Zoiets lag wel in de lijn der verwachtingen natuurlijk, nu het uit het wetboek geschrapt is en ook niet-Joden in Israël mogen trouwen.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:05 schreef Karrs het volgende:
"Pas op voor nep-joden op het strand!"
Reli-fanaten
quote:Frans actiejacht nadert Gaza
Een Frans jacht met activisten aan boord die de blokkade van de Gazastrook proberen te doorbreken, zal morgen al Gaza bereiken. Dat heeft een woordvoerder van de activisten laten weten.
De Dignité-al Karama, met drie bemanningsleden, drie journalisten en tien activisten aan boord, werd eerder door de Griekse autoriteiten tegengehouden, maar wist gisteren stilletjes uit een haven van Sitia op Kreta te vertrekken. Het jacht had Alexandrië in Egypte als reisdoel opgegeven, maar 'je kunt midden op zee je bestemming veranderen', aldus de woordvoerder.
Griekenland doet er alles aan om te voorkomen dat ongeveer tien boten met activisten de blokkade die Israël heeft ingesteld, doorbreken om hulpgoederen naar het Palestijnse gebied te brengen. Vorig jaar vielen Israëlische commando's de overwegend Turkse 'vloot' in internationale wateren aan en brachten daarbij negen Turken om het leven. Israël heeft laten weten het Franse jacht tegen te houden. (ANP/ Redactie)
quote:SYRIA RECOGNIZES PALESTINIAN STATE ON 1967 BORDERS WITH EAST JERUSALEM AS CAPITAL -- FOREIGN MINISTRY - DETAILS FOLLOW
Oh dit gaat nog leuk worden.quote:
completer bericht nuquote:
quote:Syria recognized state of Palestine on the lines of 1967
DAMASCUS, July 18 (Xinhua) -- An official source at the Syrian Foreign Ministry said Monday that Syria recognizes the state of Palestine on the lines of 1967 with East Jerusalem as its capital on the basis of preserving the legitimate Palestinian rights.
In a statement carried by the official SANA news agency the unnamed source said that "Syria will view the office of the Palestinian Liberation Organization in Damascus as an embassy as of the date of issuing this statement."
Hamdi al-abdallah, a political analyst, told Xinhua by phone that "the Syrian step came to encourage other countries to recognize the state of Palestinian, adding, "if other countries recognize Palestine as a state, this should push the U.S. to change its stances toward the Palestinian issues."
Palestinian President Mahmoud Abbas will visit several European countries to gather support for a UN vote on an independent Palestinian state.
The Palestinians took this decision after peace talks broke down last year. Israel and the United States oppose the Palestinian move as a unilateral step, saying the recognition of the Palestinian state should be the result of a negotiated agreement.
The U.S. threatened earlier to cut American aid if the Palestinian leadership continued to seek recognition of state from the United Nations.
Earlier this week, Arab states supported the Palestinians to go to the UN, as more than 100 countries recognize Palestine except the U.S., France and Britain.
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is niets vernietigd aan Libanon, laat staan totaal.
nee, dat heb je niet goedquote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.
Sterke redenering.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was wel Palestijns bloed, dus dan is duidelijk wie er zo'n smeerboel van heeft gemaakt.
Grappig dat dit verder geen reacties oproept.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:05 schreef Karrs het volgende:
"Pas op voor nep-joden op het strand!"
Reli-fanaten
Dat er opzettelijk en onnodig (vanuit militair oogpunt) viaducten en snelwegen kapotgebombardeerd werden, weet ik wel zeker. Maar ik ben te lui om nu te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
nee, dat heb je niet goed.
Maar een betrouwbare bron waarom je het wel goed hebt is natuurlijk welkom
Nou, dat topic loopt toch wel aardig, geloof ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:01 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Grappig dat dit verder geen reacties oproept.
Oh nu is zelfs de vernietiging van Libanon en in het bijzonder Beiroet de schuld van Israel?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.
Infrastructuur is een legitiem militair doel. Inderdaad om het vervoer van wapens en strijders te bemoeilijken. De bevolking lijdt helaas altijd tijdens oorlogen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat er opzettelijk en onnodig (vanuit militair oogpunt) viaducten en snelwegen kapotgebombardeerd werden, weet ik wel zeker. Maar ik ben te lui om nu te gaan zoeken.
Wel komt mijn geheugen met nadere aanvullingen: de opgegeven reden was het verhinderen van aanvoer van wapentuig, met name steviger raketten. Effect was echter dat de bevolking gehinderd werd bij het vluchten.
Ook overigens was het bombarderen van grote delen van het land uit militair oogpunt nutteloos.
Videoquote:Israel entert Franse Gazaboot
Israëlische mariniers zijn dinsdag aan boord van een Frans jacht gegaan, dat de blokkade van de Gazastrook wil doorbreken. Ze slepen het 19 meter lange schip naar de Israëlische haven Ashdod. Dat berichtte het Arabische tv-station Al Jazeera.
Een Israëlische woordvoerster liet weten dat de operatie om aan boord te gaan vreedzaam verliep. Het jacht, de Dignité-al Karama, vervoert 16 activisten.
Het jacht is het enige schip van een hulpvloot van ongeveer 10 schepen dat Gaza wist te naderen. Andere boten werden tegengehouden door Griekenland of zouden gesaboteerd zijn.
Die redeneertrant is hier alomtegenwoordig, je verovert en bezet Palestijns gebied en knijpt ze af, en als ze er dan geen bloeiende heilstaat van maken dan ligt het aan de Palestijnen, dus ik dacht ik doe ook even mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sterke redenering.
Na de moordpartij zat de hele woonkamer onder het bloed van de slachtoffers, dus het is wel duidelijk wie er een smeerboel van gemaakt heeft. En wie er dus verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de rotzooi.
Deze kende ik nog niet, maar misschien is er al wel een naam voor deze drogredenering.
Doet er ook niet toe. Wie er gelijk of ongelijk heeft is irrelevant. De Palestijnen krijgen binnen afzienbare tijd geen staat omdat zij de enigen zijn die dat willen (en kennelijk een aantal buitenstaanders wiens steun voor een Palestijnse staat willekeurig is). Er komt eerder een Koerdistan dan een Palestina.quote:
Zeg nooit nooit. Dat zeiden ze minder dan honderd jaar geleden ook over een Joodse staat in het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:21 schreef waht het volgende:
[..]
Doet er ook niet toe. Wie er gelijk of ongelijk heeft is irrelevant. De Palestijnen krijgen binnen afzienbare tijd geen staat omdat zij de enigen zijn die dat willen (en kennelijk een aantal buitenstaanders wiens steun voor een Palestijnse staat willekeurig is). Er komt eerder een Koerdistan dan een Palestina.
Daarom zei ik binnen afzienbare tijd. Op de langere termijn is alles mogelijk, zelfs een uiterst ineffectieve Palestijnse staat.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. Dat zeiden ze minder dan honderd jaar geleden ook over een Joodse staat in het Midden Oosten.
Daar was een wereldoorlog voor nodig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 00:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit. Dat zeiden ze minder dan honderd jaar geleden ook over een Joodse staat in het Midden Oosten.
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 07:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh nu is zelfs de vernietiging van Libanon en in het bijzonder Beiroet de schuld van Israel?
Wou je zeggen dat de joden die uitgelokt hebben om een eigen staat te kunnen stichten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 07:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daar was een wereldoorlog voor nodig.
Goed om te lezen dat er in Israël ook nog mensen met gezond verstand zijn.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:10 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Yes Mr. Lieberman, I'm a proud Jewish terrorist
The foreign minister says Yesh Din, the organization of whose public council I am a member, is a terrorist organization - 69 years after the British Mandatory government defined me as a terrorist.
[...]
http://www.haaretz.com/pr(...)h-terrorist-1.373979
Nee dat zeg ik niet en hoe je het ook leest, dat staat daar niet. Dat is iets wat puur in je zieke hoofdje ronddwarrelt, zoals wel meer gebruikelijk is in jouw kringen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wou je zeggen dat de joden die uitgelokt hebben om een eigen staat te kunnen stichten?
Dat is wel erg cynisch van je.
Ja Beiroet is verwoest door Israelische bommen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 03:38 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als Libanon en in het bijzonder Beiroet getroffen worden door Israelische bommen, van wie anders dan Israel zou hun vernietiging dan de schuld zijn?
Buitenproportionele aandacht inderdaad voor een conflict met zo'n lage intensiteit (anders had het nooit zo lang kunnen voortduren).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:19 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, geen eigen Palestijnse staat = continuering van het conflict. De Arabieren hebben er geen last van, de Europeanen ook niet. De enige twee partijen die er last van hebben zijn de Palestijnen en Israeliers zelf. Dat de media er dan nog zoveel aandacht aan besteden is mij dan ook een raadsel.
Waarom zou een aanval op Iran een wereldoorlog veroorzaken? Iran heeft niet eens bondgenoten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef Adam1981 het volgende:
Derde Wereldoorlog door Israël's toedoen?
Former CIA Official: Israel Will Bomb Iran In September
Mocht Israel aanvallen, Iran gaat niks doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:57 schreef Adam1981 het volgende:
Derde Wereldoorlog door Israël's toedoen?
Former CIA Official: Israel Will Bomb Iran In September
China's investeringen in Iraanse olie zouden vertraging op kunnen lopen. Wat ze in feite zouden kunnen zien als een indirecte aanval (door het Westen) op hun economie. China niet tevreden en de rest komt wel van zelf.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:27 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zou een aanval op Iran een wereldoorlog veroorzaken? Iran heeft niet eens bondgenoten.
China heeft geen enkele capaciteiten om buiten China en de Chinese Zeeën militaire operaties uit te voeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:42 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
China's investeringen in Iraanse olie zouden vertraging op kunnen lopen. Wat ze in feite zouden kunnen zien als een indirecte aanval (door het Westen) op hun economie. China niet tevreden en de rest komt wel van zelf.
Strikt genomen is dat niet waar... Iran heeft Syriëquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:27 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zou een aanval op Iran een wereldoorlog veroorzaken? Iran heeft niet eens bondgenoten.
Libanon is geen bondgenoot van Iran.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:42 schreef CaptainObvious39 het volgende:
edit: en niet te vergeten, Libanon
Je onderschat Hezbollah. Herinner je je de pyrrusoverwinning die ze behaalden in 2006? Sindsdien hebben ze niet veel aan actieradius ingeboet. Hezbollah is zo'n beetje de enige Arabische factie die enigzins is opgewassen tegen het Israëlische leger, maar het is dan ook wel meteen een factie om rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:52 schreef waht het volgende:
[..]
China heeft geen enkele capaciteiten om buiten China en de Chinese Zeeën militaire operaties uit te voeren.
En wat betreft die lokale groeperingen/landen: die zijn al lang verslagen. Het is alleen door terughoudendheid van Israël en Amerika dat ze nog enige bestaansvorm hebben.
Westerse landen hebben ook geïnvesteerd in Iran. En Rusland is zelf in conflict met Iran, via de Kaukasus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Strikt genomen is dat niet waar... Iran heeft Syrië. Maar daar kun je op mondiaal niveau niet zoveel mee.
Naast het feit dat China in Iran geïnvesteerd heeft is het overigens ook zo dat Rusland belangen heeft in Iran!
In de Kaukasus? Hoe dat? Lijkt me dat Iran en Rusland daar juist gedeelde belangen hebben (beide slechte relaties met Azerbeidzjan en juist goede relaties met Armenië)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef waht het volgende:
[..]
Westerse landen hebben ook geïnvesteerd in Iran. En Rusland is zelf in conflict met Iran, via de Kaukasus.
Olie...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:03 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
In de Kaukasus? Hoe dat? Lijkt me dat Iran en Rusland daar juist gedeelde belangen hebben (beide slechte relaties met Azerbeidzjan en juist goede relaties met Armenië)
Me dunkt dat er in de Kaukasus weinig olie te halen valt als je matige tot slechte banden hebt met Azerbeidzjan.quote:
Je noemt het zelf al een pyrrusoverwinning. Militair gezien is Hezbollah een kleine bedreiging voor Israël. Israël wordt voornamelijk beperkt door de internationale publieke opinie.\quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef Leevancleef het volgende:
Je onderschat Hezbollah. Herinner je je de pyrrusoverwinning die ze behaalden in 2006? Sindsdien hebben ze niet veel aan actieradius ingeboet. Hezbollah is zo'n beetje de enige Arabische factie die enigzins is opgewassen tegen het Israëlische leger, maar het is dan ook wel meteen een factie om rekening mee te houden.
Het zou via Rusland naar Europa kunnen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:06 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Me dunkt dat er in de Kaukasus weinig olie te halen valt als je matige tot slechte banden hebt met Azerbeidzjan.
De sjiiten in Syrië en Libanon hebben het momenteel veel te druk met hun eigen oproerige bevolking om Iran bij te springen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:42 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
China's investeringen in Iraanse olie zouden vertraging op kunnen lopen. Wat ze in feite zouden kunnen zien als een indirecte aanval (door het Westen) op hun economie. China niet tevreden en de rest komt wel van zelf.
edit: en niet te vergeten, Syrië en Libanon, Hamas, Hezbollah en de tientallen andere sjiitische proxies die ze hebben. Wereldoorlog wordt het niet, maar zeker wel een moeilijke strijd voor de Amerikanen en Israëlieten.
*Proest*quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:56 schreef Leevancleef het volgende:
Je onderschat Hezbollah. Herinner je je de pyrrusoverwinning die ze behaalden in 2006? Sindsdien hebben ze niet veel aan actieradius ingeboet. Hezbollah is zo'n beetje de enige Arabische factie die enigzins is opgewassen tegen het Israëlische leger, maar het is dan ook wel meteen een factie om rekening mee te houden.
Tja, zo kun je de Vietcong ook wel gaan bestempelen als overschat. Feit is dat Hezbollah in Libanon vanwege zijn efficiëntie en professionaliteit wordt gerespecteerd, ondanks het feit dat het een tamelijk padvinderige en te vrome beweging is die banden heeft met Iran.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
*Proest*
Ik denk dat je Hezbollah wat overschat, op militair gebied. Dat kwam niet door het uithoudingsvermogen en de skillz van Hezbollah, maar door het beperkte optreden van het IDF en, allicht, de idioot lage praktijken van de Hezbollah-strijders zelf. Lanceerinstallaties in woonwijken etcetera. Militair gezien is Hezbollah natuurlijk net zo onmachtig als de omringende Arabische landen.
Appels en peren, natuurlijk, omdat Noord-Vietnam wel degelijk over een professioneel leger beschikte en ook tegen Zuid-Vietnam en Amerika inzette (naast de Vietcong).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:27 schreef Leevancleef het volgende:
Tja, zo kun je de Vietcong ook wel gaan bestempelen als overschat.
Tja, ik neem aan dat de Islamitische wereld ze als voorvechters zien in de strijd tegen Israël... voor de rest is het gewoon een organisatie die zich van terreur bedient, of ze zich nou vuistdiep in de Libanese samenleving hebben genesteld of niet.quote:Feit is dat Hezbollah in Libanon vanwege zijn efficiëntie en professionaliteit wordt gerespecteerd, ondanks het feit dat het een tamelijk padvinderige en te vrome beweging is die banden heeft met Iran.
quote:Overigens, de IDF maken meer dan Hezbollah gebruik van levende schilden, betekent dat dat het IDF een amateuristisch zootje is?
Vertelquote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:27 schreef Leevancleef het volgende:
Overigens, de IDF maken meer dan Hezbollah gebruik van levende schilden, betekent dat dat het IDF een amateuristisch zootje is?
Iran kocht met plezier wapens van Israël tijdens de Iran-Irak oorlog, het loslaten van de Kaukasus conflict zou voor Iran geen enkel probleem moeten zijn in zo'n situatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:58 schreef waht het volgende:
[..]
Westerse landen hebben ook geïnvesteerd in Iran. En Rusland is zelf in conflict met Iran, via de Kaukasus.
Is ook niet nodig.quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:52 schreef waht het volgende:
[..]
China heeft geen enkele capaciteiten om buiten China en de Chinese Zeeën militaire operaties uit te voeren.
En wat betreft die lokale groeperingen/landen: die zijn al lang verslagen. Het is alleen door terughoudendheid van Israël en Amerika dat ze nog enige bestaansvorm hebben.
Volgens de Israëlieten is het toch anders:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
*Proest*
Ik denk dat je Hezbollah wat overschat, op militair gebied. Dat kwam niet door het uithoudingsvermogen en de skillz van Hezbollah, maar door het beperkte optreden van het IDF en, allicht, de idioot lage praktijken van de Hezbollah-strijders zelf. Lanceerinstallaties in woonwijken etcetera. Militair gezien is Hezbollah natuurlijk net zo onmachtig als de omringende Arabische landen.
quote:The Syrian-Iranian backed Hizbullah poses a very serious threat to Israel...Hizbullah today now has four times as many rockets as it had during the 2006 Lebanon war. These rockets are longer-range. Every city in Israel is within range right now, including Eilat.
