Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld
Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.
Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.
In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.
www.telegraaf.nl
En we zijn weer besodemieterd door Victor![]()
Dat lukte hem bij Spyker ook zo goedquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:05 schreef pberends het volgende:
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen.
http://www.rtl.nl/compone(...)n-gemeld-in-2010.xmlquote:Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft in 2010 minder auto's verkocht dan eerder gemeld.
Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.
Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro).
nee, waarom zou je dat moeten melden? Mijn vader besteld gewoon geen nieuwe zolang er nog een voorraad is. Je hoeft niet te vertellen dat ze nog niet verkocht zijn.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden
Verkoopverschil Saab staat bij dealer
Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.
Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.
,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.
©ANP
En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn![]()
Griekenland koopt voorlopig geen Mercedessen, BMW, of Saabs meerquote:Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef pberends het volgende:
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelenquote:Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.
Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
En Victor naar de gevangenisquote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
nee waarom??quote:Op dinsdag 19 juli 2011 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En Victor naar de gevangenis
quote:vr 22 jul 2011, 11:16
Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
AMSTERDAM (AFN) - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab. Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.
De leverancier is SwePart Verktyg.
De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).quote:
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoorquote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
Ik ken iemand die nog wel wat onderdelen nodig heeftquote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef meth77 het volgende:
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor
maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
quote:Beurskoers Saab stuitert op en neer
Het aandeel van Saab-producent Swedish Automobile (het voormalige Spyker) van CEO Victor Muller stuitert vrijdag op en neer. De hoogste koers noteerde vroeg in de ochtend op bijna 1,88 euro, terwijl het aandeel later in de middag nog slechts 1,08 euro waard was.
De onzekerheid kwam doordat leverancier SwePart bij een Zweedse rechter een verzoek had ingediend om Saab Tools failliet te verklaren. SwePart had 5 miljoen Zweedse kroon (550.000 euro) tegoed. Swedish Automobile liet in de middag weten dat de kwestie is opgelost nu de partijen het eens zijn geworden over betaling.
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef pberends het volgende:
[..]
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
Dat vroeg ik me dus ook af toen Muller het overnam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Tochquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Griekenland zit in de eu. Saab mag dood; te weinig belangen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch?
Saab is toch eigenlijk een opgeleukte opel ja? Gewoon opel onderdelen dus. Is een saab specifiek iets kapot dan pech.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Mullerquote:Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’
Want ... dit is een blackswan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
Beetje flexibiliteit in je humor kan geen kwaad.quote:
Lijkt me de main-reason voor alle mensen die nu nog instappen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
quote:Saab stelt salarisbetaling uit
Saab heeft de betaling van salarissen van bepaalde werknemers uitgesteld. Dit maakte Saab-eigenaar Swedish Automobile dinsdag bekend.
Het uitstel is nodig omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt. Saab neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betalingen binnen te krijgen. Verder worden gesprekken gevoerd met verschillende partijen over extra financiering.
Mijn gok blijft dat ze inmiddels zich erbij neer hebben gelegd dat het zo niet gaat werken, ze de waarde zo snel mogelijk laten dalen en dan gaat er verkocht worden aan china.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
Dat zou best wel eens kunnen. Al zou je mogen verwachten van deze mensen, die toch aardig wat vermogen hebben, dat zij hier in in trappen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
'De dagen van Saab zijn geteld'quote:Op dinsdag 26 juli 2011 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |