abonnement Unibet Coolblue
pi_100058644
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:37 schreef Vanyel het volgende:
Dit doet mij de meeste pijn:

[..]

quote:
hebben jullie ook wel is zo iets genant's bij
~Si vis amari, ama~
  donderdag 28 juli 2011 @ 19:49:25 #252
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_100059508
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef FedExpress het volgende:

[..]


[..]

Mja ach...

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:25 schreef Gulmez het volgende:
Aangezien steeds meer mensen mij haten stop ik met FOK!
we hebben gelachen ik ben blij dat ik het woordje chanant heb kunnen intregeren op fok, onbewust maar voor de rest gaan steeds meer mensen aan mij ergeren.

Ik stop, bedankt voor alles ( :') )

rustig
In een andere context wellicht, maar deze kerel heeft het woord 'gênant' ook op een schaamteloze manier weten te vernederen. ;(
  donderdag 28 juli 2011 @ 20:40:55 #253
50430 Yuki
Student Midwife
pi_100061435
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:44 schreef Høken het volgende:
Ik mis m'n lief! :(
Maar verder prima. Oom en tante komen zo, ik denk dat ik dan maar even ga tanken. :') Het begin is altijd zo zeurderig als hen er zijn.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_100065765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 21:54 schreef Niels78 het volgende:
Onlangs een adivseur langs huis geweest om te praten over "later". OK, ben begin 30, maar vindt t wel belangrijk en wil liever niet tot mn 67 ploeteren....
Ik wil pak m beet 25t inleggen (niet beleggen) om iets te gaan creeren.
Dacht eerst aan aflossen hyptheek....maar dat was niet verstandig volgens meneer.
Hij had het over een banspaarhypotheek, waarbij ik 25t inleg. Hierdoor worden de maandlasten wel iets hoger, maar spaar je wel met dezelfde rente als die van je hypo (en die is hoger dan de spaarrente).
Echter kwam iemand anders weer met het punt dat die adviseurs niets voor niets doen (klopt) en dat ik gewoon reguluur moet gaan banksparen. Leg daar alvast 25t in en ga via werkgever maximaal sparen (dit mag tot max 12% van je mnd salaris). Ook hier profiteer je van het belastingvoordeel, en je hebt alles zelf in de hand. Als je niet wil sparen, zet je het stop en je beheert je eigen geld! Maar ik heb minder hoge rente?
Wat is wijsheid: bankspaarhyptoheek via tussenpersoon....of zelf lekker banksparen? Of niet banksparen en iets anders doen??
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_100071282
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 09:46 schreef Felixa het volgende:
Komt dat uit het papieren woordenboek? Want online staat alleen die -s.
Raar dat ze dan twee verschillende versies hebben voor een het hetzelfde woord.
:)
Maar hierboven stond ook iets over verschillende betekenissen in verschillende jaargangen van de Van Dale.
Ik vind het heel onhandig dat we moeten gaan discussiëren over welke vrsie van Van Dale we volgen, zeker als die zo dicht bij elkaar liggen.

@FinalD78: "data" in de betekenis van gegevens heeft natuurlijk wel een enkelvoud, maar dat wordt nooit gebruikt, zeker niet in de computerwereld. Een enkel, op zichzelf staand gegeven komt daar nooit voor.
Wel wordt het woord data vaak in het enkelvoud gebruikt.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100071645
En iets anders, dat ik verder niet kan opmerken.
Als ik in mijn actieve topics op de chevron >> ga staan, krijg ik de melding"spring naar de laatste nieuwe post sinds je laatste bezoek"
Dat moet volgens mij zijn: "spring naar de eerste nieuwe post sinds je laatste bezoek"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:14:10 #257
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_100071710
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:47 schreef FinalD87 het volgende:

[..]

data != data

Voor datum kun je in het meervoud datums of data kiezen, heeft dezelfde betekenis.

Data in de betekenis van (computer-)gegevens heeft geen enkelvoud.
Zonder het verder na te gaan - is data in die context geen vrouwelijk woord? Wat in het Latijn de meervoudsvorm datae zou krijgen?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100072283
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:14 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Zonder het verder na te gaan - is data in die context geen vrouwelijk woord? Wat in het Latijn de meervoudsvorm datae zou krijgen?
Nee, want het is nog altijd een meervoudsvorm van het onzijdige woord 'datum' ('gegeven'), al gebruiken we dat niet in die betekenis.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:38:39 #259
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_100072585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:29 schreef Sosha het volgende:

[..]

Nee, want het is nog altijd een meervoudsvorm van het onzijdige woord 'datum' ('gegeven'), al gebruiken we dat niet in die betekenis.
Oke. Ik vond inmiddels wel dit, maar daar werd ik nog niet veel wijzer van welke vorm wij in het Nederlands gebruiken: http://en.wiktionary.org/wiki/datus#Latin
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100072697
Poe, ik moet toegeven dat mijn Latijn na tien jaar enorm is weggezakt, maar dit lijkt me een werkwoordsvorm van dare/do, zoals er ook bij staat. Hangt wel samen met datum, dat komt natuurlijk ook van dare, maar is toch weer net anders. Iemand die dit beter kan toelichten..?
pi_100072995
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:42 schreef Sosha het volgende:
Poe, ik moet toegeven dat mijn Latijn na tien jaar enorm is weggezakt, maar dit lijkt me een werkwoordsvorm van dare/do, zoals er ook bij staat. Hangt wel samen met datum, dat komt natuurlijk ook van dare, maar is toch weer net anders. Iemand die dit beter kan toelichten..?
Volgens mijn geheugen is "datum" het voltooid deelwoord van het werkwoord "dare".
Dat werkwoord betekent geven, dus het voltooid deelwoord betekent gegeven.
Zelfstandig gebruikt betekent "datum" dan "het gegeven". En als meervoud krijgen we dan "data" en "gegevens".
De vorm "do" betekent gewoon: ik geef.

Data is dus beslist geen vrouwelijk enkelvoud.
Net zo min als cafetaria een meervoud van cafetarium is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100073116
Ik geloof dat je gelijk hebt en vind het nu best stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :P
Ik mis Latijn serieus een beetje ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:52 schreef Kees22 het volgende:
De vorm "do" betekent gewoon: ik geef.
Weet ik, maar die staat als stam gegeven op die website, vandaar dat ik 'm er even bij zette naast de infinitivus, voor de volledigheid. :)
pi_100073446
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:50 schreef waht het volgende:
Iemand trouwens die docu gister gezien over veroordeelde (vrouwelijke) terroristen in Israelisch gevang?

Als elk land zo met haar criminelen om zou gaan zou veel leed de mensheid bespaard blijven.
Het land gaat om met zijn criminelen.
Ik heb het al eerder gezegd: ik snap niet waarom naar het land (Nederland, Oostenrijk en welk ander land dan ook) verwezen wordt met haar. Naar een onzijdig woord moet verwezen worden met mannelijke woorden, dus zijn.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:09:17 #264
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_100073492
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mijn geheugen is "datum" het voltooid deelwoord van het werkwoord "dare".
Dat werkwoord betekent geven, dus het voltooid deelwoord betekent gegeven.
Zelfstandig gebruikt betekent "datum" dan "het gegeven". En als meervoud krijgen we dan "data" en "gegevens".
De vorm "do" betekent gewoon: ik geef.

Data is dus beslist geen vrouwelijk enkelvoud.
Net zo min als cafetaria een meervoud van cafetarium is.
Klinkt logisch ja ^O^
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100073705
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:56 schreef Sosha het volgende:
Ik geloof dat je gelijk hebt en vind het nu best stom dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :P
Ik mis Latijn serieus een beetje ;(

[..]

Weet ik, maar die staat als stam gegeven op die website, vandaar dat ik 'm er even bij zette naast de infinitivus, voor de volledigheid. :)
Ach, prijs je gelukkig dat je Latijn hebt gehad. Ik heb er nooit veek gebruik van gemaakt, maar toch veel gemak van gehad. Taxonomie, moeilijke woorden, medische termen: Latijn en grieks zitten echt verweven in onze eigen taal.

Zoiets dacht ik al: "geven, gaf, h. gegeven"
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:43:46 #266
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_100074421
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ach, prijs je gelukkig dat je Latijn hebt gehad. Ik heb er nooit veek gebruik van gemaakt, maar toch veel gemak van gehad. Taxonomie, moeilijke woorden, medische termen: Latijn en grieks zitten echt verweven in onze eigen taal.

Zoiets dacht ik al: "geven, gaf, h. gegeven"
Vind ik ook. De meeste mensen zeggen dat je er niks aan hebt, maar ik heb echt veel profijt gehad van de klassieke talen. Grammatica en woorden in veel talen worden er zoveel makkelijker en logischer door. :)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_100077040
Over meervoud gesproken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 07:56 schreef wickie het volgende:
Wij hebben die naam vooral gekozen omdat we hem beiden heel mooi vinden en ook bij ons vonden passen. Dat hij weinig voorkomt was een pre, maar geen criteria bij het kiezen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 08:37:39 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100077322
Die fout wordt heel vaak gemaakt, ik vraag me af hoe dat is ontstaan.
pi_100078363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 07:51 schreef MaMaLief het volgende:
Ik heb een beetje aan het rondkijken mijn kontakt bij UPC is inmiddels vrij, Nu kwam ik terecht bij canaldigitaal die is voor alles in 1 een stuk goedkoper dan UPC, de schotel hoef je niet te kopen die kun je bij een 2 jarig kontrakt in bruilkeen krijgen nu komt de maar ik vind schotels zo lelijk ik kan hem alleen op een manier laten monteren dat ik er vol tegenaan kijk. Dus dat weerhoud mij een beetje, en ik heb geen idee hoe de service en kwaliteit is van canal digitaal.

Ben overigens ook erg benieuwd hoe de prijs zich zal gaan ontwikkelen nu betal ik bij UPC 64 euro pm voor internet digitale tv en onbeperkt bellen in nederland en europa. Ik kan opnemen e.d nu kun je dezelfde opties bij canaldigitaal ook nemen maar nu zijn ze goedkoper maar over een jaar of 2 misschien niet meer en dan kijk ik tegen die schotel aan.

Kun je canal digitaal ook kijken zonder schotel??

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met canal digitaal?
pi_100083843
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:36 schreef MMUFC het volgende:

[..]

't Gaat hier vooral om hoofdletters en tikfoutjes, toch..? Ja, en kontrakt in plaats van contract... Ze kunnen origineler, hoor! ;) Ben overigens nog steeds benieuwd wat er volgens jou fout is aan 'lekker ding' :P Als er 'lekkerding' had gestaan was er pas sprake van foutief spatiegebruik. Lekker is immers een bijvoeglijk naamwoord, geen zelfstandig naamwoord; zodoende is er geen sprake van een samenstelling ;)

En ja, ik ben erg blij dat ik Latijn en Grieks heb gehad, heb zelfs even getwijfeld of ik 't ook zou gaan studeren. Ik vind het nog steeds leuk en nuttig. Het grappigste voorbeeld vind ik "Labello" :D
pi_100085006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 12:35 schreef Sosha het volgende:

[..]

't Gaat hier vooral om hoofdletters en tikfoutjes, toch..? Ja, en kontrakt in plaats van contract... Ze kunnen origineler, hoor! ;) Ben overigens nog steeds benieuwd wat er volgens jou fout is aan 'lekker ding' :P Als er 'lekkerding' had gestaan was er pas sprake van foutief spatiegebruik. Lekker is immers een bijvoeglijk naamwoord, geen zelfstandig naamwoord; zodoende is er geen sprake van een samenstelling ;)

En ja, ik ben erg blij dat ik Latijn en Grieks heb gehad, heb zelfs even getwijfeld of ik 't ook zou gaan studeren. Ik vind het nog steeds leuk en nuttig. Het grappigste voorbeeld vind ik "Labello" :D
Het ging me ook meer over het verschillende gebruik.. Kontakt en kontrakt, canal digitaal en canaldigitaal


Ik was er vanuit gegaan dat lekker ding 1 woord moest zijn :') Nederlands was op school niet mijn goeiste vak zullen we maar zeggen ;)
pi_100085550
Da's waar, hij is niet echt consequent :P

Deze is wat ouder, maar toch:
Extreme enegering:ijburg

Wél consequent :P
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:51:01 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100086715
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 08:37 schreef Aventura het volgende:
Die fout wordt heel vaak gemaakt, ik vraag me af hoe dat is ontstaan.
Ws omdat mensen het niet als een meervoud herkennen. Zo zie je ook heel vaak 'de media' icm een enkelvoudige persoonsvorm.
Niet meer actief op Fok!
pi_100086851
Dat vind ik toch wat anders.
Media in de betekenis van nieuwsdingen wordt niet of zelden in enkelvoud gebruikt terwijl criterium een gangbaar woord is.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:50:23 #275
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_100088826
Denk je toch echt alle vormen gehad te hebben, kom je dit tegen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 14:49 schreef kovenant het volgende:
is vrij normaal (wel heeeeeel slecht) als je niks hoort van een sollicitatie.
meeste mensen schrijven ook niet naar 1 bedrijf maar stuk of tig tegelijk.

sobaserso eerst even afwachten
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')