abonnement Unibet Coolblue
pi_100076988
Ik heb een beetje aan het rondkijken mijn kontakt bij UPC is inmiddels vrij, Nu kwam ik terecht bij canaldigitaal die is voor alles in 1 een stuk goedkoper dan UPC, de schotel hoef je niet te kopen die kun je bij een 2 jarig kontrakt in bruilkeen krijgen nu komt de maar ik vind schotels zo lelijk ik kan hem alleen op een manier laten monteren dat ik er vol tegenaan kijk. Dus dat weerhoud mij een beetje, en ik heb geen idee hoe de service en kwaliteit is van canal digitaal.

Ben overigens ook erg benieuwd hoe de prijs zich zal gaan ontwikkelen nu betal ik bij UPC 64 euro pm voor internet digitale tv en onbeperkt bellen in nederland en europa. Ik kan opnemen e.d nu kun je dezelfde opties bij canaldigitaal ook nemen maar nu zijn ze goedkoper maar over een jaar of 2 misschien niet meer en dan kijk ik tegen die schotel aan.

Kun je canal digitaal ook kijken zonder schotel??

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met canal digitaal?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 08:08:10 #2
83919 freeDragon
roaming the skies
pi_100077085
Ik heb al een paar jaar Canal Digitaal, omdat ik wel een beetje klaar was met UPC. Heb alleen TV, ik bel uitsluitend mobiel en heb internet apart.
Prima aanbod van zenders voor een goede prijs. Ik heb de schotel zelf opgehangen en gecallibreerd, was een fluitje van een cent.

Paar dingen waar je wel op moet letten: schotel en slecht weer gaan slecht samen. Als het onweert vallen vaak zenders uit. Daarnaast: voor elke tv heb je weer een aparte decoder nodig (hoewel er ook een soort 'thuiszenders' zijn die het signaal van de decoder door het hele huis sturen, zodat iedereen door het hele huis tv kan kijken).

Ze hebben decoders die ook kunnen opnemen. Ik heb er een waar je ook een laptop of mediacenter op kan aansluiten. Kijk anders even op de site voor het aanbod. Die van mij heb ik ergens anders gekocht omdat die in de aanbieding was. Kaartje erin en spelen maar.

Canal Digitaal zonder schotel gaat niet - of ik moet wat gemist hebben de laatste tijd.
The sky is no limit
pi_100077456
Je bent met CanalDigitaal gebonden aan de schotel.

Een ander alternatief voor UPC is KPN, die bieden ook een vergelijkbaar televisieaanbod.
pi_100077805
Kpn ( diggitenne) valt af ivm de straling die afgeven wordt. Daar krijg ik hoofdpijn, slaappproblemen e.d van.
pi_100078022
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:11 schreef MaMaLief het volgende:
Kpn ( diggitenne) valt af ivm de straling die afgeven wordt. Daar krijg ik hoofdpijn, slaappproblemen e.d van.
KPN biedt tegenwoordig interactieve televisie, die maakt niet gebruik van Digitenne (DVB-T). In dat geval zou je dus van die straling af zijn. Daarnaast is het effect van de straling verwaarloosbaar. De straling is sowieso aanwezig en met het plaatsen van een ontvanger zou dat niet erger kunnen worden.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 10:26:50 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_100079722
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:11 schreef MaMaLief het volgende:
Kpn ( diggitenne) valt af ivm de straling die afgeven wordt. Daar krijg ik hoofdpijn, slaappproblemen e.d van.
Die straling is er nu ook al, het betreft een ontvanger, geen zender, grapjas.

Maar idd, KPN doet gewoon via het kabeltje, net als Tele2 en dergelijke.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_100081717
Canaal digitaal kwaliteit is top. sowieso heb je met schotel de beste kwaliteit TV. Service schijnt ruk te zijn, maar ik ben geen klant van ze. Kijk wel tv met een schotel..

Je kan je schotel beter zelf kopen en installeren dan het door CD laten doen. Je zit dan namelijk niet aan een (duur) abonnement vast, en je kan je eigen decoder uitkiezen. Denk ook aan de mogelijkheid om engelse TV te kijken, die hebben een aantal gratis zenders (bijv BBC1 tm 4) die de moeite zeker waard zijn

Een goede en heel goedkope HD decoder is de Openbox S9. Kan je hele leuke dingen mee doen, zoals betaal tv kijken zonder abonnement. alleen voor educatieve doeleinden natuurlijk :)
pi_100083293
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:11 schreef MaMaLief het volgende:
Kpn ( diggitenne) valt af ivm de straling die afgeven wordt. Daar krijg ik hoofdpijn, slaappproblemen e.d van.
dat is echt onzin. dat ding zend geen straling uit. het ontvangt enkel de straling die er nu ook al aanwezig is.

als je er echt zo panisch voor bent, er zijn ook buiten ontvangers.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:17:42 #9
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_100083303
Je hebt tegenwoordig hele kleine schotels die lijken op een buitenlampje. Plat tegen de muur aan. best ok. :Y
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 12:18:24 #10
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_100083336
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:11 schreef MaMaLief het volgende:
Kpn ( diggitenne) valt af ivm de straling die afgeven wordt. Daar krijg ik hoofdpijn, slaappproblemen e.d van.
Dit slaat helemaal nergens op. Plus dat die straling sowieso in je huis is. De antenne vangt dat alleen op.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:20:14 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_100085448
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 09:11 schreef MaMaLief het volgende:
Kpn ( diggitenne) valt af ivm de straling die afgeven wordt. Daar krijg ik hoofdpijn, slaappproblemen e.d van.
Dat was toch allang verwezen naar het rijk der fabelen?

Ik heb enige tijd Digitenne gehad, beviel prima, maar was wel gevoelig voor onweer en dergelijke. Momenteel UPC met zo'n alles in 1 pakket, bevalt prima tot nu toe. Snel internet, goed bellen en mooie scherpe tv beelden.

Schotel heb ik dan weer geen ervaring mee.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_100085558
mn ouders zijn juist van schotel overgestapt op digitenne omdat schotel te gevoelig was voor slecht weer. met digitenne is het ontvangst veel beter.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 13:27:28 #13
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_100085776
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 13:22 schreef loecje het volgende:
mn ouders zijn juist van schotel overgestapt op digitenne omdat schotel te gevoelig was voor slecht weer. met digitenne is het ontvangst veel beter.
Het ligt misschien aan de opstelling of de nabijheid van andere stralingsbronnen of zo. Ik heb zelfs het verhaal gehoord dat het zou reageren op voorbijrijdende brommers, maar daar hadden wij geen last van op 6 hoog
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_100085821
Ik zou eigenlijk in alle gevallen de lokale kabelaanbieder aanraden voor triple-play (UPC/Ziggo). Kabel kent in mijn ogen de minste beperkingen.
pi_100087467
Ik bedoelde niet dat de ontvanger straling afgeeft maar de masten van digitenne geven zoveel straling af dat er mensen ziek van worden, ik zelf krijg daar hoofdpijn en slapeloosheid van. Dus ik ga niet tv kijken via een kastje waarvan andere mensen ziek worden

En dat er straling in mijn huis is weet ik, maar gelukkig lang zoveel niet als in mijn vorige huis wat in een redelijk grote plaats stond. In grote steden en middel grote steden is de straling vele malen erger dan in kleine gemeentes.
  vrijdag 29 juli 2011 @ 14:30:57 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_100088229
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2011 14:12 schreef MaMaLief het volgende:
Ik bedoelde niet dat de ontvanger straling afgeeft maar de masten van digitenne geven zoveel straling af dat er mensen ziek van worden, ik zelf krijg daar hoofdpijn en slapeloosheid van. Dus ik ga niet tv kijken via een kastje waarvan andere mensen ziek worden

En dat er straling in mijn huis is weet ik, maar gelukkig lang zoveel niet als in mijn vorige huis wat in een redelijk grote plaats stond. In grote steden en middel grote steden is de straling vele malen erger dan in kleine gemeentes.
Tsja elke mast geeft straling af, daar zijn ze voor. Dat mensen daardoor welke invloed dan ook zouden ondervinden is allang onderzocht en gewoon onzin. Maar goed, daar hebben we het hier niet over.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_100222313
quote:
Tsja elke mast geeft straling af, daar zijn ze voor. Dat mensen daardoor welke invloed dan ook zouden ondervinden is allang onderzocht en gewoon onzin. Maar goed, daar hebben we het hier niet over.
Hoe weet je dat zo zeker? Er is wel degelijk bewezen dat straling invloed heeft op levende wezens. Dat dit negatieve invloed heeft op mensen is echter niet bewezen.. Maar goed dat wordt wel vaker beweert over zaken die later toch wat minder gezond blijken te zijn. Zoals roken of asbest om maar eens iets te noemen.
pi_100222585
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 05:19 schreef cracktor het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Er is wel degelijk bewezen dat straling invloed heeft op levende wezens. Dat dit negatieve invloed heeft op mensen is echter niet bewezen.. Maar goed dat wordt wel vaker beweert over zaken die later toch wat minder gezond blijken te zijn. Zoals roken of asbest om maar eens iets te noemen.
Ik heb besloten om maar bij UPC te blijven, het scheelt wel geld om over te stappen maar ik vind het zo'n lelijk gezicht om een schotel in de tuin te zetten. En op een andere manier canal digitaal kijken is niet mogelijk.

En wat de straling betreft ik kreeg die klachten en ben toen naar de dokter gegaan en die dacht gelijk aan straling want er waren meer mensen in de nieuwbouwwijk waar ik toen woonde die diezelfde klachten hadden, wij woonde vrij dicht op een aantal masten. Ik ben toen verhuisd en de klachten waren over totdat ik digitenne in huis haalde toen begon het weer, dus heb dat de deur uitgedaan en het was weer over. ( nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook geen gsm en draadloze telefoon in huis heb, daar kreeg ik die klachten ook van)
  dinsdag 2 augustus 2011 @ 07:24:10 #19
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_100222634
Ik denk dat het in je hoofd zit :)
pi_100222663
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:24 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat het in je hoofd zit :)
Hoofdpijn zit in je hoofd inderdaad :)
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_100222668
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:24 schreef Mishu het volgende:
Ik denk dat het in je hoofd zit :)
Het maakt mij niet uit waar het wel of niet vandaan komt zolang ik maar geen klachten heb.
pi_100222679
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 07:10 schreef MaMaLief het volgende:
En wat de straling betreft ik kreeg die klachten en ben toen naar de dokter gegaan en die dacht gelijk aan straling want er waren meer mensen in de nieuwbouwwijk waar ik toen woonde die diezelfde klachten hadden, wij woonde vrij dicht op een aantal masten. Ik ben toen verhuisd en de klachten waren over totdat ik digitenne in huis haalde toen begon het weer, dus heb dat de deur uitgedaan en het was weer over. ( nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook geen gsm en draadloze telefoon in huis heb, daar kreeg ik die klachten ook van)
Da's ook de reden dat ik geen dect telefoon naast het bed heb liggen en geen draadloze router in de meterkast onder m'n slaapkamer. Ik herken het precies.
"aan" was klachten, "uit" was klachten weg. Dan hoef ik er niet zo lang meer over na te denken waar het nou vandaan kwam ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')