Nee, dat valt niet mee..quote:Op woensdag 21 december 2011 20:03 schreef Crutch het volgende:
[..]
Draait de motor kapot als de multiriem eraf knalt? Zal wel meevallen toch?
Nou heb ik dus niet vervangen.quote:
hij schiet meestal tussen de krukaspoelie en D-riem poelie, en dan is het einde verhaal zie ook:quote:Op woensdag 21 december 2011 20:03 schreef Crutch het volgende:
[..]
Draait de motor kapot als de multiriem eraf knalt? Zal wel meevallen toch?
Dankje voor het antwoord. Probleem is dat de auto 6000km verderop staat dus ik kan niet even gaan kijken. Ik hoopte dat er een simpel bekend probleem is dat deze code kan verklaren. Ik kan hooguit wat tips aan de eigenaar geven namelijk.quote:Op zaterdag 24 december 2011 23:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
eindelijk iemand die met auto gegevens en een P code komt, Hulde daar voor
![]()
ik denk dat je de motor temp sensor bedoelt.
wordt de motor nog wel warm, het is een foutcode die je in de breedste zin van het woord moet nemen.
het niet snel genoeg warm worden van de motor kan deze code al veroorzaken,
controleer in elk geval de voeding en massa van de motor temp sensor
voeding is 5V massa 0V
weerstand waarde 2500 Ohm koud 250 Ohm warm
controleer de thermostaat op werking.
koelvloeistof op peil?
waneer is de waterpomp voor het laatst vervangen ?
als je een EOBD scanner hebt, kijk dan even in de live data wat de waarde is van de motortemperatuur sensor is, als deze -40 is dan heb je een nood waarde te pakken en dan is er meestal een kabelbreuk of defecte temp sensor
is er ook sprake van een verhoogd brandstof verbruik
Welke kleur KVS zit erin? KVS heeft bij mijn weten altijd een gXX-waarde...quote:Op zondag 25 december 2011 00:12 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dankje voor het antwoord. Probleem is dat de auto 6000km verderop staat dus ik kan niet even gaan kijken. Ik hoopte dat er een simpel bekend probleem is dat deze code kan verklaren. Ik kan hooguit wat tips aan de eigenaar geven namelijk.
Wat ik in ieder geval kan zeggen: De auto is volgens het boekje onderhouden. Kmstand is rond de 150.000km maar ik weet het niet exact. De kvs is op peil en thermostaat werkt gewoon.
De koelvloeistof die er in zit is niet de voorgeschreven VW (g12? ) vloeistof maar gewone "algemene" kvs.
Ooit heb ik trouwens water er in gegoten. Om het bij te vullen. Wat er toen in zat weet ik niet. Hoe schadelijk is dat ? Ik weet dat water bevriest enzo, maar het vriest nu niet dus dat mag even buiten beschouwing gelaten worden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |