hoeveel, als het een kwart liter is, zal er vrij weinig gebeuren, twijfel je laat even de vorst beveiliging meten, klusje van 15 secquote:Op zondag 25 december 2011 22:44 schreef 2cv het volgende:
[..]
Ooit heb ik trouwens water er in gegoten. Om het bij te vullen. Wat er toen in zat weet ik niet. Hoe schadelijk is dat ? Ik weet dat water bevriest enzo, maar het vriest nu niet dus dat mag even buiten beschouwing gelaten worden.
er is wel speciale apperatuur voor nodig, maar er zijn ook goed kopere meters in de omloop die volgens mij elke brezan heeft liggen voor een 10tje, met zon meter steek je de slang in het resorvoir van het koelsysteem, en knijp je de balg in, en laat los, dan zuigt hij zicht vol en gaat de meter omhoog, waar de pijl tegen overkomt te staan is het bevriezings punt van het koelwaterquote:Op zondag 25 december 2011 22:49 schreef 2cv het volgende:
Ik gok dat het een liter was. maar ket kan ook meer zijn![]()
Hoe meet je de vorstbeveiliging ? Is daar speciale apparatuur voor nodig ?
Volledig nieuwe tank bedoel je?quote:Op dinsdag 27 december 2011 19:25 schreef JohnB52 het volgende:
Bij seicento's komt het voor dat ze op de helft (lasnaad) lekken, wellicht bij de polo ook? oplossing was: nieuwe bestellen (winparts.nl) monteren, en klaar!
Je mag er ook aan gaan lassen , maar dat is op eigen risico ;-)
dus een nieuwe tank mag ook niet??quote:Op woensdag 28 december 2011 23:33 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dit is APK afkeur!!!, mag niet aangelast worden, of andere oplossingen helaasch
Stop er een doekje in, heb je een leuke rijdende molotov-cocktailquote:Op woensdag 28 december 2011 22:06 schreef Kadooosh het volgende:
De onderkant van de vulhals is inderdaad lek, moet wel echt een minuscuul gaatje zijn.
Ik wou het maken met epoxy kneedmassa(BISON KOMBI STICK), schijnt wel een goedkope oplossing te zijn.
Zou ook nog kunnen met uitlaatcement las ik.
Iemand hier ervaring mee en mijn kan adviseren wat het beste is.
Een nieuwe tank doe ik nog liever niet, wil niet al te veel geld in deze oude auto steken...
Las ook iets over dat je het kan dichten met zeep maar dat klinkt wel erg goedkoop?!?
dat mag wel, de rest niet.quote:Op woensdag 28 december 2011 23:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
dus een nieuwe tank mag ook niet??
Denk ook niet dat ze er snel achter komen tijdens een keuring, of zelfs maar een steekproef, als je tank minder dan half-vol is en er dus ook niets lekt..quote:Op donderdag 29 december 2011 00:11 schreef Kadooosh het volgende:
Hmm gelukkig hebben ze het dan laatst niet gezien toen ie gekeurd was.
Yup toen zat er ook minder dan 10 liter in.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:15 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Denk ook niet dat ze er snel achter komen tijdens een keuring, of zelfs maar een steekproef, als je tank minder dan half-vol is en er dus ook niets lekt..
Ja, dan gaat het opvallen.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:20 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Yup toen zat er ook minder dan 10 liter in.
Maar goed als ik er nu allemaal spul op ga smeren zien ze dat bij de volgende keuring wel denk ik.
Als het goed is, zou dat hetzelfde moeten gaan als bij een CRX. Bekleding optillen, plaat optillen en draaien aan die soort vleugelmoer in het midden.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:45 schreef R2cksson het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik het reservewiel van een Honda Concerto los uit de kofferbak?
quote:Op donderdag 29 december 2011 17:05 schreef Sounddragon het volgende:
Probleem met de sputter 300ZX is (als het goed is) opgelost, bobinekabel lekte op een punt waar we het niet konden zien, maar omdat ik vandaag het complete inlaattraject uit elkaar had gepeuterd om te checken, zagen we het stomtoevallig vonken omdat ik een klemmetje anders had teruggezet als hij eerst zat, en daar sprong af en toe de vonk naar weg.
Tevens contact met 2 dealers gehad die beiden riepen dat siliconenkabels een absolute nono zijn op zo'n ouwe bak, en in Den Haag hadden ze gewoon nog een set originele japshit liggen, die gaan er dus binnenkort op
Mjah, wel zonde van de siliconenset die er volgens mij pas een blauwe maandag in zit, magoed, het mot goed zijn, en niet bijna goedquote:
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, wel zonde van de siliconenset die er volgens mij pas een blauwe maandag in zit, magoed, het mot goed zijn, en niet bijna goed![]()
Heerlijk zeg; kan nu eindelijk 50 in zijn 5 rijden ipv met 3000 RPM in z'n 1 of bokkend in 2
Met geen mogelijkheid los te krijgen... WD40 maar eens proberen...quote:Op donderdag 29 december 2011 18:11 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Als het goed is, zou dat hetzelfde moeten gaan als bij een CRX. Bekleding optillen, plaat optillen en draaien aan die soort vleugelmoer in het midden.
zo als ik aan het spruitstuk zag wel jaquote:
dus heel het spruitstuk eruit sleutelen, of zijn daar trucjes voor dat niet alles in de cilinders terecht komtquote:Op maandag 2 januari 2012 19:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dan ook het spruitstuk schoonmaken als mede de EGR klep
Als je het goed schoon wilt hebben even eraf halen. Kan nooit veel werk zijn alleen even pakkingsetje halen.quote:Op maandag 2 januari 2012 19:28 schreef densmee het volgende:
[..]
dus heel het spruitstuk eruit sleutelen, of zijn daar trucjes voor dat niet alles in de cilinders terecht komt
kun jij dat niet zo zien?quote:Op maandag 2 januari 2012 19:30 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
gewoon er afhalen, je wilt die zooi echt niet in de cilinders, vraag anders aan de dealer wat een nieuw spruitstuk kost, soms zijn ze dus danig goedkoop dat je beter een nieuwe kunt monteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |