Ja ik vind 95 euro ook echt heel duur, maar ze probeerde dat een beetje te verbloemen door te zeggen dat hij dan erg goed verzorgd zou worden. Ik merk nu nog niets van sproeien, zoemen etc maar misschien nu ik jullie hoor moet ik er toch maar eens over gaan denken.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:00 schreef douche-eendje het volgende:
Mannetjes worden onder invloed van hormonen niet agressief, dat zijn de dames. Mannetjes kunnen onder invloed van hormonen gaan rijden, sproeien en zoemen en in extreme gevallen willen ze ook op je arm/hand/voeten hun hormonen kwijtraken.
Voedsters kunnen last krijgen van hoknijd, voerbaknijd, schijnzwangerschap en zullen sneller aanvallen/bijten.
Castratie bij mijn dierenarts was 60 euro en dat is voor de castratie van een ram in konijnenbegrippen al redelijk duur.
Klinkt als iets wat Dot ook altijd deed (maar dat was toch echt een voedster). Beetje brommend geluid, klinkt alsof je mobiele telefoon op trilstand staatquote:Op zondag 2 januari 2011 18:43 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, zoemen... een redelijk eentonig geluid. Maken mannetjes als ze seksueel opgewonden zijn, vooral in combinatie met rondjes rennen om voeten heen.
Die van mij gaat nu al richting de 12.quote:Op zondag 2 januari 2011 20:35 schreef douche-eendje het volgende:
Mits goede verzorging kunnen ze met gemak 10 jaar worden, er zijn uitschieters naar 15 jaar.
Klopt, het gemiddelde konijn in Nederland word niet ouder dan een jaar of 3, maar daar zitten ook alle gevallen bij van slechte verzorging (klein hok, slechte voeding, verwaarlozing, gedumpt worden, doorgefokte konijnen en meer negatieve factoren).quote:Op zondag 2 januari 2011 21:18 schreef dE_Danoontjepower het volgende:
Maar door de omstandigheden waarin ze in ons welvarende land vaak verkeren worden ze gemiddeld 3!
dat heb ik dan wel weer eens gehoord.
volgens mij heb ik op bunnybunch ook wel eens gehoord van een konijn wat 17 is geworden. maar of dat een dweg was weet ik niet!
zo te horen istie al in konijnenhemelquote:Op zondag 2 januari 2011 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Die van ons is inmiddels 9,5 en ziet er nog prima uit, maar deze gaat veel langer mee dan me vroeger altijd gebeurde, dus ik dacht hier al met een uitschieter te maken te hebbenMaar wss vroeger gewoon minder goede voeding enzo, al is t tegenwoordig nog niet echt veel speciaals.
Ik leef op de ruimte dus het hok is vrij groot en staat gedeeltelijk op de grond, dus gras in overvloed en binnenverblijfje. Verder krijgt ie wortels, sla en dat soort spul, en is er altijd wel zo'n drinkfles beschikbaar.
We zullen zien hoe lang ie nog leeft
Lekker is dat jaquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:36 schreef douche-eendje het volgende:
Ah, heel bericht getypt en nu is ie foetsie. fijn.
Ohjeeeej, ik moet denk ik twee tassen meenemen. Bij zulke dingen ben ik echt koopverslaafd en koop ik écht alles hahaquote:Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen![]()
M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.
Deze bal dus
[ afbeelding ]
Deze vinden ze ook tof, wilgenstokjes in een bundeltje
[ afbeelding ]
En deze, wilgen-halters
[ afbeelding ]
En deze, een wilgenrolletje
[ afbeelding ]
En een wilgenbal
[ afbeelding ]
Daarnaast zijn schoenendozen leuk
[ afbeelding ]
En wc-rolletjes
[ afbeelding ]
En dan hebben ze ook nog een voerballetje, waar ze ook gek op zijn
[ link | afbeelding ]
Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!
Of hebben onze nijntjes al teveel speelgoed
Jaa, ik neem dan ook altijd van alles meequote:Op donderdag 6 januari 2011 13:43 schreef Crack_ het volgende:
Ohjeeeej, ik moet denk ik twee tassen meenemen. Bij zulke dingen ben ik echt koopverslaafd en koop ik écht alles haha.
Te veel speelgoed voor je nijntjes bestaat niet.
Oh ik zag het ja! Waar zit de welkoop ergens bij ons in de buurt en is dat te fietsen of te doen met de bus?quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:03 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n cavia's zijn er in ieder geval zo gek op dat ik er voor de konijnen ook eentje wil halen![]()
M'n konijnen zijn helemaal gek op zo'n hooibal met een belletje erin, die slopen ze helemaal. Maar het gaat niet snel, ze doen er al tijden mee, en hij begint nu een beetje uit elkaar te vallen.
Deze bal dus
[ afbeelding ]
Deze vinden ze ook tof, wilgenstokjes in een bundeltje
[ afbeelding ]
En deze, wilgen-halters
[ afbeelding ]
En deze, een wilgenrolletje
[ afbeelding ]
En een wilgenbal
[ afbeelding ]
Daarnaast zijn schoenendozen leuk
[ afbeelding ]
En wc-rolletjes
[ afbeelding ]
En dan hebben ze ook nog een voerballetje, waar ze ook gek op zijn
[ link | afbeelding ]
Trouwens, deze week zijn bij de Welkoop alle knaagdierenhuisjes, knaagdierenspeeltjes en volgens mij ook knaagdierenbenodigdheden met 50% korting. Ik ga er dus nog even heen!
Of hebben onze nijntjes al teveel speelgoed
Dat is lief van je!quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:28 schreef Guppyfriend het volgende:
In HuissenIk ga zaterdag met de auto, wil je meerijden anders?
Jaa, echt op alles, fijn he! Dus even inslaanquote:Op donderdag 6 januari 2011 14:29 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Dat is lief van je!Maar zag net dat er een welkoop zit in mijn oude woonplaats en laat ik nu net daar heen gaan zaterdag. Ook op alle honden en aquarium spullen korting zag ik!
Toch bedankt voor het aanbod!
wij hebben dat ook een keer gehad, zat het hekje niet dicht naar de woonkamer, de meeste planten waren geknipt, bakken uit gegraven, kaarsvet opgegeten, veel zooi van de tafel op de grond gegooid (vooral die lastige foldersquote:Op vrijdag 7 januari 2011 10:45 schreef Guppyfriend het volgende:
I fear soIk houd m'n hart vast! Misschien heb ik het hok in automatisme ook wel dichtgedaan toen ik ze een wortel heb gegeven, maar ik kan het me niet herinneren...
Ach, als ze flink huishouden vind ik het niet zo erg, maar als ze maar nergens aan gaan knagenOf plassen op de bank of aan de randen van de vloer. Zou ook fijn zijn.
Misschien valt het mee, want overdag zitten ze meestal gewoon een beetje te pitten in hun hok. Maar nu is het natuurlijk een vrije doorgang naar een dag feesten en beesten in huis.
M'n vriend is om half 5 huis als het goed is, ik ben heel benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |