abonnement Unibet Coolblue
pi_88087514




perry.jpg mondje.gif Eline_ir_0.jpg krea.jpg KittyAva.jpg xbox-360-1.jpg Untitled-1.gif ecZ0IwOp1Ed.jpg gruslen_rainbow.gif --H-I-M--.jpg
kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg smurfavatar%5B1%5D.png 2rgjadi.jpg sunshine.jpg



















Opmerkelijke video's:

OP
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:26:43 #2
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88087722
Hey A_A is een akwaline niks. Super mooi. Lijkt er op en goedkoop!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88087809
De vraag:
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 00:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik wil morgen een achterwand kopen maar nog geen idee welke. Tis voor een hoekbak maar ik weet nog niet wat voor. Wel weet ik dat het geen rechte achterwand wordt want ik wil mijn aan en afvoerpijpjes achter de wand wegwerken enzo. Iemand ideeen of tips? :P
Handige tip:
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:03 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een garnalenval in elkaar gefrutseld. Petfles doormidden, schenkgedeelte op de kop erin, plakbandje erom... beetje voer erin en whoppa. Klaar.
Werkt als een tiet. Moet alleen nog even voer halen waar ze echt op af komen, want heb er nu gewoon korrels in gedaan.
BrandX's aquarium gaat goed, binnenkort de bak van ook_gek natuurlijk ook. Geduld:
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 21:24 schreef ook_gek het volgende:
* ook_gek was helemaal klaar met dat draad alg.

Omdat ik geen vissen in me bak heb zitten omdat ik aan het opstarten was heb ik alles er uit getrokken. Grind weg gegooid planten tot het minimun ingesnoeit alles met de hand schoongemaakt en helemaal opnieuw begonnen.

Moet nu goed gaan :)

ik houd jullie op de hoogte
Stali heeft ook nog een vraagje over achterwanden:
quote:
5s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:03 schreef Stali het volgende:
Die achterwanden vind ik trouwens wel erg mooi. Heb zelf zo'n poster die ik een beetje verdoezel met planten. Ik moet zeggen dat dit erg makkelijk schoonmaken is en ik heb natuurlijk maar 100 liter.

Zo'n mooie rotswand zou ik een toekomstig groter aquarium ook graag willen al heb ik een beetje begrepen dat het flink schrobben is met een tandenborstel. Vrij veel werk dus.
Klopt dit is of heb ik dit idee gekregen door aquaristen in gevecht tegen alg?
Volgens mij zijn we zo weer bij. Hoop dat ik niets vergeten ben.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 23:39:25 #4
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88088211
Schaamteloze Tetra Vind Post (ik kon ff niets beters verzinnen)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88088651
Stali, het is maar net wat je veel vind. Ik doe zelf persoonlijk nooit niks aan de achterwand, en het dunne laagje alg dat erop zit laat het natuurlijk ogen. Mijn achterwand is al wat donkerder van kleur, dus dan vormt het opzich geen probleem. Mijn ouders hebben geen co2 of dergelijke, en ook wat meer alg, maar bij hun is het ook niet storend.

Als je het compleet schoon wil maken, moet je inderdaad met een zachte tandenborstel aan de gang :P Veel plezier op een stuk van 160x60cm :P Ik begin er niet aan zolang het niet stoort (draait sinds januari ongeveer)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88089190
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stali, het is maar net wat je veel vind. Ik doe zelf persoonlijk nooit niks aan de achterwand, en het dunne laagje alg dat erop zit laat het natuurlijk ogen. Mijn achterwand is al wat donkerder van kleur, dus dan vormt het opzich geen probleem. Mijn ouders hebben geen co2 of dergelijke, en ook wat meer alg, maar bij hun is het ook niet storend.

Als je het compleet schoon wil maken, moet je inderdaad met een zachte tandenborstel aan de gang :P Veel plezier op een stuk van 160x60cm :P Ik begin er niet aan zolang het niet stoort (draait sinds januari ongeveer)
Dit neem ik wel even mee in mijn achterhoofd. Inderdaad op een donkere wand is het juist natuurlijk en wrs. zelfs nog veel levendiger ook maar op heel lichte wand vind ik het erg storend. Ik heb dan ook echt rampfoto's gezien van o.a. een lichte zandachterwand in een joekel van een aquarium met grote algproblemen en dan kan zoiemand niet even aan de slag met een tandenborstel. Dat lijkt me echt geen pretje.

Donkere wand dus. ^O^ .
pi_88094660
Kzie mezelf al met zo'n tandenborstel staan te schrobben :') :')
NAHH toch maar niet :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88097569
inderdaad, een bealgde achterwand oogt mooi en natuurlijk. sowieso vind ik die algenfobie die je vaak tegenkomt nogal overdreven. zolang de voorruit maar schoon is (daar zorgen je algeneters wel voor) en de planten niet onder de alg zitten (dat moet je zelf regelen dmv verlichting/bemesting/voeren) is er niks aan het handje.

ik heb eindelijk mn filterzand binnen, heb ik een week of 6 op zitten wachten. dus nu ga ik weer flink aan de slag met mn kweekstelling in gebruik nemen en de woonkameraquaria onder handen nemen. je zou mn aqua-kamer moeten zien, bergen lavastaan, basalt grind, filterzand, emmers met planten, filtermateriaal, PVC buizen. een hoop werk nog...
pi_88097761
kan niet editten, dan maar zo.

wat ook leuk is voor achterwanden, is ze laten begroeien met javamos. dit ben ik aan het proberen in mn grote bak. je moet alleen wel uitkijken dat er niet te veel vuil in blijft hangen, ivm waterbelasting. eigenlijk wil ik een achterwand maken van een soort gaas, waar het javamos doorheen groeit, en deze met zuignappen bevestigen, zodat ik de hele achterwand eruit kan trekken en even afspoelen onder de douche oid. maar op dit moment laat ik zoveel javamos op de standaard juwel achtergrond groeien.
pi_88102306
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 08:06 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kzie mezelf al met zo'n tandenborstel staan te schrobben :') :')
NAHH toch maar niet :P
Ik doe dat gewoon met een afwasborstel als het echt nodig is :P Flink raggen :P

Uiteraard een afwasborstel die alleen voor dit doel gebruikt wordt, ik pak 'm niet uit de keuken of zo :P
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:31:33 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88110231
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:00 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Ik doe dat gewoon met een afwasborstel als het echt nodig is :P Flink raggen :P

Uiteraard een afwasborstel die alleen voor dit doel gebruikt wordt, ik pak 'm niet uit de keuken of zo :P
Ik zie al voor me dat je ineens groene borden hebt ipv witte :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88128515
sorry dat ik dit weer zo laat meld, maar gaat er morgen nog iemand naar boxtel voor de jaarbeurs?

pi_88130699
Denk dat de users die nu nog reageren niet gaan.

Ben echt nog nooit op een beurs geweest trouwens. Jullie wel?
Ik voel me echt nog zo'n beginneling die al kan genieten van een waterwinkel. Terwijl ik allang niet meer zo'n argeloze beginner ben.
pi_88130812
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 00:11 schreef Byte_Me het volgende:
sorry dat ik dit weer zo laat meld, maar gaat er morgen nog iemand naar boxtel voor de jaarbeurs?

[ afbeelding ]
Morgen wip ik wel ff langs ja.
Alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb, zal van het weekend eens nieuwe plaatjes schieten.
pi_88134860
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 01:08 schreef Stali het volgende:
Denk dat de users die nu nog reageren niet gaan.

Ben echt nog nooit op een beurs geweest trouwens. Jullie wel?
Ik voel me echt nog zo'n beginneling die al kan genieten van een waterwinkel. Terwijl ik allang niet meer zo'n argeloze beginner ben.
1 keer in Nieuwegein, maar echt geweldig was het niet. Misschien omdat ik niet zo into terrariums ben. Qua aquaria was er niet extreem veel te zien, en al die vissen in zakjes vond ik best zielig..

Je voelt je daar niet direct een beginner aangezien je toch al wat kennis hebt van soorten visjes enzo. Als je iets zoekt en aanbiedingen wil vinden, is het verstandig om van te voren ff op internet wat prijzen te zoeken en dan eens op zo'n beurs zoeken naar datgene wat je zoekt. Zo had ik vorig jaar 1,5 liter Profito voor 15 euro :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:11:06 #16
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88136559
Nog even teurg te komen op mijn algen probleem.

Ik heb er toen zit ik net te denken een hele scheut vanSera florena in gedaan. En paar dagen later was
mijn bak 1 algen verhaal.

De planten groeide wel mooi door. Maar nu heb ik alles tot in het minimum ingesnoeid en nieuw grind en water en heel de bak schoon gemaakt. En maar 2 druppeltjes van de planten voeding er in gedaan. En maar opnieuw opstarten.

Kijken wat er gaat gebeuren :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88158642
Teveel plantenvoeding kan inderdaad resulteren in een algenexplosie.
Gewoon geduld hebben en het komt goed. Ik zou er iig even 2 weken geen Florena in doen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88159257
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 10:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



1 keer in Nieuwegein, maar echt geweldig was het niet. Misschien omdat ik niet zo into terrariums ben. Qua aquaria was er niet extreem veel te zien, en al die vissen in zakjes vond ik best zielig..

Je voelt je daar niet direct een beginner aangezien je toch al wat kennis hebt van soorten visjes enzo. Als je iets zoekt en aanbiedingen wil vinden, is het verstandig om van te voren ff op internet wat prijzen te zoeken en dan eens op zo'n beurs zoeken naar datgene wat je zoekt. Zo had ik vorig jaar 1,5 liter Profito voor 15 euro :P
Visjes in zakjes daar krijg ik zo'n vogeltjesmarkt idee bij. Niet erg leuk en zeker niet als je gewoon internet en alle kennis over vissen voor handen hebt. Zoveel Profito is wel een fijne deal.

De aquariumwinkel hier heeft een schitterend aquarium staan. Als ik ooit rijk word met friet bakken of de loterij win. (Het laatste is voor de hand liggender trouwens. :'). ) Dan koop ik die hele bak compleet. Zo mooi. durf er niet zomaar foto's van te maken en toestemming vragen is toch een soort drempel. Maar zal de stoute schoenen eens aantrekken om hier te laten zien.

Weet niet hoe ik het uit moet drukken maar die oude grote vissen die erin zwemmen is echt een ontmoeting met een compleet andere wereld. Ik kijk naar ze en ze kijken naar mij, Zij kijken uiteraard om te zien of ik iets te vreten heb maar het is net alsof je prehistorische ontmoeting hebt. Prachtig vind ik ze. O+ .
  zondag 31 oktober 2010 @ 00:32:59 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88159531
Damn, De stekkerdoos waar mijn grote aquarium op zit begeeft het net :{
Gelukkig nog kunnen ruilen met een andere zodat alles gewoon functioneert vanacht. Morgen is het koopzondag dus gelijk maar even een nieuw stekkerblok halen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 31 oktober 2010 @ 07:53:12 #20
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_88164850
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 23:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Stali, het is maar net wat je veel vind. Ik doe zelf persoonlijk nooit niks aan de achterwand,
Dubbele ontkenning ;(
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_88165422
Haha klopt Samz :')
Zal wel aan het liggen aan het feit dat ik brabander ben :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 31 oktober 2010 @ 10:41:56 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_88166489
Je kan ook geen zinnen opbouwen omdat je Brabander bent? :P
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_88167350
Nee, dat ligt aan mij :P

Gister lag er trouwens vanuit het niks een regenboogvis op z'n kantje.
Deze was altijd al kleiner dan de rest, maar ineens was het op denk ik
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88170472
nooit niks, kom je uit tilburg? :P

op die beurs zaten inderdaad alle vissen in zakjes, vond het niet zo denderend. wel weer wat gekocht, een zak amandelboombladeren, 5 sterbai (had er nog maar 2 dus de groep moest aangevuld worden) en ruim 50 japonica's voor 10 euro!

zag ook bij een kerel die allemaal 2dehands spul verkocht een CO2 cilinder met reduceerventiel zonder prijs. vraag ik wat het kost, wil die kerel er 100 euro voor hebben. CO2 cilinder was nog maar 4 jaar te gebruiken en was voor een halve kilo CO2. hij vond het raar dat ik hard moest lachen om die prijs _O-
hij verkocht ook tweedehands pomp delen van zo'n 2213 filter voor 15 euro, om de hoek kon je het complete filter kopen, nieuw, voor 20 euro :D
pi_88170610
Dit topic ook weer gevonden :Y
En qua achterwand gaat het waarschijnlijk toch maar niet denk ik zo'n diepe 3D wand worden maar zoiets ongeveer als O_G aangaf. Gewoon platte achterkant met aan de voorkant genoeg 3D effect. En voor de hoek moet ik nog iets verzinnen om alles weg te werken maar dat is een kleiner probleem :D

Oooh en heb sinds gister 15 Kuhli's erbij omdat ze anders door de plee gespoeld zouden worden :(
pi_88170920
Ah een nieuw topic.

Ik snap mensen niet zo goed die vissen door de wc heen spoelen, goed dat je ze hebt opgevangen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 31 oktober 2010 @ 14:32:35 #27
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88173056
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 13:12 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dit topic ook weer gevonden :Y
En qua achterwand gaat het waarschijnlijk toch maar niet denk ik zo'n diepe 3D wand worden maar zoiets ongeveer als O_G aangaf. Gewoon platte achterkant met aan de voorkant genoeg 3D effect. En voor de hoek moet ik nog iets verzinnen om alles weg te werken maar dat is een kleiner probleem :D

Oooh en heb sinds gister 15 Kuhli's erbij omdat ze anders door de plee gespoeld zouden worden :(
Je moet die gasten eens mailen en je probleem voor leggen. Ze reageren binnen 15min echt bizar!
wel tijdens kantoor uren.

Wie weet komen ze wel met een super oplossing voor je :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88180336
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 13:07 schreef Byte_Me het volgende:
nooit niks, kom je uit tilburg? :P

op die beurs zaten inderdaad alle vissen in zakjes, vond het niet zo denderend. wel weer wat gekocht, een zak amandelboombladeren, 5 sterbai (had er nog maar 2 dus de groep moest aangevuld worden) en ruim 50 japonica's voor 10 euro!

zag ook bij een kerel die allemaal 2dehands spul verkocht een CO2 cilinder met reduceerventiel zonder prijs. vraag ik wat het kost, wil die kerel er 100 euro voor hebben. CO2 cilinder was nog maar 4 jaar te gebruiken en was voor een halve kilo CO2. hij vond het raar dat ik hard moest lachen om die prijs _O-
hij verkocht ook tweedehands pomp delen van zo'n 2213 filter voor 15 euro, om de hoek kon je het complete filter kopen, nieuw, voor 20 euro :D
Nee, omgeving Eindhoven ;)

Maar op die beurzen moet je een beetje de prijzen weten.. Dan doe je niet snel een miskoop.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88181295
Ben dus naar die beurs geweest en wat een afgang zeg. Al die goedkope visjes in veel te kleine transportzakjes. Ik was wat later en kon me gewoon NIET voorstellen dat als ik een visje zou kopen hij levend thuis zou komen. Vond het slecht georganiseerd. Al de tweede beurs achter elkaar dat niks aan was. :P
pi_88190790
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 10:41 schreef Samzz het volgende:
Je kan ook geen zinnen opbouwen omdat je Brabander bent? :P
Niet aan Perry komen. Die kan prima zinnen maken en is al heel lang altijd iedereen behulpzaam.
pi_88190945
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2010 13:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ah een nieuw topic.

Ik snap mensen niet zo goed die vissen door de wc heen spoelen, goed dat je ze hebt opgevangen.
Dat schijnt echt een lijdensweg voor vissen.
Kunt ze beter doodslaan met een baksteen. Maar eik is dat al schandalig, begin er dan niet aan.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:05:54 #32
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_88191231
(jammer overigens dat je niet kan doorklikken in de OP naar die vette aquaria's die geshowed worden).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_88191267
quote:
15s.gif Op zondag 31 oktober 2010 22:01 schreef Stali het volgende:

[..]



Dat schijnt echt een lijdensweg voor vissen.
Kunt ze beter doodslaan met een baksteen. Maar eik is dat al schandalig, begin er dan niet aan.
Ja, idd... al die chemicaliën.
Doodslaan met een baksteen... dat zal ik mijn vriend dan laten doen.

Kruidnagelolie schijnt ook niet echt de beste oplossing te zijn, evenals de vriezer...
Toch heb ik ooit een vis in de vriezer gestopt, omdat ik hem niet kon onthoofden.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 31 oktober 2010 @ 22:15:36 #34
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88191889
Tja hoe je het ook went of keert. Een vis doden is waarschijnlijk nooit echt fijn voor de vis.
Misschien is dood slaan met een steen dan nog de beste optie. Mocht er geen andere uitweg meer zijn. Alleen te doen als een vis heel ziek is ofzo.

Mensen die zomaar vissen doden omdat ze die ff niet kunnen gebruiken :N
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88194047
quote:
18s.gif Op zondag 31 oktober 2010 21:59 schreef Stali het volgende:

[..]

Niet aan Perry komen. Die kan prima zinnen maken en is al heel lang altijd iedereen behulpzaam.
O+ Das lief van je.
Mijn zinnen zullen misschien niet altijd perfect zijn, maargoed ik typ +- 3 uur per dag weg op het net (aan allerlei zaken) om mijn hulp te geven, dus zolang mensen het begrijpen vind ik het best ;)Ik kan het wel hebben verder
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 1 november 2010 @ 14:55:29 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88210158
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 22:54 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



O+ Das lief van je.
Mijn zinnen zullen misschien niet altijd perfect zijn, maargoed ik typ +- 3 uur per dag weg op het net (aan allerlei zaken) om mijn hulp te geven, dus zolang mensen het begrijpen vind ik het best ;)Ik kan het wel hebben verder
Kun je me dat nog een keer uitleggen? Ik begrijp het niet

:P

sorry kon het niet laten
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88210651
:P :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88213203
Zo. Eindelijk van mijn Kersenbuikjes af. heb ze terug naar de dierenwinkel gebracht. Wat zag die bak eruit nadat ze huis hadden gehouden. Mijn god. Enfin, heb er 26 weggebracht inclusief moeder en vader. Bijna een uur over gedaan om ze te vangen. ( en nou mijn vriendin nog maar eens zeggen dat ik geen geduld heb :) ) Nu heb ik er een over het hoofd gezien. Wat zal ik ermee doen? Ook wegbrengen of een broertje/zusje bij halen in de hoop dat het weer een mooi koppeltje wordt?
pi_88218633
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 16:24 schreef Lange_Lans het volgende:
Zo. Eindelijk van mijn Kersenbuikjes af. heb ze terug naar de dierenwinkel gebracht. Wat zag die bak eruit nadat ze huis hadden gehouden. Mijn god. Enfin, heb er 26 weggebracht inclusief moeder en vader. Bijna een uur over gedaan om ze te vangen. ( en nou mijn vriendin nog maar eens zeggen dat ik geen geduld heb :) ) Nu heb ik er een over het hoofd gezien. Wat zal ik ermee doen? Ook wegbrengen of een broertje/zusje bij halen in de hoop dat het weer een mooi koppeltje wordt?
dan heb je natuurlijk binnen de kortste keren weer een zooi kersenbuiken :P
pi_88222188
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 18:51 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dan heb je natuurlijk binnen de kortste keren weer een zooi kersenbuiken :P
Misschien, maar ze zijn nu pas 4 maanden. Vraag me af wanneer ze geslachtsrijp zijn.

Heb misschien wel een leuke meevaller. Gaf bij een collega aan een aquariaan te zijn, waarop hij aangaf dat zijn dochter een Juwel aquarium met bolle voorruit heeft staan die zij niet meer gebruikt. Toen ik aangaf dat hij maar een moest vragen wat ze ervoor wilde hebben zei hij dat hij dacht dat ze hem zo wel weg wilde doen. Ik ben nu heel hard aan het hopen. Ik wil een aquarium met bolle voorruit. :Y
pi_88232108
Net gebruik gemaakt van een heel erg mooie aanbieding. JBL E900 buitenfilter inclusief 9W UV-C waterreiniger voor nog geen 90 euro. Iemand al ervaring met UV waterreiniging?
pi_88238367
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 23:16 schreef Lange_Lans het volgende:
Net gebruik gemaakt van een heel erg mooie aanbieding. JBL E900 buitenfilter inclusief 9W UV-C waterreiniger voor nog geen 90 euro. Iemand al ervaring met UV waterreiniging?
maak je met UV niet ook de nuttige bakterien kapot?
pi_88239055
Jep, dat doen ze..
Echter kun je voor 90 euro toch zo'n set kopen en de UV reiniger niet gebruiken of zelfs los verkopen :D Standaard kost zo'n pomp 99 euro geloof ik..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88240277
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 10:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Jep, dat doen ze..
Echter kun je voor 90 euro toch zo'n set kopen en de UV reiniger niet gebruiken of zelfs los verkopen :D Standaard kost zo'n pomp 99 euro geloof ik..
UV reiniger kopen? Nooit gebruikt, nieuw in doos. :D
pi_88240321
:D :D Nee bedankt.. Verpats em maar via Marktplaats haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88240509
Nou, ik heb mijn aquarium in de serre staan. Vaak veel zon, waardoor ik wel snel last van algen heb. Mocht ik onverhoops toch last van algen krijgen dan zou ik de UVC erin kunnen hangen.
  dinsdag 2 november 2010 @ 12:01:40 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88242151
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 11:09 schreef Lange_Lans het volgende:
Nou, ik heb mijn aquarium in de serre staan. Vaak veel zon, waardoor ik wel snel last van algen heb. Mocht ik onverhoops toch last van algen krijgen dan zou ik de UVC erin kunnen hangen.
Daar heb ik zo veel alg problemen mee gehad. Ik werd er gek van. Als ik het had schoon gemaakt en ik ging een ander stukje schoonmaken, kon ik weer terug naar het eerste stuk want er zat alweer alg op.

Bij wijze van spreken natuurlijk ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88242246
Ik heb net mijn aquarium schoongemaakt, de visjes kunnen weer naar buiten kijken en niet geheel onbelangrijk: ik kan de visjes weer zien.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_88242922
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 11:09 schreef Lange_Lans het volgende:
Nou, ik heb mijn aquarium in de serre staan. Vaak veel zon, waardoor ik wel snel last van algen heb. Mocht ik onverhoops toch last van algen krijgen dan zou ik de UVC erin kunnen hangen.
Kan opzich wel, persoonlijk zou ik het niet doen.
Maar omdat het gewoonweg alle micro organisme kapot maakt zou ik dat uvc filter nooit 24uur per dag dat ding aan laten staan.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88243055
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 12:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Daar heb ik zo veel alg problemen mee gehad. Ik werd er gek van. Als ik het had schoon gemaakt en ik ging een ander stukje schoonmaken, kon ik weer terug naar het eerste stuk want er zat alweer alg op.

Bij wijze van spreken natuurlijk ;)
Heb helaas even geen mogelijkheid hem te verplaatsen. Wellicht op termijn een grotere bak in de kamer. Ben al een poosje aan het lezen over zee aquaria. Dat zou een optie kunnen zijn.
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:13:37 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88244571
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:29 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]


Heb helaas even geen mogelijkheid hem te verplaatsen. Wellicht op termijn een grotere bak in de kamer. Ben al een poosje aan het lezen over zee aquaria. Dat zou een optie kunnen zijn.
Bij mij kon het toen ook niet anders, maar ik ben blij dat in mijn nieuwe huis ze de hele dag geen direct zonlicht hebben. Het scheelt toch best wel veel.

Zee aquaria kunnen zo gruwelijk mooi zijn. Het is alleen een nadeel dat het best veel onderhoud kost en volgens mij is het ook redelijk lastig. Maar ze kunnen echt super mooi zijn :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88288939
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij mij kon het toen ook niet anders, maar ik ben blij dat in mijn nieuwe huis ze de hele dag geen direct zonlicht hebben. Het scheelt toch best wel veel.

Zee aquaria kunnen zo gruwelijk mooi zijn. Het is alleen een nadeel dat het best veel onderhoud kost en volgens mij is het ook redelijk lastig. Maar ze kunnen echt super mooi zijn :)
Goeie voorlichting is het halve werk. Probleem is wel dat het duurder is dan zoetwateraquaria. Het enige probleem is het water, dat zul je of in een grote regenton zelf moeten "kweken", of in de winkel kopen. Dus duurder.
pi_88334754
Net geschoten :)



Jonge Apisto
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88336323
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:19 schreef Joene het volgende:
Net geschoten :)

[ afbeelding ]

Jonge Apisto
[ afbeelding ]
Moooooi O+
pi_88336617
ik ben ook erg happy met de staat van de bak momenteel.

Laatste tijd veel problemen gehad met algen door teveel licht (laag zonnetje + verlichting).
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88345400
Erg mooi Joene! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88357310
kan het kwaad om een 15W TL buis aan te sluiten op een 18W VSA? gaat dit ten koste van de branduren? brandt hij dan feller?
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:28:16 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88357823
quote:
Op donderdag 4 november 2010 19:12 schreef Joene het volgende:
ik ben ook erg happy met de staat van de bak momenteel.

Laatste tijd veel problemen gehad met algen door teveel licht (laag zonnetje + verlichting).
Ziet er allemaal echt mooi uit :)

Zijn dat allemaal echte planten? Ze zien er zo mooi helder uit. Dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Als ik sommige bakken zie ben ik daar nog wel eens jaloers op.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88357948
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ziet er allemaal echt mooi uit :)

Zijn dat allemaal echte planten? Ze zien er zo mooi helder uit. Dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Als ik sommige bakken zie ben ik daar nog wel eens jaloers op.
Hoe ziet het er bij jou uit dan? Wellicht wat foto's?
Je kan zelf zo'n bak ook creeeren hoor ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:37:24 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88358163
Hier iemand toevallig nog interesse in een stel Zebra Cichliden?
Ik ben een beetje klaar met die vissen. Ik heb ze gratis bij mijn aquarium gehad en ik kan er niets bij zetten aangezien de bak al vol zit en dan nog zijn ze niet echt sociaal tegenover andere vissen.
1 is er best wel aardig groot. Minimaal 10cm. De anderen zijn wat kleiner. In totaal zijn het er 7 (uit mijn hoofd)
Daarnaast heb ik nog 3 algeneters waarvan 2 kleintjes (4cm) en een 1 grote (zo'n 10cm). Dan zit er ook nog een vuurstaart bij. Van mij mogen ze allemaal weg.

Allemaal gratis op te halen in Dronten.
Het hele bestand overnemen heeft de voorkeur, maar mocht dat lastig zijn is een paar vissen overnemen ook geen probleem.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:41:43 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88358327
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Hoe ziet het er bij jou uit dan? Wellicht wat foto's?
Je kan zelf zo'n bak ook creeeren hoor ;)
Ik zal van allebei de bakken een keer een foto maken. Het hoekaquarium moet nog het nodige aan gebeuren en de kleine 60L bak staat er prima bij, op een varen met wat bruin geworden blad na.
Het ligt trouwens ook een beetje aan de plant die erin zit.
Ik heb ook een plant gehad die echt heel mooi bleef en groeide als kool.

Mijn Javavaren ziet er ongeveer zo uit. maar dan veel groter en soms met wat dode bladeren er door en bladeren die er nog wat slechter uit zien dan deze:



Ik haal de dode bladeren er natuurlijk altijd wel uit en ik heb hem al een keer grondig bij gesnoeid aangezien het stuk hout waar hij op zit niet meer te zien was :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Komakie op 05-11-2010 12:12:06 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88358407
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ziet er allemaal echt mooi uit :)

Zijn dat allemaal echte planten? Ze zien er zo mooi helder uit. Dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Als ik sommige bakken zie ben ik daar nog wel eens jaloers op.
Uiteraard zijn het allemaal echte planten , dit doe ik met mn verlichting en wat plantenvoeding :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88373923
De blauwalg is langzaam maar zeker de strijd aan het verliezen. Ik maak twee maal daags de bodem schoon, en elke dag het glas en het hout.

Er liggen nog her en der wat "plukken", maar het wordt minder en minder. *O*
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:01:06 #64
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88401370
in me schone verse bak zonder enige vorm van plantenvoeding begint weer groenalg op te komen.
Op de achterwand, op me stuk houd en 1 plant begint weer helemaal ingepakt te worden.

Ik wil best foto's plaatsen maar geen idee waar ik ze kan uploaden :D Dus als iemand dat weet kan ik wat foto's online knallen.

Want begin nu ten einden raad te raken :o

Zit te denken om de plant waar het in zit te snoeien, de achterwand schoon te maken met een tandenborstel, hout helemaal opnieuw uitkoken en 75% water verversen....

of iemand moet een ander idee hebben.


bak heeft geen directe zonlicht.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88401426
www.tinypic.com

:)

ik zeg licht.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88401449
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:01 schreef ook_gek het volgende:
in me schone verse bak zonder enige vorm van plantenvoeding begint weer groenalg op te komen.
Op de achterwand, op me stuk houd en 1 plant begint weer helemaal ingepakt te worden.

Ik wil best foto's plaatsen maar geen idee waar ik ze kan uploaden :D Dus als iemand dat weet kan ik wat foto's online knallen.

Want begin nu ten einden raad te raken :o

Zit te denken om de plant waar het in zit te snoeien, de achterwand schoon te maken met een tandenborstel, hout helemaal opnieuw uitkoken en 75% water verversen....

of iemand moet een ander idee hebben.

bak heeft geen directe zonlicht.
KH, pH, NO3, PO4?
hoeveel uur licht aan?
hoevaak waterwissel?
formaat aquarium? bewoners?
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:15:24 #67
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88401775
7 uur licht. Staat pas een week in te draaien, geen inwoners dus.
Kan even niet meten wat de water waardes zijn helaas.
Heb nu 1x 25% water ververst en de watten ververst van het filter. ( alleen de witte watten )
Is een 60CM bak.

Ik had hier voor al 1.5 maand hem in te draaien maar toen was het opeens een explosie van alg. Toen alles er uit gehaald schoon gemaakt nieuw grind volledig opnieuw begonnen. Planten helemaal gesnoeid en met de hand elk blaadje schoon gemaakt.

Heb toen het hout niet uitgekookt. Had ik nu denk ik achter af gezien wel moeten doen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88407821
Tipje; hout hoef je niet uit te koken als je het koopt. Gewoon afspoelen enzo, meer niet..

@Komakie; gebruik je plantenvoeding?
En zo ja, wat zijn je waterwaardes?
En zo nee, dan begin er maar eens mee ;) Profito of plantenpracht zijn bijvoorbeeld goede voeders.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88408077
Ik ben gestopt met profito , gebruik alleen nog Easy Carbo en ipv de profito Sera Florena..
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88408499
Aanpassing OP:

Catch22- erin (http://poezels.com/FOK/USERS/Catch22-.jpg)
versteegrob's naam changed naar stoeltafel.
Enkele usericons erbij. ^O^
pi_88409489
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:37 schreef Joene het volgende:
Ik ben gestopt met profito , gebruik alleen nog Easy Carbo en ipv de profito Sera Florena..
Had dat een reden?
Ik ben juist andersom gegaan.. Van Florena naar Profito.
Sindsdien doen mijn planten het wel goed.

Mijn vallisneria ging helemaal naar de klote van Florena namelijk..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88412107
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Had dat een reden?
Ik ben juist andersom gegaan.. Van Florena naar Profito.
Sindsdien doen mijn planten het wel goed.

Mijn vallisneria ging helemaal naar de klote van Florena namelijk..
Profito heeft geen ijzer.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 7 november 2010 @ 00:43:21 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88420980
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tipje; hout hoef je niet uit te koken als je het koopt. Gewoon afspoelen enzo, meer niet..

@Komakie; gebruik je plantenvoeding?
En zo ja, wat zijn je waterwaardes?
En zo nee, dan begin er maar eens mee ;) Profito of plantenpracht zijn bijvoorbeeld goede voeders.
Ik gebruik inderdaad geen plantenvoeding. Wilde het al langer een keer proberen.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat spul? Gewoon een bepaalde hoeveelheid vloeistof in je water doen of :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88421837
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:22 schreef Joene het volgende:

[..]


Profito heeft geen ijzer.
In Profito zit wel degelijk ijzer, echter weet ik niet de verhoudingen..
Maar er zit ijzer in.

Overigens gebruik ik naast Profito nog Ferro (ijzer) om het ijzer gehalte extra te stimuleren. En alles loopt hier goed op.. Zelfs me Vallisneria groeit nu als kool.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88421956
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik gebruik inderdaad geen plantenvoeding. Wilde het al langer een keer proberen.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat spul? Gewoon een bepaalde hoeveelheid vloeistof in je water doen of :?
Het is inderdaad vloeibaar over het algemeen.
Als je planten hebt die de voeding uit de wortels halen, kun je er ook nog kleibollen met voeding in de bodem steken..

1x per week of 1x per 2 weken kun je dan de aanbevolen hoeveelheid in je bak doen en klaar. Zodoende komen er meer voedingsstoffen in je water, waardoor je planten het goed doen.

Welke je gebruikt kun je natuurlijk zelf kiezen.
Persoonlijk prefereer ik Profito, maar een ander kan je zomaar Sera Florena of Plantenpracht aanraden. Net een beetje wat je gewend bent.

Ik had eerst Florena, maar omdat 1 soort plant er niet tegen kon, ben ik toch maar overgestapt naar Profito, en daar ben ik tevreden over. Maar Joene is bijv. weer erg te spreken over Florena. Met allen zal je eigenlijk geen miskoop doen omdat je planten nu toch wel wat tekort komen.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  zondag 7 november 2010 @ 02:06:09 #76
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88423157
quote:
Op zondag 7 november 2010 01:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Het is inderdaad vloeibaar over het algemeen.
Als je planten hebt die de voeding uit de wortels halen, kun je er ook nog kleibollen met voeding in de bodem steken..

1x per week of 1x per 2 weken kun je dan de aanbevolen hoeveelheid in je bak doen en klaar. Zodoende komen er meer voedingsstoffen in je water, waardoor je planten het goed doen.

Welke je gebruikt kun je natuurlijk zelf kiezen.
Persoonlijk prefereer ik Profito, maar een ander kan je zomaar Sera Florena of Plantenpracht aanraden. Net een beetje wat je gewend bent.

Ik had eerst Florena, maar omdat 1 soort plant er niet tegen kon, ben ik toch maar overgestapt naar Profito, en daar ben ik tevreden over. Maar Joene is bijv. weer erg te spreken over Florena. Met allen zal je eigenlijk geen miskoop doen omdat je planten nu toch wel wat tekort komen.
Hmm jammer dat morgen de winkels dicht zijn anders was ik gelijk even gaan rondneuzen. Ik ben benieuwd of mijn plantjes er wat mooier van worden :)

thnx :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88423299
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 02:06 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm jammer dat morgen de winkels dicht zijn anders was ik gelijk even gaan rondneuzen. Ik ben benieuwd of mijn plantjes er wat mooier van worden :)

thnx :)
Morgen is het koopzondag in grote delen van Utrecht :P
*Terugkruipt in lurkmodus*
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
  zondag 7 november 2010 @ 09:21:45 #78
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88425213
quote:
Op zondag 7 november 2010 02:13 schreef Janetje het volgende:

[..]



Morgen is het koopzondag in grote delen van Utrecht :P
*Terugkruipt in lurkmodus*
Weet ik, maar ik woon in Dronten dus is best een eind. Zeker als je vriendin naar haar werk is met de auto en je dus met het OV moet wat al meer dan anderhalf uur door de weeks is :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88425301
Tip; zaken als aquaplantsonline.nl en zooplus verkopen het ook ;)
Alleen scheelt het enorm in de prijs. Dus mocht je nu een kleine verpakking in de winkel kopen en je bent er tevreden over, kun je altijd online nog een grotere verpakking aanschaffen. Scheelt toch weer geld.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88425358
Ik heb de eerste 3 maanden alles met kleine verpakkingen gedaan, nu alles in grote verpakking :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 7 november 2010 @ 12:50:04 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88429560
quote:
Op zondag 7 november 2010 09:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tip; zaken als aquaplantsonline.nl en zooplus verkopen het ook ;)
Alleen scheelt het enorm in de prijs. Dus mocht je nu een kleine verpakking in de winkel kopen en je bent er tevreden over, kun je altijd online nog een grotere verpakking aanschaffen. Scheelt toch weer geld.
thnx :)

Mijn visjes zijn opgehaald door een (denk ik) verantwoordelijke nieuwe baas dus ik heb er wel vertrouwen in dat ze een nieuw mooi huisje krijgen :)
We zijn bijna een uur bezig geweest om alle vissen eruit te krijgen :')

Ik heb nu trouwens heel veel van het water eruit, maar ik heb een beetje door het zand/grind lopen woelen en er zit allemaal klei in. Is dat een voedingsbodem of hoort dat zo bij bepaald grind? Het is heel erg fijn (wit) grind.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88432744
Dat is goed mogelijk..
Maar veel planten halen hun voeding uit het water, en niet uit de bodem.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88433246



Weet iemand wat voor stengel dat nou weer is op de onderste foto? :-p

[ Bericht 34% gewijzigd door witte_fantasie op 07-11-2010 14:58:39 ]
pi_88433549
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 14:51 schreef witte_fantasie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Weet iemand wat voor stengel dat nou weer is op de onderste foto? :-p
ik denkt dat je echinodorus gaat bloeien
pi_88437798
even een kleine update. dit is mn nieuwe garnalenbakje. was eerst een 60x30x30 aquarium, nu 60x30x40, ik vind het wel een leuk maatje, die extra hoogte. Voor het eerst filterzand gebruikt voor de bodem, ben er erg over te spreken, mooie warme kleur. ook een achterwandje erin gezet. Hij is nog wel wat kaal, met slechts 3 planten, maar voorlopig laat ik dit zo. het enige dat er nog aan moet gebeuren is de klep. er zit een oude op met 2 TL's erin, en ik wil 2 TL's houden, dus moet ik de nieuwe, veel mooiere deksel nog aanpassen, maar daarvoor moet ik nog een eVSA hebben voor 2x15W. als die binnen is gaat zsm het nieuwe deksel erop, dan zie je ook de waterlijn niet meer als het goed is.


de oude bak is naar de kweekstelling die ook een work in progress is:


mijn grote aquarium:

hier moet iets gebeuren aan de javavaren die een beetje de bak overwoekerd. ik heb al geprobeerd te snoeien, maar de te grote bladeren groeien meteen terug (te groot). ik denk dat ik echt rigoreus te werk moet gaan en de hele bos van het kienhout moet rukken en een stuk met kleinere bladeren daar terug moet plaatsen. Ik zit er ook aan te denken om nu in deze bak ook filterzand te doen als bodem, want het is een stuk mooier dan metselzand, en deze bak is na een jaar of 7? wel weer aan een nieuwe bodem toe.

filmpjes:

grote bak:

kleine bak:
pi_88449382
Dat Fluval Edge aquarium, die Krea ook heeft, waar is die ergens goedkoop te halen? Heb zooplus nu gevonden die 'm voor iets ongeveer 110 euro kan leveren, maar vroeg me af of iemand hier nog een beter adresje heeft.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zondag 7 november 2010 @ 23:11:52 #87
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88457050
Alles eruit gehaald.
Wat was dat aquarium ongelooflijk smerig zeg. De vorige eigenaar heeft er echt weinig aandacht aan besteed.
Ik heb alles eruit gehaald tot het filter aan toe. Ook helemaal uit elkaar gehaald en alles helemaal schoon gemaakt.
De wanden aan de binnenkant eruit gehaald. Daar komen nieuwe voor.
Het grind ook allemaal weg gegooid.

Gewoon helemaal opnieuw beginnen. Eerst maar eens wat aankopen doen en inrichten. Nieuwe achterwand erin, nieuw grind en wat hout aankopen. Misschien nog wat stenen, maar ik heb er nog wel een paar die uit het aquarium komen dus misschien gebruik ik die ook wel.
Daarna plantjes kopen en alles installeren. Lekker laten lopen en daarna langzaam kijken wat er gebeurd :)
Voor volgende week moet bovenstaande in ieder geval gerealiseerd zijn. We hebben zaterdag een housewarmingparty dus dan is het een beetje lullig als er een leeg aquarium staat. In ieder geval dus water en planten erin. Voor vissen komt het wat te vroeg denk ik.

Btw, ik heb nog de oude filter inhoud maar ik gok dat ik daar niet veel meer aan heb als ik mijn aquarium zo ga omgooien of wel? Ivm bacteriën enzo.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88457587
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 16:53 schreef Byte_Me het volgende:
*knip*
Type, liters, bewoners?
Dan zet ik jou(w prachtige bakken) ook in de OP. :)
pi_88458746
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:23 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Type, liters, bewoners?
Dan zet ik jou(w prachtige bakken) ook in de OP. :)
TNX!

groot aquarium: Juwel Rio 180, 180 liter, 100*40*45
Bewoners: koppel ancistrussen, 7 sterbai, 5 pseudomugil furcatus, 1 crossocheilus siamensis, koppeltje microgeophagus altispinosa, trio apistogramma cacatuoides sp. gold

klein aquarium: 60*30*40, 72 liter
Bewoners: japonica- en vuurgarnalen

nog ff mn vraag herhalen: kan het kwaad een 15W lamp aan een 18W VSA te hangen? heb al getest dat het werkt, maar is het slecht voor de VSA (lijkt me niet) of de lamp (zou kunnen) oid?

[ Bericht 5% gewijzigd door Byte_Me op 08-11-2010 00:06:11 ]
pi_88460106
Ook even een paar pics van mijn bak. Met mobiel gemaakt, dus niet al te beste kwaliteit.



Binnenfilter gaat nog weg, stond erin om de opstart wat te versnellen.

Bewoners:

10x Botia sidthimunki (Yasuhikotakia sidthimunki)

1x Peckoltia vittata

2x Hoplosternum thoracatum

1x Vermoedelijk een Gibbiceps, kwam mee met het aquarium. Nu nog goed te houden met zn 10 centimeter, helaas toch een vis die een ander plekje zal moeten krijgen later. Vervelend dat deze soort zoooo veel wordt aangeboden, ondanks zn uiteindelijk lengte.

4x Phenacogrammus interruptus, komen er binnenkort nog 4 bij.


Filmpje van 2 parende Botia's.
  maandag 8 november 2010 @ 00:34:44 #91
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88460148
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:56 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

TNX!

groot aquarium: Juwel Rio 180, 180 liter, 100*40*45
Bewoners: koppel ancistrussen, 7 sterbai, 5 pseudomugil furcatus, 1 crossocheilus siamensis, koppeltje microgeophagus altispinosa, trio apistogramma cacatuoides sp. gold
Opgezocht op internet en die zien er mooi uit :)

Ik ben nog een beetje aan het zoeken naar wat voor vissenbestand ik wil hebben.... Dit soort vissen zijn wel erg mooi. Ze moeten alleen niet te moeilijk zijn met andere (kleinere) vissen.

Ik vind het trouwens erg moeilijk om te bepalen of een vis geschikt is voor mijn bak. Ze hebben overal over de lengte van de bak waar ze het beste in tot hun recht komen, maar bij mij is dat natuurlijk heel anders aangezien ik een hoekaquarium heb.
Zoals het aquarium van Byte_Me ook. Zijn aquarium is 180L en een meter lang. Die van mij heeft 170L, maar de voorwand is echt geen meter lang.
Is dat heel erg belangrijk? Ik kan me voorstellen dat vissen die de hele bak door zwemmen liever een lange bak hebben dan een 3hoekige :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88462748
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 23:11 schreef Komakie het volgende:
Alles eruit gehaald.
Wat was dat aquarium ongelooflijk smerig zeg. De vorige eigenaar heeft er echt weinig aandacht aan besteed.
Ik heb alles eruit gehaald tot het filter aan toe. Ook helemaal uit elkaar gehaald en alles helemaal schoon gemaakt.
De wanden aan de binnenkant eruit gehaald. Daar komen nieuwe voor.
Het grind ook allemaal weg gegooid.

Gewoon helemaal opnieuw beginnen. Eerst maar eens wat aankopen doen en inrichten. Nieuwe achterwand erin, nieuw grind en wat hout aankopen. Misschien nog wat stenen, maar ik heb er nog wel een paar die uit het aquarium komen dus misschien gebruik ik die ook wel.
Daarna plantjes kopen en alles installeren. Lekker laten lopen en daarna langzaam kijken wat er gebeurd :)
Voor volgende week moet bovenstaande in ieder geval gerealiseerd zijn. We hebben zaterdag een housewarmingparty dus dan is het een beetje lullig als er een leeg aquarium staat. In ieder geval dus water en planten erin. Voor vissen komt het wat te vroeg denk ik.

Btw, ik heb nog de oude filter inhoud maar ik gok dat ik daar niet veel meer aan heb als ik mijn aquarium zo ga omgooien of wel? Ivm bacteriën enzo.
Je kan idd oud filter materiaal overzetten, mits dat nog gewoon aan heeft gestaan. Als het dagen stilstaat is het ook niet bevordelijk, en kun je beter opnieuw beginnen. Gewoon wat filterstart erbij in het filter, en lekker een week of 3 laten draaien met water en planten ;)
Wellicht in de 2e week wat voer oid erin gooien, om de bacterien aan te wakkeren. Je water wordt namelijk niet belast als er niks is (geen vissen die poepen)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88462790
Hier nog een foto van me aquarium na een flinke knipbeurt (helaas waren een paar nieuwe plantjes nog niet binnen, dus kon nog niet wat dingen aan de rechterzijde veranderen)

Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88462904
MIjn diamantgourami's vertonen paringsgedrag als dat vanavond nog is , ga ik vannacht de temperatuur van mn bak laten dalen en schuimnest laten bouwen :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 8 november 2010 @ 09:11:28 #95
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88463154
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 08:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Je kan idd oud filter materiaal overzetten, mits dat nog gewoon aan heeft gestaan. Als het dagen stilstaat is het ook niet bevordelijk, en kun je beter opnieuw beginnen. Gewoon wat filterstart erbij in het filter, en lekker een week of 3 laten draaien met water en planten ;)
Wellicht in de 2e week wat voer oid erin gooien, om de bacterien aan te wakkeren. Je water wordt namelijk niet belast als er niks is (geen vissen die poepen)
Mijn bak gaat waarschijnlijk wel een paar dagen stil staan ben ik bang.
Gisteren er niet meer aan toe gekomen om de bak op te ruimen en alles is eruit gesloopt. Dus de wanden zijn er uit en het grind ook. Dan moet er ook weer geheel nieuw water bij en planten heb ik ook nog niet.
Dus ik denk dat opnieuw beginnen de enige optie is.
Is het dan nog steeds verstandig/zinvol om het oude filtermateriaal te gebruiken of kun je dan beter geheel nieuwe filters erin zetten?

Het was ongelooflijk hoe smerig alles was toen je alles er uiteindelijk uithaalde. Op het witte wattenfilter zat gewoon een laag van een centimeter drek |:(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88463358
Dan zou ik gewoon geheel nieuw doen eerlijk gezegd.
En 3 weekjes wachten kan geen kwaad denk ik toch? ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 8 november 2010 @ 10:05:59 #97
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88464349
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 09:23 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dan zou ik gewoon geheel nieuw doen eerlijk gezegd.
En 3 weekjes wachten kan geen kwaad denk ik toch? ;)
Nee hoor, ik heb alle tijd :)

Ik wil het sowieso gewoon goed doen, dus ik neem er absoluut de tijd voor.
Het enige wat even "haast" heeft is dat ik graag voor het weekend in ieder geval alles opgestart heb. Er zit een dierenwinkel met wat spullen bij ons in de buurt en een tuincentrum aan het einde van de straat ik heb al gezien dat ik de nodige standaard dingen die ik nodig heb daar kan halen.
Alleen voor de vissen wil ik naar een winkel met wat meer keuze.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88464466
Heel verstandig.
Inrichten van de bak kun je inderdaad wel mooi voor het weekend doen. Dus dat scheelt weer.

Ik heb gister de bak ook gesnoeid en gefatsoeneerd omdat ik morgen jarig ben, en de hele familie de bak nog nooit gezien heeft :P Dus dat is wel mooi om te kunnen showen. Blijft toch een beetje mijn trots zo'n bakkie ^^

Alhoewel ik er stiekem toch best een 2e bak bij zou willen hebben.. Maar het is gewoon teveel in huis ;( (ik wil een bak met krabben, een bak met garnalen, een bak met kogeltjes, een discusbak, een zeewater bak, en me huidige bak). Dat kan echt niet in huis :') :') tis nu al een dierentuin... En voor me portomonnee is dat allemaal hebben ook geen optie :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 8 november 2010 @ 10:20:33 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88464709
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:10 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heel verstandig.
Inrichten van de bak kun je inderdaad wel mooi voor het weekend doen. Dus dat scheelt weer.

Ik heb gister de bak ook gesnoeid en gefatsoeneerd omdat ik morgen jarig ben, en de hele familie de bak nog nooit gezien heeft :P Dus dat is wel mooi om te kunnen showen. Blijft toch een beetje mijn trots zo'n bakkie ^^

Alhoewel ik er stiekem toch best een 2e bak bij zou willen hebben.. Maar het is gewoon teveel in huis ;( (ik wil een bak met krabben, een bak met garnalen, een bak met kogeltjes, een discusbak, een zeewater bak, en me huidige bak). Dat kan echt niet in huis :') :') tis nu al een dierentuin... En voor me portomonnee is dat allemaal hebben ook geen optie :P
Je wil een 2de bak, maar eigenlijk 6 :D

Ik heb er nu 2. 1 in de eetkamer en 1 in de woonkamer. Het is wel jammer dat we niet zo veel in de eetkamer zitten, maar het is veel te leuk om weg te doen :)
Ik weet nog niet hoe het met de energierekening gaat zitten, maar dat zien we dan wel weer. Een 60L bakje zal niet zo veel stroom kosten (hoop ik).
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88464945
Kheb in een andere kamer ook nog 2 bakken staan. Eentje voor jonkies (is gevuld met platys momenteel), en een plantenbak :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88490601
quote:
1s.gif Op maandag 8 november 2010 10:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb in een andere kamer ook nog 2 bakken staan. Eentje voor jonkies (is gevuld met platys momenteel), en een plantenbak :P
Ah, wil je een foto maken?

Van de jonkies? Het zijn toch wel erg leuke visjes alleen blijven ze maar doorgroeien. Die ene vreetzak die ik heb iig wel en hij blijft ook maar groter worden.
pi_88491471
Speciaal voor jou zal ik dat woensdag even doen.
Nu zie ik niks meer (bak moet ook verschoond worden :P)
En morgen ben ik jarig, dus dan komt er weinig van met al die familie ;)

Eerdaags gaan er +- 10 jonkies weg, en dan komen er 3 nieuwe in de grote bak. Zorgt weer voor wat contrast :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88493077
Ben aan het twijfelen welke visjes ik nog in de bak erbij zet. Nog een schooltje of een koppeltje. Heb nu 5 cory's, 2 L-nummers, 3 jonge kersenbuikjes en 7 sherry barbeeltjes.
  maandag 8 november 2010 @ 22:36:20 #104
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88495215
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:19 schreef Joene het volgende:
Net geschoten :)

[ afbeelding ]

die grote volle bos links achter, welke plant is dat? Die ziet er super mooi uit!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88499243
Lieve Perry,

Van harte gefeliciteerd jongen. :*.



Nog vele jaren en hoop dat je een gezellige dag zult hebben.
pi_88499436
Wat een ongelooflijk vieze taart post ik hier eigenlijk.
Kom maar eens een frietje halen. ;).
pi_88500231
nog een filmpje, nu ik toch druk aan het posten ben:

pauwooggrondeltjes, eigen kweek. ik vind ze steeds leuker worden :P

gefeliciteerd perry!
  dinsdag 9 november 2010 @ 00:34:35 #108
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88500452
Perry gefeliciteerd!!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88503651
Ahhh Dankjewel!!! :*
Stali, dat frietje kom ik zeker eens halen ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 9 november 2010 @ 08:57:51 #110
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88504602
Gefeliciteerd *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 9 november 2010 @ 13:14:22 #111
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88512478
Ik zit er aan te denken om eens te beginnen met een heel simpel CO2 setje in me 60cm bak.

Wat is nou een mooi start setje wat heel simpel is om te gebruiken en genoeg is voor me 60cm bak.

Wel kant en klaar zetje en goedkoop om
Mee te beginnen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88512510
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.

Overigens ga ik wel voor mn verjaardagsgeld een nieuwe eheim externe filter kopen ^O^

Leuk dat bijna jarig zijn O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88512767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:14 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit er aan te denken om eens te beginnen met een heel simpel CO2 setje in me 60cm bak.

Wat is nou een mooi start setje wat heel simpel is om te gebruiken en genoeg is voor me 60cm bak.

Wel kant en klaar zetje en goedkoop om
Mee te beginnen.
Ik heb de flora-grow co2 nanoset nu een maand of 3 en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Kostte me maar 80 euro dus vind het wel meevallen
pi_88514099
Gefeliciteerd Perry-de-alwetende *O*
pi_88514507
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.

Overigens ga ik wel voor mn verjaardagsgeld een nieuwe eheim externe filter kopen ^O^

Leuk dat bijna jarig zijn O+
Waarom een Eheim? Via Zooplus is een geweldige aanbieding op JBL filters.
pi_88514619
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.
marktplaats is je vriend :)
ik heb mijn set bijna compleet. lang geleden al eens een pH controller gekocht (~$80), tijdje terug een magneetventiel (25 euro) om te proberen bioCO2 te regelen, maar nooit aan toegekomen. deze week krijg ik mn 2L CO2 fles + reduceerventiel + diffusor (70 euro). je kunt dus de totale kosten best uitspreiden over langere tijd. in mij geval +/- 5 jaar. en de totaalprijs vind ik ook best meevallen.
pi_88515455
Dankje allemaal voor de felicitaties. Ik voel me ook echt jarig op deze manier O+
Stiekem wil ik straks een Canon EOS camera gaan kopen voor mezelf, maar ik durf niet zo goed omdat het nogal een flinke investering is ;(

@AA; leuke co2 set idd.
Opzich als je de bellen zelf regelt, heb je geen computer nodig en blijft alles mooi stabiel in je bak. Dus hiermee zou je co2 in je bak kunnen houden.

Om te weten hoeveel bellen per minuut je kunt gebruiken kun je deze berekening aanhouden:
kh*volumebak:50=aantal bellen per minuut

Volume moet je wel het netto volume nemen. Voor de zekerheid in het begin ff wat minder bellen, en als je dan na een dag je waterwaardes meet moet er echt verschil zijn. Daarna even een aantal dagen monitoren of alles goed blijft gaan. :)

Voor de zekerheid kun je in het begin wat minder bellen nemen, dan is het wat veiliger voor je visjes zodat het verschil wat minder snel optreedt.

En wil je het simpel hebben, dan idd zoeken naar een computer..
Let op; aan de computer zit ook een PH-electrode. De meeste die zo'n set verkopen geven je een oude ph-electrode mee. Die meet dus niet meer nauwkeurig of zelfs erg afwijkend. Die electrodes mogen ook niet droog liggen, want dan gaan ze kapot. En hou er rekening mee dat deze 1x per jaar vervangen moeten worden. Kost over het algemeen tussen de 70 en 110 euro..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88516601
dat zijn wel hoge prijzen voor electrodes hoor. een wegwerp electrode (levensduur ong 2 jaar) kun je voor 30-40 euro wel vinden. een navulbare (betere investering, gaat >10 jaar mee) voor onder de 100 euro.
pi_88518773
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.

Ik had gewoon mijn eigen co2-generatoren gemaakt met colaflessen en slangen met luchtsteentjes.
1x per maand een gelatine/suiker/gist mix gemaakt, en de planten groeiden enorm snel.
Kosten: iets van 2 euro per maand.
pi_88520746
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 14:05 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]


Waarom een Eheim? Via Zooplus is een geweldige aanbieding op JBL filters.
Die aanbieding is idd ERG mooi ! die had ik nog niet gezien. Maar Eheim is gewoon mn vertrouwde merk :)

Ik moet zeggen die JBL e900 voor minder dan 100 eurie wel interresant :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88524624
Kheb zelf hier sinds januari dit jaar een e1500 staan.. Verder perfect en fluisterstil :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88524761
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:44 schreef Joene het volgende:

[..]


Die aanbieding is idd ERG mooi ! die had ik nog niet gezien. Maar Eheim is gewoon mn vertrouwde merk :)

Ik moet zeggen die JBL e900 voor minder dan 100 eurie wel interresant :D
Heb ook een E900 aangeschaft voor mijn 110l bakkie. Heb hem alleen nog niet aangesloten, omdat dit eigenlijk mijn kerst cadeau is. :') Helaas is mijn bak op een week tijd alweer zo groen dat ik hem waarschijnlijk al op een eerder moment in moet zetten. Ligt gewoon een groene laag op het water. :?
pi_88524932
Hmmm ik ga dan dus maar voor die e900 gezien mn hoekbakje maar 180 liter is.

Ik wil overigens wel mn Binnenfilter aanhouden van juwel ernaast.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88539451
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 18:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb zelf hier sinds januari dit jaar een e1500 staan.. Verder perfect en fluisterstil :)
Makkelijk te installeren btw?
pi_88543865
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:27 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Makkelijk te installeren btw?
Ja dat stelt eigenlijk niks voor. Al het filtermateriaal zit er standaard al in, en hierin hoef je eigenlijk niks te doen. Ik heb zelf tussen de bovenste 2 nog filter watten gedaan, zodat de kleinste dingen ook gefilterd worden. Als je die in de bovenste doet heb je kans dat deeltjes loslaten en weer in het water komen, of dat er stukjes filterwatten in je rotor blijven hangen. Daar heb ik die tussen de eerste 2 geduwd.

Verder is het aansluiten, water erin, aanzetten en een keer pompen.. Klaar :P
Het kan zijn dat je in het begin ff een paar keer moeite hebt om het filter aan de gang te krijgen, zodat ie blijft stromen. Maar als je dat onder de knie hebt, stelt het niks voor. Je moet het ff door krijgen.

Voor mij iig geen ander filter meer, aangezien dit perfect werkt :)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88543912
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Ja dat stelt eigenlijk niks voor. Al het filtermateriaal zit er standaard al in, en hierin hoef je eigenlijk niks te doen. Ik heb zelf tussen de bovenste 2 nog filter watten gedaan, zodat de kleinste dingen ook gefilterd worden. Als je die in de bovenste doet heb je kans dat deeltjes loslaten en weer in het water komen, of dat er stukjes filterwatten in je rotor blijven hangen. Daar heb ik die tussen de eerste 2 geduwd.

Verder is het aansluiten, water erin, aanzetten en een keer pompen.. Klaar :P
Het kan zijn dat je in het begin ff een paar keer moeite hebt om het filter aan de gang te krijgen, zodat ie blijft stromen. Maar als je dat onder de knie hebt, stelt het niks voor. Je moet het ff door krijgen.

Voor mij iig geen ander filter meer, aangezien dit perfect werkt :)
ik lees op internet veel over het lawaai... ;(
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88543995
Nou ik had hetzelfde wantrouwen.. :P
Achteraf ben ik wel blij dat ik er voor gekozen heb.

Wanneer de pomp wel lawaai maakt, is als er lucht in het filter hangt..
Maar dat doet iedere externe pomp.. Dan kun je lichtjes het filter heen/weer schudden, en dan gaat de lucht eruit. Maar echt de pomp is fluisterstil. Inmiddels heb ik er meerdere gehoord en allemaal stil.

Ik neem aan dat je het filter wegwerkt in een kast ofzo? Dan hoor je deze echt helemaal niet meer..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88544022
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 08:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nou ik had hetzelfde wantrouwen.. :P
Achteraf ben ik wel blij dat ik er voor gekozen heb.

Wanneer de pomp wel lawaai maakt, is als er lucht in het filter hangt..
Maar dat doet iedere externe pomp.. Dan kun je lichtjes het filter heen/weer schudden, en dan gaat de lucht eruit. Maar echt de pomp is fluisterstil. Inmiddels heb ik er meerdere gehoord en allemaal stil.

Ik neem aan dat je het filter wegwerkt in een kast ofzo? Dan hoor je deze echt helemaal niet meer..
Zoals je weet staat mijn aquarium netjes op het juwel meubel dus daarin zal het verdwijnen.
Koop op de markt een schuimrubbermat om resonantie tegen te gaan want ik heb een hekel aan dat lawaai en ik kan me ook niet voorstellen dat mn visjes dat prettig vinden.

Ik ga me nu even een paar weken orienteren op Hoe en Wat ik precies wil :) Ik moet die buizen ergens op mn achterwand zien te fixen enzo zijn daar mooie klemmen voor ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88544629
Ahh ok, dan gaat het helemaal goed komen.

Standaard zitten er zuignappen bij, maar ik denk dat je zelf wel wat kunt maken..
Als het eenmaal zit, zit het ook :P

Maar goed orienteren kan zeker geen kwaad.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88562467
wat nieuwe vissen gehaald, o.a. wat halfsnavelbekken...

O+ :D
en een garnaal en vissen waar ik de naam niet meer van weet, de naam van de garnaal begon met een M :P en de vissen zijn ongeveer even groot als neon tetra's alleen dan doorzichtig/grijs en de bovenkant van hun oog reflecteert heel sterk, blauw, net alsof ze oogschaduw op hebben. iemand enig idee hoe ze heten?
pi_88562591
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
wat nieuwe vissen gehaald, o.a. wat halfsnavelbekken...
[ afbeelding ]
O+ :D
en een garnaal en vissen waar ik de naam niet meer van weet, de naam van de garnaal begon met een M :P en de vissen zijn ongeveer even groot als neon tetra's alleen dan doorzichtig/grijs en de bovenkant van hun oog reflecteert heel sterk, blauw, net alsof ze oogschaduw op hebben. iemand enig idee hoe ze heten?
Wat een engerds :@
Heb je een overzichtfoto van je bak?

Ik heb Joene's en Perry's foto's trouwens aangepast in de OP.
pi_88563832
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:22 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Wat een engerds :@
Heb je een overzichtfoto van je bak?

Ik heb Joene's en Perry's foto's trouwens aangepast in de OP.
hehe ja ik hou juist van vissen die er gek uitzien :P
heb op t moment ff geen goeie camera bij de hand dus heb er een met mn telefoon gemaakt:
pi_88563865
Aparte vissen JimJim! :P

Thanks Faith :*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88563927
Ik ga zometeen de voorruit van het aquarium maar weers even schoonmaken met de tandenborstel O+ O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88564044
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Aparte vissen JimJim! :P

Thanks Faith :*
vind alleen die petricola's (zie je niet op de foto), oogschaduwvisjes en die halfsnavelbekjes echt apart. wil nog wel wat bijlzalmpjes en van die koffervis-achtigen maar misschien is t dan te druk. en zag vandaag een soort slang-achtige vissen, beetje rood en gestreept, die in buisjes zitten :P wou die ook halen maar ze gingen volgens de verkoopster bij bosjes dood dus ik mocht ze niet kopen.
  woensdag 10 november 2010 @ 20:10:01 #136
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88568802
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
wat nieuwe vissen gehaald, o.a. wat halfsnavelbekken...
[ afbeelding ]
O+ :D
en een garnaal en vissen waar ik de naam niet meer van weet, de naam van de garnaal begon met een M :P en de vissen zijn ongeveer even groot als neon tetra's alleen dan doorzichtig/grijs en de bovenkant van hun oog reflecteert heel sterk, blauw, net alsof ze oogschaduw op hebben. iemand enig idee hoe ze heten?
wtf :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88569248
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

vind alleen die petricola's (zie je niet op de foto), oogschaduwvisjes en die halfsnavelbekjes echt apart. wil nog wel wat bijlzalmpjes en van die koffervis-achtigen maar misschien is t dan te druk. en zag vandaag een soort slang-achtige vissen, beetje rood en gestreept, die in buisjes zitten :P wou die ook halen maar ze gingen volgens de verkoopster bij bosjes dood dus ik mocht ze niet kopen.
Ik heb zelf ook petri's ;)

pi_88569321
die oogschaduwvisjes en neon tetra's vormen de hele tijd samen een schooltje :P ziet er wel leuk uit.
pi_88569380
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:19 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Ik heb zelf ook petri's ;)

[ afbeelding ]
hebben ze weleens jonkies gekregen bij jou? eentje van mij is best wel dik :P ga er morgen zo'n omgekeerde bloempot met knikkerbakje inzetten, zag op youtube dat dat moest..
pi_88570130
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 20:22 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

hebben ze weleens jonkies gekregen bij jou? eentje van mij is best wel dik :P ga er morgen zo'n omgekeerde bloempot met knikkerbakje inzetten, zag op youtube dat dat moest..
Ik heb er zeven gekocht en minimaal negen in de bak zitten. Die twee (of drie?) zijn er op magische wijze bijgekomen.
Maar ze verstoppen zich vooral, dus ik houd niet echt bij wat ze doen :P
pi_88576025
Ze doen leuke dingen daar in het water hahahaha :P
Ik kan eindelijk fatsoenlijke foto's maken.. Kheb me EOS sinds vanavond ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88576300
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ze doen leuke dingen daar in het water hahahaha :P
Ik kan eindelijk fatsoenlijke foto's maken.. Kheb me EOS sinds vanavond ;)
Whehehe dus toch maar gekocht :D *O* veel plezier ermee :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

vind alleen die petricola's (zie je niet op de foto), oogschaduwvisjes en die halfsnavelbekjes echt apart. wil nog wel wat bijlzalmpjes en van die koffervis-achtigen maar misschien is t dan te druk. en zag vandaag een soort slang-achtige vissen, beetje rood en gestreept, die in buisjes zitten :P wou die ook halen maar ze gingen volgens de verkoopster bij bosjes dood dus ik mocht ze niet kopen.
Welke slangevisjes? Kuhli's?

pi_88576486
Haha, ja ik kon me niet meer inhouden om em niet te kopen :@
Dus toch maar gedaan haha.. Kzal eerdaags even wat foto's maken en plaatsen (moet nog wat oefenen)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88576683
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Haha, ja ik kon me niet meer inhouden om em niet te kopen :@
Dus toch maar gedaan haha.. Kzal eerdaags even wat foto's maken en plaatsen (moet nog wat oefenen)
*Lurk* Babyplaty's.

Sowieso erg mooie foto's hier van anderen. Beetje jammer dat ik zelf een cam heb waarmee 1 foto kan maken en hop batterijen leeg en dan een wazig resultaat. :{w .
Ben nog lang niet jarig helaas.
pi_88577262
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke slangevisjes? Kuhli's?

[ afbeelding ]
juist! dat waren ze, kuhli sumatra ofzo. zagen er wel grappig uit alleen ze zouden normaal heel neurotisch zijn..
pi_88582806
quote:
6s.gif Op woensdag 10 november 2010 22:49 schreef Stali het volgende:

[..]

*Lurk* Babyplaty's.

Sowieso erg mooie foto's hier van anderen. Beetje jammer dat ik zelf een cam heb waarmee 1 foto kan maken en hop batterijen leeg en dan een wazig resultaat. :{w .
Ben nog lang niet jarig helaas.
Vanavond komen ze (als er niks tussen komt).. Hopelijk gaat fotograferen met weinig licht me goed af :') Ik wilde al langer zo'n ding hebben, maar die achterlijke hoge prijzen van spiegelreflexen hield me duidelijk tegen. Nu vond ik het welletjes en heb er gewoon eentje gekocht. Nu maar hopen dat foto's maken me ding echt blijkt te zijn, anders zit ik met zo'n camera te kijken :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88585760
het leuke van dSLR's is dat je nu weer lenzen kunt gaan kopen. een mooie macro lens, een lens met een groot diafragma, etc. komende paar jaren ben je alvast onder de pannen wat verjaardagskado's betreft :P
  donderdag 11 november 2010 @ 10:51:39 #148
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88586630
quote:
Op donderdag 11 november 2010 10:24 schreef Byte_Me het volgende:
het leuke van dSLR's is dat je nu weer lenzen kunt gaan kopen. een mooie macro lens, een lens met een groot diafragma, etc. komende paar jaren ben je alvast onder de pannen wat verjaardagskado's betreft :P
Het is leuk ja inderdaad maar het is allemaal zo duur :(
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88587935
Ja inderdaad.. Das het nadeel.
Kwil sowieso een telelens (iig een lens die heeeeeeeeeeel ver kan inzoomen).
Macrolens is wel leuk, fisheye ook :P En daarnaast nog allerlei toebehoren.

Maargoed, als ik er met de standaard lens al flink wat plezier uit haal, dan pas wil ik meerdere lenzen gaan kopen enzo..

Kortom; je portomonee wordt er niet voller van ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88588295
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

juist! dat waren ze, kuhli sumatra ofzo. zagen er wel grappig uit alleen ze zouden normaal heel neurotisch zijn..
Kheb er 12, onee moet zeggen ik HAD er 12. Nu heb ik er nog 3. Waterwaardes zijn goed zoals ze nodig hebben maar iedere dag gaat er wel 1 dood dus na het weekend is er niks meer denk ik :') ;(
pi_88590773
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 11:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]



Kheb er 12, onee moet zeggen ik HAD er 12. Nu heb ik er nog 3. Waterwaardes zijn goed zoals ze nodig hebben maar iedere dag gaat er wel 1 dood dus na het weekend is er niks meer denk ik :') ;(
Hebben ze zich niet gewoon verstopt? :')
pi_88590927
quote:
1s.gif Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
wat nieuwe vissen gehaald, o.a. wat halfsnavelbekken...
Ik heb vroegâh ook wat halfsnavelbekjes gehad. Erg leuk visje om in een schooltje te houden. 't Is wel zo dat deze af en toe een scheve of gebroken bek op kunnen lopen. Omdat ze aan de oppervlakte zwemmen schrikken ze best snel en kletsen dan tegen het glas aan.
pi_88591049
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 12:32 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]


Hebben ze zich niet gewoon verstopt? :')
Neuh, ze liggen op de bodem en de andere aquariumbewoners zijn wonderbaarlijk goed in ontvellen van een vis :')
  donderdag 11 november 2010 @ 13:43:40 #154
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88593297
quote:
Op donderdag 11 november 2010 11:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja inderdaad.. Das het nadeel.
Kwil sowieso een telelens (iig een lens die heeeeeeeeeeel ver kan inzoomen).
Macrolens is wel leuk, fisheye ook :P En daarnaast nog allerlei toebehoren.

Maargoed, als ik er met de standaard lens al flink wat plezier uit haal, dan pas wil ik meerdere lenzen gaan kopen enzo..

Kortom; je portomonee wordt er niet voller van ;)
Ik heb ooit een eos 350D gekocht. Die kitlens was echt ruk. Heb er nu een 70-300MM lens bij. En dat is wel leuk. Maar inderdaad je loopt er op leeg :P
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88593917
De "oogschaduwvisjes" waar ik hier over lees zijn waarschijnlijk de Guinese lichtoogjes. 't Guppy heeft er een afbeelding van, maar die doet het visje geen eer aan. Onder de juiste belichting zijn het erg mooie visjes.

De modderkruipertjes willen inderdaad wel eens verdwijnen. Ze zwemmen vaak het filter in, en als je het filter dan eindelijk weer eens schoonmaakt zie je dat ze dood zijn gegaan van het klem zitten. We hadden er hier 12, ondertussen nog maar 1tje.. Nu hebben we dus andere beestjes voor op de bodem, die niet in het filter passen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_88594044
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
De "oogschaduwvisjes" waar ik hier over lees zijn waarschijnlijk de Guinese lichtoogjes. 't Guppy heeft er een afbeelding van, maar die doet het visje geen eer aan. Onder de juiste belichting zijn het erg mooie visjes.

De modderkruipertjes willen inderdaad wel eens verdwijnen. Ze zwemmen vaak het filter in, en als je het filter dan eindelijk weer eens schoonmaakt zie je dat ze dood zijn gegaan van het klem zitten. We hadden er hier 12, ondertussen nog maar 1tje.. Nu hebben we dus andere beestjes voor op de bodem, die niet in het filter passen.
Aplocheilichthys Normani :P

Corydorassen vind ik leuke bodemvisjes :Y
pi_88596116
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 13:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
De modderkruipertjes willen inderdaad wel eens verdwijnen. Ze zwemmen vaak het filter in, en als je het filter dan eindelijk weer eens schoonmaakt zie je dat ze dood zijn gegaan van het klem zitten. We hadden er hier 12, ondertussen nog maar 1tje.. Nu hebben we dus andere beestjes voor op de bodem, die niet in het filter passen.
Fishlist:
Indonesische Modderkruiper
pi_88609419
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 14:58 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]


Fishlist:
Indonesische Modderkruiper
Heb je een intern filter? Met een extern filter zou ik me niet zo'n zorgen maken. Knappe kuhli die bij mij in het filter komt :P
pi_88609859
Mn belgische vlagzalmen hebben gejongt ik heb er net 2 ontdekt *jonkies*

Trots :@
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88610619
Stom hoe blij je ermee kan zijn :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88611697
quote:
17s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:40 schreef Joene het volgende:
Mn belgische vlagzalmen hebben gejongt ik heb er net 2 ontdekt *jonkies*

Trots :@
Foto! ^O^
pi_88611825
zijn er ook vissen of diertjes die de bladeren van je planten schoonmaken? er zit een soort stof laagje op veel blaadjes.
pi_88611848
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:16 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Foto! ^O^
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88611912
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:19 schreef jimjim1983 het volgende:
zijn er ook vissen of diertjes die de bladeren van je planten schoonmaken? er zit een soort stof laagje op veel blaadjes.
Check mn foto.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88612082
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2010 21:19 schreef Joene het volgende:

[..]



[ afbeelding ]
Awww
pi_88612188
nog geen cm groot O+

Maar ik ben enorm trots vooral doordat dit overal staat :

Het kweken van de Belgische Vlagzalm is zeker niet makkelijk en niet voor beginners. Het water moet 26 graden warm zijn, zacht (onder de 4 GH) en zuur (rond de 6 PH). Daarnaast heeft deze vis ook nog fijnbladerige planten nodig en mag er niet teveel licht binnenvallen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88623347
Gefeli Joene! :D
Das net zoiets als die oto's waar ik die jonkies van heb gezien.

Oh trouwens.. Oto's!
Ik ben aangevallen door een oto :')
Kwas wat planten aan het verwijderen, en ineens zwom die oto op me vinger, beet (of iets wat daar op leek) en vluchtte weer weg :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:30:12 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88624917
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 07:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gefeli Joene! :D
Das net zoiets als die oto's waar ik die jonkies van heb gezien.

Oh trouwens.. Oto's!
Ik ben aangevallen door een oto :')
Kwas wat planten aan het verwijderen, en ineens zwom die oto op me vinger, beet (of iets wat daar op leek) en vluchtte weer weg :')
Hij zag je gewoon als een lekker hapje :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 12 november 2010 @ 09:46:19 #169
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88625385
Nog geen tijd gehad om mijn bak in te richten deze week :(
Vanavond kan ik nog wel de bak even schoonmaken want zelfs dat heb ik nog niet gedaan 8)7

Hoe kan ik trouwens het beste achterwanden vast zetten? De wanden die erin zaten waren wel vast gezet, maar eigenlijk was het zooitje ook allemaal alweer los gelaten.

In ieder geval tot zo ver mijn streven om voor het weekend in ieder geval het aquarium draaiende te hebben :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88626810
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 09:46 schreef Komakie het volgende:
Hoe kan ik trouwens het beste achterwanden vast zetten? De wanden die erin zaten waren wel vast gezet, maar eigenlijk was het zooitje ook allemaal alweer los gelaten.
vastkitten
pi_88626869
Ze zwemmen gezellig samen rond mn nieuwe vlagzalmpjes. 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88626994
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:34 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

vastkitten
Met aquarium kit..
Dan 24 uur laten drogen..
Daarna aqua vol laten lopen met water, dan water eruit en erin (om evt achtergebleven stoffen kwijt te raken)

En daarna bodem/water/plantjes erin en klaar ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88629043
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Met aquarium kit..
Dan 24 uur laten drogen..
Daarna aqua vol laten lopen met water, dan water eruit en erin (om evt achtergebleven stoffen kwijt te raken)

En daarna bodem/water/plantjes erin en klaar ;)
Ik heb het met speciale sneldrogende kit gedaan. Mij is aangeraden om er meteen water in te doen, omdat zo de druk op de achterwand vergroot wordt en hij daardoor nergens meer heen kan.
pi_88629193
Iemand van jullie trouwens een idee hoe het komt dat ik een groene laag op mijn water heb drijven ls het ware? Echt een filter op het water.

Na mijn debacle met de vele kersenbuikjes en de attack op mijn planten heb ik de 50% water ververst en de filter gezuiverd. Alle visjes eruit en de bodem flink gezuiverd. Kapotte en roote planten eruit en nieuwe erin. Bak loopt nu een 2 weekjes en zit helemaal vol met groene aanslag op de ruiten. Misschien wordt het wel tijd voor mijn UV-C lamp. :P
  vrijdag 12 november 2010 @ 11:51:19 #175
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88629333
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 10:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Met aquarium kit..
Dan 24 uur laten drogen..
Daarna aqua vol laten lopen met water, dan water eruit en erin (om evt achtergebleven stoffen kwijt te raken)

En daarna bodem/water/plantjes erin en klaar ;)
Moet je dat apart aanschaffen of zit het erbij als je zo'n achterwand koopt (ik heb het idee dat ik het antwoord al weet, maar toch...)

Hoe snel het water er in en eruit laten? Gelijk, of het water een tijdje laten staan?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88631199
@Lange Lans; ik zou het dmv een object aandrukken, en niet met water. Kweet niet.. Kheb altijd het idee dat kit gewoon moet drogen ipv nat worden :P Maargoed, misschien is dat maar een illusie ofzo, ik doe het gewoon op de oude manier :P

Groene laag op je water? Staat je oppervlakte stil, of stroomt dit gewoon?
Klinkt iig als een kaamlaag. Die kun je verwijderen door je oppervlakte water af te zuigen, of met keukenrol te deppen. Met een glas/fles het oppervlaktewater opnemen kan natuurlijk ook..

Op je ruiten is gewoonweg alg.. Hoe lang staat je verlichting aan, en voeg je ook plantenvoeding bij? Wat zijn evt. je waterwaardes?

@Komakie; Dat is altijd apart.. Eurotje of 8 a 10 geloof ik voor zo'n kitbus.
Ik heb het persoonlijk gewoon meteen weer leeggehaald en nieuw water erin gedaan (bijna 600liter)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88632201
als je siliconenkit op azijnzuurbasis doet is spoelen niet perse nodig (al kan het natuurlijk nooit kwaad). je hebt zelfs kitten waarvoor je het aquarium niet eens hoeft leegt te halen (bv tec7).
  vrijdag 12 november 2010 @ 13:42:00 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88633003
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Komakie; Dat is altijd apart.. Eurotje of 8 a 10 geloof ik voor zo'n kitbus.
Ik heb het persoonlijk gewoon meteen weer leeggehaald en nieuw water erin gedaan (bijna 600liter)
Hmm dan is het vanavond nog wel te doen. Wordt dan wel een latertje. Ben pas om 19:00 thuis.
Maar als ik eenmaal aan de gang ben, ben ik niet meer te stoppen! 8-)

Ik zal eens op zoek naar wat kit. Hopelijk hebben ze dat hier bij het tuincentrum. Aangezien ze wanden verkopen lijkt me van wel, maar ze hebben niet zo veel keus.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88633790
@byte_Me, ook al is het niet nodig, zou jij het niet doen om alleen al de problemen te voorkomen? ;) Ik durf het risico zelf niet te nemen :@

Wrs hebben ze het wel Komakie :) Aquarium zaken hebben het ook. Mijn LFS had het achter de toonbank liggen. Ook handig :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88634102
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 11:43 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]


Ik heb het met speciale sneldrogende kit gedaan. Mij is aangeraden om er meteen water in te doen, omdat zo de druk op de achterwand vergroot wordt en hij daardoor nergens meer heen kan.
Er staat wel druk op inderdaad, maar wel de verkeerde kant op, als er water in zit. Daarom proberen ze ook altijd te ontsnappen als je ze niet vast zet, ze willen naar boven, het water uit.

Nou, ik wacht dan wel een weekje langer. Weet ik zeker dat alles goed, stevig zit, zonder 'gevaarlijke stoffen'. :Y
  vrijdag 12 november 2010 @ 14:14:05 #181
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88634177
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@byte_Me, ook al is het niet nodig, zou jij het niet doen om alleen al de problemen te voorkomen? ;) Ik durf het risico zelf niet te nemen :@

Wrs hebben ze het wel Komakie :) Aquarium zaken hebben het ook. Mijn LFS had het achter de toonbank liggen. Ook handig :P
Probleem is dat ik niet echt een goede aquariumzaak in de buurt weet. Ik kom niet verder dan een paar tuincentra en dierenwinkels die 10 verschillende soorten vissen hebben.
Het tuincentrum waar ik mijn wanden ga halen heeft ook bijvoorbeeld iets van 3 stukken hout liggen :')

Als iemand nog een uitgebreide aquariumzaak weet in omgeving Dronten....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88634242
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Komakie het volgende:

[..]



Probleem is dat ik niet echt een goede aquariumzaak in de buurt weet. Ik kom niet verder dan een paar tuincentra en dierenwinkels die 10 verschillende soorten vissen hebben.
Het tuincentrum waar ik mijn wanden ga halen heeft ook bijvoorbeeld iets van 3 stukken hout liggen :')

Als iemand nog een uitgebreide aquariumzaak weet in omgeving Dronten....
Bij de hornbach verkopen ze ook "aquariumkit". Of in ieder geval kit wat ervoor gebruikt kan worden. Maar dat moet je wel goed laten drogen, bak uitspoelen, etc. ;)
pi_88634421
quote:
10s.gif Op donderdag 11 november 2010 20:54 schreef Joene het volgende:
Stom hoe blij je ermee kan zijn :D
Vind ik niet gek. Het is het grootste compliment dat je van je vissen kunt krijgen.

Gefeliciteerd trouwens.
pi_88634858
Hoe gaat het eigenlijk met jouw kikkertje, Stali?
pi_88635631
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@byte_Me, ook al is het niet nodig, zou jij het niet doen om alleen al de problemen te voorkomen? ;) Ik durf het risico zelf niet te nemen :@
ligt aan de situatie. als de vissen een goed tijdelijk onderkomen hebben dan neem ik de tijd. soms is het beter om zo snel mogelijk de vissen terug in het aquarium te doen. en als ik dan azijnzuurkit heb gebruik weet ik dat dat kan.
pi_88647547
Iemand van jullie die Artemia kweekt, en kan iemand mij vertellen of mijn kardinaaltetra's , belgische vlagzalmen ,etc ze lusten ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 12 november 2010 @ 22:42:09 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88653894
Nou dat schoonmaken van het aquarium was nog een heel gedoe, maar hij ziet er nu weer best aardig uit :)

Alleen jammer dat het tuincentrum al om 6 uur dicht was vandaag en dat terwijl het koopavond is hier. :(
Ik heb dus geen spullen kunnen halen, maar ik ga een heel eind komen :)

Ik moet alleen het filtersysteem er ook weer vast in kitten. Zat ook helemaal los :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88660200
quote:
5s.gif Op vrijdag 12 november 2010 20:39 schreef Joene het volgende:
Iemand van jullie die Artemia kweekt, en kan iemand mij vertellen of mijn kardinaaltetra's , belgische vlagzalmen ,etc ze lusten ?
dat lusten ze niet alleen, dat vinden ze heerlijk. en het is nog goed voor ze ook.
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 november 2010 @ 11:32:56 #189
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_88665934
Zo. Tvp.

Ik heb na 2 maanden alweer 100/150 garnalen over. :'). Probeer ze wel te vangen met zelfgemaakte vallen en dat helpt wel iets, maar mèn, die neuken vaak...
pi_88669942
Heb je al wat bloedlijnen gewisseld Krea?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 november 2010 @ 14:15:26 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_88670522
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2010 13:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb je al wat bloedlijnen gewisseld Krea?
Nee, maar ik heb wel alle 'witte' eruit gehaald en alleen wat rooie terug gedaan. Dat scheelde al enorm.
pi_88679624
Krea:

quote:
6s.gif Op zondag 7 november 2010 21:22 schreef PP. het volgende:
Dat Fluval Edge aquarium, die Krea ook heeft, waar is die ergens goedkoop te halen? Heb zooplus nu gevonden die 'm voor iets ongeveer 110 euro kan leveren, maar vroeg me af of iemand hier nog een beter adresje heeft.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  zaterdag 13 november 2010 @ 20:14:04 #193
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_88679954
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:03 schreef PP. het volgende:
Krea:

[..]

Denk niet dat hij er nog veel goedkoper is.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_88680121
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:03 schreef PP. het volgende:
Krea:

[..]

110 euro is al weinig volgens mij, ik zie ze geregeld voor rond de 150
  Official ESF Kreviewer zaterdag 13 november 2010 @ 23:50:29 #195
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_88686507
quote:
8s.gif Op zaterdag 13 november 2010 20:03 schreef PP. het volgende:
Krea:

110 is al goedkoop, homo.
pi_88690542
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 november 2010 14:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb wel alle 'witte' eruit gehaald en alleen wat rooie terug gedaan. Dat scheelde al enorm.
Helemaal top :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88691583
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2010 14:34 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met jouw kikkertje, Stali?
Eerlijk? Ze leven en allemaal hartstikke leuk maar ik vind er niks aan.
Ik zou het een ander niet zo enthousiast aanraden iig.

Nu ik zo bot schrijf vind ik het ook wel weer lullig eik. Het zijn immers leuke kikkertjes. Maar begin er maar niet aan. In een gezelschapsaquarium krijg je het gedonder dat ze niet aan hun voer komen omdat de vissen sneller zijn. En een aparte bak voor ze is vrij saai om te hebben.

Maar het gaat goed met ze.
  Official ESF Kreviewer zondag 14 november 2010 @ 09:53:01 #198
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_88692740
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 03:38 schreef Stali het volgende:
Eerlijk? Ze leven en allemaal hartstikke leuk maar ik vind er niks aan.
Ik zou het een ander niet zo enthousiast aanraden iig.
Klinkt als mijn modderkruipers . Die lijken echt megaleuk, maar zie je maar 1 x per maand ofzo.
pi_88748354
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2010 12:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Groene laag op je water? Staat je oppervlakte stil, of stroomt dit gewoon?
Klinkt iig als een kaamlaag. Die kun je verwijderen door je oppervlakte water af te zuigen, of met keukenrol te deppen. Met een glas/fles het oppervlaktewater opnemen kan natuurlijk ook..

Op je ruiten is gewoonweg alg.. Hoe lang staat je verlichting aan, en voeg je ook plantenvoeding bij? Wat zijn evt. je waterwaardes?

Water stroomde idd niet lekker door. Heb zelf een soort van filter provosorisch in elkaar gezet. Wordt tijd dat ik mijn buitenfilter ga plaatsen. :P
Alg blijft lastig. Verlichting staat 12 uur aan. Ik voeg EasyLife toe. Probleem is dat ik mijn bak in de serre heb staan. Da't werkt niet helmaal optimaal.
pi_88750474
Verlaag je verlichting is naar een uur of 10, en hoe vaak voeg je easylife toe, en hoe vaak ververs je water?

Heb je toevallig je waterwaardes of niet?
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  maandag 15 november 2010 @ 21:30:06 #201
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88756341
quote:
7s.gif Op zondag 14 november 2010 03:38 schreef Stali het volgende:

[..]



Eerlijk? Ze leven en allemaal hartstikke leuk maar ik vind er niks aan.
Ik zou het een ander niet zo enthousiast aanraden iig.

Nu ik zo bot schrijf vind ik het ook wel weer lullig eik. Het zijn immers leuke kikkertjes. Maar begin er maar niet aan. In een gezelschapsaquarium krijg je het gedonder dat ze niet aan hun voer komen omdat de vissen sneller zijn. En een aparte bak voor ze is vrij saai om te hebben.

Maar het gaat goed met ze.
Hoe zien die beestjes eruit? Ik heb ze wel eens gezien in de winkel volgens mij. Grappig, maar wel een beetje saai :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88760885
Even een foto van een regenboogvisje uit me bak;



(leuk zo'n EOS :9)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88761892
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een foto van een regenboogvisje uit me bak;

[ afbeelding ]

(leuk zo'n EOS :9)
Die vis linksonder, wat is dat d'r voor 1?

Mooie foto trouwens!
pi_88762021
-edit: laat maar, domme opmerking van mij ;( :')
pi_88762118
Een echte Crossocheilus siamensis ;)

Erg goede algeneter, en erg vriendelijk tegenover andere vissen.
Mensen vergelijken em wel eens met z'n minder vriendelijke familie; siamese algeneters.

Qua look bijna hetzelfde, alleen bij de crossocheilus loopt de zwarte streep door tot in de staart, en das bij de siamese niet :P

@AA; wat zei je dan :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88762179
Ik zei zwaarddrager :') iets dommers had ik niet kunnen voorstellen :')
pi_88762508
Hahaha :')
Ach, tis pas maandag he. Alles moet weer opstarten enzo. Dat zeg ik tenminste altijd :') :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88762572
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:12 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Hahaha :')
Ach, tis pas maandag he. Alles moet weer opstarten enzo. Dat zeg ik tenminste altijd :') :P
Ik wijt het aan medicijnen die ik sinds gister gebruik :') soort van morfine :')
pi_88767830
Hmm wat heb je dan? :o Klinkt niet best iig..
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88768291
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 23:03 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Een echte Crossocheilus siamensis ;)

Erg goede algeneter, en erg vriendelijk tegenover andere vissen.
Mensen vergelijken em wel eens met z'n minder vriendelijke familie; siamese algeneters.

Qua look bijna hetzelfde, alleen bij de crossocheilus loopt de zwarte streep door tot in de staart, en das bij de siamese niet :P

@AA; wat zei je dan :P
is de jouwe echt zo vriendelijk? mijn crosso probeert tijdens etenstijd alle andere vissen uit de bak te jagen :P gelukkig kan ie ze alleen maar wegduwen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 09:06:54 #211
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88768778
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een foto van een regenboogvisje uit me bak;

[ afbeelding ]

(leuk zo'n EOS :9)
Mooi beestje :)

Iemand nog ideeën voor vissen in mijn 170L hoek aquarium? Het liefst een paar wat "grotere" vissen met veel kleur. Het moet een gezelschapsvis zijn aangezien het een bonte verzameling moet worden.
Ik heb sowieso een paar maanvissen in mijn hoofd. Die vind ik altijd wel mooi.

Verder heb ik me wel geprobeerd te oriënteren, maar lukt nog niet echt helemaal...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88769351
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 08:35 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

is de jouwe echt zo vriendelijk? mijn crosso probeert tijdens etenstijd alle andere vissen uit de bak te jagen :P gelukkig kan ie ze alleen maar wegduwen.
Ik heb er 4.. twee oudere en twee jongere, maar die doen andere vissen echt helemaal niks.
De platy's proberen wel eens te pikken naar de crosso's, maar dan zwemmen ze gewoon weg haha

@Komakie; Maanvissen zijn toch een slag apart.. Ze hebben een waterhoogte van minimaal 50cm, en het liefst toch flink wat zwemruimte. Ze zijn mooi, maar hebben wel de ruimte nodig (50liter per vis wordt aangeraden, omdat ze anders vergroeien en agressief kunnen worden)

Een regenboogvis is wel mooi, maar heeft ook wat zwemruimte nodig. Deze durft soms wel eens te springen, dus dekruiten heb je eigenlijk wel nodig (anders verbrand deze zich aan de lampen).

Als je rustige kleurrijke vissen wilt, kijk eens naar gourami's bijvoorbeeld. Echter moet je daar geen drukke vissen bij zetten, dan leven ze het langst.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 16 november 2010 @ 11:30:51 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88772197
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 09:35 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]


Ik heb er 4.. twee oudere en twee jongere, maar die doen andere vissen echt helemaal niks.
De platy's proberen wel eens te pikken naar de crosso's, maar dan zwemmen ze gewoon weg haha

@Komakie; Maanvissen zijn toch een slag apart.. Ze hebben een waterhoogte van minimaal 50cm, en het liefst toch flink wat zwemruimte. Ze zijn mooi, maar hebben wel de ruimte nodig (50liter per vis wordt aangeraden, omdat ze anders vergroeien en agressief kunnen worden)

Een regenboogvis is wel mooi, maar heeft ook wat zwemruimte nodig. Deze durft soms wel eens te springen, dus dekruiten heb je eigenlijk wel nodig (anders verbrand deze zich aan de lampen).

Als je rustige kleurrijke vissen wilt, kijk eens naar gourami's bijvoorbeeld. Echter moet je daar geen drukke vissen bij zetten, dan leven ze het langst.
Ik vind die regenboog wel mooi, maar ik denk niet dat het iets is voor mijn aquarium. Ik heb hem tenminste opgezocht en aan de hand van de stukjes die ik gelezen heb, heb ik daar niet echt een goed gevoel over.

Ik heb al een paar keer gourami's gehad en ik vind het een beetje saaie vissen. In dat opzicht vind ik maanvissen leuker :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88773081
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 19:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Verlaag je verlichting is naar een uur of 10, en hoe vaak voeg je easylife toe, en hoe vaak ververs je water?

Heb je toevallig je waterwaardes of niet?
Ik heb geen waterwaardes. Laatst heb ik mijn water laten testen en dit was goed. Ik voeg 1-maal per dag EL toe en ververs 1x per 2 weken 1/3 water. 1x per week vervang ik de filterwatten. Denk je dat 12 uur licht te lang is?
pi_88773172
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer gourami's gehad en ik vind het een beetje saaie vissen. In dat opzicht vind ik maanvissen leuker :)
Maanvissen gaan na verloop van tijd de bak domineren waardoor andere vissen zich minder prettig gaan voelen. Dat is mij tenminste overkomen. Ik zelf heb gisteren een koppeltje dwerggourami's gekocht. Erg mooi koppeltje. Als ik de kans zie zal ik een mooi foto proberen te maken.
pi_88773701
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 11:30 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind die regenboog wel mooi, maar ik denk niet dat het iets is voor mijn aquarium. Ik heb hem tenminste opgezocht en aan de hand van de stukjes die ik gelezen heb, heb ik daar niet echt een goed gevoel over.

Ik heb al een paar keer gourami's gehad en ik vind het een beetje saaie vissen. In dat opzicht vind ik maanvissen leuker :)
Ik heb ze beiden gehad (diamantgourami is overgebleven), maar bij mij ging het een maand of 3 goed met maantjes.. Daarna is er 1 gestorven, en de andere 4 begonnen de bak te terroriseren.. Eigenlijk horen maanvissen ook niet in een gezelschapsbak thuis. Maar hou echt rekening met de waterhoogte, anders gaan ze gegarandeerd vergroeien en sterven ze zeer jong ;( (ik spreek uit ervaring met 2 kleine maantjes die ik pas na 8/9 maanden overgezet had naar me huidige bak, want toen kwam ik daar dus achter.. Maar het was te laat)

@Lange_Lans; waterwaardes goed is relatief. Het kan zijn dat het goed is voor vissen, maar dat wil niet direct iets zeggen over voeding voor planten en alg..

Voeg je iedere dag Easylife Profito, of Easylife Easycarbo toe?
Easycarbo mag iedere dag.
Profito raad ik je aan om die 1x per week of als het te goed gaat met algproductie, zelfs maar 1x per 2 weken na het verversen van het water (wel de aanbevolen hoeveelheid)

1x per 2 weken verversen is overigens niks mis mee. Als je bak uiteindelijk stabiel is, mag je dat zelfs na 1x per 3 weken oprekken. Houden je filterwatten zoveel smerigheid tegen dat je 1x per week deze vervangt? Anders zou ik ze gewoon 2 a 3 weken laten zitten ivm de bacteriecultuur.
Hoe vaak spoel je de sponzen om?

Persoonlijk denk ik dat je met 10 uur licht per dag al een stuk beter in de richting gaat komen, waardoor de algproductie afneemt.

Mocht je mijn adviezen gebruiken, dan raad ik je aan om niet in 1 klap alles uit te voeren, maar zachtjes aan af te bouwen. Dit om het ecoleven in je bak niet te rigureus om te gooien. Niet alle planten kunnen daar in 1 klap tegen namelijk.

Bouw bijvoorbeeld je licht met de dag een kwartiertje af, tot je aan die 10 uur licht komt. De week erna dan afbouwen met Easylife (mits je Profito toevoegt)

Als je bak uiteindelijk stabiel draait, kun je proberen om je lichtduur een beetje op te hogen richting de 11 uur. Maargoed, das voor de toekomst..

Edit;
leuk tipje voor de Easycarbo gebruikers...
Als je op een plant echt last hebt van hardnekkige alg, doe dan wat easycarbo in een spuitje, en spuit dit onderwater rechtstreeks op de algplek/plant. Als je dit meerdere dagen zou doen, zul je zien dat de alg afsterft en wegblijft.

Uiteraard is dan wel de voorwaarde dat de water omstandigheden goed zijn, waardoor er niet telkens veel alg meer wordt aangemaakt.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  dinsdag 16 november 2010 @ 12:48:18 #217
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88774574
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:19 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]



Ik heb ze beiden gehad (diamantgourami is overgebleven), maar bij mij ging het een maand of 3 goed met maantjes.. Daarna is er 1 gestorven, en de andere 4 begonnen de bak te terroriseren.. Eigenlijk horen maanvissen ook niet in een gezelschapsbak thuis. Maar hou echt rekening met de waterhoogte, anders gaan ze gegarandeerd vergroeien en sterven ze zeer jong ;( (ik spreek uit ervaring met 2 kleine maantjes die ik pas na 8/9 maanden overgezet had naar me huidige bak, want toen kwam ik daar dus achter.. Maar het was te laat)
Hmm Daar ga ik nog eens even over nadenken. Dat minimale hoogte 50cm komt redelijk in de buurt.

Eventueel wat dwergchicliden een optie? Een soort die natuurlijk in een gezelschapsaquarium kan. Tenminste, ik heb begrepen dat er bepaalde soorten zijn waarbij dat kan.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88774993
@Perry. Dank je. Ik ga er eens mee aan de slag.
@Komakie: Al eens Apistogramma Ramirezi in je bak gehad? Erg leuk vreedzaam visje. Is ook niet heel erg gevoelig voor schommelingen voor wat betreft waterwaardes.
pi_88776090
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:02 schreef Lange_Lans het volgende:
@Perry. Dank je. Ik ga er eens mee aan de slag.
@Komakie: Al eens Apistogramma Ramirezi in je bak gehad? Erg leuk vreedzaam visje. Is ook niet heel erg gevoelig voor schommelingen voor wat betreft waterwaardes.
microgeophagus ramirezi heet die tegenwoordig ;)
maar ik zou het geen makkelijk visje noemen. is door te ver doorkweken nogal zwak geworden.
ik zou eerder zn broertje, de altispinosa aanraden
  dinsdag 16 november 2010 @ 13:58:46 #220
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88777217
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 13:32 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

microgeophagus ramirezi heet die tegenwoordig ;)
maar ik zou het geen makkelijk visje noemen. is door te ver doorkweken nogal zwak geworden.
ik zou eerder zn broertje, de altispinosa aanraden
Zien er allebei echt mooi uit. Dat zijn wel de dingen waar ik ongeveer naar op zoek ben. Een beetje afhankelijk ook hoe ze gehouden kunnen worden met andere vissen :)

De microgeophagus ramirezi is trouwens wel iets kleiner wat in het voordeel van mijn bak zou zijn denk ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door Komakie op 16-11-2010 14:09:58 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88777417
@Lange_Lans; hou ons op de hoogte van de vorderingen. Als er iets is, hoor ik het graag.. (en als het goed gaat ook :P)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88784191
Zo vandaag eindelijk een digitale tijdschakelaar gekocht , nu kan ik per dag een programma instellen in plaats van 1 vaste op de analoge klok :)

Nu zo ingesteld :

Ma - Vrij 15:00 - 22-:15 licht aan
Za - Zo 10:00 - 23:00 licht aan

Weekends wilde ik wat langer licht omdat ik het saai vind als de bak donker is als ik thuis ben. :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88784931
Handig he zo'n digitale tijdklok..

Wellicht een goede nachtverlichting erbij, dan hoef je niet in een zwarte bak te kijken :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88785019
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Handig he zo'n digitale tijdklok..

Wellicht een goede nachtverlichting erbij, dan hoef je niet in een zwarte bak te kijken :P
Ik heb moonlight hoor maar dat is echt vrij weinig licht :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:17:22 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88785647
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 16:45 schreef Joene het volgende:
Zo vandaag eindelijk een digitale tijdschakelaar gekocht , nu kan ik per dag een programma instellen in plaats van 1 vaste op de analoge klok :)

Nu zo ingesteld :

Ma - Vrij 15:00 - 22-:15 licht aan
Za - Zo 10:00 - 23:00 licht aan

Weekends wilde ik wat langer licht omdat ik het saai vind als de bak donker is als ik thuis ben. :)
Zit er niet een beetje veel verschil tussen? 5 dagen maar 7 uur en 2 dan weer 13 uur.

Ik heb hem gewoon standaard in gesteld van 11:00 tot 23:00. Als ik s'ochtends naar mijn werk ga hoeft hij niet gelijk aan en in het weekend komt het regelmatig voor dat ik niet 11:00 beneden ben :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88785680
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zit er niet een beetje veel verschil tussen? 5 dagen maar 7 uur en 2 dan weer 13 uur.

Ik heb hem gewoon standaard in gesteld van 11:00 tot 23:00. Als ik s'ochtends naar mijn werk ga hoeft hij niet gelijk aan en in het weekend komt het regelmatig voor dat ik niet 11:00 beneden ben :P
Ja dat zat ik ook net te bedenken maar ik vind alle dagen 12 uur licht teveel dus ik denk dat ik hem weekends wat korter maak :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 16 november 2010 @ 18:27:06 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88788248
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Handig he zo'n digitale tijdklok..

Wellicht een goede nachtverlichting erbij, dan hoef je niet in een zwarte bak te kijken :P
Ik heb gewoon een analoge. Ik heb al 2 digitale gesloopt :@
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88799737
Ik heb ze beiden, maar digitale zijn er bij mij ook al 2 overleden, en me ouwe vertrouwde analoge blijft het wel goed doen :P Dus ik ga ze maar allemaal vervangen voor analoog tzt :')
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88804387
die ouderwetse mechanische klokken zijn inderdaad veel betrouwbaarder. die digitale hebben er een handje van zich niet aan het schema te houden of helemaal niet te werken. alleen heb je bij die mechanische soms wat storend geluid.
  dinsdag 16 november 2010 @ 23:51:25 #230
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88805290
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:28 schreef Byte_Me het volgende:
die ouderwetse mechanische klokken zijn inderdaad veel betrouwbaarder. die digitale hebben er een handje van zich niet aan het schema te houden of helemaal niet te werken. alleen heb je bij die mechanische soms wat storend geluid.
De 2 die ik heb werken super.
Als je je oor heel dicht bij het mechanisme houdt hoor je heel zachtjes het tikken, maar dat hoor je normaal gesproken niet.

Ik doe het wel lekker old skool :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 november 2010 @ 08:49:33 #231
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_88808883
Ik heb 3 digitale gehad, die het allemaal neit deden, of er ineens mee ophielden. Nu een mechanische en die doet het gewoon altijd.
pi_88809152
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 23:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

De 2 die ik heb werken super.
Als je je oor heel dicht bij het mechanisme houdt hoor je heel zachtjes het tikken, maar dat hoor je normaal gesproken niet.

Ik doe het wel lekker old skool :P
Wacht maar een paar maanden, in het begin zijn ze allemaal stil, maar ze gaan steeds harder ratelen. Je zou ze wel in het meubel kunnen doen, dan hoor je ze al een stuk minder.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 17 november 2010 @ 09:35:46 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88809838
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 09:04 schreef Resistor het volgende:

[..]

Wacht maar een paar maanden, in het begin zijn ze allemaal stil, maar ze gaan steeds harder ratelen. Je zou ze wel in het meubel kunnen doen, dan hoor je ze al een stuk minder.
Ik heb er 1 al meer dan 2 jaar en tot nu toe geen problemen gehad of geluid gehoord :)

Gisteren naar het plaatselijke tuincentrum geweest. Ik zou toch zweren dat ik daar wanden heb zien liggen, maar volgens de kassadame hebben ze die nooit gehad. Uiteindelijk alleen een zak met grind kunnen kopen. :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 18 november 2010 @ 13:36:52 #234
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88860081
Wat kost een 2de hands meter bak ongeveer van juwel?
Wat voor prijs is redelijk?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 18 november 2010 @ 16:47:57 #235
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_88867689
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:36 schreef ook_gek het volgende:
Wat kost een 2de hands meter bak ongeveer van juwel?
Wat voor prijs is redelijk?
Wat de gek er voor geeft :P

Afhankelijk van de staat + toebehoren is 50%van de nieuwprijs wel het maximum
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_88868934
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 13:36 schreef ook_gek het volgende:
Wat kost een 2de hands meter bak ongeveer van juwel?
Wat voor prijs is redelijk?
Zou niet meer bieden dan vijf tientjes. Ze worden zoveel aangeboden.
pi_88868989
Ik kreeg wehehehe een bod van 275 euro op mn trigon 190l gewoon op de foto op mn facebook , stelletje idioten :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88869002
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2010 22:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Even een foto van een regenboogvisje uit me bak;

[ afbeelding ]

(leuk zo'n EOS :9)
Mooie foto en mooi visje.
pi_88874927
Dankje :D
Nu maar hopen dat me ouders het goed doen dit weekend qua voeren etc (denk het wel hoor :))
Want ik ga een weekendje naar France..

Au Revoir! :*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  donderdag 18 november 2010 @ 20:19:22 #240
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88876337
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2010 17:19 schreef Stali het volgende:

[..]



Zou niet meer bieden dan vijf tientjes. Ze worden zoveel aangeboden.
Nou zoveel zie je ze niet en zeker niet voor 5 tientjes :o

Ik heb trouwens nog redelijk last van draad alg. Maar me water waardes zijn goed. Ik haal nu de alg weg met me stofzuiger.

Kan ik nu al langzaam beginnen met vissen er in te stoppen. Ben nog aan het opstarten al 6 weken in totaal :D

Of kan ik beter wachten tot de alf weg is? En appel slakken, eten die ook alg?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88877191
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 20:19 schreef ook_gek het volgende:

[..]


Nou zoveel zie je ze niet en zeker niet voor 5 tientjes :o

Ik heb trouwens nog redelijk last van draad alg. Maar me water waardes zijn goed. Ik haal nu de alg weg met me stofzuiger.

Kan ik nu al langzaam beginnen met vissen er in te stoppen. Ben nog aan het opstarten al 6 weken in totaal :D

Of kan ik beter wachten tot de alf weg is? En appel slakken, eten die ook alg?
Ik begin nu echt te twijfelen aan mezelf. :@ .Joene postte ook spottend wat hem geboden was maar dat kan toeval zijn.

Maar we hebben het nu toch echt over een gewone Juwel van ongeveer een metertje met ca. 110 liter toch?
Ja, dan echt niet meer dan vijf tientjes hoor.

Andere vraag die inhaakt op de jouwe, heb je veel planten in je bak?
pi_88877252
En Per, ik ben jaloers.
Heel veel plezier in Frankrijk!
  vrijdag 19 november 2010 @ 00:33:05 #243
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88887561
quote:
Op donderdag 18 november 2010 20:38 schreef Stali het volgende:

[..]



Ik begin nu echt te twijfelen aan mezelf. :@ .Joene postte ook spottend wat hem geboden was maar dat kan toeval zijn.

Maar we hebben het nu toch echt over een gewone Juwel van ongeveer een metertje met ca. 110 liter toch?
Ja, dan echt niet meer dan vijf tientjes hoor.

Andere vraag die inhaakt op de jouwe, heb je veel planten in je bak?
Nop heb niet veel planten in me bak. Maar gisteren alle alg van me planten gehaald en vanavond zat er alweer een fliesje op alle planten. Het is echt kut :(
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88889164
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 00:33 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nop heb niet veel planten in me bak. Maar gisteren alle alg van me planten gehaald en vanavond zat er alweer een fliesje op alle planten. Het is echt kut :(
Zet ze tijdelijk apart in een bak of vaas met kraanwater.
Joh, je aquarium draait nu zes weken, je waterwaarden zijn goed schreef je dus ga visjes halen en zet even tijdelijk die plantjes weg en vul het op met de allergoedkoopste snelgroeiers.

Snelgroeiende planten zijn het makkelijkst in je bak. Die nemen meteen de meeste voeding op waardoor draadalg niet de kans krijgt. Als de plantjes die je nu hebt vrij blijven van de draadalg dan zet je ze er gezellig bij.

Dit zou ik doen. En geloof me, ik heb maanden geleden dezelfde problemen gehad en nu al heel lang niet meer.
pi_88891498
Ja das inderdaad een goede optie.
Je kan ook blijven wachten en evt wat snelgroeiers erbij zetten. Net wat je wil ;)

Ik zou voor een meter bak ook niet meer dan 5 tientjes geven overigens.
Staan vaak genoeg te koop rond deze prijs.
Zelf hebk een 160 liter bak gekocht voor 30 euro met dekruit en al..
Alleen er zat geen klep op, maar voor een vierkante bak maakt dat niet uit.

Dankje Stali :*
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 19 november 2010 @ 09:49:14 #246
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88892495
Top dat ga ik doen. Ik trek alles er uit en stop het in een grote vaas.

Dan water verversen en snel groeiers er in en kijken wat er gebeurd. En visjes natuurlijk *O*

Volgende maand gaat ik aan de slag. Dan heb ik alle tijd :)

Bedankt voor de info!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 19 november 2010 @ 23:41:25 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88926859
Ik heb ook wel een lieve vriendin :D
Ze was vandaag vrij en had niets te doen, dus is ze het aquarium inrichten. Helemaal leuk wat nepplanten neergezet, grind erin, etc. Toen het water erin. Het ziet er allemaal best leuk uit.
Ze was alleen vergeten dat er nog wel wanden in moeten worden gezet :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88935567
ArtemiaSetje halen zometeen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88941392
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:41 schreef Komakie het volgende:
Ik heb ook wel een lieve vriendin :D
Ze was vandaag vrij en had niets te doen, dus is ze het aquarium inrichten. Helemaal leuk wat nepplanten neergezet, grind erin, etc. Toen het water erin. Het ziet er allemaal best leuk uit.
Ze was alleen vergeten dat er nog wel wanden in moeten worden gezet :')
_O-
pi_88945191
Nou mn artemia kweekset draait hoor, morgenavond hoop ik voeren O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88946101
Iemand anders die toevallig ook zo een setje van jbl heeft ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88947737
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:44 schreef Joene het volgende:
Iemand anders die toevallig ook zo een setje van jbl heeft ?
Nog niet, overweeg het wel aan te schaffen ^O^
Tenzij je me nu gaat vertellen dat het:

A: Kut is
B: Niet goed werkt
C: $vul-iets-anders-afschrikwekkends-in.
pi_88948317
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Nog niet, overweeg het wel aan te schaffen ^O^
Tenzij je me nu gaat vertellen dat het:

A: Kut is
B: Niet goed werkt
C: $vul-iets-anders-afschrikwekkends-in.
Ik moest ff zoeken hoe dat moest met luchtpompje , om die bellen goed te krijgen maar das nu gelukt :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88963235
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:41 schreef Komakie het volgende:
Ik heb ook wel een lieve vriendin :D
Ze was vandaag vrij en had niets te doen, dus is ze het aquarium inrichten. Helemaal leuk wat nepplanten neergezet, grind erin, etc. Toen het water erin. Het ziet er allemaal best leuk uit.
Ze was alleen vergeten dat er nog wel wanden in moeten worden gezet :')
Lief!
pi_88963308
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:41 schreef Komakie het volgende:
Ik heb ook wel een lieve vriendin :D
Ze was vandaag vrij en had niets te doen, dus is ze het aquarium inrichten. Helemaal leuk wat nepplanten neergezet, grind erin, etc. Toen het water erin. Het ziet er allemaal best leuk uit.
Ze was alleen vergeten dat er nog wel wanden in moeten worden gezet :')
:') _O-
  zondag 21 november 2010 @ 17:10:15 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88979950
Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik zal doen met de wanden.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 3/4 van het water eruit te laten lopen en het droge gedeelte te laten drogen om daarna de wanden erin te plaatsen en alleen het bovenste gedeelte vast te kitten?

Ik ben een beetje een manier aan het zoeken waarbij het niet nodig is om de hele klere zooi weer eruit te halen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88980428
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:10 schreef Komakie het volgende:
Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik zal doen met de wanden.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 3/4 van het water eruit te laten lopen en het droge gedeelte te laten drogen om daarna de wanden erin te plaatsen en alleen het bovenste gedeelte vast te kitten?

Ik ben een beetje een manier aan het zoeken waarbij het niet nodig is om de hele klere zooi weer eruit te halen :P
ik denk niet dat het lukt, omdat die wanden willen geen drijven. of heb je zo'n zinkende achterwand?
  zondag 21 november 2010 @ 17:32:35 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88980612
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:27 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik denk niet dat het lukt, omdat die wanden willen geen drijven. of heb je zo'n zinkende achterwand?
Die snap ik niet :?
Ik bedoel gewoon zo'n wand die je tegen het glas van het aquarium aan plakt.

Btw, is een zinkende achterwand niet hetzelfde als een niet drijvende achterwand :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88980746
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die snap ik niet :?
Ik bedoel gewoon zo'n wand die je tegen het glas van het aquarium aan plakt.

Btw, is een zinkende achterwand niet hetzelfde als een niet drijvende achterwand :?
alle achterwanden plak je tegen de achterruit van je aquarium, maar je hebt er die lichter zijn dan water, die moeten goed worden vastgekit, want die willen gaan drijven als er water in de bak zit. je hebt er ook die zwaarder zijn dan water, die zinken dus, en die hoeven niet per se vastgekit, of in ieder geval niet zo stevig.

het punt is, als er nog water in je bak zit, en je plaatst een drijvende achterwand, dan zal die omhoog willen. als de kit nog niet droog is, dan zal die ook omhoog gaan. of je moet iets verzinnen om de wand vast te zetten totdat de kit gedroogd is.
pi_89005443
Nou, van het weekend mijn nieuwe filter geïnstalleerd. Wereldrecord vloeken is verbroken. Ik was te eager en had hem al ingestoken voordat ik alles goed en wel op zijn plaats had. Heb hem nu nog naast mijn interne lopen. Weet nog niet precies wat ik daarmee ga doen. Als ik hem eruit sloop mis ik een stukje achterwand. Als ik hem er leeg in laat zitten dan denk ik dat mijn vissen er door de gaatjes in de filter inzwemmen.

De groene filterlaag is wel van het water af. Water stroomt beter door. Heb de wanden nog niet grondig gereinigd. Heb mijn visjes genoeg stress bezorgt.
  maandag 22 november 2010 @ 11:13:20 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89006137
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

alle achterwanden plak je tegen de achterruit van je aquarium, maar je hebt er die lichter zijn dan water, die moeten goed worden vastgekit, want die willen gaan drijven als er water in de bak zit. je hebt er ook die zwaarder zijn dan water, die zinken dus, en die hoeven niet per se vastgekit, of in ieder geval niet zo stevig.

het punt is, als er nog water in je bak zit, en je plaatst een drijvende achterwand, dan zal die omhoog willen. als de kit nog niet droog is, dan zal die ook omhoog gaan. of je moet iets verzinnen om de wand vast te zetten totdat de kit gedroogd is.
Ik snap je idee. :)
Maar als ik er dus voor kan zorgen dat de achterwand goed vast geklemd zit op het moment dat de kit nog niet droog is kan het dus als hij alleen aan de bovenkant (of tot het midden ongeveer) is vast gemaakt?
Misschien moet ik het gewoon proberen en kijken hoe ver ik kom.

Wel balen dat me vriendin een vlaag van verstandsverbijstering had. Het ziet er nu leuk uit, maar Btje jammer dat we er niets aan hebben :P

De Javavaren uit mijn andere bak (die ook wat rotte bladeren tussendoor heeft) groeit trouwens als je jekko. En niet eens met plantenvoeding :)
Ik moet hem maar eens gaan snoeien.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_89012559
ik heb ook een achterwandenvraag :D

Ik heb een rio180, dus met stabilisatiestrip in het midden, nou heb ik op ebay een mooie achterwand gevonden van 100x45, dus dat moet mooi passen. alleen kan ik die nooit in zn geheel plaatsen (of ik moet de stabilisatiestrop verwijderen). ik ben bang dat als ik die mooie wand door ga zagen om hem in 2 delen te plaatsen, dat je die snede blijft zien. je verwijdert namelijk minstens 1 mm materiaal, dus het gaat nooit perfect op elkaar aansluiten. zijn hier oplossingen voor?

wand in questie:
pi_89018275
Mn Nauplien / Artemia is uitgekomen ! ik ga het zometeen voeren en even kijken of ik de camera op film stand kan krijgen ;)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89018879
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:37 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb ook een achterwandenvraag :D

Ik heb een rio180, dus met stabilisatiestrip in het midden, nou heb ik op ebay een mooie achterwand gevonden van 100x45, dus dat moet mooi passen. alleen kan ik die nooit in zn geheel plaatsen (of ik moet de stabilisatiestrop verwijderen). ik ben bang dat als ik die mooie wand door ga zagen om hem in 2 delen te plaatsen, dat je die snede blijft zien. je verwijdert namelijk minstens 1 mm materiaal, dus het gaat nooit perfect op elkaar aansluiten. zijn hier oplossingen voor?

wand in questie:
[ afbeelding ]
Vaak zijn dit soort maten wel in twee stukken, weet je zeker dat dit 1 stuk is?
Ik heb in ieder geval alleen maar slechte ervaring met zelf een achterwand in twee zagen.

De beste methode is om met "een lijn" mee te zagen, dit is het minst zichtbaar.

Hier mijn mega-slechte paintvoorbeeld:



quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:01 schreef Joene het volgende:
Mn Nauplien / Artemia is uitgekomen ! ik ga het zometeen voeren en even kijken of ik de camera op film stand kan krijgen ;)
Oeeee leuk *O*
pi_89019756

Eetze jongens !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89019886
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 17:40 schreef Joene het volgende:

Eetze jongens !
Ik zie een paar hele blije visjes! :Y

Dat gaat nog vrij snel dan trouwens, dat kweken!
pi_89019925
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:42 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Ik zie een paar hele blije visjes! :Y

Dat gaat nog vrij snel dan trouwens, dat kweken!
binnen 48 uur :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89020152
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:43 schreef Joene het volgende:

[..]


binnen 48 uur :)
Handig hoor! Ik zal tzt ook eens kijken voor zo'n setje.
Is het meerdere keren te gebruiken, en wat zijn de kosten?
pi_89020341
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:48 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Handig hoor! Ik zal tzt ook eens kijken voor zo'n setje.
Is het meerdere keren te gebruiken, en wat zijn de kosten?
Ik had mijn setje voor 39 euro. en ik heb 5 mixen van sera erbij gekocht deze kosten 1,50 per stuk.

Ja je kan dat setje oneindig gebruiken inprincipe :)

Maaaaaaaaar je kan het ook zelf bouwen als je een luchtpompje hebt, een harde petfles een plank , en je haalt bij de bouwmarkt van die klemmen om de regenpijp mee vast te zetten.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89037146


Vandaag besteld.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_89037160
welke apisto's zie ik daar rondzwemmen in je filmpje?

artemia kun je stukken goedkoper krijgen via ebay e.d. ik koop meestal iets van 100 gram, maak porties van 10 gram en vries die in. verder heb ik nog een emmer met 5 kilo zeezout staan. icm met zo'n zelfbouw set kost elke dag verse artemia zo goed als niets meer.
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:01:25 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89038105
Zo, ik dacht ik meld mij ook eens hier :) Ik ben een tijdje terug begonnen met een Aqua40. Daar zitten nu een sponsfilter, aantal verschillende plantjes, 3 appelslakken, 10 mini rasbora's, en waar het me vooral om ging, een hele boel vuurgarnaaltjes :D Tijd terug met 20 begonnen. Ondertussen zijn een stuk of 3-4 vrouwen bevallen en de eitjes uitgekomen, en krioelt het dus van de kleintjes. Echt super schattig. Ik ga morgen eens kijken of ze bij de lokale tropische vissenhandel van die mini Corydoras hebben. Het plan is uiteindelijk om met deze bak te experimenteren en leren, en daarna een tweede op te zetten met Kardinaal garnaaltjes. Foto's volgen nog :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89038651
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Vaak zijn dit soort maten wel in twee stukken, weet je zeker dat dit 1 stuk is?
Ik heb in ieder geval alleen maar slechte ervaring met zelf een achterwand in twee zagen.

De beste methode is om met "een lijn" mee te zagen, dit is het minst zichtbaar.

Hier mijn mega-slechte paintvoorbeeld:

[ afbeelding ]

zoiets had ik ook al in gedachten, maar dan moet ik echt een figuurzaag oid hebben
pi_89039323
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

zoiets had ik ook al in gedachten, maar dan moet ik echt een figuurzaag oid hebben
Ik weet het, mijn tip is d'r 1 van niks, maar je negeren is ook zo wat :'(
Eigenlijk wachten we natuurlijk op het antwoord van guru Perry *O*
pi_89039345
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Zo, ik dacht ik meld mij ook eens hier :) Ik ben een tijdje terug begonnen met een Aqua40. Daar zitten nu een sponsfilter, aantal verschillende plantjes, 3 appelslakken, 10 mini rasbora's, en waar het me vooral om ging, een hele boel vuurgarnaaltjes :D Tijd terug met 20 begonnen. Ondertussen zijn een stuk of 3-4 vrouwen bevallen en de eitjes uitgekomen, en krioelt het dus van de kleintjes. Echt super schattig. Ik ga morgen eens kijken of ze bij de lokale tropische vissenhandel van die mini Corydoras hebben. Het plan is uiteindelijk om met deze bak te experimenteren en leren, en daarna een tweede op te zetten met Kardinaal garnaaltjes. Foto's volgen nog :)
Leuk zeg! En jaaaaaaa, foto's willen we! :Y
Ik heb corydorassen (geen mini), en vind ze echt supercute! :)
pi_89041670
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 23:40 schreef Byte_Me het volgende:
welke apisto's zie ik daar rondzwemmen in je filmpje?

artemia kun je stukken goedkoper krijgen via ebay e.d. ik koop meestal iets van 100 gram, maak porties van 10 gram en vries die in. verder heb ik nog een emmer met 5 kilo zeezout staan. icm met zo'n zelfbouw set kost elke dag verse artemia zo goed als niets meer.
Macmasteri (mannnetje en vrouwtje)

Weet ik maar ik hoef niet elke dag verse artemia te voeren gewoon af en toe voor de leuk en dan boeit 1,50 voor een zakje me ook niks :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89044264
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:36 schreef Faithfulness het volgende:
Ik weet het, mijn tip is d'r 1 van niks, maar je negeren is ook zo wat :'(
Eigenlijk wachten we natuurlijk op het antwoord van guru Perry *O*
ja die zit lekker in frankrijk van het goede leven te genieten terwijl hier maar wat aanmodderen :P
  dinsdag 23 november 2010 @ 11:21:59 #278
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89045962
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:37 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Leuk zeg! En jaaaaaaa, foto's willen we! :Y
Ik heb corydorassen (geen mini), en vind ze echt supercute! :)
Komt in orde ;) Eerst maar eens wat snoeien. Plantjes doen het goed :P
Helaas waren de cory's uitverkocht. Over een week of 2-3 hebben ze deze weer:


O+
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89051080
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 11:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]



Komt in orde ;) Eerst maar eens wat snoeien. Plantjes doen het goed :P
Helaas waren de cory's uitverkocht. Over een week of 2-3 hebben ze deze weer:
[ afbeelding ]

O+
kijk wel uit, een aqua40 is snel overbevolkt
pi_89052662
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:02 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

kijk wel uit, een aqua40 is snel overbevolkt
Ik zag op Show je Aquarium een bak die mij veeeeeel te vol leek.
http://www.showjeaquarium(...)showcase&u=405&c=323

60 liter. Bestand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_89056269
Een wand doormidden zagen...
Leuk idee zo dat kronkelend. Dan zal je het inderdaad minder snel zien.
Anderzijds; als je scheef zaagt en iets probeert te corrigeren gaat het helemaal fout, en zul je het blijven zien.

Gaat de bak leuk beplant worden, dan zou ik em gewoon recht doorzagen, en terwijl je de wand gaat kitten, zorgen dat deze zo strak mogelijk tegen elkaar aan staat.
In het begin zul je de scheiding wat beter zien, maar standaard groeit er wat alg op de wand, en dan zie je die scheiding bijna niet meer.

Bij mij bestaat de achterwand uit 4 stukken, maar dit zie je bijna niet meer nu. Binnen een maandje was het amper zichtbaar iig.

Mocht je je echt storen aan een minimale scheiding, zou je altijd nog met wat javamos het een en ander kunnen maskeren..

@Faith; die aqua60 is idd overbevolkt.. De gourami's kunnen sowieso niet tegen stress, en ook niet tegen zo'n drukte.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89057754
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:47 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Ik zag op Show je Aquarium een bak die mij veeeeeel te vol leek.
http://www.showjeaquarium(...)showcase&u=405&c=323

60 liter. Bestand:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
38 visjes in 60 liter. -O- .

En ik heb er niet eens verstand van. (Vissensoorten.) Dat moet ik er weer wel bij zeggen maar het klinkt zo druk en veel.
pi_89057924
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Stali het volgende:

[..]



38 visjes in 60 liter. -O- .

En ik heb er niet eens verstand van. (Vissensoorten.) Dat moet ik er weer wel bij zeggen maar het klinkt zo druk en veel.
Dierenmishandeling dit, errug triest dat mensen zich niet inleven of verdiepen in wat wel of niet kan :{

Ik vind mijn 35 visjes op 190L al dik de max :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89058117
Ik heb overigens vandaag : Nymphaea lotus (rood) besteld als plant _O_
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89058543
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Stali het volgende:

[..]



38 visjes in 60 liter. -O- .

En ik heb er niet eens verstand van. (Vissensoorten.) Dat moet ik er weer wel bij zeggen maar het klinkt zo druk en veel.
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:04 schreef Joene het volgende:

[..]



Dierenmishandeling dit, errug triest dat mensen zich niet inleven of verdiepen in wat wel of niet kan :{

Ik vind mijn 35 visjes op 190L al dik de max :{
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb dezelfde bak (maar dan in het zwart), met drie (!) kogelvisjes. Die diertjes moeten toch gewoon de ruimte hebben...

En door al die ornamentjes, dat filtertje, etc. in die bak zullen er ook wel liters verloren gaan.
Maar ik zeg maar niks daar, wordt je meestal niet in dank afgenomen. :P
pi_89058572
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:08 schreef Joene het volgende:
Ik heb overigens vandaag : Nymphaea lotus (rood) besteld als plant _O_
Ohhh die is mooi! :Y
Ik moet binnenkort ook maar na gaan denken over aquariumplanten. Iemand nog een goede site voor Tante Faith? :@
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:20:31 #287
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89058583
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 14:02 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

kijk wel uit, een aqua40 is snel overbevolkt
Doe ik :) Die nog er bij en het is idd af qua extra dingen toevoegen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 23 november 2010 @ 17:21:17 #288
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89058615
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:00 schreef Stali het volgende:

[..]



38 visjes in 60 liter. -O- .

En ik heb er niet eens verstand van. (Vissensoorten.) Dat moet ik er weer wel bij zeggen maar het klinkt zo druk en veel.
En ook geen kleine vissen als ik de foto's zo zie...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89058811
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:19 schreef Faithfulness het volgende:

[..]


[..]



Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb dezelfde bak (maar dan in het zwart), met drie (!) kogelvisjes. Die diertjes moeten toch gewoon de ruimte hebben...

En door al die ornamentjes, dat filtertje, etc. in die bak zullen er ook wel liters verloren gaan.
Maar ik zeg maar niks daar, wordt je meestal niet in dank afgenomen. :P
Het is inderdaad nog veel minder dan 60 liter.

Ik heb er wel wat van gezegd. Kom er toch nooit. ;).
pi_89058841
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:20 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



Ohhh die is mooi! :Y
Ik moet binnenkort ook maar na gaan denken over aquariumplanten. Iemand nog een goede site voor Tante Faith? :@
www.aquaplantsonline.nl

Daar kan je in elk geval goed bestellen en plaatjes zien.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_89059158
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:27 schreef Stali het volgende:

[..]


Het is inderdaad nog veel minder dan 60 liter.

Ik heb er wel wat van gezegd. Kom er toch nooit. ;).
_O_
Ze gaven mijn bak een 3 ;( Klootzakken!

quote:
8s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:27 schreef Joene het volgende:

[..]


www.aquaplantsonline.nl

Daar kan je in elk geval goed bestellen en plaatjes zien.
Thankssssss :D Staat in favo's ^O^

OT:

O+

Ik wil 't topic graag vol, ben trots op de nieuwe OP :@
pi_89066141
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 17:37 schreef Faithfulness het volgende:

[..]



_O_
Ze gaven mijn bak een 3 ;( Klootzakken!
wie?
quote:
[..]



Thankssssss :D Staat in favo's ^O^

OT:
[ afbeelding ]
O+

Ik wil 't topic graag vol, ben trots op de nieuwe OP :@
ik help wel ff :P
pi_89069022
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 20:18 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

wie?

[..]


ik help wel ff :P
Die eikels van "showjeaquarium" :')

En thanks! *O*
pi_89070386
Waar kunnen we stemmen op je aqua Faith? :P
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89071270
Die heb ik verwijderd na het zien van deze bak:



:9~ *jaloers*
pi_89072146
Das echt mooi inderdaad!!! *jaloers*

Alleen das echt veel werk om het zo te houden, omdat het allemaal aardig groeit.
Dan is het ook meer een plantenbak ipv aquarium ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_89079264
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 21:48 schreef Faithfulness het volgende:
Die heb ik verwijderd na het zien van deze bak:

[ afbeelding ]

:9~ *jaloers*
Ben je nu helemaal mal? Cijfer jezelf niet zo weg. Heb maanden terug een paar foto's van jou gezien en die waren gewoon tof.

Zoiets op de foto zou ik ook wensen en dan met een enkel schooltje kleine visjes. Een plantenbak inderdaad. Maar ja, ik vind de tuin al een hoop werk en je moet er ook maar de tijd voor hebben om het zo strak als op de foto te krijgen. Mooi is het zeker maar het gros van de aquaristen willen gewoon gezellig vissies kijken. ;) .
  woensdag 24 november 2010 @ 00:22:14 #298
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89079463
Hmm.. volgens mij zijn mijn 2 kleine appelslakken een man en een vrouw. Er hangt een mooie freaky oranje framboos aan de onderkant van de klep.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89079647
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:22 schreef ATuin-hek het volgende:
Hmm.. volgens mij zijn mijn 2 kleine appelslakken een man en een vrouw. Er hangt een mooie freaky oranje framboos aan de onderkant van de klep.
Een slak neukt zichzelf nog om voort te planten. :').

Maar tof!
pi_89080571
quote:
8s.gif Op woensdag 24 november 2010 00:17 schreef Stali het volgende:

[..]

Ben je nu helemaal mal? Cijfer jezelf niet zo weg. Heb maanden terug een paar foto's van jou gezien en die waren gewoon tof.

Zoiets op de foto zou ik ook wensen en dan met een enkel schooltje kleine visjes. Een plantenbak inderdaad. Maar ja, ik vind de tuin al een hoop werk en je moet er ook maar de tijd voor hebben om het zo strak als op de foto te krijgen. Mooi is het zeker maar het gros van de aquaristen willen gewoon gezellig vissies kijken. ;) .
Sorry :@
Ik ben momenteel gewoon niet zo blij met m'n aqua, de grote bak staat ernaast en die is zooooveel veelbelovender! Maar die moet nog even wachten ;)

Ik zou een moord doen voor een tuin. ;( Ik heb plantenbakken op m'n twee balkons, maar dat is toch anders.

Ik merk wel dat ik meer geniet (of meer kijk) naar de aquaria's nu de hond en kat zijn overleden. Ineens toch een sloot (<--bijna een woordgrap!) tijd over.

Wil de nieuwe TS de OP vanaf de wiki pakken? :@
pi_89081878
Tuurlijk willen we dat :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')