abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 december 2009 @ 12:04:10 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75242125


Vorige topics:
[Centraal] Ryanair
[Centraal] Ryanair #2
[centraal] Ryanair #3
[centraal] Ryanair #4
[centraal] Ryanair #5
Ryanair #6
Ryanair #7 - Waar we online inchecken
[Centraal] Ryanair #8 Online inchecken beetje offline...
[Centraal] Ryanair #9 | Alleen lopen is goedkoper!
[Centraal] Ryanair #10 ||| Elke week nieuwe aanbiedingen!

Veelgestelde vragen

(Antwoorden op vrijwel al je vragen kun je vinden op http://www.ryanair.com/site/NL/faqs.php)

Hoe moet dat nou met je naam?
Eerste voornaam zoals in paspoort (of ID kaart) en achternaam in vullen. Als er een accent in staat, invullen zoals het op het onderste randje van je paspoort/ID kaart staat.
Heb je het fout gedaan, dan meteen bellen. Wijzigen is dan meestal gratis, zo blijkt uit de ervaringen hier. Een wijziging van naam kost normaalgesproken ¤100,- per persoon bij Ryanair, in dat geval is het meestal voordeliger om een nieuw ticket te boeken en het oude ticket niet te gebruiken (no-show).

Online inchecken?
Is heel gemakkelijk en gratis als je alleen met 1 stuk handbagage (max. 10 kilo, max 55x40x20 cm) reist. Als je online inchekt met ruimbagage betaal je de prijs van ruimbagage + 5 euro per persoon per enkele reis voor online check-in. Inchekken op de luchthaven kost ¤10,- per persoon per enkele reis en raad ik iedereen af.

Reis je met ruimbagage, dan kan je die achterlaten bij het bagage drop-off point van Ryanair op de luchthaven.

Online inchecken kan vanaf 15 dagen voor vertrek. Je moet gegevens van je paspoort/ID kaart invullen bij het online inchecken.

(Vanaf 1 Oktober 2009 is inchecken op de luchthaven niet meer mogelijk bij Ryanair)!

Iets fout gedaan?
Kom je er te laat achter dat je wat fout hebt gedaan, dan heb je net als bij andere maatschappijen pech. Gelukkig kun je voor weinig geld een nieuw ticket boeken.

Hoe zit dat nou met de handbagage?
Iedere passagier (ongeacht of je betaald voor ruimbagage of niet) die met Ryanair vliegt heeft het recht om 1 stuk handbagage mee te nemen (een rugzak en een plastik tas mag dus niet, dit zijn 2 stukken). De maximale afmetingen van dit stuk handbagage zijn: 55 x 40 x 20 centimeter. Het stuk handbagage mag niet meer dan 10 kilo wegen.

Algemene veiligheidsregels (ook over vloeistoffen) zijn te lezen op de website van Eindhoven Airport.

Daarnaast kunnen er per luchthaven nog extra regels zijn.

En al die extra kosten?
Er zijn geen extra kosten, het zijn kortingen die je krijgt als je van bepaalde faciliteiten geen gebruik maakt. Je kan kiezen voor
- wel of niet aan de balie inchecken
- één of meerdere stuks bagage inchecken of alleen handbagage meenemen
- als eerste aan boord te gaan
- sportuitrusting meenemen
- een reisverzekering afsluiten
- hotels, autohuur etc regelen
- betalen met een normale Creditcard of met een Visa Elektron (hieronder meer over creditcardkosten)

En aan boord kun je ook nog er zelf voor kiezen wat te eten en drinken te kopen.

Erg bepalend voor de prijs van de vlucht zijn:
- reizen in duurdere periodes zoals vakanties of weekenden
- reizen vanaf goedkopere of duurdere vliegvelden (bijvoorbeeld: Op Eindhoven Airport betaal je 40 euro aan belastingen en toeslagen terwijl je op Weeze airport maar 16 euro aan belastingen en toeslagen betaald)

Soms zie ik een aanbieding dat je voor ¤10,- (of minder) per enkele reis kan vliegen, is dat echt waar?
Ja! Er zijn hier genoeg mensen die aan het einde van het boekingsproces uitkwamen op ¤10,- (of nog minder zelfs) inclusief alle toeslagen. Dit komt omdat Ryanair dan een deel van jou belastingen en toeslagen betaald. Dit is de manier van Ryanair om reclame te maken. Je kan er echter vanuitgaan dat er in hetzelfde vliegtuig dan mensen zitten die 20 keer de prijs van jou ticket hebben betaald, dus Ryanair betaald het natuurlijk niet echt zelf.
Soms geeft Ryanair zelfs Gratis vliegtickets weg! Dan kom je aan het einde van het boekingsproces op ¤0,01 uit.

Kan ik dan ook zonder Creditcardkosten boeken?
(tot 1 januari 2010)
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Visa Electron card hebben. In Nederland is deze kaart echter niet makkelijk te verkrijgen, maar je kan wel een virtuele kaart aanvragen via bijvoorbeeld www.entropay.com . Kies als valuta GBP! (anders werkt het niet). Op deze manier wordt de kaart door Ryanair gezien als Visa Electron. Zet er 10 pond op met je gewone creditcard (hier komt nog 5% transactiekosten bovenop).
Ondanks dat de normale kosten niet in verhouding lijken te staan tot hetgeen je ervoor krijgt, zijn de kosten die Ryanair berekent, relatief laag vergelijken met andere luchtvaartmaatschappijen.

(vanaf 1 december 2009)
Daar zijn wel mogelijkheden voor, dan moet je een Mastercard prepaid card hebben, o.a. te verkrijgen bij https://www.wirecard.com/wirecard

Maar hoeveel ga ik nou uiteindelijk betalen?
Gewoon door blijven klikken op de website, dan zie je vanzelf de prijs een keer verschijnen met alle opties die je zelf gekozen hebt.

Weeze Airport? Goedkoop vliegen vanaf de Nederlands/Duitse grens?
In Nederland zijn de kosten voor het gebruik van een Luchthaven voor alle vliegmaatschappijen ontzettend duur. Schiphol Airport is bijvoorbeeld na London Heatrow het duurste vliegveld van Europa. Als je vliegt vanaf Eindhoven Airport betaal je meestal rond de 40 euro aan belastingen. Vanaf Maastricht 36 euro.

Nog geen 80 Kilometer vanaf Eindhoven, Tussen Nijmegen en Dusseldorf, licht Weeze Airport, oorspronkelijke naam: Niedherrhein Airport (IATA Code: NRN). Het ligt in het dorpje Weeze, net over de grens tussen Nederland en Duitsland bij Nijmegen.

Airport Weeze op Google Maps.

Als je vliegt vanaf Weeze Airport betaal je meestal maar ¤16,- aan luchthavenbelasting. Zeker als je met veel mensen reist is dit al snel veel goedkoper dan vliegen vanuit Nederland. En er zijn vanaf Weeze veel meer bestemmingen beschikbaar dan vanaf Nederlandse Ryanair vliegvelden (zie www.ryanair.com). Je kan ook goedkoop vanaf Charleroi in Belgie vliegen. Bij het boekingssysteem van Ryanair heet deze luchthaven "Brussels S. Charleroi (CRL)".

Op de website van Ryanair wordt Weeze Airport ook wel "Dusseldorf (NRN)" genoemd. Ryanair vliegt niet vanaf Dusseldorf International Airport, dus als er Dusseldorf op je Ryanair ticket staat is het altijd vanaf Weeze.

En dat betalen voor het toilet?
Dat was een uitspraak die aan O'Leary in een Brits interview ontlokt is, en niet berust op de waarheid. Zie ook het persbericht.

Ik wil toch wat eten en drinken in het vliegtuig kopen. Wat moet ik daarvoor betalen?




Ik vind het leuk om over Ryanair te praten en om meer te weten te komen over Ryanair, waar kan ik terrecht?
http://www.ryanairfanclub.com/
http://ryanair.site-forums.com/
http://www.facebook.com/pages/Ryanair/90481925067

Huidige aanbiedingen: http://www.ryanair.com/site/NL/?fares=more

De OP is hier te vinden!

TVP's en offtopic reacties vliegen het topic uit!

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 04-02-2010 23:55:45 ]
  donderdag 3 december 2009 @ 12:06:26 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_75242204
Deze reeks kende ik nog niet Wil ik wel even volgen
pi_75242307
Gaan we weerrrr. 6 januari voor 6 pond van Weeze naar Birmingham.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:15:07 #4
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75242453
laatste post uit het vorige deel:
quote:
Op donderdag 3 december 2009 11:56 schreef JohnDDD het volgende:
Het probleem is denk ik dat de Nederlandse creditcards in feite gewoon doorgaan voor normale creditcards ook al zijn ze dat technisch gezien misschien niet.
ik denk het ook, helaas.
Dan is de stelling van Ryanair dat die kaarten wijd verbreid zijn 'throughout Europe (including Belgium, Ireland, Netherlands and Portugal)' eigenlijk onzin.
pi_75242713
Dat is klote! Kan nog geen wenbsite ala entropay vinden die de zelfde service aanbied voor de Mastercard prepaid kaart.... wordt binnenkort voor de NL gebruiker dus gewoon weer 5 euro per vlucht afdokken...
  donderdag 3 december 2009 @ 12:25:48 #6
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75242812
Omdat weinig mensen het gelezen zullen hebben, aan het einde van het vorige deel:

Vanaf 1 januari 2010 kan de Visa debitcard (entropay) niet meer gebruikt worden als een gratis betaalmiddel, maar vanaf 1 december 2009 de Mastercard prepaid card wel.

Ik heb zojuist geprobeerd te betalen met een ABN-AMRO Mastercard, wat technisch gezien een prepaid card is (zoals vrijwel alle Mastercards in Nederland) en die wordt NIET herkend als prepaid card door Ryanair en is dus niet gratis.
quote:
MasterCard Prepaid now FREE payment method

Ryanair, the world’s favourite airline, today (30th Nov 09) announced that it will accept the MasterCard Prepaid card as its free form of payment from 1st December and its Visa Electron promotion will end one month later on 31st December. From 1st January the Visa Electron payment card will attract a ¤5 administration charge while MasterCard Prepaid will become the sole free from of payment on www.ryanair.com.

The MasterCard Prepaid card is much more widely available than Visa Electron and can be picked up from financial institutions/ card issuers throughout Europe (including Belgium, Ireland, Netherlands and Portugal) and online. Ryanair will accept both MasterCard Prepaid and Visa Electron as free forms of payment for all bookings during the month of December.
MasterCard Prepaid cards will not only provide savings on Ryanair flights but can also be used to withdraw money from ATMs and make retail purchases in shops and online.

To celebrate its new free payment method Ryanair will, from midnight (24:00hrs) tonight, release 250,000 Christmas seats for just ¤5 each for travel on Tuesdays, Wednesdays and Thursdays in late December which must be booked on www.ryanair.com before midnight (24:00hrs) Thursday (3rd Dec).

Ryanair’s Stephen McNamara said:

“We are pleased to announce our new partnership with MasterCard which will enable consumers to save even more when travelling on Ryanair’s unbeatable low fares. MasterCard Prepaid Cards are widely available across Europe from financial institutions and online.

“Passengers can use their MasterCard Prepaid Cards to pay for Ryanair flights from 1st December, while our Visa Electron promotion comes to an end on 31st December. Bookings made with Visa Electron from 1st January will be subject to a ¤5 administration charge. Ryanair encourages all passengers to sign up to the widely available MasterCard Prepaid so that they can continue to snap up unbeatable fares such as the 250,000 ¤5 Christmas seats which are available on over 500 routes until Thursday.”
  donderdag 3 december 2009 @ 12:27:32 #7
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75242888
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:22 schreef sjorti het volgende:
Dat is klote! Kan nog geen wenbsite ala entropay vinden die de zelfde service aanbied voor de Mastercard prepaid kaart.... wordt binnenkort voor de NL gebruiker dus gewoon weer 5 euro per vlucht afdokken...
wirecard
pi_75245229
tvp..


Weeze - Berlin in januari
Eindhoven - Dublin in maart
  donderdag 3 december 2009 @ 13:50:06 #10
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_75245547
Jullie hebben deze vraag vast al te vaak gehad, maar ik wil het toch weten; ik zoek wat leuks uit, klik door naar de betaling en kan dan betalen met creditcard (daar komen dan kosten bij?) OF op een andere manier zoals in de OP staat? Is dat nog steeds actueel? En hoe doen de mensen dat hier?

en nog een vraag . Je koopt een enkeltje als ik het goed lees En terug dan? Boek je dat meteen er bij? En is dat heel duur dan?
pi_75246114
Hmm straks even kijken of mijn rabobank mastercard ook stiekem een prepaid card is. (wat lemans24 denkt)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_75246558
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef PiRANiA het volgende:
Jullie hebben deze vraag vast al te vaak gehad, maar ik wil het toch weten; ik zoek wat leuks uit, klik door naar de betaling en kan dan betalen met creditcard (daar komen dan kosten bij?)
Ja.
quote:
OF op een andere manier zoals in de OP staat? Is dat nog steeds actueel? En hoe doen de mensen dat hier?

en nog een vraag . Je koopt een enkeltje als ik het goed lees En terug dan? Boek je dat meteen er bij? En is dat heel duur dan?
Je kan ook retour aanklikken, maar dat is eigenlijk gewoon 2 enkeltjes.
Eins, zwei, hoeplakai.
  donderdag 3 december 2009 @ 14:45:10 #13
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75247369
quote:
Op donderdag 3 december 2009 13:50 schreef PiRANiA het volgende:
Jullie hebben deze vraag vast al te vaak gehad, maar ik wil het toch weten; ik zoek wat leuks uit, klik door naar de betaling en kan dan betalen met creditcard (daar komen dan kosten bij?) OF op een andere manier zoals in de OP staat? Is dat nog steeds actueel? En hoe doen de mensen dat hier?

Dat heb ik net nog aan de OP toegevoegd. Visa Electron tot 01-01-2010, Mastercard prepaid vanaf 01-12-2009.
pi_75247772
http://www.mastercard-debitcard.nl/kosten.html

Je kunt er wel zo eentje aanvragen, maar ¤49 aanschafkosten en ¤1,30 maand vind ik ook weer wat. Hoewel dat er na een vlucht of 13/14 weer uit is, en dat haal ik niet elk jaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_75248180
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:56 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.mastercard-debitcard.nl/kosten.html

Je kunt er wel zo eentje aanvragen, maar ¤49 aanschafkosten en ¤1,30 maand vind ik ook weer wat. Hoewel dat er na een vlucht of 13/14 weer uit is, en dat haal ik niet elk jaar.
dat moet goedkoper kunnen!
  donderdag 3 december 2009 @ 15:15:51 #16
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75248415
quote:
Op donderdag 3 december 2009 14:56 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.mastercard-debitcard.nl/kosten.html

Je kunt er wel zo eentje aanvragen, maar ¤49 aanschafkosten en ¤1,30 maand vind ik ook weer wat. Hoewel dat er na een vlucht of 13/14 weer uit is, en dat haal ik niet elk jaar.
gratis en met 3% transactiekosten:

https://www.wirecard.com/wirecard/

Ik blijf het wel schandalig vinden dat m'n ABN-AMRO kaart niet werkt!
pi_75248424
Heeft iemand al met Wirecard geprobeerd een ticket te kopen by Ryanair? Werkt dit, en is het ongeveer net zo duur als Entropay (paar % extra per opwaardering en verder niks) of werkt dit met een jaarlijkse fee?
  donderdag 3 december 2009 @ 15:19:38 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75248559
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:16 schreef sjorti het volgende:
Heeft iemand al met Wirecard geprobeerd een ticket te kopen by Ryanair? Werkt dit, en is het ongeveer net zo duur als Entropay (paar % extra per opwaardering en verder niks) of werkt dit met een jaarlijkse fee?
Rekeningvaluta: EUR
Rekening openen Gratis
Jaarlijkse bijdrage voor de virtuele MasterCard Gratis
Het gebruik van de virtuele MasterCard * Gratis
Kaart vervangen 10,00 EUR
Geld storten
Via een overschrijving * 1,00 EUR
Via creditcard Variabel 3,0%
Minimumkosten 1,00 EUR
Via directe machtiging Variabel 1,99%
Minimumkosten 1,00 EUR
Geld overmaken
Naar een andere Wirecard-rekening * 0,00 EUR
Geld ontvangen * Gratis
Chargeback-kosten
Machtiging retour 10,00 EUR
Creditcard chargeback 10,00 EUR
Diensten (optioneel)
Stortingsbericht Maandelijkse kosten 0,25 EUR
Saldo opvragen Per sms 0,29 EUR
Rekeningsoverzicht verzenden Maandelijkse kosten 1,25 EUR

* Kosten voor buitenlandse valuta: 1,5%
pi_75248978
Hoe zit het met Neteller, zie dat deze ook de zelfde service aanbieden maar dan (voor zover ik het kan zien) goedkoper...iemand ervaring hiermee?
pi_75249977
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:15 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

gratis en met 3% transactiekosten:

https://www.wirecard.com/wirecard/

Ik blijf het wel schandalig vinden dat m'n ABN-AMRO kaart niet werkt!
De ABN-AMRO kaart is dan ook een credit card. Zou ook niet goed zijn voor Ryanair als de gewone credit cards ook zouden werken, want de bedoeling is zoveel mogelijk verdienen op de transactiekosten, hoe de PR bewoordingen ook zijn opgesteld.

Ik ben benieuwd of Entropay overstag gaat door de VISA-electron kaart te vervangen voor een PREPAID card. Volgens mij moet dat technisch mogelijk zijn, en op die manier blijven ze de huidige klandizie behouden. (Want uiteindelijk verdienen zij wel degelijk geld met 4,95% transactiekosten).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75252797
en tvp, helaas enkele tripjes moeten uitstellen omdat andere zaken voorgaan
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 3 december 2009 @ 17:34:21 #22
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75253187
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd of Entropay overstag gaat door de VISA-electron kaart te vervangen voor een PREPAID card. Volgens mij moet dat technisch mogelijk zijn, en op die manier blijven ze de huidige klandizie behouden. (Want uiteindelijk verdienen zij wel degelijk geld met 4,95% transactiekosten).
Ze bieden nu al een prepaid card aan voor 5 pond. Maar ik ga naar wirecard, vanwege die 3% en omdat het direct in euro's is (ik heb nu nog een GBP entropay card).

De Neteller site vind ik maar vaag en volgens mij kost het daar ook 2,95%.
pi_75254930
Neteller is toch een prepaid Mastercard?

ps:

Die rekent ook geen Fee's als ik het goed heb.
  donderdag 3 december 2009 @ 18:46:23 #24
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75255559
Neteller:

EUR
Point of Sale (POS) free
ATM charge per withdrawal 4
Foreign Exchange (at ATM or POS) 2.95%
Dormancy Fee (if not used in any month) none

Indien die foreign exange fee van 2,95% niet in rekening wordt gebracht by Ryanair, is het idd gratis.
pi_75256442
quote:
Op donderdag 3 december 2009 18:46 schreef Lemans24 het volgende:
Indien die foreign exange fee van 2,95% niet in rekening wordt gebracht by Ryanair, is het idd gratis.
Ik beschik ook al enige tijd over een Neteller account, wanneer je je aanmeld bij Neteller moet je een betalingsvaluta kiezen. Zelf heb ik voor Euro gekozen, wanneer ik nu iets betaal in euro's komen daar geen extra kosten bij. Betaal ik in dollars of een andere valuta dan kost dat 2.95% extra. Gezien de prijzen op de Ryanair website in Euro's zijn, zie ik niet in waarom er extra kosten bij komen.

Een Neteller account is kostenloos en aan te vragen via www.neteller.com




[ Bericht 6% gewijzigd door mvc op 03-12-2009 19:19:29 ]
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_75256685
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:12 schreef mvc het volgende:

[..]

Ik beschik ook al enige tijd over een Neteller account, wanneer je je aanmeld bij Neteller moet je een betalingsvaluta kiezen. Zelf heb ik voor Euro gekozen, wanneer ik nu iets betaal in euro's komen daar geen extra kosten bij. Betaal ik in dollars of een andere valuta dan kost dat 2.95% extra. Gezien de prijzen op de Ryanair website in Euro's zijn, zie ik niet in waarom er extra kosten bij komen.

Een Neteller account is kostenloos en aan te vragen via www.neteller.com
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus als ik het goed heb wordt het alleen maar goedkoper op met Neteller!
pi_75257193
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:20 schreef sjorti het volgende:

[..]

Dus als ik het goed heb wordt het alleen maar goedkoper op met Neteller!
Bij Ryanair betaal je natuurlijk wel gewoon de cc kosten a ¤4.x
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
  donderdag 3 december 2009 @ 19:38:18 #28
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75257293
quote:
Op donderdag 3 december 2009 19:35 schreef mvc het volgende:

[..]

Bij Ryanair betaal je natuurlijk wel gewoon de cc kosten a ¤4.x
Daar gaat dit juist over! Die betaal je niet omdat het prepaid is.
pi_75257691
Zoals ik het zie moet het geen probleem zijn om met Neteller gratis te betalen. Ik moet binnenkort toch boeken dan probeer ik het even uit.
pi_75278149
Dag, 28 december vlieg ik met Ryanair van Charleroi naar Bratislava. Wie kan mij zeggen of je een klein potje pindakaas in je handbagage mee mag nemen? Op Schiphol is de regel 100ml. per verpakking in je handbagage, maar kan de regels van Charleroi / Ryanair niet vinden. Thanks
pi_75279158
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:16 schreef BlackRhino het volgende:
Wie kan mij zeggen of je een klein potje pindakaas in je handbagage mee mag nemen?
In Dortmund is het een reisgenoot van me afgenomen, reden 'streichwahren'.

OVerigens ben ik benieuwd welke opties als vervangen voor visa electron gaan werken ... 5 euro voor de creditcard vind ik jammer geld Ik overweeg zelf toch maar de prepaid plastic card via entropay ... daar heb ik uiteindelijk al een account ...
  vrijdag 4 december 2009 @ 13:16:35 #32
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75280188
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:45 schreef nagyned het volgende:

[..]

In Dortmund is het een reisgenoot van me afgenomen, reden 'streichwahren'.

OVerigens ben ik benieuwd welke opties als vervangen voor visa electron gaan werken ... 5 euro voor de creditcard vind ik jammer geld Ik overweeg zelf toch maar de prepaid plastic card via entropay ... daar heb ik uiteindelijk al een account ...
die 4,95% is alleen nogal hoog.
pi_75280800
Plus dat bij elke MISLUKTE betaling er toch 0.39 euro wordt afgeboekt...

Iemand al ervaring met neteller of die nu dus gratis is wanneer je boekt? En welke neteller kaart heb je dan, ik zie op de site namelijk 2 mogelijkheden waarbij de kosten voor mij niet duidelijk zijn.

Neteller heeft een variant zoals entropay , maar dan krijg je bij ELKE betaling een ander cc nummer als ik het goed begrijp, en ze hebben een variant waarbij je een plastic kaart krijgt, maar dan zie ik nergens de kosten voor die plastic kaart vermeld staan?

Ze hebben dus de Net+ Prepaid MasterCard® en de Net+ Virtual Prepaid MasterCard® Waarbij ik het dus vreemd vind om bij de variant met plastic kaart geen extra kosten te zien staan.

http://public.neteller.com/content/en_NL/cards_index.htm

[ Bericht 9% gewijzigd door nagyned op 04-12-2009 13:34:23 (linkje toegevoegd) ]
  vrijdag 4 december 2009 @ 22:00:02 #34
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75299781
Ik kreeg net al een mailtje: de aanbieding voor morgen t/m maandag is 10 euro per lvucht, dus op dit moment is het goedkoper. Als de tax-free vluchten van 16,99 en 19,99 maar blijven, vind ik het prima.
pi_75374086
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 12:16 schreef BlackRhino het volgende:
Dag, 28 december vlieg ik met Ryanair van Charleroi naar Bratislava. Wie kan mij zeggen of je een klein potje pindakaas in je handbagage mee mag nemen? Op Schiphol is de regel 100ml. per verpakking in je handbagage, maar kan de regels van Charleroi / Ryanair niet vinden. Thanks
Het zijn geen regels van Schiphol, maar die gelden wereldwijd. Dus ook in Bratislava mag het niet.
De naleving ervan kan wel verschillen per vliegveld natuurlijk, Schiphol is graag het beste kindje van de klas...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_75381564
Waarschijnlijk in januari 1 of 2 weken naar Porto. Hebben jullie ook tips over hotels? Bij de meeste sites waar ik kijk kost een hotel al snel 400 euro per week
pi_75382437
booking.com al gechecked?
Denk dat je voor 200e (eenpersoons) of 300e (tweepersoons) per week al een heel eind bent.
Dit moet zelfs nog wel goedkoper kunnen.
pi_75382854
Check ook eens hostelworld.com. Staan ook veel privates op (dus gwn een hotel kamer) met soms een gedeelde douche. Vaak meer dan de helft goedkoper.
pi_75383660
Thnx voor de tips, op hostelworld een hotel gevonden voor 6 nachten voor ¤ 133,00
pi_75396677
Aanbieding is nu 5.00 voor vluchten zo te zien.
pi_75399415
Ik moet nog een vlucht van en naar Londen Stansted in augustus. Maar ik denk dat ik daar maar even mee wacht voorlopig. Die vluchten staan nu nog op 30 euro. Hopelijk wordt het goedkoper naarmate de tijd vordert.
  dinsdag 8 december 2009 @ 09:15:02 #42
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75399434
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 00:45 schreef Ludacriss het volgende:
Aanbieding is nu 5.00 voor vluchten zo te zien.
Prima! Alleen jammer dat bij een aantal bestemmingen er al sinds de vorige actie geen aanbiedingprijzen meer beschikbaar zijn.
pi_75404298
Zojuist een mail gekregen van Entropay!
Goed nieuws dus!
pi_75404358
Use EntroPay Plastic at Ryanair

Ryanair recently announced that Visa Electron payment cards, such as EntroPay’s Virtual Visa, will start attracting a £5 administration charge effective 1 January 2010 and MasterCard Prepaid cards will become the sole form of free payment.

Good news! You don’t need to seek another payment method in order to avoid future fees. Simply upgrade to an EntroPay Plastic MasterCard!

Use EntroPay Plastic not only at Ryanair but anywhere MasterCard is accepted.*


* Accounts can be opened in GBP or EUR – either currency is accepted for payment at Ryanair without the assessment of administration charges.

[ Bericht 13% gewijzigd door nagyned op 08-12-2009 12:23:37 (toevoeging tekst bij sterretje uit email entropay.) ]
pi_75407596
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 13:32 schreef nagyned het volgende:
Ze hebben dus de Net+ Prepaid MasterCard® en de Net+ Virtual Prepaid MasterCard® Waarbij ik het dus vreemd vind om bij de variant met plastic kaart geen extra kosten te zien staan.
Ik heb zelf ook de Net+ Prepaid MasterCard (plastic kaart dus), ik doe hier regelmatig online aankopen mee. Zolang ik dat in euro's doe komen daar geen extra kosten bij !
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_75407915
Ryanair start zes nieuwe routes vanaf Charleroi

De Ierse lagekostenmaatschappij Ryanair start vanaf maart volgend jaar zes nieuwe routes vanuit de luchthaven van Charleroi. Daarmee zal het aantal passagiers vanuit Brussels South Charleroi Airport stijgen tot meer dan 4 miljoen.

De nieuwe bestemmingen zijn Ibiza, Kaunas (Litouwen), Krakow, Nador (Marokko), Sevilla en Zadar (Kroatië). Tegelijkertijd worden de vliegtuigfrequenties op 14 bestaande routes vanuit Charleroi uitgebreid.

Vanaf volgend jaar baseert Ryanair ook 4 nieuwe Boeings 737-800 op Charleroi. Dat brengt het totaal aantal Ryanair vliegtuigen op 12. De nieuwe routes zullen volgens Ryanair 75 nieuwe banen scheppen.

Om de nieuwe toestellen en routes op Charleroi te vieren, lanceert Ryanair 500.000 tickets van 5 euro voor reizen door geheel Europa vanaf januari. mdr

bron
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_75408194
Ik en mijn vriend willen op 8 januari van eindhoven naar Dublin vliegen en op 11 januari weer terug. Nou kosten de vliegtickets ons 82 heen en 156 euro terug. Kunnen we deze het beste nu boeken of gaan de prijzen nog omlaag? Vind het een hoop geld. Ben met ryanair ook naar Edinburgh en London gevlogen en toen waren we max 60 euro retour kwijt..
pi_75408915
Heb toevallig een week of 2 geleden naar precies die vlucht op die data zitten kijken en toen was de prijs ongeveer 50¤ pp retour. Kans dat het weer opnieuw goedkoop wordt lijkt me klein op deze termijn.
pi_75409228
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:36 schreef Helly het volgende:
Heb toevallig een week of 2 geleden naar precies die vlucht op die data zitten kijken en toen was de prijs ongeveer 50¤ pp retour. Kans dat het weer opnieuw goedkoop wordt lijkt me klein op deze termijn.
Ik houd het al een maand lang elke dag in de gaten maar zo goedkoop is het bij mij nooit geworden..
pi_75411266
Ook Weeze krijgt een extra toestel gebaseerd. Onder andere om de nieuwe route Weeze - Lappeenranta te vliegen. Als dat geen knaller is
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_75411290
binnenkort weer naar göteborg vanaf weeze voor 10 eurie
pi_75412521
Hoe kan je het beste naar weeze vliegveld reizen, vanuit noordbrabant? Ik heb zelf alleen een buslijn gevonden vanaf venlo naar weeze (¤15 euro single). Dan is de busrit nog duurder dan de vliegticket soms
pi_75412691
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 14:45 schreef tijdrenner het volgende:

[..]

Ik houd het al een maand lang elke dag in de gaten maar zo goedkoop is het bij mij nooit geworden..
Ik vergis me inderdaad, ik had zitten kijken van donderdag 7 tot zondag 10 (ook maar 1 vrije dag nodig), dat was toen flink goedkoper.
  dinsdag 8 december 2009 @ 19:12:49 #54
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75418773
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:37 schreef Thetallguy het volgende:
Ook Weeze krijgt een extra toestel gebaseerd. Onder andere om de nieuwe route Weeze - Lappeenranta te vliegen. Als dat geen knaller is
ik heb het even opgezocht...

Gaat dat dan als Helsinki of als Sint Petersburg worden aangeboden?
pi_75418947
Sint-Petersburg Noord (Lappeenranta), is tenslotte maar 181km
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_75436243
Als ik online ingechecked heb, hoe lang zou het normaal moeten duren voordat ik m'n boarding pass via email toegestuurd krijg? Zit nu 2 dagen te wachten.

nm uitgeprint
  woensdag 9 december 2009 @ 10:16:22 #57
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75436593
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 15:37 schreef Thetallguy het volgende:
Ook Weeze krijgt een extra toestel gebaseerd. Onder andere om de nieuwe route Weeze - Lappeenranta te vliegen. Als dat geen knaller is
Het wapen van Lappeenranta:


  woensdag 9 december 2009 @ 10:26:01 #58
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_75436874
Gister een vlucht geboekt naar Porto, overzichtje en voorwaarden goed gelezen dacht ik, blijkt er (nadat ik alle creditcardgegevens heb ingevuld) ineens nog 20 euro extra bij het totaalbedrag is opgeteld ("uw betaling is gelukt" maar wel voor een ander bedrag als waarvoor ik op "ok" klikte) : Administration Fee.

Heb ik ergens overheen gelezen of heb ik recht om te klagen
Geluk is een richting, geen punt
pi_75439388
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 16:08 schreef kingg het volgende:
Hoe kan je het beste naar weeze vliegveld reizen, vanuit noordbrabant? Ik heb zelf alleen een buslijn gevonden vanaf venlo naar weeze (¤15 euro single). Dan is de busrit nog duurder dan de vliegticket soms
Online boeken bij http://www.airexpressbus.com/ dan ontvang je in ieder geval al een korting voor het online boeken. Verder ben ik ook wel benieuwd of dit niet goedkoper kan? Aangezien ik zelf geen rijbewijs heb is het geen optie om zelf te rijden.
  woensdag 9 december 2009 @ 11:48:21 #60
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75439865
quote:
Op woensdag 9 december 2009 10:26 schreef Yvonnetje het volgende:
Gister een vlucht geboekt naar Porto, overzichtje en voorwaarden goed gelezen dacht ik, blijkt er (nadat ik alle creditcardgegevens heb ingevuld) ineens nog 20 euro extra bij het totaalbedrag is opgeteld ("uw betaling is gelukt" maar wel voor een ander bedrag als waarvoor ik op "ok" klikte) : Administration Fee.

Heb ik ergens overheen gelezen of heb ik recht om te klagen
Helaas, het staat er gewoon bij. 5 euro per persoon per enkele reis.
Er zijn wel manieren om er onderuit te komen, zie OP.
pi_75440970
quote:
Er zijn wel manieren om er onderuit te komen, zie OP.
Achteraf natuurlijk niet. Klagen zal dus weinig zin hebben.
Vooraf zijn te creditcardkosten te omzeilen.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 december 2009 @ 12:18:25 #62
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_75441036
nou eens kijken of er leuke aanbiedingen zijn als ik 10 sept 2010 moet gaan vliegen
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 9 december 2009 @ 13:05:32 #63
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_75442648
quote:
Op woensdag 9 december 2009 11:48 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Helaas, het staat er gewoon bij. 5 euro per persoon per enkele reis.
Er zijn wel manieren om er onderuit te komen, zie OP.
Dat stond ook wel bij mijn betalingsoverzichtje voordat ik op 'ok' klikte:
*********0.00 EUR Taxes, Fees & Charges

********20.00 EUR Passenger Fee: Web Check in

********60.00 EUR Passenger Fee: Checked Bag(s)


Maar wat er na betaling ineens bijstond:
********20.00 EUR Passenger Fee: Administration Fee

Waarop dit betrekking heeft; geen idee. 2x10 euro voor betalen met creditcard?
Geluk is een richting, geen punt
pi_75444844
Laatst retourtje Eindhoven - Pisa geboekt voor 4 euro

In de carnavalsvakantie nog wel

Ow en ik ben wel zeer beniewd of de rabocard wel werkt, maar zal wel niet
  woensdag 9 december 2009 @ 14:06:46 #65
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75444872
quote:
Op woensdag 9 december 2009 13:05 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]

Dat stond ook wel bij mijn betalingsoverzichtje voordat ik op 'ok' klikte:
*********0.00 EUR Taxes, Fees & Charges

********20.00 EUR Passenger Fee: Web Check in

********60.00 EUR Passenger Fee: Checked Bag(s)


Maar wat er na betaling ineens bijstond:
********20.00 EUR Passenger Fee: Administration Fee

Waarop dit betrekking heeft; geen idee. 2x10 euro voor betalen met creditcard?
het staat niet in het betalingsoverzicht, maar direct naast/bij de betalingsmethode. En nogmaals: het is 5 euro per persoon per enkele reis.
  woensdag 9 december 2009 @ 23:37:22 #66
11102 knep
Mountainfreak
pi_75466405
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 19:17 schreef Thetallguy het volgende:
Sint-Petersburg Noord (Lappeenranta), is tenslotte maar 181km
Interessant, eens kijken of je op een relatief makkelijke manier in Sint-Petersburg kan komen .
pi_75471986
Valt tegen geloof ik. je kunt beter gewoon Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Sint Petersburg pakken. Kost je vaak ook maar ¤50
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 10 december 2009 @ 12:11:54 #68
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75477699
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:52 schreef Thetallguy het volgende:
Valt tegen geloof ik. je kunt beter gewoon Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Sint Petersburg pakken. Kost je vaak ook maar ¤50
Wat ik heb kunnen vinden (op Russische sites):

Euro of 35 voor een retourtje met de bus, volgens mij.
Maar de reisduur lijkt 5,5 uur, dat is ook lang!
pi_75478433
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:52 schreef Thetallguy het volgende:
Valt tegen geloof ik. je kunt beter gewoon Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Sint Petersburg pakken. Kost je vaak ook maar ¤50
De heenweg ja, terug is toch al snel ¤100!
pi_75483017
ik wil ook weer weg:(
Need sun!
  donderdag 10 december 2009 @ 14:52:18 #71
11102 knep
Mountainfreak
pi_75483238
quote:
Op donderdag 10 december 2009 08:52 schreef Thetallguy het volgende:
Valt tegen geloof ik. je kunt beter gewoon Air Berlin vanaf Dusseldorf naar Sint Petersburg pakken. Kost je vaak ook maar ¤50
Ik ga me maar eens verdiepen in de mogelijkheden!
pi_75483534
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:52 schreef knep het volgende:

[..]

Ik ga me maar eens verdiepen in de mogelijkheden!
Keep us posted
pi_75487182
het zou zo fijn zijn als je bij Ryanair gewoon kan zoeken op Vertrek en de bestemming open laten.
Dus vertrek en datum en dan zoeken maar.
pi_75487317
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:44 schreef Lassekjus het volgende:
het zou zo fijn zijn als je bij Ryanair gewoon kan zoeken op Vertrek en de bestemming open laten.
Dus vertrek en datum en dan zoeken maar.
skyscanner.net kan dat wel.
  vrijdag 11 december 2009 @ 20:01:10 #75
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75528865
Op dit moment slaan die aanbiedingen vanaf Eindhoven werkelijk nergens op...

Eindhoven-Madrid staat nu al een tijdje tussen de aanbiedingen, nu voor 2 euro. Alleen zijn er helemaal geen vluchten voor deze prijs! De laatste aanbieding vluchten (toen vijf euro) waren vorige week al verdwenen.
pi_75548096
Ja ik zie het ook. Er staan al een tijdje geen mooie aanbiedingen op om richting Londen te vliegen, alleen vanaf 15 euro per reis nu. Hopen dat het snel beter word heb namelijk weer zin in een ritje!
pi_75549802
Ik heb gezocht naar creditcardkosten (heb een Mastercard), maar kan het noch eenduidig in de OP, noch op de Ryanairwebsite vinden.

Vlucht van Weeze naar Porto ziet er goed uit. Met z'n 2en voor 70 euro vind ik goed te doen. Maar komt dan nog iets van 10 euro bij voor creditcardkosten ofzo?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75549975
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef El_Matador het volgende:
Ik heb gezocht naar creditcardkosten (heb een Mastercard), maar kan het noch eenduidig in de OP, noch op de Ryanairwebsite vinden.

Vlucht van Weeze naar Porto ziet er goed uit. Met z'n 2en voor 70 euro vind ik goed te doen. Maar komt dan nog iets van 10 euro bij voor creditcardkosten ofzo?
Je moet een mastercard prepaid hebben ( dat kan bijv via neteller ) en tot 1 januari 2010 is ook nog de virtuele card van www.entropay.com geldig. Met die 2 mogelijkheden hoef je geen kosten te betalen.
pi_75550186
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:29 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Je moet een mastercard prepaid hebben ( dat kan bijv via neteller ) en tot 1 januari 2010 is ook nog de virtuele card van www.entropay.com geldig. Met die 2 mogelijkheden hoef je geen kosten te betalen.
En als je dat niet aanvraagt, kost het iets van 10 euro of niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:12:20 #80
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75551081
5 euro per enkele reis, per persoon. Je kunt tot het moment dat je moet betalen overigens het hele boekingsproces doorlopen, dan kun je de kosten van alle betaalopties ook zien.
pi_75551292
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:12 schreef Lemans24 het volgende:
5 euro per enkele reis, per persoon. Je kunt tot het moment dat je moet betalen overigens het hele boekingsproces doorlopen, dan kun je de kosten van alle betaalopties ook zien.
Ja, dat is zo, maar dan moet je adressen invullen en dat soort dingen. Als ik het kan vragen en zo persoonlijke info krijg, dan vind ik dat handiger.

Maar dus 20 euro. Sja, jammer van het geld, maar het totaalbedrag is nog steeds peanuts voor zo'n mooi reisje.

En anders die Netteller aanvragen, als dat niet duurder is. Ik vlieg misschien 2 of 3 keer per jaar Ryanair, dus het zou kunnen schelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75551395
Neteller kost niks Als je gewoon de virtuele card aanvraagt en je kan opwaarderen met ideal!
pi_75551471
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:22 schreef Ludacriss het volgende:
Neteller kost niks Als je gewoon de virtuele card aanvraagt en je kan opwaarderen met ideal!
Das wel handig. Maar mijn NLse rekening is nu nogal leeg (woon in Duitsland). Hmm toch es kijken, dank voor de tip!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75592570
Hmm dat met Lappeenranta/St Petersburg is wel interessant.Ik heb al info gevonden dat je voor 20¤ met de trein naar St Petersburg kan reizen.Lijkt me wel een leuk avontuur en ook niet te duur wat ik zo heb gezien qua accommodatie.
pi_75592913
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:25 schreef Terpentin07 het volgende:
Hmm dat met Lappeenranta/St Petersburg is wel interessant.Ik heb al info gevonden dat je voor 20¤ met de trein naar St Petersburg kan reizen.Lijkt me wel een leuk avontuur en ook niet te duur wat ik zo heb gezien qua accommodatie.
Zeker goed plan. Houd er wel rekening mee dat je voor Rusland een visum nodig hebt. Iets van 30 euro als ik het me goed herinner. Duurt een week op de ambassade in Den Haag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75599390
quote:
Op zondag 13 december 2009 21:25 schreef Terpentin07 het volgende:
Hmm dat met Lappeenranta/St Petersburg is wel interessant.Ik heb al info gevonden dat je voor 20¤ met de trein naar St Petersburg kan reizen.Lijkt me wel een leuk avontuur en ook niet te duur wat ik zo heb gezien qua accommodatie.
waar heb je dit gevonden? heb hier nameljik ook wel interesse in
pi_75612339
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:22 schreef Ludacriss het volgende:
Neteller kost niks Als je gewoon de virtuele card aanvraagt en je kan opwaarderen met ideal!
Hoe doe je dat dan met de virtuele cc van Neteller? Ik heb dat ding ook maar Ryanair weigert hem.
Heb nu de plastic prepaid kaart maar weer eens aangevraagd.
<a href="https://www.sousvidekenner.nl">Sous-vide koken</a>
  maandag 14 december 2009 @ 14:23:42 #88
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_75612706
Stervende hoeren, ik heb iets geboekt zonder bagage, maar zou de terugreis graag alsnog een koffer inchecken. Weten jullie hoe je dit het beste aan kunt pakken?
pi_75612838
'mijn boeking beheren', staat links bovenin het menu.

https://www.bookryanair.com/SkySales/FRManageBooking.aspx?culture=nl-nl&lc=nl-nl
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  maandag 14 december 2009 @ 14:31:00 #90
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75612940
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:11 schreef gijoy het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan met de virtuele cc van Neteller? Ik heb dat ding ook maar Ryanair weigert hem.
Heb nu de plastic prepaid kaart maar weer eens aangevraagd.
Aan diverse commentaren op internet te zien, lijkt Neteller dus niet te werken?
pi_75620397
Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik waarschijnlijk naar Porto zou gaan met ryanair dit is veranderd. Ik heb gekozen voor een dubbele vlucht Ik vlieg vanaf Maastricht naar Barcelona(Girona) breng daar een nachtje door op het vliegveld en vertrek vervolgens 's ochtends vroeg naar Malta om daar heerlijk 2 weken op vakantie te zijn

Terugreis gaat ook via Barcelona al heb ik dan wel een hotel nodig in de buurt van het vliegveld.

Ticketkosten bij elkaar (ex admin kosten) 8 euro

Mocht je willen weten welke data mooi op elkaar aansluiten voor deze reis PM me dan even
pi_75622496
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:48 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

waar heb je dit gevonden? heb hier nameljik ook wel interesse in
Ik heb bijvoorbeeld dit hier gevonden.Het is wel ietsje duurder dan ik had verwacht maar het valt nog mee.Wij willen eventueel eerst naar Helsinki en dan vertrekken wij vanuit Helsinki richting St Petersburg.Maar er blijkt ook een busverbinding vanuit Lappeenranta naar Vainikkala te zijn.Daar stopt ook de trein richting St Petersburg.
pi_75623963
Ik woon in St. Petersburg en over een maand in Lappeenranta dus weet er wel iets vanaf je kan voor 30,40eu met de trein van vainikkala naar SPb, het is 6eu van Lappeenranta naar Vainikkala. De bus is goedkoper, 21eu, direct van Lappeenranta naar St. Petersburg. Trein is comfortabeler en minder gedoe bij de grens. Bus is wel goedkoper, maar niet per se sneller schijnt.
pi_75624013
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef superheist het volgende:
Ik woon in St. Petersburg ....
Bereid je maar voor op een hoop Couchsurfing verzoekjes als ik het hier zo lees...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75626885
De virtual neteller kaart werkt niet bij ryanair. Volgens neteller moet je toch echt een tastbare kaart aanvragen aangezien ryanair virtueel weert sinds de overschakeling van electron....
pi_75627138
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:44 schreef sjorti het volgende:
De virtual neteller kaart werkt niet bij ryanair. Volgens neteller moet je toch echt een tastbare kaart aanvragen aangezien ryanair virtueel weert sinds de overschakeling van electron....
Kut, heb ik net zo'n ding aangevraagd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75629268
Een tastbare kaart is ook gratis bij neteller, volgens mij kost het verder ook niks als je daarmee via je eigen currency (=euro) betaald.
pi_75634882
Ik zag het, heb hem maar aangevraagd (en hopen dat er geen addertjes zijn). Lijkt nog steeds de beste optie voor een mastercard prepaid CC....
  maandag 14 december 2009 @ 23:48:20 #99
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_75635673
Je kunt ook een Prepaid Mastercard krijgen via Ryanair zelf. 80 EURO voor de kaart zelf (Je krijgt er wel 4 gratis vluchten bij, maar de voorwaarden ken ik niet welke vluchten (Ryanair telefoon support sluit om 5 uur - 19u Nederlandse tijd) dus te laat voor info nu.

Via dit nummer: +353 18121212

Als je een Entropay account hebt (zoiets als Paypal, maar dan heb je dus gewoon een VISA transactie, kost het je 4,95 (GB ponden,, dacht ik , maar uiteindelijk niet meer dan eurootje of 5)

Enjoy your flight and relax!!!

Bij Entropay dus voor 4,95
The best firms advertise the least...
  maandag 14 december 2009 @ 23:56:11 #100
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75636004
Maar ook nog 4,95 procent per transactie.

Er zijn minimaal 3 goedkopere in de UK. Weet nu even niet de namen, maar googelen naar ryanair plus neteller levert een vergelijking op.
  dinsdag 15 december 2009 @ 00:42:46 #101
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_75637368
quote:
Op maandag 14 december 2009 23:56 schreef Lemans24 het volgende:
Maar ook nog 4,95 procent per transactie.

Er zijn minimaal 3 goedkopere in de UK. Weet nu even niet de namen, maar googelen naar ryanair plus neteller levert een vergelijking op.. British post biedt het al een tijd aan. Uploaden bij iieder postkantoor, helaas alleen in de UK)
Ik heb het via Neteller vergeleken, hun aanbod was niet interessant., maar ik hoor ook vele negatieve verhalen over Neteller. Zoek even rond!!!) Je hebt ook nog Moneybookers ,

Wel leuk, dat deze online bedrijven een verandering in de markt brengen Competitie is op gang

Mijn excuses, dat het D66 hart op hol slaat!: Het is makkelijk omt Nederlandershun vrijheid te beloven en te bedriegen en te beroven met makkelijke praatjes, die iedereen hopelijk gelooft: Het is moeilijker om onze wel vaardstaat te behouden en onderhouden en onze toekomst te verbeteren door moeilijke tijden te begaan, maar wel te gaan voor idealen, die ons land zo groot hebben gemaakt en zullen maken. In het verleden, nu en in de toekomst!

Wij vechten ervoor en ook voor keuze. Ryanair is een voorbeeeld ervan!!!
The best firms advertise the least...
  dinsdag 15 december 2009 @ 09:33:05 #102
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75641181
De vergelijking die ik bedoelde staat hier:

http://www.europealacarte(...)from-1-january-2010/

Dit zijn de kaarten die besproken worden, die ik overigens niet zelf getest heb:

Bread Mastercard prepaid debit card

CaxtonFX Global Card

Escape Mastercard prepaid debit card


Madrid staat trouwens weer tussen de aanbiedingen, maar nog steeds zijn er geen vluchten.
Ryanair, let eens op!

[ Bericht 13% gewijzigd door Lemans24 op 15-12-2009 09:38:06 ]
  dinsdag 15 december 2009 @ 12:35:20 #103
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_75646305
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 09:33 schreef Lemans24 het volgende:
De vergelijking die ik bedoelde staat hier:

http://www.europealacarte(...)from-1-january-2010/

Dit zijn de kaarten die besproken worden, die ik overigens niet zelf getest heb:

Bread Mastercard prepaid debit card

CaxtonFX Global Card

Escape Mastercard prepaid debit card


Madrid staat trouwens weer tussen de aanbiedingen, maar nog steeds zijn er geen vluchten.
Ryanair, let eens op!
Interessant, ga zeker zo'n kaart bestellen
The best firms advertise the least...
pi_75662227
Morgen officiele aankondiging van 2 nieuwe bases in Malaga en Faro. Vanuit beide bestemmingen zal ook Eindhoven door Ryanair aangedaan worden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_75663737
Toch maar geboekt met normale creditcard. Dan maar 20 euro extra, maar voor 45 euro p.p. naar Porto op en neer vind ik niet duur.

Hopen dat ze daar carnaval vieren.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75672293
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 00:42 schreef edcetera het volgende:

[..]

