Zeker wel, maar nog geen tijd voor gehad om te beluisteren.quote:Op donderdag 15 december 2011 10:46 schreef kciR het volgende:
[..]
NME heeft hem trouwens op 1 staan las ik.
En is Spinvis niet iets voor jou?
Terecht. Ik kan na ontelbaar veel luisterbeurten nauwelijks nog favoriete nummers aanwijzen.quote:Op donderdag 15 december 2011 10:46 schreef kciR het volgende:
[..]
NME heeft hem trouwens op 1 staan las ik.
Het is denk ik ook wel de door de meeste media meest positief bekritiseerde plaat van het jaar. Denk dat als je een soort gemiddelde van alle lijstjes gaat maken dat PJ daar op #1 uit zal rollen, en overtuigend ook.quote:Op donderdag 15 december 2011 18:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Zeker wel, maar nog geen tijd voor gehad om te beluisteren.
Ik vind het tof dat jij elk jaar met een top .. komt! Ondanks dat je muzieksmaak een stuk meer richting azië ligt dat de rest op dit forum. TOP!quote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef Desunoto het volgende:
Omdat de oogst van 2011 wat mij betreft minder groot is dan vorige jaren (toegegeven: mede omdat ik ook heel veel oudere muziek geluisterd heb dit jaar...), houd ik het bij een kort maar krachtige top drie. Kon er een top 10 of heel misschien top 20 van maken, maar daar zouden te veel "dit is het net niet" albums in staan.
Al ken ik alleen je nummer 1, wat echt een goede band is (eind maart '12 in Nederland!).quote:Op donderdag 15 december 2011 09:28 schreef cafca het volgende:
Geen uitzonderlijk goed jaar, hoop albums die niet zijn blijven hangen. De 20 hieronder waren in elk geval wel de moeite waard:
1.The Civil Wars - Barton Hollow
2.Jonathan Wilson - Gentle Spirit
3.Lori McKenna - Lorraine
4.The Cave Singers - No Witch
5.Emma's Imagination - Stand Still
6.Alex David - Birth of Sound
7.Gabriel Kahane - Where Are the Arms
8.The Waterboys - An Appointment With Mr Yeats
9.The Feelies - Here Before
10.Paul Simon - So Beautiful or So What
11.Giles Corey - Giles Corey
12.Daniël Lohues - Hout Moet
13.The Jayhawks - Mockingbird Time
14.Michiel Stekelenburg Quartet - Hypnos
15.Ben Rector - Something Like This
16.Thomas Fersen - Je suis au paradis
17.Hannah Peel - The Broken Wave
18.Middle Brother - Middle Brother
19.Jason Bajada - The Sound Your Life Makes
20.Thomas Hunter and White China Gold - White China Gold
Dit is een lijstje voor albums hé Topic voor singles moet ook wel ergens te vinden zijnquote:Op zondag 18 december 2011 02:39 schreef DrDentz het volgende:
1 Foster the People - Pumped Up Kicks
2 Rihanna featuring Drake - What's My Name?
3 Katy Perry - Last Friday Night (T.G.I.F.)
4 Maroon 5 featuring Christina Aguilera - Moves Like Jagger
5 Katy Perry - Firework
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Wild Beasts - Smother
Kostte wat moeite om in te komen, maar sinds de knop om is, zit die elke week in de speler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
Meer gelaagdheid dan de vorige, daardoor misschien nog wel aantrekkelijker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
Een van de beste bands van Nederlandse bodem, al krijgen ze die eer nog niet voldoende hebben weer een topplaat afgeleverd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Portugal. The Man - In The Mountains, In The Cloud
Een van de meest onderschatte bands, uit Alaska, Portugal. The Man. Deze mannen brengen elk jaar een nieuwe plaat uit, met een zeer constante (hoge) kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Arctic Monkeys - Suck It And See
Weer een stijlswitch van de Arctic Monkeys na Humbug, maar ook deze zit weer goed. Ik vind het wel prima dat ze niet meer teruggaan naar de sound van Whatever...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Boef en de Gelogeerde Aap - Wij zijn
Lekker dub beat van Boef en de scherpe teksten van Aap (met een Tilburgs accent). 3e Nederlandse plaat in de top 10, dat is mijn eerste keer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Miles Kane - Colour Of The Trap
Eerst zag ik Miles als een soort marionette van Alex Turner, maar hij bewijst ook van geniale klasse te zijn door de plaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. WU LYF - Go Tell Fire To The Mountain
De hype van het voorjaar? De paar nummers die op youtube te vinden waren beloofden veel. Ze hebben het ook waar weten te maken, wel iets minder rauw, maar zeker raak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Other Lives - Tamer Animals
Deze is in de laatste maand nog sterk omhoog geklommen. Eerst vond ik het niet heel speciaal, maar gedurende het jaar ontdekte ik de schoonheid van Other Lives.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Wolf Gang - Suego Faults
12. Florence + The Machine - Ceremonials
13. Happy Camper - Happy Camper
14. Girls - Father, Son, Holy Ghost
15. Real Estate - Days
16. Smith & Burrows - Funny Looking Angles
17. Fleet Foxes - Helplessness Blues
18. Kakkmaddafakka - Hest
19. Amatorski - TBC
20. Elbow - Build A Rocket Boys!
21. Eefje de Visser - De Koek
22. De Staat - Machinery
23. Pien Feith - Dance On Time
24. Ólafur Arnalds - Living Room Songs
25. dEUS - Keep You Close
26. Gotye - Making Mirrors
27. Friendly Fires – Pala
28. Destroyer - Kaputt
29. The Throne - Watch The Throne
30. Intergalactic Lovers - Greetings & Salutations
31. Laura Marling - A Creature I Don’t Know
32. Coldplay - Mylo Xyloto
33. Chef’Special - One For The Mrs.
34. My Brightest Diamond - All Things Will Unwind
35. Noah And The Whale - Last Night On Earth
36. Agnes Obel - Philharmonics
37. The Strokes - Angles
38. Radiohead - The King of Limbs
39. Guillemots - Walk The River
40. Danger Mouse & Daniele Lippi - Rome
41. Five O’Clock Heroes - Different Times
42. The Antlers - Burst Apart
43. James Blake - James Blake
44. The Weeknd - House of Balloons
45. Björk - Biophilia
46. Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will
47. The Decemberists - The King Is Dead
48. Bombay Bicycle Club - A Different Kind Of Fix
49. Esben And The Witch - Violet Cries
50. Yonderboi - Passive ControlMoody
el moodyquote:Op zondag 18 december 2011 13:47 schreef kciR het volgende:
Ik wou eigenlijk nog even wachten, maar ik denk dat die wel klaar is.
1. Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller
[ afbeelding ]
12 heerlijke, nieuw, langverwachte popliedjes met enkele van zijn beste nummers, als Club Insomnia.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2. Wild Beasts - Smother
[ afbeelding ]
Kostte wat moeite om in te komen, maar sinds de knop om is, zit die elke week in de speler.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.3. Bon Iver - Bon Iver, Bon Iver
[ afbeelding ]
Meer gelaagdheid dan de vorige, daardoor misschien nog wel aantrekkelijker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4. Alamo Race Track - Unicorn Loves Deer
[ afbeelding ]
Een van de beste bands van Nederlandse bodem, al krijgen ze die eer nog niet voldoende hebben weer een topplaat afgeleverd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.5. Portugal. The Man - In The Mountains, In The Cloud
[ afbeelding ]
Een van de meest onderschatte bands, uit Alaska, Portugal. The Man. Deze mannen brengen elk jaar een nieuwe plaat uit, met een zeer constante (hoge) kwaliteit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.6. Arctic Monkeys - Suck It And See
[ afbeelding ]
Weer een stijlswitch van de Arctic Monkeys na Humbug, maar ook deze zit weer goed. Ik vind het wel prima dat ze niet meer teruggaan naar de sound van Whatever...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.7. Boef en de Gelogeerde Aap - Wij zijn
[ afbeelding ]
Lekker dub beat van Boef en de scherpe teksten van Aap (met een Tilburgs accent). 3e Nederlandse plaat in de top 10, dat is mijn eerste keer..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.8. Miles Kane - Colour Of The Trap
[ afbeelding ]
Eerst zag ik Miles als een soort marionette van Alex Turner, maar hij bewijst ook van geniale klasse te zijn door de plaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9. WU LYF - Go Tell Fire To The Mountain
[ afbeelding ]
De hype van het voorjaar? De paar nummers die op youtube te vinden waren beloofden veel. Ze hebben het ook waar weten te maken, wel iets minder rauw, maar zeker raak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.10. Other Lives - Tamer Animals
[ afbeelding ]
Deze is in de laatste maand nog sterk omhoog geklommen. Eerst vond ik het niet heel speciaal, maar gedurende het jaar ontdekte ik de schoonheid van Other Lives.Mooie lijst, zie aardig wat overeenkomsten. Ga other lives zeker proberen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11. Wolf Gang - Suego Faults
12. Florence + The Machine - Ceremonials
13. Happy Camper - Happy Camper
14. Girls - Father, Son, Holy Ghost
15. Real Estate - Days
16. Smith & Burrows - Funny Looking Angles
17. Fleet Foxes - Helplessness Blues
18. Kakkmaddafakka - Hest
19. Amatorski - TBC
20. Elbow - Build A Rocket Boys!
21. Eefje de Visser - De Koek
22. De Staat - Machinery
23. Pien Feith - Dance On Time
24. Ólafur Arnalds - Living Room Songs
25. dEUS - Keep You Close
26. Gotye - Making Mirrors
27. Friendly Fires – Pala
28. Destroyer - Kaputt
29. The Throne - Watch The Throne
30. Intergalactic Lovers - Greetings & Salutations
31. Laura Marling - A Creature I Don’t Know
32. Coldplay - Mylo Xyloto
33. Chef’Special - One For The Mrs.
34. My Brightest Diamond - All Things Will Unwind
35. Noah And The Whale - Last Night On Earth
36. Agnes Obel - Philharmonics
37. The Strokes - Angles
38. Radiohead - The King of Limbs
39. Guillemots - Walk The River
40. Danger Mouse & Daniele Lippi - Rome
41. Five O’Clock Heroes - Different Times
42. The Antlers - Burst Apart
43. James Blake - James Blake
44. The Weeknd - House of Balloons
45. Björk - Biophilia
46. Mogwai - Hardcore Will Never Die, But You Will
47. The Decemberists - The King Is Dead
48. Bombay Bicycle Club - A Different Kind Of Fix
49. Esben And The Witch - Violet Cries
50. Yonderboi - Passive Control"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"methodmich
Nummer 10Leuk Bol_Wan, wij dubbelen er 5.
En met kciR zal ik er 6 dubbelen. 7 als je Agnes Obel meetelt, die in mijn 2010 lijst stond.
Heb zelf inmiddels 31 korte beschrijvingen weg, ben ongeveer op de helft nu. Hoop volgende week zaterdag mijn top ... te plaatsen. Misschien dat ik deze week nog wat CD's aanschaf ook die nog een plaatsje krijgen.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlkciR
Heeft geen ondertitelOh, ik heb die als 2011 in mijn Winamp staan, maar je hebt gelijk. Die komt uit 2010, die gaat er dus uit! Ik ga even bekijken wat er voor in de plaats komt.quote:Op zondag 18 december 2011 16:27 schreef methodmich het volgende:
En met kciR zal ik er 6 dubbelen. 7 als je Agnes Obel meetelt, die in mijn 2010 lijst stond.
Ik had eigenlijk Kanye West er ook in willen zetten, die plaat leerde ik pas in januari goed kennen. Was zeker een top 10 plaats waard geweest, maarja, december 2010..methodmich
Nummer 10December 2010 vind ik nog wel te doen hoor, die hebben soms pas een release in Nederland in 2011.ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nlralfseltje
Sitting on a cornflakeZo dan maar. Vanaf nummer 15 heb ik niet de moeite genomen om alles op volgorde te zetten. Is ook teveel van mijn stemming afhankelijk.
1.Ice Age – New Brigade
2.Royal Headache – Royal Headache
3.People's Temple – Sons of Stone
4.Black Lips – Arabia Mountain
5.Girls – Father, Son, Holy Ghost
6.Kendrick Lamar – Section.80
7.Fucked Up – David Comes To Life
8.Barreracudas – Nocturnal Missions
9.Hunx And His Punx – Too Young To Be In Love
10.A$AP Rocky – LiveLoveA$AP
11.Gaye Blades – Gaye Blades
12.Davila666 – Tan Bajo
13.Atlas Sound – Parallax
14.Bass Drum Of Death – Bass Drum Of Death
15.Pj Harvey – Let England Shake
16.Strange Boys – Live Music
17.Black Joe Lewis – Scandalous
18.Rape Blossoms – Starving Vultures At 7 Eleven
19.Black Pistol Fire – Black Pistol Fire
20.Yuck – Yuck
21.Smith Westerns – Dye It Blonde
22.Mikal Cronin – Mikal Cronin
23.Jacuzzi Boys – Glazin
24.The War On Drugs – Slave Ambient
25.Xray Eyeballs – Not Nothing
26.Stephen Malkmus – Mirror Traffic
27.The Men – Leave Home
28.Wilco – The Whole Love
29.Beastie Boys – Hot Sauce Committee Pt 2
30.Cloud Nothings – Cloud Nothings
31.Crystal Antlers – Two Way Mirror
32.Feelies – Here Before
33.Fungi Girls – Some Easy Magic
34.Heavy Times – Jacker
35.John Paul Keith – The Man That Time Forgot
36.J Mascis – Several Shades Of Why
37.Mickey – Rock And Roll Dreamer
38.Thurston Moore – Demolished Thoughts
39.Moon Duo – Mazes
40.Wooden Shjips – West
41.Sonny and the Sunsets – Hit After Hit
42.Thee Oh Sees – Castlemania
43.UV Race – Homo
44.Bare Wires – Cheap Perfume
45.EMA – Past Life Martyred Saints
46.Veronica Falls – Veronica Falls
47.Rustie – Glass Swords
48.Andrew Jackson Jihad – Knife Man
49.The Deaf – Toot Whistle Plunk Bloom!
50.Death Grips – Exmilitary
51.Shabazz Palaces – Black Up
52.Balkans – Balkans
53.Fergus & Geronimo – Unlearn
54.Times New Viking – Dancer Equired
55.Obits – Moody Standard & Pooreindelijk iemand die jonathan wilson noemt, geweldige plaat!!!quote:2.Jonathan Wilson - Gentle Spirit
[ Bericht 31% gewijzigd door IAmKloot op 18-12-2011 20:11:17 ]Veel cd'tjes geluisterd dit jaar.
Een top 10 is moeilijk te maken maar toch maar geprobeerd.
1. dEUS - Keep You Close (2011)
2. Noel Gallagher's High Flying Birds - Noel Gallagher's High Flying Birds (2011)
3. The Black Keys - El Camino (2011)
4. Kasabian - Velociraptor! (2011)
5. Gotye - Making Mirrors (2011)
6. School Is Cool - Entropology (2011)
7. Cut Copy - Zonoscope (2011)
8. Foster the People - Torches (2011)
9. Fair to Midland - Arrows & Anchors (2011)
10. The Vaccines - What Did You Expect from The Vaccines? (2011)kciR
Heeft geen ondertitelWij hebben inderdaad veel overeenkomstige platen (16). Ik zie dat ik er ook een paar heb gemist die ik ook wel in mijn lijstje had moeten zetten (al is het wel rond plaats 40; The Wombats, Dazzled Kid, Selah Sue, Noel Gallagher, Bright Eyes), maar ja, de ruimte is beperkt.quote:Op zondag 18 december 2011 15:06 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Mooie lijst, zie aardig wat overeenkomsten. Ga other lives zeker proberen!
Ga nog wel even jou lijstje doorspitten.Ok, ik ken driekwart van die lijst niet Wat is het uberhaupt allemaal voor soort muziek?quote:Op zondag 18 december 2011 17:50 schreef ralfseltje het volgende:
Zo dan maar. Vanaf nummer 15 heb ik niet de moeite genomen om alles op volgorde te zetten. Is ook teveel van mijn stemming afhankelijk.
1.Ice Age – New Brigade
2.Royal Headache – Royal Headache
3.People's Temple – Sons of Stone
4.Black Lips – Arabia Mountain
5.Girls – Father, Son, Holy Ghost
6.Kendrick Lamar – Section.80
7.Fucked Up – David Comes To Life
8.Barreracudas – Nocturnal Missions
9.Hunx And His Punx – Too Young To Be In Love
10.A$AP Rocky – LiveLoveA$AP
11.Gaye Blades – Gaye Blades
12.Davila666 – Tan Bajo
13.Atlas Sound – Parallax
14.Bass Drum Of Death – Bass Drum Of Death
15.Pj Harvey – Let England Shake
16.Strange Boys – Live Music
17.Black Joe Lewis – Scandalous
18.Rape Blossoms – Starving Vultures At 7 Eleven
19.Black Pistol Fire – Black Pistol Fire
20.Yuck – Yuck
21.Smith Westerns – Dye It Blonde
22.Mikal Cronin – Mikal Cronin
23.Jacuzzi Boys – Glazin
24.The War On Drugs – Slave Ambient
25.Xray Eyeballs – Not Nothing
26.Stephen Malkmus – Mirror Traffic
27.The Men – Leave Home
28.Wilco – The Whole Love
29.Beastie Boys – Hot Sauce Committee Pt 2
30.Cloud Nothings – Cloud Nothings
31.Crystal Antlers – Two Way Mirror
32.Feelies – Here Before
33.Fungi Girls – Some Easy Magic
34.Heavy Times – Jacker
35.John Paul Keith – The Man That Time Forgot
36.J Mascis – Several Shades Of Why
37.Mickey – Rock And Roll Dreamer
38.Thurston Moore – Demolished Thoughts
39.Moon Duo – Mazes
40.Wooden Shjips – West
41.Sonny and the Sunsets – Hit After Hit
42.Thee Oh Sees – Castlemania
43.UV Race – Homo
44.Bare Wires – Cheap Perfume
45.EMA – Past Life Martyred Saints
46.Veronica Falls – Veronica Falls
47.Rustie – Glass Swords
48.Andrew Jackson Jihad – Knife Man
49.The Deaf – Toot Whistle Plunk Bloom!
50.Death Grips – Exmilitary
51.Shabazz Palaces – Black Up
52.Balkans – Balkans
53.Fergus & Geronimo – Unlearn
54.Times New Viking – Dancer Equired
55.Obits – Moody Standard & Poor
En ik ben bezig met de mijne! Erg leuk al om erover na te denken. En zoals gezegd vind ik dit dus het beste jaar in tijden..."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-soundsZeker!! Haalt mijn top 5 ook zeker. Alhoewel ik hem live erg vond tegenvallen, jammergenoeg (en sindsdien waardeer ik de plaat (wellicht onterecht) wat minder... maar goed, het werd ook een beetje overschaduwt door Wilco (was voorprogramma)quote:Op zondag 18 december 2011 20:01 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
eindelijk iemand die jonathan wilson noemt, geweldige plaat!!!"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties Forumhop: Hop naar: