RingBewoner | maandag 25 april 2011 @ 23:00 |
Het is vast al eens vaker voorbij gekomen. Maar ik vond het toch de moeite waard om er een account en topic voor te maken. Dit indrukwekkende circuit in Duitsland. Ben er gisteren weer eens geweest en heb meteen een rondje meegepikt. Wat zijn jullie ervaringen, wie wil er gaan, waarom wel of waarom niet. Nog spectaculaire foto's? Deel het en vertel het. Het was voor mij in real-life slechts mijn 4e keer dat ik er was maar ik ben toch wel behoorlijk gegrepen door het virus vrees ik. Heb de baan met Forza3 inmiddels al 250 keer gereden, het is elke keer weer een uitdaging en je vind elke keer weer nieuwe lijnen. Het meest gave stuk vind ik vlak voor Adenauer Forst. Je gaat dan best wel rap omlaag en direct daarna redelijk omhoog, de manier waarop je daar in elkaar en in je stoel word gedrukt vind ik echt onbeschrijfelijk. | |
densmee | maandag 25 april 2011 @ 23:10 |
dit is inderdaad al een veel besproken onderwerp en vanuit de pta sc gaan er ook wel eens clubjes. ik zou met de motor wel een keer willen gaan, ik ben alleen bang dat ik dan van mijn motor gereden wordt | |
Palomar | maandag 25 april 2011 @ 23:11 |
Wil hem misschien ook wel een keer rijden. Gewoon om te rijden en niet om te racen, want mn auto moet wel heel blijven Hoe zit dat eigenlijk met gevaarlijke situaties? Want er zullen ook figuren van het type 'randdebiel' rondrijden... Of valt dat wel mee? Ben niet zo bang uitgevallen, maar mijn auto gaat niet zo hard als een getunede porsche En als die met 200+ km/u achter je komt waar jij 100 gaat... ? | |
densmee | maandag 25 april 2011 @ 23:16 |
toeringcars mogen ook de ring op dus daar zou ik je niet te veel zorgen over maken, en je bent verplicht rechts te houden net als op een gewone weg en links moet je inhalen | |
bas-beest | maandag 25 april 2011 @ 23:16 |
Nürburgring webcam Er is nu niet zoveel te zien, maar zo afentoe staat daar best iets leuks... | |
RingBewoner | maandag 25 april 2011 @ 23:18 |
Gevaarlijke situaties heb je, denk en vind ik, voor 95% zelf in de hand. Ik heb ook niet de snelste auto die er is. Sterker nog, het ding is voor Ringbegrippen achterlijk langzaam. Eerste tip die ik je geef, time je lap. Je kan bij het oprijden van het circuit prachtig auto's kijken. Ga daar eens een halfuurtje staan, kijk even wanneer de snelle auto's het circuit opgaan, er zit vaak wel een patroon in en ga dan als de snelle auto's weg zijn. Verder, goed in je spiegels kijken!!! Geef ruimte aan de mensen die het circuit kennen en een snelle auto hebben, ik geef altijd aan met knipperlicht naar rechts dat ik ruimte maak en dat ze mij links kunnen passeren. Doe dit voor een bocht of na een bocht, niet in de bocht. Óf jij óf de andere coureur moet dan van de ideale lijn af en dit zorgt vaak voor tranen. En verder, ga inderdaad rijden, het circuit is zó lastig, zoveel blinde bochten het is echt heel moeilijk. Kijk alvorens je gaat eens wat filmpjes op youtube en probeer eens wat ronden te doen met een "sim" racer als Gran Turismo, Forza of iets dergelijks. | |
RingBewoner | maandag 25 april 2011 @ 23:19 |
Eergister veel mooie dingen gespot. Een Ford GT40, Lamborghini, Porsche's GT2RS en GT3RS, zoveel dat het niet meer leuk was. Een Nissan GT-R en een paar Lotussen. | |
bas-beest | maandag 25 april 2011 @ 23:21 |
Een ouwetje met vanaf ca. 0:32 bijna een poging tot synchroon-driften | |
DarkNoize | maandag 25 april 2011 @ 23:24 |
Het is allemaal nog toekomstmuziek en plannen voor later. Maar als ik 'straks' mijn motorrijbewijs heb en een motor, wil ik er ook zeker een keertje heen rijden. Of ik er ook een rondje ga rijden kijk ik tegen die tijd nog wel. Hopelijk wil mijn vader dan ook mee op zijn motor, maken we er een mooie motordag van Alleen jammer dat het dan 2,5 uur (saaie?) snelweg is om er te komen, en dus ook weer 2,5 uur terug Kan je trouwens gewoon (gratis) langs de baan gaan staan om te kijken en/of foto's te maken enzo? [ Bericht 0% gewijzigd door DarkNoize op 25-04-2011 23:44:46 ] | |
Palomar | maandag 25 april 2011 @ 23:25 |
whehehe, die gast op 1:50 valt gewoon uit zn auto terwijl die auto niet eens crasht | |
Palomar | maandag 25 april 2011 @ 23:28 |
thnx voor de info.. circuit ken ik al redelijk uit mn hoofd door oa. GT, dus dat zal het probleem niet zijn | |
twiFight | maandag 25 april 2011 @ 23:30 |
Schijnt wel mee te vallen. Er zijn behoorlijk strenge regels, die tevens goed gehandhaaft worden, en bovendien zijn er vziw. toeristendagen, waarop het standaard is dat mensen zonder ervaring rondrijden. Daar ben je dan ook op ingesteld en de snellere deelnemers zullen ook wat voorzichtiger doen. Het is zoals iemand al zei gebruikelijk gewoon goed rechts te blijven als je langzaam bent, en je kunt je knipperlicht aanzetten om aan te geven dat je degene achter je gezien hebt. Let overigens op: crashen is een duur grapje! Je moet betalen voor de railing die ja kapot rijdt en een ambulancebezoek kost je nog veel meer. Ga dus niet roekeloos rijden als je het niet kunt betalen, want naast een lelijke verwonding kun je ook financieel van een koude kermis thuiskomen. Ik vraag me overigens af of ze ook speciale motorendagen hebben. De combinatie auto/motor lijkt me nl. niet zo gezond op zo'n circuit.. | |
RingBewoner | maandag 25 april 2011 @ 23:31 |
Met de motor is écht!! een uitdaging, het circuit heeft zoveel blinde bochten, met de motor is echt topsport. En ja, je kan gratis kijken er zijn genoeg plekken makkelijk te bereiken. Voor de écht mooie plekken moet je wat meer moeite doen. | |
bas-beest | maandag 25 april 2011 @ 23:32 |
Ook altijd handig om vantevoren te checken: http://www.nuerburgring.d(...)en-nordschleife.html | |
RingBewoner | maandag 25 april 2011 @ 23:39 |
Kosten als je schade rijd? Die zijn torenhoog. Stukje vangrail kost je 45 euro per strekende meter. Vangrail is overal 2 lagen hoog, dus een stukje vangrail van 10 meter kost je al 20X45 euro is dus al 900 euro. Dan krijg je nog eventuele afsleepkosten en afsluiten van het circuit. Voor zover ik weet zijn de kosten voor het afsluiten ongeveer 1500 euro per uur. | |
FalleNk810i | maandag 25 april 2011 @ 23:47 |
Vind t nog wel meevallen, 45 per m1.. Maar goed, gewoon normaal rijden. | |
RingBewoner | maandag 25 april 2011 @ 23:50 |
Vind je meevallen? Als je eraf gaat, gaat het vaak hard. Je pakt zo een meter of 5 mee, dat gaat dus x2 en dan heb ik vangrailpaaltjes niet meegerekend, volgens mij kost zo'n paaltje ook nog iets van 35 of 45 euro per stuk en staan die dingen er om de meter. Maar het kan ook anders, je auto lekt olie, je rijd nog een paar bochten door voor je het merkt, circuit moet een halfuur tot uur dicht en er moet poeder op gestrooid worden. Je hebt kosten voor het afsluiten van het circuit, manuren die ingezet worden voor het strooien, kosten aan je auto en als je pecht hebt ook nog afsleepkosten. | |
Tinos85 | maandag 25 april 2011 @ 23:57 |
Goed je best doen bij je verzekering om t vergoed te krijgen. | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 00:06 |
Je bent verzekerd! Tijdens de toeristendagen is het namelijk een éénrichtingsweg, snelweg om precies te zijn met een tolheffing. Je bent verzekerd onder de duitse snelwegomstandigheden mits je niet hebt "geraced". Als je wat krijgt maakt de politie altijd proces-verbaal op. Als hieruit blijkt dat je niet hebt zitten scheuren moet je verzekering betalen. ALLES, als je op de snelweg schade rijd zijn namelijk ook vangrail en verkeersborden gedekt. Er zijn echter wel verzekeraars die vanwege akkefietjes in het verleden de Nürburgring expliciet vermelden als zijnde niet gedekt. | |
Kriegel | dinsdag 26 april 2011 @ 00:06 |
Het wordt er met zulke verhalen niet aantrekkelijker op moet ik zeggen. | |
Tinos85 | dinsdag 26 april 2011 @ 00:07 |
Klopt. En vaak moet je er wel goed achteraan om je gelijk te krijgen. | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 00:09 |
Heb net even de ING voorwaarden bekeken en de ring staat er niet in vermeld. | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 00:11 |
Want? Je hebt het toch grotendeels zelf in de hand. Verhalen waarbij iemand crasht en een ander "meeneemt" zijn heel zeldzaam, meestal is het eenzijdig door overschatting van eigen kunnen of het circuit niet goed kennen. Kijk maar eens op youtube naar crashes, bijna allemaal eenzijdig en vaak op dezelfde plekken. Beruchte plekken zijn Adenauer Forst, die is blind en erg listig en Schwedenkreuz waar je omhoog rijd, je een lichte bocht naar links krijg en de weg meteen weer een beetje omlaag gaat, auto word daar licht en je hebt overstuur als je daar niet op bedacht bent of te snel gaat. Gisteren met mijn Corsa reed ik met ongeveer 120 over Schwedenkreuz heen en ik voelde de auto al licht worden. | |
twiFight | dinsdag 26 april 2011 @ 00:21 |
Je hoeft je inderdaad niet erg zorgen te maken als je gewoon normaal rijdt. Niet gaan denken dat je Schumacher bent in je 1995 Fiat en dat soort dingen. Bochten moet je pas high speed gaan nemen als je het circuit kent, je auto kent en de ervaring hebt. Mensen die crashen door overmoedingheid cq. macho gedrag mogen ze van mijn part kaal plukken. | |
FalleNk810i | dinsdag 26 april 2011 @ 08:38 |
ja, 45 euro voor een meter vangrail incl manuren en al dat soort zaken.. Of had je het enkel over het materiaal? | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 26 april 2011 @ 10:07 |
Ik wil ook echt een keer de Nordschleife doen. Maar eerst ervaring op doen op andere circuits en het liefst nog een wat snellere/modernere auto. | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 21:08 |
45 euro is excl. manuren. Dat is alleen nog maar vangrail, de rest komt er gewoon overheen. | |
caspervc | dinsdag 26 april 2011 @ 21:18 |
Lijkt me ook zooo gaaf om een keer te rijden... Alleen zal in mijn Aygo een beetje een slome zijn op de ring.... | |
Palomar | dinsdag 26 april 2011 @ 21:20 |
Dat is idd ook wel iets om rekening mee te houden. Op een circuit wordt je auto stukken zwaarder belast dan op de weg. Normaal ga je nooit met 160 vol in de remmen. Dan ineens wel meerdere keren. En echt hard door de bocht kan normaal in het verkeer ook niet. Je auto wordt dan wel op de proef gesteld en bij een oudere auto kunnen dan best ineens allerlei verborgen gebreken aan het licht komen..... En dan nog niet te spreken over de motor die ook wat meer te verduren krijgt ind e poging om een beetje snelheid te maken. | |
DS4 | dinsdag 26 april 2011 @ 21:21 |
Ik kom er "wel eens"... Als je jezelf Ringbewoner noemt zou je mijn auto wel moeten kennen: Ben er de 16e weer. | |
DS4 | dinsdag 26 april 2011 @ 21:27 |
Huh? Die bocht kun je echt heel veel harder door (ja, ook met een Corsa)... Heb je wel de juiste bocht op je netvlies? (overigens: met een hele snelle auto is de hobbel aan het eind van het "rechte" stuk voor SK ook bijzonder listig. Heb daar wel eens met 265 km/u een zwabberende achterkant gehad. Minder zeg maar... Sindsdien rem ik al voor de hobbel... Heel houden is toch belangrijker dan de tijd. | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 21:28 |
@Caspercv Valt mee, er rijden genoeg auto's die geen 2 euroton kosten en niet harder gaan dan 200. @Palomar Klopt, maar er is echt niks te vergelijken met dit circuit. En wat ik eerder zei over oefenen met games. Dat is heel leuk en aardig maar het echte werk is toch heel anders, ook vanwege G-krachten en wisselende baanomstandigheden. @DS4 Heb je wel eens gezien ja. Heb volgens mij zelfs wel eens een praatje met je gemaakt. De 16e kan ik er helaas niet zijn. Kom een andere keer wel weer. Laat je via DM wel even weten als ik er weer ben. | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 21:30 |
Hebben we het over deze bocht: Linksboven aan, gaat de weg naar links én omlaag. | |
DS4 | dinsdag 26 april 2011 @ 21:32 |
Prima. Als je wil kun je dan ook eens een rondje meerijden. | |
DS4 | dinsdag 26 april 2011 @ 21:34 |
Yep. En daar zou je met 120 km/u geen problemen moeten hebben. Alleen als er olie op de baan ligt oid... | |
rene29 | dinsdag 26 april 2011 @ 21:41 |
Dit is wel een mooi rondje: | |
rene29 | dinsdag 26 april 2011 @ 21:48 |
kon de volle lap van Stephan Bellof niet vinden. (6.11) Hij stierf tijdens crash. Geen ring, wel veel beheersing: [ Bericht 17% gewijzigd door rene29 op 26-04-2011 22:09:36 ] | |
bas-beest | dinsdag 26 april 2011 @ 22:10 |
Wat een heerlijk epilepsie-opwekkend begin... | |
rene29 | dinsdag 26 april 2011 @ 22:13 |
Yup not for the vaint at heart.... | |
Tinos85 | dinsdag 26 april 2011 @ 22:32 |
Deze had afgelopen week behoorlijk wat geluk! | |
Palomar | dinsdag 26 april 2011 @ 22:42 |
Die spin valt nog wel mee, maar dat achteropkomende verkeer wat je niet ziet kan pas echt verkeerd gaan (tenminste, neem aan dat er geen mannetjes met gele vlaggen staan in elke bocht...). | |
Sounddragon | dinsdag 26 april 2011 @ 22:44 |
Dan ben jij inderdaad de gevaarlijke gek | |
Sounddragon | dinsdag 26 april 2011 @ 22:47 |
Er staan meer gele mannetjes als je denkt | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 22:59 |
Grappig, die Porsche reed zondag ook weer rond. Er was ook een Nederlander met een wat oudere peugeot (Volgens mij 205) die ergens rond Karussell begon met olie lekken en die vlak aan het einde van de ingang bij start/finish tot stilstand kwam. Die kon dus gelijk de portomonee trekken. | |
bas-beest | dinsdag 26 april 2011 @ 23:19 |
Zo dan, die zwarte auto die er bijna nog bovenop klapt... | |
bas-beest | dinsdag 26 april 2011 @ 23:21 |
Deze blijft ook leuk "There is a bike in my way" | |
RingBewoner | dinsdag 26 april 2011 @ 23:28 |
Die is echt briljant. Het zal je maar gebeuren, zit je daar op je motor te stoempen als een gek om een snelle ronde te rijden, komt er een f*cking transit je voorbij zetten. Ik zou mijn motor accuut aan de kant neerzetten en nooit meer rijden. | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 00:26 |
pwnd! | |
ZwartmetSuiker | woensdag 27 april 2011 @ 10:02 |
Exact. Zeker omdat het blok wat ik heb enorm betrouwbaar en duurzaam is, maar ze staan wel bekend om oliedrukproblemen bij zware belasting. Dus of een ander carter, of nog even wachten. Maargoed eerst andere (Nederlandse) circuits opzoeken als er weer een een meeting op het circuit is. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2011 @ 11:17 |
Je bent hoogstwaarschijnlijk niet verzekerd, ook al staat de nordschleife niet expliciet in je verzekeringsvoorwaarden vermeld. Sterker nog; je schijnt zelfs geroyeerd te kunnen worden als je verzekeraar erachter komt dat je met je auto daar rijdt - dus nog zonder dat er überhaupt sprake is van schade. Er zijn de afgelopen maanden diverse topics op autofora verschenen van mensen die daarmee te maken hebben gehad. Ook is er inmiddels jurisprudentie waaruit blijkt dat rijden op de Nordschleife gezien moet worden als rijden op een circuit en dat je aldus niet gedekt bent. Het verweer dat het een éénrichtingsweg met tol was, vond geen gehoor bij de rechter. Zie o.a. hier. | |
DS4 | woensdag 27 april 2011 @ 11:20 |
Dat hangt toch ernstig af van de voorwaarden... Dat is hoe dan ook onzin. Het is verzekerd of niet, maar een verzekeraar kan jou niet vertellen dat je daar niet mag rijden, laat staan daar zware consequenties aan verbinden. Een uitspraak waar genoeg op af te dingen valt overigens en die je moet lezen ten aanzien van die specifieke verzekeringsvoorwaarden. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2011 @ 11:25 |
Die 'specifieke' verzekeringsvoorwaarden zijn vrij algemeen. Zo ongeveer elke verzekeraar heeft iets in de voorwaarden staan over rijden op een circuit (niet gedekt). De rechter heeft nu bepaald dat de Nordschleife wel degelijk een circuit is. Het geroyeerd worden lijkt mij ook een nogal sterk verhaal, toch wordt het door diverse mensen gemeld en is het een reden geweest om fora af te schermen, zodat ze niet eenvoudig meer te checken zijn door iedere medewerker van een verzekeringsmaatschappij.. Overigens zijn er steeds meer maatschappijen die - om elke verwarring te voorkomen - expliciet de Nordschleife vermelden (o.a. FBTO, Centraal Beheer). Het is hoe dan ook veel te simpel om hier - zoals Ringbewoner doet - simpelweg te stellen dat je wel verzekerd bent en users moeten dat goed beseffen voor ze hun rondjes gaan rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2011 11:27:12 ] | |
DS4 | woensdag 27 april 2011 @ 11:38 |
Nee hoor. Mijn voorwaarden hebben niets staan over rijden over een circuit. Wel deelnemen aan snelheidswedstrijden. Maar TF is geen snelheidswedstrijd, sterker nog: het is expliciet verboden om je tijd te meten tijdens TF. En die rechter heeft uitspraken gedaan op basis waarvan hij concludeert dat het een circuit is die niet juist zijn (anders gezegd: is uitgegaan van onjuiste feiten). Verder vind ik het allemaal niet zo relevant, als het nu de HR zou zijn geweest... In het geval waar jij naar verwijst is recht gesproken. En daarbij is verwezen naar de voorwaarden van (ik meen) Unigarant. En zelfs daar zou ik het aandurven om daar nog eens over te procederen, want die rechter mag mij gaan vertellen wat bussen doen op een circuit, hoe het kan dat ik naar Breidscheid kan rijden vanuit Nurburg via de NS, enz. Dat lijkt mij dan een gevalletje klok-klepel te zijn geweest. En alleen al daaruit blijkt dat het kennelijk nog niet zo vast staat dat de TF onder de normale uitsluiting valt. Dat is een feit. Gewoon je voorwaarden checken en dan met name de uitsluitingen. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2011 @ 12:23 |
Oh ja. als het er bij jou niet in staat dan kan het natuurlijk nooit een veel voorkomende passage zijn. Kom op, voor een jurist mag je wel wat beter redeneren hoor. Er zijn - naast Unigarant - vele maatschappijen die zoiets in de voorwaarden hebben staan. Dat het bij jou toevallig (nou ja...?) niet zo is, doet daar niks aan af. Het is een uitspraak van een lagere rechter en het is inderdaad een uitspraak waar wel iets op af te dingen valt, maar het is momenteel de enige uitspraak die er is. Nu is het voor jou waarschijnlijk vrij makkelijk om door te procederen tot de HR, maar voor de 'normale' consument is dat een kostbare en tijdrovende zaak (zeker als je ook daar zou verliezen). Dat risico moet je dus wel durven nemen. Het zijn users die melden dat ze zelf uit hun verzekering zijn gegooid, dus niet van horen zeggen. Wat er van waar is kan ik natuurlijk niet toetsen. Niet persé. Het kan ook zijn om aan eventuele verwarring een einde te maken voor er een claim ligt. Dat is voor iedereen prettiger. | |
DS4 | woensdag 27 april 2011 @ 12:33 |
Ik was de b.v. vergeten, maar ik kan je vertellen dat de tekst zoals ik hem in de voorwaarden heb niet uniek is. Ik heb mijn verzekering niet uitgezocht op basis van de uitsluitingen... Wel gecheckt op een later moment. Even voor de goede orde... Bij Unigarant vind ik het ook niet waterdicht. Klopt. Ik zou ook iedereen aanraden om naar een betere verzekering te zoeken. Uit je verzekering gegooid zijn nadat je daar schade hebt gereden is wat anders dan om het enkele feit dat je daar rijdt. Ik geloof daar niets van en als het al gebeurd is, dan zouden ze een klacht er over in moeten dienen. Want als de verzekeraar het niet wil dekken: prima. Maar bepalen wat jij met die auto doet buiten de dekking om: niet hun zaak. Evidente zaken hoef je niet te benoemen. Nog afgezien dat je jezelf daarmee in de vingers kan snijden. Door zaken heel expliciet te noemen kun je zaken die niet expliciet genoemd zijn er juist weer buiten laten vallen... immers, je was zaken expliciet aan het noemen. Er zijn dus ook risico's verbonden aan expliciete uitsluitingen. Waarbij opgemerkt dat de TF vrij uniek zijn, dus dat risico is in dezen wel beperkt. | |
Catch_me | woensdag 27 april 2011 @ 12:47 |
Helaas zul je op dit circuit veel arrogante nederlanders tegen komen die denken dat ze de baan beheersen, ik zou er iig niet naar toe gaan, veelste gevaarlijk met al die debielen | |
Bort | woensdag 27 april 2011 @ 13:06 |
Hier ook een matig maar regelmatig bezoeker Probeer inderdaad eerst de NS een beetje te verkennen vooraleer je snel wil gaan. Er zijn een groot aantal bochten met een goed zicht waar je kan "testen" hoe snel je bochten kan nemen met je wagen (bvb Hatzenbach). Het stukje Adenauer-Forst (zie dat 70ies filmpje eerder) is bijvoorbeeld héél verraderlijk, daar ben ik al uitgevlogen Volledig verkeerd aangesneden en veel te scherp moeten draaien met als resultaat rechtdoor het gras is. Helaas staan daar nu redelijk steile curbs... Ook richting Aremberg zou ik als beginner opletten (dat is waar DS4 tegen 265 een los kontje kreeg). Je hebt een hele tijd volgas kunnen rijden, je rijdt dan ff bergop waardoor je auto ff héél licht wordt. Als je dan nog hard moet remmen, dan kunnen je wielen nogal snel blokkeren..... de bocht erna lijkt onscherp, maar tegen een te hoge snelheid een bocht ingaan die dan nog eens off camber licht ook... pfieuw Daar heb ik me in 't begin toch een aantal keren bijna aan mispakt. Om te "oefenen" kan je de NS in GT5 gebruiken, die is redelijk accuraat. Maar in 't echt rijden is toch nog helemaal iets anders. Er gaan stukken zijn waar je in je broek gaat schijten, bvb fuchsrohre: lang en steil stuk, omlaag. Als je dat na verloop van tijd volgas kan nemen (enfin, lukt toch met mijn wagen ), zalig! Ik zou als beginner zeker je rondje niet timen, dat zou je pas moeten doen vanaf je de NS echt goed begint te kennen. En dat is niet na 10 rondjes Timen als beginner zorgt waarschijnlijk voor brokken. Al weet ik dat het héél moeilijk is om dat te laten. Als je tijdens je eerste rondjes merkt dat je remmen plots minder goed pakken, dan heb je last van fading. Dat probleem lost zichzelf op als de remmen terug afkoelen. Rij je rondje dan op 't gemak af. Je weet nog niet goed hoe scherp een blinde bocht soms kan zijn. Als je regelmatig wil gaan rijden, zeker goeie sportremblokken monteren en de remolie vervangen (dot4 is meestal meer dan genoeg), anders ga je altijd fading krijgen... Die zwarte op 01:58 ben ik. En ja, die moto hield mij verrassend genoeg op. | |
FalleNk810i | woensdag 27 april 2011 @ 13:11 |
Lijkt me echt tof! Zou wel eens een keer mee willen rijden met zo'n Porsche ofzo | |
DS4 | woensdag 27 april 2011 @ 22:03 |
Herken ik niet. | |
DS4 | woensdag 27 april 2011 @ 22:05 |
Als je mij aanspreekt is dat altijd mogelijk. En er zijn veel meer mensen die je graag meenemen. | |
#ANONIEM | woensdag 27 april 2011 @ 23:41 |
Een rondje maken met Sabine lijkt me ook wel wat. | |
RingBewoner | donderdag 28 april 2011 @ 00:08 |
Ik ook niet. | |
RingBewoner | donderdag 28 april 2011 @ 00:09 |
Wie niet?? ;-) Ik zie je de 26e | |
DS4 | vrijdag 29 april 2011 @ 08:24 |
Ok. | |
Sejt | vrijdag 29 april 2011 @ 15:03 |
Wie is er het weekend van 17-19 juni? Ik heb een vriendengroep, waar het al ongeveer 6 jaar traditie is om elk jaar een weekend lang naar de Ring te gaan. Altijd in Center Parcs (heet nu anders...) op 15km van de Ring gezeten, maar dit jaar voor het eerst een villa in Adenau gehuurd met 12 personen. Ik heb zelf ongeveer 10-12 rondjes gereden op de Ring; de eerste zo'n 10 jaar geleden en de laatste ongeveer 5 jaar geleden met mijn Honda Prelude 2.2 VTi van toen. Van de 4 auto's die ik tot nu toe gehad heb, was dat de beste circuitauto! M'n eerste rondje was een Suzuki Swift 1.3 GTi uit '87, welke enorme fading kreeg op weg naar Breidscheid. Vanaf het eerste moment dus altijd groot respect gehad voor De Groene Hel. Vroegâh was het nog rustig op de baan tijdens de TF; de laatste zoveel jaar is het gewoon niet leuk meer en dat hield / houdt mij tegen om te gaan rijden. Daarnaast is m'n huidige Seat Toledo 1.9 TDi niet zo spannend op het circuit - leuke wegligging voor B-weggetjes, maar een circuit... nee. Kom zelf niet meer naar de Ring, behalve die ene keer per jaar, doordat het nu 1000km ver weg ligt | |
Mikkie | zaterdag 30 april 2011 @ 20:06 |
Is dat zo? Ik kan me zo voorstellen dat mensen er rijden voor hun eigen plezier, en niet om constant van die opgeschoten kerels mee te nemen die zelf geen risico willen nemen maar wel willen profiteren van een ander. Ik zou graag een eens rondje mee doen met iemand. Zelf rijden lijkt me ook wel geinig, maar m'n 320d lijkt me daar niet helemaal geschikt voor... | |
Alexxxxx | zaterdag 30 april 2011 @ 23:02 |
ben dit jaar nog geen een keer geweest | |
bas-beest | zaterdag 30 april 2011 @ 23:03 |
http://auto.nieuws.nl/640(...)erecord_nordschleife Zetten ze er geen tijd bij, alleen een gemiddelde snelheid... Nou weet ik wel dat ik dan zelf die tijd uit kan rekeken, maar daar heb ik nu gewoon geen zin in. | |
Jimmie | zaterdag 30 april 2011 @ 23:19 |
9:01,338... | |
densmee | zaterdag 30 april 2011 @ 23:23 |
dan moet dit het record voor een elektrische auto zijn, want dit rijdt sabine in een transit nog wel stuk | |
DS4 | zondag 1 mei 2011 @ 11:56 |
Het hangt natuurlijk van de persoon af, maar de meesten die er echt vaak komen hebben er geen probleem mee. Het is niet altijd u vraagt, wij draaien natuurlijk, maar als je het vriendelijk vraagt gaat de deur bij velen gewoon open. Ik doe er iig niet moeilijk over, alleen rij ik niet met passagiers als het regent (verhoogd risico en dan speel ik liever alleen met mijn eigen leven), of als ik bezig ben met afstellingen, oid. | |
DS4 | zondag 1 mei 2011 @ 11:58 |
Dat dan weer niet, want die haalde de BTG nog niet in 10 min. (wat snel is voor een Transit, maar met een BTG van 10 min. zit je over een volle ronde op bijna 10.30 en dat is wezenlijk langzamer). | |
daNpy | zondag 1 mei 2011 @ 12:56 |
Zie Nürburgring.nl. Het is -helaas- absoluut geen onzin. | |
daNpy | zondag 1 mei 2011 @ 13:00 |
Ik ben er van rond 18-19 juni t/m 25 juni Mn vriendin wil naar Lake Dance, ik zit erover te denken om de Golf op kenteken te zetten en alvast dat weekend naar de Ring te gaan | |
daNpy | zondag 1 mei 2011 @ 13:01 |
318i | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 13:12 |
Je passagier ziet er wel uit of-ie zich kapot verveelt. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2011 13:13:05 ] | |
daNpy | zondag 1 mei 2011 @ 13:17 |
Dat bén ik. | |
#ANONIEM | zondag 1 mei 2011 @ 13:19 |
Ah. Was het leuk? | |
daNpy | zondag 1 mei 2011 @ 13:19 |
Jawel hoor | |
DS4 | maandag 2 mei 2011 @ 00:41 |
Hebbie ook een linkie? Blijft staan dat de verzekeraar het niet mag en kan verbieden. | |
Erasmo | maandag 2 mei 2011 @ 02:44 |
Aanstaande vrijdag ga ik er naar toe om foto's te nemen en een rondje met m'n wagen te rijden | |
daNpy | maandag 2 mei 2011 @ 11:27 |
Zie PM. Er is zoveel dat niet kan en mag, en toch gebeurt | |
DS4 | maandag 2 mei 2011 @ 23:47 |
Gezien en gelezen dat de betreffende persoon gerechtelijke stappen onderneemt. En terecht! Dat klopt. | |
Jimmie | dinsdag 3 mei 2011 @ 00:14 |
Waarom moet dat nou weer zo stiekem via PM, ik wil die link ook lezen | |
daNpy | dinsdag 3 mei 2011 @ 15:21 |
Hij is inmiddels (met al zijn voertuigen) weg bij betreffende verzekeraar. Hoe dan ook wil je daar niet meer verzekerd zijn imo. | |
DS4 | dinsdag 3 mei 2011 @ 16:30 |
Nee, dat is een ander verhaal. Maar een royement levert problemen op bij het verkrijgen van een nieuwe verzekering... Dus daarom wil je nog wel even procederen... | |
ForzaScuderiaFerrari | dinsdag 3 mei 2011 @ 20:40 |
Nordschleife Wat een baan man. Helaas nog maar een rondje gedaan, in de regen....dat is wel tricky | |
daNpy | dinsdag 3 mei 2011 @ 21:05 |
Da's waar ja | |
RingBewoner | dinsdag 3 mei 2011 @ 22:25 |
Ga de 16e weer heen. Het begint steeds meer te kriebelen. Ik ben bang dat ik het virus heb. | |
Dingest | dinsdag 3 mei 2011 @ 23:46 |
Voor de mensen die zeggen dat hun wagen niet geschikt is: Ik heb er ook met een vorige generatie Ford Ka en een Citroën Xsara Picasso diesel op gereden. Blijft gewoon leuk omdat het zo'n uitdagend traject is. Als je gewoon je eigen auto er op los laat en oplettend rijdt hoeft er ook niets aan de hand te zijn, een wagen die niet ontwikkelt is als sportwagen is ook uitdagend en leuk op de ring als je een beetje zijn uiterste kanten opzoekt. Over extra belasting maak ik mij op zich niet zorgen. Even de Stelviopas rijden is ook een enorme belasting voor je auto en dat doen mensen ook zonder nadenken met bijna alles wat rijdt | |
gias | woensdag 4 mei 2011 @ 01:30 |
Vreemde is dat de brochure van de Nordschleife nadrukkelijk aangeeft dat je wel gewoon verzekerd bent. .Klopt dus bij lange na niet. Ik ben net afgelopen weekend met de motor erover geweest. het was m'n 4e rondje op de motor en 12e rondje overall. Niet echt ervaren nog dus. Het scheelde dat de baan alleen zondagmiddag open was dit weekend, daardoor was het niet te druk en kon ik redelijk m'n lijnen rijden. Maar het was nog wel goed opletten in veel spiegelen. motortje is een gpz600 uit '86. | |
caspervc | woensdag 4 mei 2011 @ 09:15 |
Leuk om te zien, zal er eens aan denken met de Aygo op eco bandjes Heb je trouwens die ubergave beertjeswieldoppen op je 121? | |
DS4 | woensdag 4 mei 2011 @ 09:53 |
Welke brochure? | |
Dingest | woensdag 4 mei 2011 @ 11:18 |
Wil prima, wel een beetje je moment kiezen (bij voorkeur dus met een droge baan en als het kan proberen een grote groep te vermijden), goed in je spiegels kijken en overwegend rechts houden. Ring-verkeer heeft rekening te houden met langzamer verkeer - er komen ook campers of volledig bussen op. Dan kan je nog steeds goed uitleven want de moeilijkheidsgraad wordt er niet veel minder op. Je snelheid is alleen niet zo hoog en er komt geen mooi gebulder onder je kap vandaan Het zijn zelfs lichtmetaal velgen | |
gias | woensdag 4 mei 2011 @ 13:11 |
papierenbrochure verkrijgbaar bij de ringkaarten hokje. daar staat letterlijk: Kan hem eventueel wel inscannen, maar hij is 125% A4 | |
DS4 | woensdag 4 mei 2011 @ 13:47 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zou het vrij dommig vinden van Nürburgring GmbH, want als ik dan niet verzekerd blijk te zijn heb ik wellicht verhaalsrecht op hen... | |
PeeJay1980 | woensdag 4 mei 2011 @ 15:15 |
Dan koop je feitelijk gezien dus ook een verzekeringsgarantie voor die 24 euro In de Algemene Voorwaarden komt het niet voorbij in elk geval: KLIK Hier een aardig stukje tekst: KLIK | |
RingBewoner | woensdag 4 mei 2011 @ 20:20 |
Gewoon geen schade rijden . Maar al het gedoe daar gelaten, denk dat als je verzekeraar er in de algemene voorwaarden niks over neerzet, je best wel eens een zaak hebt als ze weigeren uit te keren. Ik heb de ING er op nagelezen en het staat niet vermeld!!! | |
Erasmo | donderdag 5 mei 2011 @ 18:26 |
Morgen is het zover | |
Erasmo | donderdag 5 mei 2011 @ 22:30 |
Hoe zit dat trouwens eigenlijk met de tol? Staat er gewoon een tolhuisje oid? | |
Dingest | donderdag 5 mei 2011 @ 23:04 |
Je moet aan een kassa een pasje halen waarom je aantal gekochte rondjes staat, en dan staat bij de toegang een poortje zoals bij een parkeergarage waar je de pas insteekt (heel vaak is er ook een medewerker aanwezig die helpt) Na afloop moet je langs de toeristenkraam om een Ringsticker te kopen Rijd verstandig en veel plezier | |
Erasmo | donderdag 5 mei 2011 @ 23:11 |
Ik zag het toevallig al op een van de filmpjes. Ga het morgen gewoon rustig aan doen in mijn 2CV hoor Kan je trouwens pinnen bij die kassa? | |
bas-beest | donderdag 5 mei 2011 @ 23:36 |
Daar willen we dan natuurlijk wel foto's van. | |
Dingest | donderdag 5 mei 2011 @ 23:36 |
Dat weet ik eigenlijk niet (meer). Volgens mij wel. Misschien dat er zelfs wel gewoon een automaat staat om zo'n pasje te kopen, maar dat kan ik ook gefantaseerd hebben Neem het bedrag anders gewoon voor de zekerheid contant mee | |
Erasmo | donderdag 5 mei 2011 @ 23:45 |
Hou de webcam morgenmiddag maar in de gaten Hopelijk nemen de aanwezige ringfotografen de moeite om mij te klikken Ik neem sowieso flink wat ¤'s mee zodat ik peut onderweg(25l tank ) ook onderweg kan afrekenen. | |
_Drake_ | donderdag 5 mei 2011 @ 23:46 |
In de eend! respect! | |
Erasmo | donderdag 5 mei 2011 @ 23:48 |
Zag trouwens net je filmpje van de AX op joetjoeb Zelf filmen/fotograferen ga ik niet doen, wil me volledig focussen op het rijden. | |
RingBewoner | vrijdag 6 mei 2011 @ 00:24 |
Kan alleen maar zeggen: have fun! Doe lekker rustig aan, goed in je spiegels kijken en vermaak je!! Neem inderdaad flink wat contanten mee, je kan in de buurt pinnen, automaten zijn dungezaaid en heb wel eens meegemaakt dat ik maximaal 10 euro kon pinnen. Kaartje koop je inderdaad bij het loket naast waar je de baan opgaat, pas is tegenwoordig soort van magnetisch dus het is een kwestie van langs halen. Net als met zo'n OV kaart. | |
bas-beest | vrijdag 6 mei 2011 @ 01:07 |
Deze? (dat moet eigenlijk wel, gezien de titel) | |
Erasmo | vrijdag 6 mei 2011 @ 08:10 |
Jup. | |
caspervc | vrijdag 6 mei 2011 @ 09:19 |
Nee volgens mij is je toegangsticket je 'tol' | |
Erasmo | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:40 |
Helaas moet ik ivm omstandigheden het gebeuren een weekje uitstellen | |
Mikkie | vrijdag 6 mei 2011 @ 10:43 |
In een eend de Ring op . Ik ken het circuit helemaal niet, dus als ik binnenkort met m'n 320d ga, doe ik lekker rustig aan . Zeg ik nu... als ik er eenmaal ben ga ik toch wel doorrijden | |
RingBewoner | vrijdag 6 mei 2011 @ 21:40 |
Hm..... je hebt racen en racen. Ik ga ook sportiever door de bochten dan op de openbare weg. Maar ik heb nog geen piepende banden, doortrekken in toeren doe ik ook niet. Je hebt het echt zelf in de hand. | |
casejunkie | donderdag 12 mei 2011 @ 04:30 |
Het weekend van 21 en 22 mei mei ga ik er weer naartoe | |
Mikkie | donderdag 12 mei 2011 @ 10:54 |
Doortrekken heeft met een diesel sowieso niet echt zin natuurlijk . Piepende banden enzo doe ik ook niet, daarvoor ken ik het circuit ook echt niet goed genoeg. | |
RingBewoner | zondag 15 mei 2011 @ 22:16 |
Nog mensen die morgen gaan? | |
DS4 | zondag 15 mei 2011 @ 23:12 |
Ik iig wel... De PS Cups liggen erop. De route heen en terug kan dus af en toe spannend worden (koude Cups op een nat wegdek is dramatisch...). Hopelijk aldaar een droge baan. | |
RingBewoner | zondag 15 mei 2011 @ 23:24 |
Ik zie je morgenmiddag. SMS wel als ik er ben. | |
DS4 | zondag 15 mei 2011 @ 23:32 |
Dat is goed, maar zal tot de lunch wel bezig zijn om de bandenspanning goed in te regelen... dus meerijden zal ergens na de lunch 14u zijn. | |
RingBewoner | maandag 16 mei 2011 @ 23:39 |
Superdag gehad op de ring. En dankzij DS4 echt een ervaring rijker. Zit nu nog met een lach op mijn gezicht. Een toffe vent die enorm goed kan rijden en nog gevoel voor humor heeft ook. Echt helemaal super!! Nogmaals bedankt! En hopelijk tot een volgende keer!! | |
Mikkie | maandag 16 mei 2011 @ 23:45 |
Nu ben ik jaloers! DS4, wanneer ga je weer? | |
RingBewoner | maandag 16 mei 2011 @ 23:48 |
Mooiste was toch wel eind van de ronde. Waar ik met mijn Corsa halverwege geweest was zat de ronde met de Porsche er al weer op. Zegt hij ook nog heel droog "dit was best een langzaam rondje". Ik kan je vertellen, ik was blij dat mijn hoofd er nog op zat, echt niet te beschrijven hoe gaaf!!! | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:19 |
Het weer zat niet echt mee, maar dat risico is er nu eenmaal altijd op de Ring. Voor mijn doen was het geen snel rondje vanwege de omstandigheden (ik schat in dat het zo'n 50 seconden scheelde met een droog rondje), maar wie weet komt dat dan nog wel een keer. Graag gedaan iig. | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:19 |
Moet ik nog plannen, maar ik meld het wel hier... | |
PeeJay1980 | dinsdag 17 mei 2011 @ 09:52 |
Heb de auto vaker voorbij zien komen, maar telkens helemaal achterin. Die waren de moeite niet. | |
RingBewoner | dinsdag 17 mei 2011 @ 15:46 |
Kiek um goan!! Heel cool dat mensen zelfs mij op de foto zetten!! | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:31 |
Tof hoor Ben inmiddels wel redelijk jaloers aan het worden Jammer dat het zo'n end rijden is naar de Ring. | |
_Drake_ | dinsdag 17 mei 2011 @ 16:54 |
Paar foto's van de AX dan : Je kan mooi zien hoe extreem anders het onderstel nu is, eerst was het zo (wat voor het publiek wel vermakelijk was): Was overigens als "shakedown" bedoeld, er waren nog wat kinderziektes tijdens en na de 2 rondjes naar boven gekomen (waren ook vrij ruwe en iets wat trage rondjes). | |
PeeJay1980 | dinsdag 17 mei 2011 @ 17:02 |
Lijkt mij ook geweldig om een Ringauto erbij te nemen. Zal voorlopig toekomstmuziek blijven. | |
RingBewoner | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:07 |
Waar móet je vandaan komen dan? | |
flap_konijn | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:41 |
stomme vraag misschien zijn busjes ook toegestaan daar zo? | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:44 |
Omgeving Rotterdam | |
Chokeme | dinsdag 17 mei 2011 @ 18:49 |
Lijkt me wel, ze rijden daar zelfs met touringcars. Wel een droom ja om een ringauto te hebben en je daar wat uit te leven. Helemaal met een 911 | |
PeeJay1980 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:12 |
Als ringauto zat ik dan, vanwege de kosten, eerder te denken aan iets van een 106/205, Corsa/Astra, Golf GTI, Clio. Helemaal strippen, rolkooi erin, racekuip, onderstel/vering aanpassen en dan maar ervaring opdoen. Als je locals rond ziet gaan met 'oude' gebakjes, dan snap je direct dat hard rondgaan niet alleen met veel vermogen te maken heeft | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:15 |
Klein eindje dus. Zou mij niet tegenhouden... | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:16 |
Ja, die zijn toegestaan. | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:23 |
Klein eindje? Met een polo met 50 pk.. haha | |
PeeJay1980 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:24 |
Ook die haalt de 120 per uur wel. Ben je er met 4 uurtjes. | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:25 |
Die kan ook wel harder hoor, maar heb maar 4 versnellingen. Wordt helemaal gek op de snelweg dan | |
flap_konijn | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:26 |
dat gaat nog leuk worden dan | |
PeeJay1980 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:27 |
Je komt zelfs touringcars tegen | |
flap_konijn | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:31 |
dat is een grapje mag ik hopen? | |
densmee | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:33 |
neen | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:34 |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:39 |
Of je nu 50, 500, of zelfs 530 pk hebt... voor de afstand maakt dat niet uit. | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:40 |
Als je maar goed in de spiegels kijkt en netjes rechts houdt hoor je niemand klagen. Het meest irritant zijn die gastjes met een GTI-tje die denken hard te gaan, maar vooral in de weg rijden. | |
rulerofdeath | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:44 |
koop dan ook een 5-bak | |
FalleNk810i | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:50 |
Nee, dat snapt iedereen. Maar tis toch wel lekker om iets meer te hebben op zulke afstanden. En het comfort in een polo is ook niet alles Staat wel in de planning ja | |
rulerofdeath | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:52 |
ik kocht 'm gewoon met 5-bak maar een stukje nürburgring lijkt mij ook wel een keer tof. | |
daNpy | dinsdag 17 mei 2011 @ 19:52 |
Meld | |
bas-beest | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:14 |
De vraag is al positief beantwoord, zie ik, maar check ook deze post van mij...
