SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/
Geslaagden 2009
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009
Geslaagden 2010
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010
Geslaagden 2011
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 18-05-2011 12:03:49 ]
I know!quote:
Inderdaad, die zijn ook niet (veel) duurder!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hoeft niet gelijk meer te kosten hoor, honda cb-1 is misschien ook iets wat je wel mooi vind, en die heeft 400cc.
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga.quote:
Hoeveel lessen heb je gehad en wat heb je allemaal geoefend?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga.
Langzame slalom gaat daarentegen wel redelijk goed. De volgende les mag ik ook al zelf op motor naar het oefenterrein.
Dan kan het ook heel goed (had ik namelijk) dat je te weinig kracht hebt, en dan niet fysiek maar op de wielen. Van de koppeling moet je af blijven met een 8je, gewoon constant rijden. Wat belangrijk is is om je voetrem te gebruiken, en niet "een beetje" maar als je de voetrem los laat moet je gelijk voelen dat je versneld. Als je dit hebt kan je de motor een stuk schuiner doen, en de kunst is dan om de motor de bocht in te duwen en zelf overeind te blijven.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga.
Langzame slalom gaat daarentegen wel redelijk goed. De volgende les mag ik ook al zelf op motor naar het oefenterrein.
Maandag de intest gehad, toen geleerd om te schakelen en een groot 8-je te maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:42 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad en wat heb je allemaal geoefend?
Dat het ook zonder koppeling kan zei de instructeur pas na de les. Maar daar zat ik inderdaad nogal mee te kloten, gas/koppeling/rem allemaal tegelijk proberen te regelen lukt niet echt.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan kan het ook heel goed (had ik namelijk) dat je te weinig kracht hebt, en dan niet fysiek maar op de wielen. Van de koppeling moet je af blijven met een 8je, gewoon constant rijden. Wat belangrijk is is om je voetrem te gebruiken, en niet "een beetje" maar als je de voetrem los laat moet je gelijk voelen dat je versneld. Als je dit hebt kan je de motor een stuk schuiner doen, en de kunst is dan om de motor de bocht in te duwen en zelf overeind te blijven.
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:54 schreef rene90 het volgende:
Doe het volgende keer dus zonder koppeling, gewoon in de 1, en de snelheid niet met je gas regelen maar met je voetrem, en die voetrem kan je best flink indrukken hoor. Dan merk je gelijk hoeveel makkelijker je het evenwicht kan houden.
Geen idee hoeveel toeren, zal verschillen per motor. Maar juist in dat 8je heb je de trekkracht nodig van de motor om goed de kleine bochten te kunnen maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
[..]
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?
Bij mijn lesmotor is het in de 1 op 2500rpm en dan met de voetrem terugbrengen naar 1500-1700rpm voor de halve draai en de acht. Maar dat verschilt inderdaad per motorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
[..]
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?
Ik les op een CBF500, en daarbij is het rond de 2000 toeren (heb 't ook weleens eronder gedaan), zonder koppeling, en dan inderdaad met je voetrem de snelheid regelen. De sleutel zit 'm echter in het afschuinen van de motor met je knieën en heupen. Op een bepaald moment kon ik gewoon rondjes draaien binnen de lijnenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
[..]
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?
Wat ik zo uit het vorige topic proefde was dat er wel potentie was voor een rit met wat vers geslaagden, en moblo voorop als ervaringsdeskundigequote:
Moet volgens de norm niet de minst ervarene voorop rijden?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat ik zo uit het vorige topic proefde was dat er wel potentie was voor een rit met wat vers geslaagden, en moblo voorop als ervaringsdeskundige
Nu je het zegt...komt wat theorie uit het boekje wel weer naar boven drijvenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Moet volgens de norm niet de minst ervarene voorop rijden?
Maar ik voel zeker wel iets voor zo'n rit! Als ik dat pasje eenmaal heb, ja
Ja voorop anders laat jeje opnaaien om de groep bij te houden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nu je het zegt...komt wat theorie uit het boekje wel weer naar boven drijven
Neuh maar dat is sowieso iets wat je niet moet doen, want er zijn meer "newbie's" dan ervaren rijders. Dus het is belangrijk om je eigen tempo te rijden en op elkaar te wachten op bepaalde punten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:32 schreef leimeh het volgende:
[..]
Ja voorop anders laat jeje opnaaien om de groep bij te houden.
Beste voorop, en dan daar achter de slechtse en dan steeds beter tot aan de op een na beste achterop.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Neuh maar dat is sowieso iets wat je niet moet doen, want er zijn meer "newbie's" dan ervaren rijders. Dus het is belangrijk om je eigen tempo te rijden en op elkaar te wachten op bepaalde punten.
Jammerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:13 schreef Beastie_boys het volgende:
Helaas gezakt voor mijn theorie gisteren.
Zondag weer lessen, hopen dat het meevalt met de regenbuien die ze verwachten.
6 juni mag ik het weer proberen. Voelt wel zuur wanneer je oefen examens steeds goed gaan en dan dit.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:48 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Jammer
Al een nieuwe datum gepland voor je theorie?
Veel plezier alvast zondag, in de regen lessen is ook wel eens interessant!
Heb je rijbewijs B toevallig ook?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:02 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb 7 juni mijn AVB en moet nog beginnen met mijn theorie. Ik kwam er de vorige les pas achter dat ik dit zelf moest regelen en mijn instructeur dat niet aan zou geven.
Gelukkig heb ik gisteren wel al snel een theorieboek kunnen regelen
Die heb ik idd wel, het is ook geen probleemquote:Op zaterdag 14 mei 2011 11:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Heb je rijbewijs B toevallig ook?
Want dan hoef je je theorie nog niet per se behaald te hebben voor je AVB-examen. Ze zien dan zelfs liever je rijbewijs, blijkbaar. De examinator vroeg nadat ik zei dat ik beide had; "we zien liever even je rijbewijs".
net even leuker dan een bromscooter ook geen problemen met rollerbanken en zulks, gewoon legaal 9 paardjes in het vooronderquote:
kan wel, alleen wordt je koppeling er niet vrolijker opquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:49 schreef Dekatria het volgende:
Vandaag lekker lesje gehad, over dijkwegen enzo... lekker sturen Wel 1 keer heel dom af laten slaan doordat ik niet ver genoeg terug had geschakeld, bij het halt houden voor een tegenligger. Wegrijden in z'n 3 kennie he
BNOR is na 4x zakken bij gewone examensquote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:45 schreef nero7 het volgende:
Aangezien je na 5x zakken bij het BNOR mag afrijden, waaruit blijkt dat vrijwel elke mongool dat kan halen, kan je wel concluderen dat het afrijden hetzelfde is als russisch roulette.
Na 5 keer missen is de 6de keer zeker raak!
Ik héb er nog eentje staan voor weinig, zie eerder in dit topic/reeksquote:
Ziet er ook wel leuk uit, maar heb je hier niet veel meer onderhoud aan?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Inderdaad, die zijn ook niet (veel) duurder!
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/298685
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/304962
Hoezo meer onderhoud dan? elke motor heeft onderhoud nodig... nieuw of oud. en kijk de boekjes er maar op na, meestal is het onderhoud een vast stramien, met af en toe groot onderhoud, dat is het nadeel van een 2e hands motor, vaak worden ze verkocht als groot onderhoud eraan zit te komen... daar is de prijs ook naar!quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:24 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ziet er ook wel leuk uit, maar heb je hier niet veel meer onderhoud aan?
Dat hangt er vanaf hoe het voorheen is onderhouden. Als dat goed is gedaan dan heb je er zeker niet meer onderhoud aanquote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:24 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ziet er ook wel leuk uit, maar heb je hier niet veel meer onderhoud aan?
tsja, en de lager uitdrijver, de blokken hout om wiel op te leggen, remmenreiniger, kopervet, koperen bus om lager er weer in te tikken....quote:Op zondag 15 mei 2011 12:07 schreef nero7 het volgende:
Nja, dat et voor 25 euro goed gebeurt, valt nog wel mee.
maar als het een werkje is van ouwe eruit, de nieuwe erin, had ik liever zo'n paddock stand gehaald en het zelf gedaan :p
Zo moet je niet denken joh . Komt vast wel goed.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:37 schreef leimeh het volgende:
Gister les gehad en ging super goed... wilde niet van de motor af aan het einde van de les. Was zulk lekker weer! Wilde nog wel 2 uurtjes rijden!!!
Dinsdag examen
Maar heb nu het idee dat het examen kut gaat. Bij mijn laatste AVB les ging het super slecht en ging het examen goed. Dus nu heb ik een beetje een tegenover gesteld gevoel
Inderdaad! Komt wel goed leimeh!quote:Op zondag 15 mei 2011 14:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Zo moet je niet denken joh . Komt vast wel goed.
Congratsquote:Op maandag 16 mei 2011 13:59 schreef WhiteJoker het volgende:
Yes! Het theoriecertificaat is in de pocket! Zes fouten, maar ik had erger verwacht na het examen.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 16 mei 2011 13:59 schreef WhiteJoker het volgende:
Yes! Het theoriecertificaat is in de pocket! Zes fouten, maar ik had erger verwacht na het examen.
Dat viel mij ook op toen ik wat om me heen vroeg.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:07 schreef WhiteJoker het volgende:
Ja, het was m'n eerste examen. Zaten trouwens flink wat herkansers tussen...
Aangepast .quote:Op maandag 16 mei 2011 14:16 schreef WhiteJoker het volgende:
(zou een mod mijn data in de OP kunnen aanpassen? AVB en AVD zijn nog niet bekend)
Ik heb er 3 keer voor nodig gehad had de 2e keer net 1 foutje teveel. Derde keer wel gewoon met maar 3 fout geslaagd.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:57 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op toen ik wat om me heen vroeg.
Sommigen waren er voor de derde of vierde keer; zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Huiswerk niet gedaan?quote:Op maandag 16 mei 2011 15:12 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik heb er 3 keer voor nodig gehad had de 2e keer net 1 foutje teveel. Derde keer wel gewoon met maar 3 fout geslaagd.
Eerste keer was dom, dacht dat het boek leren genoeg was. Tweede keer kwamen er net teveel vragen waarover niets in m'n boek stond maargoed, maakt me verder ook niet uit. Binnen is binnen.quote:
True, weer een last van je schouders.quote:Op maandag 16 mei 2011 15:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Eerste keer was dom, dacht dat het boek leren genoeg was. Tweede keer kwamen er net teveel vragen waarover niets in m'n boek stond maargoed, maakt me verder ook niet uit. Binnen is binnen.
Dat hoor ik zaterdag.quote:
Spannend.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:11 schreef Tankiej het volgende:
Ik hoop dat ik komende vrijdag hoor wanneer ik voor AVD mag, krijg elke les te horen dat ik het erg goed doe en vorige keer kreeg ik als enige verbeterpunt te horen dat ik iets meer de bocht moet aansnijden
Same here! Ik ga eind Juni m'n tussentijdse toets doen, ben benieuwd.quote:
Wut? Zo lang wil ik niet eens wachten.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:40 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Same here! Ik ga eind Juni m'n tussentijdse toets doen, ben benieuwd.
Als het aan mij lag had ik 'm deze week al, maar ja scheelt dat ik het tot dan druk heb met andere dingen. M'n doel is om voor september m'n pasje te hebben, dus ik lig op schema.quote:
Oké, als je geluk hebt is het nog een een poosje mooi weer en niet te koud.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:37 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als het aan mij lag had ik 'm deze week al, maar ja scheelt dat ik het tot dan druk heb met andere dingen. M'n doel is om voor september m'n pasje te hebben, dus ik lig op schema.
Heb je er vertrouwen in? Wat denk je dat de moeilijkste opdrachten zijn voor jou?quote:Op maandag 16 mei 2011 20:53 schreef WitteHamster het volgende:
Morgen AVB examen, hopelijk blijft het droog. Het is een week geleden dat ik op de motor zat dus het is wel fijn dat ik daarvoor nog ga lessen.
De uitslag zal ik morgen wel laten weten.
Ik heb er zeker vertrouwen in. De langzame slalom is de valkuil. De anderen lukken gewoon, de acht dan wat minder maar de halve draai gaat ook prima. Morgen nog even oefenen en dan lukt het allemaal wel. Ben meer zenuwachtig voor theorie-examen vrijdag.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Heb je er vertrouwen in? Wat denk je dat de moeilijkste opdrachten zijn voor jou?
je was geslaagd en nu niet meer?quote:
hahah ander account dus ?quote:
Gedeelde PC, zit ff op school op iemands Windows account die nu aan het pissen isquote:
Ik ga er rond 1600 heen, bedankt voor de infoquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
Tegenwoordig wordt alles digitaal verzonden, komt geen papier meer aan te pas.
Weet niet of je het 'gewoon kunt proberen' vandaag, maar een dag wachten lijkt me wat raar, zeker omdat ze het dus digitaal afhandelen?
Maar iig gefeliciteerd
Thanksquote:
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:55 schreef leimeh het volgende:
Geslaagd . Volgende week rijbewijs ophalen
...
Hij zei dat ik pas morgen mijn rijbewijs kon aanvragen bij de gemeente . Met mijn auto kon het meteen!? Ik heb nu ook geen bevestiging van het CBR gekregen op papier, dat was bij mijn auto examen wel zo.
Offtopic: stond onder een andere gebruiker ingelogd net :S (gedeelde pc)
Hmm, zou je verzekerd rond kunnen rijden, wanneer ze A onbeperkt perongeluk aankruizen, ipv beperkt? Zo ook met de A en B wisselquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:18 schreef Tankiej het volgende:
Formulier ondertekenen waarop staat welke rijbewijzen je aan wil vragen, niet vergeten om te checken of A wel aangekruist staat. Heb eens van iemand gehoord die dat vergeten was te checken en toen kreeg hij ook alleen een nieuw rijbewijs met B en AM. Kon hij nog een keer 35 euro aftikken en een week wachten
Via via kan ik veel eerder afrijden. Ja, die plant et direct in.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:20 schreef fespo het volgende:
als het alleen het examen is, wat maakt de rijschool dan uit?
zo makkelijk zal dat niet gaan.
+ een andere rijschool zal niet direct een examen in plannen.
Van de CBR site:quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:18 schreef nero7 het volgende:
Zit te denken om bij een andere rijschool alleen af te rijden.
Weet niet hoeverre een examen, 5 weken in de toekomst, te annuleren is?
Denk niet dat het dan nog mogelijk is, de reservering is al eerder gemaakt dan in de laatste 24 uur?quote:Kan mijn rijschool de reservering voor mijn praktijkexamen nog annuleren?
Antwoord
Dat is mogelijk als de reservering binnen de afgelopen 24 uur is gemaakt en de examendatum minimaal 14 dagen in de toekomst ligt. U kunt uw vragen over de reservering van uw praktijkexamen voorleggen aan uw rijschool.
Dat valt inderdaad onder fraude, je weet namelijk zelf wel dat je dat rijbewijs niet hoort te hebbenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:20 schreef nero7 het volgende:
[..]
Hmm, zou je verzekerd rond kunnen rijden, wanneer ze A onbeperkt perongeluk aankruizen, ipv beperkt? Zo ook met de A en B wissel
Volgens mij valt dat toch onder fraude, dus beter ben je eerlijk
Dus wat is het antwoord?quote:
Whoohoo ik ben er eentje van die procent waar het niet het geval is. Het verschilt per gemeente, bij mij in de gemeente synchroniseren ze blijkbaar een keer per dag. Want de volgende dag mocht ik in eens wel een rijbewijs aanvragen met de extra toevoegingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Maar in 99% van de gevallen kan je het gelijk aanvragen
Lijkt het op inderdaadquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:24 schreef nero7 het volgende:
[..]
Dus wat is het antwoord?
24 uur na de planning is het niet meer te annuleren?
dus wat is et nou?quote:Annuleren meer dan drie weken voor de examendatum
Als u zich rechtstreeks bij CCV heeft aangemeld voor het examen, kunt u tot 21 dagen voor de examendatum zonder opgave van reden uw examen annuleren. U krijgt dan van CCV het overgemaakte examentarief minus de administratiekosten teruggestort. In dit geval stuurt u de volgende gegevens aan CCV:
uw achternaam (voor gehuwde vrouwen alleen meisjesnaam)
uw voorletters
uw kandidaatsnummer
uw adres
uw geboortedatum
uw BSN-nummer
soort examen (s)
examendatum / data
bank-/gironummer + ten name van
Ik zie dit staan. Ik weet niet of jij zelf hebt gereserveerd of dat het via de rijschool gedaan is?quote:Als u zich rechtstreeks bij CCV heeft aangemeld voor het examen, kunt u tot 21 dagen voor de examendatum zonder opgave van reden uw examen annuleren.
Op MF had al wel een keer iemand dat gehad. Die had het gemeld, maar er werd niks mee gedaan, dus die heeft vanaf z'n 19e met A onbeperkt rond gereden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:20 schreef nero7 het volgende:
[..]
Hmm, zou je verzekerd rond kunnen rijden, wanneer ze A onbeperkt perongeluk aankruizen, ipv beperkt? Zo ook met de A en B wissel
Volgens mij valt dat toch onder fraude, dus beter ben je eerlijk
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:48 schreef WitteHamster het volgende:
Jeej AVB binnen=P Alleen de langzame slalom verneukt, maar had ik stiekem al verwacht. De acht ging in 1 keer goed en de rest was makkie. De precisiestop moest 1x over omdat hij vond dat ik nog dichter bij de pionnen kon stoppen, dusja dat de tweede keer maar laten zien.
Vrijdag theorie, als ik die binnen heb kan ik begin juni al voor AVD.
Zonder af te rijden en het examen gehaald te hebben, mag je het rijbewijs niet in bezit hebben? Alleen bij speciale regelingen, zoals AM die je cadeau krijgt bij B enzo.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:48 schreef nero7 het volgende:
Dat dacht ik dus ook
Maarja, het gaat er toch niet om of je afgereden hebt of niet.
Het gaat er toch om dat je het rijbewijs bezit? Anders ben je niet bevoegd om te rijden.
Lekker kromme wet .
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:48 schreef WitteHamster het volgende:
Jeej AVB binnen=P Alleen de langzame slalom verneukt, maar had ik stiekem al verwacht. De acht ging in 1 keer goed en de rest was makkie. De precisiestop moest 1x over omdat hij vond dat ik nog dichter bij de pionnen kon stoppen, dusja dat de tweede keer maar laten zien.
Vrijdag theorie, als ik die binnen heb kan ik begin juni al voor AVD.
Door het rijbewijs te tonen voldoe je toch aan de voorwaarden? Je hebt immers afgereden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:51 schreef nero7 het volgende:
Als ze een foutje maken, zoals dat 19 jarig joch.
Je hebt een geldig rijbewijs op zak, waarop staat dat je onbeperkt mag.
Je zal wel aan de voorwaarden moeten voldoen dat je bent geslaagd, EN het geldig rijbewijs hebt.
Maar dan weet jezelf dat je dat rijbewijs niet hoort te hebben.. Als je een ongeluk krijgt kan er wel eens onderzoek naar gedaan worden, en dan ben je als consument altijd de lulquote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:51 schreef nero7 het volgende:
Als ze een foutje maken, zoals dat 19 jarig joch.
Je hebt een geldig rijbewijs op zak, waarop staat dat je onbeperkt mag.
Je zal wel aan de voorwaarden moeten voldoen dat je bent geslaagd, EN het geldig rijbewijs hebt.
Ah, lekker weer was het dus! Succes met je theoriequote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:52 schreef WitteHamster het volgende:
Tankiej, het bleef gelukkig droog. De zon begon zelfs te schijnen! Vrijdag laat ik weer even wat weten of ik theorie heb, hoop natuurlijk goed nieuws te kunnen melden.
Als hij jouw leeftijd/geboortedatum heeft gezien gaat hij vast uit van een lichte motor? Tenminste, jij bent nog geen 21 toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Door het rijbewijs te tonen voldoe je toch aan de voorwaarden? Je hebt immers afgereden.
Nu ik ga na denken, de examinator heeft het bij mij helemaal niet gehad over afrijden op een lichte of een zware motor. Hopen dat het goed gaat bij mij..
Ik zou dan wel schriftelijke bevestiging willen hebben van de politie dat je legaal mag rondrijden. Zeker voor als je schade maakt o.i.d.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:51 schreef nero7 het volgende:
Als ze een foutje maken, zoals dat 19 jarig joch.
Je hebt een geldig rijbewijs op zak, waarop staat dat je onbeperkt mag.
Je zal wel aan de voorwaarden moeten voldoen dat je bent geslaagd, EN het geldig rijbewijs hebt.
Rijexamen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:13 schreef ArnosL het volgende:
Nope, bijna 19. Ik neem aan dat hij wel heeft gezien dat ik op een lichte moest en dat het ook wel goed komt. Vanavond ga ik hem even aanvragen Komt er trouwens de datum dat je hem hebt gehaald op je rijbewijs te staan of de datum dat je hem hebt aangevraagd? Datum van het rijexamen toch?
Mooi.quote:
Aangezien ik even begon te twijfelen heb ik het even nagevraagd aan een collega die vorige week z'n autorijbewijs heeft gehaald en die heeft hem op de datum van het rijexamen staanquote:
Ik ook dus zal het eigenlijk niet zeker weten inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:18 schreef Tankiej het volgende:
Heeft hij het rijbewijs ook op die datum aangevraagd?
Ik wilde op mijn rijbewijs kijken om te controleren, maar ik heb het op dezelfde dag aangevraagd als dat ik geslaagd was voor m'n B rijbewijs
Ah, okequote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:22 schreef ArnosL het volgende:
Ik heb het ook dezelfde dag aangevraagd. De collega 2 dagen later
Heb je ook al een idee voor wanneer dat examen wordt aangevraagd?quote:
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:48 schreef WitteHamster het volgende:
Jeej AVB binnen=P Alleen de langzame slalom verneukt, maar had ik stiekem al verwacht. De acht ging in 1 keer goed en de rest was makkie. De precisiestop moest 1x over omdat hij vond dat ik nog dichter bij de pionnen kon stoppen, dusja dat de tweede keer maar laten zien.
Vrijdag theorie, als ik die binnen heb kan ik begin juni al voor AVD.
Hier ook ja. Duurt zo langquote:
Gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:22 schreef DarkNoize het volgende:
Vanmiddag geslaagd voor AVB!
AVD staat nu ook gepland:
DarkNoize Eerste les: 03-05-2011 Theorie: 26-05-2011 AVB: 17-05-2011 AVD: 17-06-2011 Rijschool: Jan Heeze te Aalst Lesmotor: Honda CBF600n
Degene die voor mij examen had bij AVB stootte één kegel om maar de langzame slalom werd toen wel goedgekeurd, stonden we allemaal wel van te kijkenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:45 schreef DarkNoize het volgende:
Bedankt iedereen! En ook felicitaties naar de rest!
Helaas stond de agenda van de rijschool al wel BOMvol. Mag over precies een maand op voor AVD.
Moet dan nog wel eerst even slagen voor theorie, maar dat komt hopelijk wel goed
Had bij AVB vanmiddag trouwens alles in 1 keer goed gedaan behalve stapvoets rijden
Die moest even over omdat ik te weinig gas gaf volgens hem, daarna uiteraard wel gewoon gehaald.
Bij langzame slalom tikte ik ook een kegel aan, maar die viel niet om, en dat had de examinator blijkbaar niet eens gezien zei mijn instructeur
Klik.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:20 schreef mark_dabomb het volgende:
O ja, heeft iemand misschien zo'n overzichtje met de remafstanden,
Klik.quote:hoe lang alcohol in je bloed, enzovoorts?
Ah, dat was ik.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:07 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Degene die voor mij examen had bij AVB stootte één kegel om maar de langzame slalom werd toen wel goedgekeurd, stonden we allemaal wel van te kijken
Je moet ook de mening vragen van mensen die er wel verstand van hebben/goed onderbouwde mening over hebben, omdat ze het (hebben ge)dragen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:30 schreef jesperrrrsss het volgende:
ja, gewoon schoon maken na een rit vind ik niet erg, maar ik heb geen zin om hem elke keer in te vetten, want anders word hij binnen de kortste keren geel.
hmm ik ga denk ik dan even verder kijken denk ik
het waren mensen (kennissen) die echt heel veel motor rijden en ook actief aan motor en auto sport doen, dus ik vertrouw ze ook wel, maar ik vraag het toch nog eens hier om zeker te weten.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:12 schreef nero7 het volgende:
[..]
Je moet ook de mening vragen van mensen die er wel verstand van hebben/goed onderbouwde mening over hebben, omdat ze het (hebben ge)dragen.
Vraag het op een forum.
Zo'n ding wordt wel snel ranzig. Of snel, je ziet 't beter . Je zal er vaker met een doekje over moeten. Ik heb mijn rijbewijs nu een jaar en zo'n 8000 km gereden en twee keer mijn pak schoon gemaakt (zwart/rood/wit). Eigenlijk één keer, want heb 'm gister schoongereden in de regenquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:03 schreef jesperrrrsss het volgende:
nog gefeliciteerd met de mensen die voor iets geslaagd zijn.
p.s ik had een vraagje: ik ben van plan om een leren pak te kopen
namelijk (2 delig pak)
[ afbeelding ]
maar dit werd mij af geraden (door andere kennisen die motorrijden) omdat wit leer moeilijk schoon is te houden of na 1 jaar al geel verkleurd is.
is dit waar?
Zie de pilonnen niet als pilonnen, maar als vlammenwerpers waar je niet tegenaan mag ofzo Geen idee of dat het verhelpt. Maar ach, probeer je niet teveel te focussen op de pilonnen maar gewoon dat je de oefening doet, gaat hij lekker blijf je wel binnen de lijnen. En om het jezelf makkelijker te maken zoek je de lijnen goed op, vooral na de eerste halve draai, heb je een stuk meer ruimte in je laatste halve draai.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:40 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
7 juni heb ik theorie-examen :-)
gister mijn elfde les gehad, en voor het eerst het achtje geoefend (joh ik ga in een tempo ), maar die bocht naar rechts, hoe onnatuurlijk voelt dat dan.. ik ging de hele tijd hardstikke ruim om de pilonnen heen, totdat ik uit de oefening moest rijden en maar de hele tijd bochtjes moest maken, toen ging het opeens al een stuk beter..
ik heb pilonnenfobie geloof ik
haha ik zal het eens gaan proberen zaterdag, het is vooral frustrerend omdat als de pilon waar je langs afrijdt bij de halve draai als je net uit de draai komt weg wordt gepakt, ik het wel haal qua ruimte, maar als hij er staat heb ik iedere keer het idee dat ik er recht op af rij en dus moet uitwijkenquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:42 schreef rene90 het volgende:
[..]
Zie de pilonnen niet als pilonnen, maar als vlammenwerpers waar je niet tegenaan mag ofzo Geen idee of dat het verhelpt. Maar ach, probeer je niet teveel te focussen op de pilonnen maar gewoon dat je de oefening doet, gaat hij lekker blijf je wel binnen de lijnen. En om het jezelf makkelijker te maken zoek je de lijnen goed op, vooral na de eerste halve draai, heb je een stuk meer ruimte in je laatste halve draai.
Ik had precies hetzelfde tijdens mijn AVB lessenquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
haha ik zal het eens gaan proberen zaterdag, het is vooral frustrerend omdat als de pilon waar je langs afrijdt bij de halve draai als je net uit de draai komt weg wordt gepakt, ik het wel haal qua ruimte, maar als hij er staat heb ik iedere keer het idee dat ik er recht op af rij en dus moet uitwijken
het zit tussen de oren, daar ben ik me iig al van bewust, dus tijd om zaterdag gewoon minder medelijden te gaan tonen met de pilonnen en er gewoon overheen te rijden als ze in de weg willen staan
En opzich kan je heel veel doen met die snelheid, even snel draaien voor een pilonnetje is zo gebeurd. Vooral uit de heupen en je kan een hoop.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
haha ik zal het eens gaan proberen zaterdag, het is vooral frustrerend omdat als de pilon waar je langs afrijdt bij de halve draai als je net uit de draai komt weg wordt gepakt, ik het wel haal qua ruimte, maar als hij er staat heb ik iedere keer het idee dat ik er recht op af rij en dus moet uitwijken
het zit tussen de oren, daar ben ik me iig al van bewust, dus tijd om zaterdag gewoon minder medelijden te gaan tonen met de pilonnen en er gewoon overheen te rijden als ze in de weg willen staan
Je moet ook niet letten op de pilonnen - de gouden regel is immers: waar je naar kijkt daar rij je naartoe. Als je dus naar pilonnen gaat kijken dan is de kans dus ook groter dat je ze raakt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:51 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
[..]
haha ik zal het eens gaan proberen zaterdag, het is vooral frustrerend omdat als de pilon waar je langs afrijdt bij de halve draai als je net uit de draai komt weg wordt gepakt, ik het wel haal qua ruimte, maar als hij er staat heb ik iedere keer het idee dat ik er recht op af rij en dus moet uitwijken
het zit tussen de oren, daar ben ik me iig al van bewust, dus tijd om zaterdag gewoon minder medelijden te gaan tonen met de pilonnen en er gewoon overheen te rijden als ze in de weg willen staan
Yep exact dat die dingen gaan echt niet aan de kant als je er naar kijkt ofzoquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je moet ook niet letten op de pilonnen - de gouden regel is immers: waar je naar kijkt daar rij je naartoe. Als je dus naar pilonnen gaat kijken dan is de kans dus ook groter dat je ze raakt.
De motor afschuinen met je heupen en knieën, en kijken waar je naartoe gaat. Dat is het devies
Gevalletje vaker doen, ik mocht vandaag voor een vergadering naar een andere vestiging, totaal aan woon werk verkeer 300km waarvan alles snelwegquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:42 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nog steeds last van mijn nek...
Maar niet meer zo hard rijden op die lesbrommer
Windschermquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:53 schreef CocaColaLight het volgende:
[..
[..]
Gevalletje vaker doen, ik mocht vandaag voor een vergadering naar een andere vestiging, totaal aan woon werk verkeer 300km waarvan alles snelweg
Succes!quote:
Sorry ik was even aan het trollenquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:31 schreef whY... het volgende:
Was er zo'n blonde dame na de uitleg met een vraag:
Kan ik al drukken als ik de vraag heb gelezen?
CBR: Nee ik heb net gezegd als de balk gaat lopen kan je drukken.
Ohw dus het kan niet, maar als ik het toch doe komt het dan wel in het systeem?
CBR: nee, je kan pas drukken als het balkje loopt.
Dus als het balkje loopt kan ik drukken? En als het balkje niet loopt ook?
CBR: Ik heb het net uitgelegd, zijn er nog meer vragen?
en toen begon het examen, maar wat een figuren zijn er in de wereld.
Ja, dat herken ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:43 schreef whY... het volgende:
Ik zat zelf in de eerste rij dus ik weet niet of ze uiteindelijk geslaagd is. Was sowieso al blij dat ik zelf geslaagd was dus veel oog voor anderen had ik niet.
Trouwens, er heerst echt een cultuurtje gelijk in zo'n cbr ruimte. Op de vreemde manier heb ik alle drie de keren dat ik theorie deed (brommer, auto, motor) altijd gepraat met mijn buurman of vrouw. Als we dan beide geslaagd waren elkaar ook bedanken enzo en nog een leuke dag toewensen. Zijn er mensen die dat herkennen? Tijdens het wachten nog even praten over de vragen die je zeker weten fout hebt gedaan en dat soort dingen. Ik vind het leuk hoe de saamhorigheid er dan met onbekende mensen is. Je hebt immers hetzelfde doel .
edit: Ik had nog niet eerder meegemaakt dat er zulks vragen gesteld werden. Zijn er nog meer gekke vragen dat mensen weten?
Dit klopt overigens niet. De reactieafstand is snelheid gedeeld door 10 maar 3. Dus bij 50 is dat 15. Je rem afstand is 50 gedeeld door 10 maal elkaar. Is 25. Totaal is dat dus 40 meter. Dat is tevens de stopafstand.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:38 schreef Tankiej het volgende:
Alcohol is makkelijk te onthouden, standaard glas is 1,5 uur voordat het weer uit je lichaam is.
Stopafstand (reactietijd + remafstand) is ongeveer de helft van je snelheid, remafstand is daar ongeveer weer de helft van.
Dus bij 50km/h is je stopafstand 25 meter en je remafstand 12,5 meter
Remafstand bij 50km/h 25 meter? Dan heb je wel hele slechte remmen, of een heel glad wegdek.. Bij de remoefeningen voor je AVB moet je bij de Precisiestop na 17 meter stil staan, dan rem je nog niet eens zó hard. Bij de noodstop lukt het zelfs binnen de 10 meter (indien droog wegdek)quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Dit klopt overigens niet. De reactieafstand is snelheid gedeeld door 10 maar 3. Dus bij 50 is dat 15. Je rem afstand is 50 gedeeld door 10 maal elkaar. Is 25. Totaal is dat dus 40 meter. Dat is tevens de stopafstand.
quote:
Beiden gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:09 schreef Mirgeam het volgende:
Zojuist mijn theorie gehaald, 2 fouten
Waarvan eentje doordat ik te ver weg zat om te zien of het stoplicht een pijl of helemaal vol was
Ja , is altijd zo . Vind het opzich ook wel aardig. Van te voren drukt het de spanning tijdens het wachten op de uitslag en omdat je je dan toch verbonden voelt en allemaal super blij ben nog even een paar tellen na pratenquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:58 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik
Altijd net na het examen even een praatje met de anderen, niet alleen over theorie trouwens. Ook over rijlessen, waar ze les op (of in het geval van de auto, in) hebben.
Wat gaat er dan niet goed bij de precisiestop bij jou?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:40 schreef The6thgate het volgende:
Les van vanavond ging nog best goed. Tot m'n verbazing ging de langzame slalom meteen vanaf de eerste keer goed. Alleen 1 van de 5 keer een pilon meegenomen, ik was zelf verbaasd.
Eigenlijk ging alles goed behalve de precisiestop, daar blijf ik moeite mee houden. De ene keer is ie goed, de keer daarna lukt ie weer niet. Te wisselvallig nog in elk geval.
Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwielquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:11 schreef Anne het volgende:
Totdat je wielen beginnen te slippen. Alhoewel, als je achterwiel slipt maakt dat niet zo heel erg veel uit. Het gaat om je voorwiel, die mag eigenlijk niet slippen.
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwiel
Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+
Ineens dichtknijpen doe ik sowieso niet, altijd doseren om de remmen te laten 'pakken'. Maar goed om te weten dat er dan toch nog iets speling is om te corrigeren.
Ooit meegemaakt dat 't voorwiel begon te slippen maar je toch kon corrigeren? Beter lezen.
Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:23 schreef Anne het volgende:
[..]
.
Ik moet wel zeggen dat mijn achterwiel vele malen sneller begon te slippen dan voor. Voor is mij wellicht 3x overkomen en gebeurde eigenlijk alleen 2x met de noodstop en die ene keer dat ik hem dus in 1x dichtkneep uit frustratie bij de vertragingsoefening.
Dus volgens mij kan je redelijk ver gaan . Maar aan de andere kant, waarom zou je dat doen als het niet nodig is?
Ik ook, waar ergens moet jij op?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 04:08 schreef ibaneX het volgende:
Ik mag de 26e op voor theorie, nog even goed oefenen met de cd.
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
Als je niet weet hoe je zo hard mogelijk kunt remmen, zou je een keer een remtraining kunnen volgen bij een rijschool. Die zijn er volgens mij ook wel voor motoren zonder ABS.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem.
Waarom? Ik wil in z'n algemeenheid gewoon wat harder remmen dan ik nu doe, ik heb nu 't gevoel dat ik bij lange na niet hard genoeg rem, ook onder normale omstandigheden niet.
+ Het is altijd handig om te weten hoe hard je ongeveer kunt remmen als het een keer wel nodig is
(Zoals laatst toen ik met 140km/u een klaverblad naderde omdat niemand mij er verdomme tussen wilde laten )
Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.
Ik heb bij mijn avb examen zelfs voor de abs erop gehad en de examinator had wel een opmerking dat ik zonder abs op mijn plaat gegaan zou zijn. Dus ik bijdehand terug tja deze brommer heeft abs dus dan kan ik het ook gebruikenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.
Volgens mij niet. Hij had er een verhaal over dat met het examen je abs niet in mocht grijpen. Dus heb ik er maar voor gezorgd dat het abs niet ingreepquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef?
Fout.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:16 schreef Hoogheid het volgende:
Als ABS erin komt sta je sowieso al later stil.
Mij is altijd vertelt dat hij bij de noodstop wel in de ABS mag schieten maar bij de stopproef en de precisiestop niet. Werd mij ook door examinator vertelt tijdens het examen toen ik de noodstop moest doen, hij zei er letterlijk bij 'het is niet erg als hij in de ABS gaat, daarvoor zit het erop'. Dusja, dan is het voor mij wel duidelijkquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Hij had er een verhaal over dat met het examen je abs niet in mocht grijpen. Dus heb ik er maar voor gezorgd dat het abs niet ingreep
Nee, als het ABS ingrijpt onderbreekt het de remkracht even. Dus je remt even niet en later rem je weer. Dan sta je wel degelijk later stil dan zonder ingreep van het ABS.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:15 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, als het ABS ingrijpt onderbreekt het de remkracht even. Dus je remt even niet en later rem je weer. Dan sta je wel degelijk later stil dan zonder ingreep van het ABS.
http://en.wikipedia.org/w(...)system#Effectivenessquote:On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.
Die eerste gaat over auto's, daar kun je jezelf niet mee onderuit remmen Die tweede kan ik niet openen op mn telefoon, dua dat moet ik straks maar even lezen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)system#Effectiveness
Australisch onderzoek:
http://www.monash.edu.au/(...)%20effectiveness.pdf (groot bestand)
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die eerste gaat over auto's, daar kun je jezelf niet mee onderuit remmen Die tweede kan ik niet openen op mn telefoon, dua dat moet ik straks maar even lezen.
Darknoize: waar in duitsland ben je geweest? Ik ben ook van plan om in duitsland kleding te gaan kopen.
Ik kom toch later tot stilstand wanneer de ABS er bij komt.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS.
En hoe kreeg je dat dan voor elkaar? Vast in een gecontroleerde omgeving? De meeste mensen zullen na een dozijn remoefeningen het wel voor elkaar krijgen om ABS eruit te remmen, vooral op droog, maar zodra er een auto uit het niets vanaf links opduikt is het opeens een ander verhaal.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS.
Osnabrück is het dichtste bij voor mij, 135 km rijden enkele reisquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:26 schreef DarkNoize het volgende:
Bij Louis in Aachen.
www.louis.de heeft meer dan 60 vestigingen in Duitsland volgens mij.
Ze zijn allemaal alweer dichtquote:Op zondag 22 mei 2011 21:01 schreef fespo het volgende:
als je nog boeken nodig hebt
Autorijles stap voor stap (praktijk boek) TIP(!)
[TK] Motor theorieboek incl. praktijk pagina's en studievragen
[TK] Auto theorieboek incl. praktijk pagina's en studievragen
Moet je wel even deze uitprinten en meenemen;quote:Op zondag 22 mei 2011 17:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Osnabrück is het dichtste bij voor mij, 135 km rijden enkele reis
Volgens MF hebben ze 15% korting op één leren artikel naar keuze. Zaterdag denk ik even heen
Voor mij was het 100km enkele reis.quote:Op zondag 22 mei 2011 17:54 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Osnabrück is het dichtste bij voor mij, 135 km rijden enkele reis
Volgens MF hebben ze 15% korting op één leren artikel naar keuze. Zaterdag denk ik even heen
Groningen, ik heb mezelf voorgenomen pas te gaan lessen als ik mijn theorie heb. Dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te makenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 17:24 schreef DarkNoize het volgende:
[..]
Ik ook, waar ergens moet jij op?
Heb 17 juli AVD, dus MOET het wel in 1 keer halen
Over dat remmen, zolang je rechtdoor rijdt (dus niet in een bocht, maar dat lijkt me duidelijk ) maak je denk ik eerder een stoppie, dan dat je voorwiel blokkeert. Maar ik les op een motor met ABS, met de noodstop vaak genoeg gebruik van gemaakt
Daarom heet het ook Nood stop, dan komt het er echt op aan...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:16 schreef Hoogheid het volgende:
Maar het mag zeker wel bij de noodstop hoor. Zo is het mij in ieder geval geleerd dat het totaal geen probleem is als de ABS er dan in knalt. Dat had ik bijvoorbeeld al heel snel tijdens het oefenen in de regen.
Nog niet aangevraagd.quote:
Groningenquote:Op maandag 23 mei 2011 07:57 schreef ibaneX het volgende:
[..]
Groningen, ik heb mezelf voorgenomen pas te gaan lessen als ik mijn theorie heb. Dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken
Nog meer mensen uit Groningen :>quote:Op maandag 23 mei 2011 08:29 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Groningen
Kom je ook uit de buurt van Groningen? Waar wil je gaan lessen?
Link uit de OP: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.phpquote:Op maandag 23 mei 2011 08:42 schreef Rossdale het volgende:
Ik heb alleen het theorieboek over kunnen nemen van een vriend maar geen oefenexamen oid? Weten jullie een goede site om die online te oefenen of te downloaden?
Waar in Groningen, stad?quote:Op maandag 23 mei 2011 08:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nog meer mensen uit Groningen :>
Komend weekend opletten voor een wit scheurmonster, dan ga ik Groningen weer ff onveilig maken
Stad, misschien nog even stukje provincie.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:45 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Link uit de OP: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php
Moet je je wel even aanmelden en wat gegevens achterlaten, krijg je een code op je telefoon waarmee je de 5 examens kan doen. Je kan ze ook zo vaak doen als jezelf wil
Er staat dat je een MOTOplus blad gratis krijgt bij aanmelding, die heb ik echter nooit gekregen..
[..]
Waar in Groningen, stad?
Ah, ok!quote:Op maandag 23 mei 2011 08:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Stad, misschien nog even stukje provincie.
Overigens geen lessen meer heur!
Lessen in Groningen is ongetwijfeld horror, met al die (studenten)fietsers etc.quote:Op maandag 23 mei 2011 08:58 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ah, ok!
Nee, dat had ik al door. Zo snugger ben ik dan weer wel
Dat denk ik ook ja, dat dat een horror is.. Ben blij dat ik in Winschoten examen ga doenquote:Op maandag 23 mei 2011 09:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lessen in Groningen is ongetwijfeld horror, met al die (studenten)fietsers etc.
Ik ben blij dat ik indertijd nog in Leeuwarden les (en examen heb gehad) voor zowel motor als auto.
Maar dan kan de korting nog wel 'vet' zijn?quote:Op maandag 23 mei 2011 09:31 schreef ArnosL het volgende:
M'n pa stuurde me zaterdag een mail van Ten Kate door met als titel: 'Vette korting op demo's' De goedkoopste was ¤7200.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |