abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:57:32 #151
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108805278
Ik heb even op die website gekeken (en opgeslagen in m'n bladwijzers). Maar dat ziet er heel goed uit en niet duur, bedankt voor de tip conleche én APK! ;)

Als jullie nog meer Thailand tips hebben, ik sta er heel erg voor open. Heb me tot nu toe vooral in china verdiept namelijk. Waar ik aan zat te denken is vanuit bangkok naar de eilanden beneden, dan weer naar boven richting cambodja en vanuit cambodja naar maleisie vliegen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108812806
• Ik ga in augustus met vrienden richting Bangkok. We willen eigenlijk wel op KSR zitten (denk ik), mooi toeristen/backpacke etc. Ik twijfel nu tussen 2 hotels:\
http://www.agoda.nl/asia/(...)GRjq4CFcGFDgoddzERhg

of optie 2:
http://www.asiawebdirect.(...)mbuttri-village-inn/

Mensen ervaring met één of beide? Eventueel andere alternatieven zijn ook welkom :)

Verder gaan we 3 weken en in hoeverre is het te doen als we zowel het noorden als het zuiden willen zien. Word dit teveel gereis of valt het mee? Ik zat te denken aan:

• 3 dagen BKK,

• 5/6 dagen Noorden (chiang Mai, misschien Pai)

• 8 dagen Zuiden (Eiland hoppen, sowieso naar Koh Tao

• 2 dagen BKK (Shoppen voor NL)

Andere voorstellen zijn zeer welkom!!!
pi_108831226
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:22 schreef conleche het volgende:
Als je meer het Khaosanroad type bent, dan zou ik er niet naar toe gaan.
Dat vond ik nou wel zo'n schrale bedoening... leuk als je 19 bent of als je op een (heel erg) krap budget zit, maar echt niets voor mij. Leuk om 's avonds over de markt te lopen en t-shirtjes te kopen, maar nog leuker om 's nachts weer naar je eigen fijne guesthouse terug te kunnen gaan.
Ja, ik generaliseer.
pi_108831243
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 23:57 schreef Boterbartje het volgende:
Heb me tot nu toe vooral in china verdiept namelijk. Waar ik aan zat te denken is vanuit bangkok naar de eilanden beneden, dan weer naar boven richting cambodja en vanuit cambodja naar maleisie vliegen.
Niet de meest logische route toch?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:29:55 #155
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108833428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Niet de meest logische route toch?
Eens, maar ik heb een single entry visum dus ik heb weinig keus, anders zou het logischer zijn om vanuit cambodja door thailand naar maleisie te trekken, maar het is niet anders. ;)

En ik ben trouwens ook 19 met een niet al te royaal budget :P maar toch onthoud ik die tip van metmelk :Y

Wat geven jullie trouwens ong per week/maand uit in thailand (misschien iemand ervaringen met china)?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_108882209
Ik heb een vraagje over het visum, ik ga naar Thailand en vlieg zo'n 45 dagen later naar huis. In die 45 dagen ben ik ongeveer 20 dagen niet in Thailand, vertrek met de trein naar Maleisie en kom met vliegtuig terug uit Bali. Ben dus in totaal korter dan 30 dagen in Thailand.
Het is me nou niet helemaal duidelijk of ik een visum moet aanvragen?
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_108882771
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:55 schreef gijoy het volgende:
Ik heb een vraagje over het visum, ik ga naar Thailand en vlieg zo'n 45 dagen later naar huis. In die 45 dagen ben ik ongeveer 20 dagen niet in Thailand, vertrek met de trein naar Maleisie en kom met vliegtuig terug uit Bali. Ben dus in totaal korter dan 30 dagen in Thailand.
Het is me nou niet helemaal duidelijk of ik een visum moet aanvragen?
Je krijgt twee keer een visum.
Bij de eerste keer binnenkomst en 2e keer binnenkomst.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 00:05:36 #158
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108889544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:04 schreef Godtje het volgende:

[..]

15 dagen visum ja. Ik heb alleen een binnenvlucht naar Thailand dus kon ik geen visum on arrival krijgen natuurlijk.
pi_108899169
quote:
Maar maakt het dan niet uit dat er 45 dagen tussen aankomst en vertrek zit en ik geen vliegticket uit Thailand heb om aan te tonen dat ik vertrek? Heb trouwens wel een vliegticket vanuit Singapore naar Indonesie.
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
pi_108899286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 11:43 schreef gijoy het volgende:

[..]

Maar maakt het dan niet uit dat er 45 dagen tussen aankomst en vertrek zit en ik geen vliegticket uit Thailand heb om aan te tonen dat ik vertrek? Heb trouwens wel een vliegticket vanuit Singapore naar Indonesie.
Anders regel je een visum bij de ambassade dat je 2 keer het land in mag voor 2 maanden. Heb je helemaal geen gedoe en je krijgt gewoon dat visum op basis van je ticket het land weer uit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_108900331
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

15 dagen visum ja. Ik heb alleen een binnenvlucht naar Thailand dus kon ik geen visum on arrival krijgen natuurlijk.
30 dagen bij inreis een international airport, 15 dagen bij inreis over land.
Uitgaande van de veronderstelling dat je een Nederlands paspoort hebt.

Het is trouwens geen visum, maar een visa exemption :)

@gijoy: Onward travel wordt eigenlijk nooit naar gevraagd, en als er wel naar gevraagd wordt, dan is het je luchtvaartmaatschappij die je vanuit Europa vervoert, niet de Thai immigration :)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 12:58:26 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108901447
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 12:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

30 dagen bij inreis een international airport, 15 dagen bij inreis over land.
Uitgaande van de veronderstelling dat je een Nederlands paspoort hebt.

Het is trouwens geen visum, maar een visa exemption :)

@gijoy: Onward travel wordt eigenlijk nooit naar gevraagd, en als er wel naar gevraagd wordt, dan is het je luchtvaartmaatschappij die je vanuit Europa vervoert, niet de Thai immigration :)
Je zou wel uit ervaring spreken maar er staat voor zo'n vis exemption dat je een retourvlucht moet hebben, en dat heb ik niet. Plus dat ik langer dan 30 dagen in thailand ben. Dus ik heb een 60 dagen single entry visum in m'n paspoort zitten.
Dan moet ik maar met een kleine omweg naar cambodja maar uiteindelijk maak dat niets uit ;)
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:16:40 #163
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_108904453
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
pi_108904562
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
Ik ga met een kameraad in 24 oktober tot 9 november naar Thailand, mijn vraag is: welke inentingen moeten wij écht hebben en welke zijn overbodig en geldmakerij?
Voor zo een korte periode heb je weinig nodig, de meeste zijn pas als je er minimaal een maand zit ofzo. Maar vraag het gewoon even na bij de GGD/dokter. Je krijgt toch waarschijnlijk het meeste via de verzekering terug, en om nou het risico te lopen voor die paar tientjes.
Top 5 China producten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:31:26 #165
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108905084
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:18 schreef rene90 het volgende:

[..]

Voor zo een korte periode heb je weinig nodig, de meeste zijn pas als je er minimaal een maand zit ofzo. Maar vraag het gewoon even na bij de GGD/dokter. Je krijgt toch waarschijnlijk het meeste via de verzekering terug, en om nou het risico te lopen voor die paar tientjes.
Ik kreeg maar 175 terug van verzekering, terwijl ik voor ongeveer 400 euro vaccinaties had :r
pi_108905306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:16 schreef alledaagsewaanzin het volgende:
DTP en hepatitis A zijn standaard volgens mij? De rest is overbodig.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:10:34 #167
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108906468
Ga gewoon naar de GGD, die zeggen wat aanbevolen wordt en wat niet. Ligt er ook een beetje aan wat je gaat doen.
pi_108906527
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 14:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik kreeg maar 175 terug van verzekering, terwijl ik voor ongeveer 400 euro vaccinaties had :r
Jezus welke had je allemaal nodig dan? Kon je het niet regelen dat je de ene helft in december had en de andere helft in januari?
Top 5 China producten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 15:51:02 #169
328321 alledaagsewaanzin
Life your life to the fullest
pi_108907812
Oke bedankt!
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:50:31 #170
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108909708
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 15:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Jezus welke had je allemaal nodig dan? Kon je het niet regelen dat je de ene helft in december had en de andere helft in januari?
Oja dat was wel een slimme set geweest ja ;(
Ik ben pas in Maart naar de GGD gegaan omdat ik in december druk was met werk (80 uur per week ong) en toen heb ik het maar uitgesteld totdat ik ben gestopt met werk, half februari.

Ik moest:
- buiktyfus
- hepatitus a en b
- DTP
- rabies want ik ga fietsen, wandelen alles en risco op een hont die bijt is groot. In Nederland word je zelf al gebeten door honden met fietsen en hier heb je weinig straathonden/geïnfecteerde honden, moet je daar eens voorstellen.

Tevens was ik al gevaccineerd voor TBC bij m'n geboorte *O*
  vrijdag 9 maart 2012 @ 16:53:34 #171
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108909809
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oja dat was wel een slimme set geweest ja ;(
Ik ben pas in Maart naar de GGD gegaan omdat ik in december druk was met werk (80 uur per week ong) en toen heb ik het maar uitgesteld totdat ik ben gestopt met werk, half februari.

Ik moest:
- buiktyfus
- hepatitus a en b
- DTP
- rabies want ik ga fietsen, wandelen alles en risco op een hont die bijt is groot. In Nederland word je zelf al gebeten door honden met fietsen en hier heb je weinig straathonden/geïnfecteerde honden, moet je daar eens voorstellen.

Tevens was ik al gevaccineerd voor TBC bij m'n geboorte *O*
Wat? :')

Waar ga jij fietsen? In de dikke jungle bij Cambodia? Waar je zonder condoom hepatitishoeren anaal gaat neuken?

en wat is dit gelul over fietsende honden?

fietsende honden? Hondsdolheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 09-03-2012 17:06:14 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 9 maart 2012 @ 17:48:26 #172
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108911566
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:53 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Wat? :')

Waar ga jij fietsen? In de dikke jungle bij Cambodia? Waar je zonder condoom hepatitishoeren anaal gaat neuken?

en wat is dit gelul over fietsende honden?

[ afbeelding ]

fietsende honden? Hondsdolheid.
Bedankt voor deze reactie denk ik :P
- rabies vond ik zelf wel overbodig maar werd mij toch echt aangeraden want dit dat en uiteindelijk wou mijn moeder het betalen/voorschieten dus dikke prima!

A & B was combinatie en daar ben ik nu voor B levenslang en A 25 jaar beschermt dus dat is altijd handig. En ja ik wil idd in cambodja gaan fietsen en ik zei/bedoelde: fietsen met honden. Dus ik fietsen, en daar lopen dan honden bij. En honden hebben toch vaak de neiging om achter fietsers aan te rennen danwelniet te bijten.

En ik gebruik natuurlijk condooms :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:10:41 #173
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108912225
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 17:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Bedankt voor deze reactie denk ik :P
- rabies vond ik zelf wel overbodig maar werd mij toch echt aangeraden want dit dat en uiteindelijk wou mijn moeder het betalen/voorschieten dus dikke prima!
Fijn dat je moeder dat wil betalen maar ik heb begrepen dat dit (zoals DTP) superpijnlijke injecties zijn. (thanks, mom)

quote:
A & B was combinatie en daar ben ik nu voor B levenslang en A 25 jaar beschermt dus dat is altijd handig.
Hmmmm... oke.... kan ik nog bij inkomen.

quote:
En ja ik wil idd in cambodja gaan fietsen en ik zei/bedoelde: fietsen met honden. Dus ik fietsen, en daar lopen dan honden bij. En honden hebben toch vaak de neiging om achter fietsers aan te rennen danwelniet te bijten.
In je jungle hebben ze geen fietspaden, he. En dat is de enige plek waar je, als je daar actief besmet water uit een stilstaande plas gaat lopen zuipen eventueel vaccinaties nodig voor zou hebben.

Die rabies shots lijken het me niet waard bovendien kan je sneller fietsen dan die rothonden die naar mijn ervaring te druk bezig zijn met eten verzamelen en in de hitte zich zo min mogelijk te bewegen dan zich te voldoen aan het postbode hatende stereotype dat zich rond 52 graden noorderbreedte vooral voordoet.

quote:
En ik gebruik natuurlijk condooms :P
Mooi.

M'n vriendin vindt je vaccinatieverhaal schattig in ieder geval. :P
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:19:27 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_108912489
Doet me ook een beetje denken aan die gezinnetjes die de hele dag in citroengeur met een hintje gif aroma zitten te stinken ... in Bangkok, en bij het eerste teken van een mug een airco supermarkt in vluchten.. Bang voor malaria en wat is die andere ziekte die bijna niemand in Thailand meer krijgt? Denge ofzo?
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:36:03 #175
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108912935
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:10 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Fijn dat je moeder dat wil betalen maar ik heb begrepen dat dit (zoals DTP) superpijnlijke injecties zijn. (thanks, mom)

[..]

Hmmmm... oke.... kan ik nog bij inkomen.

[..]

In je jungle hebben ze geen fietspaden, he. En dat is de enige plek waar je, als je daar actief besmet water uit een stilstaande plas gaat lopen zuipen eventueel vaccinaties nodig voor zou hebben.

Die rabies shots lijken het me niet waard bovendien kan je sneller fietsen dan die rothonden die naar mijn ervaring te druk bezig zijn met eten verzamelen en in de hitte zich zo min mogelijk te bewegen dan zich te voldoen aan het postbode hatende stereotype dat zich rond 52 graden noorderbreedte vooral voordoet.

[..]

Mooi.

M'n vriendin vindt je vaccinatieverhaal schattig in ieder geval. :P
Ja ach, ik wielren hier in Nederland en ben hier ook vaak genoeg door een hond gebeten, dat is gewoon lastig met die beesten. Soms komen die uit de bosjes en hap.

En Hepatitis is gewoon handig voor rest van het leven, ik heb geen zin daar ziek te worden. Hepatitis komt trouwens veel meer voor dan je denkt, ook in eten dat niet goed is doorgekookt etc etc.

En ik weet niet waar jij begrepen hebt dat die shots pijn doen, maar het is dus geen kut aan :P Ik heb er nu al 5 gehad, nog 2 te gaan en je voelt het niet eens. Alleen eentje wel omdat die in een zenuw werd geprikt, maar daar kun je gewoon niets aan doen.. domme pech :P

Maar ik ben erg blij dat jouw vriendin mij nu schattig vindt :7
pi_108913007
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ach, ik wielren hier in Nederland en ben hier ook vaak genoeg door een hond gebeten, dat is gewoon lastig met die beesten. Soms komen die uit de bosjes en hap.

En Hepatitis is gewoon handig voor rest van het leven, ik heb geen zin daar ziek te worden. Hepatitis komt trouwens veel meer voor dan je denkt, ook in eten dat niet goed is doorgekookt etc etc.

En ik weet niet waar jij begrepen hebt dat die shots pijn doen, maar het is dus geen kut aan :P Ik heb er nu al 5 gehad, nog 2 te gaan en je voelt het niet eens. Alleen eentje wel omdat die in een zenuw werd geprikt, maar daar kun je gewoon niets aan doen.. domme pech :P

Maar ik ben erg blij dat jouw vriendin mij nu schattig vindt :7
Je hebt al 5 prikken gehad van rabies en moet er nog 2? Overal waar ik het heb gelezen / nagevraagd krijg je max 3 prikken ter bescherming. Je krijgt alleen die lange serie als je al besmet bent :').
Top 5 China producten
  vrijdag 9 maart 2012 @ 18:41:10 #177
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108913048
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Je hebt al 5 prikken gehad van rabies en moet er nog 2? Overal waar ik het heb gelezen / nagevraagd krijg je max 3 prikken ter bescherming. Je krijgt alleen die lange serie als je al besmet bent :').
dtp 1
hepatitis ab 1
buiktyfus 1
rabies 2

nog 1 rabies en 1 hepatitis ab te gaan.
En wat jij zegt klopt verder :P
pi_108913396
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 19:06:36 #179
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_108913918
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 18:52 schreef Northside het volgende:
Hepatitis B shot is trouwens onzin. Als je het pakt omdat je de komende jaren beschermd wil zijn, ok. Maar voor een paar weekjes Thailand is dat echt overkill. En die b-spuiten waren niet goedkoop geloof ik.
Het zit bij hepatitis A in, is dubbel vaccinatie + ik ga geen paar weekjes thailand maar ik ga: 1 maand china, 3 weken thailand, 1 week cambodja, 1 week maleisie ;)
pi_108915129
Ik heb 3 prikken gehad. havrix, dtp en buiktyfus. ik denk dat havrix/hepatitis is eigenlijk, aangezien ik een 2e injectie over een half jaar-jaar moet nemen. tevens heb ik malariatabletten gekocht. totale kosten a 225 euro waarvan ik er 75 terugkreeg
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')