abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99077101
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
Saab verkocht in 2010 slechter dan gemeld :D

Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan eerder gemeld. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab dinsdag deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.

Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro). Moederbedrijf Spyker Cars meldde over 2010 een totaalverlies van 218 miljoen euro.

In een begeleidend schrijven aan de Zweedse autoriteiten stelden de accountants van Ernst & Young dat de grootste uitdaging van Saab dit jaar is om te zorgen voor een ordentelijke financiering en positieve bedrijfsontwikkeling. De productie bij Saab ligt al langere tijd stil omdat rekeningen van leveranciers niet betaald kunnen worden. Het bedrijf heeft vorige week laten weten de productie binnen 2 weken te zullen hervatten.

www.telegraaf.nl

En we zijn weer besodemieterd door Victor o|O
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen :').
  dinsdag 5 juli 2011 @ 20:13:53 #252
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99079987
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 19:05 schreef pberends het volgende:
Onze Victor kan wel elke keer aantallen opnoemen die hij wil produceren, maar dan moet ie ze ook weten te verkopen :').
Dat lukte hem bij Spyker ook zo goed _O-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:13:46 #253
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99091180
Goedkeuring Debt Office verkoop gebouwen Saab

STOCKHOLM - Het Zweedse National Debt Office heeft ingestemd met de verkoop van een belang in de gebouwen van autobouwer Saab. Dit maakte de overheidsinstantie dinsdag bekend.

De verkoop van het belang zal Saab maximaal 33 miljoen euro opleveren. Dit geld moet een bijdrage leveren aan het oplossen van de financiële problemen van het concern. Een dag eerder ging de Europese Investeringsbank (EIB) al akkoord met de transactie.

www.nu.nl

Victor heeft weer de ellende doorgeschoven naar de toekomst en heeft nu weer ff lucht :|W
pi_99100916
Het wordt steeds gekker :')

quote:
Het Zweedse automerk Saab, onderdeel van het Nederlandse Swedish Automobile, heeft in 2010 minder auto's verkocht dan eerder gemeld.

Dat blijkt uit het jaarverslag dat Saab deponeerde bij de Zweedse autoriteiten.

Saab wist vorig jaar ongeveer 28.300 auto's aan de man te brengen. Eerder meldde Spyker Cars, zoals Swedish Automobile tot voor kort heette, nog de verkoop van bijna 32.000 nieuwe Saabs in 2010. Saab leed vorig jaar een operationeel verlies van circa 3,1 miljard Zweedse kroon (330 miljoen euro), bij een omzet van 6,3 miljard kroon (690 miljoen euro).
http://www.rtl.nl/compone(...)n-gemeld-in-2010.xml
  woensdag 6 juli 2011 @ 17:30:48 #255
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99118114
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden :P

Verkoopverschil Saab staat bij dealer

Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.

Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.

,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.

©ANP
_O-

En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn _O-
pi_99121714
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:30 schreef ikweethetookniet het volgende:
Verklaring is snel verzonnen eh bedoel gevonden :P

Verkoopverschil Saab staat bij dealer

Saab verklaart het verschil tussen het verwachte en daadwerkelijk verkochte aantal auto's door het aantal auto's dat nog bij dealers staat.

Uit het Zweedse jaarverslag van Saab bleek dinsdag dat in 2010 bijna 28.300 nieuwe Saabs aan de man werden gebracht. Moederconcern Spyker Cars meldde eerder een verkoopaantal van bijna 32.000. Het verschil tussen die twee getallen bestaat uit het aantal auto's dat Saab wel aan importeurs en dealers verkocht maar waarvoor die verkopers nog geen klant wisten te vinden.

,,Saab heeft dus niet met cijfers gerommeld'', benadrukte de woordvoerder.

©ANP
_O-

En die dealers hebben saab niet verrteld dat die auto,s niet verkocht zijn _O-
nee, waarom zou je dat moeten melden? Mijn vader besteld gewoon geen nieuwe zolang er nog een voorraad is. Je hoeft niet te vertellen dat ze nog niet verkocht zijn.
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:43:01 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99158795
Hervatting productie Saab opnieuw uitgesteld :D

Swedish Automobile verwacht dat de productie bij de noodlijdende dochteronderneming Saab Automobile pas op dinsdag 9 augustus hervat zal worden. De onderneming bevestigt donderdag het bericht van de Zweedse regering dat de geplande verkoop en terughuur van Saabs vastgoedposities door de verantwoordelijke overheidsinstanties zijn goedgekeurd.

Omdat sommige leveranciers echter meer tijd nodig hebben om de aanvoer op gang te brengen en veel Europese leveranciers in de vakantieperiode op halve kracht werken, zal de productie pas op 9 augustus worden hervat. Op 29 juni verwachtte Swedish Automobile nog dat de productie binnen twee weken heropgestart zou worden.

De productie bij Saab is al wekenlang onderbroken door betalingsachterstanden aan leveranciers. De productie werd voor het eerst stilgelegd op 30 maart. Sindsdien is de fabriek nauwelijks meer operationeel geweest.

Om leveranciers te kunnen betalen verkoopt Swedish Automobile 50,1 procent van Saab Property aan een consortium van Zweedse vastgoedinvesteerders. De investeerders betalen 255 miljoen Zweedse kroon (ca. 28 miljoen euro), waarvan 205 miljoen in cash en 50 miljoen in een converteerbare lening.

Het bedrijf heeft in de afgelopen weken 61 miljoen euro aan kapitaal opgehaald, en 'blijft met verschillende partijen in gesprek over aanvullende kortetermijnfinanciering'.

Hervatting productie Saab opnieuw uitgesteld

Dit gaat hem niet worden Victor :P
  maandag 11 juli 2011 @ 15:30:12 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99321905
Zorg over productie nekt Swedish Automobile

Het aandeel Swedish Automobile kelderde maandagochtend ruim 11 procent in waarde. Volgens handelaren maakten beleggers zich zorgen over de vraag of het bedrijf er in slaagt volgende maand de productie bij Saab te hervatten.

http://www.z24.nl/speciaa(...)dish_Automobile.html
pi_99322909
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
  maandag 11 juli 2011 @ 20:02:41 #260
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99333700
quote:
6s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:56 schreef pberends het volgende:
Waar gaan ze die nieuwe auto's naar exporteren dan? Griekenland?
Griekenland koopt voorlopig geen Mercedessen, BMW, of Saabs meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99346472
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.

Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:27:45 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99676608
Antonov weer in opspraak :D

Saab schijnt een belastingschuld te hebben.
En dat is niet het enige probleem. :IW

Saab zou de Zweedse staat nog geld verschuldigd zijn. Het gaat om een bedrag van 3,7 miljoen euro. Daar is de Zweedse overheid niet blij mee. Saab geeft echter gewoon aan de rekening betaald te hebben, zo geeft een woordvoerster aan. Bovendien is Vladimir Antonov weer in opspraak gekomen. De bank Snoras, eigendom van de Russische investeerder, zou op onverantwoorde wijze geld te hebben geleend aan een Russisch bedrijf. Hierdoor aarzelt de Zweedse overheid om Antonov te betrekken in Saab.

www.telegraaf.nl
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:29:24 #263
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99676677
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik zag vandaag 1 van de nieuwere saab modellen rijden. Achterkant had iets weg van bmw. Maar een echt mooi geheel vond ik het niet.

Denk dat SAAB RIP is, zoals we het nu kennen. Jammer, was een leuk eigenzinnig merk - ooit.
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:45:12 #264
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99677352
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:29 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor, SAAB gaat naar Volvo en blijft gewoon geleverd worden, ook de onderdelen
En Victor naar de gevangenis :?
  dinsdag 19 juli 2011 @ 20:54:19 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99677703
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2011 20:45 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En Victor naar de gevangenis :?
nee waarom??
Hij heeft zijn eigen geld alweer apart gezet hoor
\
Alleen de werknemers van Saab die zijn de klos
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 22 juli 2011 @ 08:50:11 #266
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99784148
Saab opnieuw later van start :|W

Swedish Automobiles liet weten de herstart van de productie met nog zeker drie weken uit te stellen tot de laatste week van augustus.

Het aandeel verloor 12,2%. Het uitstel wordt veroorzaakt door het uitblijven van een akkoord met de toeleveranciers. De productie bij Saab ligt al maanden stil. Het orderboek is gevuld met 11.000 auto’s. (FD, p.11)

ZEEWOLDE (AFN) - De onderneming heeft van de leveranciers nog niet alle benodigde toezeggingen voor de leveringen binnen. -O- Niet alle leveranciers konden op tijd leveren als gevolg van de zomervakantie en productieonderbrekingen in deze periode, aldus Swedish Automobile.

Het bedrijf zegt door te gaan met de onderhandelingen hierover. De nieuwe streefdatum van eind augustus kan alleen worden gehaald als het bedrijf ,,een leveringsschema met de toeleveranciers'' heeft kunnen afspreken :')
http://www.quotenet.nl/ni(...)er-zomervakantie.php

[ Bericht 47% gewijzigd door ikweethetookniet op 22-07-2011 12:17:25 ]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:52:53 #267
324665 meth77
to do or not to do
pi_99788712
Daaaaaaaaaaaag Victor
quote:
vr 22 jul 2011, 11:16
Faillissementsaanvraag voor onderdeel Saab
AMSTERDAM (AFN) - Een leverancier van Saab heeft een faillissementsaanvraag ingediend voor de onderdelendivisie van Saab. Dit meldde een Zweedse rechtbank vrijdag.

De leverancier is SwePart Verktyg.
De onderdelendivisie Saab Automobile Tools is volledig eigendom van Saab.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:15:29 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99789442
AMSTERDAM (AFN) - Het aandeel van Saab-eigenaar Swedish Automobile noteerde in Amsterdam 7,8 procent lager. :D

Een dag eerder was er al ruim 12 procent van de koers afgegaan :D nadat Saab had laten weten dat de herstart van de productie is uitgesteld tot op zijn vroegst eind augustus.

http://www.quotenet.nl/ni(...)derdeel-saab-aan.php

:W :W :W Victor
pi_99789453
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:52 schreef meth77 het volgende:
Daaaaaaaaaaaag Victor
[ afbeelding ]

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
pi_99789864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:32:53 #271
324665 meth77
to do or not to do
pi_99791894
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Als er markt voor is wordt het waarschijnlijk wel overgenomen in 1 of andere vorm. Soep, heet bij het opdienen, enzo.
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor

maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:37:00 #272
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99792078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:32 schreef meth77 het volgende:
Ja, de onderdelendivisie is het meest rendabel, die blijft echt wel in de lucht hoor

maar dan moeten ze wel deze jongens eerst betalen, volledig graag
http://www.swepartverktyg(...)ageid=282&menuid1=49
Ik ken iemand die nog wel wat onderdelen nodig heeft O-)

[PROJECT] Blauwe baaS :P
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:38:23 #273
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99792142
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
The End Times are wild
pi_99799558
quote:
Beurskoers Saab stuitert op en neer

110722_60385_KoersSaabSwedischAutomobileSpyker_22-07-2011.png

Het aandeel van Saab-producent Swedish Automobile (het voormalige Spyker) van CEO Victor Muller stuitert vrijdag op en neer. De hoogste koers noteerde vroeg in de ochtend op bijna 1,88 euro, terwijl het aandeel later in de middag nog slechts 1,08 euro waard was.

De onzekerheid kwam doordat leverancier SwePart bij een Zweedse rechter een verzoek had ingediend om Saab Tools failliet te verklaren. SwePart had 5 miljoen Zweedse kroon (550.000 euro) tegoed. Swedish Automobile liet in de middag weten dat de kwestie is opgelost nu de partijen het eens zijn geworden over betaling.
pi_99799680
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:38 schreef LXIV het volgende:
De koers blijft nog bizar goed liggen voor een failliet bedrijf.
Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:11:38 #276
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99799847
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef pberends het volgende:

[..]

Zouden ze niet gewoon overgenomen worden?
Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
The End Times are wild
pi_99800277
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wie zou dat willen overnemen? Waarom? En tegen welke prijs?
Dat vroeg ik me dus ook af toen Muller het overnam.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 16:19:04 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99800279
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
The End Times are wild
pi_99801151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef LXIV het volgende:
Het nadeel van het bericht dat er 'een overeenkomst is gesloten met de leverancier die faillisement aanvroeg', is dat ieder bedrijf dat nu nog geld tegoed heeft van Saab zo'n aanvraag gaat doen, om maar zijn geld te krijgen! Dan is Saab gauw uitgepist!
Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch :7?
pi_99801254
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Als Griekenland financiers kan vinden, kan Muller dat ook. Toch :7?
Griekenland zit in de eu. Saab mag dood; te weinig belangen.
pi_99801340
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:15 schreef QBay het volgende:

[..]

Damn, dít is nog veel erger dan een eventueel faillisement van Saab zelf. Als Saab Tools failliet wordt verklaard zijn er geen officiële onderdelen meer, dat is kloten voor mensen met een Saab (en voor mijn vader, die dealer is en dus ook een Saab-werkplaats heeft...).
Saab is toch eigenlijk een opgeleukte opel ja? Gewoon opel onderdelen dus. Is een saab specifiek iets kapot dan pech. o|O
pi_99804374
Dit gaat gewoon weer een tijdje goed, totdat de volgende schuldeiser het zat is niet betaald te worden. Het simpelweg een vicieuze cirkel:

schuldeisers worden niet betaald -> geen onderdelen voor productie -> geen productie -> onzekerheid bij potentiële kopers -> geen of minder verkoop -> geld tekort -> schuldeisers kunnen niet betaald worden -> etc.

Met nieuw krediet kan Muller misschien uiteindelijk de schuldeisers wel betalen, maar het is maar de vraag of hij daarmee de onzekerheid bij de potentiële klanten kan wegnemen. Bovendien blijven de andere kosten (personeel, fabrieken etc) gewoon doorlopen.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:29:43 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99806717
Zelfs een solide fabrikant van auto's of andere artikelen kan al failliet gaan wanneer hij een paar maanden niet kan produceren. Die kosten lopen dan enorm op zonder inkomsten. Hoe Spyker het wel volhoudt is me een raadsel!
The End Times are wild
  vrijdag 22 juli 2011 @ 18:34:27 #284
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_99806897
Een min van %30 op de beurs rond 1 uur ofzo. Is bijgetrokken vanmiddag toen het allemaal weer geregeld was :')
Bijzonder haha.

[ Bericht 4% gewijzigd door PLAE@ op 22-07-2011 18:44:14 ]
  zaterdag 23 juli 2011 @ 16:54:19 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99842573
Pieter Heerema: ‘Ik steek geen cent meer in Saab’ _O-

Victor Muller, die nog altijd wanhopig probeert Swedish Automobile weer op de rit te krijgen, vindt wederom een nieuwe hobbel op zijn weg. Een dag nadat bekend werd dat de productie vanwege alle financiële problemen op zijn vroegst eind augustus pas weer op gang komt, heeft een van de leveranciers het faillissement aangevraagd van Saab Automobile Tools.

Juist dit bedrijfsonderdeel geldt als belangrijk onderpand voor de Europese Investeringsbank, die in 2010 de overname van Saab door Spyker mogelijk maakte. Het slechte nieuws doet beleggers besluiten massaal afstand van hun stukken te nemen. Wil Swedish Automobile-ceo Victor Muller de boel redden, dan moet hij dus als de sodemieter weer op zoek naar nieuw kapitaal. :|W

Daarvoor hoeft hij in elk geval niet meer aan te kloppen bij zijn geldschieter van het eerste uur, Pieter Heerema (Quote 500 nr. 33, ¤610 miljoen). De offshore-koning, die Muller vorig jaar nog $25 miljoen leende, zegt in het uitgebreide artikel dat Quote deze maand over Saab publiceert, dat het zinloos is als de Saab-baas nog een keer om poen komt bedelen: ‘Er zijn dingen waarvan het antwoord duidelijk is. Ik zou er namelijk echt geen nieuw geld meer in steken. Nooit nee. :D

Begrijp me niet verkeerd: ik ben er nog steeds van overtuigd dat het merk een bepaald bestaansrecht heeft. Maar het is op dit moment zo wankel in zijn financiering en planning, het is zo volatiel; daar is Saab helemaal niet geschikt voor.’

Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’ :')

http://www.quotenet.nl/qu(...)ent-meer-in-saab.php
pi_99842981
quote:
Heerema, een voormalige commissaris van Spyker Cars, onthult verder dat de schijnbaar onvermoeibare Muller binnenskamers lang niet zo optimistisch is over de toekomst van het merk als hij ons wil doen geloven: ‘Dan zou hij echt gek zijn, echt gestoord. En dat is hij niet. Natuurlijk zijn er momenten dat ook Victor er geen gat meer in ziet. Maar hij kan zijn twijfels natuurlijk niet tegenover journalisten uiten.’
Muller :').
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:04:34 #287
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99843028


Swedish Automobile AEX:SWAN, NL0009816248

1,7530
pi_99843368
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:41:25 #289
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99844481
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:12 schreef pberends het volgende:
Kunnen ze die beurscode niet vervangen door BLACKSWAN?
Want ... dit is een blackswan? :?
pi_99844666
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:41 schreef Sokz het volgende:

[..]

Want ... dit is een blackswan? :?
Beetje flexibiliteit in je humor kan geen kwaad.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:10:33 #291
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99845469
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 18:18:30 #292
256829 Sokz
Livin' the life
pi_99845689
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Lijkt me de main-reason voor alle mensen die nu nog instappen.
pi_99845773
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
pi_99965846
quote:
Saab stelt salarisbetaling uit

Saab heeft de betaling van salarissen van bepaalde werknemers uitgesteld. Dit maakte Saab-eigenaar Swedish Automobile dinsdag bekend.

Het uitstel is nodig omdat geld dat door investeerders was toegezegd niet op tijd is overgemaakt. Saab neemt alle noodzakelijke maatregelen om de betalingen binnen te krijgen. Verder worden gesprekken gevoerd met verschillende partijen over extra financiering.
pi_99966625
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 16:47 schreef pberends het volgende:

[..]

:')
pi_99966764
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef pberends het volgende:

[..]

Je vraagt je af wat er met die recente Chinese investeerders is gebeurd... waar gaat dit over...
Mijn gok blijft dat ze inmiddels zich erbij neer hebben gelegd dat het zo niet gaat werken, ze de waarde zo snel mogelijk laten dalen en dan gaat er verkocht worden aan china.
  dinsdag 26 juli 2011 @ 17:14:13 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_99966773
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 18:10 schreef Plus_Ultra het volgende:
ik krijg soms het idee dat de geldschieters van Saab last hebben van het 'sunken cost syndroom'. Dat is dat je ergens geld tegen aan blijft smijten omdat je er in het verleden immers ook al geld in hebt gestopt. Dat is echter zinloos omdat Saab gewoon een zinkend schip is.
Dat zou best wel eens kunnen. Al zou je mogen verwachten van deze mensen, die toch aardig wat vermogen hebben, dat zij hier in in trappen.

Verder blijft de koers wel relatief goed liggen. Ieder normaal bedrijf had allang de handdoek in de ring gegooid, maar met Muller blijft Saab toch zich aan iedere strohalm vastklampen.

Ik denk dat een goede fabrikant, als Toyota, al failliet gaat wanneer ze een half jaar de productie moeten stillleggen! En Saab staat nog steeds genoteerd.

Verder is Saab denk ik zelfs zonder alle problemen die het nu heeft niet levensvatbaar. Gewoon te klein voor tegenwoordig, productie in een te duur land, etc.
The End Times are wild
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:26:47 #298
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99968942
Truth about Cars schrijft dat de voorzitter van de Europese toeleveranciersclub Clepa, Lars Holmqvist, in een interview met de krant Expressen de situatie als weinig positief bestempeld. "De dagen van Saab zijn geteld", zei hij.

Holmqvist geeft Saab nog een maand of twee. "Toeleveranciers leveren niet langer, ze zijn het moe geworden. Ze hebben de beloften van Muller geloofd maar nu gelooft niemand ze meer. De toeleveranciers hebben hun geloof in de levensvatbaarheid van Saab verloren.

En het verlies van toekomstige business is geen bedreiging voor ze als er geen toekomstige business is. Met dertig jaar ervaring in de business kan ik verklaren dat het niet mogelijk is geld te verdienen met de productie van auto's als je volume niet minstens 100-200 duizend is. Ze concurreren met merken die 300-400 duizend per jaar bouwen.

Ik ben verbaasd dat ze het nog zo lang hebben overleefd." De lezers van Expressen hebben ook de kwestie gereageerd op een online-peiling. Op de vraag ‘Denkt u dat Saab zal overleven?' antwoordde 77 procent te denken van niet. :%

http://www.automobielmana(...)eel-uitgesteld-.html

:W :W Victor u gaat niet door start maar gelijk naar de de gevangenis wegens oplichting w/

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 26-07-2011 19:02:59 ]
  dinsdag 26 juli 2011 @ 18:27:51 #299
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_99968965
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug." :D
pi_99972258
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2011 18:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Holmqvist: "Het resterende geld wordt uitgegeven aan het betalen van medewerkers die thuis zitten. Het heeft maar een doel, namelijk het voorkomen van een faillissement. Als Saab in juni de lonen niet zou hebben uitbetaald, zouden de bonden zijn begonnen met de voorbereiding van de faillissementsaanvraag. Muller harkte geld bij elkaar en de lonen werden betaald."
Holmqvist denkt dat als dreigen met een faillissementsaanvraag werkt voor de bonden, het ook zal werken voor kleine toeleverancier. En hij verwacht dat veel andere het ook zullen proberen. Maar dan gaat het niet meer om kleine bedragen. Hij schat dat Saab nog 800 miljoen tot 1,2 miljard euro aan toeleveranciers moet betalen. Geen Chinese dealergroep of bussenbouwer komt met zoveel geld over de brug." :D
'De dagen van Saab zijn geteld'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')