abonnement Unibet Coolblue
pi_100057571
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ziet er professioneel uit, wist niet dat dat allemaal kon. *volgt*
Ik stuitte er ook per toeval op. Maar verder is zo'n kanaal welkom gezien de ongefundeerde anti-Israëlische zooi die overal op internet te vinden is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_100057789
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:12 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik word als Jood altijd alleen maar opgewonden van dit soort topics/discussies.. }:|
Waarom zou ik iemands mening moeten willen veranderen, jullie mogen denken wat jullie willen. Israël, hoewel ik het ook niet altijd eens ben met alles wat daar besloten wordt, is en blijft het rechtvaardige land van de Joden, klaar.
Helaas is dit nog een van de betere pro-Israëlargumentaties in deze topicreeks.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100058267
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Helaas is dit nog een van de betere pro-Israëlargumentaties in deze topicreeks.
Niks helaas.. het is ook niet echt bepaald een argumentering, nuancering ontbreekt nogal of niet?
Ik constateer en uit mijn mening gewoon, dat is alles. Je kunt lullen wat je wilt, maar tot het moment dat je zelf betrokken bent en zelf onderzoek gaat doen, met persoonlijk contact met betrokkenen, of zelf familieleden hebt die WEL echt weten hoe het gaat, is je inbreng, wat betreft feitelijke-geldigheid (het blijft natuurlijk jouw mening), geen zeik waard.

Bovendien ben ik gewoon een dikke baas, klaar :')

[ Bericht 7% gewijzigd door samthegreat5 op 28-07-2011 19:20:36 ]
pi_100058753
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:14 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Niks helaas.. het is ook niet echt bepaald een argumentering, nuancering ontbreekt nogal of niet?
Klopt, het pleit dan ook voor je dat je niet zoals velen hier eindeloos heenlult om het feit dat je geen argumenten hebt. Het komt er op neer dat je recht hebt op dat land omdat je Joods bloed hebt. Een dergelijke gedachtengang hebben we vaker gezien in de geschiedenis.

quote:
Ik constateer en uit mijn mening gewoon, dat is alles. Je kunt lullen wat je wilt, maar tot het moment dat je zelf betrokken bent en zelf onderzoek gaat doen, met persoonlijk contact met betrokkenen, of zelf familieleden hebt die WEL echt weten hoe het gaat, is je inbreng, wat betreft feitelijke-geldigheid (het blijft natuurlijk jouw mening), geen zeik waard.
Heb je veel Palestijnse families gesproken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100059038
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, het pleit dan ook voor je dat je niet zoals velen hier eindeloos heenlult om het feit dat je geen argumenten hebt. Het komt er op neer dat je recht hebt op dat land omdat je Joods bloed hebt. Een dergelijke gedachtengang hebben we vaker gezien in de geschiedenis.

[..]

Heb je veel Palestijnse families gesproken?
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, het pleit dan ook voor je dat je niet zoals velen hier eindeloos heenlult om het feit dat je geen argumenten hebt. Het komt er op neer dat je recht hebt op dat land omdat je Joods bloed hebt. Een dergelijke gedachtengang hebben we vaker gezien in de geschiedenis.

[..]

Heb je veel Palestijnse families gesproken?
Nee, maar mijn familie die allemaal in Israël woont wel.
Mijn neven hebben goede arabische en palestijnse vrienden. Israël zorgt goed voor haar palestijnse en arabische burgers. Kan je niet voor de omgekeerde situatie zeggen.

Dusch ;)

Bovendien heb jij volgens mij ook nog nooit een palestijnse familie gesproken..
Genoeg discussie, nou zal ik mijn vertrek nemen en gaan meedoen aan de Nederlandse maatschappij..
pi_100065439

Onderminister van buitenlandse zaken Danny Ayalon met een educatief filmpje. Er is helemaal geen bezetting en Palestina heeft nooit bestaan.

Ik mag hem (en zijn baas Lieberman) niet, maar dit 'educatief filmpje' vond ik wel grappig. :D
pi_100071932
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:53 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mooi verhaal
Yeah!!
Een goed idee, los van alle vooroordelen en beren op de weg.
Wat goed van die vrouwen!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100072348
quote:
10s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:12 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik word als Jood altijd alleen maar opgewonden van dit soort topics/discussies.. }:|
Waarom zou ik iemands mening moeten willen veranderen, jullie mogen denken wat jullie willen. Israël, hoewel ik het ook niet altijd eens ben met alles wat daar besloten wordt, is en blijft het rechtvaardige land van de Joden, klaar.
Dat is makkelijk beweerd.

Maar op basis waarvan dan? Wat is de rechtvaardigheid daarvan dan? Welke grondslag heb je om dat te beweren?

Edit: Ik zie het al: het is vergeefs om jou naar onderbouwing te vragen.
In die zin ben je inderdaad wel verfrissend: ik vind wat ik vind en daarmee basta.
Maar een gesprek is verder niet mogelijk, dus.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kees22 op 29-07-2011 00:39:08 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100072928
Iemand trouwens die docu gister gezien over veroordeelde (vrouwelijke) terroristen in Israelisch gevang?

Als elk land zo met haar criminelen om zou gaan zou veel leed de mensheid bespaard blijven.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_100073083
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:57 schreef waht het volgende:

[..]

Ik stuitte er ook per toeval op. Maar verder is zo'n kanaal welkom gezien de ongefundeerde anti-Israëlische zooi die overal op internet te vinden is.
Wat is het nut van vooringenomen zooi bestrijden met vooringenomen zooi?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 29 juli 2011 @ 00:56:58 #191
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_100073130
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:50 schreef waht het volgende:
Iemand trouwens die docu gister gezien over veroordeelde (vrouwelijke) terroristen in Israelisch gevang?

Als elk land zo met haar criminelen om zou gaan zou veel leed de mensheid bespaard blijven.
Nee, waar was dat op?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 01:33:51 #192
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_100074155
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is het nut van vooringenomen zooi bestrijden met vooringenomen zooi?
niks vooringenomen zooi verspreiden, maar gewoon je eigen verhaal vertellen. Heb je wel de link bekeken (langer dan 2 seconden?)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_100074448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is het nut van vooringenomen zooi bestrijden met vooringenomen zooi?
Level playing-field. Ik zou niet vertrouwen op het beoordelingsvermogen van de gemiddelde westerling of midden-oosterling. Berichtgeving geeft standaard al een vertekend beeld, in het Midden Oosten is dit in het kwadraat, dan kun je het niet veroorloven om achter de feiten aan te lopen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 00:56 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Nee, waar was dat op?
Het was op Nederland 2 geloof ik.

Ah, hier dus: http://www.nederland2.nl/(...)rt-bruiden-van-allah
Weet niet of er een herhaling komt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:08:52 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100079227
"Corrupt governments of the world...."

quote:
Government alarm at citizens' revolt as tent protests spread

Anger over rising prices is fuelling 'Israeli Summer' and generating widespread support for action

Israel's tent city protests over housing are growing by the day, and the mood of civil activism is spreading to other issues. The voices saying this is a serious crisis for Binyamin Netanyahu and his government are getting louder.

I visited a protesters in Jerusalem a week ago, and two days later I was in Rothschild Boulevard in Tel Aviv, where the protests began and which is the biggest of the tent cities which have now spread to at least 25 towns. It was an impressive sight – literally hundreds of pop-up tents stretching the length of the city's most affluent street, populated by mostly young people. There are debating areas, kitchens for creating huge communal meals, musical performances, poetry readings, TV screens – and genuine anger over the price of housing.

Last night, the popular revolt against the cost of living focussed on a new issue: the price of bringing up a child in Israel. Thousands of parents marched with young children in pushchairs, demanding lower prices and tax breaks on baby equipments and childcare.

Less than a week ago, tens of thousands of people rallied in Tel Aviv in support of the housing protest. Dozens of key roads and junctions have been blocked by protesters, and the entrance to the Knesset (Israeli parliament) has been blockaded.

The Histradut, Israel's trade union federation, has threatened to join the action next week. It will "use all the measures at its disposal," said leader Ofer Eini. Doctors are on strike over pay and conditions. A Facebook campaign has called on Israeli citizens to "boycott" their jobs on Monday in an unofficial, social media-organised general strike.

Demonstrations have been called in six Israeli cities for this Saturday evening – Tel Aviv, Jerusalem, Haifa, Ashdod, Beer Sheva and Nazareth. The last is an Israeli-Arab town; tent protest villages have appeared in Arab areas of the country in the past few days.

Although the main focus is on the cost of housing – Tel Aviv rents are generally reckoned to absorb about 50% of income – there is also anger about the price of food, electricity and fuel as well as baby goods. A consumer boycott of cottage cheese in protest at dairy prices won widespread support.

Inevitably connections have been made between the Arab Spring and this Israeli Summer. There are of course important differences: the protesters are mostly middle-class; the focus is on the cost of living rather than fundamental rights of freedom and democracy. And the protests are tolerated rather than repressed by the authorities. But there is a palpable hostility in Israel towards the government for its failures to feel the pain of its citizens and to do anything about it. And a poll showed 87% support for the protest. The government has been seriously rattled.

Netanyahu's emergency housing measures, announced this week, were immediately rebuffed by protesters. Even student leaders, who acknowledged that the concessions offered to them were unprecedented, said they would not give up their protest until the needs of other sectors of society had also been addressed.

The protests have been given enormous – and sympathetic - media coverage here, adding to Netanyahu's anxieties. An analysis which leads the front page of today's Haaretz (English edition) begins:

A wartime mood prevailed in the prime minister's office yesterday. The other shoe dropped. This is a serious, unprecedented, powerful phenomenon. The middle-class rebellion, spreading like wildfire throughout the country, is undoubtedly the most acute crisis the second Netanyahu government has had to deal with.

An editorial in the same (liberal) paper on Thursday said:

Even those who don't entirely agree with the messages coming out of the protests, marches, hunger strikes and demonstrations blocking traffic can't ignore the protest's vigour, in contrast to the apathy and even impassiveness that characeterised the Israeli people in recent years. In the surprising reversal of a process in which sectors of society turned inward, splintering the country and weakening it, the protest has swept up a broad public that has displayed a kind of solidarity and involvement that seemed gone forever.

In Yedioth Ahranoth, Israel's biggest-selling daily, the respected veteran commentator Nahum Barnea wrote:

The Rothschild Boulevard rebellion is a fascinating phenomenon. It is difficult for me to assess its seriousness, its depth, its life expectancy. It is measured by standards with which I am not familiar, and is part of a different discourse, a different culture, different from the one that characterized previous waves of protest. We are accustomed to gauging waves of protest according to the demands they raise and according to the achievements they win at their end. The residents of the encampment on Rothschild do not have an orderly list of demands and predetermined exit points. They have nothing, save the authentic feeling that their situation, as young middle class Israelis, is terrible, unfair, crying out for change. Just as they loathe Netanyahu or Steinitz, they loathe the residents of the luxury towers further down the street. This is a non-political, anti-political loathing. The question is still open whether at a certain point it will become a political lever that will turn things around in the state.

And in Ma'ariv, Ben Caspit made a connection between the protests and Netanyahu's other big headache, the looming Palestinian bid for statehood at the UN in September:

For months he has been preparing for September, been afraid of September, been repressing September and been preparing himself for the worst of all in September. But suddenly, Binyamin Netanyahu has now found himself waiting eagerly for September... If only it were September already, the prime minister says to himself, how wonderful it will be in September with the Palestinians and the Arabs and the UN General Assembly and with the entire world against us, and finally we'll be able to mark for ourselves a common enemy. How wonderful, because better to have the entire world against us than to have the middle class against me.
In September he won't have to embrace everyone all the time and utter artificial words of reconciliation; he won't have to grit his teeth and praise the protest movement; he won't have to recognize publicly the justice of the position of the people demonstrating against him; he won't have to hold press conferences and shoot programs from the hip and invent new supertankers. In September everything will be clear. Them and us, Arabs and Jews, the stuff that I already know and can handle excellently. I can hardly wait for September.


Indeed, some have said the protesters themselves need to make a few connections, such as whether the funds that successive Israeli governments have poured into subsidising housing in the West Bank settlements could have been better spent on addressing their concerns.

Whether the momentum of these protests continue to grow, and develop into something that can seriously threaten the current government, or whether it will dissipate in the torpor of August, is hard to tell at the moment. But right now this seems, on a smaller scale, to be yet another example of this year's ripples of revolt across the region.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:35:04 #195
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_100079934
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Corrupt governments of the world...."

[..]

Wat heeft je eerste zin met het artikel te maken???
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:43:23 #196
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100080173
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:35 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Wat heeft je eerste zin met het artikel te maken???
In het artikel wordt gesuggereerd dat het Israël-Palestina conflict misbruikt wordt voor interne politieke doeleinden. En dat Israël gewoon mee doet met de Arabische lente.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 29 juli 2011 @ 11:47:49 #197
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_100082117
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In het artikel wordt gesuggereerd dat het Israël-Palestina conflict misbruikt wordt voor interne politieke doeleinden. En dat Israël gewoon mee doet met de Arabische lente.
Ah, ik zie wat je bedoelt. Redelijk cynisch wat daar staat inderdaad, maar het zijn wel woorden die in de mond van Netanyahu worden gelegd, niet zijn eigen woorden.

Netanyahu is altijd veel meer geïnteresseerd geweest in de interne economische zaken dan in het vredesproces, dus het lijkt mij sterk dat hij hier onderuit zal komen. Het zal zijn hele binnenlandse imago schaden.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_100109268
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:33 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

niks vooringenomen zooi verspreiden, maar gewoon je eigen verhaal vertellen. Heb je wel de link bekeken (langer dan 2 seconden?)
Nee, ik ben afgegaan op:
quote:
14s.gif Op donderdag 28 juli 2011 18:51 schreef waht het volgende:
Hadden jullie al het officiële youtube-kanaal van Israël gezien? Ziet er niet slecht uit.

www.youtube.com/israel
En dan ga ik er van uit, dat elk land over zichzelf vooringenomen zooi publiceert. En wat Israel via de andere, klassiekere media aan de wereld laat weten, bevestigt dat beeld toch wel.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100109550
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 01:45 schreef waht het volgende:

[..]

Level playing-field. Ik zou niet vertrouwen op het beoordelingsvermogen van de gemiddelde westerling of midden-oosterling. Berichtgeving geeft standaard al een vertekend beeld, in het Midden Oosten is dit in het kwadraat, dan kun je het niet veroorloven om achter de feiten aan te lopen.
Je hebt een punt!
Maar als ik ervaren journalisten en mijn eigen oordeel mag geloven, heeft Israel in de propagandaoorlog eigenlijk vanouds al een aardige voorsprong.
Overigens zou ik in een officieel youtube-kanaal van Hamas ook niet geïnteresseerd zijn, om dezelfde reden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_100110540
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In het artikel wordt gesuggereerd dat het Israël-Palestina conflict misbruikt wordt voor interne politieke doeleinden. En dat Israël gewoon mee doet met de Arabische lente.
Dat is toch niks nieuws. En ook niet typisch Israelisch.
In de politiek, en trouwens bijna overal, wordt van alles misbruikt voor andere doeleinden.

Grappig is wel te zien, dat Israel helemaal niet de bloeiende, succesvolle economie is die het lijkt of voorgeeft te zijn.
Alles is te duur, net als in de Arabische landen.
Grappig wel de punten die genoemd worden: de prijs van huizen versus de subsidie voor de kolonisten. De dure baby-spullen, zou dat ook gelden voor de doorfokkende orthodoxen?
Hoe groot is eigenlijk het deel van de begroting dat naar het leger gaat? En van de werkkracht van de mensen? Het op twee of drie na grootste leger van de wereld, toch? Van een klein kutlandje van pakweg 6 of 7 miljoen mensen. Tja.....
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')