Yep exact dat die dingen gaan echt niet aan de kant als je er naar kijkt ofzoquote:Op woensdag 18 mei 2011 21:14 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je moet ook niet letten op de pilonnen - de gouden regel is immers: waar je naar kijkt daar rij je naartoe. Als je dus naar pilonnen gaat kijken dan is de kans dus ook groter dat je ze raakt.
De motor afschuinen met je heupen en knieën, en kijken waar je naartoe gaat. Dat is het devies
Gevalletje vaker doen, ik mocht vandaag voor een vergadering naar een andere vestiging, totaal aan woon werk verkeer 300km waarvan alles snelwegquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:42 schreef Yreal het volgende:
Ik heb nog steeds last van mijn nek...
Maar niet meer zo hard rijden op die lesbrommer
Windschermquote:Op woensdag 18 mei 2011 22:53 schreef CocaColaLight het volgende:
[..
[..]
Gevalletje vaker doen, ik mocht vandaag voor een vergadering naar een andere vestiging, totaal aan woon werk verkeer 300km waarvan alles snelweg
Succes!quote:
Sorry ik was even aan het trollenquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:31 schreef whY... het volgende:
Was er zo'n blonde dame na de uitleg met een vraag:
Kan ik al drukken als ik de vraag heb gelezen?
CBR: Nee ik heb net gezegd als de balk gaat lopen kan je drukken.
Ohw dus het kan niet, maar als ik het toch doe komt het dan wel in het systeem?
CBR: nee, je kan pas drukken als het balkje loopt.
Dus als het balkje loopt kan ik drukken? En als het balkje niet loopt ook?
CBR: Ik heb het net uitgelegd, zijn er nog meer vragen?
en toen begon het examen, maar wat een figuren zijn er in de wereld.
Ja, dat herken ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:43 schreef whY... het volgende:
Ik zat zelf in de eerste rij dus ik weet niet of ze uiteindelijk geslaagd is. Was sowieso al blij dat ik zelf geslaagd was dus veel oog voor anderen had ik niet.
Trouwens, er heerst echt een cultuurtje gelijk in zo'n cbr ruimte. Op de vreemde manier heb ik alle drie de keren dat ik theorie deed (brommer, auto, motor) altijd gepraat met mijn buurman of vrouw. Als we dan beide geslaagd waren elkaar ook bedanken enzo en nog een leuke dag toewensen. Zijn er mensen die dat herkennen? Tijdens het wachten nog even praten over de vragen die je zeker weten fout hebt gedaan en dat soort dingen. Ik vind het leuk hoe de saamhorigheid er dan met onbekende mensen is. Je hebt immers hetzelfde doel.
edit: Ik had nog niet eerder meegemaakt dat er zulks vragen gesteld werden. Zijn er nog meer gekke vragen dat mensen weten?
Dit klopt overigens niet. De reactieafstand is snelheid gedeeld door 10 maar 3. Dus bij 50 is dat 15. Je rem afstand is 50 gedeeld door 10 maal elkaar. Is 25. Totaal is dat dus 40 meter. Dat is tevens de stopafstand.quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:38 schreef Tankiej het volgende:
Alcohol is makkelijk te onthouden, standaard glas is 1,5 uur voordat het weer uit je lichaam is.
Stopafstand (reactietijd + remafstand) is ongeveer de helft van je snelheid, remafstand is daar ongeveer weer de helft van.
Dus bij 50km/h is je stopafstand 25 meter en je remafstand 12,5 meter
Remafstand bij 50km/h 25 meter? Dan heb je wel hele slechte remmen, of een heel glad wegdek.. Bij de remoefeningen voor je AVB moet je bij de Precisiestop na 17 meter stil staan, dan rem je nog niet eens zó hard. Bij de noodstop lukt het zelfs binnen de 10 meter (indien droog wegdek)quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:07 schreef mark_dabomb het volgende:
[..]
Dit klopt overigens niet. De reactieafstand is snelheid gedeeld door 10 maar 3. Dus bij 50 is dat 15. Je rem afstand is 50 gedeeld door 10 maal elkaar. Is 25. Totaal is dat dus 40 meter. Dat is tevens de stopafstand.
quote:
Beiden gefeliciteerd!!!quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:09 schreef Mirgeam het volgende:
Zojuist mijn theorie gehaald, 2 fouten
Waarvan eentje doordat ik te ver weg zat om te zien of het stoplicht een pijl of helemaal vol was
Ja , is altijd zoquote:Op donderdag 19 mei 2011 09:58 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik![]()
Altijd net na het examen even een praatje met de anderen, niet alleen over theorie trouwens. Ook over rijlessen, waar ze les op (of in het geval van de auto, in) hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |