Hij is in ieder geval geen tijd meer kwijt aan intern overlegquote:Op maandag 27 juni 2011 10:29 schreef Perrin het volgende:
Muller enig overgebleven bestuurslid Saab
'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op .
morgen koers <,010 euroquote:Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op
TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.
Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.
Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.
IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html
Gaat nu wel erg snel daar
nee dat kan niet.quote:
Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.quote:''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
Dat vond ik bij voorbaat al zo'n gelul van Muller, die had grote woorden over dat er weer zoveel duizend Saabs geproduceerd gaan worden enzovoorts, maar vroeg zich ondertussen totaal niet af of er überhaupt wel vraag naar was.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'
Auto’s van het noodlijdende Zweedse Saab worden nog steeds verkocht in ons land, maar het enthousiasme onder potentiële kopers loopt wel terug. Dat heeft een woordvoerder van Saab Nederland maandag gezegd.
De doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen in Nederland, heeft de onderneming laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus de zegsman.
Saabrijders hoeven zich in ieder geval voorlopig geen zorgen te maken over onderdelenleveranties, in het geval dat de fabrikant omvalt. ,,Voordat de onderdelen opdrogen, ben je wel tien tot vijftien jaar verder’’, stelt de zegsman. Dat komt omdat Saab voor een groot deel afhankelijk is van toeleveranciers voor de bevoorrading.
De levering van plaatwerk, zoals portieren en spatborden die wel in eigen huis gemaakt worden, kan in de toekomst wel een probleem worden.
http://www.beursduivel.be(...)abkopers_loopt_terug
Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvoquote:Op maandag 27 juni 2011 23:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.
Bron? Ik heb Geely nog helemaal niet in dit verhaal gehoord.quote:Op maandag 27 juni 2011 23:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvo
misschien is het dan maar goed ook als Saab zo snel mogelijk failliet gaat, er zijn gewoon te veel autobouwers op deze planeet (en zeker in Zweden).quote:Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op
TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.
Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.
Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.
IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html
Gaat nu wel erg snel daar
quote:Dow Jones & Company, Inc. VANDAAG 16:34
(Dit is een update van eerder gepubliceerd bericht 'SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv' om extra informatie toe te voegen.)
STOCKHOLM (Dow Jones)--Swedish Automobile nv (SWAN.AE) en SWAN-onderdeel Saab Automobile ab melden maandag de op 13 juni aangekondigde intentieverklaring met Pang Da Automobile Trade Co ltd (601258.SH) en Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. ltc om te zetten in een bindende overeenkomst.
Destijds kwamen de vier partijen overeen dat Pang Da en Youngman in totaal EUR245 miljoen in SWAN en Saab zouden investeren.
De voorwaarden van de bindende overeenkomst bieden de mogelijkheid voor de terugkeer van de Russische zakenman Vladimir Antonov als aandeelhouder en investeerder in Swedish Automobile en Saab, melden SWAN en Saab. Zij melden tevens te voorzien dat dit zal gebeuren zodra Pang Da en Youngman hiermee instemmen.
Daarnaast kondigt Saab Automobile de oprichting van een joint venture (jv) aan met het Chinese Zehjiang Youngman Passenger Car Group Co. ltd, bekend als Youngman Passenger Car, voor de ontwikkeling van drie nieuwe Saab-modellen.
Saab Automobile en Youngman Passenger Car zullen beide een 50%-belang in de op te richten joint venture houden, die zich zal focussen op het ontwikkelen van drie nieuwe Saab-modellen, wel te verstaan de Saab 9-1, Saab 9-6 en Saab 9-7.
"Deze joint venture geeft Saab Automobile de kans om modellen te ontwerpen die nog niet eerder voorzien of gefinancierd waren in het originele businessplan: we kunnen nu bijvoorbeeld een instapmodel Saab ontwikkelen, een model dat al lang bovenaan onze wensenlijst staat", zegt Victor Muller, chief executive van Saab Automobile en Swedish Automobile.
"Het is belangrijk richting onze leveranciers om te laten zien dat we een langetermijnplan hebben", aldus Saab-woordvoerder Eric Geers, die daarmee refereert naar de inmiddels wekenlange onderbreking van de productie van Saab door betalingsachterstanden aan leveranciers.
"Het is ons doel de productie volgende week te hervatten", aldus Geers. "Het is noodzakelijk om overeenstemming te bereiken met al onze leveranciers om ons van een regelmatige aanvoer van onderdelen te verzekeren."
Swedish Automobile meldde vorige week door de verkoop van vastgoed van Saab Automobile aan een Zweedse groep investeerders, een grote order uit China en een overbruggende lening van EUR25 miljoen van de in de Bahamas gevestigde aandeelhouder Gemini Investment Fund genoeg financiering te hebben veiliggesteld voor het herstarten van de productie.
Daarbij maakte de Europese Investerings Bank (EIB) maandag bekend de verkoop van 50,1% van de aandelen in Saab Automobile Property ab, het vastgoedonderdeel van Swedish Automobile, aan een consortium aan Zweedse vastgoedinvesteerders voor EUR28 miljoen goedgekeurd te hebben.
Swedish Automobile en Saab geven aan dat de overeenkomsten met Youngman en Pang Da nog wel onderhevig zijn aan goedkeuring van de lokale autoriteiten.
Door Christina Zander, bewerkt door Patrick Buis en Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
July 04, 2011 10:34 ET (14:34 GMT)
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen .quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld
Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.
Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.
In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.
www.telegraaf.nl
En we zijn weer besodemieterd door Victor
Dat lukte hem bij Spyker ook zo goedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:05 schreef pberends het volgende:
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen .
http://www.rtl.nl/compone(...)n-gemeld-in-2010.xmlquote:Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft in 2010 minder auto's verkocht dan eerder gemeld.
Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.
Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro).
nee, waarom zou je dat moeten melden? Mijn vader besteld gewoon geen nieuwe zolang er nog een voorraad is. Je hoeft niet te vertellen dat ze nog niet verkocht zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden
Verkoopverschil Saab staat bij dealer
Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.
Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.
,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.
ŠANP
En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn
Griekenland koopt voorlopig geen Mercedessen, BMW, of Saabs meerquote:Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef pberends het volgende:
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelenquote:Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.
Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
En Victor naar de gevangenisquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
nee waarom??quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En Victor naar de gevangenis
quote:vr 22 jul 2011, 11:16
Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
AMSTERDAM (AFN) - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab. Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.
De leverancier is SwePart Verktyg.
De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).quote:
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
Ik ken iemand die nog wel wat onderdelen nodig heeftquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef meth77 het volgende:
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor
maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
quote:Beurskoers Saab stuitert op en neer
Het aandeel van Saab-producent Swedish Automobile (het voormalige Spyker) van CEO Victor Muller stuitert vrijdag op en neer. De hoogste koers noteerde vroeg in de ochtend op bijna 1,88 euro, terwijl het aandeel later in de middag nog slechts 1,08 euro waard was.
De onzekerheid kwam doordat leverancier SwePart bij een Zweedse rechter een verzoek had ingediend om Saab Tools failliet te verklaren. SwePart had 5 miljoen Zweedse kroon (550.000 euro) tegoed. Swedish Automobile liet in de middag weten dat de kwestie is opgelost nu de partijen het eens zijn geworden over betaling.
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
Dat vroeg ik me dus ook af toen Muller het overnam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch ?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Griekenland zit in de eu. Saab mag dood; te weinig belangen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch ?
Saab is toch eigenlijk een opgeleukte opel ja? Gewoon opel onderdelen dus. Is een saab specifiek iets kapot dan pech.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Muller .quote:Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’
Want ... dit is een blackswan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
Beetje flexibiliteit in je humor kan geen kwaad.quote:
Lijkt me de main-reason voor alle mensen die nu nog instappen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
quote:Saab stelt salarisbetaling uit
Saab heeft de betaling van salarissen van bepaalde werknemers uitgesteld. Dit maakte Saab-eigenaar Swedish Automobile dinsdag bekend.
Het uitstel is nodig omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt. Saab neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betalingen binnen te krijgen. Verder worden gesprekken gevoerd met verschillende partijen over extra financiering.
Mijn gok blijft dat ze inmiddels zich erbij neer hebben gelegd dat het zo niet gaat werken, ze de waarde zo snel mogelijk laten dalen en dan gaat er verkocht worden aan china.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
Dat zou best wel eens kunnen. Al zou je mogen verwachten van deze mensen, die toch aardig wat vermogen hebben, dat zij hier in in trappen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
'De dagen van Saab zijn geteld'quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |