Fout.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:16 schreef Hoogheid het volgende:
Als ABS erin komt sta je sowieso al later stil.
Mij is altijd vertelt dat hij bij de noodstop wel in de ABS mag schieten maar bij de stopproef en de precisiestop niet. Werd mij ook door examinator vertelt tijdens het examen toen ik de noodstop moest doen, hij zei er letterlijk bij 'het is niet erg als hij in de ABS gaat, daarvoor zit het erop'. Dusja, dan is het voor mij wel duidelijkquote:Op vrijdag 20 mei 2011 19:29 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Hij had er een verhaal over dat met het examen je abs niet in mocht grijpen. Dus heb ik er maar voor gezorgd dat het abs niet ingreep
Nee, als het ABS ingrijpt onderbreekt het de remkracht even. Dus je remt even niet en later rem je weer. Dan sta je wel degelijk later stil dan zonder ingreep van het ABS.quote:
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 09:15 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, als het ABS ingrijpt onderbreekt het de remkracht even. Dus je remt even niet en later rem je weer. Dan sta je wel degelijk later stil dan zonder ingreep van het ABS.
http://en.wikipedia.org/w(...)system#Effectivenessquote:On high-traction surfaces such as bitumen, or concrete, many (though not all) ABS-equipped cars are able to attain braking distances better (i.e. shorter) than those that would be easily possible without the benefit of ABS. In real world conditions even an alert, skilled driver without ABS would find it difficult, even through the use of techniques like threshold braking, to match or improve on the performance of a typical driver with a modern ABS-equipped vehicle. ABS reduces chances of crashing, and/or the severity of impact. The recommended technique for non-expert drivers in an ABS-equipped car, in a typical full-braking emergency, is to press the brake pedal as firmly as possible and, where appropriate, to steer around obstructions. In such situations, ABS will significantly reduce the chances of a skid and subsequent loss of control.
Die eerste gaat over auto's, daar kun je jezelf niet mee onderuit remmen Die tweede kan ik niet openen op mn telefoon, dua dat moet ik straks maar even lezen.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 11:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)system#Effectiveness
Australisch onderzoek:
http://www.monash.edu.au/(...)%20effectiveness.pdf (groot bestand)
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:11 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Die eerste gaat over auto's, daar kun je jezelf niet mee onderuit remmen Die tweede kan ik niet openen op mn telefoon, dua dat moet ik straks maar even lezen.
Darknoize: waar in duitsland ben je geweest? Ik ben ook van plan om in duitsland kleding te gaan kopen.
Ik kom toch later tot stilstand wanneer de ABS er bij komt.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS.
En hoe kreeg je dat dan voor elkaar? Vast in een gecontroleerde omgeving? De meeste mensen zullen na een dozijn remoefeningen het wel voor elkaar krijgen om ABS eruit te remmen, vooral op droog, maar zodra er een auto uit het niets vanaf links opduikt is het opeens een ander verhaal.quote:Op zondag 22 mei 2011 15:25 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zelf verkort mijn remweg bij een noodstop met meer dan een meter ten opzichte van remmen zonder ABS.
Osnabrück is het dichtste bij voor mij, 135 km rijden enkele reisquote:Op zaterdag 21 mei 2011 14:26 schreef DarkNoize het volgende:
Bij Louis in Aachen.
www.louis.de heeft meer dan 60 vestigingen in Duitsland volgens mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |