quote:Op maandag 13 december 2004 15:18 schreef pfaf het volgende:
Het is al weer 2 weekjes december en iedere muziek-site, forum en muziekblad staat vol met jaarlijstjes. Fok kan uiteraard niet achterblijven, dus post hier je favoriete albums van het afgelopen jaar.
Goede keus, maar damn you voor die Lana Del Rey-dis. Heel voorbarig.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:52 schreef On het volgende:
26. Gem Club – Breakers (Piano, Slowcore, Dream-Pop)
Breakers staat vol breekbare, minimale liedjes, gespeeld op een piano waar enkele effecten overheen gedompeld zijn. Weg met die neppe semi-melancholische meuk van Lana Del Rey, dit is de 'real deal'.
quote:Op woensdag 14 december 2011 15:03 schreef Veldinspecteur het volgende:
[..]
Goede keus, maar damn you voor die Lana Del Rey-dis. Heel voorbarig.
Nou ja, hoe meer ik de albums terugluisterde, des te minder slecht ik het jaar vond. Maar wat ik er vooral mee bedoelde was dat ik bijna zeker weet dat geen enkel album van dit jaar een kans gaat maken om in m'n albumlijst aller tijden te komen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:23 schreef ranja het volgende:
Mooie lijst Pfaf, redelijk wat overeenkomsten met de mijne (wordt aan de volgorde + reviews gewerkt).
Wel opvallend: Beste Marike Jager, en dan toch maar op 36 in een volgens jezelf zwak jaar?
Maar Radiohead is altijd top 10 waardigquote:Op woensdag 14 december 2011 17:24 schreef AbXorb het volgende:
Radiohead - KoL vond ik inderdaad ook erg teleurstellend.
Troe dat.quote:Op woensdag 14 december 2011 19:47 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Maar Radiohead is altijd top 10 waardig
Nice... Ik ken er niet heel veel van, maar een beetje google-werk vertelt me al dat ik er wel wat gave dingetjes uit kan halen.quote:Op donderdag 15 december 2011 09:28 schreef cafca het volgende:
Geen uitzonderlijk goed jaar, hoop albums die niet zijn blijven hangen. De 20 hieronder waren in elk geval wel de moeite waard:
1.The Civil Wars - Barton Hollow
2.Jonathan Wilson - Gentle Spirit
3.Lori McKenna - Lorraine
4.The Cave Singers - No Witch
5.Emma's Imagination - Stand Still
6.Alex David - Birth of Sound
7.Gabriel Kahane - Where Are the Arms
8.The Waterboys - An Appointment With Mr Yeats
9.The Feelies - Here Before
10.Paul Simon - So Beautiful or So What
11.Giles Corey - Giles Corey
12.Daniël Lohues - Hout Moet
13.The Jayhawks - Mockingbird Time
14.Michiel Stekelenburg Quartet - Hypnos
15.Ben Rector - Something Like This
16.Thomas Fersen - Je suis au paradis
17.Hannah Peel - The Broken Wave
18.Middle Brother - Middle Brother
19.Jason Bajada - The Sound Your Life Makes
20.Thomas Hunter and White China Gold - White China Gold
NME heeft hem trouwens op 1 staan las ik.quote:Op dinsdag 13 december 2011 19:45 schreef pfaf het volgende:
24 . PJ Harvey - Let England Shake
Wat is er nog niet over Let England Shake geschreven? Zelfs een Mercury gewonnen. De absolute ophemeling kan ik niet begrijpen. De songs zijn sterk, zoals we van PJ Harvey gewend zijn, maar ze heeft beter gehad. En de eerste nummers zijn ook duidelijk de beste, waarna het allemaal iets minder wordt. Desalniettemin een erg goede, steady , PJ Harvey-plaat.
Zeker wel, maar nog geen tijd voor gehad om te beluisteren.quote:Op donderdag 15 december 2011 10:46 schreef kciR het volgende:
[..]
NME heeft hem trouwens op 1 staan las ik.
En is Spinvis niet iets voor jou?
Terecht. Ik kan na ontelbaar veel luisterbeurten nauwelijks nog favoriete nummers aanwijzen.quote:Op donderdag 15 december 2011 10:46 schreef kciR het volgende:
[..]
NME heeft hem trouwens op 1 staan las ik.
Het is denk ik ook wel de door de meeste media meest positief bekritiseerde plaat van het jaar. Denk dat als je een soort gemiddelde van alle lijstjes gaat maken dat PJ daar op #1 uit zal rollen, en overtuigend ook.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zeker wel, maar nog geen tijd voor gehad om te beluisteren.
Ik vind het tof dat jij elk jaar met een top .. komt! Ondanks dat je muzieksmaak een stuk meer richting azië ligt dat de rest op dit forum. TOP!quote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef Desunoto het volgende:
Omdat de oogst van 2011 wat mij betreft minder groot is dan vorige jaren (toegegeven: mede omdat ik ook heel veel oudere muziek geluisterd heb dit jaar...), houd ik het bij een kort maar krachtige top drie. Kon er een top 10 of heel misschien top 20 van maken, maar daar zouden te veel "dit is het net niet" albums in staan.
Al ken ik alleen je nummer 1, wat echt een goede band is (eind maart '12 in Nederland!).quote:Op donderdag 15 december 2011 09:28 schreef cafca het volgende:
Geen uitzonderlijk goed jaar, hoop albums die niet zijn blijven hangen. De 20 hieronder waren in elk geval wel de moeite waard:
1.The Civil Wars - Barton Hollow
2.Jonathan Wilson - Gentle Spirit
3.Lori McKenna - Lorraine
4.The Cave Singers - No Witch
5.Emma's Imagination - Stand Still
6.Alex David - Birth of Sound
7.Gabriel Kahane - Where Are the Arms
8.The Waterboys - An Appointment With Mr Yeats
9.The Feelies - Here Before
10.Paul Simon - So Beautiful or So What
11.Giles Corey - Giles Corey
12.Daniël Lohues - Hout Moet
13.The Jayhawks - Mockingbird Time
14.Michiel Stekelenburg Quartet - Hypnos
15.Ben Rector - Something Like This
16.Thomas Fersen - Je suis au paradis
17.Hannah Peel - The Broken Wave
18.Middle Brother - Middle Brother
19.Jason Bajada - The Sound Your Life Makes
20.Thomas Hunter and White China Gold - White China Gold
Dit is een lijstje voor albums hé Topic voor singles moet ook wel ergens te vinden zijnquote:Op zondag 18 december 2011 02:39 schreef DrDentz het volgende:
1 Foster the People - Pumped Up Kicks
2 Rihanna featuring Drake - What's My Name?
3 Katy Perry - Last Friday Night (T.G.I.F.)
4 Maroon 5 featuring Christina Aguilera - Moves Like Jagger
5 Katy Perry - Firework
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Wild Beasts - Smother
Kostte wat moeite om in te komen, maar sinds de knop om is, zit die elke week in de speler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
Meer gelaagdheid dan de vorige, daardoor misschien nog wel aantrekkelijker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
Een van de beste bands van Nederlandse bodem, al krijgen ze die eer nog niet voldoende hebben weer een topplaat afgeleverd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Portugal. The Man - In The Mountains, In The Cloud
Een van de meest onderschatte bands, uit Alaska, Portugal. The Man. Deze mannen brengen elk jaar een nieuwe plaat uit, met een zeer constante (hoge) kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Arctic Monkeys - Suck It And See
Weer een stijlswitch van de Arctic Monkeys na Humbug, maar ook deze zit weer goed. Ik vind het wel prima dat ze niet meer teruggaan naar de sound van Whatever...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Boef en de Gelogeerde Aap - Wij zijn
Lekker dub beat van Boef en de scherpe teksten van Aap (met een Tilburgs accent). 3e Nederlandse plaat in de top 10, dat is mijn eerste keer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Miles Kane - Colour Of The Trap
Eerst zag ik Miles als een soort marionette van Alex Turner, maar hij bewijst ook van geniale klasse te zijn door de plaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. WU LYF - Go Tell Fire To The Mountain
De hype van het voorjaar? De paar nummers die op youtube te vinden waren beloofden veel. Ze hebben het ook waar weten te maken, wel iets minder rauw, maar zeker raak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Other Lives - Tamer Animals
Deze is in de laatste maand nog sterk omhoog geklommen. Eerst vond ik het niet heel speciaal, maar gedurende het jaar ontdekte ik de schoonheid van Other Lives.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Wolf Gang - Suego Faults
12. Florence + The Machine - Ceremonials
13. Happy Camper - Happy Camper
14. Girls - Father, Son, Holy Ghost
15. Real Estate - Days
16. Smith & Burrows - Funny Looking Angles
17. Fleet Foxes - Helplessness Blues
18. Kakkmaddafakka - Hest
19. Amatorski - TBC
20. Elbow - Build A Rocket Boys!
21. Eefje de Visser - De Koek
22. De Staat - Machinery
23. Pien Feith - Dance On Time
24. Ólafur Arnalds - Living Room Songs
25. dEUS - Keep You Close
26. Gotye - Making Mirrors
27. Friendly Fires – Pala
28. Destroyer - Kaputt
29. The Throne - Watch The Throne
30. Intergalactic Lovers - Greetings & Salutations
31. Laura Marling - A Creature I Don’t Know
32. Coldplay - Mylo Xyloto
33. Chef’Special - One For The Mrs.
34. My Brightest Diamond - All Things Will Unwind
35. Noah And The Whale - Last Night On Earth
36. Agnes Obel - Philharmonics
37. The Strokes - Angles
38. Radiohead - The King of Limbs
39. Guillemots - Walk The River
40. Danger Mouse & Daniele Lippi - Rome
41. Five O’Clock Heroes - Different Times
42. The Antlers - Burst Apart
43. James Blake - James Blake
44. The Weeknd - House of Balloons
45. Björk - Biophilia
46. Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will
47. The Decemberists - The King Is Dead
48. Bombay Bicycle Club - A Different Kind Of Fix
49. Esben And The Witch - Violet Cries
50. Yonderboi - Passive ControlMoody
el moodyquote:Op zondag 18 december 2011 13:47 schreef kciR het volgende:
Ik wou eigenlijk nog even wachten, maar ik denk dat die wel klaar is.
1. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
[ afbeelding ]
12 heerlijke, nieuw, langverwachte popliedjes met enkele van zijn beste nummers, als Club Insomnia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Wild Beasts - Smother
[ afbeelding ]
Kostte wat moeite om in te komen, maar sinds de knop om is, zit die elke week in de speler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
[ afbeelding ]
Meer gelaagdheid dan de vorige, daardoor misschien nog wel aantrekkelijker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
[ afbeelding ]
Een van de beste bands van Nederlandse bodem, al krijgen ze die eer nog niet voldoende hebben weer een topplaat afgeleverd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Portugal. The Man - In The Mountains, In The Cloud
[ afbeelding ]
Een van de meest onderschatte bands, uit Alaska, Portugal. The Man. Deze mannen brengen elk jaar een nieuwe plaat uit, met een zeer constante (hoge) kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Arctic Monkeys - Suck It And See
[ afbeelding ]
Weer een stijlswitch van de Arctic Monkeys na Humbug, maar ook deze zit weer goed. Ik vind het wel prima dat ze niet meer teruggaan naar de sound van Whatever...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Boef en de Gelogeerde Aap - Wij zijn
[ afbeelding ]
Lekker dub beat van Boef en de scherpe teksten van Aap (met een Tilburgs accent). 3e Nederlandse plaat in de top 10, dat is mijn eerste keer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Miles Kane - Colour Of The Trap
[ afbeelding ]
Eerst zag ik Miles als een soort marionette van Alex Turner, maar hij bewijst ook van geniale klasse te zijn door de plaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. WU LYF - Go Tell Fire To The Mountain
[ afbeelding ]
De hype van het voorjaar? De paar nummers die op youtube te vinden waren beloofden veel. Ze hebben het ook waar weten te maken, wel iets minder rauw, maar zeker raak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Other Lives - Tamer Animals
[ afbeelding ]
Deze is in de laatste maand nog sterk omhoog geklommen. Eerst vond ik het niet heel speciaal, maar gedurende het jaar ontdekte ik de schoonheid van Other Lives.Mooie lijst, zie aardig wat overeenkomsten. Ga other lives zeker proberen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Wolf Gang - Suego Faults
12. Florence + The Machine - Ceremonials
13. Happy Camper - Happy Camper
14. Girls - Father, Son, Holy Ghost
15. Real Estate - Days
16. Smith & Burrows - Funny Looking Angles
17. Fleet Foxes - Helplessness Blues
18. Kakkmaddafakka - Hest
19. Amatorski - TBC
20. Elbow - Build A Rocket Boys!
21. Eefje de Visser - De Koek
22. De Staat - Machinery
23. Pien Feith - Dance On Time
24. Ólafur Arnalds - Living Room Songs
25. dEUS - Keep You Close
26. Gotye - Making Mirrors
27. Friendly Fires – Pala
28. Destroyer - Kaputt
29. The Throne - Watch The Throne
30. Intergalactic Lovers - Greetings & Salutations
31. Laura Marling - A Creature I Don’t Know
32. Coldplay - Mylo Xyloto
33. Chef’Special - One For The Mrs.
34. My Brightest Diamond - All Things Will Unwind
35. Noah And The Whale - Last Night On Earth
36. Agnes Obel - Philharmonics
37. The Strokes - Angles
38. Radiohead - The King of Limbs
39. Guillemots - Walk The River
40. Danger Mouse & Daniele Lippi - Rome
41. Five O’Clock Heroes - Different Times
42. The Antlers - Burst Apart
43. James Blake - James Blake
44. The Weeknd - House of Balloons
45. Björk - Biophilia
46. Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will
47. The Decemberists - The King Is Dead
48. Bombay Bicycle Club - A Different Kind Of Fix
49. Esben And The Witch - Violet Cries
50. Yonderboi - Passive Control"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"methodmich
Nummer 10Leuk Bol_Wan, wij dubbelen er 5.
En met kciR zal ik er 6 dubbelen. 7 als je Agnes Obel meetelt, die in mijn 2010 lijst stond.
Heb zelf inmiddels 31 korte beschrijvingen weg, ben ongeveer op de helft nu. Hoop volgende week zaterdag mijn top ... te plaatsen. Misschien dat ik deze week nog wat CD's aanschaf ook die nog een plaatsje krijgen.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlkciR
Heeft geen ondertitelOh, ik heb die als 2011 in mijn Winamp staan, maar je hebt gelijk. Die komt uit 2010, die gaat er dus uit! Ik ga even bekijken wat er voor in de plaats komt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:27 schreef methodmich het volgende:
En met kciR zal ik er 6 dubbelen. 7 als je Agnes Obel meetelt, die in mijn 2010 lijst stond.
Ik had eigenlijk Kanye West er ook in willen zetten, die plaat leerde ik pas in januari goed kennen. Was zeker een top 10 plaats waard geweest, maarja, december 2010..methodmich
Nummer 10December 2010 vind ik nog wel te doen hoor, die hebben soms pas een release in Nederland in 2011.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlralfseltje
Sitting on a cornflakeZo dan maar. Vanaf nummer 15 heb ik niet de moeite genomen om alles op volgorde te zetten. Is ook teveel van mijn stemming afhankelijk.
1.Ice Age – New Brigade
2.Royal Headache – Royal Headache
3.People's Temple – Sons of Stone
4.Black Lips – Arabia Mountain
5.Girls – Father, Son, Holy Ghost
6.Kendrick Lamar – Section.80
7.Fucked Up – David Comes To Life
8.Barreracudas – Nocturnal Missions
9.Hunx And His Punx – Too Young To Be In Love
10.A$AP Rocky – LiveLoveA$AP
11.Gaye Blades – Gaye Blades
12.Davila666 – Tan Bajo
13.Atlas Sound – Parallax
14.Bass Drum Of Death – Bass Drum Of Death
15.Pj Harvey – Let England Shake
16.Strange Boys – Live Music
17.Black Joe Lewis – Scandalous
18.Rape Blossoms – Starving Vultures At 7 Eleven
19.Black Pistol Fire – Black Pistol Fire
20.Yuck – Yuck
21.Smith Westerns – Dye It Blonde
22.Mikal Cronin – Mikal Cronin
23.Jacuzzi Boys – Glazin
24.The War On Drugs – Slave Ambient
25.Xray Eyeballs – Not Nothing
26.Stephen Malkmus – Mirror Traffic
27.The Men – Leave Home
28.Wilco – The Whole Love
29.Beastie Boys – Hot Sauce Committee Pt 2
30.Cloud Nothings – Cloud Nothings
31.Crystal Antlers – Two Way Mirror
32.Feelies – Here Before
33.Fungi Girls – Some Easy Magic
34.Heavy Times – Jacker
35.John Paul Keith – The Man That Time Forgot
36.J Mascis – Several Shades Of Why
37.Mickey – Rock And Roll Dreamer
38.Thurston Moore – Demolished Thoughts
39.Moon Duo – Mazes
40.Wooden Shjips – West
41.Sonny and the Sunsets – Hit After Hit
42.Thee Oh Sees – Castlemania
43.UV Race – Homo
44.Bare Wires – Cheap Perfume
45.EMA – Past Life Martyred Saints
46.Veronica Falls – Veronica Falls
47.Rustie – Glass Swords
48.Andrew Jackson Jihad – Knife Man
49.The Deaf – Toot Whistle Plunk Bloom!
50.Death Grips – Exmilitary
51.Shabazz Palaces – Black Up
52.Balkans – Balkans
53.Fergus & Geronimo – Unlearn
54.Times New Viking – Dancer Equired
55.Obits – Moody Standard & Pooreindelijk iemand die jonathan wilson noemt, geweldige plaat!!!quote:2.Jonathan Wilson - Gentle Spirit
[ Bericht 31% gewijzigd door IAmKloot op 18-12-2011 20:11:17 ]Veel cd'tjes geluisterd dit jaar.
Een top 10 is moeilijk te maken maar toch maar geprobeerd.
1. dEUS - Keep You Close (2011)
2. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011)
3. The Black Keys - El Camino (2011)
4. Kasabian - Velociraptor! (2011)
5. Gotye - Making Mirrors (2011)
6. School Is Cool - Entropology (2011)
7. Cut Copy - Zonoscope (2011)
8. Foster the People - Torches (2011)
9. Fair to Midland - Arrows & Anchors (2011)
10. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines? (2011)kciR
Heeft geen ondertitelWij hebben inderdaad veel overeenkomstige platen (16). Ik zie dat ik er ook een paar heb gemist die ik ook wel in mijn lijstje had moeten zetten (al is het wel rond plaats 40; The Wombats, Dazzled Kid, Selah Sue, Noel Gallagher, Bright Eyes), maar ja, de ruimte is beperkt.quote:Op zondag 18 december 2011 15:06 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Mooie lijst, zie aardig wat overeenkomsten. Ga other lives zeker proberen!
Ga nog wel even jou lijstje doorspitten.Ok, ik ken driekwart van die lijst niet Wat is het uberhaupt allemaal voor soort muziek?quote:Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef ralfseltje het volgende:
Zo dan maar. Vanaf nummer 15 heb ik niet de moeite genomen om alles op volgorde te zetten. Is ook teveel van mijn stemming afhankelijk.
1.Ice Age – New Brigade
2.Royal Headache – Royal Headache
3.People's Temple – Sons of Stone
4.Black Lips – Arabia Mountain
5.Girls – Father, Son, Holy Ghost
6.Kendrick Lamar – Section.80
7.Fucked Up – David Comes To Life
8.Barreracudas – Nocturnal Missions
9.Hunx And His Punx – Too Young To Be In Love
10.A$AP Rocky – LiveLoveA$AP
11.Gaye Blades – Gaye Blades
12.Davila666 – Tan Bajo
13.Atlas Sound – Parallax
14.Bass Drum Of Death – Bass Drum Of Death
15.Pj Harvey – Let England Shake
16.Strange Boys – Live Music
17.Black Joe Lewis – Scandalous
18.Rape Blossoms – Starving Vultures At 7 Eleven
19.Black Pistol Fire – Black Pistol Fire
20.Yuck – Yuck
21.Smith Westerns – Dye It Blonde
22.Mikal Cronin – Mikal Cronin
23.Jacuzzi Boys – Glazin
24.The War On Drugs – Slave Ambient
25.Xray Eyeballs – Not Nothing
26.Stephen Malkmus – Mirror Traffic
27.The Men – Leave Home
28.Wilco – The Whole Love
29.Beastie Boys – Hot Sauce Committee Pt 2
30.Cloud Nothings – Cloud Nothings
31.Crystal Antlers – Two Way Mirror
32.Feelies – Here Before
33.Fungi Girls – Some Easy Magic
34.Heavy Times – Jacker
35.John Paul Keith – The Man That Time Forgot
36.J Mascis – Several Shades Of Why
37.Mickey – Rock And Roll Dreamer
38.Thurston Moore – Demolished Thoughts
39.Moon Duo – Mazes
40.Wooden Shjips – West
41.Sonny and the Sunsets – Hit After Hit
42.Thee Oh Sees – Castlemania
43.UV Race – Homo
44.Bare Wires – Cheap Perfume
45.EMA – Past Life Martyred Saints
46.Veronica Falls – Veronica Falls
47.Rustie – Glass Swords
48.Andrew Jackson Jihad – Knife Man
49.The Deaf – Toot Whistle Plunk Bloom!
50.Death Grips – Exmilitary
51.Shabazz Palaces – Black Up
52.Balkans – Balkans
53.Fergus & Geronimo – Unlearn
54.Times New Viking – Dancer Equired
55.Obits – Moody Standard & Poor
En ik ben bezig met de mijne! Erg leuk al om erover na te denken. En zoals gezegd vind ik dit dus het beste jaar in tijden..."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsZeker!! Haalt mijn top 5 ook zeker. Alhoewel ik hem live erg vond tegenvallen, jammergenoeg (en sindsdien waardeer ik de plaat (wellicht onterecht) wat minder... maar goed, het werd ook een beetje overschaduwt door Wilco (was voorprogramma)quote:Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
eindelijk iemand die jonathan wilson noemt, geweldige plaat!!!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsOs__
n00b1. James Farm - JAMES FARM
De nieuwste topband in de jazz. Het concept is vrij simpel, wat gebeurd er als we vier topmuzikanten bij elkaar zetten met enkel eigen composities. Cuttin' edge maar toch ontzettend toegankelijk. Briljante drumgrooves en een ontketende Joshua Redman op saxofoon.
2. Keith Jarrett - Rio
Sinds lange tijd niet zo genoten van een soloconcert van meesterpianist Keith Jarrett. Geen nummers meer waar je 20 minuten door dissonantie moet komen. Kortere nummers met een speelplezier dat al heel lang niet meer hoorbaar is geweet bij Keith Jarrett.
3. Christian Scott/David Sanchez/Stefon Harris - Ninety Miles
Drie Amerikaanse muzikanten (trompet, saxofoon, vibrafoon) in cooperatie met Cubaanse muzikanten. Veel uptempo, harde groove, goede solo's op simpele maar doeltreffende thema's. De Cubaanse muzikanten zijn een essentieel onderdeel voor het succes van deze cd.
4. Miguel Zenon - Alma Adentro: Puerto Rican Songbook
Stiekem ken ik deze plaat nog helemaal niet lang maar ik ben nu toch al overtuigd van zijn kwaliteit. Alt saxofonist Miguel Zenon bewerkt nummers uit Puerto Rico tot moderne jazz. Ontzettend sfeervol!
5. Gilad Hekselman - Heart Wide Open
Het nieuwe supertalent op gitaar (samen met Julian Lage). By far, zijn beste album tot nog toe. Tevens een glansrol voor saxofonist die op de weinige nummers dat die meespeelt tevens de mooiste solo's speelt. Gilad Hekselman Vooral het nummer 'Understanding' is zo ontzettend prachtig,
6. Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de couleur libres
Zeer waarschijnlijk het meest intense album van 2011. Verwacht geen lieflijke melodien op dit album. Illustrerend voor dit album is de muzikale verwerking van een slavenvrouw die door haar meester vekracht wordt. Aangrijpbaar en absoluut niet licht verteerbaar.
7. Ari Hoenig - Lines of Opression
Nieuw album van misschien wel de meest muzikale drummer in de jazzwereld. Het is voor mij een wonder hoeveel verschillende ritmes hij in een nummer kan stoppen en toch constant kan blijven grooven. Goede band om zich heen verzameld en speelt een paar mooie originals.
8. Avishai Cohen - Seven Seas
Israelische bassist Avishai Cohen komt hier met trio werk. Een beetje folk en beetje world music, maar toch vooral goede jazz. Soms zingt Avishai nog een klein stukje in het Hebreeuws wat de sfeer van het album goed doet.
9. Marcin Wasilewski Trio - Faithful
Europese jazz uit Polen. Wat voelen deze gasten elkaar goed aan. Voor mij de beste cd van ECM catalogus dit jaar. Wasilewski speelt niets te veel maar blijft altijd vloeiend en verfijnd. Minimalistische jazz.
10. David Binney - Greylen Epicenter
David Binney heeft nooit echt het grote publiek kunnen bereiken. Hij is niet altijd even makkelijk te beluisteren en soms net wat te uitdagend (en inconstant) voor het grote publiek. Deze plaat is als componist zijn beste werk. Het blijft nog altijd geen gemakkelijke plaat maar Binney laat staat meer zijn veelzijdigheid zien.
11. Gary Burton - Common Ground
12. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
13. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
14. Kendrick Lamar - Section.80
15. Omer Avital Quintet - Live at Smalls
16. Ambrose Akinmusire - When The Heart Emerges Glistering
17. The Roots - undun
18. Sigur Ros - inni
19. Ben Williams - State of Art
20. CunninLynguists - Oneirology
21. Julian Lage Group - Gladwell
22. CunninLynguists - Oneirology
23. Tinariwin - Tassili
24. Tom Waits- Bad As Me
25. Gretchen Parlato - The Lost and Found"If you want to present to be different from the past, study the past." - SpinozaLeuk, ga eens het jazz lijstje afwerken. Ik loop meestal ongeveer 1 jaar achter Vooral die Christian Scott en Avishai ben ik zeer over te spreken. Jarrett eigenlijk nog niet geprobeerd van mijn favoriete artiesten (die hun hoogtepunt meestal toch jaren geleden hadden) durf ik nooit de nieuwste albums te luisteren...quote:Op maandag 19 december 2011 01:00 schreef Os__ het volgende:
1. James Farm - JAMES FARM
De nieuwste topband in de jazz. Het concept is vrij simpel, wat gebeurd er als we vier topmuzikanten bij elkaar zetten met enkel eigen composities. Cuttin' edge maar toch ontzettend toegankelijk. Briljante drumgrooves en een ontketende Joshua Redman op saxofoon.
2. Keith Jarrett - Rio
Sinds lange tijd niet zo genoten van een soloconcert van meesterpianist Keith Jarrett. Geen nummers meer waar je 20 minuten door dissonantie moet komen. Kortere nummers met een speelplezier dat al heel lang niet meer hoorbaar is geweet bij Keith Jarrett.
3. Christian Scott/David Sanchez/Stefon Harris - Ninety Miles
Drie Amerikaanse muzikanten (trompet, saxofoon, vibrafoon) in cooperatie met Cubaanse muzikanten. Veel uptempo, harde groove, goede solo's op simpele maar doeltreffende thema's. De Cubaanse muzikanten zijn een essentieel onderdeel voor het succes van deze cd.
4. Miguel Zenon - Alma Adentro: Puerto Rican Songbook
Stiekem ken ik deze plaat nog helemaal niet lang maar ik ben nu toch al overtuigd van zijn kwaliteit. Alt saxofonist Miguel Zenon bewerkt nummers uit Puerto Rico tot moderne jazz. Ontzettend sfeervol!
5. Gilad Hekselman - Heart Wide Open
Het nieuwe supertalent op gitaar (samen met Julian Lage). By far, zijn beste album tot nog toe. Tevens een glansrol voor saxofonist die op de weinige nummers dat die meespeelt tevens de mooiste solo's speelt. Gilad Hekselman Vooral het nummer 'Understanding' is zo ontzettend prachtig,
6. Matana Roberts - Coin Coin Chapter One: Gens de couleur libres
Zeer waarschijnlijk het meest intense album van 2011. Verwacht geen lieflijke melodien op dit album. Illustrerend voor dit album is de muzikale verwerking van een slavenvrouw die door haar meester vekracht wordt. Aangrijpbaar en absoluut niet licht verteerbaar.
7. Ari Hoenig - Lines of Opression
Nieuw album van misschien wel de meest muzikale drummer in de jazzwereld. Het is voor mij een wonder hoeveel verschillende ritmes hij in een nummer kan stoppen en toch constant kan blijven grooven. Goede band om zich heen verzameld en speelt een paar mooie originals.
8. Avishai Cohen - Seven Seas
Israelische bassist Avishai Cohen komt hier met trio werk. Een beetje folk en beetje world music, maar toch vooral goede jazz. Soms zingt Avishai nog een klein stukje in het Hebreeuws wat de sfeer van het album goed doet.
9. Marcin Wasilewski Trio - Faithful
Europese jazz uit Polen. Wat voelen deze gasten elkaar goed aan. Voor mij de beste cd van ECM catalogus dit jaar. Wasilewski speelt niets te veel maar blijft altijd vloeiend en verfijnd. Minimalistische jazz.
10. David Binney - Greylen Epicenter
David Binney heeft nooit echt het grote publiek kunnen bereiken. Hij is niet altijd even makkelijk te beluisteren en soms net wat te uitdagend (en inconstant) voor het grote publiek. Deze plaat is als componist zijn beste werk. Het blijft nog altijd geen gemakkelijke plaat maar Binney laat staat meer zijn veelzijdigheid zien.
11. Gary Burton - Common Ground
12. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
13. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
14. Kendrick Lamar - Section.80
15. Omer Avital Quintet - Live at Smalls
16. Ambrose Akinmusire - When The Heart Emerges Glistering
17. The Roots - undun
18. Sigur Ros - inni
19. Ben Williams - State of Art
20. CunninLynguists - Oneirology
21. Julian Lage Group - Gladwell
22. CunninLynguists - Oneirology
23. Tinariwin - Tassili
24. Tom Waits- Bad As Me
25. Gretchen Parlato - The Lost and Found"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsIk heb dit jaar precies 1 nieuwe jazz-CD aangeschaft, en die moet nog officieel gereleased worden.quote:Op maandag 19 december 2011 09:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Leuk, ga eens het jazz lijstje afwerken. Ik loop meestal ongeveer 1 jaar achter
(staat wel in mijn jaarlijstje trouwens)
Zal dit lijstje zeker ook eens checken1 jazz cd!!! Welke was dat dan?quote:Op maandag 19 december 2011 09:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb dit jaar precies 1 nieuwe jazz-CD aangeschaft, en die moet nog officieel gereleased worden.
(staat wel in mijn jaarlijstje trouwens)
Zal dit lijstje zeker ook eens checken"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsIk heb dit jaar alleen Mathew Halsall qua jazz geluisterd.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100Ach, in de Jazz is nog zoveel te ontdekken dat het niet perse uit 2011 hoeft te komenquote:Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef Felagund het volgende:
Ik heb dit jaar alleen Mathew Halsall qua jazz geluisterd."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsralfseltje
Sitting on a cornflakeVoornamelijk veel garagerock. Ga nog wel een toelichting-lijstje maken als ik daar tijd en zin voor heb, wel leuk om door te lezen Het was een geweldig jaar in ieder gevalquote:Op zondag 18 december 2011 22:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ok, ik ken driekwart van die lijst niet Wat is het uberhaupt allemaal voor soort muziek?
En ik ben bezig met de mijne! Erg leuk al om erover na te denken. En zoals gezegd vind ik dit dus het beste jaar in tijden...Gillingham
The horror...
01. PJ Harvey - Let England Shake
02. Tom Waits - Bad as Me
03. Low - C'mon
04. Radiohead - The King of Limbs
05. The Antlers - Burst Apart
06. Atlas Sound - Parallax View
07. The Black Keys - El Camino
08. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
09. Nicolas Jaar - Space Is Only Noise
10. The War on Drugs - Slave Ambient
11. Fleet Foxes - Helplessness Blues
12. Beirut - The Rip Tide
13. Wild Beast - Smother
14. Plaid - Scintilli
15. TV on the Radio - Nine Types of Light
16. Iron & Wine - Kiss Each Other Clean
17. Explosions in the Sky - Take Care, Take Care, Take Care
18. Washed Out - Within and Without
19. Wilco - The Whole Love
20. Tycho - Dive
21. Josh T Pearson - Last of the Country Gentlemen
22. The Horrors - Skying
23. Raekwon - Shaolin vs. Wu-Tang
24. Kurt Vile - Smoke Ring for My Halo
25. Toro y Moi - Underneath the Pine
26. Paul Simon - So Beautiful or So What
27. Ryan Adams - Ashes & Fire
28. R.E.M. - Collapse into Now
29. Bill Callahan - Apocalypse
30. Panda Bear - TomboyWhat's it going to be then, eh?Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, coolGave lijst, Gillingham. Staan veel platen in die ook in mijn top gaan komenGillingham
The horror...Dank. Ben benieuwd.quote:Op maandag 19 december 2011 13:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gave lijst, Gillingham. Staan veel platen in die ook in mijn top gaan komenWhat's it going to be then, eh?Eerste lijstje dat echt erg veel op de mijne lijkt (maar mijn #1, 2 3 4 en 5 ontbreken wel... )quote:Op maandag 19 december 2011 12:53 schreef Gillingham het volgende:
[ afbeelding ]
01. PJ Harvey - Let England Shake
02. Tom Waits - Bad as Me
03. Low - C'mon
04. Radiohead - The King of Limbs
05. The Antlers - Burst Apart
06. Atlas Sound - Parallax View
07. The Black Keys - El Camino
08. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
09. Nicolas Jaar - Space Is Only Noise
10. The War on Drugs - Slave Ambient
11. Fleet Foxes - Helplessness Blues
12. Beirut - The Rip Tide
13. Wild Beast - Smother
14. Plaid - Scintilli
15. TV on the Radio - Nine Types of Light
16. Iron & Wine - Kiss Each Other Clean
17. Explosions in the Sky - Take Care, Take Care, Take Care
18. Washed Out - Within and Without
19. Wilco - The Whole Love
20. Tycho - Dive
21. Josh T Pearson - Last of the Country Gentlemen
22. The Horrors - Skying
23. Raekwon - Shaolin vs. Wu-Tang
24. Kurt Vile - Smoke Ring for My Halo
25. Toro y Moi - Underneath the Pine
26. Paul Simon - So Beautiful or So What
27. Ryan Adams - Ashes & Fire
28. R.E.M. - Collapse into Now
29. Bill Callahan - Apocalypse
30. Panda Bear - Tomboy"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsIk heb simpelweg te weinig nieuwe CD's geluisterd om een oordeel te kunnen vellen, maar op basis van de lijstjes van sommige mensen hier, heb ik wel weer wat inspiratie. Mijn favorieten dit jaar:
1 War on Drugs - Slave Ambient
Ik zie hem weinig terug, terwijl ik dit toch echt een geweldige plaat vind. Come to The City is wat mij betreft samen met Art of Almost van Wilco het beste nummer van het jaar)
2 Blitzen Trapper - American Goldwing
Heerlijke muziek voor in de auto en zelf ooit paar weken door de VS gereden, wat deze CD extra goed maakt qua sfeer.
3 Okkervil River - I Am Very Far
Uiteindelijk minder goed dan ik hem na de eerste luisterbeurten vond. Staan erg goede nummers op (The Valley, Rider, We Need a Myth), maar ik heb ze beter horen doen.
4 Wilco - Art of Almost
Geldt hetzelfde voor als hierboven, al maakten de concerten veel goed. Maar ik vind nummers als Capitol City en I Might toch niet helemaal mijn smaak. Daarnaast mis ik een rode draad, die eerdere albums van Wilco altijd zo goed maakten.
5 Ryan Adams - Ashes & Fire
Ben weinig in de stemming geweest voor dit type muziek. Ook bij de concerten bekroop me het gevoel dat het allemaal iets te ingetogen is. Dat is ook meteen mijn kritiek. Als je dan voor iets milders gaat, houd de spanning er dan een beetje in, die is volledig weg op zijn laatste plaat. 29 vind ik dan een geslaagdere poging.
Verder heb ik vanuit de luisterpaal veel geluisterd naar James Vincent McMorrow, maar begreep dat deze plaat reeds uit 2010 stamt. Jammer, anders had hij op 1 of 2 gekomen. Momenteel nog aan het luisteren naar El Camino - Black Keys en Smoke Ring For My Halo - Kurt Vile. Die maken ook een aardige eerste indruk.
Maar goed, ik heb dit jaar vooral heel veel terug gegrepen naar mijn collectie, dus kan ik zeggen dat uiteindelijk I'm Wide Awake It's Morning - Bright Eyes, wederom mijn favoriete plaat is geweest. Met een eervolle vermelding voor Darkness on the Edge of Town - Bruce Springsteen, die op de terugrit vanuit Duitsland mij weer deed beseffen, hoe onwerkelijk goed die plaat van begin tot eind is. En vooral, hoe goed elk nummer de tand des tijds heeft doorstaan. Off topic, ik weet het, maar moest het even kwijt. Mooie lijstjes gezien van mensen hier!!Os__
n00bWat vond je ervan?quote:Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef Felagund het volgende:
Ik heb dit jaar alleen Mathew Halsall qua jazz geluisterd."If you want to present to be different from the past, study the past." - SpinozaMaisnon
iloveuIk denk niet dat ik een fatsoenlijke lijst kan maken mijn laptop is vanaf juli stuk geweest en ik heb daardoor nog een gigantische lijst albums die ik aan mn bibliotheek moet toevoegen voor ik er fatsoenlijk over kan oordelen want de tweede helft van het jaar heb ik maar sporadisch albums goed beluisterd
St Vincent, Destroyer, Panda Bear, Gang Gang Dance, Anna Calvi en tUnE-yArDs zouden sowieso hoog scoren
[ Bericht 2% gewijzigd door Maisnon op 19-12-2011 15:04:42 ]Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, coolDat zijn dan ook allemaal goede platen (Anna Calvi ken ik alleen niet)quote:Op maandag 19 december 2011 14:55 schreef Maisnon het volgende:
St Vincent, Destroyer, Panda Bear, Gang Gang Dance, Anna Calvi en tUnE-yArDs zouden sowieso hoog scorenAnna Calvi was toch die Siouxsie-imitatie?quote:Op maandag 19 december 2011 15:08 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Dat zijn dan ook allemaal goede platen (Anna Calvi ken ik alleen niet)
best leuke plaat, welranja
image means nothingNiet echt, ik heb Siouxsie nog nooit een gitaarsolo zien doenquote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef cafca het volgende:
Anna Calvi was toch die Siouxsie-imitatie?Ik kan me alleen herinneren dat ik het kwa geluid er wel erg op vond lijken.quote:Op maandag 19 december 2011 15:11 schreef ranja het volgende:
[..]
Niet echt, ik heb Siouxsie nog nooit een gitaarsolo zien doenVolgens mij van begin 2011.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100Een top 20 met vooral Folk/Indie/Singer-Songwriter spul (en stiekem ook 3 soundtracks).
1 . Lisa Hannigan - Passenger
Gewoon omdat ik voor eeuwig verliefd ben op Lisa Hannigan. Prachtige stem, heerlijke warme liedjes. Misschien niet kwalitatief het beste van 2011, maar wel het album wat ik vaakst opzet en op zal blijven zetten.
2 . Bon Iver - Bon Iver
Stiekem beter dan de nummer 1, maar toch op 2. Prachtig gelaagd, super muzikaal. Heel cool ook om het album dit jaar perfect in uitvoering te hebben gezien & gehoord!
3 . Laura Marling - A Creature I Don't Know
Dit dametje wordt met elke album beter (en ze rollen er snel uit). Een soort jonge Britse Joni Mitchell.
4 . Lanterns on the Lake - Gracious Tide, Take Me Home
Prachtig shoe-gazerig, super atmosferisch. Beetje Sigur Rós-achtig, maar de Schotse origine is goed terug te horen.
5 . The Strokes - Angles
Anders dan hun vorige (betere) albums, maar nog steeds erg fijn!
6 . Beirut - The Rip Tide
Heel kick album weer van Beirut. Vooral East Harlem (oud nummer, maar eindelijk op plaat) kan op constante repeat.
7 . Rachael Yamagata - Chesapeake
In eerste instantie was ik een beetje teleurgesteld in het nieuwe album van mijn favo deprimuziekchick (want: niet depri genoeg ), maar hij begint zeker te groeien.
8 . Grizzly Bear - Blue Valentine OST
Misschien niet helemaal eerlijk, omdat het veelal herbewerkingen van oudere nummers zijn, maar het is wel gewoon HEEL goed, spokend en dramatisch. Wat mij betreft nog sterker dan de originele uitvoeringen. En dan nog de toevoegingkjes van Department of Eagles en Ryan Gosling himself...
9 . The War On Drugs - Slave Ambient
Heerlijk meeslepend album. Er zit wat Springsteen en Dylan in, maar voegt genoeg toe. Baby Missiles is helemaal geniaal. Fijne herinneringen aan ze live zien in NYC deze zomer!
10 . Marcus Foster - Nameless Path
Tof debuut van deze rasperige Brit.
11 . The Low Anthem - Smart Flesh
12 . Iron and Wine - Kiss Each Other Clean
13 . Fleet Foxes - Helplessness Blues
14 . Other Lives - Tamer Animals
15 . Amos Lee - Mission Bell
16 . V.A. - Drive OST
17 . William Fitzsimmons - Gold in the Shadow
18 . Red Hot Chili Peppers - I'm With You
19 . Dario Marianelli - Jane Eyre OST
20 . Ohbijou - Metal MeetsMijn lijstje; Voorlopig omschrijvingen bij de top 10. Wellicht bedenk ik er nog wat extra bij. In ieder geval een van de betere jaren dit. Ik heb nog niet eerder een lijstje opgesteld waarbij ik de #30 ook wel op de #10 plaats had kunnen zetten. De #1 steekt er echter hard bovenuit, en ook de top 10 ben ik wel erg over uit. Daaronder is het spannend en in de breedte ongelooflijk goed van kwaliteit.
------------------------
1 :: Roosbeef :: Omdat Ik Dat Wil
Net als Pfaf vond ik het erg spannend om te zien of Roos haar vorige album kon evenaren. Ik heb het album daarom ook pas na 2 weken geluisterd. De eerste keer vond ik het nog een beetje eentonig. De tweede keer vond ik al een enkel nummer leuk. De derde keer vond ik al een enkel nummer geniaal. Daarna vond ik dit album een van de beste albums die ik ooit heb geluisterd. Hoe gelaagd is het, hoe muzikaal, hoe ongelooflijk sfeerzettend. Ze gebruikt haar stem als nooit tevoren; ik raak meteen in een trans als ik haar stem hoor(die zelfs ik bij vlagen nog irritant vond op het eerste album). En tel daar haar geweldige live-performances bij op en dit album staat absoluut torenhoog op #1. Het zal zelfs wel de top 20 van mijn alltime top 100 halen, als het niet de top 10 is.
2 :: Bon Iver :: Bon Iver
Ik was geen absolute fan van het eerste album. Dat luisterde lekker weg maar was voor mij eigenlijk vooral zo'n relaxed folk-album, niet meer, niet minder. Dit album daarentegen heeft dezelfde sfeer als het eerste maar voegt daar veel haarfijne instrumentale details aan toe. Hierdoor wordt het specialer, mooier en voller en komt dit album met stip op 2.
3 :: Feist :: Metals
Ik vind dat Feist hele lekkere poppy albums heeft gemaakt, maar ik luisterde uiteindelijk alleen maar naar een paar leuke aparte nummers en niet naar hele albums. Daarvoor vond ik het toch allemaal wat te simpel en wat te weinig gelaagd. Dat ze live echter 10 elementen toevoegt aan haar nummers staat voor mij echter al jaren vast. Dat was meestal niet heel sterk te horen op haar albums maar op Metals komt dit ijzersterk naar voren. De instrumentaties zijn fantastisch, de energie is geniaal en bovenal is het niet meer zo simpel. Feist is voor een donker, minder toegankelijk geluid gegaan en dat komt haar muziek absoluut ten goede. Voor mij een echte uitschieter! En ook de later apart te downloaden extra album-single Pine Moon is een must-listen!
4 :: Radiohead :: King of Limbs
Ik hou van electronische Radiohead. Dit album raakte mij dus ook meteen en voor mij is het wellicht wel een van de betere Radiohead albums. Het zet een ongelooflijk duistere, melancholische sfeer en het gebruikt all facetten van de muziek die nodig zijn. Als het bovendien ook nog blazers gebruikt om zo'n manier als op Codex en als er extra nummers uitkomen als Butcher en Supercollider komt dit album regelrecht mijn top 5 in. En dat dacht ik al wel na mijn eerste luisterbeurt destijds, en dat is uniek voor Radiohead bij mij!
5 :: Jonathan Wilson :: Gentle Spirit
Elk jaar bestaat mijn top 5 tenminste uit 1 tip van Cafca. Dit jaar is het Jonathan Wilson. Het is een ontzettend lang album en daardoor af en toe een beetje te langdradig maar er staan zulke gelaagde psychedelische uitgerekte folk-jam nummers op dat dit een instant-klassieker is. Toch moet het album het echt hebben van de wat rockendere nummers als The Way I Feel, Magic Everywhere en Valley of the Silver Moon...want alleen die andere nummers wordt een beetje saai. En dat was live ook zeker te merken waar Jonathan het naliet écht de rocken. Maar in die gevallen is dit ook een perfect chill-album dat op de achtergrond kan draaien.
6 :: The Mountain Goats :: All Eternals Deck
De beste Mountain Goats tot nu toe, vind ik. (dit jaar is voor mij echt het jaar van de bands die zichzelf overtreffen voor mij...). Het rockt net wat meer dan vorige albums, het is net wat afwisselender en ze zijn net wat experimenteler en ontdekkender dan eerst.
7 :: Laura Marling :: A Creature I Don't Know
Ook Laura Marling weet zichzelf te overtreffen. Nadat ik het eerste nummer The Muse live uitgevoerd zag worden op Into The Great Wide Open (op internet gezien hoor) was ik meteen verkocht: ik móest dit album hebben. De rest is niet zo goed als dit nummer (wat een van de beste nummers van het jaar is vanwege de heerlijke piano) maar zeker goed genoeg om dit album naar de 7e plaats te stevenen. Sophia, the Beast zijn klassiekers, de rest kabbelt er een beetje tussendoor maar het album is overall een mooi geheel!
8 :: Nicolas Jaar :: Space Is Only Noise
Toen ik de omschrijving en en recensies van dit album zag (Electronische muziek met jazz-invloeden in de stijl van Radiohead wat the King Of Limbs nog van de troon zou kunnen stoten) wist ik al dat dit een parel van een album ging zijn. En wat heet: dat werd het inderdaad. Het heeft inderdaad de sfeer van KOL maar gelukkig een hele eigen sound en heel wat meer groove. Omdat er ook wat mindere nummers tussen zitten (itt tot KOL) staat het uiteindelijk bij mij wel iets lager in de lijst.
9 :: Wilco :: The Whole Love
Wilco...Tsja. Ze zijn zeker een van mijn favoriete bands. Ik was dan ook erg benieuwd toen ze aankondigden een album te gaan uitbrenge dat meer in de sfeer zou zitten van de Yankee Hotel Foxtrot tijden, want de laatste albums waren maar wat bleekjes. Toen ik het aanzette en Art of Almost hoorde wist ik het: dit ging het beste album van het jaar worden, ik wist het zeker! In eerste instantie bleef ik dat ook vinden, ook nadat ik het hele album had gehoord. Maar naarmate ik het meer ging luisteren ging ik twijfelen. Het middenstuk is eigenlijk allemaal hetzelfde, geen enkel nummer springt er voor mij echt tussenuit en ook de folk-jam aan het einde One Sunday Morning die ik eerst geniaal vond begon me mateloos te irriteren. Ik snap het niet, maar het album raakte me niet, ook live niet. Echter. Art of Almost staat erop en laat dat nou net een van de beste nummers die ik ooit heb gehoord zijn. Wat een fantastische krautrock, electro en gitaarsolo's bevattende heldensong is dat zeg. Jezus. Waarom waren er niet meer nummers van deze stijl?
Omdat dit nummer toch echt de #1 van het jaar is boost het Wilco toch de top 10 in..anders was het spannend geweest of het de top 20 had gehaald....
10 :: Eefje de Visser :: De Koek
Eefje Wat een ongelooflijk fris en fruitig album is de Koek zeg. Het deed me meteen denken aan Roosbeef. En aan Spinvis. Maar Eefje geeft er een jazzy groove aan. Langzame Jazz stamper Verdriet is het hoogtepunt van de langzame nummers, uptempo groovend de Koek mijn favoriet van de snellere nummers. Wat ertussen in zit valt af en toe een beetje in herhaling en is lang niet zo origineel als Hartslag, de Koek, de Stad en Afdwaalt, maar is niet zo saai dat Eefje mijn top 10 niet haalt.
11 :: Iron & Wine :: Kiss Each Other Clean
12 :: The Antlers :: Burst Apart
13 :: Girls :: Father, Son, Holy Ghost
14 :: Portugal. The Man :: In The Mountain In The Cloud
15 :: dEUS :: Keep You Close
16 :: Okkervil River :: I Am Very Far
17 :: Gillian Welch :: The Harrow & The Harvest
18 :: My Morning Jacket :: Circuital
19 :: Spinvis :: Tot Ziens, Justine Keller
20 :: Avishai Cohen :: Seven Seas
21 :: Ryan Adams :: Ashes & Fire
22 :: Fink :: Perfect Darkness
23 :: Noel Gallagher :: Noel Gallagher's High Flying Birds
24 :: Tom Waits :: Bad As Me
25 :: PJ Harvey :: Let England Shake
26 :: The War On Drugs :: Slave Ambient
26 :: Stephen Malkmus & the Jicks :: Mirror Traffic
27 :: The War On Drugs :: Slave Ambient
28 :: Wild Beasts :: Smother
29 :: The Decemberists :: The King Is Dead
30 :: James Blake :: James Blake
31 :: Thomas Hunter and White China Gold :: White China Gold
32 :: Bill Callahan :: Apocalypse
33 :: Bright Eyes :: The People's Key
34 :: Lisa Hannigan :: Passenger
35 :: Happy Camper :: Happy Camper
36 :: Joan as Police Woman :: The Deep Field
37 :: Amos Lee :: Mission Bell
38 :: Marike Jager :: Here Comes The Night
39 :: Washed Out :: Washed Out
40 :: Kytecrash :: Kytecrash
41 :: Amatorski :: Tbc
42 :: Gotye :: Making Mirrors
43 :: Pien Fieth :: Dance on Time
43 Timber Timbre :: Creep On Creepin' On
[ Bericht 0% gewijzigd door Norrage op 19-12-2011 19:26:34 ]"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsGillingham
The horror...Leugenaar, 2 en 4 staan bij mij ook gewoon in de top 10.quote:Op maandag 19 december 2011 13:14 schreef Norrage het volgende:
[..]
Eerste lijstje dat echt erg veel op de mijne lijkt (maar mijn #1, 2 3 4 en 5 ontbreken wel... )What's it going to be then, eh?Ja, ik heb mijn top 5 nog een beetje veranderd sinds gisterenquote:Op maandag 19 december 2011 19:10 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Leugenaar, 2 en 4 staan bij mij ook gewoon in de top 10."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsmethodmich
Nummer 10Achterop de CD staat 2011 in elk geval. Lijkt meer op PJ Harvey vind ik.quote:
Leuke lijsten er bij.
Met Gillingham ga ik er 4 dubbelen, met Norrage 11.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlquote:Op maandag 19 december 2011 19:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Achterop de CD staat 2011 in elk geval. Lijkt meer op PJ Harvey vind ik.
Leuke lijsten er bij.
Met Gillingham ga ik er 4 dubbelen, met Norrage 11.
En ik ben Stephen Malkmus nog vergeten, maar geen zin om te editen. Zou ergens op 27 komen ofzo"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundskciR
Heeft geen ondertitelLeuke lijstjes weer hier! Ik zie allemaal plaatjes die ik nog wel op een soort shortlist had staan, maar mij naar één beurt niet konden boeien, misschien moet ik die toch nog een 2e kans geven.
Norrage, ik zal Stephen Malkmus er wel even tussenzetten voor de eindafrekening..Ik heb hem ge-edit en maar mijn hele shortlist (die maar 3 nummer extra was) eraan toegevoegdquote:Op maandag 19 december 2011 19:23 schreef kciR het volgende:
Leuke lijstjes weer hier! Ik zie allemaal plaatjes die ik nog wel op een soort shortlist had staan, maar mij naar één beurt niet konden boeien, misschien moet ik die toch nog een 2e kans geven.
Norrage, ik zal Stephen Malkmus er wel even tussenzetten voor de eindafrekening.."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsLeuke lijstjes al, ik moet nog wel een aantal albums (beter) beluisteren, dus ik twijfel of ik hem nu al ga posten.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100Ik vind het een mooi en een relaxed album, maar zijn vorige vind ik nog niets beter.quote:
Om een idee te krijgen (ik ben slecht in muziek beschrijven), de BBC heeft een review van het album geschreven:
http://www.bbc.co.uk/music/reviews/886mYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100ralfseltje
Sitting on a cornflakeIk zie weinig overeenkomsten met mijn lijst eigenlijk, dus om jullie te overtuigen ook eens wat uit mijn lijst op te zoeken toch nog wat toelichtingen en filmpjes
1.Ice Age – New Brigade
Dé punkplaat van dit jaar. Waar No Age (en Wavves) bij mij een aantal jaren terug een verpletterende indruk achterliet in het noiserock genre, doet Iceage dit met een mengeling van postpunk, new wave en noise. Punk en catchy as hell, half uurtje vol beuken. Langer hoeft ook niet.
2.Royal Headache – Royal Headache
Opeens kwam mijn favoriete platenzaak hiermee aanzetten, een Australische band met een meer dan fantastisch debuut. Elk nummer is een hit en potentiele single. Heerlijk zangstem en bovenal ontzettend goede popliedjes in een garagejasje.
3.People's Temple – Sons of Stone
Om twee redenen een geweldige plaat: goede liedjes, goede productie. Ook redelijk in de garagerock hoek, maar dan met wat meer 60's psychedelica. Elk nummer heeft wel een catchy riffje.
4.Black Lips – Arabia Mountain
Ultieme party-garagerock.
5.Girls – Father, Son, Holy Ghost
Niet zo goed als hun debuut, vergelijkbaar met hun vorige EP. Genoeg over deze band gezegd denk ik, ik heb er sowieso een zwak voor.
6.Kendrick Lamar – Section.80
Elk jaar heb ik een of twee hiphop albums die ik te gek vind. Vorig jaar Kanye West, dit jaar Kendrick Lamar, waarbij Lamar flink favoriet is boven West. Qua sound wel vergelijkbaar, maar een stuk warmer en net wat minder gehyped dan West, die ik toch altijd niet echt serieus kan nemen. Briljante plaat die ik maar op blijf zetten. Mooie verhalen in de nummers, toffe beats en niet dat irritant bitches and hoe's of platte dansvloer-karakter van veel populaire hiphop.
7.Fucked Up – David Comes To Life
Best hardcoreband op aarde. Niet eens zozeer omdat ze zo hardcore zijn, maar wel omdat ze de hardcore-sound en image naar een groter publiek weten te brengen, hoewel ze dat met een flinke pop en haast indie-tic brengen. Niet mijn favoriete plaat van Fucked Up, en hij duurt veeeel te lang, maar wel een mooi werk, met een paar briljante nummers.
8.Barreracudas – Nocturnal Missions
Garagepop met een hoofdletter G. Elk nummer is een hit. Niet te serieus, maar het rockt als een tierelier en verveelt geen enkel nummer.
9.Hunx And His Punx – Too Young To Be In Love
Idem als nummer 8, maar dan met heel veel jaren 60-girl bands-invloeden. Heerlijk.
10.A$AP Rocky – LiveLoveA$AP
Mijn tweede hiphop plaat van het jaar. Nogal Pitchfork-approved, maar ook een hele warme hiphop-plaat. Met geniale producties van onder andere Clams Casino. Zonder Clams had het me waarschijnlijk nooit zo geboeid, maar gewoon een erg leuke plaat.
11.Gaye Blades – Gaye Blades
Zij-project van een Black Lipper. Zie verhaaltje Black Lips. Iets minder punk, iets meer 'pop'.
12.Davila666 – Tan Bajo
Briljante garagerock-plaat uit Puerto Rico. Geweldige live-act ook. Lekker meebleren zonder dat je weet wat je zingt.
13.Atlas Sound – Parallax
14.Bass Drum Of Death – Bass Drum Of Death
Lekker catchy garagerock met enkele briljante riffjes. Live vielen ze helaas flink door de mand omdat ze een gitarist te weinig hadden. Maar de plaat blijft heerlijk.
15.Pj Harvey – Let England Shake
16.Strange Boys – Live Music
Derde plaat van bijzondere garagerock-groep. Stuk minder rauw en gruizig dan de voorgaande platen, wel stukken melodieuzer en meer piano. Fucked Up zijn overigens ook groot fan hiervan.
17.Black Joe Lewis – Scandalous
Goeie soulrock, goede nummers, dansbaar. In het kader 'alle elf goed'.
18.Rape Blossoms – Starving Vultures At 7 Eleven
Als je van bands als HEALTH houdt, trek je dit ook heel goed. Noiserock met goede liedjes, wat wel heerlijk uit de bocht kan vliegen. My Bloody Valentine spookt voor mijn gevoel ook ergens rond.
19.Black Pistol Fire – Black Pistol Fire
Black Keys-achtige bluesrock, niet heel bijzonder, blijf het wel vaak opzetten.
20.Yuck – Yuck
21.Smith Westerns – Dye It Blonde
22.Mikal Cronin – Mikal Cronin
Moonhearts-lid met zijn eerste soloplaat. Ty Segall op drums. Goeie gevarieerde plaat, van rauwe garagerock tot ingetogen singersongwriter nummers.
23.Jacuzzi Boys – Glazin
Garage, catchy, snotty. Klein beetje bekendheid met hun video bij Glazin. Vorige Ep was beter, maar leuk plaatje wel.
24.The War On Drugs – Slave Ambient
25.Xray Eyeballs – Not Nothing
New wave achtige postpunk met ook en flinke garagetic.
26.Stephen Malkmus – Mirror Traffic
27.The Men – Leave Home
HARD, RAGGEN, BAM
28.Wilco – The Whole Love
29.Beastie Boys – Hot Sauce Committee Pt 2
30.Cloud Nothings – Cloud Nothings
31.Crystal Antlers – Two Way Mirror
32.Feelies – Here Before
33.Fungi Girls – Some Easy Magic
34.Heavy Times – Jacker
35.John Paul Keith – The Man That Time Forgot
Briljante popliedjes.
36.J Mascis – Several Shades Of Why
37.Mickey – Rock And Roll Dreamer
38.Thurston Moore – Demolished Thoughts
39.Moon Duo – Mazes
40.Wooden Shjips – West
41.Sonny and the Sunsets – Hit After Hit
42.Thee Oh Sees – Castlemania
43.UV Race – Homo
44.Bare Wires – Cheap Perfume
45.EMA – Past Life Martyred Saints
46.Veronica Falls – Veronica Falls
47.Rustie – Glass Swords
48.Andrew Jackson Jihad – Knife Man
49.The Deaf – Toot Whistle Plunk Bloom!
50.Death Grips – Exmilitary
51.Shabazz Palaces – Black Up
52.Balkans – Balkans
53.Fergus & Geronimo – Unlearn
54.Times New Viking – Dancer Equired
55.Obits – Moody Standard & PoorkciR
Heeft geen ondertitelDie eerste zin zou ik ook kunnen zeggen. Heb even dat linkje geprobeerd, klinkt goed, ga op jacht naar die plaat, al doet het refrein mij wel veel denken aan het refrein van Kanyes So Appalled..quote:Op dinsdag 20 december 2011 15:53 schreef ralfseltje het volgende:
6.Kendrick Lamar – Section.80
Elk jaar heb ik een of twee hiphop albums die ik te gek vind. Vorig jaar Kanye West, dit jaar Kendrick Lamar, waarbij Lamar flink favoriet is boven West. Qua sound wel vergelijkbaar, maar een stuk warmer en net wat minder gehyped dan West, die ik toch altijd niet echt serieus kan nemen. Briljante plaat die ik maar op blijf zetten. Mooie verhalen in de nummers, toffe beats en niet dat irritant bitches and hoe's of platte dansvloer-karakter van veel populaire hiphop.Peter88Online
You may say I'm a dreamerMijn eindejaarslijstje van 2011:
1. Florence + The Machine - Ceremonials
2. Fink - Perfect Darkness
3. R.E.M. Collapse into Now
4. Noel Gallagher’s High Flying Birds - Noel Gallagher’s High Flying Birds
5. The Black Keys - El Camino
6. Kate Bush - 50 Words for Snow
7. Ryan Adams - Ashes & Fire
8. Selah Sue - Selah Sue
9. Adele - 21
10. Seasick Steve - You Can’t Teach An Old Dog New Tricks“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”EP3
Curiouser and curiouser!EP3
Curiouser and curiouser!EP3
Curiouser and curiouser!Ok. Dan heb jij blijkbaar ook een zwak voor zwart-witte hoezen, ."Now which way do we go?" - Dorothy GaleBosbeetle
terminaal verdwaaldOok hier de vraag hoe maken jullie lijstjes alleen van het idee al om muziek met elkaar te gaan vergelijken op 'goedheid' gaan mijn haren overeind staan.
is van gogh beter dan picasso wat mij betreft moet je zo'n vraag niet eens willen stellen.
Maar toch petje af! Jullie doen het alsof het niets is.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - GehennaEP3
Curiouser and curiouser!Gaat ook nergens over, bb.
Ik ga gewoon af op waar ik het meeste naar heb geluisterd 't afgelopen jaar.
Mijn lijstje is eigenlijk ook nog eens in willekeurige volgorde.
Maar PJ mag van mij wel op 1."Now which way do we go?" - Dorothy GaleLonewolf2003
Cool. Cool, cool, coolIk vind van Gogh mooier dan Picasso en ik vind album A leuker dan album B. En dat zet je dan op volgorde. Zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op woensdag 21 december 2011 00:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook hier de vraag hoe maken jullie lijstjes alleen van het idee al om muziek met elkaar te gaan vergelijken op 'goedheid' gaan mijn haren overeind staan.
is van gogh beter dan picasso wat mij betreft moet je zo'n vraag niet eens willen stellen.
Maar toch petje af! Jullie doen het alsof het niets is.
Of vind jij echt nooit één schilderij/album/film/boek leuker dan een ander schilderij/album/film/boek?
Het is ook geen objectieve graadmeter ofzo van wat beter is, maar een persoonlijk lijstje van wat iemand leuker vindtralfseltje
Sitting on a cornflakeGewoon je favoriete albums van het jaar op een rijtje zetten. En dan zet ik diegene bovenaan die het meeste indruk maakte. 'Goedheid' heeft er niks mee te maken eigenlijk. Ik vraag me ook altijd een beetje af hoe 'leuk' iedereen bijvoorbeeld 'Let England Shake' vindt ipv goed (ik vind het zelf ook een geweldig album hoor, daar niet van)quote:Op woensdag 21 december 2011 00:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ook hier de vraag hoe maken jullie lijstjes alleen van het idee al om muziek met elkaar te gaan vergelijken op 'goedheid' gaan mijn haren overeind staan.
is van gogh beter dan picasso wat mij betreft moet je zo'n vraag niet eens willen stellen.
Maar toch petje af! Jullie doen het alsof het niets is.Gillingham
The horror...Tja... leuk. Bij vlagen wel. Ik vind Let England Shake vooral mooi, ontroerend, indrukwekkend. 'Leuk' is voor mij niet zo'n belangrijk criterium voor de waardering van muziek.quote:Op woensdag 21 december 2011 13:35 schreef ralfseltje het volgende:
Ik vraag me ook altijd een beetje af hoe 'leuk' iedereen bijvoorbeeld 'Let England Shake' vindt ipv goed (ik vind het zelf ook een geweldig album hoor, daar niet van)What's it going to be then, eh?Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, coolLeuk is natuurlijk ook een beetje een algemene term in dit gevalralfseltje
Sitting on a cornflakeJa ik bedoelde niet leuk als in dat je er blij van rond gaat dansen iddquote:Op woensdag 21 december 2011 13:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Leuk is natuurlijk ook een beetje een algemene term in dit gevalGillingham
The horror...quote:Op woensdag 21 december 2011 13:59 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Leuk is natuurlijk ook een beetje een algemene term in dit gevalDuidelijk. Dan vind ik Let England Shake ontzettend leuk.quote:Op woensdag 21 december 2011 14:18 schreef ralfseltje het volgende:
[..]
Ja ik bedoelde niet leuk als in dat je er blij van rond gaat dansen iddWhat's it going to be then, eh?Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
1. Florence + The Machine – Ceremonials
Tweede album van Florence en opnieuw is het een geweldig album. Het kost wat meer moeite om erin te komen, na de eerste luisterbeurt konden alleen de eerste drie nummers bekoren en leken de nummers daarna op elkaar. Een grote bak bombastische herrie leek het na de eerste luisterbeurt, maar na nog een aantal luisterbeurten ontdekte ik de schoonheid. Net als op het eerste album staan hier alleen maar geweldige nummers op. Ze heeft zichzelf weer overtroffen.
• Favoriete nummer: Shake It Out
2. Noel Gallagher’s High Flying Birds – Noel Gallagher’s High Flying Birds
De strijd tussen de broertjes Gallagher is heel erg duidelijk gewonnen door Noel. Waar Beady Eye mij geen seconde heeft kunnen boeien is dit een ijzersterk album met alleen maar sterke liedjes met geweldige refreintjes, erg geschikt om heel hard mee te zingen. Geweldige muziek, beter dan de laatste albums van Oasis. Liam moet haast wel heel jaloers zijn.
• Favoriete nummer: AKA... Broken Arrow
3. Beirut – The Rip Tide
Derde album van Beirut alweer. Wederom een goed album. De blaasinstrumenten zijn wat minder aanwezig, bij sommige nummers zelfs afwezig, maar de liedjes die op dit album staan zijn nog steeds prachtig, dus veel maakt het ook allemaal niet uit, alles wat Zach Condon doet is goed.. Wat ik jammer vind is dat dit album zo kort is, je zet ‘m op, je knippert een keer met je ogen en het is afgelopen. Desalniettemin, heerlijk album met heerlijke muziek.
• Favoriete nummer: Santa Fe
4. Foster the People – Torches
Foster the People is echt genot. Heerlijk zomerse muziek waar je sowieso erg vrolijk van wordt. Iedereen kent natuurlijk Pumped Up Kicks, maar ze hebben nog zoveel meer tebieden. Pumped Up Kicks is ondertussen zo doodgedraaid dat ik het ongeveer het minste nummer van het album ben gaan vinden. Alleen maar ontzettend catchy nummers staan op dit album, vrolijk meezingen dus.
• Favoriete nummer: Waste
5. Bon Iver – Bon Iver, Bon Iver
Een behoorlijke verandering ten opzichte van het eerste album. De gitaar is verdwenen, allerlei andere instrumenten zijn daarvoor in de plaats gekomen. Het geheel klinkt wat sferischer, als dat een goede omschrijving is. Het is wat ontoegankelijkere muziek geworden. Heel rustig en soms teksten die lastig te verstaan zijn. Echter, als je er doorheen komt, ontdek je de schoonheid, want beeldschoon is het zeker.
• Favoriete nummer: Calgary
6. Frank Turner – England Keep My Bones
Frank Turner is een baas. Veel te laat ontdekt, dit jaar pas. Voor dit album heeft hij al een aantal andere prima albums gemaakt, maar dit was mijn kennismaking met zijn muziek. Rock met folk-invloeden, zoiets zou je het kunnen noemen, het is in ieder geval erg fijn om naar te luisteren. Ook erg geschikt om heel erg vals mee te schreeuwen.
• Favoriete nummer: Glory Hallelujah
7. Arctic Monkeys – Suck It and See
Als dit een album was geweest van een nieuwe band was ik waarschijnlijk heel enthousiast geweeest, maar van de Arctic Monkeys verwacht ik toch meer. Dit is hun minste album tot nu toe. Ik wil gewoon weer de Arctic Monkeys van het eerste album horen, dat was geweldig. Dit is een stuk minder mijn ding. Het is zeker geen slecht album, anders staat het niet op 7, maar ik weet dat ze ooit betere muziek hebben gemaakt.
• Favoriete nummer: Library Pictures
8. The Antlers – Burst Apart
The Antlers hebben een specialiteit: mooie muziek maken. Hospice was een album met een indrukwekkend verhaal, de cd vormde een geheel, dit album is meer een verzameling goede nummers. Ook erg fijn. Dit album bevat mijn favoriete nummer van 2011, daarom alleen al een hoge notering waard natuurlijk.
• Favoriete nummer: Putting The Dog To Sleep
9. Ben Howard – Every Kingdom
Erg leuke singer-songwriter. Vooral de singles zijn erg sterk. Muziek die toch wel blijft hangen, bij mij in ieder geval. Valt verder vrij weinig over te zeggen, gewoon lekker rustig naar luisteren en genieten. Momentje om te ontspannen.
• Favoriete nummer: Old Pine
10. Noah and the Whale – Last Night on Earth
Na een heel vrolijk debuutalbum en een droevig tweede album zoekt dit album weer meer de vrolijke kant op en dat is positief. Lekkere muziek, niet te moeilijk doen. Het haalt het niet bij het eerste album, maar dat is geen schande.
• Favoriete nummer: Tonight’s the Kind of Night
11. Foo Fighters – Wasting Light
• Favoriete nummer: Arlandria
12. Elbow – Build a Rocket Boys!
• Favoriete nummer: Open Arms
13. The Horrible Crowes – Elsie
• Favoriete nummer: Behold the Hurricane
14. Okkervil River – I Am Very Far
• Favoriete nummer: The Valley
15. Manchester Orchestra – Simple Math
• Favoriete nummer: Simple Math
16. Fleet Foxes – Helplessness Blues
• Favoriete nummer: The Shrine / An Argument
17. White Lies – Ritual
• Favoriete nummer: Peace & Quiet
18. Lykki Li – Wounded Rhymes
• Favoriete nummer: I Follow Rivers
19. Mastodon – The Hunter
• Favoriete nummer: Curl of the Burl
20. Benjamin Francis Leftwich – Last Smoke Before the Snowstorm
• Favoriete nummer: Atlas Hands
21. Gotye – Making Mirrors
• Favoriete nummer: Somebody That I Used To Know
22. The Vaccines – What Did You Expect From The Vaccines?
• Favoriete nummer: Post Break-Up Sex
23. Destroyer – Kaputt
• Favoriete nummer: Kaputt
24. Snow Patrol – Fallen Empires
• Favoriete nummer: This Isn’t Everything You Are
25. Grouplove – Never Trust a Happy Song
• Favoriete nummer: Colours
26. Bombay Bicycle Club – A Different Kind of Fix
• Favoriete nummer: Shuffle
27. The Black Keys – El Camino
• Favoriete nummer: Little Black Submarines
28. Death Cab for Cutie – Codes and Keys
• Favoriete nummer: Home Is A Fire
29. The Kills – Blood Pressures
• Favoriete nummer: Satellite
30. Chapel Club – Palace
• Favoriete nummer: Surfacing
31. Danger Mouse & Daniele Luppi – Rome
• Favoriete nummer: Two Against One
32. Symphony X – Iconoclast
• Favoriete nummer: The End of Innocence
33. Example – Playing in the Shadows
• Favoriete nummer: Changed The Way You Kiss Me
34. Cults – Cults
• Favoriete nummer: Abducted
35. Miles Kane – Colour of the Trap
• Favoriete nummer: Rearrange
36. St. Vincent – Strange Mercy
• Favoriete nummer: Surgeon
37. Friendly Fires – Pala
• Favoriete nummer: Hawaiian Air
38. The Joy Formidable – The Big Roar
• Favoriete nummer: Whirring
39. Adele – 21
• Favoriete nummer: Set Fire to the Rain
40. The Pains of Being Pure at Heart – Belong
• Favoriete nummer: Belong
[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 21-12-2011 16:30:07 ]Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.Bosbeetle
terminaal verdwaaldNee eigenlijk niet ik heb maar 2 categorieën ik vind het leuk of ik vind het niet leuk. Ik zou niet weten waar ik op zou moeten toetsen om het ene beter te vinden dan het andere (als het niet vergelijkbaar is)quote:Op woensdag 21 december 2011 12:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik vind van Gogh mooier dan Picasso en ik vind album A leuker dan album B. En dat zet je dan op volgorde. Zo moeilijk is dat toch niet?
Of vind jij echt nooit één schilderij/album/film/boek leuker dan een ander schilderij/album/film/boek?
Het is ook geen objectieve graadmeter ofzo van wat beter is, maar een persoonlijk lijstje van wat iemand leuker vindtEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - GehennaLonewolf2003
Cool. Cool, cool, coolDus jij vindt alles altijd of helemaal geweldig of compleet bagger? En daartussen is geen enkele gradatie mogelijk?quote:Op woensdag 21 december 2011 17:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet ik heb maar 2 categorieën ik vind het leuk of ik vind het niet leuk. Ik zou niet weten waar ik op zou moeten toetsen om het ene beter te vinden dan het andere (als het niet vergelijkbaar is)
Je toetst het natuurlijk ook niet echt ergens op, tenminste niet op iets als objectieve maatstaven.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: