De gebeden zijn gehoord. Eindelijk zijn we af van die Fryskersquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
ja, er waren drie inschrijvers.
Arriva gaat geloof ik 190 nieuwe bussen aanschaffen. 6 op elektriciteit voor Schiermonnikoog en groengasbussen voor Leeuwarden
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplek al zit ik nog altijd te wachten op bericht...quote:Op donderdag 5 april 2012 14:41 schreef trolleystad het volgende:
De eerste nieuwe CNG MAN voor Breng:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Same here. Maar het zal wel in orde komenquote:Op donderdag 5 april 2012 23:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Mooi speeltje. Leuk om te zien dat die bussen met 'extra dak' nu niet alleen meer in Nijmegen te vinden zijn. En hey, wellicht is het ook mijn toekomstige werkplek al zit ik nog altijd te wachten op bericht...
*kickquote:Op donderdag 5 april 2012 23:25 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Same here. Maar het zal wel in orde komen
Nice Heb je de keuringen enzo ook al gehad?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
*kick
Binnenkort gesprek bij de vervoerder
Nope, ik denk dat dat proces hierna komt. Zou wel logisch zijn imhoquote:Op donderdag 12 april 2012 22:42 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Nice Heb je de keuringen enzo ook al gehad?
Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd misquote:Hier zwijgt mijn telefoon nog altijd. Denk dat ik binnenkort maar weer ga kijken naar andere mogelijkheden, want ik zie het al gebeuren dat het feest uiteindelijk toch niet doorgaat...
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/quote:Op donderdag 12 april 2012 20:07 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
GIster zag ik een hele optocht van bussen in Connexxion kleuren (zonder stickers) en met tijdelijke Duitse kentekens over de A30 rijden, had bijna allemaal 'Test' op de borden staan. Waren volgens mij Mercedessen, stuk of 10 - 15.
Klopt helemaal!quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Got your answer: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/sandraidzenga/
Dan vind ik zo'n GMC PD-4501 Scenicruiser toch mooier om te zien:quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:11 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet niet of het al is langsgekomen maar ik vind die Amerikaanse bussen uit de jaren 60/70 wel wat hebben als je ze van de buitenkant kijkt. Hoe het van binnen is als passagier.(vooral in de zomer) hoor ik graag van mensen met ervaring.
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen...quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:52 schreef o.us het volgende:
Hmmm, weet iemand wat er met die MAN Lion City's van Qbuzz Rotterdam gaan gebeuren nu zij de concessie hebben verloren voor het overig stadsvervoer? Gaan ze naar RET of verhuizen ze naar het Noorden?
Mailcontact heb ik bijna een maand geleden al gehad. Kreeg terug dat het proces was vertraagd. Men zou spoedig contact opnemen per telefoon. Helaas wacht ik nog steeds, en ik krijg met de dag minder vertrouwen in een goede afloop. Het is bar en boos in mijn regio wat vacatures betreft en dat is het spijtig genoeg al jaren, dit was de beste (en tevens enige) grote kans die ik in een goeie 2 jaar zoeken en solliciteren gehad heb.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:43 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gewoon die stoute schoenen aantrekken. Niet geschoten is altijd mis
Edit; Sowieso moet ik er bij mijn uitzendbureau flink achteraan gaan. Als ik niet gemailed had had ik een gesprek met de vervoerder wel kunnen shaken
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieur .quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:32 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet gaan ze mee naar de RET. Daarom kon de RET ook zo laag bieden, ze hoefde geen nieuwe bussen aan te schaffen...
Euh, misschien niet... Wie laten ze dat gewoon zo en blijven de bussen gewoon in hun eigen regio rondrijden maar dan met een ander naam stickertje erop.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:47 schreef o.us het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe ze die Lion City's gaan ombouwen tot het RET stadsbusinterieur .
Mwa, het interieur van de RET Citaro's zijn heel wat ruimer qua opzet en houden meer rekening met staanplaatsen dan de Lion City's van Kubus die meer zitplaatsen hebben. Kan aan mij liggenquote:Op dinsdag 17 april 2012 17:28 schreef marcel.nl het volgende:
Die Lions City's hebben een stadsbus interieur. Althans, de indeling is gewoon precies hetzelfde als die citaro's van RET al hebben die laatsten wel 4 zits achterin.
De kleurstelling is ook nagenoeg hetzelfde, de strepen (oranje blauw Qbuzz) en (rood groen RET) staan zelfs op dezelfde plaats.
Viel mij juist op dat de Voorneputten Connexxions die ook zilver zijn, ook niet meer dezelfde kleurstelling kreeg.
Ik denk zomaar dat die dingen daar blijven. Tenzij iemand natuurlijk weer nieuwe eisen verzint als aardgas, biobus, waterstof, atoomenergie en wat nog meer in de bussen wil hebben
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Fryslân eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:40 schreef NoBody122 het volgende:
Die zouden ook zomaar voor Fryslân kunnen zijn.
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.quote:Op dinsdag 17 april 2012 21:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet het niet. Het kan wel zijn dat ze er telkens andere bussen stallen omdat er onderhoud aan gepleegd moet worden. De in Fryslân eerder bekende 7830 en 7831 (2 geledes die in Arriva-tijd 's ochtends Drachten - Leeuwarden reden en dan de stadsdienst van Leeuwarden op gingen en 's middags weer naar Drachten reden) stonden er ook. Dit tweetal heeft naast ZOF ook in GD-gebied gereden.
alleen de leeuwarder stadsdienst.quote:- Arriva zou toch in Friesland met gaswagens gaan rijden?
Gewoon voor stalling van de bussen lijkt me. Arriva heeft namelijk ook enkele jaren lang bussen in opleg gehad op het terrein van Koopman in Noordhorn (Groningen).quote:Op woensdag 18 april 2012 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.
- Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek
- Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren
Arriva terug op oorlogspad.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva.
Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda
xx is wel veel aan het verliezen.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:33 schreef Peterselieman het volgende:
Zuid-Holland-Noord gaat per december naar Arriva.
Gebied omvat onder meer Leiden, Alphen aan de Rijn en Gouda
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen:quote:
Voorlopig blijft Connexxion Voorne-Putten rijden, Rotterdam Streek was een kortlopend contract.quote:Op zondag 22 april 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze de laatste tijd alleen maar aan het verliezen:
- stadsdienst Lelystad (Arriva)
- deel van Twente (Syntus)
- deel van Friesland (Arriva)
- en nu dus ook al een deel van Zuid-Holland
Weet iemand trouwens of Voorne-Putten ook naar de RET gaat of blijft CXX daar (voorlopig) nog rond rijden?
Er staan tenminste 4 gelede scania's bij de TSN in Apeldoorn aan de Wapenrustlaan. En die doen alles qua onderhoud van de bussen, zo staat er ook een Twents gelede, een blauwe Hybride uit regio Leiden en MAN's die rond Haarlem rijden.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:47 schreef springer1980 het volgende:
[..]
- Wielsma is een berger / afsleep bedrijf en geen garage dus ze doen geen onderhoud aan bussen ed.
- Verder heeft Arriva in deze regio geen consessie, de dichtsbijzijnde is Rivierenland / Achterhoek
- Aan de andere kant van Apeldoorn heb je de Syntus Gld / CXX Tours stalling met een TSN garage dus als ze voor onderhoud in Apeldoorn zijn lijkt mij logischer dat ze bij TSN neergezet waren
- Arriva zou toch in Friesland met gaswagens gaan rijden?
Gefeliciteerd Ik heb maanden terug al eens een intest gedaan. Echt heel erg wennen als het je eerste keer achter het stuur is maar het is wel ontzettend gaaf Ga je de intest op een echte stadsbus doen of op een touringcar bij een rijschool?quote:Op maandag 23 april 2012 13:03 schreef Tha_T het volgende:
Vrijdag een intest om te kijken in hoeveel lessen dat D-rijbewijs behaald kan worden. 29 Mei zou er eventueel CCV examen gedaan kunnen worden. Nog een maandje dus ongeveer
Thx .Als ik de site van die rijopleiding toko mag geloven is het gewoon een stadsbus. Eigenlijk ook wel een beetje jammer. Had graag met een echte touringcar gewerkt maar het zij zoquote:Op maandag 23 april 2012 17:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Ik heb maanden terug al eens een intest gedaan. Echt heel erg wennen als het je eerste keer achter het stuur is maar het is wel ontzettend gaaf Ga je de intest op een echte stadsbus doen of op een touringcar bij een rijschool?
Inderdaad. Heb je wel al papieren ondertekent of nog niet?quote:Ondertussen ben ik naar ROC-opleidingen voor treinmachinist en buschauffeur aan het kijken. Van mijn uitzendbureau nog altijd niks gehoord reken er ook niet meer op dat dat nog gaat gebeuren, 2 maanden na het laatste gesprek. Het blijft een vreemd verhaal, want ze waren wel heel positief tijdens en na de gesprekken.
Gepaste DM van die persoon. Erg mooie foto namelijkquote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |