abonnement Unibet Coolblue
pi_97047229
heb volgende week de 25ste theorie

ik hoop maar dat ik het haal, daarna moet ik gelijk terug blazen met de auto om gelijk rijles te hebben :)

maar nog gefeliciteerd
het is patat
pi_97054431
Les van vanavond ging nog best goed. Tot m'n verbazing ging de langzame slalom meteen vanaf de eerste keer goed. Alleen 1 van de 5 keer een pilon meegenomen, ik was zelf verbaasd.
Eigenlijk ging alles goed behalve de precisiestop, daar blijf ik moeite mee houden. De ene keer is ie goed, de keer daarna lukt ie weer niet. Te wisselvallig nog in elk geval.
Too much is never enough!
pi_97061988
Ik mag de 26e op voor theorie, nog even goed oefenen met de cd.
pi_97062847
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:40 schreef The6thgate het volgende:
Les van vanavond ging nog best goed. Tot m'n verbazing ging de langzame slalom meteen vanaf de eerste keer goed. Alleen 1 van de 5 keer een pilon meegenomen, ik was zelf verbaasd.
Eigenlijk ging alles goed behalve de precisiestop, daar blijf ik moeite mee houden. De ene keer is ie goed, de keer daarna lukt ie weer niet. Te wisselvallig nog in elk geval.
Wat gaat er dan niet goed bij de precisiestop bij jou?
Ik heb met de precisiestop eigenlijk nooit moeite gehad, alleen als ik die moest doen nadat ik de noodstop had gedaan remde ik veel te hard :P
  vrijdag 20 mei 2011 @ 08:45:57 #230
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_97063247
Het was juist lekker om eerst de noodstop te doen, dan durf je bij alle proeven tenminste te remmen. Inderdaad het enige wat je 'fout' kan doen bij de precisie-stop is dat je stuur niet de kegels bedekt in je zicht. Oftewel je bent te vroeg gestopt. Tenzij er mensen zijn die eroverheen schieten?

[ Bericht 1% gewijzigd door whY... op 20-05-2011 08:47:02 (alle je's en me's vergeten...) ]
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_97065621
Zit nu te wachten totdat ik theorie mag gaan doen, laat de uitslag nog wel weten. Als ik slaag gelijk naar de rijschool om AVD in te plannen.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:59:18 #232
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97068749
Les daarnet ging best goed. Voor het eerst zelfstandig de openbare weg op. Meteen lekker gereden op 80- en 60km/h wegen, en door wat dorpjes heen. Het weer was er perfect voor. :Y

Het 8-je gaat ook steeds beter als ik de snelheid erin hou. ^O^
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_97069803
Bij het 8je de snelheid erin houden inderdaad, deze moet eigenlijk constant blijven anders wordt hij alleen moeilijker.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97069864
Yes theorie is ook binnen! Had 1 foutje. Er waren er echt veel die gezakt waren! Daarna gelijk naar de rijschool gegaan en AVD vastgesteld, die is 22 juni pas helaas. Zit ook met tentamens:(
pi_97069908
Verdomme, zag ik vandaag een brief van alpine liggen, waren het niet mijn otoplastieken maar de gewonnen motosafe dopjes :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97071369
Kben zelf vorig jaar september geslaagd, maar toch even een algemene vraag aan de (wellicht) net geslaagden hier.

Als jullie na geslaagd te zijn de weg op gaan, hoe oefenen jullie dan even (zonder ABS) om maximaal te remmen? Ik kan nog steeds niet wennen aan het hard remmen zonder ABS, ik denk steeds te vroeg 'misschien moet ik niet zo hard knijpen', terwijl dat in werkelijkheid geloof ik best hard kan.

Ik heb sinds september eigenlijk alleen op een 1000cc 130pk en 1200cc 150/160pk fiets gereden, dus dan vind ik het wel handig om ook goed te kunnen stoppen :'). En nee, die fietsen leen ik gewoon van tijd tot tijd van een bekende, zelf heb ik er nog geen. Mijn eerste wordt sowieso een 600c, om het vanaf daar mooi te kunnen opbouwen.
pi_97071428
Totdat je wielen beginnen te slippen. Alhoewel, als je achterwiel slipt maakt dat niet zo heel erg veel uit. Het gaat om je voorwiel, die mag eigenlijk niet slippen.
pi_97071464
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:11 schreef Anne het volgende:
Totdat je wielen beginnen te slippen. Alhoewel, als je achterwiel slipt maakt dat niet zo heel erg veel uit. Het gaat om je voorwiel, die mag eigenlijk niet slippen.
Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwiel :D
pi_97071559
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:12 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ik bedoelde uiteraard 't voorwiel. Punt is....dat als 't voorwiel begint te slippen je toch wel heul snel moet loslaten, anders slipt er wel meer dan alleen je voorwiel :D
Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* }:| ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
pi_97071658
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* }:| ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+

Ineens dichtknijpen doe ik sowieso niet, altijd doseren om de remmen te laten 'pakken'. Maar goed om te weten dat er dan toch nog iets speling is om te corrigeren.

Ooit meegemaakt dat 't voorwiel begon te slippen maar je toch kon corrigeren? Beter lezen.
pi_97071937
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:17 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, op sommige dagen had ik gewild dat ik had gelest met een motor zonder ABS, maar op andere...:+

Ineens dichtknijpen doe ik sowieso niet, altijd doseren om de remmen te laten 'pakken'. Maar goed om te weten dat er dan toch nog iets speling is om te corrigeren.

Ooit meegemaakt dat 't voorwiel begon te slippen maar je toch kon corrigeren? Beter lezen.
:P.

Ik moet wel zeggen dat mijn achterwiel vele malen sneller begon te slippen dan voor. Voor is mij wellicht 3x overkomen en gebeurde eigenlijk alleen 2x met de noodstop en die ene keer dat ik hem dus in 1x dichtkneep uit frustratie bij de vertragingsoefening.

Dus volgens mij kan je redelijk ver gaan :Y. Maar aan de andere kant, waarom zou je dat doen als het niet nodig is?
pi_97072206
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:23 schreef Anne het volgende:

[..]

:P.

Ik moet wel zeggen dat mijn achterwiel vele malen sneller begon te slippen dan voor. Voor is mij wellicht 3x overkomen en gebeurde eigenlijk alleen 2x met de noodstop en die ene keer dat ik hem dus in 1x dichtkneep uit frustratie bij de vertragingsoefening.

Dus volgens mij kan je redelijk ver gaan :Y. Maar aan de andere kant, waarom zou je dat doen als het niet nodig is?
Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem.

Waarom? Ik wil in z'n algemeenheid gewoon wat harder remmen dan ik nu doe, ik heb nu 't gevoel dat ik bij lange na niet hard genoeg rem, ook onder normale omstandigheden niet.

+ Het is altijd handig om te weten hoe hard je ongeveer kunt remmen als het een keer wel nodig is

(Zoals laatst toen ik met 140km/u een klaverblad naderde omdat niemand mij er verdomme tussen wilde laten :') )
pi_97082354
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 04:08 schreef ibaneX het volgende:
Ik mag de 26e op voor theorie, nog even goed oefenen met de cd.
Ik ook, waar ergens moet jij op? :)
Heb 17 juli AVD, dus MOET het wel in 1 keer halen :X

Over dat remmen, zolang je rechtdoor rijdt (dus niet in een bocht, maar dat lijkt me duidelijk :+ ) maak je denk ik eerder een stoppie, dan dat je voorwiel blokkeert. Maar ik les op een motor met ABS, met de noodstop vaak genoeg gebruik van gemaakt :+
pi_97086570
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Als je hem in 1x dicht knijpt, heb je geen tijd om te corrigeren nee (*ervaring* }:| ), maar anders moet dat corrigeren wel lukken hoor. Ik heb bij het oefenen van de noodstop iig vaak genoeg gehad dat ik hem even losliet om te corrigeren en hem daarna weer dicht kneep (toch wel fijn, dat lessen op een motor zónder ABS).
Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.

Zelf heb ik geleerd om de remdruk op te bouwen.

Wij hebben het trouwens tijdens rijles een keer gemeten hoeveel m'n stopafstand was bij een noodstop inclusief reactietijd met een snelheid van 50 km/u. Dan moest ik gewoon 50 gaan rijden en dan zei m'n instructeur wel wanneer ik moest remmen. Ik kwam op 17 meter uit, maar dat kon volgens mij nog wel beter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Achterwiel heb ik inderdaad al een paar keer slippend gehad, maar dat is niet zo'n groot probleem.

Waarom? Ik wil in z'n algemeenheid gewoon wat harder remmen dan ik nu doe, ik heb nu 't gevoel dat ik bij lange na niet hard genoeg rem, ook onder normale omstandigheden niet.

+ Het is altijd handig om te weten hoe hard je ongeveer kunt remmen als het een keer wel nodig is

(Zoals laatst toen ik met 140km/u een klaverblad naderde omdat niemand mij er verdomme tussen wilde laten :') )

Als je niet weet hoe je zo hard mogelijk kunt remmen, zou je een keer een remtraining kunnen volgen bij een rijschool. Die zijn er volgens mij ook wel voor motoren zonder ABS.
pi_97086775
Vandaag op onze oprit even een stukje op de motor van m'n pa gereden. Dan kun je wel merken dat de versnellingsbak van een lesmotor heel wat te verduren heeft.

Dat is trouwens een 1100 met 100 pk ofzo, dus helaas mag ik er nog niet op rijden :P
pi_97086797
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.
Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef?
  vrijdag 20 mei 2011 @ 19:27:42 #247
64238 CocaColaLight
Ja ook jij hebt Sample.jpg
pi_97087371
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:11 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als het ABS in moet grijpen tijdens de noodstop bij je avb, word ie afgekeurd. Tenminste, dat werd mij verteld door m'n instructeur.

Ik heb bij mijn avb examen zelfs voor de abs erop gehad en de examinator had wel een opmerking dat ik zonder abs op mijn plaat gegaan zou zijn. Dus ik bijdehand terug tja deze brommer heeft abs dus dan kan ik het ook gebruiken :D

Hoefde hem toch echt niet opnieuw te doen.
Jah maar ik ben kunstenaar, ik probeer de kunst van het uitslapen meester te worden.
pi_97087435
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 19:16 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Noodstop is met ABS, als de motor dat heeft. Ben je niet in de war met de stopproef?
Volgens mij niet. Hij had er een verhaal over dat met het examen je abs niet in mocht grijpen. Dus heb ik er maar voor gezorgd dat het abs niet ingreep :P
pi_97087826
In de CBR-folder staat dat er maximaal geremd moet worden. Lijkt me duidelijk dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2011 19:36:50 ]
  vrijdag 20 mei 2011 @ 20:13:12 #250
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_97089987
ABS mag inderdaad niet ingrijpen, want anders heb je geen gecontroleerde remming. Lijkt me logisch.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')