echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef marcel.nl het volgende:
Pakkende titel dit keer, die tweeënveertigste reeks
Leuk om te horenquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Helpmefok het volgende:
Waar HelpMeFok uitgenodigd is op een tweede sollicitatie om parttime buschauffeur te worden. Laatste rijbewijs die ik nog moet halen
.
Oude bijbaan ben ga ik in dat geval 8 uur per week minder werken (effectief lever ik dan wel een hoop geld inMaar we kunnen het tegenwoordig missen). Lijkt me niets heerlijkers om 'rustig' van te worden
.
Ik hoop ook op Qbuzz.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Tekort aan gelede bussen? Verminderd veevervoer richting Zernikse? Gewijzigde omlopen?
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop ook op Qbuzz.
Connexxion heeft met Frysker een concept ingevoerd dat tot mislukken was gedoemd.
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minderquote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minder
In mijn provincie (Noord-Holland) rijden Fryskers in de regio's Beverwijk en Amstelveen, steeds op de rustigste lijnen. Ik heb eigenlijk nog nooit een Frysker te pakken gehad...quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.
Daarnaast is het in de spitsuren zo druk dat ze het met die hoeveelheid lang niet wegkrijgen, dus 's ochtends worden veel bussen die binnenkomen ook nog eens gebruikt om de lijnen 11 en 15 te versterken. Gaat dan om nog zeker een stuk of 10 extra bussen per uur. Sommige vertrekken zelfs bewust leeg van CS om al het volk dat onderweg staat op te pikken. Ook zijn er vele buslijnen die niet eens via CS gaan, maar vanuit omliggende plaatsen rechtstreeks naar Zernike rijden.
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.quote:In de middag vertrekken er ook veel extra bussen vanaf Zernike. Met alle lijnen erbij komt dat neer op een bus per twee à drie minuten die vertrekt.
Ik durf wel te stellen dat het de laatste jaren veel drukker is geworden op Zernike omdat er een aantal opleidingen uit andere delen van de stad naar Zernike zijn verplaatst.
Dat was van Arriva, maar nu zijn het gewone streeklijnen geworden, op lijn 309 (assen) en 335 (Joure, Arriva) na.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.
klopt, het is niet al te handig. Nog mazzel dat Geneeskunde nabij het UMCG ten oosten van de binnenstad zit en er in en rond de binnenstad zelf ook nog een aantal grote faculteiten zoals rechten en gedrags en maatschappij wetenschappen zitten.quote:[..]
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.
RuG en Hanzehogeschool zouden eigenlijk verplicht worden mee te werken aan een mobiliteitsplan en de colleges over een wat bredere tijdvak te spreiden, ook als dat avondcolleges tot gevolg heeft. Studentenvakbonden dienen zich erbij neer te leggen: het is kip of cola light...
er staan er iig veel bij de garage, omdat de provincie geëist heeft dat de oplaadautomaten in die dingen gaan werken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoel
staan er al weer de nodige bij de sloper ofzo?
Zegt hij met zijn brakke OPquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...
Goh? ze meneen het?quote:….”overvolle bussen Heerenveen-Groningen”
Gepubliceerd op 23 februari, 2012
HEERENVEEN: Regelmatig zitten de bussen van Qliner 315 tussen Heerenveen en Groningen vol. Veel reizigers moeten dan wachten op een volgende bus, waardoor zij afspraken en lessen missen. Volgens de PvdA is een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen van belang voor het kennisniveau van Heereneen. Studenten en forenzen kunnen tussen de twee plaatsen pendelen en niet hoeven te verhuizen naar Groningen.
Een Qliner is een snelbus tussen verschillende grote steden en dorpen in Noord-Nederland. De bus gaat over de snelweg, waardoor de reistijd aanzienlijk wordt verkort. De Qliner 315 is de lijn tussen Heerenveen en Groningen. Het is deze buslijn die straks vervangen moet worden door een spoorverbinding. De Qliner 315 vervoerd alleen in Fryslân al 299.000 reizigers per jaar.
Het nadeel van een busverbinding over de snelweg is dat bussen dan snel vol zijn. Op de snelweg is in de bus staan namelijk niet toegestaan. Wanneer alle zitplaatsen bezet zijn is de bus vol en laat de buschauffeur andere reizigers staan. De volle bussen op lijn 315 zijn een structureel probleem. Dit blijkt uit de oproep van buschauffeurs aan reizigers om massaal klachten in te dienen wanneer een bus vol zit.
De buslijn 315 is van belang voor het kennisniveau van Heerenveen. Veel MBO, HBO en WO-studenten maken gebruik van deze lijn. Zo kunnen ze in Heerenveen blijven wonen en in Groningen studeren. Bij een slecht functionerende OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen is het risico groot dat studenten in Groningen gaan wonen en daar hun vak gaan uitoefenen. “Een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen voorkomt een braindrain.” aldus Jurjen Meijer.
De PvdA stelt daarom ‘schriftelijke vragen’ aan het College van Burgemeester en Wethouders (B en W). De PvdA wil dat het B en W zich inzet voor verbetering van de situatie en roept het college op tot het voorleggen van de situatie aan de vervoerder (Arriva) en de aanbesteder (provincie Fryslân).
Kan / mag Arriva dan geen gelede bussen inzetten uit waterland of zijn die allemaal overgeplaatst naar andere regio's? Volgens mij heeft Arriva nog genoeg bussen in opleg staan...quote:
quote:Bus vernield bij vechtpartij
TZUMMARUM - Op de Buorren in Tzummarum is in de nacht van zaterdag op zondag een autobus van Connexxion vernield.
In de autobus ontstond om kwart voor zes ruzie tussen een groep Harlingers en Tzummarumers die in een vechtpartij ontaardde. Diverse ramen van de autobus werden vernield.
Bron: Leeuwarder Courant
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat...quote:
quote:Op zondag 26 februari 2012 18:36 schreef NoBody122 het volgende:
Het is vannacht weer eens raak geweest:
[ afbeelding ]
Werd later op de dag (vandaag) ook over bericht:
[..]
flitsnieuws..
[..]
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat...
Leuk en aardig, maar dan krijgt lijn 71 het dus voor z'n kiezen..quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo de eerste Niteliner in Fryslân is, overigens geheel terecht, per direct opgeheven. Het gaat om lijn 443 tussen Harlingen en Berlikum.
http://www.lc.nl/frieslan(...)-geschrapt-om-geweld
http://www.connexxion.nl/(...)gen-en-berlikum/2318
Die lui moeten er ook heen hè. En zondagochtend de 1e rit weer terugquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijn 71 rijdt z'n laatste rit op zaterdagavond uit Harlingen ri Leeuwarden om half 12.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Kenteken is niet bekend bij zowel rdw als vwe, lijkt als laatst een camper geweest te zijn. Wie weet meer van deze bus?
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten?
Eigenaar: Friesland Coach Builders
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Joure
Datum: 22 februari 2012
Alsof je dat merkt als je zo dronken uit de disco komtquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ruim vier uren wachten voor de eerste bus?
Welke omgeving als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Tha_T het volgende:
Vrijdag het kennismakingsgesprek voor parttime buschauffeur. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben. Mijn C en CE heb ik al dus de lengte moet wel redelijk goed komen. Hoor ook van meerdere mensen in mijn omgeving dat het goed is om je C te hebben ivm lessen met D. Ik hoop in ieder geval wel dat ze me aannemen. Lijkt me in ieder geval 100 keer leuker dan vrachtwagenchauffeur. Dat had ik na een half jaar echt wel gezien.
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:02 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Welke omgeving als ik vragen mag?
Edit: Phew, Maastricht. Dat betekent dat ze bij de mijne nog niet verder zijn gaan kijken naar kandidaten.
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.
Waar in het traject zit jij dan?
RASquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren.
Bij welke uitzendbureaus zitten jullie trouwens, en voor welke standplaatsen?
Misschien laten ze de bushokjes dan zelfs heel, om niet op de tocht te liggenquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
de roes uitslapen bij de bushalte
Wat mij betreft mag het hier; heeft immers alles met bussen te maken. Op busfoto's alleen kan deze reeks echt niet leven..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
RAS. Ik hoop in Margraten geplaatst te worden maar Maastricht zou een mooie 2e zijn
.
Wellicht beter om hier een los topic van te maken? Aangezien we zo het topic een beetje vervuilen?
Rotterdam / Delft.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.
Waar in het traject zit jij dan?
Deze reden in Utrecht.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Hainje
Eigenaar: ESA?
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Drachten
Datum: 22 februari 2012
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |