Waarom kan je dat niet in seconden opnieuw bedenken dan? Het lijkt er namelijk op dat wat je bedacht had toch niet lijkt te kloppen, en je daar pas bij het opschrijven achter komt.quote:Nu ben ik vandaag weer tegen een probleem aangelopen tijdens mijn schoolexamen wiskunde B. Ik heb elke vraag in seconden in mijn hoofd beantwoord. Vervolgens ga ik het opschrijven en loop ik tegen het probleem
aan dat ik bij elke som wel weer iets vergeet, en niet meer kan achterhalen wat ik eerder heb bedacht.
quote:Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef LXIV het volgende:
Is hoogbegaafdheid nu ook al iets wat gediagnosticeerd wordt? Gewoon niet zeuren, school afmaken en een goede baan nemen.
kan er een regeltje tekst af?quote:
Het probleem is dat het wel klopt, ik kan alleen niet meer achterhalen wat ik eerder heb bedacht.quote:Op maandag 21 december 2009 15:55 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Waarom kan je dat niet in seconden opnieuw bedenken dan? Het lijkt er namelijk op dat wat je bedacht had toch niet lijkt te kloppen, en je daar pas bij het opschrijven achter komt.
Lijkt me vrij duidelijk. Als iemand helemaal niets begrepen heeft van een bepaalde problematiek, dan raad ik 'm aan zich er niet mee te bemoeien en al helemaal geen domme kortzichtige opmerkingen te plaatsen.quote:
Tja, FH, vroeger was alles anders (en beter).quote:
Er zijn best veel mensen in Nederland ervan overtuigd dat je met labeltjes plakken de problemen alleen maar groter maakt.quote:Op maandag 21 december 2009 15:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Lijkt me vrij duidelijk. Als iemand helemaal niets begrepen heeft van een bepaalde problematiek, dan raad ik 'm aan zich er niet mee te bemoeien en al helemaal geen domme kortzichtige opmerkingen te plaatsen.
Ik heb mijn HAVO af. Het gaat me om een VWO wiskunde B certificaat.quote:Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef LXIV het volgende:
Is hoogbegaafdheid nu ook al iets wat gediagnosticeerd wordt? Gewoon niet zeuren, school afmaken en een goede baan nemen.
Dan is je geheugen misschien niet zo goed, maar dat kun je toch opvangen door het hele probleem opnieuw op te lossen?quote:Op maandag 21 december 2009 15:57 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het wel klopt, ik kan alleen niet meer achterhalen wat ik eerder heb bedacht.
HB'ers hebben, om te beginnen, geen 'rugzakje', maar dat terzijde.quote:Op maandag 21 december 2009 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, FH, vroeger was alles anders (en beter).
Je had slimme kinderen en die gingen naar het gymnasium en je had domme kinderen en die gingen naar de LTS. Nu heb je kinderen met HB-problematiek, PDD-NOS problematiek, dyslectie, een taalachterstand en ga zo maar (eindeloos door). En al die kinderen moeten dan met een speciaal rugzakje allemaal dingen doen om uiteindelijk in de wajong terecht te komen. Ik vind dat geen vooruitgang.
Een diagnose impliceert dat het om een medische aandoening gaat. En dat is het mi niet. En wat is tegenwoordig dan hoogbegaafd? Ben je dat al met een iq van 130 ofzo? Dat heb je al nodig om een fatsoenlijike universitaire studie te doen, dat geldt voor bosjes mensen die daar verder helemaal geen problemen mee hebben.quote:Op maandag 21 december 2009 16:00 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik heb mijn HAVO af. Het gaat me om een VWO wiskunde B certificaat.
En hoe wil je weten of iemand hoogbegaafd is zonder het te diagnosticeren ?
Lekker kortzichtig.quote:Op maandag 21 december 2009 15:54 schreef LXIV het volgende:
Dat zal best. Goed dat de gemiddelde Nederlander geen kaas heeft gegeten van wat voor problematiek dan ook en maar simpel vanuit een onderbuikgevoel maar wat bij elkaar blaat. Niet gehinderd door wat voor kennis dan ook. ( 'Wajong'quote:Op maandag 21 december 2009 15:59 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen in Nederland ervan overtuigd dat je met labeltjes plakken de problemen alleen maar groter maakt.
Nee, maar er waren wel slimme kinderen. En die gingen gewoon naar hoger onderwijs. Verder geen gezeik.quote:Op maandag 21 december 2009 16:00 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
HB'ers hebben, om te beginnen, geen 'rugzakje', maar dat terzijde.
'Vroeger' wist men het gewoon niet (want geen kennis).
Dat gezeik is er dus vaak wel.quote:
De (algemeen aangenomen) definitie is >130. (dat is ongeveer 2% van alle mensen)quote:Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar er waren wel slimme kinderen. En die gingen gewoon naar hoger onderwijs. Verder geen gezeik.
Bovendien denkt tegenwoordig iedereen met een IQ van boven de 135 dat hij hoogbegaafd is.
Iedereen komt tijdens zijn schoolperiode wel met bepaalde zaken in aanraking die scholing in de weg staan; verslaving, problemen met de thuissituatie, criminaliteit, hobby die veel tijd kost, verzin het maar. Waarom zou je alles moeten benoemen? Het gaat een hoop geld in om, maar wat is nou het concrete resultaat?quote:Op maandag 21 december 2009 16:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zal best. Goed dat de gemiddelde Nederlander geen kaas heeft gegeten van wat voor problematiek dan ook en maar simpel vanuit een onderbuikgevoel maar wat bij elkaar blaat. Niet gehinderd door wat voor kennis dan ook. ( 'Wajong')
Ten eerste ben ik niet iemand met een rugzakje, nooit gehad & ben ik ook niet van plan aan te vragen. Overigens ben ik wel blij met mijn label, ik weet nu wat het probleem is. En ik probeer nu een oplossing te zoeken, zonder er ¤10.000 voor te betalen.quote:Op maandag 21 december 2009 15:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja, FH, vroeger was alles anders (en beter).
Je had slimme kinderen en die gingen naar het gymnasium en je had domme kinderen en die gingen naar de LTS. Nu heb je kinderen met HB-problematiek, PDD-NOS problematiek, dyslectie, een taalachterstand en ga zo maar (eindeloos door). En al die kinderen moeten dan met een speciaal rugzakje allemaal dingen doen om uiteindelijk in de wajong terecht te komen. Ik vind dat geen vooruitgang.
Die problemen moeten ze ook niet laten zitten.quote:Op maandag 21 december 2009 16:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Iedereen komt tijdens zijn schoolperiode wel met bepaalde zaken in aanraking die scholing in de weg staan; verslaving, problemen met de thuissituatie, criminaliteit, hobby die veel tijd kost, verzin het maar. Waarom zou je alles moeten benoemen? Het gaat een hoop geld in om, maar wat is nou het concrete resultaat?
Ik vind hoogbegaafdheid een gift en geen probleem. Waarom alles wat enigszins afwijkt van de norm meteen als probleem bestempelen?quote:Op maandag 21 december 2009 16:05 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik niet iemand met een rugzakje, nooit gehad & ben ik ook niet van plan aan te vragen. Overigens ben ik wel blij met mijn label, ik weet nu wat het probleem is. En ik probeer nu een oplossing te zoeken, zonder er ¤10.000 voor te betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |