Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.
Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden.![]()
Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.
Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
mja, zou eerder in zo'n verband de NS noemen. Die jaagt bepaalde treinen op en op het laatste stuk naar het eindpunt zwemt de trein in de rijtijdquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?
Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee, er zat gewoon nergens voldoende tijd op.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Rob van Holten (algemeen directeur Qbuzz, red.) heeft de creatieve dienstregelingsplanning van Connexxion overgenomen?
Oftewel: van halte naar halte vliegen en vervolgens in slakkentempo naar het eindpunt?
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:21 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Weet je toevallig welke nummers? Er reden er nog twee in actieve dienst, had zelf graag nog een keer de kans willen hebben om er mee te rijden (als chauffeur) maar ik vrees dat ik te laat kom...
Een zoektocht op de website van VDL leert dat ze er in ieder geval niet allemaal staan. De 5177 en 5180 kan ik niet op de foto's terugvinden en die zijn waarschijnlijk dus nog gewoon in Arnhem aanwezig. De 5182 werd geloof ik tot voor kort nog gebruikt als lesbus, maar blijkbaar is daar wél een punt achter gezet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 21:23 schreef springer1980 het volgende:
[..]
Nee helaas niet, kon ik niet zien vanaf de weg, maar heb uit een foto reportage op OViB wel begrepen dat de 5180 nog onder de draden in Arnhem zou staan.
Het was idd de 5299. Snap niet echt waarom Syntus niet de 5298 (als die weer terug is) en broertje 5299 gebruiken als versterkings bussen voor de Valleilijn en de Veluwelijn bussen gewoon weer voorzien van Veluwelijn stickers en ze ook echt voor die lijnen gebruiken. Zal wel zo logisch zijn lijkt mij...quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:11 schreef _JdM_ het volgende:
Klopt, die Syntus MAN in Syntus Veluwekleurtjes is de 5299. Ik meende ook een glimp van die andere (5298) gezien kunnen hebben (zou dan bij de TSN-werkplaats Apeldoorn staan)
Sterker nog, bij mijn inwerkperiode wordt er gewoon gezegd "Rij liever met vertraging dan stipt op tijd. Men is dat gewend en dan heeft het geen zin om te gaan vliegen". Daar moest ik zelf wel een klein beetje om lachen imho maar oke. Als het zo werkt werkt het zoquote:Op donderdag 5 juli 2012 23:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Vertraagd rijden krijg je dus door te krappe rijtijden.
Ik ben zelf buurtbuschauffeur en onze dienstregeling werd gemaakt door Qbuzz. Ik heb zitten rekenen en het kwam er op neer dat ik tussen hier en het volgende dorp zo'n 240 km/h zou moeten rijden.![]()
Maar het moest wel goed zijn want het was gemaakt met een computerprogramma. Gelukkig kwamen mijn collega's ook allemaal in verweer en is de dienstregeling wat ruimer geworden en vooral wat realistischer.
Maar ik begrijp wel dat mijn pa blij was dat hij met de VUT kon.
Dat staat in dit document te lezen: http://www.fryslan.nl/dow(...)&link=gs20120529.pdfquote:De belangrijkste grond van Qbuzz is gelegen in een aangevoerde vormfout, nl. het ontbreken van een handtekening van de bevoegd vertegenwoordiger van Arriva op de bij de concessiedocumenten behorende (concept)overeenkomst t.a.v. levering en afname duurzame brandstoffen.
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.quote:Op donderdag 12 juli 2012 00:29 schreef NoBody122 het volgende:
Rijdt die lesbus van Berend Knol eigenlijk nog bij Knol rond? Ben er al een hele poos niet geweest, maar ben die bus ook al een flinke poos niet meer tegengekomen in de Leeuwarden...
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Knol nog wel een Touringcar. Veel kom ik niet meer in Leeuwarden, dus ik moet het hebben van het spotten vanuit de trein. Probleem is dat Knol de vrachtwagens en bussen vooral achterop het terrein zet en die voertuigen staan achter de Bosch-garage, dus niet zichtbaar vanuit de trein.
De stadsbus is dus een klein anderhalf jaar geleden al naar het buitenland gegaanquote:Kenteken: BR-RD-86
Datum eerste toelating: 08-01-1996(16,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 21-03-2011(1,3 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland: 10-01-2006(6,5 jaar)
Status kenteken: Geëxporteerd
Bron: vwe.nl
Wat de neuk.. Wat een bazendingquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:21 schreef Alexxxxx het volgende:
23 juni was ik bij Knol, überhaupt geen bus gezien daar...
Deze wel!
[ afbeelding ]
Ze hebben een leuke speeltuin achter de loods
De den oudsten in 2009 voor het laatst op de foto gezet... En de Ikarus rijd al jaren in Meppel met de kaart van Leeuwarden op de zijkantDe Bova in VTL kleuren ook al in geen jaren gezien...
Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Klopt, maar met toerbus kun je ook in het OV bussen; andersom niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:48 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de werkgever wilt. Heb je weinig uren nodig dan kun je de touringcar pakken. Anders de automaat.
Ikkequote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:46 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze hebben inderdaad nog wel een toerbus, maar dat is volgens mij dus ook nog het enige. Wie wil er ook afrijden op een automaat (stadsbus) als je ook voor een toerbus kunt kiezen..
Is inderdaad wennen. Het is allemaal net wat lomper en zwaarder. Als je dat snel accepteert gaat het lessen een stuk beterquote:Op maandag 23 juli 2012 22:40 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ikke![]()
Heb waarschijnlijk tóch nog de mogelijkheid om een opleiding tot buschauffeur te kunnen volgen, heb al een rijtest gehad en moet zeggen dat ik de stadsbus (automaat) vele malen fijner vond rijden. Heb namelijk een half jaar terug ook een proefles in een handgeschakelde touringcar gehad. Wat werkt dat vreselijk zeghad totaal geen gevoel met de koppeling en vond het schakelen zelf ook drie keer niks... Bovendien vond ik de pedalen nogal zwaar, waar ik die in de stadsbus juist verassend licht vond.
Maargoed het was ongetwijfeld een kwestie van wennen... en bovendien werk ik sowieso liever op de stadsbus dan dat ik hele dagen in zo'n touringcar door vreemde landen rij
Ik had het vanmiddag inderdaad al gelezen. Jammer; had QBuzz en Cxx graag nog een poging willen zien wagenquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:37 schreef Peterselieman het volgende:
De concessie Noord- en Zuidwest-Fryslân gaat definitief naar Arriva. Het bezwaar van Kubus is verworpen.
http://www.lc.nl/frieslan(...)en-Arriva-definitief
Arriva zal toch echt nieuw materieel aan moeten schaffen, omdat aardgas-/biobussen. Afgezien van een verdwaalde Dennis zul je die oude meuk dus niet veel aantreffen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:29 schreef AdoraBelle het volgende:
Neeeeee krijgen we die Arriva troep weer. Die Mercedessen van QBuzz zijn zo veel beter
.
Ik zag bij dat artikel een foto van een VDL Berkhofquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:48 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Arriva zal toch echt nieuw materieel aan moeten schaffen, omdat aardgas-/biobussen. Afgezien van een verdwaalde Dennis zul je die oude meuk dus niet veel aantreffen.
Ze plaatsen altijd random busfoto's bij die artikelen..quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik zag bij dat Artikel een foto van een VDL Berkhof.
Maar wie bouwt er qua fabrikanten eigenlijk biogasbussen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:50 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ze plaatsen altijd random busfoto's bij die artikelen..
Geen idee. Dat mogen de échte busexperts vertellenquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar wie bouwt er qua fabrikanten eigenlijk biogasbussen?
ik ben geen echte expert, maar weet toevallig vanuit de Arriva-tijd in Groningen dat iig MAN ze levertquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:52 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Geen idee. Dat mogen de échte busexperts vertellen
Heeft Syntus ook niet een paar blauwe Mercedes Citaro's op gas?quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben geen echte expert, maar weet toevallig vanuit de Arriva-tijd in Groningen dat iig MAN ze levert
Qbuzz heeft wéér een bezwaar ingediend wat op 13 september behandeld gaat worden. Tot die tijd blijft het dus allemaal onzeker nog.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ik had het vanmiddag inderdaad al gelezen. Jammer; had QBuzz en Cxx graag nog een poging willen zien wagen
Oh?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:05 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Qbuzz heeft wéér een bezwaar ingediend wat op 13 september behandeld gaat worden. Tot die tijd blijft het dus allemaal onzeker nog.
die gaan mee over.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 03:31 schreef springer1980 het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk wat er met de hybride bussen gaat gebeuren die Connexxion in Leiden e.o. heeft rijden als ze de consessie verliezen aan Arriva? Blijven die daar rijden met een ander jasje of blijven ze van Connexxion???
Dat hadden ze met die gloednieuwe MAN-aardgasbussen in Groningen dan ook wel mogen doen, destijds gingen die niet naar Qbuzz. Ze waren niet lang daarvoor met veel bombarie gepresenteerd.quote:
Maar dat was geen concessie-eis. Een aantal rijdt nu op Ameland en de rest bij Syntus (toch?)quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:32 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat hadden ze met die gloednieuwe MAN-aardgasbussen in Groningen dan ook wel mogen doen, destijds gingen die niet naar Qbuzz. Ze waren niet lang daarvoor met veel bombarie gepresenteerd.
klopt helemaal. Weet alleen niet of die ene bij Syntus al terug is nadat ie flink in de prak gezeten heeftquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:44 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Maar dat was geen concessie-eis. Een aantal rijdt nu op Ameland en de rest bij Syntus (toch?)
Laat ik de voor de hand liggende vraag dan maar stellen: Sinds wanneer doet Connexxion ook in ambulancezorg?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Merk en type: Chevrolet met De Vries opbouw
Eigenaar: Connexxion
Locatie: Leeuwarden
Land van herkomst: Nederland
Datum: 31 augustus 2012
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |