SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige sites:
Motor-Forum
Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen
Bijzondere verrichtingen CBR(.pdf)
Gratis theorie 5 gratis oefenexamens Wel eerst het gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
http://www.luiemotorfiets.nl/![]()
Geslaagden 2009
![]()
Neo_ 01-04-2009 - Sequencial 22-04-2009 - KleinVosje 16-06-2009 - robert-dirksen 30-07-2009 - Robin_ 31-07-2009 - -Menn0- 10-08-2009 - DABAMASTER 12-08-2009 - RemcoDelft 31-08-2009 -Pro2Call 07-09-2009 - tongytongylickylicky 09-09-2009 - keepwalking 14-09-2009 - Renedis 15-10-2009 - crossover 12-11-2009 - PeeJie_ 03-12-2009 - Gauner 03-12-2009 - TPS ??-??-2009![]()
Geslaagden 2010
![]()
![]()
El_Thijs 23-06-2010 - Mickeys 19-07-2010 - HeetBoven 30-09-2010 - Hoogheid 23-11-2010![]()
Geslaagden 2011
![]()
![]()
daantje1044 20-01-2011 - Anne 02-03-2011 - 12345r 08-03-2011 - CocaColaLight 10-03-2011 - beantsje 28-03-2011 - densmee 28-03-2011 - DownBusiness 07-04-2011 - rene90 11-04-2011 - ArnosL 11-05-2011
Wil je er ook in staan? Maak dan even een TR () met je gegevens of aanpassingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 18-05-2011 12:03:49 ]
I know!quote:
Inderdaad, die zijn ook niet (veel) duurder!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Hoeft niet gelijk meer te kosten hoor, honda cb-1 is misschien ook iets wat je wel mooi vind, en die heeft 400cc.
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga.quote:
Hoeveel lessen heb je gehad en wat heb je allemaal geoefend?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga.![]()
Langzame slalom gaat daarentegen wel redelijk goed. De volgende les mag ik ook al zelf op motor naar het oefenterrein.
Dan kan het ook heel goed (had ik namelijk) dat je te weinig kracht hebt, en dan niet fysiek maar op de wielen. Van de koppeling moet je af blijven met een 8je, gewoon constant rijden. Wat belangrijk is is om je voetrem te gebruiken, en niet "een beetje" maar als je de voetrem los laat moet je gelijk voelen dat je versneld. Als je dit hebt kan je de motor een stuk schuiner doen, en de kunst is dan om de motor de bocht in te duwen en zelf overeind te blijven.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Het gas constant houden, en ik moet nog leren de motor wat schuiner te krijgen. Nu val ik bij de bocht naar rechts bijna om omdat ik te langzaam ga.![]()
Langzame slalom gaat daarentegen wel redelijk goed. De volgende les mag ik ook al zelf op motor naar het oefenterrein.
Maandag de intest gehad, toen geleerd om te schakelen en een groot 8-je te maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:42 schreef Crutch het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je gehad en wat heb je allemaal geoefend?
Dat het ook zonder koppeling kan zei de instructeur pas na de les.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:44 schreef rene90 het volgende:
[..]
Dan kan het ook heel goed (had ik namelijk) dat je te weinig kracht hebt, en dan niet fysiek maar op de wielen. Van de koppeling moet je af blijven met een 8je, gewoon constant rijden. Wat belangrijk is is om je voetrem te gebruiken, en niet "een beetje" maar als je de voetrem los laat moet je gelijk voelen dat je versneld. Als je dit hebt kan je de motor een stuk schuiner doen, en de kunst is dan om de motor de bocht in te duwen en zelf overeind te blijven.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:54 schreef rene90 het volgende:
Doe het volgende keer dus zonder koppeling, gewoon in de 1, en de snelheid niet met je gas regelen maar met je voetrem, en die voetrem kan je best flink indrukken hoor. Dan merk je gelijk hoeveel makkelijker je het evenwicht kan houden.
Geen idee hoeveel toeren, zal verschillen per motor. Maar juist in dat 8je heb je de trekkracht nodig van de motor om goed de kleine bochten te kunnen maken.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
[..]
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?
Bij mijn lesmotor is het in de 1 op 2500rpm en dan met de voetrem terugbrengen naar 1500-1700rpm voor de halve draai en de acht. Maar dat verschilt inderdaad per motorquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
[..]
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?
Ik les op een CBF500, en daarbij is het rond de 2000 toeren (heb 't ook weleens eronder gedaan), zonder koppeling, en dan inderdaad met je voetrem de snelheid regelen. De sleutel zit 'm echter in het afschuinen van de motor met je knieën en heupen. Op een bepaald moment kon ik gewoon rondjes draaien binnen de lijnenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 13:16 schreef mstx het volgende:
[..]
En dan dus aan komen rijden met ongeveer 2000 toeren?
Wat ik zo uit het vorige topic proefde was dat er wel potentie was voor een rit met wat vers geslaagden, en moblo voorop als ervaringsdeskundigequote:
Moet volgens de norm niet de minst ervarene voorop rijden?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef rene90 het volgende:
[..]
Wat ik zo uit het vorige topic proefde was dat er wel potentie was voor een rit met wat vers geslaagden, en moblo voorop als ervaringsdeskundige
Nu je het zegt...komt wat theorie uit het boekje wel weer naar boven drijvenquote:Op vrijdag 13 mei 2011 15:56 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Moet volgens de norm niet de minst ervarene voorop rijden?
Maar ik voel zeker wel iets voor zo'n rit! Als ik dat pasje eenmaal heb, ja
Ja voorop anders laat jeje opnaaien om de groep bij te houden.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:00 schreef rene90 het volgende:
[..]
Nu je het zegt...komt wat theorie uit het boekje wel weer naar boven drijven
Neuh maar dat is sowieso iets wat je niet moet doen, want er zijn meer "newbie's" dan ervaren rijders. Dus het is belangrijk om je eigen tempo te rijden en op elkaar te wachten op bepaalde punten.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:32 schreef leimeh het volgende:
[..]
Ja voorop anders laat jeje opnaaien om de groep bij te houden.
Beste voorop, en dan daar achter de slechtse en dan steeds beter tot aan de op een na beste achterop.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:41 schreef rene90 het volgende:
[..]
Neuh maar dat is sowieso iets wat je niet moet doen, want er zijn meer "newbie's" dan ervaren rijders. Dus het is belangrijk om je eigen tempo te rijden en op elkaar te wachten op bepaalde punten.
Jammerquote:Op vrijdag 13 mei 2011 22:13 schreef Beastie_boys het volgende:
Helaas gezakt voor mijn theorie gisteren.![]()
Zondag weer lessen, hopen dat het meevalt met de regenbuien die ze verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |