ellevehC86 | zondag 25 december 2011 @ 22:45 |
Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto. Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen. Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn: "Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien." "Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken." Handige links: Autobandenmarkt.nl Auto-onderdelen.com H-base Mijngarage.nl Onderdelenzoeker.nl Handige PTA topics: Autoradio installeren. Hoe werkt een differentieel Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer [remmen] Rood waarschuwingslampje brandt Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap? Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder Het grote autopoets- en -wastopic #1 Uitleg en informatie over OBD-Codes Voorgaande delen: De OP vind je hier en vergeet niet de Wiki aan te passen. Na veler verzoek!!, een deel 3 | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 december 2011 @ 22:46 |
tr gemacht | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 december 2011 @ 22:47 |
hoeveel, als het een kwart liter is, zal er vrij weinig gebeuren, twijfel je laat even de vorst beveiliging meten, klusje van 15 sec het kan in het slechte geval invloed hebben op OA de pakking omdat water corrosie en oxidatie veroorzaakt | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 december 2011 @ 22:49 |
Dank | |
2cv | zondag 25 december 2011 @ 22:49 |
Ik gok dat het een liter was. maar ket kan ook meer zijn Hoe meet je de vorstbeveiliging ? Is daar speciale apparatuur voor nodig ? | |
Crutch | zondag 25 december 2011 @ 22:50 |
Geen probleem. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 25 december 2011 @ 22:53 |
er is wel speciale apperatuur voor nodig, maar er zijn ook goed kopere meters in de omloop die volgens mij elke brezan heeft liggen voor een 10tje, met zon meter steek je de slang in het resorvoir van het koelsysteem, en knijp je de balg in, en laat los, dan zuigt hij zicht vol en gaat de meter omhoog, waar de pijl tegen overkomt te staan is het bevriezings punt van het koelwater maar liever kraan water, dan sloot water (ja heb het eens gezien). ff meter, onder de -20 wel het advies voor verversen van het koelwater | |
2cv | zondag 25 december 2011 @ 23:03 |
Klinkt als een hoop gepruts. Ik denk dat ik de koelvloeistof maar gewoon ververs. Al heb ik daar niet veel zin in. Het vriest niet, maar op straat is het koud zat | |
Chuck-N0rr1s | maandag 26 december 2011 @ 00:55 |
lijkt meer werk dan het is maar nieuwe KVS kan nooit kwaad, wel goed ontluchten | |
2cv | maandag 26 december 2011 @ 01:30 |
Zekers, kachel op z'n heetst | |
2cv | maandag 26 december 2011 @ 01:45 |
Overigens zal het niet veel werk zijn, maar wat als blijkt dat ik de koelvloeistof toch beter kan vervangen ? En het moet toch, dus vandaar. I.i.g. bedankt ! | |
.Neovo. | dinsdag 27 december 2011 @ 19:05 |
Helpt WD40 ook bij een krakende vering? Het zijn de rubbers van de (achter)draagarmen die het doen volgens mij. Tenminste, als ik zo de verhalen lees. Het begint nu wel behoorlijk irritant te worden. | |
JohnB52 | dinsdag 27 december 2011 @ 19:09 |
Denk t wel, voor eventjes. Ik ben benieuwd of je daarmee door de apk komt? Ze kraken niet voor niets natuurlijk. Wat voor auto is het? | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 27 december 2011 @ 19:10 |
als rubbers kraken, zijn ze meestal te ver gescheurt voor APK, maar je kunt altijd WD40 proberen, kraken is geen afkeur | |
.Neovo. | dinsdag 27 december 2011 @ 19:14 |
kennis van me is keurmeester en die zegt dat het geen afkeur is... Hij heeft al onder de auto gezeten. Maar omdat hij nu niet in de buurt is vraag ik het hier even de auto is een punto 1.2 uit 2003. En nee, geen typisch fiat verhaal want andere merken hebben er ook last van. [ Bericht 1% gewijzigd door .Neovo. op 27-12-2011 19:39:59 ] | |
Kadooosh | dinsdag 27 december 2011 @ 19:15 |
Mijn tank van mijn polo lekt als ik hem meer dan 1/2 vol doe, heb nog niet goed gekeken(morgen ff wiel eraf halen) maar het lijkt niet vanaf de vulhals te komen maar meer onderaan. Zou het een slangetje ofzo kunnen zijn? Schijnt een bekend probleem te zijn bij polos een roestende vulhals maar ik zie daar helemaal geen roest en het lijkt dus alsof het van beneden komt. Had het ook in het centrale auto topic geplaatst maar dit is denk ik de juiste plek. | |
JohnB52 | dinsdag 27 december 2011 @ 19:25 |
Bij seicento's komt het voor dat ze op de helft (lasnaad) lekken, wellicht bij de polo ook? oplossing was: nieuwe bestellen (winparts.nl) monteren, en klaar! Je mag er ook aan gaan lassen , maar dat is op eigen risico ;-) | |
Kadooosh | dinsdag 27 december 2011 @ 19:40 |
Volledig nieuwe tank bedoel je? Of vulhals? BIj mijn polo is het helaas zo dat als je de vulhals moet vervangen de hele tank moet vervangen.. of lassen ja :p. | |
JohnB52 | dinsdag 27 december 2011 @ 20:11 |
Seicento was alleen nieuwe tank. Die was iets van 100 euro... vervangen was ook in n uurtje gedaan, rij wel eerst je tank bijna leeg, anders is ie best zwaar :-) | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 27 december 2011 @ 22:32 |
@kadoosh, meestal is de vulhals lek, | |
Kadooosh | woensdag 28 december 2011 @ 22:06 |
De onderkant van de vulhals is inderdaad lek, moet wel echt een minuscuul gaatje zijn. Ik wou het maken met epoxy kneedmassa(BISON KOMBI STICK), schijnt wel een goedkope oplossing te zijn. Zou ook nog kunnen met uitlaatcement las ik. Iemand hier ervaring mee en mijn kan adviseren wat het beste is. Een nieuwe tank doe ik nog liever niet, wil niet al te veel geld in deze oude auto steken... Las ook iets over dat je het kan dichten met zeep maar dat klinkt wel erg goedkoop?!? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 28 december 2011 @ 23:33 |
dit is APK afkeur!!!, mag niet aangelast worden, of andere oplossingen helaasch | |
.Neovo. | woensdag 28 december 2011 @ 23:53 |
dus een nieuwe tank mag ook niet?? | |
Sounddragon | donderdag 29 december 2011 @ 00:00 |
Stop er een doekje in, heb je een leuke rijdende molotov-cocktail Lang leve de APK, die zulke McGyver oplossingen van de weg houdt | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 29 december 2011 @ 00:08 |
dat mag wel, de rest niet. | |
Kadooosh | donderdag 29 december 2011 @ 00:11 |
Hmm gelukkig hebben ze het dan laatst niet gezien toen ie gekeurd was . | |
NoBody122 | donderdag 29 december 2011 @ 00:15 |
Denk ook niet dat ze er snel achter komen tijdens een keuring, of zelfs maar een steekproef, als je tank minder dan half-vol is en er dus ook niets lekt.. | |
Kadooosh | donderdag 29 december 2011 @ 00:20 |
Yup toen zat er ook minder dan 10 liter in. Maar goed als ik er nu allemaal spul op ga smeren zien ze dat bij de volgende keuring wel denk ik. | |
NoBody122 | donderdag 29 december 2011 @ 00:38 |
Ja, dan gaat het opvallen. Er niets aan doen is echter ook niet verstandig, al was het alleen maar omdat het je brandstof kost. Wel hoop ik je hier niet terug te zien over dit | |
Sounddragon | donderdag 29 december 2011 @ 17:05 |
Probleem met de sputter 300ZX is (als het goed is) opgelost, bobinekabel lekte op een punt waar we het niet konden zien, maar omdat ik vandaag het complete inlaattraject uit elkaar had gepeuterd om te checken, zagen we het stomtoevallig vonken omdat ik een klemmetje anders had teruggezet als hij eerst zat, en daar sprong af en toe de vonk naar weg. Tevens contact met 2 dealers gehad die beiden riepen dat siliconenkabels een absolute nono zijn op zo'n ouwe bak, en in Den Haag hadden ze gewoon nog een set originele japshit liggen, die gaan er dus binnenkort op | |
R2cksson | donderdag 29 december 2011 @ 17:45 |
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik het reservewiel van een Honda Concerto los uit de kofferbak? | |
Sounddragon | donderdag 29 december 2011 @ 18:07 |
Zit er geen moer of dop opgedraaid? Feauteau? | |
Metalfreak | donderdag 29 december 2011 @ 18:11 |
Als het goed is, zou dat hetzelfde moeten gaan als bij een CRX. Bekleding optillen, plaat optillen en draaien aan die soort vleugelmoer in het midden. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 29 december 2011 @ 18:35 |
| |
Sounddragon | donderdag 29 december 2011 @ 20:09 |
Mjah, wel zonde van de siliconenset die er volgens mij pas een blauwe maandag in zit, magoed, het mot goed zijn, en niet bijna goed Heerlijk zeg; kan nu eindelijk 50 in zijn 5 rijden ipv met 3000 RPM in z'n 1 of bokkend in 2 | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 29 december 2011 @ 20:18 |
| |
R2cksson | donderdag 29 december 2011 @ 20:31 |
Met geen mogelijkheid los te krijgen... WD40 maar eens proberen... | |
densmee | maandag 2 januari 2012 @ 19:22 |
Mijn gasklephuis is schoon, maar is het zinvol om het spruitstuk direct achter de gasklep ook schoon te maken? | |
Barcaconia | maandag 2 januari 2012 @ 19:25 |
Heb je EGR? | |
densmee | maandag 2 januari 2012 @ 19:27 |
zo als ik aan het spruitstuk zag wel ja | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 januari 2012 @ 19:27 |
dan ook het spruitstuk schoonmaken als mede de EGR klep | |
densmee | maandag 2 januari 2012 @ 19:28 |
dus heel het spruitstuk eruit sleutelen, of zijn daar trucjes voor dat niet alles in de cilinders terecht komt | |
Barcaconia | maandag 2 januari 2012 @ 19:30 |
Als je het goed schoon wilt hebben even eraf halen. Kan nooit veel werk zijn alleen even pakkingsetje halen. Meestal als het nodig is om je gasklep schoon te maken levert het ook wel winst op om het spruitstuk mee te pakken. | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 januari 2012 @ 19:30 |
gewoon er afhalen, je wilt die zooi echt niet in de cilinders, vraag anders aan de dealer wat een nieuw spruitstuk kost, soms zijn ze dus danig goedkoop dat je beter een nieuwe kunt monteren. | |
densmee | maandag 2 januari 2012 @ 19:32 |
kun jij dat niet zo zien? het is een j20a motor | |
Chuck-N0rr1s | maandag 2 januari 2012 @ 19:33 |
hebbie een kenteken ? | |
.Neovo. | maandag 2 januari 2012 @ 20:24 |
Heb vandaag tijdens de auto schoonmaken de binnenspiegel van het raam gesloopt. (ging er iets te hard bijlangs met de poetsdoekje ) Wat gaat het me kosten om die handel er weer op vast te lijmen? | |
daNpy | maandag 2 januari 2012 @ 20:25 |
Een potje lijm | |
.Neovo. | maandag 2 januari 2012 @ 20:25 |
ooowwwww Nee, maar als ik het bij de garage laat lijmen dan? | |
daNpy | maandag 2 januari 2012 @ 20:26 |
Geen idee, half uurtje werk, kleinmateriaal. 50 euro? Anders bel je op en vraag je het? | |
.Neovo. | maandag 2 januari 2012 @ 20:27 |
duurt dat lijmen zo lang ? | |
2cv | maandag 2 januari 2012 @ 20:29 |
De garagist is ook niet geboren met een pot lijm in z'n klauwen. Tevens moet de auto naar binnen en naar buiten gereden worden enzo. Er moet ook en rekening geschreven worden en de spiegel moet tijdelijk vast gezet worden om de lijm de kans te geven te drogen. | |
daNpy | maandag 2 januari 2012 @ 20:40 |
Schoonmaken van de oppervlakken, etc. | |
.Neovo. | maandag 2 januari 2012 @ 21:23 |
ok, duidelijk. M'n vader neemt de auto morgen mee, hij kende wel iemand die het vast wel voor hem wil maken . Scheelt mij weer geld | |
JohnB52 | maandag 2 januari 2012 @ 22:01 |
En anders naar carglass, weet je bijna zeker dat ze t goed doen... | |
2cv | maandag 2 januari 2012 @ 22:03 |
Mwah ... Durf ik te betwijfelen. | |
JohnB52 | maandag 2 januari 2012 @ 22:05 |
Daarom zei ik ook bijna.... | |
.Neovo. | maandag 2 januari 2012 @ 22:09 |
Ervaringen? | |
2cv | maandag 2 januari 2012 @ 22:11 |
Gelukkig niet Maar de verhalen zijn reden genoeg om Carglass te mijden als de pest. | |
JohnB52 | maandag 2 januari 2012 @ 23:33 |
Ja, ze snijden je ruit er mechanisch eruit, met de kans dat ze in je lak snijden, en dan krijg je daar (kans op) roest... | |
2cv | dinsdag 3 januari 2012 @ 00:03 |
Fixed | |
Sounddragon | dinsdag 3 januari 2012 @ 01:36 |
Right ; Carglass heeft mijn auto een keertje teruggekregen om hem te laten spuiten, omdat die kansloze lamballen mijn raamrubber wat ze gemold hadden tijdens de demontage met sikaflex hadden teruggelijmd, terwijl een nieuwe nog geen 3 tientjes kost. Een weekje of wat later waaide hij voor een deel los, en toen ik ging bekijken hoe en wat. bleek hij vastgekit te hebben gezeten. Toen ik terugging moest de boel natuurlijk los om het nieuwe rubber te monteren, en trokken ze mijn 2 maanden oude lak rondom aan stront. Toen konden ze hem dus laten spuiten Prutsers zijn het, die krijgen never nooit geen werk meer van me Wat veel mensen niet weten, is dat je gewoon bij je dealer terecht kunt voor een nieuwe ruit, kost je ook je 7 tientjes eigen risico, maar dan heb je wel een originele ruit ipv die dunne rommel die Carglass monteert. Tegenwoordig is de voorruit een carroseriedeel wat de stijfheid van je auto bepaalt, en met een dunnere ruit á la Carglass is dat dus minder, niet te vergeten dat hij omdat het een dunnere ruit is, dus ook sneller kapot gaat, wat voor hun wel fijn is natuurlijk Mij zien ze daar niet meer, zélfs niet om een binnenspiegel vast te plakken kuttent | |
Thrackan | dinsdag 3 januari 2012 @ 12:26 |
Carglass moet het lekker bij sterretjes houden, dat doen ze prima. | |
.Neovo. | dinsdag 3 januari 2012 @ 13:25 |
Sorry, kon het niet laten http://www.raptim3.nl/uploads/carglass.gif | |
JohnB52 | dinsdag 3 januari 2012 @ 15:18 |
Dat zei ik laatst tegen mn vrouw, Nou k kon dus mooi op de bank slapen... | |
junkiexp | dinsdag 3 januari 2012 @ 20:34 |
Maar is het niet zo dat je bij een hoop verzekeringsmaatschappijen verplicht bent om naar Carglass of Autototaaglas te gaan? Die laatste heb ik trouwens wel goede ervaringen mee. | |
2cv | dinsdag 3 januari 2012 @ 23:33 |
De ruit van mijn vorige BX is niet orgineel. Ik weet NIET wie hem er in geplakt heeft, maar ik weet wel dat het ding amper vast zat. Zonder ruitenwisser er op was het ding er allang een keer uitgepleurd bij een stevige rem-actie Pluspunt: voor zover ik kon zien is de lak onder de kit niet beschadigd Maar volgens mij is dit lichtelijk offtopic ... | |
Anne | dinsdag 3 januari 2012 @ 23:35 |
Het is je vergeven. | |
Metalfreak | woensdag 4 januari 2012 @ 12:47 |
Bij m'n leasemaatschappij was dat in elk geval niet zo. Mocht 'm ook bij de merkdealer laten vervangen. De ruit die er bij Carglass in gezet is, heeft het nog geen jaar volgehouden. Bij het vervangen van die ruit door Carglass bleek dat ze die te strak tegen de rand gezet hadden waardoor de druk niet helemaal goed verdeeld werd en dus de ruit te snel barste... | |
Sounddragon | woensdag 4 januari 2012 @ 13:53 |
Nou, het is zo, dat bijvoorbeeld Carglass met diverse verzekeringsmaatschappijen de afspraak heeft gemaakt dat zij hun glasschades fiksen tegen een interessant tarief, waardoor ze allebei dus hun zakken vullen over jouw rug. Het is volgens mij zelfs een tijdje zo geweest dat je bij CG dan niet het eigen risico hoefde te betalen, want dat namen zij dan over. Maar ik weet uit ervaring dat je gewoon je auto bij de dealer neer kunt zetten voor hetzelfde akkefietje, en dan ben je niks extra's kwijt, behalve dus je eigen risico. Ik heb persoonlijk liever een originele ruit in mijn auto, en een VAKMAN die hem erin zet, ipv een kneusje van 18 wat met pijn en moeite de LTS heeft afgemaakt Ik heb trouwens wél goede ervaringen bij Glasgarage in Sweetlake-city, die betaalden ook je eigen risico vroegahh, weet niet of dat nog steeds zo is. [edit] Niet dus, maar deze wel [ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 04-01-2012 14:07:08 ] | |
2cv | woensdag 4 januari 2012 @ 21:37 |
Zoals ik het begrepen heb: de verzekering spreekt met Carglass af dat Carglass voor de reparaties heel veel geld in rekening brengt. Zo veel dat de consument er van 'schrikt' en besluit maar een glasverzekering af te sluiten. Dat levert meer inkomsten op voor de verzekering. Zo veel meer zelfs dat die (veel) duurdere ruitreparaties prima uit kunnen voor de verzekering en ook Carglass wordt blij van die dure reparaties. | |
Sounddragon | vrijdag 6 januari 2012 @ 16:18 |
Linksom of rechtsom; de consument wordt genaaid, en zij vullen hun zakken | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 6 januari 2012 @ 18:28 |
heul niet | |
2cv | vrijdag 6 januari 2012 @ 20:12 |
Deze consument vermijdt gewoon de carglass | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 6 januari 2012 @ 20:16 |
ik monteer mn voorruit altijd zelf | |
Joefje | zondag 8 januari 2012 @ 16:31 |
Weet iemand wat dit lampje betekent: Het gaat om een Ford Transit (diesel 2,4L) uit 2001. Ik kwam zelf tot servicebeurt of teveel vervuiling in de olie. Ik heb de olie en brandstof filter vervangen en natuurlijk de olie ook maar lampje blijft branden. Als het inderdaad het lampje is van servicebeurt hoe kan ik deze resetten? | |
Piles | zondag 8 januari 2012 @ 16:59 |
Feest, morgen proberen om mn dashboard open te krijgen. Lampje van snelheidsmeter en watertemperatuur is kapot. Hoopte dat het een zekering was, maar helaas. Dus wie weet kom ik morgen nog even om hulp vragen | |
classpc | zondag 8 januari 2012 @ 17:01 |
Ik wist niet dat jij nog op FOK! zat? | |
Barcaconia | zondag 8 januari 2012 @ 17:01 |
Wat voor auto? | |
Piles | zondag 8 januari 2012 @ 17:02 |
Nooit weggeweest hoor Of verwar je me met iemand anders Skoda Felicia | |
2cv | zondag 8 januari 2012 @ 18:02 |
Heb je ook je oliefilter vervangen ? Ik denk dat 'ie gewoon een beurt nodig heeft. Officieel houdt dat meer in dan alleen olie verversen. | |
Joefje | zondag 8 januari 2012 @ 18:14 |
Ik heb alle filters + olie vervangen. Iemand een idee hoe ik lampje dan weer kan resetten als het alleen het lampje is van beurt. | |
2cv | zondag 8 januari 2012 @ 18:18 |
Ook klepspeling en afstelling ontsteking gecontrolerd ? | |
densmee | zondag 8 januari 2012 @ 19:55 |
gloeispiralen afstellen zeker | |
2cv | zondag 8 januari 2012 @ 20:03 |
Ohja, het is een diesel | |
Mikkie | zondag 8 januari 2012 @ 20:05 |
Contact op stand 0. Rem- en gaspedaal indrukken. Contact op stand 2. Als ie gaan knipperen gas- en rempedaal loslaten. Werkt dit niet, dan even de accu loskoppelen (± 15 min.). | |
Piles | maandag 9 januari 2012 @ 14:36 |
Bijna doorgedrongen tot de lampjes in mn dashboard Maar ja, dat laatste stukje hè Volgens mij moet het dashboardstuk los van de tellerhuizen, om ruimte te maken. Van boven 2 beugeltjes (simpel), maar vanonder zitten 2 plastic dopjes met rubberen afdekking. Geen idee hoe ik die los moet krijgen | |
Piles | maandag 9 januari 2012 @ 15:33 |
Gelukt, nu nog in elkaar zetten | |
NoBody122 | maandag 9 januari 2012 @ 18:42 |
Hoe heb je die plastic dopjes nou los gekregen? | |
Joefje | maandag 9 januari 2012 @ 18:47 |
Dank je wel, ik ga het proberen. | |
Piles | maandag 9 januari 2012 @ 18:53 |
Was gewoon trekken/duwen blijkbaar, tot je die rubberen dopjes door het gaatje had. Ging best makkelijk uiteindelijk, als je het op de goede manier doet Inmiddels met 4 handen alles weer in elkaar gezet (dat moet wel, alleen lukt het niet), en alles doet het weer Ik word er nog eens handig in Ben wel blij dat ik een oude auto heb, ik maak nog wel eens een krasje | |
2cv | maandag 9 januari 2012 @ 19:50 |
Piles, om wat voor auto gaat het ? | |
Piles | maandag 9 januari 2012 @ 19:51 |
Skoda Felicia | |
2cv | maandag 9 januari 2012 @ 20:10 |
Ah. Bouwjaar ? Niet dat ik ook maar IETS weet van het dashboard van die dingen | |
Piles | maandag 9 januari 2012 @ 20:13 |
1998, en ik ook niet, dat scheelt | |
Piles | dinsdag 10 januari 2012 @ 14:01 |
Volgens mij is mn accu (te) leeg van al het gepruts gisteren | |
Piles | dinsdag 10 januari 2012 @ 18:59 |
Het is waarschijnlijk de startonderbreker Accu doet het gewoon namelijk, maar hij start niet meer Morgen maar naar de garage, geen idee wat er los/kapot kan zijn. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:02 |
als ie niet rond gaat zou ik ffoverstarten | |
Piles | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:03 |
Wat en wat? Startmotor draait prima, maar er komt geen brandstof vermoed ik | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:39 |
vermoeden en zeker weten zit een groot verschil in .... zekeringen gecontroleerd? gaat het storings lampje ook branden als je de auto op het contact zet ? reserve sleutel geprobeerd? accu al eens los gehad? reageert de motor op een start pilot? | |
Piles | dinsdag 10 januari 2012 @ 19:43 |
Ga ik zo even doen Welk storingslampje precies? Er gaan er een aantal branden, die altijd gaan branden Reservesleutel ga ik ook even proberen. Jep Een wat? De startmotor draait gewoon hè, dus stroom genoeg lijkt me. | |
Sounddragon | woensdag 11 januari 2012 @ 16:44 |
start-pilot; hulpmiddel om te starten als benzine-vervanger.. als de auto geen brandstof krijgt, en je spuit bijvoorbeeld remmenreiniger in het luchtfilter terwijl je start, zou hij de neiging moeten krijgen om aan te slaan.. zo ja: krijgt hij dus geen brandstof, zo niet; dan wordt de aangevoerde brandstof niet ontstoken, op die manier weet je dus welke kant je op moet zoeken | |
Piles | woensdag 11 januari 2012 @ 16:51 |
Ik heb het inmiddels al opgegeven, hij staat bij de garage Ze zijn er aan bezig nu, dus ik weet als het goed is zo wat er mee was. | |
Mikkie | woensdag 11 januari 2012 @ 17:06 |
Altijd klote als je zelf iets wil repareren en je dan met extra prutswerk naar de garage moet Da's vreesde ik laatst met m'n complete motorblok, maar gelukkig viel de bougie er niet in | |
Piles | woensdag 11 januari 2012 @ 17:42 |
Toch iets met een zekering, van de brandstofpomp Dat had ik wel kunnen vinden, als ik het geduld gehad zou hebben | |
junkiexp | woensdag 11 januari 2012 @ 18:05 |
A little prime for a good time! | |
JohnB52 | vrijdag 13 januari 2012 @ 08:00 |
Vraagje: hoeveel km kan je nog rijden als lampje vd remblokken gaat branden? Gaat om mb sprinter , 04-TT-BR. | |
dekilo | vrijdag 13 januari 2012 @ 08:04 |
Genoeg maar lastig om te zeggen hoeveel precies. Ik zou zeggen 1000 km (waarschijnlijk veel meer). Aangezien leveranciers altijd een veiligheids marge inbouwen | |
NoBody122 | vrijdag 13 januari 2012 @ 08:05 |
Zover als je zelf wilt, maar ga er maar vanuit dat je je remblokjes dan z.s.m. moet (laten) vervangen, want als die op zijn, gaat hij je remschijven vernielen en dat zijn nog best dure grappen, achteraf... Het is maar net waar de bijbehorende sensor exact naar kijkt (Chuck zal dat vast wel weten), vooral ook wat voor soort KM's JohnB52 maakt (bebouwde kom, of juist veel snelweg?) en op welke tijdstippen (in de spits of juist (ver) erbuiten?).. | |
JohnB52 | vrijdag 13 januari 2012 @ 08:32 |
Ja, dan gaat ie staal op staal remmen, en dan heb je natuurlijk n veel langere remweg... K had er op gegoogled, maar kon niks vinden zo snel. | |
Sounddragon | vrijdag 13 januari 2012 @ 09:22 |
Je wilt helemaal niet ijzer op ijzer remmen - setje blokken -> paar tientjes - setje schijven en blokken, paar meijer en een paar tientjes, plus arbeid, tel uit je winst de winst van de garage - noodstop met ijzer op ijzer, of bijna ijzer op ijzer en dan je restje remvoeringen erafstampen: total loss, en als de verzekering erachter komt -> vet de lul Als je zeker wilt zijn; even het wiel eraf en kijken, hoef je meestal verder niks voor te demonteren, alleen het wiel 2 mm voering is nog ruim voldoende om minstens een maandje mee te rijden. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 13 januari 2012 @ 10:10 |
Direct vervangen max 200 a 300 km nog Is eeb massa schakeling draadje slijt door.raakt de remdchijf en het lampje gaat branden | |
JohnB52 | vrijdag 13 januari 2012 @ 11:30 |
Bedankt voor de adviezen! Ga maar even klagen bij de baas.... Schijven voor sprinter lijken me duurder dan n paar tientjes? | |
dekilo | vrijdag 13 januari 2012 @ 12:19 |
Ik heb de blokken (volvo) voor me liggen. Zit nog 3 mm rem blok voordat hij het materiaal (staal) raakt. Dus max 2 a 300 km is erg aan de voorzichtige kant. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 13 januari 2012 @ 12:38 |
Een sprinter is iets zwaarder dan een volvo | |
JohnB52 | vrijdag 13 januari 2012 @ 12:42 |
Jup, deze weegt 2830 kg, leeg... En meestal ben ik niet leeg, dus reken dr nog maar wat bij (3200 max) Volgende week apk&onderhoud, beurt. En vulling bestuurdersstoel repareren, die is verschoven | |
NoBody122 | vrijdag 13 januari 2012 @ 17:42 |
Die ene week zul je 't nog wel redden, tenzij je behoorlijk wat KM's maakt op een gemiddelde weekdag.. | |
JohnB52 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:02 |
Vandaag 350, dus maandag mag ie blijven staan :-) Heb al briefje op de ruit geplakt, met alle mankementen (6 lampen stuk, balanceren, remmen stuk, achterbanden op, stoel stuk) vrijdag de 13e ? :-) | |
NoBody122 | vrijdag 13 januari 2012 @ 19:51 |
Welke boom is de ongelukkige? | |
Sounddragon | zondag 15 januari 2012 @ 13:56 |
De kerstboom; die wordt elk jaar in de fik gestoken. | |
JohnB52 | zondag 15 januari 2012 @ 14:03 |
Of Jeroen vd Boom :-) | |
dekilo | maandag 16 januari 2012 @ 08:29 |
In dat geval zou ik het briefje wegnemen. | |
.Neovo. | maandag 16 januari 2012 @ 08:57 |
Is het slecht voor de ruit als je met lauw (geen heet) water de ramen ontdooit als het gevroren heeft? Ik krab ze altijd schoon en ga met een beetje warm water erbij langs, zodat de ramen ijsvrij zijn. ijs is dan direct weg | |
blup | maandag 16 januari 2012 @ 09:03 |
als je het niet erg vind om zo nu en dan een nieuwe ruit te kopen kan het prima. | |
.Neovo. | maandag 16 januari 2012 @ 09:20 |
Ik zet Halbe Gurbe z'n nummer van Carglass vast in de telefoon . [ Bericht 2% gewijzigd door .Neovo. op 16-01-2012 09:25:41 ] | |
.Neovo. | donderdag 19 januari 2012 @ 21:59 |
Rover 416si van de moeder van m'n vriendin start erg slecht of helemaal niet als het vochtig weer is. Bij droog weer is er niks aan de hand. brandstoftank en accu zijn vol, brandstofpomp werkt ook. Het zal waarschijnlijk iets bij de ontsteking zijn. Mijn gok was de bougiekabels, kan dit? Auto is al een keer bij de garage geweest, toen konden ze niks vinden. | |
Barcaconia | donderdag 19 januari 2012 @ 22:03 |
Zolang je geen verzwakkingen in je raam hebt kan dat weinig/geen kwaad. Doe het niet meer als je een sterretje, barst of zelfs een putje hebt. Dan kan hij heel makkelijk scheuren onder de vlugge temperatuursverandering. | |
densmee | zondag 22 januari 2012 @ 11:02 |
Probleem is dat de pedaaldruk weg valt als ik de auto start waar vind ik de terugslagklep die in mijn rembekrachtiger zit, of zit deze al in de vacuumleiding? | |
blup | zondag 22 januari 2012 @ 11:44 |
Huistuinkeuken: Aard jezelf, maak je handen nat en loop de kabels langs als de motor loopt. Als er een lek is voel je het snel genoeg.. Het is ongeveer zoals schrikdraad. | |
.Neovo. | zondag 22 januari 2012 @ 12:04 |
Is een plantenspuit ook goed? En het probleem is dat de motor eigenlijk niet meer loopt... En de garage heeft de auto al opgehaald, ben benieuwd wat er uit komt. | |
junkiexp | zondag 22 januari 2012 @ 12:30 |
In het donker met draaiende motor en motorkap open met een plantenspuit op de bougiekabels spuiten is een beter idee idd | |
blup | zondag 22 januari 2012 @ 12:41 |
Het is hem het juist dat je het niet altijd kan zien. Heb je de bougies zelf al bekeken? Die willen ook nog wel eens aardig verkoold zijn na al dat proberen en misslagen. Heeft dat ding een carb? Hij kan ook flink verzopen zijn. | |
.Neovo. | zondag 22 januari 2012 @ 12:55 |
Nee heb de bougies niet kunnen bekijken. Het is een 1.6 injectie. Maar hij staat al bij de garage dus ik hoor het wel. en dat is dus het probleem, hij draait niet | |
Chuck-N0rr1s | zondag 22 januari 2012 @ 13:06 |
neovo, gaat hij niet rond of slaat hij niet aan ? maw, als je start hoor je de motor dan ook of blijft het stil ? | |
blup | zondag 22 januari 2012 @ 13:06 |
Al startende zou je t ook moeten zien | |
Chuck-N0rr1s | zondag 22 januari 2012 @ 13:07 |
pro tip, planten spuit, werkt net zo goed en je voelt het zelf niet | |
.Neovo. | zondag 22 januari 2012 @ 15:49 |
hij start wel maar slaat niet aan. En heb de truck met de plantenspuit niet meer kunnen doen omdat de auto nu al bij de garage staat. | |
2cv | maandag 23 januari 2012 @ 00:25 |
Zeg idioot, wil je dat er doden vallen ofzo ? | |
NoBody122 | maandag 23 januari 2012 @ 01:10 |
En als je dan toch bezig bent, pak meteen even met één hand de min-pool en met de andere hand de plus-pool van je accu vast. Dan weet je of je accu het nog doet.
| |
JohnB52 | maandag 23 januari 2012 @ 05:31 |
Remmen & schijven van n peugeot 206 zelf vervangen zonder gebruik van momentsleutel? Ja of nee? Aandurven doe ik wel, maar of ik de boel dan ook weer op de juiste manier vastzet... | |
.Neovo. | maandag 23 januari 2012 @ 09:15 |
Ik weet wel dat je dan een geweldige opdonder krijgt . Als je handen tenminste goed nat en zout zijn Maar er zullen waarschijnlijk ook wel mensen die het wel zouden doen [ Bericht 6% gewijzigd door .Neovo. op 23-01-2012 09:22:59 ] | |
NoBody122 | maandag 23 januari 2012 @ 15:55 |
Vandaar die spoiler erbij.. Wil niet schuldig zijn aan het aanzetten tot onvrijwillige zelfmoord van de één of andere klaphark die die post nog gewoon opvolgt ook | |
Chuck-N0rr1s | maandag 23 januari 2012 @ 18:20 |
valt wel mee, vandaag nog een opdonder gehad van een bougie kabel, het went wel | |
2cv | maandag 23 januari 2012 @ 18:49 |
Dat is een ongelukje. Iemand adviseren zichzelf onder stroom te zetten niet. * 2cv houdt niet meer zo van stroom sinds 'ie een pacemaker heeft | |
Chuck-N0rr1s | maandag 23 januari 2012 @ 18:59 |
bij mij lijkt het niet echt meer op een ongelukje, tis bijna wekelijks raak | |
Chuck-N0rr1s | maandag 23 januari 2012 @ 18:59 |
dan is dit idd geen goede tip denk niet dat een pacemaker blij is met 10.000V | |
2cv | maandag 23 januari 2012 @ 19:02 |
Ook een gezond hart kan stoppen als je er teveel stroom op zet. | |
.Neovo. | maandag 23 januari 2012 @ 19:24 |
Aantal volts zegt niet zoveel. 100.000 volt doet wel pijn, maar als er geen amperés achter zitten ga je er niet zo snel aan dood. Trek maar eens een wollen trui aan, zit je snel boven de 10.000 volt. Heb als 12 jarige toen wel geleerd dat computers statische elektriciteit niet leuk vinden | |
Chuck-N0rr1s | maandag 23 januari 2012 @ 19:45 |
Een bobine genereert ongeveer 0.002a | |
2cv | maandag 23 januari 2012 @ 19:51 |
En hoeveel ampre komt er bij de bougies ? | |
Chuck-N0rr1s | maandag 23 januari 2012 @ 20:01 |
Net zoveel. Onstwking komt door de hoge voltage | |
JohnB52 | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:44 |
Iemand? Denk dat garage dr n uurtje over doet, maar wil t graag zelf proberen :-) | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:48 |
Met moment sleutel | |
JohnB52 | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:56 |
En die zijn best prijzig toch? Anders maar naar de garage... | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:09 |
Een goede rond de 150 - 200 euro | |
2cv | dinsdag 24 januari 2012 @ 19:26 |
Of lenen. Of meer zelf sleutelen en zo'n ding kopen | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 24 januari 2012 @ 19:37 |
ik heb er ook gewoon 1 thuis liggen (een goede dus) gebruik em niet vaak, maar wielen moeten wel goed vast zitten | |
2cv | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:07 |
De rest niet dan ? | |
Barcaconia | woensdag 25 januari 2012 @ 03:26 |
Als je vaak sleutelt heb je er wel een gevoel bij hoe vast het moet zitten. Ik durf het best zonder, maar ik denk dat als je geen ervaring hebt met sleutelen je het beter met kan doen... | |
JohnB52 | woensdag 25 januari 2012 @ 11:22 |
K doelde niet op de wielen, maar op de bouten vd remschijven... | |
Sounddragon | zondag 29 januari 2012 @ 19:40 |
Remschijven zitten niet bevestigd met bouten. Er zit meestal één schroefie in om hem op zijn plek te houden, that's it. Ze zitten daadwerkelijk vast dmv de wielbouten en de velg. | |
daNpy | zondag 29 januari 2012 @ 20:27 |
En dat schroefje is meestal verrot:D | |
Chuck-N0rr1s | zondag 29 januari 2012 @ 20:29 |
Slag schroeven draaier | |
Sounddragon | zondag 29 januari 2012 @ 21:12 |
Welnee, is gietijzer, schroefje gaat meestal verrot door mensen met verkeerd gereedschap; zoals sjukkie al zegt: een slagschroevendraaier met een PH2 bit, en je hebt hem in no time los. Vastzetten met een beetje kopervet en niet als een mongool aandraaien, ding hoeft alleen even de schijf op zijn plek te houden, that's it.. | |
Metalfreak | woensdag 1 februari 2012 @ 21:07 |
Is het trouwens tegenwoordig echt onmogelijk om in één keer het juiste auto-onderdeel geleverd te krijgen? Vandaag weer een accu opgehaald, speciaal gevraagd naar mijn type en bouwjaar auto en ze krijgen het voor elkaar om toch een niet passende te leveren... Bij auto-onderdelen is het dit en afgelopen jaar bij mij volgens mij nog niet één keer voorgekomen dat ik direct het juiste onderdeel in handen had... (bij verschillende automaterialenzaken trouwens) | |
Barcaconia | woensdag 1 februari 2012 @ 21:29 |
Je moet ook niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten... Grossiers hebben er geen verstand van en bestellen direct van het systeem dat vaak niet echt klopt. Ga naar een goede specialist en je krijgt wel het juiste. | |
Joefje | woensdag 1 februari 2012 @ 22:26 |
Effe reclame maken: Staadegaard Automotive! | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 1 februari 2012 @ 22:27 |
of je gaat naar de dealer | |
2cv | woensdag 1 februari 2012 @ 22:37 |
"Helaas, hebben we niet meer." | |
Metalfreak | woensdag 1 februari 2012 @ 22:40 |
Ach, dat geeft ook geen enkele garantie. En hier in de buurt zou ik niet weten wat je onder een "goede specialist" moet verstaan, het is allemaal 1 pot nat. Allemaal kunnen ze zonder kenteken niets meer opzoeken. Om daar te horen dat ze niets op voorraad hebben en ze het moeten bestellen, zelfs de meest standaard onderdelen. Om dan vervolgens ook nog eens de hoofdprijs te betalen voor exact hetzelfde onderdeel, maar dan met het eigen merklogootje erop. | |
JohnB52 | woensdag 1 februari 2012 @ 22:50 |
Ik weet niet wat voor auto je hebt, maar je kan ook bij n autoclub kijken, of je daar wat kan vinden... | |
densmee | donderdag 2 februari 2012 @ 19:29 |
Iemand die mij kan helpen met het volgende: Mijn auto kan ik niet meer met de sleutel starten, maar moet ik starten met een directe voeding aan de startmotor Ik hoor een relais schakelen wanneer ik de sleutel omdraai, maar toch krijg ik geen stuurstroom bij de startmotor. Waar kan ik bijvoorbeeld dat relais vinden wat blijkbaar nog tussen contactslot en startmotor zit? | |
2cv | donderdag 2 februari 2012 @ 19:37 |
Kijk eens of het stuurstroomstekkertje nog goed op je startmotor zit. Is mij een paar keer ( ) overkomen dat dat stekkertje los zat. | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 2 februari 2012 @ 19:47 |
densmee wat voor auto? een VW toevallig ? | |
densmee | donderdag 2 februari 2012 @ 19:55 |
Nope ook nog even ingespoten met contactspray. Ik krijg daar uberhaupt geen spanning Suzuki grand vitara 2 liter 1999 | |
densmee | donderdag 2 februari 2012 @ 20:05 |
zo als het er hier uitziet moet het in het contactslot zitten, morgen maar eens doormeten | |
Barcaconia | donderdag 2 februari 2012 @ 20:09 |
Als ik het hier op moet zien zou ik zeggen dat het in de startmotor zit. Het contactslot schakelt immers gewoon (je hoort een relais klikken op de startstand). Ga met een multimeter te werk. Krijg je signaal op het signaalkabeltje op de startmotor? Ja-> Het zit in je startmotor. Nee-> Het zit tussen je startmotor en contactslot. Dat is al een begin. | |
densmee | donderdag 2 februari 2012 @ 20:11 |
ik krijg geen stroom op mijn signaalkabel, als ik stroom rechtstreeks van de accu pak dan start hij gewoon goed. dus de signaalkabel is ergens onderbroken. en het relais wat ik hoor is denk ik het uitschakelen van de accessoires tijdens het starten | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 2 februari 2012 @ 20:16 |
meet je ook 12V bij je contact slot ? | |
Barcaconia | donderdag 2 februari 2012 @ 20:16 |
Op die manier. Dan kun je idd (volgens bovenstaand schema) eens in het contactslot gaan meten. Moet zeer eenvoudig zijn. | |
densmee | donderdag 2 februari 2012 @ 20:18 |
morgen ga ik daar aan meten | |
Barcaconia | donderdag 2 februari 2012 @ 20:19 |
De auto rijdt na handmatig starten blijkbaar wel dus het contactslot moet ook accessoirespanning en ontstekingspanning doorgeven. | |
densmee | donderdag 2 februari 2012 @ 20:23 |
ja ik denk alleen dat de stuurstroom niet meer wordt aangestuurd door het contactslot. morgen even meten | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 2 februari 2012 @ 20:23 |
@bar onstekingsvoeding komt uit de PCM accessoire voeding is een andere draad van het contact slot | |
Blobje | donderdag 2 februari 2012 @ 20:30 |
Vanwege de vrieskou en de auto die al een tijdje stilstaat had ik het plan om even een rondje te gaan rijden. En ja, de accu bleek al schoon leeg. Nu heb ik de auto verder niet nodig de komende week. Maakt het uit dat de auto nu nog een tijdje stilstaat met een lege accu? Lijkt me niet, leeg is leeg, maar vraag het hier toch maar even voor de zekerheid. | |
Sounddragon | donderdag 2 februari 2012 @ 23:23 |
Ja, da's niet goed; accu eruithalen, bimnen laten ontdooien en opladen. Als hij echt 'schoon leeg' is, kun je eigenlijk beter een nieuwe halen, want dat is hij niet voor niks | |
Bizznitch | vrijdag 3 februari 2012 @ 15:45 |
Hoi! ik heb een renault twingo uit 1998 en hij deed het prima tot dinsdagochtend, het was pittig koud en wilde de motor starten, maar kreeg 1 klik "hhnng" en dat was het. Alles prima, wilde alleen niet starten, goed pa gebeld, startkabels erop, na 10 minuten nogsteeds alleen 1 "hhnng", startkabels eraf, ineens alle power weg. zelfs mn knipperlampje die al-tijd brand deed het niet meer. Nogmaals startkabels, 10 minuten, *klik* "hnng hnng" deze keer, maar echt alsof ie er moeite mee heeft. maar na 20 minuten nogsteeds niet meer als dat. startkabels eraf, alle electra doet het gewoon. Betekent dat... dat m'n accu kapot is? of.. zou het aan iets anders kunnen liggen? en hoe krijg je zo'n kl... ding uit je auto? hij zit bevestigd met 1 lange schroef rechts, die compleet rond is. Moet ik dan die hele lampenunit er uit gaan slopen ofzo? Ik heb niet echt geld liggen om dat ding op te laten halen door de garage en em door te laten lichten, dus wil het het liefst zelf proberen, ik hoop dat iemand me een zinnig advies kan geven.. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 3 februari 2012 @ 19:22 |
eerst als je lid bent van de ANWB dan weet je al waar je aan toe bent. anders beginnen bij de basis is de accu in orde massa strip in orde, zet des noods een startkabel op het motorblok en de - pool van de accu EN GEEN STARTKABELS VAN HALFORDS daar kun je nog geen brommer mee starten, zorg voor GOEDE startkabels voor een VRACHTWAGEN slaat de motor nu wel aan, dan is waarschijnlijk je massa strip verrot, komt regelmatig voor bij deze twingo's eventueel een klap met de hamer op de startmotor doet wonderen geluiden zijn niet van achter een scherm te beoordelen, maar kan zijn dat de startmotor vast zit, even een tik met de hamer op de juiste plaats tevens, gaat hij niet rond of slaat hij niet aan ? als hij niet aan slaat, spuit dan eens voor de lol wat startpilot in het luchtfilter slaat hij nu wel aan ? controleer dan de crash schakelaar als deze is geactiveerd (rode dop onder motorkap meen rechterveerpootkolom) [ Bericht 12% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 03-02-2012 19:43:32 ] | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 3 februari 2012 @ 19:33 |
nou | |
densmee | vrijdag 3 februari 2012 @ 19:59 |
nog geen tijd gehad, ik heb er vandaag 3,5 uur over gedaan om van velp naar huis te gaan (bij eindhoven) | |
densmee | zondag 5 februari 2012 @ 14:56 |
vandaag de startmotor maar geamputeerd, dat was het euvel wat ook het contactslot gefrituurd heeft en hoe krijgen ze het toch voor elkaar een startmotor weg te bouwen, echt ideaal een inlijn liggend blok ergens tussen het brandschot zit hij er tussen gefrot. morgen maar een nieuwe halen en een contactblok voor achter het contactslot | |
Chuck-N0rr1s | zondag 5 februari 2012 @ 15:43 |
| |
imanidiot | dinsdag 7 februari 2012 @ 13:18 |
Ik heb een VW Polo 6N 2001 1.4 16v. Het probleem is dat het engine chek lampje is gaan branden, ik heb hem door de anwb uit laten lezen. Hij kwam met de error code: p0136 circuit 0 bank 2 lambdasonde waarschijnlijk. (ik heb beide vorig jaar laten vervangen.) Hierop heeft hij een reset gekregen, maar hij kwam zondag weer terug toen ik de snelweg op ging (hij ging op precies de zelfde plek weer branden). Zouden jullie het koude weer afwachten en hem dan weer resetten en kijken wat hij gaat doen? Of toch naar de garage en hun er naar laten kijken? Alvast bedankt. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 februari 2012 @ 18:15 |
Als het MIL telkens weer gaat branden dat helpt reseten niet, repareren wel. tevens dit is de Correcte omschrijving voor P0136 : Oxygen O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 1, Sensor 2) maw, het singaal is TE laag (onder de 0.2V ) hoofdverdachten Kabelboom doorgesleten CQ aangevreten door een marter waardoor de singaal draad tegen de massa draad van de verwarming aan ligt of tegen de carrosserie Oxidatie in de stekker van de 2de lambda sonde Lambda Sonde defect PCM defect | |
densmee | dinsdag 7 februari 2012 @ 18:42 |
Nieuwe startmotor erin gezet en hij doet het weer | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 februari 2012 @ 18:48 |
je kreeg toch geen stuurstroom op je startmotor? | |
densmee | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:17 |
Ddat is ook weer opgelost contact blok nagekeken en zuiver gemaakt, toen nog geen stuurstroom terwijl contactblok wel gewoon goed was. Kabel nagegaan bleek hij onderbroken door het alarmsysteem. Dit is een aftermarket systeem wat RWS heeft ingebouwd en daar zat schijnbaar een problem dus alarm ertussen uit en het werkt weer. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:40 |
| |
densmee | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:48 |
en nooit geweten dat een startmotor van een grand vitara zo veel toeren draait, zonder zand en slijk gaat dat toch een stuk beter | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:50 |
rond de 250 RPM | |
densmee | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:52 |
ja ik denk de oude nog maar de helft, was meer kilo zand dan koper wat er allemaal via het koppelingshuis binnnen komt is niet leuk | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 7 februari 2012 @ 21:53 |
en dat met een auto | |
imanidiot | woensdag 8 februari 2012 @ 10:56 |
Jup, het valt gelukkig mee. Ik heb de contacten even schoongemaakt en hij reageert weer goed. Zal wel door de pekel komen denk ik, heel storend. | |
manny | zondag 19 februari 2012 @ 12:36 |
Is hier iemand die ook wat basis uitleg kan geven over het gebeuren onder motorkap bij een Amerikaan uit 85. Ik zal zo even een foto posten van onder de motorkap, ben met name op zoek 2 dingetjes: 1) waar zit in hemelsnaam bijvulding voor de stuurbekrachtiging (die is namelijk bij lage snelheden erg schokkerig, dus ik vermoed dat hier wat aan de hand is). 2) Waar zit het peilstok ding voor de automaat. Het is een standaard 5.7 Chevy Block, zonder gekke modificaties. foto komt eraan | |
densmee | zondag 19 februari 2012 @ 13:07 |
1 zal wel 710 op staan of iets dergelijks 2 bij de automaat achter het blok | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 16:54 |
ik stel mijn vraag hier maar, omdat ik het nut niet inzie om er een nieuw topic voor te maken... ik ben opzoek naar het rubberen (afdicht?) ringetje wat om de antenne zit van een opel astra sedan uit 1994. ik heb vorig jaar een nieuwe antenne erop laten zetten (gewoon zo'n oldskool ding die origineel op hoort) maar dat rubberen ringetje was al een beetje uitgedroogd en begon te scheuren. nu na die vrieskou is de boel natuurlijk verrot gegaan en waarschijnlijk is er iets van dar rubber afgebroken. het gat waar de antenne door naar buiten steekt zeg maar, daar kan ik zo doorheen kijken me pink past er bijna tussen.. niet fijn dus met zoveel regen. waar kan ik zo'n lullig rubberen dopje/ringetje kopen waarmee ik dat gat weer kan afdichten en mijn antenne niet meer staat te wiebelen in zo'n open gat? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 16:57 |
ik denk dat je de antenne voet bedoelt ? Die zijn volgens mij nog gewoon te krijgen bij de dealer | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 17:00 |
ik weet niet hoe dat heet, het is van rubber en zit om de antenne heen op het stukje waar de antenne naar buiten toe komt in dat gat. het steekjt zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant in de kofferbak een stukje uit. afdichtring ofzo? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 17:01 |
ik heb ff gegooglet, is gewoon het voetje van de antenne kost denk ik een tientje of 2 bij de dealer | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 17:06 |
alleen het vervangen durf ik niet zo te zeggen, soms moet het van de binnekant van de auto. bij andere modelen wil het via de buitenkant... | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 17:06 |
oh.. ik dacht dat het gedeelte aan het begin van de antenne zo heette onderaan :x ik zal wel ff een foto maken | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 17:07 |
mag ook | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 17:15 |
dit is het gedeelte rubber wat aan de binnekant uitsteekt en zo ziet het er aan de buitenkant uit Zover ik weet hoort dit 1 stuk te zijn, alleen nu mis ik een stukje rubber precies IN dat gat waar de antenne naar buiten gaat en nu wiebelt ie ook omdat er zoveel ruimte tussen zit. ik zag ook meteen dat er al regenwater in was gelopen | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 17:31 |
De antennebuis moet verder omhoog, ik,maaj straks wel een paint | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 17:36 |
uhhh... ja maak maar een mooie paint maar dat rubberen ding moet ik wel nieuw, want dat is zo ongeveer vergaan door oudheid | |
densmee | zondag 19 februari 2012 @ 17:37 |
op de binnen foto zie je een bol van rubber aan je antenne, deze moet het gat afsluiten | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 18:08 |
die helemaal beneden zit bedoel je? | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 18:09 |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 18:09 |
dat rubbertje is idd wel erg vergaan, even langs de dealer, laats ze desnoods meelopen en wijs hem aan | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 18:15 |
ohhhhh maar dan zit ik alsnog met het probleem dat dat stuk rubber bovenaan aan de binnekant (wat om de antenne heen zit in dat gat naar buiten) halvewege is afgebroken van het stuk aan de buitenkant dus dan is ie misschien alsnog niet waterdicht? ben misschien een zeikerd, want misschien blijft het wel gewoon zitten maar toch heb ik liever alles onder goed onderhoud... ook dat stomme rubberding | |
Mikkie | zondag 19 februari 2012 @ 18:20 |
En als je iets wil, is 't wel een goed afsluitend, betrouwbaar rubbertje | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 18:26 |
gewoon beide rubberen delen vervangen , steld weinig voor | |
.Neovo. | zondag 19 februari 2012 @ 18:31 |
Op de bestuurdersstoel heb ik een waterkringetje. Dit komt omdat er wat water naar binnen was gelopen toen het raam nog een stukje openstond . Hoe krijg ik dit het makkelijkste weer uit? Het zit er al een tijdje in, maar wou het morgen toch wel er weer uit hebben. | |
Chuck-N0rr1s | zondag 19 februari 2012 @ 18:38 |
waarom perse morgen bekleding reiniger | |
deadly_kiss | zondag 19 februari 2012 @ 18:41 |
! | |
.Neovo. | zondag 19 februari 2012 @ 18:43 |
het valt alleen op bij daglicht, en aangezien het nu donker is en regent... | |
RemcoDelft | zaterdag 25 februari 2012 @ 19:25 |
Als ik de reclame mag geloven: Quick&Brite. Ik heb het nooit geprobeerd, grote kans dat je 1 schone plek overhoudt en daarna je hele stoel mag doen... | |
JohnB52 | zaterdag 25 februari 2012 @ 21:25 |
Waterstofzuiger huren kan ook :-) | |
bosgroentensoep | woensdag 29 februari 2012 @ 18:10 |
Weet iemand of voor een APK een werkende kilometerteller nodig is? via Google kom ik uit op dat er alleen een visuele controle gedaan wordt. Stel het is verplicht. Mag een tomtom dus gps dan ook als kilometerteller gebruikt worden? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 29 februari 2012 @ 18:11 |
Artikel 5.2.15 snelheidsmeter Personenautos die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is. 1. De afleesbaarheid wordt visueel gecontroleerd, waarbij de verlichting wordt ingeschakeld. 2. Indien op grond van een ander keuringsvoorschrift een rijproef wordt uitgevoerd, wordt daarbij de werking van de snelheidsmeter gecontroleerd. per april 2012 5.2/3.15 Snelheidsmeter Deze moet wel aanwezig zijn maar de werking en verlichting van de snelheidsmeter wordt niet meer getoest tijdens de APK [ Bericht 51% gewijzigd door Chuck-N0rr1s op 29-02-2012 18:19:32 ] | |
Peter | woensdag 29 februari 2012 @ 18:18 |
Vraag: Peugeot 205 uit 1990 Knipperlichten voor vervangen. Ik heb nieuwe lichten, maar hoe vervang ik de oude? Hoe haal ik ze lof? Eerst koplamp demonteren? En hoe? Moet ik ergens voorzichtig mee zijn? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 29 februari 2012 @ 18:20 |
als ik het mij goedheug, zit er een veertje aan de unit van richting aanwijzer, deze lostrekken dan pak je de unit in het geheel er uit | |
Peter | woensdag 29 februari 2012 @ 18:31 |
aan 1 kant zit een veertje jah, aan de andere kant lijkt die afgebroken.. trekken zou werken? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 29 februari 2012 @ 18:33 |
met beleid | |
Peter | woensdag 29 februari 2012 @ 19:04 |
Veertje trekken en unit naar voren trekken? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 29 februari 2012 @ 19:17 |
veertje naar achteren en dan naar links of rechts, en dan kun je de unit er zo uitvissen | |
Peter | donderdag 1 maart 2012 @ 18:24 |
Gelukt: Eerst koplamp losmaken met het veertje aan beide kanten ( omhoog en dan koplamp naar voren trekken), dan met de schroef op de zijkant de knipperlichtunit losmaken en vervangen. tnx! | |
Prowl | donderdag 1 maart 2012 @ 20:34 |
Waarom zit er telkens zwarte troep in mijn LPG injector? Om de 5000km telkens die injector schoonmaken is ook zo'n pokke werk Bij LPG zitten toch geen toevoegingen/smeermiddelen oid? En dat al gehad bij 3 dezelfde Xantia's | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 1 maart 2012 @ 20:47 |
Lpg filter al eens vervangen? Welk.systeem merk? | |
Prowl | donderdag 1 maart 2012 @ 21:09 |
Ik heb nog nooit ergens een LPG filter kunnen ontdekken Autogas DGI installatie | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 1 maart 2012 @ 21:47 |
als het goed is heb je dit filtertje zit in de slang anders even langs de gasboer | |
Prowl | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:26 |
Nergens te vinden, vanaf de tank tot aan de verdamper is het allemaal metalen leidingwerk. Er zit maar een stukje van 10cm rubberen slang tussen de verdamper en de injector en dat is een lege slang. | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 3 maart 2012 @ 11:54 |
normaal zit er wel een filter in.... anders even langs de gasboer | |
deadly_kiss | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:17 |
heb met alle kracht aan dat ringetje getrokken maar die is dus absoluut NIET te verplaatsen vrees dat ik toch naar de garage moet om dat rubber te laten vervangen voor de hoofdprijs | |
deadly_kiss | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:24 |
dit werkt niet op stof... het lijkt qua substantie een beetje op groene zeep dus als je dat op je bekleding gebruikt krijg je het er nooit meer helemaal af. ik gebruik het wel voor de kunststof delen bij de instap enzo, dat werkt wel goed! stond ooit bij de blokker in de afprijshoek voor 1,- dus ik kan de komende 45 jaar vooruit momenteel hebben ze trouwens weer andere potjes van tellsell staan maar dat heeft weer een hele andere samenstelling, weet niet of dat wat is. | |
.Neovo. | zaterdag 3 maart 2012 @ 12:43 |
Ik heb inmiddels de vlek er al uit. Met water en afwasmiddel | |
Chuck-N0rr1s | zaterdag 3 maart 2012 @ 13:00 |
die helebuis moet je omhoog schuifen een handige kennis oid ? | |
vrolijke-frits | donderdag 8 maart 2012 @ 09:15 |
Olie lekkage, krijg drukmelding in display bij scherpe bochten met iets teveel snelheid. Wat moet er gerepareerd worden en wat gaat dat kosten? VW Golf III, 66 KW, 1996. | |
Bananenvlaflip | donderdag 8 maart 2012 @ 10:22 |
Lekt ie olie of verbruikt ie olie? Ligt er een plasje onder de auto wanneer die een nachtje heeft stilgestaan? | |
vrolijke-frits | donderdag 8 maart 2012 @ 11:06 |
Ja, volgens mij wel. In ieder geval op de plekken waar ik gestaan heb, is het nat aan de voorkant. | |
Bananenvlaflip | donderdag 8 maart 2012 @ 12:53 |
Tsja, er kan van alles lekken, de keerring van de krukas, misschien is de olieafttapplug niet goed vastgedraaid etc. Als de lekkage niet heel erg is kun je ervoor kiezen af en toe olie bij te vullen. Is het te erg, dan even naar de garage om vast te laten stellen waar de lekkage precies zit en wat het veroorzaakt. Ohja, carterventilatie is niet hopeloos verstopt? | |
Peter | donderdag 8 maart 2012 @ 18:20 |
Mijn peugeot 205'je verbruikt veel olie. Bij scherpe bochten gaat het lampje branden, bijvullen verhelpt het. Géén plasje onder de auto en als de auto warm is, rookt deze flink bij optrekken in 1e en 2e versnelling. Tips? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 18:41 |
kijken waar de lekkage begint, is het strak boven aan, of zit je toch een 30 cm lager dan de bovenkant van de motor, want dan is de koppakking waarschijnlijk aan vervaning toe .... maw, op afstand en zonder foto's moeilijk te beoordelen | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 18:42 |
zuigerveren of klephoedjes versleten | |
drdoofenshmirtz | donderdag 8 maart 2012 @ 18:42 |
Als het een oud traphok is wat niks meer waard is kun je eens een blikje 'stop leak' of iets dergelijks door je motorolie mikken. Te krijgen bij Brezan, Halfords etc. Sowieso 15w40 gebruiken in zo'n 205. | |
Peter | donderdag 8 maart 2012 @ 18:42 |
Is dat makkelijk te (laten) doen? en duur? | |
Peter | donderdag 8 maart 2012 @ 18:43 |
Heb ik al, die olie. Dat blikje, helpt dat ook als er niets onderuit lekt? | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 18:52 |
dan praat je over een gedeeltelijke of algehele motor revisie, maw auto is total los | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 18:52 |
dat dus niet gebruiken, dat is de grootste rotzooi die er is op de markt | |
deadly_kiss | donderdag 8 maart 2012 @ 19:04 |
lukt ook niet maar de antenne werkt nog prima dus ik laat het zo zitten ik ga alleen opzoek naar een nieuw rubberstukje voor in dat gat naar buiten.. want dat maakt een pokkeherrie op de snelweg | |
drdoofenshmirtz | donderdag 8 maart 2012 @ 19:05 |
Maar als het niet werkt, is het dan ook schadelijk? Ik heb wel van een aantal gevallen gehoord waar het een tijd helpte. Of een (deel)revisie bij zo'n ding nog rendabel is? Als hij trouwens niet meer dan 1 op 1000 gebruikt is het nog erg goed te doen. | |
Peter | donderdag 8 maart 2012 @ 19:08 |
1L olie op 1000km haalt hij nog niet nee | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 19:17 |
wordt een complete antenne collega van mij heeft het zelfde euvel, bij hem heb ik het gat dicht gekit | |
deadly_kiss | donderdag 8 maart 2012 @ 19:20 |
dat losse rubbertje is wel los verkrijgbaar, antenne die er nu in zit is net een jaar oud en toen hebben ze dat oude rubber erin laten zitten.. anders trek ik dat restant eruit en vul ik het op met kit ofzo.. had alleen zo gehoopt dat ik dit zelf kon fixen | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 8 maart 2012 @ 19:23 |
gewoon afkitten met ruitenkit | |
JohnB52 | donderdag 8 maart 2012 @ 20:31 |
Lijkt wel n alfa-romeo jts ;-) | |
2cv | vrijdag 9 maart 2012 @ 20:48 |
Er zijn wel een stuk of 5 plekken waar olie uit een motor kan lekken (keerring achter vliegwiel, keerringen bij distributie, carterpanpakking, afdichting aftapplug, afdichting oliefilter, enzovoorts). Valt dus niet te zeggen. | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:16 |
iets meer dan 5 | |
2cv | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:20 |
Oh, vast en zeker ! Maar dat zijn de eerste plekken die bij me opkomen voor een 'logische' lekkage. Een doorgeroeste (!) carterpan vind ik niet logisch. Mar dat heeft m'n vader ooit wel eens gehad bij en auto. Dat is dus het nadeel van een motor die z'n olie binnenhoudt ... | |
Miniem | vrijdag 9 maart 2012 @ 22:28 |
Iemand een idee waarom schakelen soms lastig gaat? Soms krijg ik hem lastig in zijn versnelling en soms gaat het weer soepel. Is een toyota starlet uit 96. | |
2cv | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:00 |
Trap je dt meest linkse pedaal wel altijd in als je schakelt ? | |
classpc | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:26 |
Maar kun je de antenne dan nog wel los krijgen als die een keer afbreekt o.i.d. en je 'm vervangen moet? | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:30 |
als de motor uit staat. Werkt het dan wel? | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 9 maart 2012 @ 23:31 |
jewel de kit los snijden | |
Miniem | zaterdag 10 maart 2012 @ 09:23 |
Ja, helemaal. | |
Miniem | zaterdag 10 maart 2012 @ 09:23 |
Zal eens testen. | |
deadly_kiss | zaterdag 10 maart 2012 @ 09:27 |
dat zien we dan wel weer.. antenne is een jaar oud en het betreft een astra uit '94 dus ik verwacht geen levensduur meer van 10jaar | |
Tjabbo | dinsdag 13 maart 2012 @ 11:42 |
Met een 4E-FE 1.3 16v motor zeker? Controleer eerst eens of de koppelingsplaten niet gewoon aan vervanging toe zijn De synchro's in de bak willen nog wel eens kapot gaan, vooral door de aard van het gebruik van de auto (kleine stukjes, dus veel gebruik van de schakelbak). Heb ik ook gehad, heb voor 100 euro een andere bak op de kop getikt op de sloop en het probleem was weg. Bij mij schoot hij ook uit de 5e versnelling overigens. Maar zoals gezegd, eerst de platen checken. Dus auto op de handrem, starten, in zijn 3 schakelen en dan proberen weg te rijden. Slaat de auto direct af of gaat het heel moeizaam dan is je koppelingsplaat wel ok. Gaat het makkelijk en/of schiet de auto snel in de toeren dan is je koppelingsplaat aan vervanging toe. Je drukgroep ws dan ook. | |
JohnB52 | woensdag 14 maart 2012 @ 07:20 |
@chuck-N0rr1s: Net de turbo vanonder mn auto geschroefd, denk je dat ie stuk is? Hier n klein filmpje: | |
blup | woensdag 14 maart 2012 @ 11:39 |
Kiezels aangezogen ofzo? | |
Sounddragon | woensdag 14 maart 2012 @ 16:24 |
Minimale speling op het lager; is dat niet na te stellen? | |
.Neovo. | woensdag 14 maart 2012 @ 16:31 |
Nah, die doet het nog prima | |
JohnB52 | woensdag 14 maart 2012 @ 18:18 |
Ik wacht ff op chuck, die kan t vast wel fixen :-) Dr komt nu n iets betere TD04 op, heb ik deze ellende ook niet meer :-) | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 14 maart 2012 @ 18:50 |
moet ik dat nou nog zeggen? gewoon wat extra olie druk er op die is echt overleden, wat heb je er meegedaan? gereden zonder olie? | |
2cv | woensdag 14 maart 2012 @ 19:16 |
Gewoon een busje om het asje hen rammen en wat plaatjes aan de schoepen lassen. Dan doettie het weer een miljoen kilometer
| |
Chuck-N0rr1s | woensdag 14 maart 2012 @ 20:06 |
Zo iets | |
2cv | woensdag 14 maart 2012 @ 20:08 |
Nee, vastlassen an het uiteinde natuurlijk ! De bladen zijn korter geworden. | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 14 maart 2012 @ 20:09 |
dit dus ? | |
2cv | woensdag 14 maart 2012 @ 20:12 |
Zijn daar stukjes aan het uiteinde van de bladen gelast ? Ik kan het zo niet zien. Er zit iets voor. | |
Chamastya | woensdag 14 maart 2012 @ 22:56 |
Iemand die ik ken wil zijn vering gaan vervangen wil dit met een spanband gaan doen dat lijkt me niet zo veilig de vraag is daar een veiliger optie voor? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 14 maart 2012 @ 22:58 |
veren spanner en NIKS anders!!! Anders heb je een doodswens | |
2cv | woensdag 14 maart 2012 @ 23:00 |
Veiliger voor zichzelf of veiliger voor de omstanders ? | |
Chamastya | woensdag 14 maart 2012 @ 23:05 |
Deze dus? http://www.datona.nl/veerspanner-set.html Volgens hem deed zijn vader het ook altijd zo met de spanband en was het appeltje en eitje... Als die gast gereedschap in zijn handen neemt zorg ik altijd dat ik +/- 30 meter van hem weg sta | |
2cv | woensdag 14 maart 2012 @ 23:20 |
Ja. Ik doe ook wel eens iets anders dan mijn vader. Als je ±30km aanhoudt is ht wel veilig voor jou. | |
Chamastya | woensdag 14 maart 2012 @ 23:31 |
Mooi dan krijgt hij ze wel cadeau van mij. En veilig met hem? Nergens ben je veilig als hij gereedschap in zijn klauwen neemt | |
densmee | woensdag 14 maart 2012 @ 23:31 |
met een eindeloze spanband is dat geen probleem, zorg dan wel voor een 5 tons model minimaal [img]http://www.hijsenspanbanden.nl/images/categories/Eindloze%20spanband%205000.jpg[img\] | |
JohnB52 | donderdag 15 maart 2012 @ 10:04 |
Zit op n Saab 9-5 2.3t, die gaan wel vaker kapot tussen de 150/250k. Volgens mij zit er met de koeling ook iets niet goed (vanaf fabriek) Nu met TD04 en extra koeling moet t beter gaan! | |
JohnB52 | donderdag 15 maart 2012 @ 10:05 |
Je mag blij zijn als je dan nog n eitje kan eten, appel kan je al helemaal vergeten! | |
Chuck-N0rr1s | donderdag 15 maart 2012 @ 18:43 |
nee deze: | |
2cv | donderdag 15 maart 2012 @ 19:05 |
Waarom is die beter ? | |
drdoofenshmirtz | donderdag 15 maart 2012 @ 19:23 |
Die andere is een beunding en werkt niet prettig. Die van Chuck is een mooi ding. Ik heb respect voor veren, bij mijn ex-Mercedes heb ik ze eens vervangen, maar dan wel met een originele spanner. Heb mensen zien kloten met die goedkope dingen, doodeng, je graaft bijna je eigen graf als je niet weet wat je doet. |