abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:11:38 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99799847
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
The End Times are wild
pi_99800277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Dat vroeg ik me dus ook af toen Muller het overnam.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:19:04 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99800279
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
The End Times are wild
pi_99801151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch :7?
pi_99801254
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch :7?
Griekenland zit in de eu. Saab mag dood; te weinig belangen.
pi_99801340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Saab is toch eigenlijk een opgeleukte opel ja? Gewoon opel onderdelen dus. Is een saab specifiek iets kapot dan pech. o|O
pi_99804374
Dit gaat gewoon weer een tijdje goed, totdat de volgende schuldeiser het zat is niet betaald te worden. Het simpelweg een vicieuze cirkel:

schuldeisers worden niet betaald -> geen onderdelen voor productie -> geen productie -> onzekerheid bij potentiële kopers -> geen of minder verkoop -> geld tekort -> schuldeisers kunnen niet betaald worden -> etc.

Met nieuw krediet kan Muller misschien uiteindelijk de schuldeisers wel betalen, maar het is maar de vraag of hij daarmee de onzekerheid bij de potentiële klanten kan wegnemen. Bovendien blijven de andere kosten (personeel, fabrieken etc) gewoon doorlopen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:29:43 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99806717
Zelfs een solide fabrikant van auto's of andere artikelen kan al failliet gaan wanneer hij een paar maanden niet kan produceren. Die kosten lopen dan enorm op zonder inkomsten. Hoe Spyker het wel volhoudt is me een raadsel!
The End Times are wild
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:34:27 #284
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99806897
Een min van %30 op de beurs rond 1 uur ofzo. Is bijgetrokken vanmiddag toen het allemaal weer geregeld was :')
Bijzonder haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door PLAE@ op 22-07-2011 18:44:14 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:54:19 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99842573
Pieter Heerema: ‘Ik steek geen cent meer in Saab’ _O-

Victor Muller, die nog altijd wanhopig probeert Swedish Automobile weer op de rit te krijgen, vindt wederom een nieuwe hobbel op zijn weg. Een dag nadat bekend werd dat de productie vanwege alle financiële problemen op zijn vroegst eind augustus pas weer op gang komt, heeft een van de leveranciers het faillissement aangevraagd van Saab Automobile Tools.

Juist dit bedrijfsonderdeel geldt als belangrijk onderpand voor de Europese Investeringsbank, die in 2010 de overname van Saab door Spyker mogelijk maakte. Het slechte nieuws doet beleggers besluiten massaal afstand van hun stukken te nemen. Wil Swedish Automobile-ceo Victor Muller de boel redden, dan moet hij dus als de sodemieter weer op zoek naar nieuw kapitaal. :|W

Daarvoor hoeft hij in elk geval niet meer aan te kloppen bij zijn geldschieter van het eerste uur, Pieter Heerema (Quote 500 nr. 33, ¤610 miljoen). De offshore-koning, die Muller vorig jaar nog $25 miljoen leende, zegt in het uitgebreide artikel dat Quote deze maand over Saab publiceert, dat het zinloos is als de Saab-baas nog een keer om poen komt bedelen: ‘Er zijn dingen waarvan het antwoord duidelijk is. Ik zou er namelijk echt geen nieuw geld meer in steken. Nooit nee. :D

Begrijp me niet verkeerd: ik ben er nog steeds van overtuigd dat het merk een bepaald bestaansrecht heeft. Maar het is op dit moment zo wankel in zijn financiering en planning, het is zo volatiel; daar is Saab helemaal niet geschikt voor.’

Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’ :')

http://www.quotenet.nl/qu(...)ent-meer-in-saab.php
pi_99842981
quote:
Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’
Muller :').
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:04:34 #287
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99843028


Swedish Automobile AEX:SWAN, NL0009816248

1,7530
pi_99843368
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:41:25 #289
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99844481
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
Want ... dit is een blackswan? :?
pi_99844666
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:41 schreef Sokz het volgende:

[..]

Want ... dit is een blackswan? :?
Beetje flexibiliteit in je humor kan geen kwaad.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:10:33 #291
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99845469
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:18:30 #292
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99845689
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Lijkt me de main-reason voor alle mensen die nu nog instappen.
pi_99845773
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
pi_99965846
quote:
Saab stelt salarisbetaling uit

Saab heeft de betaling van salarissen van bepaalde werknemers uitgesteld. Dit maakte Saab-eigenaar Swedish Automobile dinsdag bekend.

Het uitstel is nodig omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt. Saab neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betalingen binnen te krijgen. Verder worden gesprekken gevoerd met verschillende partijen over extra financiering.
pi_99966625
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

:')
pi_99966764
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
Mijn gok blijft dat ze inmiddels zich erbij neer hebben gelegd dat het zo niet gaat werken, ze de waarde zo snel mogelijk laten dalen en dan gaat er verkocht worden aan china.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:14:13 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99966773
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Dat zou best wel eens kunnen. Al zou je mogen verwachten van deze mensen, die toch aardig wat vermogen hebben, dat zij hier in in trappen.

Verder blijft de koers wel relatief goed liggen. Ieder normaal bedrijf had allang de handdoek in de ring gegooid, maar met Muller blijft Saab toch zich aan iedere strohalm vastklampen.

Ik denk dat een goede fabrikant, als Toyota, al failliet gaat wanneer ze een half jaar de productie moeten stillleggen! En Saab staat nog steeds genoteerd.

Verder is Saab denk ik zelfs zonder alle problemen die het nu heeft niet levensvatbaar. Gewoon te klein voor tegenwoordig, productie in een te duur land, etc.
The End Times are wild
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:26:47 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99968942
Truth about Cars schrijft dat de voorzitter van de Europese toeleveranciersclub Clepa, Lars Holmqvist, in een interview met de krant Expressen de situatie als weinig positief bestempeld. "De dagen van Saab zijn geteld", zei hij.

Holmqvist geeft Saab nog een maand of twee. "Toeleveranciers leveren niet langer, ze zijn het moe geworden. Ze hebben de beloften van Muller geloofd maar nu gelooft niemand ze meer. De toeleveranciers hebben hun geloof in de levensvatbaarheid van Saab verloren.

En het verlies van toekomstige business is geen bedreiging voor ze als er geen toekomstige business is. Met dertig jaar ervaring in de business kan ik verklaren dat het niet mogelijk is geld te verdienen met de productie van auto's als je volume niet minstens 100-200 duizend is. Ze concurreren met merken die 300-400 duizend per jaar bouwen.

Ik ben verbaasd dat ze het nog zo lang hebben overleefd." De lezers van Expressen hebben ook de kwestie gereageerd op een online-peiling. Op de vraag ‘Denkt u dat Saab zal overleven?' antwoordde 77 procent te denken van niet. :%

http://www.automobielmana(...)eel-uitgesteld-.html

:W :W Victor u gaat niet door start maar gelijk naar de de gevangenis wegens oplichting w/

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 26-07-2011 19:02:59 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:27:51 #299
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99968965
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug." :D
pi_99972258
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug." :D
'De dagen van Saab zijn geteld'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')