abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 juli 2011 @ 10:05:20 #101
176916 Karrs
2007-2017
pi_99610510
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_99612426
quote:
Zoiets lag wel in de lijn der verwachtingen natuurlijk, nu het uit het wetboek geschrapt is en ook niet-Joden in Israël mogen trouwen.
pleased to meet you
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 15:58:26 #103
8781 crew  Frutsel
pi_99622861
quote:
Frans actiejacht nadert Gaza
Een Frans jacht met activisten aan boord die de blokkade van de Gazastrook proberen te doorbreken, zal morgen al Gaza bereiken. Dat heeft een woordvoerder van de activisten laten weten.

De Dignité-al Karama, met drie bemanningsleden, drie journalisten en tien activisten aan boord, werd eerder door de Griekse autoriteiten tegengehouden, maar wist gisteren stilletjes uit een haven van Sitia op Kreta te vertrekken. Het jacht had Alexandrië in Egypte als reisdoel opgegeven, maar 'je kunt midden op zee je bestemming veranderen', aldus de woordvoerder.

Griekenland doet er alles aan om te voorkomen dat ongeveer tien boten met activisten de blokkade die Israël heeft ingesteld, doorbreken om hulpgoederen naar het Palestijnse gebied te brengen. Vorig jaar vielen Israëlische commando's de overwegend Turkse 'vloot' in internationale wateren aan en brachten daarbij negen Turken om het leven. Israël heeft laten weten het Franse jacht tegen te houden. (ANP/ Redactie)
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 16:06:01 #104
8781 crew  Frutsel
pi_99623160
NewsFlash
quote:
SYRIA RECOGNIZES PALESTINIAN STATE ON 1967 BORDERS WITH EAST JERUSALEM AS CAPITAL -- FOREIGN MINISTRY - DETAILS FOLLOW
  maandag 18 juli 2011 @ 16:52:29 #105
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99624968
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:06 schreef Frutsel het volgende:
NewsFlash

[..]

Oh dit gaat nog leuk worden. :~
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Moderator maandag 18 juli 2011 @ 16:56:53 #106
8781 crew  Frutsel
pi_99625174
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 16:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh dit gaat nog leuk worden. :~
completer bericht nu

quote:
Syria recognized state of Palestine on the lines of 1967
DAMASCUS, July 18 (Xinhua) -- An official source at the Syrian Foreign Ministry said Monday that Syria recognizes the state of Palestine on the lines of 1967 with East Jerusalem as its capital on the basis of preserving the legitimate Palestinian rights.

In a statement carried by the official SANA news agency the unnamed source said that "Syria will view the office of the Palestinian Liberation Organization in Damascus as an embassy as of the date of issuing this statement."

Hamdi al-abdallah, a political analyst, told Xinhua by phone that "the Syrian step came to encourage other countries to recognize the state of Palestinian, adding, "if other countries recognize Palestine as a state, this should push the U.S. to change its stances toward the Palestinian issues."

Palestinian President Mahmoud Abbas will visit several European countries to gather support for a UN vote on an independent Palestinian state.

The Palestinians took this decision after peace talks broke down last year. Israel and the United States oppose the Palestinian move as a unilateral step, saying the recognition of the Palestinian state should be the result of a negotiated agreement.

The U.S. threatened earlier to cut American aid if the Palestinian leadership continued to seek recognition of state from the United Nations.

Earlier this week, Arab states supported the Palestinians to go to the UN, as more than 100 countries recognize Palestine except the U.S., France and Britain.
  maandag 18 juli 2011 @ 16:59:06 #107
322645 Voorschrift
See if I care
pi_99625274
Ze kunnen nogal aardig wat problemen creëren wanneer ze de vorming van de Palestijnse staat (zeker naar die grenzen) er gaan doordrukken.

Maar ach.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_99647966
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is niets vernietigd aan Libanon, laat staan totaal.
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:50:09 #109
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_99647974
Daar zijn ze dan ook knap laat mee, de meeste Arabische landen hebben het al in 1988 gedaan.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  dinsdag 19 juli 2011 @ 00:51:19 #110
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_99648011
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.
nee, dat heb je niet goed :) .
Maar een betrouwbare bron waarom je het wel goed hebt is natuurlijk welkom ;)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_99648198
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was wel Palestijns bloed, dus dan is duidelijk wie er zo'n smeerboel van heeft gemaakt.
Sterke redenering.

Na de moordpartij zat de hele woonkamer onder het bloed van de slachtoffers, dus het is wel duidelijk wie er een smeerboel van gemaakt heeft. En wie er dus verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de rotzooi.

Deze kende ik nog niet, maar misschien is er al wel een naam voor deze drogredenering.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_99648336
quote:
Grappig dat dit verder geen reacties oproept.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_99648423
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

nee, dat heb je niet goed :) .
Maar een betrouwbare bron waarom je het wel goed hebt is natuurlijk welkom ;)
Dat er opzettelijk en onnodig (vanuit militair oogpunt) viaducten en snelwegen kapotgebombardeerd werden, weet ik wel zeker. Maar ik ben te lui om nu te gaan zoeken.
Wel komt mijn geheugen met nadere aanvullingen: de opgegeven reden was het verhinderen van aanvoer van wapentuig, met name steviger raketten. Effect was echter dat de bevolking gehinderd werd bij het vluchten.

Ook overigens was het bombarderen van grote delen van het land uit militair oogpunt nutteloos.
pi_99648887
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:01 schreef boekenplank het volgende:

[..]

Grappig dat dit verder geen reacties oproept.
Nou, dat topic loopt toch wel aardig, geloof ik.

Of bedoel je dat Karrs zijn hoofd schudt over dat religieus fanatisme?
Dat roept bij mij dan alleen de vraag op, waar hij dan zijn eigen fanatisme op baseert. Maar in die discussie heb ik geen zin.
pi_99652313
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh nu is zelfs de vernietiging van Libanon en in het bijzonder Beiroet de schuld van Israel? :D
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 09:20:59 #116
111528 Viajero
Who dares wins
pi_99653377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat er opzettelijk en onnodig (vanuit militair oogpunt) viaducten en snelwegen kapotgebombardeerd werden, weet ik wel zeker. Maar ik ben te lui om nu te gaan zoeken.
Wel komt mijn geheugen met nadere aanvullingen: de opgegeven reden was het verhinderen van aanvoer van wapentuig, met name steviger raketten. Effect was echter dat de bevolking gehinderd werd bij het vluchten.

Ook overigens was het bombarderen van grote delen van het land uit militair oogpunt nutteloos.
Infrastructuur is een legitiem militair doel. Inderdaad om het vervoer van wapens en strijders te bemoeilijken. De bevolking lijdt helaas altijd tijdens oorlogen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Moderator dinsdag 19 juli 2011 @ 14:26:09 #117
8781 crew  Frutsel
pi_99662646
quote:
Israel entert Franse Gazaboot
Israëlische mariniers zijn dinsdag aan boord van een Frans jacht gegaan, dat de blokkade van de Gazastrook wil doorbreken. Ze slepen het 19 meter lange schip naar de Israëlische haven Ashdod. Dat berichtte het Arabische tv-station Al Jazeera.

Een Israëlische woordvoerster liet weten dat de operatie om aan boord te gaan vreedzaam verliep. Het jacht, de Dignité-al Karama, vervoert 16 activisten.

Het jacht is het enige schip van een hulpvloot van ongeveer 10 schepen dat Gaza wist te naderen. Andere boten werden tegengehouden door Griekenland of zouden gesaboteerd zijn.
Video
pi_99663335
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 00:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sterke redenering.

Na de moordpartij zat de hele woonkamer onder het bloed van de slachtoffers, dus het is wel duidelijk wie er een smeerboel van gemaakt heeft. En wie er dus verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de rotzooi.

Deze kende ik nog niet, maar misschien is er al wel een naam voor deze drogredenering.
Die redeneertrant is hier alomtegenwoordig, je verovert en bezet Palestijns gebied en knijpt ze af, en als ze er dan geen bloeiende heilstaat van maken dan ligt het aan de Palestijnen, dus ik dacht ik doe ook even mee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_99685467
quote:
10s.gif Op maandag 18 juli 2011 09:39 schreef Nibb-it het volgende:
Het wordt echt niks meer met dit topic :')
Doet er ook niet toe. Wie er gelijk of ongelijk heeft is irrelevant. De Palestijnen krijgen binnen afzienbare tijd geen staat omdat zij de enigen zijn die dat willen (en kennelijk een aantal buitenstaanders wiens steun voor een Palestijnse staat willekeurig is). Er komt eerder een Koerdistan dan een Palestina.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 20 juli 2011 @ 00:51:43 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_99690142
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 23:21 schreef waht het volgende:

[..]

Doet er ook niet toe. Wie er gelijk of ongelijk heeft is irrelevant. De Palestijnen krijgen binnen afzienbare tijd geen staat omdat zij de enigen zijn die dat willen (en kennelijk een aantal buitenstaanders wiens steun voor een Palestijnse staat willekeurig is). Er komt eerder een Koerdistan dan een Palestina.
Zeg nooit nooit. Dat zeiden ze minder dan honderd jaar geleden ook over een Joodse staat in het Midden Oosten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')