Wat MOET! ik nu echt zien in BKK? Flowermarket lijkt me saai, misschien een warehouse ofzo en z'n geile tempel.. En Kho san road danquote:
GRAND PALACE , woopsquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:19 schreef p0wmia het volgende:
[..]
Wat MOET! ik nu echt zien in BKK? Flowermarket lijkt me saai, misschien een warehouse ofzo en z'n geile tempel.. En Kho san road dan
Oke thnx!! Ik heb (verdomme) net een Lonely planet aangeschaft.. Wel 2012 versie dus hopelijk doet deze ook zijn werk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:23 schreef MissHobje het volgende:
[..]
GRAND PALACE , woopsen nog 10.000 andere dingen, gewoon lekker gaan en go with the flow
net zoals je een aantal scams gaat mee maken, de tuuktuuks terreur, taxi chaos etc.
Regel ff zo;n gids rough guide vind ikzelf een hele prettige met leuke tips en verblijven voor het hele land
Is prima die gidsquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:32 schreef p0wmia het volgende:
[..]
Oke thnx!! Ik heb (verdomme) net een Lonely planet aangeschaft.. Wel 2012 versie dus hopelijk doet deze ook zijn werk.
Thnx ik ga me er eens in verdiepen!!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Moet, moet...
Wat Phra Keao is het grote paleis en de grootste trekpleister.
Wat Pho is een van de oudste tempelcomplexen van de stad.
Ik vind het altijd leuk om ook de wat minder grote dingen op te zoeken.
Zo vond ik Dusit Park erg mooi, en Chinatown is altijd gezellig, in welke stad dan ook. In Bangkok is ie echt leuk, lekker druk, met nauwe straatjes en veel hectiek.
In Chinatown ligt ook Wat Traimit, een mooie tempel met het grootste masief gouden Boeddhabeeld ter wereld.
We hebben ook de Slangenfarm bezocht in de stad. Die is in handen van het Rode Kruis, en ze maken daar antigif voor het hele land. Er is veel info over de slangen van Thailand en slangen in het algemeen, en uiteraard zijn er ook slangen te zien. Je kunt het gifmelken bijwonen.
Lumpini Park hebben we veel tijd doorgebracht. Heel relaxed en groot park, waar je grote watervaranen ziet rondlopen.
We zijn ook naar de musea in het Siriraj-ziekenhuis geweest. Het is even zoeken, maar dan heb je ook wat. Het zijn best bizarre en lugubere musea, dus zwakke magen gewaarschuwd. In het museum van Forensische Geneeskunde is bijvoorbeeld een lichaam van een kindermoordenaar en -kanibaal geconserveerd en in het museum van de Anatomie zijn doodgeboren Siamese tweelingen te zien.
Misschien niet allemaal precies waar je naar op zoek bent, maar wat ik wil zeggen is dat je niet per se naar de grote attracties hoeft![]()
Oh, en laat je niet wijsmaken dat musea/tempels/paleizen dicht zijn en dat je beter een andere attractie kan bezoeken per tuktukDa's bullshit, gewoon vriendelijk lachen en weglopen, voor je bij een kleermaker of juwelier zit.
Ik zie nu net dat de rough guide nederlands is.. Is deze beter/slechter dan den LP? Ik vind nederlands opzich wel relaxt..quote:
http://www.lonelyplanet.com/thailandquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:50 schreef Blik het volgende:
Lonely Planet van Thailand is gewoon top, no worries. Helemaal als het een 2012 versie is. Altijd de meeste recente reisgids kopen die mogelijk is
De Thai zelf vinden het Nederlands volgens mij iets minder relaxtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:40 schreef p0wmia het volgende:
Ik zie nu net dat de rough guide nederlands is.. Is deze beter/slechter dan den LP? Ik vind nederlands opzich wel relaxt..
Ik voond deze prima, prefereer ook in het algemeen de rough guide boven lp.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:40 schreef p0wmia het volgende:
[..]
Thnx ik ga me er eens in verdiepen!!!!
[..]
Ik zie nu net dat de rough guide nederlands is.. Is deze beter/slechter dan den LP? Ik vind nederlands opzich wel relaxt..
Het huis van wie? Volgens mij moet jij eens een goede gids aanschaffen, want DAVID Thompson ken ik echt niet, wel z'n broer Jim..............quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:45 schreef Steven184 het volgende:
Ik vond het huis van David Thompson trouwens ook leuk om te bezoeken in Bangkok.
Er was al voor gewaarschuwd, en dit is helaas een voorbode wat er komen gaat. In details treden zal men niet kunnen doen, er is wel wat bekend over de dreiging en uit welke hoek, maar niet exact waar hoe en wanneer, en het zal alleen maar veel onrust doen zaaien, zonder echt iets te kunnen doen om e.e.a. te voorkomen.quote:
Erg tof! Wat voor studie ga je daar volgen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 02:41 schreef Breathtaking het volgende:
Ik vertrek deze zomer voor een half jaar naar Bangkok (studie)!
En nu vroeg ik me af wat voor prijzen jullie hebben betaald voor vliegtickets? En hoe ik die het chillst/goedkoopst kan vinden?
nee tickets geboekt is geboektquote:Op maandag 20 februari 2012 15:34 schreef p0wmia het volgende:
Inmiddels ticket (vorige week maandag) geboekt via cheaptickets. echter nu zijn de tickets van emirates stukken goedkoper en hebben deze vaak ook nog een overstop in dubai van een dag wat ons ook wel trekt. Zijn zeker geen mogelijkheden meer om dit bij cheaptickets te annuleren ofzo hé?
reis is van 2 aug tot 23 aug. betaalt voor ticket 825 eu
Grappig die blinde vlek die je hebt voor wat er werkelijk gebeurt in Thailand.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 21:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Je kunt er prima heen, je moet alleen die olifantenattracties links laten liggen. Geen toeristen = geen inkomen voor dat soort mensen.
Als je me zou kennen, zou je dat niet zeggen. Ik ben me er zeker wel van bewust. Als ik dat niet was zou ik de mooie praatjes van de Thaise mahoods geloven en geld betalen voor een ritje op een olifant.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 05:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Grappig die blinde vlek die je hebt voor wat er werkelijk gebeurt in Thailand.
Ja, ik ben er weer, de 20e al eigenlijk, maar had even tijd nodig om hier te wennen. Ik heb echt een fantastische reis gehad!! Zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel mensen ontmoet! Ik begon in 'jouw' hotel, wat inderdaad een verademing was. Ik ben later nog een keer door die Khaosanroad gelopen en als ik daar had gezeten, was ik vrij ongelukkig aan mijn reis begonnen volgens mij. Wat een ellende daar. Maar dit was prima, rustige buurt en toch overal dichtbij. Ben er 3 nachten gebleven, deed alles met de local bus bijna, op een paar x tuktuk na. Heb ook een fietstocht gedaan en dat vond ik ook wel tof, kwam je echt op plaatsen die je anders zelf nooit zou hebben gevonden. Moest wel enorm wennen aan de warmte en smog en was dan ook blij dat ik naar Kanchanaburi kon vertrekken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 23:24 schreef APK het volgende:
Whatever happened to conleche oid?
Die zou nu toch wel weer thuis moeten zijn?
Alle maanden, behalve december t/m februari zijn kut! En januari en februari zijn eigenlijk ook kut omdat er dan al weer veel te veel toeristen zijn.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:01 schreef EL_Presidente het volgende:
wat is beter als je een maand in Thailand wil zitten: Juli of Augustus? of zijn Juli en Augustus beiden kut?
welke maatschappijen vliegen direct op Bangkok? welke is het goedkoopst?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Alle maanden, behalve december t/m februari zijn kut! En januari en februari zijn eigenlijk ook kut omdat er dan al weer veel te veel toeristen zijn.
Maar serieus, juli of augustus maakt eigenlijk niets uit. En als het allemaal te heet en te vochtig wordt, gewoon naar het verre noorder verkassen, heb je 's avonds soms gewoon een shirt met lange mouwen nodig om geen kou te vatten.
China Airlines, Eva Airways en KLM.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:22 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
welke maatschappijen vliegen direct op Bangkok? welke is het goedkoopst?
Hou bij de eerste en tweede maatschappij, maar vooral de eerste, wel rekening dat de geboekte vlucht niet daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:39 schreef APK het volgende:
[..]
China Airlines, Eva Airways en KLM.
De eerste is over het algemeen het goedkoopst.
je bedoelt beginpunt Antwerpen treinstation, met de trein van Antwerpen naar Amsterdam Centraal of Schiphol, en vanaf Schiphol direct naar Bangkok.. misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb altijd direct gevlogen en vanaf Schiphol, dus vergeef me als ik de bovenstaande constructie niet snap.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:52 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hou bij de eerste en tweede maatschappij, maar vooral de eerste, wel rekening dat de geboekte vlucht niet daadwerkelijk zal worden uitgevoerd.
CI heeft er een handje van om om operationele redenen, lees veel lege stoelen in het toestel, voor vertrek al aan te kondingen wat vluchten te annuleren, en mensen te herboeken naar de omliggende vluchten.
Een vertrek of terugreis op dinsdag, woensdag of donderdag is niet aan te raden, want deze hebben de grootste kans om gecancelled te worden.
Je kan daarnaast kijken naar maatschappijen zoals Emirates, of als je graag met Neerlands trots wil vliegen om dezelfde vlucht op de site van KLM Belgie te boeken met als vertrekstation Antwerpen treinstation, dan is dezelfde vaak flink goedkoper.
(Zelfs zo erg dat de goedkoopste vlucht met vertrek uit Amsterdam via Parijs met Air France is, terwijl vanaf Antwerpen de directe vlucht vanaf Amsterdam de goedkoopste is).
Arkefly naar Thailand, gaat het niet door dan?quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:33 schreef Devz het volgende:
[..]
Hmm, ik zie nu inderdaad dat ze pas vanaf zomer 2012 op Thailand zouden gaan vliegen. Blijkbaar hebben ze die plannen dus bij voorbaat al in de prullenbak gegooid.
http://www.thailandblog.nl/vliegtickets/arkefly-thailand-vliegen/
Nee, nog voordat ze met hun vluchten begonnen zijn hebben ze Thailand als bestemming alweer geannuleerd. Iets met slechte bedrijfsresultaten, volgens mij gaat het niet zo goed met ArkeFly.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:19 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Arkefly naar Thailand, gaat het niet door dan?
Beginpunt kan je inderdaad vertalen als mijn vertrekstation. Omdat het een treinstation is heb ik het woord station erin gelaten, vertrek of beginpunt is naar mijn mening hetzelfde.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:57 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
je bedoelt beginpunt Antwerpen treinstation, met de trein van Antwerpen naar Amsterdam Centraal of Schiphol, en vanaf Schiphol direct naar Bangkok.. misschien zeg ik iets heel stoms, maar ik heb altijd direct gevlogen en vanaf Schiphol, dus vergeef me als ik de bovenstaande constructie niet snap.
Hier verder lezen: http://www.guardian.co.uk(...)anthoop-faces-prisonquote:Student faces prison for speaking out in royalist Thailand
The fate of Kanthoop, 20, who faces up to 15 years in jail for 'having opinions', highlights country's harsh pro-monarchy laws
She is the very embodiment of modern Thai youth, dressed in flip-flops, T-shirt and shorts, and sipping an iced coffee with friends after unversity lectures. But 20-year-old Kanthoop is not just another university student. The social welfare major has been spat at, publicly denigrated, threatened by police and faces up to 15 years in jail – for little more, she says, than "having opinions".
"I know my case is symbolic, and I'm happy about that. There is good that comes from somebody standing up and wanting to make change – sooner or later people will start to realise that."
To understand why Kanthoop might be so vilified is to understand Thai society. Twice a day – at 8am and 6pm – time stands in this nation of 69 million as the national anthem sputters out of public loudspeakers and everyone is expected to stand in silent salute.
The routine testifies to the adoration Thai people feel for both their nation and their king, Bhumibol Adulyadej, or Rama IX, a man so revered that many shops and homes bear his portrait. But that reverence is backed up by the world's strictest anti-monarchy regulations, which sentence anyone who insults, defames or threatens the king or his family to three to 15 years' imprisonment.
Opponents argue that the law, known as Article 112, prevents healthy dialogue and is being used as a political tool to stifle dissent. Charges of lese-majesty, though in existence since 1908, have jumped since the military coup in 2006 that ousted former PM Thaksin Shinawatra, who was widely criticised for attempting to undermine the monarchy, an accusation he has long denied.
But in 2010 – when royalist forces bloodily battled with Thaksin supporters – some 478 lese-majesty charges have been made and 75,000 websites blocked. Human rights groups, as well as the US, EU and UN, have voiced concern over the way the law is used.
A group of Thai academics and activists, called Nitirat, have since proposed amendments to the law, but current prime minister, Yingluck Shinawatra, Thaksin's sister, has vowed not to touch 112 — promising in January to "protect the [royal] institution, not exploit it". The debate has consequently been left to rage in the streets, where Nitirat's members face threats and harassment by royalists.
Aan kut geen gebrek daar, ga gewoon wanneer je wilt en vergeet de barfine niet te betalen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:01 schreef EL_Presidente het volgende:
wat is beter als je een maand in Thailand wil zitten: Juli of Augustus? of zijn Juli en Augustus beiden kut?
http://www.sifaa.nl/Kanthoop.htmquote:Op maandag 5 maart 2012 00:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hier verder lezen: http://www.guardian.co.uk(...)anthoop-faces-prison
Normaal sta je makkelijk 1 a 1,5 uur te wachten op de trein omdat hij vertraging heeft, maar bij jou was het andersom?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:07 schreef conleche het volgende:
Na Pai, ben ik langzaam weer naar het zuiden gegaan, via Chiang Mai en Bangkok, waar ik de trein naar Chumpon miste en dus nog een dag in Bangkok moest blijven en toen maar de nachtbus heb genomen, wat ik overigens dus een beduidend minder fijne manier van reizen vind dan de nachttrein.
De trein van en naar Chiang Mai vertrok stipt op tijd, was heerlijk ruim en schoon en rustig, maar kwam zowel heen als terug véél te laat aan. Heen was geen probleem, maar terug heb ik dus de aansluitende trein gemist naar Chumpon, daar had ik al zo half en half rekening mee gehouden gezien de heenweg en dus geen kaartje gekocht van te voren. De joint ticket die ik toen kocht was voor nachtbus en boot. De bus was op zich in orde, maar je kan gewoon niet liggen en als ik niet lig, dan slaap ik niet en ik had nog wel 2 stoelen voor mezelf alleen. We werden ergens midden in de nacht gedropt bij de pier waar de boot om een uur of zes zou vertrekken, dus toen heb ik nog wel even kunnen slapen op een houten bankje, maar ik vond de bus dus geen groot succes. De slaaptrein van Chumpon naar Bangkok was inderdaad veel te laat, een uur of zo. En minder comfortabel dan die naar Chiang Mai, het leek ook wel of hij veel harder reed, maar misschien was dat omdat we te laat vertrokken en toch op tijd aankwamen, dus hij zal wel gewoon té hard zijn gegaan. Het bedje was daar ook wat minder ruim. Kan ook liggen aan het feit dat ik deze keer een fan had genomen en in die naar Chiang Mai een aircon, dus dat het daarom wat minder luxe was. Maar ik heb er toch prima in geslapen iets onrustiger misschien, maar ik zou het fenomeen nachttrein iedereen aanraden.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Normaal sta je makkelijk 1 a 1,5 uur te wachten op de trein omdat hij vertraging heeft, maar bij jou was het andersom?
En vind je de trein echt beter dan de bus? Vraag me nu af of ik dan zo'n gammele nachttrein had (en zo'n luxe bus) dat dat bij mij helemaal andersom was.
En nu weer terug in Nederland... koud, grijs, saai Nederland... sterkte.
Ik zie dat Nok Air weer vanaf Don Muang gaat vliegen, terwijl Orient Thai op Suvarnabhumi blijft, ik begrijp eigenlijk de verhuizing naar Don Muang terug niet van Nokair, in mijn ogen kan je veel beter op Suvarnabhumi blijven vliegen, want een groot voordeel van FD (Air Asia) ten opzicht van Nok Air is dat deze dit wel doen, zodat dit veel beter aansluit bij aankomende internationale vluchten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kok_weer_open__.html
Hee metmelk!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:07 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja, ik ben er weer, de 20e al eigenlijk, maar had even tijd nodig om hier te wennen. Ik heb echt een fantastische reis gehad!! Zoveel gedaan, zoveel gezien, zoveel mensen ontmoet! Ik begon in 'jouw' hotel, wat inderdaad een verademing was. Ik ben later nog een keer door die Khaosanroad gelopen en als ik daar had gezeten, was ik vrij ongelukkig aan mijn reis begonnen volgens mij. Wat een ellende daar. Maar dit was prima, rustige buurt en toch overal dichtbij. Ben er 3 nachten gebleven, deed alles met de local bus bijna, op een paar x tuktuk na. Heb ook een fietstocht gedaan en dat vond ik ook wel tof, kwam je echt op plaatsen die je anders zelf nooit zou hebben gevonden. Moest wel enorm wennen aan de warmte en smog en was dan ook blij dat ik naar Kanchanaburi kon vertrekken.
Ik had gebeld met een hostel en dat was vol, dus toen maar iets geboekt van te voren per internet en dat was een vergissing. Ik kwam in een soort resort terecht midden in de rivier, alleen te bereiken via boot. Het hele complex was vervallen en erger: ik was de enige gast. Het was net alsof ik in een film van Hitchcock was terechtgekomen, enorm creepyIk heb m'n verlies genomen en ben direct weggegaan, wat een goede beslissing was, daarna kon ik alsnog terecht in de Jolly Frog, wat echt een hartstikke leuke plek was. (200 bt voor een kamer). Heb de Erawan watervallen gezien daar en er in gezwommen. (Mooi!) en ben ook naar de death railway/river kwai brug geweest. Die ze 's avonds veranderen in een discobrug, wat wel weer apart is.
Daarna per minibus naar Ayutthaya. Heb ik een dag rondgefietst, was mooi, maar ook genoeg, dus de nachttrein genomen naar Chiang Mai. Zat ik ook in een superleuk hostel (Julie Guesthouse). Ik had 1 van de duurdere kamers in de tuin en dat was alsnog maar 300 bht. In Chiang Mai heb ik een kookcursus gedaan en de jungleflight (boomtopkabelbanen), allebei echt erg leuk, ook een dagje een fiets gehuurd, in Thailand echt een prima manier om alles te verkennen.
Volgende bestemming was Pai, die busreis viel erg mee trouwens, ik had nergens last van. (Maar goed alles beter dan de rit van Kanchanaburi naar Ayutthaya, die man was gek of had een doodwens.) Pai was zoooo koelHeel ander klimaat ook dan elders, hoog in de bergen en het was er droog heet gedurende de dag en best koud in de nacht. Plaatsje zelf is heel relaxed, beetje hippie-achtig. Echt supertof. Ik heb daar de jungletrekking gedaan. Die vond ik wat tegenvallen. Had het iets avontuurlijker verwacht. Was wel okee hoor, ik denk dat mijn verwachtingen gewoon te groot waren, in mijn fantasie zouden we de hele tijd met machete's moeten zwaaien.
Wat ook niet meehielp was dat we (ik trok daar op met een Belgisch meisje) in een groep van 6 Spaanstaligen uit Zuid Amerika waren beland, die weigerden Engels te praten, dat was gewoon wat minder gezellig.
Na Pai, ben ik langzaam weer naar het zuiden gegaan, via Chiang Mai en Bangkok, waar ik de trein naar Chumpon miste en dus nog een dag in Bangkok moest blijven en toen maar de nachtbus heb genomen, wat ik overigens dus een beduidend minder fijne manier van reizen vind dan de nachttrein.
Boot naar Ko Tao en toen had ik nog een ruime week, waarin ik mijn duik SSI heb gehaald, heb gesnorkeld en gechilled. Toen weer terug naar Bangkok, waar ik intussen zo genoeg had van koud water douches, dat ik voor 85 euro een poepsjiek hotel heb genomen en uren lang in bad heb gedobberd en aan het zwembad cocktails heb gedronken.Backpacken is fijn hoor, maar mijn haar zag eruit alsof ik aspiraties had om de dreads van Bob Marley naar de kroon te steken. Ik heb in die 4 weken ook ongeveer 15 massages gehad.
![]()
Zo fijn was dat. En ik vond het eten echt superlekker.
Dus dit was mijn eerste keer reizen alleen en als ik geen hond had gehad en geen galerie was ik denk ik wel binnenkort vertrokken voor een echt lange reis. Ik vond het echt leuk.
Dank, ander zuivelgeval!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:34 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hee metmelk!
Gaaf verhaal!
Heb je nog tips voor hostel in bangkok voor een goede prijs?
Altijd gevaarlijk om een onbekende iets aan te raden, maar blij dat je het okay vondquote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:22 schreef conleche het volgende:
[..]
Dank, ander zuivelgeval!
Ik had van APK hier uit dit topic deze tip doorgekregen en daar ben ik geweest. Ik vond het er leuk, dus een aanrader. Maar het ligt er wel aan wat je wilt. Als je meer het Khaosanroad type bent, dan zou ik er niet naar toe gaan.
Dat vond ik nou wel zo'n schrale bedoening... leuk als je 19 bent of als je op een (heel erg) krap budget zit, maar echt niets voor mij. Leuk om 's avonds over de markt te lopen en t-shirtjes te kopen, maar nog leuker om 's nachts weer naar je eigen fijne guesthouse terug te kunnen gaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:22 schreef conleche het volgende:
Als je meer het Khaosanroad type bent, dan zou ik er niet naar toe gaan.
Niet de meest logische route toch?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Boterbartje het volgende:
Heb me tot nu toe vooral in china verdiept namelijk. Waar ik aan zat te denken is vanuit bangkok naar de eilanden beneden, dan weer naar boven richting cambodja en vanuit cambodja naar maleisie vliegen.
Eens, maar ik heb een single entry visum dus ik heb weinig keus, anders zou het logischer zijn om vanuit cambodja door thailand naar maleisie te trekken, maar het is niet anders.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:38 schreef Northside het volgende:
[..]
Niet de meest logische route toch?
Je krijgt twee keer een visum.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:55 schreef gijoy het volgende:
Ik heb een vraagje over het visum, ik ga naar Thailand en vlieg zo'n 45 dagen later naar huis. In die 45 dagen ben ik ongeveer 20 dagen niet in Thailand, vertrek met de trein naar Maleisie en kom met vliegtuig terug uit Bali. Ben dus in totaal korter dan 30 dagen in Thailand.
Het is me nou niet helemaal duidelijk of ik een visum moet aanvragen?
15 dagen visum ja. Ik heb alleen een binnenvlucht naar Thailand dus kon ik geen visum on arrival krijgen natuurlijk.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je krijgt twee keer een visum.
Bij de eerste keer binnenkomst en 2e keer binnenkomst.
Maar maakt het dan niet uit dat er 45 dagen tussen aankomst en vertrek zit en ik geen vliegticket uit Thailand heb om aan te tonen dat ik vertrek? Heb trouwens wel een vliegticket vanuit Singapore naar Indonesie.quote:Je krijgt twee keer een visum.
Bij de eerste keer binnenkomst en 2e keer binnenkomst.
Anders regel je een visum bij de ambassade dat je 2 keer het land in mag voor 2 maanden. Heb je helemaal geen gedoe en je krijgt gewoon dat visum op basis van je ticket het land weer uit.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:43 schreef gijoy het volgende:
[..]
Maar maakt het dan niet uit dat er 45 dagen tussen aankomst en vertrek zit en ik geen vliegticket uit Thailand heb om aan te tonen dat ik vertrek? Heb trouwens wel een vliegticket vanuit Singapore naar Indonesie.
30 dagen bij inreis een international airport, 15 dagen bij inreis over land.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 00:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
15 dagen visum ja. Ik heb alleen een binnenvlucht naar Thailand dus kon ik geen visum on arrival krijgen natuurlijk.
Je zou wel uit ervaring spreken maar er staat voor zo'n vis exemption dat je een retourvlucht moet hebben, en dat heb ik niet. Plus dat ik langer dan 30 dagen in thailand ben. Dus ik heb een 60 dagen single entry visum in m'n paspoort zitten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
30 dagen bij inreis een international airport, 15 dagen bij inreis over land.
Uitgaande van de veronderstelling dat je een Nederlands paspoort hebt.
Het is trouwens geen visum, maar een visa exemption
@gijoy: Onward travel wordt eigenlijk nooit naar gevraagd, en als er wel naar gevraagd wordt, dan is het je luchtvaartmaatschappij die je vanuit Europa vervoert, niet de Thai immigration
Voor zo een korte periode heb je weinig nodig, de meeste zijn pas als je er minimaal een maand zit ofzo. Maar vraag het gewoon even na bij de GGD/dokter. Je krijgt toch waarschijnlijk het meeste via de verzekering terug, en om nou het risico te lopen voor die paar tientjes.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
Ik kreeg maar 175 terug van verzekering, terwijl ik voor ongeveer 400 euro vaccinaties hadquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:18 schreef rene90 het volgende:
[..]
Voor zo een korte periode heb je weinig nodig, de meeste zijn pas als je er minimaal een maand zit ofzo. Maar vraag het gewoon even na bij de GGD/dokter. Je krijgt toch waarschijnlijk het meeste via de verzekering terug, en om nou het risico te lopen voor die paar tientjes.