Ik heb het via Neteller vergeleken, hun aanbod was niet interessant., maar ik hoor ook vele negatieve verhalen over Neteller. Zoek even rond!!!) Je hebt ook nog Moneybookers ,

Zou niet weten wat voor slechte verhalen? Als iemand/iets betrouwbaar is is het NT wel

http://blog.neteller.com/net-plus-and-ryanair/
  woensdag 16 december 2009 @ 08:31:39 #107
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75676937
tvp
!!! Go 49-ers !!!
  woensdag 16 december 2009 @ 12:48:57 #108
11102 knep
Mountainfreak
pi_75684158
quote:
Op maandag 14 december 2009 19:40 schreef superheist het volgende:
Ik woon in St. Petersburg en over een maand in Lappeenranta dus weet er wel iets vanaf je kan voor 30,40eu met de trein van vainikkala naar SPb, het is 6eu van Lappeenranta naar Vainikkala. De bus is goedkoper, 21eu, direct van Lappeenranta naar St. Petersburg. Trein is comfortabeler en minder gedoe bij de grens. Bus is wel goedkoper, maar niet per se sneller schijnt.
Bedankt voor deze informatie, lijkt me een mooi avontuur .
Gaat hem misschien wel worden ergens in het late voorjaar.
pi_75686972
Ik woon nu sinds dit jaar in Antwerpen en ze hebben het hier in de stad over een nieuwe giftcard. Volgens mij is dit ook een prepaid mastercard? Zou namelijk wel enorm handig zijn, dan heb je namelijk in principe geen cc meer nodig! Ik zal dit weekend even op onderzoek gaan of je hiermee ook via i-net betalingen kan doen en dan het liefst bij ryanair zonder cc kosten!

http://www.beleefantwerpe(...)werpen-geschenkkaart
  woensdag 16 december 2009 @ 17:33:07 #110
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75695568
quote:
Op woensdag 16 december 2009 13:58 schreef Ludacriss het volgende:
Ik woon nu sinds dit jaar in Antwerpen en ze hebben het hier in de stad over een nieuwe giftcard. Volgens mij is dit ook een prepaid mastercard? Zou namelijk wel enorm handig zijn, dan heb je namelijk in principe geen cc meer nodig! Ik zal dit weekend even op onderzoek gaan of je hiermee ook via i-net betalingen kan doen en dan het liefst bij ryanair zonder cc kosten!
Wordt zoiets dan door RA niet alsnog als een cc gezien?
!!! Go 49-ers !!!
pi_75695648
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:40 schreef Thetallguy het volgende:
Morgen officiele aankondiging van 2 nieuwe bases in Malaga en Faro. Vanuit beide bestemmingen zal ook Eindhoven door Ryanair aangedaan worden.
Goede bronnen hoor vandaag in het nieuws gister op FOK! Keep us updated. Toevallig geen inside information over de evt. Boeing deal die Donderdag waarschijnlijk wordt afgeketst?
pi_75695715
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:40 schreef Thetallguy het volgende:
Morgen officiele aankondiging van 2 nieuwe bases in Malaga en Faro. Vanuit beide bestemmingen zal ook Eindhoven door Ryanair aangedaan worden.
Is er al wat over bekent? En vanaf wanneer gaan ze vanuit Eindhoven op Malaga en Faro vliegen?
pi_75695788
Ah vanaf juni naar Malaga dus. Vanaf wanneer vallen die vluchten ongeveer te boeken?
  woensdag 16 december 2009 @ 17:41:21 #114
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75695814
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ah vanaf juni naar Malaga dus. Vanaf wanneer vallen die vluchten ongeveer te boeken?
Dat wordt idd vechten om een plekje.
!!! Go 49-ers !!!
pi_75696549
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dat wordt idd vechten om een plekje.
Maar vanaf wanneer kunnen we vechten om dat pleke?
  woensdag 16 december 2009 @ 18:40:54 #116
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75697939
quote:
Op woensdag 16 december 2009 18:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Maar vanaf wanneer kunnen we vechten om dat pleke?
Geen idee. Google eens ff wat...
!!! Go 49-ers !!!
pi_75699542
quote:
Op woensdag 16 december 2009 17:33 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wordt zoiets dan door RA niet alsnog als een cc gezien?
Ja weet ik niet. Volgens de website van beleefantwerpen is het een krediet mastercard, dus zal het wel een prepaid mastercard moeten zijn. Je kan namelijk blijkbaar ook je saldo checken etc. Misschien dat ik het eventueel kan doorsturen aan mensen als er behoefte aan is als het werkt.
  donderdag 17 december 2009 @ 01:08:00 #118
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75713538
quote:
Op maandag 23 november 2009 02:57 schreef Stereotomy het volgende:
Ik ben op zoek naar de ideale betaalbare koffer / tas voor Ryanair om als handbagage mee te mogen nemen (55*40*20 = 44 liter / 10 kg).

Tot nu toe heb ik deze van de Kijkshop gezien voor slechts 10 EUR, maar die is maar 25.5 liter. De volgende stap die groter is, valt net buiten de afmetingen.

Hebben jullie tips voor een goede koffer/tas die mee mag als handbagage bij Ryanair? Je zou zeggen dat er een gat in de markt is voor koffers van deze afmetingen. Denk aan max 30 EUR, liefst veel minder.
Die metalen mandjes waar je baggage in moet passen zijn iets groter dan de maximaal voorgeschreven dimensies. Ik schat de dikte van de mandjes op 30 cm, waar 20 cm toegestaan is. Afgelopen weekend toen ik moest vliegen mijn weekendtas erin gegooid, die zo'n 25-30 cm dik was met spullen erin.
Confidence through competence
  donderdag 17 december 2009 @ 07:57:53 #119
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75715946
quote:
Op donderdag 17 december 2009 01:08 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Die metalen mandjes waar je baggage in moet passen zijn iets groter dan de maximaal voorgeschreven dimensies. Ik schat de dikte van de mandjes op 30 cm, waar 20 cm toegestaan is. Afgelopen weekend toen ik moest vliegen mijn weekendtas erin gegooid, die zo'n 25-30 cm dik was met spullen erin.
Als het Ryanair mandjes zijn, dan zijn deze exact de maximale afmetingen. Als het mandjes zijn die voor andere airliners worden gebruikt kunnen deze iets groter zijn omdat daar de handbagage iets groter mag zijn.

En Ryanair gebruikt zoveel mogelijk de eigen kartonnen mandjes om zoveel mogelijk omzet te kunnen generen voor mensen die alsnog aan de gate hun tas moeten inchecken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75722477
Ik heb dus ook een vraagje daarover

Ik ga aankomende zaterdag van Pisa naar Weeze.. Met alleen handbagage. Het nadeel is dat ik hier geen weegschaal heb.. Dus ik heb geen idee hoeveel kilo er in gaat.. alhoewel ik me af vraag of er meer dan 10 kilo in die tas past maar dat terzijde.. Ik neem namelijk ook mijn laptop mee. en die is al zeker 3 kilo.. De tas zelf weegt minder dan een kilo..

Maar mijn eigenlijke vraag is.. Als ik ruim op tijd ben..en zie dat ze staan te wegen, want dat heb ik ze dus nog noooit zien doen op Pisa, (ouders en vriend zijn nu meerder malen gevlogen en hebben altijd zo door mogen lopen.. Ik heb er zelfs niet eens een weegschaal zien staan..
Maar goed als ik dus ruim voor de 40 minuten dat de gate sluit er ben.. Kan ik dan gewoon mijn tas nog inchecken voor 20 euro mocht deze te zwaar zijn?
pi_75723075
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:40 schreef Thetallguy het volgende:
Morgen officiele aankondiging van 2 nieuwe bases in Malaga en Faro. Vanuit beide bestemmingen zal ook Eindhoven door Ryanair aangedaan worden.
Trouwens is vandaag bekend geworden dat dezelfde 2 bestemmingen ook vanaf Maastricht gaan worden aangevlogen
pi_75725291
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:48 schreef sjorti het volgende:

[..]

Trouwens is vandaag bekend geworden dat dezelfde 2 bestemmingen ook vanaf Maastricht gaan worden aangevlogen
Nu nog weten wanneer die vluchten te boeken zijn
Ik kan het nergens vinden.
  donderdag 17 december 2009 @ 14:07:32 #123
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_75728526
quote:
Op donderdag 17 december 2009 07:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als het Ryanair mandjes zijn, dan zijn deze exact de maximale afmetingen. Als het mandjes zijn die voor andere airliners worden gebruikt kunnen deze iets groter zijn omdat daar de handbagage iets groter mag zijn.

En Ryanair gebruikt zoveel mogelijk de eigen kartonnen mandjes om zoveel mogelijk omzet te kunnen generen voor mensen die alsnog aan de gate hun tas moeten ihsnchecken.
Nee, het waren metalen Ryanair meetmandjes die je altijd ziet. Daarnaast stonden er nog andere mandjes van andere maatschappijen. Ik heb wel vaker gelezen dat de Ryanair mandjes stiekem iets groter zijn, en dat heb ik ondervonden.

Er stond ook nog een kartonnen Ryanair DOOS naast , maar die heb ik niet opgemeten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 17-12-2009 14:18:02 ]
Confidence through competence
pi_75733632
quote:
Op donderdag 17 december 2009 12:46 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Nu nog weten wanneer die vluchten te boeken zijn
Ik kan het nergens vinden.
Ik zie dat ze nu beschikbaar zijn.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  donderdag 17 december 2009 @ 16:31:02 #125
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_75733995
quote:
Op donderdag 17 december 2009 11:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb dus ook een vraagje daarover

Ik ga aankomende zaterdag van Pisa naar Weeze.. Met alleen handbagage. Het nadeel is dat ik hier geen weegschaal heb.. Dus ik heb geen idee hoeveel kilo er in gaat.. alhoewel ik me af vraag of er meer dan 10 kilo in die tas past maar dat terzijde.. Ik neem namelijk ook mijn laptop mee. en die is al zeker 3 kilo.. De tas zelf weegt minder dan een kilo..

Maar mijn eigenlijke vraag is.. Als ik ruim op tijd ben..en zie dat ze staan te wegen, want dat heb ik ze dus nog noooit zien doen op Pisa, (ouders en vriend zijn nu meerder malen gevlogen en hebben altijd zo door mogen lopen.. Ik heb er zelfs niet eens een weegschaal zien staan..
Maar goed als ik dus ruim voor de 40 minuten dat de gate sluit er ben.. Kan ik dan gewoon mijn tas nog inchecken voor 20 euro mocht deze te zwaar zijn?
Als de overijverige Ryanair medewerkers daadwerkelijk zullen gaan wegen, zullen ze ook wel de mogelijkheid bieden tot gate check-in, want ook daar kunnen ze commissie over verkrijgen. Dat kost dan 30 euro.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_75736372
Hmmm maar, als je bagage incheckt voor de inchecktijd verlopen is.. Kan het nog voor 20 euro, dat heeft mijn vriend laatst ook gedaan in Nederland iig

Maar het probleem is al opgelost want ik neem mijn laptop niet mee en dat scheelt weer 3 kilo, en met mijn kleren kom ik nooit aan het gewicht
pi_75758870
Ryanair ends $15bn plane talks with Boeing: http://business.timesonli(...)t/article6961341.ece
pi_75759337
Hehe wat een verrasding.

Ik ben benieuwd wat het wordt. Ze hebben namelijk een constante stroom van nieuwe vliegtuigen nodig, en de B737-800 is natuurlijk kandidaat nummer 1 omdat ze er daar al 200 van hebben. Nieuwe subfleet lijkt in eerste instantie best onhandig. Maar wie weet, EMB190s, Bombardier C-series
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 18 december 2009 @ 11:52:31 #129
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_75762888
Over bagage wegen: ik moest laatst in stockholm m'n koffer wegen, als enige. K had 12 kilo. Laptop eruitgehaald, aan een vriend gegeven. Die heeft de laptop in z'n hand meegenomen, en bij de security-check weer aan me gegeven. De vrouw stond erbij, keek er naar en vond het geen probleem. .
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_75780328
Het lijkt me wel zo dat ieder vliegveld zo'n automaat heeft staan waar je van die doorzichtige zakjes kan kopen toch?
pi_75780513
quote:
Op vrijdag 18 december 2009 19:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het lijkt me wel zo dat ieder vliegveld zo'n automaat heeft staan waar je van die doorzichtige zakjes kan kopen toch?
Gewoon gratis, maar 95% van de tijd hoef je dat niet meer te doen hoor. Gewoon zorgen dat je niet teveel meeneemt en gewoon in je rugzak gelaten. Van de 25 x hebben ze misschien 1x even gecheckt wat 't was. Zelfs richting USA liggen die zakjes er niet meer op schiphol.

Maargoed, je kan altijd thuis alles in 'n zakje proppen mocht je 'bang' zijn.
pi_75781120
Mjah, het is namelijk parfum, 100 ml, en die bordjes staan nog steeds overal op pisa airport.. En het is het kerstcadeau voor mijn moeder.. Dus het MOET mee.. En ik heb geen plastic zakjes hier in huis
  vrijdag 18 december 2009 @ 21:13:00 #133
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75783884
Die ziplock zakjes liggen zelfs bij de AH, dan zullen die in Italië vast ook wel ergens te koop zijn.
pi_75789157
Mjah probleem is dat ik daar morgen waarschijnlijk geen tijd voor heb.. Naja we zullen zien
pi_75829819
Ik ga binnenkort ook maar es een vlucht boeken naar stockholm of londen zodra ik iets goedkoops zie:).

Is er een speciale link of website ofzo waar alle acties opstaan(behalve de ryanair site dan natuurlijk)
pi_75831248
Gister spannende dag gehad op Pisa airport.. Maar daarna toch met uiteindelijk maar 3 uur vertraging thuis gekomen
pi_75856736
Vandaag is alles gecanceld @ Weeze Airport.

De vlucht van mijn moeder ook. Nu kan je via hier cancellen en hier kan je je geld terugkrijgen.

Maar de terugvlucht wil ze wel gewoon behouden. Klopt het dat je alleen de hele vlucht (heen en terug) kan annuleren (is als return geboekt met hetzelfde reserveringsnummer)
pi_75879435
Heb vorige de week met het overgebleven geld op mijn Entropay Virtual Visa Card een plastic Mastercard aangevraagd. De Breadcard is volgens mij uiteindelijk goedkoper maar dit was wel zo makkelijk ook omdat Entropay mijn gegevens al gevalideerd had. Kaart is nog niet binnen trouwens.

Hoe zit het met Weeze en bagage-check?

Van de week op Stansted deden ze weer een handbagagecheck. Overigens was de prijs omhooggegaan naar 35 pond per aan de gate ingecheckte tas, precies 3500 keer mijn ticketprijs.

Ik had een net iets te dikke rugtas met wieltjes bij me, en een handtas met allemaal eten. Ik ga altijd als laatste door de gate dus dat eten heb ik snel in een hoekje even in mijn jas gepropt, wat uit de tas gehaald en onder mijn trui gepropt, en vervolgens geboard. Gelukkig vroegen ze me niks, ze waren te druk met de mensen voor mij die een te grote tas hadden
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75879576
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:30 schreef JohnDDD het volgende:
Heb vorige de week met het overgebleven geld op mijn Entropay Virtual Visa Card een plastic Mastercard aangevraagd. De Breadcard is volgens mij uiteindelijk goedkoper maar dit was wel zo makkelijk ook omdat Entropay mijn gegevens al gevalideerd had. Kaart is nog niet binnen trouwens.

Hoe zit het met Weeze en bagage-check?

Van de week op Stansted deden ze weer een handbagagecheck. Overigens was de prijs omhooggegaan naar 35 pond per aan de gate ingecheckte tas, precies 3500 keer mijn ticketprijs.

Ik had een net iets te dikke rugtas met wieltjes bij me, en een handtas met allemaal eten. Ik ga altijd als laatste door de gate dus dat eten heb ik snel in een hoekje even in mijn jas gepropt, wat uit de tas gehaald en onder mijn trui gepropt, en vervolgens geboard. Gelukkig vroegen ze me niks, ze waren te druk met de mensen voor mij die een te grote tas hadden
Standaard handbagagekoffertjes mogen toch wel mee met Ryanair?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75879880
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Standaard handbagagekoffertjes mogen toch wel mee met Ryanair?
Dat gelukkig nog wel. Maar er waren ook mensen voor mij die qua volume helemaal niet zo'n grote tas hadden (hij was erg laag) maar wel te breed en ook door hem te draaien paste hij met geen mogelijkheid in het Ryanairhandbagagemeetrekje.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75883648
Ligt het aan mij of vallen de aanbiedingen vanaf Eindhoven de laatste tijd nogal erg tegen?
pi_75893144
O heb mijn Entropay Prepaid Mastercard net binnen. Duurde....even denken, 4 werkdagen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75894505
weet toevallig iemand waar ik kan bijhouden of de vlucht göteborg - weeze morgen nog 'gewoon' doorgaat? ryanair staat er tot vandaag op namelijk en mn vriendin komt morgen aan..
pi_75894651
weten ze vandaag ook nog niet lijkt me zo
anders wellicht op de site van weeze airport
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_75894684
quote:
Op maandag 21 december 2009 20:25 schreef JohnDDD het volgende:
weten ze vandaag ook nog niet lijkt me zo
anders wellicht op de site van weeze airport
dat dacht ik al maar kon het altijd ff vragen
  dinsdag 22 december 2009 @ 21:30:56 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_75941797
quote:
Op maandag 21 december 2009 16:07 schreef Ludacriss het volgende:
Ligt het aan mij of vallen de aanbiedingen vanaf Eindhoven de laatste tijd nogal erg tegen?
Inderdaad. Ze kloppen bovendien nog steeds niet. Madrid staat er weer voor 10 euro, maar die vlucht voor die prijs bestaat niet eens. overigens wel een 2-tal vluchten van 5 euro in januari...
pi_75974492
quote:
Matige load, onder de 70%
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_75974853
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Matige load, onder de 70%
Haha, Michael O'Leary zou precies zo reageren op dit nieuwsbericht xD alleen "Matige load, onder de 70%" en verder niks. De rest boeit niet.
pi_75975194
quote:
Op woensdag 23 december 2009 16:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Matige load, onder de 70%
Haha droog, al kan het natuurlijk best zijn de load hoger was (wie weet wel 100%) maar dat er veel mensen gewoon niet zijn komen opdagen. Dan zou Michael zeggen: goed bezig jongens: wel geld, geen gewicht!
pi_76045223
Weer geen mooie aanbiedingen via Eindhoven. Zo wordt het geen fun meer om te boeken/vliegen bij ryanair!
pi_76055468
Ik zit met een probleemje,
Wil een reisje met 5 vrienden naar Londen boeken, maar hij geeft elke keer aan dat mijn creditcard niet gevalideert is.
Ik gebruik een entropay account en vul precies de gegevens in zoals deze op mijn virtuele kaart staan.

dus:
41xxxxxxxxxx8 (op die kruisje wel mijn echte nummers)
EntroPay User
en dan mijn CVV code.

Bij billingadres doe ik dan het adres waar de creditcard opstaat (dit is een ander adres dan waar ik woon, hij is namelijk van mijn vader)

wat doe ik fout?

ik krijg deze foutmelding:
UW BETALING IS GEWEIGERD

Aangezien uw betaling niet is geautoriseerd, is de reservering NIET voltooid. Ga terug naar de vorige pagina en controleer of de door u ingevoerde gegevens correct zijn. U kunt ook een andere creditcard proberen.

Hartelijk dank.

[ Bericht 22% gewijzigd door littlefrankie op 25-12-2009 20:58:22 ]
pi_76057705
Ben er inmiddels al uit...
Er stond te weinig op die elektron kaart :S

Maargoed: 20 februari tm 23 februari naar londen voor 27 euries
pi_76060956
Via welke vliegveld? Weeze?
pi_76063733
quote:
Op vrijdag 25 december 2009 23:06 schreef Ludacriss het volgende:
Via welke vliegveld? Weeze?
jep, heb alleen nog geen bevestiging binnen van ryanair via de mail. beetje apart
  zaterdag 26 december 2009 @ 15:11:07 #156
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_76077980
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 00:20 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

jep, heb alleen nog geen bevestiging binnen van ryanair via de mail. beetje apart
Het is 2de kerstdag, ze hebben de mailservers even uitgezet
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_76088863
Ik heb net 2 tickets geboekt bij Ryanair met mijn neteller plastic prepaid mastercard (geen virtuele!) en dit gaat perfect! Komen geen extra kosten van neteller bij en ook geen administratie kosten van ryanair! Voor de mensen die twijfelden het is dus gewoon mogelijk!
pi_76095381
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:46 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb net 2 tickets geboekt bij Ryanair met mijn neteller plastic prepaid mastercard (geen virtuele!) en dit gaat perfect! Komen geen extra kosten van neteller bij en ook geen administratie kosten van ryanair! Voor de mensen die twijfelden het is dus gewoon mogelijk!
heb jij al wel emailbevestiging?
pi_76095733
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:00 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

heb jij al wel emailbevestiging?
Ja die is binnen. Zat wel tussen de ongewenste mail.
pi_76095844
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:36 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Ja die is binnen. Zat wel tussen de ongewenste mail.
hmm, morgen toch maar is even bellen dan
pi_76105750
Handbagage
Grote handbagage vormt aan boord van het vliegtuig een onnodig risico. In opdracht van de luchtvaartmaatschappijen controleert Airport Weeze daarom vooraf de grootte van uw handbagage. De toegang naar de gates is alleen mogelijk als uw handbagage aan de internationaal vastgelegde afmeting voldoet.
Uw koffer of tas mag maximaal de volgende afmetingen hebben: 55 cm x 40 cm x 20cm. Kledingzakken mogen deze afmetingen niet overschrijden. Voldoet uw tas niet aan de voorgeschreven afmetingen, dan dient u deze als ruimbagage in te checken.


Klopt dit? Dit vond ik op de site van Weeze. Checken ze het echt bij iedereen? Mijn bagage is namelijk NET iets te groot.

Zijn die shuttlebusjes om naar weeze te komen betrouwbaar? Ik kom uit Deventer, raden jullie me aan vanaf Arnhem of Nijmegen naar Weeze te gaan met de bus?

Ik zie dat er vanwege de vakantiedienstregeling geen treinen zijn voor kwart voor 7 's morgens vanuit Deventer. Dan kan ik pas 40 minuten voor mijn vlucht in Weeze zijn, als de shuttlebus op tijd is. Zet de shuttlebus je voor het vliegveld af? Is weeze net zo klein als Eindhoven? Kom je net zo snel door de veiligheidscontrole? Is de gate net zo dichtbij?

[ Bericht 45% gewijzigd door JohnDDD op 27-12-2009 16:26:20 ]
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_76109730
quote:
Op zondag 27 december 2009 10:44 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

hmm, morgen toch maar is even bellen dan
Heb net ook geprobeert mijn boeking te beheren, maar dit lukt ook niet.
Ook is het geld nog niet afgeschreven van mijn Entropay kaart. Het lijkt dus gewoon niet te zijn bevestigd....
pi_76110270
quote:
Klopt dit? Dit vond ik op de site van Weeze. Checken ze het echt bij iedereen? Mijn bagage is namelijk NET iets te groot.

Zijn die shuttlebusjes om naar weeze te komen betrouwbaar? Ik kom uit Deventer, raden jullie me aan vanaf Arnhem of Nijmegen naar Weeze te gaan met de bus?

Ik zie dat er vanwege de vakantiedienstregeling geen treinen zijn voor kwart voor 7 's morgens vanuit Deventer. Dan kan ik pas 40 minuten voor mijn vlucht in Weeze zijn, als de shuttlebus op tijd is. Zet de shuttlebus je voor het vliegveld af? Is weeze net zo klein als Eindhoven? Kom je net zo snel door de veiligheidscontrole? Is de gate net zo dichtbij?
Een maandje geleden heb ik van die handbagagecheck niks gemerkt op Weeze. En retour (Las Palmas airport) ook niet. Wel stond daar zo'n rekje waar je eventueel je tas in zou kunnen doen ter controle.

40 minuten van tevoren lijkt me nogal krap. Toen ik 's-ochtends vroeg op Weeze arriveerde kon ik circa een kwartier wachten voor ik door de paspoortcontrole heen was. Behoorlijke wachtrij toen dus.
Ik probeer altijd een uur voor vertrek aanwezig te zijn. Met in te checken koffer nog iets eerder.
pi_76111780
Mensen! Morgen ga ik voor de 1e keer met Ryanair vliegen, naar Bratislava voor een weekje Wenen, met mijn vriendin. Heb alleen een vraag die niet op de site staat. We nemen 2 stuks handbagage mee (per persoon), dus geen ingecheckte bagage. Deze handbagage mag max. 10kg wegen en moet voldoen aan een maximum qua afmetingen.

Maar, mag je naast de 1 stuk handbagage per persoon ook een los schoudertasje meenemen dat je gewoon tijdens de reis op schoot houdt? Een jas mag je immers ook op schoot houden lijkt me. Eventueel bij je voeten zetten gewoon. Thanks!
  zondag 27 december 2009 @ 19:08:52 #165
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_76112610
Officieel niet. Ik heb dezelfde reis gemaakt 2 weken geleden, en waar ze bij de douane in Weeze op controleren is of je niet 2 stuks handbagage pp mee hebt. Verder wogen ze de handbagage niet en dergelijke.

Dus stop dat handtasje in je handbagage en haal het er na de douane uit.
Confidence through competence
pi_76120786
quote:
Op zondag 27 december 2009 18:01 schreef Caspar_X het volgende:

[..]

Een maandje geleden heb ik van die handbagagecheck niks gemerkt op Weeze. En retour (Las Palmas airport) ook niet. Wel stond daar zo'n rekje waar je eventueel je tas in zou kunnen doen ter controle.

40 minuten van tevoren lijkt me nogal krap. Toen ik 's-ochtends vroeg op Weeze arriveerde kon ik circa een kwartier wachten voor ik door de paspoortcontrole heen was. Behoorlijke wachtrij toen dus.
Ik probeer altijd een uur voor vertrek aanwezig te zijn. Met in te checken koffer nog iets eerder.
Ah fantastisch. Kan er helaas weinig aan doen, de eerste trein Deventer-Nijmegen gaat dinsdag pas om kwart voor 7 's morgens (vind ik erg laat), mijn vlucht is om 9:50, er zijn shuttlebussen om 7:25 en 8:25. Lekker kut.

De avond ervoor al gaan en op Weeze slapen zie ik ook niet zo zitten.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_76128893
Geweldig! Malaga nieuwe Base
pi_76132257
quote:
Op maandag 28 december 2009 01:59 schreef korting het volgende:
Geweldig! Malaga nieuwe Base
Prima locatie! Sun here we come;)
pi_76132282
quote:
Op zondag 27 december 2009 17:42 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Heb net ook geprobeert mijn boeking te beheren, maar dit lukt ook niet.
Ook is het geld nog niet afgeschreven van mijn Entropay kaart. Het lijkt dus gewoon niet te zijn bevestigd....
Heb zojuist naar Ryanair gebeld en de booking was gewoon niet gemaakt, dus heb gewoon een nieuwe booking gemaakt. Blijf die ryanair site toch irritant vinden. Achja, mag ook wel voor dat geld;)
pi_76132313
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Heb zojuist naar Ryanair gebeld en de booking was gewoon niet gemaakt, dus heb gewoon een nieuwe booking gemaakt. Blijf die ryanair site toch irritant vinden. Achja, mag ook wel voor dat geld;)
Het hoort gewoon te werken .
  maandag 28 december 2009 @ 10:31:32 #171
19840 Libris
Live from Singapore
pi_76132509
quote:
Op zondag 27 december 2009 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
Officieel niet. Ik heb dezelfde reis gemaakt 2 weken geleden, en waar ze bij de douane in Weeze op controleren is of je niet 2 stuks handbagage pp mee hebt. Verder wogen ze de handbagage niet en dergelijke.

Dus stop dat handtasje in je handbagage en haal het er na de douane uit.
Ik ben vorige week van Girona naar Eindhoven gevlogen en daar werd er wel streng op de handbagage gelet. Maximaal 1 item per persoon (dus geen losse tas en schoudertas) en bij twijfel werd gecontroleerd of de maten wel binnen de grenzen vielen. Zo niet, dan moesten de mensen het inchecken en ik dacht 15 euro extra betalen.
pi_76151084
quote:
Op maandag 28 december 2009 10:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Heb zojuist naar Ryanair gebeld en de booking was gewoon niet gemaakt, dus heb gewoon een nieuwe booking gemaakt. Blijf die ryanair site toch irritant vinden. Achja, mag ook wel voor dat geld;)
Ik heb met Entropay wel vaker gehad dat de bevestiging wat op zich liet wachten, als je het bericht hebt gezien dat je geboekt hebt dan hoort ie over het algemeen ook geboekt te zijn. Hoop dat je nu geen twee stoelen hebt.

Ik zag echt geen andere mogelijkheid om op tijd op Weeze te komen omdat de eerste trein Deventer-0Nijmegen pas om 6.44 gaat; wel gaat er een veel eerdere trein uit Zutphen, dus fiets vannacht naar Zutphen en ga dan vanaf daar.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_76151684
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik heb met Entropay wel vaker gehad dat de bevestiging wat op zich liet wachten, als je het bericht hebt gezien dat je geboekt hebt dan hoort ie over het algemeen ook geboekt te zijn. Hoop dat je nu geen twee stoelen hebt.

Ik zag echt geen andere mogelijkheid om op tijd op Weeze te komen omdat de eerste trein Deventer-0Nijmegen pas om 6.44 gaat; wel gaat er een veel eerdere trein uit Zutphen, dus fiets vannacht naar Zutphen en ga dan vanaf daar.
nja, er staat niet nog maar 3 pond op entropay dusja, ze kunnen niet meer afschrijven.
Veel succes met je reis vannacht!
pi_76152562
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:16 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

nja, er staat niet nog maar 3 pond op entropay dusja, ze kunnen niet meer afschrijven.
Veel succes met je reis vannacht!
Je had toch gebelt met Ryanair? Lijkt me dan onwaarschijnlijk dat je vorige boeking dan daadwerkelijk gelukt is.

Vind het btw wel apart dat het voor mij en mijn vriendin het bijna 80 euro scheelt om niet via Amsterdam of Eindhoven maar via Weeze naar Londen te vliegen terwijl we uit Den Haag komen. Wel handig zo een budget airline af en toe!
pi_76153340
Kost je alleen tijd/geld om in Weeze te komen, en dat is ook weleens wat waard (niet dat ik het zelf nooit doe)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76171691
quote:
DUBLIN - Ryanair staakt vanaf 23 januari alle binnenlandse vluchten in Italië. De low cost carrier protesteert hiermee tegen een recente versoepeling van de Italiaanse identificatie-eisen, die is opgelegd door de Italiaanse luchtvaartautoriteit ENAC. Volgens Ryanair kan hierdoor de veiligheid niet langer gegarandeerd worden.


Tot op heden moesten Ryanair-passagiers op het volledige netwerk minimaal in het bezit zijn van een paspoort of Europese identiteitskaart om te worden toegelaten tot een vlucht. De nieuwe Italiaanse regels verplichten Ryanair sinds medio november ook tal van andere persoonsbewijzen, zoals visaktes, te accepteren. Deze voldoen volgens de luchtvaartmaatschappij niet aan de internationale veiligheidsstandaard.

De binnenlandse vluchten worden pas hervat als ENAC de eerder genomen beslissing terugdraait, aldus Ryanair. De Ierse onderneming voert dagelijks tientallen binnenlandse vluchten uit van en naar de Italiaanse bases in Alghero, Bari, Bologna, Brindisi, Cagliari, Milaan (Bergamo), Pescara, Pisa, Rome (Ciampino) en Trapani.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33254

Wordt het:
- De Italiaanse regering die het besluit toch terugdraait
- Ryanair die dit gebruikt als excuus voor slecht lopende vluchten en hierdoor zich kan terugtrekken uit de markt
- Ryanair die toch nog met een andere 'oplossing' komt (extra tax? )

Ik ben benieuwd, en 23 januari is ook al weer snel. Vluchten zijn natuurlijk wel nog gewoon boekbaar.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76172647
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=33254

Wordt het:
- De Italiaanse regering die het besluit toch terugdraait
- Ryanair die dit gebruikt als excuus voor slecht lopende vluchten en hierdoor zich kan terugtrekken uit de markt
- Ryanair die toch nog met een andere 'oplossing' komt (extra tax? )

Ik ben benieuwd, en 23 januari is ook al weer snel. Vluchten zijn natuurlijk wel nog gewoon boekbaar.
Vluchten zijn NIET boekbaar. Helaas heb ik in februari een retourtje CIA-BGY geboekt, die nu waarschijnlijk niet doorgaat. Vraag me af wat ze gaan doen, geld terug geven? Begrijp dit trouwens wel, is natuurlijk ook belachelijk om een visvergunning als ID te zien! Ik denk dat er vast een overeenkomst komt aangezien EasyJet zich hier ook tegen verweerd en er anders véél reizigers worden gedupeerd.
pi_76173293
Ik zat anders net ook naar CIA-BGY te kijken en kon tot de betalingspagina komen, verder heb ik niet geprobeerd

Je zult idd. je geld gewoon terugkrijgen mochten ze ermee stoppen, hoewel ik die kans nu nog vrij klein acht.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76181392
huppa ticket geboekt voor berlin heb de entropay gebruikt
pi_76182462
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:48 schreef DancePlaza het volgende:
huppa ticket geboekt voor berlin heb de entropay gebruikt
Wanneer en voor hoeveel?
pi_76183545
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:19 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Wanneer en voor hoeveel?
60 euro de man en voor begin januari
pi_76184084
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:29 schreef Thetallguy het volgende:
Ik zat anders net ook naar CIA-BGY te kijken en kon tot de betalingspagina komen, verder heb ik niet geprobeerd

Je zult idd. je geld gewoon terugkrijgen mochten ze ermee stoppen, hoewel ik die kans nu nog vrij klein acht.
Pas na 23 januari he daarvoor is idd nog boekbaar aangezien die vluchten ook nog worden uitgevoerd
pi_76184231
Eind mei lijkt mij behoorlijk na 23 januari.

Overigens van geeneen andere airline nog opmerkingen over dit Italiaanse besluit gelezen, dus tot nu toe denk ik nog steeds dat het is om aandacht te genereren of een excuus voor tegenvallende resultaten
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76185674
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:06 schreef Thetallguy het volgende:
Eind mei lijkt mij behoorlijk na 23 januari.

Overigens van geeneen andere airline nog opmerkingen over dit Italiaanse besluit gelezen, dus tot nu toe denk ik nog steeds dat het is om aandacht te genereren of een excuus voor tegenvallende resultaten
Haha laat ik het dan zo zeggen tussen 23 januari en 20 maart is niks binnenlands in Italië te boeken maar uiteraard is dit weer een goede PR mogelijkheid en die zullen ze dan ook op alle mogelijke manieren benutten!
pi_76267623
9 februari terug naar Pisa voor 5 euro.. Laatste dag entropay

Zo was mijn "kerstvakantie" naar huis in totaal maar 10 euro
pi_76338616
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:46 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb net 2 tickets geboekt bij Ryanair met mijn neteller plastic prepaid mastercard (geen virtuele!) en dit gaat perfect! Komen geen extra kosten van neteller bij en ook geen administratie kosten van ryanair! Voor de mensen die twijfelden het is dus gewoon mogelijk!
Ben nu ook bezig met de procedure om in het bezit te komen van zo'n kaartje. Zijn er nog kosten verbonden aan dat kaartje en werd jij bijvoorbeeld ook gebeld om je telefoonnummer te bevestigen?
pi_76352274
quote:
Op zaterdag 26 december 2009 22:46 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb net 2 tickets geboekt bij Ryanair met mijn neteller plastic prepaid mastercard (geen virtuele!) en dit gaat perfect! Komen geen extra kosten van neteller bij en ook geen administratie kosten van ryanair! Voor de mensen die twijfelden het is dus gewoon mogelijk!
Ik had laatst ook een vlucht geboekt met gewone mastercard, en voor 4 man kwam er dus mooi ff 40 ballen bij

Die prepaid mastercard, waar kun je zo'n ding aanvragen, zou iemand me kunnen helpen naar hun website?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76353698
quote:
Op zondag 3 januari 2010 11:54 schreef bambino het volgende:

[..]

Ik had laatst ook een vlucht geboekt met gewone mastercard, en voor 4 man kwam er dus mooi ff 40 ballen bij

Die prepaid mastercard, waar kun je zo'n ding aanvragen, zou iemand me kunnen helpen naar hun website?
Dit is die site: https://www.neteller.com/home/index.jsf
pi_76355913
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 21:42 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Ben nu ook bezig met de procedure om in het bezit te komen van zo'n kaartje. Zijn er nog kosten verbonden aan dat kaartje en werd jij bijvoorbeeld ook gebeld om je telefoonnummer te bevestigen?
Creditcard is gratis en je wordt idd gebeld om het een en ander te bevestigen. Opwaarderen via ideal is gratis alleen via andere manieren betaal je dus extra kosten. Let wel op dat je waarschijnlijk wel een iets hogere koers betaald als je aankopen doet in een andere munteenheid dan de euro ( maar bij ryanair heb je dan natuurlijk geen problemen ).
pi_76356397
quote:
Op zondag 3 januari 2010 12:35 schreef littlefrankie het volgende:

[..]

Dit is die site: https://www.neteller.com/home/index.jsf
Ok thanks

Werken beide manieren voor Ryanair? virtual prepaid en gewone prepaid?
Want dan neem ik liever die virtual aangezien je 15 euro moet betalen als je hem opzegt
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76364284
nevermind,

je moet voor beide upgraden naar extended account dus die 15 euro zit je altijd aan vast.

Dan heb ik liever een vaste creditcard van hun.

Heb het aangevraagd dus zal kijken hoe lang het duurt

iig thanks voor de info frankie
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76424824
Meestal binnen een week allemaal geregeld.
pi_76427056
als een vlucht vna ryair wordt gecancelled door slecht weer, hoe krijg je dat van ryanair te horen dan? pas op het vliegveld of sturen ze ook smsjes rond met de melding dat de vlucht gecancelled. is?
  dinsdag 5 januari 2010 @ 09:30:24 #194
160381 dRobje
Zweden! ^^
pi_76428022
Donderdag Weeze - London!
  woensdag 6 januari 2010 @ 13:55:31 #195
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_76480688
Wat is een leukere bestemming, Oslo of Glasgow? Flinke discussie hier gaande, we weten niet waar we naar toe willen. Tickets zijn nu nog erg goedkoop.
pi_76480825
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 13:55 schreef Professional het volgende:
Wat is een leukere bestemming, Oslo of Glasgow? Flinke discussie hier gaande, we weten niet waar we naar toe willen. Tickets zijn nu nog erg goedkoop.
Glasgow vind ik niet zo bijzonder qua stad (grauw/grijs). Dan is Oslo weer beter. Maar qua prijzen is het natuurlijk andersom .
  woensdag 6 januari 2010 @ 14:08:24 #197
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_76481183
Ik ben nog nooit in Glasgow of Oslo geweest, maar zou over een keuze hiertussen niet langer dan twee seconden twijfelen...
Puur op vooroordelen gebaseerd, lijkt Oslo me veel interessanter, zowel qua stad, mensen, eten als omgeving. Glasgow ligt dan wel weer relatief dichtbij Edinburgh, wat erg mooi schijnt te zijn.
pi_76515865
Dillema dus, is Oslo dan een "dure" stad?
Glasgow lijkt me op zich ook aardig, ook voor mijn vriendin die dan weer goed kan shoppen heb ik gehoord. Glasgow schijnt ontzettend veel winkels te hebben. Maar beetje cultuur lijkt me ook wat. Hoever ligt Edinburgh van Glasgow?
pi_76516221
Ik vond Glasgow erg mooi.. De mensen zijn heel vriendelijk enzo En indd Edinbrugh ligt dichtbij, half uurtje met de trein meen ik mij te herinneren
Ook zijn er een aantal musea, die dus gratis zijn Er zijn inderdaad veel winkels

Verder nog nooit in Oslo geweest
pi_76516415
Edinburgh ligt dichter bij Glasgow dan dat Oslo bij een van de 'Oslo' vliegvelden ligt waar Ryanair op vliegt (Torp en Ryyge)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76516493
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:33 schreef Thetallguy het volgende:
Edinburgh ligt dichter bij Glasgow dan dat Oslo bij een van de 'Oslo' vliegvelden ligt waar Ryanair op vliegt (Torp en Ryyge)
Klopt daar was ik achtergekomen. Ryyge ligt vele malen dichterbij dan Torp. Torp is meen ik bijna 2 uur in de bus. Maar dat probleem heb je ook bij Skavsta in Stockholm, zit je ook nog anderhalf uur in de bus.
Oslo lijkt me ook mooi, vooral in een winterse sfeer. Maar de vraag is natuurlijk, is daar ook een beetje iets te beleven?
pi_76516535
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 11:18 schreef Professional het volgende:
Dillema dus, is Oslo dan een "dure" stad?
Glasgow lijkt me op zich ook aardig, ook voor mijn vriendin die dan weer goed kan shoppen heb ik gehoord. Glasgow schijnt ontzettend veel winkels te hebben. Maar beetje cultuur lijkt me ook wat. Hoever ligt Edinburgh van Glasgow?
Edinburgh ben je zo. Prachtige stad; mooie gebouwen, leuke pubs. In maart paar dagen met collega's/vrienden geweest. Toen vanuit Edinburgh een voetbalwedstrijd in Glasgow bezocht (Rangers vs Hearts). Je kunt vanuit Edinburgh (en Glasgow ook ongetwijfeld) mooie bustours door Schotland maken. Hebben we toen ook gedaan: van 8:00 uur 's ochtends tot 20:00 uur 's avonds onderweg geweest. Bijna 550 kilometer afgelegd en véél gezien. En veel info gehoord van de gids/chauffeur. Aanrader.
pi_76562609
Ryanair blijft toch binnenlands vliegen in Italië: http://business.timesonli(...)t/article6979828.ece
pi_76562735
Ik las het ja, vind dat ze het al vroeg bekend maken, had pas op 22 januari zoiets verwacht
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_76563619
Haha ja idd aan de andere kant kan er nu wel weer lekker geboekt gaan worden
pi_76597248
Heb wel het topic doorgelezen maar het is mij toch niet helemaal duidelijk met wat voor kaart je nou die extra creditcardkosten niet hoeft te betalen.

Wij organiseren een uitje voor 30 man en we vliegen met Ryanair, dus als we die kaart hebben zou dat zo 300 euro kunnen besparen, dat lijkt me wel de moeite waard. Kan iemand mij dus meer duidelijkheid over geven wat voor kaart je nodig hebt?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_76599267
Ik heb vandaag mijn Neteller Prepaid Mastercard ontvangen en na activatie eens uitgeprobeerd op de site van Ryanair. Ik had geen saldo op mijn account gestort, dus om die reden werd mijn betaling geweigerd. Maar de (mislukte) betaling staat nu wel vermeldt in mijn transactie-overzicht, dus het principe werkt wel.

De gehele aanvraag, inclusief het aanleveren van een kopie rijbewijs en het voeren van het telefonisch verificatiegesprek, is vrij snel verlopen met 10 werkdagen. Let er wel op dat het alleen werkt met de fysieke Neteller-kaart en niet met de virtuele kaart die Neteller eveneens aanbiedt.

De kosten van het aanhouden van de kaart zijn nihil, evenals de aansluitkosten. Ideaal dus om de vijf euro per enkele reis, per persoon te kunnen omzeilen.
pi_76638868
Iemand ervaring met vliegen naar memmingen? Is munchen vanaf daar nog een beetje te doen? Rijden er voldoende bussen / treinen naar Munchen en hoe duur is een retourtje naar het centrum van munchen ongeveer?
pi_76639079
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 13:35 schreef MaxC het volgende:
Heb wel het topic doorgelezen maar het is mij toch niet helemaal duidelijk met wat voor kaart je nou die extra creditcardkosten niet hoeft te betalen.

Wij organiseren een uitje voor 30 man en we vliegen met Ryanair, dus als we die kaart hebben zou dat zo 300 euro kunnen besparen, dat lijkt me wel de moeite waard. Kan iemand mij dus meer duidelijkheid over geven wat voor kaart je nodig hebt?
Alleen de echte prepaid card van neteller kan je gebruiken. Virtuele werkt niet en zo te horen is het wel aan te raden om er een te nemen als je 300 euro kan besparen!
pi_76668420
Heb mijn Entropay+ card ook binnen. Wat een fancy kaartje zeg. Nog even een vraagje; de kaart staat toch gelijk aan een gewone CC (staat ook mastercard op) dus als ik er geld op zet kan ik hem gewoon gebruiken als een normale CC. Dit ivm hostels waar je vaak met CC moet betalen
pi_76668648
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:41 schreef littlefrankie het volgende:
Heb mijn Entropay+ card ook binnen. Wat een fancy kaartje zeg. Nog even een vraagje; de kaart staat toch gelijk aan een gewone CC (staat ook mastercard op) dus als ik er geld op zet kan ik hem gewoon gebruiken als een normale CC. Dit ivm hostels waar je vaak met CC moet betalen
Ik denk het niet aangezien het geen Credit maar een Debit card is...
pi_76668773
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:53 schreef sjorti het volgende:

[..]

Ik denk het niet aangezien het geen Credit maar een Debit card is...
Als er een Mastercard logo op staat, moet ie gewoon geaccepteerd worden. Zolang je er maar krediet op hebt staan.
pi_76678031
quote:
Op maandag 11 januari 2010 09:53 schreef sjorti het volgende:

[..]

Ik denk het niet aangezien het geen Credit maar een Debit card is...
Dan kan je 'm wel gebruiken als er dus genoeg geld op staat Zelfde dus als de NT kaart. No problem!
pi_76679441
Ik had het blijkbaar nog niet goed gedaan

Ik heb hem nu definitief aangevraagd en moest dus me rijbewijs mailen.
Nu maar afwachten op hun reactie en daarna een telefoon gesprek.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 01:44:43 #215
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_76707541
Ik wil dus ook een Neteller kaart aanragen, echter vragen ze zowel om een ID alsi een bankafschrift Aangezien ik internetbankier en dus geen afschriftten ontvang nog een probleem. Deze week dan maar naar de bank gaan om te vragen of ze me iets kunnen sturen.
The best firms advertise the least...
pi_76707631
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 01:44 schreef edcetera het volgende:
Ik wil dus ook een Neteller kaart aanragen, echter vragen ze zowel om een ID alsi een bankafschrift Aangezien ik internetbankier en dus geen afschriftten ontvang nog een probleem. Deze week dan maar naar de bank gaan om te vragen of ze me iets kunnen sturen.
Vreemd, ik heb me aangemeld en moest alleen een mail sturen met me rijbewijs.
Daarna moet ik nog telefoon gesprek voeren met een van die gasten en dan is het klaar denk ik
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_76710056
quote:
Ik wil dus ook een Neteller kaart aanragen, echter vragen ze zowel om een ID alsi een bankafschrift Aangezien ik internetbankier en dus geen afschriftten ontvang nog een probleem. Deze week dan maar naar de bank gaan om te vragen of ze me iets kunnen sturen.
Klopt heb ik ook gehad. Alleen vroegen ze bij mij om een bankafschrift om mijn adres te controleren. Ik heb toen gewoon een formulier van IB-groep opgestuurd, omdat hier ook mijn adres opstaat. Dit kan je dus ook doen, accepteren ze gewoon. Of van de belastingdienst o.i.d.
pi_76728005
quote:
Op maandag 28 december 2009 19:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik heb met Entropay wel vaker gehad dat de bevestiging wat op zich liet wachten, als je het bericht hebt gezien dat je geboekt hebt dan hoort ie over het algemeen ook geboekt te zijn. Hoop dat je nu geen twee stoelen hebt.

Ik zag echt geen andere mogelijkheid om op tijd op Weeze te komen omdat de eerste trein Deventer-0Nijmegen pas om 6.44 gaat; wel gaat er een veel eerdere trein uit Zutphen, dus fiets vannacht naar Zutphen en ga dan vanaf daar.
Reis is uiteindelijk uitstekend verlopen, zeker gezien de weersomstandigheden. Ben die dag om 5 uur 's morgens uit Deventer vertrokken met de racefiets. Was rond 5.40 al in Zutphen. Eerste trein gepakt naar Nijmegen, daar even wat gegeten, vervolgens het busje naar Weeze. Was natuurlijk veel te veel op tijd. Ik was bang voor problemen met mijn iets te grote rugzak maar had daar geen problemen mee.

Later nog vanuit Krakow de trein naar Warschau gepakt, week later de trein naar Berlijn, vervolgens het vliegtuig naar Weeze. In Berlijn stonden ze te controleren bij de security check op te grote handbagage en zweette peentjes maar ze vroegen mij niets. Later vanuit Weeze de trein gepakt naar Aken, daar rondgewandeld, bus naar Maastricht, vervolgens naar België, daar 4 dagen geweest en toen met de Eurostar terug naar London.

Van het weer geen last gehad!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:39:03 #219
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_76728523
Heb je de iets te grote rugzak in een mandje proberen te duwen? Zul je zien dat de rugzak er mooi inzinkt.
Confidence through competence
pi_76728581
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:39 schreef Stereotomy het volgende:
Heb je de iets te grote rugzak in een mandje proberen te duwen? Zul je zien dat de rugzak er mooi inzinkt.
Ja heb ik geprobeerd, paste voor geen meter. Hij is volgens mij 56 bij 42 bij 32 als ik hem echt goed vol stouw. (En dan zit er ook geen bewegingsruimte meer in)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:57:40 #221
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_76731687
Ja, dan is ie net iets te dik. Die van mij is ook zoiets maar kan nog prima bewegen. En die zakte makkelijk door het mandje. De opening van zo'n Ryanair mandje heb ik met mijn hand ook opgemeten: gespreid met mijn vingers is het 20cm, maar daar zat makkelijk nog 5 cm speling bij.
Confidence through competence
pi_76732101
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:57 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, dan is ie net iets te dik. Die van mij is ook zoiets maar kan nog prima bewegen. En die zakte makkelijk door het mandje. De opening van zo'n Ryanair mandje heb ik met mijn hand ook opgemeten: gespreid met mijn vingers is het 20cm, maar daar zat makkelijk nog 5 cm speling bij.
wat bedoel je daarmee, 5cm speling? dat ie iets "uitzet" als je goed drukt? of dat je tas 5cm in te drukken is?

mijn tas paste er echt niet in hoor, hij zat echt bomvol (had er 2 paar schoenen, t-shirts, broek, pyjama, paar sokken, toilettas, kabeltjes e.d. inzitten)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 19:13:17 #223
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_76732478
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

wat bedoel je daarmee, 5cm speling? dat ie iets "uitzet" als je goed drukt? of dat je tas 5cm in te drukken is?

mijn tas paste er echt niet in hoor, hij zat echt bomvol (had er 2 paar schoenen, t-shirts, broek, pyjama, paar sokken, toilettas, kabeltjes e.d. inzitten)
Nee, dat het mandje 25 cm breed is, ipv 20 cm zoals in de voorschriften staat.
Confidence through competence
pi_76803863
Ik neem dus een Neteller prepaid card, moet ik gewoon euro kiezen als currency? We gaan naar Birmingham of zou die het weigeren omdat het geen ponden zijn?
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_76804246
Gewoon de euro als valuta-eenheid aanhouden; het afrekenen bij de Ryanair-site gebeurt namelijk ook in euro's.

Je kunt uiteraard in Birmingham ook in de winkel de lokale ponden afrekenen met de Neteller kaart. Echter, dan krijg je te maken met een kleine omwisseltoeslag (2.95%).
pi_76807538
Weet iemand hoe het precies zit met geld storen op de Netteler+ CC?
Heb hem nu geactiveerd en als ik nu geld 'deposit' via ideal komt het dan automatisch op die Netteler+ CC te staan, of komt het op mijn gewoon neteller account?
pi_76810173
Wat ik heb gelezen is dat de Neteller Mastercard is gekoppeld aan je reguliere Neteller account. Je stort het geld zodoende op je account en wanneer je je kaart gebruikt dan wordt dit saldo van het account afgehaald.
pi_76816800
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 15:48 schreef JD-Matrix het volgende:
Wat ik heb gelezen is dat de Neteller Mastercard is gekoppeld aan je reguliere Neteller account. Je stort het geld zodoende op je account en wanneer je je kaart gebruikt dan wordt dit saldo van het account afgehaald.
Klopt!
pi_76838717
http://www.telegraaf.nl/b(...)naar_VS__.html?p=5,1

Dit is toch een bericht van jaren geleden wat later ook ontkracht is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Roel_Jewel op 15-01-2010 08:52:18 ]
pi_76839321
Ik heb 15 euro op mijn account gestort van neteller. Maar het lukt mij niet om mijn mijn account op te waarderen naar
extended ook lukt het mij niet via "contact" met neteller te overleggen. Systeem probeert e.e.a. maar slaat vast met
"kan de server niet vinden"
Heeft iemand een idee. Alvast bedankt.
pi_76845401
Heb ook mijn eerste ticket met de Neteller plastic geboekt, ging perfect!
pi_76845880
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:51 schreef ikke01 het volgende:
Ik heb 15 euro op mijn account gestort van neteller. Maar het lukt mij niet om mijn mijn account op te waarderen naar
extended ook lukt het mij niet via "contact" met neteller te overleggen. Systeem probeert e.e.a. maar slaat vast met
"kan de server niet vinden"
Heeft iemand een idee. Alvast bedankt.
Lijkt me gewoon aan jouw computer te liggen. Dus even de livechat in of even bellen. Of een fatsoenlijke computer gebruiken.
pi_76847193
Our lowest fares have been slashed even further. 1 million seats are available from ¤5. Book this great offer before midnight 18.01.10

http://www.ryanair.com/en(...)city-ireland-flights
pi_76848206
Zijn er hier mensen die in de zomer wel eens met Ryan air hebben gevlogen (hoog seizoen).

Ik wil in die periode naar Portugal, heenvlucht kost nu 45,- en retourvlucht 62,-
Is het verstandig om nu al te boeken en klopt het dat de prijzen duurder worden naarmate je dichter in de buurt komt.
Of zou ik nog even kunnen wachten in de hoop dat ze goedkoper (aangeboden) worden
pi_76848805
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Rupkeii het volgende:
Zijn er hier mensen die in de zomer wel eens met Ryan air hebben gevlogen (hoog seizoen).

Ik wil in die periode naar Portugal, heenvlucht kost nu 45,- en retourvlucht 62,-
Is het verstandig om nu al te boeken en klopt het dat de prijzen duurder worden naarmate je dichter in de buurt komt.
Of zou ik nog even kunnen wachten in de hoop dat ze goedkoper (aangeboden) worden
Ik ben 2 jaar geleden naar Barcelona gevlogen en vorig jaar naar Palma. 107 euro voor een vlucht (naar portugal) lijkt mij in ieder geval een prima prijs. Mijn ervaring is dat er in de zomer minder acties komen dus ik zal het gewoon boeken, of je moet last-minute willen gaan
pi_76876992
Woensdag voor het eerst gevlogen met Ryanair naar Girona. Beviel me uitstekend, eerst de check naar de vertrek hal ging snel in Maastricht en vervolgens ging het boarden ook snel. Wel 1,5 uur stil gestaan aan de grond vanwege de stakende luchtverkeersleiding in Frankrijk maar daarna snel in Spanje.

Overigens lachen om te zien dat mensen toch te veel en te zwaar handbagage meenemen waardoor ze ter plekke hun kleding en/of souvenirs weggooien om maar niet over de 10 kilo te komen. In maastricht werd overigens alleen gewogen en niet gemeten.

Donderdag ochtend vroeg wederom met Ryanair gevlogen vanaf Girona naar Malta waar ik nu zit. Nu werd er niet gewogen maar wel gemeten.

Als je geen moeite heb met het strikte beleid van Ryanair en een soort van Tell Sell recalme op 37000 feet hoogte wel lachen vind moet je zeker met Ryanair vliegen. Overigens vind ik een flesje water voor 3 euro ook niet heel duur als je retour tickets Maastricht - Girona en Girona - Malta slechts 28 euro kosten inc administratie kosten.

Groetjes vanuit een lekker warm Malta
  zaterdag 16 januari 2010 @ 13:30:07 #237
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_76888179
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 00:37 schreef RoelDH het volgende:
Woensdag voor het eerst gevlogen met Ryanair naar Girona. Beviel me uitstekend, eerst de check naar de vertrek hal ging snel in Maastricht en vervolgens ging het boarden ook snel. Wel 1,5 uur stil gestaan aan de grond vanwege de stakende luchtverkeersleiding in Frankrijk maar daarna snel in Spanje.

Overigens lachen om te zien dat mensen toch te veel en te zwaar handbagage meenemen waardoor ze ter plekke hun kleding en/of souvenirs weggooien om maar niet over de 10 kilo te komen. In maastricht werd overigens alleen gewogen en niet gemeten.

Donderdag ochtend vroeg wederom met Ryanair gevlogen vanaf Girona naar Malta waar ik nu zit. Nu werd er niet gewogen maar wel gemeten.

Als je geen moeite heb met het strikte beleid van Ryanair en een soort van Tell Sell recalme op 37000 feet hoogte wel lachen vind moet je zeker met Ryanair vliegen. Overigens vind ik een flesje water voor 3 euro ook niet heel duur als je retour tickets Maastricht - Girona en Girona - Malta slechts 28 euro kosten inc administratie kosten.

Groetjes vanuit een lekker warm Malta
Geluiddempende oordopjes zijn ideaal tegen de reclames, sinds ik deze heb hoor ik niets of niemand meer om me heen.
Als je aan alle regels van Ryanair houdt is het inderdaad goed vliegen met ze, ik moet zeggen dat ik zelf nooit problemen heb, en ik hoeft mijn 'vluchtgedrag' niet aan te passen aan Ryanair, ik heb hetzelfde bij me als met Easyjet, KLM, Finnair, BA, Sri Lankan of welke maatschappij dan ook.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_76919451
Wanneer waren er voor het laatst gratis (EUR 0.01) vluchten bij Ryanair? Dat is al weer een aantal maanden terug niet?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:17:44 #239
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_76919969
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:04 schreef kwahgib het volgende:
Wanneer waren er voor het laatst gratis (EUR 0.01) vluchten bij Ryanair? Dat is al weer een aantal maanden terug niet?
Gratis vluchten?
  zondag 17 januari 2010 @ 13:42:59 #240
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76921052
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:17 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Gratis vluchten?
!!! Go 49-ers !!!
pi_76933387
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:04 schreef kwahgib het volgende:
Wanneer waren er voor het laatst gratis (EUR 0.01) vluchten bij Ryanair? Dat is al weer een aantal maanden terug niet?
Is idd alweer een tijd geleden. Heerlijk voor 2 cent naar Londen vliegen
pi_76996238
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Rupkeii het volgende:
Zijn er hier mensen die in de zomer wel eens met Ryan air hebben gevlogen (hoog seizoen).

Ik wil in die periode naar Portugal, heenvlucht kost nu 45,- en retourvlucht 62,-
Is het verstandig om nu al te boeken en klopt het dat de prijzen duurder worden naarmate je dichter in de buurt komt.
Of zou ik nog even kunnen wachten in de hoop dat ze goedkoper (aangeboden) worden
Vorig jaar ben ik half augustus van weeze naar bologna en van pisa naar weeze/e'hoven, weet niet meer geweest en dat was ondanks hoogseizoen 1x 10 euro en 1x5 euro. Maar portugal is volgens mij niet vaak heel heel goedkoop dus ik weet niet of ik het er op zou gokken, heel duur is het niet.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:22:17 #243
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_77001106
Afgelopen zomer waren er vanaf Weeze veel 5 euro aanbiedingen. Ze gingen in mei in de verkoop.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 10:31:39 #244
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77001412
ik heb het de afgelopen week gevolgd, en 4 vluchten geboekt, 2 voor 8 euro en een voor 5 euro. Allemaal Stockholm Bremen of andersom. Best okay.

Oh, en voor diegene die erin geïnteresseerd zijn: de prijs voor de bus van skavsta naar Stockholm is drastisch naar beneden gegaan omdat er nu concurrentie is. de prijs ligt nu rond de 50 kronen!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77002774
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 10:31 schreef AKnynke het volgende:
Oh, en voor diegene die erin geïnteresseerd zijn: de prijs voor de bus van skavsta naar Stockholm is drastisch naar beneden gegaan omdat er nu concurrentie is. de prijs ligt nu rond de 50 kronen!
Dank voor de tip, dat scheelt toch weer bijna 20 euro voor een retourtje
  dinsdag 19 januari 2010 @ 12:25:59 #246
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_77005759
Kost dat retourtje niet 20 euro? Tenminste dat heb ik toen betaald
  dinsdag 19 januari 2010 @ 13:07:02 #247
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_77007113
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 12:25 schreef Professional het volgende:
Kost dat retourtje niet 20 euro? Tenminste dat heb ik toen betaald
Als je begrijpend leest dan zie je dat de prijs gedaald is, van rond de 20 euro naar 5 euro voor een enkeltje.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_77007795
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:00 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Is idd alweer een tijd geleden. Heerlijk voor 2 cent naar Londen vliegen
Ben in december nog teruggevlogen van Londen naar Eindhoven voor 1 cent. Voor de bus london-centrum - stansted had ik een gratis kaartje gekregen van iemand, voor eindhoven airport-eindhoven centrum heb ik mijn niet langer geldige ov-kaart gebruikt. uiteindelijk alleen de treinreis eindhoven-amsterdam betaald...

beetje stom trouwens dat ze zeggen dat het gratis is en dat het je dan 1 cent kost.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77009756
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ben in december nog teruggevlogen van Londen naar Eindhoven voor 1 cent. Voor de bus london-centrum - stansted had ik een gratis kaartje gekregen van iemand, voor eindhoven airport-eindhoven centrum heb ik mijn niet langer geldige ov-kaart gebruikt. uiteindelijk alleen de treinreis eindhoven-amsterdam betaald...

beetje stom trouwens dat ze zeggen dat het gratis is en dat het je dan 1 cent kost.
Had je die vlucht ook in december geboekt? Of al ruimschoots eerder?

Het is inmiddels zo lang geleden dat de 1 cent fares er waren, dat zie die nu wel weer eens mogen doen.
pi_77009947
Januari is de beste maand in de travelindustrie, waarom zou je dan dingen weggeven als je er ook nog ¤5/¤10 voor kunt krijgen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_77012086
http://ryanair.com/nl/goe(...)-belgie-turin-italie

Boekingsperiode: din 19 jan. 10 - don 21 jan. 10
Reisperiode: din 2 feb. 10 - don 25 mrt. 10
Reisdagen: Mon - Sun (subject to availability)
Reserveren: 14 Days
Periodieke onderbreking: vri 12 mrt. 10 - don 18 mrt. 10 from/to Ireland
pi_77012582
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:22 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Had je die vlucht ook in december geboekt? Of al ruimschoots eerder?

Het is inmiddels zo lang geleden dat de 1 cent fares er waren, dat zie die nu wel weer eens mogen doen.
geboekt mmm ik denk eind oktober maar kan ook begin november geweest zijn
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77018334
Ik heb zelf nog nooit met Ryanair gevlogen, maar op 7 augustus wil ik met 4 vrienden richting Faro vliegen. Tot nu toe was de goedkoopste vlucht vanaf Maastricht (Weeze, Brussel en EHV waren duurder) 50 euro, maar straks was het 100 euro en nu 75 voor een enkele reis (terug gaan we via Lissabon). Is de kans groot dat deze vlucht goedkoper zal worden (ong. 50 euro of minder)? Tis niet heel veel geld maar ik heb zo'n gevoel dat het wel goedkoper kan gezien enkele ervaringen hier!
pi_77018605
Faro is één van de strandvakantiebestemmingen van Ryanair en die zie je in de zomer niet zo snel goedkoper worden. Gewoon betalen wat je het waard vindt en anders een andere bestemming zoeken
pi_77020825
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Rupkeii het volgende:
Zijn er hier mensen die in de zomer wel eens met Ryan air hebben gevlogen (hoog seizoen).

Ik wil in die periode naar Portugal, heenvlucht kost nu 45,- en retourvlucht 62,-
Is het verstandig om nu al te boeken en klopt het dat de prijzen duurder worden naarmate je dichter in de buurt komt.
Of zou ik nog even kunnen wachten in de hoop dat ze goedkoper (aangeboden) worden
Ik heb mijn vluchten in de zomer ook maar geboekt.
Ga er niet op gokken dat ze veel goedkoper zullen worden En 107,- euro + 2x15,- euro = 137,- voor een retourtje Portugal in het hoogseizoen is niet zo heel duur.

Heb wel eens veel goedkoper gevlogen (lees; bijna gratis) met Ryan Air, maar dat was niet in het hoogseizoen naar een van de populairste vakantiebestemmingen.
pi_77020985
Retour Lappeenranta in de zomer is 41 euro. Wordt vast een lang weekend St. Petersburg denk ik. En lekker lang licht daar dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77023245
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:05 schreef DutchTrain het volgende:
Faro is één van de strandvakantiebestemmingen van Ryanair en die zie je in de zomer niet zo snel goedkoper worden. Gewoon betalen wat je het waard vindt en anders een andere bestemming zoeken
Bedankt voor je advies

Ik wilde straks boeken, maar toen ik de namen in wilde vullen kwam iemand anders ermee dat er nog maar 4 stoelen waren (we zijn met 5 man). Als ik nu kijk krijg ik geen melding van te weinig stoelen, maar nu is het voort 90 euro per persoon (en daar komen dus nog koffers en administratiekosten bovenop). De tijd van de vlucht is hetzelfde als die van vanmiddag, dus was het dan het geval dat een vlucht van over 8 maanden vandaag al uitverkocht was, maar dat er tegelijk enkele mensen geannuleerd hebben waardoor er nu wel weer 5 plaatsen beschikbaar zijn?

Ik snap dr weinig meer van , een andere bestemming of datum behoort helaas niet tot de mogelijkheden
pi_77023738
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:47 schreef MaatjeTho het volgende:

[..]

Bedankt voor je advies

Ik wilde straks boeken, maar toen ik de namen in wilde vullen kwam iemand anders ermee dat er nog maar 4 stoelen waren (we zijn met 5 man). Als ik nu kijk krijg ik geen melding van te weinig stoelen, maar nu is het voort 90 euro per persoon (en daar komen dus nog koffers en administratiekosten bovenop). De tijd van de vlucht is hetzelfde als die van vanmiddag, dus was het dan het geval dat een vlucht van over 8 maanden vandaag al uitverkocht was, maar dat er tegelijk enkele mensen geannuleerd hebben waardoor er nu wel weer 5 plaatsen beschikbaar zijn?

Ik snap dr weinig meer van , een andere bestemming of datum behoort helaas niet tot de mogelijkheden
Hoe kwam die persoon erbij dan dat er nog maar 4 stoelen waren? Als jij 5 stoelen kan boeken zijn ze toch alle 5 beschikbaar ?
pi_77024187
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:57 schreef korting het volgende:

[..]

Hoe kwam die persoon erbij dan dat er nog maar 4 stoelen waren? Als jij 5 stoelen kan boeken zijn ze toch alle 5 beschikbaar ?
Ik kan het nu niet meer nakijken maar misschien heb ik dat toen over het hoofd gezien, of kun je dan ook niet verder gaan met je boeking als er te weinig stoelen zijn? De pagina was verlopen dus ik kon het ook niet proberen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie; nog even geduld hebben of voor ¤122 (zo duur is't inmiddels met alles erbij) boeken?
pi_77024548
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:07 schreef MaatjeTho het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet meer nakijken maar misschien heb ik dat toen over het hoofd gezien, of kun je dan ook niet verder gaan met je boeking als er te weinig stoelen zijn? De pagina was verlopen dus ik kon het ook niet proberen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie; nog even geduld hebben of voor ¤122 (zo duur is't inmiddels met alles erbij) boeken?
Je alleen focussen op de vlucht zou ik niet doen. Let ook op de reis naar de vliegvelden toe, wat dat kost.

Daarbij: skyscanner.nl Ff checken daar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77024931
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:02 schreef El_Matador het volgende:
Retour Lappeenranta in de zomer is 41 euro. Wordt vast een lang weekend St. Petersburg denk ik. En lekker lang licht daar dan.
Vergeet geen visum aan te vragen! Is nog een heel gedoe.
pi_77024953
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:07 schreef MaatjeTho het volgende:

[..]

Ik kan het nu niet meer nakijken maar misschien heb ik dat toen over het hoofd gezien, of kun je dan ook niet verder gaan met je boeking als er te weinig stoelen zijn? De pagina was verlopen dus ik kon het ook niet proberen.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie; nog even geduld hebben of voor ¤122 (zo duur is't inmiddels met alles erbij) boeken?
Eindhoven - Faro op 6 augustus met transavia.com is ¤121,90 inclusief alles. Scheelt je op z'n minst een boardingscrum bij het instappen omdat je bij Ryanair geen plaatsen toegewezen krijgt
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_77025022
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:24 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Vergeet geen visum aan te vragen! Is nog een heel gedoe.
Weet ik, dank je.

Viel mee, weekje wachten en 35 euro (als ik het me goed herinner) betalen op de ambassade in Den Haag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:45:12 #264
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_77029425
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

RYANAIR FORCED TO CANCEL FLIGHTS ON 20 JAN DUE TO IAA STRIKE
ATC SEEK 6% PAYRISE DESPITE 25% FALL IN WORKLOAD

Due to industrial action by overpaid and underworked Air Traffic Controllers in Ireland, Ryanair has been forced to cancel 48 flights tomorrow (20th Jan) affecting over 6,000 passengers. Please see below the list of cancelled flights which were scheduled to operate to and from Dublin tomorrow (20th Jan).

Passengers affected by these cancelation should seeks compensation from IMPACT General Secretary Peter McLoone at tgriffin@impact.ie or on 00353-1- 8171529.

Traffic at Irish Airport fell 15% in 2009, and is set to fall further. ATC are seeking a 6% pay rise yet their worklaod has reduced by 25%. These overpaid air traffic controllers should agree to substantial pay cuts to reflect the reduced productivity being demanded of them at Irish airports this year.

TO REBOOK FREE ONLINE: Click on the link below to rebook to the same destination airport on an alternative flight free of charge, subject to availability. Customers can access this link up to the 22/01/2010 for travel on flights up to the 02/02/2010.

Click here to rebook your flight

TO APPLY FOR A REFUND ONLINE: Customers who are booked on any of the below flights, who wish to cancel and claim a full refund on the unused flight(s) can do so directly by clicking on the link below and entering the required details. Refunds will be processed in 20 working days back to the form of payment used to pay for the booking.

Click here to apply for a refund of a cancelled flight

Click here for the written notice setting out the rules for compensation and assistance in line with the Regulation EU Regulation (EC) No. 261/2004.
http://www.ryanair.com/nl(...)IAA_STRIKE_20_JAN-GB


lol, due to overpayed and underworked. Meestal is het andersom bij stakers

Dit weekend voor noppes retour geweest naar Stockholm. Was weer prima geregeld
pi_77029502
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Weet ik, dank je.

Viel mee, weekje wachten en 35 euro (als ik het me goed herinner) betalen op de ambassade in Den Haag.
Je moet nu wel zelf een uitnodiging regelen. En nog 7 documenten als bewijslast overleggen dat je wel verzekerd bent, en weer teruggaat en zo ;-)
pi_77129645
* .aeon is aan het wachten op een tripje London voor ~1 euro
pi_77130854
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef kwahgib het volgende:

[..]

Je moet nu wel zelf een uitnodiging regelen. En nog 7 documenten als bewijslast overleggen dat je wel verzekerd bent, en weer teruggaat en zo ;-)
Dan zou dat veranderd zijn. De meeste hostels hebben die service meegenomen. Ik ben er niet bang voor. Eerst nog genoeg andere tripjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_77135647
Ik wil na de zomer naar Londen, vanaf Weeze is vrijdagochtend heen, zondagavond terug nu 30 euro retour. Voor deze populaire tijden zal het niet veel goedkoper meer worden of wel? Is er iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?
pi_77136045
in het weekend zijn er vrijwel nooit aanbiedingen, zomer of geen zomer. 30 euro retour lijkt me niet slecht.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 16:31:39 #270
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_77145465
¤30 = doen.

Iedereen wil op zulke dagen reizen. Dat wordt niet meer goedkoper denk ik
pi_77193119
Wij hebben 2 ticket voor a.s dinsdag Weeze-Sevilla die we niet gaan gebruiken, schoonvader ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis. het is vast niet mogelijk om een ander ermee te laten vliegen denk ik. Naam wijzigen zal wel niet mogelijk zijn.....
pi_77193787
Voor wanneer is het? Misschien interesse als het kan
pi_77194734
Kan niet.
Eins, zwei, hoeplakai.
  zondag 24 januari 2010 @ 03:22:18 #274
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77200341
Nope, naam veranderen lukt niet, datum veranderen voor je geboekte vlucht is makkelijker, kost je EUR 25 (tenzij kort van tevoren wijzigen, want als de prijzen op de website duurder zijn, doen ze het niet). Ze garanderen de laagste prijs voor een vlucht van A naar B, that's it!
The best firms advertise the least...
pi_77202683
Volgens mij kan het niet naam wijzigewn, alhoewel het zonde is als de tickets niet gebruikt worden. Het is dus een enkele reis voor a,.s dinsdag 26-1 naar Sevilla. Onze terug vlucht is vanaf Faro, maar mogelijk kunnen we daar zelf nog iets mee, is pas over 3 weken.
pi_77205288
naam veranderen is 100 euro
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77205576
Nou dat is duurder dan de tickets, dei waren iets van 48 euro voor 2 personen, ik doe ze wel bij het oud papier....
  zondag 24 januari 2010 @ 14:16:23 #278
208890 June.
Seriously?
pi_77209083
Vlucht geboekt naar Londen in april. Wel debiel dat je per se moet betalen voor web check in en administratiekosten, dat is nog meer dan de hele kosten van de vlucht zelf
Shine bright like a diamond.
pi_77209762
quote:
Op zondag 24 januari 2010 12:42 schreef Katinkat het volgende:
Nou dat is duurder dan de tickets, dei waren iets van 48 euro voor 2 personen, ik doe ze wel bij het oud papier....
Dat betekent niet dat dat ook duurder is dan de tickets op dít moment zijn, maar vermoedelijk wil idd niemand ze meer hebben.

Als je veel belasting hebt betaald kun je die wel terugkrijgen maar meestal is dat de moeite niet waard.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77215645
Bedankt voor de tip over Re-ticket.com! het is enit heel veel, maar we gaan het proberen...weten we gelijk of het werkt.
pi_77319986
Zojuist een reis geboekt naar Ibiza op 24 april - 1 mei voor zon 90 euro per persoon.
We gaan met 8 volwassenen 3 kids en 1 baby en totaal was het nog geen 1000 euro
Hotel was 900 (voor 3 kamers, 6 4 en 4 persoons) dus nog geen 2000 euro kwijt voor 7 nachten Ibiza met hele gezin van me kameraad + aanhang + me
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_77435346
Ik heb een vraag waarop ik nergens antwoord kan vinden. In maart zou ik met mijn collega's van Eindhoven naar Rome vliegen. De tickets zijn door één persoon geboekt. Nu wil ik door omstandigheden onder deze reis uit. Het is me al bekend dat ik geen geld terug krijg. Begrijpelijk, ik heb ook geen geldige annuleringsreden dus mijn annuleringsverzekering zal niets vergoeden, daarbij geeft Ryanair sowieso geen geld terug? Als ik nu gewoon niet meega, een no show dus, krijgt de rest van het reisgezelschap dan geen problemen, omdat de tickets van één rekening zijn betaald? Ik wil niet dat mijn collega's er gezeur door krijgen. Ik weet ook niet of ik van de hele boeking één ticket kan annuleren (zonder geld terug) of dat dit zelfs nog méér kosten voor miij met zich meebrengt.

Bij andere reismaatschappijen lees ik trouwens dat annuleren nog eens extra kosten met zich meebrengt, bovenop de kosten van het ticket. Dan is een no show 'plannen' dus slimmer als consument?! Misschien niet zo netjes, maar om nou nog eens een paar tientjes te betalen aan annuleringskosten, plus de kosten van het ticket zelf!

Wie weet hier antwoord op?
pi_77437137
Het mooie van Ryan Air is dat je per persoon alles moet uit printen, en van te voren moet in checken. Misschien is dit bij andere ook zo maar goed dat maakt niet uit.
Als je gewoon iedereen incheckt, en de boarding passes uit print, je collegas die passes geeft, en zelf gewoon niet instappen.

Het zal hun een worst zijn wie wel en niet mee gaat.
Je kunt het cancelen, kost ws meer geld als een complete nieuwe vlucht
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_77437394
Half maart vijf dagen naar Londen. En bewust voor trein in plaats van vliegtuig/Ryanair gekozen. Nu voor 120 euro p.p. klaar. Kan instappen hier in Maastricht. Mag twee middelgrote koffers + handbagage meenemen, hoef niet te parkeren (scheelt ook ¤¤¤), niet in de rij te staan voor inchecken en ben binnen een uur of vijf in London. Dat lukt met Ryanair niet... .

Voor bestemmingen verder weg is Ryanair natuurlijk aantrekkelijker, maar vergeet voor kortere afstanden zeker niet om de trein in de afweging mee te nemen .
pi_77438706
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:18 schreef Love2Cook het volgende:
Wie weet hier antwoord op?
Geen enkel probleem. Zelf paar keer meegemaakt. Wordt niet naar gekeken, alleen naar de personen die er wel zijn.
pi_77446284
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 23:18 schreef Love2Cook het volgende:
Ik heb een vraag waarop ik nergens antwoord kan vinden. In maart zou ik met mijn collega's van Eindhoven naar Rome vliegen. De tickets zijn door één persoon geboekt. Nu wil ik door omstandigheden onder deze reis uit. Het is me al bekend dat ik geen geld terug krijg. Begrijpelijk, ik heb ook geen geldige annuleringsreden dus mijn annuleringsverzekering zal niets vergoeden, daarbij geeft Ryanair sowieso geen geld terug? Als ik nu gewoon niet meega, een no show dus, krijgt de rest van het reisgezelschap dan geen problemen, omdat de tickets van één rekening zijn betaald? Ik wil niet dat mijn collega's er gezeur door krijgen. Ik weet ook niet of ik van de hele boeking één ticket kan annuleren (zonder geld terug) of dat dit zelfs nog méér kosten voor miij met zich meebrengt.

Bij andere reismaatschappijen lees ik trouwens dat annuleren nog eens extra kosten met zich meebrengt, bovenop de kosten van het ticket. Dan is een no show 'plannen' dus slimmer als consument?! Misschien niet zo netjes, maar om nou nog eens een paar tientjes te betalen aan annuleringskosten, plus de kosten van het ticket zelf!

Wie weet hier antwoord op?
Ik ben in het afgelopen jaar bij 5 à 6 vluchten niet komen opdagen (had telkens tickets voor 1 of 2 euro). Is geen enkel probleem en is zelfs wel normaal, men rekent erop dat er altjid een paar mensen niet komen opdagen. Wel of niet inchecken maakt trouwens niet uit, ben zowel bij wel als bij niet ingecheckte vluchten niet komen opdagen.

Als de prijs die je voor je reis hebt betaald aan de hoge kant was kun je teruggave van betaalde vliegtaks vragen (niet van ticketprijs).
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_77446594
Bedankt voor de reacties! Ik heb geen flauw idee wat de tickets hebben gekost. We hebben per persoon ¤ 130,- moeten betalen, voor 5 dagen Rome incl. accomodatie en maaltijden. Mijn werkgever betaalt een groot deel en we krijgen ook subsidie voor de reis. Dus hoeveel van het bedrag voor het ticket is.... Ik ga het maandag maar eens navragen, maar ik ga mijn werk niet een berg rompslomp bezorgen om mij terug te betalen. Dan ben ik het geld maar kwijt.....immers mijn eigen keus er vanaf te zien.
pi_77464560
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 13:05 schreef JohnDDD het volgende:

[..]


Als de prijs die je voor je reis hebt betaald aan de hoge kant was kun je teruggave van betaalde vliegtaks vragen (niet van ticketprijs).
Is niet echt de moeite waard wss want je moet dan 14 euro aan administratiekosten betalen
  zondag 31 januari 2010 @ 00:17:28 #289
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77466745
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ben in december nog teruggevlogen van Londen naar Eindhoven voor 1 cent. Voor de bus london-centrum - stansted had ik een gratis kaartje gekregen van iemand, voor eindhoven airport-eindhoven centrum heb ik mijn niet langer geldige ov-kaart gebruikt. uiteindelijk alleen de treinreis eindhoven-amsterdam betaald...

beetje stom trouwens dat ze zeggen dat het gratis is en dat het je dan 1 cent kost.
Waarom wel voor nop gereisd met de shuttle en wel een kaartje voor de trein. Ik had het andersom gedaan.

Die paar pieken voor een shuttle naar hartje Eindhoven had ik niet de betwereterige Nederlander uitgehangen, Je kaartje Eindhoven A'dam zou toch duurder geweest zijn? was toch in beide gevallen niet geldig met je verlopen OV, of woon je nog op dat adres??

NS naait je zowieso, dus naai ze lekker terug. Ik woon dan niet in NL, maar als de NS me een oor aan wil naaien, laat ze lekker gaan..Ik betaal trouwens gewoon mijn te dure kaartje en als het niet kan (weekend, kaartautomaat werkt weer eens niet, loketten niet open op tussenstations) kunnen ze de <willekeurige ziekte> krijgen als ze me geen gelegenheid geven. Kijk ff naar andere landen , daar weten ze wat service is.

Maar laat maar, de oprechte Nederlander moet al hard genoeg voor zijn rechten vechten (jammer, dat ze het niet doen)

Veel plezier!
The best firms advertise the least...
pi_77468907
quote:
Op zondag 31 januari 2010 00:17 schreef edcetera het volgende:

[..]

Waarom wel voor nop gereisd met de shuttle en wel een kaartje voor de trein. Ik had het andersom gedaan.

Die paar pieken voor een shuttle naar hartje Eindhoven had ik niet de betwereterige Nederlander uitgehangen, Je kaartje Eindhoven A'dam zou toch duurder geweest zijn? was toch in beide gevallen niet geldig met je verlopen OV, of woon je nog op dat adres??

NS naait je zowieso, dus naai ze lekker terug. Ik woon dan niet in NL, maar als de NS me een oor aan wil naaien, laat ze lekker gaan..Ik betaal trouwens gewoon mijn te dure kaartje en als het niet kan (weekend, kaartautomaat werkt weer eens niet, loketten niet open op tussenstations) kunnen ze de <willekeurige ziekte> krijgen als ze me geen gelegenheid geven. Kijk ff naar andere landen , daar weten ze wat service is.

Maar laat maar, de oprechte Nederlander moet al hard genoeg voor zijn rechten vechten (jammer, dat ze het niet doen)

Veel plezier!
Interresante stelling!

Beetje offtopic, maar je hebt helemaal gelijk!

Elk jaar hebben is er weer een prijsverhoging van zoveel procent bij de NS. Dit jaar was het weer 4%. En wat krijgen we er voor terug? Niks! Dit jaar gaan ze ook weer 300 mensen ontslaan bij de NS.

En ik merk inderdaad dat ik bij de metro nog wel eens door de poortjes sneak, of achter iemand aanloop, maar bij de trein check ik altijd netjes in en uit.

We zijn bang voor de boetes van de conducteurs?

Het is inderdaad jammer dat niemand opkomt voor zijn rechten, en dat wij Nederlanders de prijsverhogingen van de NS accepteren!
pi_77471357
... en nu weer verder over Ryanair in plaats van deze onzin. Die stop je maar in je eigen topic.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:12:17 #292
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_77604318
Ik ga volgende week vrijdag een weekendje naar Londen vanuit Eindhoven. We vliegen om half 10. Hoe laat moeten we dan aanwezig zijn? We hebben in principe alleen maar handbagage mee.

Op de site staat wel een het en het ander uitgelegd, maar ik wil ook wel even de ervaringen horen.
Vorige keer toen ik vanuit weeze vloog was ik er 2 uur van te voren en toen moesten we ook nog eens vet lang wachten..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_77604559
Wat betekent 'in principe alleen handbagage'?

Als je alleen handbagage hebt, kun je half uurtje voor geplande vertrektijd aanwezig zijn op Eindhoven. Maar niet hier zeuren als je straks je vlucht gemist hebt, omdat het druk was bij de security of omdat de vlucht eens wel op tijd was....
pi_77618501
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:17 schreef DutchTrain het volgende:
Wat betekent 'in principe alleen handbagage'?

Als je alleen handbagage hebt, kun je half uurtje voor geplande vertrektijd aanwezig zijn op Eindhoven. Maar niet hier zeuren als je straks je vlucht gemist hebt, omdat het druk was bij de security of omdat de vlucht eens wel op tijd was....
omdat de vlucht eens wel op tijd was?

Ik heb al zeker met 10 vluchten gevlogen van ryan air.
Allemaal waren ze op tijd en landen ze op bestemming te vroeg.

Anyway.

Als je idd alleen handbagage hebt kun je gerust 30-45 van te voren er heen gaan.
Vooral op de wat kleinere vliegvelden ben je zo bij de gate.
Bij Bremen bijvoorbeeld stelt alles geen ruk voor, weeze is ietsje drukker omdat daar VEEL meer vluchten vertrekken.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 4 februari 2010 @ 09:47:36 #295
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_77620740
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:17 schreef DutchTrain het volgende:
Wat betekent 'in principe alleen handbagage'?

Als je alleen handbagage hebt, kun je half uurtje voor geplande vertrektijd aanwezig zijn op Eindhoven. Maar niet hier zeuren als je straks je vlucht gemist hebt, omdat het druk was bij de security of omdat de vlucht eens wel op tijd was....
Het is niet dat we niet eerder willen komen. Het OV komt niet eerder dan half 9 daar aan.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_77635695
Gister weer een weekendje geboekt naar Finland, wordt de 3e keer nu

37 euro nog wat (inclusief 10 euro creditcard en 5 euro online checkin)
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  donderdag 4 februari 2010 @ 18:57:01 #297
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_77638668
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 09:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Het is niet dat we niet eerder willen komen. Het OV komt niet eerder dan half 9 daar aan.
Geen probleem op Eindhoven Airport, in mijn geval had de trein die ik wilde nemen 35 minuten vertraging, stond de bus die ik uiteindelijk vanaf Best had nog 10 minuten achter een vrachtauto op een rijksweg die de doorgang blokkeerde, maar kon ik na aankomst van 09:13 op de bushalte 200 meter van de terminal toch vrolijk om 09.20 aan boord stappen.

Ik was wel de laatse passagier, dat dan weer wel, maar er was niemand voor de beveiliging, en aangezien de paspoortcontrole bij de gate is ging ook dat prima, er stond daar zelfs nog iemand voor me... Maar 08.30 plannen met aankomen is wel zo handig, heb je tenminste geen stress.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 4 februari 2010 @ 22:14:04 #298
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77647822
Begin deze week retour Dublin - Eindhoven geboekt met transactiekosten EUR 54 retour. Over 2 weken dus even bij familie (en als er tijd voor is vrienden) op bezoek in Nederland.

Trouwens vandaag mijn Mastercard van Neteller ontvangen . Ik wilde niet langer wachten voor die kaart, dus deze week nog gewoon met transactiekosten geboekt. De Neteller kaart, duurde ruim een week. Grrr, had em nu eerder gestuurd

Als andere FOK!'ers ook zo'n kaart willen hebben PM dan mij of een medeFOK!er, Als je via iemand anders, die al een Neteller account heeft je aameldt, krijg je 10% extra bij je eerste storting (tot 8 Euro, dus gewoon bij een storting van EUR 80 krijg je 88 Euro op je account). Dus help een mede FOK!'ker en hij is ook happy, (want die krijgt 20% )
The best firms advertise the least...
pi_77651739
Nou ik heb ff een nieuwe header gemaakt voor de OP, omdat de huidige kapot is.

gr gr
  vrijdag 5 februari 2010 @ 00:23:47 #300
70017 edcetera
...en nog veel meer
pi_77653921
Als dit topic vol is, kan er dan een een link geplaatst worden naar de volgende . best irritant on em te vinden?
The best firms advertise the least...
pi_77654297
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 00:23 schreef edcetera het volgende:
Als dit topic vol is, kan er dan een een link geplaatst worden naar de volgende . best irritant on em te vinden?
Nou bij deze. [Centraal] Ryanair #11 ||| Waar de koffers thuis blijven
gr gr
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')