Ben in St Petersburg naar een concert geweest van een echte Country icoon, waar ik kaartjes voor had gewonnen. Sfeer is altijd wel goed bij concerten in de VS, Veel ouder publiek wel. Vergeet in ieder geval niet je photo-ID mee te nemen, want daar wordt minimaal twee keer op gecontroleerd (eerst voor de toegang, vaak 21+ en dan voor een stempeltje om drank te mogen halen).quote:Op woensdag 7 december 2011 20:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
En iemand ervaring met concertjes in Florida toevallig?

Ben naar Motley Crue / Aerosmith geweest jaar of 2 terug.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:01 schreef myxomatosekonijn het volgende:
...
En iemand ervaring met concertjes in Florida toevallig?

Sla Universal niet over, vele malen leuker dan Seaworld imoquote:Op zondag 11 december 2011 14:54 schreef matthijst het volgende:
Net geboekt voor augustus; twee weken Orlando, 12 dagen daar in www.worldquestorlando.com
Was oorspronkelijk aan het kijken voor een All Inclusive op Tenerife, maar voor hetzelfde geld kan je schijnbaar ook in het hoogseizoen naar Orlando, incl. huurauto.
Wil iig naar Seaworld en een random waterpark. Verder een beetje relaxen en wat rondtouren in de buurt. En outletshoppen uiteraard

Dan zou ik wel voor Islands of adventure gaan. Leukste park IMHOquote:Op maandag 12 december 2011 18:09 schreef mirannie het volgende:
[..]
Sla Universal niet over, vele malen leuker dan Seaworld imo

Ik heb zowel Alamo , Hertz en Avis gehad.quote:Op maandag 12 december 2011 23:05 schreef Tinos85 het volgende:
Aanraders voor autohuurmaatschappijen?

Klopt ja , ik vond die Spiderman attractie altijd het tofst , maar sinds die Harry Potter attractie , komt Spiderman toch echt op een tweede plaats.quote:Op maandag 12 december 2011 23:11 schreef matthijst het volgende:
...
@Hierboven: Universal ben ik een paar jaar terug geweest, volgens mij voor zo'n Spiderman attractie, was idd wel cool.
Seaworld vind ik altijd geinig met die Orca's en dat dolfijnen-aai-bad

September is niet echt het meest ideale , maar wel beter dan juli of augustus.quote:Op dinsdag 27 december 2011 23:51 schreef nelisb het volgende:
Iemand weleens in september in Miami geweest?
Ik lees overal dat het warm is maar ook veel neerslag. Ik zit niet op 3 weken regen te wachten.
Het is ook orkaan seizoen, maar dat is maar eens in de zoveel jaar.

Officieel loopt het orkaanseizoen t/m november.quote:Op woensdag 28 december 2011 00:39 schreef nelisb het volgende:
Ja ik vind het wel een risico.
Een bui kan je wel hebben, ook elke dag wel 1tje.
Maar jeetje je zou maar midden in een orkaan terechtkomen.
Lastige keuze.

Natuurlijk de outlets , en ik vond de Altemonte mall wel okay , omdat hier eigenlijk weinig toeristen komen.quote:Op maandag 9 januari 2012 10:43 schreef BuupWerk het volgende:
Malls in Orlando...
Mall at Millenia
http://www.mallatmillenia.com/
International Dr. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=96
Florida Mall
http://www.simon.com/mall/?id=139
Alta Monte Mall
http://www.altamontemall.com/
Vineland Ave. Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17
Point Orlando
http://www.pointeorlando.com/
West Oaks Mall
http://www.westoaksmall.com/
Winter Park Mall
http://www.winterparkmall.com/
Outlet Marketplace Premium Outlets
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=94
LBVFS
http://www.lbvfs.com
Universal City Walk
http://www.citywalk.com/
Mis ik er wellicht nog enkele ??
Welke zijn de aanraders ??

Jaloers!quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:15 schreef nelisb het volgende:
Zo net geboekt. 24 mei tot en met 2 juni naar Miami.
Lekker weekje niks doen.

Mooie tijd. Ik kom de 28ste aan.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 21:15 schreef nelisb het volgende:
Zo net geboekt. 24 mei tot en met 2 juni naar Miami.
Lekker weekje niks doen.

Ik kijk altijd even op Xpedia , die zijn normaal gesproken niet goedkoop.quote:Op dinsdag 10 januari 2012 23:01 schreef nelisb het volgende:
Ja lekker joh. Nu nog even een appartement of hotel vinden.

Ik ben afgelopen oktober geweest en heb echt heel veel regen gehad. Terwijl ik 3 jaar geleden in oktober in Orlando was en toen geen regen gehad heb.quote:Op woensdag 28 december 2011 01:00 schreef Enchanter het volgende:
http://www.klimaatinfo.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/
Kijk anders hier even.
Ik zou in oktober gaan , dat maandje langer wachten moet kunnen

Dat is absoluut waar!quote:Op woensdag 11 januari 2012 11:46 schreef Enchanter het volgende:
Je moet ook een beetje geluk hebben , hier in Nederland ben je zomers ook nooit verzekerd van goed weer.

Iemand nog tips?
 Iemand nog tips? 

Tips voor Miami , ligt er aan.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef Catch22- het volgende:
In april ga ik anderhalve week naar MiamiIemand nog tips?
Ik wil sowieso graag vissen (Little big game), iemand daar tips voor by any chance?

Geen idee wat big gamen is , ben dan ook geen liefhebber van vissen (ik haat het nog net niet).quote:Op maandag 30 januari 2012 14:06 schreef Catch22- het volgende:
Hm.. Het is wel redelijk aan de prijs. Wil eigenlijk little big gamen (tonijn e.d.) Hoeft niet zo nodig 3 uur in een bezemsteel te hangen.
 )
 )

Mijdt de promenade in de avond want de prijzen zijn dan extreem hoog,in de meeste restaurants/clubs van bepaalde Hollywoodsterren kom je gewoon niet in als toerist en als je in de rij mag staan dan duurt alles uren voor je aan de berut bent.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:09 schreef Catch22- het volgende:
In april ga ik anderhalve week naar MiamiIemand nog tips?

wat als je van te voren een kaartje koopt voor zo een club/discotheek.. kunnen ze je dan alsnog weigeren?quote:Op woensdag 1 februari 2012 19:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Mijdt de promenade in de avond want de prijzen zijn dan extreem hoog,in de meeste restaurants/clubs van bepaalde Hollywoodsterren kom je gewoon niet in als toerist en als je in de rij mag staan dan duurt alles uren voor je aan de berut bent.
Alles draait daar om geld,veel geld.

ja, als je ze niet aanstaat of de verkeerde kleding hebt.quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:32 schreef EL_Presidente het volgende:
[..]
wat als je van te voren een kaartje koopt voor zo een club/discotheek.. kunnen ze je dan alsnog weigeren?

iemand??quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:58 schreef casper019 het volgende:
op http://www.boekvandaag.nl/ staat nu een hele mooie aanbieidng voor florida...
ben alleen totaal niet bekent met florida maar het klinkt wel leuk allemaal
is het naast de parken die erizjn een leuke stad om heen te gaan? is er veel te doen verder/bezichtigen? en is het openbaar vervoer (heb geen rijbewijs) een beetje goed daar?
en is iemand bekent met het hotel van de advententie van boekvandaag? is het eencentraal hhotel?

Zonder auto te huren is dit bijna niet te doen. Vanaf het hotel zal er wel een busje je naar de Disney / Universal parken willen brengen. Vanaf Universal rijdt er een bus naar het centrum van Orlando of naar de grote malls, maar veel verder kom je niet zonder auto.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:58 schreef casper019 het volgende:
op http://www.boekvandaag.nl/ staat nu een hele mooie aanbieidng voor florida...
is het naast de parken die erizjn een leuke stad om heen te gaan? is er veel te doen verder/bezichtigen? en is het openbaar vervoer (heb geen rijbewijs) een beetje goed daar?
en is iemand bekent met het hotel van de advententie van boekvandaag? is het eencentraal hhotel?

Je bent naar hetzelfde Miami geweest als waar ik nu ben?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 09:36 schreef Catch22- het volgende:
Auto huren was ook 80 dollar per dag en dan zat je nog met parkeren wat op south beach een beetje kut is. Daarbij rijden ze in Miami als idioten dus daar wou ik mij niet aan wagen.

Ik ben voor deze aanbieding gegaan, ben er 16 dagen geweest en alweer een weekje terug intussen.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 15:58 schreef casper019 het volgende:
 ) en een fantastisch verjaardagsweekend gehad. Naar een UFC event en naar heel veel clubs geweest...
  ) en een fantastisch verjaardagsweekend gehad. Naar een UFC event en naar heel veel clubs geweest... 

Ja , je had beter naar Universal , Islands of adventure , Epcot of Hollywood studio's kunnen gaan ipv Magic Kingdom.quote:Op zondag 1 juli 2012 21:52 schreef Queens het volgende:
[..]
Ik ben voor deze aanbieding gegaan, ben er 16 dagen geweest en alweer een weekje terug intussen.
Het leek bijna te mooi om waar te zijn voor die prijs maar alles was gewoon goed geregeld!
Eerste paar dagen in Orlando (Kissimmee) geweest, veel geshopt en naar Magic Kingdom (Disney) geweest. Helaas begon het keihard te gieten toen we een paar uur in het pretpark waren...eigenlijk was het ook veel te kinderachtig voor ons (28 en 31 jaar oud) en voor mijn gevoel was het zowat identiek aan Euro Disney maar goed. Oja, ik had in NL online toegangskaartjes gekocht en dat bleek achteraf niet slim want in Orlando zelf kon je ze voor $30 goedkoper halen bij verschillende verkooppunten voor '2ehands' tickets.
Daarna naar Miami gereden (uiteraard in een cabrio) en een fantastisch verjaardagsweekend gehad. Naar een UFC event en naar heel veel clubs geweest...
Paar dagen later naar Key West gereden en daar heerlijk kunnen relaxen na alle drukte van Miami.
Ook redelijk goedkoop kunnen duiken! We hebben gewoon af en toe bij zo'n kiosk nagevraagd wat het koste en op dag 3 ofzo kregen we opeens een hele goeie prijs ($80 ipv $140 voor 2 duiken) dus toen hebben we het maar meteen gedaan. Prima duikschool en ook een hele mooie duik!
Na 4 dagen Key West weer 2 dagen Miami en uiteindelijk weer terug naar Kissimmee.
Ik wil zeker een keer terug! En dan zou ik zo min mogelijk tijd in Orlando doorbrengen want de rest van Florida was gewoon veel leuker. En het was trouwens de eerste keer dat ik met Arke vloog...wat een karige vliegtuigmaatschappij is dat zeg. Gelukkig was ik er een beetje op voorbereid...
In ieder geval....Florida rocks! Ben vaker in USA geweest maar altijd NY/NJ dus nu heb ik het eindelijk eens een keer van een andere kant kunnen meemaken.

Nu je het zegt, ze kunnen om je creditcard vragen om te checken of het overeenkomt met de creditcard waarmee de tickets zijn aangeschaft (is bij mij overigens niet gebeurd, kon zo doorlopen)quote:Op maandag 2 juli 2012 00:25 schreef Tinos85 het volgende:
Met die 'tweedehands' tickets moet je ook nog oppassen. Kan zomaar zijn dat ze je weigeren omdat je tickets officieel niet mag doorverkopen.

Tja ik wou per se naar een Disney park maar had me verder helemaal niet erin verdiept, ik vond Magic Kingdom wel leuk klinkenquote:Op maandag 2 juli 2012 16:51 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ja , je had beter naar Universal , Islands of adventure , Epcot of Hollywood studio's kunnen gaan ipv Magic Kingdom.
Alhoewel ik Magic Kingdom vanwege de sfeer ook erg leuk vind.
Maar er is nog wel meer in (de buurt van) Orlando dan alleen Disney en shoppen.
Wij gaan volgend jaar 2 weken en blijven voor het eerst 2 weken in Orlando , dus geen Miami , Key west of weet ik veel.

De eerste twee keer Florida gingen we bijna naar alle parken (quote:Op donderdag 5 juli 2012 08:35 schreef Queens het volgende:
[..]
Tja ik wou per se naar een Disney park maar had me verder helemaal niet erin verdiept, ik vond Magic Kingdom wel leuk klinken
En ja, ik weet dat er meer te doen is in de buurt van Orlando maar ik vond Miami dan verreweg het interessante, zeker omdat het mijn eerste keer was.
Ga je dan veel pretparken doen?
 ) , maar nu beperken we het meestal tot 2 max 3 parken , het klinkt misschien saai maar als we op vakantie gaan gaan we naar Florida
 ) , maar nu beperken we het meestal tot 2 max 3 parken , het klinkt misschien saai maar als we op vakantie gaan gaan we naar Florida   

Die kerel die aan je vast zit heeft een parachute om , alleen hij vertelde dat pas toen we beneden warenquote:Op donderdag 5 juli 2012 09:59 schreef matthijst het volgende:
Krijg je een parachute om ofzo?
Voor het geval zo'n ding uit elkaar flikkert?

(Pretparken kennen we wel uiteraard
 (Pretparken kennen we wel uiteraard  )
 )

) tegenover  deze mall
  ) tegenover  deze mall

Wanneer zou je willen gaan ?quote:Op maandag 9 juli 2012 14:06 schreef PLAE@ het volgende:
Heeft iemand nog tips voor goedkope vluchten? Het valt mij allemaal wat tegen de prijs voor een retourtje Miami/Orlando. Je zit zo op 700 euro.

Mja, NFL...quote:Op maandag 9 juli 2012 09:15 schreef matthijst het volgende:
Jammer idd, van die andere sporten, maar NFL preseason is net begonnen in augustus.

Arkefly had 2 weken geleden een aanbieding voor 399,00 (of was het 499quote:Op maandag 9 juli 2012 14:33 schreef JDx het volgende:
Goedkoper dan 500 wordt het niet hoor, alleen vlucht.
 ) voor een retourtje
 ) voor een retourtje 

Zit je wel op de spot
 Zit je wel op de spot 

Voor 610 euro via KLM
 Voor 610 euro via KLM 

Duiken in Florida doe je op de Keysquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:14 schreef kepler het volgende:
Net mn ticket geboekt naar MiamiVoor 610 euro via KLM
Ik ben in totaal 9 dagen in Florida, waarvan ik 8 dagen een huurauto heb. Ik heb nog geen idee wat ik allemaal ga doen, maar iig staat dit op mn lijstje:
- NASA Space Center
- Disney World
- Duiken (iemand goede tip waar? Ik heb een advanced brevet)
- Everglades (eigenlijk wil ik het niet bezoeken via zo'n standaard bootje, zijn er nog andere leuke manieren?)
Ik heb er nu al zin in!

Ow ja, Keys staan zeker op mn lijstje!quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:23 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Duiken in Florida doe je op de Keys
Als je in Orlando bent zou ik ook nog even naar Islands of Adventure gaan , die Harry Potter attractie moet je gezien / gedaan hebben.
Als je toch in Miami bent , kan je wel even naar Sunrise rijden , daar zit de Sawgrass mills , grootste mall van Florida . daar kan je wel goed(koop) kleding scoren.
Verder moet je gaan eten bij Texas de Brazil (zowel te vinden in Orlando als in Miami) behalve als je vegetariër bent.
 ). Sawgrass mill had ik over gelezen, mocht ik tijd (en geld
). Sawgrass mill had ik over gelezen, mocht ik tijd (en geld  ) over hebben dan ga ik wel even langs
) over hebben dan ga ik wel even langs  

Ik ben ook geen Harry Potter fan , heb alleen deel 1 gezienquote:Op maandag 6 augustus 2012 20:29 schreef kepler het volgende:
[..]
Ow ja, Keys staan zeker op mn lijstje!
Ik ben niet zo'n fan van Harry Potter, dus die sla ik over (kheb niet heel lang de tijd, blijf ik liever wat langer op de keys). Sawgrass mill had ik over gelezen, mocht ik tijd (en geld
) over hebben dan ga ik wel even langs
 , maar die attractie is echt
 , maar die attractie is echt  , en de Spiderman attractie zit daar ook en die is ook
 , en de Spiderman attractie zit daar ook en die is ook  .
. 

Helaas in het ultieme hoogseizoen, maar kon helaas niet anders omdat ik gebonden ben aan de schoolvakanties (een nadeel van werken in het onderwijs). Helaas is het dan daar topdruk heb ik begrepen
  Helaas in het ultieme hoogseizoen, maar kon helaas niet anders omdat ik gebonden ben aan de schoolvakanties (een nadeel van werken in het onderwijs). Helaas is het dan daar topdruk heb ik begrepen   Is er iemand die een beetje een indruk kan geven van hoe druk het daar is? Merk je er bijvoorbeeld veel van onderweg van plek naar plek? Moet ik meer tijd uittrekken voor onze autoritten, omdat het veel drukker is dan normaal?
  Is er iemand die een beetje een indruk kan geven van hoe druk het daar is? Merk je er bijvoorbeeld veel van onderweg van plek naar plek? Moet ik meer tijd uittrekken voor onze autoritten, omdat het veel drukker is dan normaal? Onze planning:
  Onze planning:
 Ik zie het als een uitdaging om meer luxe te krijgen voor dezelfde prijs
  Ik zie het als een uitdaging om meer luxe te krijgen voor dezelfde prijs   Alleen de plaatsten en bepaalde excursies staan dus vast.
  Alleen de plaatsten en bepaalde excursies staan dus vast. ) twee dagdelen naar een shoppingmall "mag"
 ) twee dagdelen naar een shoppingmall "mag"  . Ik heb wat zitten zoeken en heb gekozen voor de Sawgrass Mill Mall in Ft. Lauderdale en de Florida Mall in Orlando. Mijn doel is om koopjes te scoren (ga met een half lege koffer heen). Daarnaast wil ik graag wat merken kopen die in Nederland niet of nauwelijks te koop zijn, zoals Hollister, Abercrombie, Victoria's Secret, GAP, etc. Daarnaast natuurlijk kleding shoppen bij Tommy Hilfiger en Ralph Lauren, omdat dat schijnbaar goedkoper is dan in Nederland
 . Ik heb wat zitten zoeken en heb gekozen voor de Sawgrass Mill Mall in Ft. Lauderdale en de Florida Mall in Orlando. Mijn doel is om koopjes te scoren (ga met een half lege koffer heen). Daarnaast wil ik graag wat merken kopen die in Nederland niet of nauwelijks te koop zijn, zoals Hollister, Abercrombie, Victoria's Secret, GAP, etc. Daarnaast natuurlijk kleding shoppen bij Tommy Hilfiger en Ralph Lauren, omdat dat schijnbaar goedkoper is dan in Nederland  Is het écht goedkoper dan in Nederland? Is het ook écht de moeite waard om te doen? Heeft iemand nog tips/tricks en/of do's en don'ts?
 Is het écht goedkoper dan in Nederland? Is het ook écht de moeite waard om te doen? Heeft iemand nog tips/tricks en/of do's en don'ts?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |