abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 november 2010 @ 13:13:37 #51
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88244571
quote:
Op dinsdag 2 november 2010 12:29 schreef Lange_Lans het volgende:

[..]

Heb helaas even geen mogelijkheid hem te verplaatsen. Wellicht op termijn een grotere bak in de kamer. Ben al een poosje aan het lezen over zee aquaria. Dat zou een optie kunnen zijn.
Bij mij kon het toen ook niet anders, maar ik ben blij dat in mijn nieuwe huis ze de hele dag geen direct zonlicht hebben. Het scheelt toch best wel veel.

Zee aquaria kunnen zo gruwelijk mooi zijn. Het is alleen een nadeel dat het best veel onderhoud kost en volgens mij is het ook redelijk lastig. Maar ze kunnen echt super mooi zijn :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_88288939
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2010 13:13 schreef Komakie het volgende:

[..]

Bij mij kon het toen ook niet anders, maar ik ben blij dat in mijn nieuwe huis ze de hele dag geen direct zonlicht hebben. Het scheelt toch best wel veel.

Zee aquaria kunnen zo gruwelijk mooi zijn. Het is alleen een nadeel dat het best veel onderhoud kost en volgens mij is het ook redelijk lastig. Maar ze kunnen echt super mooi zijn :)
Goeie voorlichting is het halve werk. Probleem is wel dat het duurder is dan zoetwateraquaria. Het enige probleem is het water, dat zul je of in een grote regenton zelf moeten "kweken", of in de winkel kopen. Dus duurder.
pi_88334754
Net geschoten :)

Jonge Apisto
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88336323
quote:
14s.gif Op donderdag 4 november 2010 18:19 schreef Joene het volgende:
Net geschoten :)

[ afbeelding ]

Jonge Apisto
[ afbeelding ]
Moooooi O+
pi_88336617
ik ben ook erg happy met de staat van de bak momenteel.

Laatste tijd veel problemen gehad met algen door teveel licht (laag zonnetje + verlichting).
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_88345400
Erg mooi Joene! :D
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_88357310
kan het kwaad om een 15W TL buis aan te sluiten op een 18W VSA? gaat dit ten koste van de branduren? brandt hij dan feller?
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:28:16 #58
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88357823
quote:
Op donderdag 4 november 2010 19:12 schreef Joene het volgende:
ik ben ook erg happy met de staat van de bak momenteel.

Laatste tijd veel problemen gehad met algen door teveel licht (laag zonnetje + verlichting).
Ziet er allemaal echt mooi uit :)

Zijn dat allemaal echte planten? Ze zien er zo mooi helder uit. Dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Als ik sommige bakken zie ben ik daar nog wel eens jaloers op.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_88357948
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zijn dat allemaal echte planten? Ze zien er zo mooi helder uit. Dat krijg ik echt niet voor elkaar.
Hoe ziet het er bij jou uit dan? Wellicht wat foto's?
Je kan zelf zo'n bak ook creeeren hoor ;)
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:37:24 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88358163
Hier iemand toevallig nog interesse in een stel Zebra Cichliden?
Ik ben een beetje klaar met die vissen. Ik heb ze gratis bij mijn aquarium gehad en ik kan er niets bij zetten aangezien de bak al vol zit en dan nog zijn ze niet echt sociaal tegenover andere vissen.
1 is er best wel aardig groot. Minimaal 10cm. De anderen zijn wat kleiner. In totaal zijn het er 7 (uit mijn hoofd)
Daarnaast heb ik nog 3 algeneters waarvan 2 kleintjes (4cm) en een 1 grote (zo'n 10cm). Dan zit er ook nog een vuurstaart bij. Van mij mogen ze allemaal weg.

Allemaal gratis op te halen in Dronten.
Het hele bestand overnemen heeft de voorkeur, maar mocht dat lastig zijn is een paar vissen overnemen ook geen probleem.
  vrijdag 5 november 2010 @ 11:41:43 #61
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88358327
quote:
Op vrijdag 5 november 2010 11:31 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Hoe ziet het er bij jou uit dan? Wellicht wat foto's?
Je kan zelf zo'n bak ook creeeren hoor ;)
Ik zal van allebei de bakken een keer een foto maken. Het hoekaquarium moet nog het nodige aan gebeuren en de kleine 60L bak staat er prima bij, op een varen met wat bruin geworden blad na.
Het ligt trouwens ook een beetje aan de plant die erin zit.
Ik heb ook een plant gehad die echt heel mooi bleef en groeide als kool.

Mijn Javavaren ziet er ongeveer zo uit. maar dan veel groter en soms met wat dode bladeren er door en bladeren die er nog wat slechter uit zien dan deze:

Ik haal de dode bladeren er natuurlijk altijd wel uit en ik heb hem al een keer grondig bij gesnoeid aangezien het stuk hout waar hij op zit niet meer te zien was :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Komakie op 05-11-2010 12:12:06 ]
pi_88358407
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2010 11:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

Uiteraard zijn het allemaal echte planten , dit doe ik met mn verlichting en wat plantenvoeding :)
pi_88373923
De blauwalg is langzaam maar zeker de strijd aan het verliezen. Ik maak twee maal daags de bodem schoon, en elke dag het glas en het hout.

Er liggen nog her en der wat "plukken", maar het wordt minder en minder. *O*
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:01:06 #64
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88401370
in me schone verse bak zonder enige vorm van plantenvoeding begint weer groenalg op te komen.
Op de achterwand, op me stuk houd en 1 plant begint weer helemaal ingepakt te worden.

Ik wil best foto's plaatsen maar geen idee waar ik ze kan uploaden :D Dus als iemand dat weet kan ik wat foto's online knallen.

Want begin nu ten einden raad te raken :o

Zit te denken om de plant waar het in zit te snoeien, de achterwand schoon te maken met een tandenborstel, hout helemaal opnieuw uitkoken en 75% water verversen....

of iemand moet een ander idee hebben.

bak heeft geen directe zonlicht.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88401426
www.tinypic.com

:)

ik zeg licht.
pi_88401449
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 15:01 schreef ook_gek het volgende:
in me schone verse bak zonder enige vorm van plantenvoeding begint weer groenalg op te komen.
Op de achterwand, op me stuk houd en 1 plant begint weer helemaal ingepakt te worden.

Ik wil best foto's plaatsen maar geen idee waar ik ze kan uploaden :D Dus als iemand dat weet kan ik wat foto's online knallen.

Want begin nu ten einden raad te raken :o

Zit te denken om de plant waar het in zit te snoeien, de achterwand schoon te maken met een tandenborstel, hout helemaal opnieuw uitkoken en 75% water verversen....

of iemand moet een ander idee hebben.

bak heeft geen directe zonlicht.
KH, pH, NO3, PO4?
hoeveel uur licht aan?
hoevaak waterwissel?
formaat aquarium? bewoners?
  zaterdag 6 november 2010 @ 15:15:24 #67
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_88401775
7 uur licht. Staat pas een week in te draaien, geen inwoners dus.
Kan even niet meten wat de water waardes zijn helaas.
Heb nu 1x 25% water ververst en de watten ververst van het filter. ( alleen de witte watten )
Is een 60CM bak.

Ik had hier voor al 1.5 maand hem in te draaien maar toen was het opeens een explosie van alg. Toen alles er uit gehaald schoon gemaakt nieuw grind volledig opnieuw begonnen. Planten helemaal gesnoeid en met de hand elk blaadje schoon gemaakt.

Heb toen het hout niet uitgekookt. Had ik nu denk ik achter af gezien wel moeten doen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_88407821
Tipje; hout hoef je niet uit te koken als je het koopt. Gewoon afspoelen enzo, meer niet..

@Komakie; gebruik je plantenvoeding?
En zo ja, wat zijn je waterwaardes?
En zo nee, dan begin er maar eens mee ;) Profito of plantenpracht zijn bijvoorbeeld goede voeders.
Prrrrttt
pi_88408077
Ik ben gestopt met profito , gebruik alleen nog Easy Carbo en ipv de profito Sera Florena..
pi_88408499
Aanpassing OP:

Catch22- erin (http://poezels.com/FOK/USERS/Catch22-.jpg)
versteegrob's naam changed naar stoeltafel.
Enkele usericons erbij. ^O^
pi_88409489
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2010 18:37 schreef Joene het volgende:
Ik ben gestopt met profito , gebruik alleen nog Easy Carbo en ipv de profito Sera Florena..
Had dat een reden?
Ik ben juist andersom gegaan.. Van Florena naar Profito.
Sindsdien doen mijn planten het wel goed.

Mijn vallisneria ging helemaal naar de klote van Florena namelijk..
Prrrrttt
pi_88412107
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2010 19:17 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

[..]

Had dat een reden?
Ik ben juist andersom gegaan.. Van Florena naar Profito.
Sindsdien doen mijn planten het wel goed.

Mijn vallisneria ging helemaal naar de klote van Florena namelijk..
Profito heeft geen ijzer.
  zondag 7 november 2010 @ 00:43:21 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_88420980
quote:
Op zaterdag 6 november 2010 18:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Tipje; hout hoef je niet uit te koken als je het koopt. Gewoon afspoelen enzo, meer niet..

@Komakie; gebruik je plantenvoeding?
En zo ja, wat zijn je waterwaardes?
En zo nee, dan begin er maar eens mee ;) Profito of plantenpracht zijn bijvoorbeeld goede voeders.
Ik gebruik inderdaad geen plantenvoeding. Wilde het al langer een keer proberen.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat spul? Gewoon een bepaalde hoeveelheid vloeistof in je water doen of :?
pi_88421837
quote:
8s.gif Op zaterdag 6 november 2010 20:22 schreef Joene het volgende:

[..]

Profito heeft geen ijzer.
In Profito zit wel degelijk ijzer, echter weet ik niet de verhoudingen..
Maar er zit ijzer in.

Overigens gebruik ik naast Profito nog Ferro (ijzer) om het ijzer gehalte extra te stimuleren. En alles loopt hier goed op.. Zelfs me Vallisneria groeit nu als kool.
Prrrrttt
pi_88421956
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 00:43 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik gebruik inderdaad geen plantenvoeding. Wilde het al langer een keer proberen.
Hoe werkt dat eigenlijk met dat spul? Gewoon een bepaalde hoeveelheid vloeistof in je water doen of :?
Het is inderdaad vloeibaar over het algemeen.
Als je planten hebt die de voeding uit de wortels halen, kun je er ook nog kleibollen met voeding in de bodem steken..

1x per week of 1x per 2 weken kun je dan de aanbevolen hoeveelheid in je bak doen en klaar. Zodoende komen er meer voedingsstoffen in je water, waardoor je planten het goed doen.

Welke je gebruikt kun je natuurlijk zelf kiezen.
Persoonlijk prefereer ik Profito, maar een ander kan je zomaar Sera Florena of Plantenpracht aanraden. Net een beetje wat je gewend bent.

Ik had eerst Florena, maar omdat 1 soort plant er niet tegen kon, ben ik toch maar overgestapt naar Profito, en daar ben ik tevreden over. Maar Joene is bijv. weer erg te spreken over Florena. Met allen zal je eigenlijk geen miskoop doen omdat je planten nu toch wel wat tekort komen.
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')