| |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:35 |
Nou zegt zo'n filmpje met Sabine niet alles, want er is ook een filmpje dat ze tegen de klok in de Ring rijdt en geloof me... dat mag dus niet! | |
daNpy | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:50 |
Waarom niet? Bij Pistenclub en de RKA doen ze het ook | |
densmee | dinsdag 17 mei 2011 @ 22:51 |
bij de Touristenfahrten lijkt mij dit anders niet heel verstandig om gewoon halverwege om te draaien en terug te rijden | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:13 |
Ik denk toch dat je schrikt als je Flugplatz op komt rijden en er ineens een SUV je tegemoet komt rijden tijdens de TF... | |
bas-beest | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:23 |
Als je goed door die situatie heenkomt, dan weet je wel dat je leeft. | |
DS4 | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:25 |
Zeer recent nog net een frontale botsing kunnen voorkomen met een idioot die het wel een goed idee vond om voor mijn neus af te slaan (op het allerlaatste moment bedacht hij zich om door te zetten, maar was al wel een stukje ingedraaid) en zo dicht bij Magere Heijn hoef ik niet dagelijks te komen als je het niet erg vindt. | |
Mikkie | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:33 |
Zeker waar. Met een 316 of 318 kun je plezier genoeg hebben, als je er maar genoeg uit sloopt qua gewicht en het onderstel wat strakker maakt . Mja, niet naast de deur, maar feitelijk maar een uurtje verder dan voor mij. Het houdt mij ook niet tegen . | |
bas-beest | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:34 |
Kan het me voorstellen | |
Catch_me | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:41 |
Betaal je nou per rondje ofzo of kun je lekker een middagje knallen? | |
area51 | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:41 |
In Nederland kost de vangrail gemiddeld ¤ 250,00 per strekkende meter voor de verzekering, en voor de veroorzaker van de schade een forse bekeuring voor het beschadigen van openbaar eigendom. | |
Tinos85 | dinsdag 17 mei 2011 @ 23:49 |
Per rondje. Soort kaart Prijs 1 Ronde ¤ 24,- 4 Ronden ¤ 89,- 15 Ronden ¤ 310,- 25 Ronden ¤ 470,- Jaarkaart ¤ 1350,- | |
flap_konijn | woensdag 18 mei 2011 @ 01:16 |
heb nog een setra s 328 dt staan...
[ Bericht 0% gewijzigd door flap_konijn op 18-05-2011 01:22:15 (typefoutje ) ] | |
daNpy | woensdag 18 mei 2011 @ 07:42 |
Daar worden ze per paneel van 4 meter vervangen (á 250 euro), en er zitten er 3 boven elkaar. Dus reken maar uit. | |
PeeJay1980 | woensdag 18 mei 2011 @ 10:11 |
Wat zijn de gemiddelde running costs van een ringauto? En dan doel ik meer op 'goedkope' hatches en niet op auto's als een Porsche 911 | |
daNpy | woensdag 18 mei 2011 @ 18:21 |
Hangt er allemaal vanaf wat je rijdt, hoeveel je rijdt, en wat er stuk gaat. Als het je extra auto is, maakt het niet uit als ie een maandje stil staat omdat je minder geld hebt. Je moet bij alle auto's regelmatig olieën verversen en banden en remmerij wisselen. Maarja, rijdt je 13, 15, 17 of 19" maakt dat voor de banden (en velgen) wel wat uit in prijs. Idem voor de remmen. Je kan het zo gek maken als je zelf wil | |
PeeJay1980 | woensdag 18 mei 2011 @ 18:34 |
Okay, laat ik het anders zeggen. Als je maar een paar keer per jaar naar de NS zou gaan, is het dan goedkoper om een ringauto te huren of om een 'goedkope' ringauto aan te schaffen? | |
DS4 | woensdag 18 mei 2011 @ 19:04 |
Even schaamteloos een copy-paste van nurburgring.nl: Ok, een auto opbouwen kost veel geld, maar als hij dan goed is ben je voorlopig wel een heel eind klaar. Globaal kijkend naar de kosten van mijn 130 rondes in 2010: - 600¤ benzine in de racer - 500¤ benzine in de BMW met daarachter de ambulance - 250¤ aan remblokken - 100¤ aan olie e.d. - banden zijn voor de helft op: 75¤ Bij elkaar is dat dus rond de 1.500¤. Kortom: de jaarkaart was voor mij in 2011 dus 40% van mijn totale Ringkosten En ja, Ringen met een 205 is very low budget Paskal rijdt een 205 1.9 GTI. | |
daNpy | woensdag 18 mei 2011 @ 19:07 |
Die rijdt op banden van 150/4 = ~35 euro Denk dat ie zich vergist en banden *4 moet Maar idd, de lijst van Paskal is een goede indicatie! | |
DS4 | woensdag 18 mei 2011 @ 19:14 |
Als je gaat Ringen ligt "rijk rekenen" altijd op de loer! Maar het eten in de buurt is goedkoop en dan denk ik maar zo: dure hobby + goedkoop uit eten = gemiddelde prijs voor een dagbesteding. | |
RingBewoner | woensdag 18 mei 2011 @ 20:29 |
Heb afgelopen maandag gegeten bij Guilia, vlakbij breidscheid. Lekkere pizza gehad, en leuke bediening. Prijs viel me nog mee, Cola, Biertje, Pizza Salami en een Pizza Speziale, 29,20 euro. | |
RingBewoner | woensdag 18 mei 2011 @ 20:30 |
Een "Ringracer" kan je prima met een paar vrienden onderhouden. | |
DS4 | woensdag 18 mei 2011 @ 20:45 |
Hé, wij zaten ook bij Guilia... 2x zelfs. | |
RingBewoner | woensdag 18 mei 2011 @ 21:00 |
Ik zat er, ik denk rond 19 uur. | |
DS4 | woensdag 18 mei 2011 @ 21:12 |
Wij zijn ergens om 19.15u-19.30u binnengekomen. | |
RingBewoner | woensdag 18 mei 2011 @ 21:25 |
Hebben we mekaar echt nét misgelopen. Heb namelijk tot ongeveer 19:20 uur nog bovenaan bij Breidscheid gestaan, denk dat wij rond 19:10 bij Guilia zijn weggegaan. Toen nog even bij de Aral getankt en toen naar huis. Heb bij het oprijden van de snelweg de cruise op 145 gezet en dat pas losgelaten toen ik Nederland binnenreed, zalig! Niemand die mij in de weg zat. Nog wel een spannend moment gehad in de omgeving van Keulen/Dusseldorf, je hebt daar op een gegeven moment een stuk snelweg waarbij je voor rechtdoorgaand verkeer 3 banen hebt en voor de binnenstad ook nog 3 banen. Hier dus: http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,209.68,,0,5.4 Was daar lekker aan het doorrijden, meest linkerbaan een Kangoo, midden een oude Mercedes en rechts vrij, Dus ik denk, fuck it, rechts er voorbij. Net als ik op de meest rechterbaan kom denkt een vrachtwagenchauffeur, "hé, ik ga ook rechtdoor" en komt dus zonder richting aan te geven naar links toe op de meest rechterbaan voor rechtdoorgaand verkeer. Ging gelukkig goed maar close was het wel. | |
DS4 | woensdag 18 mei 2011 @ 21:34 |
Ach, zo reden wij met een groep achter elkaar aan (997 Carrera S, M3, 968 en ik) met een 250 km/u door de bocht op een snelweg, haalt er ineens een twingo in met 90 km/u... allemaal vol in de remmen... scheelde ook niet heel erg veel. Ja, zet een groep mannen bij elkaar, stop er nog een paar vrouwen bij, geef ze leuke speeltjes en iedere verantwoordelijkheid vliegt de deur uit! | |
RingBewoner | woensdag 18 mei 2011 @ 21:49 |
Haha, heel herkenbaar. Alleen had ik mijn broertje bij me. Die heeft de heen en terugweg ongeveer 6 van de 8 uur geslapen. Dé eikel. | |
Mikkie | woensdag 18 mei 2011 @ 23:01 |
Prima toch? Kun jij lekker poken en krijg je geen gezeik over je rijstijl . Al is 145 niet echt poken natuurlijk. Rond de 200 beginnen mensen bij mij nog wel eens te emmeren | |
FalleNk810i | donderdag 19 mei 2011 @ 00:15 |
200 pff, geen idee hoe dat uberhaubt voelt, harder als 160 heb ik nooit gereden.. Dat was in een Ford Transit, rijd best lekker. Mn polo valt dan onderhand uit elkaar | |
RingBewoner | donderdag 19 mei 2011 @ 00:21 |
Poos terug was ik met collega's in Amsterdam geweest. Had auto van een familielid mee die best snel kan. Één van mijn collega's was in slaap gevallen, die is nogal bang. Dus toen besloten mijn collega en ik om eens even te planken, het was inmiddels half 3 s'nachts. Op een gegeven moment rijden we 250 (op cruise control) word opeens mijn bange collega wakker, had eerst niks in de gaten. Pas toen hij het door had ging hij mopperen. | |
daNpy | donderdag 19 mei 2011 @ 15:23 |
Mweh, verschillende personen, verschillende meningen. Heb er 1 gehad met 4 vrienden -> schoot niet op en nu met mijn vriendin is het nog een gestechel af en toe | |
PeeJay1980 | donderdag 19 mei 2011 @ 15:32 |
Mjah, zulke projecten ken ik. Ga ik niet aan beginnen. Dan liever iets dieper in de buidel tasten en onafhankelijk zijn. Maar het zal sowieso toekomstmuziek zijn, aangezien er eerst gespaard moet worden voor een andere 'grote' uitgave. En dan moet ik het idee nog aan mijn wederhelft/directie verkopen Maar de running costs zoals bij die 205 GTI valt mij alleszins mee. Alhoewel ik de nodige vraagtekens bij die banden zet. Zaten er nu standaard remmen op trouwens? Voldoen de standaard remmen als je alleen maar andere blokken, remvloeistof en stalen remleidingen gebruikt? Eventueel andere schijven. Met andere woorden, zijn andere remklauwen een must? | |
FalleNk810i | donderdag 19 mei 2011 @ 15:45 |
Ligt eraan hoe gek je wilt doen en of je het vermogen van de auto ook omhoog schroeft zegmaar. Standaard 205 GTI heeft remmen die goed genoeg zijn (voor het standaard vermogen) lijkt me, andere remvloeistof erin en kwaliteits blokken en schijven en je kan er wel tegenaan lijkt me! | |
DS4 | donderdag 19 mei 2011 @ 15:51 |
Die 205 is niet orgineel... ook de remmen niet. Kijk even op www.ring-world.nl, dat is de site van Paskal. Mocht je dan nog vragen hebben moet je hem gewoon mailen. | |
tjoptjop | donderdag 19 mei 2011 @ 16:14 |
Zo'n 205 lijkt mij een fantastische low budget ringauto | |
Spaansehollandboy | donderdag 19 mei 2011 @ 16:20 |
Hier ook plannen om te gaan, maat van me heeft een E30 320 dus gaan we samen, ik zijn zelf in een peug 106 (hier en daar wel wat aangepast) | |
daNpy | donderdag 19 mei 2011 @ 16:33 |
Wij hebben ook iets grotere remmen op de GTI (280mm), van een G60 | |
PeeJay1980 | donderdag 19 mei 2011 @ 16:39 |
Ik had zijn site al een paar keer bekeken. Zag dat er aanpassingen waren gedaan, maar heb over het hoofd gezien dat er remklauwen van een 306 GTI op zitten. Vind ik ook wel een leuke als ringauto trouwens. Schijnt erg goede wegligging te hebben. | |
FalleNk810i | donderdag 19 mei 2011 @ 17:12 |
Wow, wat heeft die kerel een hoop wagens gehad zeg! Die franse wagentjes zijn totaal niet mijn ding, maar hoe die alles aanpakt kan ik heel erg respecteren. Begin echt steeds meer interesse te krijgen in de ring, misschien een keer er gewoon heen om te kijken enzo | |
Spaansehollandboy | donderdag 19 mei 2011 @ 17:21 |
266mm remmerij, zit wel goed | |
RingBewoner | donderdag 19 mei 2011 @ 19:37 |
Je bent wel erg vol van je eigen auto he? | |
bas-beest | donderdag 19 mei 2011 @ 21:54 |
Valt nog mee dat jullie niet zo'n soort 'grap' uitgehaald hebben. | |
Spaansehollandboy | donderdag 19 mei 2011 @ 22:43 |
Vind ik nog meevallen ... | |
Tha_Duck | donderdag 19 mei 2011 @ 22:51 |
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat mijn schoonouders nog geen 30 min van de Ring wonen? | |
RingBewoner | donderdag 19 mei 2011 @ 22:55 |
Ja! | |
Mikkie | donderdag 19 mei 2011 @ 23:06 |
Nah, niet echt. Wel als je nu ook nog zegt dat ze een Ringracer hebben waarmee jij onbeperkt de Ring op kan | |
daNpy | donderdag 19 mei 2011 @ 23:06 |
Of z'n vriendin ontzettend lekker is | |
Tha_Duck | donderdag 19 mei 2011 @ 23:07 |
Ik heb geen vriendin, sorry | |
Tha_Duck | donderdag 19 mei 2011 @ 23:08 |
Nee, ze geven (net als ik) geen ruk om auto's en autosport En ik werk bij een autobedrijf haha En daar zijn ze gek van de ring en gaan ze zo vaak als ze kunnen. Ik rijd een Peug 307SW en een 2CV. De Ring is niet voor mij | |
RingBewoner | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:36 |
Jaloezie daalt nu wel een beetje. | |
Erasmo | vrijdag 20 mei 2011 @ 20:44 |
Want? * Erasmo wil ook nog steeds de ring doen met de eend | |
RingBewoner | dinsdag 24 mei 2011 @ 20:07 |
Ik ga ergens eind Augustus weer. Ben dan ook bij de F1 in Spa. Ga ergens in het begin van de week na de GP. | |
Tha_Duck | dinsdag 24 mei 2011 @ 23:18 |
De kans dat ik die kant weer is op ga met de eend is klein Tis leuk, maar 600KM rammelen is niet altijd leuk haha (vooral niet als je je uitlaat eraf blaast bij Maastricht ) | |
Mikkie | dinsdag 24 mei 2011 @ 23:22 |
Een beetje maar? | |
Tha_Duck | dinsdag 24 mei 2011 @ 23:58 |
Zondag terug vanaf de Ring naar Nederland was wel leuk. Was Porsche dag op Spa/Francorchamps | |
RingBewoner | woensdag 25 mei 2011 @ 00:37 |
Waar ben je geweest dan? Spa of de Ring? | |
RingBewoner | woensdag 25 mei 2011 @ 00:37 |
Misschien een idee om eens een meeting te doen met bezoekers van dit topic/forum op de Ring? | |
Mikkie | woensdag 25 mei 2011 @ 00:54 |
Lijkt me prima, maar ik ga de 10e al met wat mensen van Bimmerportal en ik denk niet dat ik heel snel daarna weer ga . | |
Erasmo | woensdag 25 mei 2011 @ 08:17 |
Prima idee, noem maar een datum. | |
RingBewoner | woensdag 25 mei 2011 @ 17:01 |
Ergens in Juli/Augustus ofzo? Ik heb wel voorkeur voor een doordeweekse dag, lekker rustig kunnen we rustig even als Fokkers onder elkaar zitten. | |
daNpy | woensdag 25 mei 2011 @ 17:54 |
Ik wil mijn Golf op kenteken hebben!! | |
RingBewoner | woensdag 25 mei 2011 @ 19:33 |
En dat lukt niet? | |
daNpy | woensdag 25 mei 2011 @ 19:47 |
Jawel maar hij is nu pas ongeveer klaar + hij staat ver van huis. 'Even' een ochtendje naar de RDW zit er dus niet in. | |
RingBewoner | woensdag 25 mei 2011 @ 19:55 |
Circuitwagen? | |
daNpy | woensdag 25 mei 2011 @ 20:35 |
Jup! | |
RingBewoner | woensdag 25 mei 2011 @ 20:56 |
Vet, laat me eens weten als die af is. Dan zoek ik je een keertje op als je op de Ring bent. | |
daNpy | woensdag 25 mei 2011 @ 21:32 |
Dat zul je zeker her en der kunnen lezen | |
FalleNk810i | woensdag 25 mei 2011 @ 22:09 |
Heb je geen project ervan? Of ff een fototje? meer info | |
daNpy | woensdag 25 mei 2011 @ 22:16 |
Is vast wel te vinden via mn sig | |
FalleNk810i | woensdag 25 mei 2011 @ 22:31 |
mk2 gti 16v? | |
daNpy | woensdag 25 mei 2011 @ 22:35 |
Jup | |
PeeJay1980 | donderdag 26 mei 2011 @ 09:03 |
KR of PL? | |
daNpy | donderdag 26 mei 2011 @ 15:01 |
Dat soort info is ook allemaal wel te vinden voor dit topic te veel vervuilt | |
pvdplanet | dinsdag 31 mei 2011 @ 13:01 |
Afgelopen weekend naar de Eifel geweest. Zaterdagavond en zondagochtend zaten we bij Adenauer Forst te genieten van o.a. een Nissan 200sx met mega vlammen uit de uitlaat, Porsche 9FF, enkele Ferrari 458's en het M3's verslindende Volkswagen T3 busje Tijdens de Grand Prix van Monaco hebben we besloten een rondje te doen. Ik moet zeggen dat het aan de ene kant een mooie ervaring is, maar hadden in de Alfa of Subaru meer ontspannen kunnen gasgeven. Onze Swift is namelijk een heel rap autootje maar puur gericht op sprintjes en het scherpe bochtenwerk, niet voor de hoge snelheden op de ring. De reacties van de toeschouwers was toch wel het leukst. Bij de Adenauer Forst werden we luid toegejuigd door iedereen die de Suzuki eerder op het parkeerterrein zagen staan. | |
caspervc | dinsdag 31 mei 2011 @ 14:59 |
En gewoon fotootjes maken als er van jou een foto wordt gemaakt | |
RingBewoner | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:06 |
[Zeikmodus] Je weet dat als je met een camera betrapt word dat je dan gewoon van het circuit word afgehaald of de camera in beslag kan worden genomen. Dit is dus verboden, doe het dus maar niet. [/Zeikmodus] | |
Opa_vertelt | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:55 |
Hmm, vroeger ( ) was dat nooit zo streng volgens mij. Ik wist ook helemaal niet dat er een verbod was. 'Jagen' ze daar ook echt actief op dan? Ik zie namelijk honderden (al dan niet dashcam) ring-filmpjes. | |
RingBewoner | dinsdag 31 mei 2011 @ 19:57 |
Tja, Dashcam mag dan volgens mij wel weer. Echter ik heb wel eens mensen gezien die een passagier bij zich hadden met een camera in de hand. Dan word het "race" element vaak toch wat groter. Misschien kijken ze ook wel naar het type auto en de bestuurder. | |
Opa_vertelt | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:10 |
Dat zou helemaal van den gekke zijn, ik zie het al voor me. Ringbewoner in GT4 met DSLR: Hoi Nürburgring medewerker: Gute fahrt! Ringbewoner in GT4 met DSLR: VROAAAP! *kliklikliklik* VROAAAAP! Opa_vertelt in Daihatsu Cuore met goedkope baggercam: Hallo Nürburgring medewerker: Was machen sie denn da mit die kamera, ab vom ring! Opa_vertelt in Daihatsu Cuore met cam: Nou zeg, stommert. | |
RingBewoner | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:12 |
Haha, weet niet of het zo werkt. Maar degene waarvan de cam werden ingenomen reden inderdaad niet in de meest sportieve wagen en waren 2 toch redelijk jonge knullen. Denk dat een Porsche of Nissan GT-R met een man van 35 wel doormag. | |
Sjoerd102 | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:31 |
hey een ring topic. Kom er 2/3x per jaar. Voornamelijk om te kijken. Wel eens enkele ronde met de auto gedaan, en afgelopen voorjaar tijdens de motorzegening ook een rondje gedaan. Voor degene met een motor die eens een ronde op de ring willen rijden maar niet durven is dit zeker een mogelijkheid. 12000!!! motoren onder politiebegeleiding over de ring. Dit jaar duurde het ruim een uur voordat alles op weg was. En 12000 motoren in de paddock ziet er ongeveer zo uit | |
Opa_vertelt | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:32 |
wow | |
Schunckelstar | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:37 |
wow, dat is best indrukwekkend | |
RingBewoner | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:38 |
Damn, dat is enorm. | |
bas-beest | dinsdag 31 mei 2011 @ 20:42 |
Dat panoramo-shot En dan nog niet alles erop krijgen | |
Sjoerd102 | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:31 |
Was ook zeer gaaf om mee te maken (en voor herhaling vatbaar) Had nog een geluk dat ik bijna vooraan reed. Ben in 2009 gaan kijken (toen 'slechts' 5000 motoren) en toen ook enkele filmpjes gaan kijken | |
Sjoerd102 | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:45 |
Is inderdaad een prima site. Ook fijne eetlocatie's staan daar aangegeven. En natuurlijk de kijklocatie's. Ik lees hier diversen verhalen over verzekeringen. de ring is gewoon een openbare Tolweg, dus je mag deze gewoon rijden. Tenzij (zoals hier ook al werd opgemaakt) expliciet in je papieren staat vermeldt dat je geen gebruik mag maken van duitse tolweg. Oh ja, mocht je eraf klappen. (heeft kennis van mij meegemaakt) ¤300,- per strekkende meter vangrail. Meestal 3laags en de kosten van afslepen komen er dan nog bij. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 mei 2011 @ 21:53 |
Als je het topic echt had gelezen, had je geweten dat het toch wat anders zit... | |
daNpy | dinsdag 31 mei 2011 @ 22:12 |
¤ 300 per paneel, idd 3 boven elkaar. Been there done that. | |
Sjoerd102 | dinsdag 31 mei 2011 @ 23:18 |
@k_man, ik heb het wel degelijk gelezen. | |
RingBewoner | dinsdag 31 mei 2011 @ 23:45 |
Staat er niks in je voorwaarden dan heb je een redelijke kans. Zeker als je niet daadwerkelijk aan het tijdrijden bent. Ik denk, je maakt wel kans als je het laat voorkomen als je verzekeraar weigert. | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2011 @ 00:17 |
Dat kan. In dat geval heb je het niet begrepen. | |
Chokeme | woensdag 1 juni 2011 @ 01:47 |
Wat is eigenlijk de gedachte achter al die graffiti op de weg? | |
daNpy | woensdag 1 juni 2011 @ 08:33 |
Traditie bij de 24uurs race baby! | |
Sjoerd102 | woensdag 1 juni 2011 @ 08:39 |
Nee hoor, gewoon weten dat het zoals ik al aangaf. gewoon verzekerd is. Je leest al jaren verhalen op internet dat iemand via via heeft gehoord dat hij niet uitgekeerd kreeg. Echter heeft niemand daar ooit bewijs van. Ik ken diversen die helaas eraf gegaan zijn, en de verzekering keerde gewoon uit. | |
PeeJay1980 | woensdag 1 juni 2011 @ 09:35 |
En de clausules van verzekeringsmaatschappijen die expliciet aangeven dat de Nürburgring uitgesloten is? En de verhalen van mensen die uit de verzekering zijn gezet omdat de verzekeringsmaatschappij er lucht van kreeg dat ze op de NS rijden? | |
RingBewoner | woensdag 1 juni 2011 @ 10:17 |
@PeeJay1980 (Quoten kan ik niet op werk). Deel 1 is absoluut waar. Kijk maar op site van ANWB, daar word heel duidelijk Nurburgring uitgesloten. Evenals tijdrijden of tijdens een event op een een circuit rijden en nog meer van dat geleuter. Deel 2 is dus onzin. Mijn verzekeraar kan mij er niet uit gooien omdat ik op de Ring rij. Beetje hetzelfde dat je ziekteverzekering je eruit gooit omdat je rookt terwijl je in het verleden iets met je hart hebt gehad. | |
PeeJay1980 | woensdag 1 juni 2011 @ 10:27 |
Ik zei het ook niet omdat het niet waar is. Ik stelde de vragen omdat ik van beide gevallen al voorbeelden heb gezien. En ja, dus ook deel 2. Of het rechtmatig is valt natuurlijk te bestrijden, maar het gebeurt wel. | |
Dingest | woensdag 1 juni 2011 @ 10:31 |
Ik heb niet zoveel zin om mij erin te verdiepen, maar als op de Ring dezelfde regels gelden als op de Autobahn is het deels waar dat de verzekering niet hoeft uit te keren (muv dus als je verzekering de Ring bij naam uitsluit). Dat wil zeggen; als aangetoond kan worden dat het ongeval veroorzaakt is door te hard rijden of buiten de veilige grenzen van het voertuig rijden, of dat één van die twee een bepalende factor is, kan de verzekering eigen schade weigeren (WA+ of hoger). WA blijf je wel verzekerd. Nou kan ik mij wel voorstellen dat die op de Ring makkelijker als ongevalsreden kan worden aangewezen dan op de Autobahn. Op de Autobahn wordt die reden veel minder onderzocht omdat ongevalanalyse vaak duurder en/of meer moeite is dan direct uitkeren. Hier komt ook het gerucht vandaan dat je boven de 130 op de Autobahn sowieso niet meer verzekerd zou zijn. | |
RingBewoner | woensdag 1 juni 2011 @ 12:08 |
ING wist mij te vertellen dat ik op Autobahn altijd verzekerd ben. | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2011 @ 13:47 |
Dat zeg ik: je hebt het dus of niet gelezen, of niet begrepen. Ik heb een link gegeven naar jurisprudentie waaruit blijkt dat een Nederlandse rechter uitspraak heeft gedaan die behelst dat de Nordschleife een circuit is en daarmee buiten de dekking van de betreffende verzekeraar valt. Op die uitspraak valt wel het een en ander af te dingen, maar tenzij je bereid bent zelf (mogelijk jarenlang en mogelijk niet succesvol) te procederen, is dat momenteel de juridische stand van zaken. De vraag is dan wel hoe je verzekeraar het precies formuleert; vallen alleen wedstrijden / tijdritten buiten de verzekering, of valt rijden op een circuit per definitie al buiten de verzekering. In het laatste geval heb je dus - volgens de huidige jurisprudentie - waarschijnlijk geen dekking bij schade. | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2011 @ 13:49 |
Volgens de Nederlandse rechter is de Nordschleife dus géén normale Autobahn, maar een circuit. | |
dekilo | woensdag 1 juni 2011 @ 13:55 |
Met je eigen auto op de nordschleife rijden. Alleen doen als je semi slicks en verlaging hebt anders is het gewoon onverantwoord om hard te gaan op de nordschleife. Wij hadden Suzuki's swift stage 2 getuned gehuurd. 1 kapot gereden en garage heeft 220¤ afsleep kosten moeten betalen aan nordschleife afsleep dienst. Het was bijna onmogelijk om met die swiftjes uit de bocht te vliegen. Wegligging was fenomenaal. rent4ring.de | |
PeeJay1980 | woensdag 1 juni 2011 @ 14:04 |
Het is onverantwoord om hard te gaan als je geen baankennis hebt. Ongeacht in wat voor auto je rijdt. Hoe heb je die Swift kapot gereden? Mechanische problemen of in de vangrail gezet? | |
dekilo | woensdag 1 juni 2011 @ 14:08 |
koppeling kapot gereden. Zat er volgens verhuurbedrijf pas 18.000km in. Normaal gaat hij 30.000 mee! Wij hadden ook beperkte baankennis op de playstation is niet te vergelijken met echt rijden. De hellingsgraden, verloop en gaten in de weg. Je hebt ook vaak nog tig andere weggebruikers. | |
DS4 | woensdag 1 juni 2011 @ 14:33 |
Maar die NL rechter was er duidelijk nog nooit geweest. Ik zou gewoon foto's laten zien van bejaarden in een bus die daar rijden. En dan wil ik nog wel eens horen hoe dat gelijk staat aan een trackday! | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 14:35 |
Oh, goed dat je er bent DS4. Ik eis meer foto's van die -wagen van je. | |
FalleNk810i | woensdag 1 juni 2011 @ 15:10 |
Begin met hulp van Gran Turismo de namen van alle bochten een beetje uit mn hoofd te kennen en wat ik wel en niet kan bij welke bocht Schwedenkreuz kijk ik in ieder geval wel voor uit! | |
#ANONIEM | woensdag 1 juni 2011 @ 17:27 |
Zoals gezegd; er valt wel wat op die uitspraak aan te merken. Dan moet je echter wel bereid zijn te procederen, wat mogelijk veel tijd en geld kost en geen garantie op succes. Ik wil maar zeggen dat de bewering van Sjoerd102 - dat het gewoon verzekerd is - te kort door de bocht is (pun intended). | |
Sjoerd102 | woensdag 1 juni 2011 @ 18:30 |
dat dus. Ik loer mee op meerdere ring fora en daar is nog NOOIT iemand geweigerd of uit verzekering gemieterd na een schade geval op de ring. Ook daar zijn mensen bij diversen maatschappijen verzekerd en niemand zit bij een verzekeringsmaatschappij die de ring expliciet uitsluit. Als er maatschappijen zijn zou ik graag de naam van die maatschappij eens willen weten. Die heeft tot op heden niemand kunnen geven. [ Bericht 44% gewijzigd door Sjoerd102 op 01-06-2011 18:37:19 ] | |
daNpy | woensdag 1 juni 2011 @ 18:39 |
Centr**l b3h**r. Maar je móet ons niet geloven, je mag het ook zelf ervaren als je dat per sé wil. | |
daNpy | woensdag 1 juni 2011 @ 18:40 |
Nee hoor, is geen onzin. Volgens mij hebben we het hier al een keer over gehad in dit topic, enkele pagina's terug. | |
PeeJay1980 | woensdag 1 juni 2011 @ 18:40 |
https://www.centraalbehee(...)polisvoorwaarden.pdf http://www.welkombij.fbto.nl/PDF/Voorwaarden_Autoverzekering.pdf Succes met de afhandeling [ Bericht 21% gewijzigd door PeeJay1980 op 01-06-2011 18:46:43 ] | |
daNpy | woensdag 1 juni 2011 @ 18:44 |
Dude serieus. Jij komt duidelijk NIET op de ring fora | |
PeeJay1980 | woensdag 1 juni 2011 @ 18:48 |
Als je daar echt mee zou loeren, dan had je zelfs gezien dat iemand eruit 'gemieterd' was zonder schade te rijden. In hoeverre een dergelijke actie stand houdt voor de rechter weet ik niet, maar het gebeurt dus wel. | |
Sjoerd102 | woensdag 1 juni 2011 @ 19:47 |
Hoef het niet zelf te ervaren, vroeg me af welke maatschappijen het vermeldt hadden. Deze maatschappij dus. Thanks. | |
nero7 | woensdag 1 juni 2011 @ 20:32 |
Hoezo ben je boven de 130 niet meer op de autobahn verzekerd? Bedoel je enkel WA, of helemaal niet? Klinkt als bullshit, want je houdt je gewoon aan de regels. | |
daNpy | woensdag 1 juni 2011 @ 20:35 |
Nope want 130 is adviessnelheid. Ga je harder rijden, is dat je eigen risico. | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 20:43 |
Dat klopt dus niet, maar op de één of andere manier komt het altijd weer terug. Bij 130+ (waar advies 130 is) heb je een verhoogde aansprakelijkheid, geen verlies van verzekering. /edit Die Überschreitung der Richtgeschwindigkeit ist keine Straftat oder Ordnungswidrigkeit. Bei einem Unfall kann jedoch eine Mithaftung aufgrund einer erhöhten Betriebsgefahr angerechnet werden. [ Bericht 21% gewijzigd door Opa_vertelt op 01-06-2011 20:55:17 ] | |
Dingest | woensdag 1 juni 2011 @ 20:46 |
Lees de tekst anders nog eens keer, want dat zeg ik helemaal niet | |
daNpy | woensdag 1 juni 2011 @ 20:51 |
Ach so | |
nero7 | woensdag 1 juni 2011 @ 20:53 |
Dat gerucht is bullshit, dus wat anderen zeggen. Niet wat jij zegt | |
Opa_vertelt | woensdag 1 juni 2011 @ 20:54 |
Zie de edit: "Die Überschreitung der Richtgeschwindigkeit ist keine Straftat oder Ordnungswidrigkeit. Bei einem Unfall kann jedoch eine Mithaftung aufgrund einer erhöhten Betriebsgefahr angerechnet werden." | |
DS4 | woensdag 1 juni 2011 @ 23:44 |
Fabel! Broodje aap afkomstig van het feit dat je medeschuld aan het ongeval kan krijgen indien harder dan 130 km/u. Het kan dus no-claim kosten. That's it! Edit: zoals hierboven aangegeven dus. | |
Dingest | donderdag 2 juni 2011 @ 00:33 |
Dat is niet helemaal wat er staat, maar het lijkt wel redelijk te kloppen; zoals ik zei heb ik mij er niet erg in verdiept. Van wat ik begrijp zijn er wel instanties waarin bij bepaald gedrag de verzekeraar de schade alsnog op de veroorzaker/schuldige kan verhalen of beperken in uitbetaling. En waarschijnlijk dat dit bij Duitse verzekeraars nog weer anders ligt dan bij Nederlandse. | |
DS4 | donderdag 2 juni 2011 @ 10:18 |
Bij opzet ja... Niet bij hard rijden. Zelfs in NL kan de verzekeraar niet de uitkering weigeren als je 200 km/u over de snelweg rijdt en een ongeval krijgt. Als je 200 km/u door een voetgangersgebied gaat rijden en je raakt dan wat voetgangers... ja, in zulke extreme gevallen kan de verzekering dan gaan verhalen omdat je dan ook wel weet dat je wat gaat raken... | |
RingBewoner | woensdag 8 juni 2011 @ 11:29 |
Binnenkort moet die meeting maar eens worden georganiseerd. Met het openen van een nieuw topic zal ik daarmee aan de slag gaan. | |
daNpy | dinsdag 27 september 2011 @ 12:26 |
Van het weekend weer aanwezig met 7 personen, Ibiza Cupra, 2x BMW E46 & Volvo 945T. | |
RingBewoner | dinsdag 27 september 2011 @ 12:46 |
Zou er graag bij zijn. Kan helaas niet. Ga misschien eind dit jaar nog een keer. Ergens in November/December. En dan maar gokken op goed weer. | |
DS4 | dinsdag 27 september 2011 @ 13:01 |
Ik ben er zaterdag waarschijnlijk ook. Ben je er met de Daf? Mocht je een rondje meewillen met zo'n ouderwetse handgeschakelde, dan schiet mij maar aan. | |
RingBewoner | dinsdag 27 september 2011 @ 13:05 |
Als jij er bent word het wel aantrekkelijk om ook heen te gaan. Maar helaas, andere zaken dit weekend. | |
daNpy | dinsdag 27 september 2011 @ 13:25 |
Nee met de BMW Weet niet of ik zelf ga rijden trouwens, maar wil wel graag mee. Ben je er alleen zaterdag? Want ik weet nog niet hoelaat wij aankomen + ik wil nog ff langs wat vrienden in Bonn rijden. Heb je helmplicht? Hoe ziet je Porsche er ook alweer uit? Zwart met oranje GT3RS stickering en oranje velgen? Of geen stickers? Wel NL platen toch? | |
DS4 | dinsdag 27 september 2011 @ 15:55 |
Alleen zaterdag, wel tot het eind. Er is geen helmplicht en ik rijd ook niet met helm op de NS. Auto is zwart met oranje velgen, NL kenteken (duur grapje is dat... ). | |
Mikkie | dinsdag 27 september 2011 @ 16:14 |
Hoeveel rondjes doe je nou meestal als je een dagje gaat? | |
DS4 | dinsdag 27 september 2011 @ 16:17 |
Dat hangt een beetje af van de drukte (lees: het aantal klappers). Er zijn dagen dat ik rond de 30 rondes haal, maar dan ben ik echt vanaf het begin tot het eind aan het knallen. Zeldzaam dus, want het is zelden rustig als de hele dag de Ring open is. Je mist al snel 2 uur door baansluitingen en soms ook wel meer. Een goede dag levert 20+ ronden op. | |
warchaser44 | dinsdag 27 september 2011 @ 23:49 |
afgelopen weekend voor het eerst op de ring gereden in wat supercars. Zeer vet en ik ga zeker nog eens terug! | |
Mikkie | woensdag 28 september 2011 @ 00:04 |
Zuur ja, die sluitingen. De vorige keer stonden we ook zomaar een uur voor niks langs de kant. Desondanks wel gaaf, vooral als je een ronde of twintig kan doen! Je hebt een jaarkaart, neem ik aan? Ooit wel eens iets serieus stuk gereden daar? | |
Bort | donderdag 29 september 2011 @ 16:20 |
Ja, die baansluitingen... Vorige week dinsdag besloten om een avondje naar de ring te gaan (was 2.5 uur geopend en bijna nooit druk). Ik had nog twee rondjes op m'n ringcard, die moesten toch op. Daar aangekomen direct 2 rondjes bij gekocht, want 2 vond ik eigenlijk te weinig. Eerst iets gaan eten. Terwijl we het "restaurant" uitlopen: ding dong... de ring gaat even dicht. Shit, OK, hopelijk niet al te erg, die gaat direct wel weer open. Een uur later: ding dong... de ring gaat voor vandaag dicht. Samengevat: 300 km heen gereden. Hamburgertje gegeten. 300 km terug gereden. Al een geluk is de terugweg tot in Nederland bijna de gehele tijd ongelimiteerd, heb je toch iets aan die rit. Dus nu zit met 4 rondjes die echt wel op moeten | |
Tinos85 | donderdag 29 september 2011 @ 17:14 |
Dit weekend is 't mooi weer. Maar wel druk denk ik. | |
DS4 | donderdag 29 september 2011 @ 17:28 |
Ik heb idd een jaarkaart. De auto heb ik daar nog niet kortgereden. Ik heb wel eens een momentje gehad... maar altijd weer afgelopen zonder de hulp van de ADAC. | |
DS4 | donderdag 29 september 2011 @ 17:30 |
Het zal zeker druk zijn, maar wat wil je... er is weinig goed weer geweest dit seizoen en dit kan het laatste echt mooie weekend zijn en beide dagen open... Als er maar een beetje goed in de spiegels gekeken wordt ben ik al tevreden. | |
Tinos85 | donderdag 29 september 2011 @ 17:37 |
Ik baal dat ik moet werken dit weekend anders was ik ook even gegaan. | |
daNpy | zaterdag 1 oktober 2011 @ 08:40 |
Tot straks | |
RingBewoner | zaterdag 1 oktober 2011 @ 14:32 |
Dat lijkt me echt zwaar klote. Hele eind voor niks gereden!! Voor alle mazzelaars die er vandaag zijn. Veel plezier, doe voorzichtig en maak wat mooie foto's voor ons. | |
RingBewoner | zaterdag 1 oktober 2011 @ 15:17 |
http://www.nuerburgring.de/fileadmin/webcam/webcam.jpg Het ziet er heerlijk druk uit. Ben best jaloers. | |
RingBewoner | zondag 2 oktober 2011 @ 15:12 |
Nou??!?! Hoe was het?!?!?! | |
DS4 | zondag 2 oktober 2011 @ 17:21 |
Drukker dan jij dacht. Maar verder wel aardig. Nieuwe remblokken achter, gekozen voor Pagid grijs, waardoor mijn rembalans veel beter is en ik veel later kan remmen. Danpy is een paar rondjes meegeweest. W.o. een rondje dat we bij Kesselchen even dwars gingen terwijl we wat langzamer gingen door een motorrijder die wat in de weg reed. Olie of koelvloeistof op de weg dus. Ik zei nog dat de volgende ronde er wel iemand in de vangrails zou staan daar en jawel... Lange baanafsluiting van half vier tot tegen vijfen (maar dat was weer een goed moment om wat bij te praten). Om half zes weer een baanafsluiting en dat was voor mij een reden om het voor gezien te houden. Misschien dat de Ring nog open is geweest, maar ik had geen zin om erop te wachten, ook gelet op het feit dat ik maandag weer ga... | |
daNpy | zondag 2 oktober 2011 @ 18:42 |
DS4 | |
daNpy | zondag 2 oktober 2011 @ 19:30 |