DTP en hepatitis A zijn standaard volgens mij? De rest is overbodig.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
Jezus welke had je allemaal nodig dan? Kon je het niet regelen dat je de ene helft in december had en de andere helft in januari?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik kreeg maar 175 terug van verzekering, terwijl ik voor ongeveer 400 euro vaccinaties had
Oja dat was wel een slimme set geweest jaquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:12 schreef rene90 het volgende:
[..]
Jezus welke had je allemaal nodig dan? Kon je het niet regelen dat je de ene helft in december had en de andere helft in januari?
Wat?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oja dat was wel een slimme set geweest ja
Ik ben pas in Maart naar de GGD gegaan omdat ik in december druk was met werk (80 uur per week ong) en toen heb ik het maar uitgesteld totdat ik ben gestopt met werk, half februari.
Ik moest:
- buiktyfus
- hepatitus a en b
- DTP
- rabies want ik ga fietsen, wandelen alles en risco op een hont die bijt is groot. In Nederland word je zelf al gebeten door honden met fietsen en hier heb je weinig straathonden/geïnfecteerde honden, moet je daar eens voorstellen.
Tevens was ik al gevaccineerd voor TBC bij m'n geboorte
Bedankt voor deze reactie denk ikquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:53 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat?
Waar ga jij fietsen? In de dikke jungle bij Cambodia? Waar je zonder condoom hepatitishoeren anaal gaat neuken?
en wat is dit gelul over fietsende honden?
[ afbeelding ]
fietsende honden? Hondsdolheid.
Fijn dat je moeder dat wil betalen maar ik heb begrepen dat dit (zoals DTP) superpijnlijke injecties zijn. (thanks, mom)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Bedankt voor deze reactie denk ik
- rabies vond ik zelf wel overbodig maar werd mij toch echt aangeraden want dit dat en uiteindelijk wou mijn moeder het betalen/voorschieten dus dikke prima!
Hmmmm... oke.... kan ik nog bij inkomen.quote:A & B was combinatie en daar ben ik nu voor B levenslang en A 25 jaar beschermt dus dat is altijd handig.
In je jungle hebben ze geen fietspaden, he. En dat is de enige plek waar je, als je daar actief besmet water uit een stilstaande plas gaat lopen zuipen eventueel vaccinaties nodig voor zou hebben.quote:En ja ik wil idd in cambodja gaan fietsen en ik zei/bedoelde: fietsen met honden. Dus ik fietsen, en daar lopen dan honden bij. En honden hebben toch vaak de neiging om achter fietsers aan te rennen danwelniet te bijten.
Mooi.quote:En ik gebruik natuurlijk condooms
Ja ach, ik wielren hier in Nederland en ben hier ook vaak genoeg door een hond gebeten, dat is gewoon lastig met die beesten. Soms komen die uit de bosjes en hap.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Fijn dat je moeder dat wil betalen maar ik heb begrepen dat dit (zoals DTP) superpijnlijke injecties zijn. (thanks, mom)
[..]
Hmmmm... oke.... kan ik nog bij inkomen.
[..]
In je jungle hebben ze geen fietspaden, he. En dat is de enige plek waar je, als je daar actief besmet water uit een stilstaande plas gaat lopen zuipen eventueel vaccinaties nodig voor zou hebben.
Die rabies shots lijken het me niet waard bovendien kan je sneller fietsen dan die rothonden die naar mijn ervaring te druk bezig zijn met eten verzamelen en in de hitte zich zo min mogelijk te bewegen dan zich te voldoen aan het postbode hatende stereotype dat zich rond 52 graden noorderbreedte vooral voordoet.
[..]
Mooi.
M'n vriendin vindt je vaccinatieverhaal schattig in ieder geval.
Je hebt al 5 prikken gehad van rabies en moet er nog 2? Overal waar ik het heb gelezen / nagevraagd krijg je max 3 prikken ter bescherming. Je krijgt alleen die lange serie als je al besmet bentquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:36 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja ach, ik wielren hier in Nederland en ben hier ook vaak genoeg door een hond gebeten, dat is gewoon lastig met die beesten. Soms komen die uit de bosjes en hap.
En Hepatitis is gewoon handig voor rest van het leven, ik heb geen zin daar ziek te worden. Hepatitis komt trouwens veel meer voor dan je denkt, ook in eten dat niet goed is doorgekookt etc etc.
En ik weet niet waar jij begrepen hebt dat die shots pijn doen, maar het is dus geen kut aanIk heb er nu al 5 gehad, nog 2 te gaan en je voelt het niet eens. Alleen eentje wel omdat die in een zenuw werd geprikt, maar daar kun je gewoon niets aan doen.. domme pech
Maar ik ben erg blij dat jouw vriendin mij nu schattig vindt![]()
dtp 1quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:39 schreef rene90 het volgende:
[..]
Je hebt al 5 prikken gehad van rabies en moet er nog 2? Overal waar ik het heb gelezen / nagevraagd krijg je max 3 prikken ter bescherming. Je krijgt alleen die lange serie als je al besmet bent.
Het zit bij hepatitis A in, is dubbel vaccinatie + ik ga geen paar weekjes thailand maar ik ga: 1 maand china, 3 weken thailand, 1 week cambodja, 1 week maleisiequote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef Northside het volgende:
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Ik heb wel eens gehoord dat als je Pattaya aandoet, die B prikken geen overbodige luxe zijn. Maar mensen zeg, fietsen in Cambodja. Je kunt bijna net zo goed hier in NL op een overweg stil blijven staan om een trein te koppen. Levensgevaarlijk dus en als dat het eens een keer niet is, is het een ongelofelijk saai landschap om te fietsen en neem dan wel genoeg binnenbanden mee voor alle rotzooi die er aan de zijkant van de weg ligt. Ik zou het niet doen...............quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef Northside het volgende:
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Ja ik 175quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:39 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb 3 prikken gehad. havrix, dtp en buiktyfus. ik denk dat havrix/hepatitis is eigenlijk, aangezien ik een 2e injectie over een half jaar-jaar moet nemen. tevens heb ik malariatabletten gekocht. totale kosten a 225 euro waarvan ik er 75 terugkreeg
Heb ik gedaan, en die hebben mij dit aangeraden.. ik weet niet wat ik nou fout doequote:Op vrijdag 9 maart 2012 22:46 schreef APK het volgende:
Pffrrt, altijd weer gedoe over prikken.
Vraag het aan de GGD en klaar
Wat is hoogseizoen in Thailand, welke maanden? hoe zit het met Juli of Augustus?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:01 schreef APK het volgende:
Even voor de ticketkenners: Ik ben dit jaar via BKK naar Indonesië gevlogen in het hoogseizoen (vertrek 14 dec. terug 13 januari) en het ticket was 735¤ rechtstreeks, plus een cheap Air Asia ticket naar Denpasar.
Is het in die periode goedkoper om rechtstreeks naar bv Kuala Lumpur of Jakarta te vliegen of maakt dat weinig uit?
Ik vind een dagje Bangkok aan het begin en het einde van de vakantie namelijk eigenlijk best wel vertrouwd en leuk
December t/m februari heb je het beste weer. Zon en weinig neerslag.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:52 schreef EL_Presidente het volgende:
Wat is hoogseizoen in Thailand, welke maanden? hoe zit het met Juli of Augustus?
Meen je dit serieus? maar het is toch gewoon warm..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:09 schreef kasper het volgende:
Juli/augustus zou ik een flinke paraplu meenemen.
Dat wel, maar ook nat.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Meen je dit serieus? maar het is toch gewoon warm..
Ik ben van plan om in Juli te gaan, 4 weken Thailand, first timer..quote:
Je zou kunnen overwegen een paar maanden te verschuiven. Het wil nog wel eens overstromen, waardoor je niet alles kunt zien wat je wilt. Zie ook je reisgidsquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:09 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
Ik ben van plan om in Juli te gaan, 4 weken Thailand, first timer..wil zo veel mogelijk zien.. begin, en eindig in BKK..
Tropische buien, heerlijk tochquote:
dat is voor mij geen optie, het is of juli of augustus.. (zomervakantie, ik studeer nog)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:11 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen een paar maanden te verschuiven. Het wil nog wel eens overstromen, waardoor je niet alles kunt zien wat je wilt. Zie ook je reisgids
Goed de lokale berichten in de gaten houden dan!quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:44 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
dat is voor mij geen optie, het is of juli of augustus.. (zomervakantie, ik studeer nog)
thanks voor de geruststelling...quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:03 schreef MissHobje het volgende:
Opties zat in die tijd hOoren met het weer, niets is lekkerder dan zo'n stortbui waardoor je ff lekker relaxed een bakkie kunt doen hèhè om vervolgens weer verder te gaan, regent echt niet elke dag de gehele dag, en ff goed locals vragen waar het slechte weer zich bevind, werkt prima.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |