abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 juni 2011 @ 10:29:19 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_98710832
Vķķr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 27 juni 2011 @ 10:37:16 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98711076
Vakbondslid Skott zag er geen heil meer in om aan te blijven :%
  maandag 27 juni 2011 @ 15:00:50 #228
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98720079
Bond eist betaling Saab-medewerkers

De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab eist dat werknemers worden uitbetaald. Er is een aanmaning verstuurd en Saab heeft een week de tijd om te reageren. Als een antwoord uitblijft, kan de vakbond, IF Metall, het bedrijf failliet laten verklaren.

Vorige week maakte Saab bekend dat er niet meer genoeg geld in kas zit om de werknemers uit te betalen. Intussen zijn de twee bondsleden die in het bestuur van Saab zaten opgestapt. Topman Muller is nu nog het enige bestuurslid.

Grote order
Saab maakte vanochtend bekend zijn werknemers nog voor het einde van deze maand te kunnen uitbetalen. Het Zweedse autobedrijf kan dit weer doen nu het een grote order heeft gekregen; een Chinees bedrijf heeft 582 auto's besteld ter waarde van 13 miljoen euro.

"Ik ben blij dat ik deze overeenkomst kan melden, omdat het de financiering op korte termijn veiligstelt", zegt topman Victor Muller in een persbericht.

Saab, begin 2010 overgenomen door het Nederlandse Spyker, verkeert in zware problemen. De productie ligt al geruime tijd stil.

Meer geld nodig :%
De productie in het Zweedse Trollhättan kan echter nog niet worden opgestart, aldus Saab. Daar is meer geld voor nodig.

Volgens directeur Muller is de Russische zakenman Vladimir Antonov nog steeds van plan om geld te investeren in Saab, maar hij wacht nog op een goedkeuring van verschillende partijen. Het Zweedse National Debt Office gaf twee maanden geleden al zijn fiat voor de investering.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:18:26 #229
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98720678
Van autoweek.nl

Victor hierbij PLAN-B voor Saab:

Laat Saab direct failliet gaan, gooi 1000 man op straat (lager geschoold personeel) en haal meteen 1000 chinezen naar Zweden.

Rekensom zweeds personeel: 1000 man x 4000,- euro bruto per maand (Inclusief pensioen etc.) = 4 miljoen x 12 maanden = 48 miljoen!

Rekensom chinees personeel: 1000 man x 2000,- euro bruto per maand (Inclusief pensioen etc.) = 2 miljoen x 12 maanden = 24 miljoen!

>> Directe winst: 24 miljoen! (Dat is heel veel geld, en waarschijnlijk kosten die chinezen nog minder!) :D

Hoger geschoold personeel blijft Zweeds, autos blijven in Zweden gemaakt worden, Saab-gevoel blijft bestaan.

Ter info ik hoop natuurlijk dat dit niet hoeft want dat zou voor die 1000 zweedse mannen heel erg zijn, maar ben bang dat het niet anders kan.

_O-
  maandag 27 juni 2011 @ 15:19:52 #230
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98720739
quote:
Hij is in ieder geval geen tijd meer kwijt aan intern overleg :+
  maandag 27 juni 2011 @ 16:26:13 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98723878
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef QBay het volgende:
Mijn vader (saab dealer) bereid zich voor op een faillissement...de sfeer hier in huis wordt er niet beter op :N .
'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'

Auto’s van het noodlijdende Zweedse Saab worden nog steeds verkocht in ons land, maar het enthousiasme onder potentiële kopers loopt wel terug. Dat heeft een woordvoerder van Saab Nederland maandag gezegd.
De doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen in Nederland, heeft de onderneming laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus de zegsman.

Saabrijders hoeven zich in ieder geval voorlopig geen zorgen te maken over onderdelenleveranties, in het geval dat de fabrikant omvalt. ,,Voordat de onderdelen opdrogen, ben je wel tien tot vijftien jaar verder’’, stelt de zegsman. Dat komt omdat Saab voor een groot deel afhankelijk is van toeleveranciers voor de bevoorrading.

De levering van plaatwerk, zoals portieren en spatborden die wel in eigen huis gemaakt worden, kan in de toekomst wel een probleem worden.

http://www.beursduivel.be(...)abkopers_loopt_terug



-O- -O-
  maandag 27 juni 2011 @ 16:30:08 #232
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98724042
Geduld vakbond met Saab is op :D

TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.

Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.

IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.

http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html

Gaat nu wel erg snel daar :{
  maandag 27 juni 2011 @ 21:29:33 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98737325
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op :D

TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.

Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.

IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.

http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html

Gaat nu wel erg snel daar :{
morgen koers <,010 euro
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 27 juni 2011 @ 21:32:17 #234
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98737454
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

morgen koers <,010 euro
Zit je zeker short :+
  maandag 27 juni 2011 @ 22:04:25 #235
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98739344
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 21:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Zit je zeker short :+
nee dat kan niet.
Jammer, ik had paar jaar geleden ook een Saab, mooie wagen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_98745123
quote:
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.
Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.
pi_98745301
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:26 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

'Enthousiasme Saabkopers loopt terug'

Auto’s van het noodlijdende Zweedse Saab worden nog steeds verkocht in ons land, maar het enthousiasme onder potentiële kopers loopt wel terug. Dat heeft een woordvoerder van Saab Nederland maandag gezegd.
De doelstelling om dit jaar 1500 auto’s te verkopen in Nederland, heeft de onderneming laten varen. ,,We moeten onze doelstelling naar beneden bijstellen; hoeveel het er wel gaan worden, weten we nog niet. Het is onbekend wanneer de productie weer opgestart gaat worden’’, aldus de zegsman.

Saabrijders hoeven zich in ieder geval voorlopig geen zorgen te maken over onderdelenleveranties, in het geval dat de fabrikant omvalt. ,,Voordat de onderdelen opdrogen, ben je wel tien tot vijftien jaar verder’’, stelt de zegsman. Dat komt omdat Saab voor een groot deel afhankelijk is van toeleveranciers voor de bevoorrading.

De levering van plaatwerk, zoals portieren en spatborden die wel in eigen huis gemaakt worden, kan in de toekomst wel een probleem worden.

http://www.beursduivel.be(...)abkopers_loopt_terug


-O- -O-
Dat vond ik bij voorbaat al zo'n gelul van Muller, die had grote woorden over dat er weer zoveel duizend Saabs geproduceerd gaan worden enzovoorts, maar vroeg zich ondertussen totaal niet af of er überhaupt wel vraag naar was.
  maandag 27 juni 2011 @ 23:52:13 #238
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98745842
quote:
11s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik snap ook niet helemaal waar ze zich zorgen over maken.
Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvo
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_98745887
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 23:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die Saablijn gaat binnen twee weken over naar Volvo
Bron? Ik heb Geely nog helemaal niet in dit verhaal gehoord.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 02:16:44 #240
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_98750761
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2011 16:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geduld vakbond met Saab is op :D

TROLLHÄTTAN - De grootste vakbond bij het Zweedse autobedrijf Saab wil geld zien voor de 1500 medewerkers uit de fabriek. Daartoe is een aanmaning richting het bedrijf de deur uitgedaan.

Na ontvangst heeft Saab wettelijk zeven dagen om te reageren. Gebeurt dat niet, dan kan de bond het faillissement van Saab aanvragen.
Dat zei het inmiddels afgetreden Saab-bestuurslid Håkan Skött van de bond IF Metall maandag.

Faillissement
De 1500 medewerkers van Saab kregen donderdag te horen dat ze geen salaris kregen uitbetaald. De vakbondsman zei nog niet te weten of bij geen reactie inderdaad faillissement wordt aangevraagd.
De Saab-medewerkers kunnen dankzij een collectieve overeenkomst tussen de bonden en de Zweedse Swedbank tot 20.000 kronen (ongeveer 2100 euro) lenen om in hun levensonderhoud te voorzien.

IF Metall meldde maandag dat er al enkele tientallen getroffenen zijn die daar gebruik van maken. De bond verwacht dat dit aantal nog oploopt.
Schuld
Volgens de Zweedse vereniging van auto-onderdelenleveranciers FKG is de schuld van Saab bij zijn toeleveranciers opgelopen tot ongeveer 60 miljoen euro. Verschillende toeleveranciers hebben hun uitstaande bedragen overgedragen aan deurwaarders.
Juist maandag diende IAC Sweden een claim in van 44 miljoen kronen (ongeveer 4,5 miljoen euro), de grootste eis van een toeleverancier tot nu toe. IAC maakt de instrumentenpanelen en deuronderdelen voor Saab.
Begin dit jaar werkten ongeveer 4300 mensen bij de circa 800 toeleveranciers van Saab; van wie nu zo'n 500 hun baan kwijt zijn. 200 van hen werkten voor IAC.
Impact
Mocht Saab kopje onder gaan, dan is de impact op de Zweedse economie op de korte termijn beperkt. Zo blijkt uit een eind april gemaakt analyse de Zweedse Nordea bank.
''Bij het verlies van Saab daalt de Zweedse industriële productie met 1 procent en het inkomen per hoofd van de bevolking met 0,2 procent. Ofwel iets meer dan zo'n 50 euro per Zweedse burger'', lichtte econoom Bengt Roström van de bank toe.
''In totaal zullen waarschijnlijk 8250 mensen werkloos raken, vooral in Göteborg en Trollhättan. Maar omdat de Zweedse economie op dit moment erg sterk is, zullen velen relatief snel elders een nieuwe baan vinden", aldus Roström.

http://www.nu.nl/beurs/2550053/geduld-vakbond-met-saab.html

Gaat nu wel erg snel daar :{
misschien is het dan maar goed ook als Saab zo snel mogelijk failliet gaat, er zijn gewoon te veel autobouwers op deze planeet (en zeker in Zweden).
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:17:00 #241
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98818173
Pang Da verwacht orders Saab op tijd te ontvangen

De Chinese autodealer Pang Da Automobile verwacht zijn orders ter waarde van ¤45 miljoen bij Saab Automobile, dochter van Swedish Automobile, op tijd te ontvangen, ondanks de productiestop als gevolg van een geldtekort

Op dit moment zijn we niet bezorgd over vertragingen van onze bestellingen, omdat we geloven dat Saab snel de productie zal hervatten', _O- zegt secretaris Wang Yin van het bestuur van Pang Da woensdag tegenover Dow Jones Newswires.

Pang Da tekende in mei een intentieverklaring met Swedish Automobile, het voormalige Spyker Cars, om een belang van 24% ter waarde van ¤65 miljoen te nemen en voor ¤45 miljoen aan auto's aan te schaffen.

De productie heeft in de afgelopen drie maanden echter grotendeels stilgelegen bij Saab, omdat leveranciers stopten met het leveren van onderdelen nadat ze niet meer betaald kregen.

Volgens Wang heeft Pang Da de ¤45 miljoen volledig betaald aan Swedish Automobile. Ook merkt de secretaris op dat Swedish Automobile met een ander, anoniem, Chinees bedrijf een korte termijn financieringsovereenkomst heeft bereikt. 'Dus ik denk dat we de auto's zullen ontvangen zoals we hebben afgesproken, in de herfst.'

Afgelopen maandag maakte Swedish Automobile bekend dat een Chinees concern een bestelling bij Saab heeft gedaan voor 582 Saab auto's ter waarde van ¤13 miljoen.

Omstreeks 11.15 uur noteert het aandeel 18,2% hoger op ¤1,46

http://fd.nl/beleggen/201(...)op-tijd-te-ontvangen

Laatste stuiptrekking :?
pi_98824353
Arme Pang Da (ik las Panda :P ), ik denk dat ze naar hun auto's en geld kunnen zwaaien :X
Real programmers don't comment. It was hard to write, so it should be hard to read.
pi_98824392
Swan is wel aan het vliegen :Y) +43.44%
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:13:35 #244
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98831723
Productie Saab binnen 2 weken hervat :D

Swedish Automobile hoopt binnen 2 weken de productie van Saabs te kunnen hervatten. Ook kunnen de werknemers weer salaris tegemoet zien. Dat maakte het autobedrijf woensdag bekend naar aanleiding van een financieringsovereenkomst met Gemini.

De productiehervatting is afhankelijk van het bereiken van overeenkomsten met de leveranciers van Saab. Bestuursvoorzitter Victor Muller zei dinsdag het salaris over juni te hebben overgemaakt en bood het Saabpersoneel zijn excuses aan voor de late uitbetaling. ,,We hebben de afgelopen weken duidelijk een zware periode meegemaakt. Hopelijk kunnen we nu overeenstemming bereiken met onze toeleveranciers om de productie op een gecontroleerde manier te hervatten'', aldus Muller.

Swedish Automobile leent 25 miljoen euro van Gemini en betaalt de investeringsmaatschappij daarover 10 procent rente. De lening heeft een looptijd van een half jaar. De lening kan worden omgezet in aandelen tegen een koers van 1,38 euro. Dat is de gemiddelde waarde van het aandeel Swedish Automobile in de afgelopen tien handelsdagen. Dinsdag schoot de koers 47,5 procent omhoog na de bekendmaking van de lening van Gemini.

Aflossen

Met de lening van Gemini komt het totaal aan kapitaal dat het bedrijf recent heeft aangetrokken op 66 miljoen euro. Daarvan kwam 13 miljoen euro van een Chinese partij die 582 Saabs voor dat geld bestelde en 28 miljoen euro uit de verkoop van vastgoed van het Zweedse automerk.

Swedish Automobile wil de lening van Gemini aflossen zodra het bedrijf geld binnenkrijgt van de Chinese bedrijven Pang Da en Youngman. Recent sloot Swedish Automobile overeenkomsten met die twee bedrijven op het gebied van productie en distributie. Pang Da neemt een belang van 24 procent in Swedish Automobile in ruil voor een investering van 109 miljoen euro. Youngman pompt 136 miljoen euro in het bedrijf en krijgt daarvoor een belang van 29,9 procent. Het wachten is nu op toestemming van Peking voor de beoogde transacties.

www.dft.nl
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:24:36 #245
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_98903719
China en Zweedse minister in gesprek over Saab


De Zweedse minister van ondernemen Maud Olofsson en chief executive Victor Muller hebben laat op donderdag gesproken met een afvaardiging van de Chinese overheid, om de zaken tussen de Zweedse autofabrikant met China te bespreken, meldt de Swedish Radio vrijdag.

"Ze zien voortgaande uitdagingen in deze markt. Het was voor mij belangrijk om een beeld te geven van hoe wij aankijken tegen Saab en een toekomstige samenwerking. Zij waren tevreden met de samenwerking tussen Volvo en Geely, maar voor Saab is het enigszins anders, omdat die in een nijpende situatie zit", zegt Olofsson na de bijeenkomst tegen Swedish Radio.

Het was China's Nationale Ontwikkelings- en Hervormingscommissie, de commissie die besloot dat buitenlandse autobedrijven in China mogen investeren, die gisteravond een twee uur durend onderhoud had met minister Olofsson. Tijdens het eerste deel van de bijeenkomst was Victor Muller ook aanwezig.

De Chinese automakers Pang Da (601258.SH) en Youngman hebben zich recent bereid getoond om in totaal EUR245 miljoen in Saab te investeren en daarom is het van cruciaal belang dat de Chinese overheid de samenwerking goedkeurt.

"We hebben een goed gesprek gehad en hebben een goede ervaring vanuit bijeenkomsten met Volvo en Geely. Maar men moet herinneren dat het harde zakenlui zijn", stelt Olofsson.

Russisch zakenman Vladimir Antonov, een andere potentieel investeerder in Saab, was donderdag ook in Stockholm aanwezig. Antonov heeft geen ontmoeting gehad met de Zweedse overheid, maar bezocht wel de grootste vakbond van Saab, IF Metall.

www.fd.nl
  maandag 4 juli 2011 @ 13:31:08 #246
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99019033
Muller belooft drie nieuwe Saabmodellen :D

Instapmodel
Saab en Youngman willen in de vorm van een joint venture drie nieuwe modellen ontwikkelen, de Saab 9-1, 9-6 en 9-7. Saab wordt verantwoordelijk voor het ontwerp en de ontwikkeling tot de start van de productie. Youngman moet zorgen voor de financiële middelen.

"We kunnen nu een kleine 'instapmodel' Saab ontwikkelen, een auto die al heel lang op ons verlanglijstje stond", aldus Muller

Beleggers reageerden positief op de nieuwe ontwikkelingen. Het aandeel Swedish Automobile stond 15,5 procent hoger.

Saab verkeert nog altijd in zware financiële problemen, waardoor de productie stil ligt en salarissen niet kunnen worden betaald. :|W

http://www.nu.nl/economie(...)we-saabmodellen.html

Victor heeft wel een hele grote duim _O-
pi_99019164
Echt he... hoe slechter het gaat, hoe groter de verhalen. Als je weet wat een auto ontwikkelen kost... Victor spreekt over 3 modellen en dat terwijl hij geen salarissen kan betalen.

Wachten op de big bang.
pi_99026593
quote:
Dow Jones & Company, Inc. VANDAAG 16:34

(Dit is een update van eerder gepubliceerd bericht 'SWAN en Saab maken overeenkomst bindend en starten jv' om extra informatie toe te voegen.)

STOCKHOLM (Dow Jones)--Swedish Automobile nv (SWAN.AE) en SWAN-onderdeel Saab Automobile ab melden maandag de op 13 juni aangekondigde intentieverklaring met Pang Da Automobile Trade Co ltd (601258.SH) en Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co. ltc om te zetten in een bindende overeenkomst.

Destijds kwamen de vier partijen overeen dat Pang Da en Youngman in totaal EUR245 miljoen in SWAN en Saab zouden investeren.

De voorwaarden van de bindende overeenkomst bieden de mogelijkheid voor de terugkeer van de Russische zakenman Vladimir Antonov als aandeelhouder en investeerder in Swedish Automobile en Saab, melden SWAN en Saab. Zij melden tevens te voorzien dat dit zal gebeuren zodra Pang Da en Youngman hiermee instemmen.

Daarnaast kondigt Saab Automobile de oprichting van een joint venture (jv) aan met het Chinese Zehjiang Youngman Passenger Car Group Co. ltd, bekend als Youngman Passenger Car, voor de ontwikkeling van drie nieuwe Saab-modellen.

Saab Automobile en Youngman Passenger Car zullen beide een 50%-belang in de op te richten joint venture houden, die zich zal focussen op het ontwikkelen van drie nieuwe Saab-modellen, wel te verstaan de Saab 9-1, Saab 9-6 en Saab 9-7.

"Deze joint venture geeft Saab Automobile de kans om modellen te ontwerpen die nog niet eerder voorzien of gefinancierd waren in het originele businessplan: we kunnen nu bijvoorbeeld een instapmodel Saab ontwikkelen, een model dat al lang bovenaan onze wensenlijst staat", zegt Victor Muller, chief executive van Saab Automobile en Swedish Automobile.

"Het is belangrijk richting onze leveranciers om te laten zien dat we een langetermijnplan hebben", aldus Saab-woordvoerder Eric Geers, die daarmee refereert naar de inmiddels wekenlange onderbreking van de productie van Saab door betalingsachterstanden aan leveranciers.

"Het is ons doel de productie volgende week te hervatten", aldus Geers. "Het is noodzakelijk om overeenstemming te bereiken met al onze leveranciers om ons van een regelmatige aanvoer van onderdelen te verzekeren."

Swedish Automobile meldde vorige week door de verkoop van vastgoed van Saab Automobile aan een Zweedse groep investeerders, een grote order uit China en een overbruggende lening van EUR25 miljoen van de in de Bahamas gevestigde aandeelhouder Gemini Investment Fund genoeg financiering te hebben veiliggesteld voor het herstarten van de productie.

Daarbij maakte de Europese Investerings Bank (EIB) maandag bekend de verkoop van 50,1% van de aandelen in Saab Automobile Property ab, het vastgoedonderdeel van Swedish Automobile, aan een consortium aan Zweedse vastgoedinvesteerders voor EUR28 miljoen goedgekeurd te hebben.

Swedish Automobile en Saab geven aan dat de overeenkomsten met Youngman en Pang Da nog wel onderhevig zijn aan goedkeuring van de lokale autoriteiten.

Door Christina Zander, bewerkt door Patrick Buis en Elco van Groningen; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715200; elco.vangroningen@dowjones.com

(END) Dow Jones Newswires

July 04, 2011 10:34 ET (14:34 GMT)

http://www.rtl.nl/compone(...)v-dowjones909133.xml
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:46:49 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99055010
Saab wil weer starten :P

Volgende week woensdag moet de productie van Saab weer worden opgestart. Daarvoor moet er wel een overeenkomst liggen met de toeleveranciers. De overeenkomst met de twee Chinese bedrijven is bindend geworden, enige voorwaarde is nu nog dat China de toestemming ervoor geeft. Ook keurde maandag de EIB de vastgoeddeal van Saab goed. (FD, p.9 - Tel, p.22)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 19:02:59 #250
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99077033
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld :D

Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.

Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.

In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.

www.telegraaf.nl

En we zijn weer besodemieterd door Victor o|O
pi_99077101
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld :D

Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.

Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.

In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.

www.telegraaf.nl

En we zijn weer besodemieterd door Victor o|O
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen :').
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:13:53 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99079987
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:05 schreef pberends het volgende:
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen :').
Dat lukte hem bij Spyker ook zo goed _O-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:13:46 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99091180
Goedkeuring Debt Office verkoop gebouwen Saab

STOCKHOLM - Het Zweedse National Debt Office heeft ingestemd met de verkoop van een belang in de gebouwen van autobouwer Saab. Dit maakte de overheidsinstantie dinsdag bekend.

De verkoop van het belang zal Saab maximaal 33 miljoen euro opleveren. Dit geld moet een bijdrage leveren aan het oplossen van de financiële problemen van het concern. Een dag eerder ging de Europese Investeringsbank (EIB) al akkoord met de transactie.

www.nu.nl

Victor heeft weer de ellende doorgeschoven naar de toekomst en heeft nu weer ff lucht :|W
pi_99100916
Het wordt steeds gekker :')

quote:
Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft in 2010 minder auto's verkocht dan eerder gemeld.

Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.

Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro).
http://www.rtl.nl/compone(...)n-gemeld-in-2010.xml
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:30:48 #255
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99118114
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden :P

Verkoopverschil Saab staat bij dealer

Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.

Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.

,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.

ŠANP
_O-

En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn _O-
pi_99121714
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden :P

Verkoopverschil Saab staat bij dealer

Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.

Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.

,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.

ŠANP
_O-

En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn _O-
nee, waarom zou je dat moeten melden? Mijn vader besteld gewoon geen nieuwe zolang er nog een voorraad is. Je hoeft niet te vertellen dat ze nog niet verkocht zijn.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:43:01 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99158795
Hervatting productie Saab opnieuw uitgesteld :D

Swedish Automobile verwacht dat de productie bij de noodlijdende dochteronderneming Saab Automobile pas op dinsdag 9 augustus hervat zal worden. De onderneming bevestigt donderdag het bericht van de Zweedse regering dat de geplande verkoop en terughuur van Saabs vastgoedposities door de verantwoordelijke overheidsinstanties zijn goedgekeurd.

Omdat sommige leveranciers echter meer tijd nodig hebben om de aanvoer op gang te brengen en veel Europese leveranciers in de vakantieperiode op halve kracht werken, zal de productie pas op 9 augustus worden hervat. Op 29 juni verwachtte Swedish Automobile nog dat de productie binnen twee weken heropgestart zou worden.

De productie bij Saab is al wekenlang onderbroken door betalingsachterstanden aan leveranciers. De productie werd voor het eerst stilgelegd op 30 maart. Sindsdien is de fabriek nauwelijks meer operationeel geweest.

Om leveranciers te kunnen betalen verkoopt Swedish Automobile 50,1 procent van Saab Property aan een consortium van Zweedse vastgoedinvesteerders. De investeerders betalen 255 miljoen Zweedse kroon (ca. 28 miljoen euro), waarvan 205 miljoen in cash en 50 miljoen in een converteerbare lening.

Het bedrijf heeft in de afgelopen weken 61 miljoen euro aan kapitaal opgehaald, en 'blijft met verschillende partijen in gesprek over aanvullende kortetermijnfinanciering'.

Hervatting productie Saab opnieuw uitgesteld

Dit gaat hem niet worden Victor :P
  maandag 11 juli 2011 @ 15:30:12 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99321905
Zorg over productie nekt Swedish Automobile

Het aandeel Swedish Automobile kelderde maandagochtend ruim 11 procent in waarde. Volgens handelaren maakten beleggers zich zorgen over de vraag of het bedrijf er in slaagt volgende maand de productie bij Saab te hervatten.

http://www.z24.nl/speciaa(...)dish_Automobile.html
pi_99322909
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
  maandag 11 juli 2011 @ 20:02:41 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99333700
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef pberends het volgende:
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
Griekenland koopt voorlopig geen Mercedessen, BMW, of Saabs meer
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_99346472
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.

Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:27:45 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99676608
Antonov weer in opspraak :D

Saab schijnt een belastingschuld te hebben.
En dat is niet het enige probleem. :IW

Saab zou de Zweedse staat nog geld verschuldigd zijn. Het gaat om een bedrag van 3,7 miljoen euro. Daar is de Zweedse overheid niet blij mee. Saab geeft echter gewoon aan de rekening betaald te hebben, zo geeft een woordvoerster aan. Bovendien is Vladimir Antonov weer in opspraak gekomen. De bank Snoras, eigendom van de Russische investeerder, zou op onverantwoorde wijze geld te hebben geleend aan een Russisch bedrijf. Hierdoor aarzelt de Zweedse overheid om Antonov te betrekken in Saab.

www.telegraaf.nl
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:29:24 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99676677
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.

Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:45:12 #264
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99677352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
En Victor naar de gevangenis :?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:54:19 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99677703
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En Victor naar de gevangenis :?
nee waarom??
Hij heeft zijn eigen geld alweer apart gezet hoor
\
Alleen de werknemers van Saab die zijn de klos
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:50:11 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99784148
Saab opnieuw later van start :|W

Swedish Automobiles liet weten de herstart van de productie met nog zeker drie weken uit te stellen tot de laatste week van augustus.

Het aandeel verloor 12,2%. Het uitstel wordt veroorzaakt door het uitblijven van een akkoord met de toeleveranciers. De productie bij Saab ligt al maanden stil. Het orderboek is gevuld met 11.000 auto’s. (FD, p.11)

ZEEWOLDE (AFN) - De onderneming heeft van de leveranciers nog niet alle benodigde toezeggingen voor de leveringen binnen. -O- Niet alle leveranciers konden op tijd leveren als gevolg van de zomervakantie en productieonderbrekingen in deze periode, aldus Swedish Automobile.

Het bedrijf zegt door te gaan met de onderhandelingen hierover. De nieuwe streefdatum van eind augustus kan alleen worden gehaald als het bedrijf ,,een leveringsschema met de toeleveranciers'' heeft kunnen afspreken :')
http://www.quotenet.nl/ni(...)er-zomervakantie.php

[ Bericht 47% gewijzigd door ikweethetookniet op 22-07-2011 12:17:25 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:52:53 #267
324665 meth77
to do or not to do
pi_99788712
Daaaaaaaaaaaag Victor
quote:
vr 22 jul 2011, 11:16
Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
AMSTERDAM (AFN) - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab. Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.

De leverancier is SwePart Verktyg.
De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:15:29 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99789442
AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel van Saab-eigenaar Swedish Automobile noteerde in Amsterdam 7,8 procent lager. :D

Een dag eerder was er al ruim 12 procent van de koers afgegaan :D nadat Saab had laten weten dat de herstart van de productie is uitgesteld tot op zijn vroegst eind augustus.

http://www.quotenet.nl/ni(...)derdeel-saab-aan.php

:W :W :W Victor
pi_99789453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:52 schreef meth77 het volgende:
Daaaaaaaaaaaag Victor
[ afbeelding ]

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
pi_99789864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:32:53 #271
324665 meth77
to do or not to do
pi_99791894
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor

maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:37:00 #272
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99792078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef meth77 het volgende:
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor

maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
Ik ken iemand die nog wel wat onderdelen nodig heeft O-)

[PROJECT] Blauwe baaS :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:38:23 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99792142
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99799558
quote:
Beurskoers Saab stuitert op en neer

110722_60385_KoersSaabSwedischAutomobileSpyker_22-07-2011.png

Het aandeel van Saab-producent Swedish Automobile (het voormalige Spyker) van CEO Victor Muller stuitert vrijdag op en neer. De hoogste koers noteerde vroeg in de ochtend op bijna 1,88 euro, terwijl het aandeel later in de middag nog slechts 1,08 euro waard was.

De onzekerheid kwam doordat leverancier SwePart bij een Zweedse rechter een verzoek had ingediend om Saab Tools failliet te verklaren. SwePart had 5 miljoen Zweedse kroon (550.000 euro) tegoed. Swedish Automobile liet in de middag weten dat de kwestie is opgelost nu de partijen het eens zijn geworden over betaling.
pi_99799680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:11:38 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99799847
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99800277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Dat vroeg ik me dus ook af toen Muller het overnam.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:19:04 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99800279
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_99801151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch :7?
pi_99801254
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch :7?
Griekenland zit in de eu. Saab mag dood; te weinig belangen.
pi_99801340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Saab is toch eigenlijk een opgeleukte opel ja? Gewoon opel onderdelen dus. Is een saab specifiek iets kapot dan pech. o|O
pi_99804374
Dit gaat gewoon weer een tijdje goed, totdat de volgende schuldeiser het zat is niet betaald te worden. Het simpelweg een vicieuze cirkel:

schuldeisers worden niet betaald -> geen onderdelen voor productie -> geen productie -> onzekerheid bij potentiële kopers -> geen of minder verkoop -> geld tekort -> schuldeisers kunnen niet betaald worden -> etc.

Met nieuw krediet kan Muller misschien uiteindelijk de schuldeisers wel betalen, maar het is maar de vraag of hij daarmee de onzekerheid bij de potentiële klanten kan wegnemen. Bovendien blijven de andere kosten (personeel, fabrieken etc) gewoon doorlopen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:29:43 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99806717
Zelfs een solide fabrikant van auto's of andere artikelen kan al failliet gaan wanneer hij een paar maanden niet kan produceren. Die kosten lopen dan enorm op zonder inkomsten. Hoe Spyker het wel volhoudt is me een raadsel!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:34:27 #284
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99806897
Een min van %30 op de beurs rond 1 uur ofzo. Is bijgetrokken vanmiddag toen het allemaal weer geregeld was :')
Bijzonder haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door PLAE@ op 22-07-2011 18:44:14 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:54:19 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99842573
Pieter Heerema: ‘Ik steek geen cent meer in Saab’ _O-

Victor Muller, die nog altijd wanhopig probeert Swedish Automobile weer op de rit te krijgen, vindt wederom een nieuwe hobbel op zijn weg. Een dag nadat bekend werd dat de productie vanwege alle financiële problemen op zijn vroegst eind augustus pas weer op gang komt, heeft een van de leveranciers het faillissement aangevraagd van Saab Automobile Tools.

Juist dit bedrijfsonderdeel geldt als belangrijk onderpand voor de Europese Investeringsbank, die in 2010 de overname van Saab door Spyker mogelijk maakte. Het slechte nieuws doet beleggers besluiten massaal afstand van hun stukken te nemen. Wil Swedish Automobile-ceo Victor Muller de boel redden, dan moet hij dus als de sodemieter weer op zoek naar nieuw kapitaal. :|W

Daarvoor hoeft hij in elk geval niet meer aan te kloppen bij zijn geldschieter van het eerste uur, Pieter Heerema (Quote 500 nr. 33, ¤610 miljoen). De offshore-koning, die Muller vorig jaar nog $25 miljoen leende, zegt in het uitgebreide artikel dat Quote deze maand over Saab publiceert, dat het zinloos is als de Saab-baas nog een keer om poen komt bedelen: ‘Er zijn dingen waarvan het antwoord duidelijk is. Ik zou er namelijk echt geen nieuw geld meer in steken. Nooit nee. :D

Begrijp me niet verkeerd: ik ben er nog steeds van overtuigd dat het merk een bepaald bestaansrecht heeft. Maar het is op dit moment zo wankel in zijn financiering en planning, het is zo volatiel; daar is Saab helemaal niet geschikt voor.’

Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’ :')

http://www.quotenet.nl/qu(...)ent-meer-in-saab.php
pi_99842981
quote:
Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’
Muller :').
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:04:34 #287
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99843028


Swedish Automobile AEX:SWAN, NL0009816248

1,7530
pi_99843368
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:41:25 #289
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99844481
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
Want ... dit is een blackswan? :?
pi_99844666
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:41 schreef Sokz het volgende:

[..]

Want ... dit is een blackswan? :?
Beetje flexibiliteit in je humor kan geen kwaad.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:10:33 #291
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99845469
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:18:30 #292
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99845689
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Lijkt me de main-reason voor alle mensen die nu nog instappen.
pi_99845773
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
pi_99965846
quote:
Saab stelt salarisbetaling uit

Saab heeft de betaling van salarissen van bepaalde werknemers uitgesteld. Dit maakte Saab-eigenaar Swedish Automobile dinsdag bekend.

Het uitstel is nodig omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt. Saab neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betalingen binnen te krijgen. Verder worden gesprekken gevoerd met verschillende partijen over extra financiering.
pi_99966625
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

:')
pi_99966764
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
Mijn gok blijft dat ze inmiddels zich erbij neer hebben gelegd dat het zo niet gaat werken, ze de waarde zo snel mogelijk laten dalen en dan gaat er verkocht worden aan china.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:14:13 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99966773
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Dat zou best wel eens kunnen. Al zou je mogen verwachten van deze mensen, die toch aardig wat vermogen hebben, dat zij hier in in trappen.

Verder blijft de koers wel relatief goed liggen. Ieder normaal bedrijf had allang de handdoek in de ring gegooid, maar met Muller blijft Saab toch zich aan iedere strohalm vastklampen.

Ik denk dat een goede fabrikant, als Toyota, al failliet gaat wanneer ze een half jaar de productie moeten stillleggen! En Saab staat nog steeds genoteerd.

Verder is Saab denk ik zelfs zonder alle problemen die het nu heeft niet levensvatbaar. Gewoon te klein voor tegenwoordig, productie in een te duur land, etc.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:26:47 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99968942
Truth about Cars schrijft dat de voorzitter van de Europese toeleveranciersclub Clepa, Lars Holmqvist, in een interview met de krant Expressen de situatie als weinig positief bestempeld. "De dagen van Saab zijn geteld", zei hij.

Holmqvist geeft Saab nog een maand of twee. "Toeleveranciers leveren niet langer, ze zijn het moe geworden. Ze hebben de beloften van Muller geloofd maar nu gelooft niemand ze meer. De toeleveranciers hebben hun geloof in de levensvatbaarheid van Saab verloren.

En het verlies van toekomstige business is geen bedreiging voor ze als er geen toekomstige business is. Met dertig jaar ervaring in de business kan ik verklaren dat het niet mogelijk is geld te verdienen met de productie van auto's als je volume niet minstens 100-200 duizend is. Ze concurreren met merken die 300-400 duizend per jaar bouwen.

Ik ben verbaasd dat ze het nog zo lang hebben overleefd." De lezers van Expressen hebben ook de kwestie gereageerd op een online-peiling. Op de vraag ‘Denkt u dat Saab zal overleven?' antwoordde 77 procent te denken van niet. :%

http://www.automobielmana(...)eel-uitgesteld-.html

:W :W Victor u gaat niet door start maar gelijk naar de de gevangenis wegens oplichting w/

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 26-07-2011 19:02:59 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:27:51 #299
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99968965
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug." :D
pi_99972258
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug." :D
'De dagen van Saab zijn geteld'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')