Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
Dat vroeg ik me dus ook af toen Muller het overnam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Tochquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Griekenland zit in de eu. Saab mag dood; te weinig belangen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch?
Saab is toch eigenlijk een opgeleukte opel ja? Gewoon opel onderdelen dus. Is een saab specifiek iets kapot dan pech.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Mullerquote:Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’
Want ... dit is een blackswan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
Beetje flexibiliteit in je humor kan geen kwaad.quote:
Lijkt me de main-reason voor alle mensen die nu nog instappen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
quote:Saab stelt salarisbetaling uit
Saab heeft de betaling van salarissen van bepaalde werknemers uitgesteld. Dit maakte Saab-eigenaar Swedish Automobile dinsdag bekend.
Het uitstel is nodig omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt. Saab neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betalingen binnen te krijgen. Verder worden gesprekken gevoerd met verschillende partijen over extra financiering.
Mijn gok blijft dat ze inmiddels zich erbij neer hebben gelegd dat het zo niet gaat werken, ze de waarde zo snel mogelijk laten dalen en dan gaat er verkocht worden aan china.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
Dat zou best wel eens kunnen. Al zou je mogen verwachten van deze mensen, die toch aardig wat vermogen hebben, dat zij hier in in trappen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
'De dagen van Saab zijn geteld'quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |