echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:28 schreef marcel.nl het volgende:
Pakkende titel dit keer, die tweeënveertigste reeks
Leuk om te horenquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:54 schreef Helpmefok het volgende:
Waar HelpMeFok uitgenodigd is op een tweede sollicitatie om parttime buschauffeur te worden. Laatste rijbewijs die ik nog moet halen
.
Oude bijbaan ben ga ik in dat geval 8 uur per week minder werken (effectief lever ik dan wel een hoop geld inMaar we kunnen het tegenwoordig missen). Lijkt me niets heerlijkers om 'rustig' van te worden
.
Ik hoop ook op Qbuzz.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:45 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Als dat Qbuzz wordt, dan wordt heel noord NL gekubust, midden NL Syntus en daaronder Arriva en daaronder Veolia
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:32 schreef Ofyles2 het volgende:
Tekort aan gelede bussen? Verminderd veevervoer richting Zernikse? Gewijzigde omlopen?
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 02:33 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik hoop ook op Qbuzz.
Connexxion heeft met Frysker een concept ingevoerd dat tot mislukken was gedoemd.
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minderquote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoelquote:Op vrijdag 24 februari 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Veelal niet meer in Fryslân. Zie ze nog wel vaak rijden, maar zelfs op mijn stamlijntje wordt het al minder
In mijn provincie (Noord-Holland) rijden Fryskers in de regio's Beverwijk en Amstelveen, steeds op de rustigste lijnen. Ik heb eigenlijk nog nooit een Frysker te pakken gehad...quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar rijden die dingen nou nog stelselmatig dan?
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op lijn 15 rijden 8 gelede bussen per uur tussen CS en Zernike. Lijn 11 tekent voor 4 gelede bussen per uur.
Daarnaast is het in de spitsuren zo druk dat ze het met die hoeveelheid lang niet wegkrijgen, dus 's ochtends worden veel bussen die binnenkomen ook nog eens gebruikt om de lijnen 11 en 15 te versterken. Gaat dan om nog zeker een stuk of 10 extra bussen per uur. Sommige vertrekken zelfs bewust leeg van CS om al het volk dat onderweg staat op te pikken. Ook zijn er vele buslijnen die niet eens via CS gaan, maar vanuit omliggende plaatsen rechtstreeks naar Zernike rijden.
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.quote:In de middag vertrekken er ook veel extra bussen vanaf Zernike. Met alle lijnen erbij komt dat neer op een bus per twee à drie minuten die vertrekt.
Ik durf wel te stellen dat het de laatste jaren veel drukker is geworden op Zernike omdat er een aantal opleidingen uit andere delen van de stad naar Zernike zijn verplaatst.
Dat was van Arriva, maar nu zijn het gewone streeklijnen geworden, op lijn 309 (assen) en 335 (Joure, Arriva) na.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 02:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden die sneldiensten naar Zernike onder de noemer iQliner. Interessant genoeg worden op die lijnen hoofdzakelijk alleen maar normale streekbussen ingezet.
klopt, het is niet al te handig. Nog mazzel dat Geneeskunde nabij het UMCG ten oosten van de binnenstad zit en er in en rond de binnenstad zelf ook nog een aantal grote faculteiten zoals rechten en gedrags en maatschappij wetenschappen zitten.quote:[..]
Zeer onhandig besluit van RuG en Hanzehogeschool, maar eigenlijk weet ik niet hoe OV-bureau Groningen/Drenthe en Qbuzz het veevervoer richting die twee instellingen had geregeld als alle gebouwen verspreid over de hele stad lagen.
RuG en Hanzehogeschool zouden eigenlijk verplicht worden mee te werken aan een mobiliteitsplan en de colleges over een wat bredere tijdvak te spreiden, ook als dat avondcolleges tot gevolg heeft. Studentenvakbonden dienen zich erbij neer te leggen: het is kip of cola light...
er staan er iig veel bij de garage, omdat de provincie geëist heeft dat de oplaadautomaten in die dingen gaan werken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:36 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zelfs op de stadsdienst leeuwarden rijden er steeds minder voor mn gevoel
staan er al weer de nodige bij de sloper ofzo?
Zegt hij met zijn brakke OPquote:Op woensdag 22 februari 2012 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
echt, de mongool die die kneuterige titels heeft bedacht zouden ze aan zijn schaamhaar op moeten hangen...
Goh? ze meneen het?quote:….”overvolle bussen Heerenveen-Groningen”
Gepubliceerd op 23 februari, 2012
HEERENVEEN: Regelmatig zitten de bussen van Qliner 315 tussen Heerenveen en Groningen vol. Veel reizigers moeten dan wachten op een volgende bus, waardoor zij afspraken en lessen missen. Volgens de PvdA is een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen van belang voor het kennisniveau van Heereneen. Studenten en forenzen kunnen tussen de twee plaatsen pendelen en niet hoeven te verhuizen naar Groningen.
Een Qliner is een snelbus tussen verschillende grote steden en dorpen in Noord-Nederland. De bus gaat over de snelweg, waardoor de reistijd aanzienlijk wordt verkort. De Qliner 315 is de lijn tussen Heerenveen en Groningen. Het is deze buslijn die straks vervangen moet worden door een spoorverbinding. De Qliner 315 vervoerd alleen in Fryslân al 299.000 reizigers per jaar.
Het nadeel van een busverbinding over de snelweg is dat bussen dan snel vol zijn. Op de snelweg is in de bus staan namelijk niet toegestaan. Wanneer alle zitplaatsen bezet zijn is de bus vol en laat de buschauffeur andere reizigers staan. De volle bussen op lijn 315 zijn een structureel probleem. Dit blijkt uit de oproep van buschauffeurs aan reizigers om massaal klachten in te dienen wanneer een bus vol zit.
De buslijn 315 is van belang voor het kennisniveau van Heerenveen. Veel MBO, HBO en WO-studenten maken gebruik van deze lijn. Zo kunnen ze in Heerenveen blijven wonen en in Groningen studeren. Bij een slecht functionerende OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen is het risico groot dat studenten in Groningen gaan wonen en daar hun vak gaan uitoefenen. “Een goede OV-verbinding tussen Heerenveen en Groningen voorkomt een braindrain.” aldus Jurjen Meijer.
De PvdA stelt daarom ‘schriftelijke vragen’ aan het College van Burgemeester en Wethouders (B en W). De PvdA wil dat het B en W zich inzet voor verbetering van de situatie en roept het college op tot het voorleggen van de situatie aan de vervoerder (Arriva) en de aanbesteder (provincie Fryslân).
Kan / mag Arriva dan geen gelede bussen inzetten uit waterland of zijn die allemaal overgeplaatst naar andere regio's? Volgens mij heeft Arriva nog genoeg bussen in opleg staan...quote:
quote:Bus vernield bij vechtpartij
TZUMMARUM - Op de Buorren in Tzummarum is in de nacht van zaterdag op zondag een autobus van Connexxion vernield.
In de autobus ontstond om kwart voor zes ruzie tussen een groep Harlingers en Tzummarumers die in een vechtpartij ontaardde. Diverse ramen van de autobus werden vernield.
Bron: Leeuwarder Courant
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat...quote:
quote:Op zondag 26 februari 2012 18:36 schreef NoBody122 het volgende:
Het is vannacht weer eens raak geweest:
[ afbeelding ]
Werd later op de dag (vandaag) ook over bericht:
[..]
flitsnieuws..
[..]
Waar komt dat bericht vandaan? Die schrijver mag vanuit zijn plaats dan ook wel een Qliner hebben naar Groningen, namelijk, als het om kennisniveau gaat...
Leuk en aardig, maar dan krijgt lijn 71 het dus voor z'n kiezen..quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Zo de eerste Niteliner in Fryslân is, overigens geheel terecht, per direct opgeheven. Het gaat om lijn 443 tussen Harlingen en Berlikum.
http://www.lc.nl/frieslan(...)-geschrapt-om-geweld
http://www.connexxion.nl/(...)gen-en-berlikum/2318
Die lui moeten er ook heen hè. En zondagochtend de 1e rit weer terugquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Lijn 71 rijdt z'n laatste rit op zaterdagavond uit Harlingen ri Leeuwarden om half 12.
quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Kenteken is niet bekend bij zowel rdw als vwe, lijkt als laatst een camper geweest te zijn. Wie weet meer van deze bus?
[ afbeelding ]
Merk en type: Den Oudsten?
Eigenaar: Friesland Coach Builders
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Joure
Datum: 22 februari 2012
Alsof je dat merkt als je zo dronken uit de disco komtquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Ruim vier uren wachten voor de eerste bus?
Welke omgeving als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:57 schreef Tha_T het volgende:
Vrijdag het kennismakingsgesprek voor parttime buschauffeur. Ben benieuwd wat ze te bieden hebben. Mijn C en CE heb ik al dus de lengte moet wel redelijk goed komen. Hoor ook van meerdere mensen in mijn omgeving dat het goed is om je C te hebben ivm lessen met D. Ik hoop in ieder geval wel dat ze me aannemen. Lijkt me in ieder geval 100 keer leuker dan vrachtwagenchauffeur. Dat had ik na een half jaar echt wel gezien.
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:02 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Welke omgeving als ik vragen mag?
Edit: Phew, Maastricht. Dat betekent dat ze bij de mijne nog niet verder zijn gaan kijken naar kandidaten.
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.
Waar in het traject zit jij dan?
RASquote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:22 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Bijna 6 maanden zelfs als je het rijbewijs ook nog moet halen. Ik had eind januari mijn eerste gesprek en ben 2 weken terug voor t tweede gesprek geweest. Zit nu te wachten op een belletje voor het psychologisch onderzoek en de medische keuring. Ze (van het uitzendbureau) wisten te vertellen dat er ook nog een rijtest en een gesprek bij de vervoerder zelf gaat komen. En dan dus ook nog rijlessen 20 tot 30 uur. Gaat nog allemaal tot zeker de zomer duren.
Bij welke uitzendbureaus zitten jullie trouwens, en voor welke standplaatsen?
Misschien laten ze de bushokjes dan zelfs heel, om niet op de tocht te liggenquote:Op donderdag 1 maart 2012 22:00 schreef Peterselieman het volgende:
de roes uitslapen bij de bushalte
Wat mij betreft mag het hier; heeft immers alles met bussen te maken. Op busfoto's alleen kan deze reeks echt niet leven..quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
RAS. Ik hoop in Margraten geplaatst te worden maar Maastricht zou een mooie 2e zijn
.
Wellicht beter om hier een los topic van te maken? Aangezien we zo het topic een beetje vervuilen?
Rotterdam / Delft.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Dat is dus nog maar de vraag. Vrijdag gesprek bij het uitzendbureau en dan moeten we nog maar zien hoe snel het loopt. Ik ga even ervan uit dat je ongeveer 4 maanden (Als alles sequentieel is) bezig bent voor je daadwerkelijk met passagiers mag rijden.
Waar in het traject zit jij dan?
Deze reden in Utrecht.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:03 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Hainje
Eigenaar: ESA?
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Drachten
Datum: 22 februari 2012
Zo nu en dan laten ze nog zo'n oude bus rondjes rijden bij het GVU, gewoon op de lijn. Is dat toevallig hetzelfde type?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:08 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Deze reden in Utrecht.
Hier het overzicht van deze serie:
http://www.destichtsestadsbus.nl/materieel_totaal_401-407.html
quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:14 schreef springer1980 het volgende:
Een nieuw hoofdstuk in het leed dat de Veluwelijn heet:
http://www.veluweland.nl/(...)welijn_23159996.html
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:58 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Deze mooie foto staat sinds vandaag op OVIB maar volgens mij klopt er iets niet...
[ afbeelding ]
Of werd een aantal jaar geleden extra als ekstra geschreven?
Volgens mij is dat nu al bezig. Tien jaar geleden stopten er tig lijnen bij Centraal en nu nog 9 of 10 lijnen die in Centraal stoppen. De rest is allemaal verplaatst naar de metrostations Zuidplein, Capelsebrug, Westpolder, Schiedam Centrum, De Akkers etc.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:
Nu RET het busvervoer in handen krijgt, verwacht ik ideeën als een visgraatmodel.
Uiteraard alleen bij lijnen die als eindpunt een metro-, tram of treinstation hebben.
Ik hoop hetzelfde, heb louter goede ervaringen met Qbuzz in Rotterdam en Groningen.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
hopelijk krijgt Qbuzz de rest van Fryslan ook in handen...
Ik sta op een 'shortlist', whatever that meansquote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:12 schreef GlenSpey het volgende:
@sollicitanten hoe staat het traject er bij jullie voor?
Voor mij is het inmiddels een maand geleden sinds het tweede gesprek en heb in afwachting van de psychologische keuring niets meer vernomen. Ik geef het nog tot volgende week voor ik er zelf maar eens achteraan ga.
stond op Twitter, maar die tweet is weer verwijderd. Zegt genoegquote:
Maar het bericht klopt wel.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
stond op Twitter, maar die tweet is weer verwijderd. Zegt genoeg
Het ziet er inderdaad uit als een MB230/SB220 met B88 opbouw.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:52 schreef marcel.nl het volgende:
Is toch een Den Oudsten, geen Berkhof ?
Beter ook denk ik, want Arrvia wilde sowieso minder investeren in de Noordelijke Nevenlijnen toen zij de Groningse consessie verloor aan Qbuzz. Ik neem aan dat Qbuzz en CXX de verliezers zijn?quote:
Waar rijdt Cxx nu nog? Streekvervoer Den Haag / Rotterdam verloorden ze aan Veolia en Qbuzz, Waterland hebben ze niet meer, Utrecht raken ze kwijt.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:58 schreef NoBody122 het volgende:
Interessant.. Had eigenlijk gehoopt dat Connexxion het zou houden (verwacht ook wel een beetje, aangezien Cxx behoorlijk wat kwijt is geraakt de laatste tijd).
Benieuwd wat dit voor uitzendkrachten, zoals mij, zal betekenen..
je moet het net even anders gaan bekijken. XX en Veolia is namelijk één bedrijf. Ze rijden in een groot deel van het land. Hermes en Novio zijn dochterbedrijven van XX.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:02 schreef o.us het volgende:
[..]
Waar rijdt Cxx nu nog? Streekvervoer Den Haag / Rotterdam verloorden ze aan Veolia en Qbuzz, Waterland hebben ze niet meer, Utrecht raken ze kwijt.
Wat ik zo op kan noemen zijn Voorne-Putten/Rozenburg, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Holland-Noord en de Valleilijn.. is toch ook veel?
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je moet het net even anders gaan bekijken. XX en Veolia is namelijk één bedrijf. Ze rijden in een groot deel van het land. Hermes en Novio zijn dochterbedrijven van XX.
Dus ook Flevoland, Zaanstreek, Gooi en Vechtstreek, rond Den Haag, Brabant west en rond Eindhoven, Limburg, Stadsregio Arnhem-Nijmegen
Utrecht is ook nog enkele jaren XX, want de aanbesteding moet helemaal overnieuw
Goed, binnenkort gesprek bij de vervoerder dus de idiot-test heb ik alweer overleefdquote:Op dinsdag 20 maart 2012 01:12 schreef GlenSpey het volgende:
@sollicitanten hoe staat het traject er bij jullie voor?
Voor mij is het inmiddels een maand geleden sinds het tweede gesprek en heb in afwachting van de psychologische keuring niets meer vernomen. Ik geef het nog tot volgende week voor ik er zelf maar eens achteraan ga.
nadeel is dat je minder binding met de regio hebtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijn.
Dan hebben ze de overgrote deel van de busmarkt in handen. Ik snap dan trouwens niet waarom ze niet allemaal laten fuseren tot één bedrijf. Dan maak je jezelf meer kenbaar in de busmarkt.
Ik heb liever de aanpak van vervoersgroepen als Go-Ahead Group. Die heeft regionale dochterbedrijven die over een behoorlijk zelfbestuur beschikken.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:44 schreef o.us het volgende:
[..]
Ben die fusie helemaal vergeten, evenals dat Hermes en Breng/Novio dochterbedrijven zijn.
Dan hebben ze de overgrote deel van de busmarkt in handen. Ik snap dan trouwens niet waarom ze niet allemaal laten fuseren tot één bedrijf. Dan maak je jezelf meer kenbaar in de busmarkt.
Fryskersquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:32 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: VDL Berkhof Pro City
Eigenaar: Connexxion
Land van herkomst: Nederland
Locatie: Jelsum
Datum: 22 maart 2012
Busnummer: 3731
Gratzquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:46 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Goed, binnenkort gesprek bij de vervoerder dus de idiot-test heb ik alweer overleefd
Ai dat is minder, maar een shortlist betekent in ieder geval niet dat het allemaal niet doorgaat, maar gewoon dat het allemaal wat langer gaat durenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik sta op een 'shortlist', whatever that means.
Die groenen zijn dus reserve oid, of hoe moet ik het zien?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:26 schreef Ofyles2 het volgende:
Waarschijnlijk heeft Syntus (opnieuw) een tekort aan bussen.
stadsbussen van Apeldoorn zijn datquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Die groenen zijn dus reserve oid, of hoe moet ik het zien?
De gebeden zijn gehoord. Eindelijk zijn we af van die Fryskersquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
ja, er waren drie inschrijvers.
Arriva gaat geloof ik 190 nieuwe bussen aanschaffen. 6 op elektriciteit voor Schiermonnikoog en groengasbussen voor Leeuwarden
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplekquote:Op donderdag 5 april 2012 14:41 schreef trolleystad het volgende:
De eerste nieuwe CNG MAN voor Breng:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Same here. Maar het zal wel in orde komenquote:Op donderdag 5 april 2012 23:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplekal zit ik nog altijd te wachten op bericht...
*kickquote:Op donderdag 5 april 2012 23:25 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Same here. Maar het zal wel in orde komen
Nicequote:Op donderdag 12 april 2012 12:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
*kick
Binnenkort gesprek bij de vervoerder
Nope, ik denk dat dat proces hierna komt. Zou wel logisch zijn imhoquote:Op donderdag 12 april 2012 22:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
NiceHeb je de keuringen enzo ook al gehad?
Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd misquote:Hier zwijgt mijn telefoon nog altijd. Denk dat ik binnenkort maar weer ga kijken naar andere mogelijkheden, want ik zie het al gebeuren dat het feest uiteindelijk toch niet doorgaat...
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/quote:Op donderdag 12 april 2012 20:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
GIster zag ik een hele optocht van bussen in Connexxion kleuren (zonder stickers) en met tijdelijke Duitse kentekens over de A30 rijden, had bijna allemaal 'Test' op de borden staan. Waren volgens mij Mercedessen, stuk of 10 - 15.
Klopt helemaal!quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/
Dan vind ik zo'n GMC PD-4501 Scenicruiser toch mooier om te zien:quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar ik vind die Amerikaanse bussen uit de jaren 60/70 wel wat hebben als je ze van de buitenkant kijkt. Hoe het van binnen is als passagier.(vooral in de zomer) hoor ik graag van mensen met ervaring.
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen...quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:52 schreef o.us het volgende:
Hmmm, weet iemand wat er met die MAN Lion City's van Qbuzz Rotterdam gaan gebeuren nu zij de concessie hebben verloren voor het overig stadsvervoer? Gaan ze naar RET of verhuizen ze naar het Noorden?
Mailcontact heb ik bijna een maand geleden al gehad. Kreeg terug dat het proces was vertraagd. Men zou spoedig contact opnemen per telefoon. Helaas wacht ik nog steeds, en ik krijg met de dag minder vertrouwen in een goede afloop. Het is bar en boos in mijn regio wat vacatures betreft en dat is het spijtig genoeg al jaren, dit was de beste (en tevens enige) grote kans die ik in een goeie 2 jaar zoeken en solliciteren gehad heb.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd mis
Edit; Sowieso moet ik er bij mijn uitzendbureau flink achteraan gaan. Als ik niet gemailed had had ik een gesprek met de vervoerder wel kunnen shaken
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieurquote:Op zaterdag 14 april 2012 17:32 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen...
Euh, misschien niet... Wie laten ze dat gewoon zo en blijven de bussen gewoon in hun eigen regio rondrijden maar dan met een ander naam stickertje erop.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:47 schreef o.us het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieur.
Mwa, het interieur van de RET Citaro's zijn heel wat ruimer qua opzet en houden meer rekening met staanplaatsen dan de Lion City's van Kubus die meer zitplaatsen hebben. Kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
Die Lions City's hebben een stadsbus interieur. Althans, de indeling is gewoon precies hetzelfde als die citaro's van RET al hebben die laatsten wel 4 zits achterin.
De kleurstelling is ook nagenoeg hetzelfde, de strepen (oranje blauw Qbuzz) en (rood groen RET) staan zelfs op dezelfde plaats.
Viel mij juist op dat de Voorneputten Connexxions die ook zilver zijn, ook niet meer dezelfde kleurstelling kreeg.
Ik denk zomaar dat die dingen daar blijven. Tenzij iemand natuurlijk weer nieuwe eisen verzint als aardgas, biobus, waterstof, atoomenergie en wat nog meer in de bussen wil hebben
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Fryslân eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:40 schreef NoBody122 het volgende:
Die zouden ook zomaar voor Fryslân kunnen zijn.
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Fryslân eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden.
Gewoon voor stalling van de bussen lijkt me. Arriva heeft namelijk ook enkele jaren lang bussen in opleg gehad op het terrein van Koopman in Noordhorn (Groningen).quote:Op woensdag 18 april 2012 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.
- Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek
- Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren
Arriva terug op oorlogspad.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva.
Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda
xx is wel veel aan het verliezen.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva.
Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen:quote:
Voorlopig blijft Connexxion Voorne-Putten rijden, Rotterdam Streek was een kortlopend contract.quote:Op zondag 22 april 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen:
- stadsdienst Lelystad (Arriva)
- deel van Twente (Syntus)
- deel van Friesland (Arriva)
- en nu dus ook al een deel van Zuid-Holland
Weet iemand trouwens of Voorne-Putten ook naar de RET gaat of blijft CXX daar (voorlopig) nog rond rijden?
Er staan tenminste 4 gelede scania's bij de TSN in Apeldoorn aan de Wapenrustlaan. En die doen alles qua onderhoud van de bussen, zo staat er ook een Twents gelede, een blauwe Hybride uit regio Leiden en MAN's die rond Haarlem rijden.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.
- Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek
- Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren
- Arriva zou toch in Friesland met gaswagens gaan rijden?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 april 2012 13:03 schreef Tha_T het volgende:
Vrijdag een intest om te kijken in hoeveel lessen dat D-rijbewijs behaald kan worden. 29 Mei zou er eventueel CCV examen gedaan kunnen worden. Nog een maandje dus ongeveer
Thxquote:Op maandag 23 april 2012 17:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
GefeliciteerdIk heb maanden terug al eens een intest gedaan. Echt heel erg wennen als het je eerste keer achter het stuur is maar het is wel ontzettend gaaf
Ga je de intest op een echte stadsbus doen of op een touringcar bij een rijschool?
Inderdaad. Heb je wel al papieren ondertekent of nog niet?quote:Ondertussen ben ik naar ROC-opleidingen voor treinmachinist en buschauffeur aan het kijken. Van mijn uitzendbureau nog altijd niks gehoordreken er ook niet meer op dat dat nog gaat gebeuren, 2 maanden na het laatste gesprek. Het blijft een vreemd verhaal, want ze waren wel heel positief tijdens en na de gesprekken.
Gepaste DM van die persoon. Erg mooie foto namelijkquote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Bussen van zowel RET en Qbuzz rijden met dezelfde chipkaartappartuur rond (IVU uit Aken vermoed ik), wel moeten de MAN's een andere type boordcomputer krijgen (fabrikant INIT AG uit Karlsruhe).quote:Op maandag 23 april 2012 13:41 schreef Bitlord het volgende:
Vindt er eigenlijk nog integratie plaats tussen de huidige RET- en Qbuzz-lijnen? Zullen toch wel efficiëntiemogelijkheden zijn.
Graag gedaan en dankjewel!quote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |