abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88946101
Iemand anders die toevallig ook zo een setje van jbl heeft ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88947737
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 november 2010 16:44 schreef Joene het volgende:
Iemand anders die toevallig ook zo een setje van jbl heeft ?
Nog niet, overweeg het wel aan te schaffen ^O^
Tenzij je me nu gaat vertellen dat het:

A: Kut is
B: Niet goed werkt
C: $vul-iets-anders-afschrikwekkends-in.
pi_88948317
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 november 2010 17:26 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Nog niet, overweeg het wel aan te schaffen ^O^
Tenzij je me nu gaat vertellen dat het:

A: Kut is
B: Niet goed werkt
C: $vul-iets-anders-afschrikwekkends-in.
Ik moest ff zoeken hoe dat moest met luchtpompje , om die bellen goed te krijgen maar das nu gelukt :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88963235
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:41 schreef Komakie het volgende:
Ik heb ook wel een lieve vriendin :D
Ze was vandaag vrij en had niets te doen, dus is ze het aquarium inrichten. Helemaal leuk wat nepplanten neergezet, grind erin, etc. Toen het water erin. Het ziet er allemaal best leuk uit.
Ze was alleen vergeten dat er nog wel wanden in moeten worden gezet :')
Lief!
pi_88963308
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 23:41 schreef Komakie het volgende:
Ik heb ook wel een lieve vriendin :D
Ze was vandaag vrij en had niets te doen, dus is ze het aquarium inrichten. Helemaal leuk wat nepplanten neergezet, grind erin, etc. Toen het water erin. Het ziet er allemaal best leuk uit.
Ze was alleen vergeten dat er nog wel wanden in moeten worden gezet :')
:') _O-
  zondag 21 november 2010 @ 17:10:15 #256
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88979950
Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik zal doen met de wanden.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 3/4 van het water eruit te laten lopen en het droge gedeelte te laten drogen om daarna de wanden erin te plaatsen en alleen het bovenste gedeelte vast te kitten?

Ik ben een beetje een manier aan het zoeken waarbij het niet nodig is om de hele klere zooi weer eruit te halen :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88980428
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:10 schreef Komakie het volgende:
Ik ben een beetje aan het twijfelen wat ik zal doen met de wanden.
Is het mogelijk om bijvoorbeeld 3/4 van het water eruit te laten lopen en het droge gedeelte te laten drogen om daarna de wanden erin te plaatsen en alleen het bovenste gedeelte vast te kitten?

Ik ben een beetje een manier aan het zoeken waarbij het niet nodig is om de hele klere zooi weer eruit te halen :P
ik denk niet dat het lukt, omdat die wanden willen geen drijven. of heb je zo'n zinkende achterwand?
  zondag 21 november 2010 @ 17:32:35 #258
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88980612
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:27 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

ik denk niet dat het lukt, omdat die wanden willen geen drijven. of heb je zo'n zinkende achterwand?
Die snap ik niet :?
Ik bedoel gewoon zo'n wand die je tegen het glas van het aquarium aan plakt.

Btw, is een zinkende achterwand niet hetzelfde als een niet drijvende achterwand :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_88980746
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:32 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die snap ik niet :?
Ik bedoel gewoon zo'n wand die je tegen het glas van het aquarium aan plakt.

Btw, is een zinkende achterwand niet hetzelfde als een niet drijvende achterwand :?
alle achterwanden plak je tegen de achterruit van je aquarium, maar je hebt er die lichter zijn dan water, die moeten goed worden vastgekit, want die willen gaan drijven als er water in de bak zit. je hebt er ook die zwaarder zijn dan water, die zinken dus, en die hoeven niet per se vastgekit, of in ieder geval niet zo stevig.

het punt is, als er nog water in je bak zit, en je plaatst een drijvende achterwand, dan zal die omhoog willen. als de kit nog niet droog is, dan zal die ook omhoog gaan. of je moet iets verzinnen om de wand vast te zetten totdat de kit gedroogd is.
pi_89005443
Nou, van het weekend mijn nieuwe filter geïnstalleerd. Wereldrecord vloeken is verbroken. Ik was te eager en had hem al ingestoken voordat ik alles goed en wel op zijn plaats had. Heb hem nu nog naast mijn interne lopen. Weet nog niet precies wat ik daarmee ga doen. Als ik hem eruit sloop mis ik een stukje achterwand. Als ik hem er leeg in laat zitten dan denk ik dat mijn vissen er door de gaatjes in de filter inzwemmen.

De groene filterlaag is wel van het water af. Water stroomt beter door. Heb de wanden nog niet grondig gereinigd. Heb mijn visjes genoeg stress bezorgt.
  maandag 22 november 2010 @ 11:13:20 #261
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_89006137
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 17:37 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

alle achterwanden plak je tegen de achterruit van je aquarium, maar je hebt er die lichter zijn dan water, die moeten goed worden vastgekit, want die willen gaan drijven als er water in de bak zit. je hebt er ook die zwaarder zijn dan water, die zinken dus, en die hoeven niet per se vastgekit, of in ieder geval niet zo stevig.

het punt is, als er nog water in je bak zit, en je plaatst een drijvende achterwand, dan zal die omhoog willen. als de kit nog niet droog is, dan zal die ook omhoog gaan. of je moet iets verzinnen om de wand vast te zetten totdat de kit gedroogd is.
Ik snap je idee. :)
Maar als ik er dus voor kan zorgen dat de achterwand goed vast geklemd zit op het moment dat de kit nog niet droog is kan het dus als hij alleen aan de bovenkant (of tot het midden ongeveer) is vast gemaakt?
Misschien moet ik het gewoon proberen en kijken hoe ver ik kom.

Wel balen dat me vriendin een vlaag van verstandsverbijstering had. Het ziet er nu leuk uit, maar Btje jammer dat we er niets aan hebben :P

De Javavaren uit mijn andere bak (die ook wat rotte bladeren tussendoor heeft) groeit trouwens als je jekko. En niet eens met plantenvoeding :)
Ik moet hem maar eens gaan snoeien.
pi_89012559
ik heb ook een achterwandenvraag :D

Ik heb een rio180, dus met stabilisatiestrip in het midden, nou heb ik op ebay een mooie achterwand gevonden van 100x45, dus dat moet mooi passen. alleen kan ik die nooit in zn geheel plaatsen (of ik moet de stabilisatiestrop verwijderen). ik ben bang dat als ik die mooie wand door ga zagen om hem in 2 delen te plaatsen, dat je die snede blijft zien. je verwijdert namelijk minstens 1 mm materiaal, dus het gaat nooit perfect op elkaar aansluiten. zijn hier oplossingen voor?

wand in questie:
pi_89018275
Mn Nauplien / Artemia is uitgekomen ! ik ga het zometeen voeren en even kijken of ik de camera op film stand kan krijgen ;)
pi_89018879
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 14:37 schreef Byte_Me het volgende:
ik heb ook een achterwandenvraag :D

Ik heb een rio180, dus met stabilisatiestrip in het midden, nou heb ik op ebay een mooie achterwand gevonden van 100x45, dus dat moet mooi passen. alleen kan ik die nooit in zn geheel plaatsen (of ik moet de stabilisatiestrop verwijderen). ik ben bang dat als ik die mooie wand door ga zagen om hem in 2 delen te plaatsen, dat je die snede blijft zien. je verwijdert namelijk minstens 1 mm materiaal, dus het gaat nooit perfect op elkaar aansluiten. zijn hier oplossingen voor?

wand in questie:
[ afbeelding ]
Vaak zijn dit soort maten wel in twee stukken, weet je zeker dat dit 1 stuk is?
Ik heb in ieder geval alleen maar slechte ervaring met zelf een achterwand in twee zagen.

De beste methode is om met "een lijn" mee te zagen, dit is het minst zichtbaar.

Hier mijn mega-slechte paintvoorbeeld:

quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:01 schreef Joene het volgende:
Mn Nauplien / Artemia is uitgekomen ! ik ga het zometeen voeren en even kijken of ik de camera op film stand kan krijgen ;)
Oeeee leuk *O*
pi_89019756

Eetze jongens !
pi_89019886
quote:
6s.gif Op maandag 22 november 2010 17:40 schreef Joene het volgende:

Eetze jongens !
Ik zie een paar hele blije visjes! :Y

Dat gaat nog vrij snel dan trouwens, dat kweken!
pi_89019925
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:42 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Ik zie een paar hele blije visjes! :Y

Dat gaat nog vrij snel dan trouwens, dat kweken!
binnen 48 uur :)
pi_89020152
quote:
14s.gif Op maandag 22 november 2010 17:43 schreef Joene het volgende:

[..]

binnen 48 uur :)
Handig hoor! Ik zal tzt ook eens kijken voor zo'n setje.
Is het meerdere keren te gebruiken, en wat zijn de kosten?
pi_89020341
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:48 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Handig hoor! Ik zal tzt ook eens kijken voor zo'n setje.
Is het meerdere keren te gebruiken, en wat zijn de kosten?
Ik had mijn setje voor 39 euro. en ik heb 5 mixen van sera erbij gekocht deze kosten 1,50 per stuk.

Ja je kan dat setje oneindig gebruiken inprincipe :)

Maaaaaaaaar je kan het ook zelf bouwen als je een luchtpompje hebt, een harde petfles een plank , en je haalt bij de bouwmarkt van die klemmen om de regenpijp mee vast te zetten.
pi_89037146

Vandaag besteld.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_89037160
welke apisto's zie ik daar rondzwemmen in je filmpje?

artemia kun je stukken goedkoper krijgen via ebay e.d. ik koop meestal iets van 100 gram, maak porties van 10 gram en vries die in. verder heb ik nog een emmer met 5 kilo zeezout staan. icm met zo'n zelfbouw set kost elke dag verse artemia zo goed als niets meer.
  dinsdag 23 november 2010 @ 00:01:25 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89038105
Zo, ik dacht ik meld mij ook eens hier :) Ik ben een tijdje terug begonnen met een Aqua40. Daar zitten nu een sponsfilter, aantal verschillende plantjes, 3 appelslakken, 10 mini rasbora's, en waar het me vooral om ging, een hele boel vuurgarnaaltjes :D Tijd terug met 20 begonnen. Ondertussen zijn een stuk of 3-4 vrouwen bevallen en de eitjes uitgekomen, en krioelt het dus van de kleintjes. Echt super schattig. Ik ga morgen eens kijken of ze bij de lokale tropische vissenhandel van die mini Corydoras hebben. Het plan is uiteindelijk om met deze bak te experimenteren en leren, en daarna een tweede op te zetten met Kardinaal garnaaltjes. Foto's volgen nog :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89038651
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:17 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Vaak zijn dit soort maten wel in twee stukken, weet je zeker dat dit 1 stuk is?
Ik heb in ieder geval alleen maar slechte ervaring met zelf een achterwand in twee zagen.

De beste methode is om met "een lijn" mee te zagen, dit is het minst zichtbaar.

Hier mijn mega-slechte paintvoorbeeld:

[ afbeelding ]

zoiets had ik ook al in gedachten, maar dan moet ik echt een figuurzaag oid hebben
pi_89039323
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:15 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

zoiets had ik ook al in gedachten, maar dan moet ik echt een figuurzaag oid hebben
Ik weet het, mijn tip is d'r 1 van niks, maar je negeren is ook zo wat :'(
Eigenlijk wachten we natuurlijk op het antwoord van guru Perry *O*
pi_89039345
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 00:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Zo, ik dacht ik meld mij ook eens hier :) Ik ben een tijdje terug begonnen met een Aqua40. Daar zitten nu een sponsfilter, aantal verschillende plantjes, 3 appelslakken, 10 mini rasbora's, en waar het me vooral om ging, een hele boel vuurgarnaaltjes :D Tijd terug met 20 begonnen. Ondertussen zijn een stuk of 3-4 vrouwen bevallen en de eitjes uitgekomen, en krioelt het dus van de kleintjes. Echt super schattig. Ik ga morgen eens kijken of ze bij de lokale tropische vissenhandel van die mini Corydoras hebben. Het plan is uiteindelijk om met deze bak te experimenteren en leren, en daarna een tweede op te zetten met Kardinaal garnaaltjes. Foto's volgen nog :)
Leuk zeg! En jaaaaaaa, foto's willen we! :Y
Ik heb corydorassen (geen mini), en vind ze echt supercute! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')