abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 14:04:43 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_88737002
Voor informatie over konijnen kijk op:
http://www.konijnen.nl
http://www.bunnybunch.nl
http://www.konijnenforum.nl
http://www.hetkonijn.nl
http://knagers.nl/
http://www.konijnentrefpunt.tk/

Een goede opvang die ook veel info op de site heeft:
http://www.bunnybin.nl
En een lijst met opvangen door heel Nederland:
http://www.konijnen.nl/diversen/opvangadressen.htm

Hier is een lijst met een aantal konijnvriendelijke dierenartsen (maar natuurlijk zijn er konijnvriendelijke dierenartsen die er niet op staan):
http://www.konijnen.nl/doktoren/konijnendokter.htm

Handige weetjes over konijnen:

Konijnen zijn niet solitair. Als je graag een konijn wilt, neem er dan liever twee! Met z'n tweeën zijn konijnen meestal gelukkiger dan alleen. Het koppelen moet wel goed gecontroleerd verlopen - lees hiervoor de adviezen op bijvoorbeeld de sites van Bunnybin en Konijnen.nl

Hooi is het belangrijkste voer voor een konijn. Geef ze 25 gram biks per kilo lichaamsgewicht, groenvoer in gevarieerde kleine beetjes, hoeveel ze gewend zijn, en geef ze zoveel hooi als ze willen. Kijk hier voor een lijst met groenvoer dat geschikt is, en groenvoer dat juist giftig voor konijnen is.

Een konijn kan 8 tot 15 jaar oud worden. Factoren die de leeftijd van een konijn negatief beïnvloeden zijn: ziekte, eenzaamheid, ruimtegebrek en slechte voeding.

Konijnen zijn haasachtigen, geen knaagdieren.

Het darmstelsel van een konijn is gevoelig. Pas op met onbekend groenvoer: bouw het geven hiervan altijd op. Koolsoorten niet of met mate geven, en nooit prei, knoflook, ui of aardappel geven. Als een konijn diarree, verstopping of gas heeft, moet je nooit te lang wachten met naar de dierenarts gaan. De pijngrens van konijnen ligt erg laag, dus ze overlijden snel aan ziektes.

Pas in de zomer goed op als je buiten konijnen houdt. Zorg voor schaduw en koelte: oververhitting is noodlottig. Controleer vaak de vacht rondom de anus. Als er poep aan plakt, kan je konijn madenziekte krijgen. Vliegen leggen dan eitjes in de vacht, waar maden uitkruipen die zich een weg naar binnen vreten. Een pijnlijke en vaak dodelijke ziekte.

Als een konijn zachtjes knarsetandt (als je het aait bijvoorbeeld) is het tevreden en geniet hij. Als het grote sprongen maakt en heen en weer rent voelt het zich super! Als het languit neerploft of languit ligt, is het helemaal op zijn gemak.

Als een konijn gromt is het vaak boos of bang. Piepen is ook een teken van angst. Konijnen kunnen ook gillen; dat doen ze meestal als ze in doodsangst of hevige pijn verkeren. Hard knarsetanden is een teken van pijn, maar zachtjes knarsen doen ze juist als ze genieten (zachtjes over het koppetje, de oren en de kaken wrijven vinden de meeste konijnen heel fijn).
Als een konijn last van zijn darmen heeft, kan het heel raar gaan liggen, bijvoorbeeld met zijn kont omhoog. Soms uit het zich juist in helemaal niet meer willen liggen, maar stilletjes in een hoekje zitten.

Beginnend gas bij een konijn kan worden verholpen door een zachte buikmassage. Doe dit alleen als je konijn dat ook toelaat.
Er is ook een middel voor mensen bij de apotheek te verkrijgen, Aeropax. Dit kun je toedienen als je konijn gas heeft. Alleen doen als je weet waarje mee bezig bent! Alleen geneesmiddelen met werkzame stof simethicon zijn veilig voor konijnen. In de UK en USA is Gas Relief te verkrijgen: dat werkt hetzelfde als Aeropax, maar smaakt lekkerder.

Pak je konijn alleen op als het strikt noodzakelijk is. Knuffelen en aaien is prima als je konijn het fijn vindt, maar oppakken kan gevaarlijk zijn. Een konijn heeft enorm sterke spieren maar zwakke botten, waardoor het zich los kan wringen, kan vallen en iets breken of zichzelf een hernia bezorgen.
Bovendien is het zielig: konijnen zijn prooidieren, en als ze worden opgepakt denken ze instinctief dat ze zijn gevangen door een roofdier.
Konijnen die zich laten oppakken doen dat vaak uit angst, hoewel er ook konijnen bestaan die eraan gewend zijn.
Dus doe het alleen voor zaken als nagels knippen, de gezondheid controleren (bijv. bij plakpoep) of als je konijn naar de dierenarts moet

Als het nodig is je konijn op te pakken, doe het dan NOOIT bij de oren. Pak het konijn met de ene hand "onder de oksels" en dan onder de borst, en ondersteun met je andere hand altijd het kontje. Hou het konijn vervolgens tegen je aan, voorzichtig maar stevig, zodat het zich niet loswringt en valt. Een tegenstribbelend konijn kan ipv onder de borst ook in het nekvel worden gepakt, maar altijd met de andere hand ondersteunen! Als je konijn erg bang is en tegenstribbelt, kun je een hand over de oogjes leggen, daar wordt het vaak rustiger van.

Een konijn moet eigenlijk doorlopend eten. Als je konijn langer dan ong. 12 uur niet eet, gaan de darmen stilliggen (stasis). Een konijn kan alleen poepen als het eet. Eenmaal stilliggende darmen komen maar heel moeilijk weer op gang.
Als je konijn stopt met eten moet je dus naar de dierenarts. Vaak ligt het aan het gebit: de tanden zijn scheefgegroeid of er zitten haakjes aan de kiezen. Indien nodig kan het konijn gedwangvoerd worden met speciaal verkrijgbaar poeder.

Veel foto's plaatsen he !

Pics uit het vorige topic :

Hummel en Dot van oCe


Loki van silent_scream1


Fiona en Floris van Morgane


Snoopy van monsterd


Wijlen ( ;( ) Charlie en Steph van Nonneke


Molly en Boelie in beter weer op het balkon


Vorig topic:
[centraal] Konijnentopic mét foto's ! #12

[ Bericht 0% gewijzigd door Guppy op 15-11-2010 15:00:58 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 14:05:21 #2
155227 crew  Guppy
dus
pi_88737024
En ik gooide m dicht met deze foto:

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 15 november 2010 @ 14:06:52 #3
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_88737087
Correctie van de op: op mijn foto staat Fiona, niet Floris ;) zal straks wel ff een foto posten van ze samen voor in de op.
  Moderator maandag 15 november 2010 @ 14:08:33 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_88737151
Is gefixt :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 15 november 2010 @ 14:14:21 #5
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_88737352
Zou je 'm willen vervangen door deze?

pi_88805780
M'n vriendin en ik willen een tweede konijntje erbij! Famke is wel heel tevreden. Ze ligt vaak relaxed languit, rent en springt vrolijk rond en rent steeds om ons heen en loopt steeds achter ons aan, maar een maatje lijkt ons wel erg leuk voor als we even niet thuis zijn :)

Weet iemand hier hoe je dat 't beste doen, konijnen koppelen?
Famke is van juli, kan ze dan al gesteriliseerd worden?

En hoe zit het met de grootte van de kooi? We hebben nu een kooi van 100 bij 50 ongeveer.

Ik schrok me trouwens vanmiddag dood. Ik lag op de bank tv te kijken en te chillen. Springt mevrouw in een keer van de grond via de rand van de bank op me :D
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 09:38:55 #7
155227 crew  Guppy
dus
pi_88809927
Onze ervaring is dat een 100x50 kooi groot genoeg is voor een konijntje alleen, maar voor onze nieuwe stel blijk het te klein. Ze mogen altijd los als we thuis zijn, maar het gebrek aan ruimte leidde bij ons toch tot onderlinge ruzies.
Nu hebben we een kooi met twee verdiepingen, dus een verdubbeling van ruimte en de mogelijkheid elkaar uit de weg te gaan als we niet thuis zijn.

Als ik jou was zou ik dus in ieder geval zorgen voor de mogelijkheid tot uitbreiden, bijvoorbeeld met een panelenren, zodat je meer ruimte kunt creeeren.

En wat je sowieso moet doen is een gecastreerd rammetje halen, niet Famke alleen laten helpen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 november 2010 @ 10:13:57 #8
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88810771
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 00:08 schreef Tommeke het volgende:
M'n vriendin en ik willen een tweede konijntje erbij! Famke is wel heel tevreden. Ze ligt vaak relaxed languit, rent en springt vrolijk rond en rent steeds om ons heen en loopt steeds achter ons aan, maar een maatje lijkt ons wel erg leuk voor als we even niet thuis zijn :)

Weet iemand hier hoe je dat 't beste doen, konijnen koppelen?
Famke is van juli, kan ze dan al gesteriliseerd worden?

En hoe zit het met de grootte van de kooi? We hebben nu een kooi van 100 bij 50 ongeveer.

Ik schrok me trouwens vanmiddag dood. Ik lag op de bank tv te kijken en te chillen. Springt mevrouw in een keer van de grond via de rand van de bank op me :D
Het is gebruikelijker om de ram te laten castreren ipv de voedster, dat doen ze alleen in uitzonderlijke situatie's (zoals ik het altijd begrepen heb)
Opvangen zitten vol met je-weet-wel rammen, misschien kan je daar eens kijken :Y

Nou hier nog een konijnenupdateje, Steph mag vrijdag nog eerst even snel naar de tandarts om zn gebit bij te laten slijpen (anders zouden de andere konijntjes hem maar uitlachen met die rare tanden), en dan mag hij zaterdag mee naar Huize Pluis om wat dametjes te gaan keuren :D
Ik hoop dat hij zn goede humeur meeneemt want ik heb uiteraard verteld hoe lief en makkelijk hij wel niet is, zal je net zien :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 11:13:18 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_88812577
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 10:13 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Nou hier nog een konijnenupdateje, Steph mag vrijdag nog eerst even snel naar de tandarts om zn gebit bij te laten slijpen (anders zouden de andere konijntjes hem maar uitlachen met die rare tanden), en dan mag hij zaterdag mee naar Huize Pluis om wat dametjes te gaan keuren :D
Ik hoop dat hij zn goede humeur meeneemt want ik heb uiteraard verteld hoe lief en makkelijk hij wel niet is, zal je net zien :')
Ooh, wat spannend! Het komt vast wel goed met dat humeur van Steph, die smelt als een pakje boter bij al dat vrouwelijk schoon, let maar op :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 17 november 2010 @ 15:47:41 #10
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88822543
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 11:13 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]



Ooh, wat spannend! Het komt vast wel goed met dat humeur van Steph, die smelt als een pakje boter bij al dat vrouwelijk schoon, let maar op :D
heel spannend, vooral omdat we het ook nog nooit zo gedaan hebben, hem meenemen enzo. Leek me eerst ook niet zo'n goed idee, maargoed zij hebben er vast meer verstand van.
ben heel benieuwd :Y
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 17 november 2010 @ 15:56:54 #11
155227 crew  Guppy
dus
pi_88822961
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 15:47 schreef Nonneke het volgende:

[..]



heel spannend, vooral omdat we het ook nog nooit zo gedaan hebben, hem meenemen enzo. Leek me eerst ook niet zo'n goed idee, maargoed zij hebben er vast meer verstand van.
ben heel benieuwd :Y
Ik ook niet, maar je hoort het vaker. Asiel Goofy doet het ook. Maar goed, Molly en Boelie zaten daar al, dus die hebben we samen meegenomen.

Voordeel is natuurlijk wel dat als het echt niet klikt, je dat daar meteen ziet. Meestal is een klik bij de opvang een goede indicatie voor tijd. Bij ons in ieder geval wel. Zeker nu ze meer ruimte hebben dan eerst O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 19 november 2010 @ 11:59:48 #12
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88896376
Zo zn tandjes zijn weer gekortwiekt, hij kan er weer even tegen.
Tis weer een keurige heer :7

Ja las idd op meerdere sites dat het gebruikelijk is om je eigen konijn mee te nemen, mij lijkt dat dat alleen maar meer stress veroorzaakt. Maargoed we gaan het gewoon proberen, ben heel benieuwd.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_88929489
We hebben een dubbeldek kooi gekocht! :D



Alleen Famke nu nog even leren dat ze over die best wel gladde plank kan lopen. Iemand een idee hoe dat het beste kan?
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 10:39:41 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_88935221
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 00:36 schreef Tommeke het volgende:
We hebben een dubbeldek kooi gekocht! :D

Alleen Famke nu nog even leren dat ze over die best wel gladde plank kan lopen. Iemand een idee hoe dat het beste kan?
Je foto doet het niet ;(

Maar wij hebben op het trapje extra houtjes getimmerd. Zo hebben ze meer grip. Nu gaan ze erover heen alsof het niks kost :)

Dit is hoe de trap eigenlijk was


Hier zie je ons trapje zoals het nu is
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 20 november 2010 @ 12:26:46 #15
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_88937860
Ik heb zo'n hoekplateau i.p.v. een trapje, neemt veel minder ruimte in beslag in de kooi:
pi_88938256
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]



Je foto doet het niet ;(

Maar wij hebben op het trapje extra houtjes getimmerd. Zo hebben ze meer grip. Nu gaan ze erover heen alsof het niks kost :)

Dit is hoe de trap eigenlijk was
[ afbeelding ]

Hier zie je ons trapje zoals het nu is
[ afbeelding ]
Stomme Twitter, haha!


Misschien moet ik er dan ook maar een paar houten strookjes op timmeren.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 12:40:59 #17
155227 crew  Guppy
dus
pi_88938312
Leuke kooi!!

Je kunt het in ieder geval proberen, bij ons hadden ze het met een beetje hulp snel door :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 20 november 2010 @ 13:27:37 #18
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_88940010
Ik heb precies dezelfde kooi! :D
pi_88944002
Echt een geniale kooi idd! :D

Ze rent nu spontaan op en neer, volgens mij begint ze 't principe al te snappen.
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 16:06:49 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_88945089
Dat heeft ze snel door dan :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 20 november 2010 @ 16:52:09 #21
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88946344
We hebben een match *O*
Ze is alleen nog niet mee, de amivedi-termijn (ze is gevonden) is nog niet helemaal verstreken, dus er kunnen nog baasjes komen.
Maar als die komende week niet komen, gaan we haar zaterdag ophalen *O*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 16:55:31 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_88946457
Ooh wat leuk!! Heb je al plaatjes??
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:02:20 #23
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88946734
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Ooh wat leuk!! Heb je al plaatjes??
Alleen van haar, was mn camera vergeten vandaag.
Ik hoop heel erg dat haar baasjes zich niet melden O-) :@
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator zaterdag 20 november 2010 @ 17:18:27 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_88947412
Wat een mooie witte beauty!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 20 november 2010 @ 17:25:50 #25
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_88947731
ja he O+ met her en der heel licht smokey grijs/bruin.
Hardstikke lief en tam, eigenlijk ondenkbaar dat niemand haar mist.
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_88951189
Wat een koel beest! :D
pi_88953509
Famke doet nu vet gek, ze loopt als een mannetje te rijden op een donzen konijnenbedje.

Is dit dominant gedrag, of is ze stiekem toch een mannetje? :')
pi_88958350
wat een lieffiee!!! veel succes met koppelen!!! dat is toch altijd het spannendst!!!

onze urkel doet de ene bunnyflop na de andere op de bank hier dat ik hem af en toe moet omrollen om doorligplekken te voorkomen...

juultje is nogal schuw (ik vraag me echt af wat de vorige eigenaar met haar gedaan heeft) en ligt vaak in de kooi te chillen... op zich niets mis mee, maar ja... het zou voor urkel ook wel leuk zijn als ze een beetje meer in de woonkamer zou durven....

nog even een plaatje van juultje


P8051139.JPG by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:05:21 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_88966846
Juultje is wel een beauty zeg!

Wij vragen ons ook wel eens af waar Molly vandaan zou zijn gekomen en wat er met haar gebeurd is. Ze is ook zo bang en schrikkerig, maar vooral voor handen. Als ze op de grond zit, en ik op de bank, dan mag ik haar gewoon aaien met m'n voet. Maar als ik met m'n hand in de buurt kom, vlucht ze weg.
Overigens, als ze in de kooi zit, en ik steek m'n vingers door de tralies, dan likt ze m'n vinger af O+ Ze wil dus wel, maar durft gewoon niet.

Hier is het tijd voor fitness, en dan met name krachttraining


[ Bericht 19% gewijzigd door Guppy op 21-11-2010 09:32:32 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2010 @ 13:04:05 #30
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_88971500
Wat een mooi beest is Juultje. Heb je haar al lang? (misschien dat ze dan minder schuw wordt?)

Flory mag op het grote bed rondrennen. Daar maakt 'ie ook flink gebruik van. Hoop alleen niet dat 'ie zometeen over de rand kiepert :P. Is het trouwens normaal dat konijnen je helemaal af willen likken? Niets is veilig voor hem, mijn kleren, gezicht, handen, alles wil 'ie wassen.
  zondag 21 november 2010 @ 13:55:00 #31
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_88973149
Ja hoor, ik word ook altijd van top tot teen afgelebberd.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 14:08:40 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_88973619
Wij ook, door beiden :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88973997
Ik alleen door Nijn als hij daar zin in heeft. Hij geeft liever rugmassages :D. Kelly gaat stukje bij beetje wel beter, ze is ook erg bang geweest, vooral toen ze hier net was. Ze hoeft geen knuffelkonijn te zijn, zolang ze maar gelukkig is.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 14:29:18 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_88974276
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:21 schreef douche-eendje het volgende:
Ik alleen door Nijn als hij daar zin in heeft. Hij geeft liever rugmassages :D. Kelly gaat stukje bij beetje wel beter, ze is ook erg bang geweest, vooral toen ze hier net was. Ze hoeft geen knuffelkonijn te zijn, zolang ze maar gelukkig is.
Dat is bij ons ook de insteek. Als ze maar gelukkig zijn en lekker konijn kunnen zijn. En ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ze me niet meer bijten, hahaha!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88984563
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]



Dat is bij ons ook de insteek. Als ze maar gelukkig zijn en lekker konijn kunnen zijn. En ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ze me niet meer bijten, hahaha!
Dat heeft Kelly nooit gedaan, bijten. Ze moeten hier wel werken voor hun wortels...



:P
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:36:54 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_88987142
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]



Dat heeft Kelly nooit gedaan, bijten. Ze moeten hier wel werken voor hun wortels...

[ afbeelding ]

:P
Boelie wel, meteen in het asiel al :') Eenmaal thuis nog wel een paar keer, maar inmiddels niet meer.

Wat gaaf, die wortelslinger :D Jij heb trouwens een voerbal met worteltjes erop O+ Molly en Boelie hebben er eentje met visgraten erop :@

We hebben overigens net een stukje vieze vacht van Boelie z'n staartje geknipt. Het was helemaal een harde klont viezigheid. Maar eens even in de gaten houden, hij zou zichzelf toch goed schoon moeten kunnen houden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88987685
Hahaha, de toon was al gezet bij de adoptie bij jou :P
Kelly heeft het touwtje van de slinger doorgebeten, ach... ze hebben er in ieder geval erg veel plezier van gehad, ik ook met het kijken ernaar! Ik heb nog zo'n bal liggen, aangezien deze al wat knaagschade heeft, die heeft ook wortels erop O+
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:47:53 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_88987794
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef douche-eendje het volgende:
Hahaha, de toon was al gezet bij de adoptie bij jou :P
Kelly heeft het touwtje van de slinger doorgebeten, ach... ze hebben er in ieder geval erg veel plezier van gehad, ik ook met het kijken ernaar! Ik heb nog zo'n bal liggen, aangezien deze al wat knaagschade heeft, die heeft ook wortels erop O+
Ja :') Het meisje van het asiel schrok er helemaal van, en vroeg meteen of we anders geen andere wilden. Maar goed, toen was ik al verkocht en wilde ik Boelie meenemen O+

Ik ga hier ook eens een wortelslinger maken. Wat voor touwtje heb jij gebruikt? Gewoon een sisal touwtje of zo?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88988782
Verliefdheid op konijnen doet rare dingen met mensen :P

Ja, gewoon sisaltouw :)
  maandag 22 november 2010 @ 00:01:36 #40
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_88999426
Mensen, de temperaturen gaan zakken! Hoe doe ik dat in de winter met de waterflessen van Pluk en Pluis in mijn buitenhok? Elke dag vernieuwen zowiezo maar dat gaat geheid 's nachts bevriezen? Hok zelf is al winterproof, zit een groot zeil omheen/overheen (met belletjesfolie er onder!) wat bij de ergste kou ook aan de voorkant kan zakken, maar die flessen zijn even mijn grootste zorg. Kan er wel op gaan googlen, maar hier heb ik direct de antwoorden van de kenners, op Google is dat nog maar af te wachten. En hebben ze bij vriestemperaturen nog iets extra's nodig qua voer, of gewoon het droogvoer en het groenvoer wat ze altijd al hebben?
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_89000678
Je mag ze in de winterperiode meer energierijk voer (biks) geven dan dat je normaal zal doen, omdat ze ook energie nodig hebben om warm te blijven. Verder zullen de konijnen nu al hun wintervacht hebben die goed zal isoleren, stro in het hok en bij erg strenge vorst het hok afdekken moet genoeg zijn.
Het drinkflesje is inderdaad het grootste probleem bij buitenkonijnen, je hebt hoesjes voor om drinkflessen, maar deze werken vrijwel niet omdat het kogeltje dat in het tuitje van de fles zit vrijwel altijd bevriest. Het is dus verstandig om wat extra drinkflessen aan te schaffen en meerdere keren per dag de fles te wisselen. Ook kan het zo zijn dat er wat flessen sneuvelen, dus ook de flessen niet te goed vullen. Wat je kunt doen is 's avonds de flessen vervangen en wat vochtrijk groenvoer (witlof) geven, dan moeten ze de nacht wel door kunnen komen :).
pi_89002747
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:01 schreef Ireth het volgende:
Mensen, de temperaturen gaan zakken! Hoe doe ik dat in de winter met de waterflessen van Pluk en Pluis in mijn buitenhok? Elke dag vernieuwen zowiezo maar dat gaat geheid 's nachts bevriezen? Hok zelf is al winterproof, zit een groot zeil omheen/overheen (met belletjesfolie er onder!) wat bij de ergste kou ook aan de voorkant kan zakken, maar die flessen zijn even mijn grootste zorg. Kan er wel op gaan googlen, maar hier heb ik direct de antwoorden van de kenners, op Google is dat nog maar af te wachten. En hebben ze bij vriestemperaturen nog iets extra's nodig qua voer, of gewoon het droogvoer en het groenvoer wat ze altijd al hebben?
Je kunt bij de dierenwinkel een hoes kopen die je om de drinkflesjes heen kan doen zodat ze niet bevriezen. :)
All good things are wild and free.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:35:33 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_89003783
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 08:10 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Je kunt bij de dierenwinkel een hoes kopen die je om de drinkflesjes heen kan doen zodat ze niet bevriezen. :)
Die zijn in principe wel handig ja, maar dan bevriest dat ijzeren mondstukje alsnog.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89004581
Enige voordeel van die hoezen is dat je geen exploderende ijsflessen krijgt ;).
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:18:16 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_89004711
Ja, da's ook weer zo :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89005162
Verwarmingsfolie :

http://shop.conrad.nl/com(...)n/verwarmingsfolies/

Of een aquarium verwarming of een fietslampje onder de waterbak (Geen LED ,dat geeft geen warmt af)
  maandag 22 november 2010 @ 11:26:12 #47
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89006538
Steph heeft al een lekker holletje gemaakt in de ren ~:) Zo even zn nachthok doen, flinke berg schone stro erin, heeftie weer wat te doen ;)

Hier hebben de flesjes zo'n hoesje er omheen, als het echt goed vriest werkt natuurlijk niets, behalve vaak verversen :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!fotograaf maandag 22 november 2010 @ 12:59:40 #48
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_89009345
In plaats van zo'n hoesje kan je ook zelf wat knutselen om de drinkfles te isoleren. Watten + aluminiumfolie is een bekende manier om te isoleren (dus vertraagt vriezen), maar dat lost het vastgevroren mondstukje ook niet op.

Flory hapt ook af en toe. In mijn vingers en soms in mijn nek. Schrik er iedere keer zo van dat hij ook schrikt :+.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 13:02:23 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_89009429
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef Chemiu het volgende:
Flory hapt ook af en toe. In mijn vingers en soms in mijn nek. Schrik er iedere keer zo van dat hij ook schrikt :+.
Wat helpt is een hoog gilletje geven als hij dat doet. Dat doen konijnen ook als de pijn hebben, en dan weet ie dat je het niet leuk vind.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 22 november 2010 @ 14:32:46 #50
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89012396

lekker in zn holletje <O)


probeer me niet stiekem te aaien ja }:| ik ga }:|


gelukkig wistie een schoon bed (en vooral schone wc) wel te waarderen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 14:37:47 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_89012566
Aaw, nog maar een paar daagjes Steph, dan heb je weer een fijne dame om je warm te houden!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89023940
onze konijnen kunnen gelukkig zo door ons konijnenluikje naar binnen (kattenluik voor de kattenliefhebbers natuurlijk). het risico is alleen wel dat ze grotere kans hebben om verkouden te worden.
dus water is niet echt een probleem.

juultje is nu een paar maanden bij ons, ze draait aardig bij, zien urkel en juultje de laatste tijd ook wat meer naar elkaar toe trekken (viel voorheen allemaal wel mee) alleen voor ons (en net nog voor de buurman die de prullenbak leegde) is ze schichtig. al gaat het steeeeds beter.

urkel is voor niemand bang, was hier net een aannemer, die was hier nog nooit geweest, en urkel stond gelijk tegen zijn been aan te kijken of dattie niet een snoepje kreeg van die beste man die zelf ook 2 buiten konijnen had :) (lachen man, ik, stoere vrachtwagen monteur, hij de stoere en iets bredere kale bouwvakker, en maar smelten om die konijnen :) )
Sla niet, Prei wel
  maandag 22 november 2010 @ 20:22:26 #53
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89026716
Hmm ik ontdekte net iets bij Loki en ik weet niet of iemand mij hier mee kan helpen?
Eens in de zoveel tijd controleer ik Loki van onderen om te kijken of ook daar alles nog goed is.
Net deed ik dat en zag ik dat zijn linkerballetje een soort zwarte bult (??) heeft vlak bij zijn anus.
Eerst dacht ik dat het een keutel was,en dus wilde ik dat met wc papier verwijderen. Toen bleek dat het geen keutel was maar het echt een bult of iets in die geest in op zijn balletje is, je ziet er ook huid doorheen. Op internet kan ik er niets over vinden en ik ga binnenkort maar is naar de dierenarts.
Maar ik vroeg me af of iemand weet wat dit kan zijn en of het kwaad kan? Ik verzorg hem altijd goed en verschoon zijn wc 1x per 2 dagen. (ligt er ook aan hoe vies hij is, anders eerder)
  Moderator dinsdag 23 november 2010 @ 10:10:24 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_89044048
Ik durf het niet te zeggen... Een bezoekje aan de DA lijkt me een goede stap
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89044311
Zit het echt op zijn balletje of vlak naast de anus, in de vacht? Konijnen hebben namelijk donkdere/zwarte geurklieren rond hun geslachtsdeel zitten.
  dinsdag 23 november 2010 @ 16:53:25 #56
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89057436
Nee echt op zijn balletje, want aan de andere kant is het gewoon roze. Ik weet niet zeker of het nou een bultje is of verkleuring of zo, want ik heb daar nou niet zo'n verstand van du laat ik er ff naar kijken.
Vanmiddag om kwart voor 6 heb ik een afspraak.

[ Bericht 36% gewijzigd door silent_scream1 op 23-11-2010 17:02:40 ]
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:13:10 #57
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89058302
Succes straks!

Ik ga morgenochtend naar de dierenarts, om Floris in te laten schrijven en voor een algemene controle. Ik vind wel dat Floris ontzettend veel drinkt. Iemand een idee waar dit op zou kunnen wijzen?
  dinsdag 23 november 2010 @ 18:24:22 #58
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89060786
Succes met alle nijntjes bij de DA !

gelukkig had de opvang-mevrouw wel nog 2 fototjes ^O^
zo wit dat het bijna zeer doet aan je ogen _O-

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  dinsdag 23 november 2010 @ 22:25:46 #59
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_89073439
Nou bij de DA geweest, blijkt het een pigmentvlek te zijn , great...heb ik me daar zorgen om gemaakt (het was wel erg zwart dus tja) :') Ach ja, is dat ook weer de wereld uit geholpen.
Wel complimentjes gekregen over hoe mooi mijn Loki is :D
Ze adviseerde me wel om Loki te laten castreren omdat hij nu geslachtsrijp wordt en dan misschien agressiever (maar alleen als hier sprake van is/gaat worden), maar ik merk er tot nu toe weinig van dus we hebben besloten er mee te wachten want hij kan ook gewoon lief blijven :P.
Het is nog steeds de allerliefste! O+
pi_89092265
Gelukkig was niets erg :)

Ik had net iemand van een konijnenopvang aan de lijn en ze zei dat onze kooi, twee keer 1,20 bij 50 te klein was voor twee konijnen :?

Zo'n dubbeldekding moet toch groot genoeg zijn?
pi_89092485
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 13:29 schreef Tommeke het volgende:
Gelukkig was niets erg :)

Ik had net iemand van een konijnenopvang aan de lijn en ze zei dat onze kooi, twee keer 1,20 bij 50 te klein was voor twee konijnen :?

Zo'n dubbeldekding moet toch groot genoeg zijn?
In theorie is het groot genoeg, mits ze vaak genoeg vrij rond kunnen lopen buiten de kooi en het geen gigantisch grote konijnen zijn. Opvangen hebben vaak zelf regels met de afmetingen van de verblijven, waar ik vrijwilligerswerk doe is het minimum 2x 100*50+ren van 2m2 en niet binnen plaatsen, komt ook omdat we onder de richtlijnen van de dierenbescherming vallen.
Dus ik zou zelf gewoon even verder een rondje opvangen bellen en informatie vragen :)
pi_89130941
Nou, we hebben een vriendje voor Famke, Jelte! In de opvang was ze nogal bang en schuchter, maar thuis veranderde dat. Ze proberen beide de baas over elkaar te spelen en jagen alleen maar achter elkaar aan. Als ze bij elkaar zijn, zijn ze alleen maar op elkaar aan het rijden... Famke is volgens mij ook een beetje erg kwaad op ons, dat wij haar dit aandoen ;)

Iemand tips/truucs om dit wat soepeler te laten verlopen?
  Moderator donderdag 25 november 2010 @ 13:06:43 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_89132469
quote:
15s.gif Op donderdag 25 november 2010 12:14 schreef Tommeke het volgende:
Nou, we hebben een vriendje voor Famke, Jelte! In de opvang was ze nogal bang en schuchter, maar thuis veranderde dat. Ze proberen beide de baas over elkaar te spelen en jagen alleen maar achter elkaar aan. Als ze bij elkaar zijn, zijn ze alleen maar op elkaar aan het rijden... Famke is volgens mij ook een beetje erg kwaad op ons, dat wij haar dit aandoen ;)

Iemand tips/truucs om dit wat soepeler te laten verlopen?
Als ze niet bij elkaar zijn, kunnen we elkaar dan wel zien en ruiken?

Ik zou ze op neutraal terrein bij elkaar zetten, dus op een plek waar Famke ook nog nooit geweest is. Zo is het niemands territorium.

Gun ze op tijd even hun rust, zodat ze elkaar niet alleen maar opjagen. En wissel de twee af. Dus de ene keer Famke in haar hok en Jelte in het tijdelijke hok, en daarna andersom. Zo wennen ze aan elkaars geur. Dit kun je ook nog extra nog met knuffels en speeltjes.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89163263
Ze kunnen elkaar wel zien, met de hokken tegenoverelkaar. Of eigenlijk konden...

Ik heb ze beide in de keuken neergezet en maar eens gekeken wat er gebeurde. Jelte begon te rijden en ik heb hem meteen weggeduwd. Vervolgens begonnen ze allebei de omgeving te verkennen en waren ze nogal onder de indruk. Om bij te komen van al die indrukken hebben ze maar troost bij elkaar gezocht. Na een half uur tegen elkaar aanzitten durfde ik het aan om ze vrij te laten in de kamer. Nu rennen ze wat achter elkaar aan, likken ze elkaars hoofd, spelen ze wat en liggen ze ook steeds tegen elkaar aan, zo vertederend O+

Dank voor de tips!
Nu Jelte zindelijk maken, en laten wennen aan ons als baasjes, haha!
pi_89163273
Jelte ligt trouwens al languit onder de tafel, goed teken toch?
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 09:47:29 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_89168316
Languit liggen is een goed teken :Y

Overigens, bouw het rustig op. Stop ze nu niet meteen bij elkaar in het hok, maar maak bij voorkeur het hok even grondig schoon, zodat er zo min mogelijk geur aanzit. Dan kunnen ze het samen eigen maken.

Als ze op elkaar rijden, niet per defenitie wegduwen. Het is voor konijnen een manier op de rangorde te bepalen, en het moet nu eenmaal gebeuren. Alleen als het rijden niet minder wordt na een tijdje ingrijpen. Maar de eerste 5 minuten zeker even laten gaan. Als het maar geen vechten wordt, dan pas ingrijpen.

Tegen elkaar aanliggen is ook een goed teken. Geef ze lekker de ruimte om elkaar te leren kennen, en geeft ze ook de ruimte om elkaar te ontwijken.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 26 november 2010 @ 13:28:52 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89176608
Oh hier zijn we gebleven, ik was het topic al kwijt..

Ik zal mijn moeder ook nog even vragen naar de drinkfles van snoopy.. Het lijkt me idd een goed idee om in ieder geval 2 flesjes te hebben met een houdertje eromheen als het straks gaat vriezen. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89178343
Bij het koppelen is het vooral afwachten en pas ingrijpen wanneer er bloed vloeit. Maar het klinkt al erg goed, dus ik zou me geen zorgen maken. Wel goed in de gaten blijven houden de komende dagen.

Ik vind persoonlijk 1,20 m te klein voor twee konijnen. Ik houd zelf als minimum 1 m2 per konijn, dus minimaal twee vierkante meter (konijnen zijn groepsdieren dus je moet ze wel met minimaal twee houden). Mijn ervaring is dat konijnen echt bruisen van de energie! Mijn eigen konijnen worden helemaal gek in een klein hok, mijn voedster plukt zichzelf kaal als ze in een te kleine ruimte zit...
...
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 14:44:25 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_89179877
Bij mij kregen ze ruzie door een gebrek aan ruimte. Ook al mochten ze altijd los als we thuis zijn.

Nu hebben we een kooi van twee verdiepingen en is alles koek en ei. En mogen ze nog steeds los als we thuis zijn. Maar goed, nu zijn ze ook blij als we niet thuis zijn :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89179998
Twee verdiepingen is indd prima! En regelmatig loslopen is dan wel een must ja, gelukkig dat daar nu vooruit gang in is :D
lol
  Moderator vrijdag 26 november 2010 @ 14:50:12 #71
155227 crew  Guppy
dus
pi_89180160
Voordeel van de twee verdiepingen is ook dat ze elkaar makkelijk kunnen ontwijken als ze elkaar even zat zijn. Het is wat ons betreft prima zo.

Regelmatig los mochten ze sowieso al, maar goed, we zijn ook wel eens niet thuis, en dan moet het hok toch echt dicht. Daarom dat we maar een nieuw hok voor onze twee rauwdouwers hebben gekocht
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89181814
Ik heb ook twee verdiepingen. Twee keer 1.40 zelfs bij 50 ofzo. Af en toe zitten ze niet bij elkaar, nu weer wel. Ze liggen een beetje te slapen. Vanavond laat ik ze er weer uit. Kunnen ze weer ff rennen.
pi_89183340
Ik heb ook nog wel een aantal smeltfoto's van mijn konijntjes




Het liefdeskoppel
lol
pi_89201447
idd, smelten doe ik zeker, wat een moppies!!!!!\

Urkel heeft mij vandaag weer goed geholpen met strijken (lees, hij lag op de bank mooie poses weg te geven op zijn rug terwijl ik me stond uit te sloven voor mijn vrouw)
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 09:31:56 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_89216847
Wij hebben ook weer wat, Molly sproeit :')

Nu heb ik wat zitten lezen, en castratie lijkt de oplossing te zijn. Maar, ik vind t eng... Het is nogal n ingrijpende operatie en bovendien weten we niet precies hoe oud ze is. Ik schat rond de twee jaar.
Maar goed, dit gaat ook niet zo. De hormonen gieren door haar lijf en Boelie heeft geen idee wat ie ermee moet... Bovendien heeft ze natuurlijk kans op baarmoederhalskanker.

Hier zijn er ook een aantal gecastreerde voedsters, toch? Wat zeggen jullie?Doen, of niet? En waar moet ik rekening mee houden?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 november 2010 @ 10:11:44 #76
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89217322
Moet ik zo het hok gaan doen, omdat Afke (als het goed is) nu wordt opgehaald (heb niet gehoord afgelopen week dat ze al is opgehaald), dan kunnen ze samen een schoon hok in.
Gelijk de hoes er omheen, want het hok was mooi droog na afgelopen week veel zon.
Sneeuwt het ! :') alles weer zeikes nat :')

Nou kan ik zo in de sneeuw dat hok gaan poetsen :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zaterdag 27 november 2010 @ 11:01:44 #77
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89218288
Ik
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij hebben ook weer wat, Molly sproeit :')

Nu heb ik wat zitten lezen, en castratie lijkt de oplossing te zijn. Maar, ik vind t eng... Het is nogal n ingrijpende operatie en bovendien weten we niet precies hoe oud ze is. Ik schat rond de twee jaar.
Maar goed, dit gaat ook niet zo. De hormonen gieren door haar lijf en Boelie heeft geen idee wat ie ermee moet... Bovendien heeft ze natuurlijk kans op baarmoederhalskanker.

Hier zijn er ook een aantal gecastreerde voedsters, toch? Wat zeggen jullie?Doen, of niet? En waar moet ik rekening mee houden?
Ik kan het zeker aanraden! Fiona stond ook stijf van de hormonen, sproeide niet maar was wel enorm humeurig. Na de operatie nooit meer iets gemerkt, ze was weer haar oude lieve zelf :) en alleen al vanwege de kans op baarmoederhalskanker zou ik het doen. De ingreep zelf viel behoorlijk mee, ik heb Fiona twee dagen moeten dwangvoeden maar daarna was ze vrij snel weer helemaal opgeknapt.
pi_89218536
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Molly sproeit:
Doen. Zoek een deskundige da, kijk even naar het soort narcose wat hij/zij gebruikt, zorg dat je genoeg pijnstiller meekrijgt voor ná de operatie. Ik ben erbij gebleven, machtig interessant. En voor nijn ook fijn omdat ik erbij was toen ze wakker werd.
Life is what happens when you're making other plans
  zaterdag 27 november 2010 @ 14:30:31 #79
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89224375
*O* ze is er *O*


Hey jou ken ik nog !


~:)

Toen hebben ze wat achter elkaar aan gezeten, maar inmiddels is hij al grondig gewassen, en kruiptie het liefste ónder haar O+ :')



O+

[ Bericht 73% gewijzigd door Nonneke op 27-11-2010 15:35:28 ]
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 18:02:07 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_89230534
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 14:30 schreef Nonneke het volgende:
*O* ze is er *O*
Ooh, wat een lekker stel!! Wat fijn dat ze er is, Steph lijkt er ook heel blij mee te zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:01 schreef morgane het volgende:
Ik

Ik kan het zeker aanraden! Fiona stond ook stijf van de hormonen, sproeide niet maar was wel enorm humeurig. Na de operatie nooit meer iets gemerkt, ze was weer haar oude lieve zelf :) en alleen al vanwege de kans op baarmoederhalskanker zou ik het doen. De ingreep zelf viel behoorlijk mee, ik heb Fiona twee dagen moeten dwangvoeden maar daarna was ze vrij snel weer helemaal opgeknapt.
Humeurig is Molly niet echt. We merken echter wel dat ze zich de hele tijd aanbiedt aan Boelie, maar die zit haar dan een beetje schaapachtig aan te kijken :') Dat is allemaal nog niet zo erg, maar vanmorgen sproeide ze zo heel het vloerkleed en de bank onder. En ja, een ongelukje kan ik hebben, maar dat gaat me echt wat ver.

quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 11:10 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Doen. Zoek een deskundige da, kijk even naar het soort narcose wat hij/zij gebruikt, zorg dat je genoeg pijnstiller meekrijgt voor ná de operatie. Ik ben erbij gebleven, machtig interessant. En voor nijn ook fijn omdat ik erbij was toen ze wakker werd.
We gaan in principe naar de zelfde DA die Tommie ook altijd goed behandeld heeft. Maar ik ga eerst wel even bellen met vragen.

We kregen in september een brief van de DA, dat de konijnen weer geënt moesten worden. Toen niet geweest, één keer per jaar vinden we genoeg voor binnenkonijnen, maar toen zat er ook een bijlage bij over het castreren van voedsters en het hoe en waarom. Ik ga er dus sowieso van uit dat ze er verstand van hebben. Maar vragen kan natuurlijk nooit kwaad.

Ik moest volgens mij sowieso gasnarcose hebben toch? Ga ik even checken dan. Pijnstiller en dwangvoer hebben we in huis, maar ik ga ervan uit dat ik dan nog extra krijg.
Heb jij lang moeten dwangvoeren Makamba? Ik vind dat altijd zo naar om te doen... Als het moet dan moet het natuurlijk, maar toch.

Is het overigens een idee om Boelie ook mee te nemen naar de DA? Zodat we ze straks niet opnieuw hoeven te koppelen wanneer Molly naar DA ruikt? Of kan ik dat beter niet doen?

Natuurlijk overleg ik dat allemaal nog met de DA, maar misschien hebben jullie ook al tips. Kom ik goed beslagen ter ijs :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89231302
Guppyfriend, naast gasnarcose is sedatie via de oor-vene ook een prima narcosemiddel voor konijnen. Het verhaal over dat gasnarcose de enige veilige methode is, is inmiddels behoorlijk achterhaald.
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 18:29:44 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_89231354
Kijk, dat is goed om te weten :) Dank je wel voor de tip! Zo zie je maar weer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89232719
Ik mag hier ook posten want ik heb sinds vandaaaag een niiiiiiiiiiiiiijnnn O+!




Het is een nederlands dwerghangoor rammetje van 7 weken en is nog naamloos ;( O+!
Baby darling doll face honey
pi_89233202
Haha, wat een coole!
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 20:00:59 #85
155227 crew  Guppy
dus
pi_89234291
Aaw!!

Wat lief!! Moeten we namen verzinnen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 november 2010 @ 20:30:54 #86
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_89235329
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2010 19:14 schreef Crack_ het volgende:
Ik mag hier ook posten want ik heb sinds vandaaaag een niiiiiiiiiiiiiijnnn O+!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Het is een nederlands dwerghangoor rammetje van 7 weken en is nog naamloos ;( O+!
Wat een schatje! :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_89236182
Ik vind hem een Bram ;)
  Moderator zaterdag 27 november 2010 @ 21:03:32 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_89236318
Ik vind m een Keesie :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 27 november 2010 @ 21:53:26 #89
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89238226
Sjaak.
pi_89239772
Ja ik zat zelf ook al aan Frits te denken maar ik vind namen zo moeiiilijk ;(..

Hij is nu iig al redelijk actief en allemaal aant rond rennen in zn kooi, laat 'm vandaag maar even met rust..

Had nog wel een vraag, om hem zindelijk te krijgen helpt het dan serieus om alleen maar zn keutels en plasjes op te vegen en in het toiletje te doen? Is dat genoeg?
Baby darling doll face honey
  zaterdag 27 november 2010 @ 22:49:07 #91
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_89240336
Ik zeg Dirk! Of Jaap! Hij is O+

Even vraagje van mijn kant, vanmiddag bij het verschonen van het nachtverblijf ontdekte ik allemaal plukken haar van Pluisje (de witte/cremekleurige, goed herkenbaar) tussen het stro in. Ik heb dus alles er uit gehaald en er nieuw stro in gedaan, maar nu zit ik me af te vragen of dat wel de bedoeling was. Ze had er echt een soort van isolatienest van gemaakt had ik het idee, soort van halve muren om tussen te liggen. Iemand hier die dit herkent?

(echt een nest zal het niet zijn, ze zijn beide geholpen, of kunnen ze ook schijnzwanger worden?)
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_89241932
Ah die oortjes O+. Ik ben echt ontzettend slecht met het verzinnen van namen voor konijnen van anderen, dus dat laat ik fijn aan jullie over :P

Voedsters kunnen schijnzwanger zijn, maar als ze echt gecastreerd is (dus naast de baarmoeder, ook de eierstokken zijn verwijderd) zou ze niet schijnzwanger moeten kunnen zijn. Als het een echt nest is is het een groot, redelijk rond bouwwerk dat ook haren in het midden heeft zitten.
pi_89278832
quote:
Heb jij lang moeten dwangvoeren Makamba? Ik vind dat altijd zo naar om te doen... Als het moet dan moet het natuurlijk, maar toch.
Kan me niet herinneren dat ik er een moest dwangvoeren. Zelfs Daan, mijn grote aansteller, ging gewoon weer eten. Wel minstens een dag ná de operatie pijnstilling geven.
Life is what happens when you're making other plans
pi_89285971
Ik denk dat het Frits wordt, maar weet 't nog niet zeker :@!

Hij ging vandaag mn vingers likken en dat ging over in heeeeeeel zachtjes bijten, wat betekent dat zachtjes bijten? ;(
Baby darling doll face honey
pi_89286012
Het zijn trouwens echt duizend likjes haha O+ O+
Baby darling doll face honey
pi_89286110
quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 07:25 schreef Crack_ het volgende:
Ik denk dat het Frits wordt, maar weet 't nog niet zeker :@!

Hij ging vandaag mn vingers likken en dat ging over in heeeeeeel zachtjes bijten, wat betekent dat zachtjes bijten? ;(
Ik denk dat je dat gewoon moet zien als speels bijten. Net zoals een pup doet. Denk ik hoor. :D
All good things are wild and free.
pi_89286113
Ik vind hem een Josje.
All good things are wild and free.
pi_89286288
Fuck, ik vind het ook een Josje

Ik ga nog een keertje nadenken :') ;(.

Kan 't ook zijn dat ie honger heeft en kijkt of ie mn vingers kan op eten? :') Of werkt dat niet zo bij konijnen?
Baby darling doll face honey
pi_89286330
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 08:06 schreef Crack_ het volgende:
Fuck, ik vind het ook een Josje

Ik ga nog een keertje nadenken :') ;(.

Kan 't ook zijn dat ie honger heeft en kijkt of ie mn vingers kan op eten? :') Of werkt dat niet zo bij konijnen?
Nee je vinger lijkt niet op eten, maar meestal zit er een zoutsmaak aan je hand en dat vinden ze lekker. Ook kan het zijn dat er de geur van eten aan je handen zit, dus misschien nu even telkens als je hem aait en laat snuffelen even je handen wassen? Hij weet niet wanneer het bij jou pijn doet dus zal hij dat moeten gaan leren. Als het echt begint pijn te doen trek je gewoon je hand weg, en blijf dat herhalen, dan weet hij als dat gebeurd dat hij iets fouts doet. Ik ben geen konijnenexpert hoor, ik lees ook maar het een en ander. :+
All good things are wild and free.
pi_89286332
Volgens mij wil ie gewoon aandacht want als ik mn arm in de kooi doe dan doet duwt ie altijd even zn neusje er tegen aan? O+
Baby darling doll face honey
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:44:43 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_89287789
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:48 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat ik er een moest dwangvoeren. Zelfs Daan, mijn grote aansteller, ging gewoon weer eten. Wel minstens een dag ná de operatie pijnstilling geven.
Ja, pijnstiller geven moet sowieso. Met rammen castreren heb ik wel ervaring, maar met voedsters nog niet. En dat is toch wel anders, lijkt me. Maar goed, ik ga zo maar eens bellen, kijken hoe of wat.

quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 07:25 schreef Crack_ het volgende:
Ik denk dat het Frits wordt, maar weet 't nog niet zeker :@!

Hij ging vandaag mn vingers likken en dat ging over in heeeeeeel zachtjes bijten, wat betekent dat zachtjes bijten? ;(
Konijnen likken elkaar ook. Dat is geur afgeven, maar ook sociaal gebeuren. Als ze jou likken smaak je lekker, maar ze vinden ze dan ook heel lief O+

Een klein knabbeltje is op zich onschuldig, konijnen knagen nu eenmaal graag en proberen alles uit. Om te laten merken dat je daar niet op zich te wachten, kun je, wanneer er 'geproefd' wordt, een hoog gilletje geven. Dat doen konijnen ook als ze pijn hebben, en dan weet ie dat dat dus niet leuk is. Niet slaan, of een tikje geven, want daar worden ze juist bang en agressief van. Ook proberen niet teveel schrikbewegingen te maken, want als ze te vaak schrikken van je handen, kunnen ze waar ook bang van worden.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89289167
Gup, met voedsters castreren zit je toch vaak met een grote buikwond, wat ook meer pijn veroorzaakt. Vaak moet je dus even dwangvoeren, pijnstilling en darmstimulans (metacloral/primperid&ciseral) geven.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 10:53:17 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_89289662
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:38 schreef douche-eendje het volgende:
Gup, met voedsters castreren zit je toch vaak met een grote buikwond, wat ook meer pijn veroorzaakt. Vaak moet je dus even dwangvoeren, pijnstilling en darmstimulans (metacloral/primperid&ciseral) geven.
Klopt, de dierenartsassistente zei dat ook al. Ik heb haar net aan de telefoon de oren van het hoofd gevraagd, hihihi.

In ieder geval wordt Molly woensdag 8 december geholpen. We mogen haar om 09:00 uur brengen. Dan gaan ze haar controleren, wegen en dergelijke, en daarna wordt ze geholpen. Om 13:00 uur mogen we dan bellen hoe het is gegaan, en voor 18:00 uur mogen we haar weer ophalen.

We krijgen dan pijnstiller mee, voor Tommie kregen we altijd carprofen. Daarnaast ook darmstimulans (ciseral) en dwangvoeding mee (Science Recovery). De hechtingen komen onderhuids, en ze mag de eerste tijd even lekker op een zachte handdoek zitten. We hebben een reserve hok, dus daar mag ze even lekker in vertoeven.

Heeft Boelie de grote dubbelkooi even voor zichzelf :D

Onze dierenarts castreert vaker voedsters, dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. Hij is niet de goedkoopste ( :X ) maar heeft Tommie wel altijd heel goed geholpen. We gaan dus gewoon terug naar hem.

Maar goed, ik vind het toch allemaal wel een beetje eng hoor :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89289732
Zet wel de kooien naast elkaar, Molly zal de aandacht van Boelie na de castratie ook vast goed kunnen gebruiken. Dieren knappen ook vaak sneller op als ze niet alleen zitten :)
Ah, jouw DA is waarschijnlijk net zo goedkoop als die van mij :').
  maandag 29 november 2010 @ 10:59:47 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89289869
Lijkt me eng, zo'n ingreep. Ik zou echt bang zijn dat het dwangvoeren niet zou lukken. Ik twijfel zelf nog heel erg over of en wanneer ik dat zou laten doen.

Mijn konijnen vinden dit weer geweldig, trouwens. Ze staan 's ochtends al te dringen bij het deurtje naar de ren en vervolgens zijn ze het eerste half uur alleen maar heen en weer aan het sprinten door de tuin O+
Ik kan er echt van genieten om er naar te kijken. Ik verheug me alweer op hun lol in de sneeuw. Zolang het windstil is, is de winter voor hen alleen maar dikke pret.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 11:06:14 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_89290066
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
Zet wel de kooien naast elkaar, Molly zal de aandacht van Boelie na de castratie ook vast goed kunnen gebruiken. Dieren knappen ook vaak sneller op als ze niet alleen zitten :)
Ah, jouw DA is waarschijnlijk net zo goedkoop als die van mij :').
Ja, ze komen uiteraard naast elkaar te staan :Y of tegenover elkaar, even kijken hoe ze elkaar het beste kunnen zien.
En tja, het kost een boel euro's... Maar goed, de dierenarts heeft zich met Tommie wel altijd kundig bewezen, en dat was ook geen makkelijke.

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:59 schreef livelink het volgende:
Lijkt me eng, zo'n ingreep. Ik zou echt bang zijn dat het dwangvoeren niet zou lukken. Ik twijfel zelf nog heel erg over of en wanneer ik dat zou laten doen.

Ik heb met dwangvoeren wel ervaring, dat gaat me wel lukken. Het is geen leuk klusje, maar wat moet dat moet natuurlijk.

Ik vind het vooral eng dat ze zo'n grote wond krijgt, en dat alles vanbinnen zo'n pijn doet... Ook al krijgt ze natuurlijk pijnstiller. Het is ook altijd zo zielig, om ze zo ziek te zien.
Maar goed, dit kan ook niet zo...

quote:
Mijn konijnen vinden dit weer geweldig, trouwens. Ze staan 's ochtends al te dringen bij het deurtje naar de ren en vervolgens zijn ze het eerste half uur alleen maar heen en weer aan het sprinten door de tuin O+
Ik kan er echt van genieten om er naar te kijken. Ik verheug me alweer op hun lol in de sneeuw. Zolang het windstil is, is de winter voor hen alleen maar dikke pret.
Ja, dat is leuk he! Het is bijna jammer dat Boelie en Molly binnen wonen, en ze dus niet in de sneeuw kunnen zitten. Maar goed, met de castratie komt dat ook wel weer goed uit.

Hier trouwens nog een plaatje van Boelie en z'n nieuwe mandje:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 29 november 2010 @ 13:22:31 #107
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89294716
Wat een heerlijk mandje. Ik zou er zo zelf in gaan liggen, geloof ik. Mijn konijnen zijn niet echt tam. Het zijn buitenkonijnen en doordat ze ook een grote ren hebben vanuit hun hok, hoef ik ze eigenlijk nooit op te tillen. Ze zijn vergeleken met 1,5 jaar geleden wel al een stuk liever geworden, maar het zijn bepaald geen knuffelkonijnen. Meenemen naar de dierenarts voor een inenting gaat wel, maar ik weet niet hoe ze zouden reageren op wondverzorging en dwangvoeren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89309934
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ze komen uiteraard naast elkaar te staan :Y of tegenover elkaar, even kijken hoe ze elkaar het beste kunnen zien.
En tja, het kost een boel euro's... Maar goed, de dierenarts heeft zich met Tommie wel altijd kundig bewezen, en dat was ook geen makkelijke.

[..]

Ik heb met dwangvoeren wel ervaring, dat gaat me wel lukken. Het is geen leuk klusje, maar wat moet dat moet natuurlijk.

Ik vind het vooral eng dat ze zo'n grote wond krijgt, en dat alles vanbinnen zo'n pijn doet... Ook al krijgt ze natuurlijk pijnstiller. Het is ook altijd zo zielig, om ze zo ziek te zien.
Maar goed, dit kan ook niet zo...

[..]

Ja, dat is leuk he! Het is bijna jammer dat Boelie en Molly binnen wonen, en ze dus niet in de sneeuw kunnen zitten. Maar goed, met de castratie komt dat ook wel weer goed uit.

Hier trouwens nog een plaatje van Boelie en z'n nieuwe mandje:
[ afbeelding ]
Oh die mandjess O+!
Ik ga der ook eentje halen van de week *;

Ik ga 'm een leeg rolletje wc papier, wat een lol.. :')
Hij gooit 't alle kanten op :D
Baby darling doll face honey
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 10:39:49 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_89333969
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik zou er zo zelf in gaan liggen, geloof ik. Mijn konijnen zijn niet echt tam. Het zijn buitenkonijnen en doordat ze ook een grote ren hebben vanuit hun hok, hoef ik ze eigenlijk nooit op te tillen. Ze zijn vergeleken met 1,5 jaar geleden wel al een stuk liever geworden, maar het zijn bepaald geen knuffelkonijnen. Meenemen naar de dierenarts voor een inenting gaat wel, maar ik weet niet hoe ze zouden reageren op wondverzorging en dwangvoeren.
Tja, daar zie ik ook wel een beetje tegenop... Molly is ook geen knuffelkonijn. Ze komt uit een opvang en het is al een boel verbeterd, maar ze is ook nog steeds erg bang. We zijn benieuwd dus...

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:11 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Oh die mandjess O+!
Ik ga der ook eentje halen van de week *;

Ik ga 'm een leeg rolletje wc papier, wat een lol.. :')
Hij gooit 't alle kanten op :D
Ja, dat mandje was een schot in de roos :D Als ik 's ochtends uit bed kom, zit Boelie er prinsheerlijk in te slapen O+ En, voordeel, hij kan ook in de wasmachine, en dat is al wel nodig ook :') Vuillakken
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89459840
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen ;(.

Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch O+) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..

Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet? ;(
Baby darling doll face honey
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:54:58 #111
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89459916
Misschien lukt het om hem terug in z'n kooi te lokken met een snoepje?
Ik heb met Fiona gewoon geluk denk ik, hoef alleen maar een beetje achter haar aan te rennen en dan gaat ze uit zichzelf weer terug de kooi in.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:11:01 #112
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89464287
Belonen als hij uit zichzelf het hok weer ingaat? Of doet hij dat ook helemaal niet?

Gisterenavond hebben mijn konijnen heerlijk tot 23.00 buiten rondgerend in de sneeuw. Als wij naar bed gaan sluiten we de ren. Na die snijdende kou van woensdag, waarbij ze de hele dag binnen hebben gezeten leefden ze echt weer helemaal op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 09:52:29 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_89465195
Gisteren kregen we post, van de dierenarts. Daarin een brief, met alle dingen die de assistente ook al aan de telefoon verteld had. Een afspraakbevestiging eigenlijk, met een lijstje waar we aan moeten denken. Zoals vooral niet nuchter brengen, handdoek in het reismandje in plaats van hooi, enz.

Wel netjes van ze!

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:52 schreef Crack_ het volgende:
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen ;(.

Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch O+) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..

Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet? ;(
Wat ik zou doen is de ruimte die hij heeft een beetje inperken met een panelen ren. Zodat ie niet meteen de hele kamer heeft. Dan kun je hem makkelijker in het hok krijgen, en gaat ie z'n hok ook een beetje zien als een veilige haven, echt zijn huisje.

Wat ik ook zou doen is wennen aan 's avonds voeren. En dan voer geven vlak voor hij in z'n hok moet. Lekker brokjes, worteltje erbij. En hem laten merken dat je dat doet. Wedden dat ie heel snel erin gaat dan?

En dan na een tijdje de ruimte weer uitbreiden :Y

Even een schattig nijneplaatje


[ Bericht 5% gewijzigd door Guppy op 03-12-2010 13:57:18 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89495535
das inderdaad een schattig konijnenplaatje :)

(heb je trouwens dwdd gezien vandaag? met die haas :()
Sla niet, Prei wel
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 21:44:56 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_89495600
Niet gezien..? Zo te zien was het ook niet leuk? Wat was t?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 december 2010 @ 17:03:27 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89522155
lang niet meer geweest, een verhuizing met Saar achter de rug, maar heb plaatjes van dr nieuwe stekkie



en met zoekplaatje waar ze wel op staat


Saar is nog altijd een ontzettende knuffellaar, savonds komt ze vaak uit zichzelf (als ik t hek open zet) naar de bank, dat ik dr op til en zij lekker in mn nek/op borst/op schouder komt liggen tv kijken O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 december 2010 @ 17:04:53 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89522209
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:52 schreef Crack_ het volgende:
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen ;(.

Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch O+) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..

Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet? ;(
ik heb Saar door herhaling geleerd dat als ik Hop Hop zeg, ze in dr kooi moet gaan. t duurt ff :') maar met wat stimulans door wat witlof/wortel/appel heeft ze t goed geleerd. zo ook met haar zindelijkheid, erg gemakkelijk idd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89524288
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet gezien..? Zo te zien was het ook niet leuk? Wat was t?
ze lieten even zien hoe een haas gevild werd. en vervolgens hoe het van het bot gesneden werd....
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 18:16:50 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_89524586
Ja, dat zijn geen leuke dingen om te zien...

Ik moet zeggen dat dat ook de reden is dat ik weinig vlees eet. En het vlees dat ik eet heeft een goed leven gehad. Het liefst zou ik vega zijn, maar ik vind het ook wel erg lekker... :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89601326
ik eet eigenlijk alleen maar koeien varkens of schaap, en niet te vergeten kip.

op de een of andere manier heb ik daar niet zoon moeite mee. maar de rest.... ik hoef dat niet zo nodig allemaal!

ik moet straks nodig eens wat foto's bewerken :) heb een paar leuke gemaakt van mijn dametje in de sneeuw...
Sla niet, Prei wel
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:18:56 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_89625343
Morgen moet Molly voor castratie... Ik zie er best een beetje tegenop :@

Reismandje + ziekenboeg staat al klaar, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor! Maar toch...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:42:05 #122
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89626147
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet Molly voor castratie... Ik zie er best een beetje tegenop :@

Reismandje + ziekenboeg staat al klaar, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor! Maar toch...
Spannend hoor !
heb je ook een snugglesafe ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:45:14 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_89626238
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:42 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Spannend hoor !
heb je ook een snugglesafe ?
Geen snugglesafe, maar ik heb wel een kruikje met een kek fleecehoesje gekocht om haar warm te houden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:48:51 #124
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89626323
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Geen snugglesafe, maar ik heb wel een kruikje met een kek fleecehoesje gekocht om haar warm te houden
een kruik is een kruik ^O^
verwen dr maar flink :Y
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:59:12 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_89626663
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:48 schreef Nonneke het volgende:

[..]

een kruik is een kruik ^O^
verwen dr maar flink :Y
Zullen we doen. Al was ik vanmorgen een beetje boos op haar, ze had naast de WC geplast, op de laminaatvloer }:| Tssk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:07:53 #126
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89626938
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Zullen we doen. Al was ik vanmorgen een beetje boos op haar, ze had naast de WC geplast, op de laminaatvloer }:| Tssk
Je kan er altijd nog een paar sloffen ^O^ van laten maken als ze vaker dat soort geintjes flikt }:|

;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 12:10:46 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_89627049
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:07 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Je kan er altijd nog een paar sloffen ^O^ van laten maken als ze vaker dat soort geintjes flikt }:|

;)
Precies! En omdat er anders een voet koud blijft, maken van we Boelie ook een slof :Y Alleen jammer dat de Boelie-slof dan kleiner is

Nee, normaal is ze altijd heel lief en precies, dus het zal wel een ongelukje geweest zijn. We vergeven het haar maar. De vloer heeft een heel klein bollinkje op de naad, met een beetje geluk trekt dat nog weg. Gebeurde laatst onder de lekkende CV wel, die bolling zie je niks meer van. Er is nog hoop, dus.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89653152
Heel veel succes met de castratie! alles zal goed komen sprak hij wijs!!!

nog ff gauw een plaatje van juultje in de sneeuw!!!


PC042761.JPG by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 december 2010 @ 22:06:05 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89653348
O+ nijn in sneeuw
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 22:11:26 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_89653674
Wat een eigenwijs bekkie in de sneeuw!!

Dank je wel voor de succeswensen! Ik heb t bijna harder nodig dan Molly :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 7 december 2010 @ 22:13:05 #131
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89653762
Mooie foto van Juultje in de sneeuw O+

Hier een iets minder mooie foto van mijn konijnen in de sneeuw


Guppyfriend, alvast heel veel succes voor morgen gewenst!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 december 2010 @ 22:13:12 #132
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89653768
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een eigenwijs bekkie in de sneeuw!!

Dank je wel voor de succeswensen! Ik heb t bijna harder nodig dan Molly :')
sterkte!

zorg er overigens voor dat als je moet dwangvoeren achteraf dat je je vingertop niet te dicht in de buurt hebt _O-
iets met ik kon m open klappen
daarna kon ik gewoon t dwangvoer in dr mondje doen achter de tandjes met een vinger.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 december 2010 @ 22:13:43 #133
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89653802
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef livelink het volgende:
Mooie foto van Juultje in de sneeuw O+

Hier een iets minder mooie foto van mijn konijnen in de sneeuw
[ afbeelding ]

Guppyfriend, alvast heel veel succes voor morgen gewenst!
O+
das echt niets voor Saar, die zottekop is op t moment in de weer met handdoeken die op de verwarming gelegen hebben :D
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:18:15 #134
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89657873
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

sterkte!

zorg er overigens voor dat als je moet dwangvoeren achteraf dat je je vingertop niet te dicht in de buurt hebt _O-
iets met ik kon m open klappen
daarna kon ik gewoon t dwangvoer in dr mondje doen achter de tandjes met een vinger.
Gelukkig kreeg ik voor Fiona een spuitje mee idd :D
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 7 december 2010 @ 23:18:59 #135
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89657909
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:18 schreef morgane het volgende:

[..]

Gelukkig kreeg ik voor Fiona een spuitje mee idd :D
daar was ik ook mee aan t voeden, alleen was madame t er niet helemaal mee eens :')
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 08:13:28 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_89664155
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

sterkte!

zorg er overigens voor dat als je moet dwangvoeren achteraf dat je je vingertop niet te dicht in de buurt hebt _O-
iets met ik kon m open klappen
daarna kon ik gewoon t dwangvoer in dr mondje doen achter de tandjes met een vinger.
We hebben in ieder geval een spuitje in huis, voor het geval dat. En als ze dat niet wil proberen we de vingers nog wel ;)

Ik ga haar zo brengen, alles ligt klaar. Reismandje met handdoek en kruik, zakje voer, wortel en witlof en wat snoepjes. Op dit moment zit ze nog nietsvermoedend in de kamer, arme ziel... :')

- edit - inmiddels is ze bij de dierenarts, en ze vindt het NIET leuk! Ze is wel zelf het reismandje ingelopen, no stress there, maar toen het mandje eenmaal dichtging, was ze not amused.

Ze vond alles heel eng, de bus en de dierenartsassistente ook. Maar ze kwam op een lekker rustig plekje en de assistente is altijd heel lief, dus ik denk dat het wel goed komt. Ze was vooral onder de indruk van het pakket spul wat Molly mee had :D

[ Bericht 18% gewijzigd door Guppy op 08-12-2010 10:40:50 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 december 2010 @ 10:56:42 #137
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89668106
Heel veel succes!! Ik hoop dat alles goed gaat.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 13:37:35 #138
155227 crew  Guppy
dus
pi_89674213
Jaa, ik heb dus net gebeld, helemaal zenuwachtig, hahaha. Alles was goed gedaan, dus dat was mooi.

Ze was alweer een beetje wakker, en heeft ook al een paar Lofties gegeten. Da's natuurlijk helemaal niet zo goed, en ze krijgt ze ook bijna nooit. Maar ze doet er wel een moord voor, dus ik dacht, ik geef ze gewoon mee. En die heeft ze dus als eerste gepakt, way to go girl

Ik ben in ieder geval weer iets opgeluchter, en kan haar straks gaan ophalen. Na m'n werk, dus ik moet nog even m'n best doen om me te concentreren...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89675530
*O* voor een etende Mollie. Dat komt dus wel goed Gup!
pi_89675671
Mijn konijnen komen niet in de sneeuw, de mietjes :D

Ze zijn nu wel heel goede vrienden en erg op elkaar gericht. Alleen vind ik voor Jelte nog wat schuw, en Famke lijkt ook wat schuwer.

Iemand tips om dat te veranderen?
  woensdag 8 december 2010 @ 14:16:52 #141
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89675781
Wat fijn dat alles goed is gegaan *O*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_89675831
Eten is altijd 'n goed teken :s)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 8 december 2010 @ 14:24:49 #143
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89676121
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:14 schreef Tommeke het volgende:
Mijn konijnen komen niet in de sneeuw, de mietjes :D

Ze zijn nu wel heel goede vrienden en erg op elkaar gericht. Alleen vind ik voor Jelte nog wat schuw, en Famke lijkt ook wat schuwer.

Iemand tips om dat te veranderen?
buitenkonijnen? of binnenkonijnen?
leren socializen door bv witlof bij je neer te leggen, waarbij je de afstand steeds vergroot (eerst dichter bij hen, dan steeds dichter bij jou)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 14:31:17 #144
155227 crew  Guppy
dus
pi_89676407
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:18 schreef Tommeke het volgende:
Eten is altijd 'n goed teken :s)
Indeed! Ik ben er blij mee! Nu maar hopen dat het zo blijft!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89685202
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef Ynske het volgende:

[..]

buitenkonijnen? of binnenkonijnen?
leren socializen door bv witlof bij je neer te leggen, waarbij je de afstand steeds vergroot (eerst dichter bij hen, dan steeds dichter bij jou)
Binnenkonijnen. Het konijntje wat we al hadden laat zich makkelijk aaien, de andere totaal niet.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 17:55:25 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_89685559
Molly is weer thuis, en ze zit nu lekker op haar kruik. Ze heeft nog niet gegeten, maar wel al behoorlijk wat gedronken, ze had dus dorst!

We laten haar maar even lekker zitten, kan ze even bijkomen.

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 december 2010 @ 19:51:58 #147
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89690477
Gelukkig is het goed gegaan! En nu maar hopen dat ze ook snel weer gaat eten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 20:07:32 #148
155227 crew  Guppy
dus
pi_89691301
Ja, dat hoop ik ook. Sinds ze thuis is heeft ze nog niet gegeten, alleen nog maar gedronken (en best veel ook). Dat is natuurlijk verder goed, alleen dat eten zat me niet lekker. Ik heb haar net dus 10ml Critical Care gegeven, zodat ze zeker iets binnen heeft.

We hebben, nu we erbij zijn, Boelie ook even in de ziekenboeg gezet. Die is heel lief voor haar, ondanks dat ze naar dierenarts stinkt. Hij is bij haar op de kruik gekropen en heeft haar zitten wassen. Hij kan haar alleen nog niet overhalen om te gaan eten, en peuzelt nu zelf al het lekkers maar op :') Fat ass

Ik maak me nog steeds wel een beetje zorgen. Ik denk dat dat voorbij is wanneer ze echt weer lekker gaat eten. Maar voor nu, so far so good, denk ik!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 december 2010 @ 21:30:00 #149
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89695940
misschien een winterpeentje/appeltje (grof) raspen voor dr ?
dat ruikt natuurlijk heerlijk :Y) :9
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 22:40:35 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_89699904
Worteltje en witlof heeft ze, maar die mot ze niet. Dus heb ik haar net voor ik naar bed ging nog een 10ml Critical Care gegeven, voor de nacht. En toen nog een plukje kruidenhooi in het hok gedaan. En toen ik daar een sprietje van voor dr neus hield, at ze m uit zichzelf op *O* nu kan ik rustig slapen. En morgenochtend krijgt ze meteen haar pijnstiller natuurlijk.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 8 december 2010 @ 22:43:25 #151
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89700051
Dat je zo blij kunt zijn met een sprietje hooi, hè? Slaap lekker!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 8 december 2010 @ 22:45:16 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_89700154
Ja :') als t om m'n beestjes gaat ben ik echt een emo
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 08:36:04 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_89708036
Nou, we zijn de nacht door hoor!

Gisterenavond, en vanmorgen ook, zat ik voor het hok en hield ik steeds een hooitje voor haar neus. De meeste hooitjes beet ze alleen maar doormidden, maar sommige hooitjes, de hele dunne groene, at ze op. Dat lijkt me een goed teken, toch? Ik heb haar daarnet voor de zekerheid ook nog even 7ml critical care gegeven. Iets anders dan een paar hooitjes of water wil ze nog niet.

Ze heeft 3 keutels gemaakt (nou nou). Dat is niet zoveel. Ook vind ik haar wat stilletjes, en het leek net even of ze met haar tanden knarste. Maar het kan ook zijn dat ze nog op een hooitje kauwde. Ik ga dus straks nog wel even bellen met de dierenarts voor advies. Dat mocht, zei hij gisteren ook al.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89710226
Gup, ik zou nu zelf aan de slag gaan met de medicatie, dus pijnstilling+darmstimulans. Als het te lang stil ligt krijg je het namelijk niet meer op gang.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 10:35:45 #155
155227 crew  Guppy
dus
pi_89710487
Nee, klopt. Ze heeft inderdaad al pijnstiller gehad, en ik ga er zo nog even een dosis Critical Care en Cisiral geven. Om 13:30 uur heb sowieso even een afspraak gemaakt met de DA, na telefonisch overleg.

- edit - dat gedaan dus. Cisiral naar binnen, en daarna de Critical Care. Vond ze niet zo leuk. Daar 2 ml van gegeven, en toen weer wat hooitjes geprobeerd. En daar heeft ze er ook weer wat van op. Straks ga ik met de dierenarts even overleggen of ze extra pijnstiller mag hebben.

[ Bericht 9% gewijzigd door Guppy op 09-12-2010 11:00:18 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89711302
Hoeveel pijnstilling geef je nu&wat is het gewicht van Mollie? Je zou ook kunnen overleggen of je eventueel een andere pijnstilling (metacam) kunt geven.
  Moderator donderdag 9 december 2010 @ 11:17:00 #157
155227 crew  Guppy
dus
pi_89711528
Molly is 1,5 kilo en krijgt nu tweemaal daags 1ml Carprofen. Ik wil het er straks om 13:30 uur ook even over hebben of Carprofen de lading dekt op dit moment.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 9 december 2010 @ 19:39:30 #158
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89732287
Wat zei de dierenarts, Guppyfriend?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 9 december 2010 @ 19:47:46 #159
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89732682
critical care is toch dat dwangvoer wat je moet aanlengen? DA hier adviseerde om t de eerste tijd even aan te lengen met wortelprutje om t lekkerder te maken en zo t eten te stimuleren

deze, die 1e hap wortel wat verder niets bevat
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 10 december 2010 @ 00:17:34 #160
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89746394
Ja critical care moet je mengen met water. Lekker vinden ze het niet nee, maar onder enige dwang is het wel naar binnen te krijgen. Dat van dat wortelprutje is een goede tip!
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 10:11:04 #161
155227 crew  Guppy
dus
pi_89753368
Update!! Gisteren zo met haar in de weer geweest, dat ik niet meer op Fok! ben geweest.

De DA was, buiten met het feit dat ze niet wilde eten, heel tevreden over haar. Haar wond zag er mooi uit, haar buik voelde goed, was niet uitgedroogd of onderkoeld en ze keek helder uit de ogen. Hij ging ervan uit dat ze toch nog een beetje pijn had, en ze heeft dus nog een injectiepijnstiller gekregen. Daarnaast heeft ze ook een maagzuurremmer en darmstimulans gehad per injectie.

Hij adviseerde om toch door te gaan met de voorgeschreven dosis Carprofen, zeker ook omdat ze nu ook weer extra pijnstiller had gekregen. Ik heb Carprofen voor 5 dagen, en die moet ik helemaal opmaken. Mocht ik het idee hebben dat het nog niet voldoende was, dan mocht ik altijd bellen.

Verder was er geen reden meer waarom ze niet zou eten. De operatie was volgens plan verlopen, geen gekke dingen gezien en ook geen complicaties tegen gekomen. Dat was dus mooi. Maar soms hebben ze gewoon een extra zetje nodig en hij ging ervan uit dat dit voldoende moest zijn.

Eenmaal thuis heb ik haar hok even verschoond, want plassen deed ze wel! Ze drinkt heel goed, dus dat is ook wel een goed teken. Alle voertjes weer vers gemaakt, en verder gegaan met de dwangvoeding de rest van de dag. In de loop van de dag begon ze ook wel een beetje aan haar hooi te knagen, maar verder niks nog.

En vermorgen heb ik een kwartier op m'n knieen voor het hok gezeten, en toen heeft ze 1,5 blaadje witlof, wat stukjes wortelraspseltjes, drie brokjes SS en twee Lofties op! Uit m'n hand gegeten, dus niet helemaal uit zichzelf, maar ook niet als dwangvoer. Er zit dus vooruitgang in. Uiteraart heeft ze nog wel gewoon darmstimulans, pijnstiller en dwangvoer gehad, want ze moet nog wel even beter doen dan dit, wil ik het dwangvoer achterwege laten. Maar het begin is wel!

Ik zal vanmiddag na m'n werk even dat wortelhapje halen. Wat afwisseling vind ze vast leuk.

Vandaag moet ik weer werken, en is m'n vriend de hele dag bij haar. Hij sms'te net dat ie er weer een blaadje witlof in had gekregen. Dat is dus goed nieuws *O* Zet m op Molly!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:57:48 #162
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89757334
Go Molly *O*
let je erop dat je wel de 1e hapjes wortel neemt, en niet prongelijk de 1e hapjes wortel/aardappel (die is ook wat lichter van kleur)
Hopen dat ze snel het eten flink oppakt en geen dwangvoeding meer nodig heeft *O*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 12:38:46 #163
155227 crew  Guppy
dus
pi_89759002
Ja, daar zal ik op letten.

M'n vriend heeft haar net toch een spuitje dwangvoeding gegeven... Da's dus weer jammer. Maar goed, ze heeft dus in ieder geval weer wat binnen.

- edit - net nog even gebeld met de DA, voor advies. Het wil namelijk nog steeds niet echt. Tenminste, niet zoals ik zou willen.
Zij adviseren toch blijven dwangvoeren. Dat gaan we dus ook doen. M'n vriend haalt zo nog wat extra dwangvoer op, zodat we voor het weekend in ieder geval genoeg hebben.

[ Bericht 46% gewijzigd door Guppy op 10-12-2010 14:17:34 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89764585
Wat een gedoeee!
Maar tis gelukkig niet zo dat ze niet wil etc, das goed O+!
Baby darling doll face honey
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 15:58:43 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_89766940
Ja, ze eet wel als we het haar voorhouden, net zoals vanmorgen met die witlof. Dat de wil er op zich is, is al een mooi gegeven natuurlijk. Ze heeft het niet opgegeven of zo.
Maar het is gewoon niet genoeg... En ze moet het uit zichzelf gaan doen, niet als wij het opdringen.

We moeten er dus toch nog even aan trekken. Daar kunnen we de twee dagen van het weekend dan mooi voor gebruiken. Het is nu mooi geweest, mevrouw gaat maar eens gewoon keutelen.

Maar het is wel een gedoe hoor... Pfff... Dit was nou precies waar ik zo tegenop zag.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 10 december 2010 @ 19:25:45 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_89775022
Kijk d'r gaan dan, heldin!

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89778249
is het niet zo dat ze niet veel hoeven te eten als ze maar regelmatig eten...dan blijven die darmen iig werken!!!

en drinken is ook altijd goed!

Ik weet nog wel dat we urkel toen voor castratie brachten, toen ben ik ook ieder uur die avond en nacht even wezen kijken, en iedere keer wat hooi door zijn strot geduwd, net zo lang totdat ie ze alleen maar doorbeet, toen ging het van daar uit al snel de goeie kant op, niet qua hoeveelheid eten, dat duurde een paar daagjes voordat dat echt weer op gang was, maar je kon aan hem zien dattie niet veel pijn had, dus dat wekte vertrouwen.

Wij hebben niet gedwangvoerd of extra medicatie gegeven. gelukkig ging het bij ons allemaal vanzelf!!! soort van dan :)

Hopelijk komt alles snel goed!!! iig succes dit weekend!
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 10:10:56 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_89795423
Klopt ja. Maar ik maakte me daar toch een beetje zorgen over, omdat we zeker een dag geen keutel gezien hadden. Pas gisterenavond kwamen de eerste tevoorschijn. Hele kleine, maar in ieder geval weer keutels. Helaas zag ik vanmorgen een beetje dunne poep, en dat doet natuurlijk meteen alle alarmbellen rinkelen. Ik heb haar dus wat extra vocht gegeven, al leek ze niet uitegedroogd. Hopelijk is dat eenmalig.

En net kwam ik terug van het boodschappen doen: en Molly heeft net een plas gemaakt, èn 6 normale, droge, gewone keutels *O*

Vanmorgen heeft ze nog Ciseral, Carprofen en 10ml Critical Care gehad. Ze is wel heel actief, wil graag uit de kooi en is de hele tijd aan het graven met de doeken die erin liggen. Als ze zo doorgaat, is het misschien wel goed om haar morgen weer in haar eigen kooi te zetten. Is vast ook fijner voor haar. Ze is ook heel druk bezig met zichzelf. Ze is zich de hele dag van top tot teen aan het wassen, en ook haar kontje is mooi schoon. Daar kan ze zich ook prima schoonhouden dus, dat is mooi. Haar wond ziet er nog steeds netjes uit.

Boelie gaat overigens regelmatig even op ziekenbezoek. Hij vindt haar nog steeds heel erg lief, en wast haar meteen zodra hij haar ziet. Molly vindt het gezelschap ook fijn.

Nog één dingetje, ik ben sinds woensdag 2 kg kwijt, van de stress, en het feit dat ik geen hap door m'n keel krijg van de zorgen :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Guppy op 11-12-2010 10:24:18 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 11 december 2010 @ 10:27:43 #169
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89795614
Al met al toch wel goed nieuws dus, Guppyfriend. Ik moet er toch nog even niet aan denken om dit met mijn konijntjes te gaan doorstaan. Nou ja, ik heb sowieso de tijd tot het voorjaar/zomer om hier over na te denken. Dan maar even overleggen met de dierenarts.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator zaterdag 11 december 2010 @ 10:31:16 #170
155227 crew  Guppy
dus
pi_89795662
Ja, overall is het niet heel slecht. Ik bedoel, het is geen zielig hoopje konijn wat in een hoekje zit weg te kwijnen.

Ze drinkt, is actief, niet onderkoeld, geen verhoging, nette wond en nu ook keutels.

Alleen zou het reuze fijn zijn als ze ook weer ging eten.

Zoals ik het nu neertik, klinkt het heel nuchter, maar ik maak me nog steeds heel veel zorgen hoor :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89795808
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:

Nog één dingetje, ik ben sinds woensdag 2 kg kwijt, van de stress, en het feit dat ik geen hap door m'n keel krijg van de zorgen :')
Dat is wel heel erg lief!
pi_89808068
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 10:42 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg lief!
Ook een beetje zielig.

Komt goed guppy :*.
Baby darling doll face honey
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 14:55:19 #173
155227 crew  Guppy
dus
pi_89833719
Hihihi, ik kan een paar dagen eten wel missen :D Molly daarentegen...

Oké, de stand van zaken. Gisteren dus. Ze leek in haar ziekenboeg gewoon niet op haar gemak. Ik wilde haar echter niet te snel terugzetten in haar eigen hok, want dat is met twee verdiepingen, en met die wond nog zo vers, dat leek me geen goed idee. Maar goed, gisteren was het vier dagen na de operatie en ik zette de ziekenboeg open om haar te (dwang)voeren. Neemt mevrouw meteen de benen, naar haar eigen hok, wat openstond. Ze sprong erin en liep meteen (uiterst beheerst) naar boven.

Nou, kun je mij voorstellen! :o

Maar mevrouw was blij :) Als een koningin zat ze op haar troon (de wc in dit geval). Ik dacht, nou ja, laat dan maar even, als ik haar meteen weer ga pakken is dat alleen maar extra stress.
We hebben zo'n hoek-wc, en Molly heeft de gekke gewoonte om als ze op de wc zit, uit de wc te eten. Omdat ze anders de boven van de wc opeet (Hemparade), zit er in de hoeken van de wc altijd hooi. Hebben ze wat te knagen als ze daar zitten. En ja hoor, heel voorzichtig ging ze uit de wc zitten eten!

(as we speak zit ze ook weer uit de wc te kanen, vuillakkie)

Ik was dus blij en heb haar even lekker laten zitten. Na een tijdje ging ze er weer af, en toen heb ik haar toch gepakt voor nog een dwangvoeding. Dit waren immers pas de eerste eigen hapjes, en ze moest natuurlijk wel op gang blijven. Daarna heb ik haar weer lekker terug gezet in haar eigen hok, waar ze al veel fijner op haar gemak leek.

Gisterenavond net wel een pijnstiller, darmstimulans en voeding gehad, en daarna toch weer even in de ziekenboeg. Zodat ik goed kon zien of ze keutelt. En vanmorgen werd ik inderdaad beloont met wat keutels.

Vandaag is de laatste dag dat ze officieel pijnstiller mag. De dierenarts heeft voor 5 dagen voorgeschreven. Vanmorgen heeft ze dat nog gehad, samen met de darmstimulans. En een dwangvoeding, voor de zekerheid.

Maar als het aan mij ligt, gaan we dat afbouwen. Voor vandaag heb ik er maar twee gepland, want morgen moeten we gewoon weer werken. Dan moet ze het toch zelf doen.* Ze heeft dus alleen om 07:00 uur dwangvoeding gehad, verder niks.

Nou lijkt het erop dat Boelie haar wel een beetje kan stimuleren om te gaan eten, want gisteren gebeurde er dit:


Boelie heeft een wortel, en daar vindt Molly nog niet zoveel aan. Maar zien eten doet eten blijkbaar, want toen wilde zij ook wel een Loftie. Eéntje, maar toch.

En daarnet dan dit:


Tot en met 0,22 sec. lijkt er niks te gebeuren, want ze had door dat ik keek. Maar ze was echt wel aan het eten!! Uit zichzelf *O* Het ging niet snel, maar ze deed het wel. Terwijl ik gewoon achter de computer bezig was, en m'n vriend sport zat te kijken!

Al met al ben ik wel wat geruster. Morgen gaat ze het denk ik wel goed doen, zelf.* Vanavond krijgt ze nog pijnstiller, darmstimulans en misschien dwangvoeding. En morgenochtend ook nog een keertje. Zodat ze de maandag goed doorkomt. En dan gaan we beginnen met afbouwen, ik denk dat t wel kan.

Mag ik voorzichtig juichen?

*Mocht ze een terugval krijgen, dan meld ik me gewoon ziek op m'n werk :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 12 december 2010 @ 22:52:16 #174
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_89854920
Vanavond helaas Dot in moeten laten slapen :'(

Afgelopen tijd ging het prima met de wonden op d'r borst, alles weer heel en weer mooi vacht eroverheen. Gedrag prima, alles eigenlijk gewoon goed. Paar dagen terug begon ze weer te rijden op Hummel en ja hoor, vanochtend had mevrouw weer een wondje op d'r borst gemaakt. Mogelijk dus toch een vorm van sexuele frustratie/hormoontjes oid. Gezien alles wat inmiddels al wat uitgesloten en onderzocht bleef er ook niet veel anders meer over dan dit of dan een 'afwijking' in Dot zelf.

Normaal gesproken, voor zover je daar van kan en mag spreken, was het een kwestie van zorgen dat ze van de wondjes af bleef. Tegen de tijd dat de wond droog was en er een mooi korstje op zat bleef ze er wel vanaf. Dus, goed in de gaten houden en extra bij ons houden. Zo zat ze vandaag ook weer bij ons op de bank, af en toe een beetje onder dwang: door d'r aaien houden we d'r wel bezig en zit ze in ieder geval niet aan de wond. Op een gegeven moment wou ze weg, sprong de bank af en ging voor d'r hok zitten. Springen op de bank, en er weer af, doet ze vaker dus niks vreemds. Nu zat ze alleen wat vreemd voor d'r hok. Erheen om te inspecteren, wil ze d'r hok in springen maar dat ging ook niet goed; scheef/schuin en niet echt hoog. Opgepakt, één van d'r achterpoten stond raar scheef onder haar. Meteen dierenarts gebeld (ja, om 21 uur op zondag) en gelukkig konden we erheen. Naar onze favoriete dierenarts nog wel, gelukkig.

Dierenarts zag ook dat het niet goed was: misschien wat gebroken, misschien iets uit de kom, misschien wat anders. Door te voelen werd het niet duidelijk dus meteen foto's gemaakt: heup uit de kom maar gelukkig niets gebroken. Meteen onder narcose en pijnstillers erin en de dierenarts heeft geprobeerd d'r poot weer in de kom te krijgen. Man, wat kost dat veel kracht: ik moet d'r vasthouden en geloof me, dat was moeilijk en zwaar. De dierenarts had er zichtbaar moeite mee maar *plop* poot zat weer in de heup. Voorzichtig pootje bewegen maar sprong meteen weer uit de kom. Na een poging of vijf was het wel duidelijk dat dit niet ging lukken. Een operatie was misschien een optie maar wel een pijnlijke met een moeizaam en langdurig vervolgtraject en met (zeer) onzekere uitkomst. Gezien de hele voorgeschiedenis met Dot en alle pijn en ellende eromheen voor haar, nog los van alle kosten die we aan haar hebben gehad (inmiddels richting de 1000 euro) en dan weer aan haar zouden krijgen, besloten haar dit te besparen.

RIP Dot :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door oCe op 12-12-2010 23:09:00 ]
Porch Monkey 4 Life!
  zondag 12 december 2010 @ 22:53:39 #175
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89855002
Ohnee!! Wat vreselijk zeg! Vooral omdat het zo snel is gegaan. Heel veel sterkte! :*
  zondag 12 december 2010 @ 23:00:36 #176
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_89855461
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 10:08:43 #177
155227 crew  Guppy
dus
pi_89865174
Oh nee! Wat vreselijk, oCe... Arme Dot... Mist Hummel haar erg?

Molly is nu alleen thuis, wij zijn allebei weer aan het werk. Ze moet het nu dus echt alleen doen. Samen met Boelie dan, ze zitten lekker bij elkaar in hun eigen hok. Ik vind het wel een beetje eng en zo. Vanmorgen hebben we Boelie en Molly allebei voorzien van brokken, water, hooi, witlof, wortel enz. En vooral hooi overvloedig, omdat Molly hooi nu eenmaal the bomb vindt. En toen ik wegging had ze wat mooie ronde keutels in de wc gelegd, en had ze ook alweer aan haar hooi geknaagd.

M'n vriend is om half 5 thuis als het goed is, ik hoop echt dat ze nu weer zelf lekker op gang is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89873222
Sterkte oCe ;(.. nooit leuk om te horen

Laat het meteen even weten om half 5 guppy, wij willen het ook weten :D!

Met Frits gaat het heel goed O+. Hij gaat echt veel sneller in zn kooi, ik ga dan bij zn kooi zitten en hij volgt me echt bijna overal en dan springt ie er in :D (niet altijd succes natuurlijk)..
Waarschijnlijk gaat ie de kooi nu ook echt als zn huis zien, hij gaat er ook niet meer zo hard aan zitten rammen wanneer ik wil slapen etc
Ook was ik een dagje weg, kom ik thuis zitten er bijna geen keutels naast het toilet, bijna allemaal er in :D *O*

Voor de rest is ie gewoon nog heeel druk en de hele tijd aan 't spelen en doen :D

Hoe kiezen jullie eigenlijk een dierenarts? Ik vind 't zo lastig..
Baby darling doll face honey
  maandag 13 december 2010 @ 15:52:00 #179
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89876906
Wat verdrietig, oCe. Arme Dot. Sterkte!

Ik heb hier een dierenarts vlakbij, dus dat was een makkelijke keuze. Ik heb zelf geen auto, dus het is wel zo handig dat het op loopafstand is. Het is een dierenkliniek met alles erop en eraan. Wel duur, elders is wellicht goedkoper, maar dat weegt niet op tegen het gemak van dichtbij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_89877227
Sterkte oCe, wat naar zeg...

Gup, fijn dat Mollie weer zo goed eet!

Ik heb mijn dierenarts destijds zelf gebeld met wat vragen, later bleek ook dat de praktijk ook de konijntjes&knaagdieren van de opvang doet. Erg fijn, want zo weet ik dat ze vaak genoeg aparte gevallen zien en er voldoende kennis aanwezig is!
Ik ben namelijk 1x bij een dierenarts geweest die vrijwel geen verstand had van konijnen, dat verschil merk je direct.
pi_89886278
Sterkte oCe!!!

hoewel het maar kleintjes zijn, heeft het toch altijd een grote impact als ze zomaar ineens bij je vandaan gaan! zeker als je de zware beslissing moet nemen dat het beter is dat ze gaat slapen!

gelukkig heb ik die keuze hier nog niet hoeven maken, al werden we al wel een keer verrast toen Nala vlak na het geven van de narcose voor castratie(sterilisatie) ook gewoon lekker was gaan slapen en besloot dat het leventje wat ze had goed was geweest (ze was net een jaar). Heb toch even als een klein kind zitten janken toen ik haar mee moest nemen naar huis.

[neemt even de tijd om toch nog even terug te denken aan haar]

maar goed we dwalen af, heel veel sterkte oCe!!
Sla niet, Prei wel
  maandag 13 december 2010 @ 19:55:55 #182
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_89887227
Dot is de derde die we verloren hebben in de afgelopen 7 jaar. Bunny bleek op een gegeven moment een tumor te hebben welke haar luchtpijp langzaam dichtdrukte. Joy kreeg e-cuniculi en raakte verlamd aan zijn achterpoten en nu Dot, na alles, met dit.

Hummel heeft gelukkig niets en ook nog nooit wat gehad, laten we hopen dat daar geen verandering in komt. Ze is sinds gisteravond wel heel rustig en een beetje zoekende, ze zal Dot ongetwijfeld missen. Hummel heeft nooit veel met ons gehad maar hopelijk gaat dat veranderen. Zo in haar eentje is natuurlijk een stuk eenzamer dus moet ze maar vriendjes met ons worden ;) Een ander konijn nemen, hoe gek we d'r ook mee zijn en hoe fijn ook voor Hummel, staat niet op de planning. We krijgen een beetje een 'we blijven bezig en hebben er alleen maar pech mee' gevoel bij.

Bah.

[ Bericht 0% gewijzigd door oCe op 13-12-2010 20:08:42 ]
Porch Monkey 4 Life!
pi_89888852
ik kan het me idd heel goed indenken dat je er nu even klaar mee bent! hopelijk komt hummel nu lekker bij jullie spelen en aandacht vragen! dat zou heel leuk zijn!
Sla niet, Prei wel
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 20:44:18 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_89890158
Wij wilden eigenlijk ook even niks, na de dood van Tommie... Maar ja, nu hebben we Molly en Boelie in huis :') Eigenlijk al heel snel na Tommie ook nog

Ik kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Houd in ieder geval Hummel goed in de gaten, dat ze wel goed blijft eten en zo. Niet dat ze gaat wegkwijnen. Heel veel sterkte, verwen haar maar lekker.

Wat Molly betreft, toen m'n vriend thuiskwam, wilde ze wel een Loftie. Dat is dus mooi. Er was veel voer weg, zoveel, dat kan Boelie nooit alleen op hebben. Ook van het hooi was ook flink gegeten.

Toen ik thuiskwam heb ik haar wat hooi zitten voeren, de ene na de andere pluk ging erin. Brokken iets minder, maar hooi is altijd al favoriet geweest. Nu zit ze zich lekker te wassen, en heeft ze nog meer hooi gegeten, en heeft ze gedronken.

Ik heb al met al goede hoop dat ze op de goede weg is.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 09:56:03 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_89908054
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 14 december 2010 @ 10:24:16 #186
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89908899
Hahaha wat schattig, er komt geen eind aan :P
  Moderator dinsdag 14 december 2010 @ 11:23:01 #187
155227 crew  Guppy
dus
pi_89910977
Ja, ik geef haar bij voorkeur ook van die lange :P dan heeft ze meteen lekker veel :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89931770

ongeveer na 1:15 komt ze een beetje los!!! sorry voor de bagger kwaliteit, maar goed :) het staat erop hoor :)

en nog een andere wat korter :)

hoop dat ze het bij jullie wel doen, ik kreeg er nog even geen gang in :(
edit2 : lees nu op youtube dat ze nog aan het bewerken zijn, moet gewoon wat meer geduld hebben merk ik al !

sorry als ze het nog niet doen!

[ Bericht 6% gewijzigd door dE_Danoontjepower op 14-12-2010 20:20:15 (te ongeduldig!) ]
Sla niet, Prei wel
pi_90154031
Gup, hoe is het nu met Molly?

Het wc-eten doen ze hier overigens ook hoor, het schijnt zelfs redelijk normaal te zijn voor konijnen. Ik heb hier dus ook bij de wc in de kooi een hooiballetje hangen en buiten de kooi een ruif staan. Daar krijg je dus dit soort fotos van:
  zaterdag 1 januari 2011 @ 21:19:31 #190
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90721888
Kickerdekick!

Tamina is gegroeid :+


O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 2 januari 2011 @ 15:15:55 #191
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90745968
Oeh wat een lief kopje O+
  zondag 2 januari 2011 @ 16:45:03 #192
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_90750012
Zo die is inderdaad een stukje gegroeid :D
Nu ff iets anders, benieuwd hoe jullie er tegenaan kijken.

Laatst was ik met Loki naar de dierenarts voor een inenting. Daarbij hoorde ook een checkup (nageltjes e.d.) dus das wel fijn. Op een gegeven moment begint de dierenarts van: "Ja Loki is nu ongeveer een half jaar, mannetjes hebben vaak dat ze na een half jaar gaan puberen en agressiever/vervelend gaan worden. Misschien is het slim als je hem laat castreren om dat te voorkomen." Mijn antwoord was: "Nou hij is nu nog even lief als altijd dus naar mijn idee is het niet nodig en wanneer dat wel zo zou zijn misschien overweeg ik het dan want ik vind het zinloos om dat te laten doen, tenzij ik een vrouwtje voor hem ga zoeken".

Maar nu zit ik dus na te denken: is het echt zo dat konijntjerammetjes aggressiever/vervelender kunnen worden als ze ouder worden, of zou ze het alleen opperen omdat ze er 95 euro voor kan krijgen (naar mijn idee nogal vrij prijzig)? Ik vond het nogal een raar voorstel eigenlijk... Wat denken jullie?
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 16:58:28 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_90750682
Het ene mannetje heeft er meer last van dan het andere mannetje, het is dus maar net hoe Loki zich gaat ontwikkelen. Kun je van te voren niet zeggen.

Reden om het wel te doen is dat Loki nu nog jong is, en jonge konijnen doorstaan een operatie meestal makkelijker. En dan is het vast gebeurd, mocht je hem willen gaan koppelen aan een vrouwtje. Dan moet ie namelijk wel echt gecastreerd zijn, ook als je hem koppelt aan een geholpen vrouwtje.

Maar het is up to you natuurlijk. Als je dat niet van plan bent, kun je het zo laten en het aankijken. Soms blijven ze gewoon even lief hoor. Wat ik wel vond schelen is dat toen ik Tommie liet castreren, daarna zijn plasjes veel minder stonken :D
Van Boelie kan ik het niet zeggen, die kwam gecastreerd en al uit de opvang (en is helemaal niet lief, hahaha)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 januari 2011 @ 17:00:29 #194
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90750778
Mannetjes worden onder invloed van hormonen niet agressief, dat zijn de dames. Mannetjes kunnen onder invloed van hormonen gaan rijden, sproeien en zoemen en in extreme gevallen willen ze ook op je arm/hand/voeten hun hormonen kwijtraken.
Voedsters kunnen last krijgen van hoknijd, voerbaknijd, schijnzwangerschap en zullen sneller aanvallen/bijten.
Castratie bij mijn dierenarts was 60 euro en dat is voor de castratie van een ram in konijnenbegrippen al redelijk duur.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 18:33:07 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_90755258
Zoemen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 januari 2011 @ 18:43:30 #196
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90755678
Ja, zoemen... een redelijk eentonig geluid. Maken mannetjes als ze seksueel opgewonden zijn, vooral in combinatie met rondjes rennen om voeten heen.
  zondag 2 januari 2011 @ 19:20:21 #197
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_90757175
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:00 schreef douche-eendje het volgende:
Mannetjes worden onder invloed van hormonen niet agressief, dat zijn de dames. Mannetjes kunnen onder invloed van hormonen gaan rijden, sproeien en zoemen en in extreme gevallen willen ze ook op je arm/hand/voeten hun hormonen kwijtraken.
Voedsters kunnen last krijgen van hoknijd, voerbaknijd, schijnzwangerschap en zullen sneller aanvallen/bijten.
Castratie bij mijn dierenarts was 60 euro en dat is voor de castratie van een ram in konijnenbegrippen al redelijk duur.
Ja ik vind 95 euro ook echt heel duur, maar ze probeerde dat een beetje te verbloemen door te zeggen dat hij dan erg goed verzorgd zou worden. Ik merk nu nog niets van sproeien, zoemen etc maar misschien nu ik jullie hoor moet ik er toch maar eens over gaan denken.
  Moderator zondag 2 januari 2011 @ 19:26:05 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_90757412
Echt nog nooit van gehoord, zoemen :D

Maar goed, voor de castratie van Loki kun je natuurlijk ook even rondbellen naar prijzen bij andere dierenartsen. ¤ 95,- voor castreren van een ram is echt heel veel geld. Ik heb voor Tommie toentertijd ¤ 80,- betaald, maar dat was castratie èn trekken van de tanden. Dus jouw prijs is enorm hoog.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 2 januari 2011 @ 20:07:33 #199
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_90759431
Ja dat vond ik ook :P, bijna 8x zo duur als de prijs die ik voor hem zelf neer heb gelegd :P
  zondag 2 januari 2011 @ 20:14:56 #200
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_90759808
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 18:43 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, zoemen... een redelijk eentonig geluid. Maken mannetjes als ze seksueel opgewonden zijn, vooral in combinatie met rondjes rennen om voeten heen.
Klinkt als iets wat Dot ook altijd deed (maar dat was toch echt een voedster). Beetje brommend geluid, klinkt alsof je mobiele telefoon op trilstand staat :P
  zondag 2 januari 2011 @ 20:32:20 #201
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90760888
Voedsters kunnen het ook, maar het komt minder vaak voor. In de opvang heb ik regelmatig jonge rammen meegemaakt die dit gedrag vertoonden, vooral in combinatie met mensen om de voeten heen lopen. Men vind het vaak erg schattig, maar ergens is het gewoon dieronvriendelijk omdat het konijn helemaal overloopt van de hormonen.
pi_90761008
Hoe oud worden gewone dwergkonijnen gewoonlijk? :) in de info op internet kan ik niet echt typish iets over dwergkonijnen vinden, behalve een spreekbeurt van een kind uit groep 7 ofzo, die voornamelijk grote konijnen bespreekt..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 2 januari 2011 @ 20:35:37 #203
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90761155
Mits goede verzorging kunnen ze met gemak 10 jaar worden, er zijn uitschieters naar 15 jaar.
pi_90764520
Maar door de omstandigheden waarin ze in ons welvarende land vaak verkeren worden ze gemiddeld 3!
dat heb ik dan wel weer eens gehoord.
volgens mij heb ik op bunnybunch ook wel eens gehoord van een konijn wat 17 is geworden. maar of dat een dweg was weet ik niet!
Sla niet, Prei wel
pi_90764862
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 20:35 schreef douche-eendje het volgende:
Mits goede verzorging kunnen ze met gemak 10 jaar worden, er zijn uitschieters naar 15 jaar.
Die van mij gaat nu al richting de 12. :Y
All good things are wild and free.
  zondag 2 januari 2011 @ 21:25:06 #206
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_90765068
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Maar door de omstandigheden waarin ze in ons welvarende land vaak verkeren worden ze gemiddeld 3!
dat heb ik dan wel weer eens gehoord.
volgens mij heb ik op bunnybunch ook wel eens gehoord van een konijn wat 17 is geworden. maar of dat een dweg was weet ik niet!
Klopt, het gemiddelde konijn in Nederland word niet ouder dan een jaar of 3, maar daar zitten ook alle gevallen bij van slechte verzorging (klein hok, slechte voeding, verwaarlozing, gedumpt worden, doorgefokte konijnen en meer negatieve factoren).
Op Bunnybunch zit een fokster waarvan haar oudste konijn 16 is geworden.
pi_90765521
Die van ons is inmiddels 9,5 en ziet er nog prima uit, maar deze gaat veel langer mee dan me vroeger altijd gebeurde, dus ik dacht hier al met een uitschieter te maken te hebben :P Maar wss vroeger gewoon minder goede voeding enzo, al is t tegenwoordig nog niet echt veel speciaals.
Ik leef op de ruimte dus het hok is vrij groot en staat gedeeltelijk op de grond, dus gras in overvloed en binnenverblijfje. Verder krijgt ie wortels, sla en dat soort spul, en is er altijd wel zo'n drinkfles beschikbaar.
We zullen zien hoe lang ie nog leeft :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_90800033
quote:
7s.gif Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Die van ons is inmiddels 9,5 en ziet er nog prima uit, maar deze gaat veel langer mee dan me vroeger altijd gebeurde, dus ik dacht hier al met een uitschieter te maken te hebben :P Maar wss vroeger gewoon minder goede voeding enzo, al is t tegenwoordig nog niet echt veel speciaals.
Ik leef op de ruimte dus het hok is vrij groot en staat gedeeltelijk op de grond, dus gras in overvloed en binnenverblijfje. Verder krijgt ie wortels, sla en dat soort spul, en is er altijd wel zo'n drinkfles beschikbaar.
We zullen zien hoe lang ie nog leeft :)
zo te horen istie al in konijnenhemel :) wie wil er dan nog tussenuit piepen :)
Sla niet, Prei wel
pi_90918813
Doen jullie konijntjes iets met de lenterol?

Met frits gaat alles goed, hij huppelt graag rond en heeft hier een leuk "speeltje" gevonden :'). Heb een ketting aan mijn raam hangen om 'm open te maken maar niet helemaal, deze hangt ook op de grond en leeeeuk dat dat is om mee te spelen. Hij gooit het een beetje op en neer en het maakt ook geluid, heel snoezig O+.
Baby darling doll face honey
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 10:03:26 #210
155227 crew  Guppy
dus
pi_90921142
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen :)

M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.

Deze bal dus


Deze vinden ze ook tof, wilgenstokjes in een bundeltje


En deze, wilgen-halters


En deze, een wilgenrolletje


En een wilgenbal


Daarnaast zijn schoenendozen leuk


En wc-rolletjes


En dan hebben ze ook nog een voerballetje, waar ze ook gek op zijn


Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!

Of hebben onze nijntjes al teveel speelgoed :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90921975
Ah, heel bericht getypt en nu is ie foetsie. fijn.
pi_90929149
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:36 schreef douche-eendje het volgende:
Ah, heel bericht getypt en nu is ie foetsie. fijn.
Lekker is dat ja :')
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen :)

M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.

Deze bal dus
[ afbeelding ]

Deze vinden ze ook tof, wilgenstokjes in een bundeltje
[ afbeelding ]

En deze, wilgen-halters
[ afbeelding ]

En deze, een wilgenrolletje
[ afbeelding ]

En een wilgenbal
[ afbeelding ]

Daarnaast zijn schoenendozen leuk
[ afbeelding ]

En wc-rolletjes
[ afbeelding ]

En dan hebben ze ook nog een voerballetje, waar ze ook gek op zijn
[ link | afbeelding ]

Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!

Of hebben onze nijntjes al teveel speelgoed :')
Ohjeeeej, ik moet denk ik twee tassen meenemen. Bij zulke dingen ben ik echt koopverslaafd en koop ik écht alles haha :D.
Te veel speelgoed voor je nijntjes bestaat niet ;).
Baby darling doll face honey
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 14:20:14 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_90930897
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 13:43 schreef Crack_ het volgende:

Ohjeeeej, ik moet denk ik twee tassen meenemen. Bij zulke dingen ben ik echt koopverslaafd en koop ik écht alles haha :D.
Te veel speelgoed voor je nijntjes bestaat niet ;).
Jaa, ik neem dan ook altijd van alles mee :D Ik MOET dus even gaan kijken!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90931194
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen :)

M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.

Deze bal dus
[ afbeelding ]

Deze vinden ze ook tof, wilgenstokjes in een bundeltje
[ afbeelding ]

En deze, wilgen-halters
[ afbeelding ]

En deze, een wilgenrolletje
[ afbeelding ]

En een wilgenbal
[ afbeelding ]

Daarnaast zijn schoenendozen leuk
[ afbeelding ]

En wc-rolletjes
[ afbeelding ]

En dan hebben ze ook nog een voerballetje, waar ze ook gek op zijn
[ link | afbeelding ]

Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!

Of hebben onze nijntjes al teveel speelgoed :')
Oh ik zag het ja! Waar zit de welkoop ergens bij ons in de buurt en is dat te fietsen of te doen met de bus? :o
All good things are wild and free.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 14:28:30 #215
155227 crew  Guppy
dus
pi_90931251
In Huissen :) Ik ga zaterdag met de auto, wil je meerijden anders?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90931332
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:28 schreef Guppyfriend het volgende:
In Huissen :) Ik ga zaterdag met de auto, wil je meerijden anders?
Dat is lief van je! O+ Maar zag net dat er een welkoop zit in mijn oude woonplaats en laat ik nu net daar heen gaan zaterdag. Ook op alle honden en aquarium spullen korting zag ik! :o Toch bedankt voor het aanbod! :)
All good things are wild and free.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 14:32:22 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_90931459
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 14:29 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Dat is lief van je! O+ Maar zag net dat er een welkoop zit in mijn oude woonplaats en laat ik nu net daar heen gaan zaterdag. Ook op alle honden en aquarium spullen korting zag ik! :o Toch bedankt voor het aanbod! :)
Jaa, echt op alles, fijn he! Dus even inslaan :D Heel veel plezier met shoppen!! En mocht je nog eens willen naar Huissen, dan geef maar een gil, ik ga regelmatig ;)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90938632
een konijn is dus geen knaagdier he :(

voor de rest ben ik blij dat er geen welkoop in de buurt is! ik zou mezelf ook niet kunnen bedwingen!
Sla niet, Prei wel
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 19:57:07 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_90946974
Dat zeg ik ook niet hè ;) Maar ze kunnen er wel mee spelen!

En zie je die gele voerbal van mijn nijntjes? Staan vissen op :') Is dus ook niet voor konijnen, maar ik moet m niet afpakken hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 6 januari 2011 @ 20:53:24 #220
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_90949788
Ik ga zaterdag ook maar even naar de Welkoop dan. Mijn konijnen zijn wel gek op de lenterol.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_90950937
op de voerbal die wij ook ergens hebben staan wortels op :)

weet eigenlijk niet waar dat ding gebleven is, zal wel ergens buiten zwerven ofzo. Juultje was schijnzwanger van de week, althans dat vermoeden hebben we, urkel heeft het in tijden niet zo zwaar gehad :)

hij was vandaag zo blij dattie een binkie van een halve meter maakte, en ongeveer de bekleding van de bank eraf geracet heeft, ik had hem nog nooit zo lang zo hard heen en weer zien rennen... stumpert :)
Sla niet, Prei wel
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 10:21:21 #222
155227 crew  Guppy
dus
pi_90967035
Ik zit echt heel erg te twijfelen of ik het konijnenhok wel dichtgedaan heb toen ik wegging :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90967433
Ai.... Dus straks extreme konijnenchaos in huize Gup...
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 10:45:59 #224
155227 crew  Guppy
dus
pi_90967795
I fear so :') Ik houd m'n hart vast! Misschien heb ik het hok in automatisme ook wel dichtgedaan toen ik ze een wortel heb gegeven, maar ik kan het me niet herinneren...

Ach, als ze flink huishouden vind ik het niet zo erg, maar als ze maar nergens aan gaan knagen :X Of plassen op de bank of aan de randen van de vloer. Zou ook fijn zijn.

Misschien valt het mee, want overdag zitten ze meestal gewoon een beetje te pitten in hun hok. Maar nu is het natuurlijk een vrije doorgang naar een dag feesten en beesten in huis.

M'n vriend is om half 5 huis als het goed is, ik ben heel benieuwd.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90975831
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 10:45 schreef Guppyfriend het volgende:
I fear so :') Ik houd m'n hart vast! Misschien heb ik het hok in automatisme ook wel dichtgedaan toen ik ze een wortel heb gegeven, maar ik kan het me niet herinneren...

Ach, als ze flink huishouden vind ik het niet zo erg, maar als ze maar nergens aan gaan knagen :X Of plassen op de bank of aan de randen van de vloer. Zou ook fijn zijn.

Misschien valt het mee, want overdag zitten ze meestal gewoon een beetje te pitten in hun hok. Maar nu is het natuurlijk een vrije doorgang naar een dag feesten en beesten in huis.

M'n vriend is om half 5 huis als het goed is, ik ben heel benieuwd.
wij hebben dat ook een keer gehad, zat het hekje niet dicht naar de woonkamer, de meeste planten waren geknipt, bakken uit gegraven, kaarsvet opgegeten, veel zooi van de tafel op de grond gegooid (vooral die lastige folders :) )

ik vond het wel humor, mijn vrouw kon er niet zo goed om lachen :)
Sla niet, Prei wel
pi_90975989
ik zit net ook ff te observeren, Urkel is gecastreerd dus die hoeft niet zo nodig, maar juultje der hormonen gieren door haar lijfje volgens mij, urkel word zo onderhand verkracht...

je ziet echt dat ze graag wil, staartje omhoog enzo.... beetje zielig allemaal....
Sla niet, Prei wel
pi_90976419
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ik zit net ook ff te observeren, Urkel is gecastreerd dus die hoeft niet zo nodig, maar juultje der hormonen gieren door haar lijfje volgens mij, urkel word zo onderhand verkracht...

je ziet echt dat ze graag wil, staartje omhoog enzo.... beetje zielig allemaal....
Herkenbaar... Kelly is ook weer eens schijnzwanger en ik durf haar niet te laten castreren. Ze is waarschijnlijk al op leeftijd (vondeling) en de risico's zijn toch groter als een voedster ouder is.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 14:41:23 #228
155227 crew  Guppy
dus
pi_90977140
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:11 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

wij hebben dat ook een keer gehad, zat het hekje niet dicht naar de woonkamer, de meeste planten waren geknipt, bakken uit gegraven, kaarsvet opgegeten, veel zooi van de tafel op de grond gegooid (vooral die lastige folders :) )

ik vond het wel humor, mijn vrouw kon er niet zo goed om lachen :)
Hihihi, op zich zou ik dat goed kunnen hebben. Als ze maar niet ergens plassen (op de bank of op de vloer aan de rand, zodat het onder de plinten loopt :X) Of ergens aan gaan knagen waar het kwaad kan...

Tja, ik kan er toch niks aan doen nu, behalve afwachten.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 14:15 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
ik zit net ook ff te observeren, Urkel is gecastreerd dus die hoeft niet zo nodig, maar juultje der hormonen gieren door haar lijfje volgens mij, urkel word zo onderhand verkracht...

je ziet echt dat ze graag wil, staartje omhoog enzo.... beetje zielig allemaal....
Herkenbaar, Molly deed precies hetzelfde...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:44:02 #229
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_90977285
Fiona rijdt nog steeds af en toe op Floris, terwijl ze niet eens een baarmoeder meer heeft...iemand een idee hoe dat kan?
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 14:50:38 #230
155227 crew  Guppy
dus
pi_90977629
Dan is ze waarschijnlijk gewoon dominant?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 14:53:15 #231
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_90977769
Ah ok, dat zou wel kunnen ja :) Floris is ook bij haar ingetrokken en is erg rustig. Maar kan het geen kwaad? Kan me niet voorstellen dat Floris het als prettig ervaart..
pi_90982064
HALF VIJF!
En hoe is het daar thuis Gup? :P

Ik was net bij de boerenbond/welkoop en heb twee van die bollen gehaald met belletje er in, rest was al weg :'). Ohja, en een clicker, iemand ervaring hiermee?
Baby darling doll face honey
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 16:30:31 #233
155227 crew  Guppy
dus
pi_90982191
Ja, ik heb m net al gesms-t, of ie al thuis was :') niks gehoord nog. Dan kan het zijn dat ie in de auto zit. En aangezien we net een nieuwe auto hebben, maar nog geen handsfree set daarin, wacht ik nog wel even
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90982328
Ik wacht met spanning.
Baby darling doll face honey
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 16:35:11 #235
155227 crew  Guppy
dus
pi_90982377
Anders ik wel :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 7 januari 2011 @ 16:43:16 #236
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_90982753
*duimt*

Oei!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_90982888
Haha ben benieuwd. :o
All good things are wild and free.
  Moderator vrijdag 7 januari 2011 @ 16:49:47 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_90983094
Breaking News!!

Het hok zat gewoon dicht :')

Sorry voor de anti climax, hahaha! Maar zelf ben ik wel opgelucht hoor :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_90983154
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:27 schreef Crack_ het volgende:
HALF VIJF!
En hoe is het daar thuis Gup? :P

Ik was net bij de boerenbond/welkoop en heb twee van die bollen gehaald met belletje er in, rest was al weg :'). Ohja, en een clicker, iemand ervaring hiermee?
Ja, mijn konijnen snappen het niet... maar er zijn genoeg konijnen die het truukje wel snappen. Zoals deze 3:
Dit soort dingen kun je ze bijvoorbeeld leren met een clicker.

Oeh, dicht hok bij gup... geen foto's van een konijnenravage!
pi_90983328
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:49 schreef Guppyfriend het volgende:
Breaking News!!

Het hok zat gewoon dicht :')

Sorry voor de anti climax, hahaha! Maar zelf ben ik wel opgelucht hoor :D
Hahaha, ahwww ;( Maar beter :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, mijn konijnen snappen het niet... maar er zijn genoeg konijnen die het truukje wel snappen. Zoals deze 3:
Dit soort dingen kun je ze bijvoorbeeld leren met een clicker.

Oeh, dicht hok bij gup... geen foto's van een konijnenravage!
Ja.. hm hoe heb jij 't geprobeerd dan?
Baby darling doll face honey
  vrijdag 7 januari 2011 @ 19:26:34 #241
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_90989670
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja, mijn konijnen snappen het niet... maar er zijn genoeg konijnen die het truukje wel snappen. Zoals deze 3:
Dit soort dingen kun je ze bijvoorbeeld leren met een clicker.

Oeh, dicht hok bij gup... geen foto's van een konijnenravage!
Ooh wauw! Een clicker, wat is dat precies? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_90994405
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 19:26 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ooh wauw! Een clicker, wat is dat precies? :)
Een clicker precies is dit

Maar lees dit maar even door ;)
http://www.bunnybunch.nl/(...)ng-met-konijnen.html

Hier nog een leuk filmpje
Baby darling doll face honey
pi_90995997
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 16:54 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Hahaha, ahwww ;( Maar beter :P

[..]

Ja.. hm hoe heb jij 't geprobeerd dan?
Ik ben niet verder gekomen dan de clicker te introduceren.Een van mijn konijnen heeft een tijd lang regelmatig angstaanvallen gehad (of iig, zo zagen ze eruit) en kreeg ze door het geluid van de clicker weer. Het andere konijn zou het prima moeten kunnen, die kan nu ook een paar "kunstjes" zonder daarvoor een clicker nodig te moeten hebben.
Je zou dit topic op bunnybunch eens door kunnen lezen, daar staan aardig wat tips in:
http://www.bunnybunch.nl/(...)rtraining-topic.html
  maandag 10 januari 2011 @ 18:53:42 #244
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_91126191
haha wel grappig dat je je konijn zo kan trainen, best tof eigenlijk!
Nou afgelopen weekend me toch een avontuur gehad haha.
Door een foutje van mijn kant (ik had bij gebrek aan zaagsel of andere plasbakvulling, stro in zijn plasbakje gedaan) zat meneer helemaal onder de plas. Yakkie bah en dus moest Loki in bad want tja ik ga hem niet los laten lopen wanneer hij smerig is. Dus ik naar de dierenwinkel, speciale shampoo gehaald en aan de gang.
Meneer in de wasbak gezet, bekertje ernaast met een emmer water zodat ik dat rustig over hem heen kon gieter, fohn en handdoek in de aanslag en toen begin het al. Meneer wilde de wasbak niet in...great nieuwe oplossing en dus ging hij mee in de douchebak. Mijn badkamertje is maar 3 m2 en dus handig want dan kan hij in ieder geval nergens heen.
Zelfs dat was al een ramp want hij klom elke keer in mijn nek maar goed meneer na veel stoeien gewassen en hij was schoon. Maar oh ik wist niet dat het zo ongelofelijk lang duurde om zo'n ukkie (hijs denk ik 1,5 kg of zo) droog te krijgen :O ben bijna 1 u bezig geweest. Maar geluk bij ongeluk vond Loki de fohn wel tof en ging er zo lekker voor zitten, maar ik weet wel dat k wel weer ff een tijd erover ga doen voordat ik nog zoiets ga ondernemen :D
  Moderator maandag 10 januari 2011 @ 19:57:39 #245
155227 crew  Guppy
dus
pi_91129819
Konijnen wassen is echt een crime... Hebben we met Tommie ook eens moeten doen na plakpoep :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91130518
ik heb wilgenkatjes takken.
zou ik die kunnen geven als ze vedroogd zijn, de katjes niet maar de takken toch wel?
ik geef lweleens takken van wilg langs de sloot en of uit de winkel maar katjes takken ?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  woensdag 12 januari 2011 @ 21:07:11 #247
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91232209
Ook al gaat het uitstekend met Hummel en missen we Dot nog steeds, alleen is ook zo maar alleen dus... zaterdag nieuw vriendje ophalen voor Hummel!



Gommie, een gecastreerde heer van bijna 7 maanden oud voor onze dame. Hij komt bij Dierenopvang Enschede (http://www.docenschede.dierenbescherming.nl/) vandaan.

Hopelijk matched het goed :)
Porch Monkey 4 Life!
pi_91237371
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 20:11 schreef Dandilion het volgende:
ik heb wilgenkatjes takken.
zou ik die kunnen geven als ze vedroogd zijn, de katjes niet maar de takken toch wel?
ik geef lweleens takken van wilg langs de sloot en of uit de winkel maar katjes takken ?
Ik weet niet of de katjes kunnen, de takken mogen sowieso :)

oCe, wat een mooie man O+. Dat moet wel een match worden!
  Moderator donderdag 13 januari 2011 @ 10:33:28 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_91254386
Wauw, oCe, wat een prachtig konijntje, en wat zal hij in ieder geval mooi staan bij Hummel! Nu maar hopen dat het klikt. Hij klinkt in ieder geval heel erg lief!
Wat fijn dat Hummel weer een maatje krijgt O+

De tweede foto is ook erg cute!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91258903
ooh.. even tussen door: konijnen :)
Heb er heel wat gehad... rennen gebouwd, noem maar op.... lief!!!
what's live without some fun ;)
pi_91282585
nog ff en het word echt een mannen topic :)

dean82 klinkt ook als een echte kerel die smelt voor konijnen :)

gelukkig hebben we, zoals het nu even lijkt, het ergste weer gehad met juul der schijnzwanger dingen...

ben blij dat hummel (is dat trouwens niet een sportschoenenmerk?) toch weer een vriendje krijgt! en dat vriendje ziet er helemaal top uit!!!

trouwens, wij afgelopen zaterdag naar het tuincentrum waar we de eerste ervaring met Urkel hadden, (daar komt ie ook vandaan) lopen we weer die dierenafdeling op, denk je wat! zitten daar echt van urkel en van juultje exacte kopieen gewoon, als we ze mee hadden genomen hadden urkel en juultje echt in een spiegel kunnen kijken. het was haast niet te geloven, ik was dan natuurlijk ook weer niet weg te slaan en raakte er weer niet over uit gepraat, zucht.... konijnen zijn echt schatjes :)
Sla niet, Prei wel
pi_91313040
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 20:51 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
nog ff en het word echt een mannen topic :)

dean82 klinkt ook als een echte kerel die smelt voor konijnen :)

Hihi, idd.... nostalgie en ze zijn zo lief en onschuldig....
what's live without some fun ;)
pi_91347710
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 13:31 schreef dean82 het volgende:

[..]

Hihi, idd.... nostalgie en ze zijn zo lief en onschuldig....
en vooral onschuldig!!! zeker net nadat ze de usb kabel van de mp3 speler hebben doorgeknaagd :)
Sla niet, Prei wel
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:57:48 #254
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91349082
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:40 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

en vooral onschuldig!!! zeker net nadat ze de usb kabel van de mp3 speler hebben doorgeknaagd :)
So true! :') Tamina had laatst door dat ze op één van onze luie stoelen kon springen. Even languit liggen, even proeven :+ , beklimmen, prima. Maar toen zat ze ineens heel lief ende onschuldig te kijken terwijl ze ietwat twijfelachtig lang stil zat. Ik ging even kijken en ja hoor: een berg keutels waar je u tegen kon zeggen, incluus plasje :o

Damn, die berg was echt 1/4e deel van de volledige omvang van het nijn! :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:35:04 #255
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91361549


Gommie has arrived! :)
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zaterdag 15 januari 2011 @ 12:39:59 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_91361756
Instant smelt O+

Hoe vindt ie t?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 15 januari 2011 @ 12:49:33 #257
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_91362071
Mooi beestje zeg! Toffe kleuren :) maar gebruik je nou van die houten kattenkorrels als bodembedekking in de hele kooi?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 13:40:13 #258
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91364148
Gommie! Leuk kopje O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_91365387
Wat een plaatje O+.
Ik heb er weer een dagje konijnenknuffelen in het knaagdierencentrum opzitten O+.
pi_91366608
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:11 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een plaatje O+.
Ik heb er weer een dagje konijnenknuffelen in het knaagdierencentrum opzitten O+.
Waar doe jij dat? Want ik er ben ook over aan het nadenken om vrijwilliger te worden!
Hoe bevalt het jou?
Baby darling doll face honey
pi_91366633
Wat een scheetje die Gommie! *;
Baby darling doll face honey
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:26:48 #262
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91368539
Gommie is wat kleiner dan verwacht, net te groot voor een dwergkonijn, maar groeit mogelijk nog wel iets. Veel zal het niet zijn, gezien zijn mini-oortjes. Hij is rustig, behoorlijk tam en vrij avontuurlijk. Wel een beetje bang nog maar da's niet gek.

Bij thuiskomst is hij in zijn hok gezet dat naast Hummel staat. Hij was vrij snel op z'n gemak, wat geplast, gekeuteld, wat hooi/strooi en voer gegeten en zelfs gedronken. Hummel vond het reuze interessant, zenuwachtig vanuit haar hok aan het snuffelen, kijken, etc. Veel orenspel van beide konijnen naar elkaar. Zo hebben ze een tijd gezeten, om eventjes een beetje te wennen.

Na een tijd Hummel even d'r hok uit gelaten, deze ging meteen naar het hok van Gommie om te snuffelen. In tegenstelling tot de verwachting kwam Gommie meteen naar de tralies en drukte z'n neus er doorheen, vriendelijk gesnuffel heen- en weer. Hummel werd gek in de kop en begon rondjes te rennen om het hok van Gommie met een beetje gezoem: dat lijkt goed, als je de konijnenboekjes/info mag geloven zijn ze dan verliefd. Wat wil je ook met zo'n knappe vent ;)

Beiden weer in het hok, wij boodschappen doen. Bij thuiskomst ze allebei op een neutrale kamer gezet, waar Hummel ook nooit komt, om even verder kennis te maken onder toezicht. Wat gesnuffel en hopla, Hummel ging plat en Gommie er bovenop: meteen een nummertje maken ;) Hummel liet het toe, dit grapje hebben ze samen met wat gehuppel met en zonder elkaar, nog een paar keer herhaald. Hummel heeft dit ook één of twee keer bij Gommie gedaan, welke het ook toe leek te laten. Zelfs elkaars kopjes zijn al (voorzichtig) gewassen.

Dus, voor zover ik het kan beoordelen lijkt dit meteen al vrij goed te gaan! Langzaam nu vaker ze bij elkaar zetten, van hok wisselen om aan elkaars geur te wennen, etc, etc... :)

@morgane: Het grote hok, waar Gommie en Hummel uiteindelijk samen in komen te zitten (als alles goed gaat), bevat 3 verdiepingen: de bodem is voorzien van die geperste houten korrels (ook wel in gebruik voor katten) en hooi/stro. De 2de verdieping bevat geen korrels oid, ligt wel vol met speelspul (wilgentakjes, wc-rol, schors, etc). De 3de verdieping (plateau) is kaal, hier lagen Hummel en Dot altijd samen naast elkaar te pitten: nu alleen Hummel. Gommie zit nu in een kleiner hok, tijdelijk, naast het grote hok. De bodem is inderdaad voorzien van de houten korrels, strooi, hooi, etc. Hij heeft een huisje/plat plateau waar verder niks op ligt.
Porch Monkey 4 Life!
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:31:41 #263
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_91368748
Dat klinkt goed!! Hier heeft het een paar weken geduurd voordat ze elkaar gingen wassen :P ben blij dat het goed gaat :) ik zie die houten kattenbakkorrels normaal alleen als toiletvulling, vandaar dat ik het broeg. Maar dit kan natuurlijk ook :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 15:36:02 #264
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91368947
We hadden in het verleden ook een toilet in het hok, daar gooiden ze meestal zelf de korrels uit: de hele beneden verdieping is min of meer, op bepaalde plekken, een toilet geworden. Dan maar geen toilet en de hele benedenverdieping vol met korrels, hooi en stro. Ik vind 't best ;)

Hummel die weet van gekkigheid niet meer hoe ze het heeft momenteel, ze loopt (net als normaal) vrij in huis rond maar we hebben Gommie in zijn eigen hok zitten. Zeker in het begin wel zo verstandig, ze mogen los van elkaar vrij rond lopen om te wennen aan het huis, ons en elkaar. Ze rent rondjes om zijn hok, snuffelt overal rond het hok en door elk kiertje/gaatje. Inmiddels is ze zelfs al zijn hok op geklommen en er een keer overheen gesprongen met een sprong waar je u tegen zegt. Maf beest :P (en Gommie zit rustig te eten, te liggen, te wassen en komt af en toe even terugsnuffelen, de stoere vent!)
Porch Monkey 4 Life!
pi_91369324
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:42 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Waar doe jij dat? Want ik er ben ook over aan het nadenken om vrijwilliger te worden!
Hoe bevalt het jou?
In het knaagdierencentrum in Heiloo sinds februari 2009, ik doe nog veel meer dan konijnen knuffelen ;)... het is echt heel leuk! Doe zaterdag/zondag om de week, dus ieder weekend 1 dag. Basisdingen als hokken poetsen, eten/drinken geven en lekker knuffelen, maar ook voorlichting geven/vragen beantwoorden, dieren plaatsen/aannemen bij afstand, koppelen en ook al een tijd de ziekenboeg (medicatie toedienen). Ik heb er echt onwijs veel van geleerd en het is heel leuk om lekker bezig te kunnen zijn in de opvang hier, naast konijnen ook aardig wat geleerd over verschillende soorten knaagdieren.
Het is bij ons ook mogelijk om tijdelijk dieren thuis op te vangen, denk aan het flessen van gevonden jonge hazen/wilde konijnen, zwangere dieren, zieke dieren, dieren die gesocialiseerd moeten worden en soms neem je ook nog wel eens wat mee naar huis. Zo heb ik recent 6 weken een hele oude hamster gehad die bij het vuilnis was gevonden, ze is hier overleden maar heeft hopelijk toch nog kunnen genieten van haar laatste weken bij mij.
pi_91371460
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 15:45 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

In het knaagdierencentrum in Heiloo sinds februari 2009, ik doe nog veel meer dan konijnen knuffelen ;)... het is echt heel leuk! Doe zaterdag/zondag om de week, dus ieder weekend 1 dag. Basisdingen als hokken poetsen, eten/drinken geven en lekker knuffelen, maar ook voorlichting geven/vragen beantwoorden, dieren plaatsen/aannemen bij afstand, koppelen en ook al een tijd de ziekenboeg (medicatie toedienen). Ik heb er echt onwijs veel van geleerd en het is heel leuk om lekker bezig te kunnen zijn in de opvang hier, naast konijnen ook aardig wat geleerd over verschillende soorten knaagdieren.
Het is bij ons ook mogelijk om tijdelijk dieren thuis op te vangen, denk aan het flessen van gevonden jonge hazen/wilde konijnen, zwangere dieren, zieke dieren, dieren die gesocialiseerd moeten worden en soms neem je ook nog wel eens wat mee naar huis. Zo heb ik recent 6 weken een hele oude hamster gehad die bij het vuilnis was gevonden, ze is hier overleden maar heeft hopelijk toch nog kunnen genieten van haar laatste weken bij mij.
Oh wauw, dat lijkt me echt zo leuk om te doen! :o O+
All good things are wild and free.
pi_91379967
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 16:46 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Oh wauw, dat lijkt me echt zo leuk om te doen! :o O+
Informeer eens bij een asiel/opvang in de buurt, er is vaak een tekort aan vrijwilligers. De werkzaamheden zijn per asiel wel verschillend (ik zit bij een grote van de Dierenbescherming, maar er zijn ook kleinere particuliere initiatieven). Ook is het bij veel asielen mogelijk om gastgezin te zijn voor een zwangere voedster, is ook erg leuk!

Paar maanden terug een jong met de hand mogen voeden, kwam niet goed mee met het nest. Ze viel daarna in slaap op mijn hand.

Nou, dat heeft geholpen... ;)


[ Bericht 27% gewijzigd door douche-eendje op 15-01-2011 21:49:36 ]
  zondag 16 januari 2011 @ 17:05:20 #268
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91417795
Hummel en Gommie hebben vandaag weer even samen gezeten, op de neutrale kamer. Helaas ging het na een tijdje wel wat minder goed dan gisteren: als Gommie op Hummel wou/ging rijden dan begon Hummel meteen te piepen. Soms ging het wel goed, ze lagen ook even naast elkaar maar soms ook ineens een beetje naar elkaar happen: zelfs wat vacht dat rond vloog van allebei. Nu lees je wel dat dat vaker gebeurd bij rangbepaling/koppelen maar leuk is het niet.

Gommie mag af en toe even los lopen in de woonkamer, Hummel zit dan in d'r hok. De rest van de tijd loopt Hummel vrij rond met Gommie in z'n hok. Ze blijven elkaar dan telkens opzoeken en aan elkaar snuffelen, door de tralies heen. Gommie de hele dag in z'n hok laten zitten tot de koppeling is gelukt, of enkel eruit op andere plekken, is ook zielig en hij moet ons/hier de boel ook wat leren kennen. Op dat moment begint Hummel echter te piepen (letterlijk) in d'r hok: schijnbaar vind ze het niet zo leuk dat Gommie in haar domein loopt. De tralies moeten het dan ontgelden en ze probeert op allerlei manieren toch het hok uit te komen. Hopelijk gaat dat wel beter worden, aardig jaloers/terretoriaal gedrag zo.

Hij (Gommie) is trouwens écht een schatje. Klein (iets meer dan een kilogram) maar heel nieuwsgierig en nergens bang voor. Hij heeft inmiddels al een paar keer lekker (best lang) bij me gelegen en laat zich aaien, al knarsetandend. Op de overloop (boven, alleen) is hij al lekker aan het rennen en aan het binky-en geweest. Hij zoemt ook ontzettend veel, bij zowel ons als bij Hummel: net een telefoon in trilstand die voorbij komt hoppen :P

[ Bericht 0% gewijzigd door oCe op 16-01-2011 20:30:07 ]
Porch Monkey 4 Life!
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:32:19 #269
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91579706
Hummel en Gommie zijn helaas nog niet zo'n hele beste combi, tenminste, zo lijkt het momenteel.

Ze kunnen, zowel in de woonkamer als in de 'neutrale kamer', best samen zijn: ze lopen allebei rond, doen hun eigen ding, liggen soms ook bij elkaar en wisselen af en toe likjes over elkaar's kop uit. Hummel mag bij Gommie komen, dat vind hij prachtig, maar andersom gaat minder. Zodra Gommie te dicht bij Hummel komt dan geeft ze hem een grom of een snauw richting z'n kop.

Hetzelfde in het hok: als Gommie in zijn hok zit en Hummel los loopt dan gaat ze bij hem voor de tralies zitten. Hij komt er weer vrolijk aan, drukt z'n neus erdoor en krijgt een hap naar z'n hoofd. Eigenwijs als 'tie is probeert 'tie het gewoon opnieuw en opnieuw en opnieuw, met zelfs binkies tussendoor. Hummel probeert het snauwen en happen echter ook opnieuw en opnieuw.

Ze zitten met regelmaat in elkaars hok, mogen onder toezicht samen los, één voor één los, etc. Momenteel proberen we de 'als jullie niet lief zijn mogen jullie allebei je hok ook niet uit'-methode. Het lijkt overigens echt aan Hummel te liggen, Gommie doet werkelijk niets om te provoceren en maakt (na de eerste ontmoeting) ook geen aanstalte om te gaan rijden op Hummel.

We vragen ons een beetje af wat dit precies is: territoriaal gedrag van Hummel, misschien mag ze hem (nog) niet of is ze bang voor hem. Het kan ook zijn dat we geduld moeten hebben maar een schijnzwangerschap of haar hormonen zijn ook niet uitgesloten. Bij een eerdere schijnzwangerschap van Hummel, toen Dot er nog was, was ze met strootjes aan het zwaaien (had ze vast in d'r bek) en dat doet ze nu ook ineens weer maar een stuk minder.

Dat laatste is ook een beetje de reden dat we overwegen om Hummel te laten castreren. Ze is redelijk fel, niet echt een knuffelkonijn, onrustig en gek op graven, slopen, etc. Misschien dat ze dan én beter met Gommie overweg kan én ook liever richting ons is. Dat ze dan ook geen kans meer op baarmoederkanker heeft is mooi meegenomen. Blijft het wel lastig om 'in een gezond konijn te laten snijden'...

Tips, suggesties, etc zijn welkom... (zo zie je maar weer, zelfs bij konijn nummer vijf weten ze je toch weer voor uitdagingen en verbazing te zetten)

[ Bericht 0% gewijzigd door oCe op 19-01-2011 20:41:22 ]
Porch Monkey 4 Life!
pi_91593718
tsjah, wij hebben ze eigenlijk nooit apart in een kooi gezet en dan eerst de een en dan de ander rond laten lopen. wij hebben ze (wij hebben ze dan wel buiten waar wat meer ruimte is) eigenlijk al vanaf het begin af aan bij elkaar laten zitten. dat kan wel eens vervelend zijn met rangorde bepalen. maar dan is het wel duidelijk iig voor de beestjes ook.

ik zal niet zeggen dat dat de methode is, maar voorlopig zijn het wel maatjes (ik heb wel het idee dat onze methode wat meer tijd vergt omdat ze elkaar ook kunnen ontlopen) en zijn ze goed gemoedelijk met elkaar!

als ze elkaar in de haren vliegen is het nooit leuk, maar zolang er geen bloed zichtbaar is is er niet veel aan de hand, dan zijn ze gewoon nog elkaar aan het uitproberen!
Sla niet, Prei wel
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 10:00:57 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_91602042
Zolang er geen bloed vloeit, zou ik me er niet te sappel om maken. Ze zullen het toch een beetje uit moeten vechten.

Wat je nog wel eens kan doen, heb ik eens gelezen, is bij beide een beetje met een stukje banaan over de neus smeren. Konijnen vinden die smaak heel lekker, en ze gaan het dan bij elkaar aflikken. Op die manier zoeken ze onbewust toenadering en dat kan de doorslag geven.

Geef ze in ieder geval nog wat tijd, zo lang zijn ze ook nog niet bij elkaar. Het is even wennen, voor allebei natuurlijk. Hummel trekt vast nog wel bij.

Wat ik wel zou doen nog is allebei de hokken helemaal schoonmaken. Dus echt grondig, zodat ook het geurtje van Hummel eruit is. Dan kunnen ze allebei met een schone lei beginnen, zogezegd, en heeft Hummel misschien minder het idee dat ze het territorium moet verdedigen.

Castreren zou een oplossing kunnen zijn, maar gezien het feit dat ze nog niet echt schijnzwanger is, zou ik daar niet te snel mee zijn. Het is niet niks natuurlijk, en het is ook niet 100% zeker dat ze er echt rustiger van gaat worden.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91614011
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:40 schreef dE_Danoontjepower het volgende:

[..]

en vooral onschuldig!!! zeker net nadat ze de usb kabel van de mp3 speler hebben doorgeknaagd :)
Dat deed de mijne ook continue! Die liep los door mijn kamer. Ik had een groot oud aquarium waarin hij zat, maar die was open met een opstapje waar ie onder kon zitten (holletje) en op kon springen en dan kon ie het aquarium uit. Had ook een hangmatje (gewoon een handoek over de zijkanten van de bak), zat ie heel vaak in te schommelen O+

Maar, idd, alle kabels die los lagen waren niet veilig! Heb toen veel groen knaag voer gegeven, werkte prima... hij liet de kabels met rust.
what's live without some fun ;)
  Moderator zaterdag 22 januari 2011 @ 11:30:07 #273
155227 crew  Guppy
dus
pi_91699072
Die van mij hebben het snoer van m'n MacBook te grazen genomen. Niemand gewond gelukkig, op het snoer na dan }:| En maar onschuldig kijken wanneer ik ze uitleg dat zo'n snoer noodzakelijk is, en ¤ 79,- kost

Kutbeesten O+

oCe, hoe gaat het met Hummel en Gommie?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 22 januari 2011 @ 17:22:51 #274
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91711700
Haha ja, kabels zijn en blijven erg aantrekkelijk. Zo heb ik mezelf een paar weken terug nog onder stroom gezet nadat ik probeerde de stroomkabel van de kerstlampjes weer terug te hangen na wat kauwwerk van Hummel er aan... die lag dus helemaal open. -O-

Hummel en Gommie gaat inmiddels een heel stuk beter. Eergisteravond hebben we ze een tijd samen laten lopen in de woonkamer, beide hokken los. Dat leverde aardig wat gejaag en gestress op, vooral als Gommie in Hummel d'r hok ging zitten. Dit was nog onder toezicht. Gisteravond hebben we ze de hele avond samen los gelaten en ze het zelf maar uit laten zoeken. Ook weer redelijk wat gejaag en gedoe maar het begon er steeds meer op te lijken dat Gommie zichzelf tot de baas had verheven en Hummel daar wel vrede mee had (onder semi-dwang van Gommie). Vandaag weer hetzelfde maar nog beter, Gommie heeft inmiddels al een royale wasbeurt van Hummel gekregen :)

Overigens grappig: Gommie is ongeveer half zo groot en half zo zwaar als Hummel maar dat maakt hem niks uit. Als het moet dan gaat hij vol enthousiasme en spirit achter Hummel aan en zal hij haar krijgen ook! De patser. O+
Porch Monkey 4 Life!
  dinsdag 25 januari 2011 @ 21:32:24 #275
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_91868534
...en zo zien we het graag! :)





(let niet op het zooitje dat ze van het kleedje voor/tussen hun hokken hebben gemaakt)
Porch Monkey 4 Life!
pi_91870298
oCe, heb je de konijnen van Gup gepikt?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 22:00:57 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91870432
Fijn dat het zo goed gaat met Hummel en Gommie O+

Als ik die kabelverhalen hoor ben ik weer blij dat ik mijn konijnen buiten heb. We hebben de ren nu vergroot naar de hele tuin, circa 20 m2. En ze zijn er zo blij mee, ik word helemaal gelukkig als ik naar ze kijk. Gek eigenlijk dat je zo blij kunt worden van twee konijntjes die lekker buiten rennen.

's Nachts en als wij niet thuis zijn, zitten ze wel in het binnenhok, maar ze hebben nog genoeg tijd om zich buiten te vermaken. En ze zijn nu nog veel liever geworden. Het zijn geen knuffelkonijntjes, maar nu ze zo de ruimte krijgen komen ze veel enthousiaster naar ons toe gehuppeld en kunnen de kinderen ook gewoon de ren in. Ruimte genoeg om ze te negeren of weg te rennen als het ze niet bevalt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 09:30:03 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_91883582
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 21:59 schreef douche-eendje het volgende:
oCe, heb je de konijnen van Gup gepikt?
Inderdaad, ik moest ook echt even kijken :o Het is echt net Molly die Boelie een wasbeurt geeft:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91883660
Wat kost zo'n beest nou qua aanschaf, kooi etc. ongeveer ?
Moeten ze perse met z'n tweeen zijn of kunnen ze het ook goed alleen af?
En loslopen door de woonkamer een goed idee?
U MAD?
pi_91883734
quote:
5s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Wat kost zo'n beest nou qua aanschaf, kooi etc. ongeveer ?
Moeten ze perse met z'n tweeen zijn of kunnen ze het ook goed alleen af?
En loslopen door de woonkamer een goed idee?
Misschien een idee om eerst even de OP door te lezen voor meer informatie over dat ''beest''
All good things are wild and free.
  Moderator woensdag 26 januari 2011 @ 09:56:36 #281
155227 crew  Guppy
dus
pi_91884250
quote:
5s.gif Op woensdag 26 januari 2011 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Wat kost zo'n beest nou qua aanschaf, kooi etc. ongeveer ?
Moeten ze perse met z'n tweeen zijn of kunnen ze het ook goed alleen af?
En loslopen door de woonkamer een goed idee?
:')

- Zo'n beest, dat is afhankelijk waar je ze haalt. Die beesten van ons komen uit een asiel en kostten samen ¤ 50,-. De kooi waar ze in wonen kosste ¤ 150,-. Dan moeten ze nog voer, hooi, stro, groenten, speeltjes, dierenarts enz enz enz

- Konijnen zijn groepsdieren en zijn alleen niet goed af. Met z'n tweeen is zeer aan te raden, kies voor een gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Mannetje x mannetje èn vrouwtje x vrouwtje wordt vechten.

- Loslopen in de woonkamer kan, maar reken erop dat je de konijnen eerst zindelijk moet maken. En niet elk konijn gaat dat leren. Bedenk je daarnaast dat konijnen aan alles knagen, dat moet je ze dus ook afleren. Daarnaast moet je goed oppassen met snoeren, want die zijn onweerstaanbaar en gevaarlijk.

Lees je vooral maar eens goed in, voor je eraan begint. En kom maar vragen als je meer wilt weten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91890192
Wortelmonsters

  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 08:18:53 #283
155227 crew  Guppy
dus
pi_91929290
Wat nou weer, nu wil Boelie opeens niet eten -O-

Gisteren kwam ik thuis en toen zei m'n vriend dat Boelie een vieze staart had. Inderdaad, een hele plak keutels. Die hebben we er helemaal afgeknipt, dus z'n staartje is weer helemaal schoon. Maar sindsdien heeft ie amper meer gegeten en niet meer gekeuteld.

Geen idee wat er aan de hand is. Hij komt wel heel enthousiast op eten afrennen, maar eet het niet op. Hij neemt het wel aan, maar laat het weer vallen. Hij lijkt het wel te proberen, maar het lukt niet of zo. Hij knarsetandt ook, het lijkt te beginnen met kauwen, en gaat dan echt over in knarsen. Dat is pijn en er is dus iets mis. Ik zit nu af te tellen naar 09:00 uur, om te bellen met de DA en langs te gaan.

Wat een pech, ik hoop dat t meevalt!

- edit - net heeft ie wel een paar hapjes wortel opgegeten, en een stukje peterselie. Maar z'n brokjes, waar ie normaal op aanvalt, laat ie links liggen

[ Bericht 8% gewijzigd door Guppy op 27-01-2011 08:33:14 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:21:15 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_91930246
Wij hebben voor twee konijntjes 40 euro betaald. Dus dat zijn de kosten niet. Het hok was wel duur. We hebben tweedehands een groot buitenhok gekocht en die hebben we helemaal opgeknapt. We zijn nu twee jaar verder en deze zomer gaan we het hok weer opknappen. Daarbij een grote ren dus alles bij elkaar kost dat aardig wat, maar voor een binnenkooi praat je over een éénmalige aanschaf van ongeveer 60 euro.

Voor de rest eten, stro, zaagsel, hooi en speeltjes. Dan praat je denk ik over een paar euro per week.

Guppy, dat klinkt niet best. Hopelijk heeft de dierenarts goed kunnen helpen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_91930341
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 08:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat nou weer, nu wil Boelie opeens niet eten -O-

Gisteren kwam ik thuis en toen zei m'n vriend dat Boelie een vieze staart had. Inderdaad, een hele plak keutels. Die hebben we er helemaal afgeknipt, dus z'n staartje is weer helemaal schoon. Maar sindsdien heeft ie amper meer gegeten en niet meer gekeuteld.

Geen idee wat er aan de hand is. Hij komt wel heel enthousiast op eten afrennen, maar eet het niet op. Hij neemt het wel aan, maar laat het weer vallen. Hij lijkt het wel te proberen, maar het lukt niet of zo. Hij knarsetandt ook, het lijkt te beginnen met kauwen, en gaat dan echt over in knarsen. Dat is pijn en er is dus iets mis. Ik zit nu af te tellen naar 09:00 uur, om te bellen met de DA en langs te gaan.

Wat een pech, ik hoop dat t meevalt!

- edit - net heeft ie wel een paar hapjes wortel opgegeten, en een stukje peterselie. Maar z'n brokjes, waar ie normaal op aanvalt, laat ie links liggen
Kiesjes laten controleren, voorkeur voor zacht voor boven brokjes en blindedarmkeutels niet laten liggen is redelijk typisch voor haken op de kiezen.

Mijn konijntjes waren gratisch, maar niet goedkoop... haha. Hok was zo'n 90 euro, heb inmiddels al meer dan 500 euro aan de dierenarts gedoneerd (gebitsafwijking, inentingen, castratie e.d.) Goedkope dieren zijn het dus absoluut niet, als je pech hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door douche-eendje op 27-01-2011 09:33:40 ]
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 11:13:33 #286
155227 crew  Guppy
dus
pi_91933154
Boelie is nu bij de dierenarts. Hij wordt rond 14:00 uur nagekeken, dan had de dierenarts pas een gaatje. Ik zag geen manier hoe ik dat moest graag regelen met m'n werk, ik was al flink te laat en zo. Toen mocht ik hem van de assistente brengen, met voer en al, en dan zouden zij hem nakijken als er een gaatje was. Dan bellen ze even en kan ik hem vanmiddag weer ophalen.

Duimen dat alles goed is! Ik vermoed ook iets van de kiesjes, daar gaan ze zeker naar kijken. Komt vast wel goed, maar het is wel weer gedoe hoor... Ik had toch gehoopt dat we dit jaar vrij zouden zijn van dierenartsbezoeken :(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91933960
Het is idd naar gup... houd er wel rekening mee dat de achterste kiezen zonder narcose vrij slecht te zien zijn, dus laat je niet zomaar afschepen door de DA als hij/zij gewoon gaat kijken.
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 11:47:27 #288
155227 crew  Guppy
dus
pi_91934327
Ik weet het. Maar ik laat me hoe dan ook niet zomaar afschepen, komt goed. En mijn dierenarts kennende doen ze altijd wel goed onderzoek. Gelukkig maar
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 15:28:04 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_91943478
De assistente belde net, Boelie had achterin een haakje op z'n linkerkies. Die had ook al een beetje een wondje op z'n tong gemaakt ;( . Aan de rechterkant begon ook al een haakje te ontstaan, maar dat kwam waarschijnlijk doordat hij door het linkerhaakje wat anders was gaan eten.

Alles is in ieder geval weer netjes recht gefreest, onder narcose. En de dierenarts had geen rare kiesstand gezien verder, dus het was niet per se zo dat het terug zou komen. Kan natuurlijk wel, is nog niet met zekerheid te zeggen.

Al met al liep ie er waarschijnlijk al een tijdje mee, en is het dus maar goed dat we gegaan zijn. Straks ophalen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_91944379
Ach arme boelie toch... Dat moet flink pijn hebben gedaan!
  Moderator donderdag 27 januari 2011 @ 15:58:03 #291
155227 crew  Guppy
dus
pi_91944837
Jaa, de arme ziel ;( Ik vind dat dan weer zo zielig. Straks maar lekker verwennen thuis. Nu nog even snel werken (en net doen of ik me kan concentreren)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator vrijdag 28 januari 2011 @ 13:14:50 #292
155227 crew  Guppy
dus
pi_91986045
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:19:11 #293
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91986201
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:14 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
:D

Tof! _O-

En beterschap aan Boelie! Mn caviabeestje had zoiets ooit ook! ;(
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_91986355
quote:
17s.gif Op woensdag 26 januari 2011 12:58 schreef douche-eendje het volgende:
Wortelmonsters

[ afbeelding ]
Hihihihi, dat open bekkie, zo leuk om konijnen te zien eten O+
  vrijdag 28 januari 2011 @ 13:27:49 #295
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_91986504
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 13:23 schreef Miffy1 het volgende:

[..]

Hihihihi, dat open bekkie, zo leuk om konijnen te zien eten O+
Gapende konijnen zijn ook zo grappig _O-

Tamina kwam gisteren nog even gezellig bij me knuffelen toen ik me niet lekker voelde en met een dekentje op de bank lag O+ Fijn gekroeld enzo, en toen voelde ik wat en bleek ze op mn fleecedekentje gepiest ende gekeuteld te hebben :') :+ Haarbal.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zaterdag 29 januari 2011 @ 09:39:20 #296
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92030504
Guppy, hoe is het inmiddels met Boelie? Alweer voorzichtig aan het eten? Bij Dot en Bunny was het altijd een ramp om ze weer aan het eten te krijgen nadat ze aan haakjes waren geholpen, hopelijk gaat dat met Boelie beter. Succes!
Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 11:46:41 #297
155227 crew  Guppy
dus
pi_92033030
oCe, het wil nog niet echt vlotten hoor. Valt me vies tegen. Ik dacht dat ie wel sneller weer op gang zou zijn. Als je tipt hebt?

Boelie wil niet uit het flesje drinken, hij heeft nu dus een bakje water. Af en toe pakt ie nog wel een brokje Science Selective, maar lang niet zoveel als anders. Witlof en wortel mot ie niet, hooi laat ie ook liggen. Net heeft ie wel een klein stukje andijvie gegeten.

Hij keutelt heel weinig, en wat er uit komt zijn echt mini-keuteltjes.

Omdat het nog niet echt wil, krijgt hij tweemaal daags Carprofen pijnstiller en driemaal daags Ciseral darmstimulans. Op aanraden van de dierenarts. En omdat ie zo weinig eet ondersteun ik hem ook met 3x per dag 10ml dwangvoeding. Hij zal toch op gang moeten blijven namelijk.

En hoe gaat het met Hummel en Gommie? Lachen he, die foto die zo op Molly en Boelie leek :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 29 januari 2011 @ 15:51:23 #298
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92042396
Bunny was helemaal gek op van die konijnensnoepjes, die 'drops', en daarmee konden we haar meestal wel overhalen om langzamerhand weer te gaan eten. Science Selective wou ze eerst niet eten, misschien vanwege het feit dat dat hard was of misschien vanwege een associatie van hard eten kauwen = pijn. Van de snoepjes nam ze vroeger of later wel een klein hapje om vervolgens tot de conclusie te komen dat eten weer zonder pijn ging, daarna ging ze vanzelf de biks weer eten.

Bij Dot was haar gehemeltje ook wat beschadigd en mede daarom hebben we destijds Metacam erbij gekregen tegen de pijn. Ook Ciseral, voor de darmen inderdaad. Dot vertikte echter in het geheel om te eten en te drinken, die hebben we een aantal dagen met regelmaat moeten dwangvoeren. Langzamerhand met appel, daar zijn/waren al onze konijnen gek op, zo ver gekregen dat ze een hapje nam (waarschijnlijk in eerste instantie uit frustratie omdat we maar niet ophielden met aanbieden). Vervolgens ging ze langzamerhand weer eten.

Oftewel, probeer Boelie te verleiden met lekkere (zachte) dingen, blijf actief eten aanbieden en gebruik eventueel pijnstillers. Andere tips heb ik helaas niet.

Onze konijnen krijgen trouwens altijd een drinkbak, in onze ervaring vinden ze dat fijner. Alleen Hummel wil nog wel eens wat met een flesje doen, welke er uit voorzorg ook hangt omdat ze aardig fanatiek is in het graven in haar hok en d'r drinkbak hierdoor met regelmaat omtovert in een grote drapbende.

Hummel en Gommie gaat overigens best goed inmiddels. Af en toe wat gejaag en gehap nog maar meer dan een beetje vacht vliegt er niet in het rond. Over het algemeen doen ze het echter prima samen in de woonkamer (alebei vrij loslopen) en ze wassen elkaar met regelmaat, zitten in elkaars hok, liggen ontspannen bij/naast elkaar, etc. Vermoedelijk moeten nog een laatste paar 'discussiepunten' uitgepraat worden tussen ze en dan kan het niet anders dan een gelukkig echtpaar worden ;)

Qua vacht etc lijken jou en onze konijnen inderdaad wel enigszins op elkaar, vooral bij een vlugge blik. Het zijn in ieder geval allemaal een zooitje vervelende pestkoppen bij elkaar O+
Porch Monkey 4 Life!
  zaterdag 29 januari 2011 @ 16:03:37 #299
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_92042825
Youtube momentje net, gelukkig met telefoon (als camera) voorhanden. Hummel was van mening dat ze prima in het huisje van Gommie past, wat overduidelijk niet het geval is. Het leukste is wanneer ze eruit komt en ineens haar oren tevoorschijn 'floepen' :D

Porch Monkey 4 Life!
  Moderator zaterdag 29 januari 2011 @ 17:45:31 #300
155227 crew  Guppy
dus
pi_92046868
Ik moest heel erg lachen op je filmpje, die oren :D

Ik heb Boelie net weer een stukje andijvie gegeven, dat vind ie erg lekker opeens. En dat ging er ook wel goed in. Maar hooi wil ie nog helemaal niet, helaas. Net leek ik m wel te betrappen op het eten van een brokje Science Selective, dus het gaat wel de goede kant op. Hij is ook wel met zichzelf en Molly bezig, constant aan het wassen en zo. Het is dus niet echt een zielig hoopje ellende. Ik zal m blijven teasen met lekkere dingen :Y

Trouwens, ik heb Molly vandaag geborsteld, ik vroeg me af, zal ik er nog een konijn van maken?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_92051840
Ja joh, gewoon doen heb je een reserve :+ Hier zijn ze ook behoorlijk in de rui, moet ook maar eens gaan borstelen want ze krijgen (te)veel haar binnen. Heb al een paar kettingkeutels gevonden, Snoetje had een mooie gemaakt van wel 5 stuks. Gelukkig komt het er dus wel gewoon uit.

Ik moest ook zo lachen om dat filmpje, het hele huisje komt op een gegeven moment omhoog ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')