Ja, pijnstiller geven moet sowieso. Met rammen castreren heb ik wel ervaring, maar met voedsters nog niet. En dat is toch wel anders, lijkt me. Maar goed, ik ga zo maar eens bellen, kijken hoe of wat.quote:Op zondag 28 november 2010 22:48 schreef Makamba070 het volgende:
[..]
Kan me niet herinneren dat ik er een moest dwangvoeren. Zelfs Daan, mijn grote aansteller, ging gewoon weer eten. Wel minstens een dag ná de operatie pijnstilling geven.
Konijnen likken elkaar ook. Dat is geur afgeven, maar ook sociaal gebeuren. Als ze jou likken smaak je lekker, maar ze vinden ze dan ook heel liefquote:Op maandag 29 november 2010 07:25 schreef Crack_ het volgende:
Ik denk dat het Frits wordt, maar weet 't nog niet zeker!
Hij ging vandaag mn vingers likken en dat ging over in heeeeeeel zachtjes bijten, wat betekent dat zachtjes bijten?
Klopt, de dierenartsassistente zei dat ook al. Ik heb haar net aan de telefoon de oren van het hoofd gevraagd, hihihi.quote:Op maandag 29 november 2010 10:38 schreef douche-eendje het volgende:
Gup, met voedsters castreren zit je toch vaak met een grote buikwond, wat ook meer pijn veroorzaakt. Vaak moet je dus even dwangvoeren, pijnstilling en darmstimulans (metacloral/primperid&ciseral) geven.
Ja, ze komen uiteraard naast elkaar te staanquote:Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
Zet wel de kooien naast elkaar, Molly zal de aandacht van Boelie na de castratie ook vast goed kunnen gebruiken. Dieren knappen ook vaak sneller op als ze niet alleen zitten
Ah, jouw DA is waarschijnlijk net zo goedkoop als die van mij.
Ik heb met dwangvoeren wel ervaring, dat gaat me wel lukken. Het is geen leuk klusje, maar wat moet dat moet natuurlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 10:59 schreef livelink het volgende:
Lijkt me eng, zo'n ingreep. Ik zou echt bang zijn dat het dwangvoeren niet zou lukken. Ik twijfel zelf nog heel erg over of en wanneer ik dat zou laten doen.
Ja, dat is leuk he! Het is bijna jammer dat Boelie en Molly binnen wonen, en ze dus niet in de sneeuw kunnen zitten. Maar goed, met de castratie komt dat ook wel weer goed uit.quote:Mijn konijnen vinden dit weer geweldig, trouwens. Ze staan 's ochtends al te dringen bij het deurtje naar de ren en vervolgens zijn ze het eerste half uur alleen maar heen en weer aan het sprinten door de tuin![]()
Ik kan er echt van genieten om er naar te kijken. Ik verheug me alweer op hun lol in de sneeuw. Zolang het windstil is, is de winter voor hen alleen maar dikke pret.
Oh die mandjessquote:Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, ze komen uiteraard naast elkaar te staanof tegenover elkaar, even kijken hoe ze elkaar het beste kunnen zien.
En tja, het kost een boel euro's... Maar goed, de dierenarts heeft zich met Tommie wel altijd kundig bewezen, en dat was ook geen makkelijke.
[..]
Ik heb met dwangvoeren wel ervaring, dat gaat me wel lukken. Het is geen leuk klusje, maar wat moet dat moet natuurlijk.
Ik vind het vooral eng dat ze zo'n grote wond krijgt, en dat alles vanbinnen zo'n pijn doet... Ook al krijgt ze natuurlijk pijnstiller. Het is ook altijd zo zielig, om ze zo ziek te zien.
Maar goed, dit kan ook niet zo...
[..]
Ja, dat is leuk he! Het is bijna jammer dat Boelie en Molly binnen wonen, en ze dus niet in de sneeuw kunnen zitten. Maar goed, met de castratie komt dat ook wel weer goed uit.
Hier trouwens nog een plaatje van Boelie en z'n nieuwe mandje:
[ afbeelding ]
Tja, daar zie ik ook wel een beetje tegenop... Molly is ook geen knuffelkonijn. Ze komt uit een opvang en het is al een boel verbeterd, maar ze is ook nog steeds erg bang. We zijn benieuwd dus...quote:Op maandag 29 november 2010 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik zou er zo zelf in gaan liggen, geloof ik. Mijn konijnen zijn niet echt tam. Het zijn buitenkonijnen en doordat ze ook een grote ren hebben vanuit hun hok, hoef ik ze eigenlijk nooit op te tillen. Ze zijn vergeleken met 1,5 jaar geleden wel al een stuk liever geworden, maar het zijn bepaald geen knuffelkonijnen. Meenemen naar de dierenarts voor een inenting gaat wel, maar ik weet niet hoe ze zouden reageren op wondverzorging en dwangvoeren.
Ja, dat mandje was een schot in de roosquote:Op maandag 29 november 2010 19:11 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Oh die mandjess!
Ik ga der ook eentje halen van de week![]()
Ik ga 'm een leeg rolletje wc papier, wat een lol..
Hij gooit 't alle kanten op
Wat ik zou doen is de ruimte die hij heeft een beetje inperken met een panelen ren. Zodat ie niet meteen de hele kamer heeft. Dan kun je hem makkelijker in het hok krijgen, en gaat ie z'n hok ook een beetje zien als een veilige haven, echt zijn huisje.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:52 schreef Crack_ het volgende:
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..
Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet?
ik heb Saar door herhaling geleerd dat als ik Hop Hop zeg, ze in dr kooi moet gaan. t duurt ffquote:Op vrijdag 3 december 2010 00:52 schreef Crack_ het volgende:
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.
Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..
Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet?
ze lieten even zien hoe een haas gevild werd. en vervolgens hoe het van het bot gesneden werd....quote:Op vrijdag 3 december 2010 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet gezien..? Zo te zien was het ook niet leuk? Wat was t?
Spannend hoor !quote:Op dinsdag 7 december 2010 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet Molly voor castratie... Ik zie er best een beetje tegenop![]()
Reismandje + ziekenboeg staat al klaar, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor! Maar toch...
Geen snugglesafe, maar ik heb wel een kruikje met een kek fleecehoesje gekocht om haar warm te houdenquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:42 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Spannend hoor !
heb je ook een snugglesafe ?
een kruik is een kruikquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Geen snugglesafe, maar ik heb wel een kruikje met een kek fleecehoesje gekocht om haar warm te houden
Zullen we doen. Al was ik vanmorgen een beetje boos op haar, ze had naast de WC geplast, op de laminaatvloerquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:48 schreef Nonneke het volgende:
[..]
een kruik is een kruik![]()
verwen dr maar flink
Je kan er altijd nog een paar sloffenquote:Op dinsdag 7 december 2010 11:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Zullen we doen. Al was ik vanmorgen een beetje boos op haar, ze had naast de WC geplast, op de laminaatvloerTssk
Precies! En omdat er anders een voet koud blijft, maken van we Boelie ook een slofquote:Op dinsdag 7 december 2010 12:07 schreef Nonneke het volgende:
[..]
Je kan er altijd nog een paar sloffenvan laten maken als ze vaker dat soort geintjes flikt
![]()
sterkte!quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een eigenwijs bekkie in de sneeuw!!
Dank je wel voor de succeswensen! Ik heb t bijna harder nodig dan Molly
quote:Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef livelink het volgende:
Mooie foto van Juultje in de sneeuw![]()
Hier een iets minder mooie foto van mijn konijnen in de sneeuw
[ afbeelding ]
Guppyfriend, alvast heel veel succes voor morgen gewenst!
Gelukkig kreeg ik voor Fiona een spuitje mee iddquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
sterkte!
zorg er overigens voor dat als je moet dwangvoeren achteraf dat je je vingertop niet te dicht in de buurt hebt
iets met ik kon m open klappen
daarna kon ik gewoon t dwangvoer in dr mondje doen achter de tandjes met een vinger.
daar was ik ook mee aan t voeden, alleen was madame t er niet helemaal mee eensquote:Op dinsdag 7 december 2010 23:18 schreef morgane het volgende:
[..]
Gelukkig kreeg ik voor Fiona een spuitje mee idd
We hebben in ieder geval een spuitje in huis, voor het geval dat. En als ze dat niet wil proberen we de vingers nog welquote:Op dinsdag 7 december 2010 22:13 schreef Ynske het volgende:
[..]
sterkte!
zorg er overigens voor dat als je moet dwangvoeren achteraf dat je je vingertop niet te dicht in de buurt hebt
iets met ik kon m open klappen
daarna kon ik gewoon t dwangvoer in dr mondje doen achter de tandjes met een vinger.
buitenkonijnen? of binnenkonijnen?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:14 schreef Tommeke het volgende:
Mijn konijnen komen niet in de sneeuw, de mietjes
Ze zijn nu wel heel goede vrienden en erg op elkaar gericht. Alleen vind ik voor Jelte nog wat schuw, en Famke lijkt ook wat schuwer.
Iemand tips om dat te veranderen?
Indeed! Ik ben er blij mee! Nu maar hopen dat het zo blijft!quote:
Binnenkonijnen. Het konijntje wat we al hadden laat zich makkelijk aaien, de andere totaal niet.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
buitenkonijnen? of binnenkonijnen?
leren socializen door bv witlof bij je neer te leggen, waarbij je de afstand steeds vergroot (eerst dichter bij hen, dan steeds dichter bij jou)
Dat is wel heel erg lief!quote:Op zaterdag 11 december 2010 10:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Nog één dingetje, ik ben sinds woensdag 2 kg kwijt, van de stress, en het feit dat ik geen hap door m'n keel krijg van de zorgen
Ja ik vind 95 euro ook echt heel duur, maar ze probeerde dat een beetje te verbloemen door te zeggen dat hij dan erg goed verzorgd zou worden. Ik merk nu nog niets van sproeien, zoemen etc maar misschien nu ik jullie hoor moet ik er toch maar eens over gaan denken.quote:Op zondag 2 januari 2011 17:00 schreef douche-eendje het volgende:
Mannetjes worden onder invloed van hormonen niet agressief, dat zijn de dames. Mannetjes kunnen onder invloed van hormonen gaan rijden, sproeien en zoemen en in extreme gevallen willen ze ook op je arm/hand/voeten hun hormonen kwijtraken.
Voedsters kunnen last krijgen van hoknijd, voerbaknijd, schijnzwangerschap en zullen sneller aanvallen/bijten.
Castratie bij mijn dierenarts was 60 euro en dat is voor de castratie van een ram in konijnenbegrippen al redelijk duur.
Klinkt als iets wat Dot ook altijd deed (maar dat was toch echt een voedster). Beetje brommend geluid, klinkt alsof je mobiele telefoon op trilstand staatquote:Op zondag 2 januari 2011 18:43 schreef douche-eendje het volgende:
Ja, zoemen... een redelijk eentonig geluid. Maken mannetjes als ze seksueel opgewonden zijn, vooral in combinatie met rondjes rennen om voeten heen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |