abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88951189
Wat een koel beest! :D
pi_88953509
Famke doet nu vet gek, ze loopt als een mannetje te rijden op een donzen konijnenbedje.

Is dit dominant gedrag, of is ze stiekem toch een mannetje? :')
pi_88958350
wat een lieffiee!!! veel succes met koppelen!!! dat is toch altijd het spannendst!!!

onze urkel doet de ene bunnyflop na de andere op de bank hier dat ik hem af en toe moet omrollen om doorligplekken te voorkomen...

juultje is nogal schuw (ik vraag me echt af wat de vorige eigenaar met haar gedaan heeft) en ligt vaak in de kooi te chillen... op zich niets mis mee, maar ja... het zou voor urkel ook wel leuk zijn als ze een beetje meer in de woonkamer zou durven....

nog even een plaatje van juultje

P8051139.JPG by Danoontjepower, on Flickr
Sla niet, Prei wel
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 09:05:21 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_88966846
Juultje is wel een beauty zeg!

Wij vragen ons ook wel eens af waar Molly vandaan zou zijn gekomen en wat er met haar gebeurd is. Ze is ook zo bang en schrikkerig, maar vooral voor handen. Als ze op de grond zit, en ik op de bank, dan mag ik haar gewoon aaien met m'n voet. Maar als ik met m'n hand in de buurt kom, vlucht ze weg.
Overigens, als ze in de kooi zit, en ik steek m'n vingers door de tralies, dan likt ze m'n vinger af O+ Ze wil dus wel, maar durft gewoon niet.

Hier is het tijd voor fitness, en dan met name krachttraining

[ Bericht 19% gewijzigd door Guppy op 21-11-2010 09:32:32 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf zondag 21 november 2010 @ 13:04:05 #30
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_88971500
Wat een mooi beest is Juultje. Heb je haar al lang? (misschien dat ze dan minder schuw wordt?)

Flory mag op het grote bed rondrennen. Daar maakt 'ie ook flink gebruik van. Hoop alleen niet dat 'ie zometeen over de rand kiepert :P. Is het trouwens normaal dat konijnen je helemaal af willen likken? Niets is veilig voor hem, mijn kleren, gezicht, handen, alles wil 'ie wassen.
  zondag 21 november 2010 @ 13:55:00 #31
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_88973149
Ja hoor, ik word ook altijd van top tot teen afgelebberd.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 14:08:40 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_88973619
Wij ook, door beiden :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_88973997
Ik alleen door Nijn als hij daar zin in heeft. Hij geeft liever rugmassages :D. Kelly gaat stukje bij beetje wel beter, ze is ook erg bang geweest, vooral toen ze hier net was. Ze hoeft geen knuffelkonijn te zijn, zolang ze maar gelukkig is.
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 14:29:18 #34
155227 crew  Guppy
dus
pi_88974276
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:21 schreef douche-eendje het volgende:
Ik alleen door Nijn als hij daar zin in heeft. Hij geeft liever rugmassages :D. Kelly gaat stukje bij beetje wel beter, ze is ook erg bang geweest, vooral toen ze hier net was. Ze hoeft geen knuffelkonijn te zijn, zolang ze maar gelukkig is.
Dat is bij ons ook de insteek. Als ze maar gelukkig zijn en lekker konijn kunnen zijn. En ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ze me niet meer bijten, hahaha!
pi_88984563
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is bij ons ook de insteek. Als ze maar gelukkig zijn en lekker konijn kunnen zijn. En ik moet zeggen dat ik ook wel blij ben dat ze me niet meer bijten, hahaha!
Dat heeft Kelly nooit gedaan, bijten. Ze moeten hier wel werken voor hun wortels...

:P
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:36:54 #36
155227 crew  Guppy
dus
pi_88987142
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 19:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Dat heeft Kelly nooit gedaan, bijten. Ze moeten hier wel werken voor hun wortels...

[ afbeelding ]

:P
Boelie wel, meteen in het asiel al :') Eenmaal thuis nog wel een paar keer, maar inmiddels niet meer.

Wat gaaf, die wortelslinger :D Jij heb trouwens een voerbal met worteltjes erop O+ Molly en Boelie hebben er eentje met visgraten erop :@

We hebben overigens net een stukje vieze vacht van Boelie z'n staartje geknipt. Het was helemaal een harde klont viezigheid. Maar eens even in de gaten houden, hij zou zichzelf toch goed schoon moeten kunnen houden.
pi_88987685
Hahaha, de toon was al gezet bij de adoptie bij jou :P
Kelly heeft het touwtje van de slinger doorgebeten, ach... ze hebben er in ieder geval erg veel plezier van gehad, ik ook met het kijken ernaar! Ik heb nog zo'n bal liggen, aangezien deze al wat knaagschade heeft, die heeft ook wortels erop O+
  Moderator zondag 21 november 2010 @ 20:47:53 #38
155227 crew  Guppy
dus
pi_88987794
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 20:46 schreef douche-eendje het volgende:
Hahaha, de toon was al gezet bij de adoptie bij jou :P
Kelly heeft het touwtje van de slinger doorgebeten, ach... ze hebben er in ieder geval erg veel plezier van gehad, ik ook met het kijken ernaar! Ik heb nog zo'n bal liggen, aangezien deze al wat knaagschade heeft, die heeft ook wortels erop O+
Ja :') Het meisje van het asiel schrok er helemaal van, en vroeg meteen of we anders geen andere wilden. Maar goed, toen was ik al verkocht en wilde ik Boelie meenemen O+

Ik ga hier ook eens een wortelslinger maken. Wat voor touwtje heb jij gebruikt? Gewoon een sisal touwtje of zo?
pi_88988782
Verliefdheid op konijnen doet rare dingen met mensen :P

Ja, gewoon sisaltouw :)
  maandag 22 november 2010 @ 00:01:36 #40
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_88999426
Mensen, de temperaturen gaan zakken! Hoe doe ik dat in de winter met de waterflessen van Pluk en Pluis in mijn buitenhok? Elke dag vernieuwen zowiezo maar dat gaat geheid 's nachts bevriezen? Hok zelf is al winterproof, zit een groot zeil omheen/overheen (met belletjesfolie er onder!) wat bij de ergste kou ook aan de voorkant kan zakken, maar die flessen zijn even mijn grootste zorg. Kan er wel op gaan googlen, maar hier heb ik direct de antwoorden van de kenners, op Google is dat nog maar af te wachten. En hebben ze bij vriestemperaturen nog iets extra's nodig qua voer, of gewoon het droogvoer en het groenvoer wat ze altijd al hebben?
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_89000678
Je mag ze in de winterperiode meer energierijk voer (biks) geven dan dat je normaal zal doen, omdat ze ook energie nodig hebben om warm te blijven. Verder zullen de konijnen nu al hun wintervacht hebben die goed zal isoleren, stro in het hok en bij erg strenge vorst het hok afdekken moet genoeg zijn.
Het drinkflesje is inderdaad het grootste probleem bij buitenkonijnen, je hebt hoesjes voor om drinkflessen, maar deze werken vrijwel niet omdat het kogeltje dat in het tuitje van de fles zit vrijwel altijd bevriest. Het is dus verstandig om wat extra drinkflessen aan te schaffen en meerdere keren per dag de fles te wisselen. Ook kan het zo zijn dat er wat flessen sneuvelen, dus ook de flessen niet te goed vullen. Wat je kunt doen is 's avonds de flessen vervangen en wat vochtrijk groenvoer (witlof) geven, dan moeten ze de nacht wel door kunnen komen :).
pi_89002747
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 00:01 schreef Ireth het volgende:
Mensen, de temperaturen gaan zakken! Hoe doe ik dat in de winter met de waterflessen van Pluk en Pluis in mijn buitenhok? Elke dag vernieuwen zowiezo maar dat gaat geheid 's nachts bevriezen? Hok zelf is al winterproof, zit een groot zeil omheen/overheen (met belletjesfolie er onder!) wat bij de ergste kou ook aan de voorkant kan zakken, maar die flessen zijn even mijn grootste zorg. Kan er wel op gaan googlen, maar hier heb ik direct de antwoorden van de kenners, op Google is dat nog maar af te wachten. En hebben ze bij vriestemperaturen nog iets extra's nodig qua voer, of gewoon het droogvoer en het groenvoer wat ze altijd al hebben?
Je kunt bij de dierenwinkel een hoes kopen die je om de drinkflesjes heen kan doen zodat ze niet bevriezen. :)
All good things are wild and free.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 09:35:33 #43
155227 crew  Guppy
dus
pi_89003783
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 08:10 schreef tliciouz het volgende:

[..]

Je kunt bij de dierenwinkel een hoes kopen die je om de drinkflesjes heen kan doen zodat ze niet bevriezen. :)
Die zijn in principe wel handig ja, maar dan bevriest dat ijzeren mondstukje alsnog.
pi_89004581
Enige voordeel van die hoezen is dat je geen exploderende ijsflessen krijgt ;).
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 10:18:16 #45
155227 crew  Guppy
dus
pi_89004711
Ja, da's ook weer zo :D
pi_89005162
Verwarmingsfolie :

http://shop.conrad.nl/com(...)n/verwarmingsfolies/

Of een aquarium verwarming of een fietslampje onder de waterbak (Geen LED ,dat geeft geen warmt af)
  maandag 22 november 2010 @ 11:26:12 #47
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89006538
Steph heeft al een lekker holletje gemaakt in de ren ~:) Zo even zn nachthok doen, flinke berg schone stro erin, heeftie weer wat te doen ;)

Hier hebben de flesjes zo'n hoesje er omheen, als het echt goed vriest werkt natuurlijk niets, behalve vaak verversen :P
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  FOK!fotograaf maandag 22 november 2010 @ 12:59:40 #48
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_89009345
In plaats van zo'n hoesje kan je ook zelf wat knutselen om de drinkfles te isoleren. Watten + aluminiumfolie is een bekende manier om te isoleren (dus vertraagt vriezen), maar dat lost het vastgevroren mondstukje ook niet op.

Flory hapt ook af en toe. In mijn vingers en soms in mijn nek. Schrik er iedere keer zo van dat hij ook schrikt :+.
  Moderator maandag 22 november 2010 @ 13:02:23 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_89009429
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 12:59 schreef Chemiu het volgende:
Flory hapt ook af en toe. In mijn vingers en soms in mijn nek. Schrik er iedere keer zo van dat hij ook schrikt :+.
Wat helpt is een hoog gilletje geven als hij dat doet. Dat doen konijnen ook als de pijn hebben, en dan weet ie dat je het niet leuk vind.
  maandag 22 november 2010 @ 14:32:46 #50
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_89012396

lekker in zn holletje <O)

probeer me niet stiekem te aaien ja }:| ik ga }:|

gelukkig wistie een schoon bed (en vooral schone wc) wel te waarderen
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties