abonnement Unibet Coolblue
pi_87242840






"So much has been said and written about the Beatles -- and their story is so mythic in its sweep -- that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970."
Lees verder



Officiële websites:
The Beatles
John Lennon
Paul McCartney
George Harrison
Ringo Starr

Wikipedia:
Op de Engelse Wikipedia is vrij veel Beatles informatie te vinden, namelijk over the Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo.

Overige links:
Alle videoclips, al dan niet officieel
Beatles Radio
Groot overzicht van alle (Beatles en solo) bootlegs



Vorige topics:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50

Tournaments:
Beatles Tournament 2002 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - Winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - Winnaar: A Day In The Life
Beatles Album Tournament 2007 - Winnaar: Abbey Road
Beatles Tournament 2009 - Winnaar: I Am The Walrus
The Beatles Album Tournament 2009 - Winnaar: Revolver

De openingspost is gemaakt door Arn0 en kan hier teruggevonden worden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87243309
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:41 schreef warpozio het volgende:
Een beetje opgezocht in Wikipedia, dus de originele bonustracks van de 2000 remasters zijn verdwenen en vervangen door de CD met 15 andere bonustracks?
Correct!
pi_87245470
Nou, heb dan eindelijk Double Fantasy Stripped Down beluisterd. Ik ben volledig objectief geweest en heb mijn initiële teleurstelling dat het eigenlijk helemaal geen Stripped Down versie is maar gewoon een remix opzij gezet en daar ben ik blij om: Het is een aangename release! Enkele nummers zijn al wat geslaagder dan anderen (Hard Times Are Over is inderdaad erg mooi maar bijvoorbeeld een van mijn favoriete momenten van Double Fantasy, wanneer Lennon "Here in the valley of indecision" tijdens Losing You zingt verliest dan weer zijn charmes) maar over het algemeen vind ik het een geslaagde remix die ik wel af en toe zal afspelen veronderstel ik. Alhoewel ik de oude mix natuurlijk niet meteen weg gooi. En normaal heb ik vaak de neiging Yoko haar tracks over te slagen maar door deze nieuwe release waardeer ik ze wat meer!

Nee, ik ben best tevreden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Arn0 op 06-10-2010 14:30:04 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87246170
niet om tegen je schenen te schoppen maar zijn Beatles niet wat pase? :s)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_87247317
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 12:41 schreef warpozio het volgende:
Een beetje opgezocht in Wikipedia, dus de originele bonustracks van de 2000 remasters zijn verdwenen en vervangen door de CD met 15 andere bonustracks?
Yep.
Dit is een beetje hoe ik er ook over denk:

quote:
Yesterday was the day the John Lennon catalogue was released in remastered form in Europe, today's the day in the USA. One complaint we heard was that the "stripped down" version of Double Fantasy was not included in the signature boxed set. We were also disappointed by that, it has been shown as included in some web shops and left out in some, so we had to purchase the box (or look through it in the store) in order to find out. Another complaint was the absense of bonus tracks. A third complaint is that the new remasters reverts to the old seventies mixes of the songs. As you know, the 'old remasters' that were released in 1995-2005 were not only remastered, but also remixed, bringing the sounds on each track up to speed in a more modern way of painting the music into the sound field. This was expected, as the same team of Abbey Road engineers had the same conservative approach when remastering the Beatles albums for last years releases. So if you want the albums to sound as good as they can possibly sound, the 1995-2005 remasters are for you, if you want them to sound "just like on the old records", buy the 2010 versions. As for the "best of" compilation and the "Gimme Some Truth" box, I haven't got a clue who they are meant for. There are two bonus discs in the signature box which can't be had any other way than buying the box, this is EMI marketing for you. One of them is just a compilation of singles not found on the other discs in the box, but the other one has studio outtakes and home demos, which Lennon and Beatles collector's will be keen to have. The hard core collector's will have to shell out, the one's who aren't so fuzzy about having actual factory pressed official discs will get them by other means. Another major flaw with the signature box is that it still leaves us with an incomplete overview of Lennon's releases as it lacks the following albums: Two Virgins, Life With The Lions, Wedding Album, Live Peace In Toronto 1969, Menlove Avenue, Live In New York City, Acoustic and the Lennon Anthology.
Heb maar besloten om de Signature Box niet te kopen en even de tijd te geven wat ik doe. Misschien de albums apart als ze in prijs dalen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87252237
Alleen met de laatste zin ben ik het niet eens, die albums zijn simpelweg geen onderdeel van de Lennon studio-catalogus. De rest sluit aan bij wat ik al roep sinds de bekendmaking van deze 'dump' aan Lennon-releases.

Het scheelt dat de mastering van de originele mixen behoorlijk goed gedaan is, in lijn met de Beatles remasters. Ben d'r heel tevreden over. Maar echt sprankelend zullen de 70's-mixen van albums als "Mind Games" en "Rock & Roll" nooit gaan klinken.

Oh, en "Double Fantasy" en "Milk And Honey" zijn dus absoluut verpest. Heb zelfs een vermoeden dat ze de remaster uit 2000/2001 hebben gebruikt. Wáárom zijn die 2 albums door een ander team gedaan??
pi_87258506
Vraagjes over Hey Bulldog:

Wie zegt "yeah?" in het 2e couplet als antwoord op "Big man..."?
Ik zeg Ringo, maat van me zegt Lennon

Wie speelt het mini-rifje op 1.46:

Harrison op elektrisch of Paul op bas?
pi_87258591
Altijd gedacht dat het Ringo was, sinds kort weet ik dat het Lennon was. Vond het andersom leuker...

En ze spelen het beide.
pi_87258780
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:57 schreef Aisumasen het volgende:
Altijd gedacht dat het Ringo was, sinds kort weet ik dat het Lennon was. Vond het andersom leuker...

En ze spelen het beide.
Hoe ben je er achter gekomen dat het Lennon is dan?
pi_87259180
The Beatles Rock Band :P. Maar nu ik het er nog eens bijhaal ben ik er niet eens meer zo zeker van dat het Lennon is! Geen Ringo. Naar mijn oren in ieder geval.
pi_87260521
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
The Beatles Rock Band :P. Maar nu ik het er nog eens bijhaal ben ik er niet eens meer zo zeker van dat het Lennon is! Geen Ringo. Naar mijn oren in ieder geval.
Ja daar was de verwarring bij mij en mijn vriend ook door maarja de officieele videoclip had Ringo op dat moment in beeld.

Oh en de meesten zullen dit wel heiligschennis vinden maar wat een cover:
Edit Ook the Beatles bible geeft Ringo credits voor "spoken words"...

[ Bericht 3% gewijzigd door Writersright op 06-10-2010 20:55:37 ]
pi_87261255
Alles wat er mis is met moderne (hard) rock kan je in die cover terugvinden.

What the fuck, man. Probeert hij expres nummers van The Beatles te verneuken?
  Redactie Frontpage woensdag 6 oktober 2010 @ 20:55:30 #13
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87261374
Ik heb de box in z'n geheel gehoord nu. Ik ben erg blij met deze release. Zo heeft het destijds geklonken dus uit historisch perspectief meer dan de moeite waard. Dat de andere mixen beter klinken komt door de mogelijkheden die we nu kennen. Ik vind ook dat het de vorige remix en remaster op zich beter klinken maar wat let je om ook de mixen aan te schaffen zoals Lennon ze heeft uitgebracht? Als hardcore Beatle-fan moest ik wel.

En stripped is helemaal fantastisch. Lennon speelt zeer intiem in je huiskamer. Luister maar eens naar Beautiful boy. Prachtig!

Het extra ding is leuk maar ook niet meer dan dat. Ik zal nooit echt dol zijn op Lennon demo's. God wat kon die man af en toe klote gitaar spelen...
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 21:02:00 #14
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87261707
Ach, als we dan toch covers aan het posten zijn..
Dit is een van mijn favoriete Beatles covers (misschien wel gewoon mijn favoriete alltime), echt prachtig.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage woensdag 6 oktober 2010 @ 21:16:54 #15
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87262456
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:53 schreef psychedelicate het volgende:
Alles wat er mis is met moderne (hard) rock kan je in die cover terugvinden.

What the fuck, man. Probeert hij expres nummers van The Beatles te verneuken?
Niet al te serieus nemen svp.

Alice Cooper is misschien wel de meest geestige man in rock and roll :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_87264357
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:55 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb de box in z'n geheel gehoord nu. Ik ben erg blij met deze release. Zo heeft het destijds geklonken dus uit historisch perspectief meer dan de moeite waard. Dat de andere mixen beter klinken komt door de mogelijkheden die we nu kennen. Ik vind ook dat het de vorige remix en remaster op zich beter klinken maar wat let je om ook de mixen aan te schaffen zoals Lennon ze heeft uitgebracht? Als hardcore Beatle-fan moest ik wel. [..]
Kan ik mij in vinden! Denk dat ik zelfs voor een tijdje de remixes aan de kant zet, voor sommige albums lange tijd geleden dat ik ze op de originele manier gehoord heb. Vooral het album "Mind Games" klinkt zo anders.

Qua geluidskwaliteit verslaat het elke andere CD-release van de originele mixes, het ene album in vergelijking wat meer dan de andere. Het zullen nooit sonische wonders worden, maar (met uitzondering van "Double Fantasy" en "Milk And Honey" dus) heeft het remasteringsteam een goede klus geklaard.

De 'MFSL Ultradisc II' van "Double Fantasy" blijft dé manier om dat album te beluisteren. Geen achterlijke 'brickwall limiting'. Voor "Milk & Honey" is helaas niet zo'n goed alternatief te vinden, maar de originele Polydor-CD klinkt behoorlijk. In ieder geval geen onaanvaardbare oversturing, zoals op de versie uit 2001 en de vrijwel identieke nieuwe uitgave. Heb overigens nog niet vergeleken hoe de vorige remasters van die paar 70's-nummers die nooit geremixt zijn tussen 2000 en 2005 (delen van de albums uit de mid-70's) klinken in verhouding met de nieuwste remasters. Heb ik alleen gedaan bij de enige track die geen onderdeel was van de uitgaves tussen 2000 en 2005 en dus ook nooit een remix heeft mogen krijgen, "Move Over Ms. L", en dat is een lichte verbetering in vergelijking met de hiervoor enige CD-bron, maar klinkt (zoals verwacht) nog altijd dof en levenloos.
pi_87266571
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:12 schreef Aisumasen het volgende:
The Beatles Rock Band :P. Maar nu ik het er nog eens bijhaal ben ik er niet eens meer zo zeker van dat het Lennon is! Geen Ringo. Naar mijn oren in ieder geval.
The Beatles Rock Band is toch niet zo heel nauwkeurig wat betreft wie wat speelt? Voorbeeldje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 22:40:54 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87266636
Aisumasen doelde meer op de multi tracks stems die we via Rockband hebben :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87277563
Dhani Harrison komt met z'n nieuwe band Fistful of Mercy (o.a. Ben Harper en Joseph Arthur) naar Paradiso, Amsterdam.
pi_87284411
quote:
PAUL MCCARTNEY & WINGS BAND ON THE RUN/1985 7" 45rpm LP
Limited Edition 7" 45rpm Single Remastered From Original Tapes!



Taken from the forthcoming Paul McCartney Archive Collection reissue of Band On The Run, this limited edition highly collectible vinyl 7" 45rpm replicates the original U.S. single release that shot to the top of the Billboard Hot 100 back in June of 1974. Housed in a deluxe picture sleeve and digitally re-mastered from the original tapes, this is sure to become a sought after Paul McCartney single release for years to come.

Features:
• Limited Edition
• 7" Vinyl Single
• 45rpm
• Deluxe picture sleeve
• Digitally re-mastered from original tapes
• Re-mastered at Abbey Road Studios, London

Selections:
A: Band On the Run
B: Nineteen Hundred and Eighty Five

http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=ICLP23263
pi_87284540
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 15:05 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Yep.
Dit is een beetje hoe ik er ook over denk:
[..]

Heb maar besloten om de Signature Box niet te kopen en even de tijd te geven wat ik doe. Misschien de albums apart als ze in prijs dalen.
De box zal ook wel in prijs dalen
  Redactie Frontpage donderdag 7 oktober 2010 @ 20:50:17 #23
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87300142
Ik word een beetje onpasselijk van dat eeuwige peace and love gezeik van Ringo.
De man is écht oud geworden.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage donderdag 7 oktober 2010 @ 20:53:51 #24
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_87300338
http://www.youtube.com/watch#!v=SZidsbGEhMo&feature=channel

Wat denken die idioten eigenlijk. Dat John dit ziet?
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 22:43:19 #25
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87306275
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:50 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik word een beetje onpasselijk van dat eeuwige peace and love gezeik van Ringo.
De man is écht oud geworden.
De beste man is inderdaad een parodie van zichzelf geworden.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87308052
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 20:53 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://www.youtube.com/watch#!v=SZidsbGEhMo&feature=channel

Wat denken die idioten eigenlijk. Dat John dit ziet?
Die verjaardagswensen aan een overleden persoon snap ik ook nooit zo. Ik vond deze saluut van McCartney wel passend.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:37:41 #27
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87310398
http://www.vanityfair.com(...)-lennon-at-70-201009

.. Dit slaagt toch ook helemaal nergens op? :?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87314431
Ik hoor in dit topic.

Ook al heb ik niks te melden..

Beschouw dit als een TVP.
pi_87314639
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:37 schreef Arn0 het volgende:
http://www.vanityfair.com(...)-lennon-at-70-201009

.. Dit slaagt toch ook helemaal nergens op? :?
Interessante comment ook, eronder:

quote:
Personally I think everybody should read "The John Lennon Affair" by Robert S. Levinson. Yes, I'm trolling - but he's my father, so I'm entitled. That said - fun article, but like so many other commentators I'm not sure it captures the essence of what would have truly been Lennon at 70.
pi_87322833
Zelfs Google feliciteert Lennon.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87324334
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 14:31 schreef nomar83 het volgende:
Zelfs Google feliciteert Lennon.
Je was me net voor. :)
pi_87330762
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 00:37 schreef Arn0 het volgende:
http://www.vanityfair.com(...)-lennon-at-70-201009

.. Dit slaagt toch ook helemaal nergens op? :?
Dan heb je dit walgelijke bericht nog niet gelezen :'): http://www.nd.nl/artikele(...)g-hoe-eenzaam-ik-was

Valt me zelfs nog mee dat ze "You Saved My Soul" d'r niet weer bijslepen, want daar hebben zulke mensen ook vaak een handje van. Schitterend dat ze vaak alleen effe vergeten dat op de enige bestaande demo van het nummer Lennon aan het eind overgaat in anti-godsdienst song "Serve Yourself"...

  vrijdag 8 oktober 2010 @ 18:36:49 #33
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87330947
Ja, dat is ook al een belachelijk bericht.. Maar gelukkig zijn er ook genoeg goed geschreven nieuwsartikelen dezer dagen.

Trouwens:
quote:
Dear Friends

On October 9th at 7.45pm GMT, I will relight IMAGINE PEACE TOWER in Reykjavik, Iceland in memory of my late husband John Lennon.

Please ask all your friends to join us LIVE at

www.IMAGINEPEACETOWER.com
9:45 voor ons dus.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87331241
En in de avond het concert van Yoko Ono Plastic Ono Band.

Ik werd enthousiast van het idee waar Sean Lennon over vertelde in een interview vorige maand, namelijk dat de BBC bezig was om een tribute-avond met veel generatiegenoten van John Lennon op touw te zetten in het kader van de Electric Proms, waar Sean zelf ook aan mee zou werken. (Het laatste gedeelte van die zin was wat mij enthousiast maakte.) Nu de Electric Proms al eind deze maand zijn, en er nog niets bekend is gemaakt, zullen die plannen wel niet zijn doorgezet.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 00:00:10 #35
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87344597
Gelukkige 70ste verjaardag, John.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87350502
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:55:55 #37
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87359725
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:36 schreef Arn0 het volgende:
Ja, dat is ook al een belachelijk bericht.. Maar gelukkig zijn er ook genoeg goed geschreven nieuwsartikelen dezer dagen.

Trouwens:
[..]

9:45 voor ons dus.
8.45 bedoel je :P
Kunnen we het verlichten nog ergens volgen op TV/internet? :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:37:43 #40
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:08:25 #41
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87362336
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 17:30 schreef blckbb het volgende:

[..]

8.45 bedoel je :P
Kunnen we het verlichten nog ergens volgen op TV/internet? :P
Nee, dat bedoel ik niet. En ja:
http://imaginepeacetower.com/
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:30:19 #42
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87362966
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:08 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet. En ja:
http://imaginepeacetower.com/
Tijdverschil, IJsland. ;)
pi_87363131
Mooie dag om John Lennon te herinneren, en fijne verjaardag gewenst aan Sean Lennon.

  zaterdag 9 oktober 2010 @ 19:51:15 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87363527
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:30 schreef pumpkinsoup het volgende:

[..]

Tijdverschil, IJsland. ;)
Ja dat weet ik, maar 7:45 in IJsland is 9:45 bij ons.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87364953
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:51 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik, maar 7:45 in IJsland is 9:45 bij ons.
Ja, maar 7.45 GMT is voor ons 8.45 ;) Wij zitten namelijk in GMT+1.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:06:58 #46
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87365643
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 20:41 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ja, maar 7.45 GMT is voor ons 8.45 ;) Wij zitten namelijk in GMT+1.
Ja, dat begrijp ik heus wel maar IJsland doet niet mee aan zomer/wintertijd, vandaar.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:13:55 #47
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87365832
You can do this by coming to IMAGINEPEACETOWER.com where you can also watch the lighting live with us at 8pm in Reykjavík = 9pm in UK = 4pm in NY= 1pm in LA = 5am in Japan.

Maar kijk dan, dat verschil tussen Reykjavik en UK.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 21:21:24 #48
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:07:20 #49
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87367247
En de toren staat er. Mooi.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:13:44 #50
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87367457
11 uur, 2 uur verschil + 1 uur zomertijd van nederland. My bad. Maar had ze dat op twitter gezet? 7:45? want op de site zie ik 8 uur staan.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:18:01 #51
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87367614
In de eerste mail stond 7:45. (en je doet het weer verkeerd, het is 10 uur: 1 uur verschil + 1 uur zomertijd, maar goed)
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 22:26:35 #52
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87367857
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:18 schreef Arn0 het volgende:
In de eerste mail stond 7:45. (en je doet het weer verkeerd, het is 10 uur: 1 uur verschil + 1 uur zomertijd, maar goed)
Oh boohoo. Het was net 15 minuten geleden trouwens, dus geen van beiden tijden klopten.
pi_87370138
Whehehe, we dwalen af _O- :P
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:07:32 #54
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87372782
Inderdaad, excuses.



Zo dadelijk begint de publiekelijke screening in Central Park van de Lennon documentaire later dit jaar op PBS. (degene die ervoor zorgde dat May Pang haar boek gaat herschrijven)

Deze mensen moesten 7 uur wachten maar ze staan wel helemaal vooran. Straks dus wat objectieve meningen over de documentaire, ben benieuwd!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87373450
7 uur wachten om vooraan te staan bij een film _O-
pi_87382364
Waren er nog beelden te zien van Sean, Ringo en Yoko? Gisterenavond heeft Ringo meegezongen op "Give Peace A Chance" tijdens het concert van de Plastic Ono Band in Reykjavik. Olivia Harrison was ook aanwezig.
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:30:14 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87382402
Nee, enkel een image die om de paar seconden geüpdatet werd. Niet echt spectaculair maar goed.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 10 oktober 2010 @ 13:34:34 #58
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_87382527
IJsland zou toch meezingen met Imagine? Want als het aan mij lag was er dus helemaal niets gebeurd, op het licht na.
pi_87382612
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 13:30 schreef Arn0 het volgende:
Nee, enkel een image die om de paar seconden geüpdatet werd. Niet echt spectaculair maar goed.
LoL :D.
pi_87384388
Aha, na een half jaar is Concord de eerste promotionele stappen rondom de McCartney 'Archive Releases' aan het zetten. De eerste video-podcast over "Band On The Run" staat online: http://itunes.apple.com/u(...)podcasts/id396210429

Weer dezelfde verhalen, maar gelukkig nieuwe interviews, en geen fragmenten uit die onbevredigende halfbakken audio-docu uit 1999. (Daar zitten we alsnog mee opgescheept in de deluxe-editie, maar goed...)

De "One Hand Clapping"-beelden zien er ook alles behalve vers uit, zeg...
pi_87391388
quote:
Op zondag 10 oktober 2010 01:07 schreef Arn0 het volgende:
Inderdaad, excuses.

[ afbeelding ]

Zo dadelijk begint de publiekelijke screening in Central Park van de Lennon documentaire later dit jaar op PBS. (degene die ervoor zorgde dat May Pang haar boek gaat herschrijven)

Deze mensen moesten 7 uur wachten maar ze staan wel helemaal vooran. Straks dus wat objectieve meningen over de documentaire, ben benieuwd!
Zijn in de afgelopen maand al verschillende recensies verschenen. Hier zijn 3 fragmenten uit de docu te bekijken: http://www.rollingstone.com/music/news/51942/217590
pi_87419066
Iedereen alsnog gefeliciteerd met John en Sean! Sean met zijn verjaardag! John met wat hij in zijn leven heeft gedaan en al zijn muziek (zoals Julian het heeft gezegd: hij gaat niet de verjaardag van een overledene vieren, maar viert wel het leven en wat diegene heeft betekend). Ik was zaterdag te druk, mijn dochter was namelijk ook jarig: 2 jaar geworden.

Leuk prove verhaaltje: We wisten dat het een meisje werd (volgens de echo), maar dat is bij een meisje 99% zeker, echo's zijn niet altijd te vertrouwen. Wij hadden toen de afspraak begin oktober gemaakt: als de baby op 9 oktober geboren én het blijkt toch een jongen te zijn, dan zal hij Lennon gaan heten. Wij zijn heel blij met onze dochter. ;)
  maandag 11 oktober 2010 @ 16:30:59 #63
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87422379
Zo, eindelijk zijn ook alle Lennon albums op Spotify beschikbaar gemaakt. Toch nog iets niet commercieel aan deze hele re-releases.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87423722
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:30 schreef Arn0 het volgende:
Zo, eindelijk zijn ook alle Lennon albums op Spotify beschikbaar gemaakt. Toch nog iets niet commercieel aan deze hele re-releases.
Is dat Spotify gratis dan?
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:09:38 #65
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87423907
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:04 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Is dat Spotify gratis dan?
Jazeker! Tenminste: Je hebt wel reclame en je kan "maar" 20 uur per week luisteren, maar ach.. Ik vind het erg handige software. Zie ook:
Spotify #3: All the music, all the time
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87423999
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:30 schreef Arn0 het volgende:
Zo, eindelijk zijn ook alle Lennon albums op Spotify beschikbaar gemaakt. Toch nog iets niet commercieel aan deze hele re-releases.
Wat waren de oorspronkelijke releases dan? Liefdadigheid :P? The Beatles zijn een van de meest commerciële artiesten aller tijden.
  maandag 11 oktober 2010 @ 17:13:00 #67
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87424040
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:11 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wat waren de oorspronkelijke releases dan? Liefdadigheid :P? The Beatles zijn een van de meest commerciële artiesten aller tijden.
Ja, ik weet het maar ik ben gewoon blij dat we nu ook gewoon gratis en legaal naar alle remasters kunnen luisteren. Nu nog The Beatles zelf op Spotify, maar laat ik maar niet overdrijven :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87424566
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:09 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Jazeker! Tenminste: Je hebt wel reclame en je kan "maar" 20 uur per week luisteren, maar ach.. Ik vind het erg handige software. Zie ook:
Spotify #3: All the music, all the time
Hmm, nja, reclame tijdens het luisteren van een album vind ik, zacht uitgedrukt, niet echt prettig. Dan zijn er betere manieren om gratis naar muziek te luisteren. Maar ik geef het een kans, Double Fantasy Stripped Down eens beluisteren.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87433193
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 17:13 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ja, ik weet het maar ik ben gewoon blij dat we nu ook gewoon gratis en legaal naar alle remasters kunnen luisteren. Nu nog The Beatles zelf op Spotify, maar laat ik maar niet overdrijven :P
Uiteraard begrijp ik je ;). Wel een hele wijze zet van EMI dit. Goede mik richting de doelgroep. Jammer dat die nu enkel de originele mixen horen, of is dat een goed ding? :P
pi_87433423
...the fuck. Welk nieuw verzonnen verhaal komt Yoko nú weer mee aan om de recente campagne kracht bij te zetten :D?

"Yoko Ono reveals it was Paul McCartney who saved her marriage to John Lennon"
pi_87434292
Pre-orders zijn begonnen: http://www.paulmccartney.com/bandontherun/

"All orders receive an instant download of the two tracks, "Band on the Run" (Live in Glasgow, 1979), & "No Words (Live in Glasgow, 1979)."

Niets nieuws, maar wel een erg leuke extra. Al was een officiële release van de 1979-tournee veel leuker geweest.

pi_87460166
Ai ai ai ai wat had hij op :{

De hel voor iedere interviewer :P
pi_87460306
"John Davidson [..] stopped the tape and walked out on guest Ringo Starr when the ex-Beatle started answering his questions in childish gibberish. "I got angry. I'm not interested in doing a nonsense show," declared Davidson. "

Ringo en z'n alcoholprobleem... De reden dat hij sinds zijn afkickperiode maar bezig blijft met dezelfde albums uitbrengen en elke zomer op tournee is, maar dat vermoeden mag ik niet hardop uitspreken :P.

Uit de New York Times van augustus 1989:
quote:
"[..] The tour comes at a time the 49-year-old Mr. Starr describes as a turning point in his life. Although he was a heavy drinker since he was a teen-ager, he was able to hide his alcoholism during the Beatles years. But on some of his recordings from the late 1970's, his voice began to take on the huskiness of overindulgence. And in the early 1980's, he appeared inebriated on television interviews. On one such occasion, the show's host, John Davidson, walked off the set.

''While they were convincing him to come back,'' Mr. Starr recalled, ''I was in my dressing room having a few more cognacs.'' In October, Mr. Starr and his wife, the actress Barbara Bach, entered a clinic near Tucson, Ariz., for a five-week rehabilitation program."

http://www.nytimes.com/19(...)ack-on-the-road.html
pi_87460678
Zeker geen video van wanneer Davidson van de set loopt? :P
pi_87460848
Weet niet of dat nog tijdens de uitzending gebeurd is, dit was ook de eerste keer dat ik deze veelbesproken beelden zag. Vind het "Aspel & Company" interview met Ringo en George uit 1988 ook wel tenenkrommend af en toe.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:25:42 #77
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87460880
Er is toch ook een gerucht dat McCartney Ringo liet meedoen met het Give My Regards to Broad Street project omdat Ringo geldproblemen had?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87461955
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:04 schreef blckbb het volgende:
Ai ai ai ai wat had hij op :{

De hel voor iedere interviewer :P
Idd, daar moet je dan je halve programma mee vullen :D wel beschamend :{
pi_87462171
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:25 schreef Arn0 het volgende:
Er is toch ook een gerucht dat McCartney Ringo liet meedoen met het Give My Regards to Broad Street project omdat Ringo geldproblemen had?
Geruchten, geruchten... Of zoals Harrison al zong: "Gossip, gossip." :P

Net zoals dat Harrison enkel zou hebben ingestemd met het Anthology-project zodat hij z'n immense landgoed Friar Park niet zou hoeven te verkopen uit 'geldnood'. Als je naar z'n houding en beslissingen tijdens het Anthology-project kijkt zou ik het bijna geloven.

Staan veel van deze treurige feiten in het niet onomstreden boek "You Never Give Me Your Money" van Peter Dogget. Ook veel uitgekauwde verhalen (Lennon zou McCartney ontmoeten in New Orleans in 1975, ze keken samen naar SNL, Yoko Ono verbond de telefoon van McCartney in 1980 niet door aan Lennon, etc etc.), maar ook een aantal dingen die ik (mochten ze waar zijn) behoorlijk treurig vind. Zo wordt beweerd dat McCartney ongerust is/was dat Yoko Ono hem zal overleven, en op die manier de Beatles-legende zou misleiden. Of het verhaal over de poging tot moord op Harrison in eind 1999. Iets wat weinig mensen weten is dat hij, herstellende van kanker, daardoor meer dan 40 steekwonden opliep. Leuker om te lezen was bijvoorbeeld dat George zijn eigen mixtape met zijn favoriete Beatles solo-materiaal maakte in begin jaren '70.
pi_87463614
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:58 schreef Aisumasen het volgende:
Of het verhaal over de poging tot moord op Harrison in eind 1999. Iets wat weinig mensen weten is dat hij, herstellende van kanker, daardoor meer dan 40 steekwonden opliep. Leuker om te lezen was bijvoorbeeld dat George zijn eigen mixtape met zijn favoriete Beatles solo-materiaal maakte in begin jaren '70.
En dat Olivia de dader heeft aangeklaagd voor doodslag, ofzoiets toch?
Harrison is uiteraard niet overleden aan de steekwonden maar, zo werd geredeneerd, door die steekwonden was George z'n weerstand dermate beschadigd dat hij ten tijde van zijn gevecht tegen kanker niet genoeg kracht meer had om de ziekte baas te kunnen.
Er werd dus gesteld dat hij, was hij niet neergestoken, een grotere overlevingskans had gehad.
Weet niet of dat medisch klopt, maar klinkt aannemelijk.
pi_87464335
...en was vlak daarna alweer op vrije voeten. http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/2096082.stm
pi_87478141


Een exclusief interview met Clash Magazine over "Band On The Run": http://www.clashmusic.com/feature/the-making-of-paul-mccartney

quote:
How much of the feud between you and The Beatles was actually spiteful? On the album there’s ‘Let Me Roll It’, which was apparently a response to Lennon, but the lyrics sound like a plea to be friends...

Well, no, there was other stuff that was more like that. ‘Let Me Roll It’ wasn’t to John, it was just in the style that we did with The Beatles that John was particularly known for. It was really actually the use of the echo. It was one of those: ‘You’re not going to use echo just cos John used it?’ I don’t think so. To tell you the truth, that was more [about] rolling a joint. That was the double meaning there: “let me roll it to you”. That was more at the back of mind than anything else. ‘Dear Friend’ [from 1971’s ‘Wild Life’], that was very much ‘let’s be friends’ to John.

Are there any plans to play an anniversary show of ‘Band On The Run’ and do the whole album in its entirety?

I’ve been asked to do it, so I’ll definitely look into it and consider it, but it’s not an idea I would have ever thought of myself. It might be a cool idea, but I’m thinking about it.
pi_87479420
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 19:36 schreef Aisumasen het volgende:
Mooie dag om John Lennon te herinneren, en fijne verjaardag gewenst aan Sean Lennon.

[ afbeelding ]
## I seek not to know the answers, but to understand the questions.##
Grasshopper Dialog
pi_87510831
http://fashion.telegraph.(...)ringsummer-2011.html

Hehe. Zo te zien was ook Olivia Harrison aanwezig. Opvallend dat Sean Lennon, die toch vaak te vinden is op mode-feestjes met z'n vriendin, niet aanwezig was, terwijl ook hij op dat moment in Parijs verbleef. Maar het is niet de eerste keer dat ze elkaar ontwijken, wat ik kan begrijpen.
pi_87517677
Wel tof, ze hebben in de iTunes Store de zeldzame 'extended version' van Lennon's "Nutopian National Anthem" verstopt. De preview duurt wel 30 seconden! En voor de normale versie hoef je maar een euro te betalen.
pi_87527023
quote:
Overige winnaars Ascap Awards
Andere winnaars van de avond waren Taio Cruz, hij won de 'Vanguard Award' voor 'Departure' en Scouting For Girls won de 'Ascap College Award' voor de hit 'Everybody Wants To Be On TV'. Daarnaast werden nog eens twintig songwriters geëerd, zoals Paul McCartney met 'Come Together', U2 met 'I Still Haven't Found What I'm Looking For' en Phill Collins met zijn 'In The Air Tonight'.
bron
Paul eren met een nummer van John :')
pi_87530692
Net zoals laatst ergens, toen Lennon werd geprezen voor o.a. "Hello, Goodbye" :P.
pi_87532751
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 13:24 schreef Aisumasen het volgende:
Net zoals laatst ergens, toen Lennon werd geprezen voor o.a. "Hello, Goodbye" :P.
Haha, dát nummer ook he. Hij draait zich om z'n graf.
pi_87538756
"Ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken"
pi_87546458
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:24 schreef webfreak het volgende:

[..]

Haha, dát nummer ook he. Hij draait zich om z'n graf.
Hehe, dat was deze onzin: http://www.examiner.com/b(...)wards-london-updated
pi_87584946
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87592533
quote:
Typisch McCartney interview... Niks nieuws onder de zon.
pi_87603152
quote:
Die reacties ook weer :').
pi_87691476
Blijf die live-versie van "No Words" uit 1979, die nu als exclusieve bonus bij de pre-orders te downloaden is, wel erg mooi vinden.

pi_87720102
quote:
George Harrison's 'All Things Must Pass' Remastered and Restored for Limited Edition, Numbered 3 LP Vinyl Collection Commemorating Album's 40th Anniversary

Faithful Replica, Including Original Album's Bonus 'Apple Jam' LP and Lift-Top Box, to be Released November 26, Exclusively at Record Store Day-Participating Independent Music Retailers

Digital Album Will Also be Available for Audiophile Quality Download Purchase, Exclusively at GeorgeHarrison.com

HOLLYWOOD, Calif., Oct. 19 /PRNewswire/ -- On Friday, November 26, George Harrison's magnificent 1970 solo debut, All Things Must Pass, will be released in a limited edition, numbered 180-gram vinyl set in its original 3LP configuration, with faithfully replicated original monochromic album art, poster and lift-top box packaging. Newly remastered at Abbey Road Studios from the original analogue master tapes, the deluxe vinyl reissue commemorates the landmark album's 40th anniversary and will be available exclusively at Record Store Day-participating independent music retailers across the U.S. On the same date, the album will be available for download purchase in audiophile quality digital format (96Khz/24 bit) exclusively at www.georgeharrison.com.

"George Harrison's All Things Must Pass was a milestone release in 1970 and it ranks with record store owners as one of the best albums ever released," said Michael Kurtz, co-founder of Record Store Day. "The organizers of Record Store Day could not be more thrilled to support the restored reissue 40 years later - almost to the exact day - of this majestic album."

Originally released November 27, 1970, All Things Must Pass is widely considered to be one of George Harrison's finest albums. Co-produced by Harrison and Phil Spector, the album topped Billboard's Top 200 chart for seven weeks and includes the international #1 smash single "My Sweet Lord" and its b-side "Isn't It a Pity," and the Top 10 hit "What Is Life."

All Things Must Pass features a broad spectrum of all-star guest musicians, including Ringo Starr, Eric Clapton and Billy Preston, among others. A third LP, a collection of five informal live studio recordings Harrison titled 'Apple Jam,' was added to the double album's original package and is also included in the new 40th Anniversary Edition.

http://www.prnewswire.com(...)rsary-105253748.html
DE kans om de dramatische remastering uit 2000 te herstellen, en deze klassieker eindelijk een eervolle behandeling te geven.
pi_87727768
Zo ziet de inhoud van de remastered Red en Blue Albums er uit:

De Promo:



[ Bericht 25% gewijzigd door nomar83 op 20-10-2010 15:28:39 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87756976
Volgende week te gast bij Jools Holland, om te praten over "Band On The Run": Paul McCartney. Ook zal hij iets van het album gaan spelen. Ik zal mij weerhouden van cynisch commentaar.
pi_87757109
Ik snap je probleem, Aisu. Jools is inderdaad een erg slechte interviewer :{
pi_87757438
Alwéér een live-uitvoering van "Band On The Run", en alwéér het verhaal over hoe hij een lijst met wereldwijde EMI Studios zag en Lagos uitkoos, ja :P. Laten we hopen op een uitvoering van "Nineteen Hundred Eighty Five".

Jools Holland is overigens de laatste artiest die ooit met George Harrison heeft gespeeld. "Horse To The Water" is zo'n 3 weken voor z'n dood opgenomen. De uitgever van het liedje staat op de hoes als "R.I.P. Music Ltd." Die George...

pi_87757843
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 20:27 schreef nomar83 het volgende:
Zo ziet de inhoud van de remastered Red en Blue Albums er uit:

De Promo:

http://wogew.blogspot.com/2010/10/red-and-blue-mistakes.html ... :{ :')

De albums gebruiken overigens exact dezelfde masters als in de boxsets van vorig jaar.

"Love Me Do", "Please Please Me", "From Me To You" en "She Loves You" zijn in mono. En "A Day In The Life" heeft een schoon intro, en "Back In The USSR" bevat (in tegenstelling tot de slordige vorige CD-uitgave) geen gedeelte van "Dear Prudence". En helaas heeft "A Hard Day's Night" nog steeds de bekende problemen in het intro. Vraag me best af wat daar is misgegaan.
pi_87757953
Pfff.. een sigaret weggecensureerd, waar het gaat het over :{
pi_87757998
quote:
Echt triest dat sigaretten weg worden gephotoshopt _O-
pi_87758318
En het is niet bepaald de eerste keer dat zoiets gebeurd met The Beatles. The Capitol Albums II boxset, anyone... Al weet ik niet wat daar erger was, de afgeknipte vingers van Ringo, of het gebruik van de verkeerde mono-mixen, die deze 'nostalgische' release totaal waardeloos maakte.
pi_87758393
The Beatles, ik heb het nooit gesnapt. Misschien dat het toentertijd revolutionair enzo was, maar nu klinkt het echt niet zo speciaal. Hun muziek is ook zo blij, heel irritante sound. Zelfde heb ik me The Beach Boys.
Ik heb het vaak geprobeerd, in verschillende buien, maar het pakt me gewoon niet. Op wat voor momenten zijn de The Beatles fijn om te luisteren?
pi_87758684
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Echt triest dat sigaretten weg worden gephotoshopt _O-
Erger dan triest: geschiedvervalsing is het. En inderdaad niet de eerste keer dat we dit zien. Alleen zie ik het tot nu toe enkel bij foto's. Ik hoop niet dat ze in de toekomst ook videofragmenten gaan manipuleren om sigaretten uit te wissen van het beeld.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87760471
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:49 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Erger dan triest: geschiedvervalsing is het. En inderdaad niet de eerste keer dat we dit zien. Alleen zie ik het tot nu toe enkel bij foto's. Ik hoop niet dat ze in de toekomst ook videofragmenten gaan manipuleren om sigaretten uit te wissen van het beeld.
Oef, na het bekijken van dat artwork heb ik opeens verschrikkelijk veel trek in een sigaret gekregen :{
  woensdag 20 oktober 2010 @ 18:35:43 #107
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87762507
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:14 schreef blckbb het volgende:
Ik snap je probleem, Aisu. Jools is inderdaad een erg slechte interviewer :{
Ik vind Jools wel een aardige interviewer hoor, het probleem ligt eerder bij McCartney. Anthology interviews waren toch prima?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87762550
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 18:35 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik vind Jools wel een aardige interviewer hoor, het probleem ligt eerder bij McCartney. Anthology interviews waren toch prima?
Volgens mij had ik zo'n Jools interview met McCartney gezien (hoewel ik niet meer zeker was of dat McCartney was) waarin hij allemaal van die standaard vragen stelde :P Dat vind ik dan weer zo jammer :P
pi_87762893
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:49 schreef nomar83 het volgende:

[..]

Erger dan triest: geschiedvervalsing is het. En inderdaad niet de eerste keer dat we dit zien. Alleen zie ik het tot nu toe enkel bij foto's. Ik hoop niet dat ze in de toekomst ook videofragmenten gaan manipuleren om sigaretten uit te wissen van het beeld.
Ze laten vooral uitspraken vaak wel een stukje rooskleuriger voorkomen dan ze bedoeld waren. Iets wat de laatste tijd wel iets minder is geworden. Vergelijk Lennon's quote over "Rain" maar eens tussen Anthology en de recente "The Beatles On Record". Hij zegt: "That's the first record with backwards music on it", en doet een imitatie van dat geluid. Maar eigenlijk hoort de volgende zin d'r ook nog tussen: "Before Hendrix, before the Who, before any fucker."
pi_87767212
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:42 schreef Playyy het volgende:
The Beatles, ik heb het nooit gesnapt. Misschien dat het toentertijd revolutionair enzo was, maar nu klinkt het echt niet zo speciaal. Hun muziek is ook zo blij, heel irritante sound. Zelfde heb ik me The Beach Boys.
Ik heb het vaak geprobeerd, in verschillende buien, maar het pakt me gewoon niet. Op wat voor momenten zijn de The Beatles fijn om te luisteren?
Het verschil tussen oude en nieuwe muziek is dat je bij de oude muziek alle details hoort. Gitaarfill hier, cymbal crash daar, psychedelisch effect die in stereo door je headphone panned aan beide kanten. In de doorsnee hedendaagse muziek verzuipen al deze details in een grote muur van geluid. En een blije sound? Waarschijnlijk ben jij zo'n iemand die alleen de vroegere nummers en/of hits kent ('She Loves You', etc.)*. The Beatles zijn gepast voor elk willekeurig moment, omdat ze zoveel verschillende genres hebben gespeeld. Pop, rock, psychedelica, folk, country, avant-garde en de lijst gaat maar door. Voor elke mood/seizoen/gelegenheid is er wel iets te vinden.

* Hetzelfde geldt trouwens ook voor The Beach Boys. Probeer in plaats van de jaarlijkse "Best of"-compilatie eens Pet Sounds te luisteren. Er zijn maar weinig albums die zo "diep" zijn. Op 'Wouldn't It Be Nice' en 'Sloop John B' na is er geen enkel echt vrolijk nummer te vinden op dit meesterwerk.

[ Bericht 3% gewijzigd door psychedelicate op 20-10-2010 20:19:43 ]
pi_87768651
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:42 schreef Playyy het volgende:
The Beatles, ik heb het nooit gesnapt. Misschien dat het toentertijd revolutionair enzo was, maar nu klinkt het echt niet zo speciaal. Hun muziek is ook zo blij, heel irritante sound. Zelfde heb ik me The Beach Boys.
Ik heb het vaak geprobeerd, in verschillende buien, maar het pakt me gewoon niet. Op wat voor momenten zijn de The Beatles fijn om te luisteren?
De stijl van de muziek van The Beatles is zo uiteenlopend, dat het onmogelijk is om hun complete repertoire als 'irritant' te ervaren. En als dat wel zo is, zou ik persoonlijk niet kunnen begrijpen welke muziek ter wereld je wél beluisterbaar vind. Een album als "The White Album" zou ik niet bepaald als blij willen omschrijven, dus ik ben benieuwd welke albums je hebt beluisterd.
pi_87769019
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 20:40 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De stijl van de muziek van The Beatles is zo uiteenlopend, dat het onmogelijk is om hun complete repertoire als 'irritant' te ervaren. En als dat wel zo is, zou ik persoonlijk niet kunnen begrijpen welke muziek ter wereld je wél beluisterbaar vind. Een album als "The White Album" zou ik niet bepaald als blij willen omschrijven, dus ik ben benieuwd welke albums je hebt beluisterd.
Tsja ik snap het ook niet zo. Dat je the Beatles gewoon niet goed vind (buiten je muzieksmaak oid) kan ik nog wel begrijpen, maar om het als irritant en té blij te omschrijven... Dan moet je eerst wat meer van ze gaan luisteren denk ik :P
pi_87783476
Maar ben wel BLIJ dat we de Beatles muziek hebben ;) Wat moeten wij zonder.

De Beatles hebben zeker lol gehad. Voorbeeld:



En deze kwam ik ook tegen, vond ik wel grappig en ik werd er BLIJ van



Rock on..........
pi_87788131
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 16:42 schreef Playyy het volgende:
The Beatles, ik heb het nooit gesnapt. Misschien dat het toentertijd revolutionair enzo was, maar nu klinkt het echt niet zo speciaal. Hun muziek is ook zo blij, heel irritante sound. Zelfde heb ik me The Beach Boys.
Ik heb het vaak geprobeerd, in verschillende buien, maar het pakt me gewoon niet. Op wat voor momenten zijn de The Beatles fijn om te luisteren?
Wanneer mensen zeggen "het zal toen wel revolutionair enzo zijn geweest", heb ik het idee dat ze niet helemaal doorhebben wat dat begrip inhoudt.

Als de muziek van The Beatles daadwerkelijk gedateerd zou klinken nu, zou dat het feit dat ze 'revolutionair' waren, totaal tegenspreken. Het feit dat ze de tand des tijds hebben doorstaan (sterker nog: de geschiedenis van popmuziek hebben veranderd) is de hele reden dat ze destijds vernieuwend zijn geweest.

Ergo: Een revolutie zonder noemenswaardige gevolgen is geen revolutie.


Maar afgezien daarvan zou ik zeggen: hou het bij Lady Gaga. Hebben we geen moeite mee. ;)
pi_87788360
'De Rode' en 'de Blauwe' zijn overigens tot 31 december 2010 per dubbelalbum nog voor de prijs van één cd te koop: http://www.beatles.nl/

Bij de MediaMarkt heb ik ieder dubbelalbum zelfs voor de prijs van 13,99 euro gezien. Aangezien de albums over het algemeen rond de prijs van 30 á 35 euro schommelen, heb je nu dus beide geremasterde compilaties samen voor de prijs waar je gewoonlijk nog niet eens één album voor koopt.

Nu heb ik alle Stereo Remasters al, dus ik vind deze albums niet zo interessant, maar voor zo'n prijsje is het misschien toch leuk om ook een schone versie van A Day in the Life in de kast te hebben staan.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:09:26 #116
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87799479
Zit me al weken in te houden om de digitale versie van Uncut: The ultimate Music Guide betreffende Lennon niet te lezen en jawel: Vandaag is eindelijk het magazine zelf aangekomen, ziet er erg goed uit :9
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:54:29 #117
159761 Arn0
Abbey Road
pi_87801059

Wow, dat klinkt goed. Mooi gemaakt :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_87801188

Ook leuk, deze dieren luisteren tussen 7:04 en 7:08 naar "Sgt. Pepper" :+!
pi_87858190
Afgelopen donderdagavond in Londen:



http://www.dailymail.co.u(...)arr-book-launch.html
pi_87902046
Nu ook McCartney's band in Londen is aangekomen voor aankomende uitzending van Jools Holland, en er zonder twijfel gerepeteerd zal worden voor de aankomende optredens in Zuid-Amerika (en Amerika in december?), zou je kunnen verwachten dat er hier en daar wat aan de setlist geschaafd gaat worden. Benieuwd wat we kunnen verwachten. "Sun Is Shining" zal toegevoegd worden, hopelijk ten koste van "Sing The Changes". Maar zou "Venus And Mars / Rock Show" overleven?
pi_87935920
Wat zit er een groot prijsverschil in die boxen.

bol.com: ¤89.99
amazon.com $74,99 (=¤54)

pi_87936882
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:24 schreef awijmans het volgende:
Wat zit er een groot prijsverschil in die boxen.

bol.com: ¤89.99
amazon.com $74,99 (=¤54)

[ afbeelding ]
Tja, bij de Beatles-boxen was het niet veel anders. Ik zie de Mono box voor prijzen tussen de ¤209,- en ¤389,- op Nederlandse websites, terwijl -ie op amazon.com $189.99 ( ¤124,92) kost.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_87944796


Goede imitatie. Klinkt authentiek.
pi_87945051
Bol.com is sowieso één van de duurste webshops van Nederland, terwijl Amazon altijd enorm goedkoop is.
pi_87945256
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:24 schreef awijmans het volgende:
Wat zit er een groot prijsverschil in die boxen.

bol.com: ¤89.99
amazon.com $74,99 (=¤54)

[ afbeelding ]
En daarom bestel je zulke dingen dus nooit bij de Nederlandse groothandelaren ;). En persoonlijk wacht ik sowieso wel tot het 50% van de prijs is.

Valt me trouwens zwaar tegen dat ze er wederom niet de tijd en het geld in hebben gestoken om beelden te restaureren. "One Hand Clapping" ziet er nog steeds uit als een vervaagde VHS, aangezien ze waarschijnlijk de videotape-master hebben gebruikt, en niet terug zijn gegaan naar de originele 16mm film. Waardeloos.
pi_87959750
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:59 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]

Een exclusief interview met Clash Magazine over "Band On The Run": http://www.clashmusic.com/feature/the-making-of-paul-mccartney

[..] "‘Dear Friend’ [from 1971’s ‘Wild Life’], that was very much ‘let’s be friends’ to John." [..]
Heel willekeurig, maar om hier nog even op terug te komen, ik hoop altijd een beetje dat "Little Lamb Dragonfly" en andersom "I Know (I Know)", beide uit 1973, dat ook zijn :P. En eigenlijk heb ik nooit echt gedacht dat "Let Me Roll It" een 'parodie' op Lennon zou zijn, anderzijds ik wel denk dat "Beef Jerky" weer een knipoog/reactie daarop was. Dacht bij "Let Me Roll It" meer aan de laatste zin van het eerste couplet van Harrison's "I'd Have You Anytime".
pi_87962614
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 17:50 schreef Writersright het volgende:


Goede imitatie. Klinkt authentiek.
heb nooit wat gehad met die wannabe-beatles bandjes maar die stem klinkt aardig als die van Lennon :o
pi_88003804
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2010 16:11 schreef Aisumasen het volgende:
Volgende week te gast bij Jools Holland, om te praten over "Band On The Run": Paul McCartney. Ook zal hij iets van het album gaan spelen. Ik zal mij weerhouden van cynisch commentaar.
Over 5 minuten op BBC2 dus de dinsdag-uitzending van een half uurtje. Ik gok (voor de volledige uitzending op vrijdag) op de 'warhorses'. Natuurlijk "Band On The Run", "Jet" en "Let Me Roll It". Maar wat zal de vierde worden? Ik hoop natuurlijk op "Nineteen Hundred And Eighty Five".
  Redactie Frontpage dinsdag 26 oktober 2010 @ 23:36:21 #129
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88005865
Band on the run in de bestelling bij Bol staan. Wil het ding gewoon snel (en wel nu) in huis.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88006728
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 22:55 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Over 5 minuten op BBC2 dus de dinsdag-uitzending van een half uurtje. Ik gok (voor de volledige uitzending op vrijdag) op de 'warhorses'. Natuurlijk "Band On The Run", "Jet" en "Let Me Roll It". Maar wat zal de vierde worden? Ik hoop natuurlijk op "Nineteen Hundred And Eighty Five".
Wat kan ik zeggen... "Jet" en "Band On The Run" in de stadionversies. Het goede nieuws is dat z'n vleugel klaarstond.



[ Bericht 19% gewijzigd door Aisumasen op 27-10-2010 00:55:31 (link toegevoegd) ]
  Redactie Frontpage woensdag 27 oktober 2010 @ 00:00:13 #131
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88006863
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 23:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Wat kan ik zeggen... "Jet" en "Band On The Run" in de stadionversies. Het goede nieuws is dat z'n vleugel klaarstond.

En Alice liep voorbij. Hoop nog altijd op een duet :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88006910
Ja, dat dacht en hoopte ik dus effe toen ze richting McCartney liepen :P.
  Redactie Frontpage woensdag 27 oktober 2010 @ 00:02:28 #133
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88006979
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:00 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, dat dacht en hoopte ik dus effe toen ze richting McCartney liepen :P.
Two of us, ofzo. Alice is er altijd wel voor in. Paul niet.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88013680
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 00:02 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Two of us, ofzo. Alice is er altijd wel voor in. Paul niet.
Wie is Alice?? Wat heeft die met Paul te maken? Duet?

Gisteren heb ik het gemist, was op een verjaardag. Komende vrijdag dus herkansing? ^O^
pi_88020465
ben ik weer, ja amazon is bijna altijd goedkoop en bol.com flink aan de prijs. Mijn shopje probeert reele prijzen te hanteren. Vergeet niet dat de inkoop voor winkels in Nederland gewoon duurste in de hele wereld is. The Beatles stereo box is inkoop ca 175,-- excl. b.t.w.!
pi_88025023
Red en Blue aangeschaft, ik kon het niet laten. Behalve de gephotoshopte sigaret en een verkeerde datum bij de foto in de middenpagina's van de boekjes geen andere fouten kunnen ontdekken.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88026767
quote:
1.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Wat kan ik zeggen... "Jet" en "Band On The Run" in de stadionversies. Het goede nieuws is dat z'n vleugel klaarstond.

Bij Jet @ 0.22 kijk wat Abe doet :D
Vind Paul's stem overigens niet zo fantastisch hier :P
pi_88027810
Ja, dat vond ik ook cool :D.

Over z'n stem zei ik met opzet niets, want ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen op studio vs. podium. Maar hij klonk zuiverder en vooral krachtiger dan tijdens veel van de optredens eerder dit jaar. (En altijd een beetje minder op z'n gemak.) Hij is 68, anders/'beter' dan dit gaat het niet meer worden.
pi_88028191
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 16:48 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, dat vond ik ook cool :D.

Over z'n stem zei ik met opzet niets, want ik vind het altijd moeilijk om te beoordelen op studio vs. podium. Maar hij klonk zuiverder en vooral krachtiger dan tijdens veel van de optredens eerder dit jaar. (En altijd een beetje minder op z'n gemak.) Hij is 68, anders/'beter' dan dit gaat het niet meer worden.
Denk het ook niet, maar het kwam meer omdat hij bij Jet niet helemaal zuiver zat.

En van mij mag hij het best een halve/hele toon lager zingen hoor :P Als de muziek maar een beetje meegaat. Is ook een beetje koppigheid denk ik, dat hij zijn muziek in dezelfde toonhoogtes blijft spelen
pi_88028777
Ja, zeg dat wel. Koppigheid en eergevoel, en ik ben daar eigenlijk blij om ook. Een onovertroffen live-act. Liever dat hij sommige nummers dropt (zoals hij met "Maybe I'm Amazed" heeft gedaan), dan in een totaal andere toonsoort om de noten makkelijker te kunnen halen.
pi_88029126
quote:
1.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:08 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, zeg dat wel. Koppigheid en eergevoel, en ik ben daar eigenlijk blij om ook. Een onovertroffen live-act. Liever dat hij sommige nummers dropt (zoals hij met "Maybe I'm Amazed" heeft gedaan), dan in een totaal andere toonsoort om de noten makkelijker te kunnen halen.
Misschien is dat ook wel de reden waarom ''Lovely Rita'' nog niet live is opgevoerd, en dat verklaart het ook wel van ''Martha My Dear'', daar gaan de tonen soms erg hoog :+
pi_88029675
Sommige tracks werken live natuurlijk ook gewoon niet. Bijvoorbeeld "No More Lonely Nights", een fan-favoriet, maar in de repetities telkens geschrapt door McCartney. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Iets wat dus ook voor "Lovely Rita" zou gelden, terwijl Rusty en Brian meerdere malen hebben verteld dat ze die tijdens de repetities spelen, en een favoriet van ze zou zijn. Had daar laatst nog iets over gepost, dat ze onder andere "The Night Before" in 2005 hebben geschrapt.
pi_88049635
Heb van de zomer behoorlijk wat Beatles-gerelateerde DVD's bekeken. Zal daar nog wel wat meer over posten, maar in ieder geval de extra DVD bij de Klaus Voormann's project "A Sideman's Journey" van vorig jaar is echt de moeite waard. En niet alleen maar voor Beatles-fans, want ook Yusuf Islam aka Cat Stevens, Bonnie Bramlett en z'n oude band Manfred Mann zijn te zijn tijdens de opnames.

Ik hou niet heel erg van die oude jongens krentenbrood-sfeer (walgelijke uitdrukking ook), maar het is bijvoorbeeld mooi om te zien hoe Yusuf Islam werkt aan een breekbare versie van "All Things Must Pass", en Voormann herenigt wordt met z'n oude band. Voor ons nog interessanter is wederom een kijkje in de thuisstudio van McCartney in Sussex, waar hij met Voormann Fats Domino's "I'm In Love Again" opneemt. McCartney is in een goede bui, zoals gewoonlijk wel érg bewust van de camera's, maar dat komt de opnames alleen maar ten goede, want hij trekt alles uit de kast voor toffe beelden.

Natúúrlijk komt het "Strawberry Fields Forever"-mellotron intro weer langs, en is het daarna enkel wachten op de daaropvolgende bekende McCartney-grap. Maar hij laat ook andere uniekere dingen zien, zoals het Abbey Road-harpsichord waar "Because" op werd gespeeld, en doet zelfs even een stukje voor (!). Later rockt hij z'n Epihone Casino, en speelt ter plekke een drumtrack in om Ringo (die dat later zelf in Los Angeles zou overdubben) te 'plagen'. Je moet het zien, zal niet alles verklappen, maar het is erg leuk.
  Redactie Frontpage donderdag 28 oktober 2010 @ 07:57:58 #144
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88055501
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 00:02 schreef Aisumasen het volgende:
Heb van de zomer behoorlijk wat Beatles-gerelateerde DVD's bekeken. Zal daar nog wel wat meer over posten, maar in ieder geval de extra DVD bij de Klaus Voormann's project "A Sideman's Journey" van vorig jaar is echt de moeite waard. En niet alleen maar voor Beatles-fans, want ook Yusuf Islam aka Cat Stevens, Bonnie Bramlett en z'n oude band Manfred Mann zijn te zijn tijdens de opnames.

Ik hou niet heel erg van die oude jongens krentenbrood-sfeer (walgelijke uitdrukking ook), maar het is bijvoorbeeld mooi om te zien hoe Yusuf Islam werkt aan een breekbare versie van "All Things Must Pass", en Voormann herenigt wordt met z'n oude band. Voor ons nog interessanter is wederom een kijkje in de thuisstudio van McCartney in Sussex, waar hij met Voormann Fats Domino's "I'm In Love Again" opneemt. McCartney is in een goede bui, zoals gewoonlijk wel érg bewust van de camera's, maar dat komt de opnames alleen maar ten goede, want hij trekt alles uit de kast voor toffe beelden.

Natúúrlijk komt het "Strawberry Fields Forever"-mellotron intro weer langs, en is het daarna enkel wachten op de daaropvolgende bekende McCartney-grap. Maar hij laat ook andere uniekere dingen zien, zoals het Abbey Road-harpsichord waar "Because" op werd gespeeld, en doet zelfs even een stukje voor (!). Later rockt hij z'n Epihone Casino, en speelt ter plekke een drumtrack in om Ringo (die dat later zelf in Los Angeles zou overdubben) te 'plagen'. Je moet het zien, zal niet alles verklappen, maar het is erg leuk.
Hallo Franz! Welcome in my castle! hahaha! hohohoho! Wollen sie was trinken?

Zoiets zeker.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88057987
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 09:57 schreef awijmans het volgende:

[..]

Wie is Alice?? Wat heeft die met Paul te maken? Duet?
Ja, vraag ik me ook af. Nieuwe spouse? (als ik iets niet volg, is het wel Paul's liefdesleven.. Maar nu wil ik 't wel weten ;))
pi_88065071
Ik lees net op Facebook dat niet alleen het nummer Imagine in Rock Band 3 zit, maar dat binnenkort ook het complete album te downloaden is. :)
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88073030
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 07:57 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Hallo Franz! Welcome in my castle! hahaha! hohohoho! Wollen sie was trinken?

Zoiets zeker.
_O- Nou, dat dus :P.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 17:51:26 #148
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88073329
Tickets voor Sean Lennon's (The Ghost Of A Saber Tooth Tiger) concert zijn maar 11 euro :D
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88077764
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 17:51 schreef Arn0 het volgende:
Tickets voor Sean Lennon's (The Ghost Of A Saber Tooth Tiger) concert zijn maar 11 euro :D
Ja, wat dacht jij dan :P!? Kaarten voor Paradiso zijn al in de pocket hier. Zit nog na te denken over Hasselt. Wacht hier al zo'n 2 jaar op, en ook alweer dikke 3 jaar sinds ik Sean Lennon live heb gezien.
pi_88084968
Waar staan de tourdata mensen? :D
pi_88085413
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:27 schreef blckbb het volgende:
Waar staan de tourdata mensen? :D
Nog nergens, Paradiso en Hasselt zijn week of 2 geleden los bekend gemaakt.
pi_88086780
wat vind ik deze take ontzettend mooi zeg
  Redactie Frontpage vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:11:39 #153
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88092136
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 19:59 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Ja, wat dacht jij dan :P!? Kaarten voor Paradiso zijn al in de pocket hier. Zit nog na te denken over Hasselt. Wacht hier al zo'n 2 jaar op, en ook alweer dikke 3 jaar sinds ik Sean Lennon live heb gezien.
In geval van Hasselt kun je hier altijd overnachten. Dat wedde ge dah. (Maastricht)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88099750
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:36 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Nog nergens, Paradiso en Hasselt zijn week of 2 geleden los bekend gemaakt.
Over Paradiso gesproken. Wie gaat er naar Fistful of Mercy, Paradiso op 7 december? Dat kost dan wel ineens ¤35.
pi_88106753
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 01:11 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

In geval van Hasselt kun je hier altijd overnachten. Dat wedde ge dah. (Maastricht)
Haha, da's aardig! Thanks. Nu moet je eigenlijk nog wel de grap maken dat je te herkennen bent aan je hakbijl ;).

quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 11:43 schreef awijmans het volgende:

[..]

Over Paradiso gesproken. Wie gaat er naar Fistful of Mercy, Paradiso op 7 december? Dat kost dan wel ineens ¤35.
Da's ook een hele andere soort band, het nieuwe project van Ben Harper, die ook wel eens in de HMH heeft gestaan. Heb hem toevallig vorig jaar met Ringo zien optreden, maar ben niet zo'n hele grote fan van zijn solo-werk, dus dan zou ik alleen gaan om Dhani Harrison te 'zien', en dat vind ik sneu. Zou Dhani dan wel weer graag met z'n eigen band thenewno2 willen zien, maar die zijn nooit buiten Amerika op tournee geweest. Toch ga ik eerst het album van Fistful of Mercy (slechte bandnaam trouwens) nog wat beter beluisteren.
pi_88107081
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:05 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Haha, da's aardig! Thanks. Nu moet je eigenlijk nog wel de grap maken dat je te herkennen bent aan je hakbijl ;).
Grap?
pi_88108601
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 15:13 schreef webfreak het volgende:

[..]


Grap?
_O-

De eerste McCartney Concord 'Archive Release', "Band On The Run", is deze week verschenen. Audio samples van de bonus-tracks zijn hier te beluisteren: http://www.amazon.com/Band-Run-Deluxe-1DVD-Combo/dp/B003XX2O8W/

Exclusieve video van One Hand Clapping hier: http://www.amazon.com/gp/(...)TF8&docId=1000621151

De prachtige versie van "Country Dreamer" is zoals eerder gemeld niet van de OHC-sessies, maar van de eerder op bootleg verschenen 'Backyard tape'.

Over de 'Archive Releases' van Concord gesproken, deze Facebook-pagina meldt: "Hear music has Wild Life by Paul McCartney/Wings planned for DD on November 16. CD far behind?" DD betekent 'digital download'. Ik zou d'r van opkijken als dit waarheid blijkt.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:32:44 #159
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88121425
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 17:46 schreef webfreak het volgende:
Lennon krijgt zonder meer de meeste stemmen. Kan me bijna niet anders voorstellen.
Hij heeft waarschijnlijk meer fans dan al die historische figuren bij elkaar.
Inderdaad.
quote:
In July 2010 the Royal Mint asked you to chose your favourite Great Briton from a short list of six influential people in British history.

We are pleased to announce John Lennon won by a landslide 27,874 out of 30,267 votes!
http://www.royalmint.com/annex/JohnLennon.aspx?promcode=FX4JWL

Je kan 'm ook kopen, gelimiteerd tot 5000 munten. Voor wie het er voor over heeft..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:22:37 #160
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88126271
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 17:51 schreef Arn0 het volgende:
Tickets voor Sean Lennon's (The Ghost Of A Saber Tooth Tiger) concert zijn maar 11 euro :D
En het album klinkt absoluut prachtig, aanrader. Dat wordt tickets bestellen _O_
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88132411
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 23:57 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Wat kan ik zeggen... "Jet" en "Band On The Run" in de stadionversies. Het goede nieuws is dat z'n vleugel klaarstond. [..]
Ok, effe snel teruggekeken. Fuck yeah, "Nineteen Hundred And Eighty Five" !! McCartney jamde natuurlijk ook nog mee in het begin, openingsshot was classic. Hij deed "Band On The Run" deze show niet (!), maar wel "Let Me Roll It" als afsluiter. The Black Keys waren ook erg goed.
pi_88135378
McCartney was in goede vorm, vond ik. Hij haalde de hoge noten en die uithalen in 'Let Me Roll It' kwamen er ook allemaal prima uit. En Abe is gewoon telkens weer een beest op de drums. The Black Keys waren inderdaad erg goed, vooral het tweede nummer ('Howlin' For You').
  Redactie Frontpage zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:17:52 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88136717
De box is binnen.

Geloof me, het is een must! Prachtig boekwerk met veel tekst en uitleg (daar houd ik van!) en prachtige plaatjes . Bonus cd had wat uitgebreider gemogen maar de tracks die er opstaan zijn van top niveau. Live uitvoeringen van BOTR nummers zonder dat ze op de automatische piloot staan, heerlijk fris.

One hans clapping heb ik nog niet gezien. Zal ik vanavond bekijken als ik nog nuchter van Joe Jackson vandaan geraak.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88145441
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2010 12:17 schreef TheGrandWazoo het volgende:
De box is binnen.

Geloof me, het is een must! Prachtig boekwerk met veel tekst en uitleg (daar houd ik van!) en prachtige plaatjes . Bonus cd had wat uitgebreider gemogen maar de tracks die er opstaan zijn van top niveau. Live uitvoeringen van BOTR nummers zonder dat ze op de automatische piloot staan, heerlijk fris.

One hans clapping heb ik nog niet gezien. Zal ik vanavond bekijken als ik nog nuchter van Joe Jackson vandaan geraak.
Goed om te horen! Ben zelf vooral benieuwd naar de mastering van de tracks, al kan het me bij dit album nog het minst schelen aangezien DCC voor mij de definitieve versie heeft uitgebracht.

Ik lees berichten dat er een flyer bij zou zitten waar Concord 'Archive Releases' aankondigt van "McCartney", "McCartney 2", "Ram", "Venus & Mars", "Wings At The Speed Of Sound" en "Wings Over America". Zit die er bij jou ook bij?
pi_88164989
Deze miste ik nog tussen de vids:


Fantastisch dat hij die weer live speelt.
pi_88185796
Audio-documentaire over "Band On The Run" net gestart op Absolute Radio: http://player.absoluteradio.co.uk/core/player/?rolled&

Voor als je wilt horen over hoe McCartney werd beroofd van zijn demo-tapes, en hoe hij een lijst met EMI-studios zag en Lagos uitpikte. Jammer dat de andere re-releases deze media-aandacht niet zullen ontvangen.
pi_88285106
Ik was net bij de Mediamarkt (Amsterdam), even bij de CD's gekeken.

Vraag: Waarom zijn de geremasterde rode en blauwe dubbels ¤13.99 per stuk en zijn de 'ouderwetse' blauwe en rode dubbels ¤26.99?
pi_88298449
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 13:45 schreef awijmans het volgende:
Ik was net bij de Mediamarkt (Amsterdam), even bij de CD's gekeken.

Vraag: Waarom zijn de geremasterde rode en blauwe dubbels ¤13.99 per stuk en zijn de 'ouderwetse' blauwe en rode dubbels ¤26.99?
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 12:29 schreef nomar83 het volgende:
'De Rode' en 'de Blauwe' zijn overigens tot 31 december 2010 per dubbelalbum nog voor de prijs van één cd te koop: http://www.beatles.nl/

Bij de MediaMarkt heb ik ieder dubbelalbum zelfs voor de prijs van 13,99 euro gezien. Aangezien de albums over het algemeen rond de prijs van 30 á 35 euro schommelen, heb je nu dus beide geremasterde compilaties samen voor de prijs waar je gewoonlijk nog niet eens één album voor koopt.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88339796
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2010 19:32 schreef nomar83 het volgende:

[..]


[..]

Tegenwoordig zijn veel CD's rond de 13/14 euro

De nieuwe dubbel cd van Robbie Williams is ook 14 euro, dus waarom zou ik in hemelsnaam 35 euro moeten betalen voor 2 cd's waarvan ik alle nummers al heb en waarvan de speelduur niet eens 78 minuten is ?

Dan bestel ik ze wel in Engeland of AMerika
  donderdag 4 november 2010 @ 20:55:15 #171
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88340883
Waarom zou je ze überhaupt kopen als je de studio albums al hebt..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88341417
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:55 schreef Arn0 het volgende:
Waarom zou je ze überhaupt kopen als je de studio albums al hebt..
- Omdat je albums verzameld?
- Omdat je Please Please Me en From Me To You in mono wilt zonder de complete Monobox te kopen?
- Omdat je A Day in the Life en Back in the USSR clean wilt?
- Omdat je deze tracks in deze volgorde wilt horen zonder van cd te verwisselen of een mp3-speler of computer bij nodig te hebben?

:)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 20:29 schreef macca728 het volgende:

[..]



Tegenwoordig zijn veel CD's rond de 13/14 euro

De nieuwe dubbel cd van Robbie Williams is ook 14 euro, dus waarom zou ik in hemelsnaam 35 euro moeten betalen voor 2 cd's waarvan ik alle nummers al heb en waarvan de speelduur niet eens 78 minuten is ?
Ik heb beide dubbelaars samen voor 28 euro. Vind ik niet zo duur voor 4 cd's. Waarom ze straks weer zo belachelijk prijzig worden begrijp ik ook niet.

[ Bericht 16% gewijzigd door nomar83 op 04-11-2010 21:14:12 ]
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 4 november 2010 @ 21:19:44 #173
324030 KoraalGeneraal
Ik ben een Gemberkoekdude.
pi_88342148
quote:
Op donderdag 4 november 2010 20:55 schreef Arn0 het volgende:
Waarom zou je ze überhaupt kopen als je de studio albums al hebt..
Verzamelen?
It's okay to eat fish
'Cause they don't have any feelings
  donderdag 4 november 2010 @ 21:28:03 #174
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88342579
Ik heb ook al heel wat onnuttige Beatles dingen gekocht maar verzamelaars koop ik toch echt niet meer. Zie het nut niet in om die dingen, die uiteindelijk enkel maar dienen om de kas van Apple wat te spekken, te verzamelen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88343185
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:28 schreef Arn0 het volgende:
Ik heb ook al heel wat onnuttige Beatles dingen gekocht maar verzamelaars koop ik toch echt niet meer. Zie het nut niet in om die dingen, die uiteindelijk enkel maar dienen om de kas van Apple wat te spekken, te verzamelen.
Ik vind ook dat er veel nutteloze verzamelaars bestaan (Power to the People anyone?), maar bij deze twee albums ligt dat toch anders. Generaties hebben kennis gemaakt met the Beatles in de jaren '70 en '80 door ze. In mijn ogen zijn het historische albums die in de discografie van the Beatles horen.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  donderdag 4 november 2010 @ 21:45:14 #176
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88343450
quote:
Op donderdag 4 november 2010 21:39 schreef nomar83 het volgende:

[..]



Ik vind ook dat er veel nutteloze verzamelaars bestaan (Power to the People anyone?), maar bij deze twee albums ligt dat toch anders. Generaties hebben kennis gemaakt met the Beatles in de jaren '70 en '80 door ze. In mijn ogen zijn het historische albums die in de discografie van the Beatles horen.
Ik vind een verzamelaar prima om kennis met een band te maken, maar daarna verliest elke verzamelaar zijn nut imo. En ik vind het zeker geen must om te hebben..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88350656
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2010 21:39 schreef nomar83 het volgende:

[..]



Ik vind ook dat er veel nutteloze verzamelaars bestaan (Power to the People anyone?), maar bij deze twee albums ligt dat toch anders. Generaties hebben kennis gemaakt met the Beatles in de jaren '70 en '80 door ze. In mijn ogen zijn het historische albums die in de discografie van the Beatles horen.
Pure nostalgische/historische waarde inderdaad, in dit geval gericht op de kerstmarkt. Ook de reden dat het de originele sequentie heeft, en ze d'r geen extra tracks aan hebben toegevoegd. 63 minuten op een dubbel-CD is een beetje karig. Zou mooi zijn als ze "1" (31 miljoen exemplaren wereldwijd) stilletjes zouden bevrijden van de verschrikkelijke mastering uit 2000.
pi_88366876
quote:
1s.gif Op woensdag 13 oktober 2010 21:07 schreef Aisumasen het volgende:
[..] Maar het is niet de eerste keer dat ze elkaar ontwijken, wat ik kan begrijpen.
Publiekelijk dan, blijkbaar. Uit de Telegraph van vandaag: "Of Paul McCartney he [Sean Lennon] says, 'Im just so excited when Im around him. Its like when you see a white buffalo and you just hold your breath youre just hoping that its not going to end. Because, he adds quietly, 'its the closest I can come to hanging out with my dad. Every second Ive ever spent with Paul has been really meaningful to me. He was my dads best mate for a long time. And my dad didnt have many friends, you know?'"
pi_88407879
Kwam toevallig het interview tegen wat Radio 2 (zegt al genoeg eigenlijk) had met Paul McCartney voor aanvang van zijn optreden in het Gelredome vorig jaar. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n kansloos interview gehoord heb, Larry King is d'r niets bij. Wat moest McCartney wel niet denken, man...

http://download.omroep.nl(...)t_paul_mccartney.mp3
  zaterdag 6 november 2010 @ 18:59:48 #180
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88408786
Kudo's voor Webfreak :P

quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 11:12 schreef webfreak het volgende:
Waarom staat er boven die kaartjes nou weer "Radio 2 presenteert". ;(
Betekent dit dat F. Spits weer een slecht interview gaat houden? ;(
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88432154
Vanavond begint McCartney aan het nieuwe deel van z'n Up & Coming tournee. Je zou denken dat hij weer wat solo-nummers ter promotie van de aankomende 'Archive Releases' zal toevoegen. De vorige keer werden "Let 'Em In", "Every Night", "Letting Go", "Venus And Mars / Rock Show" en "Nineteen Hundred and Eighty-Five" toegevoegd, allemaal van albums die een 'Archive Release' gaan krijgen of hebben gekregen. Alleen niets van McCartney II, dus dan zal-ie wel "Bogey Music" live doen vanavond ;). Hij heeft in het verleden 9 songs van "Venus & Mars" live gedaan, maar de beste nog nooit, dus "Love In Song" zou mooi zijn.

Maar meer plausibel is eigenlijk dat-ie nog wel een "Band On The Run" nummer toevoegt. Blijft alleen weinig over, dus hopelijk "Bluebird", zoals in 1976? ;)

Hij speelt vanavond in Brazilië, waar het heuze Macca-mania is.
pi_88441944
Speak of the devil, vanaf 05:30... ;) ^O^


En ook leuk om "Hot As Sun" weer eens te horen tijdens een soundcheck, vanaf 02:00:

  zondag 7 november 2010 @ 20:14:28 #183
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88444769
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88445658
quote:
Helaas niets nieuws, gewoon te horen aan het eind van de bekende RKO Radio tape...


Bij het lezen van de kop dacht ik even dat de daadwerkelijk laatste audio-opname, namelijk de "Walking On Thin Ice"-sessie, zou zijn opgedoken. Lennon zei die avond: "Dont tell Yoko this, but", en wat hij Jack Douglas daarna toevertrouwde neemt Douglas mee in zijn graf, aangezien hij de dag na zijn moord de 'hidden mike'-tape van dat moment naar eigen zeggen heeft vernietigt. Goed voor de mythe.
  zondag 7 november 2010 @ 20:32:34 #185
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88445779
He, jammer. Excuses :P Ik heb die tape wel eens beluisterd maar kon me dit niet herinneren. Ik las overigens ook dat we binnenkort een heel aantal uren audio van het Playboy interview kunnen beluisteren, maar dan allemaal verzameld ipv verspreid over verschillende releases. Daar ben ik wel benieuwd naar.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88448320
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2010 20:32 schreef Arn0 het volgende:
He, jammer. Excuses :P Ik heb die tape wel eens beluisterd maar kon me dit niet herinneren. Ik las overigens ook dat we binnenkort een heel aantal uren audio van het Playboy interview kunnen beluisteren, maar dan allemaal verzameld ipv verspreid over verschillende releases. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Eén van zijn meer interessantere interview-series uit die tijd, omdat z'n PR-machine niet op volle toeren draait, aangezien het om een geschreven medium ging en de audio-opnames enkel voor dictatie-doeleinden waren, waardoor hij wat meer open en niet de hele tijd zo irritant zelfbewust overkomt. Zo komt het op mij over tenminste. Ook interessant is dat veel stukken Lennon solo zijn, zonder steeds 'verhelderende' verklaringen van Yoko erdoorheen. En heel veel van de Beatles research komt uit die interviews, want Lennon spreekt over het schrijven van vele Beatles-songs. Iets wat we dan weer te danken hebben aan het feit dat Playboy een exclusief interview met Lennon dacht te hebben, terwijl na de 10de interview-dag een "exclusief interview" met Newsweek op de schappen lag. Als goedmakertje beloofde Lennon Playboy vele exclusieve (dit keer echt) details over Beatles-songs te gunnen.

Vind het ook wel grappig hoe Lennon in die tijd zo veel mogelijk probeerde over te komen alsof hij de 4 jaar daarvoor niets van de muziekindustrie gevolgd had, maar ondertussen wel dondersgoed weet wie welk Beatles-zinnetje waarvoor heeft gebruikt. Een splinter uit zijn "I've Got A Feeling"-brug door ELO in "All Over The World" en Rod Stewart's "The Killing Of Georgie (Part II)" is een regelrechte kopie van "Don't Let Me Down", zo merkte hij op. Ook fijn hoe hij zegt dat als McCartney z'n best doet, hij hele behoorlijke teksten kan schrijven. (Ben even vergeten of hij doelde op z'n solo-werk, dacht van wel.)

De officiële LP "Heart Play" bevat een gedeelte van deze interviews. Kan me alleen niet voorstellen dat alle opnames uit de sessies zijn opgenomen/nog bestaan, want David Sheff heeft Lennon meer dan 30 uur geïnterviewd op verschillende plekken.
pi_88458406
Een door een fansite geposte foto van een gedeelte van de setlist lijkt er op te wijzen dat de eerste helft van de setlist voor vanavond geen enkele verandering heeft ten opzichte van de gebruikelijke setlist 'B'. En laat nu net die tweede helft al jaren muurvast zijn...

edit: Hij heeft in ieder geval net het podium betreden met de nog altijd monsterlijke opener "Venus And Mars", "Rock Show" en "Jet". Natuurlijk volgde "All My Loving".

[ Bericht 24% gewijzigd door Aisumasen op 08-11-2010 00:22:46 ]
pi_88463329
Rehearsel van zaterdag volgens Steve Marinucci

Electric Guitar: (missing info)
Bass Guitar: (incomplete info)
-All my Loving
-Flaming Pie
Grand Piano:
-Don't Let The Sun Catch You Crying
-C Moon :)
-I Want To (Come Home)
-Nineteen Hundred and Eighty Five
-Nineteen Hundred and Eighty Five (fast version-fragment only)
Acoustic Guitar:
-It's So Easy
-It's So Easy (reprise-fragment only)
-I've Just Seen A Face
-Every Night
-Calico Skies
-Guitar Riffs
-And I Love Her
Acoustic Guitar #2:
-Bluebird :)
-Bluebird (practicing)
-Yesterday
-Hot As Sun

Ik zie mogelijkheden voor de komende shows om wat kleine aanpassingen te doen in de setlist, maar gisteravond nog niet (als dit een echte lijst is, ik spreek geen portugees :P )

Venus And Mars Rockshow
Jet
All My Loving
Letting Go
Drive My Car
Highway
Let Me Roll It
Long And Winding Road
1985
Let Me In
My Love
IVe Just Seen A Face
And I Love Her
Blackbird
Here Today
Dance Tonight
Mrs Vanderbilt
Eleanor Rigby
Something
Sing The Changes
Band On The Run
Obla Di Obla Da
Back In The Ussr
Ive Got Feeling
Paperback Writter
A Day In The Life
Let It Be
Live And Let Die
Hey Jude

Day Tripper
Lady Madonna
Get Back

Yesterday
Helter Skelter
Sgt Pepper
pi_88486409
Hm ja, te verwachten, maar wel jammer :P. Zelfs de soundcheck-setlist zit muurvast, met de eeuwige "C Moon" waar we maar niet vanaf komen. Doordat ze "Bluebird" hebben geoefend, maar niet live willen spelen, zou je bijna gaan denken dat ze nog iets bijzonders gaan doen met de "Band On The Run"-nummers.
  maandag 8 november 2010 @ 20:50:11 #191
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88488609
Ze gaan gewoon Band on the Run een avond integraal spelen.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88490827
quote:
6s.gif Op maandag 8 november 2010 20:50 schreef Arn0 het volgende:
Ze gaan gewoon Band on the Run een avond integraal spelen.
Waar ik vanzelfsprekend aan dacht, maar waarover McCartney meerdere malen (en nog recent) heeft aangegeven dat hij daar geen heil in ziet.

Zou wel crap zijn dat als McCartney eens een keertje een live-uitstapje maakt, het nét dat album is waarvan hij de helft al 20 jaar in z'n setlist heeft, en die paar songs die hij op dit moment niet speelt zwaar ondermaats zijn :'). Zie het niet gebeuren zonder (de in deze campagne totaal genegeerde) Denny Laine, niet onbelangrijk voor deze plaat.
pi_88496651
Hoe hoog schat je de kansen in dat Paul binnen enkele jaren het Europese vasteland nog opzoekt, Aisu?
pi_88500705
Heel groot, hij heeft sinds de Europese tournees in 2003/2004 geen volwaardige Zuid-Europese of Scandinavische tournee gedaan. Sterker nog, helemaal géén optredens in die hoek. En ook niet eens een Engelse tournee. Al kun je als je kijkt naar de reikwijdte van de recente optredens wel stellen dat de UK in juni dit jaar wel een volwaardige tournee gehad heeft.

McCartney zal zonder twijfel in hetzelfde tempo blijven optreden als hoe hij dat sinds vorig jaar doet. Hij heeft zelf ook meerdere malen aangegeven het heel fijn te vinden om op korte termijn een paar optredens te plannen, verspreid over een paar weken, gepland rond de vakanties van z'n dochtertje. Daarom had ik eigenlijk nog wel optredens in december verwacht, maar het zal daar nu vast te laat voor zijn. Al weet je het nooit, uitverkopen doet hij daar toch wel.

Hij zal vast eerst wel weer teruggaan naar Amerika, naar plekken die hij in 2009/2010 niet heeft aangedaan en waar hij al sinds 2005 niet meer geweest is. Ze hebben wel 5 jaar moeten wachten! Wel 5 jaar! De laatste keer dat hij in Australië stond was 1993.
pi_88504314
Even op een rijtje:

1. Band On The Run (standaard in setlist)
2. Jet (standaard in setlist)
3. Bluebird (deze week in soundcheck gedaan :) binnenkort in de setlist? )
4. Mrs Vandebilt (standaard in setlist)
5. Let Me Roll It (standaard in setlist)
6. Mamunia
7. No Words (komt Denny Laine even langs? VERASSING!!! ^O^ zou leuk zijn )
8. Picasso's Last Words (Drink To Me)
9. Nineteen Hundred And Eighty Five (standaard in setlist)
+ Helen Wheels

Nog 3-4 nummers extra oefenen en ze zijn zo klaar voor een integrale uitvoering........ :P

Ik denk trouwens dat dat er niet van gaat komen. Dat heeft hij zelf vaak genoeg gezegd. Als hij dat al gedaan zou hebben, dan had hij dat wel gedaan rondom het hele mediacircus van de re-re-re-re-release van Band On The Run. Ik denk dat hij bluebird nog toevoegd ergens in de komende 4 shows en daar blijft het dan bij voor BOTR.

Laten we hopen dat Paul binnenkort weer naar het Europese vaste land komt. ;)
pi_88536710
Niet écht nieuws, zelfs het ballet-project heeft hij al eerder genoemd, maar toch:

quote:
[..] "You know, I'm always involved in new projects...I've been working on songs for a new studio album that I plan to record next year. We're also taking care of the remastering of my back catalog. You see, I'm always busy. At the same time, we're also preparing a musical piece for ballet that sounds really interesting, which is unlike everything I'd done before" [..]

http://www.clarin.com/esp(...)ira_0_368963252.html
pi_88538760
Ben wel benieuwd naar dat studio album van hem
pi_88539705
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:14 schreef blckbb het volgende:
Ben wel benieuwd naar dat studio album van hem
Als hij de lijn "Flaming Pie" / "Driving Rain" en vooral "Chaos And Creation" (incl. B-kanten) / "Memory Almost Full" doorzet hebben we iets om naar uit te kijken!
pi_88556541
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 23:33 schreef Aisumasen het volgende:

[..]


Als hij de lijn "Flaming Pie" / "Driving Rain" en vooral "Chaos And Creation" (incl. B-kanten) / "Memory Almost Full" doorzet hebben we iets om naar uit te kijken!
Met natuurlijk af en toe een stukje klassiek ballet er tussendoor ;)

Ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe CD. En daarna natuurlijk touren. Hoop ik. Nederland is dan in 2011/12 echt wel weer eens aan de beurt. Vind ik.
pi_88592489
Had eigenlijk gisteren gemoeten: "IT WAS 21 YEARS AGO TODAY, SGT PEPPER TAUGHT THE BAND TO PLAY - SGT PEPPER'S LONELY HEARTS CLUB BAND

Mijn eerste concert ooit: Paul mcCartney in Ahoy....... *) 10 november 1989

pi_88592800
Net Free record shop gebeld om te vragen naar de kaarten voor GOASTT. Er zijn nog slechts 233 kaarten beschikbaar.......... van de 250. Volgende week ga ik mijn kaartje kopen.

pi_88595033
Komt voor mij helaas niet als een verrassing, de keren dat ik Sean Lennon zag trok hij kleine zaaltjes vol, en nu komt hij met een totaal onbekende naam. En dan te bedenken dat ik 6 van die kaarten heb gekocht :D. Jup, ik ben al 2 jaar Neerlands enige fan, haha!

Toen ik in New York was begin 2009 ging ik ze zien, maar dat optreden werd later verplaatst naar de zaterdagavond. En die avond had ik al iets in de planning in de Radio City Music Hall... Toen heb ik mijn reisgenote naar (toen nog) The GOASTT gestuurd. Die weer na afloop wist te vertellen dat Sean een komisch imitatie deed van McCartney, die hem had geprobeerd te overtuigen om die avond ook naar de Radio City Music Hall te komen... Yoko was d'r wel.
pi_88623387
Jawel, "Bluebird" in de set. En "Magical Mystery Tour" als opener :o!
pi_88692372
quote:
Best ongemakkelijk inderdaad. Af en toe een stapje naar achteren moeten doen. En Paul geeft ze meteen een hint: "Get back to where you once belonged" :W
pi_88732793
Na bijna een jaar touren zijn we op 11 november Buenos Airos weer bijna terug bij de setlist van december 2009 :)

In Arnhem w/ speelde hij wel en in Buenos Airos niet:
Only Mama Knows / Flaming Pie / (I Want To) Come Home

In Buenos Airos speelde hij wel en in Arnhem w/ niet:
All My Loving / Letting Go / 1985 / Let 'Em In / I've Just Seen A Face / Bluebird

De rest is hetzelfde, er is hooguit wat gewisseld in de volgorde.
pi_88738689
Maar ja, als je het dan weer vergelijkt met z'n reguliere setlist speelt hij 10 songs die hij in Arnhem niet deed. En wát voor een songs :9.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 15-11-2010 17:03:28 ]
pi_88742653
En in Londen speelde hij Tequila en daar waren jullie niet bij
  maandag 15 november 2010 @ 16:38:03 #210
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88742708
quote:
6s.gif Op maandag 15 november 2010 16:36 schreef blckbb het volgende:
En in Londen speelde hij Tequila en daar waren jullie niet bij
Nou..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88743424
En hoe was "Jolly Good Fella" daar dan?
pi_88743876
quote:
10s.gif Op maandag 15 november 2010 16:38 schreef Arn0 het volgende:

[..]


Nou..
ohja, en jij 8-)
pi_88765973
iTunes-gerucht steekt de kop weer op.
pi_88769780
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 00:55 schreef Aisumasen het volgende:
iTunes-gerucht steekt de kop weer op.
Vanmiddag inderdaad een aankondiging op de site van Apple over iTunes. Nou, ik ben benieuwd.
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88774837
Zou het?

pi_88779725
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2010 12:58 schreef Aisumasen het volgende:
Zou het?
The Wall Street Journal zegt van wel: http://online.wsj.com/art(...)NexttoWhatsNewsThird
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88781156
En bevestigd. Leuk hoor, maar ik heb The Beatles al zo'n 7 jaar in m'n iTunes.
pi_88781704
Wat krijgen we nou? R*****r Soul? :')
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88781763
Ok, tot zo ver het Beatles solo-jaar :P. Tot aan CNN Breaking News. Ja, dit gaat een hele leuke week in de charts worden.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:32:23 #221
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88783564
Eindelijk! Goed nieuws _O_ Ben wel benieuwd naar de charts ja.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88783851
Zojuist "Her Majesty" aangeschaft voor 1.29.

In interessanter nieuws: McCartney zal volgende maand een speciaal optreden geven in Harlem's legendarische Apollo Theatre, exclusief voor prijswinnaars. Doe dat ook maar in Londen dan.
  dinsdag 16 november 2010 @ 16:39:57 #223
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88783923
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
Zojuist "Her Majesty" aangeschaft voor 1.29.
Ik stel voor dat iederéén dat doet, zodat Her Majesty gewoon netjes op #1 staat :7
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88785078
1,29 voor een liedje?
Ik blijf me verbazen dat zo'n systeem daadwerkelijk werkt.
Noem me ouderwets, maar vooralsnog ben ik van plan te betalen voor een MP3'tje.

(al betaal ik wel 10 euro per maand voor Spotify ;) Wanneer kunnen we daar Beatles verwachten?)
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:07:19 #225
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88785255
Ik ben het volledig met je eens Webfreak, voor mij persoonlijk is het ook niets. Maar veel anderen doen wel aan digitaal downloaden en ben erg blij voor die mensen uiteraard. Sowieso zijn nieuwe manier om hun muziek te verspreiden altijd welkom. En tof dat dat gedoe tussen Apple Corps en Apple Inc. eindelijk eens is afgelopen.

Vind het enkel wel bijzonder gierig om de video van de Washington Coliseum gig niet apart aan te bieden maar enkel bij de volledige boxset. En als ik het goed begrijp, bevat die video wél het einde van Twist & Shout en Long Tall Sally in tegenstelling tot de bootlegs. Voor de geïnteresseerden.

Edit: Oh, je kan hem wel gewoon gratis streamen!
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88785479
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:02 schreef webfreak het volgende:
1,29 voor een liedje?
Ik blijf me verbazen dat zo'n systeem daadwerkelijk werkt.
Noem me ouderwets, maar vooralsnog ben ik van plan te betalen voor een MP3'tje.

(al betaal ik wel 10 euro per maand voor Spotify ;) Wanneer kunnen we daar Beatles verwachten?)
Nee ik snap het ook niet, ook niet van Spotify. Als ik betaal, wil ik ook een hoesje, een boekje en iets in m'n kast zien staan. Maar leuk voor de jongere generatie, al ben ik een beetje bang dat het iets te laat is om nog een groot effect te hebben.

De (gratis) filmpjes zijn wel leuk, zelfs die compilatie. En ik heb dat Ping gelijk eens geprobeerd, benieuwd wat voor updates je dan ontvangt. Vast geen touringdata. :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88785598
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:02 schreef webfreak het volgende:
1,29 voor een liedje?
Ik blijf me verbazen dat zo'n systeem daadwerkelijk werkt.
Noem me ouderwets, maar vooralsnog ben ik van plan te betalen voor een MP3'tje.

(al betaal ik wel 10 euro per maand voor Spotify ;) Wanneer kunnen we daar Beatles verwachten?)
In het geval van Her Majesty is dat zo'n 4 cent per seconde :')
pi_88785742
¤149 om de Beatles box set in mp3 formaat te kopen? :o _O- Zijn er werkelijk mensen die dat er voor over hebben als ze ook gewoon de echte box kunnen kopen :?
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:21:10 #229
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88785770
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:20 schreef MrBadGuy het volgende:
¤149 om de Beatles box set in mp3 formaat te kopen? :o _O- Zijn er werkelijk mensen die dat zouden kopen :?
Tuurlijk.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88786563
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:02 schreef webfreak het volgende:
1,29 voor een liedje?
Ik blijf me verbazen dat zo'n systeem daadwerkelijk werkt.
Noem me ouderwets, maar vooralsnog ben ik van plan te betalen voor een MP3'tje.

(al betaal ik wel 10 euro per maand voor Spotify ;) Wanneer kunnen we daar Beatles verwachten?)
echt ongelooflijk ja, terwijl er genoeg sites zijn, waar je ze ook goedkoper kan kopen.
  dinsdag 16 november 2010 @ 17:47:57 #231
139330 TNA
For the stars that shine
pi_88786825
Voor mij niet relevant, maar hoe groter de beschikbaarheid hoe beter. Alle aandacht voor de Beatles is m.i. meegenomen en downloaden via iTunes hoort er tegenwoordig gewoon bij.
pi_88795304
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2010 17:47 schreef TNA het volgende:
Voor mij niet relevant, maar hoe groter de beschikbaarheid hoe beter. Alle aandacht voor de Beatles is m.i. meegenomen en downloaden via iTunes hoort er tegenwoordig gewoon bij.
Zeker, ook leuk als ze straks de hele Top 10 hebben in de charts, opzouten met 50 cent en Marco B :)
pi_88800679
Wat ik nu niet begrijp: Past Masters is voor de cd's een compilatie-album geworden, wat begrijpelijk is. Maar voor de USB-appel van vorig jaar en voor de downloadservice van iTunes kunnen de singles en EP's van Past Masters toch makkelijk apart, met oorspronkelijke hoes etc., worden weergegeven? :{
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88847076
Interessante informatie op een Franstalig forum, van dezelfde persoon die al eerder dit jaar een shitload aan McCartney-materiaal beschikbaar maakte, en vaker 'inside information' weet door te spelen:

Blijkbaar is McCartney nog niet helemaal van z'n EMI-contract af, en moet hij in ieder geval nog één album op EMI Classics uitbrengen. Dat zou zijn (al jaren geleden aangekondigde) 'guitar concerto' (met z'n zoon James) worden, maar dat heeft het hoofd van EMI Classics blijkbaar afgekeurd. Het productiebedrijf van McCartney zou hierdoor nog verder in de clinch liggen met EMI.

Recentelijk nog hebben Yoko Ono, Olivia Harrison en Ringo Starr wederom hun veto uitgesproken over de laatste Lennon/McCartney-'opname' "Now And Then" ("I Don't Wanna Lose You"). Behalve die track, en de 'guitar concerto' liggen er ook 20 "veelbelovende" demo's op de plank, opgenomen met Geoff Emerick. McCartney is op zoek naar een producer, want hij wil naar het schijnt werken aan in totaal 30 nieuwe tracks. Namen die zich gemeld hebben zijn David Kahne en Nithin Sawney (beide geen onbekenden voor McCartney), Rick Rubin (!) en zelfs Mark Ronson. Producer Garrett Lee (recente U2 en R.E.M.-albums) vond de demo's niets, maar ook Brian Eno en zelfs de producer van "Chaos And Creation", Nigel Godrich, wilden zich er niet (meer) aan wagen. In het geval van Nigel Godrich begrijpelijk, gezien hun geschiedenis.

Dit was in 2009, waarna McCartney dus met Geoff Emerick thuisopnames maakte die later goed genoeg bleken om uit te brengen. Concord wilde dit doen als "McCartney III", maar dat ging niet door toen zij One Little Indian overboden om de 'Archive Releases' te doen. (Iets wat ik zelf een hele merkwaardige gevolgtrekking vind, maar goed...)

Komt allemaal over als een beetje onsamenhagende geruchten waar je van moet geloven wat je zelf wilt (wel via een altijd goed geïnformeerde bron), maar speculaties kunnen leuk zijn, en in dit geval toch weer zonde om niet te delen.
pi_88847504
Even gekeken op itunes. Geen Beatles in de normale top 10, maar wel 9 nummers in de rock top 10 (VS, ook in andere landen doen ze het goed): http://www.apple.com/euro/itunes/charts/top10rocksongs.html
pi_88847916
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Even gekeken op itunes. Geen Beatles in de normale top 10, maar wel 9 nummers in de rock top 10 (VS, ook in andere landen doen ze het goed): http://www.apple.com/euro/itunes/charts/top10rocksongs.html
quote:
Bookmakers have slashed the odds on a top-10 made up complete of songs by The Beatles.

It comes after the Liverpool bands music was made available to download for the first time on iTunes. Bookmaker William Hill is now offering 8/1 on a top-10 takeover, down from 10/1 yesterday (November 16). Hey Jude is 6/1 favourite to be the first single to go to number one, while Here Comes The Sun has gone from 50/1 to 10/1.

"'Here Comes The Sun' has been surprisingly popular on iTunes and it is a contender for the favourite Beatles song of all time," said Williams Hill's spokesman Rupert Adams. Until this week, the Liverpool band had been one of the few groups to refuse to allow their music to be sold online.

http://www.gigwise.com/ne(...)tles-Top-10-Takeover
pi_88848271
Ze hebben nu ook een PING account. Maar helaas begrijpen ze het concept niet echt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_88848414
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:28 schreef Arn0 het volgende:
Ze hebben nu ook een PING account. Maar helaas begrijpen ze het concept niet echt.
Dat iTunes Ping gaat nooit van de grond komen op deze manier. Die van Blackberry gekaapte naam is ook stom.

Nog een bericht over de iTunes-deal, "How EMI's New CEO Helped Beatles Clear iTunes Hurdles": http://online.wsj.com/art(...)618920257903424.html
pi_88848448
Qua albums staan de Beatles nu op plaats 1, 2, 4, 5, 6 en 7 in de Nederlandse itunes album top 10 :D In België en Zweden staat de box zelfs op 1 (in NL staat die op 4 en in de VS op 10).
pi_88849031
Zou er eigenlijk heengaan, maar denk niet dat het gaat lukken, dus mijn tip van de dag is: Nederlandse première van LENNONYC op het IDFA in de openbare bibliotheek van Amsterdam om 19:30.
pi_88850997
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2010 23:54 schreef Aisumasen het volgende:
Interessante informatie op een Franstalig forum, van dezelfde persoon die al eerder dit jaar een shitload aan McCartney-materiaal beschikbaar maakte, en vaker 'inside information' weet door te spelen:

Blijkbaar is McCartney nog niet helemaal van z'n EMI-contract af, en moet hij in ieder geval nog één album op EMI Classics uitbrengen. Dat zou zijn (al jaren geleden aangekondigde) 'guitar concerto' (met z'n zoon James) worden, maar dat heeft het hoofd van EMI Classics blijkbaar afgekeurd. Het productiebedrijf van McCartney zou hierdoor nog verder in de clinch liggen met EMI.

Recentelijk nog hebben Yoko Ono, Olivia Harrison en Ringo Starr wederom hun veto uitgesproken over de laatste Lennon/McCartney-'opname' "Now And Then" ("I Don't Wanna Lose You"). Behalve die track, en de 'guitar concerto' liggen er ook 20 "veelbelovende" demo's op de plank, opgenomen met Geoff Emerick. McCartney is op zoek naar een producer, want hij wil naar het schijnt werken aan in totaal 30 nieuwe tracks. Namen die zich gemeld hebben zijn David Kahne en Nithin Sawney (beide geen onbekenden voor McCartney), Rick Rubin (!) en zelfs Mark Ronson. Producer Garrett Lee (recente U2 en R.E.M.-albums) vond de demo's niets, maar ook Brian Eno en zelfs de producer van "Chaos And Creation", Nigel Godrich, wilden zich er niet (meer) aan wagen. In het geval van Nigel Godrich begrijpelijk, gezien hun geschiedenis.

Dit was in 2009, waarna McCartney dus met Geoff Emerick thuisopnames maakte die later goed genoeg bleken om uit te brengen. Concord wilde dit doen als "McCartney III", maar dat ging niet door toen zij One Little Indian overboden om de 'Archive Releases' te doen. (Iets wat ik zelf een hele merkwaardige gevolgtrekking vind, maar goed...)

Komt allemaal over als een beetje onsamenhagende geruchten waar je van moet geloven wat je zelf wilt (wel via een altijd goed geïnformeerde bron), maar speculaties kunnen leuk zijn, en in dit geval toch weer zonde om niet te delen.
als het maar geen David Kahne wordt
pi_88875255
quote:
Op donderdag 18 november 2010 06:30 schreef macca728 het volgende:

[..]



als het maar geen David Kahne wordt
Leuk dat ik niet de enige ben met die mening. Alle dingetjes die ik niet tof vind aan "Driving Rain" en "Memory Almost Full" zijn productie-trucjes van hem. En hij (of z'n engineers) zijn ook zo vreselijk slordig, zeker in vergelijking met de tracks geproduceerd door Nigel Godrich.
pi_88875550
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Leuk dat ik niet de enige ben met die mening. Alle dingetjes die ik niet tof vind aan "Driving Rain" en "Memory Almost Full" zijn productie-trucjes van hem. En hij (of z'n engineers) zijn ook zo vreselijk slordig, zeker in vergelijking met de tracks geproduceerd door Nigel Godrich.
Helemaal mee eens, echt hele slechte producer voor Paul
hopen dat het Rick Rubin wordt, het is jammr dat Nigel Godrich het niet wordt
pi_88878285
quote:
maar ook Brian Eno en zelfs de producer van "Chaos And Creation", Nigel Godrich, wilden zich er niet (meer) aan wagen. In het geval van Nigel Godrich begrijpelijk, gezien hun geschiedenis.
Heb ik iets gemist?
Wat is er misgegaan in hun samenwerking dan?
pi_88883312
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 21:00 schreef webfreak het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist?
Wat is er misgegaan in hun samenwerking dan?
waarschijnlijk was Godrich te kritisch, iets waar Macca niet mee kan omgaan
pi_88885680
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 22:45 schreef macca728 het volgende:

[..]



waarschijnlijk was Godrich te kritisch, iets waar Macca niet mee kan omgaan
In de docu gaf Paul toe dat Godrich kritisch was... Maar liet wel blijken dat dat de plaat sterker maakte. En daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, denk dat Godrich een behoorlijke bijdrage heeft geleverd aan de kwaliteit van dat album.

Maar vraag me af of Aisumasen daarop doelde.
pi_88885709
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 19:54 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Leuk dat ik niet de enige ben met die mening. Alle dingetjes die ik niet tof vind aan "Driving Rain" en "Memory Almost Full" zijn productie-trucjes van hem. En hij (of z'n engineers) zijn ook zo vreselijk slordig, zeker in vergelijking met de tracks geproduceerd door Nigel Godrich.
Kahne is niet alleen slordig, hij is ook ontzettend middle-of-the-road. Doorsnee. Saai.
Voor hem 10 anderen.
Een producer mag best eigenzinnig zijn. Graag zelfs.
pi_88895324
quote:
Die van Blackberry gekaapte naam is ook stom.
Blackberry die de naam ook heel origineel kaapt van oa het DOS commando
pi_88896470
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 november 2010 11:29 schreef warpozio het volgende:

[..]

Blackberry die de naam ook heel origineel kaapt van oa het DOS commando
Die de naam weer heeft geleend van actieve sonar.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_88935073
Er is nu ook een eigen YouTube-kanaal: http://www.youtube.com/thebeatles
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_88939884
Mooi! Ook een hoop opgeknapt beeldmateriaal zo te zien
(en op de een of andere manier krijg ik nog steeds kippenvel van het einde van The End)

[ Bericht 4% gewijzigd door blckbb op 20-11-2010 13:29:17 ]
pi_88956717
Vergeet de YouTube-filmpjes, publieksopnames en alle televisie-uitzendingen met enkel de doodgespeelde Beatles-songs: er is een complete pro-shot tape van de grote schermen in het stadion van McCartney's eerste show in Argentinië. Helaas dus geen "Bluebird", maar wel "Venus And Mars", "Rock Show", "Letting Go", "Nineteen Hundred And Eighty Five", "I'm Looking Through You", etc. Dus heel wat nummers die niet uitgezonden werden in de pro-shot uitzending van Hyde Park, en een stuk betere kwaliteit dan de volledige pro-shot video van het optreden in Mexico.


Bedoel er verder niets mee, maar wel opvallend dat al dit soort 'intern gelekte' opnames nooit uit Amerika of Europa komen :P.
pi_88957947
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 23:41 schreef webfreak het volgende:

[..]

In de docu gaf Paul toe dat Godrich kritisch was... Maar liet wel blijken dat dat de plaat sterker maakte. En daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen, denk dat Godrich een behoorlijke bijdrage heeft geleverd aan de kwaliteit van dat album.

Maar vraag me af of Aisumasen daarop doelde.
McCartney heeft (zoals je weet) meerdere malen aangegeven het proces en de werkwijze van David Kahne niet fijn (understatement) gevonden te hebben, alhoewel het de songs (ook in zijn ogen) ten goede is gekomen. Maar dus geen wonder dat hij daarna weer veilig met David Kahne heeft gewerkt. (Want nummers die Godrich heeft afgekeurd, zoals "See Your Sunshine", heeft hij daarna alsnog met Kahne opgenomen.)

En inderdaad, ik doelde meer op de kwetsbare periode waarin Godrich McCartney getroffen heeft, namelijk middenin zijn huwelijkscrisis. (Wat in de wetenschap die we nu hebben een hele andere luisterbeurt aan het album geeft.) Er zijn verhalen over heftige uitbarstingen van McCartney na onsubtiele (en in McCartney's ogen demotiverende) opmerkingen van Godrich, en dat zal ook niet meehelpen aan de wederzijdse interesse in een nieuwe samenwerking.
pi_88989038
De Engelse single-charts:

40 Hey Jude
46 Let It Be
48 Twist and Shout
64 Here Comes The Sun
78 In My Life
83 Come Together
86 Yesterday
90 I Saw Her Standing There
94 Eleanor Rigby
99 Help

De Nederlandse single-charts:

37 Let It Be
63 Yesterday
64 Here Comes The Sun
75 Hey Jude
91 Blackbird
96 The Fool On The Hill
99 Penny Lane
  Redactie Frontpage zondag 21 november 2010 @ 21:07:24 #255
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88989117
Vandaag een kraakheldere Rutles LP gekocht op de beurs in Utrecht :)
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88992969
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 21:07 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Vandaag een kraakheldere Rutles LP gekocht op de beurs in Utrecht :)
Gaaf! The Rutles heb ik ook nog zien liggen. Op het gebied van Beatles ben ik gisteren niet zo heel erg geslaagd. Ben altijd op zoek naar McCartney-singles, maar als ik weet dat ze elders voor 50% van de prijs te vinden zijn, sja...

Qua bootlegs was het wel weer een dieptepunt, ik heb bakken vol goedkope vervalsingen van recente bootlegs (jawel) gezien, en sommige stands bestonden voor meer dan de helft uit gebrande DVD-tjes met slordig geprinte hoesjes voor 30 euro. Benieuwd hoe veel mensen thuis hun aangeschafte DVD van het Gelredome-optreden opzetten, en erachter komen dat het van YouTube geripte filmpjes zijn.
  Redactie Frontpage zondag 21 november 2010 @ 22:51:57 #257
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88996523
Altijd op zondag gaan en wachten tot een uur of vier! Dan komen de bordjes met 50 % korting tevoorschijn!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 21 november 2010 @ 22:54:22 #258
159761 Arn0
Abbey Road
pi_88996681
Azing had weer een leuk t-shirt aan, hoorde ik :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  Redactie Frontpage zondag 21 november 2010 @ 22:58:29 #259
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_88996915
Terwijl-ie wel Rolling Stones spul verkocht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_88998645
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2010 22:51 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Altijd op zondag gaan en wachten tot een uur of vier! Dan komen de bordjes met 50 % korting tevoorschijn!
Nee joh, pronkstukken jagen op zaterdagochtend :P.

Maar ik ga altijd 2 keer per jaar, en het verschilt echt van keer tot keer wat m'n oogst is. Dit jaar ook weinig tot geen aanbiedingen van de winkeldochters (nieuwe Ringo-albums). En het aanbod van nieuwe bands stelt ook vaak teleur.

quote:
10s.gif Op zondag 21 november 2010 22:54 schreef Arn0 het volgende:
Azing had weer een leuk t-shirt aan, hoorde ik :')
Hele typische belegen 'vervelende-achteroom-op-verjaardag'-humor van bepaalde types op zo'n beurs altijd inderdaad. Maar Azing doet tenminste nog dingen zelf en heeft vaak een best mooi aanbod. Dus zolang hij mij geen overprijsde gedrukte bootlegs van materiaal wat 2 jaar terug nieuw op internet verscheen wil aansmeren, vind ik het best.

Die stand van één van de andere Nederlandse Beatles fanclubs (die nog concurreren met elkaar ook :')) was helemaal een schande met de eerder genoemde gebrande CD-tjes van internet-projecten.
pi_88999445
Een gratis hoge resolutie download van George Harrison's "Wah Wah", als sampler voor de aankomende re-release in 96 kHz en 24 bit: http://www.georgeharrison(...)ass-40th-anniversary

Nu denk ik niet dat zonder een remix "Wah Wah" ooit echt goed gaat klinken, maar dit is al een hele verbetering ten opzichte van het slachtwerk uit 2000:

30th anniversary edition vs. 40th anniversary edition:

pi_89018346
Paul valt languit op de grond na het concert in Sao Paolo: AUW!!

:?

http://www.examiner.com/b(...)y-takes-a-fall-video
pi_89023277
Volgens Music Week zijn er in Engeland afgelopen week 4 keer zo veel mensen geweest die "Revolution #9" (48 exemplaren) hebben gedownload als mensen die "What Goes On" (14 exemplaren) op iTunes hebben aangeschaft :D. In totaal zijn er in Engeland deze week 132,649 tracks en 12,268 albums gedownload. Dat tegenover 19,256 fysieke CD's en 97 LP's.
  Redactie Frontpage maandag 22 november 2010 @ 19:29:39 #265
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_89024483
Je moet de radio shows van Azing eens horen. Lach-of-ik-schiet-show.
Ze hebben het ook altijd over Pauw Moccartnie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_89031016
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 17:02 schreef awijmans het volgende:
Paul valt languit op de grond na het concert in Sao Paolo: AUW!!

:?

http://www.examiner.com/b(...)y-takes-a-fall-video
Haha, dat krijg je ervan als je je weer een tiener probeert te voelen :+
pi_89038302
Volgens dit artikel heeft hij gisterenavond medische hulp gehad, en de soundcheck voor vandaag geannuleerd vanwege heftige regen, terwijl anderen zeggen dat het komt door z'n val. Toen ik hem zag in Dublin viel hij ook tot 2 keer toe richting z'n monitor met z'n handen :P.

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2010 19:29 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Je moet de radio shows van Azing eens horen. Lach-of-ik-schiet-show.
Ze hebben het ook altijd over Pauw Moccartnie.
Ik vind het nog het ergste als hij ineens een mening heeft over de muziek :P.
  dinsdag 23 november 2010 @ 01:24:19 #268
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89040422
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2010 16:38 schreef Aisumasen het volgende:
In interessanter nieuws: McCartney zal volgende maand een speciaal optreden geven in Harlem's legendarische Apollo Theatre, exclusief voor prijswinnaars. Doe dat ook maar in Londen dan.
Voorlopig blijft hij nog even in Amerika dus, met nu ook een optreden bij Saturday Night Live. Hij zal vast nog wel een paar reguliere concerten toevoegen daar?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89040599
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 november 2010 01:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]


Voorlopig blijft hij nog even in Amerika dus, met nu ook een optreden bij Saturday Night Live. Hij zal vast nog wel een paar reguliere concerten toevoegen daar?
Iets wat ik wel had verwacht, maar waar het nu een beetje laat voor is. Had wel gedacht aan wat kerst-optredens net als vorig jaar, maar dat zal snel moeten blijken. Het optreden in New York zal live worden uitgezonden op SIRIUS Radio, maar wel vervelend dat de echte fans wederom naast kaarten grijpen.

Zijn helden-aankomst blijft altijd mooi :P.

pi_89053391
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2010 00:59 schreef Aisumasen het volgende:
Zou er eigenlijk heengaan, maar denk niet dat het gaat lukken, dus mijn tip van de dag is: Nederlandse première van LENNONYC op het IDFA in de openbare bibliotheek van Amsterdam om 19:30.
Baal dat ik 'em nog steeds niet gezien heb, maar hij ging gisteren op de Amerikaanse televisie in première, dus voor de mensen die hem willen zien...
pi_89083510
The Beatles gaat als een dolle op I-tunes. Best verkochte nummers is 'Here comes the sun'. Dat vind ik wel leuk voor George, altijd een beetje onderschat als singer/songwriter, maar erg goed.

http://www.nu.nl/muziek/2(...)-liedjes-itunes.html
pi_89183800
quote:
Nja, maar zijn dit niet gewoon dezelfde mini-docu's als die in de Stereo Box? :P
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
pi_89266550
Er is een nieuwe bootleg-serie met alle Beatles promo-video's in de best mogelijke kwaliteit en meest complete vorm. Het heet "Unsurpassed Promos", en dan zijn er "The Tour Years" en "The Studio Years" in verschillende delen. De sessie uit november 1965 in Twickenham Studios blijft mijn favoriet. De jolige versies van "We Can Work It Out", "Day Tripper", "Help", "Ticket To Ride" en "I Feel Fine". Totaal ongeconcentreerd :P.

Mooi dat er zo veel bewaard is gebleven en beschikbaar is, maar het doet me d'r ook altijd wel weer aan denken hoe veel video-materiaal er verloren is gegaan door onder andere wanbeleid in de jaren '70. We hadden het er ooit al eens over, bijvoorbeeld TV-opnames van "Some Other Guy", "P.S. I Love You" en "A Taste Of Honey" uit eind 1962 (!), in ongebruikelijke setting (John zonder gitaar, om maar iets te noemen).

Maar wat ik ook bedenk, bij het zien van die afschuwelijke cartoon-clip voor "Eight Days A Week", dat het zo zonde is dat de "Thank Your Lucky Stars"-uitzending uit midden '65 met dat nummer, "Ticket To Ride" en zelfs "Yes It Is" niet bewaard is gebleven. Of dan al die (vooraf opgenomen) optredens voor Top Of The Pops. Niet dat de enige beelden waarop ze wel in de TOTP-studios aanwezig waren (voor "Rain" en "Paperback Writer") wél bewaard zijn gebleven...

De enige reden dat er een gedeelte van de TOTP-opname van "Ticket To Ride" beschikbaar is, is omdat het ook gebruikt is in een aflevering van Dr. Who. Over wanbeleid met originele tapes gesproken! (http://en.wikipedia.org/w(...)_episodes#Background) Want dat heeft ook decennia geduurd voordat die afleveringen weer boven water waren.

  maandag 29 november 2010 @ 01:11:45 #275
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89284270
Tja, ben het wel met je eens hoor, doodzonde.. Maar langs de andere kant vind ik ook niet echt dat we kunnen klagen, we hebben al zoveel materiaal (zowel qua audio en video) van ze, denk niet dat er veel bands aan kunnen tippen :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89304752
Heb op deze sterfdag van George Harrison de gloednieuwe remaster van "All Things Must Pass" vanochtend gedeeltelijk beluisterd. Na mijn ongenoegen over de kapot gemasterde uitgave uit 2000, heb ik in de afgelopen jaren veel goede needledrops gehoord, toch allen behoorlijk verschillend en geen enkele 100% tevredenstellend, maar gelukkig is deze nieuwste remaster (door hetzelfde team als de McCartney, Lennon, Beatles en Apple-remasters) voor mij de definitieve versie. Ga niet verzandt raken in technische termen, maar het is een aanrader voor iedereen die van dit album houdt, en vooral voor de mensen die net als ik altijd ontevreden waren met de geluidskwaliteit.

Had nooit gedacht een propere versie van dit album te horen, zeker niet omdat de remaster die nu nog steeds in de winkels ligt (deze nieuwe komt vooralsnog alleen uit op vinyl en als hoge resolutie download) George's laatste project was (zie filmpje uit 2000 onderaan). En hier hebben we het, zonder compressie of 'afgeknipte pieken', in hoge resolutie. Dat gezegd te hebben, zal het album door de "Wall of Mud" nooit veel helderder gaan klinken zonder een remix. Maar breng ze niet op ideeën, "All Things Must Be...Stripped Down" ;).

pi_89310293
Vreemd gastoptreden van Paul in de nieuwe MJ game:


:?

[ Bericht 7% gewijzigd door Writersright op 29-11-2010 19:34:23 ]
pi_89312503
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 17:16 schreef Aisumasen het volgende:
En hier hebben we het, zonder compressie of 'afgeknipte pieken'
Nu ben ik er van overtuigd dat George het gevoel voor humor had om juist een album met de titel All things must pass door een stevige limiter heen te jagen, maar voor de luisteraar valt er nog wel het een en ander te verbeteren.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_89324140
Behalve "All Things Must Pass" heeft Harrison nog veel meer mooi materiaal gemaakt. Het is alleen zo jammer dat de meeste van zijn albums gemiddeld gezien niet zo heel goed zijn, zeker "Dark Horse" en "Extra Texture".

Maar voor iedereen die weinig materiaal van hem kent, ook "Living In The Material World" (1973) en z'n laatste album "Cloud Nine" (1987) kunnen als klassiekers beschouwd worden. "Thirty Three & 1/3" (1976) is ook een favoriet van mij, zeker de helft zijn echt goede songs.

"Best of Dark Horse 19761989" is ook een mooie compilatie met eigenlijk alleen maar sterk materiaal uit die periode. En postuum uitgebracht album "Brainwashed" is ook prachtig. Doet je d'r aan denken hoe veel materiaal er nog van hem op de plank ligt. Nu is het wachten op de documentaire van Martin Scorsese.
pi_89341781
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 23:01 schreef Aisumasen het volgende:
Behalve "All Things Must Pass" heeft Harrison nog veel meer mooi materiaal gemaakt. Het is alleen zo jammer dat de meeste van zijn albums gemiddeld gezien niet zo heel goed zijn, zeker "Dark Horse" en "Extra Texture".
Je vergeet "Gone Troppo" ;)
pi_89353281
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 13:55 schreef webfreak het volgende:

[..]

Je vergeet "Gone Troppo" ;)
Ik dacht: ik schrijf een promo-stukje over z'n solo-muziek, laten we "Gone Troppo" maar gewoon vergeten ;).
pi_89425954
Iets waar ik al een tijdje bang voor was...

"For those of you hoping for additional U.S. shows, sorry to disappoint you, but we're hearing London and possibly very very soon."

http://www.examiner.com/p(...)shows-may-not-be-u-s
pi_89433407
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2009 18:03 schreef Aisumasen het volgende:
En bootleg-label HMC heeft het wéér geflikt. Kwamen ze in de afgelopen 4 jaar al met meerdere releases met 100% nieuwe en complete John Lennon studio-tapes uit sessies waar nog geen minuut van beschikbaar was, en thuis-demo's waarvan zelfs Yoko niet wist dat ze bestonden, komen ze nu opnieuw binnenkort met een paar verbluffende releases.

Onder andere een acetate uit 1965 die Paul McCartney persoonlijk voor John, George en Ringo heeft laten drukken als kerstmis-cadeau (!). Hierop speelt hij de DJ, draait-ie wat favoriete songs, en experimenteert hij wat met zijn tape-recorders. [..]
Ondertussen ruim een jaar verder, maar nu lijkt het er toch echt van te gaan komen, gepland voor begin 2011. "The CD is an exact copy of the original tape. Without edits. Pure and mostly unreleased. No better copies available. More info soon..."
  donderdag 2 december 2010 @ 17:09:31 #285
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89437167
Leuk, The Beatles moeten dit toch zeker winnen lijkt me.

quote:
Paul McCartney and the Beatles both nominated in 53rd annual Grammy Awards

Paul McCartney and the Beatles were among the nominees for the 53rd Annual Grammy Awards announced in Los Angeles Wednesday night.
McCartney's version of "Helter Skelter" from "Good Evening New York City" was nominated in the Best Solo Rock Vocal Performance category along with "Run Back to Your Side" by Eric Clapton (from "Clapton"), "Crossroads" by John Mayer (from "Battle Studies"), "Silver Rider" by Robert Plant from "Band of Joy" and "Angry World" by Neil Young, from "Le Noise."

In the category of Best Solo Rock Vocal Performance, Paul McCartney's version of "Helter Skelter" from "Good Evening New York City" was nominated along with "Run Back to Your Side" by Eric Clapton (from "Clapton"), "Crossroads" by John Mayer (from "Battle Studies"), "Silver Rider" by Robert Plant from "Band of Joy" and "Angry World" by Neil Young, from "Le Noise."

The Beatles stereo box set (Jeff Jones, compilation producer; Paul Hicks, Sean Magee, Guy Massey, Sam Okell & Steve Rooke, mastering engineers) was nominated for Best Historical Album, along with "Alan Lomax in Haiti: Recordings for the Library of Congress, 1936-1937," "Hank Williams: The Complete Mother's Best Recordings ... Plus!", "Buddy Holly: Not Fade Away: The Complete Studio Recordings and More" and the compilation "Where the Action Is: Los Angeles Nuggets 1965-1968."

A cover of a John Lennon song was also nominated for Best Pop Collaboration With Vocals.

The 53rd Annual Grammy Awards will be held on Feb. 13, 2011 at Staples Center in Los Angeles and be broadcast on CBS from 8 11:30 p.m. (ET/PT).
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89459636
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 13:17 schreef Aisumasen het volgende:
Iets waar ik al een tijdje bang voor was...

"For those of you hoping for additional U.S. shows, sorry to disappoint you, but we're hearing London and possibly very very soon."

http://www.examiner.com/p(...)shows-may-not-be-u-s
En nu:

quote:
Macca show for London?

Very strong rumors that Paul will do a concert in London at the end of this month... possibly televised.
Ahhh, ik verwacht exact dit al zo lang, dus wáárom kunnen zulke dingen niet wat eerder bekend worden gemaakt? Ik snap het wel, het zal wel een 'invite only'-optreden zijn, maar alsnog... Gerucht komt van MaccaReport, bonuspunten als je het kunt vinden op de site: http://www.maccareport.com/
pi_89465398
Dus.................... ;)

quote:
Beatles reuniting on stage, courtesy the magic of technology
The magic of technology is set to bring back The Beatles on stage together.

The two surviving members of the Fab Four, Sir Paul McCartney, 68, and Ringo Starr, 70 will perform alongside digital images of late bandmates George Harrison and John Lennon, reports the Daily Star.

Macca and drummer Ringo will play with backing musicians at the famous Hollywood Bowl, scene of one of their most famous gigs 45 years ago.

The pop legends, whose record 17 British No1 singles include Get Back, will entertain tens of thousands of fans at the Los Angeles venue in aid of World Peace and Breast Cancer charities, on August 27 next year. (ANI)
http://www.britainnews.net/story/714617/ht/Beatles-reuniting-on-stage-courtesy-the-magic-of-technology
pi_89482098
Toen ik dat gisteren las, dacht ik dat van zo'n satirische nieuwspagina kwam. Gelukkig heeft Peter Doggett, auteur van "You Never Give Me Your Money" de 'inside information':

quote:
The Daily Star, perhaps the most prestigious of London's newspapers, has announced details of a Beatles reunion gig: http://www.dailystar.co.u(...)s-Get-Back-together/

It says that Paul and Ringo will perform next August at the Hollywood Bowl, on the forty-seven-years-and-four-days anniversary of the Beatles' first appearance at the venue. They will be accompanied on stage by digital images of John Lennon and George Harrison.

I can exclusively reveal more details of this exciting event. To complete the nostalgic authenticity of the occasion, a hologram of Beatles manager Brian Epstein will be beamed to the side of the stage while the physical/digital reunion takes place. Bob Dylan will be backstage, providing commemorative sticks of marijuana. Jane Asher has already agreed to accompany Paul McCartney to the venue, while original Beatles drummer Pete Best will be locked outside the Bowl for the duration of the concert.

To bring together the old and new line-ups of the Beatles, Paul and Ringo will welcome two special guests: Olivia Harrison and Yoko Ono. Yoko is already rehearsing for her portion of the show, inside a white bag. "Mmmfmff mffmmff mmmff", she told me earlier today . The two men, two women and two digital images will perform a poignant rendition of 'Two Of Us', with orchestral arrangement conducted from his prison cell by Phil Spector.

The concert will be broadcast around the world on pay-through-the-nose-per-view TV, while Apple Corps and Apple Computers will be suing each other for the rights to issue the soundtrack album on vinyl and reel-to-reel tape.

http://peterdoggettbeatle(...)on-inside-story.html
pi_89543687
Omdat je je gewoon goed moet voorbereiden:

http://thelivebuzz.com/live-session/the-ghost-of-a-saber-tooth-tiger-live-at-the-village-livebuzz-session/

Tot de 14e december :) Ik heb er zin in
pi_89579038
<O) Sinterklaas is lief geweest voor mij. 8} Mijn winst: GOASTT CD en "Nowhere Boy" DVD/CD. Ik ben gelukkig :D
pi_89620473
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 00:46 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ahhh, ik verwacht exact dit al zo lang, dus wáárom kunnen zulke dingen niet wat eerder bekend worden gemaakt? Ik snap het wel, het zal wel een 'invite only'-optreden zijn, maar alsnog... Gerucht komt van MaccaReport, bonuspunten als je het kunt vinden op de site: http://www.maccareport.com/
Ik wist het, ik wist het... Kon niet op een slechter moment...

quote:
Paul McCartney to play UK Christmas gigs

Sir Paul McCartney is coming home for Christmas to play two special gigs with an "intimate vibe". The former Beatle announced he is taking his band to London and his home town of Liverpool later this month. He said: "I always love playing to a home audience and for me it's the perfect way to end the year. We've had great fun with the stadium shows this year and we're looking forward to the more intimate vibe of these ones. "Christmas is the perfect excuse for everyone to let their hair down and rock out. We are looking forward to celebrating with the good people of London and Liverpool."

The first gig, on Saturday December 18, is at the HMV Apollo in Hammersmith - a venue he first played with The Beatles in December 1964. The Liverpool gig is at the O2 Academy on Monday, December 20, and will be the first time he has played in his home city since he appeared at Liverpool Football Club's Anfield stadium as part of the city's year as European Capital of Culture. Tickets, which go on sale at 10am on Wednesday, are limited to four per person.

http://www.thisissussex.c(...)-detail/article.html
pi_89635428
Zijn er nog speciale vereisten of trucs om tickets te scoren (of speciale voorverkopen voor fanclub-members of zo)? Aisumasen had het over invites? Of gewoon straight-forward klaar zitten om 10 uur en hopen dat m'n laptopje zich een weg weet te banen door de ticketmaster-hel... :P (is bellen eigenlijk handiger of wint de pc het ondertussen wel van de telefoonmachine?)

Sinds ik het bericht vanochtend heb gelezen verkeer ik in een heerlijke roes. :P
Gelredome is alweer een jaar geleden (over 2 dagen precies) en dat was toch wel een muzikaal hoogtepunt in m'n leventje. Om 'm dan in een venue als de Apollo te zien zou echt fantastisch zijn.

Hoop echt dat het me lukt om hier tickets te scoren. Zou echt de perfecte afsluiting zijn van m'n semester studie in Londen! :D
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:51:03 #293
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89637676
He, bah, zit net middenin examens die twee dagen :{
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:04:31 #294
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89638325
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:56 schreef TJLinden het volgende:
Zijn er nog speciale vereisten of trucs om tickets te scoren (of speciale voorverkopen voor fanclub-members of zo)? Aisumasen had het over invites? Of gewoon straight-forward klaar zitten om 10 uur en hopen dat m'n laptopje zich een weg weet te banen door de ticketmaster-hel... :P (is bellen eigenlijk handiger of wint de pc het ondertussen wel van de telefoonmachine?)
Ja, dat vraag ik me ook af.. En vooral: Hoeveel geld kost een ticket? Vervoerskosten zijn maar drie weken op voorhand al best prijzig..

Edit: 55 pond dus.
Edit2: Als ik zo kijk naar de capaciteit van die venue, vind ik het helemaal niet zo intiem :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Arn0 op 07-12-2010 17:15:53 ]
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89639624
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:56 schreef TJLinden het volgende:
Zijn er nog speciale vereisten of trucs om tickets te scoren (of speciale voorverkopen voor fanclub-members of zo)? Aisumasen had het over invites? Of gewoon straight-forward klaar zitten om 10 uur en hopen dat m'n laptopje zich een weg weet te banen door de ticketmaster-hel... :P (is bellen eigenlijk handiger of wint de pc het ondertussen wel van de telefoonmachine?)

Sinds ik het bericht vanochtend heb gelezen verkeer ik in een heerlijke roes. :P
Gelredome is alweer een jaar geleden (over 2 dagen precies) en dat was toch wel een muzikaal hoogtepunt in m'n leventje. Om 'm dan in een venue als de Apollo te zien zou echt fantastisch zijn.

Hoop echt dat het me lukt om hier tickets te scoren. Zou echt de perfecte afsluiting zijn van m'n semester studie in Londen! :D
Ik was uitgegaan van een 'invite-online' optreden voor bobo's en prijswinnaars, zoals volgende week in New York. Of van een 'polsbandjes'-systeem waar je een halve week voor het concert eerst praktisch moet overnachten om een polsbandje/ticket te krijgen. Maar niets van dit alles, het heeft reguliere kaartverkoop. Alleen helaas geen fan pre-sale, en ook onnodig (met oog op de zwarthandelaren) dat je met iedere transactie 4 tickets kan bestellen.

Het is nu puur een kwestie van klaarzitten en hopen dat TicketMaster je goed gezind is. Maar ik zou het als back-up ook inderdaad via de telefoon proberen. Een tip die ik je kan geven, maak alvast een account aan, bedenk nu al welke tickets je wilt hebben, en ook dat je met CreditCard moet betalen. Prijzen variëren van £60.00 tot £125.00, exclusief servicekosten. Staanplaatsen ('general admission') £60.00, zitplaatsen bovenaan £125.00 en £100.00, en de staanplaatsen bovenaan met beperkt zicht £50.00.

Dit moet je gaan lukken, heel veel succes!
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:43:05 #296
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89639709
Jij gaat niet, Aisumasen?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89641825
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:43 schreef Arn0 het volgende:
Jij gaat niet, Aisumasen?
Nou, ik heb ook zo mijn verplichtingen en kan niet zomaar ineens 3 dagen van de aardbodem verdwijnen voor zoiets als dit... ;) Daarom vind ik het ook zo jammer dat het allemaal zo kort van te voren wordt aangekondigd, zoals ik al weken laat merken hier. De prijzen om 'last minute' naar Londen te gaan zijn in deze maand niet te doen. En dat terwijl de prijzen van de concert-tickets een schijntje te zijn. En hoe vaak staat McCartney in zulke kleine zalen? Voor iets anders dan een benefietconcert? 4 keer in het afgelopen decennium?
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:56:42 #298
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89642456
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:41 schreef Aisumasen het volgende:
Nou, ik heb ook zo mijn verplichtingen en kan niet zomaar ineens 3 dagen van de aardbodem verdwijnen voor zoiets als dit... ;) Daarom vind ik het ook zo jammer dat het allemaal zo kort van te voren wordt aangekondigd, zoals ik al weken laat merken hier. De prijzen om 'last minute' naar Londen te gaan zijn in deze maand niet te doen. En dat terwijl de prijzen van de concert-tickets een schijntje te zijn. En hoe vaak staat McCartney in zulke kleine zalen? Voor iets anders dan een benefietconcert? 4 keer in het afgelopen decennium?
Ja, ik zit met dezelfde problemen.. Heb net de prijzen opgezocht en met de Eurostar gaan is al helemaal kansloos, dat wordt sowieso Ryanair als ik al ga. En ook weer lekker dat morgen de tickets al verkocht worden.

Maar goed, hoe gaat dat citaat ook al weer? "There are always a million reasons not to do something" :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_89642732
Ryanair is ook niet meer te doen op deze korte termijn en in deze maand. En Eurostar is exact wat je zegt, al helemáál kansloos met deze prijzen. Nou ja, ik geniet nog na van de front row ervaring in Dublin een half jaar geleden. Spaarpot bijvullen en in begin volgend jaar naar de nieuwe Europese data dan maar :P?
pi_89647686
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 17:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik was uitgegaan van een 'invite-online' optreden voor bobo's en prijswinnaars, zoals volgende week in New York. Of van een 'polsbandjes'-systeem waar je een halve week voor het concert eerst praktisch moet overnachten om een polsbandje/ticket te krijgen. Maar niets van dit alles, het heeft reguliere kaartverkoop. Alleen helaas geen fan pre-sale, en ook onnodig (met oog op de zwarthandelaren) dat je met iedere transactie 4 tickets kan bestellen.

Het is nu puur een kwestie van klaarzitten en hopen dat TicketMaster je goed gezind is. Maar ik zou het als back-up ook inderdaad via de telefoon proberen. Een tip die ik je kan geven, maak alvast een account aan, bedenk nu al welke tickets je wilt hebben, en ook dat je met CreditCard moet betalen. Prijzen variëren van £60.00 tot £125.00, exclusief servicekosten. Staanplaatsen ('general admission') £60.00, zitplaatsen bovenaan £125.00 en £100.00, en de staanplaatsen bovenaan met beperkt zicht £50.00.

Dit moet je gaan lukken, heel veel succes!
Bedankt voor de tips! ^O^

Heb al een account en heb ook vast m'n factuurgegevens ingeklopt, dus dat zal hopelijk niet het probleem zijn morgen. Ik wil sowieso voor de staanplaatsen gaan, zowel een kwestie van voorkeur (lekker meeswingen en hopen ver vooraan te komen) als van geld (60GPB is al meer dan genoeg :P).
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:37:46 #301
159761 Arn0
Abbey Road
pi_89647943
En het topic zit vol..

Het Grote Beatles topic - Deel 52
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')