abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_84362222


Hier wat handige sites:
Haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
HobbyGigant.nl
Stitch Diva's Crochet Tutorial (Engelstalig, met foto's )
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
Amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
Handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
Haaknaalden
Hier kun je je werk bijhouden
Bloemen haken
Zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Gratis Nederlandse patronen
Heuse blogpost over onze eigen Wampi aan het haken in de trein!



Vorige delen:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20 - 21 - 22 - 23 - 24 -
25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31

Heb je de laatste post in het topic? Open dan even een nieuw deel. De openingspost vindt je hier.

De laatst geshowde haaksels:

Mijsjes doosje (no pun intended ):


Giant GS-blanket van Hoothoot:


Lijnloos' happy square:


Lyssa's cactus:


Mijn loop baby toy:



Aanhaken maar, showen die haaksels en lekker speculeren over de Grand Summer Swap!

[ Bericht 4% gewijzigd door Ilske op 22-07-2010 17:05:18 (Even linkjes naar vorige delen geupdate) ]
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:08:30 #2
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_84362621
Wat n leuke haaksels komen er weer voorbij!!

Ik heb de doorstopper voor mn oma afgemaakt (had ik dat al niet eerder gezegd? Weet t niet meer). Heb inmiddels foto's gemaakt, maar geen kabeltje bij me, dus dat komt nog.
Ook heb ik een ecru/grijs schaapje gehaakt (Floortje van Christel Krukkert) voor een kennis die zwanger is. Alleen moet ik daar de achterpoten nog vast zetten en haar een gezichtje geven. Daarna wil ik nog 2 schaapjes maken, maar dan met een grijs kopje/hoefjes en een roze vachtje, want 1 kennis is zwanger van een meisje en 1 vriendin is bevallen van een meisje.
  donderdag 22 juli 2010 @ 17:11:57 #3
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_84362758
Omdat ik ook graag zulke mooie dingen als jullie wil maken, heb ik mijn moeder gevraagd me te leren haken.
Dit is het resultaat tot nu toe:

Een onderzetter voor m'n bord. gemaakt met vasten, toch?

En dit wordt een klein onderzettertje gemaakt met stokjes


Tja, ik hoop dat ik na veel oefenen net zo goed als jullie word
pi_84363564
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Niara het volgende:
Omdat ik ook graag zulke mooie dingen als jullie wil maken, heb ik mijn moeder gevraagd me te leren haken.
Dit is het resultaat tot nu toe:
[ afbeelding ]
Een onderzetter voor m'n bord. gemaakt met vasten, toch?

En dit wordt een klein onderzettertje gemaakt met stokjes
[ afbeelding ]

Tja, ik hoop dat ik na veel oefenen net zo goed als jullie word
Een goed begin is het halve werk!!! Je bent al heel goed op weg, en volgens mij zijn de meesten van ons zo begonnen en hebben al snel nog meer geleerd (youtube-instructie-filmpjes en Ravelry qua patroontjes are your best friends!)

Leuk dat je erbij bent, keep up the good work!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
pi_84363680
dat gaat al goed Niara, dit is een goede basis voor de dingen die wij doen...
je kunt eventueel ook nog bepaalde steken opzoeken op youtube en beginnen met eenvoudige knuffels of granny's (dat zijn die vierkantjes waar die deken van gemaakt is in de OP... je hebt er meerdere soorten van, die van Attic24 zijn bijvoorbeeld begonnen met een rondje...)

mijn doosje in de OP?
pi_84363840
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:40 schreef trui het volgende:
leuk lijnloos!! ga je nu alle smilies van fok! maken en tot een dekentje verwerken?

lyssa, zelfs de bloempot erbij gehaakt, stoer!

arual, er staan een paar handige aanwijzingen in het topic over het 'edgen' van de granny stripe deken op het discussieboard van de lucygroep op ravelry. van lucy zelf. zie hier en hier
Helemaal geweldig, vooral de eerste variant!
pi_84364575
het is maar 1 variant... de tweede link is zoals het uiteindelijk is geworden... maar jij vond zo'n randje ook wel wat om je dekentje heen? dan valt het helemaal niet meer op dat je ergens maar 1 stokje ipv 2 hebt gedaan
pi_84365651
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:11 schreef Niara het volgende:
Omdat ik ook graag zulke mooie dingen als jullie wil maken, heb ik mijn moeder gevraagd me te leren haken.
Dit is het resultaat tot nu toe:
[ afbeelding ]
Een onderzetter voor m'n bord. gemaakt met vasten, toch?

En dit wordt een klein onderzettertje gemaakt met stokjes
[ afbeelding ]

Tja, ik hoop dat ik na veel oefenen net zo goed als jullie word
Het scheelt al dat je moeder je het kan leren! Het ziet er prima uit! Ik ben ook pas sinds eind mei weer aan het haken! Als je simpele patroontjes wilt kan je je ook aanmelden op www.ravelry.com leuke verzamelsite voor patroontjes en het bijhouden van je werken!

En gewoon vragen hier, dat deed ik ook vaak genoeg (en nog steeds )

Gaaf doosje Mijsje, ik had alleen een leuk kleurtje gekozen, met wit wordt het snel oubollig vind ik

Ik vind die rammelaar ook erg mooi, Ilske! Mogelijk ga ik die voor mijn zwangere collega maken

Leuk dekentje weer Hoothoot! Ik blijf het gaaf vinden hoe je het ook op de foto zet, net zoals je tas! Mooi project en mooie foto

Lieve smiley granny
pi_84366362
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 17:52 schreef mijsje het volgende:
het is maar 1 variant... de tweede link is zoals het uiteindelijk is geworden... maar jij vond zo'n randje ook wel wat om je dekentje heen? dan valt het helemaal niet meer op dat je ergens maar 1 stokje ipv 2 hebt gedaan
Dan zou ik idd stoppen na plaatje 1. 2 wordt me te massief.
pi_84366395
Jouw begin is al een stuk beter dan het mijn Niara.

Wat grappig mijsje, zo'n doosje.

De rammelaar is ook echt leuk. Jammer alleen dat de afwerking dus zo belangrijk is.

Hoothoot deken mag hier zo op de bank, geen probleem.

Cactussen blijven leuk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 22 juli 2010 @ 18:48:46 #11
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_84366464
Bedankt voor al het positieve commentaar
Ik ga me eens op Ravelry registreren
pi_84366598
Ik heb mijn cactus vandaag gegeven aan mijn collega, wisselende reacties van de andere collega's. Zij zelf vond het erg leuk, ook omdat het gewoon leuk op kantoor kan staan. Sommige konden niet zien dat het een cactus was en de ouwe lul dokter vond het maar niets en zat er denigrerende grapjes over te maken

De cactus werd meteen ingewijd door een patiënt, die het zo lekker zacht vond en die de cactus daarom een kusje gaf
  FOK!fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 18:52:43 #13
287763 SP22
pi_84366605
Ben ik weer.. ben beetje druk geweest..

Mijn mislukte laptop sleeve ( hij zou in de lengte om de laptop heengevouwen worden) Iemand enig idee of daar nog wat anders van te maken is??:



Mijn huidige projectje: de boodschappentas:

  donderdag 22 juli 2010 @ 20:58:54 #14
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84371482
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:52 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb mijn cactus vandaag gegeven aan mijn collega, wisselende reacties van de andere collega's. Zij zelf vond het erg leuk, ook omdat het gewoon leuk op kantoor kan staan. Sommige konden niet zien dat het een cactus was en de ouwe lul dokter vond het maar niets en zat er denigrerende grapjes over te maken

De cactus werd meteen ingewijd door een patiënt, die het zo lekker zacht vond en die de cactus daarom een kusje gaf
10 bonuspunten voor de kunstliefhebber met doodsverachting
pi_84371812
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 20:58 schreef caroline88 het volgende:

[..]

10 bonuspunten voor de kunstliefhebber met doodsverachting

ik snap je niet.
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:42:30 #16
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84373684
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:05 schreef Lyssa het volgende:

[..]

ik snap je niet.
De patient die een cactus kust....
pi_84373915
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:42 schreef caroline88 het volgende:

[..]

De patient die een cactus kust....
aahh! (ik moest even doodsverachting op zoeken, maar nu snap ik je)
  donderdag 22 juli 2010 @ 21:59:11 #18
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84374514
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:47 schreef Lyssa het volgende:

[..]

aahh! (ik moest even doodsverachting op zoeken, maar nu snap ik je)
Sorry, ik vind het gewoon een leuk woord dus gebruik ik het graag.
pi_84374617
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 21:59 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Sorry, ik vind het gewoon een leuk woord dus gebruik ik het graag.
Maakt niet uit het was wel een geniaal grapje
pi_84375838
SP, misschien een babydekentje dan? of een lap-blanket voor op de bank over je schoot heen in de winter... lekker warm en in stijl voor als je nog een laptop-sleeve zou maken

Lyssa, ik vond juist dat een kleurtje de aandacht van de kaarten afleidt, en die vond ik erg leuk. het is ook de bedoeling dat het met kerst op tafel/dressoir komt te staan... beetje oubollig, vind ik bij deze persoonlijk wel meevallen (dat kleedje van mij laatst, daar vond ik het ook bij) maar misschien komt dat ook omdat ik ook geen 25 meer ben? volgens mij zorgen de soort kaarten ook meer voor een oubollig idee dan de draad bij dit doosje... dacht ik zo...
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:53:30 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84377065
Oh mijsje wat een fantastisch doosje heb je gehaakt!!!
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:54:51 #22
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84377133
Laptopsleeve, dat is ook een cool plan! Ik ben een nieuw projectje aan het zoeken, heb wel wat kleine dingetjes in mn ravelryqueue staan, maar ik wil eigenlijk ook een groter iets maken. Misschien een bolero, maar daar is wel heel veel keus in!
  donderdag 22 juli 2010 @ 22:55:27 #23
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84377162
Hoothoot wat een geweldige deken! Mooie kleurtjes zo bij elkaar. Wat maakt die GSen zo mega? Dik garen en een grote naald?

Mijsje wat een tof doosje!

SP gewoon een dekentje van maken! Lekker heen en weer haken! Die tassen haken ook zo lekker weg.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 22 juli 2010 @ 23:11:25 #24
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_84377980
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 18:52 schreef SP22 het volgende:
Ben ik weer.. ben beetje druk geweest..

Mijn mislukte laptop sleeve ( hij zou in de lengte om de laptop heengevouwen worden) Iemand enig idee of daar nog wat anders van te maken is??:

wat is er mislukt aan? ben je niet te vroeg tot die conclusion gejumped?
quote:
Mijn huidige projectje: de boodschappentas:

mooi!
in de haak.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 07:26:31 #25
52016 Lyssa
music <3
pi_84386320
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 22:26 schreef mijsje het volgende:
SP, misschien een babydekentje dan? of een lap-blanket voor op de bank over je schoot heen in de winter... lekker warm en in stijl voor als je nog een laptop-sleeve zou maken

Lyssa, ik vond juist dat een kleurtje de aandacht van de kaarten afleidt, en die vond ik erg leuk. het is ook de bedoeling dat het met kerst op tafel/dressoir komt te staan... beetje oubollig, vind ik bij deze persoonlijk wel meevallen (dat kleedje van mij laatst, daar vond ik het ook bij) maar misschien komt dat ook omdat ik ook geen 25 meer ben? volgens mij zorgen de soort kaarten ook meer voor een oubollig idee dan de draad bij dit doosje... dacht ik zo...
Zo groot is dat leeftijdsverschil dan toch niet Het is geen generatiekloof ofzo Ik had misschien voor een mat groen gekozen ofzo, maar je hebt wel een punt dat het niet teveel af moet leiden. Oubollige kaarten zijn sowieso geniaal

Ik was bezig met een auto te haken, maar vind het altijd handiger om de losse onderdelen erop vast te maken als het nog open is, maar was met de body begonnen. Dus nu heb ik maar het andere eindje van de bol wol gevonden om daarmee de losse onderdelen eerst te maken
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')