abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:00:13 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76594289
Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!


Een paar handige web sites en adressen:

- PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de ggz instellingen.
Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
PsyQ

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.


Patiëntenverenigingen

- Balans, de patiëntenvereniging voor ADHD.
Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Balans digitaal

- Stichting ADD, een stichting voor het
overwegend onoplettend type (ADD).
SADD

- Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Impuls

- Centrum 'Zit Stil' is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
Centrum 'Zit stil'

Ervaringsdeskundigen

- Uitgebreide pagina met links over ADHD. Een prima beginpunt voor het zoeken naar informatie over ADHD op het net. Heel veel links naar Nederlandstalige sites over ADHD. Veel voor kinderen met ADHD, maar ook veel voor volwassenen. ADHD pagina

- Het prikbord van de adhd.pagina.nl. Op deze site kan men boodschappen van andere volwassenen met ADHD lezen, of zelf boodschappen achterlaten. Er vinden hele discussies plaats op deze site. Prikpagina ADHD

- Het doel van de ADHD Stichting is de situatie van kinderen en volwassenen met ADHD te bevorderen i.s.m. andere organisaties op het gebied van ADHD. Dit gebeurt o.a. door het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek, het geven van voorlichting, advies en scholing.
De ADHD Stichting

- Hersenstorm - ADHD bij volwassenen. Site van 'ervaringsdeskundige' Annemarie van der Gouw.
Hersenstorm Hierop staat ook een leuke pagina over bekende mensen met ADHD: http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html

- Stichting ADHD+ is de grootste NL/BE-contactsite m.b.t. AD(H)D en aanverwante aandoeningen voor volwassenen, jong volwassenen en kinderen. U vindt er gerichte en recente informatie over ADHD en aanverwante stoornissen (vandaar de plus). Daarnaast zijn er 3 vormen van contact mogelijk voor lotgenoten: een chatroom die voor iedereen vrij toegankelijk is, een gratis internetforum dat inmiddels 2.100 (01-2005) actieve deelnemers in Nederland en Belgie kent, en diverse meetings die door ADHD+ worden georganiseerd.
Stichting ADHD+

- Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
Levente

- Website van de vaste columnist van de Nieuwsbrief voor patiënten van Programma ADHD bij volwassenen.
Dylan Francis


Lotgenotencontact/chatten/informatie

ADHD in Nederland

ADHD Xtra

ADHD News Daar kun je ook dat pols bandje kopen.

Medicatie:

Stimulantia:

- Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
- Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
- Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

- Strattera: Atomoxetine.
- Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.



Vorige topics.

De OP vind je hier



[ Bericht 49% gewijzigd door Murmeli op 09-01-2010 23:21:52 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:04:37 #2
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76594414
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 11:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

nja ik heb dat ook een beetje ja. komt het nou van de pillz of niet. mja je moet het ook een beetje op de langere termijn bekijken. functioneer je in het algemeen beter met pillz of niet.

wallofdolls: nja dan probeer je dat. maargoed ik zou me van de effecten o pde eerste dag niet zoveel aantrekken. dan moet je toch ff wennen
Klopt, maar hij schreef: als je de eerste dag niks merkt, direct de dag er op naar 2x 15 en anders de dag dáarna naar 2x20. Dus vandaar dat ik dat enigszins van belang acht
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:05:11 #3
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:14:42 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76594666
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Klopt, maar hij schreef: als je de eerste dag niks merkt, direct de dag er op naar 2x 15 en anders de dag dáarna naar 2x20. Dus vandaar dat ik dat enigszins van belang acht
oh wat raar, zo'n haast.
mja misschien ook wel beetje logisch, hangt ook beetje van de bijwerkingen af. bij mij overstemden de bijwerkingen de werking. en dat was de dag erna een stuk minder. en toen merkte ik dus ook wat voor rust het in mijn hoofd gaf. maargoed je moet dus straks ook nog een 2e pilletje nemen toch? kan je dan ook nog ff kijken met lezen ofzo. ik zou me iig niet direct zorgen maken als je nu minder merkt dan je verwachtte.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:16:29 #5
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76594719
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:05 schreef wallofdolls het volgende:
Dat had je trouwens snel gedaan. Jij komt hier vaker zeker
nee, nooit eigenlijk, maar ik ben gewoon heul snel.
Iets met adhd geloof ik
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 12:47:43 #6
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76595728
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

nee, nooit eigenlijk, maar ik ben gewoon heul snel.
Iets met adhd geloof ik
Ik dacht dat mensen met ADHD juist heel sloom waren
pi_76595822
TVP

  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:27:23 #8
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76600824
Ok, werken gaat nog niet ideaal, hoewel ik me redelijk kan concentreren met schaatsen en muziek tegelijk aan.

Wel mn eerste opmerkelijke actie meegemaakt. Meestal vergeet ik midden in mn zin wat ik wilde zeggen, denk ik aan wat ik daarna wil zeggen en hakkel ik alles aan elkaar. Ik ging dus net mn krant en wasmuntjes halen.

Normaal:

"eeehh heb je ehhhh een krant voor mij... Ehhh ja en wasmuntjes.... Ehhh 2 is genoeg en ehhh wasmiddel ja.

Nu floepte ik er spontaan een normale zin uit en had ik in mn hoofd helemaal niet de neiging de eerste vraag te onderbreken voor de tweede.

Maar dit kan ook gewoon komen doordat mn vriendin er dit weekend niet is en ik wat minder dromerig ben

[ Bericht 0% gewijzigd door wallofdolls op 09-01-2010 15:35:00 ]
pi_76602840
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:50 schreef DrD00m het volgende:
TVP

[ afbeelding ]
, tvp dus...
pi_76606128
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 12:14 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oh wat raar, zo'n haast.
mja misschien ook wel beetje logisch, hangt ook beetje van de bijwerkingen af. bij mij overstemden de bijwerkingen de werking. en dat was de dag erna een stuk minder. en toen merkte ik dus ook wat voor rust het in mijn hoofd gaf. maargoed je moet dus straks ook nog een 2e pilletje nemen toch? kan je dan ook nog ff kijken met lezen ofzo. ik zou me iig niet direct zorgen maken als je nu minder merkt dan je verwachtte.
Precies, iets rustiger mag ook wel. Je moet er ook een beetje aan wennen.
Ik, en ik denk de meeste, merkte het wel vanaf het 1e pilletje duidelijk wanneer je er 1 op hebt. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 18:31:32 #11
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76606772
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:10 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Precies, iets rustiger mag ook wel. Je moet er ook een beetje aan wennen.
Ik, en ik denk de meeste, merkte het wel vanaf het 1e pilletje duidelijk wanneer je er 1 op hebt. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven.
Klopt, maar omdat je er dus meteen wat van hoort te merken kun je wachten tot je een ons weegt. Het is ook waar dat je 2 weken moet wennen. Maar als je dus een week wacht met je 2e nemen moet je daarna nog 2 weken wennen. En dan ben je dus 3 weken verder. Als je dan 3 soorten ritalin probeert ben je 9 weken verder terwijl het er 6 hadden kunnen zijn. Beetje zonde van je tijd, lijkt mij.
pi_76608008
Yes! M'n eerst TVP ooit, omdat ik jullie adviezen zeer op prijs stel!
  zaterdag 9 januari 2010 @ 20:43:36 #13
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:09:19 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76612285
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 20:43 schreef wallofdolls het volgende:
Hmm heb ook nog niet echt last van:

[ afbeelding ]
wat bedoel je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:23:56 #15
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76612769
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

wat bedoel je?
Jij bent geen basketbalkenner
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:27:47 #16
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76613098
Lukt het jullie mensen met studeren? en dan voornamelijk met het op tijd inleveren van werk?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_76613166
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef Reuzelbek het volgende:
Lukt het jullie mensen met studeren? en dan voornamelijk met het op tijd inleveren van werk?
... Uhm... Heel af en toe... Sporadisch... En soms...
pi_76613338
Er is gewoon geen echte studie voor add ers die goed te volgen is. Vooral vandaag de dag niet meer, je krijgt wel een jaar extra studiefinanciering maar het is gewoon niet te trekken zonder zwaar aan de dope te gaan. Tenminste zo denk ik er nu over
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 21:48:58 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76613662
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Reuzelbek het volgende:
Er is gewoon geen echte studie voor add ers die goed te volgen is. Vooral vandaag de dag niet meer, je krijgt wel een jaar extra studiefinanciering maar het is gewoon niet te trekken zonder zwaar aan de dope te gaan. Tenminste zo denk ik er nu over
ik heb mijn studie gedaan toen ik nog niet wist van het bestaan van ADD en ADHD. dus ook niet dat ik het had. het schoot niet op en ik zat me maar af te vragen: heb ik een of andere concentratiestoornis ofzo?
heb er 8 jaar over gedaan maar wel gehaald. maar toen was er nog geen gezeik met dat je alles moet terugbetalen als je het niet in 6 jaar haalt. moest wel 50% van de studiepunten halen (in t begin zelfs 25%) en dat haalde ik steeds net, en de laatste 3 jaar zelf moeten betalen.
maar ja met die strenge eisen zou ik zeggen: ga maar aan de dope ja. ik kan ook niet werken zonder dope probeer nu weer naast mijn werk te studeren en dat gaat ook alleen met dope. nja dan dat dus maar.

ehh wall: ehhh nee die snapte ik niet. fijn dat je geen rebound hebt. hoe kijk je terug op je eerste ritalin dagje?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76613757
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Reuzelbek het volgende:
Er is gewoon geen echte studie voor add ers die goed te volgen is. Vooral vandaag de dag niet meer, je krijgt wel een jaar extra studiefinanciering maar het is gewoon niet te trekken zonder zwaar aan de dope te gaan. Tenminste zo denk ik er nu over
Zie ook: [school] het lukt niet meer? voor mijn "studieloopbaan"...

Volledig zonder dope gedaan & ... Denk dat ik met dope wel een behoorlijk wat jaartjes eerder klaar geweest zou zijn
pi_76613850
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:48 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik heb mijn studie gedaan toen ik nog niet wist van het bestaan van ADD en ADHD. dus ook niet dat ik het had. het schoot niet op en ik zat me maar af te vragen: heb ik een of andere concentratiestoornis ofzo?
heb er 8 jaar over gedaan maar wel gehaald. maar toen was er nog geen gezeik met dat je alles moet terugbetalen als je het niet in 6 jaar haalt. moest wel 50% van de studiepunten halen (in t begin zelfs 25%) en dat haalde ik steeds net, en de laatste 3 jaar zelf moeten betalen.
maar ja met die strenge eisen zou ik zeggen: ga maar aan de dope ja. ik kan ook niet werken zonder dope probeer nu weer naast mijn werk te studeren en dat gaat ook alleen met dope. nja dan dat dus maar.

ehh wall: ehhh nee die snapte ik niet. fijn dat je geen rebound hebt. hoe kijk je terug op je eerste ritalin dagje?
Het is eigenlijk een schande. Niemand wordt ontzien. Elke studie is tegenwoordig trouwens geïnfecteerd met 'zelfstandigheid' en begeleiding ho maar.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:05:02 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76614201
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:54 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Het is eigenlijk een schande. Niemand wordt ontzien. Elke studie is tegenwoordig trouwens geïnfecteerd met 'zelfstandigheid' en begeleiding ho maar.
sja op hbo en uni wordt zelfstandigheid verwacht ja. dat moet je in je werk ook hebben. kan je niet ivm ADD extre begeleiding vragen? en dan niet zozeer dat ze je aan het handje nemen maar wat meer begeleiding in hoe je dat dan straks in je werk moet gaan doen?
maar zelfstandigheid heeft volgens mij ook niets met ADD te maken. En er zijn ook banen en opleidingen die beter bijADD passen denk ik? dat je minder moet stampen maar meer snappen, bezig zijn. projectmatig werken zou moeten kunnen zou ik zeggen? zijn er geen studiebegeleiders die verstand hebben van ADD? het lijkt mij echt dat daar wel een oplossing voor te vinden is, zonder dat je in niveau omlaag hoeft.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76614425
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

sja op hbo en uni wordt zelfstandigheid verwacht ja. dat moet je in je werk ook hebben. kan je niet ivm ADD extre begeleiding vragen? en dan niet zozeer dat ze je aan het handje nemen maar wat meer begeleiding in hoe je dat dan straks in je werk moet gaan doen?
maar zelfstandigheid heeft volgens mij ook niets met ADD te maken. En er zijn ook banen en opleidingen die beter bijADD passen denk ik? dat je minder moet stampen maar meer snappen, bezig zijn. projectmatig werken zou moeten kunnen zou ik zeggen? zijn er geen studiebegeleiders die verstand hebben van ADD? het lijkt mij echt dat daar wel een oplossing voor te vinden is, zonder dat je in niveau omlaag hoeft.
Ik moet juist heel veel projectmatig werken maar dat gaat voor geen meter, want ik moet samenwerken met een groepje, die lopen uiteraard continue te zeiken, omdat ik alles op mijn eigen tempo doe. Ik vraag me ook af of ik gewoon lui ben of dit daadwerkelijk aan de ADD te wijten is. Ik zou het niet weten. Ik kom echt moeilijk op gang, maar als ik eenmaal op gang ben dan doe ik mijn werk ook erg goed.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:19:08 #25
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76614674
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:11 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ik moet juist heel veel projectmatig werken maar dat gaat voor geen meter, want ik moet samenwerken met een groepje, die lopen uiteraard continue te zeiken, omdat ik alles op mijn eigen tempo doe. Ik vraag me ook af of ik gewoon lui ben of dit daadwerkelijk aan de ADD te wijten is. Ik zou het niet weten. Ik kom echt moeilijk op gang, maar als ik eenmaal op gang ben dan doe ik mijn werk ook erg goed.
ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit. maar als ik voor mezelf mag spreken: mijn ervaring is, dat ik omdat het meestal niet lukte, gewoon ook geen zin had en dus lui werd. daarbij: als ik dan wel wat deed ging i kheel snel en was ik vaak ook goed in dingen. dus dan hoefde ik niet echt mijn best te doen. dus dat is nog een reden om niks te hoeven doen. maar later als de dingen ingewikkelder worden moet je wel harder gaan werken omdat je het niet meer haalt op je slimheid omdat je voor sommige dingen gewoon hoe dan ook hard moet werken. en dan probeer je dat te doen e ndat lukt dan niet door je ADD. dat stelt dan weer teleur en je verliest dan de moed om je best te doen.
ik zit dus nu aan de dope. en heb er veel minder last van. als ik mn best doe, lukt het gewoon. soms moet ik mezelf wel een schop geven maar als ik me inzet haal ik gewoon goede resultaten. en na verloop van tijd (nu na paar maanden concerta) merk ik dat ik steeds minder lui word en dus steeds meer ga doen. ook in huis. heel mn teleurgestelde gevoel over mezelf gaat langzaam weg. dus de negatieve vicueuze cirkel die er is was, wordt nu een positieve.
de moraal: wees niet zo streng voor jezelf, jij moet gewoon veel harder werken om continue te kunnen presteren. dat houdt een mens gewoon niet vol.
oja en zeikende groepjes...dat is irritant. heb ik ook wel eens gehad. maar ik zocht vaak naar een groepslid waarmee ik goed kon levellen en die hard werkte en dan trok ik me daaraan op. en dan ging het goed. maar soms lukte dat niet en dan bleef ik er een beetje buiten vallen dat is lastig.

en waarom wil je eigenlijk geen dope?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76614865
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:19 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou zit. maar als ik voor mezelf mag spreken: mijn ervaring is, dat ik omdat het meestal niet lukte, gewoon ook geen zin had en dus lui werd. daarbij: als ik dan wel wat deed ging i kheel snel en was ik vaak ook goed in dingen. dus dan hoefde ik niet echt mijn best te doen. dus dat is nog een reden om niks te hoeven doen. maar later als de dingen ingewikkelder worden moet je wel harder gaan werken omdat je het niet meer haalt op je slimheid omdat je voor sommige dingen gewoon hoe dan ook hard moet werken. en dan probeer je dat te doen e ndat lukt dan niet door je ADD. dat stelt dan weer teleur en je verliest dan de moed om je best te doen.
ik zit dus nu aan de dope. en heb er veel minder last van. als ik mn best doe, lukt het gewoon. soms moet ik mezelf wel een schop geven maar als ik me inzet haal ik gewoon goede resultaten. en na verloop van tijd (nu na paar maanden concerta) merk ik dat ik steeds minder lui word en dus steeds meer ga doen. ook in huis. heel mn teleurgestelde gevoel over mezelf gaat langzaam weg. dus de negatieve vicueuze cirkel die er is was, wordt nu een positieve.
de moraal: wees niet zo streng voor jezelf, jij moet gewoon veel harder werken om continue te kunnen presteren. dat houdt een mens gewoon niet vol.
oja en zeikende groepjes...dat is irritant. heb ik ook wel eens gehad. maar ik zocht vaak naar een groepslid waarmee ik goed kon levellen en die hard werkte en dan trok ik me daaraan op. en dan ging het goed. maar soms lukte dat niet en dan bleef ik er een beetje buiten vallen dat is lastig.

en waarom wil je eigenlijk geen dope?

Dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Het is inderdaad een vicieuze cirkel soms. Ik zeg ook vaak tegen mezelf: vanaf morgen ga ik het anders aanpakken, veel strikter, planmatiger. Maar het lukt nooit, plannen doe ik eigenlijk niet; ik vind het eigenlijk prettig om alles zelf in te delen hoewel dat uit eindelijk niet in mijn voordeel werkt.

Ik wil op zich wel aan de dope, maar ik heb tot nu toe zonder gedaan (ben 21) ik krijg wellicht binnenkort dope maar ik moet eerst naar de psychiater.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:26:07 #27
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76614932
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:11 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ik moet juist heel veel projectmatig werken maar dat gaat voor geen meter, want ik moet samenwerken met een groepje, die lopen uiteraard continue te zeiken, omdat ik alles op mijn eigen tempo doe. Ik vraag me ook af of ik gewoon lui ben of dit daadwerkelijk aan de ADD te wijten is. Ik zou het niet weten. Ik kom echt moeilijk op gang, maar als ik eenmaal op gang ben dan doe ik mijn werk ook erg goed.
Ja. Dat is vervelend. Maakt ook niet uit wat je doet, het duurt gewoon lang voor je een beetje dr in zit. Daarom moet je ook eens proberen een project te doen waar jij de leiding hebt en de plannen maakt en orders uitdeelt. Volgens mij kun je met ADHD veel meer het grote plaatje overzien.

Heb ik laatst gedaan, een project helemaal zelf doen zelfs... en toen ging het tot aan het zelf produceren allemaal prima. Het plannen, het modellen maken, het opdoen van ideeën. Ook de afgelopen opdrachten waarin ik de leiding nam en alvast met een globaal idee kwam die ik vervolgens verdeelde over mijn teamgenoten (en waar ik zelf het kleinste deel nam) ging prima, met hele goede resultaten.

Het verraste me eigenlijk. Want ik ben niet iemand die graag de aandacht naar zich toe trekt.
pi_76614971
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:24 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]


Dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Het is inderdaad een vicieuze cirkel soms. Ik zeg ook vaak tegen mezelf: vanaf morgen ga ik het anders aanpakken, veel strikter, planmatiger. Maar het lukt nooit, plannen doe ik eigenlijk niet; ik vind het eigenlijk prettig om alles zelf in te delen hoewel dat uit eindelijk niet in mijn voordeel werkt.

Ik wil op zich wel aan de dope, maar ik heb tot nu toe zonder gedaan (ben 21) ik krijg wellicht binnenkort dope maar ik moet eerst naar de psychiater.
ik was 27 toen ik mn eerste pillen kreeg...

[edit]
typo

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 22:28:02 ]
pi_76615075
Ik ben in die zin tegen dope, omdat ik lichtelijk sceptisch ben over de industrie die erachter staat. Maar als het echt helpt in mijn leven waarom dan ook niet
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:32:57 #30
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76615154
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:19 schreef Murmeli het volgende:

en waarom wil je eigenlijk geen dope?
Kijk dat blijft natuurlijk een beetje dubbel he. Dat je je lichaam uitput om te kunnen functioneren. Vervolgens is je geest heel moe waardoor je weer niet kunt slapen....
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:33:10 #31
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76615158
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:24 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]


Dat klinkt allemaal heel herkenbaar. Het is inderdaad een vicieuze cirkel soms. Ik zeg ook vaak tegen mezelf: vanaf morgen ga ik het anders aanpakken, veel strikter, planmatiger. Maar het lukt nooit, plannen doe ik eigenlijk niet; ik vind het eigenlijk prettig om alles zelf in te delen hoewel dat uit eindelijk niet in mijn voordeel werkt.

Ik wil op zich wel aan de dope, maar ik heb tot nu toe zonder gedaan (ben 21) ik krijg wellicht binnenkort dope maar ik moet eerst naar de psychiater.
haha zo herkenbaar: elke morgen op mn werk: komop murm, nu ga je je best doen. en dan heel de dag internetten
wanneer ga je naar de psychiater dan? of heb je nog geen afspraak? ik ben nu een paar maanden aan de pillen en word deze maand 35. en mijn ex heeft op zn 44e pas pillen gekregen voor ADHD. je kan nooit te laat zijn....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:35:02 #32
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76615227
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:30 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik ben in die zin tegen dope, omdat ik lichtelijk sceptisch ben over de industrie die erachter staat. Maar als het echt helpt in mijn leven waarom dan ook niet
Misschien ook het idee dat het blijkbaar niet wordt geaccepteerd dat een minderheid mensen op een andere manier functioneert, misschien wel op een diepgaander niveau, een wat minder voor de hand liggend niveau. Mensen die misschien wel uitermate goed renderen als luxepaardjes. Je hebt werkpaardjes en luxepaardjes, zal ik maar zeggen.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:35:39 #33
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76615248
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

haha zo herkenbaar: elke morgen op mn werk: komop murm, nu ga je je best doen. en dan heel de dag internetten

God, ik dacht dat ik de enige was
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:36:29 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76615274
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:30 schreef Reuzelbek het volgende:
Ik ben in die zin tegen dope, omdat ik lichtelijk sceptisch ben over de industrie die erachter staat. Maar als het echt helpt in mijn leven waarom dan ook niet
nja dat punt begrijp ik. je moet het je ook niet laten aanpraten en alleen doen als JIJ het gevoel hebt dat JIJ er beter van wordt. die industrie is een beetje ehhhh griezelig... maargoed, de medicatie is ooit wel gevonden om mensen te helpen. dat er dan daarna mogelijk misbruik van wordt gemaakt is in feite niet perse jouw pakkie aan. tenzij men jou natuurlijk onterecht iets wil aansmeren.
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:32 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Kijk dat blijft natuurlijk een beetje dubbel he. Dat je je lichaam uitput om te kunnen functioneren. Vervolgens is je geest heel moe waardoor je weer niet kunt slapen....
ik begrijp je post niet. wat wil je zeggen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76615324
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:33 schreef Murmeli het volgende:

[..]

haha zo herkenbaar: elke morgen op mn werk: komop murm, nu ga je je best doen. en dan heel de dag internetten
Hmm.. misschien toch soulmates...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:41:36 #36
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76615423
Wall: ah jij ook al elke morgen jezelf tevergeefs schoppen is irritant he?

eh nja, over de medicijnen: ik denk zeker dat je met adhd zonder medicijnen heel goed kunt functioneren. Als je een baan en een studie kan vinden die goed bij je past dan kan het. ik denk dan maar weer aan jochem myer ofzo. goed die exploiteert het echt, maar ik denk dat er veel meer cabaretiers adhd hebben die het niet op die manier doen als jochem. ik denk dat ook een hoop mensen die dingen regelen: grote evenementen enzo. of mensen die een eigen onderneming starten en de niet-adhd dingen door anderen laten doen. Dat kan heel goed en dan kan je gewoon heel succesvol zijn (of nog veel succesvoller omdat adhd-ers vaak creatiever zijn dan saaie mensen )
en ik blijf er wel bij: als je overweegt om pillen te gaan slikken omdat je het idee hebt dat de maatschappij je anders niet accepteert, dan zou ik het niet doen. Ik wil zelf in staat zijn om ook te kunnen functioneren als veel anderen. wie weet vind ik ooit wel een baan waarin ik mijn chaotiche zelf kan zijn. Maar dan blijft wel mijn huis een teringbende. dus dan moet ik weer een partner hebben die dat opvangt ofzo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76615474
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:35 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Misschien ook het idee dat het blijkbaar niet wordt geaccepteerd dat een minderheid mensen op een andere manier functioneert, misschien wel op een diepgaander niveau, een wat minder voor de hand liggend niveau. Mensen die misschien wel uitermate goed renderen als luxepaardjes. Je hebt werkpaardjes en luxepaardjes, zal ik maar zeggen.
Ja dat ook. Ik moet medicijnen slikken hoewel ADD/ADHD nou niet echt een ziekte is (zo beschouw ik het anders niet) het is eigenlijk puur om beter mee te gaan in een samenleving die ik überhaupt al enigszins verafschuw. Conformisme als het ware (naar mijn mening het gezwel van de samenleving).

Maar goed, ik wil me ook niet buiten de samenleving zetten. Ik heb ook sinds kort mijn eerste successen met uitgaan. lukte me eerst niet.

Ik ga binnen een maand naar de psychiater voor een gesprek voor eventuele medicatie
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:53:11 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76615748
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:43 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ja dat ook. Ik moet medicijnen slikken hoewel ADD/ADHD nou niet echt een ziekte is (zo beschouw ik het anders niet) het is eigenlijk puur om beter mee te gaan in een samenleving die ik überhaupt al enigszins verafschuw. Conformisme als het ware (naar mijn mening het gezwel van de samenleving).

Maar goed, ik wil me ook niet buiten de samenleving zetten. Ik heb ook sinds kort mijn eerste successen met uitgaan. lukte me eerst niet.

Ik ga binnen een maand naar de psychiater voor een gesprek voor eventuele medicatie
ah ok. wel goed om het erover te hebben. en dan kan je je bezwaar ook voorleggen.
en het voordeel van deze medicatie is dat het gewoon kort werkt. ritalin 4 uur ofzo, concerta 12 uur. dus als je het niks vindt, kan je elk moment stoppen. als je dus besluit om te beginnen, isdat niet meteen een besluit voor maanden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:55:49 #39
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76615827
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:43 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ja dat ook. Ik moet medicijnen slikken hoewel ADD/ADHD nou niet echt een ziekte is (zo beschouw ik het anders niet) het is eigenlijk puur om beter mee te gaan in een samenleving die ik überhaupt al enigszins verafschuw. Conformisme als het ware (naar mijn mening het gezwel van de samenleving).

Maar goed, ik wil me ook niet buiten de samenleving zetten. Ik heb ook sinds kort mijn eerste successen met uitgaan. lukte me eerst niet.

Ik ga binnen een maand naar de psychiater voor een gesprek voor eventuele medicatie
Ik ben ook pas op mn 21e begonnen met plezier hebben in uitgaan. Dat heb ik geweten, ook . Sinds ik bij die alternatieve vrouw ben geweest heb ik pas dingen op natuurlijke wijze op een rijtje kunnen zetten en ben ik ook er aan gewend geraakt dat ik met plezier kan leven en dat de problemen die ik ervaar in evenwicht zijn met goede eigenschappen. Sowieso helpt het al als je met beleid meer rust neemt dan andere mensen. Niet slapen, maar rusten. Daarna kom je ook in een positieve flow
  zaterdag 9 januari 2010 @ 22:59:45 #40
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76615971
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:36 schreef Murmeli het volgende:

[..]

nja dat punt begrijp ik. je moet het je ook niet laten aanpraten en alleen doen als JIJ het gevoel hebt dat JIJ er beter van wordt. die industrie is een beetje ehhhh griezelig... maargoed, de medicatie is ooit wel gevonden om mensen te helpen. dat er dan daarna mogelijk misbruik van wordt gemaakt is in feite niet perse jouw pakkie aan. tenzij men jou natuurlijk onterecht iets wil aansmeren.
[..]

ik begrijp je post niet. wat wil je zeggen?
ehhhh

Goeie vraag.

Ohja, feitelijk duwt ritalin je onbewust over een bepaalde grens die je normaal gesproken niet kunt nemen. Hierdoor wordt je lichaam en heel moe en raakt het in de war, waardoor je slechter slaapt. Vervolgens heb je toch echt weer die ritalin nodig om aan het werk te kunnen. Andersom werkt het natuurlijk ook. Je bent minder bezig met een overflow aan informatie: puur de informatie die op dat moment van belang is... daardoor verspil je daar weer minder energie aan

Dus ik vind t wat dubbel om die reden
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:02:12 #41
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616079
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:41 schreef Murmeli het volgende:
Wall: ah jij ook al elke morgen jezelf tevergeefs schoppen is irritant he?

eh nja, over de medicijnen: ik denk zeker dat je met adhd zonder medicijnen heel goed kunt functioneren. Als je een baan en een studie kan vinden die goed bij je past dan kan het. ik denk dan maar weer aan jochem myer ofzo. goed die exploiteert het echt, maar ik denk dat er veel meer cabaretiers adhd hebben die het niet op die manier doen als jochem. ik denk dat ook een hoop mensen die dingen regelen: grote evenementen enzo. of mensen die een eigen onderneming starten en de niet-adhd dingen door anderen laten doen. Dat kan heel goed en dan kan je gewoon heel succesvol zijn (of nog veel succesvoller omdat adhd-ers vaak creatiever zijn dan saaie mensen )
en ik blijf er wel bij: als je overweegt om pillen te gaan slikken omdat je het idee hebt dat de maatschappij je anders niet accepteert, dan zou ik het niet doen. Ik wil zelf in staat zijn om ook te kunnen functioneren als veel anderen. wie weet vind ik ooit wel een baan waarin ik mijn chaotiche zelf kan zijn. Maar dan blijft wel mijn huis een teringbende. dus dan moet ik weer een partner hebben die dat opvangt ofzo.
Het is wel bekend dat veel popmuzikanten ADHD hebben. Daarom is dat voor hun ook een goede uitweg: je hoeft niet veel te leren en je bent volledig van jezelf afhankelijk.

Verder, ja, Dolf Jansen, Bart Chabot, hoe-heet-die-malle-kok-ook-alweer
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:03:24 #42
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616126
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 22:59 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

ehhhh

Goeie vraag.

Ohja, feitelijk duwt ritalin je onbewust over een bepaalde grens die je normaal gesproken niet kunt nemen. Hierdoor wordt je lichaam en heel moe en raakt het in de war, waardoor je slechter slaapt. Vervolgens heb je toch echt weer die ritalin nodig om aan het werk te kunnen. Andersom werkt het natuurlijk ook. Je bent minder bezig met een overflow aan informatie: puur de informatie die op dat moment van belang is... daardoor verspil je daar weer minder energie aan

Dus ik vind t wat dubbel om die reden

ritalin zorgt gewoon dat je hersens prikkels die binnenkomen meer filteren hoor. dat je je reacties daarop kan afremmen. het stimuleert je remstofjes. dat eerste wat je zegt is alleen bij mensen die het als partydrugs gebruiken.
ik ga juist slapen van ritalin (en van concerta) omdat ik dan mijn hoofd koest krijg en omdat ik minder last heb van andere binnenkomende prikkels
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76616142
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:02 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Het is wel bekend dat veel popmuzikanten ADHD hebben. Daarom is dat voor hun ook een goede uitweg: je hoeft niet veel te leren en je bent volledig van jezelf afhankelijk.

Verder, ja, Dolf Jansen, Bart Chabot, hoe-heet-die-malle-kok-ook-alweer
Mooiste voorbeeld vind ik Leonardo da Vinci . Wss ADHD

Maar ik "verdenk" Axl Rose & Freddie Mercury er ook van
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:05:46 #44
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616211
What, ik zocht weer naar die lijst met bekende ADHDérs. Behalve dat er opmerkelijke namen tussen zitten, hebben ze ook precies dezelfde gedragskenmerken als ik heb. Feest der herkenning
pi_76616255
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:05 schreef wallofdolls het volgende:
What, ik zocht weer naar die lijst met bekende ADHDérs. Behalve dat er opmerkelijke namen tussen zitten, hebben ze ook precies dezelfde gedragskenmerken als ik heb. Feest der herkenning
welke springen er voor jou uit?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:06:59 #46
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616261
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Mooiste voorbeeld vind ik Leonardo da Vinci . Wss ADHD

Maar ik "verdenk" Axl Rose & Freddie Mercury er ook van
Herman Brood, zekersteweten. Barry Hay, zeer overduidelijk.
pi_76616360
Ik weet dat Churchill ADHD had, maar of dat nou je beste voorbeeld is.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:13:00 #48
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616470
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:06 schreef RvLaak het volgende:

[..]

welke springen er voor jou uit?
staatshoofden, complexe musici, briljante wetenschappers

Napoleon Bonaparte - Zelfgekroond keizer
Bill Clinton - President van de VS
Winston Churchill - Engels staatsman
John F. Kennedy - President van de VS
Wolfgang Amadeus Mozart - Componist
Sir Isaac Newton - Engels wis- en natuurkundige
Sergei Vasilyevich Rachmaninov - Componist
Wibi Soerjadi - Concertpianist
Albert Einstein - Theoretisch fysicus

en dit, hier lees ik écht precies over mezelf (underlined):
quote:
Paul Erdös (Hongaars wiskundige)
Hij werkte op amfetamines; benzedrine en Ritalin. Hij werd eens uitgedaagd zonder te doen. Dit heeft hij een maand gedaan, toen is hij weer gaan slikken omdat hij in die maand niets aan wiskunde heeft kunnen doen. God noemde hij SF, de "Supreme Fascist", SF verstopte zijn bril, zijn paspoort enzovoort.
Hij gaf de voorkeur aan die gebieden in de wiskunde waar geen ellenlange bewijzen nodig waren en waar je ook niet erg veel technisch kunnen nodig hebt.
Hij werkte liever aan problemen die eenvoudig te begrijpen zijn, maar erg moeilijk om op te lossen. Zijn methode was gebaseerd op ingeving en vindingrijkheid. Als het hem niet lukte antwoorden te vinden met bestaande technieken, improviseerde hij.
Een ander belangrijk kenmerk van Erdös was dat hij het stellen van problemen tot een kunst verhief.
Typisch is dat hij altijd samen werkte met andere wiskundigen. Hij ging ergens heen, werkte daar een paar dagen met andere wiskundigen aan het stellen en/of oplossen van problemen en vertrok weer, de uitwerking aan de rest overlatend.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:13:24 #49
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616491
hebben jullie een website of is dat verspreid over het hele internet te vinden?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:15:02 #50
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616531
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:13 schreef Murmeli het volgende:
hebben jullie een website of is dat verspreid over het hele internet te vinden?
kun je m in de OP zetten?

Ik heb m ongeveer al 30 keer gepost zo ondertussen .

http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html

Vaak met een bron ernaast.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:16:25 #51
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616573
wtf
quote:
Bill Clinton (president van de VS)
Ik ben een biografie aan het lezen over Hillary Clinton: Hillary door Gail Sheehy, maar alles wat ik erin lees over haar echtgenoot, Bill Clinton, is erg herkenbaar volgens de criteria-lijsten van ADHD bij volwassenen.
Hij maakt dingen niet af, komt niet opdagen, verandert impulsief plannen, raakt steeds achter op zijn schema's, dringt mensen zijn ideeen op zonder naar hun verhalen te luisteren, vergeet dingen, heeft wisselende stemmingen, liegt veel zonder dat zelf in te zien, heeft woede-uitvallen, vele korte contacten met vrouwen, neemt risico's (Monica Lewinsky) en bij al deze eigenschappen is hij toch heel intelligent. Je denkt misschien: Hoe kan hij dan president van de Verenigde Staten zijn geworden? Hij heeft een partner getroffen in Hillary die veel van het werk schijnt te doen wat hem niet lukt zoals lezingen voorbereiden, campagnes organiseren, hem op tijd laten komen, hem eraan herinneren om mensen te bellen, etc. Verder heeft hij steeds een grote staf aan mensen om zich heen die hem ook bijstaan met al zijn planningen, activiteiten, hem tot actie aanzetten en van slechte dingen af proberen te houden.
pi_76616579
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:15 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

kun je m in de OP zetten?

Ik heb m ongeveer al 30 keer gepost zo ondertussen .

http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Beroemd.html

Vaak met een bron ernaast.
... Denk dat we het steeds vergeten zijn in de OP te zetten
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:20:10 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616686
hmmmz het lukt niet om er een link van te maken... ff knutselen nog...
en als je hem in de wiki wilt moet je ff krentebol pmmen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:22:17 #54
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616740
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:20 schreef Murmeli het volgende:
hmmmz het lukt niet om er een link van te maken... ff knutselen nog...
en als je hem in de wiki wilt moet je ff krentebol pmmen
krentebol?

Je maakt n grapje hoop ik?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:22:30 #55
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616743
i kga slapen mensen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76616753
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:20 schreef Murmeli het volgende:
hmmmz het lukt niet om er een link van te maken... ff knutselen nog...
en als je hem in de wiki wilt moet je ff krentebol pmmen
[ url=<hier de link>]<tekst>[ /url]

Niet zo moeilijk hoor
pi_76616763
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef Murmeli het volgende:
i kga slapen mensen
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:24:07 #58
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:24:15 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616801
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:22 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

krentebol?

Je maakt n grapje hoop ik?
is een modje. of is die al weg. staat genoemd bij de wiki van deze reeks....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76616843
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

is een modje. of is die al weg. staat genoemd bij de wiki van deze reeks....
Kan Re niet helpen?
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:25:44 #61
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76616855
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

is een modje. of is die al weg. staat genoemd bij de wiki van deze reeks....
Wás. Volgens mij is t account nu dood .

Krentenbol is een faker #3
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:26:32 #62
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76616885
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:25 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan Re niet helpen?
ja, PM die maar even dan. ik ga het ff niet doen.
1: geen zin in
2: wil slapen.

truste
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76616985
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja, PM die maar even dan. ik ga het ff niet doen.
1: geen zin in
2: wil slapen.

truste
Slaap ze meisje.
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:50:53 #64
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76617695
quote:
Ik ben beroemd dankzij mijn ADHD. Heb nog nooit en zal dat ook nooit doen medicamenten gevroten om rustig te zijn of te blijven opdat ik mijn aanpas aan de grote – grijze – middelmaat.
Vroeger was je of rood, of sproetig, of dik, of lang, of slagtand of flaporen. Gepest mag er niet meer worden dus ben je of dyslectisch, of ADHD, of anorexia, of allochtoon, of gehandicapt. Mensen mensen toch 20 % van de beroepsbevolking heeft Burn Out van de rest (80%) heeft 7% gebrek aan energie etc. Ik slaap 4 uur – neuk 2x per dag – praat 18 uur aan een stuk – rijdt 1500 km in 8 uur, kan 3 dagen zonder eten kortom een superman.
Mijn site www.ratelband.com.
Ga je gebukt onder je “ziekte” zeg ik – laat je niet voor de gek houden – zij zijn ziek – zij kunnen jou niet hanteren. M.a.w. Er zijn geen luie leerlingen. Alleen luie leraren. Er bestaat geen slecht weer alleen niet aangepaste kleding. Fock them.
Ha ha ha

Emile Ratelband
pi_76617811
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:50 schreef wallofdolls het volgende:

[..]


Kan daar nou geen kogel in?

Moet lief spelen....

Die man is gek. Lijkt me nou net niet het voorbeeld dat je wil voor ADHD'ers...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 23:57:00 #66
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76617885
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 23:54 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Kan daar nou geen kogel in?

Moet lief spelen....

Die man is gek. Lijkt me nou net niet het voorbeeld dat je wil voor ADHD'ers...
Nee. Ik vind dat ie een goed statement maakt. Een perfect statement.
pi_76618589
quote:
Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1392302/3/25#76617695]zaterdag 9 januari 2010 23:50[/ur
l] schreef wallofdolls het volgende:


[..]


Die gast heeft niet alleen ADHD maar is ook gewoon een idioot.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zondag 10 januari 2010 @ 12:37:19 #68
238488 Crapbag
I love crap
pi_76628084
Wat me opvalt als het om medicijnen gaat is dat iedereen roept ik ga daar niet aan want ik wil niet opgaan in de grijze massa, maatschappij wil dat ik me aanpas, ik "moet" maar "normaal" zijn, blah blah, etc.
Ik pak de medicijnen puur voor mezelf. Niet omdat ik wil voldoen aan een "maatschppelijk geaccepteerd iemand". Ik ben eindelijk op het punt dat het me werkelijk worst zal wezen dat sommigen niet met mijn adhd om kunnen gaan. Voor mezelf wil ik gewoon rust. Ten eerste: ja om mijn studie af te maken, het is toch wel prettig dat ik voor mezelf nu 3 kwartier lang een college kan volgen. En prettig dat ik mijn gedachten nu ook op papier kan zetten en papers/essay's etc. in kan leveren. Daarnaast wilde ik rust, ik wilde die chaos kwijt. Niet om me aan te kunnen passen aan de huidige maatschappij, wat dat ook mag zijn, maar voor mezelf. Niet meer uren lang malen over vanalles en nog wat, maar werk verzetten, vooral op creatief gebied. Sinds ik Concerta slik kan ik eindelijk dingen afmaken, aan dingen beginnen die járenlang zijn blijven liggen en ik heb er heel veel plezier in. Dit zou me nooit gelukt zijn zonder de medicijnen. En ik ben niets van mezelf kwijtgeraakt, ik kan mijn creativiteit nu ook echt inzetten om dingen te maken en af te maken. Haha het lijkt nu wel alsof ik een promoter van de medicijnen ben, maar ik wil aangeven dat het niet per se voor iedereen iets slechts hoeft te betekenen. Ook heb ik, met Concerta, geen gevoel (meer) alsof ik aan de drugs ben, ik ben er iig goed aan gewend.
Dus voor degene die twijfelen: probeer het gewoon. Vaak (ik zeg vaak: niet altijd dus, voor dat iemand zich aangesproken voelt) zijn degene die het hardst roepen dat medicijnen slikken 10x niks is degene die of zelf geen ad(h)d hebben en zich er totáál niet in kunnen inleven, of nog nooit geprobeerd hebben, of niet lang genoeg geprobeerd hebben. Ja methylfenidaat kost tijd om aan te wennen. En ja: voor sommigen is het ook 10x niks. Maar voor mij werkt het als een trein en nee ik ga daardoor niet op in de grijze massa en ben ook niet mijn unieke karaktereigenschappen kwijt.
Zo, 't is wel een lang stuk geworden haha, mja geef ik lekker de adhd de "schuld" van . Kun je nagaan dat ik eigenlijk alleen TVP wilde typen...
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_76632997
Hah crapbag, dat stuk zou ik zelf geschreven kunnen hebben

Aan de andere kant, ik heb morgen tentamen en ik hoef voor het eerst van m'n leven niet op het laatste moment alle stof in m'n kop te stampen omdat ik alles al geleerd heb. Daar word ik nou strontzenuwachtig van heel raar.
K heb nu zo'n lamlendige dag, morgen tentamen en er valt niets meer te leren of te stressen, ik ben gewoon helemaal de weg kwijt 't is half 3 en ik ben nog niet aangekleed, ik heb nog niet gegeten, de gordijnen zijn nog dicht en ik zit te roken terwijl ik dat al 2 maanden niet meer deed Ik heb 'n hobbie nodig..
  zondag 10 januari 2010 @ 15:01:50 #70
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76634425
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:32 schreef Denkbaar het volgende:
Hah crapbag, dat stuk zou ik zelf geschreven kunnen hebben

Aan de andere kant, ik heb morgen tentamen en ik hoef voor het eerst van m'n leven niet op het laatste moment alle stof in m'n kop te stampen omdat ik alles al geleerd heb. Daar word ik nou strontzenuwachtig van heel raar.
K heb nu zo'n lamlendige dag, morgen tentamen en er valt niets meer te leren of te stressen, ik ben gewoon helemaal de weg kwijt 't is half 3 en ik ben nog niet aangekleed, ik heb nog niet gegeten, de gordijnen zijn nog dicht en ik zit te roken terwijl ik dat al 2 maanden niet meer deed Ik heb 'n hobbie nodig..
Dat is idd heel a-relaxed. Ik heb me afgelopen jaar beziggehouden om alles méteen te doen nadat ik de opdracht kreeg, dus als de tentamenstof bekend was, tentamens leren. Geen planning maken, nee, meteen aan de bak en kijken waar je uitkomt. Dan kom je op een gegeven moment op n punt dat je niks meer kan doen. Dat is wel vervelend als je normaal gesproken áltijd een dag van t voren pas ging bekijken wat je moest doen.
pi_76634573
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 18:31 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Klopt, maar omdat je er dus meteen wat van hoort te merken kun je wachten tot je een ons weegt. Het is ook waar dat je 2 weken moet wennen. Maar als je dus een week wacht met je 2e nemen moet je daarna nog 2 weken wennen. En dan ben je dus 3 weken verder. Als je dan 3 soorten ritalin probeert ben je 9 weken verder terwijl het er 6 hadden kunnen zijn. Beetje zonde van je tijd, lijkt mij.
Dat vind ik ook en je bent ook de enige die kan bepalen wat je ideale dosis is. Die psych kan je slechts uitleggen hoe het werkt en in de gaten houden of je gewicht en bloeddruk enzo goed blijven. Wat je bneste dosis is, moet je zelf bepalen.

Ik moest beginnen met 1 ritalin en om de 5 dagen er 1 bij nemen de 1e 2 weken. Ik had zwaar last van rebounds, dus was ik laat in de ochtend zeer opgefokt.

Er is maar 1 soort Ritalin.
  zondag 10 januari 2010 @ 15:14:23 #72
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76635167
quote:
Op zondag 10 januari 2010 15:04 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dat vind ik ook en je bent ook de enige die kan bepalen wat je ideale dosis is. Die psych kan je slechts uitleggen hoe het werkt en in de gaten houden of je gewicht en bloeddruk enzo goed blijven. Wat je bneste dosis is, moet je zelf bepalen.

Ik moest beginnen met 1 ritalin en om de 5 dagen er 1 bij nemen de 1e 2 weken. Ik had zwaar last van rebounds, dus was ik laat in de ochtend zeer opgefokt.

Er is maar 1 soort Ritalin.
3 soorten methylblablablablabla
  zondag 10 januari 2010 @ 17:27:46 #73
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76641115
Wat Crapbag zegt dus
Pff ik geloof dat ik nu wel heul erg moe ben
heb vandaag een uurtje of 3 a 4 zitten studeren met wat pauzes. Vind niet dat ik echt veel gedaan heb (28 blz engels gelezen en gesnopen) maar ja t is meer dan niks. Wilde net voor de ontspanning gewoon een boekje gaan lezen maar daar ben ik dus gewoon te moe voor
Het gaat dus nog wel even duren voordat ik gewoon hele dagen kan studeren enzo, maar ja. Ik blijf maar ff doorzetten dan

Wall: hoe is het vandaag met je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 10 januari 2010 @ 17:51:33 #74
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76642061
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:27 schreef Murmeli het volgende:
Wat Crapbag zegt dus
Pff ik geloof dat ik nu wel heul erg moe ben
heb vandaag een uurtje of 3 a 4 zitten studeren met wat pauzes. Vind niet dat ik echt veel gedaan heb (28 blz engels gelezen en gesnopen) maar ja t is meer dan niks. Wilde net voor de ontspanning gewoon een boekje gaan lezen maar daar ben ik dus gewoon te moe voor
Het gaat dus nog wel even duren voordat ik gewoon hele dagen kan studeren enzo, maar ja. Ik blijf maar ff doorzetten dan

Wall: hoe is het vandaag met je?
Hmmm, misschien moet je ook proberen dat tegelijk heel ontspannen aan te pakken. Niet van eh: ik moet. Maar: ik begin gewoon heel vroeg en ik mag en dan zie ik wel waar ik kom.

Ja hmm, vandaag. Ik heb 1,5 pil genomen, 2 maal en t lijkt wel wat beter weer. Ik kon lezen tijdens t schaatsen etc. Maar ik moet denk ik eerst een functionerende dag hebben om echt te kunnen beoordelen.

Vannacht wel extreem slecht geslapen, maar dat kwam omdat ik gisteravond toch weer om half 2 naar bed ging terwijl ik heel zinloos zat te (surfen, muziek luisteren). Daar heb ik heel vaak last van de afgelopen tijd, maar vannacht toch nog een stapje erger. Kwart voor vier sliep ik (afgelopen weken een aantal keer 3 uur). Kwart over 9 stond mn wekker, dus dat was wel vervelend. Ik moet zeggen dat ik gisteren wel wat overmoedig meer heb gedaan dan normaal en niet echt rust heb gepakt. Dat merk ik sowieso altijd in mn slaapgedrag in de opvolgende nacht, dus ik kan daar niet echt conclusies aan verbinden. I.i.g. heb ik zeker géen directe negatieve effecten ondervonden.

Dat klop ik meteen even af want volgens mij is precies op dit moment de maximale werking van 4 uur over.
  zondag 10 januari 2010 @ 18:15:06 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76643061
@ Wall: heb je een rebound? waar heb je nu precies last van dan? sterkte
hmmm slecht slapen is vervelend. kan idd komen van overmoedig te veel doen dat heb ik ook wel eens.
qua studeren: ik doe het ook ongeveer op de manier die jij zegt. Vroeg opstaan heb ik niet gedaan, ik werd pas om half 10 wakker en heb toen eerst tot 11 uur mn boek uitgelezen. ben toen opgestaan en rustig gaan studeren. na een uur weer een pauze en zo steeds verder. meestal 3 kwartier aan een stuk (uur was wat lang) en tussendoor andere dingetjes doen en met vriendin aan de telefoon.
ach ik moet ook niet ontevreden zijn, ik hield het eerst nog geen 10 minuten vol dus dit is al heel wat
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 10 januari 2010 @ 19:50:10 #76
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76647690
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:15 schreef Murmeli het volgende:
@ Wall: heb je een rebound? waar heb je nu precies last van dan? sterkte
hmmm slecht slapen is vervelend. kan idd komen van overmoedig te veel doen dat heb ik ook wel eens.
qua studeren: ik doe het ook ongeveer op de manier die jij zegt. Vroeg opstaan heb ik niet gedaan, ik werd pas om half 10 wakker en heb toen eerst tot 11 uur mn boek uitgelezen. ben toen opgestaan en rustig gaan studeren. na een uur weer een pauze en zo steeds verder. meestal 3 kwartier aan een stuk (uur was wat lang) en tussendoor andere dingetjes doen en met vriendin aan de telefoon.
ach ik moet ook niet ontevreden zijn, ik hield het eerst nog geen 10 minuten vol dus dit is al heel wat
Nu? Een schreeuwende vermoeidheid van het 5,5 uurtjes slapen . Nog steeds geen rebound. Maar misschien komt dat ook doordat ik vandaag geen flikker heb uitgevreten
  zondag 10 januari 2010 @ 20:40:38 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76650455
quote:
Op zondag 10 januari 2010 19:50 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Nu? Een schreeuwende vermoeidheid van het 5,5 uurtjes slapen . Nog steeds geen rebound. Maar misschien komt dat ook doordat ik vandaag geen flikker heb uitgevreten
lekker naar je bed dan! en hopen dat je vannacht wel goed slaapt
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 10 januari 2010 @ 20:46:04 #78
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76650765
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

lekker naar je bed dan! en hopen dat je vannacht wel goed slaapt
Ja, dat moet wel lukken denk?
  maandag 11 januari 2010 @ 10:12:10 #79
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76669160
quote:
Op zondag 10 januari 2010 17:51 schreef wallofdolls het volgende:

[..]
Dat klop ik meteen even af want volgens mij is precies op dit moment de maximale werking van 4 uur over.
Werking van de pil is tussen de 2 en de 5 uur. 4 wordt over het algemeen genomen als een veilige grens.
  maandag 11 januari 2010 @ 10:16:00 #80
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76669247
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:12 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Werking van de pil is tussen de 2 en de 5 uur. 4 wordt over het algemeen genomen als een veilige grens.
Ok, bij mij stond 2,5 tot 4 dacht, ik maar dat kan ik verkeerd gezien hebben.

Ik heb toch n potje beroerd geslapen . Echt zoals ik sliep toen ik 12 uur per dag voor mn vader werkte . Heel lang niet meer meegemaakt.
pi_76669332
Ben gister voor het eerst sinds tijden naar 'n café geweest en 't kostte me totaal geen moeite om het bij cola te houden terwijl mijn vrienden aan 't Belgisch bier gingen En dat terwijl ik voordat ik m'n pillen had de dag amper doorkwam als ik niet dronk 'K vind het leven steeds leuker zo
  maandag 11 januari 2010 @ 10:32:41 #82
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76669672
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:19 schreef Denkbaar het volgende:
Ben gister voor het eerst sinds tijden naar 'n café geweest en 't kostte me totaal geen moeite om het bij cola te houden terwijl mijn vrienden aan 't Belgisch bier gingen En dat terwijl ik voordat ik m'n pillen had de dag amper doorkwam als ik niet dronk 'K vind het leven steeds leuker zo
Op de lange termijn is t natuurlijk een keuze tussen 2 kwaden .

Maar tof voor je. Had je dan 's avonds ook pillen genomen of alleen 'ter functioneren' ?
  maandag 11 januari 2010 @ 10:33:06 #83
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76669682
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:16 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Ok, bij mij stond 2,5 tot 4 dacht, ik maar dat kan ik verkeerd gezien hebben.

Ik heb toch n potje beroerd geslapen . Echt zoals ik sliep toen ik 12 uur per dag voor mn vader werkte . Heel lang niet meer meegemaakt.
Een handleiding schrijf je altijd veilig
(ik heb dit nagevraagd bij de psych omdat ik het raar vond om bij het zoeken van de juiste dosering al meteen op het maximale van 4 uur te gaan zitten.)
  maandag 11 januari 2010 @ 10:35:02 #84
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76669728
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:33 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Een handleiding schrijf je altijd veilig
(ik heb dit nagevraagd bij de psych omdat ik het raar vond om bij het zoeken van de juiste dosering al meteen op het maximale van 4 uur te gaan zitten.)
Dat is waar. De meeste bijwerkingen beschreven in de bijsluiter komen praktisch niet voor, maar zijn puur neergezet voor t idee dat er zometeen niet een giga-claim aan hun broek hangt.
pi_76670587
quote:
Op maandag 11 januari 2010 10:32 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Op de lange termijn is t natuurlijk een keuze tussen 2 kwaden .

Maar tof voor je. Had je dan 's avonds ook pillen genomen of alleen 'ter functioneren' ?
K kan niet zeggen dat ik het niet mis, een biertje op z'n tijd, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor niet drinken.
Ik heb wat alcohol betreft maar 2 standen, of niets of heul veul. Met ritalin wordt ik van 1 wijntje al een beetje draaierig dus kun je je voorstellen wat er gebeurt als ik heul veul drink

Ik had om 5 uur m'n laatste pil, ben daarmee begonnen ter functionering maar nu vind ik het gewoon fijn en kan ik relaxt nog een filmpje pakken of een of andere vrouwenserie kijken na 't studeren, heb ook alleen problemen met slapen als er niemand is om me naar bed te sturen, dus ik slaap altijd bij m'n vriendin
  maandag 11 januari 2010 @ 11:06:54 #86
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76670746
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:02 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

K kan niet zeggen dat ik het niet mis, een biertje op z'n tijd, maar als ik moet kiezen ga ik toch voor niet drinken.
Ik heb wat alcohol betreft maar 2 standen, of niets of heul veul. Met ritalin wordt ik van 1 wijntje al een beetje draaierig dus kun je je voorstellen wat er gebeurt als ik heul veul drink

Ik had om 5 uur m'n laatste pil, ben daarmee begonnen ter functionering maar nu vind ik het gewoon fijn en kan ik relaxt nog een filmpje pakken of een of andere vrouwenserie kijken na 't studeren, heb ook alleen problemen met slapen als er niemand is om me naar bed te sturen, dus ik slaap altijd bij m'n vriendin
Haha, ja, dat is altijd typisch aan alcohol . Vooral als je met vrienden bent, of wat dan ook. Dan drink je gewoon en that's it. Daar denk je niet bij na. Tot je op een gegeven moment niet meer weet waar je bent, bij wijze van.
pi_76671028
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:06 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Haha, ja, dat is altijd typisch aan alcohol . Vooral als je met vrienden bent, of wat dan ook. Dan drink je gewoon en that's it. Daar denk je niet bij na. Tot je op een gegeven moment niet meer weet waar je bent, bij wijze van.
Jep, 't vervelende was dat ik dat ook deed als ik gewoon alleen thuis was. En ik was vaak alleen thuis. Mijn dagritme was wakker worden rond 8uur, gamen, rond twee uur eerste biertje/oid, dan wat eten halen (of gewoon niet eten) nog meer gamen, en naar bed rond 22.00. Dus wat dat betreft ben ik wel blij dat Ritalin in mijn geval slecht te combineren valt met alcohol, ik stel mezelf gewoon voor dat ik echt heel ziek word als ik drink en dat maakt t n stuk makkelijker om 't niet te doen
  maandag 11 januari 2010 @ 11:26:35 #88
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76671463
Mijn tolerantie voor bier is enorm laag, Vaak na 5 a 6 biertjes wordt ik enorm misselijk
Jäger daarintegen gaat erin als water
  maandag 11 januari 2010 @ 11:33:32 #89
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76671703
Oh nee, bij mij is t eerst 3 of 4 biertjes waarin ik alsmaar stabiliseer. Niet in reactiesnelheid en dergelijike, maar in denken, in onder woorden brengen wat ik denk en in het ordenen van mn gedachten. Vervolgens gaat het inderdaad redelijk snel in de richting van overgeven, maar dat hangt ook af van hoe snel ik drink. Soms net op een bepaalde grens en dan blijf ik maar doorzuipen.

Overigens chargeerde ik dat van dat niet meer weten waar je bent, want lang voordat dat gebeurt ben ik al over mn nek gegaan, tenzij Whisky in grote slokken, maar dat is zonde van je Whisky, of smerige zoete drankjes. M'n lichaam doet qua dat uitstekend zn werk.
  maandag 11 januari 2010 @ 11:51:56 #90
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76672381
quote:
Op maandag 11 januari 2010 11:33 schreef wallofdolls het volgende:
Oh nee, bij mij is t eerst 3 of 4 biertjes waarin ik alsmaar stabiliseer. Niet in reactiesnelheid en dergelijike, maar in denken, in onder woorden brengen wat ik denk en in het ordenen van mn gedachten. Vervolgens gaat het inderdaad redelijk snel in de richting van overgeven, maar dat hangt ook af van hoe snel ik drink. Soms net op een bepaalde grens en dan blijf ik maar doorzuipen.

Overigens chargeerde ik dat van dat niet meer weten waar je bent, want lang voordat dat gebeurt ben ik al over mn nek gegaan, tenzij Whisky in grote slokken, maar dat is zonde van je Whisky, of smerige zoete drankjes. M'n lichaam doet qua dat uitstekend zn werk.
Ik heb nog nooit gehad dat ik compleet van de weg was. Bij mij heeft het eerder effect dat ik NOG meer gaat praten
pi_76672421
tvp
  maandag 11 januari 2010 @ 21:05:11 #92
139770 Miasan
Roemer has it
pi_76695408
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:39 schreef Reuzelbek het volgende:
Er is gewoon geen echte studie voor add ers die goed te volgen is. Vooral vandaag de dag niet meer, je krijgt wel een jaar extra studiefinanciering maar het is gewoon niet te trekken zonder zwaar aan de dope te gaan. Tenminste zo denk ik er nu over
De uni is normaliter een massale toestand, maar na mijn diagnose ben ik naar de studie-adviseur gestapt en er zijn nu allemaal aanpassingen voor mij gemaakt. Ik krijg extra tijd bij tentamens en deadlines, extra begeleiding (heb regelmatig gesprekken met mijn werkgroepdocenten) en mag in een aparte ruimte tentamen maken. Het is heel persoonlijk nu en dat vind ik heel fijn - vooral ook omdat ze het serieus nemen.

Geschiedenis studeren is normaliter ook een belachelijk slecht idee voor ADD'ers, maar met medicatie (Concerta) is er voor mij een wereld open gegaan. Wat nou "opgaan-in-de-grijze-massa" ? Ik kan me nu concentreren! Doen wat ik altijd al wilde doen. Ik kan gewoon studeren, waar en wanneer ik dat wil Bovendien ben ik nu scherper en bewuster en vanalles waardoor ik veel steviger in mijn schoenen sta. Ik ben wat mij betreft dankzij medicatie (en begeleiding) zelfs een veelzijdiger mens geworden!

Goed, voor zo ver studie en medicatie je weet.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:10:23 #93
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76695702
Ik hoop ook op medicijnen mn master te halen. Universiteit beviel me best, alleen dat uitstellen werd me fataal. Inclusief veel oefening hoop ik dat het dan wel lukt
pi_76706850
Ho verkeerde topic

[ Bericht 94% gewijzigd door Reuzelbek op 12-01-2010 01:15:23 ]
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  dinsdag 12 januari 2010 @ 09:53:38 #95
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76711269
* Noli. hier ook weer eens binnen komt vallen..*

Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft............................

Na bijna drie jaar een diagnose ADD en een een leven zonder medicatie voor het 'anders' zijn heb ik net de huisarts gebeld.
Ik wil toch medicatie gaan proberen. De laatste tijd merk ik dat ik erg op mijn tenen loop en dat dat erger word. Ik heb moeite om mijn emoties in toom te houden.. Met de structuur en regelmaat alleen red ik het dus niet (meer)

Met drie opgroeiende kinderen is het is niet handig om als tikkende emotionele tijdbom rond te hobbelen.
Ik wil gewoon (weer) een leuke moeder zijn, dussss verandering!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_76711362
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:10 schreef wallofdolls het volgende:
Ik hoop ook op medicijnen mn master te halen. Universiteit beviel me best, alleen dat uitstellen werd me fataal. Inclusief veel oefening hoop ik dat het dan wel lukt
har har, dat uitstellen is me al 2 keer zwaar opgebroken, plus het bijkomstige vergeten van van alles en nog wat etc. De deurwaarder en ik spreken elkaar tegenwoordig met de voornaam aan
pi_76716126
Trouwens vind ik dat Ritalin niet alleen goed werkt tegen ADHD maar ook tegen depressie.

Ik heb verschillende anti depressiva geprobeerd maar geen 1 werkt zo goed als Ritalin.
Ze moeten Ritalin voorschrijven tegen mensen met depressie imho.

Ritalin werkt direkt.Bij anti depressiva moet je 4-8 week wachten tot dat het misschien werkt (bij mij heeft het nog nooit geholpen).

Oja Ritalin (geen bijwerkingen). Bij die AD pillen kreeg ik niet gewenste seksuele bijeffecten.
If I had to choose a religion, the sun as the universal giver of life would be my god.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 13:34:13 #98
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76718111
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 12:35 schreef esreality het volgende:
Trouwens vind ik dat Ritalin niet alleen goed werkt tegen ADHD maar ook tegen depressie.

Ik heb verschillende anti depressiva geprobeerd maar geen 1 werkt zo goed als Ritalin.
Ze moeten Ritalin voorschrijven tegen mensen met depressie imho.

Ritalin werkt direkt.Bij anti depressiva moet je 4-8 week wachten tot dat het misschien werkt (bij mij heeft het nog nooit geholpen).

Oja Ritalin (geen bijwerkingen). Bij die AD pillen kreeg ik niet gewenste seksuele bijeffecten.
Nou, bij mij zorgt het zo af en toe juist voor depressieve momenten terwijl ik dat voorheen eigenlijk nooit had.
pi_76720219
Zijn hier ook mensen die net als ik geen medicatie krijgen?
Mijn psych wil namelijk eerst kijken of ik mijn leven (met hulp) zo kan inrichten op ADHD om zonder medicatie te functioneren.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 14:34:23 #100
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_76720549
Hij was dus alweer dicht, dus. Ik heb aanstaande Donderdag middag een afspraak met de psychiater i.v.m. medicatie.

Yeuy.
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:05 schreef Miasan het volgende:

[..]

De uni is normaliter een massale toestand, maar na mijn diagnose ben ik naar de studie-adviseur gestapt en er zijn nu allemaal aanpassingen voor mij gemaakt. Ik krijg extra tijd bij tentamens en deadlines, extra begeleiding (heb regelmatig gesprekken met mijn werkgroepdocenten) en mag in een aparte ruimte tentamen maken. Het is heel persoonlijk nu en dat vind ik heel fijn - vooral ook omdat ze het serieus nemen.

Geschiedenis studeren is normaliter ook een belachelijk slecht idee voor ADD'ers, maar met medicatie (Concerta) is er voor mij een wereld open gegaan. Wat nou "opgaan-in-de-grijze-massa" ? Ik kan me nu concentreren! Doen wat ik altijd al wilde doen. Ik kan gewoon studeren, waar en wanneer ik dat wil Bovendien ben ik nu scherper en bewuster en vanalles waardoor ik veel steviger in mijn schoenen sta. Ik ben wat mij betreft dankzij medicatie (en begeleiding) zelfs een veelzijdiger mens geworden!

Goed, voor zo ver studie en medicatie je weet.
Leuk stukje. Ik zit er ook aan te denken om eventueel Geschiedenis te gaan studeren aankomend schooljaar. Maar zoals je zelf al aangeeft is dit haast onmogelijk voor een ADD'er zonder medicatie.

Altijd leuk om dit soort "succes" verhalen te lezen. Geeft hoop, en zulks.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 15:04:27 #101
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76721762
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Zijn hier ook mensen die net als ik geen medicatie krijgen?
Mijn psych wil namelijk eerst kijken of ik mijn leven (met hulp) zo kan inrichten op ADHD om zonder medicatie te functioneren.
Toffe gozer.

Nee serieus. Zo hoort t ook. Hebben jullie al n plan? Ik ben in ieder geval erg geinteresseerd in t resultaat en ik wil uiteraard ook uitleg geven over wat ik vind dat er bij mij geholpen heeft en bij jou misschien ook zou kunnen helpen.
pi_76723161
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Toffe gozer.

Nee serieus. Zo hoort t ook. Hebben jullie al n plan? Ik ben in ieder geval erg geinteresseerd in t resultaat en ik wil uiteraard ook uitleg geven over wat ik vind dat er bij mij geholpen heeft en bij jou misschien ook zou kunnen helpen.
Gozerin in dit geval Het is een dame.
Ik ben nog niet echt begonnen, dat gaat komen. Maar een aantal dingen heb ik door tips en trucs van anderen op eigen kracht al aangepast.

Eigenlijk is het vooral tot in den treure structureren wat te structureren valt. Als het eenmaal in de routine zit bij geeft het rust in mijn hoofd en kost me dat minder energie.

- Dus ik heb voor heel veel dingen een vaste plek (facturen, make-up, afstandsbediening etc.)
- De afwas deel ik op in allemaal kleine taakjes, als het aanrecht vol staat heb ik te weinig overzicht om het in 1 keer te doen. Die taakjes doe ik 1 voor 1; eerst alle glazen, dan de kopjes, bestek, borden, pannen etc.
- Hetzelfde geldt voor opruimen. Eerst alle afwas naar de keuken brengen, dan alle losse papiertjes checken en ofwel opruimen ofwel weggooien, dan alle toiletartikelen opruimen en zo verder tot het netjes is.
Verder heb ik een tot in detail vaststaand ochtendritueel. Ik gebruik daarvoor bijna altijd dezelfde volgorde. Opstaan - douchen - tanden poetsen - ontbijten - aankleden

Mij geeft dit nu het in mijn systeem zit heel veel rust en mogelijkheid om mijn aandacht op andere dingen te richten.
pi_76728126
Hmm.. weer 5 pagina's gemist, dus ik doe maar weer een tvptje

Mijn moeder heeft gistermiddag lucertis gebeld, en die hebben vandaag terug gebeld. Ze hebben mij vanochtend pas besproken (7 weken na mijn intake dus). Ze zeiden dat het normaal nooit zo lang duurt, en dat er iets niet goed was gegaan ofso.
Mijn moeder en ik krijgen over 1-2 maanden voorlichting over ritalin, ze gaan dan als het goed is ook kijken hoe het medisch met me is enzo. Ook krijg ik een IQ test, ze konden nog niet met zekerheid zeggen dat ik ADD heb. Ik neem aan dat als ik hoog score op de IQ test, dat het dan wel duidelijk is dat ik ADD heb? Op internet testen score ik meestal rond de 125. Mijn moeder wordt nu trouwens ook onderzocht op ADHD, ze heeft daar al een test voor gehad, en scoorde redelijk hoog.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:44:56 #104
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76728783
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:28 schreef donzine het volgende:
Hmm.. weer 5 pagina's gemist, dus ik doe maar weer een tvptje

Mijn moeder heeft gistermiddag lucertis gebeld, en die hebben vandaag terug gebeld. Ze hebben mij vanochtend pas besproken (7 weken na mijn intake dus). Ze zeiden dat het normaal nooit zo lang duurt, en dat er iets niet goed was gegaan ofso.
Mijn moeder en ik krijgen over 1-2 maanden voorlichting over ritalin, ze gaan dan als het goed is ook kijken hoe het medisch met me is enzo. Ook krijg ik een IQ test, ze konden nog niet met zekerheid zeggen dat ik ADD heb. Ik neem aan dat als ik hoog score op de IQ test, dat het dan wel duidelijk is dat ik ADD heb? Op internet testen score ik meestal rond de 125. Mijn moeder wordt nu trouwens ook onderzocht op ADHD, ze heeft daar al een test voor gehad, en scoorde redelijk hoog.
IQ staat los van ADD. er zijn domme en slimme ADD'ers
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:47:48 #105
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76728925
ssssst ssssssst, zometeen krijgen we weer n hele IQ-preek van RRJGL (of hoe heet ie)
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:52:23 #106
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76729099
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:47 schreef wallofdolls het volgende:
ssssst ssssssst, zometeen krijgen we weer n hele IQ-preek van RRJGL (of hoe heet ie)
Discussies... Mjammie (ik heb de preek gemist )
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:54:19 #107
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76729187
Hoewel ik het er niet helemaal mee eens ben. De hoogte van het 'proces'-IQ staat er inderdaad los van. Bij mij vonden ze het abnormale verschil in, eh hoe noem je dat, verwerkings-IQ en absoluut IQ (?) een zeer grote aanwijzing voor ADHD. Ik was dus op de onderdelen waar het om snelheid ging en niet om ratio extreem veel slechter dan op de onderdelen waar het puur om ratio ging.
pi_76729534
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:44 schreef DrD00m het volgende:

[..]

IQ staat los van ADD. er zijn domme en slimme ADD'ers
Daar ben ik het niet mee eens:
http://www.another-world.nl/watis_add.htm
quote:
ADD wil zeggen dat je inconsistent bent, niet dom. ADDers hebben over het algemeen een boven gemiddeld IQ waardoor zij zeer goed in staat zijn hun ADD uitdagingen voor lange tijd te verbergen. (Deze mensen weten niet beter dan dat zij een beetje anders zijn) Dr. Paul Elliot uit Dallas heeft meer dan 20 jaar met mensen met AD/HD gewerkt en is er inmiddels van overtuigd dat er een groot verband bestaat tussen ADD en de intelligentie. Vrijwel alle mensen met een IQ boven de 160 (Bij 140 bent u een genie) blijken ADD te hebben.
http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Hoogbegaafdheid.html


En hier staat tussen de kenmerken:
- Heeft Humor / intelligent

[ Bericht 5% gewijzigd door donzine op 12-01-2010 18:10:59 ]
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:06:02 #109
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76729670
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:52 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Discussies... Mjammie (ik heb de preek gemist )
klik, hoewel ik me er af en toe ook lekker mee kan bemoeien
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:20:06 #110
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76751687
Eyy donzine, ook leuk dat ze dat zo sloom doen bij jou zucht....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76751855
Fuck! Ben ik toch hoogbegaafd

Morgen naar psyQ btw, ben zeer benieuwd! Ik ben al minstens 5 keer langs 't gebouw gelopen dus ik weet waar ze zitten, nu alleen hopen dat ik me zelf geen dingen heb wijs gemaakt
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:33:59 #112
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76751979
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:27 schreef Denkbaar het volgende:
Fuck! Ben ik toch hoogbegaafd

Morgen naar psyQ btw, ben zeer benieuwd! Ik ben al minstens 5 keer langs 't gebouw gelopen dus ik weet waar ze zitten, nu alleen hopen dat ik me zelf geen dingen heb wijs gemaakt
wat zou je jezelf wijsgemaakt moeten hebben?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76752127
Dat ik adhd heb. Men zegt dat zelfdiagnose altijd een slecht idee is en toch heb ik het toegepast Weliswaar goed onderbouwd (Al zeg ik het zelf) Mbv. wat boeken, expert advice van m'n moeder en symptomen/klachtenlijsten van internet, plus het feit dat adhd/dyslexie/hoogbegaafdheid etc. in grote getale voorkomt in mijn familie, aan zowel moeders als vaderskant.

Maar ja, k word nu gewoon zenuwachtig, stel nou dat 't niet zo is, dan heeft driekwart van m'n vrienden gelijk en stel ik me gewoon aan. Dat zou ik dus echt niet trekken...


Hoe lang duurt 't na zo'n intakegesprek voor je iets concreets te horen krijgt? Ik wil alleen een diagnose, naar de psychiater hoef ik niet want m'n medicijnen krijg ik van de huisarts...
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:57:01 #114
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76752471
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 09:40 schreef Denkbaar het volgende:
Dat ik adhd heb. Men zegt dat zelfdiagnose altijd een slecht idee is en toch heb ik het toegepast Weliswaar goed onderbouwd (Al zeg ik het zelf) Mbv. wat boeken, expert advice van m'n moeder en symptomen/klachtenlijsten van internet, plus het feit dat adhd/dyslexie/hoogbegaafdheid etc. in grote getale voorkomt in mijn familie, aan zowel moeders als vaderskant.

Maar ja, k word nu gewoon zenuwachtig, stel nou dat 't niet zo is, dan heeft driekwart van m'n vrienden gelijk en stel ik me gewoon aan. Dat zou ik dus echt niet trekken...


Hoe lang duurt 't na zo'n intakegesprek voor je iets concreets te horen krijgt? Ik wil alleen een diagnose, naar de psychiater hoef ik niet want m'n medicijnen krijg ik van de huisarts...
als de medicijnen werken kan je er volgens mij vanuit gaan dat je het hebt......
En ik heb ook zelfdiagnose gedaan, en die was correcter dan die van de psychiater, dus ik denk dat je er vanuit kan gaan dat je er niet naast zit. Vrienden die zeggen dat je je aanstelt, heb ik ook wel ja. Tsja, moeten zij weten, het is alleen niet zo respectvol naar jou toe, jij verzint niet ineens voor de grap dat je adhd hebt, maar denkt dat omdat je er echt last van hebt. (geen verwijt naar je vrienden ofzo, als ze zelf niet hetzelfde meemaken kunnen ze dat ook moeilijk invoelen)
maar ik begrijp verder je zenuwen wel, ik zou die ook hebben als ik bijv naar een andere behandelaar zou stappen (wat ik nog wel overweeg, misschien, ooit). Ik denk dat je ff moet doorbijten, en vertrouwen hebben in jezelf en in het feit dat de medicijnen werken.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 13 januari 2010 @ 10:14:33 #115
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76752865
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:02 schreef donzine het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens:
http://www.another-world.nl/watis_add.htm
[..]

http://www10.antenna.nl/hersenstorm/Hoogbegaafdheid.html
[ afbeelding ]

En hier staat tussen de kenmerken:
- Heeft Humor / intelligent
Ben ik toch niet zo hoogbegaafd als ik altijd al gedacht heb!

3 en 5 bij hoogbegaafdheid gelden voor mij juistniet. Ik slaap het liefst 9 uur en ik ben messcherp in mn (zelf)kritiek. Hoewel ik kritisch zijn juist als een vorm van intelligentie zie
pi_76796409
Godverdomme! Ik zou vandaag m'n gesprek hebben bij PsyQ, kreeg ik net een telefoontje dat het hele feest niet doorgaat... Mevrouw is ziek, of ik soms ook over een maand kan. Ik zit verdomme al 2 maanden te wachten, klootzakken. Ik heb moordneigingen atm :x
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:28:29 #117
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76796867
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:06 schreef Denkbaar het volgende:
Godverdomme! Ik zou vandaag m'n gesprek hebben bij PsyQ, kreeg ik net een telefoontje dat het hele feest niet doorgaat... Mevrouw is ziek, of ik soms ook over een maand kan. Ik zit verdomme al 2 maanden te wachten, klootzakken. Ik heb moordneigingen atm :x
Heb je dat laatste ook aangegeven?
pi_76797035
Har har, dat was meer om aan te geven dat ik erg boos was, niet dat ik echt iemand wil vermoorden

Inmiddels is het een en ander geregeld en is het gesprek in tweeën gesplitst, 't persoonlijke gedeelte volgende week en het gedeelte met moeder en vriendin in februari. Niet ideaal, 't gaat nog steeds maanden duren voordat er resultaat is, maar toch iets bevredigender.
Ben toch nog steeds teleurgesteld, ik dacht dat er nu eindelijk eens een oplossing voor alle shit zou komen, dat ik eindelijk eens kon praten met iemand die me geen aanstellerige zeikerd vind en dan krijg je dit. Had ik kunnen weten
  donderdag 14 januari 2010 @ 09:38:26 #119
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76797112
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 09:35 schreef Denkbaar het volgende:
Har har, dat was meer om aan te geven dat ik erg boos was, niet dat ik echt iemand wil vermoorden

Inmiddels is het een en ander geregeld en is het gesprek in tweeën gesplitst, 't persoonlijke gedeelte volgende week en het gedeelte met moeder en vriendin in februari. Niet ideaal, 't gaat nog steeds maanden duren voordat er resultaat is, maar toch iets bevredigender.
Ben toch nog steeds teleurgesteld, ik dacht dat er nu eindelijk eens een oplossing voor alle shit zou komen, dat ik eindelijk eens kon praten met iemand die me geen aanstellerige zeikerd vind en dan krijg je dit. Had ik kunnen weten
Diagnose en praten is niet meteen een instant oplossing he. (wel een stap naar...)

Wat zit je op dit moment zo dwars dat het echt niet zo lang kan wachten?
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:03:13 #120
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76797658
Maar dacht je echt dat je bij je eerste afspraak meteen *pats boem* te horen zou krijgen dat je AD(H)D hebt???


Een Diagnose heeft heus wat onderzoek (veeeeeel praten en eventueel wat tests) nodig hoor, die heb je niet zomaar in één afspraak.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_76797661
Ik zit hier gewoon al 2 maanden op te wachten, ik slik al 3 maanden ritalin, dus dat is het probleem niet. Ik wil gewoon closure zeg maar, ik wil een papiertje waarop staat dat ik niet gewoon faal als mens maar dat er iets achter steekt en dan wil ik er wat aan doen ipv met 'n knagende onzekerheid geloven dat ik 'iets' heb. En dan kan ik aan m'n omgeving laten zien dat ik niet aan't zeiken ben, dat ik niet steeds met excuusjes kom voor mijn algemene falen. Ik wil gewoon dat iemand mij gelooft in plaats van dat ze 'n beetje meewarig knikken en lachen.
pi_76797719
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:03 schreef Noli. het volgende:
Maar dacht je echt dat je bij je eerste afspraak meteen *pats boem* te horen zou krijgen dat je AD(H)D hebt???


Een Diagnose heeft heus wat onderzoek (veeeeeel praten en eventueel wat tests) nodig hoor, Die heb je niet zomaar in één afspraak.
Weet ik, ik ken het procede van m'n broertje en zusje. Dat neemt niet weg dat het in ieder geval een stap zou zijn, een begin.
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:06:02 #123
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76797731
Wat raar dat je al wel ritalin slikt maar nog geen diagnose hebt!
Normaal is het toch zo dat je eerst een diagnose krijgt en dat daarna word gekeken wat er mee/aan gedaan kan worden? (coaching/structuur/medicatie/of combi's van voorgenoemden)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:09:41 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76797821
Maar je broertje en zusje hebben dus wel ADD of ADHD?

Domme vraag van mijn kant misschien.. Maar heb je al eens gewoon domweg aan je behandelaar gevraagd of je nou echt ADD of ADHD hebt? Gewoon duidelijkheid vragen!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:11:27 #125
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76797857
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:25 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Zijn hier ook mensen die net als ik geen medicatie krijgen?
Mijn psych wil namelijk eerst kijken of ik mijn leven (met hulp) zo kan inrichten op ADHD om zonder medicatie te functioneren.
Jup, ikke..

Alleen ik weet niet hoelang dat nog zo gaat zijn. Zie ook een paar posts boven die van jou.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:11:48 #126
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76797870
kwartet
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_76797924
Van de huisarts, De combinatie van problemen sinds de basisschool en mijn familieomstandigheden leken haar voldoende redenen om ritalin voor te schrijven. plus wordt het ook wel diagnostisch gebruikt.

en ja, mijn broertje(s) en zusje hebben alle 3 adhd, mijn vader ook, verder nog neefjes en nichtjes aan mijn moeders en vaderskant (totaal 8 geloof ik, da's een derde). Mijn huisarts dacht voldoende redenen te hebben aan te nemen dat ik ook adhd heb, maar kan zelf de diagnose niet stellen aangezien ze daar niet gekwalificeerd voor is.

Verder loop ik ook bij een adhd-specialist van de universiteit, die ook aanneemt dat ik het heb maar ook geen diagnose mag stellen omdat ie geen psychiater is.

En zolang het niet officieel is vastgelegd voelt het voor mij nog steeds als een excuus.

[ Bericht 32% gewijzigd door Denkbaar op 14-01-2010 10:21:13 ]
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:21:59 #128
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76798136
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:03 schreef Denkbaar het volgende:
Ik zit hier gewoon al 2 maanden op te wachten, ik slik al 3 maanden ritalin, dus dat is het probleem niet. Ik wil gewoon closure zeg maar, ik wil een papiertje waarop staat dat ik niet gewoon faal als mens maar dat er iets achter steekt en dan wil ik er wat aan doen ipv met 'n knagende onzekerheid geloven dat ik 'iets' heb. En dan kan ik aan m'n omgeving laten zien dat ik niet aan't zeiken ben, dat ik niet steeds met excuusjes kom voor mijn algemene falen. Ik wil gewoon dat iemand mij gelooft in plaats van dat ze 'n beetje meewarig knikken en lachen.
Wil je dat echt? Medelijden en iets hebben om als excuus te gaan gebruiken?

Je kan het zien als een falen of zien als een obstakel wat je moet overwinnen en dat je ook zelf gelooft dat je het kan overwinnen. Het enkel zien als falen en iets als excuus zoeken is enkel een negatief spiraal. Vanuit een negatieve gedachte is het vrijwel onmogelijk om een positief resultaat te behalen.

Kijk als er wat fout gaat waarom dit zo is, en kijk naar mogelijke oplossingen. Dan ga je er veel positiever mee om en zul je veel sneller een resultaat halen waar je blij mee bent!

Zelf zou ik geen aparte behandeling willen krijgen wanneer ik iets niet goed heb uitgevoerd op werk omdat ik wat details ben vergeten of dat ik vergeten ben door te geven dat ik winterbanden moet laten wisselen bij de dealer de volgende dag bijvoorbeeld.
pi_76798509
Ik hoef helemaal geen medelijden, dat heb krijg ik nu al, ik wil er juist vanaf. Ik sta nu bekend als 'die kerel die niets kan' en men gaat er vanuit dat ik er maar wat bij verzin om het goed te lullen. Dat heeft een van mijn beste vrienden min of meer tegen me gezegd toen ik vertelde dat ik ritalin slik. Daar wil ik vanaf.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:03:49 #130
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76799350
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:21 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Wil je dat echt? Medelijden en iets hebben om als excuus te gaan gebruiken?

Je kan het zien als een falen of zien als een obstakel wat je moet overwinnen en dat je ook zelf gelooft dat je het kan overwinnen. Het enkel zien als falen en iets als excuus zoeken is enkel een negatief spiraal. Vanuit een negatieve gedachte is het vrijwel onmogelijk om een positief resultaat te behalen.

Kijk als er wat fout gaat waarom dit zo is, en kijk naar mogelijke oplossingen. Dan ga je er veel positiever mee om en zul je veel sneller een resultaat halen waar je blij mee bent!

Zelf zou ik geen aparte behandeling willen krijgen wanneer ik iets niet goed heb uitgevoerd op werk omdat ik wat details ben vergeten of dat ik vergeten ben door te geven dat ik winterbanden moet laten wisselen bij de dealer de volgende dag bijvoorbeeld.
Helaas mocht dat niet van meneer Rikketik, ik meen dat hij het was, maar ik zal het nog maar een keer benadrukken: ik vind het nog steeds pure onzin dat men ADHD als een probleem aanmerkt. Het is eerder een káns. Uiteraard moet je wel meer op jezelf letten dan andere mensen. En je moet mensen op professioneel gebied ervan zien te overtuigen dat jij op een andere gebieden dan dat men gewend is van grote waarde kan zijn.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:20:31 #131
139770 Miasan
Roemer has it
pi_76799885
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:03 schreef Noli. het volgende:
Maar dacht je echt dat je bij je eerste afspraak meteen *pats boem* te horen zou krijgen dat je AD(H)D hebt???


Een Diagnose heeft heus wat onderzoek (veeeeeel praten en eventueel wat tests) nodig hoor, die heb je niet zomaar in één afspraak.
Bij mij eigenlijk wel. Ik had een gesprek van 3 (!) uur, waarvan twee uur met mijn moeder en vriend erbij. Een of twee weken later kon ik weer heen en toen hadden ze de diagnose klaar.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
  donderdag 14 januari 2010 @ 11:44:45 #132
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76800686
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:03 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Helaas mocht dat niet van meneer Rikketik, ik meen dat hij het was, maar ik zal het nog maar een keer benadrukken: ik vind het nog steeds pure onzin dat men ADHD als een probleem aanmerkt. Het is eerder een káns. Uiteraard moet je wel meer op jezelf letten dan andere mensen. En je moet mensen op professioneel gebied ervan zien te overtuigen dat jij op een andere gebieden dan dat men gewend is van grote waarde kan zijn.
Bepaalde symptomen zijn tot op zekere hoogte wel als een 'probleem' te bestempelen.
Vooral (bij mij dan) de stemmingswisselingen, vergeetachtigheid / warrigheid / chaos, concentratie, wervelwind in mijn kopf.

Nu gebruik ik een agenda met alarm ed. als ik bepaalde dingen niet mag vergeten. Vaste plek voor bepaalde spulletjes. Maar dan nog is het redelijk dweilen met de kraan open. Mijn hoop was om met methylfenidaat net even een extra zetje te krijgen om die dingen wat beter aan te kunnen pakken, maar voor alsnog pakt het niet die dingen aan wat ik wil en op ook niet op de manier zoals ik vind dat het zou moeten. Nu onderdrukt het ipv stimulering.

ADHD is in mijn ogen voor de persoon zelf zeker wel een probleem. Hoe erg dat probleem is, hangt puur van de persoon en de instelling van de persoon af.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:03:33 #133
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76801306
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:44 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Bepaalde symptomen zijn tot op zekere hoogte wel als een 'probleem' te bestempelen.
Vooral (bij mij dan) de stemmingswisselingen, vergeetachtigheid / warrigheid / chaos, concentratie, wervelwind in mijn kopf.
Klopt. Ik heb het echter een redelijke tijd weten te reduceren tot concentratie en lichte warrigheid en op dat moment kan ik je vertellen dat ik me daar behoorlijk goed onder voelde. Ok, ik deed niks anders dan werken, mediteren, eten en slapen, maar op mn werk was ik uitermate in vorm. Terwijl ik een paar jaar daarvoor na een uurtje werk alleen nog maar dood wilde. Wat ik wil zeggen is dat als je er serieus mee omgaat je je sterke punten erg goed kunt uitbuiten op de werkvloer en dergelijke, zonder dat je ernstige negatieve gevolgen ondervindt. En je zwakke punten kan je dan alleen maar om lachen, zoals ik dus eerder in dit topic op een ietwat sulliger manier heb gezegd

[/ quote]
quote:
Nu gebruik ik een agenda met alarm ed. als ik bepaalde dingen niet mag vergeten. Vaste plek voor bepaalde spulletjes. Maar dan nog is het redelijk dweilen met de kraan open. Mijn hoop was om met methylfenidaat net even een extra zetje te krijgen om die dingen wat beter aan te kunnen pakken, maar voor alsnog pakt het niet die dingen aan wat ik wil en op ook niet op de manier zoals ik vind dat het zou moeten. Nu onderdrukt het ipv stimulering.
Ik denk niet dat je het zo moet zien. Ik heb nu dat ik een bepaalde dagplanning heb. Ik moet nog steeds keihard werken om aan die planning te houden, maar ik kan me wel beter houden bij de zaken waar ik nu mee bezig ben
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:27:30 #134
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76802246
En ik slaap verdomme maar 3 uur per nacht ofzo. Vannacht van half 6 tot 9, terwijl ik om kwart over 11 al lag. Zelfs dat hele slaapverwekkende spoeddebat kon daar niks aan doen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:45:31 #135
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76802939
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:03 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb het echter een redelijke tijd weten te reduceren tot concentratie en lichte warrigheid en op dat moment kan ik je vertellen dat ik me daar behoorlijk goed onder voelde. Ok, ik deed niks anders dan werken, mediteren, eten en slapen, maar op mn werk was ik uitermate in vorm. Terwijl ik een paar jaar daarvoor na een uurtje werk alleen nog maar dood wilde. Wat ik wil zeggen is dat als je er serieus mee omgaat je je sterke punten erg goed kunt uitbuiten op de werkvloer en dergelijke, zonder dat je ernstige negatieve gevolgen ondervindt. En je zwakke punten kan je dan alleen maar om lachen, zoals ik dus eerder in dit topic op een ietwat sulliger manier heb gezegd

[/ quote]
[..]

Ik denk niet dat je het zo moet zien. Ik heb nu dat ik een bepaalde dagplanning heb. Ik moet nog steeds keihard werken om aan die planning te houden, maar ik kan me wel beter houden bij de zaken waar ik nu mee bezig ben
Dat is ook wat ik met mijn laatste zin bedoelde. Het is in zekere zin zeker wel een probleem, alleen in welke mate hangt van de persoon en van de instelling van de persoon af. Als ik wat vergeten ben of wat dan ook kan ik er ook gewoon om lachen (zolang ik er niet mee in de problemen kom, zoals het vergeten van een examen )

Ik heb verder ook wel een zekere 'dagplanning' als in , wakker worden, medicatie, douche, eten en vervolgens mijn portemonnee pakken, telefoon, ipod, sleutels, laptop en vervolgens in de auto naar werk. Maar het zijn meer de kleine dingen die er zomaar tussenin schieten die echt compleet verdwijnen af en toe.

Hoe slecht is het wel niet dat je tijdens een optreden midden in een liedje vergeet welk stukje ook alweer kwam en hoe je het moest spelen. Vooral wanneer je je realiseert dat je het zelf geschreven hebt
Ik kan er wel om lachen, maar toch hou ik ook in mijn achterhoofd dat zoiets normaal niet zou moeten kunnen gebeuren.

En juist de kleine dingen zijn zo verdomde lastig te structureren.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:46:08 #136
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76802959
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:27 schreef wallofdolls het volgende:
En ik slaap verdomme maar 3 uur per nacht ofzo. Vannacht van half 6 tot 9, terwijl ik om kwart over 11 al lag. Zelfs dat hele slaapverwekkende spoeddebat kon daar niks aan doen.
Welkom in de wondere wereld van .... Ritalin
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:02:41 #137
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76803508
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:45 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dat is ook wat ik met mijn laatste zin bedoelde. Het is in zekere zin zeker wel een probleem, alleen in welke mate hangt van de persoon en van de instelling van de persoon af. Als ik wat vergeten ben of wat dan ook kan ik er ook gewoon om lachen (zolang ik er niet mee in de problemen kom, zoals het vergeten van een examen )

Ik heb verder ook wel een zekere 'dagplanning' als in , wakker worden, medicatie, douche, eten en vervolgens mijn portemonnee pakken, telefoon, ipod, sleutels, laptop en vervolgens in de auto naar werk. Maar het zijn meer de kleine dingen die er zomaar tussenin schieten die echt compleet verdwijnen af en toe.

Hoe slecht is het wel niet dat je tijdens een optreden midden in een liedje vergeet welk stukje ook alweer kwam en hoe je het moest spelen. Vooral wanneer je je realiseert dat je het zelf geschreven hebt
Ik kan er wel om lachen, maar toch hou ik ook in mijn achterhoofd dat zoiets normaal niet zou moeten kunnen gebeuren.

En juist de kleine dingen zijn zo verdomde lastig te structureren.
Ja, ok, zo.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:03:42 #138
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76803542
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:46 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Welkom in de wondere wereld van .... Ritalin
En het wonderlijke was, dat mn hartslag in die tijd, i.t.t. wat je zou verwachten echt gewoon op zn ruststand stond. 54 slagen per minuut telde ik. Niet dat mn lichaam heel opgefokt was ofzo
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:15:40 #139
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76803961
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:03 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

En het wonderlijke was, dat mn hartslag in die tijd, i.t.t. wat je zou verwachten echt gewoon op zn ruststand stond. 54 slagen per minuut telde ik. Niet dat mn lichaam heel opgefokt was ofzo
Nee, dat heb ik ook. Je bent gewoon wakker. En je denkt dat wel .. het is al laat, ik moet gaan slapen want morgen moet ik er weer vroeg uit en dan kan ik er weer niet uitkomen.....

Maar dan lig je met zulke ogen in bed ipv te slapen

pi_76804456
Rwar, sorry voor al dat drama van vanochtend, ik werd uit m'n bed gebeld door psyq en het schoot me even allemaal in het verkeerde keelgat. Nu, na een fikse wandeling en wat opbeurende woorden van mijn vriendin ben ik weer gewoon (relatief dan ).
pi_76810532
Ritalin zijn lekkere pilletjes voor je rikketik. Ook goed voor je hersencellen. Zelf zie ik het zo; het middel is erger dan de kwaal.
pi_76811667
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:58 schreef romski het volgende:
Ritalin zijn lekkere pilletjes voor je rikketik. Ook goed voor je hersencellen. Zelf zie ik het zo; het middel is erger dan de kwaal.
Waar baseer je die mening op? Heb je zelf AD(H)D? Ik lees ook dat je zelf antidepressiva en slaappillen slikt, dat is ook niet bepaald goed voor je...
(lol @ 1st post, in kpd aanmeldtopic )

[ Bericht 7% gewijzigd door donzine op 14-01-2010 16:34:06 ]
pi_76816223
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:25 schreef donzine het volgende:

[..]

Waar baseer je die mening op? Heb je zelf AD(H)D? Ik lees ook dat je zelf antidepressiva en slaappillen slikt, dat is ook niet bepaald goed voor je...
(lol @ 1st post, in kpd aanmeldtopic )
Goh we hebben een rechercheur!
Ja ik heb adhd, anders post ik hier niet. Die mening baseer ik op dat ik zelf bijna kassie wijlen was door Ritalin. Een hartslag van 220 bpm. Fijn spul ja! Net snoepjes.
Die slaappillen en AD heb ik nu nodig omdat ik helemaal naar de klote ben gegaan door Ritalin. Ik kan daar ook meteen bij melden dat ik geen stress op mijn hart voel door AD. En slaappillen kunnen verder geen kwaad.

Wat kan het eigenlijk verrotten dat ik me aanmeld voor KPD?
pi_76818076
Relax! Niemand valt je aan ofzo...
pi_76822425
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 18:20 schreef romski het volgende:

[..]

Goh we hebben een rechercheur!
Ja ik heb adhd, anders post ik hier niet. Die mening baseer ik op dat ik zelf bijna kassie wijlen was door Ritalin. Een hartslag van 220 bpm. Fijn spul ja! Net snoepjes.
Die slaappillen en AD heb ik nu nodig omdat ik helemaal naar de klote ben gegaan door Ritalin. Ik kan daar ook meteen bij melden dat ik geen stress op mijn hart voel door AD. En slaappillen kunnen verder geen kwaad.

Wat kan het eigenlijk verrotten dat ik me aanmeld voor KPD?
Een harstlag van 220 per minuut is natuurlijk niet normaal met ritalin, anders zou het niet worden voorgeschreven. Bij veel mensen werkt het wel gewoon goed zonder (veel) negatieve bijwerkingen.
Is je hart het enige wat meespeelt bij het bepalen van de schadlijkheid van een medicijn? AD werkt weer meer op het serotine systeem, wat voor emotie/geluk is. Ik vind persoonlijk dat dit dus voor je hersenen veel schadelijker is dan ritalin. En ja, als je niet kijkt naar verslaving en geen (of verminderde) rem-slaap bij slaappillen, dan kan het inderdaad niet zoveel kwaad.
En over dat KPD, vond ik gewoon grappig, fok joinen voor de porno
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:42:54 #146
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76833633
Vandaag éen van de kutste dagen van mn leven gehad, zo ongeveer. Een beetje het gevoel van een kater van 7 dagen totaal klemzuipen en weinig slapen. Eigenlijk sinds ik naar 20 mg ben gegaan slaap ik totaal kut, of niet. Het grootste concentratievoordeel haalde ik uit de stap van 10 naar 15 mg, terwijl de grootste bijwerkingen ontstonden met de stap van 15 naar 20. Wel de vertegenwoordigheid van geest gehad om ook meteen weer terug naar 15 te gaan, vanmorgen al.

Net toch nog even naar het feest in ons gebouw gegaan en wonderbaarlijk genoeg behoorlijk uit het dal geklommen, hoewel ik nog wel n botte vermoeidheid voel. Ik denk dat ik zometeen wel weer goed slaap en morgen weer de oude ben.
pi_76835110
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:44 schreef DrD00m het volgende:

[..]

IQ staat los van ADD. er zijn domme en slimme ADD'ers
Het zijn net mensen, he?
pi_76839487
* daanski82 expirimenteerd nu ook met zijn Ritalin.
ik moet 4x per dag 10mg nemen (8, 12, 16, 20) echter ik merk de laatste tijd dat ik niet voor uit te branden was.
voelde me als of ik 3 redbulls nodig had om bij te blijven.
ik probeer nu 3x 5 mg en 1x mg en dat gaat me beter af. moet dit alleen maandag nog even opbiechten aan mijn psychiater.

ik heb 1 rebound gehad die nog al heftig was en dat uiten zich in boosheid. ik was het niet eens dat mijn partner "even" het journaal ging kijken terwel we hadden afgesproken om de kerstboom af te tuigen.
oeff wat sloeg ik toen uit mijn slof (dat was net voor 20 uur om mijn volgede pil te nemen) heben jullie ook wel is zo'n rebound gehad?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:26:32 #149
238488 Crapbag
I love crap
pi_76843984
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:01 schreef daanski82 het volgende:
* daanski82 expirimenteerd nu ook met zijn Ritalin.
ik moet 4x per dag 10mg nemen (8, 12, 16, 20) echter ik merk de laatste tijd dat ik niet voor uit te branden was.
voelde me als of ik 3 redbulls nodig had om bij te blijven.
ik probeer nu 3x 5 mg en 1x mg en dat gaat me beter af. moet dit alleen maandag nog even opbiechten aan mijn psychiater.

ik heb 1 rebound gehad die nog al heftig was en dat uiten zich in boosheid. ik was het niet eens dat mijn partner "even" het journaal ging kijken terwel we hadden afgesproken om de kerstboom af te tuigen.
oeff wat sloeg ik toen uit mijn slof (dat was net voor 20 uur om mijn volgede pil te nemen) heben jullie ook wel is zo'n rebound gehad?
Oh jawel met Ritalin wel. Daarom pakte ik het uiteindelijk om de 3, ipv om de 4 uur. 4 uur er tussen was voor mij te lang, waardoor ik steeds tussendoor een rebound had.

Maar voor de mensen die zich zo kut voelen op de ritalin: hebben jullie wel eens overwogen om over te stappen op concerta? Ik weet dat de eigen bijdrage best hoog per maand is (voor mij bij 36 mg pillen 40 euro ) Maar dat weegt voor mij niet op tegen de voordelen die concerta heeft ten opzichte van ritalin.
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:32:30 #150
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76844245
Hé maar euh, niet om t een of t ander he, staat er bij jullie niet in de bijsluiter dat t afgeraden wordt om na 16:00 uur te slikken?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:39:45 #151
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76844543
quote:
De laatste doses dienen over het algemeen niet binnen 4 uur voor de bedtijd te worden toegediend om inslaapstoornissen te voorkomen. Als het effect van het middel echter te vroeg in de avond afneemt, kunnen gedragsstoornissen en/of slapeloosheid optreden. Een lage dosering 's avonds kan dit probleem verhelpen. Hierbij dienen de voor- en nadelen van een lage avonddosering ten opzichte van inslaapstoornissen te worden afgewogen.
Dit is wat er bij mij vermeld staat.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:45:13 #152
238488 Crapbag
I love crap
pi_76844775
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:32 schreef wallofdolls het volgende:
Hé maar euh, niet om t een of t ander he, staat er bij jullie niet in de bijsluiter dat t afgeraden wordt om na 16:00 uur te slikken?
Ja maar mijn psych heeft me verteld dat dat vooral voor kinderen bedoeld is. Volwassenen gaan meestal wat later slapen
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:48:00 #153
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76844906
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:39 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dit is wat er bij mij vermeld staat.
Ok, nou dan is t dus overduidelijk waarom ik niet kan slapen
pi_76844963
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:48 schreef donzine het volgende:

[..]

Een harstlag van 220 per minuut is natuurlijk niet normaal met ritalin, anders zou het niet worden voorgeschreven. Bij veel mensen werkt het wel gewoon goed zonder (veel) negatieve bijwerkingen.
Is je hart het enige wat meespeelt bij het bepalen van de schadlijkheid van een medicijn? AD werkt weer meer op het serotine systeem, wat voor emotie/geluk is. Ik vind persoonlijk dat dit dus voor je hersenen veel schadelijker is dan ritalin. En ja, als je niet kijkt naar verslaving en geen (of verminderde) rem-slaap bij slaappillen, dan kan het inderdaad niet zoveel kwaad.
En over dat KPD, vond ik gewoon grappig, fok joinen voor de porno
Ja porno hoort erbij. Ik zit al zo lang op fok als ik me kan herinneren, ik heb een nieuwe naam aangemaakt omdat ik voor de zoveelste keer, van de 1 op de andere dag niet meer kon inloggen met mijn oude. Email was verlopen.

Je hart lijkt me toch wel het belangrijkste wat meespeelt ja. Doodsoorzaak nr 1.
Ritalin doet juist heel veel in je hersenen, het is ook een soort van AD, omdat het een dopamine heropname remmer is. De AD die ik nu krijg doet hetzelfde, maar zorgt niet voor pijn bij mijn lever, jaagt me niet op en voel me niet als een zombie, ik tril niet, wat ik allemaal met Ritalin wel had.
Af en toe een slaapmiddel nemen zorgt niet zomaar voor verslaving.
pi_76845528
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:32 schreef wallofdolls het volgende:
Hé maar euh, niet om t een of t ander he, staat er bij jullie niet in de bijsluiter dat t afgeraden wordt om na 16:00 uur te slikken?
ik kan juist met Ritalin langer en rustiger in mijn bed blijven ligen.
vandaag dat ik bij de 10MG blijft om 20.00 uur
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 15 januari 2010 @ 12:13:31 #156
238488 Crapbag
I love crap
pi_76845903
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:02 schreef daanski82 het volgende:

[..]

ik kan juist met Ritalin langer en rustiger in mijn bed blijven ligen.
vandaag dat ik bij de 10MG blijft om 20.00 uur
Ja dat heb ik ook, alleen niet als ik net een rebound krijg en nog niet in slaap ben gevallen... Heb jij daar geen last van?
It's fun, it's different and no one else has a name like that.
If you need an easy way to remember it, just think of a bag of crap.
pi_76847436
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:13 schreef Crapbag het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook, alleen niet als ik net een rebound krijg en nog niet in slaap ben gevallen... Heb jij daar geen last van?
daar heb ik ook last van maar dat weet ik te voor komen om te zorgen dat ik om 23.00 uur in bed te liggen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_76856986
Vannacht toch eindelijk opgegeven bij PsyQ. Ik ben net begonnen aan een belangrijk onderzoek voor m'n studie en ik merk nu al dat dezelfde problemen als altijd weer de kop opsteken, sterk geassocieerd met ADD. Aangezien ik dit een heel belangrijke fase van mijn studie, maar ook mijn leven vind wil ik alles op alles zetten om zo goed mogelijk te functioneren.

Eens kijken wat PsyQ allemaal weet te vinden bij me.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:51:22 #159
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76862086
Succes alvast gray heb je nog geen diagnose oid? Of wel?

Hier gaat het goed heb sinds gisteren 2 concerta's per dag. overdag 27 en avond 18 mg. gaat goed
maargoed, dat is pas 1 dag dus we gaan ff kijken hoe het gaat. vannacht kon ik iig goed slapen, maar ging op pas om 2 uur slapen. dus was ook al kapot enzo
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76862394
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 18:51 schreef Murmeli het volgende:
Succes alvast gray heb je nog geen diagnose oid? Of wel?

Hier gaat het goed heb sinds gisteren 2 concerta's per dag. overdag 27 en avond 18 mg. gaat goed
maargoed, dat is pas 1 dag dus we gaan ff kijken hoe het gaat. vannacht kon ik iig goed slapen, maar ging op pas om 2 uur slapen. dus was ook al kapot enzo
Nope, daar zijn zij toch voor? M'n huisarts is een eikel en psych zou nog lang niet klaar zijn met me.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:38:33 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_76874643
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:39 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Dit is wat er bij mij vermeld staat.
zou dat ook de reden zijn dat psyQ ook aanraadt (in een boekje dat ik van ze heb) om savonds een lagere dosering concerta te nemen?
mja hoe dan ook is het nogal verschillend per persoon waar je op slaapt enzo....

@gray: what happened met de huisarts? maar ehhh ja daar is de psychiater voor om te bedenken of je ADD/ADHD hebt of niet. Maar iets in jouw vorige post deed me denken dat je misschien al zeker weet dat je ADD hebt ofzo.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_76875398
een tvp.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:29:36 #163
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76882735
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]

zou dat ook de reden zijn dat psyQ ook aanraadt (in een boekje dat ik van ze heb) om savonds een lagere dosering concerta te nemen?
mja hoe dan ook is het nogal verschillend per persoon waar je op slaapt enzo....

@gray: what happened met de huisarts? maar ehhh ja daar is de psychiater voor om te bedenken of je ADD/ADHD hebt of niet. Maar iets in jouw vorige post deed me denken dat je misschien al zeker weet dat je ADD hebt ofzo.
Een goede indicatie is ook als het bij jou in je familie voorkomt.
pi_76884220
Ben ik weer! Ik was even verdwaald.. is niet erg toch?
Succes aan de mensen die nog naar een intake moeten, wees niet zenuwachtig en vergeet niet om de vragen op de test voor jezelf af te doen als "mua valt wel mee...". Als je niet zeker weet wat ze met "meer dan normaal" bedoelen vraag het gewoon en geef dan zelf een voorbeeld hoe jij het doet/beleeft. Dan kan de psych uitmaken of het normaal is.
Hier alles okay! Alleen stom geweest om cold-turkey te stoppen met dex omdat ik een weekend zonder wilde... NIET DOEN! Foei... alsof er een bom van ellende in mijn gezicht klapte zo ongeveer..
Oei moet rennen... kind uit zwembad vissen (wees gerust, ze gaat op voor haar c-diploma en is nu aan het vrijzwemmen).
pi_76887927
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:38 schreef Murmeli het volgende:

[..]

zou dat ook de reden zijn dat psyQ ook aanraadt (in een boekje dat ik van ze heb) om savonds een lagere dosering concerta te nemen?
mja hoe dan ook is het nogal verschillend per persoon waar je op slaapt enzo....

@gray: what happened met de huisarts? maar ehhh ja daar is de psychiater voor om te bedenken of je ADD/ADHD hebt of niet. Maar iets in jouw vorige post deed me denken dat je misschien al zeker weet dat je ADD hebt ofzo.
Met de huisarts? Hij gaf m'n stiefpa een paracetamolletje tegen de pijn in zijn borst en arm. Uurtje later hartaaval. En dat is pas een van de dingen...

Een vriend van me liet mij een test doen zonder me te vertellen waarom of wat. Ik scoorde superhoog, hoger dan hij. Daarna vertelde hij dat hij grotendeels op basis hiervan de diagnose ADD kreeg van zijn psych. Hij moest bij het maken vd test meteen aan mij denken, daarom liet hij mij het maken.

Verder herken ik mezelf sterk in de dagelijkse problemen en kenmerken. Vond ik wel een bezoek aan PsyQ waard. Overigens heeft mijn broertje ADHD. Zelfdiagnose is fout, maar toch, wie weet komt er wat positiefs uit.
pi_76888037
Bij AD(H)D is zelfdiagnose volgens mij het begin van de behandeling.. of in veel gevallen tenminste.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 14:46:47 #167
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76890588
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:22 schreef Gray het volgende:

[..]

Met de huisarts? Hij gaf m'n stiefpa een paracetamolletje tegen de pijn in zijn borst en arm. Uurtje later hartaaval. En dat is pas een van de dingen...

Een vriend van me liet mij een test doen zonder me te vertellen waarom of wat. Ik scoorde superhoog, hoger dan hij. Daarna vertelde hij dat hij grotendeels op basis hiervan de diagnose ADD kreeg van zijn psych. Hij moest bij het maken vd test meteen aan mij denken, daarom liet hij mij het maken.

Verder herken ik mezelf sterk in de dagelijkse problemen en kenmerken. Vond ik wel een bezoek aan PsyQ waard. Overigens heeft mijn broertje ADHD. Zelfdiagnose is fout, maar toch, wie weet komt er wat positiefs uit.
Als je door die zelfdiagnose alleen al best practices tegenkomt die werken ómdat je op ADHD-gerelateerde zaken zoekt boek je al winst.
pi_76890618
PsyQ? Reken op minstens 3 maanden voordat er iets gebeurd
pi_76890814
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:46 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Als je door die zelfdiagnose alleen al best practices tegenkomt die werken ómdat je op ADHD-gerelateerde zaken zoekt boek je al winst.
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:47 schreef Denkbaar het volgende:
PsyQ? Reken op minstens 3 maanden voordat er iets gebeurd
Ach, wat is nou 3 maanden op 26 jaar?
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:08:38 #170
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_76891246
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:53 schreef Gray het volgende:


Ik begrijp niet wat je bedoelt?

Als jij denkt, misschien heb ik wel ADHD. Je gaat zoeken wat andere mensen die ADHD hebben eraan doen. Vaak kom je dan dingen tegen die jou helpen. Of je dan uiteindelijk echt ADHD hebt of niet, het heeft je geholpen en dus ben je er sowieso op vooruit gegaan.
pi_76891983
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:53 schreef Gray het volgende:

Ach, wat is nou 3 maanden op 26 jaar?
Ach ja, goed punt ook.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 19:38:28 #172
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_76899252
heyho! Was alweer vergeten dat ik hier poste, haha..

volgende week vrijdag heb ik mijn 1e gesprek met heer psychiater/oloog ( geen idee ) en sleep me nu door vragenlijsten heen die ikopgestuurd heb gekregen.

Ik vind het moeilijk om vragen te beantwoorden : Heb je relatieproblemen? uuh, ligt er aan. De problemen zijn meer mijn chaos en behoefte aan bevestiging maar tussen ons zelf zit alles prima. Maar dat kan ik niet invullen. Alleen in een mate van niet tot heel erg, Poepzooi, heb op die vragenlijsten 1000 behoefte me zelf te onderbouwen.

Heb ik eetstoornissen? ehm..ja, ik eet heel veel maar ik merk gewoon dat ik dat gedachteloos doe en eigenlijk al heb gegeten voordat ik er erg in heb. Ik kan gewoon niet goed maat houden. Maar een stoornis? waar is het vakje waarin ik het uit kan leggen?

het frustreert me mateloos. Heb ik verslavingen? Nee...maar ik merk wel dat alcohol mijn gedachten heel erg tot rust brengt. Maar is dat een verslaving?

pfft...

het meest komische wat ik de afgelopen dagen heb meegemaakt is dat mijn vader van ontettend sceptisch en er niet in gelovend is omgeslagen in een believer, zeg maar. Hij heeft op internet opgezocht wat ik denk te hebben en hij zei : Alsof je me een spiegel voorhoud. Er bestaat dus hoop

ik hoop alleen heel erg op een positieve diagnose, meer en alleen omdat ik zo graag een bevestiging wil in mijn gedrag en ideeen.
pi_76908534
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:38 schreef RandomMoron het volgende:
heyho! Was alweer vergeten dat ik hier poste, haha..

volgende week vrijdag heb ik mijn 1e gesprek met heer psychiater/oloog ( geen idee ) en sleep me nu door vragenlijsten heen die ikopgestuurd heb gekregen.

Ik vind het moeilijk om vragen te beantwoorden : Heb je relatieproblemen? uuh, ligt er aan. De problemen zijn meer mijn chaos en behoefte aan bevestiging maar tussen ons zelf zit alles prima. Maar dat kan ik niet invullen. Alleen in een mate van niet tot heel erg, Poepzooi, heb op die vragenlijsten 1000 behoefte me zelf te onderbouwen.

Heb ik eetstoornissen? ehm..ja, ik eet heel veel maar ik merk gewoon dat ik dat gedachteloos doe en eigenlijk al heb gegeten voordat ik er erg in heb. Ik kan gewoon niet goed maat houden. Maar een stoornis? waar is het vakje waarin ik het uit kan leggen?

het frustreert me mateloos. Heb ik verslavingen? Nee...maar ik merk wel dat alcohol mijn gedachten heel erg tot rust brengt. Maar is dat een verslaving?

pfft...

het meest komische wat ik de afgelopen dagen heb meegemaakt is dat mijn vader van ontettend sceptisch en er niet in gelovend is omgeslagen in een believer, zeg maar. Hij heeft op internet opgezocht wat ik denk te hebben en hij zei : Alsof je me een spiegel voorhoud. Er bestaat dus hoop

ik hoop alleen heel erg op een positieve diagnose, meer en alleen omdat ik zo graag een bevestiging wil in mijn gedrag en ideeen.
Hahaha ik mag geen diagnose stellen, maar ik herken dit (offciele Ad(h)der) zo erg! Het is toch geweldig dat zelfs op ja/nee vragen je nog alle "ja...of nee.. of misschien... hmmm... ligt er eigenlijk aan" in je hoofd opkomen. Ik vind dat persoonlijk gaaf dat er mensen zijn die dingen niet alleen van 2 kanten kunnen bekijken maar vanuit elk perspectief die men zich maar voor mogelijk kan houden.
Vandaar ook mijn tip om bij twijfel meteen duidelijkheid te vragen aan de intake meneer/mevrouw. En zelf ook met voorbeelden te komen (en dan niet jezelf wegstoppen onder dat vloerkleed, omdat het zo niet hoort of omdat je het zo niet geleerd hebt - Een echte Ad(h)der hoeft niet te overdrijven, die zal eerder doen alsof het allemaal wel meevalt, want we gaan door tot aan het spreekwoordelijke gaatje - niet mijn woorden overigens, maar die van mijn psych)

Ik kreeg ook zo'n vraag:
Ik vergeet/vergat weleens mijn achterkant van mijn examens/proefwerken/tentamens.
Mijn eerste antwoord: "Hmmm ja...of... wat is weleens?"
Psych: "Nou is het meer dan 2 keer gebeurt?"
Ik: Ja... eigenlijk wel, maar ik had het geluk dat mijn leraren op de Havo het doorhadden en me al fluisterend er op wezen en weer terug stuurde. (Vond het altijd al zo frappant dat ik binnen 30 minuten klaar was en iedereen nog zwoegend bezig was...nog leuker werd het als mensen vroegen: "hey wat had jij bij vraag 15?" "Eh? Het ging toch maar tot 11? Bonusvraag? Wat bedoel je???")
Psych: "Ja dus"
Ik: "Maar dat doet iedereen toch weleens?"
Psych: "Meer dan 2 keer? Nee dat is niet normaal, van fouten als dit leert men doorgaans heel snel... behalve als..."
Ik: "Juist"



Succes met de intake!!!

Ik ben trouwens van mening dat die DIVA test en nog meer van die testen veel verbetering nodig hebben. Maar goed... dat is plan 100.498... ooit... als ik later groot ben!
pi_76923988
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:38 schreef RandomMoron het volgende:
ik hoop alleen heel erg op een positieve diagnose, meer en alleen omdat ik zo graag een bevestiging wil in mijn gedrag en ideeen.
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 15:51 schreef donzine het volgende:
Ik ben ook zo bang dat als ik me strx laat testen, dat er blijkt dat ik helemaal geen ADD heb.. Het zou namelijk wel en goede verklaring zijn voor mijn concentratie-probleem al vanaf ik naar school ga...
pi_76942397
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:08 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Als jij denkt, misschien heb ik wel ADHD. Je gaat zoeken wat andere mensen die ADHD hebben eraan doen. Vaak kom je dan dingen tegen die jou helpen. Of je dan uiteindelijk echt ADHD hebt of niet, het heeft je geholpen en dus ben je er sowieso op vooruit gegaan.
He, ik las het net nog een keer en toen snapte ik het meteen. Was dronken aan het FOK!ken, nooit verstandig. Veel 'practices' (is daar niet een nederlands voor? Bijvoorbeeld 'gebruiken'?) had ik mezelf al aangeleerd. Zo leerde ik op de basisschool al tijdens televisiereclames of saaie stukken van films, tussen m'n ouders in op de bank. Gezeik dat die me gaven joh! Toch altijd hoog gescoord, al werd dat vanaf de 3e klas op de middelbare school minder. Daar waren nog wel andere redenen voor.

Sinds dat ik las over hyperfocus heb ik die lijn weer opgepakt tijdens mijn bachelor. Opvallend genoeg werkte het! In plaats van 6-8 uur per dag colleges volgen bleef ik thuis en nam ik gemiddeld 3 uur per dag de tijd om te studeren. Veel afleiding, tijdens een film 3 keer tussendoor in m'n boeken kijken. Effectief was ik een uur per dag aan het leren. In tentamentijd nam ik gemiddeld 4 uur de tijd en de dag voor het tentamen 6 uur. Mijn cijfers gingen van 4-7 naar 7-9, direct! Sindsdien geen tentamen meer gefaald.

Op het moment ben ik met mijn masteronderzoek bezig, met heel vooruitstrevende technologie. Terwijl ik een biofarmaceut ben. Ik moet dus in korte tijd uit veel disciplines stof tot me nemen, maar ik merk dat ik me slecht concentreer, zelfs wanneer m'n begeleiders me wat uitleggen. Een van hen is de uitvoerend afdelingschef... Uit mijn onderzoek kunnen enkele artikelen gepubliceerd worden. Vandaar dat ik nu alle middelen wil gebruiken om het beste uit mezelf te kunnen halen. Daarom ben ik ook gestopt met 6 jaar blowen a 3-6 joints per dag (waarbij ik in m'n hoogtijdagen aan het eind 8-9ens scoorde). Dat lukt goed, en voel me er ook goed bij, dus dat ga ik wel volhouden.
pi_76943343
Tussen dingen door leren enzo kan ik dus totaal niet.. altijd 's avonds rond een uur of 11, daarvoor heb ik gewoon niet genoeg wilskracht om er aan te beginnen.
pi_76951813
Heeft iemand van jullie wel eens neurofeedback-training (of hoe je dat ook mag omschrijven) gehad? En zo ja, had je daar dan baat bij?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_76954187
BAH! mijn eerste slechte nacht gehad sinds ik Ritalin slik
we lagen om 23.00 uur in bed, ik lag te draaien en te keren(lichamelijk onrustig). Voelde mijn hart kloppen.
even later zag ik dat het 1.30 was heb daarna 2x wat finimal achterover gegooid even later werd mijn hart rustig maar bleef onrustig en maar draaien en keren.
dus voel me nu erg brak :-S
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 18 januari 2010 @ 11:19:07 #179
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_76957898
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:20 schreef Miasan het volgende:

[..]

Bij mij eigenlijk wel. Ik had een gesprek van 3 (!) uur, waarvan twee uur met mijn moeder en vriend erbij. Een of twee weken later kon ik weer heen en toen hadden ze de diagnose klaar.
Ja maar een gesprek van 3 uur is geen *pats boem* toch?

Bij mij was het ook heel duidelijk na een heerlijk chaotische intake en een later volgend (ook zo lang) gesprek met mijn vader en mijn man erbij. Ook zonder ingewikkelde tests enzo dus.

Maar bij *ehm ben de naam kwijt* leek het bij mij nog al over te komen als: evenafspraakjemakenendiagnosehalen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_76961176
Had ook een gesprek van 3 uur. Nu is het gesplitst in 2 gesprekken van anderhalf, waarvan 1 met vriendin en moeder maar die is pas in februari. Morgen eerste helft, in m'n eentje, onder een tentamen.. Maar ja, dat was het snelst wat ze konden regelen
  maandag 18 januari 2010 @ 13:01:24 #181
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76961453
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:55 schreef Denkbaar het volgende:
Had ook een gesprek van 3 uur. Nu is het gesplitst in 2 gesprekken van anderhalf, waarvan 1 met vriendin en moeder maar die is pas in februari. Morgen eerste helft, in m'n eentje, onder een tentamen.. Maar ja, dat was het snelst wat ze konden regelen
Achja, je zag toch op tegen die afzegging? Dan vind ik dit nog best een goede oplossing
Het geeft in ieder geval een 'start'. Alleen zul de je uitslag pas minimaal 4 weken na je 2e gesprek pas krijgen, dus je zal er uiteindelijk toch verder niet mee opschieten.
pi_76970681
Zo denk ik er ook over ja
  maandag 18 januari 2010 @ 20:31:02 #183
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_76982645
is het heel erg als ik het spannend vind? Volgende week vrijdag ook 1,5 uur alleen en dan met paps en vriendje
  maandag 18 januari 2010 @ 20:37:13 #184
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_76983013
Ik moet van mijn psychiater een week lang een lijst invullen voordat ik medicatie ontvang. Echt lastig, moeilijk te beoordelen.

Vragen:
Beoordeel de situatie in vier stadia: 0). niet. 1). zo nu en dan. 2). duidelijk en vaak aanwezig. 3. continue overheersend.

-Gespannen.
-Snel afgeleid.
-Stemmingswisselingen.
-Dingen niet afmaken.
-Slehte concentratie.
-Vergeetachtig, chaotisch
-Prikkelbaar, snel geïrriteerd.
-Fysieke agressie.
-Dingen eruit flappen, impulsief handelen.
-Onrustig, friemelen, moeite met stil zitten.

Iemand ervaring mee? Het lijkt zo simpel. Ik snap dat ze m.b.v. deze lijst na de medicatie iets van een beeld vormen, echter lijkt het zo triviaal en simpel, maar zo uit het zich absoluut niet in mijn bewustzijn.
pi_76984328
Dat is volgens mij gewoon de standaard vragenlijst, heb ik ook moeten invullen voor mijn 1ste intake gesprek (ongeveer 4 weken voor de afspraak binne gekregen, pas 1 dag van tevoren ingevult ). Ik vond het ook nogal moeilijk om hem in te vullen.
pi_76984492
Nooit in hoeven te vullen, het lastig is de mate waarin je er last van hebt, want je weet niet hoe het bij iemand anders is.
Dat ik bijvoorbeeld concentratieproblemen heb twijfel ik niet aan, maar hoeveel slechter het is ten opzichte van iemand zonder ADHD of hoeveel minder erg dan iemand met hele erge ADHD vond ik lastig om te bepalen.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:08:53 #187
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_76984649
Precies. Ik probeer mij dan te vergelijken met een ander, maar dat kan natuurlijk niet. Het is dus een beetje gissen, eigenlijk.
pi_76984739
ik heb ook nooit zo'n lijst hoeven intevullen maar ik denk dat ik hem voor de gein wel is kan doen
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 18 januari 2010 @ 21:11:24 #189
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_76984771
Zonder input en interpretatie van een psycholoog/psychiater lijkt me dat nogal nutteloos. Maar je hebt de lijst nu, dus leef je uit.
pi_76986419
mja, ik moet er ook een invullen, ben alleen bang dat ik dan eerst een weekje moet stoppen met Ritalin anders ziet 't er te positief uit
  maandag 18 januari 2010 @ 23:38:39 #191
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_76992821
ik heb geprobeerd om dat formulier ook in te vullen, maar ik ben daar ook mee gestopt.
Het is leuk om ergens een 'cijfer' aan vast te hangen, maar per symptoom verschilt het per dag en per gebeurtenis in hoeverre je ergens last van hebt. Is dat uit een cijfer op te maken? Niet echt.

Ik had mijzelf voorgenomen om per dag in het kort op te schrijven wat ik die dag heb ervaren en hoe ik mij voelde, en waar ik wel en waar ik geen last van had. Met dat voornemen moet ik alleen nog steeds mee beginnen..
pi_76995196
Inderdaad, als je AD(H)D hebt dingen voornemen
pi_77003097
Zo, net m'n eerste gesprek gehad. Was toch wel een beetje heftig. K weet nu in ieder geval dat ik mezelf niet in de zeik aan't nemen ben, is toch wel fijn.
De 'behandelaar' (weet 't goede woord niet) werd een beetje pissig op de huisarts omdat ze gezien mijn verleden me niet zomaar ritalin had moeten voorschrijven, aangezien het me ook een stuk depressiever had kunnen maken. Blijkbaar is methylfenidaat een stuk minder onschuldig dan ik dacht...
pi_77005102
Zo, na het telefonisch intake-gesprek een afspraak laten maken door PsyQ, eind maart.

Overigens had de telefoon ook een concentratieprobleem: net voor het einde viel de verbinding weg.
pi_77017737
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:11 schreef feelsgoodman het volgende:
Zonder input en interpretatie van een psycholoog/psychiater lijkt me dat nogal nutteloos. Maar je hebt de lijst nu, dus leef je uit.
Voor de diagnose is zo'n lijst nutteloos. Misschien om te bepalen of er vooruitgang zit door je behandeling kunnen ze het misschien gebruiken.
Ik bedenk me net dat ik zo'n lijst ook 2x ingevuld heb. De eerste keer voor het diagnosegesprek (moest ik opsturen voordat ik dat diagnose-gesprek had, heb het dus meegenomen omdat ik dat vergeten was) en laatst nog een keer. Daar is meer ook een beoordeling van PsyQ zelf.
pi_77019483
Ik heb een paar vragenlijsten meegekregen...staan scoreformulieren bij en daaruit zou ik zelf zeggen dat ik wel de diagnose kan stellen bij mij, komt natuurlijk wel wat meer bij kijken. (der stond: is het aantal A kenemrken > (of gelijk) 6. Dit was bij mijn eigen invulling zo voor volwassenheid + kindertijd, als ook bij de invulling van mijn ouders en een goede vriendin)
Daarom dat ik wel wat geinteresseerd ben over ADD in het bijzonder te lezen..

[ Bericht 13% gewijzigd door Lakai op 19-01-2010 19:37:56 ]
Ik doe niet meer aan een signature
  woensdag 20 januari 2010 @ 12:47:37 #197
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77048548
quote:
Op maandag 18 januari 2010 23:38 schreef DrD00m het volgende:
ik heb geprobeerd om dat formulier ook in te vullen, maar ik ben daar ook mee gestopt.
Het is leuk om ergens een 'cijfer' aan vast te hangen, maar per symptoom verschilt het per dag en per gebeurtenis in hoeverre je ergens last van hebt. Is dat uit een cijfer op te maken? Niet echt.

Ik had mijzelf voorgenomen om per dag in het kort op te schrijven wat ik die dag heb ervaren en hoe ik mij voelde, en waar ik wel en waar ik geen last van had. Met dat voornemen moet ik alleen nog steeds mee beginnen..
Hahaa herkenbaar. ik heb in het begin heel netjes bijgehouden wat de medicatie deed (zowel bij ritalin als bij concerta) maar ben ermee opgehouden. die heeft er een heel excel overzicht van gemaakt ofzo. echt niet normaal meer. en dat houdt ie volgens mij al maanden vol. ik snap dat dus niet he. zoiets opzetten is wel leuk, 2 weken bijhouden ook maar daarna is de lol eraf voor mij. maargoed bij hem werken de meds ook niet goed dus mischien dat dat het wat zinvoller maakt ofzo. maar dan zou ik het denk ik nog niet doen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:05:33 #198
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77049271
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hahaa herkenbaar. ik heb in het begin heel netjes bijgehouden wat de medicatie deed (zowel bij ritalin als bij concerta) maar ben ermee opgehouden. die heeft er een heel excel overzicht van gemaakt ofzo. echt niet normaal meer. en dat houdt ie volgens mij al maanden vol. ik snap dat dus niet he. zoiets opzetten is wel leuk, 2 weken bijhouden ook maar daarna is de lol eraf voor mij. maargoed bij hem werken de meds ook niet goed dus mischien dat dat het wat zinvoller maakt ofzo. maar dan zou ik het denk ik nog niet doen
Mja. ik ben er niet mee gestopt omdat de 'lol' er vanaf was. Ik vind het gewoon nutteloos. Op het moment dat je psych dat blaadje pakt leest diegene echt niet waarom dat cijfer is ingevuld die dag. Daarom was ik van plan om een blaadje bij te houden van elke dag. ( )

Heb op 28 januari een consult geplanned staan en als ik dan nog steeds over denk zoals ik dat nu doe dan ga ik dan met methyl stoppen. Dex en AD wil ik ook niet aan beginnen. Over Modafinil wel (kut.. zin niet afgemaakt haha) positieve dingen gelezen, en dat zou ik event. nog wel willen proberen.

Ik was afgelopen zaterdag mijn meds vergeten , en ik heb mij die dag beter gevoeld dat alle dagen ervoor met meds. Vandaag ook niet meer geslikt (vanavond feestje ) en ik voel mij vandaag uitermate vrolijk en opgewekt

[ Bericht 2% gewijzigd door DrD00m op 20-01-2010 13:52:47 ]
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:16:13 #199
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77049693
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:05 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Mja. ik ben er niet mee gestopt omdat de 'lol' er vanaf was. Ik vind het gewoon nutteloos. Op het moment dat je psych dat blaadje pakt leest diegene echt niet waarom dat cijfer is ingevuld die dag. Daarom was ik van plan om een blaadje bij te houden van elke dag. ( )

Heb op 28 januari een consult geplanned staan en als ik dan nog steeds over denk zoals ik dat nu doe dan ga ik dan met methyl stoppen. Dex en AD wil ik ook niet aan beginnen. Over Modafinil wel

Ik was afgelopen zaterdag mijn meds vergeten , en ik heb mij die dag beter gevoeld dat alle dagen ervoor met meds. Vandaag ook niet meer geslikt (vanavond feestje ) en ik voel mij vandaag uitermate vrolijk en opgewekt
owh dan kan je er beter mee kappen ja. wat doet modafinil ook alweer?
dex zou ik hoe dan ook niet doen. ik vind het eng spul. je kan concerta nog proberen (is wel zelfde spul als ritalin maar het werkt bij mij echt heel anders)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 20 januari 2010 @ 13:54:42 #200
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77051284
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

owh dan kan je er beter mee kappen ja. wat doet modafinil ook alweer?
dex zou ik hoe dan ook niet doen. ik vind het eng spul. je kan concerta nog proberen (is wel zelfde spul als ritalin maar het werkt bij mij echt heel anders)
Ik ben eigenlijk helemaal klaar met methylfenidaat.
Bij modafinil krijg je een wat meer 'wakker' gevoel overdag, stimuleert je korte termijngeheugen, wat meer controle over je impulsen ed. (wat ik erover gelezen heb dan. kan niet uit ervaring spreken)
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:06:01 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77051808
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:54 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk helemaal klaar met methylfenidaat.
Bij modafinil krijg je een wat meer 'wakker' gevoel overdag, stimuleert je korte termijngeheugen, wat meer controle over je impulsen ed. (wat ik erover gelezen heb dan. kan niet uit ervaring spreken)
dan zou ik gewoon bellen en niet nog een week blijven slikken als je er eigenlijk de schijt aan hebt. je kan vragen om moda dinges te proberen. of iets anders. methylfenidaat werkt niet voor iedereen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 20 januari 2010 @ 17:15:29 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77060092
mag ik ergens 60 kilo zelfdiscipline kopen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77070365
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:15 schreef Murmeli het volgende:
mag ik ergens 60 kilo zelfdiscipline kopen?
Doe mij ook maar een paar kilo'tjes...
pi_77075911
Tuurlijk, ik gebruik dat van mij toch nooit
pi_77076155
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 22:56 schreef Denkbaar het volgende:
Tuurlijk, ik gebruik dat van mij toch nooit
, ben dat van mij al jaren geleden kwijtgeraakt... Opgeruimd op een plek waar ik het niet zou vergeten ...

Net als de rest van mn spullen
pi_77087232
Daarom ruim ik mijn spullen ook nooit op
pi_77088175
net een gesprek met mij psychiater gehad, heb bij haar even opgebiecht wat ik gedaan heb en zij vond het opzig goed echter ik moet wel even op de tijden letten dus i.p.v. om de 4 uur gaan we terug naar om de 3 uur 5mg.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_77106988
Ik beken, ik heb vandaag wel opgeruimd, en m'n hele huis schoongemaakt Maar door de vakantie had ik dan ook echt niets anders te doen
pi_77129855
Ik lees hier even mee....
pi_77130672
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 09:06 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik lees hier even mee....
en terecht
pi_77131206
Al is het wel een beetje stilletjes de laatste tijd. Misschien moet ik nog wat drama posten

Ik weet al wat, ik heb een 'welvaartsprobleem': Ik heb vakantie, en voor het eerst vind ik dit kut. Ik heb namelijk echt geen reet te doen.
Sinds ik ritalin ben gaan slikken heb ik me op m'n studie gestort en ik vind het hele studeren voor het eerst van m'n leven leuk! Dus heb ik redelijk hard zitten werken (helaas het meeste nog wel vlak voor de tentamens ) en wonder boven wonder heb ik álle tentamens gehaald, met cijfers die mijn verwachtingen te boven gaan
Maar ja, nu is het dus vakantie, er valt niet te studeren, ik kan niet sporten want blessure + ijs waardoor ik niet het water op kan, m'n meeste boeken heb ik al 2 keer gelezen, gamen bevalt me niet meer zo, k heb uit verveling m'n huis maar grondig schoongemaakt waardoor er niets meer schoon te maken valt etc. Ik verveel me!
Mijn conclusie: Ik heb een hobby nodig. Weet iemand van jullie toevallig een goede? Eentje die niet veel geld kost (want dat heb ik niet) en waarbij je niet al te veel hoeft te reizen
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:15:26 #212
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77131352
koop een goedkope gitaar, en begin met gitaarspelen
pi_77131375
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:10 schreef Denkbaar het volgende:
Al is het wel een beetje stilletjes de laatste tijd. Misschien moet ik nog wat drama posten

Ik weet al wat, ik heb een 'welvaartsprobleem': Ik heb vakantie, en voor het eerst vind ik dit kut. Ik heb namelijk echt geen reet te doen.
Sinds ik ritalin ben gaan slikken heb ik me op m'n studie gestort en ik vind het hele studeren voor het eerst van m'n leven leuk! Dus heb ik redelijk hard zitten werken (helaas het meeste nog wel vlak voor de tentamens ) en wonder boven wonder heb ik álle tentamens gehaald, met cijfers die mijn verwachtingen te boven gaan
Maar ja, nu is het dus vakantie, er valt niet te studeren, ik kan niet sporten want blessure + ijs waardoor ik niet het water op kan, m'n meeste boeken heb ik al 2 keer gelezen, gamen bevalt me niet meer zo, k heb uit verveling m'n huis maar grondig schoongemaakt waardoor er niets meer schoon te maken valt etc. Ik verveel me!
Mijn conclusie: Ik heb een hobby nodig. Weet iemand van jullie toevallig een goede? Eentje die niet veel geld kost (want dat heb ik niet) en waarbij je niet al te veel hoeft te reizen
Hoeveel geld heb je wel? Voor een paar tientjes heb je al een akoestische gitaar
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:18:08 #214
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77131426
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoeveel geld heb je wel? Voor een paar tientjes heb je al een akoestische gitaar
En mocht dat teveel moeite kosten, voor een paar tientjes meer heb je nog Guitar hero en Rockband
pi_77131440
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:18 schreef DrD00m het volgende:

[..]

En mocht dat teveel moeite kosten, voor een paar tientjes meer heb je nog Guitar hero en Rockband
Indien console aanwezig ... Anders wordt het prijzig
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:19:29 #216
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77131477
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:18 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Indien console aanwezig ... Anders wordt het prijzig
Welnee, voor nog een paar tientjes erbij heb je nog een gebannede console op marktplaats erbij
pi_77131486
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:19 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Welnee, voor nog een paar tientjes erbij heb je nog een gebannede console op marktplaats erbij
Dan zit je al wel over de honderd euri
pi_77131489
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:16 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoeveel geld heb je wel? Voor een paar tientjes heb je al een akoestische gitaar
Mja, dat kan ik m'n huisgenoten en buren niet aan doen Ik ben een paar maanden geleden begonnen met het leren van mondharmonica, en dat was geen succes
pi_77131510
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:20 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Mja, dat kan ik m'n huisgenoten en buren niet aan doen Ik ben een paar maanden geleden begonnen met het leren van mondharmonica, en dat was geen succes
voordeel van een gitaar... Kan zachtjes... Zeker indien electrisch
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:21:49 #220
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77131547
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

voordeel van een gitaar... Kan zachtjes... Zeker indien electrisch
En dat gaat niet over de honder eurie ?
pi_77131582
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:21 schreef DrD00m het volgende:

[..]

En dat gaat niet over de honder eurie ?
beginnerssetje kan al rond de 50/80 euri. Is vaak een gitaar, versterker, tas & kabels...
pi_77131638
Da's toch net iets te duur voor iets wat ik waarschijnlijk een maandje volhoud Verder wel een goede tip, het lijkt me gaaf om muziek te kunnen maken, misschien doe ik het wel als mijn financiele situatie wat rooskleuriger is.
Al ben ik wel zo iemand die enorm gefrustreerd raakt als het niet meteen virtuoos klinkt
pi_77131768
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:25 schreef Denkbaar het volgende:
Da's toch net iets te duur voor iets wat ik waarschijnlijk een maandje volhoud Verder wel een goede tip, het lijkt me gaaf om muziek te kunnen maken, misschien doe ik het wel als mijn financiele situatie wat rooskleuriger is.
Al ben ik wel zo iemand die enorm gefrustreerd raakt als het niet meteen virtuoos klinkt
Gewoon doen, heb je wat te doen... Makkelijkste manier om "meteen" goed te klinken, is tabs downloaden van makkelijke stukjes... Dingen als "Theme from the Godfather" van Slash.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 10:29:38 #224
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77131778
hm...... Een hobbycursus ?
pi_77131911
Dat klinkt iets te huisvrouwelijk

Ik denk dat ik in het kader van muziek m'n mondharmonica weer eens opzoek, 't is namelijk wel een heel gaaf instrument Goeie tip iig, dank.
K heb nog n gitaar bij m'n ouders liggen, ik heb wel zo'n 2 jaar gitaarles gehad van een echte verlopen rocker, dus wie weet, kga er vanmiddag langs!
pi_77135412
Tekenen of schilderen is ook leuk!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 12:22:34 #227
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77135474
*slikt zijn eerste 10mg Methylfenidaat tabletje*
pi_77136904
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 10:33 schreef Denkbaar het volgende:
Dat klinkt iets te huisvrouwelijk

Ik denk dat ik in het kader van muziek m'n mondharmonica weer eens opzoek, 't is namelijk wel een heel gaaf instrument Goeie tip iig, dank.
K heb nog n gitaar bij m'n ouders liggen, ik heb wel zo'n 2 jaar gitaarles gehad van een echte verlopen rocker, dus wie weet, kga er vanmiddag langs!
Hier is een doel voor je :
Ik doe niet meer aan een signature
pi_77137270
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 12:22 schreef feelsgoodman het volgende:
*slikt zijn eerste 10mg Methylfenidaat tabletje*
en en en en hoe voel je je nu ???????????
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:24:29 #230
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77137709
Ik voel me anders, lastig te omschrijven. Ik merk wel meteen dat ik een stuk meer gefocused ben.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 13:59:33 #231
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77139063
Vijfentwintig minuten aan een stuk gelezen, wonderbaarlijk. Ik voel me overigens wel semi-euforisch, klopt dat?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:07:01 #232
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77139374
1,5 uur nadat je je eerste tabletje hebt geslikt en nu al zo'n groot verschil ..... ?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 14:10:30 #233
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77139542
Haha, ja. Ik sta er ook versteld van moet ik zeggen. Zal ook wel iets van een placebo effect zijn. Maar ik voel me oprecht meer gefocused.
pi_77142777
na 1,5 uur werkt het al wel hoor...
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:06:37 #235
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77144448
Positief, erg postief. Ik denk alleen dat ik wel problemen ga krijgen met de inname. Mijn leef patroon is daar veels te onregelmatig voor. Bij mijn volgende afspraak maar eens Concerta aansnijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door feelsgoodman op 22-01-2010 16:12:27 ]
pi_77146767
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:03 schreef Lakai het volgende:

[..]

Hier is een doel voor je :

Helaas, ik was te laat... M'n kleine zusje heeft met m'n gitaar 'gespeeld' en nu ligt ie in tweeën Toch die harmonica maar weer eens opzoeken.
Ik heb ook een tijdje getekend maar talent was ver te zoeken

Over dat euforische gevoel door ritalin: had ik ook heel erg de eerste paar keer, en ik heb nu na een maand of 2 nog steeds het gevoel dat ik alles veel beter kan
pi_77147657
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 16:06 schreef feelsgoodman het volgende:
Positief, erg postief. Ik denk alleen dat ik wel problemen ga krijgen met de inname. Mijn leef patroon is daar veels te onregelmatig voor. Bij mijn volgende afspraak maar eens Concerta aansnijden.
Jammer dat je dan net te laat bent om een andere verzekering te nemen, scheelt 20 euro per maand. Je moet ongeveer 50 euro per maand betalen voor 54mg concerta.

De eerste Ritlain merkte ik ook vrij snel. Zoals bij haast alles wat je inneemt begint het ongeveer na een half uurtje te werken en na 40-60 minuten werkt het goed. Is ook afhankelijk of je hem op een lege maag inneemt,
pi_77147775
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:03 schreef Denkbaar het volgende:

[..]

Helaas, ik was te laat... M'n kleine zusje heeft met m'n gitaar 'gespeeld' en nu ligt ie in tweeën Toch die harmonica maar weer eens opzoeken.
Ik heb ook een tijdje getekend maar talent was ver te zoeken

Over dat euforische gevoel door ritalin: had ik ook heel erg de eerste paar keer, en ik heb nu na een maand of 2 nog steeds het gevoel dat ik alles veel beter kan
Voor tekenen heb je geen talent nodig, maar oefening. Dat is het mooie aan tekenen: iedereen kan het!
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:18:22 #239
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77149593
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:26 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Jammer dat je dan net te laat bent om een andere verzekering te nemen, scheelt 20 euro per maand. Je moet ongeveer 50 euro per maand betalen voor 54mg concerta.

De eerste Ritlain merkte ik ook vrij snel. Zoals bij haast alles wat je inneemt begint het ongeveer na een half uurtje te werken en na 40-60 minuten werkt het goed. Is ook afhankelijk of je hem op een lege maag inneemt,
Over welke verzekering hebben we het dan precies? Ik ben namelijk wel uitmuntend verzekering. Absoluut geen budget verzekering, zeg maar.

Nog een vraag: hoelang van tevoren voordat jullie gaan slepen nemen jullie de laatste dosis?

[ Bericht 6% gewijzigd door feelsgoodman op 22-01-2010 18:45:58 ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:00:10 #240
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77151003
feels, relaxed van de ritalin ik was ook helemaal blij hoor door de rust die het in mijn hoofd gaf, dat is vrij normaal.
op de lange termijn teveel last van de bijwerkingen....
concerta is voor mij fijner, dus misschien voor jou ook wel (ja, dat is raar, zelfde stofje, ik weet het, maar toch is het zo).
qua verzekering: kijk even op hun website ofzo, of in je boekje dat je van ze hebt, daar staat als het goed is in wat ze allemaal betalen. het gaat erom dat ze van alle medicijnen de eigen bijdrage moeten vergoeden, en dat doen lang niet alle verzekeringen. ook de duurdere niet. maar check het even, anders gooi het ff in het topic, dan helpen we je wel (of ik help je wel)
ehh ik nam ritalin rustig net voor het slapen, heb dat een tijdje savonds gebruikt na de concerta, maar nu eet ik 2 concerta's per dag dus dan hoeft dat niet. maar ik slaap echt heel geweldig met dat spul nam soms zelfs ritalin om te kunnen slapen.... je moet alleen zorgen dat je geen rebound hebt als je gaat slapen, dan is het lastig om in slaap te vallen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:09:51 #241
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77151327
Bedankt Murmeli. Hoeveel mg slik jij als ik vragen mag?

Vergoeding/meerkosten op jaarbasis:
Concerta Tablet Mva 18mg -- ¤ 0,00
Concerta Tablet Mva 27mg -- ¤ 0,00
Concerta Tablet Mva 36mg -- ¤ 46,33
Concerta Tablet Mva 54mg -- ¤ 504,77

Gedeeltelijk, dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door feelsgoodman op 22-01-2010 19:14:55 ]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:16:22 #242
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77151564
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:09 schreef feelsgoodman het volgende:
Bedankt Murmeli.

Vergoeding/meerkosten op jaarbasis:
Concerta Tablet Mva 18mg -- ¤ 0,00
Concerta Tablet Mva 27mg -- ¤ 0,00
Concerta Tablet Mva 36mg -- ¤ 46,33
Concerta Tablet Mva 54mg -- ¤ 504,77

Gedeeltelijk, dus.
is dat het bedrag dat ze per jaar vergoeden???? daar heb je dus alleen voor de 54 mg tabletten wat aan. jammer!! het schijnt soms te helpen om je arts een brief te laten schrijven dat je echt concerta nodig hebt. dan willen verzekeringen nog wel eens overstag gaan. en anders
weet natuurlijk niet hoe jouw financien ervoor staan, maar ik zelf zou het er ook voor over hebben als ik het zelf moest betalen. moet dan wel wat zuiniger leven maar ik kan het wel betalen dan. maargoed, dat is nogal persoonsafhankelijk natuurlijk.
en eerst maar eens kijken hoe het met de ritalin gaat. en wat helpt is de wekker van je telefoon om de zoveel tijd zetten. hoewel ik moet zeggen, nu ik een beetje gewend ben aan mn meds en er dus niet meer elke minuut van de dag over nadenk, dat ik het vergeet om mijn wekker te zetten. maar soms bedenk ik me dan wel op tijd dat i kze moet innemen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:27:02 #243
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77151956
Ik zit nu op 4 maal 10 mg dagelijks. In principe is de 36mg Concerta dan toch ook een optie, of vergis ik mij daarin? Ik doe dan wel de aanname dat de 36 mg Concerta evenveel ppm actieve stof heeft als de Ritalin die ik nu gebruik. Ik ben bang dat ik de 54 mg Concerta de aankomende jaren niet kan veroorloven, karige student en zulks.

Balen, zeg. Had ik natuurlijk wat eerder aan moeten denken hè, gelukkig heb ik een geldig excuus. Wekker is inderdaad een goed idee.

Absoluut geen trek meer, trouwens. Om eerlijk te zijn kan ik best een paar kilootjes kwijt, maar met verloop van tijd gaat dat over, toch?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:31:10 #244
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77152108
maar ik vraag me dus af, of de bedragen die jij net in je post hebt geknipt, of dat de kosten zijn die je zelf nog moet betalen, of de bedragen die zij bijlappen... ik kan dat uit je post niet opmaken.
36 vergelijken ze met ongeveer 3x10 mg. ik heb 27 mg. maar ik trek 10 mg ritalin in een keer ook niet, word ik nerveus van enzo en naar en bleh....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:32:38 #245
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77152155
Dat zijn de kosten die ik zelf moet betalen.

Is het eventueel mogelijk om Concerta te combineren met Ritalin? Bijvoorbeeld één 36mg Concerta in de ochtend nemen en dan (eventueel) in de namiddag/avond nog een 5 á 10mg Ritalin.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:10:04 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77153738
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:32 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat zijn de kosten die ik zelf moet betalen.

Is het eventueel mogelijk om Concerta te combineren met Ritalin? Bijvoorbeeld één 36mg Concerta in de ochtend nemen en dan (eventueel) in de namiddag/avond nog een 5 á 10mg Ritalin.
ja dat heb ik ook een maandje gedaan.
oh en dat van de verzekering klinkt heel goed
en over die doseringen enzo...wacht het nou allemaal maar even af. of het ook blijft werken enzo
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:13:44 #247
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77153884
Dat sowieso. Ik luister netjes naar de psychiater. Zij heeft er jaren voor gestudeerd, ik niet. Vrijdag weer een afspraak, dus tot dan gewoon netjes vier maal per dag 10 mg.

Desalniettemin bevalt het ontzettend. Ik kan mij nu op dingen focusen zonder binnen de korte keren afgeleid te zijn. Nouhja, tot veel mindere maten.

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb opgemerkt is de verhoogde hartslag. Gaat dit zich later nog compenseren of zit ik hier echt aan vast? Ik weet dat het een amfetamine is, maar het blijft erg irritant.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:21:26 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77154200
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:13 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat sowieso. Ik luister netjes naar de psychiater. Zij heeft er jaren voor gestudeerd, ik niet. Vrijdag weer een afspraak, dus tot dan gewoon netjes vier maal per dag 10 mg.

Desalniettemin bevalt het ontzettend. Ik kan mij nu op dingen focusen zonder binnen de korte keren afgeleid te zijn. Nouhja, tot veel mindere maten.

Enige nadeel dat ik tot nu toe heb opgemerkt is de verhoogde hartslag. Gaat dit zich later nog compenseren of zit ik hier echt aan vast? Ik weet dat het een amfetamine is, maar het blijft erg irritant.
dat moet wel wat wegtrekken ja..... zo niet, dan is het niet de goeie dope voor je...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:22:35 #249
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77154238
Té hoog? Sorry voor het bombardement aan vragen. Ik stel het in ieder geval erg op prijs.

Ik heb nu mijn laatste dosis genomen om een uur of 7. Derhalve is de stof waarschijnlijk precies uitgewerkt als ik ga slapen. Dan krijg ik zeker een rebound, mits ik geen nieuwe dosis neem? Meh, lastig. Ik ben bang dat ik dan helemaal niet kan slapen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:34:58 #250
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77154758
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:22 schreef feelsgoodman het volgende:
Té hoog? Sorry voor het bombardement aan vragen. Ik stel het in ieder geval erg op prijs.

Ik heb nu mijn laatste dosis genomen om een uur of 7. Derhalve is de stof waarschijnlijk precies uitgewerkt als ik ga slapen. Dan krijg ik zeker een rebound, mits ik geen nieuwe dosis neem? Meh, lastig. Ik ben bang dat ik dan helemaal niet kan slapen.
het is te hoog als je er last van hebt. hoge hartslag is ook gewoon irritant, ik heb dat ook wel een beetje van de concerta, maar het is uit te houden. maar ben wel wat nerveuzer soms. of wat sneller nerveus.
en vragen stellen mag altijd, daarom is dit topic ook zo leuk als ik het zat ben reageer ik gewoon niet meer hahaha.
ehmmmm nou je hoeft geen rebound te krijgen, dat krijg je niet altijd. ik heb het maar een paar keer gehad geloof ik. en dan ga je gewoon een uurtje eerder slapen ofzo. of een uurtje later. zou me niet te druk maken. moet je morgen vroeg opstaan? of mag je het zelf bepalen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77155004
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:29 schreef donzine het volgende:
na 1,5 uur werkt het al wel hoor...
Binnen 30 minuten werkt het al, soms zelfs sneller (bij sommige nooit)
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:42:05 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77155074
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:40 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Binnen 30 minuten werkt het al, soms zelfs sneller (bij sommige nooit)
ritalin werkte bij mij al na 20 a 30 min.
concerta veul langer, uur ofzo
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77155095
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 19:32 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat zijn de kosten die ik zelf moet betalen.

Is het eventueel mogelijk om Concerta te combineren met Ritalin? Bijvoorbeeld één 36mg Concerta in de ochtend nemen en dan (eventueel) in de namiddag/avond nog een 5 á 10mg Ritalin.
Ja dat gebeurt vaak.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:48:38 #254
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77155386
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:34 schreef Murmeli het volgende:

[..]

het is te hoog als je er last van hebt. hoge hartslag is ook gewoon irritant, ik heb dat ook wel een beetje van de concerta, maar het is uit te houden. maar ben wel wat nerveuzer soms. of wat sneller nerveus.
en vragen stellen mag altijd, daarom is dit topic ook zo leuk als ik het zat ben reageer ik gewoon niet meer hahaha.
ehmmmm nou je hoeft geen rebound te krijgen, dat krijg je niet altijd. ik heb het maar een paar keer gehad geloof ik. en dan ga je gewoon een uurtje eerder slapen ofzo. of een uurtje later. zou me niet te druk maken. moet je morgen vroeg opstaan? of mag je het zelf bepalen?
Vroeg opstaan.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 20:49:55 #255
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77155446
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 20:48 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Vroeg opstaan.

nja gewoon niet te druk om maken dan maar. ga je wat eerder naar bed zolang het nog werkt. nu ofzo
komt wel goed
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77162188
Bij de belasting dienst kan je toch ook medische kosten post opgeven ? Daar krijg je dan toch wat van terug ? ( ik gooi even een idee op, of hij goed is weet ik niet)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_77165793
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:18 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Over welke verzekering hebben we het dan precies? Ik ben namelijk wel uitmuntend verzekering. Absoluut geen budget verzekering, zeg maar.

Nog een vraag: hoelang van tevoren voordat jullie gaan slepen nemen jullie de laatste dosis?
Op www.adhd.nu staan de verzekeringen welke ADHD medicijnen vergoeden, je wordt dan gelinkt naar dit overzicht. Als je bij PsyQ zit krijg je automatisch een brief thuis waarin staat wat de goedkoopste verzekering is.
Scheelt je dus ongeveer 20 euro per maand voor de 54mg concerta.
De werkzame stof is van beide dus methylfenidaat, dus reken dat wanneer je nu 5 ritalin p/d slikt je 54mg nodig hebt (5x10mg).
Combineren met Ritalin gebeurt dus ook, om het aan te vullen in de avond (concerta werkt ongeveer 12 uur) en eventueel voor de weekenden als je uit wil slapen en toch op tijd naar bed moet. Je kan dan concerta vervangen voor ritalins.
pi_77177067
hey guys,

Ik ben nogal slecht met geld (zal jullie misschien niet verbazen ) en nu had ik net de geniale ingeving om mijn inkomsten/uitgaven eens bij te gaan houden aangezien ik nog wat schulden af moet betalen en ik dat graag zsm doe.
Weet iemand van jullie toevalling een handig computerprogrammaatje daarvoor? Ik doe 't liever niet op papier want dat raak ik overal kwijt enzo. Ik zoek een overzichtelijk, duidelijk programma geschikt voor financiele onbenullen, en ik kan niet met Exell omgaan
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:26:51 #259
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_77177703
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:07 schreef Denkbaar het volgende:
hey guys,

Ik ben nogal slecht met geld (zal jullie misschien niet verbazen ) en nu had ik net de geniale ingeving om mijn inkomsten/uitgaven eens bij te gaan houden aangezien ik nog wat schulden af moet betalen en ik dat graag zsm doe.
Weet iemand van jullie toevalling een handig computerprogrammaatje daarvoor? Ik doe 't liever niet op papier want dat raak ik overal kwijt enzo. Ik zoek een overzichtelijk, duidelijk programma geschikt voor financiele onbenullen, en ik kan niet met Exell omgaan
koop een excel boek om daarmee te leren omgaan. is echt zo simpel...
ik ga toch even zeggen hoe ik het heb gedaan
ik heb toendertijd de bankafschriften van het afgelopen half jaar erbij gepakt en daar de vaste lasten vanaf in excel gezet en ook de inkomsten natuurlijk. gewoon onder elkaar. inkomsten met + ervoor en uitgaven met een - ervoor. onderaan de dingen opgeteld (dat kan excel automatisch, is gewoon een knopje dat in je balk staat) en dan zie je precies hoeveel je naast de vaste lasten overhebt om te eten enzo. delen door 4,5 en voila je hebt je weekbudget.
simpel en doeltreffend. 1 of 2x per jaar bijwerken omdat er altijd wel dingen veranderen, klaar is kees.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_77180913
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:07 schreef Denkbaar het volgende:
hey guys,

Ik ben nogal slecht met geld (zal jullie misschien niet verbazen ) en nu had ik net de geniale ingeving om mijn inkomsten/uitgaven eens bij te gaan houden aangezien ik nog wat schulden af moet betalen en ik dat graag zsm doe.
Weet iemand van jullie toevalling een handig computerprogrammaatje daarvoor? Ik doe 't liever niet op papier want dat raak ik overal kwijt enzo. Ik zoek een overzichtelijk, duidelijk programma geschikt voor financiele onbenullen, en ik kan niet met Exell omgaan
www.nibud,.nl moet je alles kunnen vinden wat je nodig heb.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:43:20 #261
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77192148
Vannacht echt enorm slecht geslapen. Ik denk dat het meer te maken had met mijn waardeloze ritme dan met de Ritalin zelf. Ik merk het vannacht wel.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 00:52 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Op www.adhd.nu staan de verzekeringen welke ADHD medicijnen vergoeden, je wordt dan gelinkt naar dit overzicht. Als je bij PsyQ zit krijg je automatisch een brief thuis waarin staat wat de goedkoopste verzekering is.
Scheelt je dus ongeveer 20 euro per maand voor de 54mg concerta.
De werkzame stof is van beide dus methylfenidaat, dus reken dat wanneer je nu 5 ritalin p/d slikt je 54mg nodig hebt (5x10mg).
Combineren met Ritalin gebeurt dus ook, om het aan te vullen in de avond (concerta werkt ongeveer 12 uur) en eventueel voor de weekenden als je uit wil slapen en toch op tijd naar bed moet. Je kan dan concerta vervangen voor ritalins.
Dank.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:39:37 #262
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_77194232
Ok, lang niets meer van me laten horen want ik zat een tijdje op Texel.

Zondag had ik een gigantische down in de periode van de 2e pil terwijl ik op een verjaardag was. Echt gigantisch naar van geworden, zonder dat ik echt aan het spacen was o.i.d. Nu moet ik er 1 per dag nemen. Alleen 's morgens. Op zich een goed idee, want ik begin pas om een uur of 2 wakker te worden en een beetje te functioneren vaak, om om 5 uur op stoom te zijn (en dan alweer naar huis te moeten). Het werkt vooralsnog prima. Geen slaapproblemen, alleen tussen 2 en 3 uur ( = 5 - 6 uur ná innemen) even een warrig en zwaar moment en veel ordelijker dan normaal. Ik hoop dat ik het hiermee red op mn stage.
pi_77239454
Toch typisch, ik slaap tegenwoordig juist 9 á 10 uur per nacht, terwijl ik vroeger zo'n 4 uur sliep. Al heb ik het idee dat ik iet wat depressiever ben geworden, maar dat kan komen doordat ik het idee heb dat ik niet constant vrolijk hoef te doen
  maandag 25 januari 2010 @ 09:45:05 #264
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77239967
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:06 schreef Murmeli het volgende:

[..]

dan zou ik gewoon bellen en niet nog een week blijven slikken als je er eigenlijk de schijt aan hebt. je kan vragen om moda dinges te proberen. of iets anders. methylfenidaat werkt niet voor iedereen.
Ik heb sinds vorige week woensdag geen medicatie meer geslikt. Wat voel ik mij nu beter dan voorheen met medicatie zeg as, donderdag gesprek met de psych. Ben benieuwd wat die erover zegt.
pi_77240050
Hallo,
heel lang weggeweest.
Ik had een vraag aan jullie; Hoe gaat autorijden bij jullie?
Ik merk dat het voor mij heel moeilijk is me te focussen, waar in het dagelijks leven ik met bijna alles heb leren omgaan loop ik in de auto tegen veel dingen aan.
Bestaat er iets als een tijdelijke concentratieboost (medicatie) voor in de auto? Wat is jullie ervaring?

Ik voel me er best rot over om er nu telkens zo tegenaan te lopen.
Voices tell me I'm the shit.
pi_77240370
quote:
Op maandag 25 januari 2010 09:49 schreef melanie_the_miss het volgende:
Hallo,
heel lang weggeweest.
Ik had een vraag aan jullie; Hoe gaat autorijden bij jullie?
Ik merk dat het voor mij heel moeilijk is me te focussen, waar in het dagelijks leven ik met bijna alles heb leren omgaan loop ik in de auto tegen veel dingen aan.
Bestaat er iets als een tijdelijke concentratieboost (medicatie) voor in de auto? Wat is jullie ervaring?

Ik voel me er best rot over om er nu telkens zo tegenaan te lopen.
Als je een korte boost zoekt, is Ritalin denk ik wel de oplossing. Autorijden gaat bij mij goed. Zowel met, als zonder concerta.

Wel beter met
pi_77240523
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:07 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je een korte boost zoekt, is Ritalin denk ik wel de oplossing. Autorijden gaat bij mij goed. Zowel met, als zonder concerta.

Wel beter met
Wat ik altijd heb begrepen is dat je ritalin stelselmatig moet gebruiken en niet incidenteel innemen..
Daarbij kom ik er nu weer achter dat je er niet mee mag autorijden of op zijn minst dan door een hele molen moet...
grr, als ik straks met moeite en heel veel geld mijn rijbewijs heb gehaald heb ik geen zin in het afstaan omdat ik een pilletje slik.
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:20:37 #268
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77240616
Zodra je aangeeft dat je ritalin slikt bij het CBR ben je zo'n 220 euro kwijt om een goedkeuring te krijgen om auto te mogen rijden. Dit moet je dan vervolgens om de 3 jaar herhalen om je rijbewijs te mogen behouden.

Met welke problemen kamp je tijdens het autorijden? Enkel concentratie of meer?
pi_77240628
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:16 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Wat ik altijd heb begrepen is dat je ritalin stelselmatig moet gebruiken en niet incidenteel innemen..
Daarbij kom ik er nu weer achter dat je er niet mee mag autorijden of op zijn minst dan door een hele molen moet...
grr, als ik straks met moeite en heel veel geld mijn rijbewijs heb gehaald heb ik geen zin in het afstaan omdat ik een pilletje slik.
Je mag er wel mee rijden hoor . Gele sticker houdt niet meer of minder in dan "pas op". Rood/oranje (geen idee welke) = "niet doen".

Officieel moet je aangeven bij het CBR dat je de medicatie gebruikt. Ik slikte toen niet en zal het zeker ook niet melden bij het verlengen. Geeft enkel hoofdpijn.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:22:40 #270
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77240660
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Je mag er wel mee rijden hoor . Gele sticker houdt niet meer of minder in dan "pas op". Rood/oranje (geen idee welke) = "niet doen".

Officieel moet je aangeven bij het CBR dat je de medicatie gebruikt. Ik slikte toen niet en zal het zeker ook niet melden bij het verlengen. Geeft enkel hoofdpijn.
Ze komen er ook niet achter. Enige manier is via een bloedtest. En dat doen ze enkel bij een zeer zwaar ongeluk. En dan nog is het de vraag of het opgemerkt wordt omdat het spul niet al te lang in je lichaam blijft zitten.
pi_77240683
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:22 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ze komen er ook niet achter. Enige manier is via een bloedtest. En dat doen ze enkel bij een zeer zwaar ongeluk. En dan nog is het de vraag of het opgemerkt wordt omdat het spul niet al te lang in je lichaam blijft zitten.
Gebruik concerta hè... Blijft wel ff "hangen"...
pi_77240726
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:20 schreef DrD00m het volgende:
Zodra je aangeeft dat je ritalin slikt bij het CBR ben je zo'n 220 euro kwijt om een goedkeuring te krijgen om auto te mogen rijden. Dit moet je dan vervolgens om de 3 jaar herhalen om je rijbewijs te mogen behouden.

Met welke problemen kamp je tijdens het autorijden? Enkel concentratie of meer?
Alleen concentratie.
Rijden gaat goed automatische piloot zelfs maar ik kan me gewoon niet op alles tegelijk focussen.
Dan zie ik weer iemand die gek loopt waardoor ik niet goed op het stoplicht let, een vogeltje, muziek, pratende rijinstructeur. Soms word ik helemaal gek en denk ik alleen maar " AAHHHH HEEL VEEL BEWEGENDE AUTOS EN FIETSEN EN MENSEN EN HELP." dan rij ik feitelijk niet meer echt.
Terwijl sommige dagen perfect gaan!
Ik kan ook niet meer dan 2 uur rijden, dan ben ik helemaal moe
Voices tell me I'm the shit.
pi_77240777
Verders, kennen jullie een toffe vereniging of iets voor lotgenotencontact?
Ik ben een beetje lang in de ontkenning geweest maar vind nu toch wel dat ik er wat mee moet.
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:30:04 #274
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77240810
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:26 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Alleen concentratie.
Rijden gaat goed automatische piloot zelfs maar ik kan me gewoon niet op alles tegelijk focussen.
Dan zie ik weer iemand die gek loopt waardoor ik niet goed op het stoplicht let, een vogeltje, muziek, pratende rijinstructeur. Soms word ik helemaal gek en denk ik alleen maar " AAHHHH HEEL VEEL BEWEGENDE AUTOS EN FIETSEN EN MENSEN EN HELP." dan rij ik feitelijk niet meer echt.
Terwijl sommige dagen perfect gaan!
Ik kan ook niet meer dan 2 uur rijden, dan ben ik helemaal moe
Ik 'vlieg' zelf laag over de weg. Ik rij tussen de 130 en 150km/u maar ik ben dan zelf ook meer gefocussed dan wanneer ik rustig rij (of in de file sta. heb al meerdere malen gehad dat ik net op tijd op de rem kon trappen toen ik in de file stond omdat ik even afgeleid was )

Als ik gewoon goed kan doorrijden, kan ik dat echt enorm lang volhouden. Net alsof ik tijdens het autorijden en hyperfocus krijg soms.
pi_77240823
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:30 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Ik 'vlieg' zelf laag over de weg. Ik rij tussen de 130 en 150km/u maar ik ben dan zelf ook meer gefocussed dan wanneer ik rustig rij (of in de file sta. heb al meerdere malen gehad dat ik net op tijd op de rem kon trappen toen ik in de file stond omdat ik even afgeleid was )

Als ik gewoon goed kan doorrijden, kan ik dat echt enorm lang volhouden. Net alsof ik tijdens het autorijden en hyperfocus krijg soms.
, zo herkenbaar... Begin ook pas echt geconcentreerd te rijden bij 150+... Beetje te duur om dat al te vaak te doen natuurlijk...
pi_77240892
Ja prima, maar het advies van de wet overtreden en roekeloos rijden voor een thrill wil ik liever niet volgen.
Dat is ook al denk je dat je in de hyperfocus zit levensgevaarlijk en het vervelendste is dat je niet alleen jezelf in gevaar brengt. Dan moet je maar in Duitsland gaan rijden
Voices tell me I'm the shit.
  maandag 25 januari 2010 @ 10:37:38 #277
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77241009
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:33 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ja prima, maar het advies van de wet overtreden en roekeloos rijden voor een thrill wil ik liever niet volgen.
Dat is ook al denk je dat je in de hyperfocus zit levensgevaarlijk en het vervelendste is dat je niet alleen jezelf in gevaar brengt. Dan moet je maar in Duitsland gaan rijden
Het is gevaarlijker om rustig te rijden

Maar roekeloos rijden is wat anders dan hard rijden he. Ik hou gewoon netjes afstand, haal niet rechts in, doe het enkel wanneer het kan ed. Ik breng verder niemand in gevaar
  maandag 25 januari 2010 @ 10:58:10 #278
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_77241587
Ik experimenteer ook even mee met de Ritalin. Ben er nu 3 weken aan ongeveer en merk er nog niet extreem veel van, behalve al het uitgewerkt is. Wat meestal al na een uur of 3 is.
Zit nu op 10mg. Maar heb een keer 2 genomen, en toen ging m'n hart op hol

het is nog even fine-tunen dus.

En autorijden doe ik niet

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_77244216
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:28 schreef melanie_the_miss het volgende:
Verders, kennen jullie een toffe vereniging of iets voor lotgenotencontact?
Ik ben een beetje lang in de ontkenning geweest maar vind nu toch wel dat ik er wat mee moet.

Je hebt praatgroepen ja. Maar heb het ook pas net geconstateerd dus ben er ook niet zo bekend mee. Ik zit nu in een startgroep en het is wel tof om mensen te ontmoeten met herkenbare klachten
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  maandag 25 januari 2010 @ 12:30:35 #280
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77244315
Wat bespreken jullie daar nou precies als ik vragen mag? Mij is het ook aangeboden, maar ik zie het profijt er niet echt van in.
pi_77244342
Tip voor als je auto wilt rijden. Mondje houden over je ADD/ADHD klachten (in ieder geval tegen het CBR) en eventueel ritalin gebruik. Je kan net als iedereen auto rijden, maar de kans is groter dat je gewoon langer moet lessen om je te trainen op concentreren. De CBR heeft hier echter geen begrip voor en zou je doodleuk na tientallen lessen alsnog geen toestemming geven
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
pi_77244384
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:30 schreef feelsgoodman het volgende:
Wat bespreken jullie daar nou precies als ik vragen mag? Mij is het ook aangeboden, maar ik zie het profijt er niet echt van in.
Vooral veel informatie over de aandoening zelf (hoe het ontstaat), medicijn gebruik, hulpmiddelen. Ook een vorm van lotgenoten contact.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  maandag 25 januari 2010 @ 12:34:43 #283
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77244438
Misschien maar een keertje inzitten dan.

Overigens nog even een vraagje in een andere directie. Ik las een paar dagen terug iets over dat het eventueel mogelijk is om bepaalde ADD/ADHD medicijnen toch vergoed te krijgen m.b.v. een verklaring van de psychiater.

Weet iemand of dit een willekeurige psychiater kan zijn, of is er ook de mogelijkheid om dit door een compleet willekeurige psychiater te laten doen?
pi_77244486
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:34 schreef feelsgoodman het volgende:
Misschien maar een keertje inzitten dan.
Het is een vijf maal voorkomende serie van sessies van 2 uur. Ik weet niet of het mogelijk is om een keer mee te doen. Zou ook wel aan het behandelingscentrum liggen.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  maandag 25 januari 2010 @ 12:39:43 #285
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77244574
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:36 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Het is een vijf maal voorkomende serie van sessies van 2 uur. Ik weet niet of het mogelijk is om een keer mee te doen. Zou ook wel aan het behandelingscentrum liggen.
Bij de instelling waar ik nu zit heb je in ieder geval iets van een proef sessie.
pi_77244684
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:39 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Bij de instelling waar ik nu zit heb je in ieder geval iets van een proef sessie.
Ok dan zou ik zeker gewoon een keer langs gaan.
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  maandag 25 januari 2010 @ 15:28:39 #287
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77250805
Denk dat ik dat maar eens ga doen. Aankomende Vrijdag weer een afspraak met de psychiater voor een evaluatie van mijn eerste week aan de Ritalin. Dan meteen even Concerta aankaarten.

Ik merk dat ik een optimum heb qua Ritalin effectiviteit (ander half uur na inname) en punten waar de concentratie weer belabberd is (drie en half uur na inname). Ik heb liever een periodieke verdeling over de dag dan vier "shots" die lineair verlopen.
  maandag 25 januari 2010 @ 15:42:17 #288
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77251458
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:28 schreef feelsgoodman het volgende:
Denk dat ik dat maar eens ga doen. Aankomende Vrijdag weer een afspraak met de psychiater voor een evaluatie van mijn eerste week aan de Ritalin. Dan meteen even Concerta aankaarten.

Ik merk dat ik een optimum heb qua Ritalin effectiviteit (ander half uur na inname) en punten waar de concentratie weer belabberd is (drie en half uur na inname). Ik heb liever een periodieke verdeling over de dag dan vier "shots" die lineair verlopen.
Kan ook zijn dat je dan om de 3 uur moet gaan proberen de medicatie te slikken. Als je na 3,5 uur merkt dat het belabberd is, zit je eigenlijk al over het punt heen waarop je de volgende dosis zou moeten slikken.
Je zou ook even bij de zorgverzekeraar moeten checken of ze concerta (volledig) vergoeden. Is niet altijd zo namelijk. (meer niet dan wel)
  maandag 25 januari 2010 @ 15:53:46 #289
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_77251935
quote:
Op maandag 25 januari 2010 10:28 schreef melanie_the_miss het volgende:
Verders, kennen jullie een toffe vereniging of iets voor lotgenotencontact?
Ik ben een beetje lang in de ontkenning geweest maar vind nu toch wel dat ik er wat mee moet.
Ik weet niet waar je precies woont, maar ik weet toevallig dat ze hier in Utrecht om de maand een ADHD-café hebben. Gewoon in een kroeg met mede adhders praten zonder teveel psychisch gedoe erbij.

Misschien een tip. Zoek anders even op Google naar ADHD café. Wie weet zitten er meer in nederland en ook in de buurt.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  maandag 25 januari 2010 @ 16:04:00 #290
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77252358
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:42 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat je dan om de 3 uur moet gaan proberen de medicatie te slikken. Als je na 3,5 uur merkt dat het belabberd is, zit je eigenlijk al over het punt heen waarop je de volgende dosis zou moeten slikken.
Je zou ook even bij de zorgverzekeraar moeten checken of ze concerta (volledig) vergoeden. Is niet altijd zo namelijk. (meer niet dan wel)
Dat kan inderdaad ook.

En nee, Concerta krijg ik niet volledig vergoed. Echter gaf een andere FOK!'er aan dat het wel mogelijk is om de kosten vergoed te krijgen m.b.v. een psychiater. Ik ben alleen benieuwd of dat elk willekeurige psychiater kan zijn of dat alleen de psychiater die op het moment mijn behandeling doet daarvoor in aanmerking komt.

[ Bericht 3% gewijzigd door feelsgoodman op 25-01-2010 16:10:26 ]
  maandag 25 januari 2010 @ 16:19:46 #291
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_77253050
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:04 schreef feelsgoodman het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad ook.

En nee, Concerta krijg ik niet volledig vergoed. Echter gaf een andere FOK!'er aan dat het wel mogelijk is om de kosten vergoed te krijgen m.b.v. een psychiater. Ik ben alleen benieuwd of dat elk willekeurige psychiater kan zijn of dat alleen de psychiater die op het moment mijn behandeling doet daarvoor in aanmerking komt.
Het gaat waarsch. niet om welke psych. het is, maar om welke reden de psych. opgeeft waarom je enkel concerta zou mogen slikken en geen ritalin. Op zo'n moment zou je het vergoed kunnen krijgen.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:22:25 #292
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77253171
Het is een vriend van de familie met twee kinderen die beide ADHD hebben. Die kan wel iets leuks uit zijn duim zuigen, me dunkt.
  maandag 25 januari 2010 @ 17:43:01 #293
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_77256650
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:42 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat je dan om de 3 uur moet gaan proberen de medicatie te slikken. Als je na 3,5 uur merkt dat het belabberd is, zit je eigenlijk al over het punt heen waarop je de volgende dosis zou moeten slikken.
Je zou ook even bij de zorgverzekeraar moeten checken of ze concerta (volledig) vergoeden. Is niet altijd zo namelijk. (meer niet dan wel)
Ik slik m'n Ritalin nu ook om de 3 uur. merk dat ik dan minder last krijg van de uitwerkingen. Concerta vergoed hangt heel erg van je zorgverzekeraar af.. sommige vergoeden het wel, andere niet. Je hebt tot 1 feb nog om te wisselen

Sommige verzekeraars vergoeden het met een aanvullende polis (zilverenkruis 4 sterren dacht ik...) en dat kost je per maand meer, maar dat haal je er op zich wel uit als je vollop aan de concerta zit. Had nog ergens een overzicht met verzekeraars en wat ze allemaal vergoeden..
Zal even zoeken of ik die nog kan vinden...

Andere timbob-tip.
De website www.teuxdeux.com is echt ideaal! zeker voor adhders het is een soort online Todo lijstje. en daar zijn er inderdaad wel extreem veel van, maar ik vind deze echt fijn werken.
plaatje:

klik erop voor een filmpje die het 1 en ander uitlegt.


je hebt zo veel meer overzicht op je todo lijst, en je kan evengoed nog dingen verschuiven naar andere dagen zonder dat je ineens 30 losse lijstjes hebt.

Het is gratis, en simpel. en ik vind het erg lekker werken. Hij staat nu als m'n startpagina, dus elke keer als de browser opengaat zie ik m'n todo lijst.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_77257678
Geniale unit! Ik schrijf dat soort dingen altijd op papiertjes die ik vervolgens kwijtraak

Heb verder de goedkoopste verzekering die er is geloof ik, dus voorlopig blijf ik aan de Ritalin, waar ik best mee kan leven overigens.
  maandag 25 januari 2010 @ 18:19:15 #295
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_77257984
quote:
Op maandag 25 januari 2010 18:10 schreef Denkbaar het volgende:
Geniale unit! Ik schrijf dat soort dingen altijd op papiertjes die ik vervolgens kwijtraak

Heb verder de goedkoopste verzekering die er is geloof ik, dus voorlopig blijf ik aan de Ritalin, waar ik best mee kan leven overigens.
Ja, dat probleem had ik ook altijd
dat je na een tijdje gewoon op je todo lijst moest schrijven dat je weer een todo lijst moet schrijven omdat die andere:
-kwijt was
-er niet meer uit zag
-ondertussen uit 5 losse velletjes bestond

dit is lekker overzichtelijk, en hij werkt ook op de iPhone

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_77259961
Werkt ie ook op 'n nokia 3310? Dat zou pas gaaf zijn...

Kwam net nog een briefje tegen dat ik moet stofzuigen, volgens mij van 3 weken geleden
pi_77260265
quote:
Op maandag 25 januari 2010 19:11 schreef Denkbaar het volgende:
Werkt ie ook op 'n nokia 3310? Dat zou pas gaaf zijn...

Kwam net nog een briefje tegen dat ik moet stofzuigen, volgens mij van 3 weken geleden
Denkbaar het lijk mij beter dat je een nieuwe telefoon gaat kopen (iPhone, Blackberry, of een nieuwe nokia)
want je dan kan makkelijker de site gebruiken.
en forum.fok.nl ziet er op de iPhone er beter uit dan op de PC (zonder reclame;-))
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_77260791
Hah, welnee, ik ben blij met mijn 3310. Heb twee dure telefoons verloren/gesloopt voordat ik deze weer onder 't stof vandaan haalde dus ik ga er voorlopig geen geld aan uitgeven Plus ik heb geen abonnement meer omdat ik de rekeningen altijd vergeet, en ik koop ook nooit beltegoed... Mijn telefoon is eigenlijk meer mijn wekker
  maandag 25 januari 2010 @ 20:35:52 #299
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_77264810
Even puur uit interesse een vraag aan jullie allen. Hoeveel mg Ritalin slikken jullie dagelijks? En dan gaarne ook het aantal doseringen vermelden.
pi_77270111
quote:
Op maandag 25 januari 2010 20:35 schreef feelsgoodman het volgende:
Even puur uit interesse een vraag aan jullie allen. Hoeveel mg Ritalin slikken jullie dagelijks? En dan gaarne ook het aantal doseringen vermelden.
Niet dat je er om vroeg , maar 18+54mg concerta, beide 's ochtends
pi_77270127
ADHD & ADD #27 Waar we de doseringen bekijken

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2010 22:12:40 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')