abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 april 2010 @ 16:21:51 #201
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563653
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:17 schreef tessie het volgende:
Nu weet je lichaam hoe het moet, dan gaat het makkelijker. Tenminste, dat zeggen ze altijd toch. Bij mij was het nog waar ook
En volgens mij is een tweede kindje altijd wel extra zwaar, of je eerste nou nog heel jong is of al ietsjes ouder.
Hoe bedoel je dat Tessie?
pi_80563719
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:18 schreef leonieke het volgende:
Mja, het standaardantwoord is "liefde", maar ik moet toch eerlijk bekennen dat ik ondertussen al aan later denk en mijn kind(eren?) ook graag zou laten studeren bv. Zijn toch zaken waar ik nu al rekening mee zal houden als er hier uberhaupt over een tweede zal gesproken worden.
Weet je Leonieke, dan kan er altijd wel wat op gevonden worden.
Bovendien kan mijn kind zelf ook werken tegen dan.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80563750
Ohhhhhh Ik heb jurkjes gemist Mag ik heeeeeeeeeeeeeeeel misschien ook een PMmetje van je Bellelena

Hier is t juist precies andersom...de oma's rammelen al harder voor onze nummer 2 dan wij Ik rammelde heel hard alweer, maar de laatste tijs is de storm weer wat gaan liggen...al waait t nog wel... Ik wil heel heel graag nog een broertje of zusje van Lena erbij..maar voor nu is t gewoon even goed zoals het is. De kans is groot dat de volgende zwangerschap mijn laatste zal zijn en ik wil daar zo graag nog even écht van kunnen genieten (hoewel ik me ook realiseer dat t best kan zijn dat ik t die 2e keer helemaal niet zo fijn kan vinden als mijn eerste zwangerschap)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_80563773
Een 2e kindje als de eerste nog een middagdutje doet, dat klinkt ideaal

Huups, in mei gingen jullie er voor toch? Of ben ik nou in de war? het is al 21 april he
Lotte!
Noah!
pi_80563821
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Dit!! Of ik krijg een kind wat niet wil studeren... en studiefinanciering kan tegenwoordig ook prima!
pi_80563854
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Natuurlijk kan daar iets op gevonden worden. Ik wil er ook wel bij zeggen dat ik iemand ben die het financiële plaatje graag vooraf rond heeft en dat ik niet iemand ben die in het diepe DURFT te springen (je wil niet weten hoe vaak ik 's nachts ben opgestaan om ons budget van de bouw van ons huis opnieuw uit te rekenen ).
pi_80563884
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:15 schreef Stiemie het volgende:
Mijn moeder had zelf graag 3 kinderen gewild, en mijn vader dus maar 2 en toen bleven het er 2. Nu is mijn moeder sinds de geboorte van Esmee wel lid van het drie-kinderen-is-het-allerleukste-dat-je-kan-overkomen-promoteam "Maar dat moeten jullie natuurlijk helemaal zelf weten he?"

"maar het is jullie keuze hoor!"
die ken ik
quote:
Nu weet je lichaam hoe het moet, dan gaat het makkelijker. Tenminste, dat zeggen ze altijd toch. Bij mij was het nog waar ook
En volgens mij is een tweede kindje altijd wel extra zwaar, of je eerste nou nog heel jong is of al ietsjes ouder.
Dat denk ik dus ook ja.
En je kunt wel wachten tot de oudste naar school gaat bijvoorbeeld, maar dat moet je ook maar willen hoor, vier jaar tussen 2 kinderen. Lief en ik willen als het ons even gegund is 4 kinderen, dat wordt een 12-jaren plan dan Nou kan dat qua leeftijd wel voor mij (dan zou ik 38 zijn bij nr. 4) maar toch liever niet hoor.

En het lijkt mij persoonlijk dus ook zwaarder en meer een omschakeling om van 1 naar 2 kindjes te gaan. Gek genoeg lijkt van 2 naar 3 me dan weer minder zwaar als van 1 naar 2. Maar ik heb geen idee waarom ik dat denk
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 21 april 2010 @ 16:26:39 #208
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80563889
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:21 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Dat hoor ik ook meer idd. En vooral omdat je met 1 kindje toch je ritme hebt een baby daar dwars doorheen fietst eigenlijk.
Ja als je met 1 kindje een slechte nacht hebt gehad, kan je (als je vrij bent ) ook even gaan liggen als hij/zij gaat slapen. Met een peuter erbij zit dat er niet meer in. En zo zijn er meer dingen. Naar buiten gaan is hier soms een wiskundige formule om te zien wanneer het het makkelijkste is qua slaapjes, flessen, fruit eten en lunch
  woensdag 21 april 2010 @ 16:26:54 #209
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563902
Linda

En dat 2e kindje doet dat dutje natuurlijk niet altijd tegelijk met de beeb he? Aan de ene kant is het denk ik fijn als je eerste (of eerste en tweede) kindje nog thuis is en slaapjes doet enzo, aan de andere kant ook juist als de oudere kindjes naar school of psz gaan, lijkt mij. Al zit je dan natuurlijk wel met brengen en halen enzo. Oh man man, waar maak je je druk om he? Komt wat komt en dan komt het ook vast goed, daar ben ik van overtuigd. Een mens kan heel wat hebben, ben ik achter gekomen
pi_80563916
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:25 schreef Orea het volgende:

[..]

Dit!! Of ik krijg een kind wat niet wil studeren... en studiefinanciering kan tegenwoordig ook prima!
In België bestaat er niet zoiets als een studiefinanciering Enkel een beurstarief voor wat het inschrijvingsgeld betreft, maar daar zouden wij bv niet voor in aanmerking komen
  Moderator woensdag 21 april 2010 @ 16:28:10 #211
5428 crew  miss_sly
pi_80563957
quote:
Nou ja, dat maakt het rammelen bij mij wel heftiger, da tik inene een cyclus heb Alsof mijn lichaam wil zeggen: kijk, het kan wel hoor, ga je gang.
Terwijl mijn schaapje zegt: foei, nee, gaan we echt niet doen.

Twee verschillende stemmetjes, dus
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80563966
Hier ook wat Stiemie zegt. Van 1 naar 2 vond/vind ik pittiger dan van 0 naar 1
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 21 april 2010 @ 16:29:02 #213
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80563991
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ja als je met 1 kindje een slechte nacht hebt gehad, kan je (als je vrij bent ) ook even gaan liggen als hij/zij gaat slapen. Met een peuter erbij zit dat er niet meer in. En zo zijn er meer dingen. Naar buiten gaan is hier soms een wiskundige formule om te zien wanneer het het makkelijkste is qua slaapjes, flessen, fruit eten en lunch
Ho wacht, dat kan alleen maar als je kindjes hetzelfde ritme hebben. Dat kon (en kan) hier eigenlijk nooit dus in dat opzicht...
pi_80564010
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef mikoxx het volgende:
Linda

En dat 2e kindje doet dat dutje natuurlijk niet altijd tegelijk met de beeb he? Aan de ene kant is het denk ik fijn als je eerste (of eerste en tweede) kindje nog thuis is en slaapjes doet enzo, aan de andere kant ook juist als de oudere kindjes naar school of psz gaan, lijkt mij. Al zit je dan natuurlijk wel met brengen en halen enzo. Oh man man, waar maak je je druk om he? Komt wat komt en dan komt het ook vast goed, daar ben ik van overtuigd. Een mens kan heel wat hebben, ben ik achter gekomen
Of: er zijn ons al zoveel mensen voorgegaan die het ook kunnen (zo heb ik althans zitten denken toen ik zwanger was ).
Wel een voordeel dat kinderen hier op 2,5 jaar naar school gaan (ik had ook altijd zitten zeggen dat nr 2 er pas zou komen als nr 1 naar school gaat... maar again... ik weet nog niet of 2 er ooit zal komen ).
pi_80564030
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:26 schreef mikoxx het volgende:
Linda

Dat weet ik, dat ze niet tegelijk slapen. Maar dan heb je er iig een tijdje maar 1. Quality time enzo

En wat Linda?
Lotte!
Noah!
pi_80564035
Mijn schoonzusje vond het vooral zwaar om zo lang onder de invloed van hormonen te zijn, zwanger-ontzwangeren-zwanger-ontzwangeren.
En ik zie dat het zwaar is voor ze. Maar de kindjes worden groter, nu 3 en 5 en zijn zo leuk.
Spijt hebben ze er absoluut niet van.
Maar die derde die ze zo graag wilden komt er echt niet meer.

Oh Poppedein, daar zeg je me wat, dat boezemt me ook een beetje angst in, ik heb zo'n heerlijke zwangerschap gehad. Zou een tweede keer wel zo leuk zijn...

Mikoxx, Tessie bedoelt dat een tweede keer zwanger worden vaak makkelijker gaat, omdat je lichaam het al een keer gedaan heeft.
  woensdag 21 april 2010 @ 16:30:18 #217
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564052
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ho wacht, dat kan alleen maar als je kindjes hetzelfde ritme hebben. Dat kon (en kan) hier eigenlijk nooit dus in dat opzicht...
Ja in het geval van een tweeling is het natuurlijk weer anders Maar daar heb ik geen ervaring mee.
pi_80564070
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, dat maakt het rammelen bij mij wel heftiger, da tik inene een cyclus heb Alsof mijn lichaam wil zeggen: kijk, het kan wel hoor, ga je gang.
Terwijl mijn schaapje zegt: foei, nee, gaan we echt niet doen.

Twee verschillende stemmetjes, dus
Voor je leeftjd Miss? Of omdat je geen zin hebt in MMM mocht het niet lukken ofzo? Tis wel leuk natuurlijk, nog een Sennaatje
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:32:01 #219
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_80564131
LInda, ik bedoelde dat je zei dat het AL 21 april is tegen huups....
  woensdag 21 april 2010 @ 16:32:23 #220
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564140
Oh maar 2 is wel heel leuk hoor dames Hier gaan de 2 zusjes nu echt al een beetje samen spelen. Dan doet Linde een doekje over haar hoofd en Esmee trekt dat weg en dan schreeuwt Linde "Kiekeboe" en liggen ze samen in een deuk
pi_80564149
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef mikoxx het volgende:
LInda, ik bedoelde dat je zei dat het AL 21 april is tegen huups....
Is toch zo
Lotte!
Noah!
pi_80564168
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:29 schreef oeke het volgende:

Mikoxx, Tessie bedoelt dat een tweede keer zwanger worden vaak makkelijker gaat, omdat je lichaam het al een keer gedaan heeft.
ik denk meer het bevallen dan het zwanger worden. Bij Amber was ik meteen de 1e maand zwanger, bij Tess duurde het 9 mnd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80564184
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef Stiemie het volgende:
Oh maar 2 is wel heel leuk hoor dames Hier gaan de 2 zusjes nu echt al een beetje samen spelen. Dan doet Linde een doekje over haar hoofd en Esmee trekt dat weg en dan schreeuwt Linde "Kiekeboe" en liggen ze samen in een deuk
Dat lijkt me ook zo geweldig Aan de andere kant... een eerste is vast niet heel voorzichtig met een tweede. Dat kost me wrs 10 jaar van mn leven
Lotte!
Noah!
  woensdag 21 april 2010 @ 16:34:49 #224
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80564237
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:33 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook zo geweldig Aan de andere kant... een eerste is vast niet heel voorzichtig met een tweede. Dat kost me wrs 10 jaar van mn leven
Uh ja Linde is al een paar keer bijna op Esmee haar hoofd gaan zitten enzo... Maar die kleintjes kunnen heel veel hebben. Vaak als ik denk oooojeeeeee dan gaat Esmee nog lachen
pi_80564247
quote:
Op woensdag 21 april 2010 16:32 schreef Vicky het volgende:
ik denk meer het bevallen dan het zwanger worden. Bij Amber was ik meteen de 1e maand zwanger, bij Tess duurde het 9 mnd.
Nou, ik dacht begrepen te hebben dat bij PCOS, wat Tessie en ik hebben, het vaak na een zwangerschap, zelfs een onvoldragen zwangerschap, dat het daarna toch beter gaat.
Alsof het kwartje is gevallen zeg maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')