Zoiets lag wel in de lijn der verwachtingen natuurlijk, nu het uit het wetboek geschrapt is en ook niet-Joden in Israël mogen trouwen.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:05 schreef Karrs het volgende:
"Pas op voor nep-joden op het strand!"
Reli-fanaten
quote:Frans actiejacht nadert Gaza
Een Frans jacht met activisten aan boord die de blokkade van de Gazastrook proberen te doorbreken, zal morgen al Gaza bereiken. Dat heeft een woordvoerder van de activisten laten weten.
De Dignité-al Karama, met drie bemanningsleden, drie journalisten en tien activisten aan boord, werd eerder door de Griekse autoriteiten tegengehouden, maar wist gisteren stilletjes uit een haven van Sitia op Kreta te vertrekken. Het jacht had Alexandrië in Egypte als reisdoel opgegeven, maar 'je kunt midden op zee je bestemming veranderen', aldus de woordvoerder.
Griekenland doet er alles aan om te voorkomen dat ongeveer tien boten met activisten de blokkade die Israël heeft ingesteld, doorbreken om hulpgoederen naar het Palestijnse gebied te brengen. Vorig jaar vielen Israëlische commando's de overwegend Turkse 'vloot' in internationale wateren aan en brachten daarbij negen Turken om het leven. Israël heeft laten weten het Franse jacht tegen te houden. (ANP/ Redactie)
quote:SYRIA RECOGNIZES PALESTINIAN STATE ON 1967 BORDERS WITH EAST JERUSALEM AS CAPITAL -- FOREIGN MINISTRY - DETAILS FOLLOW
Oh dit gaat nog leuk worden.quote:
completer bericht nuquote:
quote:Syria recognized state of Palestine on the lines of 1967
DAMASCUS, July 18 (Xinhua) -- An official source at the Syrian Foreign Ministry said Monday that Syria recognizes the state of Palestine on the lines of 1967 with East Jerusalem as its capital on the basis of preserving the legitimate Palestinian rights.
In a statement carried by the official SANA news agency the unnamed source said that "Syria will view the office of the Palestinian Liberation Organization in Damascus as an embassy as of the date of issuing this statement."
Hamdi al-abdallah, a political analyst, told Xinhua by phone that "the Syrian step came to encourage other countries to recognize the state of Palestinian, adding, "if other countries recognize Palestine as a state, this should push the U.S. to change its stances toward the Palestinian issues."
Palestinian President Mahmoud Abbas will visit several European countries to gather support for a UN vote on an independent Palestinian state.
The Palestinians took this decision after peace talks broke down last year. Israel and the United States oppose the Palestinian move as a unilateral step, saying the recognition of the Palestinian state should be the result of a negotiated agreement.
The U.S. threatened earlier to cut American aid if the Palestinian leadership continued to seek recognition of state from the United Nations.
Earlier this week, Arab states supported the Palestinians to go to the UN, as more than 100 countries recognize Palestine except the U.S., France and Britain.
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.quote:Op zondag 17 juli 2011 17:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Er is niets vernietigd aan Libanon, laat staan totaal.
nee, dat heb je niet goedquote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.
Sterke redenering.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was wel Palestijns bloed, dus dan is duidelijk wie er zo'n smeerboel van heeft gemaakt.
Grappig dat dit verder geen reacties oproept.quote:Op maandag 18 juli 2011 10:05 schreef Karrs het volgende:
"Pas op voor nep-joden op het strand!"
Reli-fanaten
Dat er opzettelijk en onnodig (vanuit militair oogpunt) viaducten en snelwegen kapotgebombardeerd werden, weet ik wel zeker. Maar ik ben te lui om nu te gaan zoeken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
nee, dat heb je niet goed.
Maar een betrouwbare bron waarom je het wel goed hebt is natuurlijk welkom
Nou, dat topic loopt toch wel aardig, geloof ik.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:01 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Grappig dat dit verder geen reacties oproept.
Oh nu is zelfs de vernietiging van Libanon en in het bijzonder Beiroet de schuld van Israel?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat er nogal wat infrastructuur opzettelijk platgebombardeerd is door Israel. Om de bevolking te hinderen bij het vluchten uit bedreigde steden, als ik het goed heb.
Infrastructuur is een legitiem militair doel. Inderdaad om het vervoer van wapens en strijders te bemoeilijken. De bevolking lijdt helaas altijd tijdens oorlogen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat er opzettelijk en onnodig (vanuit militair oogpunt) viaducten en snelwegen kapotgebombardeerd werden, weet ik wel zeker. Maar ik ben te lui om nu te gaan zoeken.
Wel komt mijn geheugen met nadere aanvullingen: de opgegeven reden was het verhinderen van aanvoer van wapentuig, met name steviger raketten. Effect was echter dat de bevolking gehinderd werd bij het vluchten.
Ook overigens was het bombarderen van grote delen van het land uit militair oogpunt nutteloos.
Videoquote:Israel entert Franse Gazaboot
Israëlische mariniers zijn dinsdag aan boord van een Frans jacht gegaan, dat de blokkade van de Gazastrook wil doorbreken. Ze slepen het 19 meter lange schip naar de Israëlische haven Ashdod. Dat berichtte het Arabische tv-station Al Jazeera.
Een Israëlische woordvoerster liet weten dat de operatie om aan boord te gaan vreedzaam verliep. Het jacht, de Dignité-al Karama, vervoert 16 activisten.
Het jacht is het enige schip van een hulpvloot van ongeveer 10 schepen dat Gaza wist te naderen. Andere boten werden tegengehouden door Griekenland of zouden gesaboteerd zijn.
Die redeneertrant is hier alomtegenwoordig, je verovert en bezet Palestijns gebied en knijpt ze af, en als ze er dan geen bloeiende heilstaat van maken dan ligt het aan de Palestijnen, dus ik dacht ik doe ook even mee.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sterke redenering.
Na de moordpartij zat de hele woonkamer onder het bloed van de slachtoffers, dus het is wel duidelijk wie er een smeerboel van gemaakt heeft. En wie er dus verantwoordelijk en aansprakelijk is voor de rotzooi.
Deze kende ik nog niet, maar misschien is er al wel een naam voor deze drogredenering.
Doet er ook niet toe. Wie er gelijk of ongelijk heeft is irrelevant. De Palestijnen krijgen binnen afzienbare tijd geen staat omdat zij de enigen zijn die dat willen (en kennelijk een aantal buitenstaanders wiens steun voor een Palestijnse staat willekeurig is). Er komt eerder een Koerdistan dan een Palestina.quote:
Zeg nooit nooit. Dat zeiden ze minder dan honderd jaar geleden ook over een Joodse staat in het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 23:21 schreef waht het volgende:
[..]
Doet er ook niet toe. Wie er gelijk of ongelijk heeft is irrelevant. De Palestijnen krijgen binnen afzienbare tijd geen staat omdat zij de enigen zijn die dat willen (en kennelijk een aantal buitenstaanders wiens steun voor een Palestijnse staat willekeurig is). Er komt eerder een Koerdistan dan een Palestina.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |