abonnement Unibet Coolblue
pi_78300117
Een topic voor iedereen die wel graag een kind zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het ei hoort erbij voor als je wel heeeeeeeel erg hard rammelt:

De link naar deeltje 23: Het grote 'rammelaars-topic', deel 23
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_78300915
TerugVindrammelPost
pi_78302410
Rammelt mee
pi_78302871
Hoi gezellig!
pi_78303160
Hoi
Ik rammel wel maar er zijn geen plannen verder.
Ik heb nu een dochter van bijna 2 dus dat is al wel een poos allemaal geleden..
De mogelijkheden zijn er maar de relatie is (te) pril
pi_78303209
Ah, ja ik weet uit lurksessies dat je een lief dochtertje hebt, maar de relatie wist ik nog niet. Leuk!
  maandag 22 februari 2010 @ 14:19:09 #7
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_78303289
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Hoi
Ik rammel wel maar er zijn geen plannen verder.
Ik heb nu een dochter van bijna 2 dus dat is al wel een poos allemaal geleden..
De mogelijkheden zijn er maar de relatie is (te) pril
Oh wauw pvoessssss, geweldig ! Ik ben jaloers
  maandag 22 februari 2010 @ 14:20:47 #8
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_78303351
Pvoesssss wat gezellig dat je mee komt rammelen!
pi_78304366
LadyBlack, wat lees ik daar! Spiraaltje eruit begin Juni! Wat een leuk verjaardagskadootje

En willen jullie dan ook meteen helemaal zonder voorbehoedsmiddelen ervoor gaan? Of rustig aan doen daarna even?

En het kraambezoek hier is opnieuw gepland, we gaan morgen!! Spannend!!
  maandag 22 februari 2010 @ 15:00:58 #10
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78304986
Ah, leuk! Hoe oud is het kindje nou?

Ik ga niet meteen beginnen hoor, eerst maar eens kijken of mijn lijf na bijna 5 jaar mirena (en daarvoor 2 jaar de pil) weer netjes een cyclus heeft enzo
pi_78305894
ik ben benieuwd hoe 't zal gaan LB, ik ben nl. bezig met mijn 2e spiraaltje. Ben benieuwd of je lichaam gelijk zijn draai weer vindt of dat het toch enkele maanden nodig zal hebben.....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 22 februari 2010 @ 15:24:50 #12
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78306005
Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar!! Ik was vroeger heel regelmatig ongesteld, maar het bleef ook direct uit toen ik het spiraaltje kreeg, dus het kan twee kanten uit

Nog in reactie op jouw topicsluiter: denk je dat je vriend misschien toch wel wat eerder aan kindjes wil beginnen nu jullie het er zo serieus over hebben gehad een tijdje terug?
pi_78306566
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:00 schreef LadyBlack het volgende:
Ah, leuk! Hoe oud is het kindje nou?

Ik ga niet meteen beginnen hoor, eerst maar eens kijken of mijn lijf na bijna 5 jaar mirena (en daarvoor 2 jaar de pil) weer netjes een cyclus heeft enzo
Wat is niet beginnen in deze situatie?
Nog veilig vrijen met condoom. Of er niet mee bezig zijn.
pi_78306635
Ik weet het niet...eerlijk gezegd. Ik vraag er niet meer naar, hij weet dat de bal bij hem ligt. Het hangt er denk ik vanaf hoe het met zijn studie verloopt. Wellicht dat als dat allemaal gaat zoals wij hopen dat hij er eerder het groene licht voor geeft.

Ik laat 'm wel gewoon nog weten als ik last heb van klapperende eierstokken Hij praat er zelf wat meer over en we hebben generatie 2010 zitten kijken, dat vond hij volgens mij ook wel interessant.

Dat soort kleine dingen geven mij toch wel de indruk dat hij er wel mee bezig is. Meer dan eerst iig
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 22 februari 2010 @ 15:42:40 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78306681
Eerst maar eventjes met condoom denk ik

Het is ook allemaal een beetje afhankelijk van hoe snel ik werk kan vinden. Maar ik heb vandaag flink gesolliciteerd her en der, dus ik hoop dat er wat uitkomt!
  maandag 22 februari 2010 @ 15:43:45 #16
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78306729
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:41 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet het niet...eerlijk gezegd. Ik vraag er niet meer naar, hij weet dat de bal bij hem ligt. Het hangt er denk ik vanaf hoe het met zijn studie verloopt. Wellicht dat als dat allemaal gaat zoals wij hopen dat hij er eerder het groene licht voor geeft.

Ik laat 'm wel gewoon nog weten als ik last heb van klapperende eierstokken Hij praat er zelf wat meer over en we hebben generatie 2010 zitten kijken, dat vond hij volgens mij ook wel interessant.

Dat soort kleine dingen geven mij toch wel de indruk dat hij er wel mee bezig is. Meer dan eerst iig
Ja dat is dan toch wel interessant he! Mijn vriend zat ook commentaar te geven bij die aflevering die hij gezien heeft, en toen zat ik hem ook wel even aan te kijken:
pi_78306844
Oke. Cyclus even opgang laten komen is denk ik voor je lichaam ook een stuk fijner.

Het lijkt me lastig om een relatie te hebben met iemand die nog niet weet of die het snel wilt (of uberhaupt wil).
Of er geen termijnen aan vast wil leggen.
  maandag 22 februari 2010 @ 16:23:06 #18
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78308345
Volgens mij gaat je cyclus met een Mirena spiraaltje juist "gewoon" door tijdens gebruik en als je hem laat verwijderen, zit je meteen in je cyclus... tenminste dat heb ik mij laten vertellen. De hormonen in de Mirena zorgen er vooral voor dat het zaad "aangetast" wordt en dat de evt. bevruchte eitjes niet kunnen innestelen... Eisprong e.d. gaat dus gewoon door. Hoe het dan precies zit met niet meer ongi worden, weet ik niet

Pvoess, wat leuk!!
pi_78308462
Spannend, LadyBlack! Waarschuwinkje: ik dacht ook dat mijn lichaam even een half jaartje op gang moest komen na 3,5 jaar mirena, en het plan was om als ik eenmaal een cyclus had, dan een jaartje te wachten en dan serieus te beginnen.
Maar nog voordat ik goed en wel ongesteld werd, was ik zwanger met 1x een condoom vergeten .

Is ook niet erg natuurlijk Maar dus niet te makkelijk over denken

(sorry, tmi)

En Pvoesss, wat leuk!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 22 februari 2010 @ 16:36:36 #20
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78308911
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:26 schreef innepin het volgende:
Spannend, LadyBlack! Waarschuwinkje: ik dacht ook dat mijn lichaam even een half jaartje op gang moest komen na 3,5 jaar mirena, en het plan was om als ik eenmaal een cyclus had, dan een jaartje te wachten en dan serieus te beginnen.
Maar nog voordat ik goed en wel ongesteld werd, was ik zwanger met 1x een condoom vergeten .

Is ook niet erg natuurlijk Maar dus niet te makkelijk over denken

(sorry, tmi)

En Pvoesss, wat leuk!
Dat zou helemaal niet erg zijn hoor maargoed, dit is nu de planning, en tegen de tijd dat het juni is zien we wel verder
pi_78309331
LadyBlack, het babietje is dinsdag 2 weken min 1 dag oud, super inimini klein dus nog!

Ben echt heel benieuwd, het is alweer 11 jaar geleden dat mijn zusje geboren werd, dus ook alweer een poosje niet echt een klein babietje om me heen gehad
pi_78309601
quote:
Op maandag 22 februari 2010 15:43 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja dat is dan toch wel interessant he! Mijn vriend zat ook commentaar te geven bij die aflevering die hij gezien heeft, en toen zat ik hem ook wel even aan te kijken:
dat had mijn vriend dus ook he, precies hetzelfde
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_78431427
Ik heb vandaag de hele dag mijn oppaskindje hier, zo gezellig! Jongetje van 14 maanden, dus die zit nu gezellig met wat houten autootjes te spelen, heerlijk zichzelf te vermaken!

*rammel*
pi_78470294
Heb je 't oppaskindje nog teruggeven?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:27:26 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78480501
Hehehe, ja toch maar wel.... maar t was wel leuk!! Ik pas wekelijks op hem, maar dan in zn eigen huis, en het is zo grappig om in je eigen straat ineens met een buggy rond te lopen

K heb ook een fles moeten kopen want die waren zn ouders vergeten, dus dan maar als investering voor later he
pi_78481274
Zo wij zijn dinsdag op kraambezoek geweest!
Wat klein en schattig en zacht!
Ook vriendje heeft haar vastgehouden, super cute natuurlijk!

Maar daarna gingen we bij vrienden (die meewaren) op bezoek, tot laat, dus we hebben toen niet echt samen bij kunnen praten over de ervaring

Maar misschien stel ik het zelf (onbewust) ook wel een beetje uit..
Ik merk echt dat nu de keuze misschien wel aanbod kan komen, van het echt 'ervoor gaan', dat ik het ook best lastig vind... Het is zoiets voor de rest van je leven, een hele grote verantwoordelijkheid! Een heus echt mensje! Ben ik daar wel klaar voor? Of ga ik dan mijn leven vergooien (zoals een andere vriend van ons vindt)? Moet ik dan niet eerst nog heel veel andere dingen doen enzo?! Of kun je dat net zo goed ook met een kindje doen?

Ik las hier laatst nog iets over per ongeluk zwanger raken, dat zou inderdaad echt een uitkomst zijn, ik geloof echt in het lot. Dus dan 'hoef' ik niet zelf te beslissen, dan hoort het gewoon zo. En het kindje is altijd hoe dan ook, natuurlijk super gewenst!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 14:57:20 #27
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78481619
Ik denk dat je het niet uit moeten laten komen op 'per ongeluk' zwanger worden. Je wilt toch het liefst verstandig aan je zwangerschap beginnen lijkt me, dus voor die tijd geen alcohol enzo? (maar ik snap je wel hoor, je kunt immers altijd dingen bedenken waardoor het NU krijgen van een kindje niet handig is)

Als je het gevoel hebt dat je eerst nog dingen wilt doen die met kindje erbij niet kunnen, dan moet je dat vooral gaan doen! Ik merk bij mezelf dat ik een heleboel dingen makkelijk aan de kant schuif voor een paar jaar, want ik wil echt liever een kind.

De verantwoordelijkheid is wel groot ja maar als ik zie hoe geweldig ontspannen mijn vrienden daarmee omgaan, en bedenk hoe ik er zelf in sta, dan durf ik het wel aan!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 16:52:54 #28
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78486248
Er zijn mensen die vinden dat als je kinderen hebt, je niets meer kunt of zelfs je vrijheid kwijt bent. Dat is natuurlijk niet zo. dat heb je deels zelf in de hand. Ik heb het in ieder geval nooit zo ervaren. Het is wel zo dat je meer rekening moet houden en dat niet altijd alles meer spontaan kan en dingen meer moet plannen. Maar bijv. even op terrasje zitten... dat kan prima met een kind. En wij gaan ook nog wel naar een concert of een festival. Je moet het alleen regelen waar je voorheen gewoon onbevangen kon gaan.
pi_78488104
Lieve reacties

LadyBlack: Ik bedoel inderdaad meer van dat de keuze best lastig is. Natuurlijk wil ik het beste voor een eventueel kindje en dus inderdaad ook iets verantwoordelijker met mezelf omgaan als ik echt zwanger ga proberen te worden
Ik vind het ook moeilijk in te schatten wat wel of niet met een kindje kan, m.i. kun je namelijk best veel met een kindje. Zelfs op wereldreis als je dat zou willen denk ik (zag ik eens bij het jeugdjournaal). Zomaar spontaan 's avonds besluiten dat je uit wilt gaan, dat is dan wel lastiger inderdaad, maar meeste van de tijd wordt dat tegenwoordig ook al wel van te voren besproken met vrienden en zo.

Diaan: Ja, ik merk heel erg bij die vriend dat hij serieus van mening is dat je helemaal geen vrijheid meer hebt als je een kindje hebt. Toen ik jonger was (puberteit) dacht ik dat ook wel eens, maar na mijn 20ste ben ik daar ook wel op terug gekomen. Zoals ik hierboven ook al zei, volgens mij kun je best veel met een kindje (ligt ook aan je kindje zelf natuurlijk en nog meer dingen) inderdaad misschien bij sommige dingen iets meer regelwerk, of vooral iets verder van te voren regelwerk Wel goed om te horen dat jullie ook nog steeds naar festivals en dat soort dingen toe gaan. In mijn hoofd kan dat ook allemaal, maar ja, als dan opeens weer iemand begint over 'weg vrijheid' en 'je leven vergooien'... Ik heb daarbij zelfs nog veel familie (papa, mama, jong zusje, broertjes) in de buurt en schoonfamilie, die heus wel dolgraag gaan willen oppassen! Als ik dan eens uit wil gaan of naar een festival, dan zal dat echt geen problemen gaan vormen. Het is ook maar wat je er zelf van maakt! Sommige mensen denken dat hun leven dan 'voorbij' is en gaan zich ook zo gedragen, dat lijkt mij nou niks. Voor zoals ik het nu in mijn hoofd kan bedenken zie ik een kindje echt als een verrijking van mijn leven. Ik ga er zo een hoop van kunnen leren, van een eigen kindje, en zo'n kindje kan je zo'n hoop laten 'zien'. (Ik denk aan hoe ik vroeger toen ik net kon lopen bij elk voortuintje op mijn hurken ging zitten en de sneeuwklokjes ging bewonderen die net hun kopjes boven de grond uitstaken. Zulke kleine mooie dingen.)

In mijn hoofd ziet het er allemaal geweldig uit
Een lief klein kindje dat gaat leren lopen en praten en waarmee ik dan samen ga schommelen en waarmee ik elk zandkorreltje op het strand uitgebreid kan bestuderen En dan als het iets groter is, neem ik hem/haar mee naar mooie verre landen waar alles weer helemaal nieuw en bijzonder is.
En een beetje filosoferen over levensvragen waar zo'n kleintje dan weer een hele nieuwe kijk op heeft!
En als ik dan allemaal daar aan denk, dan ben ik er helemaal klaar voor!
Zo'n klein kindje gaat mijn leven toch niet vergooien? Daar is het veel te onschuldig voor!
  vrijdag 26 februari 2010 @ 18:13:51 #30
171422 LadyBlack
paint it black
pi_78488784
He wat een heerlijke post

En dat het kindje een verrijking is, en geen beperking, dat is ook mijn overtuiging En dat zal ook iedere ouder beamen denk ik
pi_78656398
Ik kom ook gezellig meerammelen!!

M'n vriend en ik hebben al een zoontje van bijna 3 en alhoewel hij altijd heeft geroepen pertinent geen tweede te willen, is hij sinds een paar dagen om . Het zal nog wel even duren voor we er voor gaan, eerst moeten namelijk de financiële kant op orde zijn en zal mijn suikerziekte perfect gereguleerd moeten gaan worden, maar daarna gaan we er voor!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_78667613
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 21:40 schreef Bamba het volgende:
Ik kom ook gezellig meerammelen!!

M'n vriend en ik hebben al een zoontje van bijna 3 en alhoewel hij altijd heeft geroepen pertinent geen tweede te willen, is hij sinds een paar dagen om . Het zal nog wel even duren voor we er voor gaan, eerst moeten namelijk de financiële kant op orde zijn en zal mijn suikerziekte perfect gereguleerd moeten gaan worden, maar daarna gaan we er voor!
Welkom Bamba!
Wat gaaf dat je vriend ook een tweede wil! Nu eerst maar genieten van het feit dat ie om is En dan rustig aan kijken wanneer het een mooi moment gaat zijn om ervoor te gaan!
Ook leuk voor je zoontje, een broertje of zusje
pi_78667649
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 18:13 schreef LadyBlack het volgende:
He wat een heerlijke post

En dat het kindje een verrijking is, en geen beperking, dat is ook mijn overtuiging En dat zal ook iedere ouder beamen denk ik
Ohh ja, en ik hoop ook echt dat ik zo'n lieve mama (net als mijn mama) zal gaan worden later, als ik een kindje krijg
pi_78670564
Bamba!
Wat gaaf!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:34:01 #35
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_78670632
Bamba, welkom!!

Wmb is het wel duidelijk nu, ik wil er wel weer voor gaan, moet het alleen nog even tegen peaceman zeggen en afspraak maken bij de huisarts!!
pi_78672081
Natuurlijk is het niet zo dat je leven stopt en je vrijheid weg is met kind..
Maar er zijn wel kinderen die er toch voor kunnen zorgen dat die mogelijkheid minder is.
Je moet er denk ik altijd wel op 'inleveren' (al is dat niet het juiste woord)
het is maar aan jezelf hoe erg je daar mee gaat zitten..

Ik zag mezelf al hele zomers op het strand zitten.. Laat mijn dochter nou helemaal in paniek raken van zand..
Dat vind ik geen probleem, dan geen zand.. maar stel je voor dat je in je relatie uren over het strand liep dol bent op het zand en je hebt dan een kind die zo reageert tjahh dan mis je die 'vrijheid' om te doen wat je altijd deed meer denk ik.. Ik vind dat er bij horen.. maar ik snap wel hoe sommige aan dat idee kunnen komen zeker als je te vroeg aan kinderen begint. En nog van alles niet kan missen.

Ik ga zelden stappen of weg zonder gezin ik heb die behoefte totaal niet meer maar als iemand me belt om wat leuks te doen dan hadden ze dat vaak een week eerder moeten doen i.v.m. mijn planning..
En ik zelf kan er dan totaal niet mee zitten ik blijf netzolief thuis maar mijn vrienden die balen dus wel.
Zeker omdat niemand al aan kinderen is begonnen..
pi_78707991
Bedankt allemaal!! Ik rammel op dit moment onwijs de pan uit, maar we moeten toch nog even een half jaartje wachten .

Morretje dank je!!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_78712999
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 10:20 schreef Pvoesss het volgende:
Natuurlijk is het niet zo dat je leven stopt en je vrijheid weg is met kind..
Maar er zijn wel kinderen die er toch voor kunnen zorgen dat die mogelijkheid minder is.
Je moet er denk ik altijd wel op 'inleveren' (al is dat niet het juiste woord)
het is maar aan jezelf hoe erg je daar mee gaat zitten..

Ik zag mezelf al hele zomers op het strand zitten.. Laat mijn dochter nou helemaal in paniek raken van zand..
Dat vind ik geen probleem, dan geen zand.. maar stel je voor dat je in je relatie uren over het strand liep dol bent op het zand en je hebt dan een kind die zo reageert tjahh dan mis je die 'vrijheid' om te doen wat je altijd deed meer denk ik.. Ik vind dat er bij horen.. maar ik snap wel hoe sommige aan dat idee kunnen komen zeker als je te vroeg aan kinderen begint. En nog van alles niet kan missen.

Ik ga zelden stappen of weg zonder gezin ik heb die behoefte totaal niet meer maar als iemand me belt om wat leuks te doen dan hadden ze dat vaak een week eerder moeten doen i.v.m. mijn planning..
En ik zelf kan er dan totaal niet mee zitten ik blijf netzolief thuis maar mijn vrienden die balen dus wel.
Zeker omdat niemand al aan kinderen is begonnen..
Hihi, agossie je dochtertje en zand! Ja, dat kan ook altijd gebeuren inderdaad, dat je kindje ergens helemaal niet van houdt waar je zelf juist wel van houdt!

Net zat ik ook nog even in het namentopic te spieken, daar hou ik ook van om alvast allerlei namen te gaan bedenken enzo

En bijna ben ik jarig.. ik word alweer 26... Toen mijn papa en mama 26 waren kregen ze al hun tweede baby
Als ik daar aan denk, dan voel ik me opeens best oud!
  zaterdag 13 maart 2010 @ 23:57:45 #39
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79114334
Ik word bijna 27

Wel raar, kinderen krijgen is nu dichterbij dan ooit, maar ik had altijd gehoopt op mn 26e kinderen te krijgen en dat gaat dus niet lukken

Wel leuk om reacties van mensen te horen als ik zeg dat ik het komend jaar graag wil beginnen met proberen! De meesten zijn erg enthousiast
  maandag 15 maart 2010 @ 17:39:13 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79176878
Net terug van wintersport. Toen ik zei dat ik het zo leuk vond en volgend jaar weer wil, zei hij: 'Misschien ben je volgend jaar wel niet in staat om te skieen'.

Verder heeft hij nu ook echt uitgesproken dat hij het wil en ook wanneer, namelijk na/in de zomer beginnen.
Dat lijkt me prima, want dan kan ik alle festiviteiten die aankomen nog even lekker genieten!
(Koninginnedag, boottochtjes, concerten, verjaardagen, vakantie, het is allemaal toch net iets leuker met drank!!!).
  maandag 15 maart 2010 @ 17:45:49 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79177128
wat leuk van die wintersport!!!!!

En dat na de zomer beginnen, zo zijn wij ook een beetje aan het plannen inderdaad Nog lekker met zn tweetjes onze verjaardagen vieren en op vakantie, en dan eind van de zomer (als ik hopelijk ook weer een cyclus heb na verwijderen van mn spiraaltje!) beginnen

leuk he!!!
  maandag 15 maart 2010 @ 19:07:53 #42
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79179910
Ja he, het klinkt wel een beetje oppervlakkig, maar je bepaalt nog altijd zelf wanneer je wilt beginnen.
(Dat deel kun je tenminste plannen!). En ik heb gewoon zin in een onbezorgde zomer waarin ik lekker kan doen wat ik wil!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:27:46 #43
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79207483


Wat niet wegneemt dat ik altijd nog het allerliefste NU zwanger zou willen zijn, maar that's the ovaries talking
pi_79210277
wat leuk dat er al een paar zijn die een datum geprikt hebben

Bij ons duurt het nog 27 maanden

(always look on the bright side of life )
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:24:34 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79219705
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:39 schreef _aurum_ het volgende:
wat leuk dat er al een paar zijn die een datum geprikt hebben

Bij ons duurt het nog 27 maanden

(always look on the bright side of life )
Haha, dat is wel heel specifiek, hoedatzo??
pi_79222047
Kom hier ook me even melden,
had ik al een tijd terug gedaan maar toen ben ik dit topic uit het oog verloren!

Het lijkt wel of in onze omgeving iedereen zwanger is of pas bevallen
Ik heb altijd gezegd dat ik al jong kinderen wilde nu ben ik 24 volgende maand 25 en mijn vriend (waar ik nu 3 jaar een relatie mee heb en daarvoor al 12 jaar kende was mn beste maatje) word deze maand 27.
we hebben allebei een goede vaste baan en een leuk huisje .
ik ben er helemaal klaar voor maar mijn vriend nog niet helemaal voor de volle 100%
dit komt naar mijn idee vooral omdat zijn zus vorig jaar bevallen is van een doodgeboren kindje en hij daardoor toch zoiets heeft van ; van mij hoeft het niet zo nodig meer.

deste meer rammelen mijn eierstokken wanneer ik mijn zwangere collega's en de kinderen van mijn vriendinnen zie !

dus tot de tijd dat we de knoop echt doorhakken kom ik hier maar van me af schrijven
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_79242982
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:24 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haha, dat is wel heel specifiek, hoedatzo??
Mijn wederhelft zit midden in zijn studie en over 27 maanden is hij als het goed is afgestudeert! En de afspraak is dat we dan gaan oefenen
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:29:05 #48
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79243062
Oef, Ereshkigal, ik kan me voorstellen dat een doodgeboren neefje/nichtje wel even de verkeerde impact maakt ja!

Wel fijn om te beseffen dat je er klaar voor bent lijkt me?
pi_79304981
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:29 schreef LadyBlack het volgende:
Oef, Ereshkigal, ik kan me voorstellen dat een doodgeboren neefje/nichtje wel even de verkeerde impact maakt ja!

Wel fijn om te beseffen dat je er klaar voor bent lijkt me?
Klopt heeft binnen de hele familie veel indruk gemaakt wat dat betreft
vooral omdat het echt enorm onverwachts was .
Gelukkig is zijn zus dus inmiddels alweer 34 weken zwanger en gaat alles tot nu toe goed, over 3 tot 4 weken zijn we oom en tante iniedergeval.

Ik vind het wel fijn om te weten dat ik er echt klaar voor ben
schijnbaar ben ik er onbewust ook heel erg mee bezig
vorige week droomde ik dat ik zwanger was
een tijd terug droomde ik al dat we een kindje hadden
een oud collega had aan een andere collega van mij gevraagd; of het bij mij nog niet zo ver was dat ik zwanger was (dus zelfs mijn omgeving houd het al bezig terwijl ik het tegen de buitenwereld eigenlijk nooit over heb en anders is het "onze tijd komt nog wel ")

we wachten maar af...komende maandag ga ik met mijn schoonzusje mee naar het ziekenhuis, naar het hartje luisteren...dus ik ga alvast weer zwijmelen
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_79317466
Lady, wat leuk dat jullie een datum hebben waarop jullie gaan beginnen! .

[/lurkmodus uit]
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 11:41:28 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79330223
DaD! '

Lurk jij vaker hier?
pi_79338838
Zo, euhm, heel af en toe. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:25:16 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79339025
Ja, daar begint het mee he

Ik rammel weer zo hard ben weer wat actiever bezig met werk zoeken en dat drukt me alleen maar meer met mn neus op de feiten, dat ik hier thuis zit en iets véél leukers zou kunnen doen!!
pi_79339308
Oh, het begon al toen m'n zus iets meer dan 4 jaar geleden haar eerste dochtertje kreeg. . Maar ja, ik ben nog niet afgestudeerd, ons huisje is mini, en het allerbelangrijkste, m'n vriend weet nog niet of 'ie wel kinderen wil.

Wat betekent dit trouwens voor je werkzoekerij, praktisch gezien? Voor wat betreft de richting waarin je zoekt, bijvoorbeeld?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 15:36:56 #55
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79339545
Voorlopig wil ik gewoon graag stoppen met schoonmaakwerk Maar het verdient aardig, en dus zoek ik een baan die in elk geval leuker is. Mn kinderplannen hebben niet zoveel invloed hoor. Dat kan zomaar een jaar duren, en alles is denk ik makkelijker te combineren dan thuiszorgwerk (fysiek gezien)
pi_79339684
Ah ok, maar niet per sé in de richting waarin je afgestudeerd bent begrijp ik. Wil je wel ergens gaan werken waar je na je zwangerschap kunt blijven?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 18:48:59 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79346937
Hier in Groningen is echt niks in mijn afstudeerrichting ( ik zou ook niet eens precies weten wat ik wil/kan!) maar ik vind het ook niet erg om in een andere sector een baan te zoeken zolang ik het maar leuk om te doen vind.
Ik ga er altijd vanuit dat ik er gaandeweg wel in rol En dan heb ik tegen die tijd hopelijk een kindje
pi_79425655
Morgen ga ik met mijn schoonzusje mee naar het hartje van de kleine luisteren...
ze moet bijna een uur aan de monitor liggen dus ben wel heel heel heel erg benieuwd
Heeft tante mrij de kleine al iniedergeval gehoord ...
dus morgen vroeg uit me bed, wachten tot me schoonzusje belt en samen naar het ziekenhuis
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_79427756
DaD haaai
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79428351
Hoi huup! .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 21 maart 2010 @ 22:29:37 #61
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79428808
He, het wordt nog gezellig hier

Zo worden we natuurlijk nooit slank he
pi_79429243
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:29 schreef LadyBlack het volgende:
He, het wordt nog gezellig hier

Zo worden we natuurlijk nooit slank he
joh dat moet je anders zien!

Mijn buik is nog nooit zo strak geweest als met 9 maanden zwangerschap
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 21 maart 2010 @ 22:37:16 #63
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79429321
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:35 schreef huuphuup het volgende:

[..]

joh dat moet je anders zien!

Mijn buik is nog nooit zo strak geweest als met 9 maanden zwangerschap


Ok, that's it, die spiraal gaat er mórgen uit
  zondag 21 maart 2010 @ 22:38:33 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79429398
Ohhhh het lijkt me ZO'N bijzonder gevoel, zwanger zijn!! kan er alleen maar naar uitkijken....!
pi_79430509
Bevallen lijkt me wel doodeng. .

M'n vriend vond het trouwens hartstikke leuk om op m'n nichtje van 1,5 te passen, afgelopen vrijdag. Hij bleef maar vertellen over leuke dingetjes die ze had gedaan en zo. . 't Was dat 'ie naar z'n werk moest, anders had ik best even willen oefenen om er eentje te maken. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 21 maart 2010 @ 23:08:00 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79431114
Zwanger zijn duurt 9 maanden, tijd zat om je er dan druk over te maken
Het lijkt mij ook geen pretje, maar ik ga het er niet om laten

En vriendjes die oppassen leuk vinden zijn
pi_79431349
Ik vond bevallen echt niet eng ik zou het zo weer doen.
pi_79444540
dat komt denk ik omdat jij het al eerder hebt meegemaakt. Mij lijkt het nl. ook geen pretje
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  maandag 22 maart 2010 @ 15:27:41 #69
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_79449549
Voordat ik zwanger was vond ik bevallen ook niet eng, en nu denk ik er nog net zo over dus weet niet of het komt omdat ze het al eens meegemaakt heeft

Een pretje is het inderdaad niet maar ik zou het zo weer doen!
pi_79449751
Voor ik zwanger was, leek bevallen me ook iets om als een berg tegenop te zien. Maar sinds ik zwanger ben heb ik dat gevoel helemáál niet meer, ik kijk er haast naar uit.
pi_79451505
Nou Cantare, dan hoop ik dat als het bij mij zover is, dat ik er net zoals jij insta
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_79452125
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:33 schreef Cantare het volgende:
Voor ik zwanger was, leek bevallen me ook iets om als een berg tegenop te zien. Maar sinds ik zwanger ben heb ik dat gevoel helemáál niet meer, ik kijk er haast naar uit.
hier eigenlijk net zo!
*poef* nu is het weg
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:20:37 #73
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79618079
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
Hoi
Ik rammel wel maar er zijn geen plannen verder.
Ik heb nu een dochter van bijna 2 dus dat is al wel een poos allemaal geleden..
De mogelijkheden zijn er maar de relatie is (te) pril
En je bent nu zwanger!!!!

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 9 april 2010 @ 19:05:11 #74
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80133638
Rustig hier!

Heeft iedereen het rammelen nog onder controle nu het overal zo mooi lente is?
Ik niet vandaag was ik aan het winkelen met een vriendin + haar zoontje, ik liep in een winkel met hem op mn arm, kwam een oud studiegenootje tegen die prompt vroeg of dat mijn kindje was! Was t maar waar...
pi_80140687
ik rammel ook af en toe wel een beetje al hoor
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80142480
Ik heb er geen last van. Van het weekend had een verse baby op de arm, en dacht 'wat ben ik blij dat Thijs niet meer zo klein is'. Hmmm.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_80147095
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 22:17 schreef McLaura het volgende:
Ik heb er geen last van. Van het weekend had een verse baby op de arm, en dacht 'wat ben ik blij dat Thijs niet meer zo klein is'. Hmmm.....
Dat is nog minder erg dan dat ik zeg: "oh ik kijk er eigenlijk wel naar uit dat Thomas wat groter is" (althans, dat vinden andere mensen soms wel erg ik kijk gewoon uit naar de periode dat Thomas al *iets* kan behalve drinken en luiers vuil maken Laat dat grabbelen naar beertjes maar komen )
pi_80147168
Nou, dat had ik ook hoor Leonieke! Ik vond die echte babytijd niet eens echt leuk. Ik hield met heel mijn ziel en zaligheid van dat wonder hoor, maar ik vind hem nu veel leuker
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 10 april 2010 @ 10:47:36 #79
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_80153762
Hangt het niet af van omstandigheden? Ik bedoel, als ik een kleintje zie dan wil ik ook wel meer hoor. Niet dat we er niet mee bezig zijn, maar met een langgevoed kind kan het langer duren...
  zaterdag 10 april 2010 @ 11:36:04 #80
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80154686
@leonieke en McLaura: ik vind het NU ook leuker als toen Evie zo'n kleine frummel was hoor... ik krijg nu lekker reactie; lachjes; mijn meisje is ondernemend... allemaal zo ontzettend leuk!!!

en wat ook erg lekker is; als ze iets minder frummel zijn slapen ze vaak ook beter door
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80154794
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 19:05 schreef LadyBlack het volgende:
Rustig hier!

Heeft iedereen het rammelen nog onder controle nu het overal zo mooi lente is?
Ik niet vandaag was ik aan het winkelen met een vriendin + haar zoontje, ik liep in een winkel met hem op mn arm, kwam een oud studiegenootje tegen die prompt vroeg of dat mijn kindje was! Was t maar waar...
man ik rammel de tent uit!
als ik mezelf zwanger kon denken...

@kleine baby's, ik vind het juist ook wel wat hebben eigenlijk die hele kleintjes. Zo'n hulpeloos héél klein frummeltje tegen je aan alleen bij een volgende wil ik de krampjes wel overslaan eigk

@FF nee hoor bij mij niet. In het begin is het misschien vooral als je een klein kindje ziet of als je een zwangere vrouw ziet lopen, maar na een tijdje wordt het rammelgevoel en het verlangen naar zó sterk dat het gevoel altijd aanwezig is. Maar goed, das bij mij hè, misschien ben ik wel raar
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 10 april 2010 @ 12:36:55 #82
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80156187
huup!!!

Ik vind kleine babietjes echt superschattig vooral twee maar ik vind ze ook nog steeds leuker worden!!! Een derde??? Ik durf niet goed
pi_80158484
Huup, gaan we weer samen zwangeren? Nog heel even wachten hoor.... maar dan....
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zaterdag 10 april 2010 @ 15:37:41 #84
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80160756
dezezomerdezezomerdezezomer
  zaterdag 10 april 2010 @ 22:50:08 #85
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_80172457
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 15:37 schreef LadyBlack het volgende:
dezezomerdezezomerdezezomer
Dat gaan wij niet redden
Of dan er eentje ontwerpen, dat zou nog wel kunnen.

Hebben andere dames geen moeite met de keus rammelen en dan of stoppen met borstvoeding of dan nog maar wat langer rammelen?
pi_80172615
Ik geef geen bv meer, dus nee. Maar ik blijf nog wel even rammelen, het zou nu gewoon niet zo handig zijn. hoewel dat de vorige keer ook zo was en toen bleek het ook best prima te gaan, maar goed
Ik beeld me trouwens wel in dat de bv bij een volgend kleintje veel beter gaat. En dat ik dan zo'n ukkie kan voeden
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80172802
Oh wat een rammelaars hier

Merk zelf dat het rammelen de laatste tijd echt wel voorbij is. Mijn meisjes zijn niet zo goed in opstarten dus na pas 3 maanden wordt het echt leuk En nu is het zo genieten Maar ja wie weet als Esmeetje een jaar of 2 is...
pi_80172805
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 12:36 schreef mikoxx het volgende:
huup!!!

Ik vind kleine babietjes echt superschattig vooral twee maar ik vind ze ook nog steeds leuker worden!!! Een derde??? Ik durf niet goed
Bang voor een derde en vierde in 1x?
Lotte!
Noah!
pi_80172912
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:01 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Bang voor een derde en vierde in 1x?
kan ik me wat bij voorstellen
ik zou een tweeling echt onwijs leuk vinden, maar we hebben toch wel een logistiek probleem hier hoor dus ook voor een volgend kindje hoop ik dat ie in zn eentje komt. Nr 3 en 4 mogen wel samen maarja, je hebt t niet voor het kiezen hè...

Ladyblack gaan jullie er deze zomer voor?? Wat leuk!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80173039
oh en over borstvoeding, ten eerste hoeft het helemaal niet zo te zijn dat je echt geen cyclus hebt tijdens het voeden natuurlijk hè. Ik voed vier keer per dag, volgens mij is dat niet vaak genoeg om in aanmerking te komen voor betrouwbare lactatie-amenorroe, verder zijn kolven en vast voedsel ook factoren die daarop van invloed zijn.

Maar ik zou nooit stoppen met voeden enkel en alleen om zwanger te raken. Echter ben ik ook geen langvoedster en ben ik sowieso van plan rond het jaar af te bouwen dus een echte keuze voor stoppen hoef ik denk ik niet daarom te maken.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80178387
Voor mij is de borstvoeding wel een reden om nog niet zwanger te willen raken, ik zou het zo jammer vinden als mn voeding terugloopt door een zwangerschap.. Dat hoeft natuurlijk niet, maar stel dat..

En sowieso, een tweede kindje past niet echt in huis hier.. En grappig genoeg rammel ik juist al minder hoe ouder Timo wordt, ik vind hem zo leuk ik wil helemaal niet dat iemand dat komt verstoren voorlopig..
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 09:27:15 #92
5428 crew  miss_sly
pi_80178641
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:54 schreef Chan het volgende:

En sowieso, een tweede kindje past niet echt in huis hier.. En grappig genoeg rammel ik juist al minder hoe ouder Timo wordt, ik vind hem zo leuk ik wil helemaal niet dat iemand dat komt verstoren voorlopig..
Ow, dat klinkt herkenbaar
Ik rammel zo nu en dan even heeeeeel erg, als ik weer eens een heel lief klein mensje zie/vasthou, maar over het algemeen gaat het plaatje van ons drietjes gewoon steeds beter kloppen. Ze wordt groter en ze is zo leuk en als ik dan bedenk hoe ze straks nog wat ouder zal zijn en we met drieen dingen gaan doen...zoo leuk! Dan past er eigenlijk niet eens een baby in het plaatje. Wel een ander groter kindje als broertje of zusje, maar ja, zo begin je nu eenmaal niet he
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 11 april 2010 @ 12:36:25 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80182057
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:04 schreef huuphuup het volgende:
Ladyblack gaan jullie er deze zomer voor?? Wat leuk!
Ja

En het is bijna zomer

Vandeweek zat ik op de bank echt even weg te dromen dat ik misschien volgend jaar om deze tijd wel met een buikje op de bank zit....!!
pi_80185628
quote:
Op zondag 11 april 2010 12:36 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja

En het is bijna zomer

Vandeweek zat ik op de bank echt even weg te dromen dat ik misschien volgend jaar om deze tijd wel met een buikje op de bank zit....!!
Misschien wel met een baby!

ohja... rammelrammel
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80186120
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:47 schreef FF het volgende:
Hangt het [ afbeelding ] niet af van omstandigheden?
Misschien speelt de weg om zwanger te worden ook wel mee ja, dat weet ik niet. En zo zullen er meer omstandigheden zijn die mee kunnen spelen. Ik heb alleen nooit echt iets gehad met hele kleine baby's.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 11 april 2010 @ 14:56:55 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80186163
quote:
Op zondag 11 april 2010 14:42 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Misschien wel met een baby!

ohja... rammelrammel
Dat zou wel het allertofst zijn ja!

Had ik maar nooit geroepen dat ik eerst werk wilde hebben.... Dan was die spiraal er allang uit!
  zondag 11 april 2010 @ 15:00:09 #97
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80186283
Oh ik heb juist het meest met hele kleine baby's!

Bij oudere kindjes kan ik me sneller ongemakkelijk voelen, omdat ze dan eenkennig kunnen zijn, of mijn grapjes niet leuk vinden... dat soort onzin Ik denk dat als het mn eigen kind is, dat het dan totaal anders is.
  donderdag 15 april 2010 @ 20:57:59 #98
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80358932
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 23:01 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Bang voor een derde en vierde in 1x?
Ja dat wel een beetje idd. En ik wil niet dat we 'niet blij' zijn als het weer een tweeling is. Als we ervoor gaan dan is het allebei goed, 1 of 2. Maar dat is idd wel wat mij een beetje tegenhoudt... ofzo....
pi_80371271
@ LB: Grappig dat 't bij iedereen anders is. Ik vind kleine babytjes juist stom. Ze zijn zo kwetsbaar, ze kunnen zelf zo weinig. Zijn net schildpadjes die op hun rug liggen......

@Mikoxx: Hoe groot is de kans dan dat het nog een keer een tweeling is?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_80374501
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 14:05 schreef innepin het volgende:
Huup, gaan we weer samen zwangeren? Nog heel even wachten hoor.... maar dan....
Daar ben ik nu ook al over aan het denken, of ik straks misschien weer met hetzelfde clubbie zwanger zal zijn hier maar dan moeten mensen maar net ook dezelfde plannen hebben voor een tweede

Ik rammel ook, volgens mij ben ik gewoon nooit opgehouden met rammelen maar er komt dit jaar sowieso echt nog geen zwangerschap weer hoor, dat duurt nog wel effe. Ook uit praktisch oogpunt, een duowagen lijkt me echt totaaaaal niks en ik hoop dan als er een tweede op komst is er iig serieuze plannen en wat geld zijn v een verhuizing naar een huisje (wonen nu in een flat met 4 slaapkamers, maar toch he..)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 april 2010 @ 10:24:49 #101
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80375104
mikoxx, dat lijkt me ook wel een overweging hoor, als je inderdaad kans hebt op nog een tweeling! In mijn vaders gezin zaten ook 2 tweelingen! Tweeëiige. Heb ik dan eigenlijk ook kans op tweelingen??

aurum, het verschilt inderdaad nogal Mijn vriendinnen verheugen zich ook meer op rondbanjerende peutertjes dan op de hulpeloze baby'tjes. Maar ik vind dat juist zo schattig, als ze nog zo tegen je aangeplakt liggen en alleen maar wat gewiegd hoeven te worden

Poppejans, 4 slaapkamers, dat kan toch makkelijk dan!! Ik woon in een huis met ook 4 slaapkamers (allemaal vrij klein) en mijn buren hebben 5 kinderen!!! In de leeftijd van 17 - 0,5 jaar. Dus het kán wel
pi_80377733
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:24 schreef LadyBlack het volgende:
mikoxx, dat lijkt me ook wel een overweging hoor, als je inderdaad kans hebt op nog een tweeling! In mijn vaders gezin zaten ook 2 tweelingen! Tweeëiige. Heb ik dan eigenlijk ook kans op tweelingen??


Poppejans, 4 slaapkamers, dat kan toch makkelijk dan!! Ik woon in een huis met ook 4 slaapkamers (allemaal vrij klein) en mijn buren hebben 5 kinderen!!! In de leeftijd van 17 - 0,5 jaar. Dus het kán wel
Volgens mij heb je dan inderdaad een wat vergrote kans op het krijgen van een tweeling

Mja kamertechnisch zou het inderdaad wel kunnen en we wonen ook nog eens op een heerlijke locatie (2 minuutjes lopen naar de stad) maar ik zou zo graag een huisje met tuintje willen!
Achja ik moet ook niet zeuren eigenlijk. Maar een tweede heel kort op de eerste wil ik sowieso niet
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 april 2010 @ 11:46:55 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80378178
Maar erf je die kans op tweelingen dan ook van je vader?

Het lijkt mij heel heftig als je eerste zwangerschap meteen een tweeling oplevert Dus ik knijp m wel een beetje wat dat betreft! Maargoed, alle kindjes zijn welkom, ook als ze met zn drieën komen

En ik zou ook niet in het huis waar ik nu zit meer dan 1 kindje willen laten opgroeien hoor. Het heeft dan wel 5 kamers, maar totaal geen bergruimte oid. En ik zou een ouder kindje ook graag een tuin kunnen bieden
pi_80379773
Ik wil wel een tweede hoor, Poppejans
pi_80379960
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:29 schreef leonieke het volgende:
Ik wil wel een tweede hoor, Poppejans
ok, weer samen zwangeren, deal?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80380149
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:35 schreef Poppejans het volgende:

[..]

ok, weer samen zwangeren, deal?
Is de vorige keer toch vrij goed gegaan, ja

Ik had trouwens echt gedacht dat ik ging uitgerammeld zijn, of toch zeker voor een tijdje, maar zit nu al regelmatig te denken hoe het zou zijn met twee van die kleine kabouters. Maar dat ziet echt nog niet zitten. En dan hadden we ook nog altijd gezegd dat we maar één keer heel die reutemeteut gingen doorstaan, maar ik twijfel steeds meer en meer.
Al zal het ook wel eens fijn zijn om eens zonder hormonen te zitten (waarom heb ik ook gezegd dat het tweede er niet komt zolang nummer 1 niet naar school gaat )
pi_80380186
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 10:08 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Daar ben ik nu ook al over aan het denken, of ik straks misschien weer met hetzelfde clubbie zwanger zal zijn hier maar dan moeten mensen maar net ook dezelfde plannen hebben voor een tweede

Ik rammel ook, volgens mij ben ik gewoon nooit opgehouden met rammelen maar er komt dit jaar sowieso echt nog geen zwangerschap weer hoor, dat duurt nog wel effe. Ook uit praktisch oogpunt, een duowagen lijkt me echt totaaaaal niks en ik hoop dan als er een tweede op komst is er iig serieuze plannen en wat geld zijn v een verhuizing naar een huisje (wonen nu in een flat met 4 slaapkamers, maar toch he..)
ik rammel voor een 3e
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80380214
Een 3e? Nee, dat nooit Echt niet

(quoten jullie het voor de zekerheid zodat ik binnen een paar jaar niet moet afkomen met gerammel voor nr 3 )
pi_80380246
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:43 schreef leonieke het volgende:
Een 3e? Nee, dat nooit Echt niet

(quoten jullie het voor de zekerheid zodat ik binnen een paar jaar niet moet afkomen met gerammel voor nr 3 )
ik quote het wel ff
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80382297
En waarom 3 Vicky? Of kun je er niet zomaar een reden aan geven? Ik zou altijd het gevoel hebben dat er bij 3 eentje te veel of te weinig is.
pi_80382455
Ik weet niet Leonieke, gewoon een gevoel dat ik niet kan omschrijven
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80382705
En zou je er opnieuw zoveel tijd tussen laten of zou nummer 3 vlugger komen? (niet dat ik echt vind dat er heel veel tijd tussen zit, hé, mijn zus en ik verschillen 5 jaar en ook dat vind ik niet overdreven veel, maar het is denk ik meer dan gemiddeld)
pi_80382915
Ik heb dat ook met drie hoor! Ik ben nu zwanger van de tweede maar ik wil er heel graag drie. Of vier.

Vicky, denk je dat het bij rammelen blijft of gaan jullie er ook echt voor op termijn? Ik hoop het voor je!
pi_80383009
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef leonieke het volgende:
En zou je er opnieuw zoveel tijd tussen laten of zou nummer 3 vlugger komen? (niet dat ik echt vind dat er heel veel tijd tussen zit, hé, mijn zus en ik verschillen 5 jaar en ook dat vind ik niet overdreven veel, maar het is denk ik meer dan gemiddeld)
lastig. Sowieso, ik geloof niet dat mijn man er nu (of misschien wel ooit) op zit te wachten. Ik zou er wel wat minder tijd tussen willen hebben dan bij Amber en Tess, maar dat kan je toch nooit wat van zeggen.
Van Amber was ik meteen de 1e keer zwanger. Bij Tess duurde het 9 maanden.

En dan hebben we nog een slaapkamerissue. We hebben wel 3 slaapkamers maar Tess' kamer is klein, groot genoeg voor een baby/dreumes/peuter maar er kan geen groot bed in. De meiden moeten dan sowieso op 1 kamer en dat kan pas als Tess wat ouder is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80383055
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:55 schreef Vicky het volgende:

[..]

lastig. Sowieso, ik geloof niet dat mijn man er nu (of misschien wel ooit) op zit te wachten. Ik zou er wel wat minder tijd tussen willen hebben dan bij Amber en Tess, maar dat kan je toch nooit wat van zeggen.
Van Amber was ik meteen de 1e keer zwanger. Bij Tess duurde het 9 maanden.

En dan hebben we nog een slaapkamerissue. We hebben wel 3 slaapkamers maar Tess' kamer is klein, groot genoeg voor een baby/dreumes/peuter maar er kan geen groot bed in. De meiden moeten dan sowieso op 1 kamer en dat kan pas als Tess wat ouder is.
En kan er op Tess haar kamertje geen kinderbedje bij? De rest kan je als Tess nog klein is toch voor twee gebruiken?
pi_80383165
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:56 schreef leonieke het volgende:

[..]

En kan er op Tess haar kamertje geen kinderbedje bij? De rest kan je als Tess nog klein is toch voor twee gebruiken?
kamertje is 2 bij 2 denk ik, met een schoorsteen in het midden die er niet uit kan.
ik ben al blij dat de meubels er nu in passen. Een 2e bedje gaat echt niet lukkken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80383317
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:59 schreef Vicky het volgende:

[..]

kamertje is 2 bij 2 denk ik, met een schoorsteen in het midden die er niet uit kan.
ik ben al blij dat de meubels er nu in passen. Een 2e bedje gaat echt niet lukkken.
Dan als Tess naar een groot bed kan als ze 2 is ofzo en dan bij Amber op een kamertje (als dat goed gaat samen) en dan jij inmiddels zwanger van de 3e

1 kindje er nog bij hier als het tegen die tijd lukken mag en dan is het mooi geweest, er komt hier echt geen 3e. Of het moet een gek ongelukje zijn
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80383365
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:02 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dan als Tess naar een groot bed kan als ze 2 is ofzo en dan bij Amber op een kamertje (als dat goed gaat samen) en dan jij inmiddels zwanger van de 3e

1 kindje er nog bij hier en dan is het mooi geweest, er komt hier echt geen 3e. Of het moet een gek ongelukje zijn
zoiets Maar daar moeten we het wel samen over eens worden.
Sowieso komen ze op 1 kamer en ws. gaan wij onze slaapkamer opofferen en verhuizen wij naar Ambers kamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:04:36 #119
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80383382
Ik ben op dit moment even wat minder aan het rammelen. Lennon is nu bijna 15 maanden en ontzettend ondeugend en "eist" veel aandacht. ik moet er niet aan denken er nu eentje3e bij te hebben/krijgen.
pi_80383518
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:02 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Dan als Tess naar een groot bed kan als ze 2 is ofzo en dan bij Amber op een kamertje (als dat goed gaat samen) en dan jij inmiddels zwanger van de 3e

1 kindje er nog bij hier als het tegen die tijd lukken mag en dan is het mooi geweest, er komt hier echt geen 3e. Of het moet een gek ongelukje zijn
Of een tweeling (mijn grote schrik trouwens gezien de fertiliteitsbehandelingen).

Weet je waar ik van denk dat het trouwens ook een verschil maakt in het al dan niet vlug terug rammelen: de manier waarop je je bevalling hebt ervaren. Ik heb eigenlijk de dag zelf al gezegd dat ik het zo nog wel eens wil doen (met epidurale dus ).
Maar ik moet dit topic misschien gewoon vermijden want voor dat Thomas 2,5 jaar is, komt er hier geen tweede
pi_80383659
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:08 schreef leonieke het volgende:

[..]

Of een tweeling (mijn grote schrik trouwens gezien de fertiliteitsbehandelingen).

Weet je waar ik van denk dat het trouwens ook een verschil maakt in het al dan niet vlug terug rammelen: de manier waarop je je bevalling hebt ervaren. Ik heb eigenlijk de dag zelf al gezegd dat ik het zo nog wel eens wil doen (met epidurale dus ).
Maar ik moet dit topic misschien gewoon vermijden want voor dat Thomas 2,5 jaar is, komt er hier geen tweede
Ja, dat denk ik ook ja. Ik heb de bevalling eigenlijk ook als best prettig ervaren, ik vond het echt wel te doen.

Hier als alles een beetje meezit, hoop ik ervoor te gaan als Wolf 1,5 is. Maar dat zeggen we nu hoor, misschien is het volgend jaar toch wel weer anders
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:28:38 #122
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80384379
Poppejans, zullen we weer een dag na elkaar bevallen dan?

Ik wil ook een derde , hoef alleen nog maar even een prins te vinden . Komende zomer ga ik me inschrijven op een datingsite, ook al is dat niks voor mij. Maar je moet er wat voor over hebben toch?
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:29:55 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80384445
Oooh wat een rammelaarsters

Ik hoop dat ik snel met jullie mee mag posten in de zwanger/baby'tjesreeksen
pi_80384560
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:04 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben op dit moment even wat minder aan het rammelen. Lennon is nu bijna 15 maanden en ontzettend ondeugend en "eist" veel aandacht. ik moet er niet aan denken er nu eentje3e bij te hebben/krijgen.
Herkenbaar Afgelopen week op kraamvisite geweest bij een collega met een tweeling. Ik moet er niet aan denken, twee keer Seb Wel lief hoor van die kleine hummeltjes.
Maar ik heb op zo'n moment meer dat ik heimwee heb naar die bijzondere tijd van zwanger zijn en de kraamtijd dan dat ik ook daadwerkelijk alweer toe ben aan het kind wat er dan bij komt
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:34:02 #125
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80384630
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:32 schreef Estrys het volgende:

[..]

Herkenbaar Afgelopen week op kraamvisite geweest bij een collega met een tweeling. Ik moet er niet aan denken, twee keer Seb Wel lief hoor van die kleine hummeltjes.
Maar ik heb op zo'n moment meer dat ik heimwee heb naar die bijzondere tijd van zwanger zijn en de kraamtijd dan dat ik ook daadwerkelijk alweer toe ben aan het kind wat er dan bij komt
Precies, dat gevoel heb ik ook nu.
  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 14:40:59 #126
5428 crew  miss_sly
pi_80384944
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:32 schreef Estrys het volgende:

[..]

Herkenbaar Afgelopen week op kraamvisite geweest bij een collega met een tweeling. Ik moet er niet aan denken, twee keer Seb Wel lief hoor van die kleine hummeltjes.
Maar ik heb op zo'n moment meer dat ik heimwee heb naar die bijzondere tijd van zwanger zijn en de kraamtijd dan dat ik ook daadwerkelijk alweer toe ben aan het kind wat er dan bij komt
zwanger zijn niet in mijn geval, wel bijzonder, niet leuk
de kraamtijd wel en dat hele kleine hummeltje dat je er ineens bij hebt en dat Senna grote zus wordt
Maar niet dat ik zo nodig al een tweede hoef, denk ik eigenlijk, Senna is al zoo leuk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 16 april 2010 @ 14:48:35 #127
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80385244
Miss . je klinkt al veel minder vastberaden in 'er komt hier geen tweede' .

  Moderator vrijdag 16 april 2010 @ 15:16:11 #128
5428 crew  miss_sly
pi_80386391

Ik ben ook neit zo vastberaden, maar schaap wel, en dat is heel verstandig
Hij de ratio, ik de emotie, komen we er samen wel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80391742
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 14:28 schreef Groofsken het volgende:
Poppejans, zullen we weer een dag na elkaar bevallen dan?

Ik wil ook een derde , hoef alleen nog maar even een prins te vinden . Komende zomer ga ik me inschrijven op een datingsite, ook al is dat niks voor mij. Maar je moet er wat voor over hebben toch?
ah ja, en dit keer dan echt een datumtweeling

Ik ken meerdere mensen die elkaar via internet hebben leren kennen, niks mis mee hoor!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 18 april 2010 @ 21:00:29 #130
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80458759
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 11:46 schreef LadyBlack het volgende:
Maar erf je die kans op tweelingen dan ook van je vader?

Het lijkt mij heel heftig als je eerste zwangerschap meteen een tweeling oplevert Dus ik knijp m wel een beetje wat dat betreft! Maargoed, alle kindjes zijn welkom, ook als ze met zn drieën komen

En ik zou ook niet in het huis waar ik nu zit meer dan 1 kindje willen laten opgroeien hoor. Het heeft dan wel 5 kamers, maar totaal geen bergruimte oid. En ik zou een ouder kindje ook graag een tuin kunnen bieden


Dan juist, de grootste kans heb je als het van man-vrouw-man-vrouw overgedragen wordt. In mijn geval dus: oma was een tweeling-mijn vader- ik kreeg een tweeling. Alleen twee-eiige tweelingen zijn erfelijk bepaald (de dubbele eisprong is erfelijk bepaald), een-eiige tweelingen zijn dat niet, dat kan zogezegd jan en alleman gebeuren.,

Hoe groot de kans is op nog een tweeling weet ik niet, ik vraag me af of daar gegevens over bestaan. Los daarvan heb ik gewoon een vergrote kans, groter dan iemand waarbij die erfelijkheid niet is. Blijft over dat de kans op een eenling wel groter is.

Dilemma, dus
  maandag 19 april 2010 @ 13:28:09 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80479061
Weet je verloskundige of huisarts dat niet mikoxx?

Ik zou ook wel even bedenktijd nodig hebben hoor, als de kans op nog een tweeling bestond!
Je bent het natuurlijk gewend inmiddels, maar 3 of 4 kleintjes is wel een verschil!

Oh en rammel
Deze week hoor ik of ik door de sollicitatieronde voor een leuk baantje ben gekomen. Motivatie voor iets anders: zero
pi_80487105
Jaaa, ik heb iets om mijn rammelen op bot te vieren

Ik maak babykleertjes sinds kort! Na alle leuke reacties op het kraam cadeautje voor vrienden ben ik nog meer gaan maken en die ga ik op internet ook maar weer verkopen, anders heb ik straks een shitload aan babykleertjes en ik ben niet eens zwanger laat staan dat ik een baby heb

Maar als jullie nu eens allemaal even baby's gaan maken, dan kan ik ook kraam cadeautjes voor jullie maken
Het is echt leuk om te doen!
  maandag 19 april 2010 @ 17:52:54 #133
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80489021
Foto's!!!!!!!!!!
pi_80494173
quote:
Op maandag 19 april 2010 17:52 schreef LadyBlack het volgende:
Foto's!!!!!!!!!!
In je PM!
pi_80503331
oeeh bellelena, ik ben heel benieuwd wat je maakt, en waar het te bestellen is!!!
*poef* nu is het weg
pi_80504328
quote:
Op maandag 19 april 2010 23:06 schreef kaatjejannie het volgende:
oeeh bellelena, ik ben heel benieuwd wat je maakt, en waar het te bestellen is!!!
Ik heb je ook gePMd!
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:22:45 #137
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80520210
Wat ontzettend schattig en wat ben je productief!!
pi_80529222
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:22 schreef LadyBlack het volgende:
Wat ontzettend schattig en wat ben je productief!!
Ja, maar het is echt leuk om te doen gewoon!
En andere werkjes waar ik even geen zin in heb enzo... *schuifel schuifel*

Ik heb zelfs vandaag een echte webwinkel gemaakt
Moet maar eens reclame gaan maken her & der!
pi_80529612
ik ben ook wel nieuwschierig Bellelena
pi_80529961
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:25 schreef Orea het volgende:
ik ben ook wel nieuwschierig Bellelena
wat zij zegt!!

ohja... *rammel*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 20 april 2010 @ 18:39:08 #141
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80530177
Hahaha Orea en Huup jullie gaan zó wat kopen, dat weet ik nou al

Huup jouw dochter wordt elke keer mooier als ik dr zie. Ik laat haar en Elin altijd speciaal even aan mn vriend zien Om hem ook overstag te krijgen
pi_80530359
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:39 schreef LadyBlack het volgende:
Hahaha Orea en Huup jullie gaan zó wat kopen, dat weet ik nou al

Huup jouw dochter wordt elke keer mooier als ik dr zie. Ik laat haar en Elin altijd speciaal even aan mn vriend zien Om hem ook overstag te krijgen
als ik het nou nu koop kan Orea het daarna van mij overnemen
en wat lief nu maar hopen dat het werkt haha
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80530839
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

als ik het nou nu koop kan Orea het daarna van mij overnemen
en wat lief nu maar hopen dat het werkt haha
Deal! Jouw smaak komt erg overeen met de mijne dus dat gaat helemaal goedkomen!
Maar de kleine maatjes kan ik wel vast kopen, mocht jouw 2e dan weer een meisje worden koop je dat weer van mij over
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:25:12 #144
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80537629
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 18:43 schreef huuphuup het volgende:

[..]

als ik het nou nu koop kan Orea het daarna van mij overnemen
en wat lief nu maar hopen dat het werkt haha
Oh hij is opzich wel overstag hoor... het komt ook steeds dichterbij, dus zo af en toe zijn we leuke namen aan het bedenken enzo

Het enige dat eigenlijk nog in de weg staat is het feit dat ik nog steeds geen baan heb
pi_80544749
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 21:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh hij is opzich wel overstag hoor... het komt ook steeds dichterbij, dus zo af en toe zijn we leuke namen aan het bedenken enzo

Het enige dat eigenlijk nog in de weg staat is het feit dat ik nog steeds geen baan heb
B. en ik waren allebei student toen Amélie geboren werd. Helpt dat?
Aan alles is een mouw te passen. Okay misschien niet aan alles, maar wel aan heel veel.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80546884
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 23:51 schreef huuphuup het volgende:

[..]

B. en ik waren allebei student toen Amélie geboren werd. Helpt dat?
Aan alles is een mouw te passen. Okay misschien niet aan alles, maar wel aan heel veel.

Vertel eens!

Het lijkt mij eigenlijk best prettig om tijdens mijn studie nu zwanger te worden en een kindje te krijgen.
Ik heb nu in ieder geval 'alle' tijd om mijn eigen tijd in te delen bijvoorbeeld. En mijn vriendje studeert ook nog, dus ook hij heeft ruimte om eigen tijd in te delen. Hoe is het jou 'bevallen' En ben je inmiddels afgestudeerd?

Trouwens, ik vind jouw kindje echt zo schattig! Ik spiek wel eens stiekem in het fototopic
en je hebt pm


@ Ladyblack: Dat gaat de goede kant op daar! Namen verzinnen, dat vind ik ook leuk! Soms als we gekke namen op tv horen, dan hebben we het er ook al over

@ orea: ook pm!
pi_80549242
Bellelena die jurkjes! ik wil het allemaal!!

En over dat studeren enzo.
Het was een gok. Een grote gok want een kind krijgen is natuurlijk niet zomaar iets. Wij woonden samen in een veel te klein zolder-appartement in Leiden, we zijn toen actief gaan zoeken naar een andere woning want dat was wel nodig. Achteraf had ook daar best een mouw aan te passen geweest maar twee steile wenteltrappen gaan niet samen met een kinderwagen bijvoorbeeld
Het studeren en zwanger zijn ging verbazingwekkend goed samen. Ik had inderdaad meer tijd dan gemiddeld om mijn gang te gaan, naar vk-afspraken te gaan en meer van dat soort dingen. En ook na de bevalling, ik moest dan welliswaar in november alweer werken, ik hoefde pas in februari weer te starten met het tweede semester. Ik ben dus nog niet afgestudeerd, ik moet nog 1 vak, dat ben ik nu aan het doen. De meneer moet alleen zijn scriptie nog. Ik werkte 20 uur per week ernaast, hij vond ook een baantje van zo'n 15 uur. Inmiddels werkt B. fulltime en ik werk nog steeds 20 uur.

Maar... er is altijd een maar
Je hebt nergens recht op als student in Nederland. Je bent afhankelijk van de coulance van je professoren om te zien of je bijvoorbeeld uitstel kunt krijgen of iets dergelijks. Je hebt geen recht op zwangerschapsverlof ook, dus als ik ook nog vakken in het eerste semester had moeten afronden dan had ik theoretisch gezien in de kraamweek alweer in de collegebanken moeten zitten. Na de 6 maanden zwangerschap vond ik het zwaar om me ergens lang op te concentreren, echt blokken ging toen lastig. Maar dat gold voor mij, wellicht dat het bij jou niet zo zou zijn.

En met er is overal een mouw aan te passen bedoel ik echt dat dingen vaak pas een probleem worden als je er zelf een probleem van maakt. Een hoop situaties zijn niet ideaal, maar als je het zelf eigenlijk niet zo'n punt vindt dan hoeft het geen probleem te zijn. Dat is de reden dat wij uiteindelijk besloten hebben tijdens de studie al een kind te krijgen. We wilden heel graag, maar we wisten ook wel dat het niet heel gebruikelijk is om bewust tijdens de studie al kinderen te krijgen, dat hield ons tegen. Toen zijn we na gaan denken wat nou echt het probleem was daarvan en trokken we de conclusie dat er wat ons betrof eigenlijk niet zo'n probleem was, et voila.

heel verhaal weer maar goed.
Achteraf, terugkijkend, zou ik zo alles weer precies hetzelfde hebben gedaan. Een gok maar wel een goeie gelukkig.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 april 2010 @ 09:34:40 #148
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80549910
Ja, andere mensen/meningen zijn ook altijd een groot deel van het probleem he?

Hier ook wel, mijn vriend is promovendus en verdient dus geen bakken met geld, maar echt wel genoeg, zeker omdat we in een sociale huurwoning zitten. Maar toch roepen mensen ook dat een kind hartstikke duur is, en dat je daar echt wel een goeie baan voor nodig hebt... en dan kan ik me ook alweer helemaal druk gaan maken soms... terwijl ik wéét dat we aan uitzet al zoveel zouden kunnen krijgen, van ouders, maar ook lenen van onze vrienden-met-kind. Gelukkig bedenk ik dat altijd redelijk snel weer. En ben ik er ook van overtuigd eigenlijk dat een kind niet zo vreselijk veel nodig heeft. Als het maar lief gevonden en verzorgd wordt

Zucht
* weer solliciteren gaat...
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 09:36:48 #149
5428 crew  miss_sly
pi_80549963
En zelfs op die steile wenteltrappen is een oplossing te vinden, hoor. Je zoekt gewoon de kleinste, lichtste kinderwagen uit en gaat bovendien veel dragen in een draagdoek. Wij wonen ook op 3 hoog en dat gaat prima
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80550105
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:04 schreef huuphuup het volgende:
Bellelena die jurkjes! ik wil het allemaal!!
Wat zij zegt!!

Over het krijgen van een kind tijdens een studie kan ik niets zeggen... Had wel een meneer die altijd heel strikt vasthield aan: beide vaste baan, goed inkomen, een badkamer die eerst gedaan moest worden (dat was een smoesje uit de periode dat ie toch nog even twijfelde, de badkamer moet nog steeds gebeuren namelijk ik had hem door en zei gelijk: niet met van die onzin dingen komen, zeg dan maar gewoon dat je nog even niet wilt bedoel alsof je kind eruit komt en gaat bléren dat het niet in deze badkamer gewassen wil worden )....

Tot hij zag dat een aantal mensen in onze omgeving kinderen kregen en hun baan verloren, vaste banen. Zo zeker ben je dus niet altijd met een vast contract, en tegenwoordig al helemaal niet meer... Tuurlijk heb je een basis nodig, maar de belangrijkste basis is liefde...

Uiteindelijk heeft het hier nog ruim 5 jaar geduurd voordat we zwanger waren (wisten al dat het lastig zou gaan dus vroeg begonnen... ik ben net 29 geworden ) maar het belangrijkste wat we hebben geleerd is het komt wel goed

Enfin, weet niet wat ik ermee wil zeggen, belangrijkste is volg je gevoel... hier was bijv. het heel plotseling overlijden van mijn moeder ook voor mijn man een reden om wél maar direct te gaan starten... Je beseft je ineens hoe kwetsbaar het leven is en wat voor ons belangrijk was! (en dat was die badkamer dus niet jaja die zit me nog steeds dwars!!)
pi_80550512
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:36 schreef miss_sly het volgende:
En zelfs op die steile wenteltrappen is een oplossing te vinden, hoor. Je zoekt gewoon de kleinste, lichtste kinderwagen uit en gaat bovendien veel dragen in een draagdoek. Wij wonen ook op 3 hoog en dat gaat prima
oh ja maar dat bedoel ik dus eigk ook. Het staat er een beetje gek nu maar ook daar is inderdaad een mouw aan te passen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je moet voor jezelf nagaan wat nu écht onoverkomelijk is en wat het je waard is. Ik moet wel twee keer zo hard werken qua studie dan iemand zonder kind. De studie komt nu echt wel een beetje op de tweede plaats. Kun of wil je dat niet dan is het af te raden. En verder wat Orea zegt, stabiliteit en zekerheid is helaas relatief en kan zo wegvallen en/of minder zeker en stabiel blijken dan je eerst dacht.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 april 2010 @ 10:07:23 #152
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80550805
Daar kan ik me ook echt niet druk over maken... wij wonen ook op een bovenwoning, maar inderdaad, dan zoek je dus een lichtgewicht kinderwagen uit en ik was toch al van plan om een draagdoek te kopen!

Mijn moeder constateerde laatst geschrokken dat ik dan dus niet mn kindje buiten in de kinderwagen kan zetten als het lekker weer is! Ik: nou nee, niet in de tuin nee, wel voor het huis waar ik zelf ook zit. Misschien bij een tweede Zij: ja maar niet bij de eerste!

Echt, waar maak je je druk om??
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2010 @ 10:44:43 #153
240917 Mula
pi_80551943
*meldt*

Ik heb vorig jaar hier ook meegeschreven, maar ben gestopt toen de plannen op de lange baan zijn geschoven. Het was verbazingwekkend hoe makkelijk het was om het rammelen te stoppen. En het is vooral verbazingwekkend hoe heftig het nu terug is.

Ik snap heel goed wat jullie zeggen over de omstandigheden die niet juist zijn. Dat is hier namelijk ook het geval. Ik begin alleen steeds meer te denken dat de omstandigheden vanaf nu alleen maar beter worden en dat de huidige situatie ook nog wel voordelen heeft wat betreft het krijgen van een kind. Ik geloof dat ik er dus wel min of meer klaar voor ben. Alleen nu nog even mijn vriend overtuigen van hetzelfde. Die is niet negatief, maar ook nog niet . Had ik trouwens al gezegd dat ik 2 dagen overtijd ben?
  woensdag 21 april 2010 @ 10:45:54 #154
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80551980
!

Welkom terug, maar ik zou mn vriend maar snel overtuigen dan!!
pi_80552000
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:41 schreef Orea het volgende:

[..]


Enfin, weet niet wat ik ermee wil zeggen, belangrijkste is volg je gevoel... hier was bijv. het heel plotseling overlijden van mijn moeder ook voor mijn man een reden om wél maar direct te gaan starten... Je beseft je ineens hoe kwetsbaar het leven is en wat voor ons belangrijk was! (en dat was die badkamer dus niet jaja die zit me nog steeds dwars!!)
Fijn te horen dat er meer mensen zijn dit dit zo ervaren. Mijn ouders overleden dan wel niet plotseling, maar ineens begon er een onwijze kinderwens aan mij te knagen. En niet alleen een kinderwens maar ook een ´jonge´-ouder-wens. Vrienden begrepen niet echt dat zoiets zo plotseling zo heftig kan worden. Toen heb ik even het idee gehad dat ik rammelde vanwege een leeg gat wat opgevuld moest worden ofzo. Het gat waar mijn ouders eerst waren, waar nu niets is, ... nou ja, lastig uitleggen. Maar het rammelen blijft aanhouden, ook na lang piekeren en peinzen waar het toch vandaan komt.
Nu ben ik inmiddels zover dat die kinderwens er gewoon is, en blijven zal (ook bij lief trouwens), ook al ben ik nog even aan het studeren. En ik wil niet de wens om rond mijn 26e mijn eerste kind te krijgen aan de kant zetten omdat het qua studie helaas niet is gelopen zoals gepland. Hakt er toch wel in, je ouders verliezen (ik dacht, ik ga gewoon hard door, dat lukt vast wel. Mooi niet dus)
Dus nu gaan we zo heel zachtjes aan eens kijken naar hoe we de zaken aan willen pakken, zeg maar. Beetje rekenen, beetje ´plannen´, kijken of het huis groot genoeg is...
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 10:47:57 #156
5428 crew  miss_sly
pi_80552047
Mijn jeugdvriendinnetje vertelde toen ze zwanger was van de eerste dat ze het heel lang hadden uitgesteld. Telkens was er wel iets waardoor het 'nu' net even nog niet uit zo komen. Tot ze op een bepaald moment samen tot de conclusie kwamen dat als ze echt wilden wachten tot alles helemaal perfect was (volgens hun normen perfect dus) er misschien altijd wel iets zou zijn dat net neit helemaal goed was. En dus zijn ze ervoor gegaan en alles bleek prima te kunnen en te kloppen, hoewel nooit helemaal perfect volgens hun 'perfect'-lijstje
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2010 @ 10:56:43 #157
240917 Mula
pi_80552309
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:45 schreef LadyBlack het volgende:
!

Welkom terug, maar ik zou mn vriend maar snel overtuigen dan!!
We zijn heel erg voorzichtig geweest, dus de kans dat ik zwanger ben, lijkt me erg klein. Waarschijnlijk is mijn hormoonhuishouding gewoon van slag. Alhoewel ik anders nooit over tijd ben. We zien het wel! En met mijn vriend komt het wel goed hoor. Die zal zich rot schrikken maar dat komt wel goed! En anders heeft hij nog een paar maanden de tijd om te wennen!
quote:
Op woensdag 21 april 2010 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Mijn jeugdvriendinnetje vertelde toen ze zwanger was van de eerste dat ze het heel lang hadden uitgesteld. Telkens was er wel iets waardoor het 'nu' net even nog niet uit zo komen. Tot ze op een bepaald moment samen tot de conclusie kwamen dat als ze echt wilden wachten tot alles helemaal perfect was (volgens hun normen perfect dus) er misschien altijd wel iets zou zijn dat net neit helemaal goed was. En dus zijn ze ervoor gegaan en alles bleek prima te kunnen en te kloppen, hoewel nooit helemaal perfect volgens hun 'perfect'-lijstje
Een kennis van mij zegt altijd; "kinderen krijgen komt nooit goed uit" en ik denk dat ze daar wel gelijk in heeft. Dingen kunnen altijd beter. Ik heb laatst dat artikel hier gelezen over ongewenste kinderloosheid en dat heeft me ook wel een beetje de ogen geopend. Na je 35e gaat je vruchtbaarheid echt gigantisch omlaag. Nou ben ik nog geen 35, maar de tijd gaat zo snel. En wat als je de medische molen inmoet? Dan ben je zo ook een behoorlijke tijd verder!
pi_80558192
Huuphuup: Leiden! Ik studeer ook in Leiden

Ik heb wel een geschikte woonruimte, een lief vriendje, lieve ouders, stabiele liefdesbasis dus. Financieel maak ik me ook niet perse druk om. Op papier kan niemand een kindje betalen En een stabiele financiële basis kan tegenwoordig ook zomaar wegvallen! Okee, eigenlijk dus niks meer dat in de weg staat hehehe

Maar fijn om te horen hoe de ervaringen zijn met studeren en babietjes!
Verder ben ik zelf een erg 'tegendraads' persoontje hihi, en ik vind het dus wel wat hebben om eens lekker tegen de gevestigde orde in te gaan hoor! En ik hou ervan om naar mijn gevoel te luisteren i.p.v. m'n verstand Dussss...


Verdrietig om te horen van allemaal papa's en mama's die zijn overleden, iedereen die dat kan gebruiken, sterkte! Het lijkt me echt onwerkelijk om 1 of beide ouders 'kwijt' te zijn! (Ik ben erg close met beide ouders)

En dankjewel voor de complimentjes, echt heeel leuk om te horen! Ik word er nog verlegen van!

Er is hier voor de deur nu stofjes markt, mijn mama komt zo en dan gaan we samen kijken! (En kopen!!)
  woensdag 21 april 2010 @ 14:00:42 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80558457
Ok, nu ben ik nieuwsgierig! En dat terwijl ik juist niet meer naar lieve jurkjes mocht kijken van mezelf. Maar nu wil ik wel graag een PM-etje hoor!
***
pi_80558482
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nu ben ik nieuwsgierig! En dat terwijl ik juist niet meer naar lieve jurkjes mocht kijken van mezelf. Maar nu wil ik wel graag een PM-etje hoor!
~
Ik ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 14:17:03 #161
5428 crew  miss_sly
pi_80559091
Ik eigenlijk ook wel
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80559155
En voor mij is de kans op kinderen de komende jaren wel bekeken, maar die kleertjes wil ik ook wel even zien.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80559177
Kan het niet gewoon hier neergegooid worden?
pi_80559845
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:19 schreef leonieke het volgende:
Kan het niet gewoon hier neergegooid worden?
Of anders in het kinderkleertjestopic....
pi_80559878
het linkje verraad eea, ik heb foto's geupload via mn eigen bucket maar k haal ze straks weer weg voor het geval bellelena het vervelend vindt.
ik vind ze zo leuk

*en weer weg*

bellelena laat maar weten of ze weer terug mogen

[ Bericht 12% gewijzigd door huuphuup op 21-04-2010 15:02:35 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80559924
oh ze zijn geweldig!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 april 2010 @ 14:41:13 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80559942
Heel gaaf idd!
*rammelt*

Mag niet, mag niet, mag niet.
***
pi_80560060
Ik pleit ook voor openbaarheid! Heb je meteen gratis reclame. En anders wil ik een PM.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80560135
Ik werd ook al nieuwsgierig, fijn dat je ze even hebt neergegooid huup
pi_80560137
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:44 schreef innepin het volgende:
Ik pleit ook voor openbaarheid! Heb je meteen gratis reclame. En anders wil ik een PM.
de jurkjes staan dr al
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80560162
Ooooh wat leuk! . Maak je er ook luierbroekjes bij?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_80560280
Wat snoezig.
  woensdag 21 april 2010 @ 14:55:36 #174
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80560493
Ow wat een leuke jurkjes
pi_80560723
Ik krijg een meisje
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80560929
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:46 schreef huuphuup het volgende:

[..]

de jurkjes staan dr al
Nou niet meer
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  woensdag 21 april 2010 @ 15:09:27 #177
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_80560975
7 minuten te laat
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_80561074
ik wil ook jurkjes zien
  woensdag 21 april 2010 @ 15:17:03 #179
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_80561205
Wat leuk! Ik denk dat dat nog wel een grote hit kan worden Bellelana! Gewoon in kleertjestopic gooien!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:00:14 #180
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80562782
Rammel? En waar blijven we nou?? en waar is het ei??
pi_80562819
Jahoor, het is officieel: ik rammel!
Een zusje voor Ko! Of een broertje, ook goed!

Gek is dat, ik wilde er best wat tijd tussen laten, begreep het nooit als mensen heel snel weer zwanger waren, maar nu wil ik ook! Ik begrijp het ineens wel.

Trouwens, hier 2 zelfstandig ondernemers en met een zeer onzeker en wisselend inkomen, maar dat heeft ons niet tegen gehouden. Wat heb je/heeft een kindje nou werkelijk nodig?

En ik ben ook heel nieuwsgierig naar je jurkjes, Bellelana!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80562909
Ik dacht voordat ik zwanger werd van Roelofje dat ik het misschien wel bij 1 zou laten... al dat gedoe om uberhaupt zwanger te worden... En zelfs nu met de ongemakken regelmatig, ben ik al aan het rammelen voor nr. 2 is dat niet erg? Nummer 1 is er nog niet eens uit

Hier willen we er het liefst ook niet teveel tijd tussen....
  woensdag 21 april 2010 @ 16:05:14 #183
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80562964
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:01 schreef oeke het volgende:
Jahoor, het is officieel: ik rammel!
Een zusje voor Ko! Of een broertje, ook goed!

Gek is dat, ik wilde er best wat tijd tussen laten, begreep het nooit als mensen heel snel weer zwanger waren, maar nu wil ik ook! Ik begrijp het ineens wel.

Trouwens, hier 2 zelfstandig ondernemers en met een zeer onzeker en wisselend inkomen, maar dat heeft ons niet tegen gehouden. Wat heb je/heeft een kindje nou werkelijk nodig?

En ik ben ook heel nieuwsgierig naar je jurkjes, Bellelana!
Een lieve papa en mama en ik rammel mee hoor, maar da's al een poosje. Ik durf alleen nog steeds niet goed . Toch maar eens een xtje een gesprekje vragen bij de gyn hoe groot de kans op nog een x enzo...
  woensdag 21 april 2010 @ 16:05:54 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80562999
quote:
Op woensdag 21 april 2010 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ok, nu ben ik nieuwsgierig! En dat terwijl ik juist niet meer naar lieve jurkjes mocht kijken van mezelf. Maar nu wil ik wel graag een PM-etje hoor!
Ik ook wel Kom maar op met die jurkjes!
pi_80563088
Dat lijkt me ook extra spannend, Mikoxx. Poeh, dan heb je straks misschien 2 jongens en 2 meiden. Dat ook wel weer erg lief!

Mooi die jurkjes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80563175
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:03 schreef Orea het volgende:
Ik dacht voordat ik zwanger werd van Roelofje dat ik het misschien wel bij 1 zou laten... al dat gedoe om uberhaupt zwanger te worden... En zelfs nu met de ongemakken regelmatig, ben ik al aan het rammelen voor nr. 2 is dat niet erg? Nummer 1 is er nog niet eens uit

Hier willen er het liefst ook niet teveel tijd tussen....
haha Orea
nee hoor, ik ken het wel.

Hier krijgen B. en ik met enige regelmaat te horen dat we 'echt nog even moeten wachten' hoor (ohja wat ga je doen dan ) of dat we 'nu eerst maar eens van Amélie moeten genieten'. Dat soort uitspraken.
Vooral die laatste vind ik het ergst. Alsof ik niet van mn kind geniet. Alsof ik mn kind niet goed genoeg vind en dáárom een tweede wil ofzo

Mijn moeder begrijpt het gelukkig wel. Tussen mijn broertje en mij zitten 15 maanden, en tussen mijn broertje en zusje zit twee jaar en twee weken (en 3 miskramen dus tel uit...). We zijn alledrie geplanned. Ze snapt het gevoel, dat is wel fijn. Mn schoonmoeder begrijpt uberhaupt niet dat we meer dan 2 kinderen willen. En ze vind ook dat we pas moeten beginnen als Amélie 2 is. " Want dat is ideaal." maak k zelf wel uit ja!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 april 2010 @ 16:13:04 #187
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563280
Huup, die reacties krijgen wij ook: ik zou me nog maar twee keer bedenken, straks krijg je er weer twee! Tja, en da's dan ons probleem, denk ik dan. Twee zijn net zo welkom als 1, al zijn er dan natuurlijk best hele praktische probleempjes enzo. Maar 3, daar ben ik van overtuigd dat ik dat wel wil. Maar ja, zeker weten doe je dat natuurlijk nooit. Ook niet als een gyn ons een % geeft. Het blijft onze beslissing. Ik vind het ook nogal wat om je daar tegenaan te bemoeien trouwens, net als vragen wanneer de volgende komt omdat het toch echt wel tijd wordt nu enzo
  woensdag 21 april 2010 @ 16:14:37 #188
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563341
Ik heb gewoon nu niet het gevoel dat het 'klaar' is zo. Maar goed, aan de andere kant zijn we 'gezegend' met twee van die heerlijke mannen, je weet ook nooit natuurlijk of alles goed mag gaan enzo. En vooral bij een tweeling zijn er toch best een aantal extra risico's voor moeder en kind(jes)
pi_80563349
Ja mensen zeggen echt rare dingen he. Alsof je ineens onbeschoft kan gaan lopen doen als het om kinderen krijgen gaat ofzo.
Ik heb nu dus wel een aantal mensen gehad die het haast sneu voor me vonden en maar aannemen dat het een ongelukje was enzo.
Ok, het was totaal onverwachts, maar ik kan dit écht geen ongelukje noemen, en als ik die schildklierproblemen niet had gehad, dan was het ook wel geplanned geweest hoogstwaarschijnlijk.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 21 april 2010 @ 16:15:14 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80563363
Mijn moeder had zelf graag 3 kinderen gewild, en mijn vader dus maar 2 en toen bleven het er 2. Nu is mijn moeder sinds de geboorte van Esmee wel lid van het drie-kinderen-is-het-allerleukste-dat-je-kan-overkomen-promoteam "Maar dat moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten he?"
pi_80563393
Idd wie bepaald dat zeg

Ik zie het juist als dat je heel erg geniet van Amélie, want je wilt er nog zó één Het lijkt mij ook wel fijn 2 kiddies dicht op elkaar..(ook wel pittig, maar ik zie ook zeker de voordelen )

Moet hier maar zien of dat ook lukt, als ik er deze keer weer 5 jaar over doe dan wordt het wat lastig...
  woensdag 21 april 2010 @ 16:16:42 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563417
Haha Stiemie

Tessie, ook dat vind ik zulke belachelijke reacties. Stel dat het wel zo zou zijn, wat dan nog? Waar bemoeien mensen zich toch mee? Net als dat ik zoooooo vaak te horen krijg: Goh, een tweeling? Druk zeker? aaaarrgghhhh
pi_80563426
Foei Huup! Je kan natuurlijk niet van Amelie genieten als je alsmaar aan het oefenen bent voor een tweede!

Ik zie bij mijn schoonzusje dat het best wel heftig is 2 vlak achter elkaar, en bij mij thuis zit tussen elk kind ongeveer 3 jaar.
Dat waren voor mij redenen om er wat tijd tussen te laten, maar goed nu ben ik meer geneigd dat idee los te laten ook vanwege het feit dat het 3 jaar duurde voor we zwanger waren van Ko.
Misschien slim om er op tijd bij te zijn.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80563437
hahaha ja mikoxx, dat vroeg de buurman van op de hoek hier vorige keer
ik spreek die kerel echt nooit. "zo ey eh... wanneer komt de volgende?!" Dus... haha zo stom vind ik dat. (en ook niet erg netjes, maar goed, het is vaak als grapje natuurlijk.)

En over tweelingen, ik kan me goed voorstellen dat jij extra voorzichtig bent, het zou niet niks weten. Nog een tweeling zou vast heel welkom zijn, maar het is wel in 1 keer heel erg vier zeg maar.
Maar goed, van de andere kant, nóg een kindje nemen is in die zin altijd een gok omdat het er altijd twee kunnen zijn, ook voor mij zeg maar. Dus tsja, waar bemoeien mensen zich mee
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80563447
Nu weet je lichaam hoe het moet, dan gaat het makkelijker. Tenminste, dat zeggen ze altijd toch. Bij mij was het nog waar ook
En volgens mij is een tweede kindje altijd wel extra zwaar, of je eerste nou nog heel jong is of al ietsjes ouder.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80563486
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:01 schreef oeke het volgende:
Trouwens, hier 2 zelfstandig ondernemers en met een zeer onzeker en wisselend inkomen, maar dat heeft ons niet tegen gehouden. Wat heb je/heeft een kindje nou werkelijk nodig?
Mja, het standaardantwoord is "liefde", maar ik moet toch eerlijk bekennen dat ik ondertussen al aan later denk en mijn kind(eren?) ook graag zou laten studeren bv. Zijn toch zaken waar ik nu al rekening mee zal houden als er hier uberhaupt over een tweede zal gesproken worden.
  woensdag 21 april 2010 @ 16:18:44 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80563518
Ik vond van 1 naar 2 kindjes heftiger dan van 0 naar 1 kindje
  woensdag 21 april 2010 @ 16:19:35 #198
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563558
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef huuphuup het volgende:
hahaha ja mikoxx, dat vroeg de buurman van op de hoek hier vorige keer
ik spreek die kerel echt nooit. "zo ey eh... wanneer komt de volgende?!" Dus... haha zo stom vind ik dat. (en ook niet erg netjes, maar goed, het is vaak als grapje natuurlijk.)

En over tweelingen, ik kan me goed voorstellen dat jij extra voorzichtig bent, het zou niet niks weten. Nog een tweeling zou vast heel welkom zijn, maar het is wel in 1 keer heel erg vier zeg maar.
Maar goed, van de andere kant, nóg een kindje nemen is in die zin altijd een gok omdat het er altijd twee kunnen zijn, ook voor mij zeg maar. Dus tsja, waar bemoeien mensen zich mee
Leuk grapje en volgens mij is het de helft van de tijd écht geen grapje hoor

Ja, tuurlijk, iedereen heeft kans op een tweeling. Dat klopt. Maar die verhoogde kans he? Ik denk dat ik er nooit helemaal uit kom hoor. Hoewel lief duidelijk is: geen derde (nu niet iig, want de nachten enzo ) Maar het is geen definitieve nee, zegt hij ook. En als hij in z'n hart kijkt vindt hij drie ook het leukste
  woensdag 21 april 2010 @ 16:21:12 #199
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563621
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:
Ik vond van 1 naar 2 kindjes heftiger dan van 0 naar 1 kindje
Dat hoor ik ook meer idd. En vooral omdat je met 1 kindje toch je ritme hebt een baby daar dwars doorheen fietst eigenlijk.
pi_80563632
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:18 schreef Stiemie het volgende:
Ik vond van 1 naar 2 kindjes heftiger dan van 0 naar 1 kindje
Dat zei mijn zus ook (terwijl je zo vaak het omgekeerde hoort).
Maar ik mag daar eigenlijk helemaal nog niet mee bezig zijn
  woensdag 21 april 2010 @ 16:21:51 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563653
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef tessie het volgende:
Nu weet je lichaam hoe het moet, dan gaat het makkelijker. Tenminste, dat zeggen ze altijd toch. Bij mij was het nog waar ook
En volgens mij is een tweede kindje altijd wel extra zwaar, of je eerste nou nog heel jong is of al ietsjes ouder.
Hoe bedoel je dat Tessie?
pi_80563719
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:18 schreef leonieke het volgende:
Mja, het standaardantwoord is "liefde", maar ik moet toch eerlijk bekennen dat ik ondertussen al aan later denk en mijn kind(eren?) ook graag zou laten studeren bv. Zijn toch zaken waar ik nu al rekening mee zal houden als er hier uberhaupt over een tweede zal gesproken worden.
Weet je Leonieke, dan kan er altijd wel wat op gevonden worden.
Bovendien kan mijn kind zelf ook werken tegen dan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80563750
Ohhhhhh Ik heb jurkjes gemist Mag ik heeeeeeeeeeeeeeeel misschien ook een PMmetje van je Bellelena

Hier is t juist precies andersom...de oma's rammelen al harder voor onze nummer 2 dan wij Ik rammelde heel hard alweer, maar de laatste tijs is de storm weer wat gaan liggen...al waait t nog wel... Ik wil heel heel graag nog een broertje of zusje van Lena erbij..maar voor nu is t gewoon even goed zoals het is. De kans is groot dat de volgende zwangerschap mijn laatste zal zijn en ik wil daar zo graag nog even écht van kunnen genieten (hoewel ik me ook realiseer dat t best kan zijn dat ik t die 2e keer helemaal niet zo fijn kan vinden als mijn eerste zwangerschap)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_80563773
Een 2e kindje als de eerste nog een middagdutje doet, dat klinkt ideaal

Huups, in mei gingen jullie er voor toch? Of ben ik nou in de war? het is al 21 april he
Lotte!
Noah!
pi_80563821
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Weet je Leonieke, dan kan er altijd wel wat op gevonden worden.
Bovendien kan mijn kind zelf ook werken tegen dan.
Dit!! Of ik krijg een kind wat niet wil studeren... en studiefinanciering kan tegenwoordig ook prima!
pi_80563854
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Weet je Leonieke, dan kan er altijd wel wat op gevonden worden.
Bovendien kan mijn kind zelf ook werken tegen dan.
Natuurlijk kan daar iets op gevonden worden. Ik wil er ook wel bij zeggen dat ik iemand ben die het financiële plaatje graag vooraf rond heeft en dat ik niet iemand ben die in het diepe DURFT te springen (je wil niet weten hoe vaak ik 's nachts ben opgestaan om ons budget van de bouw van ons huis opnieuw uit te rekenen ).
pi_80563884
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:15 schreef Stiemie het volgende:
Mijn moeder had zelf graag 3 kinderen gewild, en mijn vader dus maar 2 en toen bleven het er 2. Nu is mijn moeder sinds de geboorte van Esmee wel lid van het drie-kinderen-is-het-allerleukste-dat-je-kan-overkomen-promoteam "Maar dat moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten he?"

"maar het is jullie keuze hoor!"
die ken ik
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef tessie het volgende:
Nu weet je lichaam hoe het moet, dan gaat het makkelijker. Tenminste, dat zeggen ze altijd toch. Bij mij was het nog waar ook
En volgens mij is een tweede kindje altijd wel extra zwaar, of je eerste nou nog heel jong is of al ietsjes ouder.
Dat denk ik dus ook ja.
En je kunt wel wachten tot de oudste naar school gaat bijvoorbeeld, maar dat moet je ook maar willen hoor, vier jaar tussen 2 kinderen. Lief en ik willen als het ons even gegund is 4 kinderen, dat wordt een 12-jaren plan dan Nou kan dat qua leeftijd wel voor mij (dan zou ik 38 zijn bij nr. 4) maar toch liever niet hoor.

En het lijkt mij persoonlijk dus ook zwaarder en meer een omschakeling om van 1 naar 2 kindjes te gaan. Gek genoeg lijkt van 2 naar 3 me dan weer minder zwaar als van 1 naar 2. Maar ik heb geen idee waarom ik dat denk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 april 2010 @ 16:26:39 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80563889
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:21 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook meer idd. En vooral omdat je met 1 kindje toch je ritme hebt een baby daar dwars doorheen fietst eigenlijk.
Ja als je met 1 kindje een slechte nacht hebt gehad, kan je (als je vrij bent ) ook even gaan liggen als hij/zij gaat slapen. Met een peuter erbij zit dat er niet meer in. En zo zijn er meer dingen. Naar buiten gaan is hier soms een wiskundige formule om te zien wanneer het het makkelijkste is qua slaapjes, flessen, fruit eten en lunch
  woensdag 21 april 2010 @ 16:26:54 #209
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563902
Linda

En dat 2e kindje doet dat dutje natuurlijk niet altijd tegelijk met de beeb he? Aan de ene kant is het denk ik fijn als je eerste (of eerste en tweede) kindje nog thuis is en slaapjes doet enzo, aan de andere kant ook juist als de oudere kindjes naar school of psz gaan, lijkt mij. Al zit je dan natuurlijk wel met brengen en halen enzo. Oh man man, waar maak je je druk om he? Komt wat komt en dan komt het ook vast goed, daar ben ik van overtuigd. Een mens kan heel wat hebben, ben ik achter gekomen
pi_80563916
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:25 schreef Orea het volgende:

[..]

Dit!! Of ik krijg een kind wat niet wil studeren... en studiefinanciering kan tegenwoordig ook prima!
In België bestaat er niet zoiets als een studiefinanciering Enkel een beurstarief voor wat het inschrijvingsgeld betreft, maar daar zouden wij bv niet voor in aanmerking komen
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 16:28:10 #211
5428 crew  miss_sly
pi_80563957
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef tessie het volgende:
Nu weet je lichaam hoe het moet, dan gaat het makkelijker. Tenminste, dat zeggen ze altijd toch. Bij mij was het nog waar ook
En volgens mij is een tweede kindje altijd wel extra zwaar, of je eerste nou nog heel jong is of al ietsjes ouder.
Nou ja, dat maakt het rammelen bij mij wel heftiger, da tik inene een cyclus heb Alsof mijn lichaam wil zeggen: kijk, het kan wel hoor, ga je gang.
Terwijl mijn schaapje zegt: foei, nee, gaan we echt niet doen.

Twee verschillende stemmetjes, dus
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80563966
Hier ook wat Stiemie zegt. Van 1 naar 2 vond/vind ik pittiger dan van 0 naar 1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 april 2010 @ 16:29:02 #213
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563991
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja als je met 1 kindje een slechte nacht hebt gehad, kan je (als je vrij bent ) ook even gaan liggen als hij/zij gaat slapen. Met een peuter erbij zit dat er niet meer in. En zo zijn er meer dingen. Naar buiten gaan is hier soms een wiskundige formule om te zien wanneer het het makkelijkste is qua slaapjes, flessen, fruit eten en lunch
Ho wacht, dat kan alleen maar als je kindjes hetzelfde ritme hebben. Dat kon (en kan) hier eigenlijk nooit dus in dat opzicht...
pi_80564010
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef mikoxx het volgende:
Linda

En dat 2e kindje doet dat dutje natuurlijk niet altijd tegelijk met de beeb he? Aan de ene kant is het denk ik fijn als je eerste (of eerste en tweede) kindje nog thuis is en slaapjes doet enzo, aan de andere kant ook juist als de oudere kindjes naar school of psz gaan, lijkt mij. Al zit je dan natuurlijk wel met brengen en halen enzo. Oh man man, waar maak je je druk om he? Komt wat komt en dan komt het ook vast goed, daar ben ik van overtuigd. Een mens kan heel wat hebben, ben ik achter gekomen
Of: er zijn ons al zoveel mensen voorgegaan die het ook kunnen (zo heb ik althans zitten denken toen ik zwanger was ).
Wel een voordeel dat kinderen hier op 2,5 jaar naar school gaan (ik had ook altijd zitten zeggen dat nr 2 er pas zou komen als nr 1 naar school gaat... maar again... ik weet nog niet of 2 er ooit zal komen ).
pi_80564030
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef mikoxx het volgende:
Linda

En dat 2e kindje doet dat dutje natuurlijk niet altijd tegelijk met de beeb he? Aan de ene kant is het denk ik fijn als je eerste (of eerste en tweede) kindje nog thuis is en slaapjes doet enzo, aan de andere kant ook juist als de oudere kindjes naar school of psz gaan, lijkt mij. Al zit je dan natuurlijk wel met brengen en halen enzo. Oh man man, waar maak je je druk om he? Komt wat komt en dan komt het ook vast goed, daar ben ik van overtuigd. Een mens kan heel wat hebben, ben ik achter gekomen
Dat weet ik, dat ze niet tegelijk slapen. Maar dan heb je er iig een tijdje maar 1. Quality time enzo

En wat Linda?
Lotte!
Noah!
pi_80564035
Mijn schoonzusje vond het vooral zwaar om zo lang onder de invloed van hormonen te zijn, zwanger-ontzwangeren-zwanger-ontzwangeren.
En ik zie dat het zwaar is voor ze. Maar de kindjes worden groter, nu 3 en 5 en zijn zo leuk.
Spijt hebben ze er absoluut niet van.
Maar die derde die ze zo graag wilden komt er echt niet meer.

Oh Poppedein, daar zeg je me wat, dat boezemt me ook een beetje angst in, ik heb zo'n heerlijke zwangerschap gehad. Zou een tweede keer wel zo leuk zijn...

Mikoxx, Tessie bedoelt dat een tweede keer zwanger worden vaak makkelijker gaat, omdat je lichaam het al een keer gedaan heeft.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 21 april 2010 @ 16:30:18 #217
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564052
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ho wacht, dat kan alleen maar als je kindjes hetzelfde ritme hebben. Dat kon (en kan) hier eigenlijk nooit dus in dat opzicht...
Ja in het geval van een tweeling is het natuurlijk weer anders Maar daar heb ik geen ervaring mee.
pi_80564070
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dat maakt het rammelen bij mij wel heftiger, da tik inene een cyclus heb Alsof mijn lichaam wil zeggen: kijk, het kan wel hoor, ga je gang.
Terwijl mijn schaapje zegt: foei, nee, gaan we echt niet doen.

Twee verschillende stemmetjes, dus
Voor je leeftjd Miss? Of omdat je geen zin hebt in MMM mocht het niet lukken ofzo? Tis wel leuk natuurlijk, nog een Sennaatje
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:32:01 #219
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80564131
LInda, ik bedoelde dat je zei dat het AL 21 april is tegen huups....
  woensdag 21 april 2010 @ 16:32:23 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564140
Oh maar 2 is wel heel leuk hoor dames Hier gaan de 2 zusjes nu echt al een beetje samen spelen. Dan doet Linde een doekje over haar hoofd en Esmee trekt dat weg en dan schreeuwt Linde "Kiekeboe" en liggen ze samen in een deuk
pi_80564149
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef mikoxx het volgende:
LInda, ik bedoelde dat je zei dat het AL 21 april is tegen huups....
Is toch zo
Lotte!
Noah!
pi_80564168
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef oeke het volgende:

Mikoxx, Tessie bedoelt dat een tweede keer zwanger worden vaak makkelijker gaat, omdat je lichaam het al een keer gedaan heeft.
ik denk meer het bevallen dan het zwanger worden. Bij Amber was ik meteen de 1e maand zwanger, bij Tess duurde het 9 mnd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80564184
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar 2 is wel heel leuk hoor dames Hier gaan de 2 zusjes nu echt al een beetje samen spelen. Dan doet Linde een doekje over haar hoofd en Esmee trekt dat weg en dan schreeuwt Linde "Kiekeboe" en liggen ze samen in een deuk
Dat lijkt me ook zo geweldig Aan de andere kant... een eerste is vast niet heel voorzichtig met een tweede. Dat kost me wrs 10 jaar van mn leven
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:34:49 #224
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564237
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:33 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook zo geweldig Aan de andere kant... een eerste is vast niet heel voorzichtig met een tweede. Dat kost me wrs 10 jaar van mn leven
Uh ja Linde is al een paar keer bijna op Esmee haar hoofd gaan zitten enzo... Maar die kleintjes kunnen heel veel hebben. Vaak als ik denk oooojeeeeee dan gaat Esmee nog lachen
pi_80564247
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef Vicky het volgende:
ik denk meer het bevallen dan het zwanger worden. Bij Amber was ik meteen de 1e maand zwanger, bij Tess duurde het 9 mnd.
Nou, ik dacht begrepen te hebben dat bij PCOS, wat Tessie en ik hebben, het vaak na een zwangerschap, zelfs een onvoldragen zwangerschap, dat het daarna toch beter gaat.
Alsof het kwartje is gevallen zeg maar.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80564252
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik denk meer het bevallen dan het zwanger worden. Bij Amber was ik meteen de 1e maand zwanger, bij Tess duurde het 9 mnd.
Nou ik bedoelde wel het zwanger worden hoor. Dat hoor je toch wel vaker... In elk geval in mijn familie. Alle vrouwen hebben wel iets waardoor de eerste baby heeeeel lang op zich laat wachten, en dan ineens is er een 2e, zomaar onverwachts
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80564300
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:03 schreef Orea het volgende:
Ik dacht voordat ik zwanger werd van Roelofje dat ik het misschien wel bij 1 zou laten... al dat gedoe om uberhaupt zwanger te worden... En zelfs nu met de ongemakken regelmatig, ben ik al aan het rammelen voor nr. 2 is dat niet erg? Nummer 1 is er nog niet eens uit

Hier willen we er het liefst ook niet teveel tijd tussen....
ik herken t wel hoor dat nu al rammelen voor een tweede met nummer 1 onderweg haha.
ik heb altijd geroepen dat ik 2 kinderen wil, maar nu heb ik zoiets van: 3 is misschien ook wel leuk... of iig het idee dat het hierna nog 1 keer is en dan niet meer das zo definitief ofzo..
nou ja eerst nummer 1 maar even en dan kijken of nummer 2 wel zo'n goed idee is :p en dan kan altijd nog nummer 3 haha.

(van vriendlief mag ik niet eens over een nummer 2 nadenken nu al )
pi_80564301
Mja, mijn buurmeisje viel laatst boven op Lotte... iedereen schrok, buurmeisje huilen en Lotte riep nog net niet "nog een keer " Maar idd kleine kinderen die niet bepaald zachtjes over d'r koppie wrijven enzo, terwijl ik altijd zo voorzichtig ben en nouja, noem maar op

Maar echt op dr hoofd gaan zitten? Expres?
Lotte!
Noah!
pi_80564312
Aha. Verkeerd begrepen. Sorry!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 16:37:44 #230
5428 crew  miss_sly
pi_80564354
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:30 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Voor je leeftjd Miss? Of omdat je geen zin hebt in MMM mocht het niet lukken ofzo? Tis wel leuk natuurlijk, nog een Sennaatje
De leeftijd. Of ik weer de MMM in zou willen ,weet ik niet, maar als mijn lichaam het netjes doet zoals nu lijkt (hier ook PCOS en dus ook een beter werkend lichaam mbt zwangerschap nu), zou die MMM misschien niet eens nodig zijn. In ieder geval zou ik met alle liefde hard aan het oefenen slaan als ik niet al 41 was
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80564530
Nou ja, of juist hard aan de slag gaan, voordat je 42 bent ofzo?
Ik vind het hier wel wonderlijk hoor, met dat PCOS en dat het nu zomaar zelfs zonder cyclus met condoom gelukt is
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80564564
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:42 schreef tessie het volgende:
Nou ja, of juist hard aan de slag gaan, voordat je 42 bent ofzo? Ik vind het hier wel wonderlijk hoor, met dat PCOS en dat het nu zomaar zelfs zonder cyclus met condoom gelukt is
Ik durfde het niet te zeggen
Lotte!
Noah!
pi_80564567
mijn oma kreeg mijn moeder nog met 42
pi_80564606
Anna Julia, het wondermeisje!

En Linda, ik heb mijn neefje ook heel erg vaak bovenop mijn nichtje zien zitten. En datzelfde nichtje moet ik nu af en toe van Kobus af plukken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 21 april 2010 @ 16:48:08 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80564716
Oohooooohhh jullie maken het alleen maar moeilijker voor mij!!!

Ik ben er eigenlijk ook heel erg van overtuigd dat je altijd wel een reden kan verzinnen waarom een kindje niet uitkomt, en dat als het gewenst is, het altijd wel goed zal komen
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:01 schreef oeke het volgende:
Wat heb je/heeft een kindje nou werkelijk nodig?
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef leonieke het volgende:
Of: er zijn ons al zoveel mensen voorgegaan die het ook kunnen (zo heb ik althans zitten denken toen ik zwanger was ).
Helemaal mee eens!!

Ik blijf gewoon werk zoeken, maar in juni gaat die spiraal eruit en dan ga ik er gewoon langzaam voor Het kan ook wel even duren allemaal, en misschien vind ik alsnog een baan

* Positivisme praktiseert
pi_80564740
Oh, trouwens, in mijn omgeving dus heel veel verse mama's van rond de 40.
Een ervan was bijna tegelijk met mij uitgerekend en is bevallen op haar 45ste...
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80564802
Fijn Ladyblack! En spannend vooral.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 16:50:46 #238
5428 crew  miss_sly
pi_80564813
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:42 schreef tessie het volgende:
Nou ja, of juist hard aan de slag gaan, voordat je 42 bent ofzo?
Ik vind het hier wel wonderlijk hoor, met dat PCOS en dat het nu zomaar zelfs zonder cyclus met condoom gelukt is
Nou ja, die pin mijn hart vind ik het ook te eng en ben ik wel blij dat schaap me behoedt voor teveel enthousiasme en mogelijk een hoop verdriet. Als ik nu zwanger zou worden en er zou iets met het kindje niet in orde blijken, dat zou ik zo vreselijk vinden. Zeker als het dus een leeftijdgerelateerd iets is. Ik weet wel dat iedere zwangerschap risico's met zich meebrengt, maar je kunt het lot ook tarten, heb ik het gevoel.


tessie, zonder cyclus en met condoom? dat is werkelijk een groot wonder jullie meisje! Zo leuk, een zusje voor Graeme
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80564842
Slecht topic is dit. Ik zie veel te veel goede redenen om er nu al voor te gaan...
pi_80564881
Miss, ik snap het wel hoor.
Het is je alleen zo gegund. En Senna is zo vreselijk leuk, daar zou ik best nog een variant van op de wereld willen zien.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80564907
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:52 schreef oeke het volgende:
Miss, ik snap het wel hoor.
Het is je alleen zo gegund. En Senna is zo vreselijk leuk, daar zou ik best nog een variant van op de wereld willen zien.
Wat Oeke zegt! Maar je argumenten zijn meer dan begrijpelijk
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:53:41 #242
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564926
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:36 schreef Linda2205 het volgende:
Mja, mijn buurmeisje viel laatst boven op Lotte... iedereen schrok, buurmeisje huilen en Lotte riep nog net niet "nog een keer " Maar idd kleine kinderen die niet bepaald zachtjes over d'r koppie wrijven enzo, terwijl ik altijd zo voorzichtig ben en nouja, noem maar op

Maar echt op dr hoofd gaan zitten? Expres?
Neuh niet express, maar eerder een nog verder te ontwikkelen motoriek
pi_80564979
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

ik herken t wel hoor dat nu al rammelen voor een tweede met nummer 1 onderweg haha.
ik heb altijd geroepen dat ik 2 kinderen wil, maar nu heb ik zoiets van: 3 is misschien ook wel leuk... of iig het idee dat het hierna nog 1 keer is en dan niet meer das zo definitief ofzo..
nou ja eerst nummer 1 maar even en dan kijken of nummer 2 wel zo'n goed idee is :p en dan kan altijd nog nummer 3 haha.

(van vriendlief mag ik niet eens over een nummer 2 nadenken nu al )
Ja ik droom stiekem ook van 3... ook nog net handig met de auto en op stap gaan enzo
Manlief trekt alleen wit weg als ik het over 3 heb dus dat moet met beleid
pi_80564999
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:53 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Neuh niet express, maar eerder een nog verder te ontwikkelen motoriek
Misschein moet ik dan toch maar wachten tot Lotte een jaar of 10 is. Dan ben ik 31...dan lukt het hopelijk ook nog wel

Ik gahier weg dames, ik krijg er kriebels van in mn buik en das niet goed nu
Lotte!
Noah!
pi_80565025
Ik ga rammelen van dit topic..

tessie, wat leuk zeg; een dochtertje

Ik was trouwens van oudste meteen in ronde 1 zwanger, van middelste in ronde 2, en de derde duurde anderhalf jaar..
pi_80565049
Wat een boel rammelbekentenissen hier
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80565106
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:57 schreef innepin het volgende:
Wat een boel rammelbekentenissen hier
Heb je ook wat te melden?

Ik ga Lotje een hapje geven. Mijn grote kind
Lotte!
Noah!
pi_80565152
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:58 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Heb je ook wat te melden?

Ik ga Lotje een hapje geven. Mijn grote kind
Ik zei een tijdje geleden al dat ik rammelde Ik zou er best drie willen hoor Maar ehhh ja dan heeft vriendlief er vijf. En die wordt er ook niet jonger op. En we hebben er het geld niet voor. Blablabla. Maar een tweede komt er sowieso!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_80565190
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:55 schreef Orea het volgende:

[..]

Ja ik droom stiekem ook van 3... ook nog net handig met de auto en op stap gaan enzo
Manlief trekt alleen wit weg als ik het over 3 heb dus dat moet met beleid

en 3 is nog net handig in huis, dat past net (moeten we alleen onze slaapkamer weer kleiner gaan maken dan hebben we geen werkkamer meer)
Hier trekt ie nog net niet wit weg als ik het over een 2e heb mja gelukkig ben ik pas 24, dus heb nog wel even om er 3 te maken en om hem om te praten (zelfs als nummer 3 over 10 jaar komt, dan zijn we 34 )
  woensdag 21 april 2010 @ 17:00:52 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80565203
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:51 schreef Pyttpytt het volgende:
Slecht topic is dit. Ik zie veel te veel goede redenen om er nu al voor te gaan...
Ja precies!
  woensdag 21 april 2010 @ 17:02:41 #251
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80565282
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:55 schreef Orea het volgende:

[..]

Ja ik droom stiekem ook van 3... ook nog net handig met de auto en op stap gaan enzo
Manlief trekt alleen wit weg als ik het over 3 heb dus dat moet met beleid
Hier was ik het juist die een maximum van 2 had in mn hoofd (ben zelf enig kind, dus 4 mensen in een huis leek me druk genoeg ), maar vriendje ziet er wel 3 voor zich geloof ik (hij heeft dan ook een broer & zus en is het gewend)

Maar het lijkt me inmiddels heerlijk om een groot gezin te hebben Kan me al helemaal verheugen op vakanties, en spelletjes doen met zn allen
pi_80565468
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier trekt ie nog net niet wit weg als ik het over een 2e heb mja gelukkig ben ik pas 24, dus heb nog wel even om er 3 te maken en om hem om te praten (zelfs als nummer 3 over 10 jaar komt, dan zijn we 34 )
Van die van mij mag die tweede nu al gemaakt.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80565842
nou ja tot augustus vorig jaar moest ie ook nog niet denken aan een eerste haha, opeens was ie om
  woensdag 21 april 2010 @ 17:19:50 #254
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80565883
Ik merk wel bij mezelf dat het nog echt wel een vervanmijnbedshow is! Ja ok, we gaan in de zomer proberen een kindje te maken, maar dat ik dan dus nu ook echt openbaar ermee bezig mag zijn, dat voelt nog heel gek!!

Ik wil trouwens niet dat mijn omgeving weet dat ik mijn spiraaltje er in juni al uithaal ipv september, het lijkt me namelijk vreselijk als ze elke week gaan vragen of het al raak is (en daar zie ik met name mn beste vriendin wel voor aan )
pi_80565924
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:07 schreef oeke het volgende:

[..]

Van die van mij mag die tweede nu al gemaakt.
En jij hier in dit topic nu....
Kan je mooi ook uittesten of bij jou het nu ook makkelijker gaat
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 17:23:13 #256
5428 crew  miss_sly
pi_80565974
oeke, een brusje voor Ko
Ik vind Ko ook zo leuk, ik wil ook een Ko
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80566095
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:21 schreef tessie het volgende:
En jij hier in dit topic nu....
Kan je mooi ook uittesten of bij jou het nu ook makkelijker gaat
Zo erg, ik ga dan uitrekenen, zodat ze niet in dezelfde maand jarig zouden zijn. En het liefst heb ik dan de verjaardag van de tweede in december, maar dan ben ik te laat of we moeten nog heel lang wachten.

Hihi, dank je Miss!

LadyBlack, ik zou het ook aan niemand vertellen. Brrr, elke keer die vragen, nee.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 21 april 2010 @ 17:30:27 #258
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80566201
Ja en dan hopelijk iedereen vet verrassen

En dat uitrekenen, dat zou ik ook doen maar nu niet want nu wil ik gewoon zo snel mogelijk!!
pi_80566256
Waarom is dat dan erg als ze in dezelfde maand jarig zouden zijn? En als je nu begint, dan zit je nog wel wat maanden van juni vandaan hoor
Mn Lief, Graeme en ik zijn allemaal 5 dagen achter elkaar jarig. En Anna is 10 dagen na onze trouwdatum uitgerekend Ik vind dat ook wel leuk eigenlijk. Ik had liever gehad dat ze in het begin van de zomer geboren zou worden, zodat mn Lief ook weer de hele grote vakantie had om zn kindje te leren kennen, maar ja, je kan nou eenmaal niet alles plannen. En in oktober is er ook weer herfstvakantie in elk geval
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 21 april 2010 @ 17:43:54 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80566597
Esmee is op dezelfde dag als mijn vriend jarig. Nooit van te voren bij nagedacht toen we voor een 2e wilden gaan
pi_80566804
Nee, dat plannen werkt niet zo, heb ik gemerkt (na een heleboel negatieve testen en drie miskramen).

Wel heb ik twee maanden in dat anderhalve jaar anticonceptie gebruikt omdat ik niet wilde dat ik zou bevallen in juli of augustus. Wij gaan eind juli altijd met vakantie en ik wil dat zelf wel overslaan maar vond het voor mijn andere kinderen sneu want die verheugen zich altijd zo erg op onze vakantie.
pi_80566807
Wij hopen juist dat ze ongeveer 2 weken vroeger komt op de meneer zijn verjaardag (scheelt me weer een cadeautje kopen )
pi_80566846
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:32 schreef tessie het volgende:
Waarom is dat dan erg als ze in dezelfde maand jarig zouden zijn? En als je nu begint, dan zit je nog wel wat maanden van juni vandaan hoor
Mn Lief, Graeme en ik zijn allemaal 5 dagen achter elkaar jarig. En Anna is 10 dagen na onze trouwdatum uitgerekend Ik vind dat ook wel leuk eigenlijk. Ik had liever gehad dat ze in het begin van de zomer geboren zou worden, zodat mn Lief ook weer de hele grote vakantie had om zn kindje te leren kennen, maar ja, je kan nou eenmaal niet alles plannen. En in oktober is er ook weer herfstvakantie in elk geval
Wordt Anna echt haar naam of is het een ´werk´naam?
pi_80568167
Anna wordt echt haar naam
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_80569305
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:33 schreef tessie het volgende:
Anna wordt echt haar naam

Oooh wat leuk, hele mooi naam. En wat leuk dat jullie haar echt al zo noemen, nu al zeg maar. Bijzonder
pi_80569462
quote:
Op woensdag 21 april 2010 17:51 schreef Orea het volgende:
Wij hopen juist dat ze ongeveer 2 weken vroeger komt op de meneer zijn verjaardag (scheelt me weer een cadeautje kopen )
ik hoop juist dat ie niet twee weken eerder komt
Als ie namelijk 2 weken en 1 dag eerder komt, is die op dezelfde dag als z'n vader jarig (en kadootjes doe ik toch niet aan, aangezien hij nooit iets weet)
(en twee weken later op de verjaardag van mijn zwager, ook niet ideaal)
  woensdag 21 april 2010 @ 19:30:36 #267
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80570305
Hahaha ja het scheelde me vorig jaar wel een cadeautje inderdaad. En ook leuk waren al die mensen die belden om te feliciteren. "He gefeliciteerd he, ga je nog wat leuks doen vandaag? Uh nou Stiemie is nu aan het bevallen "
  woensdag 21 april 2010 @ 22:00:11 #268
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80577150
quote:
Op woensdag 21 april 2010 19:30 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha ja het scheelde me vorig jaar wel een cadeautje inderdaad. En ook leuk waren al die mensen die belden om te feliciteren. "He gefeliciteerd he, ga je nog wat leuks doen vandaag? Uh nou Stiemie is nu aan het bevallen "
heet jij echt stiemie? Als-in hot and steamy?
  woensdag 21 april 2010 @ 22:09:54 #269
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80577598
Zo wat een drukte/veel gepost hier vandaag .... nadat ik dacht dat ik er wel een beetje uit was en toch maar niet voor een derde te gaan, blijf ik maar twijfelen. Vandeweek echter gehoord dat we weer oom en tante worden en zojuist vertelden onze buren dat ze een derde krijgen. Nu begint het toch wel weer erg te kriebelen. Lastig is ook dat Peace er nog niet uit is...
  woensdag 21 april 2010 @ 22:11:44 #270
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80577693
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:00 schreef mikoxx het volgende:

[..]

heet jij echt stiemie? Als-in hot and steamy?
  woensdag 21 april 2010 @ 22:15:03 #271
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80577865
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:11 schreef Stiemie het volgende:

[..]


pi_80578114
Oh Diaan, das wel vervelend. En gewoon stoppen met de pil en maar zien waar het schip strandt? (Met medeweten van Peace uiteraard )

Ik heb hier net tijdens een wandelingetje naar de suup besloten dat ik iig moet wachten tot Lottes eerste verjaardag. Als het dan eventueel in 1x zou lukken is ze bijna 2 als de baby komt, dat kan best
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 22:23:56 #273
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80578304
Als ik niet al 36 jaar was, zou ik zelf nog een jaartje wachten... dat is ook een beetje het twijfelpunt. Lennon is nu bijna 15 maanden en erg bewerkelijk, ik moet er niet aan denken om er nu al een kleintje bij te hebben, dan kom ik handen te kort. Het liefst zou ik wachten totdat hij een jaar of 2,5 was...

Ik gebruik geen pil, maar heb spiraaltje, daar moet je toch alweer een afspraak enz. voor maken om te laten verwijderen. Maar waarschijnlijk gaan we dat wel laten doen en de natuur maar te laten beslissen.
  woensdag 21 april 2010 @ 22:24:01 #274
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578307
Heb jij besloten Linda? Huh? En je lief? En begrijp ik goed dat het de goede kant weer op lijkt te gaan?
pi_80578535
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:24 schreef mikoxx het volgende:
Heb jij besloten Linda? Huh? En je lief? En begrijp ik goed dat het de goede kant weer op lijkt te gaan?
Nee, ik besloot dat ik er tegen die tijd pas weer over na mag denken. En dus ook voor die tijd niet hoef te miepen bij hem. Alhoewel hij wel ja zegt... kronkel in zn hoofd ofzo, geen idee. Van mijn kant was er geen probleem, hij kreeg beetje cold feet ofzo... maar we doen ons best.

Nu even Diaans reactie lezen
Spannend Diaan, wie weet is het jullie gegund en krijg je er nog zo'n leukerd bij. En mocht het niet zo zijn is dat jammer natuurlijk, maar je hebt al wel 2 prachtventjes
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 22:28:53 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80578578
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:15 schreef mikoxx het volgende:

[..]


Nee joh
  woensdag 21 april 2010 @ 22:29:49 #277
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578617
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:28 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Nee joh

Nou! Nu ben ik helemaal in de war en ik moet zo naar bed.... lekker dan!
  woensdag 21 april 2010 @ 22:30:50 #278
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578663
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:28 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Nee, ik besloot dat ik er tegen die tijd pas weer over na mag denken. En dus ook voor die tijd niet hoef te miepen bij hem. Alhoewel hij wel ja zegt... kronkel in zn hoofd ofzo, geen idee. Van mijn kant was er geen probleem, hij kreeg beetje cold feet ofzo... maar we doen ons best.

pi_80578669
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:29 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nou! Nu ben ik helemaal in de war en ik moet zo naar bed.... lekker dan!
Is Stiemie uberhaupt een naam dan? Bij mijn weten niet
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 22:31:22 #280
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578695
Maar Steamy wel
pi_80578785
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:31 schreef mikoxx het volgende:
Maar Steamy wel
Een voornaam? Volgens mij is het idd bedtijd voor jou
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 22:34:04 #282
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80578820
Klopt helemaal Linda, en een beetje offtopic zo he? Toedeloe!
  woensdag 21 april 2010 @ 22:57:08 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80580022
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:23 schreef Diaan73 het volgende:
Als ik niet al 36 jaar was, zou ik zelf nog een jaartje wachten... dat is ook een beetje het twijfelpunt. Lennon is nu bijna 15 maanden en erg bewerkelijk, ik moet er niet aan denken om er nu al een kleintje bij te hebben, dan kom ik handen te kort. Het liefst zou ik wachten totdat hij een jaar of 2,5 was...

Ik gebruik geen pil, maar heb spiraaltje, daar moet je toch alweer een afspraak enz. voor maken om te laten verwijderen. Maar waarschijnlijk gaan we dat wel laten doen en de natuur maar te laten beslissen.
Joh, als jij nu zwanger zou raken is Lennon toch ruim 2 jaar voor het kleintje er is

Ik zou denk ik hoe dan ook mn spiraal laten verwijderen als ik jou was Als je nog wel een kindje wilt, kun je kijken of het lukt, en als het niet lukt, dan niet. Of ben je bang voor complicaties bij het kindje?
  woensdag 21 april 2010 @ 23:00:26 #284
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_80580216
Ik bedoelde dan ook wachten totdat Lennon 2,5 jaar is om weer te gaan beginnen...

Dat speelt ook wel een beetje mee ja, hoe ouder je wordt hoe meer kans op complicaties. Ach, het is ook zo dubbel allemaal. Lennon gaat nu een beetje in ons ritme mee, het is dan ook weer afwachten hoe het gaat met slapen, eten en drinken. Voor mn gevoel zou ik er nu meer moeite mee hebben dan als toen Lennon geboren is.
pi_80638998
Hoi
Bij mij begint het nu behoorlijk te kriebelen, waarschijnlijk omdat momenteel in onze vriendenkring 5 meiden in verwachting zijn...!
Vriend en ik zijn beide 30, en hebben pas afgelopen weekend voor het eerst echt serieus erover gesproken. Jammer dat hij het echt (nog?) niet ziet zitten..... Maar ergens hoop ik dat ons gesprek hem wel aan het denken zet, hij had er namelijk nog helemaal niet over nagedacht. Tot die tijd kan ik hier mn ei wel kwijt voorlopig!
  zaterdag 24 april 2010 @ 10:23:45 #286
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80662016
5 vriendinnen zwanger!!! dat is wel héél veel ja, wel leuk straks met allemaal kindjes

Ben benieuwd hoe dat gaat bij jullie, zou natuurlijk leuk zijn als je op den duur aan kunt sluiten bij de rest van de zwangeren!
pi_80662807
Voorlopig reken ik helemaal nergens op, maar stiekem zou ik het echt wel graag willen..!
Ik zal over een tijdje nog eens een balletje opgooien...
pi_80691612
Ik kom me ook maar eens melden.

Met een schoonzus en een collega die zwanger is kriebelt het momenteel wel heel erg.
Aangezien we echt nog wel even moeten wachten kom ik hier maar mijn rammelen uiten zodat vriendlief er niet helemaal gek van wordt
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 29 april 2010 @ 10:18:34 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80833775
Kunnen jullie me horen?

Niet nu al hoor, nog even volop genieten van deze 2, Oscar gaat al zo vreselijk hard met alles, maar mèn wat hoop ik toch stiekem dat F. nog bij gaat draaien ooit! Ik zou zoooooooooooo graag nog 1 keertje willen.


*wegsluipt*
***
pi_80834382
manlief was hier ook erg stellig na nummer 2 maar heeft zich toch weer bedacht
pi_80834566
Hoe is het met iedereen..?

Ik heb het idee dat mijn vriend behoorlijk geschrokken is... Allebei hebben we nooit zo stilgestaan bij het krijgen van kinderen. Hij hoeft (hoefde?) nooit zo, en ik vond dat wel prima (allebei fulltime baan, 2 honden, druk leventje).
Maar nu ik hem heb verteld dat ik daar toch anders over ben gaan denken, lijkt alles anders. Ik heb het idee dat het een beetje aan het bezinken is bij hem, en dat ie er ook wel serieus over aan het nadenken is. De verbouw- en klusplannen die we al een paar jaar hebben komen ineens in een stroomversnelling... Ik heb goede hoop!
pi_80835515
Die van mij moest ook wennen en we het is een regelmatig terugkerend thema. Doordat we het er gewoon over kunnen hebben is het ook niet meer zo'n beladen onderwerp. Dus met tijd moet 't goedkomen
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_80863959
Ik had van de week een meet&greet met een geweldig meisje van 8 maanden
Sindsdien klapperen mijn eierstokken helemaal alle kanten op!

Ik kwam thuis en heb de hele verdere avond geprobeerd om vriendje te overtuigen dat we een babietje moeten gaan maken!
Echt een serieus gesprek hebben we er verder niet over gehad, maar och, ik hoop zo dat ie binnenkort voor de bijl gaat

Alhoewel ik dan soms ook opeens denk: ohhh het komt toch al een soort heel dichtbij nu, wil ik het echt wel en kan ik het echt wel? Stel je voor dat ik straks zwanger ben en dan opeens van gedachte verander Dat zou toch wat zijn!

Maar zodra ik een baby zie, dan smelt ik elke keer helemaal weg!

Lastig hoor, dat gerammel!

Straks zit ik nog tig jaar zo te klapperen, dat ga ik toch nooit volhouden?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 12:45:26 #294
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_80899177
Ik meld me hier met rammelende eierstokken en geef het mooie weer, mijn liefe dochter en haar nieuwe vriendje van 8 weken de schuld
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  zondag 2 mei 2010 @ 16:12:02 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80935439


Ik ben een midweek weggeweest met mn moeder, en we hebben het erg veel over kindjes krijgen gehad..... ga maar na hoe ik nu rammel
Het komt hier best wel dichtbij, zo'n spannend gevoel!!! Spiraaltje gaat er dus over een maand uit, en daarna gaan we een tijdje mijn cyclus laten terugkeren, en dan........... proberen!!

pi_80936173
Spannend hoor Ladyblack! Ik hoop voor je dat het net zo snel gaat als bij mij, ik was een maand of anderhalf na het verwijderen van m'n spiraaltje zwanger
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  zondag 2 mei 2010 @ 16:45:59 #297
171422 LadyBlack
paint it black
pi_80937142
Dat wil ik ook wel ja!!

Maargoed, gezamenlijke beslissing enzo, en het kan altijd nog vervroegd worden
Eerst dat spiraal er sowieso maar eens uit! Ik word af en toe al weer een beetje ongesteld, dus hij loopt toch tegen zn eind denk ik
pi_80944960
Ik ben zooooo in twijfel We hebben natuurlijk een heel leuk Jetje die nu bijna 3 is
Mij lijkt het echt wel leuk, maar ergens twijfelen we ook zo erg .... wanneer besluit je nou dat de tijd "rijp" is?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 2 mei 2010 @ 20:18:33 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80944994
Nu?
***
  zondag 2 mei 2010 @ 20:19:43 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80945040
Nee, zonder dollen, wanneer besluit je dat...
Kan je niet gewoon zeggen 'we stoppen met anticonceptie en we laten het op z'n beloop'?
Of wil je gewoon echt besluiten 'nu gaan we er voor' of 'we doen het niet'.

Ik zou niet weten hoe je dat besluit heel eerlijk gezegd. Voor mij zou het geen vraag zijn.

Waar hangt het dan vanaf? Ruimte? Tijd? Gevoel?
***
pi_80945275
Dat bedoel ik dus .... Kunnen we het aan en is de 2de net zo makkelijk als Jet toen ze baby was etc etc.
Ik wil wel liever dan Crook maar die twijfeld ook nog zo ....

We dachten dat het moeilijk was om voor een eerste te gaan, maar de keuze maken wel of geen ( wat ik echt geen optie vind ) tweede vind ik meerdere malen moeilijker!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')