Het door jou aangehaalde stukje gaat over de bedreiging die Hezbollah voor Israël vormt, niet over hun militaire macht in een mogelijke confrontatie met het IDF.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:39 schreef CaptainObvious39 het volgende:
[..]
Iran kocht met plezier wapens van Israël tijdens de Iran-Irak oorlog, het loslaten van de Kaukasus conflict zou voor Iran geen enkel probleem moeten zijn in zo'n situatie.
[..]
Is ook niet nodig.
[..]
[..]
Volgens de Israëlieten is het toch anders:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Appels en peren, natuurlijk, omdat Noord-Vietnam wel degelijk over een professioneel leger beschikte en ook tegen Zuid-Vietnam en Amerika inzette (naast de Vietcong).
Overigens maakten zij militair gezien ook niet veel klaar tegen de Amerikanen. Met terrorisme en guerilla verover of verdedig je nou eenmaal geen land.
Dat is niet altijd zo geweest. In het begin werd Hezbollah door de meeste Libanezen en Arabieren beschouwd als een extremistische splintergroepering, een soort SGP. Omdat ze zo effectief te werk gingen tegen Israël wonnen ze het respect van de hele Arabische wereld.quote:Tja, ik neem aan dat de Islamitische wereld ze als voorvechters zien in de strijd tegen Israël... voor de rest is het gewoon een organisatie die zich van terreur bedient, of ze zich nou vuistdiep in de Libanese samenleving hebben genesteld of niet.
Lees je eens in, zou ik zeggen. En ik zou niet zo bijdehand doen als ik jou was, gezien het feit dat je eigen verhaal kant noch wal raakt.quote:Wat brabbel jij daar voor onzin
Voor de Israeliers is elke bedreiging voor hun land onacceptabel. Ook de sporadische raketten die vanuit Gaza geschoten worden en ergens in zuid-Israel terecht komen zijn onacceptabel. Maar zoals Karrs al zegt staat dat los van de machtsverhouding in een directe confrontatie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:39 schreef CaptainObvious39 het volgende:
Is ook niet nodig.
Volgens de Israëlieten is het toch anders:
[..]
quote:Canada clamps down on Israel criticsm
In an affront to free speech, government committee declares that criticism of Israel should be considered anti-Semitic.
Ik ben geen fan van Hezbollah, maar ik zou niet zeggen dat ze net zo onmachtig zijn als de omringende Arabische landen. De laatste decennia zijn ze voor het grootste gedeelte gegroeid en hebben hun positie binnen Lebanon weten te consolideren. Vanuit militair oogpunt zijn ze ook niet te vergelijken met bv. een Hamas.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 14:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
*Proest*
Noem eens een veldslag die de Amerikanen verloren hebben in Vietnam? Amerika heeft de Vietnam oorlog verloren, doordat de eigen bevolking genoeg had van deze oorlog.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef Leevancleef het volgende:
[..]Ze hebben de Amerikanen verslagen, hoor. Zonder de Vietcong zou Amerika Vietnam onder de voet hebben gelopen en heel het land toe hebben bedeeld aan de rechtse Ngo Dinh-Diem. Zo liep het echter niet; de Vietcong verzwakte de Amerikanen dusdanig dat laatstgenoemden zich terugtrokken, waarna Noord-Vietnam het Zuiden overrompelde. Daar is vrijwel iedere historicus het over eens.
[..]
Dat is niet altijd zo geweest. In het begin werd Hezbollah door de meeste Libanezen en Arabieren beschouwd als een extremistische splintergroepering, een soort SGP. Omdat ze zo effectief te werk gingen tegen Israël wonnen ze het respect van de hele Arabische wereld.
[..]
Lees je eens in, zou ik zeggen. En ik zou niet zo bijdehand doen als ik jou was, gezien het feit dat je eigen verhaal kant noch wal raakt.
Ja, maar dit gaat om een postmoderne oorlog. Het is geen napoleontisch geheel van veldslagen, wapperende vlaggen en bont gekleurde uniformen. De Vietnamoorlog heeft decennia geduurd en al die tijd is het de Amerikanen ondanks hun geavanceerde materieel en goed getrainde troepen niet gelukt om de Vietcong eronder te krijgen. Uiteindelijk hebben de VS zich teruggetrokken; inderdaad mede vanwege de druk van het Amerikaanse electoraat, maar ook omdat ze gewoon niet konden winnen daar. Ze hadden geen antwoord op de guerillatactiek van de Vietcong.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:24 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Noem eens een veldslag die de Amerikanen verloren hebben in Vietnam? Amerika heeft de Vietnam oorlog verloren, doordat de eigen bevolking genoeg had van deze oorlog.
Behalve deze dan. En de meeste andere historici die hij kent... maar laat me raden: wij zien het verkeerd. Duidelijk!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef Leevancleef het volgende:
[..]Ze hebben de Amerikanen verslagen, hoor. Zonder de Vietcong zou Amerika Vietnam onder de voet hebben gelopen en heel het land toe hebben bedeeld aan de rechtse Ngo Dinh-Diem. Zo liep het echter niet; de Vietcong verzwakte de Amerikanen dusdanig dat laatstgenoemden zich terugtrokken, waarna Noord-Vietnam het Zuiden overrompelde. Daar is vrijwel iedere historicus het over eens.
Dit zei je net ook al. Als je dit wilt geloven, ga dan vooral je gang - maar verwacht niet van anderen dat ze dan dan ook doen.quote:Dat is niet altijd zo geweest. In het begin werd Hezbollah door de meeste Libanezen en Arabieren beschouwd als een extremistische splintergroepering, een soort SGP. Omdat ze zo effectief te werk gingen tegen Israël wonnen ze het respect van de hele Arabische wereld.
Wat loop je nou voor grote waffel op te zetten danquote:Lees je eens in, zou ik zeggen. En ik zou niet zo bijdehand doen als ik jou was, gezien het feit dat je eigen verhaal kant noch wal raakt.
quote:
De ene drogreden na de andere.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Behalve deze dan. En de meeste andere historici die hij kent... maar laat me raden: wij zien het verkeerd. Duidelijk!
[..]
Dit zei je net ook al. Als je dit wilt geloven, ga dan vooral je gang - maar verwacht niet van anderen dat ze dan dan ook doen.
[..]
Wat loop je nou voor grote waffel op te zetten dan
Als je niet normaal kunt discussieren, sodemieter dan even een heel eind op met je grote bek. Stumper.
Wat een achterlijke opmerking. Heb je enig idee hoeveel marokkanen hun leven hebben geofferd in de strijd tegen de Nazi's (: duizenden). Trouwens, de Arabieren hadden hun handen vol aan de ottomanen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:28 schreef C_N het volgende:
[..]
en de arabs teamden met hitler wat wil je nu bewijzen joh ?
Guttegut, moet je weer eens gaan bashen jochie?quote:Op zondag 17 juli 2011 17:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee? Okay, het zal wel aan je Marokkaanse achtergrond liggen.
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zelfs al heb ik geen idee waarover het gaat: als ik zie wat je schrijft, dan kan ik zonder meer concluderen dat je tegenstander gelijk heeft.
Die hadden hun handen vol aan de Ottomanen? In WOII?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 04:34 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Wat een achterlijke opmerking. Heb je enig idee hoeveel mMarokkanen hun leven hebben geofferd in de strijd tegen de Nazi's (: duizenden). Trouwens, de Arabieren hadden hun handen vol aan de oOttomanen.
Wij jou dus ook niet?quote:MaarjaMaar ja, gezien jouw grammatica en spellingsvaardigheden kan ik je eigenlijk niet serieus nemen.
Ze lopen achter op Fok.quote:In an affront to free speech, government committee declares that criticism of Israel should be considered anti-Semitic.
Mja, Joden teamden ook met Hitler.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:28 schreef C_N het volgende:
[..]
en de arabs teamden met hitler wat wil je nu bewijzen joh ?
Zo gek zijn ze niet in Canada.quote:
Vrijheid van meningsuitingquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat verklaart een heleboel!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 02:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De ene drogreden na de andere.
Zelfs al heb ik geen idee waarover het gaat: als ik zie wat je schrijft, dan kan ik zonder meer concluderen dat je tegenstander gelijk heeft.
Dan moet je alleen niet vermelden dat de Vietcong de Amerikanen erg verzwakt hadden. Na het Tet Offensief waren juist de Vietcong heel erg verzwakt. De Amerikanen hebben nooit grootschalige operaties uitgevoerd in Noord-Vietnam. Ze hebben alleen luchtaanvallen uitgevoerd op Noord-Vietnam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:00 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, maar dit gaat om een postmoderne oorlog. Het is geen napoleontisch geheel van veldslagen, wapperende vlaggen en bont gekleurde uniformen. De Vietnamoorlog heeft decennia geduurd en al die tijd is het de Amerikanen ondanks hun geavanceerde materieel en goed getrainde troepen niet gelukt om de Vietcong eronder te krijgen. Uiteindelijk hebben de VS zich teruggetrokken; inderdaad mede vanwege de druk van het Amerikaanse electoraat, maar ook omdat ze gewoon niet konden winnen daar. Ze hadden geen antwoord op de guerillatactiek van de Vietcong.
Precies, noch hebben ze ooit een militaire operatie opgezet om het Noorden binnen te vallen. Trouwens, in de beginjaren was Noord-Korea verboden gebied voor de luchtmacht en USNAF. Het is maar om aan te geven dat niet de militaire macht van de Vietcong was, of die van het NVL, die de Amerikanen de oorlog heeft doen verliezen, maar de terughoudendheid van de Amerikanen zelf.. En dat is de parallel met Hezbollah (om maar weer ontopic te gaan) met Israëlquote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:45 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
Dan moet je alleen niet vermelden dat de Vietcong de Amerikanen erg verzwakt hadden. Na het Tet Offensief waren juist de Vietcong heel erg verzwakt. De Amerikanen hebben nooit grootschalige operaties uitgevoerd in Noord-Vietnam. Ze hebben alleen luchtaanvallen uitgevoerd op Noord-Vietnam.
Dat was niet het enige punt hoor!quote:
Mooi verhaalquote:Fascinating story of a group of Israeli women who sneak Palestinian friends into Israel to spend a day at the beach
TEL AVIV — Skittish at first, then wide-eyed with delight, the women and girls entered the sea, smiling, splashing and then joining hands, getting knocked over by the waves, throwing back their heads and ultimately laughing with joy.
Most had never seen the sea before.
The women were Palestinians from the southern part of the West Bank, which is landlocked, and Israel does not allow them in. They risked criminal prosecution, along with the dozen Israeli women who took them to the beach. And that, in fact, was part of the point: to protest what they and their hosts consider unjust laws.
In the grinding rut of Israeli-Palestinian relations — no negotiations, mutual recriminations, growing distance and dehumanization — the illicit trip was a rare event that joined the simplest of pleasures with the most complex of politics. It showed why coexistence here is hard, but also why there are, on both sides, people who refuse to give up on it.
“What we are doing here will not change the situation,” said Hanna Rubinstein, who traveled to Tel Aviv from Haifa to take part. “But it is one more activity to oppose the occupation. One day in the future, people will ask, like they did of the Germans: ‘Did you know?’ And I will be able to say, ‘I knew. And I acted.’ ”
Such visits began a year ago as the idea of one Israeli, and have blossomed into a small, determined movement of civil disobedience.
Ilana Hammerman, a writer, translator and editor, had been spending time in the West Bank learning Arabic when a girl there told her she was desperate to get out, even for a day. Ms. Hammerman, 66, a widow with a grown son, decided to smuggle her to the beach. The resulting trip, described in an article she wrote for the weekend magazine of the newspaper Haaretz, prompted other Israeli women to invite her to speak, and led to the creation of a group they call We Will Not Obey. It also led a right-wing organization to report her to the police, who summoned her for questioning.
In a newspaper advertisement, the group of women declared: “We cannot assent to the legality of the Law of Entry into Israel, which allows every Israeli and every Jew to move freely in all regions between the Mediterranean and the Jordan River while depriving Palestinians of this same right. They are not permitted free movement within the occupied territories nor are they allowed into the towns and cities across the green line, where their families, their nation, and their traditions are deeply rooted.
“They and we, all ordinary citizens, took this step with a clear and resolute mind. In this way we were privileged to experience one of the most beautiful and exciting days of our lives, to meet and befriend our brave Palestinian neighbors, and together with them, to be free women, if only for one day.”
The police have questioned 28 Israeli women; their cases are pending. So far, none of the Palestinian women and girls have been caught or questioned by the police.
The beach trip last week followed a pattern: the Palestinian women went in disguise, which meant removing clothes rather than covering up. They sat in the back seats of Israeli cars driven by middle-aged Jewish women and took off headscarves and long gowns. As the cars drove through an Israeli Army checkpoint, everyone just waved.
Earlier, the Israelis had dropped off toys and equipment at the home of one of the Palestinian women, who is setting up a kindergarten. The Israelis also help the Palestinian women with medical and legal troubles.
Israel’s military, which began limiting Palestinian movement into Israel two decades ago to prevent terrorism at a time of violent uprisings, is in charge of issuing permits for Palestinian visits to Israel. About 60,000 will be issued this year, twice the number for 2010 but still a token amount for a population of 2.5 million. Ms. Hammerman views the permits as the paperwork of colonialist bureaucrats — to be resisted, not indulged. Others have attacked her for picking and choosing which laws she will and will not obey.
The Palestinian visitors came with complicated histories. In most of their families the men have been locked up at some point. For example, Manal, who had never been to the sea before, is 36, the mother of three and pregnant; five of her brothers are in Israeli prisons, and another was killed when he entered a settler religious academy armed with a knife.
She brought with her an unsurprising stridency. “This is all ours,” she said in Tel Aviv. She did not go home a Zionist, but in the course of the day her views seemed to grow more textured — or less certain — as she found comfort in the company of Israeli women who said that they, too, had a home on this land.
Another visitor lives in a refugee camp with her husband and children. Her husband’s family does not approve of her visits (“ ‘How can you be with the Jews?’ they ask me. ‘Are you a collaborator?’ ”) but she did not hide the relief she felt at leaving her overcrowded camp for a day of friends and fun.
The beach trips — seven so far — have produced some tense moments. An effort to generate interest in a university library fell flat. An invitation to spend the night met with rejection by Palestinian husbands and fathers. Home-cooked Israeli food did not make a big impression. And at a predominantly Jewish beach, a policeman made everyone nervous.
So, on this latest visit, the selected beach was one in Jaffa that is frequented by Israeli Arabs. Nobody noticed the visitors.
Dinner was a surprise. Hagit Aharoni, a psychotherapist and the wife of the celebrity chef Yisrael Aharoni, is a member of the organizing group, so the beachgoers dined on the roof of the Aharonis’ home, five floors above stylish Rothschild Boulevard, where hundreds of tents are currently pitched by Israelis angry with the high cost of housing. The guests loved Mr. Aharoni’s cooking. They lighted cigarettes — something they cannot do in public at home — and put on joyous Palestinian music. As the pink sun set over the Mediterranean, they danced with their Israeli friends.
Ms. Aharoni was asked her thoughts.
She replied: “For 44 years, we have occupied another country. I am 53, which means most of my life I have been an occupier. I don’t want to be an occupier. I am engaged in an illegal act of disobedience. I am not Rosa Parks, but I admire her, because she had the courage to break a law that was not right.”
Een link leggen met Duitsland, antisemieten zijn het!quote:“But it is one more activity to oppose the occupation. One day in the future, people will ask, like they did of the Germans: ‘Did you know?’ And I will be able to say, ‘I knew. And I acted.’
Niet echt, gewoon domme mensen die geen flauw benul van geschiedenis hebben.quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Een link leggen met Duitsland, antisemieten zijn het!
Gewoon klapjes krijgen als je niet lief doetquote:Security forces' September weapons
Defense Ministry invests NIS 75 million in purchase of non-lethal crowd dispersal means in preparation for riots surrounding UN debate on Palestinian recognition bid. New weapons include gas grenades, taser guns and substance with pungent odor
The Defense Ministry has invested more than NIS 75 million (roughly $22 million) in purchasing non-lethal weapons to disperse mass protests in preparation for possible September riots.
rest van het artikel
En zo hoort het ook.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:35 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gewoon klapjes krijgen als je niet lief doet
Heel goed, het is alweer duidelijk wie er in de regio het meest beschaafd met haar onderdanen omgaat, maar dat is al lang zo natuurlijk.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:35 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Gewoon klapjes krijgen als je niet lief doet
Ziet er professioneel uit, wist niet dat dat allemaal kon. *volgt*quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:51 schreef waht het volgende:
Hadden jullie al het officiële youtube-kanaal van Israël gezien? Ziet er niet slecht uit.
www.youtube.com/israel
Ik stuitte er ook per toeval op. Maar verder is zo'n kanaal welkom gezien de ongefundeerde anti-Israëlische zooi die overal op internet te vinden is.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:55 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ziet er professioneel uit, wist niet dat dat allemaal kon. *volgt*
Helaas is dit nog een van de betere pro-Israëlargumentaties in deze topicreeks.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:12 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik word als Jood altijd alleen maar opgewonden van dit soort topics/discussies..
Waarom zou ik iemands mening moeten willen veranderen, jullie mogen denken wat jullie willen. Israël, hoewel ik het ook niet altijd eens ben met alles wat daar besloten wordt, is en blijft het rechtvaardige land van de Joden, klaar.
Niks helaas.. het is ook niet echt bepaald een argumentering, nuancering ontbreekt nogal of niet?quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helaas is dit nog een van de betere pro-Israëlargumentaties in deze topicreeks.
Klopt, het pleit dan ook voor je dat je niet zoals velen hier eindeloos heenlult om het feit dat je geen argumenten hebt. Het komt er op neer dat je recht hebt op dat land omdat je Joods bloed hebt. Een dergelijke gedachtengang hebben we vaker gezien in de geschiedenis.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Niks helaas.. het is ook niet echt bepaald een argumentering, nuancering ontbreekt nogal of niet?
Heb je veel Palestijnse families gesproken?quote:Ik constateer en uit mijn mening gewoon, dat is alles. Je kunt lullen wat je wilt, maar tot het moment dat je zelf betrokken bent en zelf onderzoek gaat doen, met persoonlijk contact met betrokkenen, of zelf familieleden hebt die WEL echt weten hoe het gaat, is je inbreng, wat betreft feitelijke-geldigheid (het blijft natuurlijk jouw mening), geen zeik waard.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, het pleit dan ook voor je dat je niet zoals velen hier eindeloos heenlult om het feit dat je geen argumenten hebt. Het komt er op neer dat je recht hebt op dat land omdat je Joods bloed hebt. Een dergelijke gedachtengang hebben we vaker gezien in de geschiedenis.
[..]
Heb je veel Palestijnse families gesproken?
Nee, maar mijn familie die allemaal in Israël woont wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, het pleit dan ook voor je dat je niet zoals velen hier eindeloos heenlult om het feit dat je geen argumenten hebt. Het komt er op neer dat je recht hebt op dat land omdat je Joods bloed hebt. Een dergelijke gedachtengang hebben we vaker gezien in de geschiedenis.
[..]
Heb je veel Palestijnse families gesproken?
Yeah!!quote:
Dat is makkelijk beweerd.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:12 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik word als Jood altijd alleen maar opgewonden van dit soort topics/discussies..
Waarom zou ik iemands mening moeten willen veranderen, jullie mogen denken wat jullie willen. Israël, hoewel ik het ook niet altijd eens ben met alles wat daar besloten wordt, is en blijft het rechtvaardige land van de Joden, klaar.
Wat is het nut van vooringenomen zooi bestrijden met vooringenomen zooi?quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:57 schreef waht het volgende:
[..]
Ik stuitte er ook per toeval op. Maar verder is zo'n kanaal welkom gezien de ongefundeerde anti-Israëlische zooi die overal op internet te vinden is.
Nee, waar was dat op?quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:50 schreef waht het volgende:
Iemand trouwens die docu gister gezien over veroordeelde (vrouwelijke) terroristen in Israelisch gevang?
Als elk land zo met haar criminelen om zou gaan zou veel leed de mensheid bespaard blijven.
niks vooringenomen zooi verspreiden, maar gewoon je eigen verhaal vertellen. Heb je wel de link bekeken (langer dan 2 seconden?)quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is het nut van vooringenomen zooi bestrijden met vooringenomen zooi?
Level playing-field. Ik zou niet vertrouwen op het beoordelingsvermogen van de gemiddelde westerling of midden-oosterling. Berichtgeving geeft standaard al een vertekend beeld, in het Midden Oosten is dit in het kwadraat, dan kun je het niet veroorloven om achter de feiten aan te lopen.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is het nut van vooringenomen zooi bestrijden met vooringenomen zooi?
Het was op Nederland 2 geloof ik.quote:
quote:Government alarm at citizens' revolt as tent protests spread
Anger over rising prices is fuelling 'Israeli Summer' and generating widespread support for action
Israel's tent city protests over housing are growing by the day, and the mood of civil activism is spreading to other issues. The voices saying this is a serious crisis for Binyamin Netanyahu and his government are getting louder.
I visited a protesters in Jerusalem a week ago, and two days later I was in Rothschild Boulevard in Tel Aviv, where the protests began and which is the biggest of the tent cities which have now spread to at least 25 towns. It was an impressive sight – literally hundreds of pop-up tents stretching the length of the city's most affluent street, populated by mostly young people. There are debating areas, kitchens for creating huge communal meals, musical performances, poetry readings, TV screens – and genuine anger over the price of housing.
Last night, the popular revolt against the cost of living focussed on a new issue: the price of bringing up a child in Israel. Thousands of parents marched with young children in pushchairs, demanding lower prices and tax breaks on baby equipments and childcare.
Less than a week ago, tens of thousands of people rallied in Tel Aviv in support of the housing protest. Dozens of key roads and junctions have been blocked by protesters, and the entrance to the Knesset (Israeli parliament) has been blockaded.
The Histradut, Israel's trade union federation, has threatened to join the action next week. It will "use all the measures at its disposal," said leader Ofer Eini. Doctors are on strike over pay and conditions. A Facebook campaign has called on Israeli citizens to "boycott" their jobs on Monday in an unofficial, social media-organised general strike.
Demonstrations have been called in six Israeli cities for this Saturday evening – Tel Aviv, Jerusalem, Haifa, Ashdod, Beer Sheva and Nazareth. The last is an Israeli-Arab town; tent protest villages have appeared in Arab areas of the country in the past few days.
Although the main focus is on the cost of housing – Tel Aviv rents are generally reckoned to absorb about 50% of income – there is also anger about the price of food, electricity and fuel as well as baby goods. A consumer boycott of cottage cheese in protest at dairy prices won widespread support.
Inevitably connections have been made between the Arab Spring and this Israeli Summer. There are of course important differences: the protesters are mostly middle-class; the focus is on the cost of living rather than fundamental rights of freedom and democracy. And the protests are tolerated rather than repressed by the authorities. But there is a palpable hostility in Israel towards the government for its failures to feel the pain of its citizens and to do anything about it. And a poll showed 87% support for the protest. The government has been seriously rattled.
Netanyahu's emergency housing measures, announced this week, were immediately rebuffed by protesters. Even student leaders, who acknowledged that the concessions offered to them were unprecedented, said they would not give up their protest until the needs of other sectors of society had also been addressed.
The protests have been given enormous – and sympathetic - media coverage here, adding to Netanyahu's anxieties. An analysis which leads the front page of today's Haaretz (English edition) begins:
A wartime mood prevailed in the prime minister's office yesterday. The other shoe dropped. This is a serious, unprecedented, powerful phenomenon. The middle-class rebellion, spreading like wildfire throughout the country, is undoubtedly the most acute crisis the second Netanyahu government has had to deal with.
An editorial in the same (liberal) paper on Thursday said:
Even those who don't entirely agree with the messages coming out of the protests, marches, hunger strikes and demonstrations blocking traffic can't ignore the protest's vigour, in contrast to the apathy and even impassiveness that characeterised the Israeli people in recent years. In the surprising reversal of a process in which sectors of society turned inward, splintering the country and weakening it, the protest has swept up a broad public that has displayed a kind of solidarity and involvement that seemed gone forever.
In Yedioth Ahranoth, Israel's biggest-selling daily, the respected veteran commentator Nahum Barnea wrote:
The Rothschild Boulevard rebellion is a fascinating phenomenon. It is difficult for me to assess its seriousness, its depth, its life expectancy. It is measured by standards with which I am not familiar, and is part of a different discourse, a different culture, different from the one that characterized previous waves of protest. We are accustomed to gauging waves of protest according to the demands they raise and according to the achievements they win at their end. The residents of the encampment on Rothschild do not have an orderly list of demands and predetermined exit points. They have nothing, save the authentic feeling that their situation, as young middle class Israelis, is terrible, unfair, crying out for change. Just as they loathe Netanyahu or Steinitz, they loathe the residents of the luxury towers further down the street. This is a non-political, anti-political loathing. The question is still open whether at a certain point it will become a political lever that will turn things around in the state.
And in Ma'ariv, Ben Caspit made a connection between the protests and Netanyahu's other big headache, the looming Palestinian bid for statehood at the UN in September:
For months he has been preparing for September, been afraid of September, been repressing September and been preparing himself for the worst of all in September. But suddenly, Binyamin Netanyahu has now found himself waiting eagerly for September... If only it were September already, the prime minister says to himself, how wonderful it will be in September with the Palestinians and the Arabs and the UN General Assembly and with the entire world against us, and finally we'll be able to mark for ourselves a common enemy. How wonderful, because better to have the entire world against us than to have the middle class against me.
In September he won't have to embrace everyone all the time and utter artificial words of reconciliation; he won't have to grit his teeth and praise the protest movement; he won't have to recognize publicly the justice of the position of the people demonstrating against him; he won't have to hold press conferences and shoot programs from the hip and invent new supertankers. In September everything will be clear. Them and us, Arabs and Jews, the stuff that I already know and can handle excellently. I can hardly wait for September.
Indeed, some have said the protesters themselves need to make a few connections, such as whether the funds that successive Israeli governments have poured into subsidising housing in the West Bank settlements could have been better spent on addressing their concerns.
Whether the momentum of these protests continue to grow, and develop into something that can seriously threaten the current government, or whether it will dissipate in the torpor of August, is hard to tell at the moment. But right now this seems, on a smaller scale, to be yet another example of this year's ripples of revolt across the region.
Wat heeft je eerste zin met het artikel te maken???quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
"Corrupt governments of the world...."
[..]
In het artikel wordt gesuggereerd dat het Israël-Palestina conflict misbruikt wordt voor interne politieke doeleinden. En dat Israël gewoon mee doet met de Arabische lente.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat heeft je eerste zin met het artikel te maken???
Ah, ik zie wat je bedoelt. Redelijk cynisch wat daar staat inderdaad, maar het zijn wel woorden die in de mond van Netanyahu worden gelegd, niet zijn eigen woorden.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het artikel wordt gesuggereerd dat het Israël-Palestina conflict misbruikt wordt voor interne politieke doeleinden. En dat Israël gewoon mee doet met de Arabische lente.
Nee, ik ben afgegaan op:quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:33 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
niks vooringenomen zooi verspreiden, maar gewoon je eigen verhaal vertellen. Heb je wel de link bekeken (langer dan 2 seconden?)
En dan ga ik er van uit, dat elk land over zichzelf vooringenomen zooi publiceert. En wat Israel via de andere, klassiekere media aan de wereld laat weten, bevestigt dat beeld toch wel.quote:Op donderdag 28 juli 2011 18:51 schreef waht het volgende:
Hadden jullie al het officiële youtube-kanaal van Israël gezien? Ziet er niet slecht uit.
www.youtube.com/israel
Je hebt een punt!quote:Op vrijdag 29 juli 2011 01:45 schreef waht het volgende:
[..]
Level playing-field. Ik zou niet vertrouwen op het beoordelingsvermogen van de gemiddelde westerling of midden-oosterling. Berichtgeving geeft standaard al een vertekend beeld, in het Midden Oosten is dit in het kwadraat, dan kun je het niet veroorloven om achter de feiten aan te lopen.
Dat is toch niks nieuws. En ook niet typisch Israelisch.quote:Op vrijdag 29 juli 2011 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In het artikel wordt gesuggereerd dat het Israël-Palestina conflict misbruikt wordt voor interne politieke doeleinden. En dat Israël gewoon mee doet met de Arabische lente.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |