Bussen van zowel RET en Qbuzz rijden met dezelfde chipkaartappartuur rond (IVU uit Aken vermoed ik), wel moeten de MAN's een andere type boordcomputer krijgen (fabrikant INIT AG uit Karlsruhe).quote:Op maandag 23 april 2012 13:41 schreef Bitlord het volgende:
Vindt er eigenlijk nog integratie plaats tussen de huidige RET- en Qbuzz-lijnen? Zullen toch wel efficintiemogelijkheden zijn.
Graag gedaan en dankjewel!quote:Op zondag 29 april 2012 01:30 schreef Bitlord het volgende:
Iemand had mij een DM gestuurd met de vraag of ik bovengeplaatste foto in groot-formaat ter beschikking kon stellen als bureaubladachtergrond. Het origineel, waar de kleuren dus nog niet zijn aangepast, staat op hieronder.
http://busfoto.nl/IMG_9190.JPG
Ja, het was teringdruk in en bij de bussen... Haalde maandag aan het begin v/de middag, onderweg naar Leeuwarden, zelfs een al volle lijn 62 in; die dus al sinds Veenwouden mensen moest laten staan op de halte.. Tsja, als zelfs lijn 62 het niet aankan, was het natuurlijk te raden waar de andere lijnen mee te kampen haddenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
gister een topdag voor het busvervoer in het Noorden des lands hoorde ik. De vraag was groter dan het aanbod
Vanochtend zag ik in Leeuwarden Integro 2939 zonder passagiers rijden op de Celsiusweg. Beetje vreemde plaats, zo midden in de ochtendspits. Misschien een testritje, hoewel er een sjoof in xx-kleding achter het stuur zat.
Welke was dat?quote:Op donderdag 3 mei 2012 21:35 schreef Peterselieman het volgende:
stond vanochtend een gelede Citaro binnen bij Wensink in Leeuwarden
Stond er een paar grote X-en op?quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
geen flauw idee. Kwam er toevallig langs, meer niet.
Opmerkelijk.quote:Op donderdag 3 mei 2012 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
niet op gelet. Zag alleen dat de motorkap open stond en er stond later nog een Ramba voor de deur
Hier in Frysln hebben we alle 5-mei vierders vandaag ook weer allemaal netjes op tijd uit Leeuwarden weggekregenquote:Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Pino112 het volgende:
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen.
Met die nieuwe diensregeling van de Veluwelijn zullen ze waarschijnlijk wel wat gelede bussen overhebben. De naam "Veluwelijn" is ook van bussen afgehaald, misschien zodat ze nu ook op andere lijnen ingezet kunnen worden.quote:Op zondag 6 mei 2012 00:45 schreef Pino112 het volgende:
Syntus kan het wel, extra vervoer inzetten. In de winter twijfel ik er nog wel eens aan, maar vandaag bestond de 29 vooral uit lange Veluwelijn-bussen.
Dat is idd het nadeel ja dat het gasvulstation aan de andere kant van Apeldoorn zit, maar hoe deed Veolia het dan met de Valleilijn bussen of is de dienstregeling van de Valleilijn veranderd sinds Syntus hem rijdt?quote:Op zondag 6 mei 2012 13:39 schreef _JdM_ het volgende:
Nee, hetzelfde aantal bussen nodig. Alleen tussen de spitsen worden volop amba's ingezet om die geledes te tanken.
"Veluwelijn" is er afgehaald, zodat er gewisseld kan worden met Ede met hun Valleilijnbussen. Vooral omdat daar doordeweeks 7 bussen nodig zijn en op zondagavond 9.
5298 zou in Duitsland staan voor herstel. Die is nog niet terug, de 5299 rijdt nog wel rond.
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden?
Vind het persoonlijk ook raar dat er op zondag avond meer bussen rijden dan door de weeks in de spits...quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:09 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Geen idee. Enigste reden die ik me kan bedenken; Zorgen dat het materieel voor maandag klaar staat?
Uitwonende studenten vervoeren naar de campus.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
Misschien een heel rare vraag, maar waarom heeft welke omloop dan ook op een zondagavond zoveel bussen nodig, nog meer dan op de doordeweekse spitstijden?
Ik zit er ook niet van op te kijken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:43 schreef marcel.nl het volgende:
Oh oh, Syntus in financiele nood: http://nos.nl/artikel/371373-vervoerder-syntus-in-geldnood.html
De RET red het denk ik wel, die kunnen eventueel verlies van het busvervoer nog compenseren met winst (als dat er is tenminste) bij het tram en metro onderdeel...quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet van op te kijken.
Wat me verbaast is dat de politici heel goedkoop de kant van de gembrouilleerde buschauffeur en reiziger kiezen. Dit terwijl zij zelf hypocriet meer openbaar vervoer eisen voor steeds minder geld.
Als Syntus valt, dan mogen de betrokken politici ook aan de hoogste bomen geknoopt worden.
Daarnaast kijk ik ook met een bezorgd oog naar RET.
quote:
quote:Op zondag 13 mei 2012 12:04 schreef Alexxxxx het volgende:
Russisch lijkt soms best op Nederlands, zinnetje aan het eind: "Wat een dibielen"
Stadsregio Rotterdam heeft beroep gedaan op de vele MAN's die Qbuzz vanuit het noorden in Rotterdam gaat gebruiken. De MAN's die teruggehaald zijn worden gebruikt in de diensten hier terwijl de Rotterdamse MAN's omgebouwd worden tot RET stadsbussen. Anders moet je gaan puzzelen hoe je langzamerhand bussen kan ombouwen tot RET bussen zonder dat de reiziger dat merkt (door ander materiaal of verval van diensten).quote:Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef NoBody122 het volgende:
Heeft Qbuzz de MAN's allemaal uit de roulering gehaald in Frysln? Valt me op dat ik dit weekend alleen maar Citaro's heb gezien..
[..]
Aha, op die fiets. Overigens zag ik, hoe kan het ook anders, vandaag toch nog een Qbuzz-MAN rijden; ze zijn dus niet allemaal naar Rotjeknor.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:12 schreef o.us het volgende:
[..]
Stadsregio Rotterdam heeft beroep gedaan op de vele MAN's die Qbuzz vanuit het noorden in Rotterdam gaat gebruiken. De MAN's die teruggehaald zijn worden gebruikt in de diensten hier terwijl de Rotterdamse MAN's omgebouwd worden tot RET stadsbussen. Anders moet je gaan puzzelen hoe je langzamerhand bussen kan ombouwen tot RET bussen zonder dat de reiziger dat merkt (door ander materiaal of verval van diensten).
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 01:41 schreef NoBody122 het volgende:
Vanavond laat een Frysker op lijndienst zien rijden bij Eemnes, waar hij de A27 op draaide richting Utrecht. Kon het op die afstand niet goed zien, maar volgens mij was het lijn 199..
Een maat van me heeft er ook al eens n gezien bij Amstelveen. Wellicht beginnen de Fryskers zich toch nog wat te verspreiden, in aanloop naar het einde van de consessie Frysln?
waardeloze busjes die Fryskers.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 06:46 schreef Ofyles2 het volgende:
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw.
Ok.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 06:46 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Fryskers rijden al in de regio Amstel-Meerlanden sinds december 2007, niet echt nieuw.
quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
Op Schiermonnikoog komen zes elektrische bussen van het Chinese merk Byd te rijden ...
Anders lenen ze er een paar van Arrivaquote:Op zondag 13 mei 2012 18:58 schreef Peterselieman het volgende:
mja, erg veel bussen van Kubus zijn hier in het noorden niet over ...
Zeker niet door die brand waarbij vier MAN's verloren gingen. Die zijn vervangen door vier Citaro's uit Groningen en Drenthe, alwaar de materieelreserve ook niet echt groot is nu.
Voorlopig komt er nog even helemaal niks, want bezwaar van Qbuzz loopt nog.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:57 schreef Peterselieman het volgende:
Op Schiermonnikoog komen zes elektrische bussen van het Chinese merk Byd te rijden ...
Zou dat wel een beetje degelijk spul zijn?quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:35 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zitten zelfs zonnepanelen op het dak
meer info: http://www.byd.com/ElectricBus.html
dat bezwaar loopt idd nog, maar de bussen worden aangeschaft door de provincie en die kan volgens mij daarom gewoon doorzetten. ik denk dat er met zittende vervoerder Arriva al afspraken over zijn gemaakt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Voorlopig komt er nog even helemaal niks, want bezwaar van Qbuzz loopt nog.
Kneus.quote:Buschauffeur krijgt bekeuring nadat hij na het zien van een dodelijk ongeval dat een uur geleden heeft plaatsgevonden, bijna door rood rijd en vervolgens foto's gaat maken van het ongeval waar een persoon levenloos onder een wit doek ligt. Ongeval was vandaag, 19-6-2012 aan de snippelingsdijk in Deventer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |