Wat gaat er dan niet goed bij de precisiestop bij jou?quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:40 schreef The6thgate het volgende:
Les van vanavond ging nog best goed. Tot m'n verbazing ging de langzame slalom meteen vanaf de eerste keer goed. Alleen 1 van de 5 keer een pilon meegenomen, ik was zelf verbaasd.
Eigenlijk ging alles goed behalve de precisiestop, daar blijf ik moeite mee houden. De ene keer is ie goed, de keer daarna lukt ie weer niet. Te wisselvallig nog in elk geval.
Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwielquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:11 schreef Anne het volgende:
Totdat je wielen beginnen te slippen. Alhoewel, als je achterwiel slipt maakt dat niet zo heel erg veel uit. Het gaat om je voorwiel, die mag eigenlijk niet slippen.
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwiel
Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+
Ineens dichtknijpen doe ik sowieso niet, altijd doseren om de remmen te laten 'pakken'. Maar goed om te weten dat er dan toch nog iets speling is om te corrigeren.
Ooit meegemaakt dat 't voorwiel begon te slippen maar je toch kon corrigeren? Beter lezen.
Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:23 schreef Anne het volgende:
[..]
.
Ik moet wel zeggen dat mijn achterwiel vele malen sneller begon te slippen dan voor. Voor is mij wellicht 3x overkomen en gebeurde eigenlijk alleen 2x met de noodstop en die ene keer dat ik hem dus in 1x dichtkneep uit frustratie bij de vertragingsoefening.
Dus volgens mij kan je redelijk ver gaan . Maar aan de andere kant, waarom zou je dat doen als het niet nodig is?
Ik ook, waar ergens moet jij op?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 04:08 schreef ibaneX het volgende:
Ik mag de 26e op voor theorie, nog even goed oefenen met de cd.
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
Als je niet weet hoe je zo hard mogelijk kunt remmen, zou je een keer een remtraining kunnen volgen bij een rijschool. Die zijn er volgens mij ook wel voor motoren zonder ABS.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem.
Waarom? Ik wil in z'n algemeenheid gewoon wat harder remmen dan ik nu doe, ik heb nu 't gevoel dat ik bij lange na niet hard genoeg rem, ook onder normale omstandigheden niet.
+ Het is altijd handig om te weten hoe hard je ongeveer kunt remmen als het een keer wel nodig is
(Zoals laatst toen ik met 140km/u een klaverblad naderde omdat niemand mij er verdomme tussen wilde laten )
Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.
Ik heb bij mijn avb examen zelfs voor de abs erop gehad en de examinator had wel een opmerking dat ik zonder abs op mijn plaat gegaan zou zijn. Dus ik bijdehand terug tja deze brommer heeft abs dus dan kan ik het ook gebruikenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.
Volgens mij niet. Hij had er een verhaal over dat met het examen je abs niet in mocht grijpen. Dus heb ik er maar voor gezorgd dat het abs niet ingreepquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |