog een voor de functie buschauffeur. Als die kleurentest dezelfde is als die test op internet (vakje met een cijfer erin) dan zit het er dik in dat ik het eerste PO niet haal, en dus op datzelfde onderdeel bij een tweede PO ook zou zakken. Kan ik dus mooi geen van beide functies uitvoeren
Snap niet waarom een kleurentest voor chauffeurs uberhaupt zo belangrijk is, maargoed
Precies.. omdat het OV-licht toch geen kleur kentquote:Op maandag 2 juli 2012 01:32 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ben ik dan mooi klaar mee. Heb komende week eindelijk een PO voor de functie machinist waar die kleurentest al in zit, en binnenkort heb ik er ook nog een voor de functie buschauffeur. Als die kleurentest dezelfde is als die test op internet (vakje met een cijfer erin) dan zit het er dik in dat ik het eerste PO niet haal, en dus op datzelfde onderdeel bij een tweede PO ook zou zakken. Kan ik dus mooi geen van beide functies uitvoeren
Snap niet waarom een kleurentest voor chauffeurs uberhaupt zo belangrijk is, maargoed
Bezwaar wordt naar verluid op 16 juli behandeld.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 13:23 schreef NoBody122 het volgende:
Over het bezwaar van Qbuzz in Frysln heb ik ook alweer een poos niks vernomen (of iets gemist natuurlijk)..
Ok, da's al vlot.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bezwaar wordt naar verluid op 16 juli behandeld.
Is zoiets openbaar? Heb die dag toch vrij.quote:Op woensdag 4 juli 2012 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Bezwaar wordt naar verluid op 16 juli behandeld.
Weet je wat jij eens moet doen? In plaats van de betweter uit te hangen eens een keer met een chauffeur praten en een dag mee. Dan kun je zien waar die mannen en vrouwen tegen aanlopen. Rijtijden die steeds krapper wordt terwijl het verkeer drukker wordt, de door jou aanbeden klanten die menen dat ze god de vader zelf zijn.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:09 schreef DriekOplopers het volgende:
Wilde staking bus HTM. Voor Beter OV is woedend!
http://www.voorbeterov.nl/120704.php
Ik kan de chauffeurs begrijpen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:32 schreef Gnittoo het volgende:
Gaat die zuurpruim nou vertellen wat een werkgever met zijn werknemers moet doen? Hij blaast wel erg hoog van de toren.
DriekOplopers heeft wel degelijk het reilen en zeilen van andere vervoerders aangeklaagd.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Weet je wat jij eens moet doen? In plaats van de betweter uit te hangen eens een keer met een chauffeur praten en een dag mee. Dan kun je zien waar die mannen en vrouwen tegen aanlopen. Rijtijden die steeds krapper wordt terwijl het verkeer drukker wordt, de door jou aanbeden klanten die menen dat ze god de vader zelf zijn.
Face it, we hebben in dit land het recht op staken. Kun je daar niet mee omgaan, dan moet je lekker in het land van hamer en sikkel gaan wonen.
Daarbij, het is mooi weer, en HTM rijdt niet in de rimboe dus een terrasje voor die gedupeerde klant is dichtbij.
Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom...quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:53 schreef springer1980 het volgende:
Mocht iemand trouwens nog intresse hebben, bij VDl aan de Vest in Valkenswaard staan nog een shitload aan alliance barrels van hermes en Midnet. Tevens een aantal B88 trolly's uit Arnhem.
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:34 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
DriekOplopers heeft wel degelijk het reilen en zeilen van andere vervoerders aangeklaagd.
RET Rotterdam kreeg van hem het vaakst onder uit de zak, omdat dat bedrijf 'vertraagd rijden' tot een kunst op zich heeft verheven.
Overigens vind ik dat de chauffeurs juist hun acties moeten intensiveren. Niet in de eerste plaats om de reiziger te pesten, maar wel om wethouder Smit fors gezichtsverlies te bezorgen.
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.
Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden.
Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.
Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
mja, zou eerder in zo'n verband de NS noemen. Die jaagt bepaalde treinen op en op het laatste stuk naar het eindpunt zwemt de trein in de rijtijdquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?
Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee, er zat gewoon nergens voldoende tijd op.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?
Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom...
Een zoektocht op de website van VDL leert dat ze er in ieder geval niet allemaal staan. De 5177 en 5180 kan ik niet op de foto's terugvinden en die zijn waarschijnlijk dus nog gewoon in Arnhem aanwezig. De 5182 werd geloof ik tot voor kort nog gebruikt als lesbus, maar blijkbaar is daar wl een punt achter gezet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.
Het was idd de 5299. Snap niet echt waarom Syntus niet de 5298 (als die weer terug is) en broertje 5299 gebruiken als versterkings bussen voor de Valleilijn en de Veluwelijn bussen gewoon weer voorzien van Veluwelijn stickers en ze ook echt voor die lijnen gebruiken. Zal wel zo logisch zijn lijkt mij...quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:11 schreef _JdM_ het volgende:
Klopt, die Syntus MAN in Syntus Veluwekleurtjes is de 5299. Ik meende ook een glimp van die andere (5298) gezien kunnen hebben (zou dan bij de TSN-werkplaats Apeldoorn staan)
Sterker nog, bij mijn inwerkperiode wordt er gewoon gezegd "Rij liever met vertraging dan stipt op tijd. Men is dat gewend en dan heeft het geen zin om te gaan vliegen". Daar moest ik zelf wel een klein beetje om lachen imho maar oke. Als het zo werkt werkt het zoquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.
Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden.
Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.
Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
Dat staat in dit document te lezen: http://www.fryslan.nl/dow(...)&link=gs20120529.pdfquote:De belangrijkste grond van Qbuzz is gelegen in een aangevoerde vormfout, nl. het ontbreken van een handtekening van de bevoegd vertegenwoordiger van Arriva op de bij de concessiedocumenten behorende (concept)overeenkomst t.a.v. levering en afname duurzame brandstoffen.
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
Rijdt die lesbus van Berend Knol eigenlijk nog bij Knol rond? Ben er al een hele poos niet geweest, maar ben die bus ook al een flinke poos niet meer tegengekomen in de Leeuwarden...
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.
De stadsbus is dus een klein anderhalf jaar geleden al naar het buitenland gegaanquote:Kenteken: BR-RD-86
Datum eerste toelating: 08-01-1996(16,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 21-03-2011(1,3 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-01-2006(6,5 jaar)
Status kenteken: Gexporteerd
Bron: vwe.nl
Wat de neuk.. Wat een bazendingquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
23 juni was ik bij Knol, berhaupt geen bus gezien daar...
Deze wel!
[ afbeelding ]
Ze hebben een leuke speeltuin achter de loods
De den oudsten in 2009 voor het laatst op de foto gezet... En de Ikarus rijd al jaren in Meppel met de kaart van Leeuwarden op de zijkant De Bova in VTL kleuren ook al in geen jaren gezien...
Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Klopt, maar met toerbus kun je ook in het OV bussen; andersom niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:48 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat.
Ikkequote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Is inderdaad wennen. Het is allemaal net wat lomper en zwaarder. Als je dat snel accepteert gaat het lessen een stuk beterquote:Op maandag 23 juli 2012 22:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ikke
Heb waarschijnlijk tch nog de mogelijkheid om een opleiding tot buschauffeur te kunnen volgen, heb al een rijtest gehad en moet zeggen dat ik de stadsbus (automaat) vele malen fijner vond rijden. Heb namelijk een half jaar terug ook een proefles in een handgeschakelde touringcar gehad. Wat werkt dat vreselijk zeg had totaal geen gevoel met de koppeling en vond het schakelen zelf ook drie keer niks... Bovendien vond ik de pedalen nogal zwaar, waar ik die in de stadsbus juist verassend licht vond.
Maargoed het was ongetwijfeld een kwestie van wennen... en bovendien werk ik sowieso liever op de stadsbus dan dat ik hele dagen in zo'n touringcar door vreemde landen rij
Ik had het vanmiddag inderdaad al gelezen. Jammer; had QBuzz en Cxx graag nog een poging willen zien wagenquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
De concessie Noord- en Zuidwest-Frysln gaat definitief naar Arriva. Het bezwaar van Kubus is verworpen.
http://www.lc.nl/frieslan(...)en-Arriva-definitief
Arriva zal toch echt nieuw materieel aan moeten schaffen, omdat aardgas-/biobussen. Afgezien van een verdwaalde Dennis zul je die oude meuk dus niet veel aantreffen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Neeeeee krijgen we die Arriva troep weer . Die Mercedessen van QBuzz zijn zo veel beter .
Ik zag bij dat artikel een foto van een VDL Berkhof .quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Arriva zal toch echt nieuw materieel aan moeten schaffen, omdat aardgas-/biobussen. Afgezien van een verdwaalde Dennis zul je die oude meuk dus niet veel aantreffen.
Ze plaatsen altijd random busfoto's bij die artikelen..quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zag bij dat Artikel een foto van een VDL Berkhof .
Maar wie bouwt er qua fabrikanten eigenlijk biogasbussen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze plaatsen altijd random busfoto's bij die artikelen..
Geen idee. Dat mogen de chte busexperts vertellenquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar wie bouwt er qua fabrikanten eigenlijk biogasbussen?
ik ben geen echte expert, maar weet toevallig vanuit de Arriva-tijd in Groningen dat iig MAN ze levertquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geen idee. Dat mogen de chte busexperts vertellen
Heeft Syntus ook niet een paar blauwe Mercedes Citaro's op gas?quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben geen echte expert, maar weet toevallig vanuit de Arriva-tijd in Groningen dat iig MAN ze levert
Qbuzz heeft wr een bezwaar ingediend wat op 13 september behandeld gaat worden. Tot die tijd blijft het dus allemaal onzeker nog.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik had het vanmiddag inderdaad al gelezen. Jammer; had QBuzz en Cxx graag nog een poging willen zien wagen
Oh?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Qbuzz heeft wr een bezwaar ingediend wat op 13 september behandeld gaat worden. Tot die tijd blijft het dus allemaal onzeker nog.
die gaan mee over.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:31 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er met de hybride bussen gaat gebeuren die Connexxion in Leiden e.o. heeft rijden als ze de consessie verliezen aan Arriva? Blijven die daar rijden met een ander jasje of blijven ze van Connexxion???
Dat hadden ze met die gloednieuwe MAN-aardgasbussen in Groningen dan ook wel mogen doen, destijds gingen die niet naar Qbuzz. Ze waren niet lang daarvoor met veel bombarie gepresenteerd.quote:
Maar dat was geen concessie-eis. Een aantal rijdt nu op Ameland en de rest bij Syntus (toch?)quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat hadden ze met die gloednieuwe MAN-aardgasbussen in Groningen dan ook wel mogen doen, destijds gingen die niet naar Qbuzz. Ze waren niet lang daarvoor met veel bombarie gepresenteerd.
klopt helemaal. Weet alleen niet of die ene bij Syntus al terug is nadat ie flink in de prak gezeten heeftquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:44 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Maar dat was geen concessie-eis. Een aantal rijdt nu op Ameland en de rest bij Syntus (toch?)
Laat ik de voor de hand liggende vraag dan maar stellen: Sinds wanneer doet Connexxion ook in ambulancezorg?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Chevrolet met De Vries opbouw
Eigenaar: Connexxion
Locatie: Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Datum: 31 augustus 2012
Kunnen ze beter echte bussen voor gebruiken dan; meer ruimtequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds de oprichting. Overgenomen van een van de bedrijven die er in op is gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |