abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 09:44:43 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_89287789
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2010 22:48 schreef Makamba070 het volgende:

[..]

Kan me niet herinneren dat ik er een moest dwangvoeren. Zelfs Daan, mijn grote aansteller, ging gewoon weer eten. Wel minstens een dag ná de operatie pijnstilling geven.
Ja, pijnstiller geven moet sowieso. Met rammen castreren heb ik wel ervaring, maar met voedsters nog niet. En dat is toch wel anders, lijkt me. Maar goed, ik ga zo maar eens bellen, kijken hoe of wat.

quote:
17s.gif Op maandag 29 november 2010 07:25 schreef Crack_ het volgende:
Ik denk dat het Frits wordt, maar weet 't nog niet zeker :@!

Hij ging vandaag mn vingers likken en dat ging over in heeeeeeel zachtjes bijten, wat betekent dat zachtjes bijten? ;(
Konijnen likken elkaar ook. Dat is geur afgeven, maar ook sociaal gebeuren. Als ze jou likken smaak je lekker, maar ze vinden ze dan ook heel lief O+

Een klein knabbeltje is op zich onschuldig, konijnen knagen nu eenmaal graag en proberen alles uit. Om te laten merken dat je daar niet op zich te wachten, kun je, wanneer er 'geproefd' wordt, een hoog gilletje geven. Dat doen konijnen ook als ze pijn hebben, en dan weet ie dat dat dus niet leuk is. Niet slaan, of een tikje geven, want daar worden ze juist bang en agressief van. Ook proberen niet teveel schrikbewegingen te maken, want als ze te vaak schrikken van je handen, kunnen ze waar ook bang van worden.

Succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89289167
Gup, met voedsters castreren zit je toch vaak met een grote buikwond, wat ook meer pijn veroorzaakt. Vaak moet je dus even dwangvoeren, pijnstilling en darmstimulans (metacloral/primperid&ciseral) geven.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 10:53:17 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_89289662
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:38 schreef douche-eendje het volgende:
Gup, met voedsters castreren zit je toch vaak met een grote buikwond, wat ook meer pijn veroorzaakt. Vaak moet je dus even dwangvoeren, pijnstilling en darmstimulans (metacloral/primperid&ciseral) geven.
Klopt, de dierenartsassistente zei dat ook al. Ik heb haar net aan de telefoon de oren van het hoofd gevraagd, hihihi.

In ieder geval wordt Molly woensdag 8 december geholpen. We mogen haar om 09:00 uur brengen. Dan gaan ze haar controleren, wegen en dergelijke, en daarna wordt ze geholpen. Om 13:00 uur mogen we dan bellen hoe het is gegaan, en voor 18:00 uur mogen we haar weer ophalen.

We krijgen dan pijnstiller mee, voor Tommie kregen we altijd carprofen. Daarnaast ook darmstimulans (ciseral) en dwangvoeding mee (Science Recovery). De hechtingen komen onderhuids, en ze mag de eerste tijd even lekker op een zachte handdoek zitten. We hebben een reserve hok, dus daar mag ze even lekker in vertoeven.

Heeft Boelie de grote dubbelkooi even voor zichzelf :D

Onze dierenarts castreert vaker voedsters, dus wat dat betreft heb ik er wel vertrouwen in. Hij is niet de goedkoopste ( :X ) maar heeft Tommie wel altijd heel goed geholpen. We gaan dus gewoon terug naar hem.

Maar goed, ik vind het toch allemaal wel een beetje eng hoor :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89289732
Zet wel de kooien naast elkaar, Molly zal de aandacht van Boelie na de castratie ook vast goed kunnen gebruiken. Dieren knappen ook vaak sneller op als ze niet alleen zitten :)
Ah, jouw DA is waarschijnlijk net zo goedkoop als die van mij :').
  maandag 29 november 2010 @ 10:59:47 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_89289869
Lijkt me eng, zo'n ingreep. Ik zou echt bang zijn dat het dwangvoeren niet zou lukken. Ik twijfel zelf nog heel erg over of en wanneer ik dat zou laten doen.

Mijn konijnen vinden dit weer geweldig, trouwens. Ze staan 's ochtends al te dringen bij het deurtje naar de ren en vervolgens zijn ze het eerste half uur alleen maar heen en weer aan het sprinten door de tuin O+
Ik kan er echt van genieten om er naar te kijken. Ik verheug me alweer op hun lol in de sneeuw. Zolang het windstil is, is de winter voor hen alleen maar dikke pret.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 29 november 2010 @ 11:06:14 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_89290066
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:55 schreef douche-eendje het volgende:
Zet wel de kooien naast elkaar, Molly zal de aandacht van Boelie na de castratie ook vast goed kunnen gebruiken. Dieren knappen ook vaak sneller op als ze niet alleen zitten :)
Ah, jouw DA is waarschijnlijk net zo goedkoop als die van mij :').
Ja, ze komen uiteraard naast elkaar te staan :Y of tegenover elkaar, even kijken hoe ze elkaar het beste kunnen zien.
En tja, het kost een boel euro's... Maar goed, de dierenarts heeft zich met Tommie wel altijd kundig bewezen, en dat was ook geen makkelijke.

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 10:59 schreef livelink het volgende:
Lijkt me eng, zo'n ingreep. Ik zou echt bang zijn dat het dwangvoeren niet zou lukken. Ik twijfel zelf nog heel erg over of en wanneer ik dat zou laten doen.

Ik heb met dwangvoeren wel ervaring, dat gaat me wel lukken. Het is geen leuk klusje, maar wat moet dat moet natuurlijk.

Ik vind het vooral eng dat ze zo'n grote wond krijgt, en dat alles vanbinnen zo'n pijn doet... Ook al krijgt ze natuurlijk pijnstiller. Het is ook altijd zo zielig, om ze zo ziek te zien.
Maar goed, dit kan ook niet zo...

quote:
Mijn konijnen vinden dit weer geweldig, trouwens. Ze staan 's ochtends al te dringen bij het deurtje naar de ren en vervolgens zijn ze het eerste half uur alleen maar heen en weer aan het sprinten door de tuin O+
Ik kan er echt van genieten om er naar te kijken. Ik verheug me alweer op hun lol in de sneeuw. Zolang het windstil is, is de winter voor hen alleen maar dikke pret.
Ja, dat is leuk he! Het is bijna jammer dat Boelie en Molly binnen wonen, en ze dus niet in de sneeuw kunnen zitten. Maar goed, met de castratie komt dat ook wel weer goed uit.

Hier trouwens nog een plaatje van Boelie en z'n nieuwe mandje:
  maandag 29 november 2010 @ 13:22:31 #107
37150 livelink
pi_89294716
Wat een heerlijk mandje. Ik zou er zo zelf in gaan liggen, geloof ik. Mijn konijnen zijn niet echt tam. Het zijn buitenkonijnen en doordat ze ook een grote ren hebben vanuit hun hok, hoef ik ze eigenlijk nooit op te tillen. Ze zijn vergeleken met 1,5 jaar geleden wel al een stuk liever geworden, maar het zijn bepaald geen knuffelkonijnen. Meenemen naar de dierenarts voor een inenting gaat wel, maar ik weet niet hoe ze zouden reageren op wondverzorging en dwangvoeren.
pi_89309934
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja, ze komen uiteraard naast elkaar te staan :Y of tegenover elkaar, even kijken hoe ze elkaar het beste kunnen zien.
En tja, het kost een boel euro's... Maar goed, de dierenarts heeft zich met Tommie wel altijd kundig bewezen, en dat was ook geen makkelijke.

[..]

Ik heb met dwangvoeren wel ervaring, dat gaat me wel lukken. Het is geen leuk klusje, maar wat moet dat moet natuurlijk.

Ik vind het vooral eng dat ze zo'n grote wond krijgt, en dat alles vanbinnen zo'n pijn doet... Ook al krijgt ze natuurlijk pijnstiller. Het is ook altijd zo zielig, om ze zo ziek te zien.
Maar goed, dit kan ook niet zo...

[..]

Ja, dat is leuk he! Het is bijna jammer dat Boelie en Molly binnen wonen, en ze dus niet in de sneeuw kunnen zitten. Maar goed, met de castratie komt dat ook wel weer goed uit.

Hier trouwens nog een plaatje van Boelie en z'n nieuwe mandje:
[ afbeelding ]
Oh die mandjess O+!
Ik ga der ook eentje halen van de week *;

Ik ga 'm een leeg rolletje wc papier, wat een lol.. :')
Hij gooit 't alle kanten op :D
Baby darling doll face honey
  Moderator dinsdag 30 november 2010 @ 10:39:49 #109
155227 crew  Guppy
dus
pi_89333969
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik zou er zo zelf in gaan liggen, geloof ik. Mijn konijnen zijn niet echt tam. Het zijn buitenkonijnen en doordat ze ook een grote ren hebben vanuit hun hok, hoef ik ze eigenlijk nooit op te tillen. Ze zijn vergeleken met 1,5 jaar geleden wel al een stuk liever geworden, maar het zijn bepaald geen knuffelkonijnen. Meenemen naar de dierenarts voor een inenting gaat wel, maar ik weet niet hoe ze zouden reageren op wondverzorging en dwangvoeren.
Tja, daar zie ik ook wel een beetje tegenop... Molly is ook geen knuffelkonijn. Ze komt uit een opvang en het is al een boel verbeterd, maar ze is ook nog steeds erg bang. We zijn benieuwd dus...

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 19:11 schreef Crack_ het volgende:

[..]

Oh die mandjess O+!
Ik ga der ook eentje halen van de week *;

Ik ga 'm een leeg rolletje wc papier, wat een lol.. :')
Hij gooit 't alle kanten op :D
Ja, dat mandje was een schot in de roos :D Als ik 's ochtends uit bed kom, zit Boelie er prinsheerlijk in te slapen O+ En, voordeel, hij kan ook in de wasmachine, en dat is al wel nodig ook :') Vuillakken
pi_89459840
Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen ;(.

Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch O+) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..

Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet? ;(
Baby darling doll face honey
  vrijdag 3 december 2010 @ 00:54:58 #111
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89459916
Misschien lukt het om hem terug in z'n kooi te lokken met een snoepje?
Ik heb met Fiona gewoon geluk denk ik, hoef alleen maar een beetje achter haar aan te rennen en dan gaat ze uit zichzelf weer terug de kooi in.
  vrijdag 3 december 2010 @ 09:11:01 #112
37150 livelink
pi_89464287
Belonen als hij uit zichzelf het hok weer ingaat? Of doet hij dat ook helemaal niet?

Gisterenavond hebben mijn konijnen heerlijk tot 23.00 buiten rondgerend in de sneeuw. Als wij naar bed gaan sluiten we de ren. Na die snijdende kou van woensdag, waarbij ze de hele dag binnen hebben gezeten leefden ze echt weer helemaal op.
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 09:52:29 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_89465195
Gisteren kregen we post, van de dierenarts. Daarin een brief, met alle dingen die de assistente ook al aan de telefoon verteld had. Een afspraakbevestiging eigenlijk, met een lijstje waar we aan moeten denken. Zoals vooral niet nuchter brengen, handdoek in het reismandje in plaats van hooi, enz.

Wel netjes van ze!

quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:52 schreef Crack_ het volgende:

Frits wil heel graag uit zn kooi om rond te huppelen (logisch O+) maar dan wil ie natuurlijk ook niet meer terug.. dan til ik 'm op en ik weet dat dat echt niet goed is als ie nog zo jong en ik er een knuffelnijn van wil maken..

Ennn ik wil ook niet dat hij het ziet als straf wanneer ik 'm dan weer terug in zn kooi zet? ;(
Wat ik zou doen is de ruimte die hij heeft een beetje inperken met een panelen ren. Zodat ie niet meteen de hele kamer heeft. Dan kun je hem makkelijker in het hok krijgen, en gaat ie z'n hok ook een beetje zien als een veilige haven, echt zijn huisje.

Wat ik ook zou doen is wennen aan 's avonds voeren. En dan voer geven vlak voor hij in z'n hok moet. Lekker brokjes, worteltje erbij. En hem laten merken dat je dat doet. Wedden dat ie heel snel erin gaat dan?

En dan na een tijdje de ruimte weer uitbreiden :Y

Even een schattig nijneplaatje

[ Bericht 5% gewijzigd door Guppy op 03-12-2010 13:57:18 ]
pi_89495535
das inderdaad een schattig konijnenplaatje :)

(heb je trouwens dwdd gezien vandaag? met die haas :()
Sla niet, Prei wel
  Moderator vrijdag 3 december 2010 @ 21:44:56 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_89495600
Niet gezien..? Zo te zien was het ook niet leuk? Wat was t?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 december 2010 @ 17:03:27 #116
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89522155
lang niet meer geweest, een verhuizing met Saar achter de rug, maar heb plaatjes van dr nieuwe stekkie

en met zoekplaatje waar ze wel op staat

Saar is nog altijd een ontzettende knuffellaar, savonds komt ze vaak uit zichzelf (als ik t hek open zet) naar de bank, dat ik dr op til en zij lekker in mn nek/op borst/op schouder komt liggen tv kijken O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 4 december 2010 @ 17:04:53 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_89522209
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:52 schreef Crack_ het volgende:

ik heb Saar door herhaling geleerd dat als ik Hop Hop zeg, ze in dr kooi moet gaan. t duurt ff :') maar met wat stimulans door wat witlof/wortel/appel heeft ze t goed geleerd. zo ook met haar zindelijkheid, erg gemakkelijk idd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_89524288
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 21:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Niet gezien..? Zo te zien was het ook niet leuk? Wat was t?
ze lieten even zien hoe een haas gevild werd. en vervolgens hoe het van het bot gesneden werd....
Sla niet, Prei wel
  Moderator zaterdag 4 december 2010 @ 18:16:50 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_89524586
Ja, dat zijn geen leuke dingen om te zien...

Ik moet zeggen dat dat ook de reden is dat ik weinig vlees eet. En het vlees dat ik eet heeft een goed leven gehad. Het liefst zou ik vega zijn, maar ik vind het ook wel erg lekker... :@
pi_89601326
ik eet eigenlijk alleen maar koeien varkens of schaap, en niet te vergeten kip.

op de een of andere manier heb ik daar niet zoon moeite mee. maar de rest.... ik hoef dat niet zo nodig allemaal!

ik moet straks nodig eens wat foto's bewerken :) heb een paar leuke gemaakt van mijn dametje in de sneeuw...
Sla niet, Prei wel
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:18:56 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_89625343
Morgen moet Molly voor castratie... Ik zie er best een beetje tegenop :@

Reismandje + ziekenboeg staat al klaar, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor! Maar toch...
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:42:05 #122
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89626147
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:18 schreef Guppyfriend het volgende:
Morgen moet Molly voor castratie... Ik zie er best een beetje tegenop :@

Reismandje + ziekenboeg staat al klaar, dus wat dat betreft zijn we er klaar voor! Maar toch...
Spannend hoor !
heb je ook een snugglesafe ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:45:14 #123
155227 crew  Guppy
dus
pi_89626238
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:42 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Spannend hoor !
heb je ook een snugglesafe ?
Geen snugglesafe, maar ik heb wel een kruikje met een kek fleecehoesje gekocht om haar warm te houden
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:48:51 #124
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89626323
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Geen snugglesafe, maar ik heb wel een kruikje met een kek fleecehoesje gekocht om haar warm te houden
een kruik is een kruik ^O^
verwen dr maar flink :Y
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator dinsdag 7 december 2010 @ 11:59:12 #125
155227 crew  Guppy
dus
pi_89626663
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:48 schreef Nonneke het volgende:

[..]

een kruik is een kruik ^O^
verwen dr maar flink :Y
Zullen we doen. Al was ik vanmorgen een beetje boos op haar, ze had naast de WC geplast, op de laminaatvloer }:| Tssk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')