abonnement Unibet Coolblue
pi_106827692


Vorig deel


Geselecteerde Thailand Links


TAT officiële website van het Thaise toeristenbureau.
Unseen Thailand met festivals, bestemmingen en hotels.
Thailand Travel Pro de beste reisbestemmingen fraai belicht.
TravelFish planning en nieuws updates voor reizigers.
Tasty Thailand culinair, cultuur, entertainment, praktische tips en meer.
Bangkok Rumours met alle activiteiten en nog veel meer.
Bangkok Shopping boodschappen doen en funshopping in Bangkok.
Thailand Startpagina met links naar de locale startpagina's.
TeakDoor het forum met inside informatie van de expats.
ThaiVisa het expatforum waar je de ervaringsdeskundigen vindt.
Stickman Bangkok voor als je wilt weten wat anderen niet weten.
Thailand Musings mijmeringen en gebabbel over Thailand.
DateInAsia waar romantiek geen grenzen kent en huwelijken ontstaan.
Thai Language paradijs voor taalliefhebbers en woordjes om te leren.
Bicycle Thailand vakantieplanning voor echte fietsliefhebbers.
Sports Thailand waar we actief en sportief op vakantie gaan.
Thaizer - Do's and Don'ts niet onbelangrijk: de locale gedragsregels.
WorldNomads de gevaren en irritaties om rekening mee te houden.
Sifaa door een Nederlander die in Thailand woont, dagelijks leuke updates.

Voor Thailand heb je geen visum nodig voor de eerste 30 dagen, alleen een paspoort wat minimaal nog 6 maanden geldig is. Daarna zijn er diverse opties om te verlengen. In het vliegtuig krijg je een Arrival Card om in te vullen meer heb je niet nodig. Weet je al dat je langer wilt blijven dan 30 dagen bel dan even met het Thai Consulate in Amsterdam voor actuele informatie.

Wel of geen vaccinaties daarover verschillen de meningen, het is in elk geval een vrije keuze. Tenzij je bijvoorbeeld als vrijwilliger met zieke mensen of dieren gaat werken of als je rechtstreeks uit een risicoland komt. Raadpleeg in dat geval de actuele informatie van een vaccinatiebureau en lees andere gezondheid gerelateerde informatie.

Bij aankomst op Bangkok Airport loop door naar buiten naar de lange rij taxi's waarvan je de voorste neemt. Een Thaise taxichauffeur is doorgaans vriendelijk en praatgraag maar let erop dat hij voor vertrek de meter aanzet. Het ritje van het vliegveld naar Bangkok kost 250-350Baht niet meer. Laat je in je jetlag niet meenemen door zo'n vriendelijke taxi lokker die jou 'wil helpen' en je koffers dragen. Als je op safe wilt spelen neem dan een officiële Airport Taxi via de balie in de aankomsthal. Als je houdt van moeilijk doen dan kun je ook de bus nemen en 2 Euro besparen alleen heb je dan in de stad alsnog een taxi nodig om bij je bestemming te komen. Ook de Airport Link is een optie.

_______________________________________________________________________________

Verantwoorde Olifant Projecten
Waar de gerespecteerde slurfgasten meer aandacht verdienen.

Baan Chang Elephantpark
Elephant Nature Park
Bring the Elephant Home
Chang Thai
Elephant Soraida

Vergeet alsjeblieft de commerciële olifant parken die (van jouw geld) vette commissies aan de taxiventjes betalen en waar het walgelijke martelen van babyolifantjes nog in stand gehouden wordt als zijnde 'traditie' en de dieren alleen maar worden uitgebuit voor geld. Laat je taxivent nooit bepalen naar welk olifantenpark je wilt gaan, en beter laat die gasten sowieso nooit voor jou bepalen waar je heen moet, al proberen ze het wel om je bij allerlei flauwe en irritante tourist traps (zoals zijde, zilverwerk of handwerk shops) te dumpen in ruil voor commissies tot wel 1.000B. Vergeet ook de walgelijke 'monkyschools' waar zielige aapjes aan dikke kettingen kunstjes moeten doen etc.


_______________________________________________________________________________

(wat verouderde informatie en dode links weggelaten)

Toeristische hotspots

• Khao San Road, Rattanakosin (backpackerswalhalla) (link)
• Democracy Monument en Sanam Luang, Rattanakosin ('s avonds bewonderen en soort vlooienmarkt)
• Fietstocht door Bangkok (link)
• Gele tramachtige toeristenkarretjes door Rattanakosin, vanaf Sanam Luang(gratis in het weekend)
• Lumphini Park, Downtown
• Lumpinee Stadium, Downtown (Thai boxing)
• MBK Shopping Center, Downtown
• Siam Center, Downtown
• Siam Square, Downtown (o.a. Siam Paragon)
• Suan-Lum Night Bazaar, Downtown
• Jim Thompson House, Downtown (traditioneel Thais huis, link)
• Chatuchak Weekend Market, Noord (alleen leuk in het weekend)
• IT City, Pantip (goedkoop IT spullen shoppen)
• Pahurat, Rattanakosin (Indiatown, alleen leuk als je de Indische levensstijl wil zien of Indisch wil eten. Voor de rest is er weinig te koop, behalve veel Bollywood VCDs en stoffen)
• Patpong Night Market, Patpong
• Royal Palace en Wat Phra Kaeo, Rattanakosin
• Wat Pho, Rattanakosin (grootste liggende boeddha)
• Yaowarat, Rattanakosin (Chinatown)
• Wat Arun, Thonburi (Kan je beklimmen voor 50 baht, neem de ferry bij Wat Pho)

• King Rama II Park en typisch Thaise huizen, Amphawa
• Amphawa Floating Market, Amphawa
• Ayutthaya (groot complex van ruïnes, met fiets of brommer het beste te bezichtigen)
• Damnern Saduak Floating Market, Damnern Saduak
• Hua Hin (rustige badplaats)
• River Kwai Spoorbrug, Kanchanaburi
• Grotten, jungle en watervallen, Kanchanaburi
• Grotten, Keang Lawa
• Grote Boeddha, Phra Phutthabat
• Apentempel, Prang Sam Yot
• Watervallen, Sai Yok
• Sukhothai (imposant complex van tempelruines, huurfietsen)
• Yant-tattoo laten zetten in de Band Phra-tempel, Nakhon Chai Si district, Nakhon Pathom Province

• Koh Chang (fraai natuurreservaat, toeristischer dan vroeger)
• Koh Kut (exotische witte stranden, heerlijk wandelen)
• Koh Mak (heerlijk wandelen en leuke barretjes)
• Koh Samet (witte stranden, wandelen, leuke barretjes)
• Pattaya (hoeren m/f, a-gogo shows, travestie cabaret, toeristisch strandvertier)
• Ban Saree (aardig en rustig strandje 15km voorbij Pattaya)

• Zomerresidentie Mae Sot, Bang Pna
• Wat Phra That Tempel, Chiang Mai
• Nijverheidsfabriekjes, Chiang Mai
• Orchideënfarm, Chiang Mai
• Thaise kookles, Chiang Mai
• Markt, Lampang
• Olifantenkamp
• Longneck-stam, Mae Hong Son
• Trekking
• Heetwaterbronnen, Mae Sot
• Pai (ooit een hippiedorpje, nu duur juppendorp)
• Vissengrot, Tham Pla

• Zijde-industrie, Chonnabot
• Pottenbakkerij, Dan Kwian
• Khao Yai National Park (olifanten, tijgers, slangen etc. Tevens kun je zwemmen in de waterval van "The Beach")
• Middelgrote studentenstad, Khon Kaen
• Hoogste boeddabeeld, Roi Et
• Beeldentuin, Sala Kaew Kuw (bij Nong Khai)
• Apenbos, Udon Thani
• Phimai Historical Park, Phimai

• Koh Phi Phi (eiland waar film "The Beach" is opgenomen)
• Koh Phan Gan (partyeiland met Full Moon Party)
• Koh Samui (toeristeneiland met strand, monky business en kokosplantage)
• Koh Tao (duiken en snorkelen)
• Krabi (strand en watersporten)
• Tijgertempel, Krabi
• Phra Nang Grot, Krabi
• Phuket (toeristeneiland, met Patong Beach)
• Spabronnen, Ranong

_______________________________________________________________________________
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_106827846
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 januari 2012 22:22 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een RTW ticket en vlieg van Sjanghai naar Bangkok en kom aan op 29 april en vlieg 9 juni weg uit Kuala Lumpur naar New York. Hoe kan ik dit het beste doen, gewoon visum aanvragen in Amsterdam?

Als ik in Thailand ben wil ik namelijk ook naar Cambodja naar Ankor wat en Thailand, daarna naar Maleisie, ik wil dan eerst cambodja en dan terug naar Thailand maar als het anders en goedkoper kan prima. Ben ook bereid om een air asia vlucht te nemen ergens als dat beter is. Bijvoorbeeld eerst door Thailand en daarna naar Cambodja, vervolgens met air asia van phenom penh naar Kuala Lumpur.

Alvast bedankt
Bartje :)
Blijf je langer dan 30 dagen in Thailand dan ?
Amsterdam is wel een van de betere plaatsen om een Thai visum te halen. Of anders, als je toch eerst naar Malay gaat, KL staat ook bekend als een heel goede locatie voor een Thai visum. Cambodia niet.
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_106829613
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 12:00 schreef oink_oink het volgende:

[..]

Blijf je langer dan 30 dagen in Thailand dan ?
Amsterdam is wel een van de betere plaatsen om een Thai visum te halen. Of anders, als je toch eerst naar Malay gaat, KL staat ook bekend als een heel goede locatie voor een Thai visum. Cambodia niet.
Waarschijnlijk niet maar ik voldoe niet aan de eisen voor een visa vrij entree omdat ik geen uitvliegende vlucht uit thailand heb maar via land ga. Uiteindelijk is zo'n visum maar 30 euro dus dat maakt ook niet zo'n verschil.

Maandag even bellen met het consulaat in Amsterdam dan maar :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106831488
quote:
4s.gif Op zondag 15 januari 2012 13:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet maar ik voldoe niet aan de eisen voor een visa vrij entree omdat ik geen uitvliegende vlucht uit thailand heb maar via land ga. Uiteindelijk is zo'n visum maar 30 euro dus dat maakt ook niet zo'n verschil.

Maandag even bellen met het consulaat in Amsterdam dan maar :)
Gewoon gaan, het komt in de praktijk echt zelden voor dat ze naar je retour ticket vragen.
(wel op eigen risico natuurlijk)
'The new Gmail skin is the epitome of modern design failure.'
pi_106910778
Ik heb ook interesse om een keer zo'n rondreis door Thailand te doen. Raden jullie aan om dit via een georganiseerde reis te doen of zouden jullie zelf op pad gaan? En wat maak je nou gemiddeld op daar per dag?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_106910881
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:22 schreef Guidetti het volgende:
Ik heb ook interesse om een keer zo'n rondreis door Thailand te doen. Raden jullie aan om dit via een georganiseerde reis te doen of zouden jullie zelf op pad gaan? En wat maak je nou gemiddeld op daar per dag?
Zelf op pad en dat hangt vanjezelf af maar 10 euro p/d als je ook moet reizen is in de praktijk bijna niet te doen. Of je moet heel hippie zen in een park gaan zitten met een gitaar en een fles water.

Met 20 p/d kom je een heel eind.
Met 30 p/d ben je koning? Zo iets.

Hangt echt ook een beetje van jezelf af en je wensen. Elke avond op stap en zuipen is duurder of veel uitjes en veel reizen en of je een 3 dollar dorm wil of een 10 dollar hotelkamer.
pi_106910934
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:25 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zelf op pad en dat hangt vanjezelf af maar 10 euro p/d als je ook moet reizen is in de praktijk bijna niet te doen. Of je moet heel hippie zen in een park gaan zitten met een gitaar en een fles water.

Met 20 p/d kom je een heel eind.
Het gaat me er ook niet om dat het goedkoop is. Ik wil gewoon een leuke rondreis en ik was benieuwd wat je nou kwijt bent als je gewoon leuk vakantie houdt daar.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_106911397
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:27 schreef Guidetti het volgende:
Het gaat me er ook niet om dat het goedkoop is. Ik wil gewoon een leuke rondreis en ik was benieuwd wat je nou kwijt bent als je gewoon leuk vakantie houdt daar.
50¤ per dag voor luxe slapen, luxe eten, luxe reizen en luxe activiteiten is ruim gerekend.

Als je hostelt, bij straatkraampjes eet en alles bust of treint ben je gemiddeld misschien 20¤ per dag kwijt.
Ja, ik generaliseer.
pi_106911441
Vertrekt Conleche niet rond deze tijd voor wilde avonturen in het verre Azië?
Ja, ik generaliseer.
pi_106911738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:27 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Het gaat me er ook niet om dat het goedkoop is. Ik wil gewoon een leuke rondreis en ik was benieuwd wat je nou kwijt bent als je gewoon leuk vakantie houdt daar.
Dta kan je dus zo gek maken als je zelf wilt maar onder de 15 euro pd zou ik er niet aan beginnen. Dan zit je laag in het Backpack budget.

Dus alles daar boven.
pi_106916767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:41 schreef Northside het volgende:
Vertrekt Conleche niet rond deze tijd voor wilde avonturen in het verre Azië?
Nee, ik ga as maandag! Wat ik jou nog vragen wilde: bij die jungletocht nabij Pai: sliep je dan in tentjes? En koelde het daar 's avonds erg af?
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:28:49 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_106918189
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 14:40 schreef Northside het volgende:

[..]

50¤ per dag voor luxe slapen, luxe eten, luxe reizen en luxe activiteiten is ruim gerekend.

Als je hostelt, bij straatkraampjes eet en alles bust of treint ben je gemiddeld misschien 20¤ per dag kwijt.
en 50 euro per dag aan vrouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_106918386
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, ik ga as maandag! Wat ik jou nog vragen wilde: bij die jungletocht nabij Pai: sliep je dan in tentjes? En koelde het daar 's avonds erg af?
Ik sliep in hutten en het is er redelijk fris ja normaal rond deze periode.
Alweer een jaar geleden dat ik er was. :o

Maar de voorzieningen in mijn geval waren goed geregeld met dikke slaapzakken.
  dinsdag 17 januari 2012 @ 17:40:15 #14
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_106918635
Ik heb een budget van 50 euro per dag waar je in China misschien er net onderduikt, in Thailand sowieso eronder duikt en in New york er dubbel overheen gaat (maar dat is maar en week). Bedankt voor alles indicaties wat betreft kosten ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_106947187
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:52 schreef conleche het volgende:
Nee, ik ga as maandag! Wat ik jou nog vragen wilde: bij die jungletocht nabij Pai: sliep je dan in tentjes? En koelde het daar 's avonds erg af?
Bamboe hutjes ja. Neem aan dat je een vestje of trui hebt voor in het vliegtuig, die zou ik ook meenemen voor 's nachts. Daarnaast zijn de lange mouwen ook handig voor de muggen en al het andere ongedierte dat daar 's nachts rondfladdert.

Mochten de beesten je toch te pakken krijgen en je heel veel last hebben van jeuk; tijgerbalsem.
Ja, ik generaliseer.
pi_106950916
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:23 schreef Northside het volgende:

[..]

Bamboe hutjes ja. Neem aan dat je een vestje of trui hebt voor in het vliegtuig, die zou ik ook meenemen voor 's nachts. Daarnaast zijn de lange mouwen ook handig voor de muggen en al het andere ongedierte dat daar 's nachts rondfladdert.

Mochten de beesten je toch te pakken krijgen en je heel veel last hebben van jeuk; tijgerbalsem.
Ik heb zo'n opklapbaar klamboetje van iemand geleend, dus misschien dat ik die dan wel meeneem voor 's nachts. Nam jij je hele backpack mee? En zo nee, waar liet je die dan? En dan nog een vraag: is de trekking geschikt voor stevige sandalen? Of heb je wel degelijk dichte wandelschoenen nodig?
pi_106952077
Moet je wel even creatief doen met het ophangen van je klamboe, de faciliteiten zijn nogal... basic. :) En nee, ik had m'n handbagage-rugzak meegenomen op avontuur, mijn full-size backpack lag opgeborgen in het guesthouse in Pai waar ik daarvoor en daarna sliep. Je wil echt niet met 15 kilo op je rug door de jungle bergop, het is zo al zwaar genoeg.

Qua schoenen weet ik het niet. Er zitten aardig stijle bergstukjes in de route en ik was erg blij met mijn bergschoenen. Maar als je dan weer een stuk door rivieren moet lopen zijn sandalen weer fijner. Ik weet het niet.
Ja, ik generaliseer.
  zondag 29 januari 2012 @ 02:21:50 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_107350282
Ik stap 2 feb weer op het vliegtuig die kant op.

dit wordt de 4e keer in de afgelopen 12 maanden. Mijn vriendin heeft vooral de activiteiten geregeld de afgelopen 3 keren maar nu heeft ze zelf ook weinig ideeën meer over. Bovendien heeft ze zojuist een operatie achter de rug (blindedarmontsteking) en kan dus niet het water in of veel bewegen.

Heeft iemand hier ideeën voor leuke dingen om te doen waar je weinig voor hoeft te bewegen of 4 uur lang in een stinkend busje moet zitten?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zondag 29 januari 2012 @ 17:22:37 #19
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_107368102
Ik ben net een weekje in Phuket geweest en het valt me op dat alles daar zo duur is! Ik weet dat dat met het hoogseizoen te maken heeft, maar ik heb niet eerder 2500 Baht per nacht betaald voor een eenvoudige bungalow op het strand.. En dan zit ik ook nog eens buiten het toeristische gedeelte (lees: buiten Patong)...

Nu op zoek naar een leuke acc. op Kamala Beach, Phuket voor eind maart. Als iemand (voordelige) suggesties weet, zijn deze van harte welkom :)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_107369419
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 16:52 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, ik ga as maandag! Wat ik jou nog vragen wilde: bij die jungletocht nabij Pai: sliep je dan in tentjes? En koelde het daar 's avonds erg af?
Het wordt snachts behoorlijk koud. Tijdens mijn trekking sliepen we met zn alle in een soort bamboo huis. Lagen stapels met dekens en die waren wel nodig ook. Snachts hoorde je de varkens die daar rondliepen en honden elkaar proberen af te maken weet ik nog. Meer dan een jaar geleden alweer dat ik in Pai was. Supercool plaatsje is dat.. Neem een bamboohutje bij de rivier. Savonds biertje drinken bij het houtvuur daar helemaal goed.
pi_107437139
Ik ga van de zomer (augustus) met 3 vrienden ook die kant op. Mensen nog tips voor goedkope tickets? Nu boeken of juist laat (zou zuur zijn als we dan geen ticket meer hebben of alleen voor de hoofdprijs..

Wat zijn wij gemiddeld kwijt per dag? We willen wel lekker vakantie vieren. Een week feesten, een week mooie dingen zien (duiken, park etc) en een week relaxen?!?

Alle tips zijn welkom
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:06:50 #22
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107442083
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:49 schreef j-jopie het volgende:
Ik ga van de zomer (augustus) met 3 vrienden ook die kant op. Mensen nog tips voor goedkope tickets? Nu boeken of juist laat (zou zuur zijn als we dan geen ticket meer hebben of alleen voor de hoofdprijs..

Wat zijn wij gemiddeld kwijt per dag? We willen wel lekker vakantie vieren. Een week feesten, een week mooie dingen zien (duiken, park etc) en een week relaxen?!?

Alle tips zijn welkom
Ach tickets zijn er nu voor 500-600 euro. Kijk maar eens bij Emirates of vanaf BRU met Qatar, en zomer is een rekbaar begrip. voor dat feesten moet je op gemiddeld iets van 200 euro per dag rekenen denk ik. Er schijnen mensen te zijn die met een tietje of twee per dag ook rond kunnen komen. Mooie dingen zien kost ook geld. Zo is de entree in een park voor jou 10x hoger dan voor een autochtoon. En een weekje relaxen in een hutje zonder stromend water en electra op het strand moet je nog wel ergens voor 5 euro per nacht kunnen vinden.

Zo, heb je hier iets aan? Nee zeker. Stel dan ook niet van die algemene vragen maar............ RTFF! :W
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107442720
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ach tickets zijn er nu voor 500-600 euro. Kijk maar eens bij Emirates of vanaf BRU met Qatar, en zomer is een rekbaar begrip. voor dat feesten moet je op gemiddeld iets van 200 euro per dag rekenen denk ik. Er schijnen mensen te zijn die met een tietje of twee per dag ook rond kunnen komen. Mooie dingen zien kost ook geld. Zo is de entree in een park voor jou 10x hoger dan voor een autochtoon. En een weekje relaxen in een hutje zonder stromend water en electra op het strand moet je nog wel ergens voor 5 euro per nacht kunnen vinden.

Zo, heb je hier iets aan? Nee zeker. Stel dan ook niet van die algemene vragen maar............ RTFF! :W
haha ik snap je "punt" :)

• Als ik midrange door thailand ga reizen naar de volgende bestemming: Bangkok (4 dagen), Ko Tao (5 dagen), Ko phangnan (3 dagen) safari park (3 dagen) in het zuiden van Thailand meenemen, Ko phi phi (5 dagen), red ik het dan met zo'n 2000 euro. Dus 3 weken reizen.

• Raden jullie één of meerdere van deze bestemmingen af. Ik twijfel nog over ko phi phi. niet

• Hebben jullie nog aanraders!? Wat moet ik zien. Ik lijkt me persoonlijk teveel om in 3 weken vakantie zowel het noorden als zuiden te exploren, dus hebben gekozen voor het zuiden(strand)

• Wat kost GEMIDDELD!!! een mid-range resort/hotel op de eilanden.

• Tickets voor 500/600 euro daar mag je mee helpen. Heb alle sites al (emirates, brussel etc) afgezocht maar zonder succes. We willen op of na 2 augustus vertrekken en 3 weken vakantie dan.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 15:45:50 #24
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107443324
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:27 schreef j-jopie het volgende:

[..]

haha ik snap je "punt" :)

• Als ik midrange door thailand ga reizen naar de volgende bestemming: Bangkok (4 dagen), Ko Tao (5 dagen), Ko phangnan (3 dagen) safari park (3 dagen) in het zuiden van Thailand meenemen, Ko phi phi (5 dagen), red ik het dan met zo'n 2000 euro. Dus 3 weken reizen.

• Raden jullie één of meerdere van deze bestemmingen af. Ik twijfel nog over ko phi phi. niet

• Hebben jullie nog aanraders!? Wat moet ik zien. Ik lijkt me persoonlijk teveel om in 3 weken vakantie zowel het noorden als zuiden te exploren, dus hebben gekozen voor het zuiden(strand)

• Wat kost GEMIDDELD!!! een mid-range resort/hotel op de eilanden.

• Tickets voor 500/600 euro daar mag je mee helpen. Heb alle sites al (emirates, brussel etc) afgezocht maar zonder succes. We willen op of na 2 augustus vertrekken en 3 weken vakantie dan.
www.333travel.nl
pi_107443897
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:27 schreef j-jopie het volgende:
Als ik midrange door thailand ga reizen naar de volgende bestemming: Bangkok (4 dagen), Ko Tao (5 dagen), Ko phangnan (3 dagen) safari park (3 dagen) in het zuiden van Thailand meenemen, Ko phi phi (5 dagen), red ik het dan met zo'n 2000 euro. Dus 3 weken reizen.
Je kan het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk, maar dat moet je MAKKELIJK redden.
Ja, ik generaliseer.
pi_107470850
Jezus...krijg net een smsje van airasia dat mijn vlucht van bangkok naar delhi india is 'terminated'. Op de website staan er ook geen enkele vluchten meer dus misschien dat ze die er geheel hebben uitgegooid? En op internet vind ik de opties dat je of je geld terug krijgt (en binnen 3 maanden opnieuw moet boeken :')?) of je moet je vlucht wijzigen en een andere boeken. Iemand ervaring hiermee?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 1 februari 2012 @ 11:26:18 #27
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107472381
Ik heb een vraagje, komt ie:

Ik ga dus met een goede vriend naar Bangkok(the usuall feesten,zuipen en sightseeing).
Ik ben daar 2 weken (24okt - 8 november) , en 2 week is een lange tijd in één stad.
Maar omdat ik hotelgebonden ben kan ik niet backpacken ergens anders heen, weet iemand toevallig iets leuks om te doen buiten bangkok, maar toch niet te ver weg...
pi_107474739
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 11:26 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik heb een vraagje, komt ie:

Ik ga dus met een goede vriend naar Bangkok(the usuall feesten,zuipen en sightseeing).
Ik ben daar 2 weken (24okt - 8 november) , en 2 week is een lange tijd in één stad.
Maar omdat ik hotelgebonden ben kan ik niet backpacken ergens anders heen, weet iemand toevallig iets leuks om te doen buiten bangkok, maar toch niet te ver weg...
Koh Kret (dus géén kroket) is een heerlijk dagje uit naar een autovrij pottenbakkers eilandje in Bangkok -noord, (westelijke einde van de Cheng Wattana Road in Nonthaburi) met smalle wandelpadjes, veel restaurantjes en rondvaart, (en een stoffig oud museum als je daar van houdt) vandaar terug naar downtown via twee taxi boten (de ene begint bij PakKred pier, een half uurtje naar beneden met de bus) dan in een uur en drie kwartier met de boot, en uitstappen bij Chinatown.

http://g.co/maps/k46ht
  woensdag 1 februari 2012 @ 13:05:56 #29
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107475514
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 12:37 schreef metromuis het volgende:

[..]

Koh Kret (dus géén kroket) is een heerlijk dagje uit naar een autovrij pottenbakkers eilandje in Bangkok -noord, (westelijke einde van de Cheng Wattana Road in Nonthaburi) met smalle wandelpadjes, veel restaurantjes en rondvaart, (en een stoffig oud museum als je daar van houdt) vandaar terug naar downtown via twee taxi boten (de ene begint bij PakKred pier, een half uurtje naar beneden met de bus) dan in een uur en drie kwartier met de boot, en uitstappen bij Chinatown.

http://g.co/maps/k46ht
Ik heb net even gekeken naar Koh Kret via maps.google.nl en het lijkt me best een leuk idee, kga het proberen dan thanks!
pi_107476599
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 13:05 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Ik heb net even gekeken naar Koh Kret via maps.google.nl en het lijkt me best een leuk idee, kga het proberen dan thanks!
Ja Koh Kret is leuk en gezellig en geen auto's maar veel leuke winkeltjes met aardewerk dingen die er meestal vlak naast worden gemaakt.

Stuur je me een kaartje ? :)
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:06:45 #31
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107488708
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:27 schreef j-jopie het volgende:

[..]

haha ik snap je "punt" :)

• Als ik midrange door thailand ga reizen naar de volgende bestemming: Bangkok (4 dagen), Ko Tao (5 dagen), Ko phangnan (3 dagen) safari park (3 dagen) in het zuiden van Thailand meenemen, Ko phi phi (5 dagen), red ik het dan met zo'n 2000 euro. Dus 3 weken reizen.

• Raden jullie één of meerdere van deze bestemmingen af. Ik twijfel nog over ko phi phi. niet

• Hebben jullie nog aanraders!? Wat moet ik zien. Ik lijkt me persoonlijk teveel om in 3 weken vakantie zowel het noorden als zuiden te exploren, dus hebben gekozen voor het zuiden(strand)

• Wat kost GEMIDDELD!!! een mid-range resort/hotel op de eilanden.

• Tickets voor 500/600 euro daar mag je mee helpen. Heb alle sites al (emirates, brussel etc) afgezocht maar zonder succes. We willen op of na 2 augustus vertrekken en 3 weken vakantie dan.
Nooit vlak vóór het weekend vertrekken maar er na. En augustus is niet de goedkoopste periodse om te vliegen.

Emirates op 6/8 voor 694 Euro vanaf Dusseldorf. Tel daar nog even 32 euro retour met de ICE bij op of je moet voor 745 euro op dezelfde dag met Turkish Airlines willen vliegen vanaf Schiphol. Goedkoper is er op dit moment echt niet te krijgen. Ik zou die tickets vanaf DUS nu kopen als ik in die periode naar BKK wil vliegen, want de tarieven voor die periode worden waarschijnlijk tot vlak voor vertrek niet goedkoper, als ze al goedkoper worden......

En op Koh Phi Phi moet je echt geen 5 dagen blijven, je verveelt je na 1 of 2 dagen al dood.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 1 februari 2012 @ 19:27:03 #32
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_107489710
Wij gaan met een groep van 26 april t/m 9 mei naar Thailand. 530 Euro p.p. met emirates vanaf Schiphol. :)

Is het raadzaam om tickets voor de nachttrein naar Surat Thani nu alvast te boeken of kan dat beter ter plekke geregeld worden?

En de fullmoon party, is die een beetje betaalbaar? Dat het een beetje een fout feest is geeft niet, als we maar niet 30 euro p.p.p.n betalen voor een simpele slaapplek.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_107489941
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:27 schreef Kopstoot het volgende:
Wij gaan met een groep van 26 april t/m 9 mei naar Thailand. 530 Euro p.p. met emirates vanaf Schiphol. :)

Is het raadzaam om tickets voor de nachttrein naar Surat Thani nu alvast te boeken of kan dat beter ter plekke geregeld worden?

En de fullmoon party, is die een beetje betaalbaar? Dat het een beetje een fout feest is geeft niet, als we maar niet 30 euro p.p.p.n betalen voor een simpele slaapplek.
Treintickets vantevoren boeken :') Sjezus...... _O-

Ja doe dat maar hoor, heel verstandig :Y
(en vergeet je lonely planet niet, en zeep en shampoo en een washandje en haarkam)
pi_107492515
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:31 schreef metromuis het volgende:

[..]

Treintickets vantevoren boeken :') Sjezus...... _O-

Ja doe dat maar hoor, heel verstandig :Y
(en vergeet je lonely planet niet, en zeep en shampoo en een washandje en haarkam)
Normaal reageren mag best, jeetje zeg.

@Kopstoot
Daar regel je je ticket net zo makkelijk, dus ik zou het lekker daar doen. Ik boekte meestal een dag van te voren.

Alhoewel, het is zeker een nachttrein he? Die zou ik misschien wel zo vroeg mogelijk boeken, ongeveer 2 weken van te voren was dat toch?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:42:29 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107493746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:19 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Normaal reageren mag best, jeetje zeg.

@Kopstoot
Daar regel je je ticket net zo makkelijk, dus ik zou het lekker daar doen. Ik boekte meestal een dag van te voren.

Alhoewel, het is zeker een nachttrein he? Die zou ik misschien wel zo vroeg mogelijk boeken, ongeveer 2 weken van te voren was dat toch?
Nee joh de dag ervoor is vroeg zat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 februari 2012 @ 20:52:02 #36
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107494315
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nooit vlak vóór het weekend vertrekken maar er na. En augustus is niet de goedkoopste periodse om te vliegen.

Emirates op 6/8 voor 694 Euro vanaf Dusseldorf. Tel daar nog even 32 euro retour met de ICE bij op of je moet voor 745 euro op dezelfde dag met Turkish Airlines willen vliegen vanaf Schiphol. Goedkoper is er op dit moment echt niet te krijgen. Ik zou die tickets vanaf DUS nu kopen als ik in die periode naar BKK wil vliegen, want de tarieven voor die periode worden waarschijnlijk tot vlak voor vertrek niet goedkoper, als ze al goedkoper worden......

En op Koh Phi Phi moet je echt geen 5 dagen blijven, je verveelt je na 1 of 2 dagen al dood.
Met een vertrek nog midden in de zomervakantie is een vliegticket in de 600-700 euro catogorie voor een vlucht met tussenstop inderdaad een goede prijs.
Als je iets meer flexibel bent en vanaf half augustus weg kunt, dan zal je zien dat China en Eva met tickets in de 600-700 euro catogorie gaan komen, als ze blijven vliegen that is, en dat een Emirates, of andere tussenstopaanbieder de prijs zal inzetten rond de 550-650 catogorie.

Althans, dat is de ervaring uit het verleden, geen garantie, maar de laatste 3 jaar is elk jaar de tickets in de periode vanaf half augustus aanzienlijk goedkoper aangeboden rond juni.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  woensdag 1 februari 2012 @ 21:16:53 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107495708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 20:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Met een vertrek nog midden in de zomervakantie is een vliegticket in de 600-700 euro catogorie voor een vlucht met tussenstop inderdaad een goede prijs.
Als je iets meer flexibel bent en vanaf half augustus weg kunt, dan zal je zien dat China en Eva met tickets in de 600-700 euro catogorie gaan komen, als ze blijven vliegen that is, en dat een Emirates, of andere tussenstopaanbieder de prijs zal inzetten rond de 550-650 catogorie.

Althans, dat is de ervaring uit het verleden, geen garantie, maar de laatste 3 jaar is elk jaar de tickets in de periode vanaf half augustus aanzienlijk goedkoper aangeboden rond juni.
wel drie keer overstappen met tussenpozen van tien uur op het vliegveld van Dubai
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 1 februari 2012 @ 22:19:24 #38
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_107499225
quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:31 schreef metromuis het volgende:

[..]

Treintickets vantevoren boeken :') Sjezus...... _O-

Ja doe dat maar hoor, heel verstandig :Y
(en vergeet je lonely planet niet, en zeep en shampoo en een washandje en haarkam)
Rustig maar, ik heb genoeg van de wereld gezien om te weten dat dat niet gebruikelijk is. Echter, we zijn met 14, en willen graag allemaal in dezelfde trein zitten, mét slaapplaats. Vandaar dat ik het me afvroeg. "The Book" zal ik thuislaten. ;)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_107500673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:19 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Rustig maar, ik heb genoeg van de wereld gezien om te weten dat dat niet gebruikelijk is. Echter, we zijn met 14, en willen graag allemaal in dezelfde trein zitten, mét slaapplaats. Vandaar dat ik het me afvroeg. "The Book" zal ik thuislaten. ;)
De trein naar het zuiden hoef je niet te reserveren tenzij met nieuwjaar of songkran dan is het weken vantevoren volgeboekt.

En het leukste is natuurlijk als je niet met z'n allen op een hollands kluitje zit maar een beetje mixt met de locals !
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:51:00 #40
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107503416
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wel drie keer overstappen met tussenpozen van tien uur op het vliegveld van Dubai
Nee joh, de avond vlucht uit DUS, 3 uur overstaptijd in DXB en dan nog 6 uur naar BKK. Kom je of om 6 of 7 uur 's avonds aan. Valt allemaal wel mee hoor. En of je nu uit b.v. Enshedee naar Schiphol moet op vanuit Utrecht naar Dusseldorf, dat is toch om het even. Het moest toch zo goedkoop mogelijk.

quote:
3s.gif Op woensdag 1 februari 2012 22:45 schreef metromuis het volgende:

[..]

De trein naar het zuiden hoef je niet te reserveren tenzij met nieuwjaar of songkran dan is het weken vantevoren volgeboekt.

En het leukste is natuurlijk als je niet met z'n allen op een hollands kluitje zit maar een beetje mixt met de locals !
Ik zou zeggen doe een luxe en boek bij NokAir een vlieg-bus-boot combi retour. En als dat te duur is, dan zou ik in Thailand nog veel liever in een 24 stoelen VIP bus reizen dan met de trein.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107503906
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee joh, de avond vlucht uit DUS, 3 uur overstaptijd in DXB en dan nog 6 uur naar BKK. Kom je of om 6 of 7 uur 's avonds aan. Valt allemaal wel mee hoor. En of je nu uit b.v. Enshedee naar Schiphol moet op vanuit Utrecht naar Dusseldorf, dat is toch om het even. Het moest toch zo goedkoop mogelijk.

[..]

Ik zou zeggen doe een luxe en boek bij NokAir een vlieg-bus-boot combi retour. En als dat te duur is, dan zou ik in Thailand nog veel liever in een 24 stoelen VIP bus reizen dan met de trein.
Met 14 man is het soms goedkoper om een bussie te huren...
Ook een leuke optie is per boot vanaf Chonbury (Pattaya) direct naar Samui.
pi_107509909
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nooit vlak vóór het weekend vertrekken maar er na. En augustus is niet de goedkoopste periodse om te vliegen.

Emirates op 6/8 voor 694 Euro vanaf Dusseldorf. Tel daar nog even 32 euro retour met de ICE bij op of je moet voor 745 euro op dezelfde dag met Turkish Airlines willen vliegen vanaf Schiphol. Goedkoper is er op dit moment echt niet te krijgen. Ik zou die tickets vanaf DUS nu kopen als ik in die periode naar BKK wil vliegen, want de tarieven voor die periode worden waarschijnlijk tot vlak voor vertrek niet goedkoper, als ze al goedkoper worden......

En op Koh Phi Phi moet je echt geen 5 dagen blijven, je verveelt je na 1 of 2 dagen al dood.
Helemaal super, hier kan ik wat mee! Die turkisch airlines doe ik maar niet, ben dan 33 uur aan t reizen :) Iets teveel als je het mij vraagt!!
Rond de 800 Eu is dus een topdeal!

Koh phi phi neem ik mee. Lijkt mij ook iets te overdreven. Wat zijn we gemiddeld per persoon kwijt voor een slaapplek.. Iemand een idee voor een mid-range hotel? En graag nog suggesties van mensen die er geweest zijn over leuke plekke die te zien zijn in 3 weken zijn ook altijd welkom.
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:24:06 #43
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107510577
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 00:08 schreef metromuis het volgende:

Ook een leuke optie is per boot vanaf Chonbury (Pattaya) direct naar Samui.
hoe lang duurt dat en wa kosta?
  donderdag 2 februari 2012 @ 11:27:34 #44
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107510696
Iemand ervaringen met de patpong , soi cowboy, nana plaza of één van die andere gogo-keten?
Ik wil eigenlijk een beetje geinformeerd worden van hoe en wat?
En alle do's en dont's..
pi_107512659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 23:51 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zou zeggen doe een luxe en boek bij NokAir een vlieg-bus-boot combi retour. En als dat te duur is, dan zou ik in Thailand nog veel liever in een 24 stoelen VIP bus reizen dan met de trein.
Dit. Bus > trein anyday. Qua prijs maakt het weinig verschil.
Ja, ik generaliseer.
pi_107513389
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Dit. Bus > trein anyday. Qua prijs maakt het weinig verschil.
Nou, ik heb nergens zo lekker geslapen als in de nachttrein naar Chiang Mai. Ik werd wakker en na een uurtje was ik er gewoon, dus mijn reis duurde een uurtje ipv 12. Zorg dat je een beneden bedje hebt, dan heb je alle ruimte. Ik vond het echt superfijn reizen. Was 856 bt vanaf Ayutthaya, bovendien spaar je dan een nacht hotel uit.

Verder ben ik nog niet op de helft en heb echt al zulke toffe dingen gedaan, morgen per minivan door naar Pai denk ik. Of boomtopkabelbanen hier in Chiang Mai, keuzes! :D
pi_107514147
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:59 schreef conleche het volgende:
Nou, ik heb nergens zo lekker geslapen als in de nachttrein naar Chiang Mai. Ik werd wakker en na een uurtje was ik er gewoon, dus mijn reis duurde een uurtje ipv 12. Zorg dat je een beneden bedje hebt, dan heb je alle ruimte. Ik vond het echt superfijn reizen. Was 856 bt vanaf Ayutthaya, bovendien spaar je dan een nacht hotel uit.
Mijn nachttrein naar Surat Thani had zo de trein naar de hel kunnen zijn. Lawaai, schudden, schokken, piepen, kraken, stoppen, lawaaierige mensen die instappen, lawaaierige mensen die uitstappen, 2.5 uur vertraging... Mijn busreis terug naar Bangkok daarentegen was gewoon over de snelweg zoeven en 's morgens uitgerust aankomen. Ach, je moet het allemaal een keer meemaken he. :)

quote:
Verder ben ik nog niet op de helft en heb echt al zulke toffe dingen gedaan, morgen per minivan door naar Pai denk ik. Of boomtopkabelbanen hier in Chiang Mai, keuzes! :D
Beide! Die kabelbanen wil je niet missen. Pai wil je ook niet missen. Ik hoop trouwens niet dat je snel wagenziek wordt als je met zo'n minivan gaat. :P
Ja, ik generaliseer.
pi_107514396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:22 schreef Northside het volgende:

[..]

Mijn nachttrein naar Surat Thani had zo de trein naar de hel kunnen zijn. Lawaai, schudden, schokken, piepen, kraken, stoppen, lawaaierige mensen die instappen, lawaaierige mensen die uitstappen, 2.5 uur vertraging... Mijn busreis terug naar Bangkok daarentegen was gewoon over de snelweg zoeven en 's morgens uitgerust aankomen. Ach, je moet het allemaal een keer meemaken he. :)

[..]

Beide! Die kabelbanen wil je niet missen. Pai wil je ook niet missen. Ik hoop trouwens niet dat je snel wagenziek wordt als je met zo'n minivan gaat. :P
Had jij die dure kabelbanentour gedaan, of die goedkopere? En ik heb al een paar x in een minivan gezeten, 1x van Bangkok naar Kanchanaburi en toen door naar Ayutthaya. Ik geloof dat de chauffeur van die laatste trip het leven niet meer heel leuk vond. :')

En mijn trein stopte niet, tenminste niet dat ik gemerkt heb. Echt geslapen als een baby.
  donderdag 2 februari 2012 @ 13:48:53 #49
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107515092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:27 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Iemand ervaringen met de patpong , soi cowboy, nana plaza of één van die andere gogo-keten?
Ik wil eigenlijk een beetje geinformeerd worden van hoe en wat?
En alle do's en dont's..
Niemand?
pi_107516581
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:28 schreef conleche het volgende:
Had jij die dure kabelbanentour gedaan, of die goedkopere? En ik heb al een paar x in een minivan gezeten, 1x van Bangkok naar Kanchanaburi en toen door naar Ayutthaya. Ik geloof dat de chauffeur van die laatste trip het leven niet meer heel leuk vond. :')

En mijn trein stopte niet, tenminste niet dat ik gemerkt heb. Echt geslapen als een baby.
Ik weet niet welke ik gedaan heb, zal de dure wel geweest zijn? Zo'n mannetje had dat voor me geboekt. Was in ieder geval iedere cent wel waard.

Hou dat beeld van die minivan vast, maar dan terwijl je via haarspeldbochten over een berg gaat. Erg avontuurlijk. Succes! ;)
Ja, ik generaliseer.
pi_107516637
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:48 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Niemand?
Bij nana lopen veel travo's rond en bij patpong heb je een leuke avondmarkt. Meer zou ik je er niet over kunnen vertellen.
Ja, ik generaliseer.
pi_107516648
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:48 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Niemand?
Wat wil je weten? Je gaat naar binnen voor veel geld, ze proberen je veel te laten drinken en tips te laten geven. Zo lang je blijft tippen en drinken kan je lekker blijven zitten en zie je een pingpong
pi_107518382
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:48 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Niemand?
Ervaar het echte Thailand eens en laat je overhalen om met zachte dwang en veel van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt ergens naar binnen te worden gestuurd waar je drankjes mag gaan drinken en ook de drankjes van het meisje (die ook veel heeft van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt) mag betalen om vervolgens het pand niet niet te mogen verlaten voordat je de rekening van 1000 euro hebt betaald op straffe van in elkaar geramd te worden door zes Thaien. Welkom in Patpong.

Oftewel als je je als een toerist gedraagt zul je als een toerist behandeld worden :)
pi_107518883
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef metromuis het volgende:

[..]

Ervaar het echte Thailand eens en laat je overhalen om met zachte dwang en veel van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt ergens naar binnen te worden gestuurd waar je drankjes mag gaan drinken en ook de drankjes van het meisje (die ook veel heeft van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt) mag betalen om vervolgens het pand niet niet te mogen verlaten voordat je de rekening van 1000 euro hebt betaald op straffe van in elkaar geramd te worden door zes Thaien. Welkom in Patpong.

Oftewel als je je als een toerist gedraagt zul je als een toerist behandeld worden :)
Altijd de vrolijkste in huis he.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 2 februari 2012 @ 16:29:13 #55
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107520400
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef metromuis het volgende:

[..]

Ervaar het echte Thailand eens en laat je overhalen om met zachte dwang en veel van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt ergens naar binnen te worden gestuurd waar je drankjes mag gaan drinken en ook de drankjes van het meisje (die ook veel heeft van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt) mag betalen om vervolgens het pand niet niet te mogen verlaten voordat je de rekening van 1000 euro hebt betaald op straffe van in elkaar geramd te worden door zes Thaien. Welkom in Patpong.

Oftewel als je je als een toerist gedraagt zul je als een toerist behandeld worden :)
Ware het niet dat ik zelf ook een aardig potje zelfverdediging ken, zelf ook muay thai'er , maar het kutste is: Stel dat ik en mijn kameraad het redden tegen die 6 thaise jongens, dan is er zeker groot kans dat ik een paar nachten in een thaise cel doorbreng?
pi_107521967
Hoezo zou je in eerste instantie dit risico gaan nemen?
pi_107523355
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:29 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ware het niet dat ik zelf ook een aardig potje zelfverdediging ken, zelf ook muay thai'er , maar het kutste is: Stel dat ik en mijn kameraad het redden tegen die 6 thaise jongens, dan is er zeker groot kans dat ik een paar nachten in een thaise cel doorbreng?
Gewoon beetje logisch nadenken, dan kom je niet in die situaties. En zelfs als je de foute tent binnenloopt... ze pakken altijd liever een oude Amerikaan van 65 dan 2 jonge kerels.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:49:41 #58
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_107523405
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 15:31 schreef metromuis het volgende:

[..]

Ervaar het echte Thailand eens en laat je overhalen om met zachte dwang en veel van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt ergens naar binnen te worden gestuurd waar je drankjes mag gaan drinken en ook de drankjes van het meisje (die ook veel heeft van iets wat op vriendelijke glimlach lijkt) mag betalen om vervolgens het pand niet niet te mogen verlaten voordat je de rekening van 1000 euro hebt betaald op straffe van in elkaar geramd te worden door zes Thaien. Welkom in Patpong.

Oftewel als je je als een toerist gedraagt zul je als een toerist behandeld worden :)
ghe, dat is mij ooit overkomen daar, 1 vd eerste keren dat ik in thailand was. Helaas voor de 6 thai waren wij 3 potige baasjes, niet willend te betalen. Na wat geschreeuw en gescheld laten ze je wel gaan. blaffende honden..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  donderdag 2 februari 2012 @ 18:15:09 #59
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107524391
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 12:33 schreef Northside het volgende:

[..]

Dit. Bus > trein anyday. Qua prijs maakt het weinig verschil.
Bus gaat overdag , de trein s'nachts. dus scheelt je een dag vakantie of een nacht hotel
als je twee maand gaat maakt het niet uit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_107526454
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 18:15 schreef michaelmoore het volgende:
Bus gaat overdag , de trein s'nachts. dus scheelt je een dag vakantie of een nacht hotel
als je twee maand gaat maakt het niet uit
Je hebt ook nachtbussen. Naar vrijwel iedere bestemming zelfs. Ook dag-treinen naar de meeste bestemmingen trouwens. Ik heb in ieder geval een dagtrein van chumpon naar bangkok gepakt.
Ja, ik generaliseer.
pi_107527471
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:29 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Ware het niet dat ik zelf ook een aardig potje zelfverdediging ken, zelf ook muay thai'er , maar het kutste is: Stel dat ik en mijn kameraad het redden tegen die 6 thaise jongens, dan is er zeker groot kans dat ik een paar nachten in een thaise cel doorbreng?
De kans is niet zo groot dat je in een Thaise cel beland, de kans is een stuk groter dat je in het ziekenhuis beland.
De thai vechten tegen farang namelijk niet eerlijk, maar met zijn allen tegen 1, en blijven vooral doortrappen ook als je al op de grond ligt.

Niet aan beginnen dus, conflicten vermijden, en als het echt niet anders kan een uitweg zoeken dat je kan vluchten, zo heb ik ooit eens in een ander leven met veel moeite weg kunnen komen uit zo'n situatie waar ik samen met wat anderen tegen een groot groep Thai stond.... Er waren er zoveel, vechtend had je nooit kunnen winnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 2 februari 2012 @ 20:12:00 #62
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107529695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 19:31 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De kans is niet zo groot dat je in een Thaise cel beland, de kans is een stuk groter dat je in het ziekenhuis beland.
De thai vechten tegen farang namelijk niet eerlijk, maar met zijn allen tegen 1, en blijven vooral doortrappen ook als je al op de grond ligt.

Niet aan beginnen dus, conflicten vermijden, en als het echt niet anders kan een uitweg zoeken dat je kan vluchten, zo heb ik ooit eens in een ander leven met veel moeite weg kunnen komen uit zo'n situatie waar ik samen met wat anderen tegen een groot groep Thai stond.... Er waren er zoveel, vechtend had je nooit kunnen winnen.
Ach die lightweights stellen geen shit voor, zoals northside en sosa al zeiden, gewoon een grote bek open trekken
  donderdag 2 februari 2012 @ 21:12:53 #63
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_107533153
Thanks voor de tips. :)

Ik zal in ieder geval de binnenlandse vlucht die we nodig hebben snel boeken, de trein/bus doen we wel ter plekke of een weekje van tevoren.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_107533669
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:12 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Ach die lightweights stellen geen shit voor, zoals northside en sosa al zeiden, gewoon een grote bek open trekken
Nee en dat er heel veel gastjes met een illegale blaffer of boksbeugels op zak lopen maakt ook niet uit. :)
pi_107534298
Arke Fly vliegt niet meer op Thailand, waardoor onze rondreis in augustus is komen te vervallen :{

[ Bericht 53% gewijzigd door Devz op 03-02-2012 00:12:32 ]
pi_107537567
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:29 schreef Devz het volgende:
Arke Fly vliegt niet meer op Thailand, waardoor onze rondreis in augustus is komen te vervallen :{

Nu biedt het reisbureau 2 alternatieven aan die erg op onze reis lijken. Mag ik er dan vanuit gaan dat dit tegen dezelfde prijs is? We hebben de reis voor een deel al betaald en juist vroeg geboekt vanwege de gunstige prijzen.

Inmiddels is de prijs flink opgelopen (scheelt honderden euro's) en zouden we dus veel meer moeten betalen voor een reis die niet eens onze eerste voorkeur heeft.

Morgen maar eens bellen....
Arke Fly heeft nooit gevlogen op Thailand....

Of het dezelfde prijs is betwijfel ik, maar dat kan alleen het reisburo je vertellen.

Persoonlijk vindt ik het goed dat een Arke Fly niet gaat vliegen op deze reis, de toestellen van Arke zijn niet erg comfortabel, er moet voor alles bijbetaald worden, en daarnaast is de markt richting Thailand qua vliegtuigaanbod al erg verzadigd, Arke Fly kan niet echt geld verdienen op de route door zelf te vliegen en voor de passagiers is het redelijk oncomfortabel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107538339
Niet om het een of ander, maar bij de reisburo's kan ik geen Bangkok ticket meer vinden van onder de 1200 eurie, terwijl de Skyscanner Android app zat vluchten voor minder dag de helft vindt, die zoekt automatische de goedkoopste. Op een of andere manier lijken die bij de grote reisburo's niet bekend. De meeste worden via die app geboekt via tix.nl. Werkt perfect en ik heb al één keer geboekt via deze app, best wel kikken.
  donderdag 2 februari 2012 @ 22:55:44 #68
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107539616
Bee
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 13:48 schreef alledaagsewaanzin het volgende:

[..]

Niemand?
Been there done that. Wat wil je weten. Om even te generaliseren: In Patpong wordt je geript waar je bij staat. Gratis ping pong show sir, Ja voor 5 minuten en daarna iets van 10000 Bt per uur of zo. niet intrappen dus, Nana: te goor om ook maar iets positiefs over te melden. Nana parking, de pickup place voor de cheap charlies. Allemaal crack ho's. En Soi Cowbow, wel okay waar je gewoon met je vriendin een gogo kan bezoeken. Zoek wel een van de grotere uit want anders loop je het risico in een blowjobbar binnen te stappen.

Ja mensen, Buzz heeft het allemaal wel eens gezien, net als vele fokkertjes hier, maar het is niet zo dat ik daar de deur plat loop. In Bangkok ga ik liever uit op Ram Inthra of in Thong Loh. Maar dan moet je wel een paar woordjes Thai kunnen uitkramen om wat contacten te maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:31:10 #69
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107541172
quote:
3s.gif Op donderdag 2 februari 2012 21:21 schreef metromuis het volgende:

[..]

Nee en dat er heel veel gastjes met een illegale blaffer of boksbeugels op zak lopen maakt ook niet uit. :)
Hebben ze daar dan wel ineens geld voor een blaffer?
Maarja, volgens die stelling is het wel ja
pi_107541267
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Arke Fly heeft nooit gevlogen op Thailand....
Hmm, ik zie nu inderdaad dat ze pas vanaf zomer 2012 op Thailand zouden gaan vliegen. Blijkbaar hebben ze die plannen dus bij voorbaat al in de prullenbak gegooid.

http://www.thailandblog.nl/vliegtickets/arkefly-thailand-vliegen/
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:34:56 #71
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107541343
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 22:55 schreef buzz1291 het volgende:
Bee

[..]

Been there done that. Wat wil je weten. Om even te generaliseren: In Patpong wordt je geript waar je bij staat. Gratis ping pong show sir, Ja voor 5 minuten en daarna iets van 10000 Bt per uur of zo. niet intrappen dus, Nana: te goor om ook maar iets positiefs over te melden. Nana parking, de pickup place voor de cheap charlies. Allemaal crack ho's. En Soi Cowbow, wel okay waar je gewoon met je vriendin een gogo kan bezoeken. Zoek wel een van de grotere uit want anders loop je het risico in een blowjobbar binnen te stappen.

Ja mensen, Buzz heeft het allemaal wel eens gezien, net als vele fokkertjes hier, maar het is niet zo dat ik daar de deur plat loop. In Bangkok ga ik liever uit op Ram Inthra of in Thong Loh. Maar dan moet je wel een paar woordjes Thai kunnen uitkramen om wat contacten te maken.
Oke dat is goede info, dat wou ik zo'n beetje weten.
Dus geen reine chickies daar, alleen soi cowboy weinig oplichtingspraktijken waar je fatsoenlijk kan biertjedrinken.
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:52:26 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107542133
Voor de "reine chickies" moet je naar Thong Loh (Sukhumvit Rd Soi 40 dacht ik) en de Sois van Thong Loh, even googlen dus, waar het stikt van de studenten en miso (mid class) thai bars. Het voordeel daar is dat de Thais die daar uitgaan, ook nog heel graag hun kennis van het Engels willen etaleren en bijspijkeren en dus niet al te verlegen zijn om een conversatie aan te gaan. Maar "reine chickies" kun je ook in iedere shopping mall opduikelen. Of in de foodcourt van een Mall gewoon ergens strategisch gaan zitten zodat hun blik die van jouw wel moet kruisen. Gewoon beetje smilen en wachten op diegene die terug smiled. Ik meen het echt serieus. Wat ook werkt is een beetje posh laptop mee en bij een Dunkin Donunts of Starbucks een paar uur gratis gaan zitten surfen. Heb je zo aanspraak hoor. Gewoon een beetje brutaal zijn en in contact zien te komen. Ook de Fashion Mall in Pratunam is hiervoor een uitgelezen stek. Tjeezz, ik kan nog wel een paar uur hier volschrijven over hoe een Thaise chick eenvoudig te versieren is. Het werkt daar namelijk gewoon heel anders dan in Nederland. Maar ga het het eens ondervinden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:01:49 #73
6941 APK
Factual, I think.
pi_107542541
Even voor de ticketkenners: Ik ben dit jaar via BKK naar Indonesië gevlogen in het hoogseizoen (vertrek 14 dec. terug 13 januari) en het ticket was 735¤ rechtstreeks, plus een cheap Air Asia ticket naar Denpasar.

Is het in die periode goedkoper om rechtstreeks naar bv Kuala Lumpur of Jakarta te vliegen of maakt dat weinig uit?
Ik vind een dagje Bangkok aan het begin en het einde van de vakantie namelijk eigenlijk best wel vertrouwd en leuk :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:12:09 #74
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_107542893
via jetairfly.com/nl is het ook goedkoop vliegen. voor 350 zelfs een retour rechtstreeks (bru-phu/bkk), maar dat was wel een groupon actie. hier

maar toch zie je vaak lage prijzen (kijk wel op de nl site, niet de be)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 00:13:51 #75
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_107542938
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Sosa op 03-02-2012 00:14:08 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 08:55:59 #76
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107546612
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:52 schreef buzz1291 het volgende:
Voor de "reine chickies" moet je naar Thong Loh (Sukhumvit Rd Soi 40 dacht ik) en de Sois van Thong Loh, even googlen dus, waar het stikt van de studenten en miso (mid class) thai bars. Het voordeel daar is dat de Thais die daar uitgaan, ook nog heel graag hun kennis van het Engels willen etaleren en bijspijkeren en dus niet al te verlegen zijn om een conversatie aan te gaan. Maar "reine chickies" kun je ook in iedere shopping mall opduikelen. Of in de foodcourt van een Mall gewoon ergens strategisch gaan zitten zodat hun blik die van jouw wel moet kruisen. Gewoon beetje smilen en wachten op diegene die terug smiled. Ik meen het echt serieus. Wat ook werkt is een beetje posh laptop mee en bij een Dunkin Donunts of Starbucks een paar uur gratis gaan zitten surfen. Heb je zo aanspraak hoor. Gewoon een beetje brutaal zijn en in contact zien te komen. Ook de Fashion Mall in Pratunam is hiervoor een uitgelezen stek. Tjeezz, ik kan nog wel een paar uur hier volschrijven over hoe een Thaise chick eenvoudig te versieren is. Het werkt daar namelijk gewoon heel anders dan in Nederland. Maar ga het het eens ondervinden.
Bedankt voor de info, i will do sir!
pi_107555138
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:31 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Hebben ze daar dan wel ineens geld voor een blaffer?
Maarja, volgens die stelling is het wel ja
De marktkramen liggen daar vol met messen, stunguns, traangas, boksbeugels, katanas, werpsterren en -messen, nunchucks en weet ik wat nog meer. Aan wapens geen gebrek in Thailand.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 14:55:43 #78
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_107558342
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 13:41 schreef Northside het volgende:

[..]

De marktkramen liggen daar vol met messen, stunguns, traangas, boksbeugels, katanas, werpsterren en -messen, nunchucks en weet ik wat nog meer. Aan wapens geen gebrek in Thailand.
helaas terug met het vliegtuig :(
pi_107716494
Iemand nog leuke suggesties voor een hotel bij khoa san voor een niet al te hoge prijs (rond de 15 eu p.p.p.n)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 18:26:53 #80
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107721521
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 15:57 schreef j-jopie het volgende:
Iemand nog leuke suggesties voor een hotel bij khoa san voor een niet al te hoge prijs (rond de 15 eu p.p.p.n)
http://www.travelfish.org(...)ok/khao_san_road/all
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_107744414
Wooh Rikka Inn hotel. ziekelijk goedkoop en ziet er super mooi uit.!! Zijn er ook nog een beetje leuke barretjes/kroegen bij khao san road waar wat meer backpackers komen of zijn dit er genoeg :)?
Wat kost gemiddeld een biertje? (zowel tiger als hWooh Rikka Inn hotel. ziekelijk goedkoop en ziet er super mooi uit.!! Zijn er ook nog een beetje leuke barretjes/kroegen bij khao san road waar wat meer backpackers komen of zijn dit er genoeg :)?
Wat kost gemiddeld een biertje? (zowel tiger als heineken?)
pi_107744584
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:10 schreef j-jopie het volgende:
Wooh Rikka Inn hotel. ziekelijk goedkoop en ziet er super mooi uit.!! Zijn er ook nog een beetje leuke barretjes/kroegen bij khao san road waar wat meer backpackers komen of zijn dit er genoeg :)?
Wat kost gemiddeld een biertje? (zowel tiger als hWooh Rikka Inn hotel. ziekelijk goedkoop en ziet er super mooi uit.!! Zijn er ook nog een beetje leuke barretjes/kroegen bij khao san road waar wat meer backpackers komen of zijn dit er genoeg :)?
Wat kost gemiddeld een biertje? (zowel tiger als heineken?)
Barretjes/kroegjes heb je genoeg daar, ook met genoeg backpackers dus ga vooral niet op voorhand al kijken welk barretje je gaat bezoeken. Laat het gewoon op je af komen.

Wat een tiger/heineken kost....geen idee, maar waar maak je je druk om :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 8 februari 2012 @ 12:24:22 #83
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107746347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:10 schreef j-jopie het volgende:
Wooh Rikka Inn hotel. ziekelijk goedkoop en ziet er super mooi uit.!! Zijn er ook nog een beetje leuke barretjes/kroegen bij khao san road waar wat meer backpackers komen of zijn dit er genoeg :)?
Wat kost gemiddeld een biertje? (zowel tiger als heineken?)
daar drink je Chang of Singha en geen hiniken, -O- 8)7 :W
  woensdag 8 februari 2012 @ 13:07:59 #84
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107747471
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:10 schreef j-jopie het volgende:
Wooh Rikka Inn hotel. ziekelijk goedkoop en ziet er super mooi uit.!!
http://www.asiawebdirect.(...)city/nappark-hostel/
pi_107751876
quote:
opzich heel mooi, alleen ga ik met 3 vrienden dus willen wel gewoon 2 kamers. Overigens wel een goede site, zeer overzichtelijk en prijzen zijn ook niet slecht!!

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 12:24 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

daar drink je Chang of Singha en geen hiniken, -O- 8)7 :W
Haha ohja dat bedoel ik, Chang of Singha.. Dit kost geen drol neem ik aan dus?:) En met uitgaan zal dit wel anders zijn of niet?
pi_107752046
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:09 schreef j-jopie het volgende:

[..]

opzich heel mooi, alleen ga ik met 3 vrienden dus willen wel gewoon 2 kamers. Overigens wel een goede site, zeer overzichtelijk en prijzen zijn ook niet slecht!!

[..]

Haha ohja dat bedoel ik, Chang of Singha.. Dit kost geen drol neem ik aan dus?:) En met uitgaan zal dit wel anders zijn of niet?
Kost met uitgaan ook niet veel, als je gewoon chang / singha drinkt dan. Maar wil je nu al een begroting gaan maken hoeveel biertjes je per dag gaat drinken ofzo _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 8 februari 2012 @ 15:17:58 #87
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_107752114
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:09 schreef j-jopie het volgende:

[..]

opzich heel mooi, alleen ga ik met 3 vrienden dus willen wel gewoon 2 kamers. Overigens wel een goede site, zeer overzichtelijk en prijzen zijn ook niet slecht!!

[..]

Haha ohja dat bedoel ik, Chang of Singha.. Dit kost geen drol neem ik aan dus?:) En met uitgaan zal dit wel anders zijn of niet?
euro halve liter meen ik, maar als dat een gat in je budget slaat, dan kun je beter je op laten nemen in de kliniek eerst
pi_107753277
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:15 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kost met uitgaan ook niet veel, als je gewoon chang / singha drinkt dan. Maar wil je nu al een begroting gaan maken hoeveel biertjes je per dag gaat drinken ofzo _O-
Nee geen begroting, maar wel kort in kaart brengen wat het ongeveer gaat kosten. We gaan 3 weken in Augustus en rekenen op zo'n 100 Euro per dag dus dat gaan we denk ik wel redden.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 15:17 schreef Goofjansen het volgende:

[..]

euro halve liter meen ik, maar als dat een gat in je budget slaat, dan kun je beter je op laten nemen in de kliniek eerst
Hahaha eerst maar eens een paar maanden in een kliniek hoor ik net. Nee ik vroeg het me gewoon af, was benieuwd of je tijdens een avond stappen dan plots 70 euro kwijt bent.
pi_107922449
Ja hoor... Ticket geboekt. 820 Eu met egyptair van 2 aug to 23 aug. Helemaal topper!! Is Egypt wel een beetje oke? Krijgen we wel nog een maaltijd met zo'n lange reis of is dat echt 3 x ruk?
pi_107926420
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:25 schreef p0wmia het volgende:
Ja hoor... Ticket geboekt. 820 Eu met egyptair van 2 aug to 23 aug. Helemaal topper!! Is Egypt wel een beetje oke? Krijgen we wel nog een maaltijd met zo'n lange reis of is dat echt 3 x ruk?
Ben vorig jaar met Egyptair naar Thailand gevlogen. Was prima, eten was ook binnen te houden. Alleen jammer dat we geen tv-schermpjes in de stoelen hadden.
  maandag 13 februari 2012 @ 13:21:28 #91
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_107927473
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 12:49 schreef Heufje het volgende:

[..]

Ben vorig jaar met Egyptair naar Thailand gevlogen. Was prima, eten was ook binnen te houden. Alleen jammer dat we geen tv-schermpjes in de stoelen hadden.
ik ga volgende week met China air :) betaalde 750
dat wordt een nachtje in t vliegtuig tukken
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_107929054
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 13:21 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik ga volgende week met China air :) betaalde 750
dat wordt een nachtje in t vliegtuig tukken
Is het in 3 weken tijd te doen om met z'n 4en zowel het noorden van thailand als het zuiden (weekje relaxen) te zien, zonde dat het te "veel" wordt zeg maar..

Ik wil sowieso naar bangkok een paar daagjes, lekker snorkelen en strandje liggen, maar misschien ook nog wel even naar Chiang Mai of iets dergelijks.. Is dit te doen of echt zonde?
  maandag 13 februari 2012 @ 14:15:05 #93
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_107929119
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:13 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Is het in 3 weken tijd te doen om met z'n 4en zowel het noorden van thailand als het zuiden (weekje relaxen) te zien, zonde dat het te "veel" wordt zeg maar..

Ik wil sowieso naar bangkok een paar daagjes, lekker snorkelen en strandje liggen, maar misschien ook nog wel even naar Chiang Mai of iets dergelijks.. Is dit te doen of echt zonde?
met Air Asia zal t wel lukken
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_107971012
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 14:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

met Air Asia zal t wel lukken
Maar is het ook aan te raden ivm de tijd? Word dit een "overkill" of niet?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:00:59 #95
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_107971447
Bangkoknieuws:

Bom aanslag Bangkok
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_107971561
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:00 schreef MissHobje het volgende:
Bangkoknieuws:

Bom aanslag Bangkok
NEEEEE... kan ik mijn ticket nog annuleren..? Pff als ik dagelijks zie wat er in A'dam gebeurd ben ik hier niet veiliger denk ik zo
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:05:07 #97
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_107971627
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:03 schreef p0wmia het volgende:

[..]

NEEEEE... kan ik mijn ticket nog annuleren..? Pff als ik dagelijks zie wat er in A'dam gebeurd ben ik hier niet veiliger denk ik zo
Och gewoon gaan zou ik wel doen hoor, tenzij er elke dag bommen nu gaan komen ;)
Weet je hoe groot het daar is!
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 16:08:51 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_107971770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:03 schreef p0wmia het volgende:

[..]

NEEEEE... kan ik mijn ticket nog annuleren..? Pff als ik dagelijks zie wat er in A'dam gebeurd ben ik hier niet veiliger denk ik zo
Gewoon gaan joh. Dat gebeurt echt niet dagelijks, bovendien was er gisteren ook een bommelding op Schiphol. Kun je maar beter in je bed blijven liggen anders ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107972106
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Gewoon gaan joh. Dat gebeurt echt niet dagelijks, bovendien was er gisteren ook een bommelding op Schiphol. Kun je maar beter in je bed blijven liggen anders ;)
Ik ga ook wel hoor:)
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 16:16:50 #100
155227 crew  Guppy
dus
pi_107972124
Goed zo :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107972232
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Goed zo :Y
Wat MOET! ik nu echt zien in BKK? Flowermarket lijkt me saai, misschien een warehouse ofzo en z'n geile tempel.. En Kho san road dan
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:23:06 #102
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_107972391
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:19 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Wat MOET! ik nu echt zien in BKK? Flowermarket lijkt me saai, misschien een warehouse ofzo en z'n geile tempel.. En Kho san road dan
GRAND PALACE , woops :D en nog 10.000 andere dingen, gewoon lekker gaan en go with the flow :D
net zoals je een aantal scams gaat mee maken, de tuuktuuks terreur, taxi chaos etc.
Regel ff zo;n gids rough guide vind ikzelf een hele prettige met leuke tips en verblijven voor het hele land :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_107972754
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:23 schreef MissHobje het volgende:

[..]

GRAND PALACE , woops :D en nog 10.000 andere dingen, gewoon lekker gaan en go with the flow :D
net zoals je een aantal scams gaat mee maken, de tuuktuuks terreur, taxi chaos etc.
Regel ff zo;n gids rough guide vind ikzelf een hele prettige met leuke tips en verblijven voor het hele land :)
Oke thnx!! Ik heb (verdomme) net een Lonely planet aangeschaft.. Wel 2012 versie dus hopelijk doet deze ook zijn werk.
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 16:35:44 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_107972877
Moet, moet...

Wat Phra Keao is het grote paleis en de grootste trekpleister.
Wat Pho is een van de oudste tempelcomplexen van de stad.

Ik vind het altijd leuk om ook de wat minder grote dingen op te zoeken.

Zo vond ik Dusit Park erg mooi, en Chinatown is altijd gezellig, in welke stad dan ook. In Bangkok is ie echt leuk, lekker druk, met nauwe straatjes en veel hectiek.
In Chinatown ligt ook Wat Traimit, een mooie tempel met het grootste masief gouden Boeddhabeeld ter wereld.
We hebben ook de Slangenfarm bezocht in de stad. Die is in handen van het Rode Kruis, en ze maken daar antigif voor het hele land. Er is veel info over de slangen van Thailand en slangen in het algemeen, en uiteraard zijn er ook slangen te zien. Je kunt het gifmelken bijwonen.
Lumpini Park hebben we veel tijd doorgebracht. Heel relaxed en groot park, waar je grote watervaranen ziet rondlopen.
We zijn ook naar de musea in het Siriraj-ziekenhuis geweest. Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat. Het zijn best bizarre en lugubere musea, dus zwakke magen gewaarschuwd. In het museum van Forensische Geneeskunde is bijvoorbeeld een lichaam van een kindermoordenaar en -kanibaal geconserveerd en in het museum van de Anatomie zijn doodgeboren Siamese tweelingen te zien.

Misschien niet allemaal precies waar je naar op zoek bent, maar wat ik wil zeggen is dat je niet per se naar de grote attracties hoeft ;)

Oh, en laat je niet wijsmaken dat musea/tempels/paleizen dicht zijn en dat je beter een andere attractie kan bezoeken per tuktuk ;) Da's bullshit, gewoon vriendelijk lachen en weglopen, voor je bij een kleermaker of juwelier zit.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:39:06 #105
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_107972983
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:32 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Oke thnx!! Ik heb (verdomme) net een Lonely planet aangeschaft.. Wel 2012 versie dus hopelijk doet deze ook zijn werk.
Is prima die gids :)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_107973043
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet, moet...

Wat Phra Keao is het grote paleis en de grootste trekpleister.
Wat Pho is een van de oudste tempelcomplexen van de stad.

Ik vind het altijd leuk om ook de wat minder grote dingen op te zoeken.

Zo vond ik Dusit Park erg mooi, en Chinatown is altijd gezellig, in welke stad dan ook. In Bangkok is ie echt leuk, lekker druk, met nauwe straatjes en veel hectiek.
In Chinatown ligt ook Wat Traimit, een mooie tempel met het grootste masief gouden Boeddhabeeld ter wereld.
We hebben ook de Slangenfarm bezocht in de stad. Die is in handen van het Rode Kruis, en ze maken daar antigif voor het hele land. Er is veel info over de slangen van Thailand en slangen in het algemeen, en uiteraard zijn er ook slangen te zien. Je kunt het gifmelken bijwonen.
Lumpini Park hebben we veel tijd doorgebracht. Heel relaxed en groot park, waar je grote watervaranen ziet rondlopen.
We zijn ook naar de musea in het Siriraj-ziekenhuis geweest. Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat. Het zijn best bizarre en lugubere musea, dus zwakke magen gewaarschuwd. In het museum van Forensische Geneeskunde is bijvoorbeeld een lichaam van een kindermoordenaar en -kanibaal geconserveerd en in het museum van de Anatomie zijn doodgeboren Siamese tweelingen te zien.

Misschien niet allemaal precies waar je naar op zoek bent, maar wat ik wil zeggen is dat je niet per se naar de grote attracties hoeft ;)

Oh, en laat je niet wijsmaken dat musea/tempels/paleizen dicht zijn en dat je beter een andere attractie kan bezoeken per tuktuk ;) Da's bullshit, gewoon vriendelijk lachen en weglopen, voor je bij een kleermaker of juwelier zit.
Thnx ik ga me er eens in verdiepen!!!!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:39 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Is prima die gids :)
Ik zie nu net dat de rough guide nederlands is.. Is deze beter/slechter dan den LP? Ik vind nederlands opzich wel relaxt..
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 16:42:31 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_107973109
Wij hadden een Capitoolgids van Thailand, en een ANWB-gidsje van Bangkok. Uiteindelijk praktisch alleen die Capitoolgids gebruikt. Stond meer dan genoeg in :)

Ik denk dat elke gids heel geschikt is :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_107973201
Ik vond het huis van David Thompson trouwens ook leuk om te bezoeken in Bangkok.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:50:47 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_107973456
Lonely Planet van Thailand is gewoon top, no worries. Helemaal als het een 2012 versie is. Altijd de meeste recente reisgids kopen die mogelijk is
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:12:15 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_107974310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:50 schreef Blik het volgende:
Lonely Planet van Thailand is gewoon top, no worries. Helemaal als het een 2012 versie is. Altijd de meeste recente reisgids kopen die mogelijk is
http://www.lonelyplanet.com/thailand
netbook mee en lekker kijken met een singha erbij
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:33:14 #111
6941 APK
Factual, I think.
pi_107979429
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:40 schreef p0wmia het volgende:

Ik zie nu net dat de rough guide nederlands is.. Is deze beter/slechter dan den LP? Ik vind nederlands opzich wel relaxt..
De Thai zelf vinden het Nederlands volgens mij iets minder relaxt :P
Komt allemaal wel goed hoor :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_107979865
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:40 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Thnx ik ga me er eens in verdiepen!!!!

[..]

Ik zie nu net dat de rough guide nederlands is.. Is deze beter/slechter dan den LP? Ik vind nederlands opzich wel relaxt..
Ik voond deze prima, prefereer ook in het algemeen de rough guide boven lp.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:04:13 #113
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_107980832
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:45 schreef Steven184 het volgende:
Ik vond het huis van David Thompson trouwens ook leuk om te bezoeken in Bangkok.
Het huis van wie? Volgens mij moet jij eens een goede gids aanschaffen, want DAVID Thompson ken ik echt niet, wel z'n broer Jim..............
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_107982781
Trotter zijn ook leuke gidsen. Waar een de LP soms nogal zeurig is, is Trotter enthousiasmerend en leest aardiger weg. En nederlands/belgisch.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:03:40 #115
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_107983689
quote:
11s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:00 schreef MissHobje het volgende:
Bangkoknieuws:

Bom aanslag Bangkok
Er was al voor gewaarschuwd, en dit is helaas een voorbode wat er komen gaat. In details treden zal men niet kunnen doen, er is wel wat bekend over de dreiging en uit welke hoek, maar niet exact waar hoe en wanneer, en het zal alleen maar veel onrust doen zaaien, zonder echt iets te kunnen doen om e.e.a. te voorkomen.

Mijn Israelische vriendjes zijn al enige tijd druk bezig, voor de leek niet zichtbaar, maar de verhoogde aanwezigheid van zwaar bewapende Israelische veiligheidsagenten op punten waar veel Israeliërs samenkomen in Thailand is een goede indicatie dat er iets staat de gebeuren.

Maar goed, het blijft voor de normale toerist relatief veilig om naar Thailand te gaan, de kans is groter dat je met een minibus in Thailand een ongeluk krijgt dan dat je door een aanslag om het leven zal gaan komen, of in vergelijking, de kans dat je gewond raakt in het verkeer in Europa is velen malen groter dan dat je gewond raakt door een aanslag.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_107995575
Ik vertrek deze zomer voor een half jaar naar Bangkok (studie)! :D

En nu vroeg ik me af wat voor prijzen jullie hebben betaald voor vliegtickets? En hoe ik die het chillst/goedkoopst kan vinden?
pi_107995651
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2012 02:41 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vertrek deze zomer voor een half jaar naar Bangkok (studie)! :D

En nu vroeg ik me af wat voor prijzen jullie hebben betaald voor vliegtickets? En hoe ik die het chillst/goedkoopst kan vinden?
Erg tof! Wat voor studie ga je daar volgen?

Ik was zelf ook aan het kijken naar tickets want ik wil rond november naar Laos. Voor ~¤715 heb ik een retourticket naar Bangkok met een stopover van een aantal dagen in Hong Kong. En dan vlieg ik met Cathay Pacific.

Vind zelf Cathay Pacific erg fijn om mee te vliegen alleen hebben ze geen directe vluchten naar Bangkok.
pi_108188753
Inmiddels ticket (vorige week maandag) geboekt via cheaptickets. echter nu zijn de tickets van emirates stukken goedkoper en hebben deze vaak ook nog een overstop in dubai van een dag wat ons ook wel trekt. Zijn zeker geen mogelijkheden meer om dit bij cheaptickets te annuleren ofzo hé?
reis is van 2 aug tot 23 aug. betaalt voor ticket 825 eu
  maandag 20 februari 2012 @ 15:40:03 #119
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_108188972
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:34 schreef p0wmia het volgende:
Inmiddels ticket (vorige week maandag) geboekt via cheaptickets. echter nu zijn de tickets van emirates stukken goedkoper en hebben deze vaak ook nog een overstop in dubai van een dag wat ons ook wel trekt. Zijn zeker geen mogelijkheden meer om dit bij cheaptickets te annuleren ofzo hé?
reis is van 2 aug tot 23 aug. betaalt voor ticket 825 eu
nee tickets geboekt is geboekt
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_108517252
Ik ben vorige week uitgeweest in het RCA district in BKK....wat een dikke shit was dat bij Route66 :D Prachtige herinneringen aan overgehouden. Hier komt voornamelijk de miso-hiso Thai en een handvol farang. Dikke sounds en een hele prettige sfeer! Goedkoop is het niet, want je betaalt er gewoon 4 euro voor een biertje/cocktail.

Ben net terug, maar ga over 1,5 maand weer terug :P

Edit: En de mensen die denken even een vechtpartij aan te gaan met de Thai --> :') . Linksom of rechtom, je gaat het altijd afleggen. Je belandt of halfdood in het ziekenhuis of in de cel. Door gezichtsverlies kan je een Thai echt tot het uiterste drijven en dat wil je gewoon niet!
pi_108518040
Morgen even langs de ambassade om een visum te regelen ;)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_108639971
Thaise overheid betrokken bij de jacht op babyolifanten in Thailand, waarbij eerst moeders worden doodgeschoten en vervolgens de babyolifanten worden meegenomen voor toeristen

http://www.aziatischetijg(...)chermer-in-thailand/

Fijn land, vooral heen gaan :')
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 21:40:07 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_108642659
Je kunt er prima heen, je moet alleen die olifantenattracties links laten liggen. Geen toeristen = geen inkomen voor dat soort mensen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:24:15 #124
6941 APK
Factual, I think.
pi_108647487
Whatever happened to conleche oid?
Die zou nu toch wel weer thuis moeten zijn? :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 05:53:49 #125
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108655802
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt er prima heen, je moet alleen die olifantenattracties links laten liggen. Geen toeristen = geen inkomen voor dat soort mensen.
Grappig die blinde vlek die je hebt voor wat er werkelijk gebeurt in Thailand.
!!! Go 49-ers !!!
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 06:22:14 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_108655848
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 05:53 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Grappig die blinde vlek die je hebt voor wat er werkelijk gebeurt in Thailand.
Als je me zou kennen, zou je dat niet zeggen. Ik ben me er zeker wel van bewust. Als ik dat niet was zou ik de mooie praatjes van de Thaise mahoods geloven en geld betalen voor een ritje op een olifant.
Maar doordat er zoiets gebeurt, wil dat dan zeggen dag je het hele land niet kan bezoeken? Als je het zo bekijkt kun je heel veel landen niet meer bezoeken, want lang niet overal gaan ze met dieren om zoals ik dat graag zou willen zien. Zelfs niet in NL...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108656428
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 23:24 schreef APK het volgende:
Whatever happened to conleche oid?
Die zou nu toch wel weer thuis moeten zijn? :+
Ja, ik ben er weer, de 20e al eigenlijk, maar had even tijd nodig om hier te wennen. Ik heb echt een fantastische reis gehad!! Zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel mensen ontmoet! Ik begon in 'jouw' hotel, wat inderdaad een verademing was. Ik ben later nog een keer door die Khaosanroad gelopen en als ik daar had gezeten, was ik vrij ongelukkig aan mijn reis begonnen volgens mij. Wat een ellende daar. Maar dit was prima, rustige buurt en toch overal dichtbij. Ben er 3 nachten gebleven, deed alles met de local bus bijna, op een paar x tuktuk na. Heb ook een fietstocht gedaan en dat vond ik ook wel tof, kwam je echt op plaatsen die je anders zelf nooit zou hebben gevonden. Moest wel enorm wennen aan de warmte en smog en was dan ook blij dat ik naar Kanchanaburi kon vertrekken.

Ik had gebeld met een hostel en dat was vol, dus toen maar iets geboekt van te voren per internet en dat was een vergissing. Ik kwam in een soort resort terecht midden in de rivier, alleen te bereiken via boot. Het hele complex was vervallen en erger: ik was de enige gast. Het was net alsof ik in een film van Hitchcock was terechtgekomen, enorm creepy :D Ik heb m'n verlies genomen en ben direct weggegaan, wat een goede beslissing was, daarna kon ik alsnog terecht in de Jolly Frog, wat echt een hartstikke leuke plek was. (200 bt voor een kamer). Heb de Erawan watervallen gezien daar en er in gezwommen. (Mooi!) en ben ook naar de death railway/river kwai brug geweest. Die ze 's avonds veranderen in een discobrug, wat wel weer apart is.

Daarna per minibus naar Ayutthaya. Heb ik een dag rondgefietst, was mooi, maar ook genoeg, dus de nachttrein genomen naar Chiang Mai. Zat ik ook in een superleuk hostel (Julie Guesthouse). Ik had 1 van de duurdere kamers in de tuin en dat was alsnog maar 300 bht. In Chiang Mai heb ik een kookcursus gedaan en de jungleflight (boomtopkabelbanen), allebei echt erg leuk, ook een dagje een fiets gehuurd, in Thailand echt een prima manier om alles te verkennen.

Volgende bestemming was Pai, die busreis viel erg mee trouwens, ik had nergens last van. (Maar goed alles beter dan de rit van Kanchanaburi naar Ayutthaya, die man was gek of had een doodwens.) Pai was zoooo koel :D Heel ander klimaat ook dan elders, hoog in de bergen en het was er droog heet gedurende de dag en best koud in de nacht. Plaatsje zelf is heel relaxed, beetje hippie-achtig. Echt supertof. Ik heb daar de jungletrekking gedaan. Die vond ik wat tegenvallen. Had het iets avontuurlijker verwacht. Was wel okee hoor, ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te groot waren, in mijn fantasie zouden we de hele tijd met machete's moeten zwaaien. :P Wat ook niet meehielp was dat we (ik trok daar op met een Belgisch meisje) in een groep van 6 Spaanstaligen uit Zuid Amerika waren beland, die weigerden Engels te praten, dat was gewoon wat minder gezellig.

Na Pai, ben ik langzaam weer naar het zuiden gegaan, via Chiang Mai en Bangkok, waar ik de trein naar Chumpon miste en dus nog een dag in Bangkok moest blijven en toen maar de nachtbus heb genomen, wat ik overigens dus een beduidend minder fijne manier van reizen vind dan de nachttrein.

Boot naar Ko Tao en toen had ik nog een ruime week, waarin ik mijn duik SSI heb gehaald, heb gesnorkeld en gechilled. Toen weer terug naar Bangkok, waar ik intussen zo genoeg had van koud water douches, dat ik voor 85 euro een poepsjiek hotel heb genomen en uren lang in bad heb gedobberd en aan het zwembad cocktails heb gedronken. :+ Backpacken is fijn hoor, maar mijn haar zag eruit alsof ik aspiraties had om de dreads van Bob Marley naar de kroon te steken. Ik heb in die 4 weken ook ongeveer 15 massages gehad. :@ :D Zo fijn was dat. En ik vond het eten echt superlekker.

Dus dit was mijn eerste keer reizen alleen en als ik geen hond had gehad en geen galerie was ik denk ik wel binnenkort vertrokken voor een echt lange reis. Ik vond het echt leuk. :Y
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 09:21:13 #128
155227 crew  Guppy
dus
pi_108656546
Wat een leuk verhaal Conleche! Ik krijg zelf weer helemaal zin om te gaan reizen, terwijl ik pas net terug ben :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108657945
wat is beter als je een maand in Thailand wil zitten: Juli of Augustus? of zijn Juli en Augustus beiden kut?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 11:34:01 #130
6941 APK
Factual, I think.
pi_108658639
Leuk verslag, conleche! :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:51:51 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108673927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:01 schreef EL_Presidente het volgende:
wat is beter als je een maand in Thailand wil zitten: Juli of Augustus? of zijn Juli en Augustus beiden kut?
Alle maanden, behalve december t/m februari zijn kut! En januari en februari zijn eigenlijk ook kut omdat er dan al weer veel te veel toeristen zijn.

Maar serieus, juli of augustus maakt eigenlijk niets uit. En als het allemaal te heet en te vochtig wordt, gewoon naar het verre noorder verkassen, heb je 's avonds soms gewoon een shirt met lange mouwen nodig om geen kou te vatten. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:05:10 #132
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108674369
Was een paar weken terug in Chiang Mai en het was echt bizar heet. Je moest echt naar de aardbeien pooiers hoog in de bergen om richting de 20 graden te gaan. Ik snapte er niks van.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_108674918
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Alle maanden, behalve december t/m februari zijn kut! En januari en februari zijn eigenlijk ook kut omdat er dan al weer veel te veel toeristen zijn.

Maar serieus, juli of augustus maakt eigenlijk niets uit. En als het allemaal te heet en te vochtig wordt, gewoon naar het verre noorder verkassen, heb je 's avonds soms gewoon een shirt met lange mouwen nodig om geen kou te vatten. ;)
welke maatschappijen vliegen direct op Bangkok? welke is het goedkoopst?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:39:44 #134
6941 APK
Factual, I think.
pi_108675539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:22 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

welke maatschappijen vliegen direct op Bangkok? welke is het goedkoopst?
China Airlines, Eva Airways en KLM.
De eerste is over het algemeen het goedkoopst.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:52:13 #135
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108676010
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:39 schreef APK het volgende:

[..]

China Airlines, Eva Airways en KLM.
De eerste is over het algemeen het goedkoopst.
Hou bij de eerste en tweede maatschappij, maar vooral de eerste, wel rekening dat de geboekte vlucht niet daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
CI heeft er een handje van om om operationele redenen, lees veel lege stoelen in het toestel, voor vertrek al aan te kondingen wat vluchten te annuleren, en mensen te herboeken naar de omliggende vluchten.
Een vertrek of terugreis op dinsdag, woensdag of donderdag is niet aan te raden, want deze hebben de grootste kans om gecancelled te worden.

Je kan daarnaast kijken naar maatschappijen zoals Emirates, of als je graag met Neerlands trots wil vliegen om dezelfde vlucht op de site van KLM Belgie te boeken met als vertrekstation Antwerpen treinstation, dan is dezelfde vaak flink goedkoper.
(Zelfs zo erg dat de goedkoopste vlucht met vertrek uit Amsterdam via Parijs met Air France is, terwijl vanaf Antwerpen de directe vlucht vanaf Amsterdam de goedkoopste is).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_108676209
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:52 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Hou bij de eerste en tweede maatschappij, maar vooral de eerste, wel rekening dat de geboekte vlucht niet daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
CI heeft er een handje van om om operationele redenen, lees veel lege stoelen in het toestel, voor vertrek al aan te kondingen wat vluchten te annuleren, en mensen te herboeken naar de omliggende vluchten.
Een vertrek of terugreis op dinsdag, woensdag of donderdag is niet aan te raden, want deze hebben de grootste kans om gecancelled te worden.

Je kan daarnaast kijken naar maatschappijen zoals Emirates, of als je graag met Neerlands trots wil vliegen om dezelfde vlucht op de site van KLM Belgie te boeken met als vertrekstation Antwerpen treinstation, dan is dezelfde vaak flink goedkoper.
(Zelfs zo erg dat de goedkoopste vlucht met vertrek uit Amsterdam via Parijs met Air France is, terwijl vanaf Antwerpen de directe vlucht vanaf Amsterdam de goedkoopste is).
je bedoelt beginpunt Antwerpen treinstation, met de trein van Antwerpen naar Amsterdam Centraal of Schiphol, en vanaf Schiphol direct naar Bangkok.. misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb altijd direct gevlogen en vanaf Schiphol, dus vergeef me als ik de bovenstaande constructie niet snap.
pi_108677116
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 23:33 schreef Devz het volgende:

[..]

Hmm, ik zie nu inderdaad dat ze pas vanaf zomer 2012 op Thailand zouden gaan vliegen. Blijkbaar hebben ze die plannen dus bij voorbaat al in de prullenbak gegooid.

http://www.thailandblog.nl/vliegtickets/arkefly-thailand-vliegen/
Arkefly naar Thailand, gaat het niet door dan?
pi_108680962
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:19 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Arkefly naar Thailand, gaat het niet door dan?
Nee, nog voordat ze met hun vluchten begonnen zijn hebben ze Thailand als bestemming alweer geannuleerd. Iets met slechte bedrijfsresultaten, volgens mij gaat het niet zo goed met ArkeFly.
  zondag 4 maart 2012 @ 10:08:54 #139
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108689289
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:57 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

je bedoelt beginpunt Antwerpen treinstation, met de trein van Antwerpen naar Amsterdam Centraal of Schiphol, en vanaf Schiphol direct naar Bangkok.. misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb altijd direct gevlogen en vanaf Schiphol, dus vergeef me als ik de bovenstaande constructie niet snap.
Beginpunt kan je inderdaad vertalen als mijn vertrekstation. Omdat het een treinstation is heb ik het woord station erin gelaten, vertrek of beginpunt is naar mijn mening hetzelfde.

Maar inderdaad, met deze constructie moet je dus je treinticket ophalen op Antwerpen station en dan met de trein naar Schiphol om vanaf daar op het vliegtuig te stappen. Je kan pas inchecken nadat het treinticket op Antwerpen Centraal is opgehaald. (Tot die tijd is dit geblokkeerd).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 5 maart 2012 @ 00:55:41 #140
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_108728699
quote:
Student faces prison for speaking out in royalist Thailand

The fate of Kanthoop, 20, who faces up to 15 years in jail for 'having opinions', highlights country's harsh pro-monarchy laws

She is the very embodiment of modern Thai youth, dressed in flip-flops, T-shirt and shorts, and sipping an iced coffee with friends after unversity lectures. But 20-year-old Kanthoop is not just another university student. The social welfare major has been spat at, publicly denigrated, threatened by police and faces up to 15 years in jail – for little more, she says, than "having opinions".

"I know my case is symbolic, and I'm happy about that. There is good that comes from somebody standing up and wanting to make change – sooner or later people will start to realise that."

To understand why Kanthoop might be so vilified is to understand Thai society. Twice a day – at 8am and 6pm – time stands in this nation of 69 million as the national anthem sputters out of public loudspeakers and everyone is expected to stand in silent salute.

The routine testifies to the adoration Thai people feel for both their nation and their king, Bhumibol Adulyadej, or Rama IX, a man so revered that many shops and homes bear his portrait. But that reverence is backed up by the world's strictest anti-monarchy regulations, which sentence anyone who insults, defames or threatens the king or his family to three to 15 years' imprisonment.

Opponents argue that the law, known as Article 112, prevents healthy dialogue and is being used as a political tool to stifle dissent. Charges of lese-majesty, though in existence since 1908, have jumped since the military coup in 2006 that ousted former PM Thaksin Shinawatra, who was widely criticised for attempting to undermine the monarchy, an accusation he has long denied.

But in 2010 – when royalist forces bloodily battled with Thaksin supporters – some 478 lese-majesty charges have been made and 75,000 websites blocked. Human rights groups, as well as the US, EU and UN, have voiced concern over the way the law is used.

A group of Thai academics and activists, called Nitirat, have since proposed amendments to the law, but current prime minister, Yingluck Shinawatra, Thaksin's sister, has vowed not to touch 112 — promising in January to "protect the [royal] institution, not exploit it". The debate has consequently been left to rage in the streets, where Nitirat's members face threats and harassment by royalists.
Hier verder lezen: http://www.guardian.co.uk(...)anthoop-faces-prison
!!! Go 49-ers !!!
pi_108729168
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 11:01 schreef EL_Presidente het volgende:
wat is beter als je een maand in Thailand wil zitten: Juli of Augustus? of zijn Juli en Augustus beiden kut?
Aan kut geen gebrek daar, ga gewoon wanneer je wilt en vergeet de barfine niet te betalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door metromuis op 05-03-2012 01:32:00 ]
pi_108741165
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:07 schreef conleche het volgende:
Na Pai, ben ik langzaam weer naar het zuiden gegaan, via Chiang Mai en Bangkok, waar ik de trein naar Chumpon miste en dus nog een dag in Bangkok moest blijven en toen maar de nachtbus heb genomen, wat ik overigens dus een beduidend minder fijne manier van reizen vind dan de nachttrein.
Normaal sta je makkelijk 1 a 1,5 uur te wachten op de trein omdat hij vertraging heeft, maar bij jou was het andersom?

En vind je de trein echt beter dan de bus? Vraag me nu af of ik dan zo'n gammele nachttrein had (en zo'n luxe bus) dat dat bij mij helemaal andersom was.

En nu weer terug in Nederland... koud, grijs, saai Nederland... sterkte. ;)
Ja, ik generaliseer.
pi_108754787
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:21 schreef Northside het volgende:

[..]

Normaal sta je makkelijk 1 a 1,5 uur te wachten op de trein omdat hij vertraging heeft, maar bij jou was het andersom?

En vind je de trein echt beter dan de bus? Vraag me nu af of ik dan zo'n gammele nachttrein had (en zo'n luxe bus) dat dat bij mij helemaal andersom was.

En nu weer terug in Nederland... koud, grijs, saai Nederland... sterkte. ;)
De trein van en naar Chiang Mai vertrok stipt op tijd, was heerlijk ruim en schoon en rustig, maar kwam zowel heen als terug véél te laat aan. Heen was geen probleem, maar terug heb ik dus de aansluitende trein gemist naar Chumpon, daar had ik al zo half en half rekening mee gehouden gezien de heenweg en dus geen kaartje gekocht van te voren. De joint ticket die ik toen kocht was voor nachtbus en boot. De bus was op zich in orde, maar je kan gewoon niet liggen en als ik niet lig, dan slaap ik niet en ik had nog wel 2 stoelen voor mezelf alleen. We werden ergens midden in de nacht gedropt bij de pier waar de boot om een uur of zes zou vertrekken, dus toen heb ik nog wel even kunnen slapen op een houten bankje, maar ik vond de bus dus geen groot succes. De slaaptrein van Chumpon naar Bangkok was inderdaad veel te laat, een uur of zo. En minder comfortabel dan die naar Chiang Mai, het leek ook wel of hij veel harder reed, maar misschien was dat omdat we te laat vertrokken en toch op tijd aankwamen, dus hij zal wel gewoon té hard zijn gegaan. Het bedje was daar ook wat minder ruim. Kan ook liggen aan het feit dat ik deze keer een fan had genomen en in die naar Chiang Mai een aircon, dus dat het daarom wat minder luxe was. Maar ik heb er toch prima in geslapen iets onrustiger misschien, maar ik zou het fenomeen nachttrein iedereen aanraden.

Ik moet best weer wennen hier ja! :D Maar goed, nog een maandje en het is hier ook lente, ik vond januari/februari trouwens echt een hele fijne tijd om weg te zijn, heb ik de rotste tijd van de winter geskipt.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:17:47 #145
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:20:40 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_108791816
quote:
Ik zie dat Nok Air weer vanaf Don Muang gaat vliegen, terwijl Orient Thai op Suvarnabhumi blijft, ik begrijp eigenlijk de verhuizing naar Don Muang terug niet van Nokair, in mijn ogen kan je veel beter op Suvarnabhumi blijven vliegen, want een groot voordeel van FD (Air Asia) ten opzicht van Nok Air is dat deze dit wel doen, zodat dit veel beter aansluit bij aankomende internationale vluchten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:34:19 #147
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108795724
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 09:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja, ik ben er weer, de 20e al eigenlijk, maar had even tijd nodig om hier te wennen. Ik heb echt een fantastische reis gehad!! Zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel mensen ontmoet! Ik begon in 'jouw' hotel, wat inderdaad een verademing was. Ik ben later nog een keer door die Khaosanroad gelopen en als ik daar had gezeten, was ik vrij ongelukkig aan mijn reis begonnen volgens mij. Wat een ellende daar. Maar dit was prima, rustige buurt en toch overal dichtbij. Ben er 3 nachten gebleven, deed alles met de local bus bijna, op een paar x tuktuk na. Heb ook een fietstocht gedaan en dat vond ik ook wel tof, kwam je echt op plaatsen die je anders zelf nooit zou hebben gevonden. Moest wel enorm wennen aan de warmte en smog en was dan ook blij dat ik naar Kanchanaburi kon vertrekken.

Ik had gebeld met een hostel en dat was vol, dus toen maar iets geboekt van te voren per internet en dat was een vergissing. Ik kwam in een soort resort terecht midden in de rivier, alleen te bereiken via boot. Het hele complex was vervallen en erger: ik was de enige gast. Het was net alsof ik in een film van Hitchcock was terechtgekomen, enorm creepy :D Ik heb m'n verlies genomen en ben direct weggegaan, wat een goede beslissing was, daarna kon ik alsnog terecht in de Jolly Frog, wat echt een hartstikke leuke plek was. (200 bt voor een kamer). Heb de Erawan watervallen gezien daar en er in gezwommen. (Mooi!) en ben ook naar de death railway/river kwai brug geweest. Die ze 's avonds veranderen in een discobrug, wat wel weer apart is.

Daarna per minibus naar Ayutthaya. Heb ik een dag rondgefietst, was mooi, maar ook genoeg, dus de nachttrein genomen naar Chiang Mai. Zat ik ook in een superleuk hostel (Julie Guesthouse). Ik had 1 van de duurdere kamers in de tuin en dat was alsnog maar 300 bht. In Chiang Mai heb ik een kookcursus gedaan en de jungleflight (boomtopkabelbanen), allebei echt erg leuk, ook een dagje een fiets gehuurd, in Thailand echt een prima manier om alles te verkennen.

Volgende bestemming was Pai, die busreis viel erg mee trouwens, ik had nergens last van. (Maar goed alles beter dan de rit van Kanchanaburi naar Ayutthaya, die man was gek of had een doodwens.) Pai was zoooo koel :D Heel ander klimaat ook dan elders, hoog in de bergen en het was er droog heet gedurende de dag en best koud in de nacht. Plaatsje zelf is heel relaxed, beetje hippie-achtig. Echt supertof. Ik heb daar de jungletrekking gedaan. Die vond ik wat tegenvallen. Had het iets avontuurlijker verwacht. Was wel okee hoor, ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te groot waren, in mijn fantasie zouden we de hele tijd met machete's moeten zwaaien. :P Wat ook niet meehielp was dat we (ik trok daar op met een Belgisch meisje) in een groep van 6 Spaanstaligen uit Zuid Amerika waren beland, die weigerden Engels te praten, dat was gewoon wat minder gezellig.

Na Pai, ben ik langzaam weer naar het zuiden gegaan, via Chiang Mai en Bangkok, waar ik de trein naar Chumpon miste en dus nog een dag in Bangkok moest blijven en toen maar de nachtbus heb genomen, wat ik overigens dus een beduidend minder fijne manier van reizen vind dan de nachttrein.

Boot naar Ko Tao en toen had ik nog een ruime week, waarin ik mijn duik SSI heb gehaald, heb gesnorkeld en gechilled. Toen weer terug naar Bangkok, waar ik intussen zo genoeg had van koud water douches, dat ik voor 85 euro een poepsjiek hotel heb genomen en uren lang in bad heb gedobberd en aan het zwembad cocktails heb gedronken. :+ Backpacken is fijn hoor, maar mijn haar zag eruit alsof ik aspiraties had om de dreads van Bob Marley naar de kroon te steken. Ik heb in die 4 weken ook ongeveer 15 massages gehad. :@ :D Zo fijn was dat. En ik vond het eten echt superlekker.

Dus dit was mijn eerste keer reizen alleen en als ik geen hond had gehad en geen galerie was ik denk ik wel binnenkort vertrokken voor een echt lange reis. Ik vond het echt leuk. :Y
Hee metmelk!

Gaaf verhaal!

Heb je nog tips voor hostel in bangkok voor een goede prijs? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108804041
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hee metmelk!

Gaaf verhaal!

Heb je nog tips voor hostel in bangkok voor een goede prijs? :)
Dank, ander zuivelgeval!

Ik had van APK hier uit dit topic deze tip doorgekregen en daar ben ik geweest. Ik vond het er leuk, dus een aanrader. Maar het ligt er wel aan wat je wilt. Als je meer het Khaosanroad type bent, dan zou ik er niet naar toe gaan.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:41:27 #149
6941 APK
Factual, I think.
pi_108804717
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Dank, ander zuivelgeval!

Ik had van APK hier uit dit topic deze tip doorgekregen en daar ben ik geweest. Ik vond het er leuk, dus een aanrader. Maar het ligt er wel aan wat je wilt. Als je meer het Khaosanroad type bent, dan zou ik er niet naar toe gaan.
Altijd gevaarlijk om een onbekende iets aan te raden, maar blij dat je het okay vond ^O^
Het moet natuurlijk niet vol met FOK!-ers zitten de volgende keer dat ik in Bangkok ben :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:54:02 #150
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108805150
Ik ben nog nooit in bangkok geweest dus ik weet niet wat voor type ik ben, maar bedankt voor de tip. Ik schijf het adres in elk geval wel even op. Ik ga toch eerst een maand naar China dus ik heb nog even de tijd
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:57:32 #151
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108805278
Ik heb even op die website gekeken (en opgeslagen in m'n bladwijzers). Maar dat ziet er heel goed uit en niet duur, bedankt voor de tip conleche én APK! ;)

Als jullie nog meer Thailand tips hebben, ik sta er heel erg voor open. Heb me tot nu toe vooral in china verdiept namelijk. Waar ik aan zat te denken is vanuit bangkok naar de eilanden beneden, dan weer naar boven richting cambodja en vanuit cambodja naar maleisie vliegen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108812806
• Ik ga in augustus met vrienden richting Bangkok. We willen eigenlijk wel op KSR zitten (denk ik), mooi toeristen/backpacke etc. Ik twijfel nu tussen 2 hotels:\
http://www.agoda.nl/asia/(...)GRjq4CFcGFDgoddzERhg

of optie 2:
http://www.asiawebdirect.(...)mbuttri-village-inn/

Mensen ervaring met één of beide? Eventueel andere alternatieven zijn ook welkom :)

Verder gaan we 3 weken en in hoeverre is het te doen als we zowel het noorden als het zuiden willen zien. Word dit teveel gereis of valt het mee? Ik zat te denken aan:

• 3 dagen BKK,

• 5/6 dagen Noorden (chiang Mai, misschien Pai)

• 8 dagen Zuiden (Eiland hoppen, sowieso naar Koh Tao

• 2 dagen BKK (Shoppen voor NL)

Andere voorstellen zijn zeer welkom!!!
pi_108831226
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:22 schreef conleche het volgende:
Als je meer het Khaosanroad type bent, dan zou ik er niet naar toe gaan.
Dat vond ik nou wel zo'n schrale bedoening... leuk als je 19 bent of als je op een (heel erg) krap budget zit, maar echt niets voor mij. Leuk om 's avonds over de markt te lopen en t-shirtjes te kopen, maar nog leuker om 's nachts weer naar je eigen fijne guesthouse terug te kunnen gaan.
Ja, ik generaliseer.
pi_108831243
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Boterbartje het volgende:
Heb me tot nu toe vooral in china verdiept namelijk. Waar ik aan zat te denken is vanuit bangkok naar de eilanden beneden, dan weer naar boven richting cambodja en vanuit cambodja naar maleisie vliegen.
Niet de meest logische route toch?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:29:55 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108833428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Niet de meest logische route toch?
Eens, maar ik heb een single entry visum dus ik heb weinig keus, anders zou het logischer zijn om vanuit cambodja door thailand naar maleisie te trekken, maar het is niet anders. ;)

En ik ben trouwens ook 19 met een niet al te royaal budget :P maar toch onthoud ik die tip van metmelk :Y

Wat geven jullie trouwens ong per week/maand uit in thailand (misschien iemand ervaringen met china)?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108882209
Ik heb een vraagje over het visum, ik ga naar Thailand en vlieg zo'n 45 dagen later naar huis. In die 45 dagen ben ik ongeveer 20 dagen niet in Thailand, vertrek met de trein naar Maleisie en kom met vliegtuig terug uit Bali. Ben dus in totaal korter dan 30 dagen in Thailand.
Het is me nou niet helemaal duidelijk of ik een visum moet aanvragen?
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_108882771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:55 schreef gijoy het volgende:
Ik heb een vraagje over het visum, ik ga naar Thailand en vlieg zo'n 45 dagen later naar huis. In die 45 dagen ben ik ongeveer 20 dagen niet in Thailand, vertrek met de trein naar Maleisie en kom met vliegtuig terug uit Bali. Ben dus in totaal korter dan 30 dagen in Thailand.
Het is me nou niet helemaal duidelijk of ik een visum moet aanvragen?
Je krijgt twee keer een visum.
Bij de eerste keer binnenkomst en 2e keer binnenkomst.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:05:36 #158
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108889544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

Je krijgt twee keer een visum.
Bij de eerste keer binnenkomst en 2e keer binnenkomst.
15 dagen visum ja. Ik heb alleen een binnenvlucht naar Thailand dus kon ik geen visum on arrival krijgen natuurlijk.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108899169
quote:
Je krijgt twee keer een visum.
Bij de eerste keer binnenkomst en 2e keer binnenkomst.
Maar maakt het dan niet uit dat er 45 dagen tussen aankomst en vertrek zit en ik geen vliegticket uit Thailand heb om aan te tonen dat ik vertrek? Heb trouwens wel een vliegticket vanuit Singapore naar Indonesie.
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_108899286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:43 schreef gijoy het volgende:

[..]

Maar maakt het dan niet uit dat er 45 dagen tussen aankomst en vertrek zit en ik geen vliegticket uit Thailand heb om aan te tonen dat ik vertrek? Heb trouwens wel een vliegticket vanuit Singapore naar Indonesie.
Anders regel je een visum bij de ambassade dat je 2 keer het land in mag voor 2 maanden. Heb je helemaal geen gedoe en je krijgt gewoon dat visum op basis van je ticket het land weer uit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_108900331
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

15 dagen visum ja. Ik heb alleen een binnenvlucht naar Thailand dus kon ik geen visum on arrival krijgen natuurlijk.
30 dagen bij inreis een international airport, 15 dagen bij inreis over land.
Uitgaande van de veronderstelling dat je een Nederlands paspoort hebt.

Het is trouwens geen visum, maar een visa exemption :)

@gijoy: Onward travel wordt eigenlijk nooit naar gevraagd, en als er wel naar gevraagd wordt, dan is het je luchtvaartmaatschappij die je vanuit Europa vervoert, niet de Thai immigration :)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:58:26 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108901447
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

30 dagen bij inreis een international airport, 15 dagen bij inreis over land.
Uitgaande van de veronderstelling dat je een Nederlands paspoort hebt.

Het is trouwens geen visum, maar een visa exemption :)

@gijoy: Onward travel wordt eigenlijk nooit naar gevraagd, en als er wel naar gevraagd wordt, dan is het je luchtvaartmaatschappij die je vanuit Europa vervoert, niet de Thai immigration :)
Je zou wel uit ervaring spreken maar er staat voor zo'n vis exemption dat je een retourvlucht moet hebben, en dat heb ik niet. Plus dat ik langer dan 30 dagen in thailand ben. Dus ik heb een 60 dagen single entry visum in m'n paspoort zitten.
Dan moet ik maar met een kleine omweg naar cambodja maar uiteindelijk maak dat niets uit ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:16:40 #163
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_108904453
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
pi_108904562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
Voor zo een korte periode heb je weinig nodig, de meeste zijn pas als je er minimaal een maand zit ofzo. Maar vraag het gewoon even na bij de GGD/dokter. Je krijgt toch waarschijnlijk het meeste via de verzekering terug, en om nou het risico te lopen voor die paar tientjes.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:31:26 #165
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108905084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:18 schreef rene90 het volgende:

[..]

Voor zo een korte periode heb je weinig nodig, de meeste zijn pas als je er minimaal een maand zit ofzo. Maar vraag het gewoon even na bij de GGD/dokter. Je krijgt toch waarschijnlijk het meeste via de verzekering terug, en om nou het risico te lopen voor die paar tientjes.
Ik kreeg maar 175 terug van verzekering, terwijl ik voor ongeveer 400 euro vaccinaties had :r
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108905306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
DTP en hepatitis A zijn standaard volgens mij? De rest is overbodig.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:10:34 #167
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108906468
Ga gewoon naar de GGD, die zeggen wat aanbevolen wordt en wat niet. Ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108906527
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik kreeg maar 175 terug van verzekering, terwijl ik voor ongeveer 400 euro vaccinaties had :r
Jezus welke had je allemaal nodig dan? Kon je het niet regelen dat je de ene helft in december had en de andere helft in januari?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:51:02 #169
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_108907812
Oke bedankt!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:50:31 #170
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108909708
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Jezus welke had je allemaal nodig dan? Kon je het niet regelen dat je de ene helft in december had en de andere helft in januari?
Oja dat was wel een slimme set geweest ja ;(
Ik ben pas in Maart naar de GGD gegaan omdat ik in december druk was met werk (80 uur per week ong) en toen heb ik het maar uitgesteld totdat ik ben gestopt met werk, half februari.

Ik moest:
- buiktyfus
- hepatitus a en b
- DTP
- rabies want ik ga fietsen, wandelen alles en risco op een hont die bijt is groot. In Nederland word je zelf al gebeten door honden met fietsen en hier heb je weinig straathonden/geïnfecteerde honden, moet je daar eens voorstellen.

Tevens was ik al gevaccineerd voor TBC bij m'n geboorte *O*
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:53:34 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108909809
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oja dat was wel een slimme set geweest ja ;(
Ik ben pas in Maart naar de GGD gegaan omdat ik in december druk was met werk (80 uur per week ong) en toen heb ik het maar uitgesteld totdat ik ben gestopt met werk, half februari.

Ik moest:
- buiktyfus
- hepatitus a en b
- DTP
- rabies want ik ga fietsen, wandelen alles en risco op een hont die bijt is groot. In Nederland word je zelf al gebeten door honden met fietsen en hier heb je weinig straathonden/geïnfecteerde honden, moet je daar eens voorstellen.

Tevens was ik al gevaccineerd voor TBC bij m'n geboorte *O*
Wat? :')

Waar ga jij fietsen? In de dikke jungle bij Cambodia? Waar je zonder condoom hepatitishoeren anaal gaat neuken?

en wat is dit gelul over fietsende honden?



fietsende honden? Hondsdolheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 09-03-2012 17:06:14 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:48:26 #172
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108911566
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat? :')

Waar ga jij fietsen? In de dikke jungle bij Cambodia? Waar je zonder condoom hepatitishoeren anaal gaat neuken?

en wat is dit gelul over fietsende honden?

[ afbeelding ]

fietsende honden? Hondsdolheid.
Bedankt voor deze reactie denk ik :P
- rabies vond ik zelf wel overbodig maar werd mij toch echt aangeraden want dit dat en uiteindelijk wou mijn moeder het betalen/voorschieten dus dikke prima!

A & B was combinatie en daar ben ik nu voor B levenslang en A 25 jaar beschermt dus dat is altijd handig. En ja ik wil idd in cambodja gaan fietsen en ik zei/bedoelde: fietsen met honden. Dus ik fietsen, en daar lopen dan honden bij. En honden hebben toch vaak de neiging om achter fietsers aan te rennen danwelniet te bijten.

En ik gebruik natuurlijk condooms :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:10:41 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108912225
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reactie denk ik :P
- rabies vond ik zelf wel overbodig maar werd mij toch echt aangeraden want dit dat en uiteindelijk wou mijn moeder het betalen/voorschieten dus dikke prima!
Fijn dat je moeder dat wil betalen maar ik heb begrepen dat dit (zoals DTP) superpijnlijke injecties zijn. (thanks, mom)

quote:
A & B was combinatie en daar ben ik nu voor B levenslang en A 25 jaar beschermt dus dat is altijd handig.
Hmmmm... oke.... kan ik nog bij inkomen.

quote:
En ja ik wil idd in cambodja gaan fietsen en ik zei/bedoelde: fietsen met honden. Dus ik fietsen, en daar lopen dan honden bij. En honden hebben toch vaak de neiging om achter fietsers aan te rennen danwelniet te bijten.
In je jungle hebben ze geen fietspaden, he. En dat is de enige plek waar je, als je daar actief besmet water uit een stilstaande plas gaat lopen zuipen eventueel vaccinaties nodig voor zou hebben.

Die rabies shots lijken het me niet waard bovendien kan je sneller fietsen dan die rothonden die naar mijn ervaring te druk bezig zijn met eten verzamelen en in de hitte zich zo min mogelijk te bewegen dan zich te voldoen aan het postbode hatende stereotype dat zich rond 52 graden noorderbreedte vooral voordoet.

quote:
En ik gebruik natuurlijk condooms :P
Mooi.

M'n vriendin vindt je vaccinatieverhaal schattig in ieder geval. :P
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:19:27 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108912489
Doet me ook een beetje denken aan die gezinnetjes die de hele dag in citroengeur met een hintje gif aroma zitten te stinken ... in Bangkok, en bij het eerste teken van een mug een airco supermarkt in vluchten.. Bang voor malaria en wat is die andere ziekte die bijna niemand in Thailand meer krijgt? Denge ofzo?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:36:03 #175
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108912935
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Fijn dat je moeder dat wil betalen maar ik heb begrepen dat dit (zoals DTP) superpijnlijke injecties zijn. (thanks, mom)

[..]

Hmmmm... oke.... kan ik nog bij inkomen.

[..]

In je jungle hebben ze geen fietspaden, he. En dat is de enige plek waar je, als je daar actief besmet water uit een stilstaande plas gaat lopen zuipen eventueel vaccinaties nodig voor zou hebben.

Die rabies shots lijken het me niet waard bovendien kan je sneller fietsen dan die rothonden die naar mijn ervaring te druk bezig zijn met eten verzamelen en in de hitte zich zo min mogelijk te bewegen dan zich te voldoen aan het postbode hatende stereotype dat zich rond 52 graden noorderbreedte vooral voordoet.

[..]

Mooi.

M'n vriendin vindt je vaccinatieverhaal schattig in ieder geval. :P
Ja ach, ik wielren hier in Nederland en ben hier ook vaak genoeg door een hond gebeten, dat is gewoon lastig met die beesten. Soms komen die uit de bosjes en hap.

En Hepatitis is gewoon handig voor rest van het leven, ik heb geen zin daar ziek te worden. Hepatitis komt trouwens veel meer voor dan je denkt, ook in eten dat niet goed is doorgekookt etc etc.

En ik weet niet waar jij begrepen hebt dat die shots pijn doen, maar het is dus geen kut aan :P Ik heb er nu al 5 gehad, nog 2 te gaan en je voelt het niet eens. Alleen eentje wel omdat die in een zenuw werd geprikt, maar daar kun je gewoon niets aan doen.. domme pech :P

Maar ik ben erg blij dat jouw vriendin mij nu schattig vindt :7
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108913007
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ach, ik wielren hier in Nederland en ben hier ook vaak genoeg door een hond gebeten, dat is gewoon lastig met die beesten. Soms komen die uit de bosjes en hap.

En Hepatitis is gewoon handig voor rest van het leven, ik heb geen zin daar ziek te worden. Hepatitis komt trouwens veel meer voor dan je denkt, ook in eten dat niet goed is doorgekookt etc etc.

En ik weet niet waar jij begrepen hebt dat die shots pijn doen, maar het is dus geen kut aan :P Ik heb er nu al 5 gehad, nog 2 te gaan en je voelt het niet eens. Alleen eentje wel omdat die in een zenuw werd geprikt, maar daar kun je gewoon niets aan doen.. domme pech :P

Maar ik ben erg blij dat jouw vriendin mij nu schattig vindt :7
Je hebt al 5 prikken gehad van rabies en moet er nog 2? Overal waar ik het heb gelezen / nagevraagd krijg je max 3 prikken ter bescherming. Je krijgt alleen die lange serie als je al besmet bent :').
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:41:10 #177
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108913048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je hebt al 5 prikken gehad van rabies en moet er nog 2? Overal waar ik het heb gelezen / nagevraagd krijg je max 3 prikken ter bescherming. Je krijgt alleen die lange serie als je al besmet bent :').
dtp 1
hepatitis ab 1
buiktyfus 1
rabies 2

nog 1 rabies en 1 hepatitis ab te gaan.
En wat jij zegt klopt verder :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108913396
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:06:36 #179
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108913918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef Northside het volgende:
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Het zit bij hepatitis A in, is dubbel vaccinatie + ik ga geen paar weekjes thailand maar ik ga: 1 maand china, 3 weken thailand, 1 week cambodja, 1 week maleisie ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108915129
Ik heb 3 prikken gehad. havrix, dtp en buiktyfus. ik denk dat havrix/hepatitis is eigenlijk, aangezien ik een 2e injectie over een half jaar-jaar moet nemen. tevens heb ik malariatabletten gekocht. totale kosten a 225 euro waarvan ik er 75 terugkreeg
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:26:25 #181
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108917449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef Northside het volgende:
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Ik heb wel eens gehoord dat als je Pattaya aandoet, die B prikken geen overbodige luxe zijn. Maar mensen zeg, fietsen in Cambodja. Je kunt bijna net zo goed hier in NL op een overweg stil blijven staan om een trein te koppen. Levensgevaarlijk dus en als dat het eens een keer niet is, is het een ongelofelijk saai landschap om te fietsen en neem dan wel genoeg binnenbanden mee voor alle rotzooi die er aan de zijkant van de weg ligt. Ik zou het niet doen...............
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_108924201
Havrix = hepatitisvaccin ja. De arts bij de vaccinatiekliniek van Shell zei tegen mij in ieder geval dat ik voor mijn 6 weken Thailand geen hepatitis B shots nodig had, tenzij ik heel wilde plannen had. 2 keer hepatitis A (+/- 30¤ per spuit) (en de dtp dus) was voldoende.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator vrijdag 9 maart 2012 @ 22:41:21 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_108924381
Ik heb ook alleen Hep A en DTP gehad. Of nou ja, die had ik al, maar ze waren voldoende
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 9 maart 2012 @ 22:46:56 #184
6941 APK
Factual, I think.
pi_108924581
Pffrrt, altijd weer gedoe over prikken.
Vraag het aan de GGD en klaar :)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:23:11 #185
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108926050
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 19:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb 3 prikken gehad. havrix, dtp en buiktyfus. ik denk dat havrix/hepatitis is eigenlijk, aangezien ik een 2e injectie over een half jaar-jaar moet nemen. tevens heb ik malariatabletten gekocht. totale kosten a 225 euro waarvan ik er 75 terugkreeg
Ja ik 175 *O*
IZA classic :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 22:46 schreef APK het volgende:
Pffrrt, altijd weer gedoe over prikken.
Vraag het aan de GGD en klaar :)
Heb ik gedaan, en die hebben mij dit aangeraden.. ik weet niet wat ik nou fout doe :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108934424
welke van deze Lonely Planet guides moet ik hebben, ik dacht dat er maar 1 was, maar blijkbaar dus niet..

pi_108934446
trouwens waar zijn al die prikken voor nodig? :') ik ga zonder enige prik naar Thailand, of is dat echt dom? :P
pi_108934683
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 00:01 schreef APK het volgende:
Even voor de ticketkenners: Ik ben dit jaar via BKK naar Indonesië gevlogen in het hoogseizoen (vertrek 14 dec. terug 13 januari) en het ticket was 735¤ rechtstreeks, plus een cheap Air Asia ticket naar Denpasar.

Is het in die periode goedkoper om rechtstreeks naar bv Kuala Lumpur of Jakarta te vliegen of maakt dat weinig uit?
Ik vind een dagje Bangkok aan het begin en het einde van de vakantie namelijk eigenlijk best wel vertrouwd en leuk :Y
Wat is hoogseizoen in Thailand, welke maanden? hoe zit het met Juli of Augustus?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:09:24 #189
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_108935206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:52 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat is hoogseizoen in Thailand, welke maanden? hoe zit het met Juli of Augustus?
December t/m februari heb je het beste weer. Zon en weinig neerslag. 8-)
Juli/augustus zou ik een flinke paraplu meenemen. :{
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_108935829
;( jaloers op mijn moeder die vandaag weer even voor een weekje vertrekt naar Phuket
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 12:38:13 #191
155227 crew  Guppy
dus
pi_108935932
Oeh, ik ben ook wel een beetje jaloers :D Zeker nu ik net helemaal natgeregend en verkleumd ben
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108938037
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:09 schreef kasper het volgende:
Juli/augustus zou ik een flinke paraplu meenemen. :{
Meen je dit serieus? maar het is toch gewoon warm.. :{
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 13:59:07 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_108938121
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Meen je dit serieus? maar het is toch gewoon warm.. :{
Dat wel, maar ook nat.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108938377
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat wel, maar ook nat.
Ik ben van plan om in Juli te gaan, 4 weken Thailand, first timer.. :P wil zo veel mogelijk zien.. begin, en eindig in BKK..
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 14:11:21 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_108938438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:09 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Ik ben van plan om in Juli te gaan, 4 weken Thailand, first timer.. :P wil zo veel mogelijk zien.. begin, en eindig in BKK..
Je zou kunnen overwegen een paar maanden te verschuiven. Het wil nog wel eens overstromen, waardoor je niet alles kunt zien wat je wilt. Zie ook je reisgids
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108938625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat wel, maar ook nat.
Tropische buien, heerlijk toch :) Volgens mij valt juli/augustus nog redelijk mee, om de paar dagen wat hevige buien. September en oktober zijn de natste maanden. Je moet het verder ook een beetje treffen natuurlijk. Voordeel is wel weer dat alles in bloei staat.
pi_108939322
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:11 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je zou kunnen overwegen een paar maanden te verschuiven. Het wil nog wel eens overstromen, waardoor je niet alles kunt zien wat je wilt. Zie ook je reisgids
dat is voor mij geen optie, het is of juli of augustus.. (zomervakantie, ik studeer nog)
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 14:47:05 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_108939386
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:44 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

dat is voor mij geen optie, het is of juli of augustus.. (zomervakantie, ik studeer nog)
Goed de lokale berichten in de gaten houden dan!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 maart 2012 @ 15:03:15 #199
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108939788
Opties zat in die tijd hOor :) en met het weer, niets is lekkerder dan zo'n stortbui waardoor je ff lekker relaxed een bakkie kunt doen hèhè om vervolgens weer verder te gaan, regent echt niet elke dag de gehele dag, en ff goed locals vragen waar het slechte weer zich bevind, werkt prima.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_108939879
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:03 schreef MissHobje het volgende:
Opties zat in die tijd hOor :) en met het weer, niets is lekkerder dan zo'n stortbui waardoor je ff lekker relaxed een bakkie kunt doen hèhè om vervolgens weer verder te gaan, regent echt niet elke dag de gehele dag, en ff goed locals vragen waar het slechte weer zich bevind, werkt prima.
thanks voor de geruststelling... ;)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:17:20 #201
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108941604
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:37 schreef EL_Presidente het volgende:
welke van deze Lonely Planet guides moet ik hebben, ik dacht dat er maar 1 was, maar blijkbaar dus niet..

[ afbeelding ]
Thailand travel guide new.
Maar als ik jou was zou ik in Engeland bestellen want daar is het veel goedkoper.

http://www.bookdepository(...)lliams/9781741797145

Dat is de nieuwe editie van dit jaar maart, kost 16 euro. Gratis verzenden.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108942011
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Thailand travel guide new.
Maar als ik jou was zou ik in Engeland bestellen want daar is het veel goedkoper.

http://www.bookdepository(...)lliams/9781741797145

Dat is de nieuwe editie van dit jaar maart, kost 16 euro. Gratis verzenden.
Wat is dat Discover Thailand dan?

ik denk er trouwens ook over om de Thailand Islands Lonely Planet erbij te nemen...
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 16:34:44 #203
155227 crew  Guppy
dus
pi_108942094
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:31 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Wat is dat Discover Thailand dan?

ik denk er trouwens ook over om de Thailand Islands Lonely Planet erbij te nemen...
Ik zou even naar een reisboekhandel gaan en ze allemaal bekijken. Straks heb je heel veel dubbele informatie, die je mee moet slepen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108942216
wat zijn goede backpackerrugzakken? waar te koop? heb er geen ervaring mee..
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 16:39:18 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_108942240
Te koop bij Bever Zwerfsport :Y laat je daar adviseren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_108942275
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Te koop bij Bever Zwerfsport :Y laat je daar adviseren
^O^
super.. thanks Guppyfriend.. ;)

wat is de prijs van een gemiddelde backpackerrugzak? ik wil niet teveel betalen.. of als je zelf een goeie rugzak weet, linkje van de rugzak misschien? :P
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 16:47:02 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_108942485
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

^O^
super.. thanks Guppyfriend.. ;)

wat is de prijs van een gemiddelde backpackerrugzak? ik wil niet teveel betalen.. of als je zelf een goeie rugzak weet, linkje van de rugzak misschien? :P
Ze gingen bij mij daar kijken naar m'n bouw, en aan de hand daarvan kijken welke tas voor mij het beste was. Er is dus niet één goede, zeg maar.

Ik heb die van mij al heel lang, die staat niet meer op de site. Maar kijk maar eens rond op de site, het varieert een beetje in prijs. Het is een investering, maar het ding gaat zowat eeuwig mee hier :Y topaankoop geweest.

Overigens hebben de meeste Perry's ook rugzakken, maar ik had daar het idee dat ze niet echt wisten wat ze deden, de verkopers die ik trof. En bij Bever had ik dat wel.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 maart 2012 @ 16:54:58 #208
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108942719
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou even naar een reisboekhandel gaan en ze allemaal bekijken. Straks heb je heel veel dubbele informatie, die je mee moet slepen
Dit.

In Thailand boek staat genoeg over de eilandjes, maar in het eilandjes boek staat weer meer over de eilandjes. Ik zou inderdaad (bij het kijken naar een tas) even bij bever in het boeken hoekje kijken, en dan via internet bestellen.

China lonelyplanet was bij bever 27 euro en op die site 13 bijvoorbeeld ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

^O^
super.. thanks Guppyfriend.. ;)

wat is de prijs van een gemiddelde backpackerrugzak? ik wil niet teveel betalen.. of als je zelf een goeie rugzak weet, linkje van de rugzak misschien? :P
Inderdaad goed laten adviseren. Ligt er ook aan wat je mee wil gaan nemen, man of vrouw en aan de hand daarvan aantal liter. Maar hij moet ook gewoon goed zitten etc.

Ik heb zelf een osprey farpoint 70, daar zit zo'n afritsbare daypack voorop, dat vond ik zelf erg handig. (maar ik heb nog niet echt gereisd met deze tas, dat komt over 3 weken)

Daarvoor had ik een nomad, die was zelf van mijn vader geweest dus die is nu al minimaal 30 jaar oud en doet het nog prima. Momenteel heeft ene kameraad die mee op een trektocht zelfs :P

Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108943939
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dit.

In Thailand boek staat genoeg over de eilandjes, maar in het eilandjes boek staat weer meer over de eilandjes. Ik zou inderdaad (bij het kijken naar een tas) even bij bever in het boeken hoekje kijken, en dan via internet bestellen.

China lonelyplanet was bij bever 27 euro en op die site 13 bijvoorbeeld ;)

[..]

Inderdaad goed laten adviseren. Ligt er ook aan wat je mee wil gaan nemen, man of vrouw en aan de hand daarvan aantal liter. Maar hij moet ook gewoon goed zitten etc.

Ik heb zelf een osprey farpoint 70, daar zit zo'n afritsbare daypack voorop, dat vond ik zelf erg handig. (maar ik heb nog niet echt gereisd met deze tas, dat komt over 3 weken)

Daarvoor had ik een nomad, die was zelf van mijn vader geweest dus die is nu al minimaal 30 jaar oud en doet het nog prima. Momenteel heeft ene kameraad die mee op een trektocht zelfs :P

[ afbeelding ]
Thanks voor de info Boterbartje, dan ga ik maar binnenkort even bij ze langs.
ik ga eerst even de eerste 33 topics doorspittten.. :s)
mooie tas btw... :) waar ga jij naar toe over 3 weken? Thailand? :P
pi_108943976
Weet iemand of fotocamera's echt goedkoper zijn in Thailand? Wil vragen of me moeder een Nikon 1 mee wil nemen met extra lens maar als het de moeite niet loont....
pi_108944273
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand of fotocamera's echt goedkoper zijn in Thailand? Wil vragen of me moeder een Nikon 1 mee wil nemen met extra lens maar als het de moeite niet loont....
Vreemd genoeg (weet niet zeker of het met camara`s ook zo is), hebben dat soort dingen daar vaak nagenoeg de zelfde prijs als hier...

please correct me if i`m wrong ;-)
Mijn excuses voor bovenstaande post, ik ben namelijk emotioneel autistisch :')
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:00:12 #212
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108946013
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:39 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Thanks voor de info Boterbartje, dan ga ik maar binnenkort even bij ze langs.
ik ga eerst even de eerste 33 topics doorspittten.. :s)
mooie tas btw... :) waar ga jij naar toe over 3 weken? Thailand? :P

Graag gedaan ;)
Ik ga 1 maand china, 3 weken thailand, week cambodja, week maleisie en week new york
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108949948
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Graag gedaan ;)
Ik ga 1 maand china, 3 weken thailand, week cambodja, week maleisie en week new york
Geweldig, ik wou dat ik zoveel vrije tijd had.. :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:06:55 #214
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108951915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:06 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

Geweldig, ik wou dat ik zoveel vrije tijd had.. :)
Ik wou dat ik meer geld had, dan was ik er nu afgelopen maand ook geweest tot augustus :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 11 maart 2012 @ 04:30:26 #215
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108960526
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet iemand of fotocamera's echt goedkoper zijn in Thailand? Wil vragen of me moeder een Nikon 1 mee wil nemen met extra lens maar als het de moeite niet loont....
Ik vind het ook een mooi ding
Zal eens kijken morgen op de terugreis op het vliegveld Bangkok
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 maart 2012 @ 04:33:44 #216
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108960537
[quote]0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:40 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

^O^
super.. thanks Guppyfriend.. ;)

wat is de prijs van een gemiddelde backpackerrugzak? ik wil niet teveel betalen.. of als je zelf een goeie rugzak weet, linkje van de rugzak misschien? :P

Ik heb een North Face, die koop je op MP voor 50 euro, nieuw 85 euro

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 11-03-2012 04:50:09 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 maart 2012 @ 04:36:13 #217
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_108960548
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou even naar een reisboekhandel gaan en ze allemaal bekijken. Straks heb je heel veel dubbele informatie, die je mee moet slepen
Of zo;n notebookie hoef je helemaal geen gidsen en wifi is zo makkelijk ;)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 11 maart 2012 @ 04:51:05 #218
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108960577
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 04:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Of zo;n notebookie hoef je helemaal geen gidsen en wifi is zo makkelijk ;)
www.travelfish.org
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 11 maart 2012 @ 11:12:09 #219
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108962443
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 04:36 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Of zo;n notebookie hoef je helemaal geen gidsen en wifi is zo makkelijk ;)
Ik zit nog over na te denken over wel/niet meenemen van m'n laptop, het is wel erg handig
quote:
Bedankt _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 11 maart 2012 @ 12:46:07 #220
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108964735
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 04:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik vind het ook een mooi ding
Zal eens kijken morgen op de terugreis op het vliegveld Bangkok
Het vliegveld heeft geen duty-free electronica van enige betekenis. In Bangkok zou je wel iets goedkopigs kunnen vinden, maar dan in Panthip of MBK, met onduidelijke Koreaanse handleidingen en dito garantie. Verder is electronica uitgesproken duur.
  maandag 12 maart 2012 @ 06:25:23 #221
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109000156
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:46 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het vliegveld heeft geen duty-free electronica van enige betekenis. In Bangkok zou je wel iets goedkopigs kunnen vinden, maar dan in Panthip of MBK, met onduidelijke Koreaanse handleidingen en dito garantie. Verder is electronica uitgesproken duur.
nou dat zal ik zo wel zien dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 12 maart 2012 @ 06:43:43 #222
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109000199
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zit nog over na te denken over wel/niet meenemen van m'n laptop, het is wel erg handig

[..]

Bedankt _O_
Ik zou geen dure laptop meenemen, koop dan een simpele netbook voor 190 euro ergens
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_109000788
quote:
7s.gif Op zondag 11 maart 2012 11:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zit nog over na te denken over wel/niet meenemen van m'n laptop, het is wel erg handig

Ik had iPad bij me maar zelfs die was ik zat (te onhandig), toen heb ik in Maleisië een laptop gekocht.
Twee devices bij me was beetje overdreven maar de laptop was wel heerlijk. Ik was wel iets langer weg maar iets mee is wel heerlijk. :) Iets kleins en licht.
pi_109002823
Je hebt overal internetcafe's dus zie niet echt de waarde van een labtop meenemen. En tevens nam ik geen labtop mee omdat je dan straks savonds weer achter dat ding gaat zitten hangen.
pi_109002888
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:15 schreef Bombshell het volgende:
Je hebt overal internetcafe's dus zie niet echt de waarde van een labtop meenemen.
Juist niet weg hoeven, wel iets snels hebben, foto's opslaan, gewoon tijdens ontbijt of in de bar een mail kunnen tikken inplaats van in zo een TL verlicht hok.

quote:
En tevens nam ik geen labtop mee omdat je dan straks savonds weer achter dat ding gaat zitten hangen.
Geen last van, ik doe liever leuke dingen.
pi_109003389
Ik had m'n iPad bij me. Was precies goed. Alles bij me, iets om m'n foto's te dumpen, even een serietje te kijken als ik onderweg was, te lezen, mail checken etc.

Wat vond jij er onhandig aan, Godtje?
pi_109017962
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 10:18 schreef Godtje het volgende:
Juist niet weg hoeven, wel iets snels hebben, foto's opslaan, gewoon tijdens ontbijt of in de bar een mail kunnen tikken inplaats van in zo een TL verlicht hok.
Dit. Had m'n netbookje bij me, hoewel ik daar eerst over twijfelde. Was er uiteindelijk ontzettend blij mee, want handig om even de trein- of bustijden op te zoeken bijvoorbeeld. Of openingstijden opzoeken. Of even een mail tikken. Als je er naar het internetcafe voor moet wordt het echt 'een ding' i.p.v. 'even snel'. Ik was blij dat ik hem bij me had in ieder geval.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:09:25 #228
6941 APK
Factual, I think.
pi_109020788
Kan allemaal toch ook gewoon op een redelijke smartphone?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_109020885
quote:
7s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:09 schreef APK het volgende:
Kan allemaal toch ook gewoon op een redelijke smartphone?
Ja, alleen betaal je dan de hoofdprijs voor je dataverkeer. (5¤ per mb als ik me niet vergis?)
Ja, ik generaliseer.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:13:05 #230
6941 APK
Factual, I think.
pi_109020912
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:12 schreef Northside het volgende:

Ja, alleen betaal je dan de hoofdprijs voor je dataverkeer.
Huh :?
Is toch ook gewoon wifi? :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_109021102
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:13 schreef APK het volgende:

[..]

Huh :?
Is toch ook gewoon wifi? :o
Ja, dat lijkt me ook. Hetzelfde als met je laptop trouwens. Heb nog rondgekeken maar een netwerkkabel van 20.000 kilometer is vooralsnog niet bij MediaMarkt te krijgen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_109021420
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:13 schreef APK het volgende:
Huh :?
Is toch ook gewoon wifi? :o
Oh ja, mijn fout. Je hebt natuurlijk gelijk.
Ja, ik generaliseer.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:55:27 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109022982
quote:
1s.gif Op zondag 11 maart 2012 12:46 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het vliegveld heeft geen duty-free electronica van enige betekenis. In Bangkok zou je wel iets goedkopigs kunnen vinden, maar dan in Panthip of MBK, met onduidelijke Koreaanse handleidingen en dito garantie. Verder is electronica uitgesproken duur.
voor electronica hoef je hier net te zijn dat is duidelijk, 50.000 baht hoorde ik roepen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 12 maart 2012 @ 19:57:05 #234
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_109023072
Ik ben benieuwd of er ergens in augustus nog leuke lastminute rondreizen te vinden zijn. Wil wel erg graag weer terug naar Thailand O+
Tics van je petten.
  maandag 12 maart 2012 @ 19:57:24 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109023086
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 17:47 schreef Northside het volgende:

[..]

Dit. Had m'n netbookje bij me, hoewel ik daar eerst over twijfelde. Was er uiteindelijk ontzettend blij mee, want handig om even de trein- of bustijden op te zoeken bijvoorbeeld. Of openingstijden opzoeken. Of even een mail tikken. Als je er naar het internetcafe voor moet wordt het echt 'een ding' i.p.v. 'even snel'. Ik was blij dat ik hem bij me had in ieder geval.
ze hebben hier overal gratis wifi ook op de airport, moet je wel om een userid vragen bij de infobalie op het kruispunt achter de paspoortcontrole
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_109043748
Dag mensen,

Ik ga deze zomer 3,5 week door Thailand reizen met m'n vriendin.
Wordt onze eerste "backpack reis", dus is allemaal best spannend.

We bezoeken eerst een geemigreerde oom, vlakbij Bangkok.
Daarna trekken we naar Chiang Mai, Ko Phanang (party party) en daarna naar Ko Tao.

Vooral Chiang Mai gaat veel tijd op slokken merk ik, want er is daar zo veel te doen.
Ko Tao is relatief wat rustiger, maar dat wordt ook ons moment van chillen.

Maar ik zoek nog naar tips over dingen om te zien en te doen in Chiang Mai en Ko Tao.
Wie is hier al wel eens naar toe geweest, baalt er van iets gemist te hebben, of heeft iets gezien wat zeker een aanrader is om te zien?

Thanks alvast. :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:13:48 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109048018
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 19:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ze hebben hier overal gratis wifi ook op de airport, moet je wel om een userid vragen bij de infobalie op het kruispunt achter de paspoortcontrole
het zal dan wel aan mij liggen, maar het is me nog geen enkele keer gelukt om het gratis internet op bkk airport werkend te krijgen, gek genoeg de betaalde versie wel. Het internet geeft wel aan verbinding te hebben maar zelfs Google wil niet geladen worden
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:22:51 #238
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109048271
Nouja ik ben er bijna 75% zeker van dat ik m'n laptop meeneem. Ik heb voor de rest als enige gewicht 2 boeken, een paar kleding stukken en 1 paar schoenen, camera, de opladers en papierwerk dus ik kan het er wel bij hebben.

+ in trein/vliegtuig of dode momenten kan ik dan lekker even stukjes typen op m'n blog of foto's plaatsen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109048309
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:33 schreef LePoo het volgende:
Vooral Chiang Mai gaat veel tijd op slokken merk ik, want er is daar zo veel te doen.
Ko Tao is relatief wat rustiger, maar dat wordt ook ons moment van chillen.
Ik vond Chiang Mai niet bijzonder. Gewoon een grote stad zoals andere grote aziatische steden dat ook zijn. De avondmarkt is leuk en vanwege de ligging is het een handige stop op doorreis naar het noorden. Maar om er lang te blijven hangen... neh.

Ben ook een avondje Thais boksen gaan kijken in Chiang Mai. Dat was wel mooi om mee te maken, maar had elders ook gekund.
Ja, ik generaliseer.
pi_109048348
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:22 schreef Boterbartje het volgende:
Nouja ik ben er bijna 75% zeker van dat ik m'n laptop meeneem. Ik heb voor de rest als enige gewicht 2 boeken, een paar kleding stukken en 1 paar schoenen, camera, de opladers en papierwerk dus ik kan het er wel bij hebben.

+ in trein/vliegtuig of dode momenten kan ik dan lekker even stukjes typen op m'n blog of foto's plaatsen :)
Genoeg ruimte overlaten voor al die leuke shirtjes van 2 euro!
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:26:29 #241
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109048390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Genoeg ruimte overlaten voor al die leuke shirtjes van 2 euro!
Ja ik neem echt maar 3 t-shirtjes mee, en die kan ik zo weggooien want het zijn gewoon simpele h&m shirtjes dus, plus nog korte broek, lange broek en 1 trui :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:26:39 #242
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109048393
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

het zal dan wel aan mij liggen, maar het is me nog geen enkele keer gelukt om het gratis internet op bkk airport werkend te krijgen, gek genoeg de betaalde versie wel. Het internet geeft wel aan verbinding te hebben maar zelfs Google wil niet geladen worden
Het is mij wel gelukt, maar het was zo afschuwelijk langzaam dat ik er nauwelijks wat aan had.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:27:06 #243
368503 S_Holmes
"You know my methods Wats
pi_109048404
ik neem eigenlijk geen electronica mee op verre reizen (helemaal niet als ik ga backpacken)
1 goedkope neukia telefoontje en een fotocamera doen eht m. En een Mp3 speler (zon goedkope van de blokker :') )
pi_109048482
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:27 schreef S_Holmes het volgende:
ik neem eigenlijk geen electronica mee op verre reizen (helemaal niet als ik ga backpacken)
1 goedkope neukia telefoontje en een fotocamera doen eht m. En een Mp3 speler (zon goedkope van de blokker :') )
Ik neem gewoon een smartphone mee, dan heb ik en mijn ipod (meeste gebruik), kan je nog eens een spelletje spelen als je weer eens 12 uur in een bus zit en je kan eventueel nog even snel op inet iets uitzoeken.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:55:06 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_109049258
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:13 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

het zal dan wel aan mij liggen, maar het is me nog geen enkele keer gelukt om het gratis internet op bkk airport werkend te krijgen, gek genoeg de betaalde versie wel. Het internet geeft wel aan verbinding te hebben maar zelfs Google wil niet geladen worden
werkte perfect vandaag bij mij
snel zat
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 13 maart 2012 @ 18:38:54 #246
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109057306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:25 schreef Northside het volgende:

[..]

Genoeg ruimte overlaten voor al die leuke shirtjes van 2 euro!
Die je dus na één keer wassen in de Humanitas container kunt dumpen. TROEP! En die kosten dus nu gewoon overal 3,75 euro, of wel 150 Baht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_109079209
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik vond Chiang Mai niet bijzonder. Gewoon een grote stad zoals andere grote aziatische steden dat ook zijn. De avondmarkt is leuk en vanwege de ligging is het een handige stop op doorreis naar het noorden. Maar om er lang te blijven hangen... neh.

Ben ook een avondje Thais boksen gaan kijken in Chiang Mai. Dat was wel mooi om mee te maken, maar had elders ook gekund.
Ik kom echter een hoop reisbureaus tegen die excursies vanuit Chiang Mai aanbieden.
Dat wil niet zeggen dat wij ook alle zo georganiseerd gaan doen, maar er is wel degelijk een hoop aanbod.

Hoe zit het met die bergstammen overigens?
Zijn dat zoals ik ooit in Egypte zag (Nomaden), eigenlijk gewoon normale mensen die zich verkleden om zo toerisme te trekken? (Met achter de tent een Mercedes geparkeerd).
pi_109081729
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:38 schreef buzz1291 het volgende:
Die je dus na één keer wassen in de Humanitas container kunt dumpen. TROEP! En die kosten dus nu gewoon overal 3,75 euro, of wel 150 Baht.
Valt me goed mee. Shirtjes die ik gekocht heb waren gewoon dubbel gestikt met kwalitatief goede opdrukken. Ze zijn nu toch al een keer of 3, 4 gewassen en niets mis mee. Wat dat betreft ben ik eigenlijk wel tevreden met alle spullen die ik daar gekocht heb. Beetje opletten wat je koopt lijkt me?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:10:52 #249
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109082168
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:03 schreef LePoo het volgende:

[..]

Ik kom echter een hoop reisbureaus tegen die excursies vanuit Chiang Mai aanbieden.
Dat wil niet zeggen dat wij ook alle zo georganiseerd gaan doen, maar er is wel degelijk een hoop aanbod.
Smaken verschillen joh. Ik vind Chiang Mai een heerlijke stad en kom er vaak en graag.... Ik vind het lekker om in het slome tempo van de stad op te gaan en veel te wandelen. Het gebied erboven is -mits je een goede plek en gids vindt- prachtig om te hiken.

quote:
Hoe zit het met die bergstammen overigens?
Zijn dat zoals ik ooit in Egypte zag (Nomaden), eigenlijk gewoon normale mensen die zich verkleden om zo toerisme te trekken? (Met achter de tent een Mercedes geparkeerd).
Voor zover ik het kan inschatten zijn het over het algemeen wel degelijk mensen uit de bergstammen, maar aan culturele uitingen als zang, dans en weven zit weinig autentieks meer, want totaal gericht op toerisme. Ik ben wel ook bij een Hmong dorp geweest waar nauwelijks toerisme kwam, via een klein eco-reisbureautje, maar daar vind je dan ook vrijwel geen cultureels, want er is geen tijd voor: iedereen is nodig om op 't land te werken en de armoede is enorm.
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:47:18 #250
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109098279
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 09:03 schreef LePoo het volgende:

[..]

Hoe zit het met die bergstammen overigens?
Zijn dat zoals ik ooit in Egypte zag (Nomaden), eigenlijk gewoon normale mensen die zich verkleden om zo toerisme te trekken? (Met achter de tent een Mercedes geparkeerd).
Geen nomaden, want ze wonen gewoon op een en dezelfde plek. Nog wel redelijk authentiek maar worden vreselijk uitgebuit door de organisatoren van die "aapjes kijken" trekkingtochten. Oke, ze krijgen er een grijpstuiver voor maar dat staat in geen verhouding tot wat jij voor die tocht betaalt. Als je een scoooter huurt kun je dat soort dorpjes ook op eigen gelegenheid bezoeken en hoef je echt geen kilometers door de jungle te sjouwen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 19 maart 2012 @ 02:02:22 #251
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_109262242
quote:
17s.gif Op woensdag 15 februari 2012 02:41 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vertrek deze zomer voor een half jaar naar Bangkok (studie)! :D

En nu vroeg ik me af wat voor prijzen jullie hebben betaald voor vliegtickets? En hoe ik die het chillst/goedkoopst kan vinden?
Wanneer ben je in Bangkok?! :o
Misschien wil je wel keertje koffie drinken :@
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_109262971
Vraagje (ik zal 'm ook nog even in het vliegtopic stellen, maar ik denk dat de kans groter is dat iemand het antwoord hier weet): ik hoop midden april via Bangkok gelijk door naar Chiang Mai te vliegen, maar de enige redelijk geprijsde tickets die ik kan vinden geven me hooguit 2u40m om over te stappen van een internationale vlucht (van BA/Qantas vanuit Sydney) naar een binnenlandse vlucht van Thai Airways op Suvarnabhumi. Is dit haalbaar?
  maandag 19 maart 2012 @ 08:21:31 #253
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109263455
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 07:27 schreef TinyTuna het volgende:
Vraagje (ik zal 'm ook nog even in het vliegtopic stellen, maar ik denk dat de kans groter is dat iemand het antwoord hier weet): ik hoop midden april via Bangkok gelijk door naar Chiang Mai te vliegen, maar de enige redelijk geprijsde tickets die ik kan vinden geven me hooguit 2u40m om over te stappen van een internationale vlucht (van BA/Qantas vanuit Sydney) naar een binnenlandse vlucht van Thai Airways op Suvarnabhumi. Is dit haalbaar?
makkelijk hoor, geen probleem
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_109263491
Mooi, dan ga ik nu m'n ticket boeken! *O* Bedankt!
  maandag 19 maart 2012 @ 15:40:31 #255
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109275316
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:47 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Geen nomaden, want ze wonen gewoon op een en dezelfde plek. Nog wel redelijk authentiek maar worden vreselijk uitgebuit door de organisatoren van die "aapjes kijken" trekkingtochten.
Idd. Ben er ook wel eens langsgeweest. Uit meelij van die 'handgemaakte' armbandjes gekocht waar bij thuiskomst bleek dat er 'made in china' op de binnenkant stond :')

Dit weekend vertrek ik voor 9 dagen naar Phuket :) Wel het rustige gedeelte gelukkig. Voor maar 340 eurootjes via groupon _O_
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_109275438
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:40 schreef Sosa het volgende:

[..]

:')

Dit weekend vertrek ik voor 9 dagen naar Phuket :) Wel het rustige gedeelte gelukkig. Voor maar 340 eurootjes via groupon _O_
vanuit Nederland ?
  maandag 19 maart 2012 @ 15:44:12 #257
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109275450
brussel, rechtstreekse vlucht
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:45:03 #258
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109275470
maar ik kom uit Arnhem, dus of ik nu naar A'dam, Dusseldorf of Brussel rij, maakt niks uit. En parkeren is voordeliger in Brussel (Zaventem)
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_109275518
Was dat inclusief vlucht en onderdak? Waar zit je ergens dan?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  maandag 19 maart 2012 @ 15:59:21 #260
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109276073
alleen vlucht incl. toeslagen. Retour uiteraard. Phuket
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 19 maart 2012 @ 20:49:40 #261
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_109288488
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:59 schreef Sosa het volgende:
alleen vlucht incl. toeslagen. Retour uiteraard. Phuket
Uitverkocht nu zeker ?
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  maandag 19 maart 2012 @ 21:05:23 #262
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109289383
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:59 schreef Sosa het volgende:
alleen vlucht incl. toeslagen. Retour uiteraard. Phuket
Veel plezier met je enkels 11, 5 uur opgevouwen in je nek en 5 euro voor een drankje. En op de terugweg ook nog lekker sightseeing in Bangkok waar je 2,5 uur in een transfer ruimte mag wachten.

Maar ja, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 19 maart 2012 @ 21:05:45 #263
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109289398
yep. Aanbieding dateert van begin december.

Maar je boekt nogsteeds voordeling lastminute.

check: http://www.jetairfly.com/(...)ssel/phuket/bru-hkt/

149 euro heen (rechtstreek Phuket) op 4 april
en bijv. voor 379 terug op 22/4

veranderd dagelijks..

Enige nadeel is dat het verouderde boeings zijn, dus ze vliegen langzamer (max. 800 km/u vlogens mij). Reistijd komt dan op ongeveer 12-13 uur.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  maandag 19 maart 2012 @ 21:07:40 #264
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109289507
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veel plezier met je enkels 11, 5 uur opgevouwen in je nek en 5 euro voor een drankje. En op de terugweg ook nog lekker sightseeing in Bangkok waar je 2,5 uur in een transfer ruimte mag wachten.

Maar ja, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.
bullshit. Je zit net zo oncomfortabel als iedere andere economyclass... ;(

Terugweg is idd. via BKK. Wachten is 1 uur. Achja, voor 700,- euro ga ik 2x naar de zon in 3 maanden. Who cares. Ik niet.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_109302969
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:07 schreef Sosa het volgende:

[..]

bullshit. Je zit net zo oncomfortabel als iedere andere economyclass... ;(

Terugweg is idd. via BKK. Wachten is 1 uur. Achja, voor 700,- euro ga ik 2x naar de zon in 3 maanden. Who cares. Ik niet.
Ik vind het ook een goede deal, het scheelt best veel geld.
pi_109304877
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Veel plezier met je enkels 11, 5 uur opgevouwen in je nek en 5 euro voor een drankje. En op de terugweg ook nog lekker sightseeing in Bangkok waar je 2,5 uur in een transfer ruimte mag wachten.

Maar ja, alle waar naar z'n geld zullen we maar zeggen.
dit is echt pure waanzin.. Ik heb dit vorig jaar ook via Groupon gedaan. Nix mis mee en beviel me prima!
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:20:06 #267
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109323694
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 10:05 schreef p0wmia het volgende:

[..]

dit is echt pure waanzin.. Ik heb dit vorig jaar ook via Groupon gedaan. Nix mis mee en beviel me prima!
Er is geen enkele fatsoenlijke intercontinentale lijnvlucht anders dan JetairFly (misschien het fiasco van airAsia) waar je een stoel pitch hebt van slecht 30 inch. Dat noem ik dus met je enkels in je nek zitten.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:54:09 #268
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109325549
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Er is geen enkele fatsoenlijke intercontinentale lijnvlucht anders dan JetairFly (misschien het fiasco van airAsia) waar je een stoel pitch hebt van slecht 30 inch. Dat noem ik dus met je enkels in je nek zitten.
Is dat zo? Ik vlieg normaliter china airlines maar merk het verschil niet echt. Ja, dat 'ie langzamer vliegt en de faciliteiten 'poor' zijn. Maargoed, wat wil je voor zo'n prijs.

Betaal liever de helft en neem mijn ipad mee, dan ik teveel betaal voor films die ik al gezien heb en ranzig gratis vliegtuigvoedsel.

maar als je 180+ mtr bent zal het inderdaad geen pretje zijn.. waar dan wel?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_109328252
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:20 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Er is geen enkele fatsoenlijke intercontinentale lijnvlucht anders dan JetairFly (misschien het fiasco van airAsia) waar je een stoel pitch hebt van slecht 30 inch. Dat noem ik dus met je enkels in je nek zitten.
Eva Air schijnt toch ook wel aardig te zijn?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 21:43:54 #270
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109332657
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:54 schreef Sosa het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik vlieg normaliter china airlines maar merk het verschil niet echt. Ja, dat 'ie langzamer vliegt en de faciliteiten 'poor' zijn. Maargoed, wat wil je voor zo'n prijs.

Betaal liever de helft en neem mijn ipad mee, dan ik teveel betaal voor films die ik al gezien heb en ranzig gratis vliegtuigvoedsel.

maar als je 180+ mtr bent zal het inderdaad geen pretje zijn.. waar dan wel?
De laatste zes keer (zakelijk en privé) naar ZO-Azie met EMIRATES. Oké ticket prijzen rond de 600 euro voor een retour, maar dan vlieg je vanaf DXB ook wel in een A380.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 21 maart 2012 @ 03:41:01 #271
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109343070
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Eva Air schijnt toch ook wel aardig te zijn?
Ik ben erg enthousiast over EVA. Vooral de Elite klasse, zeg maar economy+, heeft perfecte stoelen en dito beenruimte.

Edit: oh, daar moet ik wel bijzeggen dat ik niet weet hoe de prijs is wanneer je vanuit NL boekt. Als je vanuit Thailand boekt is Elite namelijk goedkoper dan KLM economy, maar dat schijnt vanuit NL anders te zijn...
  donderdag 22 maart 2012 @ 23:33:13 #272
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_109412437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:54 schreef Sosa het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik vlieg normaliter china airlines maar merk het verschil niet echt. Ja, dat 'ie langzamer vliegt en de faciliteiten 'poor' zijn. Maargoed, wat wil je voor zo'n prijs.

Betaal liever de helft en neem mijn ipad mee, dan ik teveel betaal voor films die ik al gezien heb en ranzig gratis vliegtuigvoedsel.

maar als je 180+ mtr bent zal het inderdaad geen pretje zijn.. waar dan wel?
Heb je dat verhaal van JetAirFly en die Belgische passagiers die 2 dagen vastgezeten hebben op Survarnabhumi Airport al gelezen ............. _O- _O- _O- _O-


quote:
Tientallen Belgische reizigers hebben dit weekend vastgezeten in het Thaïse Bangkok, door een defect aan een vliegtuig van Jetairfly. Vanochtend landen ze twee dagen later dan gepland op Brussels Airport.

Voor een aantal reizigers begon de calvarietocht al zaterdagmiddag in Phuket. "Bij aankomst op de luchthaven bleek er vertraging op een tussenlanding richting Bangkok", vertellen enkele boze reizigers. "Het toestel van Jetairfly had 'technische problemen' en de maatschappij liet een vervangtoestel overvliegen. Het huurvliegtuig van het Portugese HiFly heeft ons circa zes uur later naar Bangkok gebracht. De crew kon echter niet verder vliegen omdat ze hun rusttijden moesten respecteren. Ze waren bijna langer aan het werk dan toegelaten. We zijn dan uitgestapt en moesten op de luchthaven van Bangkok twee uur wachten vooraleer iemand van Jetair zich over ons ontfermde. Al die tijd kregen we geen drinken of info. Voorlopig wachten we op nieuws in een hotel." Gisteren, rond 17.30 uur Belgische tijd, vertrokken de reizigers dan toch uit Bangkok. "We verwachten ze omstreeks 6.30 uur morgenochtend (vanochtend, red.)", aldus Jetair-woordvoerder Hans Vanhaelemeesch. "Onze medewerkers ter plaatse hebben hun best gedaan om de reizigers zo goed en snel als mogelijk op te vangen. De bijkomende kosten zijn voor onze rekening."

Wisselstukken
Een aantal reizigers wijst met beschuldigende vinger naar de Boeing 767 van Jetairfly. "Dat toestel heeft al meermaals technische problemen gekend, met úren vertraging tot gevolg." Volgens Vanhaelemeesch gaat het om toeval. "Het klopt dat dit vliegtuig enkele jaren geleden kort na elkaar een aantal problemen kende. Maar het feit dat het sindsdien nooit lang aan de grond heeft gestaan, zegt genoeg. Elk toestel heeft wel eens pech. Op sommige verre bestemmingen moet je eenmaal langer op een wisselstuk wachten. Het is inmiddels alweer vliegwaardig."
Uit een Belgische krant!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 23 maart 2012 @ 14:19:39 #273
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109428210
Waarschuwing van ThaiVisa:
quote:
16 roads around Sanam Luang to be closed for rehearsal of HRH Princess Bejaratana's cremation from Sat midnight-1pm on Sun /TANN
  vrijdag 23 maart 2012 @ 15:46:13 #274
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_109431528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 23:33 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Heb je dat verhaal van JetAirFly en die Belgische passagiers die 2 dagen vastgezeten hebben op Survarnabhumi Airport al gelezen ............. _O- _O- _O- _O-

[..]

Uit een Belgische krant!
Thanks voor de info!

Vandaag kreeg ik ook nog ff bericht van Jetairfly; de vlucht is 5 uur vertraagt. Vlieg nu om 1900 ipv 1400. Mss heeft dat hier wat mee te maken..
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 16:30:08 #275
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109433039
De laatste tijd ben ik bijna dagelijks op Bangkok of phuket airport, en die fijne jetair vlucht heeft elke dag vertraging op beide luchthavens.

Goed, ze zijn erg goedkoop, maar het is echt een hoog arke fly gehalte, zowel qua stoelindeling als boordservice inclusief de verplichte overstap. Economyclass van bijvoorbeeld Lufthansa, KLM, China zijn opzich redelijk vergelijkbaar, maar jet air, ik heb de betreffende sardinekist op phuket even van binnen kunnen bekijken, is toch wel heel erg krap.

De vraag die je moet stellen is of je voor 150 euro, want dat is het verschil tussen de dumpprijzen van emirates, Lufthansa, cathay, Egypt air of KLM vanaf antwerpen welke vluchten aanbieden in de 475-575 catogorie, moet kiezen voor een dergelijke aanbieder als jet air.
En misschien een vooroordeel, maar ik denk niet dat ik graag aan boord zit met mensen die allemaal voor de budgetprijs willen vliegen, dan ga ik wel naar turkije
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109493660
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 03:10 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Erg tof! Wat voor studie ga je daar volgen?

Ik was zelf ook aan het kijken naar tickets want ik wil rond november naar Laos. Voor ~¤715 heb ik een retourticket naar Bangkok met een stopover van een aantal dagen in Hong Kong. En dan vlieg ik met Cathay Pacific.

Vind zelf Cathay Pacific erg fijn om mee te vliegen alleen hebben ze geen directe vluchten naar Bangkok.
Hmm, 715 is wel netjes! Zal daar ook even naar kijken.

En ik volg daar geen specifieke studie, gewoon vakken in de bedrijfskundige/economische richting (maar kan ook een paar vakken iets anders doen) is onderdeel van mijn curriculum hier in Nederland.
pi_109494409
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 02:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wanneer ben je in Bangkok?! :o
Misschien wil je wel keertje koffie drinken :@
Probeer je nou een date in Bangkok te regelen ;)?
pi_109524748
Even meelezen.
M'n vriendin en ik willen zo rond september/oktober een verre reis gaan maken. Zij werkt nu nog niet fulltime dus de ticketprijzen tellen ook mee. Dan komen we gauw bij Thailand uit :)
Wegens werk kan ik max. 3 weken vrij krijgen. Is dat een beetje voldoende om wat leuke highlights te zien verspreid over het land? Zullen vast het een en ander moeten overslaan, maar ik vind het ook zonde om op 1 plek te blijven.
En is er nog een beetje sprake van lekker weer rond die periode of moeten wordt het vooral moessons en weinig zon?
Too much is never enough!
pi_109524915
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 11:52 schreef The6thgate het volgende:
Even meelezen.
M'n vriendin en ik willen zo rond september/oktober een verre reis gaan maken. Zij werkt nu nog niet fulltime dus de ticketprijzen tellen ook mee. Dan komen we gauw bij Thailand uit :)
Wegens werk kan ik max. 3 weken vrij krijgen. Is dat een beetje voldoende om wat leuke highlights te zien verspreid over het land? Zullen vast het een en ander moeten overslaan, maar ik vind het ook zonde om op 1 plek te blijven.
En is er nog een beetje sprake van lekker weer rond die periode of moeten wordt het vooral moessons en weinig zon?
Thailand is leuk voor 3 weken. Thailand is ook leuk voor 3 maanden. Het is maar hoeveel je wil doen. Maar leuke highlights kan sowieso in 3 weken. Wel zou ik een keus maken en niet zowel naar Noord als Zuid gaan.

Over het weer zou ik me niet zoveel zorgen maken in Thailand. Je zit daar wel goed.
  maandag 26 maart 2012 @ 12:01:44 #280
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109525062
Het zal in die tijd wel regenen, maar hopelijk alleen een fikse bui aan het eind van de middag. Afgelopen jaar regende het veel meer, met de bekende gevolgen....
pi_109537382
Na een tijdje speuren wel een redelijke route in gedachten.
Beginnen in Bangkok voor een dag of 2. Dan richting Chiang Mai met onderweg nog een tussenstop. Daarna een binnenlandse vlucht om nog wat van de zuidelijke eilanden te zien, echter zitten we qua tijd volgens mij niet ideaal. Zal dan richting Koh Phi Phi of Koh Tao willen, maar ik lees hier en daar dat je dan op beide plekken zo'n beetje nog in het regenseizoen zit. Lastig plannen :P
Too much is never enough!
pi_109557411
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:03 schreef The6thgate het volgende:
Na een tijdje speuren wel een redelijke route in gedachten.
Beginnen in Bangkok voor een dag of 2. Dan richting Chiang Mai met onderweg nog een tussenstop. Daarna een binnenlandse vlucht om nog wat van de zuidelijke eilanden te zien, echter zitten we qua tijd volgens mij niet ideaal. Zal dan richting Koh Phi Phi of Koh Tao willen, maar ik lees hier en daar dat je dan op beide plekken zo'n beetje nog in het regenseizoen zit. Lastig plannen :P
Regenseizoen als in een half uur enorm veel regen, de rest van de dag lekker weer?
  Meest relativerende user 2022 dinsdag 27 maart 2012 @ 16:25:26 #283
357044 Budapestenaar
pi_109571640
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:03 schreef The6thgate het volgende:
Na een tijdje speuren wel een redelijke route in gedachten.
Beginnen in Bangkok voor een dag of 2. Dan richting Chiang Mai met onderweg nog een tussenstop. Daarna een binnenlandse vlucht om nog wat van de zuidelijke eilanden te zien, echter zitten we qua tijd volgens mij niet ideaal. Zal dan richting Koh Phi Phi of Koh Tao willen, maar ik lees hier en daar dat je dan op beide plekken zo'n beetje nog in het regenseizoen zit. Lastig plannen :P
Hmmm warme herinneringen aan dit hotel in Chiang Mai Geloof niet dat ik me ooit zo ver weg heb gevoeld van het gejakker en gerenvan het dagelijkse bestaan.

Ook mooi Khanom, in het uiterste westen van de Golf van Thailand. Regenseizoen begint in oktober en eindigt daar in januari. Heerlijk rustig, prachtige stranden!
pi_109573577
quote:
11s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 08:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Regenseizoen als in een half uur enorm veel regen, de rest van de dag lekker weer?
Als het tijdens regenseizoen ook prima zonnig kan zijn vind ik het best ;) geen ervarin mee tot dusver

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:25 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hmmm warme herinneringen aan dit hotel in Chiang Mai Geloof niet dat ik me ooit zo ver weg heb gevoeld van het gejakker en gerenvan het dagelijkse bestaan.

Ook mooi Khanom, in het uiterste westen van de Golf van Thailand. Regenseizoen begint in oktober en eindigt daar in januari. Heerlijk rustig, prachtige stranden!
Ziet er goed uit!
Too much is never enough!
pi_109575421
Zijn er in juli veel toeristen in Thailand?
pi_109596784
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 18:14 schreef EL_Presidente het volgende:
Zijn er in juli veel toeristen in Thailand?
Toeristen zijn er altijd, maar het is niet het hoogseizoen, dat is meer rond december.
pi_109598031
quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 18:03 schreef The6thgate het volgende:
Na een tijdje speuren wel een redelijke route in gedachten.
Beginnen in Bangkok voor een dag of 2. Dan richting Chiang Mai met onderweg nog een tussenstop. Daarna een binnenlandse vlucht om nog wat van de zuidelijke eilanden te zien, echter zitten we qua tijd volgens mij niet ideaal. Zal dan richting Koh Phi Phi of Koh Tao willen, maar ik lees hier en daar dat je dan op beide plekken zo'n beetje nog in het regenseizoen zit. Lastig plannen :P
Grappig.. Ik ga met een zooitje vrienden ook 3 weken reizen in Augustus. Wij denken over precies dezelfde route na.
2/3 dagen BKK
Nachtbus naar Chiang Mai. (kan wel vliegen, maar in de nacht slaap je toch dus tja...)
3/4 dagen Chiang Mai
Misschien daarna paar dagen Pai nog
Vervolgens vliegen naar Phuket..
2/3 dagen Phi Phi. en daarna
nog koh phangan en Koh tao

Ik heb geen flauw idee of dit teveel gereis is in 3 weken, maar lijkt me opzich wel te doen. Misschien phangan weg laten vallen...Advies is altijd welkom!!
pi_109600044
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:02 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Vervolgens vliegen naar Phuket..
2/3 dagen Phi Phi. en daarna
nog koh phangan en Koh tao

Ik heb geen flauw idee of dit teveel gereis is in 3 weken, maar lijkt me opzich wel te doen. Misschien phangan weg laten vallen...Advies is altijd welkom!!
Zelf zou ik Phi Phi laten vallen , en daarbij dan ook Phuket.
Zo heb je wat meer tijd en kan je Koh Phangan, en Koh Tao doen, die liggen toch weer aan de andere kant.
Phi Phi is vaak toch een beetje een teleurstelling voor de mensen.
Koh Tao is trouwens echt een aanrader imo, dat vond ik echt een heel relaxed eiland :)
pi_109600229
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:12 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Zelf zou ik Phi Phi laten vallen , en daarbij dan ook Phuket.
Zo heb je wat meer tijd en kan je Koh Phangan, en Koh Tao doen, die liggen toch weer aan de andere kant.
Phi Phi is vaak toch een beetje een teleurstelling voor de mensen.
Koh Tao is trouwens echt een aanrader imo, dat vond ik echt een heel relaxed eiland :)
Phuket zijn we ook niet van plan. Maar phi phi (voor het party-en) dus dan wellicht phi phi wel en phangan niet. Ben ik zelf namelijk al een keer geweest en phangan vond ik persoonlijk niet heel boeiend. Ben nog niet in phi phi geweest. Wat is leuker voor een beetje feesten?
Koh tao doen we sowieso ja!! Dat is echt een topper om rustig te relaxen van de laatste dagen:)
pi_109601545
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:17 schreef p0wmia het volgende:

[..]

Phuket zijn we ook niet van plan. Maar phi phi (voor het party-en) dus dan wellicht phi phi wel en phangan niet. Ben ik zelf namelijk al een keer geweest en phangan vond ik persoonlijk niet heel boeiend. Ben nog niet in phi phi geweest. Wat is leuker voor een beetje feesten?
Koh tao doen we sowieso ja!! Dat is echt een topper om rustig te relaxen van de laatste dagen:)
Sorry , ik kan je niet veel vertellen over het party-en op Phi Phi, wellicht iemand anders ?
Maar het lijkt me zo'n trip om van Phi Phi op Koh Tao te komen, helemaal gezien je totale vakantietijd, ik kan me voorstellen dat je toch wel even onderweg bent.
Of gaan er redelijk snelle bussen van Phuket naar Chumpon/Surat Thani ?

Edit , ja dat is er dus


Any way we booked the bus at the bus station. Paid 390B each from Phuket town to Chumphon. It was a very comfortable bus. Water was provided, but still bring your own. The journey took 8 1/2 hours. We were told 6 1/2. The air con kept stopping. But it was more comfortable than a minibus, it was cheaper and we were dropped off in Chumphon centre.


[ Bericht 15% gewijzigd door Xlarge op 28-03-2012 11:55:31 ]
pi_109602046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:48 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Sorry , ik kan je niet veel vertellen over het party-en op Phi Phi, wellicht iemand anders ?
Maar het lijkt me zo'n trip om van Phi Phi op Koh Tao te komen, helemaal gezien je totale vakantietijd, ik kan me voorstellen dat je toch wel even onderweg bent.
Of gaan er redelijk snelle bussen van Phuket naar Chumpon/Surat Thani ?

Edit , ja dat is er dus

Any way we booked the bus at the bus station. Paid 390B each from Phuket town to Chumphon. It was a very comfortable bus. Water was provided, but still bring your own. The journey took 8 1/2 hours. We were told 6 1/2. The air con kept stopping. But it was more comfortable than a minibus, it was cheaper and we were dropped off in Chumphon centre.


Naja de vraag blijft wel in hoeverre het slim is gezien de tijd die we hebben. ALs we een volle dag + nacht kwijt zijn om van Phi Phi naar Ko tao te reizen (sowieso 10/12 uur van eiland naar chumphon) en dan nog de bootreis naar phi phi. Dit kost natuurlijk wel veel tijd. Optie is dan altijd om vanuit Chiang Mai naar Chumphon te vliegen (als dit kan) of Samui en daar een phangan en Ko tao mee te nemen. Iemand?
  woensdag 28 maart 2012 @ 12:44:41 #292
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109603358
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:48 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Sorry , ik kan je niet veel vertellen over het party-en op Phi Phi, wellicht iemand anders ?
Maar het lijkt me zo'n trip om van Phi Phi op Koh Tao te komen, helemaal gezien je totale vakantietijd, ik kan me voorstellen dat je toch wel even onderweg bent.
Of gaan er redelijk snelle bussen van Phuket naar Chumpon/Surat Thani ?
[
je kan van Surathani de Airasia pakken naar Phuket en dan de boot, is echt niet moeilijkO nee dat moet via Bangkok, maar de bus is er vrij snel hoor uurtje of 4

[ Bericht 9% gewijzigd door HD9 op 28-03-2012 13:29:01 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_109604966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 12:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

[
je kan van Surathani de Airasia pakken naar Phuket en dan de boot, is echt niet moeilijkO nee dat moet via Bangkok, maar de bus is er vrij snel hoor uurtje of 4
SOrry hier mis ik je even.. de bus vanaf en naar?
pi_109608753
Ik vind PhiPhi wel echt de moeite waard. Prachtige snorkeltrips gehad daar.

Ook het feesten is prima. Het heeft een wat meer vrijer gevoel dan Phangan. Phangan is echt enorm druk, helemaal tijdens de moon feesten.

Koh Tao inderdaad de moeite waard. Helemaal als je je duikbrevet wil gaan halen.

Phuket zou ik persoonlijk ook overslaan.
  woensdag 28 maart 2012 @ 15:55:58 #295
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_109610857
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:33 schreef p0wmia het volgende:

[..]

SOrry hier mis ik je even.. de bus vanaf en naar?
Boot van Koh Tao naar Surathani en dan de bus naar Phuket
http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/transfer/surat-thani.htm

Of van Ranong naar Phuket
http://www.phayamlodge.com/default.asp?ID=32&Ct=12

Of je gaat lopen maar das een heel end

http://wikitravel.org/en/Ranong

[ Bericht 9% gewijzigd door HD9 op 28-03-2012 16:04:26 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_109644256
Ik heb even een vraagje over het visum :)

Ik heb een ticket geboekt heen naar Bangkok, terug vanuit Singapore. Nu had ik begrepen dat ik dan of een visum aan moest vragen, of een vlucht vanuit Thailand naar een ander land moest boeken.
Maar nu lees ik op meerdere sites dat ik om het visum aan te vragen een retourvlucht moet hebben. Maar dat zou toch nergens op slaan :? Waar is dat visum dan nog voor nodig?
Op de site van de ambassade in Den Haag staat alleen dat je vluchtgegevens mee moet nemen. Ik heb ze geprobeerd te bellen gisteren en vanochtend, maar de telefoon wordt niet beantwoord.
Weet iemand hoe dit precies zit? Ik wil morgen naar de ambassade gaan om de aanvraag te doen, maar heb niet zo veel zin om voor niks daar heen te gaan ;)
pi_109645759
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Miless het volgende:
Ik heb even een vraagje over het visum :)

Ik heb een ticket geboekt heen naar Bangkok, terug vanuit Singapore. Nu had ik begrepen dat ik dan of een visum aan moest vragen, of een vlucht vanuit Thailand naar een ander land moest boeken.
Maar nu lees ik op meerdere sites dat ik om het visum aan te vragen een retourvlucht moet hebben. Maar dat zou toch nergens op slaan :? Waar is dat visum dan nog voor nodig?
Op de site van de ambassade in Den Haag staat alleen dat je vluchtgegevens mee moet nemen. Ik heb ze geprobeerd te bellen gisteren en vanochtend, maar de telefoon wordt niet beantwoord.
Weet iemand hoe dit precies zit? Ik wil morgen naar de ambassade gaan om de aanvraag te doen, maar heb niet zo veel zin om voor niks daar heen te gaan ;)
Ik heb dat op het vliegveld in Bangkok zelf gedaan, had bij retourvlucht het nummer van mijn terugvlucht vanuit hong kong ingevuld. Nooit iemand over gehoord.

In de praktijk maakt het niet uit.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:54:53 #298
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109672420
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:01 schreef Miless het volgende:
Ik heb even een vraagje over het visum :)

Ik heb een ticket geboekt heen naar Bangkok, terug vanuit Singapore. Nu had ik begrepen dat ik dan of een visum aan moest vragen, of een vlucht vanuit Thailand naar een ander land moest boeken.
Maar nu lees ik op meerdere sites dat ik om het visum aan te vragen een retourvlucht moet hebben. Maar dat zou toch nergens op slaan :? Waar is dat visum dan nog voor nodig?
Op de site van de ambassade in Den Haag staat alleen dat je vluchtgegevens mee moet nemen. Ik heb ze geprobeerd te bellen gisteren en vanochtend, maar de telefoon wordt niet beantwoord.
Weet iemand hoe dit precies zit? Ik wil morgen naar de ambassade gaan om de aanvraag te doen, maar heb niet zo veel zin om voor niks daar heen te gaan ;)
Het is heel simpel, je moet een bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land uitgaat bij binnenkomst in Thailand, (dat kan op Phuket, Chiang Mai of logischer Bangkok zijn), als je gebruik wilt maken van een Visa on Arrival, m.a.w. gewoon een stempel in je paspoort.

Wanneer je dit niet hebt kan je een visum aanvragen bij de Thaise Ambassade, maar ook dan willen ze graag een bewijsstuk hebben dat je binnen een gestelde termijn het land weer gaat verlaten, dat kan bijvoorbeeld door het laten tonen van een retourvlucht, maar natuurlijk ook met een vlucht vanuit en andere bestemming terug op een bepaalde datum.

In de praktijk wordt er op de luchthavens in Thailand niet gecontroleerd op het hebben van een retourvlucht, met vluchten met Air Asia wordt hier niet op gecontroleerd bij vertrek vanaf de Aziatische luchthavens, bij vertrek van Europese luchthavens kan je echter een maatschappij hebben die er streng op toeziet, Air Berlin en KLM doen dit zeker en je dan ter plekke een duur retourticket kopen als je geen visum hebt.

Je kan natuurlijk naar de ambassade gaan, maar afhankelijk van de tijd die je in Thailand wilt verblijven kan je natuurlijk voor weinig geld een vlucht boeken met Air Asia naar een bestemming buiten Thailand, zeker als je maar 30 dagen wilt blijven, je hoeft de vlucht niet te nemen, en bespaard je een hoop rompslomp doordat je een vlucht online kan boeken.
Wil je langer verblijven en overland gaan kan de aanvraag van een visum wel handig zijn, maar een bewijsstuk zal dan wel gevraagd worden, mijn ervaring is dat in mijn echte backpacktijd mijn vlucht naar OZ vanuit Singapore prima werd geaccepteerd als logische reden dat ik binnen de 60 dagen Thailand overland zou verlaten die richting uit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 07:53:48 #299
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_109683426
Ik wil in Bangkok mooie fotos maken met mijn digitale spiegelreflexcamera, is safe om deze mee te nemen of uhh?
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 07:54:53 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_109683436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:53 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik wil in Bangkok mooie fotos maken met mijn digitale spiegelreflexcamera, is safe om deze mee te nemen of uhh?
Ik had m gewoon mee. Net als zoveel andere toeristen. Maar ik had ook niet altijd zin om m altijd mee te slepen in de warmte, dus heb m maar een paar keer meegenomen. Voor de rest van de tijd lag ie in m'n hotel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 30 maart 2012 @ 08:12:41 #301
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_109683631
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 07:53 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik wil in Bangkok mooie fotos maken met mijn digitale spiegelreflexcamera, is safe om deze mee te nemen of uhh?
Waarom zou het niet safe zijn? Ga er gewoon verstandig mee om, en het is geen probleem hoor. Ik voel me veiliger in BKK dan in Utrecht....

Hou je alsjeblieft wel aan de regels wb fotograferen in tempels e.d.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')