Ah, wil je een foto maken?quote:Op maandag 8 november 2010 10:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb in een andere kamer ook nog 2 bakken staan. Eentje voor jonkies (is gevuld met platys momenteel), en een plantenbak
die grote volle bos links achter, welke plant is dat? Die ziet er super mooi uit!quote:
Ik heb de flora-grow co2 nanoset nu een maand of 3 en moet zeggen dat ik zeer tevreden ben. Kostte me maar 80 euro dus vind het wel meevallenquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:14 schreef ook_gek het volgende:
Ik zit er aan te denken om eens te beginnen met een heel simpel CO2 setje in me 60cm bak.
Wat is nou een mooi start setje wat heel simpel is om te gebruiken en genoeg is voor me 60cm bak.
Wel kant en klaar zetje en goedkoop om
Mee te beginnen.
Waarom een Eheim? Via Zooplus is een geweldige aanbieding op JBL filters.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.
Overigens ga ik wel voor mn verjaardagsgeld een nieuwe eheim externe filter kopen![]()
Leuk dat bijna jarig zijn
marktplaats is je vriendquote:Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die co2 setjes zijn zo duur. Ik zou het graag willen maar de kosten houden me wat tegen.
Ik had gewoon mijn eigen co2-generatoren gemaakt met colaflessen en slangen met luchtsteentjes.quote:Op dinsdag 9 november 2010 13:15 schreef Joene het volgende:
Die aanbieding is idd ERG mooi ! die had ik nog niet gezien. Maar Eheim is gewoon mn vertrouwde merkquote:Op dinsdag 9 november 2010 14:05 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Waarom een Eheim? Via Zooplus is een geweldige aanbieding op JBL filters.
Heb ook een E900 aangeschaft voor mijn 110l bakkie. Heb hem alleen nog niet aangesloten, omdat dit eigenlijk mijn kerst cadeau is.quote:Op dinsdag 9 november 2010 16:44 schreef Joene het volgende:
[..]
Die aanbieding is idd ERG mooi ! die had ik nog niet gezien. Maar Eheim is gewoon mn vertrouwde merk![]()
Ik moet zeggen die JBL e900 voor minder dan 100 eurie wel interresant
Makkelijk te installeren btw?quote:Op dinsdag 9 november 2010 18:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Kheb zelf hier sinds januari dit jaar een e1500 staan.. Verder perfect en fluisterstil
Ja dat stelt eigenlijk niks voor. Al het filtermateriaal zit er standaard al in, en hierin hoef je eigenlijk niks te doen. Ik heb zelf tussen de bovenste 2 nog filter watten gedaan, zodat de kleinste dingen ook gefilterd worden. Als je die in de bovenste doet heb je kans dat deeltjes loslaten en weer in het water komen, of dat er stukjes filterwatten in je rotor blijven hangen. Daar heb ik die tussen de eerste 2 geduwd.quote:
ik lees op internet veel over het lawaai...quote:Op woensdag 10 november 2010 08:00 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Ja dat stelt eigenlijk niks voor. Al het filtermateriaal zit er standaard al in, en hierin hoef je eigenlijk niks te doen. Ik heb zelf tussen de bovenste 2 nog filter watten gedaan, zodat de kleinste dingen ook gefilterd worden. Als je die in de bovenste doet heb je kans dat deeltjes loslaten en weer in het water komen, of dat er stukjes filterwatten in je rotor blijven hangen. Daar heb ik die tussen de eerste 2 geduwd.
Verder is het aansluiten, water erin, aanzetten en een keer pompen.. Klaar
Het kan zijn dat je in het begin ff een paar keer moeite hebt om het filter aan de gang te krijgen, zodat ie blijft stromen. Maar als je dat onder de knie hebt, stelt het niks voor. Je moet het ff door krijgen.
Voor mij iig geen ander filter meer, aangezien dit perfect werkt
Zoals je weet staat mijn aquarium netjes op het juwel meubel dus daarin zal het verdwijnen.quote:Op woensdag 10 november 2010 08:14 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Nou ik had hetzelfde wantrouwen..
Achteraf ben ik wel blij dat ik er voor gekozen heb.
Wanneer de pomp wel lawaai maakt, is als er lucht in het filter hangt..
Maar dat doet iedere externe pomp.. Dan kun je lichtjes het filter heen/weer schudden, en dan gaat de lucht eruit. Maar echt de pomp is fluisterstil. Inmiddels heb ik er meerdere gehoord en allemaal stil.
Ik neem aan dat je het filter wegwerkt in een kast ofzo? Dan hoor je deze echt helemaal niet meer..
Wat een engerdsquote:Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
wat nieuwe vissen gehaald, o.a. wat halfsnavelbekken...
[ afbeelding ]
![]()
![]()
en een garnaal en vissen waar ik de naam niet meer van weet, de naam van de garnaal begon met een Men de vissen zijn ongeveer even groot als neon tetra's alleen dan doorzichtig/grijs en de bovenkant van hun oog reflecteert heel sterk, blauw, net alsof ze oogschaduw op hebben. iemand enig idee hoe ze heten?
hehe ja ik hou juist van vissen die er gek uitzienquote:Op woensdag 10 november 2010 17:22 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Wat een engerds
Heb je een overzichtfoto van je bak?
Ik heb Joene's en Perry's foto's trouwens aangepast in de OP.
vind alleen die petricola's (zie je niet op de foto), oogschaduwvisjes en die halfsnavelbekjes echt apart. wil nog wel wat bijlzalmpjes en van die koffervis-achtigen maar misschien is t dan te druk. en zag vandaag een soort slang-achtige vissen, beetje rood en gestreept, die in buisjes zittenquote:Op woensdag 10 november 2010 18:02 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Aparte vissen JimJim!
Thanks Faith
wtfquote:Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
en een garnaal en vissen waar ik de naam niet meer van weet, de naam van de garnaal begon met een Men de vissen zijn ongeveer even groot als neon tetra's alleen dan doorzichtig/grijs en de bovenkant van hun oog reflecteert heel sterk, blauw, net alsof ze oogschaduw op hebben. iemand enig idee hoe ze heten?
Ik heb zelf ook petri'squote:Op woensdag 10 november 2010 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
vind alleen die petricola's (zie je niet op de foto), oogschaduwvisjes en die halfsnavelbekjes echt apart. wil nog wel wat bijlzalmpjes en van die koffervis-achtigen maar misschien is t dan te druk. en zag vandaag een soort slang-achtige vissen, beetje rood en gestreept, die in buisjes zittenwou die ook halen maar ze gingen volgens de verkoopster bij bosjes dood dus ik mocht ze niet kopen.
hebben ze weleens jonkies gekregen bij jou? eentje van mij is best wel dikquote:Op woensdag 10 november 2010 20:19 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook petri's
[ afbeelding ]
Ik heb er zeven gekocht en minimaal negen in de bak zitten. Die twee (of drie?) zijn er op magische wijze bijgekomen.quote:Op woensdag 10 november 2010 20:22 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
hebben ze weleens jonkies gekregen bij jou? eentje van mij is best wel dikga er morgen zo'n omgekeerde bloempot met knikkerbakje inzetten, zag op youtube dat dat moest..
Whehehe dus toch maar gekochtquote:Op woensdag 10 november 2010 22:34 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ze doen leuke dingen daar in het water hahahaha
Ik kan eindelijk fatsoenlijke foto's maken.. Kheb me EOS sinds vanavond
Welke slangevisjes? Kuhli's?quote:Op woensdag 10 november 2010 18:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
vind alleen die petricola's (zie je niet op de foto), oogschaduwvisjes en die halfsnavelbekjes echt apart. wil nog wel wat bijlzalmpjes en van die koffervis-achtigen maar misschien is t dan te druk. en zag vandaag een soort slang-achtige vissen, beetje rood en gestreept, die in buisjes zittenwou die ook halen maar ze gingen volgens de verkoopster bij bosjes dood dus ik mocht ze niet kopen.
*Lurk* Babyplaty's.quote:Op woensdag 10 november 2010 22:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Haha, ja ik kon me niet meer inhouden om em niet te kopen
Dus toch maar gedaan haha.. Kzal eerdaags even wat foto's maken en plaatsen (moet nog wat oefenen)
juist! dat waren ze, kuhli sumatra ofzo. zagen er wel grappig uit alleen ze zouden normaal heel neurotisch zijn..quote:Op woensdag 10 november 2010 22:40 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke slangevisjes? Kuhli's?
[ afbeelding ]
Vanavond komen ze (als er niks tussen komt).. Hopelijk gaat fotograferen met weinig licht me goed afquote:Op woensdag 10 november 2010 22:49 schreef Stali het volgende:
[..]
*Lurk* Babyplaty's.
Sowieso erg mooie foto's hier van anderen. Beetje jammer dat ik zelf een cam heb waarmee 1 foto kan maken en hop batterijen leeg en dan een wazig resultaat..
Ben nog lang niet jarig helaas.
Het is leuk ja inderdaad maar het is allemaal zo duurquote:Op donderdag 11 november 2010 10:24 schreef Byte_Me het volgende:
het leuke van dSLR's is dat je nu weer lenzen kunt gaan kopen. een mooie macro lens, een lens met een groot diafragma, etc. komende paar jaren ben je alvast onder de pannen wat verjaardagskado's betreft
Kheb er 12, onee moet zeggen ik HAD er 12. Nu heb ik er nog 3. Waterwaardes zijn goed zoals ze nodig hebben maar iedere dag gaat er wel 1 dood dus na het weekend is er niks meer denk ikquote:Op woensdag 10 november 2010 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
juist! dat waren ze, kuhli sumatra ofzo. zagen er wel grappig uit alleen ze zouden normaal heel neurotisch zijn..
Hebben ze zich niet gewoon verstopt?quote:Op donderdag 11 november 2010 11:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Kheb er 12, onee moet zeggen ik HAD er 12. Nu heb ik er nog 3. Waterwaardes zijn goed zoals ze nodig hebben maar iedere dag gaat er wel 1 dood dus na het weekend is er niks meer denk ik![]()
Ik heb vroegâh ook wat halfsnavelbekjes gehad. Erg leuk visje om in een schooltje te houden. 't Is wel zo dat deze af en toe een scheve of gebroken bek op kunnen lopen. Omdat ze aan de oppervlakte zwemmen schrikken ze best snel en kletsen dan tegen het glas aan.quote:Op woensdag 10 november 2010 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Neuh, ze liggen op de bodem en de andere aquariumbewoners zijn wonderbaarlijk goed in ontvellen van een visquote:Op donderdag 11 november 2010 12:32 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Hebben ze zich niet gewoon verstopt?
Ik heb ooit een eos 350D gekocht. Die kitlens was echt ruk. Heb er nu een 70-300MM lens bij. En dat is wel leuk. Maar inderdaad je loopt er op leegquote:Op donderdag 11 november 2010 11:25 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ja inderdaad.. Das het nadeel.
Kwil sowieso een telelens (iig een lens die heeeeeeeeeeel ver kan inzoomen).
Macrolens is wel leuk, fisheye ookEn daarnaast nog allerlei toebehoren.
Maargoed, als ik er met de standaard lens al flink wat plezier uit haal, dan pas wil ik meerdere lenzen gaan kopen enzo..
Kortom; je portomonee wordt er niet voller van
Aplocheilichthys Normaniquote:Op donderdag 11 november 2010 13:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
De "oogschaduwvisjes" waar ik hier over lees zijn waarschijnlijk de Guinese lichtoogjes. 't Guppy heeft er een afbeelding van, maar die doet het visje geen eer aan. Onder de juiste belichting zijn het erg mooie visjes.
De modderkruipertjes willen inderdaad wel eens verdwijnen. Ze zwemmen vaak het filter in, en als je het filter dan eindelijk weer eens schoonmaakt zie je dat ze dood zijn gegaan van het klem zitten. We hadden er hier 12, ondertussen nog maar 1tje.. Nu hebben we dus andere beestjes voor op de bodem, die niet in het filter passen.
Fishlist:quote:Op donderdag 11 november 2010 13:58 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
De modderkruipertjes willen inderdaad wel eens verdwijnen. Ze zwemmen vaak het filter in, en als je het filter dan eindelijk weer eens schoonmaakt zie je dat ze dood zijn gegaan van het klem zitten. We hadden er hier 12, ondertussen nog maar 1tje.. Nu hebben we dus andere beestjes voor op de bodem, die niet in het filter passen.
Heb je een intern filter? Met een extern filter zou ik me niet zo'n zorgen maken. Knappe kuhli die bij mij in het filter komtquote:Op donderdag 11 november 2010 14:58 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Fishlist:
Indonesische Modderkruiper
Foto!quote:Op donderdag 11 november 2010 20:40 schreef Joene het volgende:
Mn belgische vlagzalmen hebben gejongt ik heb er net 2 ontdekt *jonkies*
Trots
quote:
Check mn foto.quote:Op donderdag 11 november 2010 21:19 schreef jimjim1983 het volgende:
zijn er ook vissen of diertjes die de bladeren van je planten schoonmaken? er zit een soort stof laagje op veel blaadjes.
Hij zag je gewoon als een lekker hapjequote:Op vrijdag 12 november 2010 07:20 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Gefeli Joene!
Das net zoiets als die oto's waar ik die jonkies van heb gezien.
Oh trouwens.. Oto's!
Ik ben aangevallen door een oto
Kwas wat planten aan het verwijderen, en ineens zwom die oto op me vinger, beet (of iets wat daar op leek) en vluchtte weer weg
vastkittenquote:Op vrijdag 12 november 2010 09:46 schreef Komakie het volgende:
Hoe kan ik trouwens het beste achterwanden vast zetten? De wanden die erin zaten waren wel vast gezet, maar eigenlijk was het zooitje ook allemaal alweer los gelaten.
Met aquarium kit..quote:
Ik heb het met speciale sneldrogende kit gedaan. Mij is aangeraden om er meteen water in te doen, omdat zo de druk op de achterwand vergroot wordt en hij daardoor nergens meer heen kan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Met aquarium kit..
Dan 24 uur laten drogen..
Daarna aqua vol laten lopen met water, dan water eruit en erin (om evt achtergebleven stoffen kwijt te raken)
En daarna bodem/water/plantjes erin en klaar
Moet je dat apart aanschaffen of zit het erbij als je zo'n achterwand koopt (ik heb het idee dat ik het antwoord al weet, maar toch...)quote:Op vrijdag 12 november 2010 10:41 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Met aquarium kit..
Dan 24 uur laten drogen..
Daarna aqua vol laten lopen met water, dan water eruit en erin (om evt achtergebleven stoffen kwijt te raken)
En daarna bodem/water/plantjes erin en klaar
Hmm dan is het vanavond nog wel te doen. Wordt dan wel een latertje. Ben pas om 19:00 thuis.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@Komakie; Dat is altijd apart.. Eurotje of 8 a 10 geloof ik voor zo'n kitbus.
Ik heb het persoonlijk gewoon meteen weer leeggehaald en nieuw water erin gedaan (bijna 600liter)
Er staat wel druk op inderdaad, maar wel de verkeerde kant op, als er water in zit. Daarom proberen ze ook altijd te ontsnappen als je ze niet vast zet, ze willen naar boven, het water uit.quote:Op vrijdag 12 november 2010 11:43 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb het met speciale sneldrogende kit gedaan. Mij is aangeraden om er meteen water in te doen, omdat zo de druk op de achterwand vergroot wordt en hij daardoor nergens meer heen kan.
Probleem is dat ik niet echt een goede aquariumzaak in de buurt weet. Ik kom niet verder dan een paar tuincentra en dierenwinkels die 10 verschillende soorten vissen hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@byte_Me, ook al is het niet nodig, zou jij het niet doen om alleen al de problemen te voorkomen?Ik durf het risico zelf niet te nemen
Wrs hebben ze het wel KomakieAquarium zaken hebben het ook. Mijn LFS had het achter de toonbank liggen. Ook handig
Bij de hornbach verkopen ze ook "aquariumkit". Of in ieder geval kit wat ervoor gebruikt kan worden. Maar dat moet je wel goed laten drogen, bak uitspoelen, etc.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Probleem is dat ik niet echt een goede aquariumzaak in de buurt weet. Ik kom niet verder dan een paar tuincentra en dierenwinkels die 10 verschillende soorten vissen hebben.
Het tuincentrum waar ik mijn wanden ga halen heeft ook bijvoorbeeld iets van 3 stukken hout liggen
Als iemand nog een uitgebreide aquariumzaak weet in omgeving Dronten....
Vind ik niet gek. Het is het grootste compliment dat je van je vissen kunt krijgen.quote:
ligt aan de situatie. als de vissen een goed tijdelijk onderkomen hebben dan neem ik de tijd. soms is het beter om zo snel mogelijk de vissen terug in het aquarium te doen. en als ik dan azijnzuurkit heb gebruik weet ik dat dat kan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:04 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
@byte_Me, ook al is het niet nodig, zou jij het niet doen om alleen al de problemen te voorkomen?Ik durf het risico zelf niet te nemen
dat lusten ze niet alleen, dat vinden ze heerlijk. en het is nog goed voor ze ook.quote:Op vrijdag 12 november 2010 20:39 schreef Joene het volgende:
Iemand van jullie die Artemia kweekt, en kan iemand mij vertellen of mijn kardinaaltetra's , belgische vlagzalmen ,etc ze lusten ?
Nee, maar ik heb wel alle 'witte' eruit gehaald en alleen wat rooie terug gedaan. Dat scheelde al enorm.quote:Op zaterdag 13 november 2010 13:50 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Heb je al wat bloedlijnen gewisseld Krea?
quote:Op zondag 7 november 2010 21:22 schreef PP. het volgende:
Dat Fluval Edge aquarium, die Krea ook heeft, waar is die ergens goedkoop te halen? Heb zooplus nu gevonden die 'm voor iets ongeveer 110 euro kan leveren, maar vroeg me af of iemand hier nog een beter adresje heeft.
Denk niet dat hij er nog veel goedkoper is.quote:
Helemaal topquote:Op zaterdag 13 november 2010 14:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb wel alle 'witte' eruit gehaald en alleen wat rooie terug gedaan. Dat scheelde al enorm.
Eerlijk? Ze leven en allemaal hartstikke leuk maar ik vind er niks aan.quote:Op vrijdag 12 november 2010 14:34 schreef Faithfulness het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met jouw kikkertje, Stali?
Klinkt als mijn modderkruipers . Die lijken echt megaleuk, maar zie je maar 1 x per maand ofzo.quote:Op zondag 14 november 2010 03:38 schreef Stali het volgende:
Eerlijk? Ze leven en allemaal hartstikke leuk maar ik vind er niks aan.
Ik zou het een ander niet zo enthousiast aanraden iig.
Water stroomde idd niet lekker door. Heb zelf een soort van filter provosorisch in elkaar gezet. Wordt tijd dat ik mijn buitenfilter ga plaatsen.quote:Op vrijdag 12 november 2010 12:45 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Groene laag op je water? Staat je oppervlakte stil, of stroomt dit gewoon?
Klinkt iig als een kaamlaag. Die kun je verwijderen door je oppervlakte water af te zuigen, of met keukenrol te deppen. Met een glas/fles het oppervlaktewater opnemen kan natuurlijk ook..
Op je ruiten is gewoonweg alg.. Hoe lang staat je verlichting aan, en voeg je ook plantenvoeding bij? Wat zijn evt. je waterwaardes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |