abonnement Unibet Coolblue
pi_85119690

































handige links

www.orlandorocks.com

www.orlandotips.nl

www.floridaforum.nl (weet niet of dit mag)

www.internationaldriveorlando.com

www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17

www.tripadvisor.com

www.undercovertourist.com

www.florida-vakantie.nl

www.sunshinerivertours.com

www.orlandogunshop.com

http://disneyworld.disney.go.com

www.universalorlando.com/home/home.aspx

http://buschgardens.com/bg

www.carnival.com

www.fly2america.nl

www.jandoets.nl

www.americanestates.nl

Laatste post uit het vorige topic

quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:45 schreef DUK het volgende:
Ik ben eind oktober/begin november in Ft.Lauderdale voor een week.Om precies te zijn van donderdag 28/10 tot woensdag 3/11 (kom de 4de aan in NL). Op de zaterdag in die week na heb ik geen plannen. Ik heb de beschikking over een auto.

De vragen zijn:

1.Is het een beetje een (weertechnisch) gunstige tijd om in Florida te zijn?
2.Welke zaken moet ik gezien hebben, in de ruime omgeving van Miami, die ook nog eens haalbaar zijn in 3-4 volle dagen?

Alvast bedankt!
Deeltje 2Vorige topic zit vol: Het grote Florida topic deel 2

[ Bericht 29% gewijzigd door UIO_AMS op 11-08-2010 13:10:42 ]
pi_85119734
Florida, was m'n mooiste vakantie ooit.

Florida _O_
pi_85121284
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:47 schreef DUK het volgende:
Vorige topic zit vol: Het grote Florida topic deel 2

Geen OP kunnen vinden.

Ik plaats mijn post nog maar een keer hier:

Ik ben eind oktober/begin november in Ft.Lauderdale voor een week.Om precies te zijn van donderdag 28/10 tot woensdag 3/11 (kom de 4de aan in NL). Op de zaterdag in die week na heb ik geen plannen. Ik heb de beschikking over een auto.

De vragen zijn:

1.Is het een beetje een (weertechnisch) gunstige tijd om in Florida te zijn?
geen idee :)

quote:
2.Welke zaken moet ik gezien hebben, in de ruime omgeving van Miami, die ook nog eens haalbaar zijn in 3-4 volle dagen?

Alvast bedankt!
in ieder geval 'The Everglades'
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_85132654
Ik moet nog even wachten en dan weer 16 dagen rond crossen. Ik ga van Orlando naar Naples door naar Miami dan naar Key West en dan weer Miami

Is de 2de keer dat ik hier naar toe ga.
To be or not to be.....
  woensdag 11 augustus 2010 @ 12:36:15 #5
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85135469
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:47 schreef DUK het volgende:
2.Welke zaken moet ik gezien hebben, in de ruime omgeving van Miami, die ook nog eens haalbaar zijn in 3-4 volle dagen?


the malls :) (als je tijd hebt sawgrass mills mall in fort lauderdale)
bayside market ('s avonds live music)
key west!!!!!! prachtig
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85138278
Thanks Aarti!
Staan op het lijstje.

Ik ga tevens proberen kaartjes voor de Miami Heat te regelen.

:)
pi_85138915
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 13:47 schreef DUK het volgende:


Ik ga tevens proberen kaartjes voor de Miami Heat te regelen.

:)
Weet jij of dat helemaal online kan ?
Zijn ze dan uit te printen met een barcode oid ?, of kan je ze dan later ophalen.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 14:15:51 #8
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_85139410
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:03 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Weet jij of dat helemaal online kan ?
Zijn ze dan uit te printen met een barcode oid ?, of kan je ze dan later ophalen.
voor internationale klanten is er de mogelijkheid om ze op de dag van de wedstrijd bij de kassa op te halen.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_85139729
Heb afgelopen maart kaarten onine besteld voor de Knicks en de Nets. Je kunt inderdaad de bevestiging uitprinten en ze dan 1 dag voor de wedstrijd ophalen bij de hal.
pi_85143259
oke bedankt :)
pi_85144976
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 14:15 schreef Aarti het volgende:

[..]

voor internationale klanten is er de mogelijkheid om ze op de dag van de wedstrijd bij de kassa op te halen.
Dat dus. Afgelopen november ook gedaan. Uurtje voor de wedstrijd waren we er.
Halve stadion was trouwens leeg.

Alleen nu met Lebron James verwacht ik wel meer publiek.
pi_87627151
Nog 10 dagen en dan vertrek ik.
Begint nu aardig te kribbelen. Auto is gehuurd, kaartjes voor de Heat gekocht (2/11 tegen de T-Wolves) en het weer ziet er de afgelopen en komende dagen goed uit (geen regen en 28 graden).

Key West en wat malls zullen zeker aangedaan worden.

*O*
  zondag 17 oktober 2010 @ 13:29:45 #13
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_87630393
Leuk!! De koers is ook weer iets fijner dan een paar maanden geleden, dus shop ze *O*
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_87630653
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 23:48 schreef NoelGallagher het volgende:
Florida, was m'n mooiste vakantie ooit.

Florida _O_
De mijne ook, ik ben de tel kwijt, verslaafd geraakt. Helaas al een aantal jaren niet meer gegaan maar toch zeker wel 10-11 keer in totaal. Soms luister ik even dit, ogen dicht dan ben ik er weer. ^O^
pi_88205810
Ik ben net terug uit Florida, en hoewel het ontzettend mooi was, ben ik bang dat het eenmalig was. Jemig wat een warmte. Ik kan daar sowieso niet tegen, ben expres eind oktober gegaan, maar ik ging meerdere malen bijna tegen de vlakte daar. Ook waren de muggen anders dan hier: de bulten zagen er nogal ranzig uit :') . Van Miami heb ik helemaal niks meegekregen, maar wel van de stranden van Naples en Daytona en dat was ontzettend fijn zwemmen en liggen. Heb gesnorkeld in Key West, alligators gezien in de Everglades, ben naar Disney World geweest. Ik was alleen mee met een groepsreis en had dus zelf geen vervoer, dat was wel jammer. Mocht ik ooit weer gaan, alleen al om te snorkelen met mooi weer (de enige dag dat het waait en bewolkt is ga ik snorkelen hoor...) en om de andere parken van Orlando te bezoeken, ga ik in hartje winter en met een auto ;) .
O ja, het Fantasy Festival in Key West, echt briljant, je kijkt je ogen uit.
Tap tap tap
pi_88206412
quote:
1s.gif Op maandag 1 november 2010 12:41 schreef CherryLips het volgende:
O ja, het Fantasy Festival in Key West, echt briljant, je kijkt je ogen uit.
Hoor ik daar mijn goed excuus reden om volgend jaar te gaan.

Maar wat een warmte he.. Lekker hoor, ik kan je ook eventueel een catamaran tocht aanraden in Naples of op Key West [reclame] http://www.sweetliberty.com/ [reclame]
To be or not to be.....
pi_88207465
Volgend jaar maart naar Florida *O* inclusief Lakers-Heat tickets _O_
pi_88314261
Ik ga eind december t/m half januari naar Florida! *O*

In eerste instantie had ik het plan om nog even een vlucht naar Costa Rica of Jamaica te boeken omdat een ruime twee weken misschien wat aan de lange kant is voor Florida en ik graag zoveel mogelijk wil zien (vliegtickets zijn ook niet duur). Maar een vluchtige blik op internet leert mij dat er best veel te doen is. De pretparken interesseren mij niet (ik ga in m'n eentje), maar die natuurparken lijken me erg mooi, evenals de stranden en Miami zelf. Ook een tripje naar de Bahama's lijkt me wel wat. Een auto huren is ook erg goedkoop! Ik ga eerst maar even de eerste twee topics hier doorlezen :)
pi_88392798
Ook net terug van mijn (te) korte reis naar Florida.
Wij hebben het zo leuk gehad dat we weer willen gaan van de zomer..

Orlando hebben we geen tijd voor gehad. Ook niet voor Key West. Alleen Fort Lauderdale en omgeving gezien en downtown Miami voor de Heat.

Ik kan in principe redelijk goed tegen de hitte en ben eerder in zuidelijke staten in de VS geweest hartje zomer.

Nu al uitkijkend naar de zomer... :)
  donderdag 18 november 2010 @ 23:54:52 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_88886225
Wij hebben ook weer geboekt , omdat we deze keer (waarschijnlijk) met een baby gaan , hebben we het beperkt tot 2 weken -O-
We hebben (ook vanwege de aankomende baby) een villa met prive zwembad gehuurd voor de eerste week.

www.windsor-palms-florida.net

2e week gaan we nog 3 dagen naar Miami , 2 dagen Ft Lauderdale en dan nog 2 dagen Orlando en dan weer naar huis

Ik heb er zin an *O*
Ik ben inmiddels overleden
pi_88892562
Ik ben ook wel florida fan...:) Ben er nu 2 keer geweest en vind het geweldig. De laatste keer was de reis zelf k*t, maar goed...united is niet echt best vond ik, veeeeeel turbulentie en luchtzakken, echt VRESELIJKE landing en koffer zoek....:( De terugreis had ik ineens SSSS op mijn boarding pass, en dan ben je gewoon de sjaak....waarom ik dat kreeg weet ik niet....

Ik vond clearwater echt geweldig, zeker dolfijnen spotten met de seascreamer!:



pi_88893941
Ik had juist geen problemen met United, op de terugweg reisde ik vanaf Miami en ik had last van m'n voet, ik moest hem omhoog houden van de dokter en om het half uur even lopen. had ik blijkbaar een stoel in het midden van een rij van 5 :') . Dus ik vragen of er nog plek was aan het gangpad. Nee dus, maar wel plek bij de nooduitgang, kreeg ik die ^O^ Pootje omhoog, zeeën van ruimte en ik hoefde niet steeds iemand lastig te vallen als ik erlangs wilde. Vond ik heel aardig, dat mens heeft helemaal in het systeem zitten wroeten voor me.
Tap tap tap
pi_89543871
Ik ga eind van januari in 2011 mijn tickets boeken om naar Florida Orlando te gaan. Dit wordt voor mij de allereerste keer samen met mijn vriend naar Amerika toe. Ik heb me een klein beetje verdiept over Orlando zelf, maar ik kan niet echt alle nuttige informatie vinden. Heeft er iemand nog ervaring mee met het huren van auto's, eten en dan de allerbelangrijkste vraag: Waar kan ik goed shoppen? Ik zie allemaal WallMarkt :{ Oh en trouwens het maar in 2 weken gedurende meivakantie :)
pi_89544374
2 weken Orlando?

Auto boek ik altijd hier. Www. Easycars.com
  maandag 6 december 2010 @ 00:29:38 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_89573781
quote:
10s.gif Op zondag 5 december 2010 10:49 schreef koekii het volgende:
Ik ga eind van januari in 2011 mijn tickets boeken om naar Florida Orlando te gaan. Dit wordt voor mij de allereerste keer samen met mijn vriend naar Amerika toe. Ik heb me een klein beetje verdiept over Orlando zelf, maar ik kan niet echt alle nuttige informatie vinden. Heeft er iemand nog ervaring mee met het huren van auto's, eten en dan de allerbelangrijkste vraag: Waar kan ik goed shoppen? Ik zie allemaal WallMarkt :{ Oh en trouwens het maar in 2 weken gedurende meivakantie :)
Voor je huurauto en eventueel tickets , moet je eens informeren bij USA fun vacations , maar je kan natuurlijk ook je ticket via vliegtickets.nl of Xpedia.com (.com dus en geen .nl , scheelt een beetje)

Shoppen ?

Premium Outlets Vineland Ave

Premium Outlets int. drive
Florida mall
Mall at the Millenia

Mocht je nog richting Miami gaan en je wilt daar ook shoppen

Aventura mall
Ball Harbour shops Hier alleen dure winkels , maar wel leuk om even te kijken naar (oude) mensen waar de plastische chirurgie hopeloos gefaald heeft (godverdomme wat een wezens liepen daar rond :') )
Sawgrass mills (grootste shopping mall van Florida)

Voor eten in Orlando kan ik je aanraden.

Texas de Brazil
Bahama Breez
The capital grill (wel iets duurder)
Cafe Tutu tango

Voor de rest hoor ik ook wel eens positieve verhalen over Outback steakhouse en Olive garden.
Wij vonden het nou niet heel speciaal , we gaan meestal wel één keer tijdens onze vakantie eten bij Outback vanwege de Blooming onion :9~ :9 O+
De onderste restaurants heb ik zelf nog niet gegeten , maar heb deze van een klant die in Orlando gewoond heeft. (deze restaurants zijn dus populair bij de 'locals' en liggen dus niet in het 'toeristengebied' , dus een Tomtom kan geen kwaad ;) )

K bar (nee geen Gay bar)
Taquitos Jalisto
Amura (schijnt hele goede sushi te hebben)
Benihana
Hue
Del Frisco
Yellow dog eats (schijnen ze hele lekkere broodjes te hebben)

Veel succes en plezier iig , wij gaan ook weer in mei , kan niet wachten ;(
Ik ben inmiddels overleden
pi_89602479
quote:
17s.gif Op maandag 6 december 2010 00:29 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Voor je huurauto en eventueel tickets , moet je eens informeren bij USA fun vacations , maar je kan natuurlijk ook je ticket via vliegtickets.nl of Xpedia.com (.com dus en geen .nl , scheelt een beetje)

Shoppen ?

Premium Outlets Vineland Ave

Premium Outlets int. drive
Florida mall
Mall at the Millenia

Mocht je nog richting Miami gaan en je wilt daar ook shoppen

Aventura mall
Ball Harbour shops Hier alleen dure winkels , maar wel leuk om even te kijken naar (oude) mensen waar de plastische chirurgie hopeloos gefaald heeft (godverdomme wat een wezens liepen daar rond :') )
Sawgrass mills (grootste shopping mall van Florida)

Voor eten in Orlando kan ik je aanraden.

Texas de Brazil
Bahama Breez
The capital grill (wel iets duurder)
Cafe Tutu tango

Voor de rest hoor ik ook wel eens positieve verhalen over Outback steakhouse en Olive garden.
Wij vonden het nou niet heel speciaal , we gaan meestal wel één keer tijdens onze vakantie eten bij Outback vanwege de Blooming onion :9~ :9 O+
De onderste restaurants heb ik zelf nog niet gegeten , maar heb deze van een klant die in Orlando gewoond heeft. (deze restaurants zijn dus populair bij de 'locals' en liggen dus niet in het 'toeristengebied' , dus een Tomtom kan geen kwaad ;) )

K bar (nee geen Gay bar)
Taquitos Jalisto
Amura (schijnt hele goede sushi te hebben)
Benihana
Hue
Del Frisco
Yellow dog eats (schijnen ze hele lekkere broodjes te hebben)

Veel succes en plezier iig , wij gaan ook weer in mei , kan niet wachten ;(
Heel erg fijn :) We gaan onze tickets eind januari boeken en we nemen een villa en een auto erbij. Ik denk niet dat we langs Miami komen, we moeten nog even kijken.
Trouwens hoe is het weer in de meivakantie? Wat is de gemiddeld tempratuur... Ik wil graag met een grote (bijna) lege koffer op vakantie zodat ik met meerdere spullen naar huis toe kan :D :D

En jij ook veel plezier :)
  maandag 6 december 2010 @ 20:56:35 #27
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_89604111
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 20:34 schreef koekii het volgende:

[..]

Heel erg fijn :) We gaan onze tickets eind januari boeken en we nemen een villa en een auto erbij. Ik denk niet dat we langs Miami komen, we moeten nog even kijken.
Trouwens hoe is het weer in de meivakantie? Wat is de gemiddeld tempratuur... Ik wil graag met een grote (bijna) lege koffer op vakantie zodat ik met meerdere spullen naar huis toe kan :D :D

En jij ook veel plezier :)
quote:
May
Average high temperature: 87.8
Average low temperature: 65.9
Average precipitation: 3.55
Average humidity (1pm): 49
Record high (2000): 99
Record low (1992): 48
Is natuurlijk wel fahrenheit :P

Maar gemiddelde temperatuur in mei is zo rond de 28 graden , je kan het slechter treffen
Maar als je 2 weken gaat , zal ik zeker even richting Miami rijden , 2 weken Orlando is IMHO iets wat aan de lange kant.
maar ik ken mensen die rustig 3 weken in hun gehuurde Villa in Kissimee gaan zitten , over mensen die 4 weken op de Nederlandse camping gaan zitten nog maar te zwijgen :').
De westkust (Clearwater beach , st. Petersburg) is ook erg leuk :)
Ik ben inmiddels overleden
pi_91109783
hallo allemaal,

Leuk om iedereen zijn ervaringen te lezen! Ik ga van de zomer voor het eerst naar florida, we hebben een villa geboekt voor 3 weken en hebben dan nog een week om verschillende locaties te bezoeken. :)

Nu zit ik toch wel met wat vragen, voornamelijk betreft apparatuur, ik weet dat je sowieso een wereldstekker nodig heb, maar als je apparaten geschikt zijn voor 110 volt ben je verder voorzien toch?

en wat betreft internet? ik weet dat we een internet aansluiting hebben maar ik lees overal over software die je in bijvoorbeeld de wallmart moet halen om je internet te activeren, hoe werkt dit?

hoop dat het geen overbodige vragen zijn en iemand het antwoord weet :P alvast bedankt! en uiteraard post ik na onze vakantie het reisverslag!
  maandag 10 januari 2011 @ 23:04:26 #29
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_91141415
Ik heb nog nooit een omvormer hoeven te kopen.
Alles werkte prima met de verloopstekker.
Dat internetverhaal zegt me niks , meeste villa's hebben gewoon internet en anders even informeren bij de reisorganisatie :)

[ Bericht 16% gewijzigd door Enchanter op 10-01-2011 23:19:21 (type en zo) ]
Ik ben inmiddels overleden
pi_91146025
Had in het hotel waar ik in November zat ook geen enkel probleem met internet. Dat Wallmart verhaal hoor ik eigenlijk voor het eerst.
pi_91714361
Iemand ervaring met een goed hotel voor een redelijke prijs? Wil een beetje in de drukte zitten en denk dus South Beach ? Of iemand andere adviezen ? Het wordt waarschijnlijk eind Februari/ begin Maart
  zaterdag 22 januari 2011 @ 19:24:02 #32
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_91716871
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 18:19 schreef copyfile het volgende:
Iemand ervaring met een goed hotel voor een redelijke prijs? Wil een beetje in de drukte zitten en denk dus South Beach ? Of iemand andere adviezen ? Het wordt waarschijnlijk eind Februari/ begin Maart
De hotels op Colins Ave. zijn over het algemeen goedkoper dan de hotels op Southbeach.
En dan is de prijs ook nog eens afhankelijk of je aan de strandkant zit of niet.
Binnen een kwartier zit je met je auto of taxi in Southbeach
Ik ben inmiddels overleden
pi_91718179
Kan je goed een hotel krijgen in mijn periode als je van te voren niks vastlegt ? Een vriend van me studeert op dit moment in Tampa en zou dan voor de week dat ik daar ben een cabrio huren en sowieso naar Miami gaan. Iemand enig idee wat de dingen in de regio Florida zijn die je zeker moet doen als je daar een week bent ? Heb de lonely planet Florida al besteld maar misschien hebben jullie nog adviezen wat ik niet moet vergeten te doen :)
  maandag 24 januari 2011 @ 22:02:06 #34
296595 foodlover
live and learn
pi_91822892
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 januari 2011 19:50 schreef copyfile het volgende:
Kan je goed een hotel krijgen in mijn periode als je van te voren niks vastlegt ? Een vriend van me studeert op dit moment in Tampa en zou dan voor de week dat ik daar ben een cabrio huren en sowieso naar Miami gaan. Iemand enig idee wat de dingen in de regio Florida zijn die je zeker moet doen als je daar een week bent ? Heb de lonely planet Florida al besteld maar misschien hebben jullie nog adviezen wat ik niet moet vergeten te doen :)
Hotel krijgen is geen probleem! Zgn. Walk-ins (binnenlopen) zijn wel duurder dan boeken via internet, wat ook gaat voor dezelfde nacht, dus het is de moeite waard om ff te internetten (desnoods gratis bij de Mac...)

South Beach is wel peperduur en tenzij je de echt dure hotels boekt (vanaf 150 dollar per nacht) stelt de kamer en rest van accommodatie echt niet veel voor. Ik zou voor Miami Beach (net iets hoger op kaart) gaan of ergens anders, als je toch een auto hebt, je betaalt trouwens ook overal voor het parkeren daarzo, ook bij de hotels! (niet echt gebruikelijk in USA...)

Misschien is het ook leuk om een overtochtje naar de Bahamas te maken (al of niet met overnachting???)
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:30:04 #35
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_91842996
Als je er maar rekening houdt dat een ritje Tampa - Miami ongeveer 4 en half uur duurt :)
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_91843830
I know, google maps zegt 4,5 uur :) Maar heeft er anders ervaringen met een goed/te betalen hotel in miami ?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:11:16 #37
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_91844321
Beach Place Hotel
Adres8601 Harding Ave
Miami Beach (Florida), FL 33141
Verenigde Staten

Ik heb hier gezeten, kostte gem. 80 dollar per nacht per 2 pers.
Eindje rijden naar southbeach (kwartiertje of zo) maar prima hotel, dichtbij strand (2 min lopen).
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_91844437
God ik weet niet meer waar ik zat :o
Even zoeken.

Ah, hier:
http://www.catalinahotel.com/
Tap tap tap
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:12:52 #39
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_91852153
Ik zat hier, was best te doen qua prijs en was een goede locatie

http://www.rubellhotels.com/html/luxury-south-beach-hotel.php
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_91873568
Mooie hotels maar wel een beetje boven mijn budget. Kom bij beide hotels niet onder de 600$ voor 2 nachten in het weekend van 25 februari.
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:52:59 #41
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_91884146
is er dan niet een of ander festival oid dat weekend? belachelijk duur namelijk! Ik had via booking.com geboekt.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_91904784
Die van jou had ik nog niet gekeken maar die is maar $170 voor 2 nachten ! Stuk betere prijs :) Was je er wel tevreden over ? Lees verschillende verhalen op internet sommige heel slecht en sommige weer prima. Is maar voor 2 nachtjes dus hoeft niet veel te zijn maar schoon bed is toch wel handig :)
  woensdag 26 januari 2011 @ 21:24:46 #43
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_91914386
Ik heb niet veel eisen: je moet er lekker kunnen slapen, schone bedden en schone badkamer. En in ons geval was gratis parkeren belangrijk.
Daar voldeed het hotel prima aan!! Een volgende keer ga ik daar weer logeren :)
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_91916227
Wat zijn nu eigenlijk de dingen die je echt moet doen in florida/miami ? Zou zonde zijn als ik iets vergeet natuurlijk :) Ben er 10 dagen eind Februari waarvan een weekend van Vr tot Zo in Miami. Heb ook een week een auto tot mijn beschikking
pi_92070504
Ik heb mijn tickets geboekt, villa afgehuurd en ik ben er klaar voor. Nu nog informatie boekjes halen en erin verdiepen. Ik kan niet wachten :D
pi_92170229
Wat zijn nu echt de dingen die je moet gaan zien in Miami ? Wil een hotel nemen flak bij South Beach dus daar sowieso kijken natuurlijk maar wat verder ? Ben er 2 1/2 dag
  dinsdag 1 februari 2011 @ 14:06:28 #47
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_92171365
Heb je het topic al doorgelezen? :)
waar hou je van?

- Bayside market (savonds vaak live music)
- winkelen sawgrass mall ft. lauderdale
- key west is te gek,maar misschien heb je daar geen tijd voor
- south beach rondwandelen
- little havana, lekker eten
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_92174924
Had al iets gelezen over little havana maar weet alleen niet precies wat dat inhoud, is het een beetje zoals little italy overal ?!

En the Everglades lijkt me ook wel wat. Alleen ook daarvan weet ik niet precies hou het werkt, kan je een toer nemen ofzo ?
pi_92175697
Everglades gewoon heen gaan. Zijn heel veel bedrijven langs de weg waar je met zo'n bootje met vliegvlieg een half uur tot een uur door de everglades kan varen en kan kijken naar krokodillen.
pi_92176872
Dat is wel leuk ja, wat zou zoiets ongeveer kosten ?

En laatste vraagje, ik denk over het Indian Creek Hotel. Zou het iets zijn ? Op tripadvisor is hij wel redelijk beoordeeld, vooral voor de prijs en plaats
pi_94703168
Hoi allemaal!

Half april ga ik met de rest van de familie (8 personen) naar Florida! Meeste hotels zijn al geboekt, maar zijn nu nog aan het kijken naar een hotel in Miami ... Maar ik kan er niet echt uitkomen waar we het beste zitten, dus graag jullie advies (we hebben een eigen auto btw):
* North Miami (Best Western Windsor Inn)
* Miami Beach (Sadigo Court Hotel )
* North Kendall Drive, Miami (Kendall Hotel and Suites )
* SW 88th St, Miami (Holiday Inn Express & Suites Kendall East Miami )
* NW 41st Street, Miami ( Hampton Inn & Suites Miami-Doral/Dolphin Mall )
* North Kendall Drive, Miami (Hotel Indigo Miami Dadeland )

De reviews zijn allemaal goed, dus het gaat echt om de plaats in Miami ... Dat we niet te veel herrie hebben en het een goede buurt is ...

Alvast ontzettend bedankt! Heb er veel zin in, ben nog nooit in Florida geweest, alleen NYC!
  maandag 28 maart 2011 @ 09:41:22 #52
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_94703586
Wij gaan in mei / juni naar Miami en zijn voor het Alexander hotel & suites gegaan

http://www.alexanderhotel.com/
Ik ben inmiddels overleden
pi_94704438
Ik neig nu en beetje richting Kendall (Kendall Hotel and Suites, Hotel Indigo Miami Dadeland of Holiday Inn Express & Suites Kendall East Miami), omdat we naar de Florida Keys en de Everglades willen vanuit Miami ... Scheelt dat veel in reistijd of maakt het niet uit om wat hoger te zitten?
  maandag 28 maart 2011 @ 11:48:35 #54
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_94707437
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:13 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik neig nu en beetje richting Kendall (Kendall Hotel and Suites, Hotel Indigo Miami Dadeland of Holiday Inn Express & Suites Kendall East Miami), omdat we naar de Florida Keys en de Everglades willen vanuit Miami ... Scheelt dat veel in reistijd of maakt het niet uit om wat hoger te zitten?
Het reizen in en om miami kost best wel veel tijd. Wij zaten in North Miami, en hadden toch wel 30min nodig om naar het zuiden te komen, vanwaar je richting de everglades gaat.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_94753661
Dank je! Dan gaan we toch voor Kendall, komt beter uit.

Heb gisteren al wel gekeken wat te doen in Miami, en denk dat we iig een halve dag een fiets gaan huren bij Miami Beach, kunnen we een beetje daar fietsen over dat "eiland" en de brug, en eventueel net over de brug :) lijkt me erg leuk!
pi_94808419
Nou het hotel zijn we uit :)

Nog een vraagje: heeft iemand hier ooit met Manatees gezwommen en is het de moeite waard? Wij zouden er dan namelijk 1,5 uur voor om moeten rijden (zonder de tijd van de excursie ...). We zitten namelijk in Tampa en gaan dan door naar Kissimmee ... Ik kan nergens iets meer in de buurt vinden van Crystal River ... Mij lijkt het namelijk wel wat :D
  woensdag 30 maart 2011 @ 14:42:36 #57
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_94808942
Ik heb er niet mee gezwommen. Ik heb ze wel zien zwemmen, en ik vond ze niet erg uitnodigend :D
Vanuit Tampa kun je naar de eilandjes Sanibel en Captiva, dat is heeel mooi, en superwarm zeewater :)
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_94816572
hehe :)

Die eilandjes heb ik idd ook gezien ... ook een optie idd!
  zaterdag 2 april 2011 @ 20:00:48 #59
167856 Toempf
Internetheld
pi_94951331
Ik zit nu een beetje dit topic door te lezen en ik krijg echt weer onwijze heimwee naar Amerika. Ik ben de afgelopen 4 jaar ieder voorjaar naar Florida op vakantie geweest maar dit jaar ga ik niet :'(
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_95191082
Even een vraagje, welke park is leuker: Disney Magic Kingdom of Epcot? We zijn al een aantal keer in EuroDisney geweest en vroeg me af of het Magic Kingdom echt iets extra's is? En of het Epcot erg leuk is of niet?
  donderdag 7 april 2011 @ 22:19:06 #61
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_95193824
Als je kinderen heb , Magic Kingdom anders Epcot.
maar eigenlijk is Magic Kingdom een soort van belevenis , dus ga toch maar voor Magic Kingdom :P
Ik ben inmiddels overleden
pi_95194897
Wij hebben alleen grote kinderen van 18+ bij :D

Zijn er wel meer attracties dan in Parijs?
  donderdag 7 april 2011 @ 23:15:45 #63
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_95197622
Geloof me , als je daar bent geweest ga je nooit meer naar dat droevige parkje in Parijs.
Je voelt je net weer een kind daarzo :Y
Ik ben inmiddels overleden
pi_95206155
Haah en dat voel ik me al kind zonder daar geweest te zijn dus dat is mooi!

We hebben nu in de planning staan voor Orlando:
Do: Kennedy Space Center (kaartjes al online gekocht)
Vrij: Universal Studio's
Za: Magic Kingdom

Vond namelijk op internet dat het zo in ieder park (uiteraard relatief) rustig is ... Het is wel het paas weekend maar ja ... Is het nog zinvol om die kaartjes allemaal van te voren aan te schaffen?

Hoop alleen wel dat ze die nationale parken niet gaan sluiten ... Want we wilden igg naar de Everglades met de fiets / trammetje (we gaan ook een airboat tour doen bij Buffalo Tiger's Airboat :D ) .... Voor de rest geeft het dan hopelijk weinig problemen.
pi_95206187
quote:
7s.gif Op donderdag 7 april 2011 23:15 schreef Enchanter het volgende:
Geloof me , als je daar bent geweest ga je nooit meer naar dat droevige parkje in Parijs.
Je voelt je net weer een kind daarzo :Y
Magic Kingdom is precies hetzelfde als die in Parijs vond ik, maar dan echt echt echt voor kinderen. De Space Mountain gaat niet eens over de kop ;( Maar alles is wel hysterisch blij enzo O+
Tap tap tap
pi_95206400
In de Space Mountain in Parijs word ik ziek dus misschien kan ik deze dan wel hebben :D

En histerisch blij is goed, dat compenseren we dan wel weer met de 2 andere parken :D
pi_95206533
Splash Mountain O+ Die mis ik in Parijs. Heerlijk als het 35 graden is :D
Tap tap tap
pi_95207356
Ja darr heb ik idd goede verhalen over gelezen! Het is volgens mij wel leuk om een keer iets echts Amerikaans over de top te zien in Amerika zelf :D
  vrijdag 8 april 2011 @ 11:52:17 #69
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_95211343
Ik vond Magic Kingdom echt de kinderachtig voor ons 18plussers :)
Achteraf vonden we het leuk om gezien te hebben, maar zeker niet denderend!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  vrijdag 8 april 2011 @ 17:35:53 #70
154052 RobertVH
I am your father
pi_95225120
De leukste attractie in Magic Kingdom zijn de Amerikanen zelf, met hun vreselijke kleding en omvang. :X
pi_95226232
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 april 2011 17:35 schreef RobertVH het volgende:
De leukste attractie in Magic Kingdom zijn de Amerikanen zelf, met hun vreselijke kleding en omvang. :X
en dat patriottische deel :')
Tap tap tap
pi_95227862
Daarom lijkt het me idd wel iets, neem aan dat EuroDisney toch meer Europeaans is en verwacht van Amerika een ander type mensen, en dat " echte" Amerikaanse :)
  vrijdag 20 mei 2011 @ 07:09:24 #73
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_97062363
Nog 3 dagen en dan is het eindelijk zover *O*
Alleen de hotels en villa geboekt en voor de rest nog niks geplanned.
We zien het wel , heb alleen een ballonvaart geboekt bij Bob's Balloons
Maar welke parken we gaan doen , geen idee.
Ik ben inmiddels overleden
pi_99163758
In september 2 weken heen *O* Proberen de orkanen te ontwijken :')

Ik heb alleen wat moeite met het vaststellen van het dagbudget, buitende de toegangsprijzen voor de parken / hotelkosten etc. Ik bedoel echt de dagelijkse uitgaven aan eten en drinken, dus het goedkopere segment restaurantjes, terrasjes in Miami, etc. Iemand enige indicatie?
  donderdag 7 juli 2011 @ 19:33:45 #75
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_99165027
Met de huidige koers betaal je weinig voor je eten. Gemiddeld $50,00 voor 2 personen . En dan heb ik het niet over die ranzige buffetrestaurantjes .
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 28 juli 2011 @ 13:30:49 #76
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_100044462
Hallloaaa,

Aangezien we al meer dan een jaar in een verbouwing zitten, vind ik het wel weer eens tijd voor VAKANTIE !!
Wij zijn al een keer eerder in Amerika geweest -> Los Angeles, San Fransico, Las Vegas. En we vonden het SUPER !!
Ik ben nogal een planner, vind het heerlijk om een heel reisschema op te zetten en dingen uit te zoeken...
Anyway nou wil ik alleen weten wat je ongeveer kan doen in +/- 3 weken...

We willen ongeveer de volgende route doen:
St. Augustine (misschien overslaan)
Orlando
Fort Lauderdale
Miami
Key West
Bahama's (cruise)

Ik zou graag jullie mening horen !!
pi_100128479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:30 schreef BuupWerk het volgende:
Hallloaaa,

Aangezien we al meer dan een jaar in een verbouwing zitten, vind ik het wel weer eens tijd voor VAKANTIE !!
Wij zijn al een keer eerder in Amerika geweest -> Los Angeles, San Fransico, Las Vegas. En we vonden het SUPER !!
Ik ben nogal een planner, vind het heerlijk om een heel reisschema op te zetten en dingen uit te zoeken...
Anyway nou wil ik alleen weten wat je ongeveer kan doen in +/- 3 weken...

We willen ongeveer de volgende route doen:
St. Augustine (misschien overslaan)
Orlando
Fort Lauderdale
Miami
Key West
Bahama's (cruise)

Ik zou graag jullie mening horen !!
Wij gaan in september iets vergelijkbaars doen, alleen dan in 2 weken.
Orlando, Fort Myers, Keys, Miami (8 dagen totaal)
Vanuit Miami naar de Bahama's, 4 dagen cruisen.
Daarna nog 2 dagen Miami, en weer naar huis.
  maandag 1 augustus 2011 @ 12:19:02 #78
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_100189335
Oke, en hoe veel nachten blijven jullie op 1 plek, in onze vorige Amerika reis hebben we best veel gereden en dat willen we deze keer toch wel minder doen, meer rust dagen en minder km op een dag rijden...

Kun je alleen in Miami op de boot stappen ? Ik heb nu wel een aantal sites voor cruises, maar heb me er nog niet zo ver in verdiept !!

http://www.discoverycruiseline.com/
http://www.royalcaribbean.com
pi_103998989
Hey,

Ben van plan om begin December naar Miami te gaan, voor 1 week.
Heb paar vragen voor de kenners, of mensen die er geweest zijn/ er vanaf weten.

Ben er nog niet uit of ik een hotel neem in Miami Beach, of Miami. Zoek wel een hotel voor <¤100
Dus als ik voor dat geld een slecht hotel kan krijgen op Beach, maar een goed hotel in de Stad, dan is dat even een afweging.

- Wat zijn goede wijken in Miami ? Goede hotel's ?
- Als ik een hotel in Miami nee, is het makkelijk om naar miami beach te gaan ?
- Zijn taxis op elke hoek van de straat aan te houden ? (prijzen ?)
- Is het handig een auto te huren ? duur ? kan dit zonder credit card ?

Ik hoor graag wat ervaringen :)
pi_104010068
Miami South Beach is the place to be.. :Y
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:18:44 #81
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_104010830
Auto huren is eigenlijk een must.
Je zou even bij het reisbureau moeten vragen of je een CC nodig heeft voor het huren van een auto.
Ik moest wel altijd m'n CC afgeven toen ik de auto op ging halen , maar dat is volgens mij voor de borg.
Maar ja , ik zou sowieso een CC aanschaffen.
Ik weet niet voor de rest niet hoe oud je bent , maar je moet wel minimaal 25 zijn om een auto te kunnen huren in Florida.
En je moet gewoon op Miami beach gaan zitten , daar gebeurt het allemaal.
Taxi chauffeurs zijn bijna net zo kut als in Amsterdam , als de rit niet ver genoeg is , hebben ze op opeens geen dienst :')
Ik ben inmiddels overleden
pi_104011209
heeft iemand ervaring met Abercrombie & Fitch winkels in Miami??
pi_104011291
Wat voor ervaring bedoel je?
Ze zijn door heel Amerika hetzelfde en ook in Miami zitten er genoeg.
Assortiment is ook overal hetzelfde.
pi_104011324
:)
welke van deze is het meest relaxte?


[ Bericht 53% gewijzigd door EL_Presidente op 05-11-2011 21:37:17 ]
  zaterdag 5 november 2011 @ 21:57:18 #85
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_104012313
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:31 schreef EL_Presidente het volgende:
:)
welke van deze is het meest relaxte?
[ afbeelding ]
Ik ben in die laatste geweest , leuke maar vooral grote mall.
Ook Hollister en A/X zitten daar :)
Ik ben inmiddels overleden
pi_104014135
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:18 schreef Enchanter het volgende:
Auto huren is eigenlijk een must.
Je zou even bij het reisbureau moeten vragen of je een CC nodig heeft voor het huren van een auto.
Ik moest wel altijd m'n CC afgeven toen ik de auto op ging halen , maar dat is volgens mij voor de borg.
Maar ja , ik zou sowieso een CC aanschaffen.
Ik weet niet voor de rest niet hoe oud je bent , maar je moet wel minimaal 25 zijn om een auto te kunnen huren in Florida.
En je moet gewoon op Miami beach gaan zitten , daar gebeurt het allemaal.
Taxi chauffeurs zijn bijna net zo kut als in Amsterdam , als de rit niet ver genoeg is , hebben ze op opeens geen dienst :')
Thx! oke ja een auto is wel erg fijn dan. Ben onder de 25 dus dat zal me een fee kosten.
CC moet ik even kijken, heb een prepaid CC maar die wordt niet geaccepteerd..
Zijn er geen bedrijven waar je vanuit NL een auto kunt huren en dan gewoon vooraf betalen + de borg ofzo ?

Had even gekeken voor autos maar vond prijzen van vanaf ¤170 per week en dan ongelimiteerde km's ?! is het echt zo goedkoop ?
  zondag 6 november 2011 @ 00:30:28 #87
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_104017825
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 22:44 schreef MrSweets het volgende:

[..]

Thx! oke ja een auto is wel erg fijn dan. Ben onder de 25 dus dat zal me een fee kosten.
CC moet ik even kijken, heb een prepaid CC maar die wordt niet geaccepteerd..
Zijn er geen bedrijven waar je vanuit NL een auto kunt huren en dan gewoon vooraf betalen + de borg ofzo ?

Had even gekeken voor autos maar vond prijzen van vanaf ¤170 per week en dan ongelimiteerde km's ?! is het echt zo goedkoop ?
Ik boek m'n tickets en auto altijd bij USA funvacations

Ja, auto huren kost niet zo veel , neem wel de beste verzekering , je bent iets meer kwijt en oh ja , neem een navigatie (TomTom met een kaart van Amerika is vrij kut , kan beter bij Hertz huren (iets duurder) en dan de optie Never lost navigatie) , dat is wel makkelijk als je er nog niet eerder bent geweest.
Als je een liefhebber van een stuk goed vlees bent , dan moet je ff gaan eten bij Texas de Brazil :Y
Ik ben inmiddels overleden
pi_104022324
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2011 21:31 schreef EL_Presidente het volgende:
:)
welke van deze is het meest relaxte?
[ afbeelding ]
Geen van die. Als je in de buurt van Miami wilt shoppen, ga je naar Sawgrass Mills Mall



=> http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=1262
  zondag 6 november 2011 @ 09:49:01 #89
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_104022666
quote:
2s.gif Op zondag 6 november 2011 08:43 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Geen van die. Als je in de buurt van Miami wilt shoppen, ga je naar Sawgrass Mills Mall

[ afbeelding ]

=> http://www.simon.com/mall/default.aspx?ID=1262
Dat is een hele gave en grote mall / outlet , maar daar moet je wel een dag voor uittrekken. Niet normaal zo groot
Ik ben inmiddels overleden
pi_104023158
Sawgrass is echt minimaal 1 dag werk.
Wij deden het op de laatste dag van onze trip en dat was eigenlijk geen goede keuze.
Door tijdsgebrek hebben we de helft niet kunnen zien.
  zondag 6 november 2011 @ 10:46:24 #91
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_104023601
In de sawgrass mills zit alleen geen Abercrombie en dat was volgens mij een beetje de achterliggende gedachten van El_presidente , maar genoeg andere toffe winkels , zeker een aanrader.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben inmiddels overleden
pi_104023882
quote:
14s.gif Op zondag 6 november 2011 10:46 schreef Enchanter het volgende:
In de sawgrass mills zit alleen geen Abercrombie en dat was volgens mij een beetje de achterliggende gedachten van El_presidente , maar genoeg andere toffe winkels , zeker een aanrader.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
exactly.. ;)
pi_104023909
Heeft iemand ervaring met het openbaar vervoer in Miami..? Ik neem aan dat deze alleen bestaat uit bussen..
pi_104062904
Er rijdt ook een bescheiden metro in downtown
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104082548
voor de bus, betaal je daar gewoon cash bij de chauffeur of moet je een of ander ding van te voren hebben/aanschaffen?
pi_104082822
Cash, 2 dollar was het uit mn hoofd. Je stopt het in een gleuf en...nja dan mag je doorlopen haha.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_104083974
BooYa!
Ik ben 2 jaar geleden in de zomervakantie 3 weken in Florida geweest, in Kissimmee om precies te zijn. Volgend jaar kerst ga ik weer 2 weken (met het hele gezin) terug. Kan niet wachten om alle parken daar weer door te spitten! (L)
  vrijdag 11 november 2011 @ 22:01:29 #98
198365 Morendo
The Real Deal
pi_104266568
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 17:50 schreef kalinhos het volgende:
Cash, 2 dollar was het uit mn hoofd. Je stopt het in een gleuf en...nja dan mag je doorlopen haha.
Waar laat die vrouw alle munten dan?
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_104401201
nog 12 dagen en ik mag weer genieten in Orlando:)
pi_105308696
Ik ga meteen in het nieuwe jaar naar Florida, fly drive met familie. Nog tips die niet voorbij zijn gekomen? En iemand ervaring met concertjes in Florida toevallig?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zondag 11 december 2011 @ 14:37:34 #101
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_105452504
In mei voor de eerste keer naar Florida. Ik ben benieuwd.
pi_105452740
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
En iemand ervaring met concertjes in Florida toevallig?
Ben in St Petersburg naar een concert geweest van een echte Country icoon, waar ik kaartjes voor had gewonnen. Sfeer is altijd wel goed bij concerten in de VS, Veel ouder publiek wel. Vergeet in ieder geval niet je photo-ID mee te nemen, want daar wordt minimaal twee keer op gecontroleerd (eerst voor de toegang, vaak 21+ en dan voor een stempeltje om drank te mogen halen).
  zondag 11 december 2011 @ 14:54:47 #103
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_105453183
Net geboekt voor augustus; twee weken Orlando, 12 dagen daar in www.worldquestorlando.com
Was oorspronkelijk aan het kijken voor een All Inclusive op Tenerife, maar voor hetzelfde geld kan je schijnbaar ook in het hoogseizoen naar Orlando, incl. huurauto.

Wil iig naar Seaworld en een random waterpark. Verder een beetje relaxen en wat rondtouren in de buurt. En outletshoppen uiteraard *O*
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 11 december 2011 @ 16:28:51 #104
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_105457240
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 20:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
...
En iemand ervaring met concertjes in Florida toevallig?
Ben naar Motley Crue / Aerosmith geweest jaar of 2 terug.
Was supergaaf. Lekker open air.
Ik ben inmiddels overleden
pi_105501364
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 14:54 schreef matthijst het volgende:
Net geboekt voor augustus; twee weken Orlando, 12 dagen daar in www.worldquestorlando.com
Was oorspronkelijk aan het kijken voor een All Inclusive op Tenerife, maar voor hetzelfde geld kan je schijnbaar ook in het hoogseizoen naar Orlando, incl. huurauto.

Wil iig naar Seaworld en een random waterpark. Verder een beetje relaxen en wat rondtouren in de buurt. En outletshoppen uiteraard *O*
Sla Universal niet over, vele malen leuker dan Seaworld imo
  maandag 12 december 2011 @ 19:03:14 #106
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_105503313
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 18:09 schreef mirannie het volgende:

[..]

Sla Universal niet over, vele malen leuker dan Seaworld imo
Dan zou ik wel voor Islands of adventure gaan. Leukste park IMHO
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 12 december 2011 @ 23:05:07 #107
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_105517509
Aanraders voor autohuurmaatschappijen?
  maandag 12 december 2011 @ 23:11:59 #108
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_105517910
De goedkoopste :)
Deze waren voorheen altijd wel goedkoop: http://www.usareisen.de/mietwagen/

Dit keer pakketreis via Expedia gekocht, daar zit Hertz bij.
Had eerder Alamo en/of Dollar.

@Hierboven: Universal ben ik een paar jaar terug geweest, volgens mij voor zo'n Spiderman attractie, was idd wel cool.
Seaworld vind ik altijd geinig met die Orca's en dat dolfijnen-aai-bad :D
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 december 2011 @ 00:20:44 #109
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_105520979
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 23:05 schreef Tinos85 het volgende:
Aanraders voor autohuurmaatschappijen?
Ik heb zowel Alamo , Hertz en Avis gehad.
Minst goede ervaring met Alamo (was achteraf nog geld van m'n CC afgeschreven, die ik na veel bellen met het reisbureau terug heb gekregen).
Hertz heeft een perfect eigen navigatiesysteem (Never lost heet dat geloof ik) , itt onze TomTom die we afgelopen zomer mee hadden , is dat echt een verademing.
TomTom :')

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 23:11 schreef matthijst het volgende:
...
@Hierboven: Universal ben ik een paar jaar terug geweest, volgens mij voor zo'n Spiderman attractie, was idd wel cool.
Seaworld vind ik altijd geinig met die Orca's en dat dolfijnen-aai-bad :D
Klopt ja , ik vond die Spiderman attractie altijd het tofst , maar sinds die Harry Potter attractie , komt Spiderman toch echt op een tweede plaats.

Ik vind als je voor het eerst naar Florida gaat , moet je zeker naar ; Magic Kingdom (alleen voor het sfeertje al +O ) , Hollywood Studio's , Islands of Adventure en Sea world.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 13 december 2011 @ 00:22:10 #110
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_105521026
TomTom werkt niet lekker? Wilde m'n eigen wel meenemen eigenlijk.
  dinsdag 13 december 2011 @ 00:52:06 #111
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_105521974
Gebruik TomTom op de iPhone, nu 3x mee in de VS gereden en dat ging eigenlijk prima :)

Discovery Cove vond ik vorige keer ook super; Dolphin Swim gedaan toen.
Wel duur, maar het geld zeker waard!

Vind de rit naar Key West ook erg mooi, over al die bruggen :)

Oh ja, en de Richard Petty Ride Along / Nascar Driving Experience in Daytona is _O_

Vanaf Key West met een watervliegtuigje naar Dry Tortugas is ook cool:

Oh ja, en Tarpons voeren bij Robbie's Marina, op 1 vd Keys:

Als je echt stoer bent hou je die vis vast, dan slokt dat beest je hele hand naar binnen :D

[ Bericht 41% gewijzigd door matthijst op 13-12-2011 01:02:09 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_106110263
Iemand weleens in september in Miami geweest?
Ik lees overal dat het warm is maar ook veel neerslag. Ik zit niet op 3 weken regen te wachten.
Het is ook orkaan seizoen, maar dat is maar eens in de zoveel jaar.
  woensdag 28 december 2011 @ 00:38:33 #113
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106111984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 23:51 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens in september in Miami geweest?
Ik lees overal dat het warm is maar ook veel neerslag. Ik zit niet op 3 weken regen te wachten.
Het is ook orkaan seizoen, maar dat is maar eens in de zoveel jaar.
September is niet echt het meest ideale , maar wel beter dan juli of augustus.
Mooi weer is het daar bijna het hele jaar door.
Je moet ook een beetje geluk hebben
Ik ben inmiddels overleden
pi_106112029
Ja ik vind het wel een risico.
Een bui kan je wel hebben, ook elke dag wel 1tje.
Maar jeetje je zou maar midden in een orkaan terechtkomen.
Lastige keuze.
  woensdag 28 december 2011 @ 00:47:31 #115
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106112282
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 00:39 schreef nelisb het volgende:
Ja ik vind het wel een risico.
Een bui kan je wel hebben, ook elke dag wel 1tje.
Maar jeetje je zou maar midden in een orkaan terechtkomen.
Lastige keuze.
Officieel loopt het orkaanseizoen t/m november.

Ik ben nu 5 keer geweest

1 x December / Januari

1 x November

1 x Oktober

1 x December (was toen vooral in de avond erg koud)

en 1 x mei / juni

Beste weer was in mei / juni , maar die andere keren was het weer meer dan prima.
Ik zou je aanraden om in oktober naar Miami te gaan en dan ook nog vanaf 19 oktober naar key west te gaan.
Daar vindt dan het jaarlijkse fantasy fest plaats , erg leuk en gezellig.
Beetje kruising tussen , carnaval , gaypride en Koninginnedag
Ik ben inmiddels overleden
pi_106112411
Oktober vind ik te laat voor een zomer vakantie, maar door m'n werk kan ik alleen in september of oktober.

Misschien in mei dan maar een week ofzo en september iets anders doen. Zitten te denken aan Hawaï, maar is wel veel duurder.
  woensdag 28 december 2011 @ 01:00:54 #117
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106112727
http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/

Kijk anders hier even.

Ik zou in oktober gaan , dat maandje langer wachten moet kunnen ;)
Ik ben inmiddels overleden
pi_106112764
Ja opzich wel. Ik ga wel kijken.
pi_106523470
stel je vliegt van Miami terug naar Nederland.. hoeveel uur voor vertrek van het vliegtuig raden jullie aan om naar de luchthaven te gaan aangezien ze andere douanewerkzaamheden hebben dan in NL lijkt me..
pi_106523481
3 uur staat er officieel voor volgens mij.
Ik hou dat ook altijd aan.
  zaterdag 7 januari 2012 @ 14:47:22 #121
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_106524488
Iemand die weet of je ook voetbal (EK) kan kijken op Miami International Airport? Precies in de wachttijd voor mijn vlucht wordt Nederland-Duitsland gespeeld :P
pi_106525675
Er zijn sportsbars op Miami International. Zo'n groot toernooi als het EK zal ook wel op een van de ESPN kanalen ofzo komen. Kwestie van even vragen daar anders. Zou goed moeten komen.
  maandag 9 januari 2012 @ 10:43:43 #123
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_106594358
Malls in Orlando...

Mall at Millenia
http://www.mallatmillenia.com/
International Dr. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96
Florida Mall
http://www.simon.com/mall/?id=139
Alta Monte Mall
http://www.altamontemall.com/
Vineland Ave. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17
Point Orlando
http://www.pointeorlando.com/
West Oaks Mall
http://www.westoaksmall.com/
Winter Park Mall
http://www.winterparkmall.com/
Outlet Marketplace Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=94
LBVFS
http://www.lbvfs.com
Universal City Walk
http://www.citywalk.com/

Mis ik er wellicht nog enkele ??
Welke zijn de aanraders ??
  maandag 9 januari 2012 @ 11:06:11 #124
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_106594948
Premium Outlets altijd mooi *O*
Als je slim bent meld je je even aan op hun website voor die promo offers, dan kan je nl. coupons printen en krijg je nog eens 15-25% extra korting ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 9 januari 2012 @ 12:19:28 #125
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_106596913
Ik ben een rond reis Florida aan het uitstippelen...zoals het er nu uitziet heb ik 2 dagen om in Orlando te shoppen...ben dus even aan het kijken welke van de vele de aanraders zijn...

Het wordt zeker 1 van de Outlets...de ene is groter dan de andere...dus we gaan voor GROOT en nog een "normale" mall...maar welke dat wordt ?!?!

Heb er nog een aantal gevonden:

Mall at Millenia
http://www.mallatmillenia.com/
The Village at Hunters Creek
http://www.thevillagehc.com/
International Dr. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96
Florida Mall
http://www.simon.com/mall/?id=139
Alta Monte Mall
http://www.altamontemall.com/
Vineland Ave. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17
Point Orlando
http://www.pointeorlando.com/
West Oaks Mall
http://www.westoaksmall.com/
Winter Park Mall
http://www.winterparkmall.com/
Outlet Marketplace Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=94
LBVFS
http://www.lbvfs.com
Universal City Walk
http://www.citywalk.com/
  maandag 9 januari 2012 @ 12:20:45 #126
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106596949
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef BuupWerk het volgende:
Malls in Orlando...

Mall at Millenia
http://www.mallatmillenia.com/
International Dr. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96
Florida Mall
http://www.simon.com/mall/?id=139
Alta Monte Mall
http://www.altamontemall.com/
Vineland Ave. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17
Point Orlando
http://www.pointeorlando.com/
West Oaks Mall
http://www.westoaksmall.com/
Winter Park Mall
http://www.winterparkmall.com/
Outlet Marketplace Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=94
LBVFS
http://www.lbvfs.com
Universal City Walk
http://www.citywalk.com/

Mis ik er wellicht nog enkele ??
Welke zijn de aanraders ??
Natuurlijk de outlets , en ik vond de Altemonte mall wel okay , omdat hier eigenlijk weinig toeristen komen.
En tegenover die mall zit de Bahama Breeze :9~
Ik ben inmiddels overleden
pi_106659189
Zo net geboekt. 24 mei tot en met 2 juni naar Miami.
Lekker weekje niks doen.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 21:50:36 #128
167856 Toempf
Internetheld
pi_106661185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:15 schreef nelisb het volgende:
Zo net geboekt. 24 mei tot en met 2 juni naar Miami.
Lekker weekje niks doen.
Jaloers!
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
  dinsdag 10 januari 2012 @ 22:41:16 #129
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_106663700
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 21:15 schreef nelisb het volgende:
Zo net geboekt. 24 mei tot en met 2 juni naar Miami.
Lekker weekje niks doen.
Mooie tijd. Ik kom de 28ste aan.
pi_106664614
Ja lekker joh. Nu nog even een appartement of hotel vinden.
  dinsdag 10 januari 2012 @ 23:34:46 #131
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106666077
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2012 23:01 schreef nelisb het volgende:
Ja lekker joh. Nu nog even een appartement of hotel vinden.
Ik kijk altijd even op Xpedia , die zijn normaal gesproken niet goedkoop.
Maar de aanbiedingen zijn meestal wel scherp , dus de aankomende weken Xpedia afstruinen :Y
Veel plezier iig
Ik ben inmiddels overleden
pi_106670624
Komt goed! Thanks.
pi_106674968
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 01:00 schreef Enchanter het volgende:
http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/

Kijk anders hier even.

Ik zou in oktober gaan , dat maandje langer wachten moet kunnen ;)
Ik ben afgelopen oktober geweest en heb echt heel veel regen gehad. Terwijl ik 3 jaar geleden in oktober in Orlando was en toen geen regen gehad heb.
Volgend jaar ga ik dus mooi in december, dan is het ergste wel voorbij. (overigens niet naar Florida, maar wel de Caribbean)
pi_106675436
Vorig jaar oktober (eind oktober) stralend weer gehad in Florida. Nog een zonnesteekje gehad (Hollander hè, niks gewend).
Tap tap tap
  woensdag 11 januari 2012 @ 11:46:24 #135
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_106676055
Je moet ook een beetje geluk hebben , hier in Nederland ben je zomers ook nooit verzekerd van goed weer.
Ik ben inmiddels overleden
pi_106676302
quote:
14s.gif Op woensdag 11 januari 2012 11:46 schreef Enchanter het volgende:
Je moet ook een beetje geluk hebben , hier in Nederland ben je zomers ook nooit verzekerd van goed weer.
Dat is absoluut waar!
  maandag 30 januari 2012 @ 13:09:12 #137
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_107398030
In april ga ik anderhalve week naar Miami :) Iemand nog tips?

Ik wil sowieso graag vissen (Little big game), iemand daar tips voor by any chance?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 30 januari 2012 @ 13:58:57 #138
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_107399767
quote:
11s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef Catch22- het volgende:
In april ga ik anderhalve week naar Miami :) Iemand nog tips?

Ik wil sowieso graag vissen (Little big game), iemand daar tips voor by any chance?
Tips voor Miami , ligt er aan.

Maar als je een auto heb , zeker naar de Saw Grass mills om te shoppen (trek hier maar een dag voor uit , het is daar behoorlijk groot)
Bayside marketplace en daar met die gele speedboot over de golven scheuren.
Vissen kan je HIER
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 30 januari 2012 @ 14:06:30 #139
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_107400008
Hm.. Het is wel redelijk aan de prijs. Wil eigenlijk little big gamen (tonijn e.d.) Hoeft niet zo nodig 3 uur in een bezemsteel te hangen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 30 januari 2012 @ 16:23:48 #140
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_107404953
quote:
11s.gif Op maandag 30 januari 2012 14:06 schreef Catch22- het volgende:
Hm.. Het is wel redelijk aan de prijs. Wil eigenlijk little big gamen (tonijn e.d.) Hoeft niet zo nodig 3 uur in een bezemsteel te hangen.
Geen idee wat big gamen is , ben dan ook geen liefhebber van vissen (ik haat het nog net niet).
Link had ik via Google (misschien een idee ;) )
Ik ben inmiddels overleden
pi_107488598
quote:
11s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef Catch22- het volgende:
In april ga ik anderhalve week naar Miami :) Iemand nog tips?

Mijdt de promenade in de avond want de prijzen zijn dan extreem hoog,in de meeste restaurants/clubs van bepaalde Hollywoodsterren kom je gewoon niet in als toerist en als je in de rij mag staan dan duurt alles uren voor je aan de berut bent.

Alles draait daar om geld,veel geld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-02-2012 19:04:31 ]
pi_107530872
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2012 19:04 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Mijdt de promenade in de avond want de prijzen zijn dan extreem hoog,in de meeste restaurants/clubs van bepaalde Hollywoodsterren kom je gewoon niet in als toerist en als je in de rij mag staan dan duurt alles uren voor je aan de berut bent.

Alles draait daar om geld,veel geld.
wat als je van te voren een kaartje koopt voor zo een club/discotheek.. kunnen ze je dan alsnog weigeren?
  maandag 14 mei 2012 @ 17:19:22 #143
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111539380
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 20:32 schreef EL_Presidente het volgende:

[..]

wat als je van te voren een kaartje koopt voor zo een club/discotheek.. kunnen ze je dan alsnog weigeren?
ja, als je ze niet aanstaat of de verkeerde kleding hebt.

Ik vond het erg tof. Het hele "alles draait om geld" verhaal viel wel mee. Op oceans drive is het inderdaad niet goedkoop, maar bij bijv. Wet Willies (zat om de hoek) had je voor 12$ een leuke cocktail. Zou er graag een keer naar terug gaan en ik ben echt niet zo'n vakantieganger...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111583049
op http://www.boekvandaag.nl/ staat nu een hele mooie aanbieidng voor florida...
ben alleen totaal niet bekent met florida maar het klinkt wel leuk allemaal
is het naast de parken die erizjn een leuke stad om heen te gaan? is er veel te doen verder/bezichtigen? en is het openbaar vervoer (heb geen rijbewijs) een beetje goed daar?
en is iemand bekent met het hotel van de advententie van boekvandaag? is het eencentraal hhotel?
pi_111642510
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:58 schreef casper019 het volgende:
op http://www.boekvandaag.nl/ staat nu een hele mooie aanbieidng voor florida...
ben alleen totaal niet bekent met florida maar het klinkt wel leuk allemaal
is het naast de parken die erizjn een leuke stad om heen te gaan? is er veel te doen verder/bezichtigen? en is het openbaar vervoer (heb geen rijbewijs) een beetje goed daar?
en is iemand bekent met het hotel van de advententie van boekvandaag? is het eencentraal hhotel?
iemand??
pi_111715306
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:58 schreef casper019 het volgende:
op http://www.boekvandaag.nl/ staat nu een hele mooie aanbieidng voor florida...
ben alleen totaal niet bekent met florida maar het klinkt wel leuk allemaal
is het naast de parken die erizjn een leuke stad om heen te gaan? is er veel te doen verder/bezichtigen? en is het openbaar vervoer (heb geen rijbewijs) een beetje goed daar?
en is iemand bekent met het hotel van de advententie van boekvandaag? is het eencentraal hhotel?
Zonder auto te huren is dit bijna niet te doen. Vanaf het hotel zal er wel een busje je naar de Disney / Universal parken willen brengen. Vanaf Universal rijdt er een bus naar het centrum van Orlando of naar de grote malls, maar veel verder kom je niet zonder auto.
De hotels die ze bij die aanbieding meestal hebben zijn eenvoudige motels, waar de armere amerikaan met zijn familie en huisdieren of groepen jongeren verblijven.
De aanbieding kun je overigens ook vaak zo boeken bij Arke :)
pi_111725800
ah thx, dus infeite is florida niet echt een aanrader als je geen auto heb?
Ja zag idd dat het bij arke ook een aanbieding is!
  vrijdag 18 mei 2012 @ 23:27:19 #148
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_111726110
Het openbaar vervoer is nou eenmaal niet zo goed geregeld als wij dat hier kennen.
Ik heb wel eens reisverslagen gelezen van mensen die zonder een auto te huren naar Florida zijn gegaan. Ik zou het niet kunnen
Je bent in principe dan al beperkt tot Orlando , niet dat daar wat mis mee is , maar een dagje strand bijvoorbeeld zit er gewoon niet in. De meeste hotels hebben wel shuttle naar de parken , maar ja , je bent dan wel weer verplicht om om een bepaalde tijd terug te gaan.
Mocht je toch de stap nemen , neem een hotel op de international drive.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:30:55 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_112155358
Discovery cove is nu inclusief 2 weken onbeperkt Aquatica en Seaworld.
Mooie aanbieding lijkt me!
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:36:50 #150
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_112157077
Miami is prima te doen zonder auto hoor. De bussen zijn op zich wel oke (we gingen naar een mall en waren een uurtje onderweg voor 2$ per persoon) en je ziet nog eens wat. Verder deden we wel eens wat met de taxi.

Auto huren was ook 80 dollar per dag en dan zat je nog met parkeren wat op south beach een beetje kut is. Daarbij rijden ze in Miami als idioten dus daar wou ik mij niet aan wagen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_112159178
Binnen Miami is het OV inderdaad wel aan te raden, want parkeren is duur. Je moet alleen niet na 20.00 nog ergens naar toe willen of naar een andere stad willen reizen.

Autohuur ter plekke is altijd duur, maar online voor 20 euro per dag te regelen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 11:15:40 #152
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_112159580
En dan zit je nog met parkeren wat een ramp is.

Als je op South Beach zit is het iig niet heel erg nodig. Het parkeer/huurgeld kan je net zo goed gebruiken voor taxiritjes of de bus.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_112162441
quote:
11s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:36 schreef Catch22- het volgende:


Auto huren was ook 80 dollar per dag en dan zat je nog met parkeren wat op south beach een beetje kut is. Daarbij rijden ze in Miami als idioten dus daar wou ik mij niet aan wagen.
Je bent naar hetzelfde Miami geweest als waar ik nu ben?

Ik heb een mustang Cabrio nu gehuurd voor 35¤ per dag.
Parkeren doe ik gratis, 1 straat van Washington avenue.
Rijden als gekken? Ik vind rijden hier zo makkelijk, snelweg heerlijk links en rechts inhalen, 55 mph is ook prima waar de meeste zich aanhouden. In Miami zelf is het helemaal relax. Rechtsaf mag in principe altijd, niet te wachten op stoplicht en wie het eerste bij een kruispunt komt heeft voorrang.
pi_113450872
Ahhh dit zocht ik, vorig jaar was ik in Cali, wat mag je niet missen in Florida?

Miami spreekt mij het meeste aan, maar dat is voornamelijk door de videoclips, ik neem aan dat er meer te zien is!

Zie trouwens veel aanbiedingen, voor slechts 700 euro kan je al naar Miami voor 9 dagen, komt dat doordat Juni vrij nat is?
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:57:07 #155
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113450938
Ja of onwijs warm. Ik heb daar met locals gesproken en nederlanders die er in de zomer waren: NIET DOEN.

Het is er echt HEEL WARM. Er zijn in die tijd ook weinig toeristen omdat het gewoon niet te doen is. Ik was er in mei en dan zit je nog net voor de hitte en reden aan. Je moet de periode Juni - Augustus daar gewoon niet willen zijn :)

http://www.weeronline.nl/(...)/Miami-Beach/3908605

regen en 33-35 graden.. Nu is het niet zo erg als het daar regent en is de warmte daar wel redelijk te overleven, maar ik zou dat niet fijn vinden als ik op vakantie was.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 1 juli 2012 @ 21:52:10 #156
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_113647024
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 15:58 schreef casper019 het volgende:
op http://www.boekvandaag.nl/ staat nu een hele mooie aanbieidng voor florida...
ben alleen totaal niet bekent met florida maar het klinkt wel leuk allemaal
is het naast de parken die erizjn een leuke stad om heen te gaan? is er veel te doen verder/bezichtigen? en is het openbaar vervoer (heb geen rijbewijs) een beetje goed daar?
en is iemand bekent met het hotel van de advententie van boekvandaag? is het eencentraal hhotel?
Ik ben voor deze aanbieding gegaan, ben er 16 dagen geweest en alweer een weekje terug intussen.
Het leek bijna te mooi om waar te zijn voor die prijs maar alles was gewoon goed geregeld!

Eerste paar dagen in Orlando (Kissimmee) geweest, veel geshopt en naar Magic Kingdom (Disney) geweest. Helaas begon het keihard te gieten toen we een paar uur in het pretpark waren...eigenlijk was het ook veel te kinderachtig voor ons (28 en 31 jaar oud) en voor mijn gevoel was het zowat identiek aan Euro Disney maar goed. Oja, ik had in NL online toegangskaartjes gekocht en dat bleek achteraf niet slim want in Orlando zelf kon je ze voor $30 goedkoper halen bij verschillende verkooppunten voor '2ehands' tickets.

Daarna naar Miami gereden (uiteraard in een cabrio :s) ) en een fantastisch verjaardagsweekend gehad. Naar een UFC event en naar heel veel clubs geweest...

Paar dagen later naar Key West gereden en daar heerlijk kunnen relaxen na alle drukte van Miami.
Ook redelijk goedkoop kunnen duiken! We hebben gewoon af en toe bij zo'n kiosk nagevraagd wat het koste en op dag 3 ofzo kregen we opeens een hele goeie prijs ($80 ipv $140 voor 2 duiken) dus toen hebben we het maar meteen gedaan. Prima duikschool en ook een hele mooie duik!

Na 4 dagen Key West weer 2 dagen Miami en uiteindelijk weer terug naar Kissimmee.

Ik wil zeker een keer terug! En dan zou ik zo min mogelijk tijd in Orlando doorbrengen want de rest van Florida was gewoon veel leuker. En het was trouwens de eerste keer dat ik met Arke vloog...wat een karige vliegtuigmaatschappij is dat zeg. Gelukkig was ik er een beetje op voorbereid...

In ieder geval....Florida rocks! Ben vaker in USA geweest maar altijd NY/NJ dus nu heb ik het eindelijk eens een keer van een andere kant kunnen meemaken.
Blood for breakfast, blood for lunch
  maandag 2 juli 2012 @ 00:25:33 #157
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_113656669
Met die 'tweedehands' tickets moet je ook nog oppassen. Kan zomaar zijn dat ze je weigeren omdat je tickets officieel niet mag doorverkopen.
  maandag 2 juli 2012 @ 16:26:07 #158
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_113676622
ik las het grote floriade topic :') _O-
  maandag 2 juli 2012 @ 16:32:03 #159
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113676899
hey nee grappig dat is het niet haha dit gaat over de staat florida in de verenigde staten haha niet over een bloemententoonstelling
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 2 juli 2012 @ 16:51:47 #160
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113677779
quote:
17s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef Queens het volgende:

[..]

Ik ben voor deze aanbieding gegaan, ben er 16 dagen geweest en alweer een weekje terug intussen.
Het leek bijna te mooi om waar te zijn voor die prijs maar alles was gewoon goed geregeld!

Eerste paar dagen in Orlando (Kissimmee) geweest, veel geshopt en naar Magic Kingdom (Disney) geweest. Helaas begon het keihard te gieten toen we een paar uur in het pretpark waren...eigenlijk was het ook veel te kinderachtig voor ons (28 en 31 jaar oud) en voor mijn gevoel was het zowat identiek aan Euro Disney maar goed. Oja, ik had in NL online toegangskaartjes gekocht en dat bleek achteraf niet slim want in Orlando zelf kon je ze voor $30 goedkoper halen bij verschillende verkooppunten voor '2ehands' tickets.

Daarna naar Miami gereden (uiteraard in een cabrio :s) ) en een fantastisch verjaardagsweekend gehad. Naar een UFC event en naar heel veel clubs geweest...

Paar dagen later naar Key West gereden en daar heerlijk kunnen relaxen na alle drukte van Miami.
Ook redelijk goedkoop kunnen duiken! We hebben gewoon af en toe bij zo'n kiosk nagevraagd wat het koste en op dag 3 ofzo kregen we opeens een hele goeie prijs ($80 ipv $140 voor 2 duiken) dus toen hebben we het maar meteen gedaan. Prima duikschool en ook een hele mooie duik!

Na 4 dagen Key West weer 2 dagen Miami en uiteindelijk weer terug naar Kissimmee.

Ik wil zeker een keer terug! En dan zou ik zo min mogelijk tijd in Orlando doorbrengen want de rest van Florida was gewoon veel leuker. En het was trouwens de eerste keer dat ik met Arke vloog...wat een karige vliegtuigmaatschappij is dat zeg. Gelukkig was ik er een beetje op voorbereid...

In ieder geval....Florida rocks! Ben vaker in USA geweest maar altijd NY/NJ dus nu heb ik het eindelijk eens een keer van een andere kant kunnen meemaken.
Ja , je had beter naar Universal , Islands of adventure , Epcot of Hollywood studio's kunnen gaan ipv Magic Kingdom.
Alhoewel ik Magic Kingdom vanwege de sfeer ook erg leuk vind.
Maar er is nog wel meer in (de buurt van) Orlando dan alleen Disney en shoppen.
Wij gaan volgend jaar 2 weken en blijven voor het eerst 2 weken in Orlando , dus geen Miami , Key west of weet ik veel.
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:26:13 #161
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_113794422
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Tinos85 het volgende:
Met die 'tweedehands' tickets moet je ook nog oppassen. Kan zomaar zijn dat ze je weigeren omdat je tickets officieel niet mag doorverkopen.
Nu je het zegt, ze kunnen om je creditcard vragen om te checken of het overeenkomt met de creditcard waarmee de tickets zijn aangeschaft (is bij mij overigens niet gebeurd, kon zo doorlopen)
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 5 juli 2012 @ 08:35:51 #162
206877 Queens
Hero Savior Psycho Slayer
pi_113794513
quote:
7s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:51 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ja , je had beter naar Universal , Islands of adventure , Epcot of Hollywood studio's kunnen gaan ipv Magic Kingdom.
Alhoewel ik Magic Kingdom vanwege de sfeer ook erg leuk vind.
Maar er is nog wel meer in (de buurt van) Orlando dan alleen Disney en shoppen.
Wij gaan volgend jaar 2 weken en blijven voor het eerst 2 weken in Orlando , dus geen Miami , Key west of weet ik veel.
Tja ik wou per se naar een Disney park maar had me verder helemaal niet erin verdiept, ik vond Magic Kingdom wel leuk klinken :D

En ja, ik weet dat er meer te doen is in de buurt van Orlando maar ik vond Miami dan verreweg het interessante, zeker omdat het mijn eerste keer was.

Ga je dan veel pretparken doen?
Blood for breakfast, blood for lunch
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:23:24 #163
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113795172
quote:
17s.gif Op donderdag 5 juli 2012 08:35 schreef Queens het volgende:

[..]

Tja ik wou per se naar een Disney park maar had me verder helemaal niet erin verdiept, ik vond Magic Kingdom wel leuk klinken :D

En ja, ik weet dat er meer te doen is in de buurt van Orlando maar ik vond Miami dan verreweg het interessante, zeker omdat het mijn eerste keer was.

Ga je dan veel pretparken doen?
De eerste twee keer Florida gingen we bijna naar alle parken ( :') ) , maar nu beperken we het meestal tot 2 max 3 parken , het klinkt misschien saai maar als we op vakantie gaan gaan we naar Florida ~:)
Als je de volgende keer weer gaat zou ik je aanraden om naar Busch Gardens in Tampa te gaan , soort kruising tussen artis en een pretpark met veel achtbanen.
Voordeel dat het daar bijna altijd rustig is.
Wat ook een aanrader is , is de Wallaby ranch in Davenport (ligt vlakbij Orlando) en daar gaan Deltavliegen.
Vorig jaar ook gedaan , letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van de vakantie

Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:59:15 #164
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113796026
Krijg je een parachute om ofzo?
Voor het geval zo'n ding uit elkaar flikkert?
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:50:06 #165
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113797477
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:59 schreef matthijst het volgende:
Krijg je een parachute om ofzo?
Voor het geval zo'n ding uit elkaar flikkert?
Die kerel die aan je vast zit heeft een parachute om , alleen hij vertelde dat pas toen we beneden waren :')
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 6 juli 2012 @ 11:20:42 #166
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113842965
Van 6 t/m 17 augustus in Orlando! Ben er al eens geweest, ga nu met een goede vriend. Iemand nog wat "minder bekende" tips? :) (Pretparken kennen we wel uiteraard :P )
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  vrijdag 6 juli 2012 @ 19:12:34 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113862479
Ga deltavliegen (zie een paar posts boven je)
Kelly park
Daytona beach
Eten bij de Yellow dog eats.
Skycoaster (Kissimmee)
Salvador Dali museum
etc etc
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 9 juli 2012 @ 07:38:04 #168
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113958008
Wij gaan dit doen:
Schieten bij de Tactical Experience: http://firearmsadventures.com/
Seaworld Summer Nights (avondshow, Shamu Rocks): http://seaworldparks.com/seaworld-orlando/Events/Summer%20Nights
Orlando Speedway: http://www.speedworlddragway.com/index.html
Discovery Cove Dolphin Swim: http://www.discoverycove.com/
Manatees kijken in: http://www.crystalriverfloridakayakrental.com/
NFL wedstrijd van de: http://www.buccaneers.com/

En Outletshoppen bij Premium Outlets natuurlijk :P
Mocht je dat ook gaan doen, word dan ff lid op hun website, krijg je coupons voor extra korting (20% extra op Tommy Hilfigerspul bijvoorbeeld)!
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 9 juli 2012 @ 08:13:03 #169
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113958241
Thanks! Ga het allemaal eens bekijken :) Deltavliegen sla ik wel even over ;)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 9 juli 2012 @ 08:28:23 #170
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113958341
Een ballonvaart maken is ook heel tof , vorig jaar ook gedaan , zeker de moeite waard.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 9 juli 2012 @ 09:08:53 #171
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113958744
Wilde eigenlijk ook zeker een sportwedstrijd mee pakken. Maar NBA, NHL en MLB liggen dan stil volgens mij. Toch maar eens midseason naar de VS.. :p Wel wat toffe tips al gezien, thanks!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 9 juli 2012 @ 09:15:58 #172
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_113958836
Jammer idd, van die andere sporten, maar NFL preseason is net begonnen in augustus.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 9 juli 2012 @ 09:19:13 #173
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113958869
Als je nog wilt shoppen in een mall , raad ik je aan naar de Altemonte mall te gaan.
Deze ligt iets buiten Orlando , maar is een stuk rustiger en heb wel eens gehoord dat de prijzen iets lager liggen omdat hier niet zo veel toeristen komen. Kan dit zelf niet bevestigen omdat ik niet op vakantie ga kijken of een broek $2 goedkoper is in een andere winkel.
Plus er zit een Bahama breeze ( :9 :9~ ) tegenover deze mall
Ik ben inmiddels overleden
pi_113965471
Ik wil naar de Miami Dolphins, vanwege de cheerleaders :P :9
  maandag 9 juli 2012 @ 13:34:28 #175
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113965554
dat zit bij alle NFL teams wel goed volgens mij. Jammer dat de sport geen flikker aan is verder.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 9 juli 2012 @ 13:39:45 #177
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113965738
ja ik ben er mee bekend hoor.


cheerleaders van een willekeurig ander team. Ook niet vies.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 9 juli 2012 @ 14:06:50 #178
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_113966661
Heeft iemand nog tips voor goedkope vluchten? Het valt mij allemaal wat tegen de prijs voor een retourtje Miami/Orlando. Je zit zo op 700 euro.
  maandag 9 juli 2012 @ 14:09:23 #179
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113966741
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor goedkope vluchten? Het valt mij allemaal wat tegen de prijs voor een retourtje Miami/Orlando. Je zit zo op 700 euro.
Wanneer zou je willen gaan ?
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 9 juli 2012 @ 14:09:24 #180
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_113966742
ja klopt. Skyscanner?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 9 juli 2012 @ 14:14:03 #181
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113966884
IK heb tickets voor volgend jaar April kunnen scoren voor 560,00 euro
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 9 juli 2012 @ 14:22:19 #182
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_113967162
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 09:15 schreef matthijst het volgende:
Jammer idd, van die andere sporten, maar NFL preseason is net begonnen in augustus.
Mja, NFL... :P
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_113967602
Goedkoper dan 500 wordt het niet hoor, alleen vlucht.
  maandag 9 juli 2012 @ 15:21:49 #184
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_113969492
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 14:33 schreef JDx het volgende:
Goedkoper dan 500 wordt het niet hoor, alleen vlucht.
Arkefly had 2 weken geleden een aanbieding voor 399,00 (of was het 499 :@ ) voor een retourtje
Is helaas al voorbij die aktie.
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 10 juli 2012 @ 12:42:21 #185
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_114007519
Ja zoiets zoek ik. Ik zat naar november te kijken trouwens. Misschien de verkeerde maand voor een goedkoop ticket :)
pi_114009955
Ja vanaf November wordt alles weer duurder daar en daarheen.

Is iemand trouwens bekend met Exit reizen?

http://www.exit-reizen.nl(...)Miami_Beach_exp.html

Ik zou voor 1000 euro best oud en nieuw willen vieren in het Clinton hotel.

[ Bericht 71% gewijzigd door JDx op 10-07-2012 13:38:19 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:49:44 #187
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114010873
Clinton hotel zat 2 blocks bij ons hotel vandaan :) Zit je wel op de spot

Correctie; dat was ons hotel :P
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114011773
Lijkt me een aardig luxe dingetje. Luxer en op beter plek dan die 5 sterren op die site.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:24:18 #189
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114012328
Valt erg mee hoor. Gangen daar zijn erg donker, verder is het wel netjes.

Enige échte minpunt vond ik het geluidsoverlast. We hadden enig geluid van de buren, maar vooral van de binnenplaats waar onze kamer aan grenste. Daar draaiden ze van 10-1 vrij hard muziek (ook nog telkens hetzelfde) en dat hoorde je heel duidelijk binnen (enkel glas).
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114638264
In September moeten 2 weken van mijn vakantie nog ingevuld worden door een leuke bestemming. Florida is ook een potentiele optie, maar ik zit eigenlijk een beetje met het weer. nu zou ik sowieso miami, everglades, keys en eventueel orlando willen zien.

Nu begreep ik dat september nogal slecht weer kan opleveren. Iemand hier ervaring mee? Ik vind af en toe een voorspelbare plensbui niet erg, maar ik heb geen trek in 2 weken nonstop regen waardoor je amper wat kan gaan ondernemen. Orkanen zelf ben ik niet zo heel bang voor, maar eventuele grote hoeveelheden regen vind ik minder leuk.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_114638618
Het blijft een gok. Ervaringen van anderen in september zeggen ook niks.
Kijk naar Nederland, dit jaar lijkt helemaal niet op vorig jaar.
pi_114861927
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in. Heb inmiddels wat rondgezocht, en denk dat het sowieso wel doorgaat.

Iemand ervaring met kamperen met een tent in Florida in September? Is dat een beetje te doen? Of word dat te heet, te nat, te winderig en zijn er teveel muggen?
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:14:27 #193
34586 kepler
No bounce, no play
pi_115202681
Net mn ticket geboekt naar Miami *O* Voor 610 euro via KLM :)

Ik ben in totaal 9 dagen in Florida, waarvan ik 8 dagen een huurauto heb. Ik heb nog geen idee wat ik allemaal ga doen, maar iig staat dit op mn lijstje:

- NASA Space Center
- Disney World
- Duiken (iemand goede tip waar? Ik heb een advanced brevet)
- Everglades (eigenlijk wil ik het niet bezoeken via zo'n standaard bootje, zijn er nog andere leuke manieren?)

Ik heb er nu al zin in! :D
The line is a dot to you!
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:23:53 #194
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_115203275
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef kepler het volgende:
Net mn ticket geboekt naar Miami *O* Voor 610 euro via KLM :)

Ik ben in totaal 9 dagen in Florida, waarvan ik 8 dagen een huurauto heb. Ik heb nog geen idee wat ik allemaal ga doen, maar iig staat dit op mn lijstje:

- NASA Space Center
- Disney World
- Duiken (iemand goede tip waar? Ik heb een advanced brevet)
- Everglades (eigenlijk wil ik het niet bezoeken via zo'n standaard bootje, zijn er nog andere leuke manieren?)

Ik heb er nu al zin in! :D
Duiken in Florida doe je op de Keys
Als je in Orlando bent zou ik ook nog even naar Islands of Adventure gaan , die Harry Potter attractie moet je gezien / gedaan hebben.
Als je toch in Miami bent , kan je wel even naar Sunrise rijden , daar zit de Sawgrass mills , grootste mall van Florida . daar kan je wel goed(koop) kleding scoren.
Verder moet je gaan eten bij Texas de Brazil (zowel te vinden in Orlando als in Miami) behalve als je vegetariër bent.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:29:50 #195
34586 kepler
No bounce, no play
pi_115203638
quote:
14s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:23 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Duiken in Florida doe je op de Keys
Als je in Orlando bent zou ik ook nog even naar Islands of Adventure gaan , die Harry Potter attractie moet je gezien / gedaan hebben.
Als je toch in Miami bent , kan je wel even naar Sunrise rijden , daar zit de Sawgrass mills , grootste mall van Florida . daar kan je wel goed(koop) kleding scoren.
Verder moet je gaan eten bij Texas de Brazil (zowel te vinden in Orlando als in Miami) behalve als je vegetariër bent.
Ow ja, Keys staan zeker op mn lijstje!

Ik ben niet zo'n fan van Harry Potter, dus die sla ik over (kheb niet heel lang de tijd, blijf ik liever wat langer op de keys :D). Sawgrass mill had ik over gelezen, mocht ik tijd (en geld :P) over hebben dan ga ik wel even langs :D
The line is a dot to you!
  maandag 6 augustus 2012 @ 21:04:50 #196
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_115205672
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:29 schreef kepler het volgende:

[..]

Ow ja, Keys staan zeker op mn lijstje!

Ik ben niet zo'n fan van Harry Potter, dus die sla ik over (kheb niet heel lang de tijd, blijf ik liever wat langer op de keys :D). Sawgrass mill had ik over gelezen, mocht ik tijd (en geld :P) over hebben dan ga ik wel even langs :D
Ik ben ook geen Harry Potter fan , heb alleen deel 1 gezien :@ , maar die attractie is echt _O_ , en de Spiderman attractie zit daar ook en die is ook _O_.

Als je toch naar de keys gaat , en je hebt nog wat tijd over , moet je gaan zwemmen met dolfijnen.
Je kan dat HIER , is goedkoper dan discovery cove in Orlando. Van te voren reserveren is wel noodzakelijk.
En nogmaals zoals op de vorige pagina al vermeld is , ga deltavliegen bij de Wallaby ranch.
Tofste wat ik ooit gedaan heb.
Ik ben inmiddels overleden
pi_115213709
Wij gaan in december/januari naar Florida *O* Helaas in het ultieme hoogseizoen, maar kon helaas niet anders omdat ik gebonden ben aan de schoolvakanties (een nadeel van werken in het onderwijs). Helaas is het dan daar topdruk heb ik begrepen ;( Is er iemand die een beetje een indruk kan geven van hoe druk het daar is? Merk je er bijvoorbeeld veel van onderweg van plek naar plek? Moet ik meer tijd uittrekken voor onze autoritten, omdat het veel drukker is dan normaal?

We gaan twee weken ^O^ Onze planning:
Dag 1: aankomst in Miami (begin van de avond), we hebben een hotel in Ft. Lauderdale (Studio 6 van Motel 6)
Dag 2: Ft. Lauderdale verkennen / Sawgrass Mill Mall
Dag 3: Ft. Lauderdale --> Key West, onderweg stoppen om te snorkelen bij John Pennekamp CRSP
Dag 4: Key West verkennen / Butterfly Conservatory / Hemingway House / 's avonds een Sunset Champagne Sail rondom de Keys
Dag 5: Key West --> Ft. Meyers Beach (tussendoor lunchen in Sarasota?)
Dag 6: Sanibel en Captiva Island verkennen / Lunchen St. Pete's Beach / einde van de dag vertrek naar Crystal River
Dag 7: Snorkelen met manatees in Crystal River / rest van de dag omgeving verkennen
Dag 8: Crystal River --> Orlando / Bezoek aan Florida Mall
Dag 9: Orlando: Kennedy Space Station (Up-Close-tour geboekt)
Dag 10: Orlando: oud & nieuw in EPCOT (restaurant geboekt)
Dag 11: Orlando: Nieuwjaarsdag in Animal Kingdom
Dag 12: Orlando --> Florida City / Homestead
Dag 13: Florida City / Homestead: Bezoek aan de Everglades (airboat?)
Dag 14: Vertrek naar Miami en vanuit daar naar huis

Ik had nog wel véél meer willen doen, zoals vliegen naar Dry Tortuga's NP, jetski's huren in Naples en met een luchtballon boven Orlando vliegen, maar helaas hebben we daar de tijd niet voor en houdt het financieel natuurlijk ook een keer op ;)

Al met al denk ik dat we het vrij goed hebben gedaan, toch? De hotelovernachtingen staan al "vast" in zoverre dat ik ze geboekt heb, maar wel weer gratis geannuleerd kunnen worden. Vanaf ongeveer een maand van te voren wil ik namelijk via Priceline proberen om voor ongeveer dezelfde prijs als we nu kwijt zijn alle hotels te upgraden naar meer luxe :D Ik zie het als een uitdaging om meer luxe te krijgen voor dezelfde prijs ;) Alleen de plaatsten en bepaalde excursies staan dus vast.

Aangezien vriendlief niet zo van het shoppen is, hebben we de deal gesloten dat ik (zonder mopperen vanuit zijn kant O+ ) twee dagdelen naar een shoppingmall "mag" :P . Ik heb wat zitten zoeken en heb gekozen voor de Sawgrass Mill Mall in Ft. Lauderdale en de Florida Mall in Orlando. Mijn doel is om koopjes te scoren (ga met een half lege koffer heen). Daarnaast wil ik graag wat merken kopen die in Nederland niet of nauwelijks te koop zijn, zoals Hollister, Abercrombie, Victoria's Secret, GAP, etc. Daarnaast natuurlijk kleding shoppen bij Tommy Hilfiger en Ralph Lauren, omdat dat schijnbaar goedkoper is dan in Nederland :) Is het écht goedkoper dan in Nederland? Is het ook écht de moeite waard om te doen? Heeft iemand nog tips/tricks en/of do's en don'ts?
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:02:01 #198
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_115213930
Is wel echt goedkoper. Ik heb bij Tommy Hilfiger in Premium Outlet twee truien, een broek en een t-shirt voor honderd dollar.

Je kan via internet nog extra kortingsbonnen aanvragen.
pi_115214112
Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken naar kortingsbonnen :)

Toevallig zag ik laasts een aflevering van Extreme Couponing... Zijn ze daar echt zo? :@
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:08:13 #200
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_115214419
Ja je hebt korting op korting daar :P
pi_115215583
Hmmm.... ben benieuwd :D
  maandag 6 augustus 2012 @ 23:58:16 #202
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_115218296
quote:
Dag 2: Ft. Lauderdale verkennen / Sawgrass Mill Mall
Vergeet het eerste maar , voor de Sawgrass mill mall , mag je wel een dag voor uit trekken.

Ik vind dat je wel erg veel wil doen in die dagen dat je er bent.
Volgens mij kom je moeier terug dan als jer naar toe gaat :D
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 05:33:50 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115226117
Premiumoutlets.com
Ff aanmelden krijg je 25% korting als je voor $250 koopt :D
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 09:18:21 #204
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_115370679
Gisteren offerte binnen gehad ;
2 weken Villa met prive zwembad @ Windsor palms resort
2 weken lang rondkarren in een Chevrolet Suburban



_O_

¤ 1.600,00 per persoon , we gaan met 4 volwassenen en 2 kinderen , prijs is natuurlijk per volwassen persoon dus incl ticket voor kind.

Einde van het jaar maar ff boeken denk ik :Y
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:42:43 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_115376151
Netjes :D
Zit nu in Florida. Altijd weer mooi met ophalen van die huurauto. Had een pakketje met een compact (blijf vooral in en om Orlando). Beginnen ze bij de balie te zwammen dat dat een Fiat 500 is en daar nooit 2 grote koffers in passen en of ik niet wilde upgraden :D
"Neu, zo'n Fiat is best joh" .... En uiteindelijk is de Fiat dan "net weggegeven" door een collega en krijg je gewoon mee wat je geboekt hebt. Kansloos gezeik altijd :(
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 18:04:21 #206
34586 kepler
No bounce, no play
pi_115388448
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 12:42 schreef matthijst het volgende:
Netjes :D
Zit nu in Florida. Altijd weer mooi met ophalen van die huurauto. Had een pakketje met een compact (blijf vooral in en om Orlando). Beginnen ze bij de balie te zwammen dat dat een Fiat 500 is en daar nooit 2 grote koffers in passen en of ik niet wilde upgraden :D
"Neu, zo'n Fiat is best joh" .... En uiteindelijk is de Fiat dan "net weggegeven" door een collega en krijg je gewoon mee wat je geboekt hebt. Kansloos gezeik altijd :(
Altijd leuk die standaard truukjes :D

Ik ben trouwens tijdens mijn trip van plan om ter plekke gewoon overnachting te regelen. Ik neem aan dat dat geen probleem zal zijn? Ik wil namelijk aardig flexibel blijven :)
The line is a dot to you!
pi_115390775
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2012 23:58 schreef Enchanter het volgende:
Vergeet het eerste maar , voor de Sawgrass mill mall , mag je wel een dag voor uit trekken.

Ik vind dat je wel erg veel wil doen in die dagen dat je er bent.
Volgens mij kom je moeier terug dan als jer naar toe gaat :D
Ik hoef ook niet alle winkels te bezoeken. Heb een paar voorkeuren :) En we gaan inderdaad veel doen. We zijn niet van die stilzitters en de kans dat we er ooit nog een keer komen is vrij klein ;) We willen er dus het maximale uithalen. Uitrusten doe ik wel weer als ik thuis ben.
  vrijdag 10 augustus 2012 @ 20:32:09 #208
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_115393892
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 19:10 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik hoef ook niet alle winkels te bezoeken. Heb een paar voorkeuren :) En we gaan inderdaad veel doen. We zijn niet van die stilzitters en de kans dat we er ooit nog een keer komen is vrij klein ;) We willen er dus het maximale uithalen. Uitrusten doe ik wel weer als ik thuis ben.
Meeste mensen die ik spreek als ze eenmaal in Florida zijn geweest , dat ze zeker weer terug gaan/willen
Ik ben inmiddels overleden
pi_115459311
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:32 schreef Enchanter het volgende:
Meeste mensen die ik spreek als ze eenmaal in Florida zijn geweest , dat ze zeker weer terug gaan/willen
Oh, dat geloof ik graag! Maar er zijn nog andere plekken in de USA die we willen gaan bezoeken en ik denk dat we daar nog wel even zoet mee zijn voordat we weer terug naar Florida zouden gaan ;)
  zondag 12 augustus 2012 @ 14:22:59 #210
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_115461599
quote:
2s.gif Op zondag 12 augustus 2012 13:15 schreef Locusta het volgende:

[..]

Oh, dat geloof ik graag! Maar er zijn nog andere plekken in de USA die we willen gaan bezoeken en ik denk dat we daar nog wel even zoet mee zijn voordat we weer terug naar Florida zouden gaan ;)
true , zeggen wij ook altijd , maar toch elke keer weer naar Florida 8)7
Als die kleine jongen van ons (nu ruim 1 jaar) wat ouder is , willen ook een keer naar Californie , Las Vegas , etc etc
Ik ben inmiddels overleden
pi_115636277
Voor de liefhebbers van de staat Florida en die daar naar een vakantiehuis
zoeken heb ik deze aardige link. Ik ken ze verder niet maar kwam er via
via op.
pi_116764122
Zijn er eigenlijk dingen in florida die ik echt niet zou moeten missen? Dit is de 2e keer dat we er heen gaan en dit keer voor 2 weken.

Eerste keer hebben we everglades, keys en de pretparken in orlando en tampa gedaan. Dus eigenlijk is het ook wel leuk om nu eens andere dingen te zien en niet weer alleen de pretparken en de voorspelbare dingen te doen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_116887881
Duiken/snorkelen O+
Tap tap tap
pi_116887906
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2012 20:32 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Meeste mensen die ik spreek als ze eenmaal in Florida zijn geweest , dat ze zeker weer terug gaan/willen
Dat heb ik niet zo hoor, het was me er veel te warm :@

Nou ja, misschien in de wintermaanden dan ;) Dan zou ik graag nog eens terug willen.
Tap tap tap
  donderdag 20 september 2012 @ 17:04:27 #215
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_117029569
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 13:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat heb ik niet zo hoor, het was me er veel te warm :@

Nou ja, misschien in de wintermaanden dan ;) Dan zou ik graag nog eens terug willen.
Wij gaan nooit in de zomermaanden , we zijn van plan om volgend jaar weer eind mei te gaan.
Vorig jaar was het elke dag zo rond de 30 graden , echt heerlijk :)
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 20 september 2012 @ 17:05:11 #216
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_117029602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 23:15 schreef RPG het volgende:
Zijn er eigenlijk dingen in florida die ik echt niet zou moeten missen? Dit is de 2e keer dat we er heen gaan en dit keer voor 2 weken.

Eerste keer hebben we everglades, keys en de pretparken in orlando en tampa gedaan. Dus eigenlijk is het ook wel leuk om nu eens andere dingen te zien en niet weer alleen de pretparken en de voorspelbare dingen te doen.
Lees dit topic anders ff door , voordat ik in herhaling ga vallen :)
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 8 oktober 2012 @ 01:13:03 #217
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_117719278
Uiteindelijk van de week toch maar geboekt *O*
20 mei vliegen we naar Orlando en 5 juni komen we weer terug.
We hebben besloten om de hele vakantie in de buurt van Orlando te blijven.
Villa met prive-zwembad gehuurd @ Windsor Palms resort en de laatste 9 dagen verblijven we @ Lake Buena Vista resort & spa
En we hebben een full size SUV gehuurd die ons van A naar B moet gaan vervoeren.
Tripjes naar Miami en Key west slaan we deze keer over.
We willen deze keer wel 1 of 2 van die natuurparken , zoals Kelly park en/of Wekiwa springs.
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 00:02:18 #218
34586 kepler
No bounce, no play
pi_118153993
Groeten uit Florida!

Woensdag aangekomen in de stromende regen... Plan was om een heel eind richting Space center te rijden, maarhet regende te hard om nog veilig te rijden (zeker icm dag vliegen achter de rug :D).

Vandaag Space center en morgen Disney. Ik heb niks gereserveerd, maar omdat je overal wel Internet hebt gaat het tot nu toe prima :) Het houdt me wel lekker flexibel (zoals bij aankomst met de regen)
The line is a dot to you!
pi_118200623
Ik zit ook nog een week in Florida. Vandaag in island of adventure geweest. Was gelukkig best rustig dus alle attracties kunnen doen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 11 november 2012 @ 22:12:23 #220
34586 kepler
No bounce, no play
pi_119106270
Ik probeer het eerst even hier: iemand nog op zoek naar de laatste lonely planet van Florida? Ik heb er nog eentje te koop :) pm maar een leuk bod!
The line is a dot to you!
pi_119115822
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:12 schreef kepler het volgende:
Ik probeer het eerst even hier: iemand nog op zoek naar de laatste lonely planet van Florida? Ik heb er nog eentje te koop :) pm maar een leuk bod!
:N

Hurricane season al bijna voorbij? Ik wil weer een weekje naar de zon :P
  maandag 12 november 2012 @ 10:55:35 #222
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_119117267
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:55 schreef JDx het volgende:

[..]

:N

Hurricane season al bijna voorbij? Ik wil weer een weekje naar de zon :P
Officieel loopt het orkaan seizoen t/m 30 november , nog even geduld dus :P
Ben 2 keer in oktober geweest , nooit 'problemen' gehad
Ik ben inmiddels overleden
pi_119424276
Even een rotschopje voor dit topic.
Ik ga over pak 'm beet een maand weer naar Orlando en ik wil daar perse een attractie bezoeken, maar ik weet niet meer in welk park het is!
Uit mijn herrinering: Het is een waterattractie vanaf een berg, volgens mij in een ronde boot (6 of 8 personen), en je gaat vlak na het begin over een gigantische water straal heen. Iemand een idee?
pi_119445664
quote:
10s.gif Op maandag 6 augustus 2012 22:59 schreef Locusta het volgende:
[...]

We gaan twee weken ^O^ Onze planning:
Dag 1: aankomst in Miami (begin van de avond), we hebben een hotel inFt. Lauderdale (Studio 6 van Motel 6) de buurt van het vliegveld: Sheraton Miami Airport (Priceline).
Dag 2: Ft. Lauderdale verkennen / Sawgrass Mill Mall
Dag 3: Ft. Lauderdale Miami --> Key West, onderweg stoppen om te snorkelen bij John Pennekamp CRSP
Dag 4: Key West verkennen / Butterfly Conservatory / Hemingway House / 's avonds een Sunset Champagne Sail rondom de Keys
Dag 5: Key West --> Ft. Meyers Beach (tussendoor lunchen in Sarasota?)
Dag 6: Sanibel en Captiva Island verkennen / Lunchen St. Pete's Beach / einde van de dag vertrek naar Crystal River
Dag 7: 's morgens snorkelen met manatees in Crystal River / rest van de dag omgeving verkennen daarna naar Orlando
Dag 8: Crystal River --> Orlando / Bezoek aan Florida Mall / Premium Outlet
Dag 9: Orlando: Kennedy Space Station (Up-Close-tour geboekt)
Dag 10: Orlando: oud & nieuw in EPCOT (restaurant geboekt)
Dag 11: Orlando: Nieuwjaarsdag in Animal Kingdom
Dag 12: Orlando --> Florida City / Homestead
Dag 13: Florida City / Homestead: Bezoek aan de Everglades (airboat?)
Dag 14: Vertrek naar Miami en vanuit daar naar huis

[...]
Paar kleine aanpassingen :) Nog ongeveer vijf weken.... kan haast niet wachten :P
Een goede vriendin van mij is er nu en gaat zo meteen nog een cruise doen van twee weken door het Caribisch gebied (huwelijksreis). Doet bijna pijn om naar de foto's te kijken :')
pi_121813431
quote:
2s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef kepler het volgende:
Net mn ticket geboekt naar Miami *O* Voor 610 euro via KLM :)
- Everglades (eigenlijk wil ik het niet bezoeken via zo'n standaard bootje, zijn er nog andere leuke manieren?)

Ik heb er nu al zin in! :D
Ik weet niet of je al geweest bent, maar heb je nog tips om de Everglades te boeken. Ik ben tot vrijdag in Fort Myers en vlieg op zondagmiddag pas weer weg, dus wil dan een bezoekje brengen aan de everglades.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:51:14 #226
34586 kepler
No bounce, no play
pi_121814991
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:20 schreef lost95 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je al geweest bent, maar heb je nog tips om de Everglades te boeken. Ik ben tot vrijdag in Fort Myers en vlieg op zondagmiddag pas weer weg, dus wil dan een bezoekje brengen aan de everglades.
Yup, ben al geweest. Heb uiteindelijk die tramtour gedaan. Dat was een beetje suf, maar ik kwam er later achter dat je datzelfde rondje ook op de fiets maken :D Via mijn hostel (dat was echt een heel leuk hostel, aanrader!) heb ik een kano-tocht gedaan. Geen Alligators gezien toen, maar was wel echt leuk om met de kano door de Glades te varen :) Afhankelijk van het seizoen kan je volgens mij ook mudwalking doen.
The line is a dot to you!
pi_121877350
Iemand hier die zowel Universal studios in Los Angeles als in Orlande wel eens heeft bezoekt, en die kan vertellen of het identieke parken zijn; of dat ze wel degelijk verschillend zijn?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_122453837
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Yup, ben al geweest. Heb uiteindelijk die tramtour gedaan. Dat was een beetje suf, maar ik kwam er later achter dat je datzelfde rondje ook op de fiets maken :D Via mijn hostel (dat was echt een heel leuk hostel, aanrader!) heb ik een kano-tocht gedaan. Geen Alligators gezien toen, maar was wel echt leuk om met de kano door de Glades te varen :) Afhankelijk van het seizoen kan je volgens mij ook mudwalking doen.
Heb gister deze tour gedaan http://www.tripadvisor.nl(...)es_City_Florida.html Echt supergaaf, stuk of 20 alligators gezien. Best spannend om er naar toe te kayakken terwijl mijn instinct zei dat ik er juist zo ver mogelijk vandaan moest komen.
pi_122454231
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:06 schreef polariteit het volgende:
Iemand hier die zowel Universal studios in Los Angeles als in Orlande wel eens heeft bezoekt, en die kan vertellen of het identieke parken zijn; of dat ze wel degelijk verschillend zijn?
Ik weet het niet precies zeker, maar ik dacht dat dat die Universal Studios in Orlando een stuk groter is. Dit park is ook eigenlijk in twee parken ingedeeld. Island of Adventure en Univeral Studio's. Allebij erg leuke parken, je hebt wel meer dan één dag nodig om alles te bekijken. Als je alleen naar Universal Studios in Los Angeles bent gegaan en dit leuk vond zou ik zeker ook naar Orlando gaan. De attracties zijn ook heel verschillend.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:09:23 #230
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_122459330
Ik zie net dat wanneer ik in Florida ben a.s. mei , dat de Tampa bay Rays tegen de New York yankees spelen.
Is even kijken of ik aan kaartjes kan komen :9
Ik ben inmiddels overleden
pi_122679994
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 07:05 schreef Peterrtt het volgende:

[..]

Ik weet het niet precies zeker, maar ik dacht dat dat die Universal Studios in Orlando een stuk groter is. Dit park is ook eigenlijk in twee parken ingedeeld. Island of Adventure en Univeral Studio's. Allebij erg leuke parken, je hebt wel meer dan één dag nodig om alles te bekijken. Als je alleen naar Universal Studios in Los Angeles bent gegaan en dit leuk vond zou ik zeker ook naar Orlando gaan. De attracties zijn ook heel verschillend.
Alsnog tnx voor je reactie, maar kwam beetje als mosterd na de maaltijd :P we zijn namelijk vandaag weer terug gekomen vanuit Orlando. We hebben daar het Islands of Adventure van Universal bezocht, erg leuk park inderdaad en totaal verschillend vergeleken met de studio's in Hollywood :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_122778736
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 07:05 schreef Peterrtt het volgende:

[..]

je hebt wel meer dan één dag nodig om alles te bekijken.
Dat ligt volledig aan de drukte. We hebben zo rond Halloween (not kidding) in een halve dag beide parken gedaan. Bij gebrek aan wachtrijen kon je echt overal in of zelfs blijven zitten.

Ik zou graag eens terug willen, maar het kan alleen nog maar tegenvallen in de pretparken; zo'n rust heb ik nog nooit meegemaakt.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122937279
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 08:05 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat ligt volledig aan de drukte. We hebben zo rond Halloween (not kidding) in een halve dag beide parken gedaan. Bij gebrek aan wachtrijen kon je echt overal in of zelfs blijven zitten.

Ik zou graag eens terug willen, maar het kan alleen nog maar tegenvallen in de pretparken; zo'n rust heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik ben dus een aantal keer ik de zomervakantie geweest. Toen de Amerikanen ook zomervakantie hadden. Het was wel druk in het park maar toch hoefte je meestal nooit echt lang te wachten bij een attractie. Als je het met hier vergelijkt gaat alles een sneller, door de meerdere karretjes en grotere. Alleen Harry Potter moest ik 30min voor wachten. En bij de rest max 10min. Wil je echt even snel in een attractie dan kan je meteen doorlopen als je de single rider rij neemt. Echt ideaal!
pi_123046217
Eindelijk geboekt, binnenkort een rondreis vanuit miami -> orlando -> sarasota -> keys en terug naar miami.

Heeft iemand nog leuke tips voor de westkant van florida, we zitten een aantal dagen rond sarasota/tampa en ik kan er nog niet echt gave dingen vinden.

Wat trouwens wel super is dat het laatste weekend het ultra music festival is in Miami :)
Built for Speed
pi_123051787
In Tampa is Bush Gardens tof
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_123053073
Als ik jou was zou ik sowieso gaan snorkelen bij de keys bij John Pennekamp. Ook kom je onderweg bij de keys wel plaatsen tegen waar je Tarpons kan voeren, zou ik zeker even doen erg grappig!
pi_128725910
Wil in oktober weer 2 weken richting Florida, wellicht in combinatie met Savannah (Georgia) of New Orleans.

Even inlezen alvorens een plan op te stellen.
  maandag 8 juli 2013 @ 17:41:36 #238
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_128726958
Ze moesten deze renamen naar Florida en Zuid-oost USA :)
Ga in november naar New Orleans, Memphis, Nashville.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 1 september 2013 @ 00:09:00 #239
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_130690495
Even een tvp. Komende week waarschijnlijk een reis boeken met Miami als uitvalsbasis. We willen het liefst in 2.5 weken tijd ook nog andere gave plekken bezoeken. Bahama's , Jamaica, retourtje New york, The keys. Hoop opties dus binnenkort eens sleutelen met vluchten wat leuk en voordelig uit komt.

Nu een retour miami gevonden voor 400,- dat viel me heel erg mee.
  zondag 1 september 2013 @ 01:40:06 #240
34586 kepler
No bounce, no play
pi_130692711
Retourtje New York? :D Das een flink stuk verder, kan je beter kijken of je niet goedkoop via NY kan vliegen (heen of terug). Binnenlandse vluchten zijn opzich wel goedkoop, dus je moet ff puzzelen wat goedkoper is :P
The line is a dot to you!
  zondag 1 september 2013 @ 09:58:10 #241
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_130695856
Ja dat zou chiller zijn. Maar bij veel maatschappijen kom je met enkeltjes veel duurder uit dan retourtjes.
  zondag 1 september 2013 @ 10:06:06 #242
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_130695953
Is er trouwens een bepaalde maatschappij die goedkoop vliegt van miami naar Nassau. Of is een uitstapje naar de Bahama's ook interessant als je de Ferry naar grand Bahama's pakt?
pi_130697579
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 20:45 schreef HansvanOchten het volgende:
Eindelijk geboekt, binnenkort een rondreis vanuit miami -> orlando -> sarasota -> keys en terug naar miami.

Heeft iemand nog leuke tips voor de westkant van florida, we zitten een aantal dagen rond sarasota/tampa en ik kan er nog niet echt gave dingen vinden.

Wat trouwens wel super is dat het laatste weekend het ultra music festival is in Miami :)
Ik vond Cape Coral (Sanibel) + St. Petersburg (met o.a. Dali museum) wel leuk toen ik daar was.
  zondag 1 september 2013 @ 11:51:39 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_130698008
Wat kepler zegt idd. Multi city boeken, is haast niks duurder.
Twee jaar terug vanaf Las Vegas via NY teruggevlogen en ga in het najaar vanaf Atlanta via NY.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 3 september 2013 @ 14:37:35 #245
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_130777188
3 weken nog te gaan! 28 september vertrekken naar Orlando om daar 4 dagen te blijven en dan de roadtrip te beginnen die ons leidt naar Miami via de volgende plaatsen : Tampa - Ft Myers beach - Key Largo - Key West

Heb er zin in!
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
  woensdag 19 februari 2014 @ 21:49:23 #246
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_136909212
Is er hier toevallig iemand die (wegen)kaarten te leen heeft van Florida?
Om wat voorwerk te doen ben ik daarnaar op zoek en google.maps is ook niet alles.
Dus ik dacht misschien kan ik ze van iemand voor een paar dagen lenen.
(regio Utrecht)
  vrijdag 25 juli 2014 @ 14:25:15 #247
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_142718461
Over twee weken stap ik weer in het vliegtuig naar Florida. Eerst een paar dagen In Fort Myers vertoeven (ik vlieg dan ook op Fort Myers) en dan twee weken in een villa nabij Kissimmee verblijven. Ontzettend veel zin in met o.a. uitstapjes naar Discovery Cove, Aquatica, Busch Gardens en een wedstrijd van de Rays. :D
  vrijdag 25 juli 2014 @ 15:40:11 #248
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142720808
Dope
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 18:05:13 #249
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_142725291
quote:
2s.gif Op zondag 20 januari 2013 19:51 schreef kepler het volgende:

[..]

Yup, ben al geweest. Heb uiteindelijk die tramtour gedaan. Dat was een beetje suf, maar ik kwam er later achter dat je datzelfde rondje ook op de fiets maken :D Via mijn hostel (dat was echt een heel leuk hostel, aanrader!) heb ik een kano-tocht gedaan. Geen Alligators gezien toen, maar was wel echt leuk om met de kano door de Glades te varen :) Afhankelijk van het seizoen kan je volgens mij ook mudwalking doen.
Anderhalf jaar oude post, maar in dat hostel ben ik afgelopen Maart ook geweest, supertof inderdaad echt een aanrader. Wij hebben toen met hen de mudwalking tour gedaan, zeker een aanrader alhoewel het voor mij met m'n angst voor slangen wel erg heftig was.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_142732394
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:25 schreef Steinerized het volgende:
Over twee weken stap ik weer in het vliegtuig naar Florida. Eerst een paar dagen In Fort Myers vertoeven (ik vlieg dan ook op Fort Myers) en dan twee weken in een villa nabij Kissimmee verblijven. Ontzettend veel zin in met o.a. uitstapjes naar Discovery Cove, Aquatica, Busch Gardens en een wedstrijd van de Rays. :D
Fort Myers _O_
For Myers Beach was zelfs misschien nog iets beter.
pi_142755573
ik wilde net tickets bestellen voor orlando bij attractiontickets.ie maar als ik de eerste optie kies voor verzenden, die is 0 euro. maar ik woon niet in de UK. heb nou ook weer niet echt zin om 25 euro ervoor te betalen. heeft iemand van jullie hier weleens besteld? en kun je gewoon voor die eerste optie kiezen?

EDIT: oh ik zie net dat ik ze ook op de duitse site kan bestellen, en daar staat wel 0 euro. mooi :P

[ Bericht 24% gewijzigd door loezzzje op 26-07-2014 18:53:07 ]
pi_142828428
Ik ga samen met een vriendin 14 dagen in november! Iemand een tip als je vanaf Fort Myers 3 dagen (2 nachten) iets wil bekijken? Het liefst richting Key West en dan eventueel verder? En wellicht leuke dagtrips vanaf Fort Myers?
pi_142830900
Fort Myers is een vrij saaie plek voor pensionado's. Je kan er wel naar de Everglades voor een boottochtje tussen de alligators. Verder is het aardig om naar het noorden te rijden voor een bezoekje aan Tampa, een ritje over de Sunshine Bridge en naar de stranden van Treasure Island.
Uiteraard is Miami Beach wel een aanrader. Key West is een dag rijden, wellicht dat je dat niet de moeite waard vindt.
  maandag 28 juli 2014 @ 22:42:18 #254
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142831246
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 14:25 schreef Steinerized het volgende:
Over twee weken stap ik weer in het vliegtuig naar Florida. Eerst een paar dagen In Fort Myers vertoeven (ik vlieg dan ook op Fort Myers) en dan twee weken in een villa nabij Kissimmee verblijven. Ontzettend veel zin in met o.a. uitstapjes naar Discovery Cove, Aquatica, Busch Gardens en een wedstrijd van de Rays. :D
Vorig jaat ook een wedstrijd van de Rays meegepikt (tegen de NY yankees) , vond het geen reet aan.
Wat een saaie sport is dat zeg, dat honkbal :Z
Wij slaan volgend jaar een Florida over en gaan over 2 jaar , planning is dan om op Key West te vliegen en dan langzaam naar boven af te 'dalen' en de laatste week in Orlando te blijven.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 28 juli 2014 @ 22:45:34 #255
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142831420
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 21:44 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ik ga samen met een vriendin 14 dagen in november! Iemand een tip als je vanaf Fort Myers 3 dagen (2 nachten) iets wil bekijken? Het liefst richting Key West en dan eventueel verder? En wellicht leuke dagtrips vanaf Fort Myers?
Je kan sowieso gaan shoppen in de Miromar outlets ^O^
Je kan ook een boottocht vanaf ft. Myers naar Key west maken.
http://www.seakeywestexpress.com/default.htm
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 28 juli 2014 @ 23:14:51 #256
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_142832939
quote:
7s.gif Op maandag 28 juli 2014 22:42 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Vorig jaat ook een wedstrijd van de Rays meegepikt (tegen de NY yankees) , vond het geen reet aan.
Wat een saaie sport is dat zeg, dat honkbal :Z
Het was een afweging maken; american football of honkbal. Aangezien ik al wat heb gepland op de dag dat Tampa vs Miami (football) wordt gespeeld, is het toch honkbal geworden. Dat heeft tevens te maken met het feit dat er met honkbal meerdere wedstrijden achter elkaar worden gespeeld en er dus meer keuzevrijheid is om een dag uit te kiezen.
  maandag 28 juli 2014 @ 23:18:12 #257
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142833102
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:14 schreef Steinerized het volgende:

[..]

Het was een afweging maken; american football of honkbal. Aangezien ik al wat heb gepland op de dag dat Tampa vs Miami (football) wordt gespeeld, is het toch honkbal geworden. Dat heeft tevens te maken met het feit dat er met honkbal meerdere wedstrijden achter elkaar worden gespeeld en er dus meer keuzevrijheid is om een dag uit te kiezen.
Klopt inderdaad , toen wij daar vorig jaar waren , waren er ook meerdere wedstrijden achter elkaar.
Zou zelg nog wel een keer naar een American Football wedstrijd willen.
Een basketbalwedstrijd is ook aan te raden.
Vergeet als in Kissimmee bent niet bij Texas de Brazil ( _O_ ) te gaan eten , tenzij je vegetariër bent :P
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 28 juli 2014 @ 23:24:04 #258
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_142833429
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:18 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Klopt inderdaad , toen wij daar vorig jaar waren , waren er ook meerdere wedstrijden achter elkaar.
Zou zelg nog wel een keer naar een American Football wedstrijd willen.
Een basketbalwedstrijd is ook aan te raden.
Vergeet als in Kissimmee bent niet bij Texas de Brazil ( _O_ ) te gaan eten , tenzij je vegetariër bent :P
Ik vind basketbal helemaal niks, dus dat valt al af. Wellicht dat ik de NXT Arena bij de Full Sail University ga bezoeken. Is toch vlakbij en er loopt aardig wat talent rond.

Ben zelf een groot vleeseter, dus die tip zal ik meenemen. Bedankt! Heb zelf al Sonny's BBQ, Outback en Texas Roadhouse ingepland en ik doe zelf ook graag aan barbecueën, dus er komt genoeg vlees door m'n kiezen. :9~
  maandag 28 juli 2014 @ 23:27:47 #259
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142833659
Texas Roadhouse zou ik inruilen voor Longhorn steakhouse ,Outback is altijd goed (Zeker de Blooming onion als voorgerecht nemen).
Sonny's ken ik niet :@
Zou zeker ook bij de Cheesecake factory gaan eten , je bent wel een halfuur bezig om door de menukaart te komen.
Normaal gesproken heb ik geen goede ervaringen met restaurants met een menukaart waar een gemiddeld telefoonboek jaloers op zou zijn , maar de Cheesecake factory is echt _O_
Naar zo een worstelshow zou ik ook nog wel een keer willen , gewoon om het een keer mee te maken
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 28 juli 2014 @ 23:36:09 #260
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_142834061
Zal eens kijken op de website van Longhorn. Heb er inderdaad goede dingen over gelezen.

Met Outback ben ik bekend, die blooming onion is verrukkelijk!

Sonny's is gewoon een keten ban BBQ-restaurants in het zuidwesten van de VS. De all-you-can-eat spare ribs zijn echt een aanrader.

Cheesecake Factory heb ik van gehoord. Deze had ik in gedachte, maar ik wil ook nog de nodige buffetrestaurants opzoeken (o.a. Woodgrill Buffet en CiCi's :P)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 01:14:40 #261
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142837512
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:36 schreef Steinerized het volgende:
Zal eens kijken op de website van Longhorn. Heb er inderdaad goede dingen over gelezen.

Met Outback ben ik bekend, die blooming onion is verrukkelijk!

Sonny's is gewoon een keten ban BBQ-restaurants in het zuidwesten van de VS. De all-you-can-eat spare ribs zijn echt een aanrader.

Cheesecake Factory heb ik van gehoord. Deze had ik in gedachte, maar ik wil ook nog de nodige buffetrestaurants opzoeken (o.a. Woodgrill Buffet en CiCi's :P)
Ik heb niet zo een goede ervaring met buffet restaurants.
Sizzlers , CiCi's en Ponderosa , allemaal bagger.
Over de Woodgrill heb ik wel goede dingen gehoord
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 29 juli 2014 @ 11:56:51 #262
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_142843751
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 01:14 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik heb niet zo een goede ervaring met buffet restaurants.
Sizzlers , CiCi's en Ponderosa , allemaal bagger.
Over de Woodgrill heb ik wel goede dingen gehoord
Sizzler en Ponderosa heb ik ook geen goede ervaringen mee. Met CiCi's heb ik altijd goede ervaringen gehad. Heerlijke pizza's! De vestiging aan de US 192, onder de bekende 'midgetgolf berg', is top. :)
  dinsdag 29 juli 2014 @ 12:08:14 #263
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_142844087
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 11:56 schreef Steinerized het volgende:

[..]

Sizzler en Ponderosa heb ik ook geen goede ervaringen mee. Met CiCi's heb ik altijd goede ervaringen gehad. Heerlijke pizza's! De vestiging aan de US 192, onder de bekende 'midgetgolf berg', is top. :)
Kan ook zijn , dat ik gewoon niet echt dol op pizza ben :@
ALs je tijd heb moet je ook eens bij de Yellow dog eats een keer wat gaan eten.
Heel apart tentje en lekker eten , de route daar naar toe (half uurtje rijden of zo vanuit Kissimmee) is ook wel leuk , mooie huizen :o kom je dan tegen
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:02:42 #264
296595 foodlover
live and learn
pi_142856800
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 23:36 schreef Steinerized het volgende:
Zal eens kijken op de website van Longhorn. Heb er inderdaad goede dingen over gelezen.

Met Outback ben ik bekend, die blooming onion is verrukkelijk!

Sonny's is gewoon een keten ban BBQ-restaurants in het zuidwesten van de VS. De all-you-can-eat spare ribs zijn echt een aanrader.

Cheesecake Factory heb ik van gehoord. Deze had ik in gedachte, maar ik wil ook nog de nodige buffetrestaurants opzoeken (o.a. Woodgrill Buffet en CiCi's :P)
Chinese buffetlunches zijn ook altijd goed te doen (Ichiban Kissimmee is bv. 5,95 $ per persoon voor de lunch...). Veel keuze, wordt goed bijgehouden/ververst en ook sushi voor de liefhebbers.

Wij vertrekken rond half augustus weer, eerst 3 dagen Orlando en dan naar Miami, waar we 2 cruises achter elkaar doen :).
  dinsdag 29 juli 2014 @ 19:13:01 #265
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_142857095
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2014 19:02 schreef foodlover het volgende:

[..]

Chinese buffetlunches zijn ook altijd goed te doen (Ichiban Kissimmee is bv. 5,95 $ per persoon voor de lunch...). Veel keuze, wordt goed bijgehouden/ververst en ook sushi voor de liefhebbers.
Ik ben er vorig jaar zomer geweest. Goed eten, maar echt vreselijk personeel. Borden worden niet opgehaald terwijl ze dertig keer in een halfuur langslopen en free-refills geven ze niet, terwijl dat wel bij de prijs inbegrepen zit.
  † In Memoriam † woensdag 24 december 2014 @ 12:34:46 #266
240917 Mula
pi_147914694
Hey leuk...een floridatopic! Ben inmiddels 3x geweest en ga volgend jaar voor de 4e keer! *O*
  woensdag 24 december 2014 @ 12:48:57 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_147915199
Wij gaan 27 april naar Florida *O*
27e vliegen we naar Orlando (British Airways, overstap op London Gatwick), dan 7 nachten Orlando; parken bezoeken en shoppen (tickets voor Disney en Universal via UndercoverTourist), dag rijden richting Miami; 2 overnachtingen in FloridaCity en bekijken Everglades, overnachting Key Marathon, overnachting Key West; terugvliegen vanaf KeyWest (transfer op Miami en Heathrow).
9 mei zijn we weer thuis :{
Eigenlijk is alles wel zo'n beetje geregeld nu.. Kinderen hebben aftelkalenders en 'shoptegoed' wat ze kunnen verdienen ;) boodschappenlijstjes in de maak (zowel voor wat mee daar naar toe nemen.. (weinig) en wat daar te kopen (veel) ;)

Zin in!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 24 december 2014 @ 13:55:57 #268
240917 Mula
pi_147917570
Leuk ET!

Wij vliegen via Frankfurt naar Orlando, blijven daar 7 nachten, dan 3 nachten aan het begin vd Keys en tot slot nog 7 nachten op South Beach. Uiteindelijk vanaf Miami, via NYC weer naar Amsterdam. Wel pas in september 2015. -O-

Ik was in januari in Florida en toen was de Dolphinmall vlakbij bij het vliegveld in Miami echt heel erg goedkoop. Uberhaupt (vooral de Gap!) maar helemaal met een gratis foldertje dat je in het hotel kon halen (gewoon bij de toeristische folders) en waarmee je nog een extra kortingsfoldertje kon halen bij de klantenservice van het winkelcentrum. Werd echt korting op korting op korting.
  Public Relations / Redactie Film woensdag 7 januari 2015 @ 20:16:44 #269
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_148441650
Net gehoord, komende september voor de 4e keer die kant op:)
pi_148535964
Ik zit er in juni ook weer 2 weekjes!
Eerste week paar dagen NYC dan afzakken naar DC en dan roadtrip naar St Augustine (in 2 dagen). Ik blijf wel aan de ooskust tot aan Key West. West kust en panhandle vind ik persoonlijk niks aan.

Is voor mij ook de 4e keer Florida. Kan niet goed uitleggen waarom, maar blijft voor mij toch leukste stuk van Amerika.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2015 11:16:41 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 14:45:24 #271
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153326314
Zoals E.T. hier boven zegt zijn we in April en Mei in Florida geweest. Ondertussen zijn we nu al plannen aan het maken om in 2017 nog eens terug te gaan :D
  zondag 7 juni 2015 @ 15:33:30 #272
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_153327406
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2015 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals E.T. hier boven zegt zijn we in April en Mei in Florida geweest. Ondertussen zijn we nu al plannen aan het maken om in 2017 nog eens terug te gaan :D
En vertel eens hoe het was }:|
Ik ben inmiddels overleden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 15:54:25 #273
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153327921
quote:
16s.gif Op zondag 7 juni 2015 15:33 schreef Enchanter het volgende:

[..]

En vertel eens hoe het was }:|
Gelet op het feit dat ik terug wil... vet! Alleen de everglades vond in een verloren dag, daar zou ik niet meer heen ga.
  zondag 7 juni 2015 @ 16:13:10 #274
419856 Steinerized
&#1057;&#1082;&#10
pi_153328323
Een aanrader voor ijsliefhebbers: Twistee Treat. Heeft meerdere vestigingen op de US 192. 😛
  zondag 7 juni 2015 @ 16:33:54 #275
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153328754
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gelet op het feit dat ik terug wil... vet! Alleen de everglades vond in een verloren dag, daar zou ik niet meer heen ga.
Serieus? Dat vond ik het tofste, kayakken tussen de aligators was voor mij een van de hoogtepunten (en ook schijteng).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 16:34:40 #276
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153328776
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:33 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Serieus? Dat vond ik het tofste, kayakken tussen de aligators was voor mij een van de hoogtepunten (en ook schijteng).
Het regende de hele dag, dus dat hielp niet mee. Maar verder vond ik het een grote kale vlakte. Beetje de hei op de veluwe, maar dan met krokodillen.

Ik had die dag achteraf liever op Key West gespendeerd.
pi_153329640
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het regende de hele dag, dus dat hielp niet mee. Maar verder vond ik het een grote kale vlakte. Beetje de hei op de veluwe, maar dan met krokodillen.

Ik had die dag achteraf liever op Key West gespendeerd.
Zeker een aanrader geweest! Mooie rit ook.

dag wel kort, kleine 4 uur rijden enkele rit.
  zondag 7 juni 2015 @ 17:38:38 #278
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_153330188
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 16:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het regende de hele dag, dus dat hielp niet mee. Maar verder vond ik het een grote kale vlakte. Beetje de hei op de veluwe, maar dan met krokodillen.

Ik had die dag achteraf liever op Key West gespendeerd.
Een vlakte? Dan zijn we echt in verschillende delen geweest, bij mij waren het vooral mangroves en swamp bossen.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 18:47:51 #279
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153331786
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:15 schreef nelisb het volgende:

[..]

Zeker een aanrader geweest! Mooie rit ook.

dag wel kort, kleine 4 uur rijden enkele rit.
Ik was in Key west :) Maar dus een dag korter.

We 7 dagen in Orlando geweest. Daarna de Orlando Eye op openingsdag gedaan en vervolgens naar Miami gereden. Daar hebben we de thriller boat tour gedaan (aanrader, onwijs vet) en Miami beach. Overnacht in Homestead. Dag erna naar Shark Valley gereden naar de everglades. En later die dag nog naar het zuiden van de everglades, nog een overnachting in homestead. Dag erna de keys op, tot Marathon gereden. Overnacht. Dag erna naar Key West, ook overnacht en de laatste dag vanaf Key West naar huis gevlogen.

quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 17:38 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Een vlakte? Dan zijn we echt in verschillende delen geweest, bij mij waren het vooral mangroves en swamp bossen.
We zijn dus naar Shark Valley geweest en daar is het vooral een enorme vlakte als je met het treintje richting de uitkijktoren gaat. Verderop op de 41 heb je van die airboat tours, maar het regende. Hard. Dan heeft het weinig zin. En ik had achteraf die dag liever in key west gehad.
  † In Memoriam † zondag 7 juni 2015 @ 19:27:40 #280
240917 Mula
pi_153332592
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2015 18:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daar hebben we de thriller boat tour gedaan (aanrader, onwijs vet)
Ja, vond ik ook! Wij hebben vorig jaar januari de tour van 5 uur gedaan. Tijdens de tocht viel de schemer in. Heel stoer!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 19:45:38 #281
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_153333029
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:27 schreef Mula het volgende:

[..]

Ja, vond ik ook! Wij hebben vorig jaar januari de tour van 5 uur gedaan. Tijdens de tocht viel de schemer in. Heel stoer!
Ja beter dan al die langzame bootjes die je zag varen :P

Maar 2017 willen we dus weer. Met 3 kinderen is dat wel weer even sparen :{
We willen dan wederom Orlando (want er zijn nog zat attracties die we niet gedaan hebben + opening Kong Island + opening Volcano Bay). en dan richting Tampa en de Westkust afzakken. Langs Anna's beach, Marco Island, etc.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 15:35:24 #282
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154416238
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2015 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja beter dan al die langzame bootjes die je zag varen :P

Maar 2017 willen we dus weer. Met 3 kinderen is dat wel weer even sparen :{
We willen dan wederom Orlando (want er zijn nog zat attracties die we niet gedaan hebben + opening Kong Island + opening Volcano Bay). en dan richting Tampa en de Westkust afzakken. Langs Anna's beach, Marco Island, etc.
Wij vinden Lake Buena vista spa & resort een goed hotel.
Mooi zwembad , dicht bij de attracties





SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En om de hoek de Lake Buena vista outlets en 3 minuten met de auto zit je bij de Premium outlets mocht je vrouw aan de eerste niet genoeg hebben.

Wij zouden in principe in september 2 weken gaan , maar wegens drukte hier op het werk heb ik dat maar uitgesteld naar april/mei. (weet nog niet precies wanneer de voorjaar vakantie is)

Iemand trouwens al in de Orlando Eye geweest ?

Ik ben inmiddels overleden
  † In Memoriam † vrijdag 17 juli 2015 @ 16:59:34 #283
240917 Mula
pi_154418361
Iemand nog tips voor goedkope en goede eettenten in Kissimee/Orlando, Key West en Miami Beach?
  vrijdag 17 juli 2015 @ 22:54:37 #284
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_154428193
Goedkoop zijn lig de buffet-ketens Golden Corral, Ichiban, Cici.. Niet hoogstaand, wel prima voer voor die prijs (en overal coupons voor golden Corral te vinden).
Als gezin met drie (jonge) kinderen waren wij hier lig vaak te vinden ;)

Key West hebben wij bij Johny Rockets aan Duval Street burgers gegeten; goed betaalbaar, prima eten :)

Miami hebben we niet gegeten :+

Orlando Eye is trouwens erg leuk! :) Wij zijn er op de openingsdag in geweest :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 17 juli 2015 @ 23:16:26 #285
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154428919
In Miami in ieder geval niet op de boulevard van Southbeach , bij 3 verschillende restaurants gegeten en wij vonden het slecht tot niet bijzonder en goedkoop is het zeker niet.
Over het algemeen is uit eten in Orlando zeer goed betaalbaar ondanks de ongunstige dollar
Ik ben inmiddels overleden
  † In Memoriam † zaterdag 18 juli 2015 @ 00:31:36 #286
240917 Mula
pi_154431340
Golden corral kende ik nog niet. Die gaat op het lijstje!

Ik ben vorig jaar bij cici pizza geweest. Er lag een coupon op de hotelkamer waardoor je met zn 2en onbeperkt pizza kon eten voor $8 ofzo. Sloeg helemaal nergens meer op, maar de pizza was prima te doen. Alleen het was wel zoeken naar schone borden en bestek.

Ik vind eten in Miami beach al snel duur en niet bijzonder. Uiteindelijk hebben we geregeld gegrilde kip vd Publix met een grote fruitsalade gegeten als diner. Kostte echt helemaal niks en was lekker!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juli 2015 @ 18:06:33 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_154441787
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2015 00:31 schreef Mula het volgende:
Golden corral kende ik nog niet. Die gaat op het lijstje!

Ik ben vorig jaar bij cici pizza geweest. Er lag een coupon op de hotelkamer waardoor je met zn 2en onbeperkt pizza kon eten voor $8 ofzo. Sloeg helemaal nergens meer op, maar de pizza was prima te doen. Alleen het was wel zoeken naar schone borden en bestek.

Ik vind eten in Miami beach al snel duur en niet bijzonder. Uiteindelijk hebben we geregeld gegrilde kip vd Publix met een grote fruitsalade gegeten als diner. Kostte echt helemaal niks en was lekker!
Bij al die buffet restaurants eet je per volwassene voor $9,99 en de kinderen voor $4,99 Gaat inderdaad nergens over. En bij golden coral en pondarosa hebben ze best prima steaks en spare ribs enzo.
  zaterdag 18 juli 2015 @ 23:39:57 #288
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_154451427
Ik vind die buffet restaurant echt helemaal niks :N
Voor ontbijt gaat het nog wel maar voor de rest :r
Ponderosa , Golden Corral , Sizzler allemaal geprobeerd , allemaal bagger.
Ontbijten doen we daar ook niet meer , als we niet op de hotelkamer / Villa ontbijten dan gaan we meestal naar Panera bread
Ik ben inmiddels overleden
pi_159534789
Iemand die kan helpen?

Augustus 2 weken de tijd.
Eerste week Orlando met alle parken, luxe hotel met alles erop en eraan.
Daarna vliegtuig naar Miami.
Everglades, strand en misschien key west?

Welke parken wel of niet?
Suggesties voor Miami?

Augustus een goede tijd of grote kans op orkanen?

Vader met 3 kids in de leeftijd van 18-16-14.
pi_159537386
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:17 schreef nelisb het volgende:
Iemand die kan helpen?

Augustus 2 weken de tijd.
Eerste week Orlando met alle parken, luxe hotel met alles erop en eraan.
Daarna vliegtuig naar Miami.
Everglades, strand en misschien key west?

Welke parken wel of niet?
Suggesties voor Miami?

Augustus een goede tijd of grote kans op orkanen?

Vader met 3 kids in de leeftijd van 18-16-14.
Skip Miami. Meest overrated stad ooit. Vorig jaar voor 2e keer geweest, nu voor maar 1 nachtje als tussenstop en zelfs dat vond ik te lang.

Tip Orlando: boek OF een hotel in 1 van de parken, en anders kan ik je Caribe Royal aanraden. Persoonlijk Universal boven Disney!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-01-2016 12:43:13 ]
  zondag 31 januari 2016 @ 13:02:18 #291
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159537963
Augustus is prima, orkaanseizoen is meestal wat later :)
Vanaf Orlando is Cape Canaveral wel leuk misschien, of Daytona Beach.
Miami zelf vond ik niet heel bijzonder, wel leuk om bij Miami Beach. Art deco district te kijken, Collins Ave dacht ik...
Everglades en Key West zijn leuk :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_159538118
Everglades vond ik enorm tegenvallen. Westen van Florida is ook wel de moeite waard om te doen, o.a. Cape Coral en St. Petersburg/Tampa
  zondag 31 januari 2016 @ 13:08:29 #293
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_159538136
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2016 10:17 schreef nelisb het volgende:
Iemand die kan helpen?

Augustus 2 weken de tijd.
Eerste week Orlando met alle parken, luxe hotel met alles erop en eraan.
Daarna vliegtuig naar Miami.
Everglades, strand en misschien key west?

Welke parken wel of niet?
Suggesties voor Miami?

Augustus een goede tijd of grote kans op orkanen?

Vader met 3 kids in de leeftijd van 18-16-14.
Orlando - Miami is prima te rijden :Y

Wij hebben ook Orlando parken - Miami - Key West gedaan in twee weken; zie swetsen.blogspot.nl voor ons schema :) (onze kinderen zijn wel jonger, met oudere kinderen lijkt Universal me inderdaad nog leuker, maar Disney is ook voor groten nog steeds super)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_159538882
quote:
6s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:08 schreef E.T. het volgende:

[..]

Orlando - Miami is prima te rijden :Y

Wij hebben ook Orlando parken - Miami - Key West gedaan in twee weken; zie swetsen.blogspot.nl voor ons schema :) (onze kinderen zijn wel jonger, met oudere kinderen lijkt Universal me inderdaad nog leuker, maar Disney is ook voor groten nog steeds super)
Thanks!!!

Deze geef ik door aan mijn collega.
Volgens mij is dit wat hij zou willen doen in 12-13 dagen.
  zondag 31 januari 2016 @ 13:34:52 #295
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_159538959
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:32 schreef nelisb het volgende:

[..]

Thanks!!!

Deze geef ik door aan mijn collega.
Volgens mij is dit wat hij zou willen doen in 12-13 dagen.
Extra dag in KeyWest is overigens wel zeer aan te bevelen :Y Daar had ik wel een extra dag willen hebben :)

Volgend jaar willen we weer... Dan na de week Orlando naar de GulfCoast en van Tampa naar Naples (Marco island) in de tweede week :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_159539015
quote:
6s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:34 schreef E.T. het volgende:

[..]

Extra dag in KeyWest is overigens wel zeer aan te bevelen :Y Daar had ik wel een extra dag willen hebben :)

Volgend jaar willen we weer... Dan na de week Orlando naar de GulfCoast en van Tampa naar Naples (Marco island) in de tweede week :)
Welke parken zijn er nog meer, of zijn dit ze?

Magic Kingdom ofzo.
29 april Universal Studio's
30 april Epcot
1 mei Hollywood Studio's
2 mei Animal Kingdom
3 mei Island of Adventure
  zondag 31 januari 2016 @ 13:50:25 #297
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_159539484
Typhoon Lagoon en Blizzard Beach zijn waterparken van Disney, erg gaaf!

Verder heb je nog SeaWorld (wil ik volgende keer zeker heen).
Universal & Islands of Adventure kan je wel drie dagen totaal vullen (een park-to-park ticket is wel een must, alleen al omdat je met de Hogwarts express wilt ;) )
Hollywood Studio's ben je in een halve dag wel klaar; daar is momenteel heel veel gesloten ivm grote toekomstige veranderingen (Star Wars land en Avatar).

Overigens vonden wij het eind april/begin mei al behoorlijk heet en hadden we het om een uur of 2/3 wel helemaal gehad met wachtrijen en door pretparken slenteren in de hitte.. Wij gingen dan naar een waterpark en na het eten weer terug naar de pretpark. Augustus is nóg veel warmer..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 januari 2016 @ 13:56:13 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_159539647
Je kan denk ik epcot en hollywood studio's momenteel wel op 1 dag doen. Epcot is met name educatief met weinig thrill attracties en hollywood studies is half dicht. Hoewel The Tower of Terror wel een bazenattractie blijft :)

Maar parken in Orlando:

Magic Kingdom
Hollywood Studio's
Epcot
Animal Kingdom
Typhoon Lagoon
Blizzard Beach
Universal Studio's
Islands of Adventures
Vulcano Bay (begin 2017)
Sea World
Aquatica
Lego Land

Heb ik ze zo?
  zondag 31 januari 2016 @ 14:03:18 #299
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_159539857
quote:
2s.gif Op zondag 31 januari 2016 13:07 schreef Citizen.Erased het volgende:
Everglades vond ik enorm tegenvallen. Westen van Florida is ook wel de moeite waard om te doen, o.a. Cape Coral en St. Petersburg/Tampa
Grappig hoe smaken verschillen, St Petersburg & Tampa vond ik weinig aan. Sowieso die kant niet, naja een NFL wedstrijd was leuk :)

Wel cool met drie kinderen in die leeftijd, is schieten op een range; shotgun, AK47 etc. :D


Seaworld is ook cool. Dolfijnen aaien en die Orca-show, al gaan trainers geloof ik niet meer het water in met die beesten.
Of, als ze het ervoor over hebben; Discovery Cove, waar je met dolfijnen kunt zwemmen O+

Als ze naar de Keys gaan ff stoppen bij Robbie's Marina.
Ziekelijk om te doen/zien dit:
Haters everywhere but I don't really care.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 31 januari 2016 @ 14:12:49 #300
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_159540125
Robbie's Marina is vet inderdaad. Ook leuk om met een bootje naar Indian Key te gaan.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 maart 2016 @ 17:56:32 #301
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')